Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:24

The Wizard

Moderator Mobile
Zeker de > 300.000 connecties is erg aangenaam. Helaas was die n66u van mij half DOA, verliezen van instellingen/verbinding en om de 10-tal seconden een reboot.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tio Nordin
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Voorheen had ik een 50 Mb abbo van UPC met mijn eigen router (Linksys, heel lang gehad). DDWRT erop en draaide als een zonnetje. Tot die het op een dag begaf. Misschien toch een beetje teveel overclockt misschien? Hierna de Airport Extreme gekocht. Vooral omdat het makkelijk was. Niks meer tweaken, het draait gewoon. En goed. Toen mijn abbo naar 120 Mb opgekrikt. Daar kreeg ik een modem/router bij (Cisco EPC3925). Dus mijn neefje blij gemaakt met de Airport Extreme.
Maar helaas is de snelheid en vooral het bereik van de cisco draadloos toch niet geweldig om niet te zeggen dramatisch. Of was ik misschien iets te verwend? Ik zoeken op internet, lees ik meer negatieve ervaringen over dit apparaat. Grr, heb ik weer. Raar dat UPC die wel gewoon standaard levert. Maar goed, toch maar besloten om zelf weer een routertje aan te schaffen. Nu blijkt dat ik het routergedeelte van de cisco niet of heel moeilijk kan uitzetten. Dan ook maar een nieuw modem, hihi. Ik UPC bellen, zij erkenden het probleem en sturen me een Cisco EPC3208 of 3212 (een "dom" modem). Krijg ik van de week binnen. Oei, moet ik toch snel een routertje aanschaffen. Weer een extreme bij de applestore bestellen maar?

Tot ik gisterenavond deze Asus op internet tegenkwam. Lijkt me helemaal niet verkeerd!
Heb ook de userinterface bekeken, ziet er (onverwachts, want bij een router dacht ik tenminste niet meteen aan Asus) goed uit. Webinterface is te bekijken op http://service.asus.com/demoui/RT-N66U/EN/index.html (wel een oudere firmwareversie maar het geeft je een idee).

Ik was verkocht. Lees ik echter dattie toch wel moeilijk te krijgen is, dus ik heb m zojuist snel besteld (bij Alternate). Ze hebben hem op voorraad! Hij komt als het goed is morgen binnen. Hopelijk gelijk met mijn nieuwe modem.

Heb een redelijk groot huis met betonnen muren/plafonds. Familieleden die veel downloaden en gamen. Ik ben heel erg benieuwd naar de prestaties en vooral het bereik (nu heb ik op bovenste verdieping met de iphones niet eens bereik en max 10Mb op mijn laptoppie, dat was voorheen wel anders).

Als de boel draait zal ik hier mijn ervaringen posten.

[ Voor 0% gewijzigd door Tio Nordin op 04-05-2012 12:24 . Reden: Link naar webinterface werkte niet meer. Aangepast. ]

My gear: Laptop, camera en telefoon. Me happy ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:02

Zenix

BOE!

Tio Nordin schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 09:59:

Als de boel draait zal ik hier mijn ervaringen posten.
Ben benieuwd. Net bericht van Afuture gekregen dat de mijne ook verstuurd ga worden. Denk dat ik hem aankomende donderdag/vrijdag ga installeren en dan ben ik ook benieuwd of het goed gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceDJ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-06 11:02
Ik wacht ook met smart op jullie bevindingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonJ69
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-02 21:39
Nou, ik heb hem gisteren gekregen. Mooi apparaatje, maar ik ben niet onder de indruk van de wifiprestaties...
Ik heb hem zelfs nu buiten de meterkast opgehangen, maar exact de zelfde prestaties als mijn Linksys610N die in de meterkast stond (getest met Wifianalyzer).

Misschien komt het doordat het een redelijk nieuwbouwhuis is met veel beton, maar ik had meer verwacht.
Nog maar eens spelen met wat instellingen (en tips zijn welkom hoor ;-) )

Edit : vraag toegevoegd

Vraagje voor de bezitters:
Er wordt gesproken over het aanzetten van het koelsysteem, maar ik kan nergens terugvinden hoe je dat doet. Kijk ik daar nu echt zo overheen?

[ Voor 18% gewijzigd door LeonJ69 op 28-03-2012 09:44 . Reden: vraag toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:54
Wanneer hier de reviews worden bekeken lijken de resultaten nog niet geheel overtuigend.
Zelf ben ik niet geheel tevreden over mijn linksys e4200 v1 met dd-wrt.
Zijn er mensen die de overstap hebben gemaakt vanaf de e4200 naar deze asus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

LeonJ69 schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 08:35:

Vraagje voor de bezitters:
Er wordt gesproken over het aanzetten van het koelsysteem, maar ik kan nergens terugvinden hoe je dat doet. Kijk ik daar nu echt zo overheen?
Zit er niet meer in, zit nu groot passief koelblok.

Heb mijne ook vandaag gehad heb hem voorbereid om morgen mijn huidige router te vervangen 25 portforwards erin gezet, aantal manual dhcp in combinatie met mac ingesteld en wifi ingesteld. Vond het instellen allemaal prima gaan en hij heeft niks vergeten.

Maar kan morgen pas mijn oordeel vellen als die echt in gebruik is.

[ Voor 4% gewijzigd door Zenix op 28-03-2012 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

LeonJ69 schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 08:35:
Alleen de prototypes hadden actieve koeling, de productiemodellen hebben een gigantische heatsink. Volledig passief dus :).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Ik heb er (eindelijk) weer eentje! Na de (halve) DOA van de vorige keer moest de router wel weer mijn vertrouwen terug winnen, en dat heeft ie gedaan :). Omdat ik ROM's host voor de SGS2 moet de verbinding wel stabiel zijn, wat de D-Link 655 gewoon niet aan kon (vastlopers continue).

Het is nu geen enkel probleem om 100 Mbit te uploaden en ook nog gewoon te downloaden tot ca. 70 Mbit (max. van de glasvezelverbinding).

Ik had de config file nog, dus een kwestie van opnieuw inladen en klaar.

Tot zover nog geen problemen, hij draait ook nog maar vanaf 12 uur gistermiddag, maar hij heeft al meer dan 300 GB voor zijn kiezen gehad en geen enkel probleem geconstanteerd.

Ik heb er vertrouwen in :).

De Wifi ontvangst is wel een stuk beter dan de 655.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBozzz
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 05-02-2024
Die van mij moet inmiddels ook binnen zijn. Morgen installeren. Ik heb nu een D-Link 655 maar wifi bereik was niet geweldig. Ik ben benieuwd hoe de Asus zal presteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Heb hem nu in gebruik vind hem erg goed werken, geen enkel probleem alles werkte gelijk perfect.
Ik trek bijna mijn volledige glasvezel 100/100 verbinding dicht met wireless 2,4GHz en 40MHz, dat kreeg ik niet voor elkaar met mijn vorige router de WNDR3700. VPN server werkt ook goed.

