Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Promy
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 21:40
Omdat ik met deze router toch nog steeds geen of zeer slechte ontvangst heb buiten (beton en gelaagd glas...) dacht ik 1 van de antennes te verplaatsen naar buiten (via een coax kabel van ebay).
Heeft er hier iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Promy schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 13:52:
Omdat ik met deze router toch nog steeds geen of zeer slechte ontvangst heb buiten (beton en gelaagd glas...) dacht ik 1 van de antennes te verplaatsen naar buiten (via een coax kabel van ebay).
Heeft er hier iemand ervaring mee?
Kan je dan niet beter een AP extra aanleggen, lijkt me beter. Ik woon ook in een vrij modern huis, heb op de begane grond de asus staan en op de 1ste verdieping en zolder een AP van Tp-link staan, als ik dat namelijk niet doe heb ik nauwelijks of geen verbinding op de eerste verdieping en op de zolder helemaal geen internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvtK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-09 11:33
harrytasker schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 14:25:
[...]

Kan je dan niet beter een AP extra aanleggen, lijkt me beter. Ik woon ook in een vrij modern huis, heb op de begane grond de asus staan en op de 1ste verdieping en zolder een AP van Tp-link staan, als ik dat namelijk niet doe heb ik nauwelijks of geen verbinding op de eerste verdieping en op de zolder helemaal geen internet.
yup voor dezelfde oplossing gekozen. Plaatsen van extra AP's werkt toch het beste hoor. Geef ze allemaal dezelfde ssid en je kan door het hele huis lopen zonder bereik te verliezen. Bedacht mij laatst dat ik ook nog eens van dat folie met een aluminium toplaag onder mijn laminaat heb liggen op de 1e en 2de verdiepingen.. dan is het echt kansloos :)

Bedenk overigens ook dat je van alles kan doen om het bereik/vermogen van je router te vergroten, maar dat de client ook moet kunnen terugzenden. Moet je dus eigenlijk ook zo'n extra kabel met antenne aan je laptop of phone hangen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvtK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-09 11:33
Flying schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 08:50:
De beta build is stabiel en de tx-power kun je sinds deze beta procentueel (1 > 100%) instellen.
ok top goed om te weten. Grote vraag is natuurlijk: is die 100% van wat in NL mag of wat de Router kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-09 23:50

Zenix

BOE!

Ik wil binnenkort merlin gaan flashen. Op mijn RT-N66U heb ik nu nog de officiële 3.0.0.3.108 met zelfs 32K NVRAM in plaats van 64K. Mijn huidige uptime is: 277 days 7 hours 17 minutes 34 seconds.

Welke merlin build is bij jullie superstabiel, gewoon de laatste of is er een specifieke versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsF
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 15-09 22:24
Ik heb zelf versie 374.43 opstaan, deze heeft al meer dan 40 dagen uptime.
Nu zag ik dat er ook sinds dit weekend een merlin versie 376.44 is, maar ik lees wat mindere berichten er over.
Iemand deze nieuwe versie al getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:05

Edd

larsF schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 09:11:
Ik heb zelf versie 374.43 opstaan, deze heeft al meer dan 40 dagen uptime.
Nu zag ik dat er ook sinds dit weekend een merlin versie 374.44 is, maar ik lees wat mindere berichten er over.
Iemand deze nieuwe versie al getest?
Heb je misschien linkjes naar die mindere berichten? Ik draai momenteel 374.44 zonder al te veel problemen, maar ben dan wel benieuwd naar de feedback van anderen.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-09 19:43
Hier ook geen enkel probleem met de 374.44 Merlin build!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsF
Edd schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 11:01:
[...]

Heb je misschien linkjes naar die mindere berichten? Ik draai momenteel 374.44 zonder al te veel problemen, maar ben dan wel benieuwd naar de feedback van anderen.
Ik las het op het forum van merlin: http://forums.smallnetbuilder.com/showthread.php?t=18709.
In dit topic staan berichten dat het wireless signaal slechter is , maar bij een enkele ook weer beter.

In de beta fase zag ik staan dat het aantal kanalen in de 5ghz minder was geworden.
http://forums.smallnetbui...php?p=131001&postcount=42

Daarom wou ik graag jullie ervaringen horen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd

Edd

larsF schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 12:11:
[...]

Ik las het op het forum van merlin: http://forums.smallnetbuilder.com/showthread.php?t=18709.
In dit topic staan berichten dat het wireless signaal slechter is , maar bij een enkele ook weer beter.

In de beta fase zag ik staan dat het aantal kanalen in de 5ghz minder was geworden.
http://forums.smallnetbui...php?p=131001&postcount=42

Daarom wou ik graag jullie ervaringen horen ;)
Dezelfde berichten als bij elke nieuwe release dus? ;)
Momenteel draait de router bij mij als een zonnetje en heb geen klachten over verminderd bereik.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsF
Edd schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 13:48:
[...]

Dezelfde berichten als bij elke nieuwe release dus? ;)
Momenteel draait de router bij mij als een zonnetje en heb geen klachten over verminderd bereik.
Bedankt Edd voor je reactie, denk dat ik van het weekend dan ook maar ga updaten naar de 44 versie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Bedankt voor reacties, dan ga ik wel voor .43 aangezien die zich al bewezen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsF
Zenix schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 14:00:
Bedankt voor reacties, dan ga ik wel voor .43 aangezien die zich al bewezen heeft.
Vergeet niet als je van een hele oude versie naar de nieuwste gaat , of van Asus naar Merlin firmware de router te resetten na de update.

En dan geen settings terugplaatsen via een back-up file.
Beste is screenshots nemen van je belangrijke instellingen en deze dus opnieuw invoeren.
Anders heb je kans op gekke dingen of een instabiele router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

larsF schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 14:43:
[...]

Vergeet niet als je van een hele oude versie naar de nieuwste gaat , of van Asus naar Merlin firmware de router te resetten na de update.

En dan geen settings terugplaatsen via een back-up file.
Beste is screenshots nemen van je belangrijke instellingen en deze dus opnieuw invoeren.
Anders heb je kans op gekke dingen of een instabiele router.
Ja, weet ik. Ik ga van 32K naar 64K NVRAM, dus dat is zeker een grote update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsF
Zenix schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 14:44:
[...]

Ja, weet ik. Ik ga van 32K naar 64K NVRAM, dus dat is zeker een grote update.
Daarom al helemaal inderdaad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsF
Net een Firmware update gedaan naar de .44 firmware.
Moet zeggen dat de lay-out er mooi uit ziet van de webinterface.
Verder lijkt alles goed te werken, alleen zijn de wireless signaalwaardes wat hoger.
Maar ik haal op de 5ghz nog steeds de max. snelheid van 60 mbit.

Aan het eind vroeg die nog om een handmatige reset.
Heb de router even spanningsloos gemaakt en opnieuw laten starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cymox
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 24-12-2023
Ik ben weer terug naar .43 ik had het idee dat met .44 mijn wifi signaal veel slechter is geworden op mijn iphone en ipad. Komende week maar eens verder testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit forum volg ik eigenlijk al sinds ik deze asus router heb (feb 2012)
en wat me opvalt is het volgende.

Rond de eerste periode van okt 2011 tot ongeveer juli 2012 is het vol lof, en vol gas met deze router.
vanaf daar begint de Standaard firmware buggy te worden, en stappen steeds meer mensen over op alternatieve firmware zoals Merlin etc etc

En steeds lees je toch weer geklaag over het bereik achter inde tuin, boven op zolder en noem het maar op.

