Dit forum volg ik eigenlijk al sinds ik deze asus router heb (feb 2012)
en wat me opvalt is het volgende.
Rond de eerste periode van okt 2011 tot ongeveer juli 2012 is het vol lof, en vol gas met deze router.
vanaf daar begint de Standaard firmware buggy te worden, en stappen steeds meer mensen over op alternatieve firmware zoals Merlin etc etc
En steeds lees je toch weer geklaag over het bereik achter inde tuin, boven op zolder en noem het maar op.
Ook bij mijzelf zie ik deze trend, zo goed als het routertje presteerde in het begin, zo slecht is deze nu na alle firmware updates.
het bereik is echt om te huilen het laatste jaar, en je probeert van alles uit om het weer optimaal te krijgen.
andere firmware
terug naar fabrieksinstellingen
terug naar de oudste firmware die ik kon vinden
etc etc etc
afgelopen zaterdag was ik het echt ff helemaal zat.
heb mijn oude router een
SMC Barricade N ProMax Draft 11n weer eens uit de kast gehaald, welke ik toen heb vervangen voor de asus, vanwege het feit dat deze niet alles kon handlen kwa netwerk verkeer.
Als wijze van test deze dus weer aangesloten,,,,, en wat blijkt....
een TOP ontvangst weer achter in de tuin, waar ik met de asus amper nog connectie had.
Kortom... mijn vraag... waar is het mis gegaan bij de asus router???
en kijk nu eens zelf terug naar hoe het bij jou was... en nu is?
Kijk, ik heb de asus niet voor niets gekocht.. wat bovenaan stond was 1. bereik en 2. prestatie
en dat was subliem te noemen, met nadruk op was.
ik krijg het in elk geval niet voor elkaar om weer terug te komen op het niveau dat de router had.