Ben een zware gebruiker, heb 12 gameservers, 10 voice servers, ftp en webserver. Op de wifi 2 telefoons, ipad en 2 laptops daarnaast 2 desktop en 1 server met kabel. Zal hier ook posten of die stabiel blijft, als die langer dan 2 maanden up blijft vind ik het goed.

[ Voor 54% gewijzigd door Zenix op 29-03-2012 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceDJ
De reacties over de Wifi prestaties zijn nog enigszins verdeeld constateer ik. Zo is LeonJ69 niet onder de indruk, maar The Wizard en Zenix weer wel! Nog even wat reacties afwachten voordat ik overga tot aankoop, want 160 euro is toch wel veel geld. Het gaat mij met name om het bereik van het Wifi.

[ Voor 10% gewijzigd door TranceDJ op 29-03-2012 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195780

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tio Nordin
  • Niet online
Wow! Heerlijke router zeg! Aangeschaft bij Alternate en was snel binnen. (Wel een grote doos voor zo'n klein routertje.)

Ik ontving m met firmware 90 erop. Gelijk geupgrade naar 108 (=laatste versie momenteel).
Installatie was simpel, maar ik heb dan ook niets speciaals aan mijn netwerk. UPC 120Mb. Gewoon thuisgebruik zonder ingewikkelde en drukke servers.
Ik heb een 2.4 en een 5 netwerk aangemaakt. Ook een guestnetwerk op 2.4. Alles standaard gelaten en het draaide als een zonnetje.
Snelheid is goed en bereik (voor mij het allerbelangrijkste) geweldig! Gewoon op de bovenste verdieping goed 5GHz en ook 2.4GHz bereik.
Performance is oke, filmpje streamen, gamen, draadloos facetimen tegelijk gaat allemaal goed.
Bij mij thuis is het meeste draadloos, dus de poorten op het apparaat zijn voldoende (voor 1 computer, 1 NAS, 1 Sonos bridge en 1 PS3). Dus heb geen extra switch ofzo nodig.

Dag 2 was ineens het 2.4 signaal wel een stuk slechter. Vreemd. Moest ik toch even knutselen. Via iStumbler gekeken op welke kanalen mijn buren zitten en toen de kanaalkeuze van auto afgehaald. Ook heb ik b/g Protection uitgevinkt (stond standaard aan). Daarna was het signaal en bereik weer goed, gelukkig. Pfew.. ( Gelukkig niemand in de buurt op 5GHz :)

Omdat ik toch bezig was heb ik gelijk QoS aangezet op auto, omdat de kids toch wel veel gamen en downloaden.
De Tx-Power Adjustment heb ik standaard gelaten (80). Volgens de UI mag die tot 100 voor Europa en voor Amerika zelfs tot 500. In het verleden heb ik volgens mij mijn linksys teveel opgewarmd door deze setting op te hogen. Heb begrepen dat als je het bereik wilt vergroten je beter andere antennes kunt aansluiten dan de Tx-waardes te verhogen. Dus hier ga ik niet meer aan sleutelen, temeer omdat deze asus toch wel redelijk warm aanvoelt. Ik heb m vrij staan, op een plankje, zodat ie goed ventileert ;)

Verder geen problemen ondervonden. Ik zou wel iets meer traffic willen kunnen monitoren, dus wie weet ga ik toch eens een keertje tomato erop zetten. Heb onlangs een leuke handson van een zweed gezien hierover op youtube. Maar goed, voorlopig nog even niet.

Ben tot nu toe (een paar dagen na installatie) een tevreden gebruiker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Vannacht heb ik 10 uur lang zitten uploaden en downloaden tegelijk met 100/100 via bittorent met veel connecties, even een stresstest. De router gaf geen kick, het is dan ook leuk om die traffic monitor te zien na zo'n nacht :)

[ Voor 4% gewijzigd door Zenix op 30-03-2012 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Vandaag is de verbinding van 100/100 naar 200/200 gegaan, de router geeft geen krimp. De upload kwam tot 216 Mbit, de download ging sneller dan de computer aankon :).
De router geeft geen krimp, waar de 655 over de jank ging met de vele connecties naar de website op de NAS, blijft de N66U gewoon braaf zijn werk doen :).
Vannacht heb ik 10 uur lang zitten uploaden en downloaden tegelijk met 100/100 via bittorent met veel connecties, even een stresstest. De router gaf geen kick, het is dan ook leuk om die traffic monitor te zien na zo'n nacht :)
Dat is lekker van die > 30.000 connecties die er mogelijk zijn :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

The Wizard schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 18:48:
Vandaag is de verbinding van 100/100 naar 200/200 gegaan, de router geeft geen krimp. De upload kwam tot 216 Mbit, de download ging sneller dan de computer aankon :).
De router geeft geen krimp, waar de 655 over de jank ging met de vele connecties naar de website op de NAS, blijft de N66U gewoon braaf zijn werk doen :).

[...]

Dat is lekker van die > 30.000 connecties die er mogelijk zijn :).
Mooi om te horen dat die het met snellere glasvezel verbindingen het ook perfect doet!
En ja het is heerlijk om gewoon geen zorgen hoeven te maken over aantal connecties alles blijft lekker stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceDJ
Mooi om weer wat nieuwe ervaringen te lezen.

Ik heb het al eerder gevraagd, maar ik wil de router graag op een slaapkamer plaatsen. Iemand zei dat je de lichtjes van het apparaat kunt dimmen. Een ander zei weer dat dit alleen bij de beta firmware mogelijk was. Is dit nu wel of niet mogelijk? En zo ja, zijn de led lampjes zo te dimmen dat het apparaat in het donker niet al te veel licht geeft?

Wat zijn overigens de grootste voordelen van dit apparaat ten opzicht van de nieuwe versie 2 van de Linksys E4200 router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
De ledjes zijn niet te dimmen.

Ik heb een filmpje gezien van Tomato shibby, en ben erg onder de indruk. Maar omdat fast NAT ontbreekt, is de WAN <--> LAN snelheid een stuk lager. Heeft iemand al een keer getest wat de max doorvoer is? Ik wil namelijk niet onder de 200 Mbit komen.

Morgen anders maar eens gaan testen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

The Wizard schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 23:33:
De ledjes zijn niet te dimmen.

Ik heb een filmpje gezien van Tomato shibby, en ben erg onder de indruk. Maar omdat fast NAT ontbreekt, is de WAN <--> LAN snelheid een stuk lager. Heeft iemand al een keer getest wat de max doorvoer is? Ik wil namelijk niet onder de 200 Mbit komen.