Ook bij mijzelf zie ik deze trend, zo goed als het routertje presteerde in het begin, zo slecht is deze nu na alle firmware updates.

het bereik is echt om te huilen het laatste jaar, en je probeert van alles uit om het weer optimaal te krijgen.
andere firmware
terug naar fabrieksinstellingen
terug naar de oudste firmware die ik kon vinden
etc etc etc

afgelopen zaterdag was ik het echt ff helemaal zat.
heb mijn oude router een SMC Barricade N ProMax Draft 11n weer eens uit de kast gehaald, welke ik toen heb vervangen voor de asus, vanwege het feit dat deze niet alles kon handlen kwa netwerk verkeer.

Als wijze van test deze dus weer aangesloten,,,,, en wat blijkt....
een TOP ontvangst weer achter in de tuin, waar ik met de asus amper nog connectie had. 8)7

Kortom... mijn vraag... waar is het mis gegaan bij de asus router???
en kijk nu eens zelf terug naar hoe het bij jou was... en nu is?

Kijk, ik heb de asus niet voor niets gekocht.. wat bovenaan stond was 1. bereik en 2. prestatie
en dat was subliem te noemen, met nadruk op was.

ik krijg het in elk geval niet voor elkaar om weer terug te komen op het niveau dat de router had. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik heb deze router ook gekocht vanwege het befaamde bereik, maar vond het in het begin al wat tegenvallen en het is alleen maar minder geworden. Zelfs één verdieping hoger is het bereik al slecht.
Ik hoop nog steeds op een firmware die weer goed bereik heeft. Oudere firmwares zet ik er niet op in verband met eventuele veiligheidsrisico's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-09 10:37
BounceMeister schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 10:33:
Ik heb deze router ook gekocht vanwege het befaamde bereik, maar vond het in het begin al wat tegenvallen en het is alleen maar minder geworden. Zelfs één verdieping hoger is het bereik al slecht.
Ik hoop nog steeds op een firmware die weer goed bereik heeft. Oudere firmwares zet ik er niet op in verband met eventuele veiligheidsrisico's.
Met de Merlin build heb je een stuk beter bereik.
Al geprobeerd ?

Ik heb deze router al 2 jaar en bereik is altijd goed geweest ( rijtjeshuis, alles beton ).
Het kan ook liggen aan je instelling van de antennes of de plek van router, misschien moet je daar eens naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ErwinJ schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 10:44:
[...]
Het kan ook liggen aan je instelling van de antennes of de plek van router, misschien moet je daar eens naar kijken.
dat is uiteraard uitgeprobeert (in mijn geval wel) en voorheen was het wel goed, op dezelfde plek.
daarbij komt dat mijn oude router op diezelfde plek wel super functioneert _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd

Edd

De enige tip die ik kan geven aan mensen die problemen hebben met het bereik is om de router eens te resetten naar de fabrieksinstellingen en dan het liefste door een hard reset. In de Asus/Merlin firmwares worden de drivers nogal regelmatig geupdate. Dit wil nog weleens zorgen voor verminderende performance, wanneer er nog oude settings in het geheugen staan.

Persoonlijk ben ik erg tevreden met mijn bereik. Als je ervan uit gaat dat hij in de meterkast hangt in een rijtjeshuis van beton, de buurt vol zit met wifi signalen en ik nog steeds op zolder gewoon connectie kan maken. Hij doet het iig beter dan de Linksys die ik hiervoor had..

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat ga ik a.s. weekend eens doen. het is het proberen waard.
mijn settings (fixed IP's portforwarding etc etc) maak ik gewoon een print screen van, en zet deze er handmatig weer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JantjeKoud
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 13:06
Doe de antennes er ook eens af en weer op. (even een paar keer in en out) Het kan zijn dat ze slechter contact maken door corrosie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag ook nieuwe Merlin er op gezet.[376.44]
Mijn ervaringen:
Oude:Tx Power instelbaar
Nieuwe:Tx Power niet instelbaar[jammer]
Oude:in inSSIDer RSSI tussen -30/-35
Nieuwe:in inSSIDer -50
Oude:speedtest tussen 90/95
Nieuwe:tussen 85/90.
Dus nieuwe wel wat minder,moet nog even kijken wat het ontvangst in de tuin is, maar het weer laat het even niet toe.
Heb wel het idee dat de verbinding wel stabiel is.
Even een aantal dagen aankijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanmiddag test in de tuin,
inSSIDer -55
Speedtest rond de 90 Mbps
Het lijkt wel of de pagina's wel sneller opent
Ik test dit ook via kijken naar tv van UPC en hij valt niet 1 keer weg.
Wat mij zover betreft een goede update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cymox
Net nog wat meer getest met mijn macbook op de bank, de router staat 1 verdieping hoger in een nieuwbouw huis. Ik blijf dus voorlopig nog bij .43

met .43:
2.4ghz: SNR 41DB
5ghz: SNR 32 DB

met .44:
2.4ghz: SNR 17DB
5ghz: SNR 25 DB

Verwijderd

cymox schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 19:30:
Net nog wat meer getest met mijn macbook op de bank, de router staat 1 verdieping hoger in een nieuwbouw huis. Ik blijf dus voorlopig nog bij .43

met .43:
2.4ghz: SNR 41DB
5ghz: SNR 32 DB

met .44:
2.4ghz: SNR 17DB
5ghz: SNR 25 DB
Ik val steeds terug op de 3.0.0.4.220 stabiele versie waarvan de TX POWER instelbaar is. De uptime van de router was voor de upgrade naar 44 ... 167 dagen en werkte naar behoren. Probeer steeds weer de nieuwste firmware van Asus en Merlin maar daar stop ik voorlopig mee. En upgrade is in mijn geval geen verbetering. De 2.4 GHZ staat op 800 mw (TX) en de 5 GHZ staat op 250 mw (TX). Zowel op zolder als in de tuin goede verbinding...en geen uitval.

Tevens heb ik een NAS waar een website op draait en die ik gebruik als mediaspeler. Dus een stabiele router is in mijn geval belangrijk.

Had gelezen dat sommige problemen hadden met de downgrade naar de 220 versie. Aan deze kant geen enkel probleem.... :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2014 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cymox
Bedoel je dan de TX Power instellen via UI of via Telnet? Ik heb in beide versies de TX Power kunnen aanpassen via telnet.

Met 43. nu totaal geen problemen en overal ontvangst(zolder,tuin, zelfs ongeveer 30 meter achter het huis). TX Power staat op 200

[ Voor 35% gewijzigd door cymox op 15-08-2014 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:17
Als je in de router direct wilt downgraden naar 3.0.0.4.220 dan gaat dat idd mis... Na een serie reboots bleef bij mij de router hangen in de recovermodus.

Waarschijnlijk kun je met de resettool van Asus wel downgraden door dan in die tool naar de 3.0.0.4.220 firmware te verwijzen. Geef die tool wel de tijd, bij mij duurde het zo'n 45 minuten tot de router weer online kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 10:54:
Vandaag ook nieuwe Merlin er op gezet.[376.44]
Mijn ervaringen:
Oude:Tx Power instelbaar
Nieuwe:Tx Power niet instelbaar[jammer]
Oude:in inSSIDer RSSI tussen -30/-35
Nieuwe:in inSSIDer -50
Oude:speedtest tussen 90/95
Nieuwe:tussen 85/90.
Dus nieuwe wel wat minder,moet nog even kijken wat het ontvangst in de tuin is, maar het weer laat het even niet toe.
Heb wel het idee dat de verbinding wel stabiel is.
Even een aantal dagen aankijken.
Vandaag terug naar de 43.
Snelheid toch wel minder en het niet kunnen instellen van de tx power.
Gisteravond ondervond ik storing op de tv terwijl ik aan het interneten was [wifi]
Heeft iemand hier ook last van????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:01
ik ben juist erg tevreden met de laatste Merlin.