Morgen anders maar eens gaan testen :).
Ledjes dimmen kan inderdaad niet, maar ik vind ze niet zo fel eerlijk gezegd en je kan ze makkelijk afplakken.

Tomato/OpenWRT(als die komt) ga ik zeker ook in de toekomst opzetten maar de standaard firmware is op dit moment het snelste. Over een paar maanden zullen de custom firmwares ook stuk beter zijn en dan ga ik weer eens kijken.

En de voordelen tegenover de E4200V2 zijn er nogal wat, ik zou zeggen kijk de reviews op smallnetbuilder en de feature lijst. Volgens mij heeft de E4200 niet zo'n mooie traffic monitor. Ik kan real time traffic grafieken zien, grafieken van afgelopen 24 uur en tabellen met de traffic van elke dag van de maand. Ook zie ik bij de E4200 geen ingebouwde VPN server. Quote van smallnetbuilder review ''Like the V1, the V2 doesn't have any "advanced" wireless controls. There is still no WDS bridging/repeating support, wireless enable/disable schedules'' Dat heeft de RT-N66U allemaal wel.

[ Voor 27% gewijzigd door Zenix op 30-03-2012 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Anoniem: 195780 schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 03:47:
[...]

Ik dacht gisteren even snel het eerste de firmware up te daten naar de laatste versie, maar nu lijkt het of ik eerst de router volledig moet configureren voor ik in het update menu kan komen.
Klopt dat, of zie ik iets over het hoofd?? :?

Uit tijdgebrek had ik niet veel trek na de firmware update opnieuw de setup te moeten doorlopen.
Wie weet hoe dat zit?? :+
Nee, je kan gewoon naar homepage gaan van router bovenin staat wel icoontje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBozzz
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 05-02-2024
Gisteren de router aangesloten. Nog niet veel mee kunnen doen maar wifi is in ieder geval een hele verbetering t.o.v. de D-Link 655! :) :) De iPad zit op de 5G. Dit weekend eens testen hoe bereik buiten (afstand tot router is dan 25 meter) is met gebruikmaking van 2,4G en 5G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wootah
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03-06 16:19

wootah

They see me trollin'

Topicstarter
Tomato/OpenWRT(als die komt) ga ik zeker ook in de toekomst opzetten maar de standaard firmware is op dit moment het snelste. Over een paar maanden zullen de custom firmwares ook stuk beter zijn en dan ga ik weer eens kijken.
De huidige alternatieve beta firmwares die uit zijn gebruiken ook nog oude drivers en sdk's...
Asus gebruikt bijvoorbeeld de 5.100.138.20 wireless driver, de alternatieve firmwares hebben 5.100.138.9
Omdat de nieuwste broadcom sdk nog niet is vrijgegeven (zo ver ik weet) kan hardware-nat niet worden gebruikt.

fast-nat is weer wat anders, dat is een speciale software module die pakketjes iets sneller weet te routeren. Nadeel is dat dingen zoals openvpn dan niet meer werken, omdat het niet helemaal 100% compatible is met alle standaarden. Als die firmware fast-nat heeft dan zou je die gewoon in moeten kunnen schakelen.

Ik wacht voorlopig nog tot broadcom de sdk vrij geeft, dan kunnen ontwikkelaars pas echt aan de slag. En dan meteen maar Oleg firmware er op zetten. Al die linksys achtige firmwares horen niet thuis op een asus router ;)
Er is een rede waarom asus ook standaard de oleg ipkg feed gebruikt 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-06 14:58

chromeeh

the Gnome

Iemand toevallig al de Guest network functie geprobeerd?
Ik zit erg te twijfelen om deze router aan te schaffen, maar was benieuwd naar de exacte mogelijkheden omtrent deze feature :)

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-05 20:52
Ik heb de Asus RT-N66U toch ook maar besteld omdat mijn oude dir-685 nu toch de geest heeft gegeven.

Als ik hem binnen heb even de firmware updaten, regio op noord Amerika zetten en dan zou hij op 27dBm (500mW) gezet kunnen worden :)

Ben benieuwd hoe 5GHz werkt aangezien het hier erg druk is op de 2.4GHz band en de babyfoon van de kleine meid ook aardig stoort.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonJ69
fast-server schreef op maandag 02 april 2012 @ 13:17:

Als ik hem binnen heb even de firmware updaten, regio op noord Amerika zetten en dan zou hij op 27dBm (500mW) gezet kunnen worden :)
Misschien een domme vraag, maar wat is daar het voordeel van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Meer bereik, iedere 3dBm is een verdubbeling van het vermogen.
Iedere frequentie verdubbeling is een halvering van de afstand die afgelegd kan worden.
Op 5,8GHz is het dus wel handig om wat weer vermogen te hebben (250mW) op de 66U zodat je boven en op zolder ook nog wat bereik hebt.

Normaal heb je maar iets van 15dBm op 5,8GHz (31,6mW)

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
fast-server schreef op maandag 02 april 2012 @ 13:17:
Ik heb de Asus RT-N66U toch ook maar besteld omdat mijn oude dir-685 nu toch de geest heeft gegeven.

Ben benieuwd hoe 5GHz werkt aangezien het hier erg druk is op de 2.4GHz band en de babyfoon van de kleine meid ook aardig stoort.
Waar heb je hem besteld? Wilde hem vandaag bij Azerty bestellen, totdat ze ineens geen voorraad meer hadden, en de levertijd nu op 14 dagen staat. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Vanmorgen bij azerty (8.25), ze hadden er toen nog 2.

[ Voor 20% gewijzigd door fast-server op 02-04-2012 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
fast-server schreef op maandag 02 april 2012 @ 15:05:
Vanmorgen bij azerty (8.25), ze hadden er toen nog 2.
Shit.. Vanmorgen helaas een tandartsafspraak. Anders had ik hem daar ook gehaald.
Gisternacht hadden ze er nog 4. Zijn dus blijkbaar wel in trek. Hoeveel heb je er voor betaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
prijs die in pricewatch staat + 1 euro voor ideal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Afbeeldingslocatie: http://hyperion-gaming.net/files/traffic.png

Zoals je kan zien heb ik hem sinds de aansluiting niet gespaard hij blijft lekker stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tio Nordin
  • Niet online
chromeeh schreef op maandag 02 april 2012 @ 12:23:
Iemand toevallig al de Guest network functie geprobeerd?
Ik zit erg te twijfelen om deze router aan te schaffen, maar was benieuwd naar de exacte mogelijkheden omtrent deze feature :)
Ja, ik heb het aangezet. Een gastnestwerk op 2.4 voor telefoons etc en ook eentje op 5 voor als iemand met de laptop langskomt. Je kan totaal 3 netwerken op 2.4 en ook 3 op 5 GHz aanmaken.
Dit kun je per guestnetwerk instellen: Enable (y/n), SSID, Authentication method, WPA encryption, wachtwoord, access time (in uren en minuten of limitless) en Intranet enable. Het is niet veel, maar het voldoet voor de functie.
De overige instellingen (kanalen, channel bandwidth, RTS treshold, TX power adjustment etc) haaltie gewoon van je gewone wirelessinstellingen 2.4 of 5.
Ik vind het ideaal. Je hoeft je normale inloggegevens voor wifi niet aan gasten te geven. Bovendien kunnen ze standaard dan niet bij je eigen netwerkshares als ze ingelogd zijn. Bij mij komen veel gasten en iedereen heeft tegenwoordig wel een smartphone en vraagt om internetaccess. Dat is met zo'n gastnetwerk mooi opgelost. En als een keertje iemand toch access moet hebben tot een share op je netwerk, dan kan dat desnoods dus ook via een guestnetwerk door Intranet enable aan te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Anoniem: 195780 schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 05:35:
[...]

Zoals al eerder gemeld, Euro 148,- incl btw. :+
Exclusief verzendkosten à 4,95
WAT! :F Nu 165 bij Azerty.
Ik wacht nog wel even. Misschien dat ik ASUS maar eens een mail ga sturen, waarom die routers zo slecht geleverd worden. Misschien zijn ze wel met een nieuwe revisie bezig. Je weet het nooit. De router is namelijk wel al 3 maanden "oud", dus je zou zeggen dat ze wel goed leverbaar zouden moeten zijn. (Heb ik helaas ervaring mee. Binnen twee maanden had ik hier een Eyefinity setup staan met 3 verschillende revisies van schermen)
Alhoewel gelukkig het scherm met Rev. A vervangen is door Dell voor een Rev. B, dus nu heb ik 2x Rev. B, en 1x Rev. C.

EDIT: Informatique zet hem zelf op niet meer leverbaar. Raar dit.. :-(
En Azerty zegt dat ze hem heeeel misschien vrijdag binnen krijgen, maar die kans zeer klein is. Ze wisten zelf niet wanneer ze een levering konden verwachten.

[ Voor 19% gewijzigd door JPtjeeNL op 03-04-2012 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Ik wacht nog wel even, zo'n mooi prijsje heeft hij op het moment ook weer niet. Daarnaast lijkt het mij dat er binnenkort ook al 802.11ac routers zullen worden aangeboden, maar wellicht nog duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceDJ
Ik snap er ook niks van. Deze router is nergens goed leverbaar, zoals bij 4Launch, Dunnet, Routershop, MyCom, of Zercom. En als ik een aantal bedrijven mail kunnen ze mij eigenlijk ook niet vertellen of ze het product opnemen in het assortiment en zo ja wanneer deze leverbaar is. Balen dit. De prijs gaat ook pas omlaag bij meer aanbieders lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceDJ
@JPtjee007: kun je de reactie van Asus hier posten zodra je die een hebt? Thnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
TranceDJ schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 14:59:
Ik snap er ook niks van. Deze router is nergens goed leverbaar, zoals bij 4Launch, Dunnet, Routershop, MyCom, of Zercom. En als ik een aantal bedrijven mail kunnen ze mij eigenlijk ook niet vertellen of ze het product opnemen in het assortiment en zo ja wanneer deze leverbaar is. Balen dit. De prijs gaat ook pas omlaag bij meer aanbieders lijkt me.
Leek mij dus ook. Ik ga even ASUS contacten. Als jullie dat nou ook doen, zien ze misschien in dat er vraag naar is. Nee heb je, ja kun je krijgen.
Wie is voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Nivk schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 14:53:
Ik wacht nog wel even, zo'n mooi prijsje heeft hij op het moment ook weer niet. Daarnaast lijkt het mij dat er binnenkort ook al 802.11ac routers zullen worden aangeboden, maar wellicht nog duurder.
Ja, ik denk dat ik ook nog even op dat moment wacht. Als ASUS slim is maken ze een Rev. B met die 802.11ac erop, want technisch gezien zou het moeten kunnen met de specs aan boord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
JPtjee007 schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 15:27:
[...]

Ja, ik denk dat ik ook nog even op dat moment wacht. Als ASUS slim is maken ze een Rev. B met die 802.11ac erop, want technisch gezien zou het moeten kunnen met de specs aan boord.
Dit is al een rev B1 ;).

En wat heb je aan ac? Ik heb geen enkele apparaat in huis die dit ondersteund, hier staat zelfs nog een b-apparaat (Wii). Voordat het compleet ingeburgerd is zijn we minimaal 2/3 jaar verder en dus ook een router verder :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh

chromeeh

the Gnome

Zenix schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 12:13:
[afbeelding]
Zoals je kan zien heb ik hem sinds de aansluiting niet gespaard hij blijft lekker stabiel.
Dat is wel een zeer mooie functie :D
Blijven deze gegevens bewaard na een reboot? :)
Tio Nordin schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 12:58:
[...]
*knip guest network verhaal*
Super, heb 'm inmiddels al besteld 8) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
The Wizard schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 15:43:
[...]

Dit is al een rev B1 ;).

En wat heb je aan ac? Ik heb geen enkele apparaat in huis die dit ondersteund, hier staat zelfs nog een b-apparaat (Wii). Voordat het compleet ingeburgerd is zijn we minimaal 2/3 jaar verder en dus ook een router verder :).
Ik koop één keer in de, mwa wat zal het zijn, 5/7 jaar een nieuwe router hoor. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
chromeeh schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 15:53:
[...]

[...]

Waar heb je 'm besteld? En voor hoeveel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Net nog even Azerty gemaild.
"Wij bestellen op aanzoek van de klant.
Helaas kunnen wij niet op revisie leveren aangezien wij nooit weten wat wij binnen krijgen.
Het product is helaas niet op voorraad bij de leverancier waardoor wij hier geen exacte levertijd voor af kunnen geven.
De verwachtte levertijd is 2 tot 3 weken.

Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben."

Lekker..... Dan maar ASUS mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

chromeeh schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 15:53:
[...]

[...]

Geen idee nog geen reboot gedaan en ben ik ook nog niet van plan ;)
Je kan hiernaast ook grafiek zien van laatste 24 uur en real time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh

chromeeh

the Gnome

JPtjee007 schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 16:36:
[...]
Waar heb je 'm besteld? En voor hoeveel?
Redcoon, voor € 167,90 en op voorraad :)
Kreeg zojuist een mailtje dat tie op de post gegaan is :7
Zenix schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 17:06:
[...]
Het ziet er in ieder geval wel nice uit :D

[ Voor 36% gewijzigd door chromeeh op 03-04-2012 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Zenix schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 17:06:
[...]

Nope, dan verlies je die waarden, helaas...