WiFi stabiel en eindelijk haalt die eens 500mbit bij de snelheidtests en een 1000MB bin downloaden gaat met rond de 30-35MB per seconde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxPoweR
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:45

MaxPoweR

-=StopTech=-

Ik ben ook terug gegaan van M376.44 naar M376.43. Kwa snelheid is het gelijk bij mij, alleen met .44 is de wifi instabiel en het bereik is minder. M376.43 draaide bij mij met de RT-N66U 2 maanden stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 07:57:
Ik val steeds terug op de meest stabiele firmware 3.0.0.4.220 In deze firmware kan men ook de TX-power nog zelf instellen de 2.4 GHz staat bij mij op 800 en de 5 GHz staat op 250 en ik merk wel degelijk het verschil. Goed bereik door mijn gehele eengezinswoning en zelfs in de tuin en dat zonder versterker. Als het signaal een groter bereik heeft zijn de wat mindere apparaten (netwerkkaarten) ook beter. Ik heb mijn asus router 160 dagen geleden gereset m.a.w resetten is bij deze firmware bijna niet nodig mits de ISP werkzaamheden heeft gedaan en alles (modem) gereset moet worden.
Deze firmware is ruim 2 jaar oud, levert dat geen veiligheidsrisico's op?

Ik zit eraan te denken om deze firmware op mijn RT-N66U te zetten, maar wil geen onnodig risico lopen op veiligheidsproblemen.

Het is trouwens best wel lastig om deze firmware te vinden via Google, btw.
Veel linkjes zijn inmiddels dood. :(

[ Voor 5% gewijzigd door Richub op 16-08-2014 06:43 . Reden: Link naar firmware verwijderd, deze is wss corrupt. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Richub schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 22:24:
[...]

Deze firmware is ruim 2 jaar oud, levert dat geen veiligheidsrisico's op?

Ik zit eraan te denken om deze firmware op mijn RT-N66U te zetten, maar wil geen onnodig risico lopen op veiligheidsproblemen.

Het is trouwens best wel lastig om deze firmware te vinden via Google, btw.
Veel linkjes zijn inmiddels dood. :(

Ik heb hem daarom maar even op mijn servertje gezet: 3.0.0.4.220 firmware
Ik heb na install van de 44 een downgrade gedaan naar de 220 en hier geen probleem. Wel even de stroom er af en weer erop, 2x achter elkaar rebooten en klaar. Wat betreft de veiligheidsrisico's geen enkel probleem, hackers zijn echt niet geintreseerd in mensen zoals wij hoor, wel als je naam Bill Gates is ;) . De TX via de router zelf instelbaar...dus via telnet hoeft niet. De 2.4 GHZ heb ik op 800 mw en de 5 GHZ op 250 mw. De verhalen dat de router gecapt is op 100 mw is niet zo. Ik merk het wel degelijk. De buren 2 huizen verder op kijken/streamen via mijn guest network Eredivisie Live. Ik zelf ben zeer te spreken over de 220 versie en dat deze firmware 2 jaar oud is maakt mij niets uit...stabiliteit en een goede instelling wat betreft de veiligheid moet voldoende zijn. Het ziet er dan misschien minder gelikt uit dan de nieuwe firmware...niet elke verniewing hoeft ook daadwerkelijk een verbetering te zijn. Als er bij mij iets goed loopt laat ik dat zo. Veel mensen krijgen vaak problemen doordat ze maar steeds van progje/firmware veranderen 8)7 De website die op mijn server staat, deze staat direct op de router aangesloten en draait 24/7.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2014 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Bij mij blijft de router weer in een bootloop hangen, dit keer heb ik hem met de Asus firmware restoration tool geflasht.

Ik denk nu dat de 3.0.0.4.220 firmware die ik heb corrupt is... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Richub schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 06:42:
Bij mij blijft de router weer in een bootloop hangen, dit keer heb ik hem met de Asus firmware restoration tool geflasht.

Ik kan mijn firmware 3.0.0.4.220 via fbsharing op mijn server naar je toe kunnen sturen. Deze is absoluut niet corrupt, draait op dit moment op mijn router. Ik heb dan wel een emailadres nodig. :)

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2014 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Bedankt voor het aanbod, maar ik heb inmiddels een goede versie te pakken (via een asus forum), maar ook deze laat mijn router in een bootloop terechtkomen... Blijkbaar doe ik iets fout, al weet ik niet wat. :?

Nouja, laat ook maar, de router werkt nu prima, ik heb nu even geen zin meer om nog verder te klooien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-09 15:10

Lancer

What the......

Verwijderd schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 22:52:
[...]

Wat betreft de veiligheidsrisico's geen enkel probleem, hackers zijn echt niet geintreseerd in mensen zoals wij hoor, wel als je naam Bill Gates is ;) .
Met alle respect, maar dit vind ik geen bijzonder slimme opmerking. Zeker gezien het recente gedoe over Synolocker. Er zijn nog legio andere voorbeelding waarin de apparatuur van "de gewone man" wordt ingezet voor malafide doeleinden. Is de aanval niet gericth op je eigen spullen, dan wel worden je spullen misbruikt voor aanvallen op anderen (voor een NTP amplification attack bijvoorbeeld)

Ik ben het met je eens dat je oudere firmware wel kunt inzetten, maar alleen als je er je bewust van bent wat de risico's zijn. Gezien hetgeen de laatste 2 jaar door Asus aan security problemen is opgelost, kun je 220 nog wel inzetten, maar alleen als je de router alleen als router gebruikt en heel zeker weet dat je geen malware op je thuis netwerk actief hebt. Dus geen VPN functionaliteit, geen Ai Cloud etc. etc.

Dat het bereik met van de Wifi is teruggelopen, dat klopt wel. Het gerucht gaat dat bij de eerste firmware Asus een niet helemaal legale power setting gebruikte (net zoals jij doet met 800mW). Na dat gerucht is het bereik minder geworden, hoewel het met een recentere .39 of .40 Merlin build ook heel goed in orde was. Maar ook van deze versies weten we inmiddels dat er een boel security holes in zitten.

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravoz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-06 09:44
Richub schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 06:42:

Waarschijnlijk heb je de b2 versie van de router, daar kan je 220 niet op flashen aangezien die bedoelt is voor de b1 versie.
Op de b2 versie werkt alleen firmware vanaf 3.0.0.4.300_xxxx en hoger.
Probeer merlin 3.0.0.4.374. 35 4 sdk5 build eens, die gebruikt de juiste driver voor de rtn66u en draait hier al heel lang prima.
En nog een tipje, als je de firmware restore tool gebruikt, geeft hij waarschijnlijk een melding dat er geen device/modem/router gevonden is na het flashen.
Gewoon wachten,kan tussen de 10 tot 30 minuten duren voordat je modem weer herstart.
Succes :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Vandaag van 3.0.0.3.108 naar 374.43 merlin gegaan, ging prima. Groot verschil met zo'n oude stock software en een redelijk nieuwe merlin qua opties. Nu hopen dat hij net zo stabiel is als de oude :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 16:45
Zenix schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 15:19:
Nu hopen dat hij net zo stabiel is als de oude :)
Hier zijn alle recente updates relatief bagger. Weer terug naar een oude firmware en alles is weer okay (ac66).