Real time stats:
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/25854502/router.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Je kan blijkbaar alleen bellen. Zie hier het telefoonnummer: http://support.asus.com/Hotlines.aspx?SLanguage=nl-nl

Redcoon heeft hem idd op voorraad, maar ik blijf het gek vinden.
Ik denk dat ik nog even wacht. Lijkt erop dat er een nieuwe revisie komt. Anders kan ik het niet verklaren.
Lijkt me ook stug dat ze de productie van hun beste router (en waar het meest mee geadverteerd word op hun site), stil leggen.

[ Voor 57% gewijzigd door JPtjeeNL op 03-04-2012 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Afgelopen middag de router binnen gekregen, na het updaten van de firmware draait hij prima!
WIFI signaal is ook dik in orde, geen last van storingen meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
JPtjee007 schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 19:07:
Je kan blijkbaar alleen bellen. Zie hier het telefoonnummer: http://support.asus.com/Hotlines.aspx?SLanguage=nl-nl

Redcoon heeft hem idd op voorraad, maar ik blijf het gek vinden.
Ik denk dat ik nog even wacht. Lijkt erop dat er een nieuwe revisie komt. Anders kan ik het niet verklaren.
Lijkt me ook stug dat ze de productie van hun beste router (en waar het meest mee geadverteerd word op hun site), stil leggen.
Ik denk niet dat er een revisie komt, Asus heeft de irritante gewoonte om alle goedlopende spullen slecht uit te leveren, kijk maar de Transformer serie. De leveranciers krijgen gewoon domweg niet genoeg binnen, 1,5 maand geleden zijn er in NL 6(!) RT-N66u's geleverd. Die zijn natuurlijk binnen no-time weg. Deze router is ook erg populair in andere landen, dus waarschijnlijk worden de voorraden gewoon verdeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Wifi vermogen verhogen

Klik rechts onderin op je klok
Instellingen voor tijd en datum wijzigen...
Tijdzone wijzigen
GMT -6.00 Central Time US & Canada

Inloggen op de router
Zelfde tijdszone zetten

Bij wifi kun je nu het volgende instellen (maximaal)
2.4GHz 500mw
5GHz 250mw
Saven, uitloggen en je tijd op de PC weer terug zetten.

Alles op eigen risico uiteraard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
The Wizard schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 20:25:
[...]

Ik denk niet dat er een revisie komt, Asus heeft de irritante gewoonte om alle goedlopende spullen slecht uit te leveren, kijk maar de Transformer serie. De leveranciers krijgen gewoon domweg niet genoeg binnen, 1,5 maand geleden zijn er in NL 6(!) RT-N66u's geleverd. Die zijn natuurlijk binnen no-time weg. Deze router is ook erg populair in andere landen, dus waarschijnlijk worden de voorraden gewoon verdeeld.
Meen je! En hoe weet je dat het er 6 zijn? Dat zou wel absurd zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonJ69
fast-server schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 21:30:
Wifi vermogen verhogen

Tijdzone wijzigen

Inloggen op de router
Zelfde tijdszone zetten

2.4GHz 500mw
5GHz 250mw

Hahaha,
Ik heb de hele middag zitten kl**** en wist niet hoe ik het voor elkaar moest krijgen. En zo simpel is het dus :)

Dat eigen risico, dat kan zijn dat ik hem 'opblaas', of moet ik aan iets anders denken?

Thanx voor bovenstaande info trouwens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Je zal hem niet opblazen aangezien hij voor dit vermogen gemaakt is.
"Mompelt iets over wetgeving en 100mw eirp"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonJ69
@fast-server: d:)b d:)b d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinaldootje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-06 09:45
Op de Asus website staat sinds 2 april de broncode GPL of ASUS RT-N66U B1 for firmware 3.0.0.3.112 beschikbaar. Deze is nog niet gewoon te downloaden als firmware.

Ik ben benieuwd. Wat ik graag zou zien, is een tap op de gastnetwerken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Rinaldootje schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 22:13:
Op de Asus website staat sinds 2 april de broncode GPL of ASUS RT-N66U B1 for firmware 3.0.0.3.112 beschikbaar. Deze is nog niet gewoon te downloaden als firmware.

Ik ben benieuwd. Wat ik graag zou zien, is een tap op de gastnetwerken ;)
Een tap.. En dan de iDEAL codes van je (appartement) gasten meepikken.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinaldootje
ik bedoel een limiet :)
Aan die iDEAL codes heb je alleen wat als je ook de inlognaam en het ww hebt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Rinaldootje schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 22:17:
ik bedoel een limiet :)
Aan die iDEAL codes heb je alleen wat als je ook de inlognaam en het ww hebt :P
Ja dat kan je tappen... ;)
Zeg dan snelheidslimiet, haha. Maar ik begrijp wat je bedoeld. Ik had wel verwacht dat dit er op zou zitten. Het is namelijk voor een appartement. Goed dus maar dat ik nog maar even wacht. Heb nu 2 routers op elkaar aangesloten, met een ander IP range, maar het nadeel is dat we elkaar in het netwerk nog wel kunnen zien. Voordeel is dat ik daar een limiet op heb zitten, en een filter + firewall. Had daarom graag deze router gekocht, maar als er geen limiet op kan.
Straks trekken ze me bandbreedte weg met een download. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tio Nordin
  • Niet online
JPtjee007 schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 22:21:
[...]

Ja dat kan je tappen... ;)
Zeg dan snelheidslimiet, haha. Maar ik begrijp wat je bedoeld. Ik had wel verwacht dat dit er op zou zitten. Het is namelijk voor een appartement. Goed dus maar dat ik nog maar even wacht. Heb nu 2 routers op elkaar aangesloten, met een ander IP range, maar het nadeel is dat we elkaar in het netwerk nog wel kunnen zien. Voordeel is dat ik daar een limiet op heb zitten, en een filter + firewall. Had daarom graag deze router gekocht, maar als er geen limiet op kan.
Straks trekken ze me bandbreedte weg met een download. ;)
Ik heb firmware 108 erop en daar kan je voor je guestnetwerken geen bandwidth limit instellen, alleen accesstimes.
Maar.... via QOS is het natuurlijk wel mogelijk op ip-adres of mac-adres het verkeer te controleren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinaldootje
Ik wil gewoon een limiet. Bijvoorbeeld 5 Mb voor de gast, zodat ik nog altijd 115 Mb overhoudt voor het downloaden :P

En laten we eerlijk zijn 5 Mb is voor een telefoon of zo snel genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Tio Nordin schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 22:32:
[...]