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na veel wifi problemen met mijn Ziggo Ubee modem, vandaag de knoop doorgehakt en een Asus RT-N66U gekocht.

Ben benieuwd naar de prestaties, maar ik ga ervan uit dat de Asus een stabieler netwerk oplevert dan de huidige Ubee wifimode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 15:41:
Na veel wifi problemen met mijn Ziggo Ubee modem, vandaag de knoop doorgehakt en een Asus RT-N66U gekocht.
Ff in bridge laten zetten wel hè :)
Ben benieuwd naar de prestaties, maar ik ga ervan uit dat de Asus een stabieler netwerk oplevert dan de huidige Ubee wifimode.
Dat ligt maar net aan de firmware versie imho. Maar ben benieuwd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, Ubee gaat in bridge mode.

Zal eerst maar eens beginnen met de standaard Asus firmware.
Of kan ik gelijk beter de Merlin firmware erop zetten?

Nog een ander vraagje:
Er zitten vrij veel draadloze netwerken bij mij in de buurt. Het verstandigst is dan om de Asus op 20mhz te laten staan i.p.v. op 40mhz toch?

Zal zodra de router is aangesloten mijn bevindingen hier posten. :)

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2014 08:06 ]

Verwijderd

De Router is inmiddels aangesloten en werkt naar behoren onder de laatste Asus firmware.

Bereik en snelheid zijn beide in orde.

Alleen heb ik bij 1 laptop (Dell XPS15 L502x met Intel N1000 wireless card) wel wat problemen.
Een paar keer per uur geeft deze aan dat er geen internet is (wel draadloos netwerk). Dit duurt dan een minuutje en dan werkt het weer.

Op mijn andere laptop (Pacard Bell) heb ik hier geen last van.

Ik vermoed dat het aan het wireless kaartje ligt van de Dell dus ik heb vandaag maar een nieuwe wireless card besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-09 09:29
Verwijderd schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 16:12:
[...]

Ik val steeds terug op de 3.0.0.4.220 stabiele versie waarvan de TX POWER instelbaar is. De uptime van de router was voor de upgrade naar 44 ... 167 dagen en werkte naar behoren. Probeer steeds weer de nieuwste firmware van Asus en Merlin maar daar stop ik voorlopig mee. En upgrade is in mijn geval geen verbetering. De 2.4 GHZ staat op 800 mw (TX) en de 5 GHZ staat op 250 mw (TX). Zowel op zolder als in de tuin goede verbinding...en geen uitval.

Tevens heb ik een NAS waar een website op draait en die ik gebruik als mediaspeler. Dus een stabiele router is in mijn geval belangrijk.

Had gelezen dat sommige problemen hadden met de downgrade naar de 220 versie. Aan deze kant geen enkel probleem.... :)
precies wat ik zocht, heb ook het gevoel dat de laatste juist minder is. Ga ook terug, die van maart dit jaar was het best bij me.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axelfoley007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-09 23:34
Hallo allen, sinds gisteren een Surface pro 3 waar ik problemen met de WiFi mee hebt. onderstaande de connectie van de surface
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/59vo00.png

Ik heb op de ASUS de firmware DD-WRT v24-sp2 (03/17/13) mega - build 20979 staan en draait eigenlijk prima. haal op een andere pc via WiFi rond de 70Mbit up en down en rond de 50Mbit op mijn telefoon. Opzich niet om te klagen. Alleen hieronder een snelheidsmeting van de surface op 5ghz:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3723285236.png

en hieronder op 2,4Ghz:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3723290405.png

Als ik via mijn telefoon het internet opga (als hotspot) dan haal ik down wel rond de 12Mbit (14 max op dat abo). Ook een kort testje met een oud linksys routertje gedaan op 2,4Ghz en daar haal ik Up en down rond de 24Mbit. dus de surface adapter kan anzich sneller werken.
Ik heb de router al gereset naar stock ddwrt instellingen maar dat maakt niet uit. Op de surface is met en zonder energie besparende instellingen geprobeerd maar dat maakt geen verschil. de WiFi adapter heeft de laatste drivers.
Iemand ideeën wat het zou kunnen zijn in bijvoorbeeld de instellingen van de ASUS?

EDIT;
Terug geflashed naar de merlin build en wifi nu op de surface:
tada Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3723365882.png

DDWRT troep :/

[ Voor 13% gewijzigd door Axelfoley007 op 30-08-2014 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Ik ontdekte gisteren iets vreemds:

Terwijl ik een usenet download (SAnzbd met 8 connecties op een 200 Mbit UPC lijn) aan had staan wilde ik mijn wifi wachtwoord aanpassen, maar de router reageerde erg sloom. Ik keek daarom naar het cpu gebruik van mijn router, en die was 90-95%. Als ik de download even pauzeerde daalde het cpu gebruik meteen naar 0-5% en reageerde de router weer vlot via de webinterface.

Dat verbaasde me, want volgens reviews haalt de RT-N66u 900+ Mbit bij WAN-LAN throughput testen.

Als 200 Mbit throughput al ruim 90% cpu gebruik oplevert, dan zal mijn router nooit de 900 Mbit halen... Ook het aanzetten van NAT acceleration en/of jumbo frames leverde geen verschil op.
Ik heb de laatste Merlin firmware erop staan, btw.

Dit is wel een tegenvaller, aangezien er hier binnenkort 500 Mbit glasvezel komt te liggen, en ik deze router speciaal heb gekocht juist vanwege die hoge throughput snelheden... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Terwijl de reviews zeggen van wel. Jij gaat er nu al vanuit dat het niet lukt zonder het te hebben ervaren. Das wel wat voorbarig toch? Die reviews liegen niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Richub schreef op zondag 07 september 2014 @ 09:50:
Ik keek daarom naar het cpu gebruik van mijn router, en die was 90-95%. Als ik de download even pauzeerde daalde het cpu gebruik meteen naar 0-5% en reageerde de router weer vlot via de webinterface.
Zal wel iets fout doen maar als ik kijk bij de webinterface staat er:

CPU Load 0.26, 0.08, 0.03

En da's tijdens downloaden via usenet, weliswaar met "slechts" 10.8MB/sec. Kijk jij hier ook of via een andere manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Brad Pitt schreef op zondag 07 september 2014 @ 13:35:
[...]

Zal wel iets fout doen maar als ik kijk bij de webinterface staat er:

CPU Load 0.26, 0.08, 0.03

En da's tijdens downloaden via usenet, weliswaar met "slechts" 10.8MB/sec. Kijk jij hier ook of via een andere manier?
Load averages is iets anders dan CPU gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Richub schreef op zondag 07 september 2014 @ 09:50:
Ik ontdekte gisteren iets vreemds:

Terwijl ik een usenet download (SAnzbd met 8 connecties op een 200 Mbit UPC lijn) aan had staan wilde ik mijn wifi wachtwoord aanpassen, maar de router reageerde erg sloom. Ik keek daarom naar het cpu gebruik van mijn router, en die was 90-95%. Als ik de download even pauzeerde daalde het cpu gebruik meteen naar 0-5% en reageerde de router weer vlot via de webinterface.

Dat verbaasde me, want volgens reviews haalt de RT-N66u 900+ Mbit bij WAN-LAN throughput testen.

Als 200 Mbit throughput al ruim 90% cpu gebruik oplevert, dan zal mijn router nooit de 900 Mbit halen... Ook het aanzetten van NAT acceleration en/of jumbo frames leverde geen verschil op.
Ik heb de laatste Merlin firmware erop staan, btw.

Dit is wel een tegenvaller, aangezien er hier binnenkort 500 Mbit glasvezel komt te liggen, en ik deze router speciaal heb gekocht juist vanwege die hoge throughput snelheden... :(
Binnenkort hier ook 200 mbit van upc nu nog niet upc zoekt uit waar het nog fout zit. Zelf heb ik advancedtomato firmware. Heb nu 150/15 en heb cpu niet boven 2% zien komen zover ik weet. Hoe of wat draai je allemaal op de router.?

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Bon. En wáár lees ik dan even de goede waardes uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Ik draai niks speciaals op de router, iig geen apps of downloadtools of harde schijven via USB, daar heb ik een losse NAS voor.

En ja, als de router bij 22 MB/s al over de 90% cpu load zit, en de webinterface bijna niet meer bereikbaar is, dan mag ik aannemen dat het cpu gebruik bij 50 MB/s niet lager zal zijn... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En dus liegen de reviews? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Richub schreef op zondag 07 september 2014 @ 14:32:
Ik draai niks speciaals op de router, iig geen apps of downloadtools of harde schijven via USB, daar heb ik een losse NAS voor.

En ja, als de router bij 22 MB/s al over de 90% cpu load zit, en de webinterface bijna niet meer bereikbaar is, dan mag ik aannemen dat het cpu gebruik bij 50 MB/s niet lager zal zijn... ;)
Oke. Ik heb de AC versie is kwa cpu dacht ik gelijk aan N versie. Ik zal als ik 200 heb is testen heb nu 150 maar weet zeker nooit boven de 10% geweest en heb firewall rules draaien, extra vlan, extra virtual wireless (totaal 4 stuks), usb voor log files en dymo printserver. Dus draai wat meer dan alleen router funtie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
RobbyTown schreef op zondag 07 september 2014 @ 15:07:
Oke. Ik heb de AC versie is kwa cpu dacht ik gelijk aan N versie. Ik zal als ik 200 heb is testen heb nu 150 maar weet zeker nooit boven de 10% geweest en heb firewall rules draaien, extra vlan, extra virtual wireless (totaal 4 stuks), usb voor log files en dymo printserver. Dus draai wat meer dan alleen router funtie.
Slechts 10% maar? Da's wel netjes, hier 20% met alleen downloaden via usenet.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14488320/tweakers/telnet.png

(top commando direct bij de asus-webinterface ingeven is geen succes, loopt die helemaal vast :) )

[ Voor 8% gewijzigd door Brad Pitt op 07-09-2014 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
En ik lieg dus? :?
/kortdoordebocht-terug

Nee, maar dat hoge cpu-gebruik bij 200 Mbit downloaden vond ik wel raar na het lezen van de reviews, vandaar mijn eerste post hierover.

Ik ga mijn router maar eens compleet resetten, misschien dat het cpu gebruik dan wel binnen de perken blijft... Ik hoop het igg. :)

Edit:
Ik heb de router een reset gegeven na er de laatste orginele Asus firmware opgezet te hebben, maar nog steeds is de cpu load erg hoog bij usenet downloads.

Afbeeldingslocatie: http://richub.no-ip.org/web/highcpu.jpg
klikbaar

Zoals je linksboven kunt zien loopt er een download met 17.8 MB/s, en het cpu gebruik is zo'n 80%. Bij 22 MB/s is dat gebruik dus ruim 90%. No way dat 50 MB/s dan gehaald gaat worden op deze manier...
Laat staan de 90 MB/s uit de reviews. :N

[ Voor 36% gewijzigd door Richub op 07-09-2014 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Brad Pitt schreef op zondag 07 september 2014 @ 15:40:
[...]

Slechts 10% maar? Da's wel netjes, hier 20% met alleen downloaden via usenet.

[afbeelding]

(top commando direct bij de asus-webinterface ingeven is geen succes, loopt die helemaal vast :) )
Dat dacht ik. Maar kijk volgende week even. Ben op vakantie

Of het was het bij zyxel 110 dat ik cpu load maar moeilijk belast kreeg.

Verder @trage interface. Bij zyxel model usg 100 als cpu daar 40% was was interface traag maar snelheid was goed. Misschien dat asus dat ook heeft dat interface laden lagere prioriteit heeft? Want hoevaak zit je daar immers in als normale gebruiker.

[ Voor 25% gewijzigd door RobbyTown op 07-09-2014 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinaldootje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:02
Ik heb UPC 200 Mb/20 Mb en heb de test even gedaan.
Er draait versie 45 van Merlin (op dit moment de laatste). De PC is bedraad aangesloten.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/85777834/RT-N66U-200Mb-a.PNG

Er liep een download in de achtergrond (onderaan in het plaatje) van 182 Mb/s en de CPU draait niet meer dan 31%.

Ik weet niet, waar jij die 90% vandaan haalt bij 10 Mb, maar de download is daar niet de oorzaak van :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Ruim 90% bij 22 MB/s, dus. Bij 10 Mbit zal de cpu net 2% belast worden, denk ik. ;)

Wel vaag, bij jou is het cpu gebruik 1/3de van wat het bij mij is bij 22 MB/s downloaden... :? Is die Merlin build dan zoveel efficienter als de stock Asus firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinaldootje
Richub schreef op maandag 08 september 2014 @ 19:50:
Ruim 90% bij 22 MB/s, dus. Bij 10 Mbit zal de cpu net 2% belast worden, denk ik. ;)

Wel vaag, bij jou is het cpu gebruik 1/3de van wat het bij mij is bij 22 MB/s downloaden... :? Is die Merlin build dan zoveel efficienter als de stock Asus firmware?
De Merlin build is sowieso stabieler dan de stock Asus firmware (tenminste bij mij ;) )
Deze draait eigenlijk al vanaf de eerste maand dat ik hem heb en ik heb deze router een maand na het uitkomen aangeschaft (ja, zo oud is de mijne al 8) )

Verder zou ik graag weten wat je verder nog hebt draaien in de achtergrond. Ik gebruik de download en FTP server niet die in deze router zit. Voor de FTP en de torrents gebruik ik mijn NAS en usenet doe ik, zoals je ziet gewoon op de PC, omdat ik dan (bijna) de volle snelheid kan halen.

Mijn router is puur in gebruik als router, firewall en wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

In vergelijking met de hele oude firmware heeft de nieuwe wel wat rare dingen. Bij de oude firmware kon ik gewoon een port forward maken, zonder dat de hele router ging rebooten. Dat is erg irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinaldootje
Zenix schreef op maandag 08 september 2014 @ 19:56:
In vergelijking met de hele oude firmware heeft de nieuwe wel wat rare dingen. Bij de oude firmware kon ik gewoon een port forward maken, zonder dat de hele router ging rebooten. Dat is erg irritant.
Klopt, maar hoe vaak moet je dat configureren?
Ik ben een avondje aan het stoeien geweest om mijn FTP (passief) en Secure FTP aan de praat te krijgen, daarna heb ik niets meer aan hoeven te passen. Als je jezelf vooraf goed verdiept in de protocollen en poorten, kom je er vaak wel uit. En als het éénmaal draait... Tsja, wanneer moet je dan nog weer poorten toevoegen/weghalen? Ik vind dat niet echt een groot minpunt(tje) van deze route.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Ik heb verder niets draaien op de router, behalve de DDNS client voor mijn no-ip adres.
Net zoals jij dus alleen als router, firewall en wifi.