Ik heb firmware 108 erop en daar kan je voor je guestnetwerken geen bandwidth limit instellen, alleen accesstimes.
Maar.... via QOS is het natuurlijk wel mogelijk op ip-adres of mac-adres het verkeer te controleren...
Hmm.. Hoe makkelijk is het niet dat te veranderen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tio Nordin
  • Niet online
Rinaldootje schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 22:43:
Ik wil gewoon een limiet. Bijvoorbeeld 5 Mb voor de gast, zodat ik nog altijd 115 Mb overhoudt voor het downloaden :P

Nogmaals, door met QOS te spelen is alles mogelijk.
Zie ook de demo van de userinterface op http://service.asus.com/d..._QOSUserSpec_Content.html
Hier zie je dat je met een beetje fantasie al je wensen kunt instellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Rinaldootje schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 22:43:

Ja dat begreep ik. Heb ik nu ook. Heb dat gastnetwerk afgeknepen tot 1 MB. Dan voorkom je gewoon dat mensen gaan downloaden, want dat duurt veel te lang. Of ze moeten de laptop de hele dag laten draaien voor een filmpje/game. Ik wil namelijk niet dat mensen illegaal op m'n internet dingen gaan downloaden.
Zal je maar gebeuren dat ze kinderporno downloaden. Zie dat maar is uit te leggen, want jij bent verantwoordelijk. Daarom heb ik ook een bad-word filter toegevoegd, die de site blokkeert als er van die woorden in voor komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tio Nordin
  • Niet online
JPtjee007 schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 22:54:
[...]

Hmm.. Hoe makkelijk is het niet dat te veranderen... ;)
Hmm..
Gasten die zo makkelijk de QOSregels op de router kunnen veranderen heb ik niet graag op mijn netwerk ;)
Imho moeten zij hun eigen internet maar regelen.
Anyway, voor mij speelt dat niet echt. Gewoon huishouden met kids en regelmatig bezoek. Geen apartementencomplex of studentenhuis die ik van internet moet/wil voorzien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Tio Nordin schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 23:09:
[...]

Hmm..
Gasten die zo makkelijk de QOSregels op de router kunnen veranderen heb ik niet graag op mijn netwerk ;)
Imho moeten zij hun eigen internet maar regelen.
Anyway, voor mij speelt dat niet echt. Gewoon huishouden met kids en regelmatig bezoek. Geen apartementencomplex of studentenhuis die ik van internet moet/wil voorzien..
Nee, hoe makkelijk mensen hun MAC adres niet kunnen veranderen hé. ;)
Dan heeft je QOS geen zin meer. Maar uiteraard maakt het voor jou niet uit i.v.m. situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh

chromeeh

the Gnome

Mja niet om het een of ander, maar de hele grijze / zwarte hoed discussie lijkt me niet geheel op z'n plaats hier... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonJ69
Hmmm, ik krijg het toch niet voor elkaar met het veranderen van de tijdszones. 100 Blijft het maximum...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Contact gehad met ASUS, en zij hebben ook geen idee hoe dat kan. Ze vertelde dat winkels contact op kunnen nemen met hun tussenhandelaar, maar het er aan ligt of een winkel dat wel wilt doen.
Ook even contact gehad met Alternate, en ze krijgen er vrijdag 10 binnen, waarvan er al 3 gereserveerd. (Om 16:30 o.i.d. waren het er 2, plus die van mij die ik besteld heb, is 3)
Nu wachten, en hopen dat hij zaterdag binnen is!

[ Voor 18% gewijzigd door JPtjeeNL op 04-04-2012 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William/Ax3
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-06 22:47

William/Ax3

We are Starstuff

fast-server schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 21:30:
Wifi vermogen verhogen

Tijdzone wijzigen

Inloggen op de router
Zelfde tijdszone zetten

2.4GHz 500mw
5GHz 250mw

Geprobeerd lukt hier niet op deze manier ;)

|WOW Daggerspine | Troll Hunter Axejess |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tio Nordin
  • Niet online
William/Ax3 schreef op woensdag 04 april 2012 @ 19:27:
[...]
Geprobeerd lukt hier niet op deze manier ;)
Na timezone-change router rebooten.
Dan pas vermogen aanpassen.
5GHz kan trouwens ook naar 500mW (firmware 108).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonJ69
Tio Nordin schreef op woensdag 04 april 2012 @ 21:02:
[...]

Na timezone-change router rebooten.
Dan pas vermogen aanpassen.
5GHz kan trouwens ook naar 500mW (firmware 108).
Nou, ik doe vast nog steeds iets niet goed :(
Pc timezone change
pc reboot
router timezone change
router reboot
Onder kopje 'professional' helemaal onderaan 80 omzetten naar 500
Apply drukken: gebeurt niets
Veranderen naar 100 en voila.
Diverse keren gereboot, zelfs alle bedrade aansluitingen uit de router gehaald (huisalarm, nas) , radio van wifi uitgezet, niets helpt.
Overigens met fw 108.

Ga me steeds meer een noob vinden :X :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceDJ
JPtjee007 schreef op woensdag 04 april 2012 @ 18:03:
Contact gehad met ASUS, en zij hebben ook geen idee hoe dat kan. Ze vertelde dat winkels contact op kunnen nemen met hun tussenhandelaar, maar het er aan ligt of een winkel dat wel wilt doen.
Ook even contact gehad met Alternate, en ze krijgen er vrijdag 10 binnen, waarvan er al 3 gereserveerd. (Om 16:30 o.i.d. waren het er 2, plus die van mij die ik besteld heb, is 3)
Nu wachten, en hopen dat hij zaterdag binnen is!
Bedankt voor de info. Asus spreekt dus niet over een toekomstige revisie? Zoals wellicht wel jou vermoeden was omdat de router nergens leverbaar is. Als ik het goed begrijp is de router dus wel goed leverbaar vanuit Asus zelf, maar de winkels en tussenhandelaren nemen de router (nog) niet af? Of hoe moet ik het zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tio Nordin
  • Niet online
LeonJ69 schreef op donderdag 05 april 2012 @ 00:02:
[...]

Don't!
Ik had echt verwacht dat het met router rebooten opgelost zou zijn. Ik snap het ook niet meer. Misschien dattie automatisch lokatie bepaald aan de hand van DNS instellingen van je provider ofzo? Vreemd iig.

Anyway, om meer bereik te krijgen kan je zowiezo beter andere antennes installeren. Heeft veel meer effect. En beter voor de levensduur van dit juweeltje ;)
(Ik ben trouwens heel tevreden over het bereik met de waardes op standaard 80, beter dan mijn voorgaande routers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
LeonJ69 schreef op donderdag 05 april 2012 @ 00:02:
[...]

Nou, ik doe vast nog steeds iets niet goed :(
Pc timezone change
pc reboot
router timezone change
router reboot
Onder kopje 'professional' helemaal onderaan 80 omzetten naar 500
Apply drukken: gebeurt niets
Veranderen naar 100 en voila.
Diverse keren gereboot, zelfs alle bedrade aansluitingen uit de router gehaald (huisalarm, nas) , radio van wifi uitgezet, niets helpt.
Overigens met fw 108.

enable telnet eens op de router en zet dan eens een telnet sessie op.
daarna "wl country" intypen
Als de feedback EU/5 is moet je deze even veranderen met "wl country US" (in typen)
en daarna weer even controleren met "wl country"
Daarna kun je ook checken met "date" of hij in de goede time zone zit.

De router checked alleen maar de country code in het nvram.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
function applyRule(){
    if(power_support != -1){
        var wlcountry = '<% nvram_get("wl0_country_code"); %>';
        if(wlcountry == 'US' || wlcountry == 'CN' || wlcountry == 'TW'){
            if(document.form.wl_unit.value == 0)
                var maxPower = 501;
            else
                var maxPower = 251;
        }
        else
            var maxPower = 101;

if(parseInt(document.form.wl_TxPower.value) > maxPower){
            document.form.wl_TxPower.focus();
            return false;
        }

if(parseInt(document.form.wl_TxPower.value) > 80 && flag < 2){
            document.form.wl_TxPower.focus();
            flag++;
            return false;

kan Advanced_WAdvanced_Content.asp echter nog niet manipuleren omdat de router image als als een read only filesystem draait in /tmp

[ Voor 30% gewijzigd door fast-server op 05-04-2012 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-05 13:49
mount -o remount,rw /tmp

?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Dat werkt niet helaas

zie al wel dat je makkelijk via telnet het vermogen kan opschroeven

Telnet!

(100mw in de webinterface)
wl txpwr
>>21.0 dBm = 126 mw.

Nu gaan we het aanpassen :)

wl txpwr 250
en nu lezen we de waarde weer met:
wl txpwr1
TxPower is 96 qdbm, 24.0 dbm, 251 mW Override is Off _/-\o_

Bij rebooten moet je weer opnieuw de waarde zetten.

[ Voor 6% gewijzigd door fast-server op 05-04-2012 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonJ69
Die laatste werkt inderdaad wel.
Bij instellingen nu op 100 gezet en via Telnet de waarde aangepast.
Countrycode aanpassen met Telnet gaat wel, maar inderdaad zijn dan nog steeds de waardes niet aan te passen.

Edit: stond inderdaad goed bij check via telnet, maar na 10 min. weer gekeken en in Telnet stonden weer de oude waardes. Router is niet gereboot.

[ Voor 25% gewijzigd door LeonJ69 op 05-04-2012 12:24 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
stel de waarde weer eens in en doe dan eens een: commit of nvram commit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonJ69
ok, gedaan.
Moet nu even de deur uit, zal straks weer checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Ben nu aan het kijken of ik zelf een firmware kan compilen op basis van GPL_RT-N66U_3.0.0.3.112

Ik pas dan alleen de country restricties aan zodat alle regio's 500mw kunnen gebruiken in de web interface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
TranceDJ schreef op donderdag 05 april 2012 @ 01:50:
[...]

Bedankt voor de info. Asus spreekt dus niet over een toekomstige revisie? Zoals wellicht wel jou vermoeden was omdat de router nergens leverbaar is. Als ik het goed begrijp is de router dus wel goed leverbaar vanuit Asus zelf, maar de winkels en tussenhandelaren nemen de router (nog) niet af? Of hoe moet ik het zien...
Nee, maar goed. Niet iedere callcenter medewerker zal even geïnteresseerd zijn in de ontwikkelingen.
Dit was inderdaad mijn vermoeden. Daar heb ik ook naar gevraagd, maar ze wisten er niks vanaf omdat dat niet hun afdeling was. Er is namelijk maar één nummer bij ASUS, en dat is klaarblijkelijk de technische helpdesk.
Het kan natuurlijk goed zijn dat de router die ik krijg zaterdag, van een nieuwe revisie is.
Dat de router negens goed leverbaar was, begrepen ze niks van, en vertelde dat als je een goede webshop tegenkomt, dat zij in sommige gevallen contact op willen nemen met de tussenhandelaren.
Het lijkt me onlogisch dat de winkels niet af willen nemen. Meestal als iets niet op voorraad is, word dat automatisch aan de tussenhandelaar gemeld. Als die het product niet heeft, kunnen ze dus ook niet uitleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceDJ
Ik heb zelf ook contact gezocht met wat bekende webshops. Hieronder een aantal reacties:

4 Launch: Wij verwachten het product rond 10-04 weer te kunnen leveren.
Afuture: We hebben het nagezocht en nagevraagd. Helaas weet de leverancier niet wanneer dit product bij ons leverbaar zal worden. Het beste kunt u de website in de gaten houden om te kijken of het product al in ons assortiment is opgenomen.
Azerty: Deze is al wel bestelbaar bij de leverancier maar deze heeft een levertijd van minstens tien werkdagen.
Dunnet: Vooralsnog hebben wij geen informatie of deze in ons assortiment zal komen.
MyCom: Het is op dit moment onbekend of wij deze in ons assortiment krijgen. Zodra deze beschikbaar is komt de router op onze webshop.
Routershop: Bedankt voor uw bericht. Echter moet ik u mede delen dat wij geen producten van Asus leveren.
Zercom: Helaas is de levertijd voor dat artikel onbekend op het moment. Zodra deze weer te krijgen is komt deze weer op de website.

Wordt je ook niet heel veel wijzer van...

[ Voor 8% gewijzigd door TranceDJ op 05-04-2012 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tio Nordin
  • Niet online
TranceDJ schreef op donderdag 05 april 2012 @ 15:04:
Ik heb zelf ook contact gezocht met wat bekende webshops. Hieronder een aantal reacties:

4 Launch: Ben nog in afwachting van reactie. Ik edit mijn bericht later...
Afuture: We hebben het nagezocht en nagevraagd. Helaas weet de leverancier niet wanneer dit product bij ons leverbaar zal worden. Het beste kunt u de website in de gaten houden om te kijken of het product al in ons assortiment is opgenomen.
Azerty: Deze is al wel bestelbaar bij de leverancier maar deze heeft een levertijd van minstens tien werkdagen.
Dunnet: Vooralsnog hebben wij geen informatie of deze in ons assortiment zal komen.
MyCom: Het is op dit moment onbekend of wij deze in ons assortiment krijgen. Zodra deze beschikbaar is komt de router op onze webshop.
Routershop: Bedankt voor uw bericht. Echter moet ik u mede delen dat wij geen producten van Asus leveren.
Zercom: Helaas is de levertijd voor dat artikel onbekend op het moment. Zodra deze weer te krijgen is komt deze weer op de website.

Tipje voor als je toch met de paasdagen wilt freubelen:
Redcoon: Direct leverbaar
MaxICT.nl: 10 op voorraad
Althans, dit staat op hun websites op dit moment.
Zie ook pricewatch
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
TranceDJ schreef op donderdag 05 april 2012 @ 15:04:

4 Launch: Ben nog in afwachting van reactie. Ik edit mijn bericht later...

Je moet hem bij Alternate bestellen! Die krijgen er morgen 10 binnen, zoals ik gister ook al schreef.
Er zijn er sowieso al 3 gereserveerd, en misschien nu al meer. Moet je even Alternate bellen, want via de site kan je niet bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Voor de gene die de nieuwe firmware "removed" willen testen.