[ Voor 24% gewijzigd door Richub op 08-09-2014 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinaldootje
Richub schreef op maandag 08 september 2014 @ 20:01:
Ik heb verder niets draaien op de router, behalve de DDNS client voor mijn no-ip adres.
Net zoals jij dus alleen als router, firewall en wifi.
Je zou de Merlin firmware eens kunnen proberen, je kunt altijd terug naar de laatste stock firmware van Asus.
Persoonlijk ben ik heel tevreden over de mogelijkheden en vooral de stabiliteit van Merlin.
En heb daardoor ook nooit de behoefte gehad om naar de stock firmware terug te gaan.
Eens in de maand controleer ik of er een nieuwe Merlin is, bekijk de changes en besluit dan (tot nu atlijd gedaan) of ik hem flash of niet. Met name vanwege de gepatchte bugs en lekken in de firmware heb ik deze altijd geflashed.

Saillant detail: Asus heeft diverse mogelijkheden van Merlin in hun officiele builds overgenomen ;)
Tomato heeft veel meer mogelijkheden. Ik kan er niet over oordelen, want ik heb deze nooit gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Rinaldootje schreef op maandag 08 september 2014 @ 19:58:
[...]

Klopt, maar hoe vaak moet je dat configureren?
Ik ben een avondje aan het stoeien geweest om mijn FTP (passief) en Secure FTP aan de praat te krijgen, daarna heb ik niets meer aan hoeven te passen. Als je jezelf vooraf goed verdiept in de protocollen en poorten, kom je er vaak wel uit. En als het éénmaal draait... Tsja, wanneer moet je dan nog weer poorten toevoegen/weghalen? Ik vind dat niet echt een groot minpunt(tje) van deze route.
Regelmatig. Heb namelijk diverse gameservers en als ik meer of minder poorten nodig heb wil ik dat graag aanpassen. Nu moet ik een vaste range gebruiken en waarvan sommige poorten dus niet worden gebruikt. De gameservers worden zowat altijd gebruikt. De eerste keer dat ik poort ging aanpassen schrok ik wel want een aantal servers waren in gebruik en toen offline...

[ Voor 6% gewijzigd door Zenix op 08-09-2014 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Ik heb de oorzaak van het hoge cpu gebruik gevonden: Bij de switch control stond Nat Acceleration uit.
Na dit aangezet te hebben had ik hetzelfde cpu gebruik bij een download van 22 MB/s als Rinaldootje hierboven.

Bij de eerdere tests merkte ik geen verschil met Nat Acceleration uit of aan, maar dat was voor de totale reset van gisteren. Nu is het verschil dramatisch. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Handig (not). Ik kan in de nieuwe Google Play: ASUS AiCloud nergens vinden hoe ik een pc kan wakker maken. PC is correct in gesteld voor WoL en met de vorige app versie kon ik eenvoudig inloggen op de router en de pc opstarten.

Nu krijg ik alleen het bericht "error connection to device". :-(

[ Voor 15% gewijzigd door Atomsk op 09-09-2014 16:56 ]

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Atomsk schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 16:56:
Nu krijg ik alleen het bericht "error connection to device". :-(
Wel bij AiCloud webmanagement Smart Access aan staan dan? Werkt hier namelijk, verrassend genoeg, prima :)

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14488320/tweakers/Screenshot_2014-09-09-17-06-30_jtqg320140909_170655s.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
Brad Pitt schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 17:09:
[...]

Wel bij AiCloud webmanagement Smart Access aan staan dan? Werkt hier namelijk, verrassend genoeg, prima :)

[afbeelding]
Dat is een instelling in de router zelf neem ik aan? Straks maar eens kijken dan. Wel irritant dat ze dit wijzigen zonder duidelijke uitleg.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Atomsk schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 17:32:
Dat is een instelling in de router zelf neem ik aan?
Dat klopt, staat hier dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Brad Pitt schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 17:36:
[...]

Dat klopt, staat <screenshot> dus :)
Deze screenshot bevat de DDNS WAN-hostname van je router. Misschien is het verstandig die even te blurren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
Hmm. Staat bij mij gewoon aan.

Denk dat ik al weet wat de oorzaak is: de router denkt dat pc aanstaat, terwijl dat niet het geval is. Met de vorige app kon je nog een wake up forceren, maar dat gaat nu dus niet meer. Kan eens eens een harde reset doen, maar voor de rest is er niet veel mogelijk.

edit: de firmware (3.0.0.4.376_1071) van de router is zo te zien de oorzaak. Ook de webinterface geeft namelijk de pc weer als online. Oudere versie van de app gebruiken helpt ook niet. :|

[ Voor 15% gewijzigd door Atomsk op 10-09-2014 00:01 ]

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allen,

Misschien niet helemaal de juiste plek, maar om het zo even onder de aandacht te brengen...

Ik heb nu een half jaar een Sitecom WLR 7100 X7 AC1200 router hangen en word op het moment gek van het ding. Gewoon geen verbinding meer krijgen en m'n 5 GHz netwerk is spontaan "verdwenen".

Nu ben ik dus aan het kijken voor een vervanger, allebei de ASUS'en zien er leuk uit, de AC66-u en de AC68u. Ik heb hier alleen nog een aantal vragen over:

- Is het mogelijk om zowel een 2.4GHz als een 5 GHz netwerk tegelijkertijd uit te zenden? (Lijkt me van wel)
- Is het streamen van WiFi -> LAN mogelijk? (Sitecom heeft deze mogelijkheid niet; Client Isolation kan niet uit... )

Wat is nu de betere keus? Ik, als niet heel ervaren router etc persoon, zie door de bomen het bos niet zo meer.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Alvast hartelijk dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 22:16:
Allen,

Misschien niet helemaal de juiste plek, maar om het zo even onder de aandacht te brengen...

Ik heb nu een half jaar een Sitecom WLR 7100 X7 AC1200 router hangen en word op het moment gek van het ding. Gewoon geen verbinding meer krijgen en m'n 5 GHz netwerk is spontaan "verdwenen".

Nu ben ik dus aan het kijken voor een vervanger, allebei de ASUS'en zien er leuk uit, de AC66-u en de AC68u. Ik heb hier alleen nog een aantal vragen over:

- Is het mogelijk om zowel een 2.4GHz als een 5 GHz netwerk tegelijkertijd uit te zenden? (Lijkt me van wel)
- Is het streamen van WiFi -> LAN mogelijk? (Sitecom heeft deze mogelijkheid niet; Client Isolation kan niet uit... )
Wat is nu de betere keus? Ik, als niet heel ervaren router etc persoon, zie door de bomen het bos niet zo meer.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Alvast hartelijk dank!
Ik zelf ben niet te vreden met de asus router RT-N66U. De firmware vind ik persoonlijk zeer onstabiel. Ik ben over gestapt naar de Linksys WRT 1900AC. Ik wil de asus router RT-N66U als repeater op de eerste verdieping zetten zo dat de verdieping daar boven en sterker wifi signaal heeft. Alleen ik krijg een foutmelding tijdens de koppeling met de Linksys router..zie ''...''. Ik heb alles na gelopen maar ziet niet iets verkeerd staan. Weten jullie hier eventueel de oplossing hiervoor..alvast bedankt.

'' The LAN IP address of RT-N66U may have changed.Close this window''
'' You have changed SSID or security setting. Thus it will result in wireless clints disconnect. Please adjust clients setting for connecting again''
''Please check if you have unplugged the network cable from the wan port''

• Richub
Hier nog een screenie van het cpu gebruik van mijn router met Nat Acceleration aan:

Afbeeldingslocatie: http://richub.no-ip.org/web/lowcpu.jpg
klikbaar

De downloadsnelheid is 22 MB/s, ruim 4 MB/s hoger dan bij het vorige plaatje, en maar 35% cpu gebruik. Hier haal je idd wel de 90 MB/s mee. :Y

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 22:44:
[...]

Ik zelf ben niet te vreden met de asus router RT-N66U. De firmware vind ik persoonlijk zeer onstabiel. Ik ben over gestapt naar de Linksys WRT 1900AC. Ik wil de asus router RT-N66U als repeater op de eerste verdieping zetten zo dat de verdieping daar boven en sterker wifi signaal heeft. Alleen ik krijg een foutmelding tijdens de koppeling met de Linksys router..zie ''...''. Ik heb alles na gelopen maar ziet niet iets verkeerd staan. Weten jullie hier eventueel de oplossing hiervoor..alvast bedankt.

'' The LAN IP address of RT-N66U may have changed.Close this window''
'' You have changed SSID or security setting. Thus it will result in wireless clints disconnect. Please adjust clients setting for connecting again''
''Please check if you have unplugged the network cable from the wan port''
Je doet zelf dus iets verkeerd.

Om verder ook een ander geluid te laten horen, de Asus draait hier al een paar jaar volledig probleemloos met de Asus firmwares. Ook draadloos prima bereik door het hele huis en daarbuiten. Zoals ik al eerder heb gezegd eerder in dit topic. Mijn eerste consumentenrouter die zonder gezeik gewoon doet wat ie moet doen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 september 2014 @ 10:02:
[...]

Om verder ook een ander geluid te laten horen, de Asus draait hier al een paar jaar volledig probleemloos met de Asus firmwares. Ook draadloos prima bereik door het hele huis en daarbuiten. Zoals ik al eerder heb gezegd eerder in dit topic. Mijn eerste consumentenrouter die zonder gezeik gewoon doet wat ie moet doen.
Weet je soms ook, wat ik dan precies fout doet? Ik heb volgens mij alles geprobeerd en zelfs de router terug gezet naar standaard instellingen.

Het is vaak wat kleins, maar dan moet je wel weten waar je moet zoeken. :)

• Zenix

Zenix

BOE!

Verwijderd schreef op woensdag 10 september 2014 @ 10:02:
[...]

Ik heb hem nu u 2,5 jaar en bij mij precies hetzelfde. Hij is alleen uitgevallen, toen er geen stroom meer opstond. :+
Verwijderd schreef op woensdag 10 september 2014 @ 13:40:
[...]

Weet je soms ook, wat ik dan precies fout doet? Ik heb volgens mij alles geprobeerd en zelfs de router terug gezet naar standaard instellingen.

Het is vaak wat kleins, maar dan moet je wel weten waar je moet zoeken. :)
Ben zelf totaal geen fan van repeater mode, gezien de performance problemen, maar de Asus heeft toch repeater mode? Heb je die aangezet? Dat zag ik staan in de merlin firmware.

[ Voor 30% gewijzigd door Zenix op 10-09-2014 14:10 ]

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:30
Mijn RT-N66U had het probleem dat hij ineens uitviel. Bleek het stroom pennetje niet meer in geklikt te blijven. Nu weet ik niet of dit door warmte komt? of gewoon een defecte power knop. Met een tandenstoker en tape blijft hij nu wel zitten en werkt hij perfect. Alleen sindsdien lijkt me wifi een beetje brak. (weinig bereik)

Mijn RT-N66u is op dit moment 2.4 GHz: 53°C - 5 GHz: 55°C kan iemand mijn zijn temperatuur waardes vertellen? of dit misschien aan de hoge kant is?

• Zenix

Zenix

BOE!

Senaxx schreef op donderdag 11 september 2014 @ 01:40:
Mijn RT-N66U had het probleem dat hij ineens uitviel. Bleek het stroom pennetje niet meer in geklikt te blijven. Nu weet ik niet of dit door warmte komt? of gewoon een defecte power knop. Met een tandenstoker en tape blijft hij nu wel zitten en werkt hij perfect. Alleen sindsdien lijkt me wifi een beetje brak. (weinig bereik)

Mijn RT-N66u is op dit moment 2.4 GHz: 53°C - 5 GHz: 55°C kan iemand mijn zijn temperatuur waardes vertellen? of dit misschien aan de hoge kant is?
Bij mij zijn ze 55 en 58. Dus lijkt mij niet aan de hoge kant.

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:30
Zenix schreef op donderdag 11 september 2014 @ 13:48:
[...]

Bij mij zijn ze 55 en 58. Dus lijkt mij niet aan de hoge kant.
Bedankt. Ik ben even verder gaan spitten en kwam een andere oplossing tegen. Bedraad loopt alles goed in huis.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3680783523.png

Maar ik had op mijn iPhone 5s dat de 5G wifi heel erg flaky was. Dan weer goed, dan weer slecht. Downloads die heel snel downloaden en daarna weer inkakken. Op speedtest.net voor iPhone was dit goed te zien. Toen ik hier een beetje naar ben gaan googlen lijkt het toch dat het in het authentication methd van de wifi zat.

Als ik op WPA2-Personal had vertoonde wifi dit rare gedrag op iPad en iPhone's, maar zodra ik deze geswitched had naar WPA-Auto-Personal vloog het er over, en geen rare timeouts meer.

Ik vraag me alleen af in hoeverre WPA-Auto-Personal minder veilig is als WPA2.

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Die temps kloppen. Ding word aardig warm, likkt abnormaal heet. Toen ac66u met uit was ook maar gaan zoeken. Kwam deze temps ook tegen.

• unkind
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Ik zie dat "Spanning-Tree Protocol" standaard aanstaat in de N66U (de router draait op 376.45 Merlin build).

Nu lees ik hier (bij punt #11) http://blog.ittoby.com/20...ur-new-asus-rt-ac66u.html dat STP beter kan uitgeschakeld worden. Waar of niet waar?

Ik heb thuis alleen een modem en een router (de N66U dus). Geen verdere switches of iets dergelijks.

Is het voor mij dan verstandiger en/of beter om STP misschien uit te schakelen? Eventueel veiliger als het uitstaat?

[ Voor 9% gewijzigd door unkind op 11-09-2014 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [S2N]Baalberith
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-09 10:20
Beste mensen,

Na het forum doorgelezen te hebben en helaas geen antwoord hebben kunnen vinden wil ik toch een korte vraag stellen.

Ik heb de voorlaatste firmware revisie geinstalleerd op de RT-N66U en alles loopt goed. Echter wil ik nu inloggen op de router met 192.168.1.1 maar opeens word de pagina niet meer gevonden? Is misschien het IP adres van de router in de voorgaande firmware veranderd?

Ik wil nog even geen factory reset uitvoeren daar anders de gekoppelde apparaten niet meer werken.
Volgens IPCONFIG staat de gateway wel op 192.168.1.1, maar helaas ik kom niet in de router via de browser.

Hopelijk heeft iemand een idee?

Groetjes,

Remco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinaldootje
Welke browser gebruik je?
Meestal moet je even de cache even leeg maken en dan zie je de pagina weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

[S2N]Baalberith schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 08:25:
Beste mensen,

Na het forum doorgelezen te hebben en helaas geen antwoord hebben kunnen vinden wil ik toch een korte vraag stellen.