* Op basis van de laatste Asus source, restrictie van het wifi vermogen heb ik veranderd naar max 500mw voor alle regio's in de web interface.
Het is dus geen officiële build!

*update

Firmware verwijderd aangezien Asus geen 5GHz driver mee levert in de source.

[ Voor 27% gewijzigd door fast-server op 05-04-2012 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceDJ
Redcoon en MaxICT zijn relatief wel erg duur! Bovendien zijn de reviews over MaxICT niet goed, en klopt hun website vaak niet. Ook in dit geval niet, want de vertoonde afbeelding van de router is onjuist.
Dat stuk over Alternate had ik niet gelezen. Op hun website staat als status "niet leverbaar" bij het apparaat. Ik wacht even af tot morgen en als hij leverbaar is bestel ik hem dan.

[ Voor 14% gewijzigd door TranceDJ op 05-04-2012 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tio Nordin
  • Niet online
fast-server schreef op donderdag 05 april 2012 @ 15:43:
Voor de gene die de nieuwe firmware RT-N66U_3.0.0.3_112.trx willen testen.

* Op basis van de laatste Asus source, restrictie van het wifi vermogen heb ik veranderd naar max 500mw voor alle regio's in de web interface.
Het is dus geen officiële build!
Fast-Server, you're fast!
Thanks, maar voordat ik m ga downen: wat voor wijzigingen zitten er nog meer in (tov 3.0.0.3.108)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonJ69
fast-server schreef op donderdag 05 april 2012 @ 15:43:
Voor de gene die de nieuwe firmware RT-N66U_3.0.0.3_112.trx willen testen.
Thanx! Staat nu te downloaden, hetzij vanavond laat, hetzij morgen ergens op de dag zal ik hem testen (dochterlief zit nu te internetten, en vrouwlief komt zo thuis, en als ik dan aan het klo*** ben met de router heb ik ruzie ;) )

Overigens: het command 'nvram commit' werkt, staat er nog steeds in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
TranceDJ schreef op donderdag 05 april 2012 @ 15:50:
Redcoon en MaxICT zijn relatief wel erg duur! Bovendien zijn de reviews over MaxICT niet goed, en klopt hun website vaak niet. Ook in dit geval niet, want de vertoonde afbeelding van de router is onjuist.
Dat stuk over Alternate had ik niet gelezen. Op hun website staat als status "niet leverbaar" bij het apparaat. Ik wacht even af tot morgen en als hij leverbaar is bestel ik hem dan.
Ik denk dat je dan al te laat bent... ;)
Hij is bij Alternate nog wel het goedkoopste ook.

Redcoon is inderdaad duur ja!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Tio Nordin schreef op donderdag 05 april 2012 @ 15:52:
[...]

Fast-Server, you're fast!
Thanks, maar voordat ik m ga downen: wat voor wijzigingen zitten er nog meer in (tov 3.0.0.3.108)?
Ze geven bij een source changelog, maar als je deze source met de vorige vergelijkt zie je updates in

Busybox ftpget (h.w.s. om de webbased firmware versie check te fixen)
Zie ook een hoop updates in de webinterface en IPV6
Kiezen van een encryptie methode in PPTPD
etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tio Nordin
  • Niet online
fast-server schreef op donderdag 05 april 2012 @ 16:02:
[...]

Ze geven bij een source gen change log, maar als je deze source met de vorige vergelijkt zie je updates in

Busybox ftpget (h.w.s. om de webbase firmware versie check te fixen)
Zie ook een hoop updates in de webinterface en IPV6
Kiezen van een encryptie methode in PPTPD
etc
Oke. Thanks.
Ik heb m gedownload. Kga vanavond eens updaten. Kan altijd nog terug naar 108 toch, mocht dat nodig zijn? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tio Nordin
  • Niet online
TranceDJ schreef op donderdag 05 april 2012 @ 15:50:
Ik zou zeggen: NU bestellen.
Alternate is goed, daar heb ik m ook gekocht. Maar als je m voor het weekend wilt hebben zul je m moeten ophalen ben ik bang. In het weekend komt TNT niet langs volgens mij en maandag is het Pasen.
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Tio Nordin schreef op donderdag 05 april 2012 @ 16:08:
[...]

Ik zou zeggen: NU bestellen.
Alternate is goed, daar heb ik m ook gekocht. Maar als je m voor het weekend wilt hebben zul je m moeten ophalen ben ik bang. In het weekend komt TNT niet langs volgens mij en maandag is het Pasen.
Succes!
PostNL komt wel op zaterdag hoor?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Tio Nordin schreef op donderdag 05 april 2012 @ 16:05:
[...]

Oke. Thanks.
Ik heb m gedownload. Kga vanavond eens updaten. Kan altijd nog terug naar 108 toch, mocht dat nodig zijn? ;)
Mocht er iets mis gaan zorg dan dat je 108 hebt en de recovery cd*

*Bij het aanzetten van de router de reset button inhouden tot dat het power lampje langzaam knippert en dan de reset knop loslaten.
Router staat dan in recovery mode en je kan dan met de recovery tool van de CD de originele firmware er weer opzetten.

staat trouwens ook op de upgrade page:

code:
1
2
3
4
Note:

For a configuration parameter existing both in the old and new firmware, its setting will be kept during the upgrade process.
    In case the upgrade process fails, RT-N66U enters the emergency mode automatically. The LED signals at the front of RT-N66U will indicate such situation. Use the Firmware Restoration utility on the CD to do system recovery.

[ Voor 27% gewijzigd door fast-server op 05-04-2012 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Ik zag net dat in alle router source codes geen 5GHz drivers aanwezig zijn :<
Dus als je het vermogen wil verhogen moet je wl txpwr gebruiken in telnet en een commit doen zoals ik al eerder schreef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonJ69
Ok. Ik had je fw al gedownd, maar die kan ik dus weggooien? (was nog niet toegekomen om te upgraden, ik kom net binnen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• playing33
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-11-2024
Hallo iedereen, een korte vraag ik twijfel tussen deze router of een goedkope NAS om mijn bestanden centraal op te slaan. Op de router wil ik dit doen via een externe hdd .

Nu kan ik nergens vinden of deze router ook een externe HDD kan uitschakelen (i.v.m. de levensduur enz.) Weet iemand of dit mogelijk is? Ik zag dat de d-link 857 ook binnenkort uitkomt misschien is dit nog een mooie tegenhanger.

Alvast bedankt!!
Pagina: 1 2 ... 30 Laatste