Ik heb de voorlaatste firmware revisie geinstalleerd op de RT-N66U en alles loopt goed. Echter wil ik nu inloggen op de router met 192.168.1.1 maar opeens word de pagina niet meer gevonden? Is misschien het IP adres van de router in de voorgaande firmware veranderd?

Ik wil nog even geen factory reset uitvoeren daar anders de gekoppelde apparaten niet meer werken.
Volgens IPCONFIG staat de gateway wel op 192.168.1.1, maar helaas ik kom niet in de router via de browser.

Groetjes,

Remco
Virusscanner wil ook wel is een probleem geven. Even 192.168.1.1 al veilig toevoegen. Miss andere poort? 192.168.1.1:8080 of https//:192.168.1.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venuz
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-10-2023
Beste mensen,

Groetjes,

Remco
Wat RobbyTown zegt en...:

Heb je hem al gereboot (of wil je dat ook liever niet doen)?

Anders zou je de Device Discovery utility van Asus eens kunnen proberen. Die vindt namelijk op welk IP adres je router staat. Vooral handig als je in AP mode gaat i.p.v. router mode, maar wie weet kan jij er ook wat mee.

Kan hem hier downloaden: http://support.asus.com/d...&m=RT-N66U+(VER.B1)&os=29
Even eerste juiste OS selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venuz
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-10-2023

Ik hoop niet dat het aan de hoge kant is, want ik zit op 58°C (2.4) / 60°C (5).
Heb een USB HDD aangesloten en niet de transmission power verhoogd (.42 merlin FW).

Heb wel eens ergens gelezen op SNB dat deze router nog flink wat warmer aankan (edit: found it, zie hieronder). Of het goed is voor de levensduur is natuurlijk een tweede.

Quote van Merlin:
"No idea how you are taking your temperature readings, but if you do so through the webui, normal temperatures are somewhere around 50-60C. If your router reaches as high as 80C then something is wrong. Make sure it's not stacked on top of another piece of equipment that's also generating its own heat.

If I recall, the chip was designed to handle up to 80C, at which point it should start throttling."

(Bron :http://forums.smallnetbuilder.com/showthread.php?t=7890)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [S2N]Baalberith
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-09 10:20
Hoi allemaal,

Ik heb idd toch maar de modem een factory reset gegeven. Hierna was het wel weer mogelijk om via de browser in de GUI te komen. Tevens maar gelijk weer de nieuwste versie firmware erop gezet. Ondanks dat het een werkje was om alles weer goed in te stellen, loopt het weer als een zonnetje.

Mis alleen wel de reeds eerder genoemde optie om de TX power in te stellen, maar toch lijkt de modem sneller te werken als ik QOS uitzet (voorheen stond deze aan voor stabielere up/download).

Nogmaals bedankt voor alle hulp, en in de toekomst maar gewoon na de update een factory reset om alle problemen later te voorkomen.

Groet,

Remco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unkind
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Mijn zwager had laatst de zelfde router als mij gekocht en omdat hij geen gebruik ging maken van het wireless gedeelte had hij de antennes ook niet geplaatst.

Wel had hij gelijk het wireless gedeelte (2.4/5ghz) uitgezet in de router.

De router heeft dus plusminus een dag lang aangestaan zonder de antennes eraan geschroefd, totdat ik hem mijn advies gaf om ze gewoon te plaatsen.

Dus, mijn vraag nog eventjes en die luidt als volgt; is het erg dat de router een dag zonder antennes heeft aangestaan, terwijl wel alles in het wireless gedeelte uitstond? Moet hij zich nog verder zorgen om iets gaan maken?

[ Voor 3% gewijzigd door unkind op 12-09-2014 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Er is een nieuwe stock firmare uit voor de RT-N66U.

Alleen heeft die nu ineens de bug dat je je thuis gehoste plaatjes op bijvoorbeeld GoT niet meer kunt zien...

Anderen zien je plaatjes wel, en als je via bijvoorbeeld 3G of het netwerk van 'n vriend of familie op GoT zit zie jij ze zelf ook weer. Alleen als je op je eigen netwerk zit krijg je je eigen plaatjes niet meer te zien. :(

Ik heb dus thuis een simpel webservertje, en heb in deze post wat plaatjes staan,
Met de nieuwe firmware zie ik ze zelf niet, en krijg ook een foutmelding van GoT als ik meer plaatjes aan de post wil toevoegen. Anderen zien ze wel, en ikzelf via mijn Tab 3 via 3G ook.

Ik zet dus de vorige firmware terug... Jammer, er zaten wel een shitload aan bugfixes in deze firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tntkiller
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-09 09:48
ik heb deze router sinds 2 dagen nu

werkt goed heb alleen een raar probleem, om de zoveel tijd gaat er iets mis.

bvb ik speel archeage(mmo) ineens krijg ik de melding op ts3 dat mijn verbinding weg is ook iedereen in huis verliest internet en kan geen webpagina's meer laden (ik zit op kabel direct in router de rest via wifi) het raare is dat ondank het wegvallen het speel online gewoon speelbaar is en dus pakketjes onvangt.

iemand enig idee wat er mis is??

Iseci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

tntkiller schreef op zondag 14 september 2014 @ 14:57:
ik heb deze router sinds 2 dagen nu

werkt goed heb alleen een raar probleem, om de zoveel tijd gaat er iets mis.

bvb ik speel archeage(mmo) ineens krijg ik de melding op ts3 dat mijn verbinding weg is ook iedereen in huis verliest internet en kan geen webpagina's meer laden (ik zit op kabel direct in router de rest via wifi) het raare is dat ondank het wegvallen het speel online gewoon speelbaar is en dus pakketjes onvangt.

iemand enig idee wat er mis is??
Wat geeft de router qua uptime aan? Is de router dan nog goed te bereiken?
Als beiden het geval is, dan is ook de kans dat er gewoon wat is met de internetverbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
http://www.asusnetwork.net al eens geprobeert? Op internet is dit domein gekaapt, maar binnen je eigen netwerk zou dit naar de router moeten leiden.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Richub schreef op woensdag 10 september 2014 @ 04:51:
Hier nog een screenie van het cpu gebruik van mijn router met Nat Acceleration aan:

[afbeelding]
klikbaar

De downloadsnelheid is 22 MB/s, ruim 4 MB/s hoger dan bij het vorige plaatje, en maar 35% cpu gebruik. Hier haal je idd wel de 90 MB/s mee. :Y
Zoals beloofd mijn cpu belasting / speed

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/OirKgDd.png
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/BKtftYn.png

• Nox
  • Laatst online: 18-09 17:06

Nox

Noxiuz

Lekker dan, de GUI van de router is niet meer op in te loggen en telnet had ik uitgeschakeld omwille van veiligheid. Zowel via LAN als via WiFi kom ik er niet meer op. FF redirect naar: find-device.local :( En van IE ga ik huilen, want die gaat zodra ik het IP-adres intik op google zoeken. :'(

Enige dat ik weet is dat ik een F/W upgrade heb gedaan. Weet niet of een restore naar factory defaults gaat werken :/

[ Voor 17% gewijzigd door Nox op 17-09-2014 19:55 ]

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• JPtjeeNL
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Merk met de laatste Merlin update dat het WiFi bereik een stuk slechter is. Waar we voorheen nog op een slaapkamer op de Chromecast konden kijken, kan dat nu niet meer. Wellicht een factory reset? Ik kom van 1 versie hiervoor.
Pagina: 1 ... 24 ... 30 Laatste