Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11:43
Ben opzoek naar een nieuwe router en deze komt er qua 802.11n snelheden nog steeds het beste uit. Deze kopen (misschien 2e hands) of toch maar een 802.11ac kopen (AC68U)? Hij moet door een vloer met beton heen, gaat met 5Ghz een probleem worden denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
5GHz heb je niet zoveel aan in Nederland (beton) werkt hier alleen goed op de zelfde verdieping.
2.4GHz doet het in en om het huis :)

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Ligt er maar aan. Woon je in een flat, dan heb je niks aan signaal om je appartement.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11:43
In een huis met zo'n 8 2,4Ghz routers om mij heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Daan87423 schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 11:27:
Ben opzoek naar een nieuwe router en deze komt er qua 802.11n snelheden nog steeds het beste uit. Deze kopen (misschien 2e hands) of toch maar een 802.11ac kopen (AC68U)? Hij moet door een vloer met beton heen, gaat met 5Ghz een probleem worden denk ik zo.
Let wel op de AC68U is niet op te hangen de AC66U wel.

Om eerlijk te zien mijn AC66U als die hangt heb ik vele malen beter bereik. Router hangt op zolder. Beneden nog vol bereik en slechte plekken 2 streepjes (op de tel)

Wanneer hij op zolder stond (kwa hoogte zelfs dichter bij) had ik 1 tot 2 streepjes minder waar ik nu vol bereik heb en op slechte plekken had ik gewoon geen bereik.

Draai custom firmware namelijk Tomato

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rinaldootje schreef op maandag 21 april 2014 @ 15:32:
[...]
Zet je Control Channel eens op "Auto".
De Asus gaat dan bij verbindingen die meer bandbreedte vragen, de naburige kanalen erbij gebruiken.
Helaas,verbinding is slechter op auto Control Channel :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinaldootje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:02
Verwijderd schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 19:41:
[...]

Helaas,verbinding is slechter op auto Control Channel :(
Ik zou Merlins software eens gaan installeren. Neem de laatste (versie 41). Links staan wel hier ergens boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rinaldootje schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 19:49:
[...]

Ik zou Merlins software eens gaan installeren. Neem de laatste (versie 41). Links staan wel hier ergens boven.
Ga me eigen er maar eens in verdiepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Gisteren na een uptime van 46 dagen maar de .41 firmware geïstalleerd. Behalve een uitroepteken dat de guestlogin is uitgezet nog niet veel bijzonders tegengekomen.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:54
Ik heb nog even gekeken naar de verschillen tussen de N66U en AC66U. Beiden zijn onlangs getest door Hardware.info:
Vergelijkingstabel Asus RT-N66U en RT-AC66U

Als ik de resultaten goed interpreteer dan presteert de N66U op de 2,4 Gz band toch net wat beter als de AC66U. Klopt dat? Allemaal met de standaard firmware neem ik aan. Overigens is er ook voor de AC66U Merlin firmware zie ik.

Ik ken de N66U al, die staat nu bij mijn buurvrouw. Wil er voor mezelf ook een kopen echter ik twijfel een beetje of ik met het oog op de toekomst (lees ondersteuning AC standaard) niet beter voor die versie kan gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-09 13:17

TommyGun

Stik er maar in!

Ik, en vele collega's met mij, hebben inderdaad de AC66U gekozen vanwege de betere 2,4G prestaties.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 16:45
Heb beiden gehad en vond de 2.4GHz vergelijkbaar (lees: veel minder goed dan verwacht).

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:54
TommyGun schreef op zondag 27 april 2014 @ 21:58:
Ik, en vele collega's met mij, hebben inderdaad de AC66U gekozen vanwege de betere 2,4G prestaties.
Oh? Haal je dat ook uit de tabel van Hardware.info? bij het ene onderdeel is de AC66U nl. beter en bij het andere de N66U. Welke testonderdelen moet ik met name op letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIMIC
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Brad Pitt schreef op maandag 28 april 2014 @ 08:21:
Heb beiden gehad en vond de 2.4GHz vergelijkbaar (lees: veel minder goed dan verwacht).
Heb je nu iets wat beter is dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-09 13:17

TommyGun

Stik er maar in!

musicfreak schreef op maandag 28 april 2014 @ 08:44:
[...]

Oh? Haal je dat ook uit de tabel van Hardware.info? bij het ene onderdeel is de AC66U nl. beter en bij het andere de N66U. Welke testonderdelen moet ik met name op letten?
Nee, andere ervaringen uit dit topic (eerste X aantal pagina's).

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
NIMIC schreef op maandag 28 april 2014 @ 08:49:
Heb je nu iets wat beter is dan?
Nee, nog steeds de AC66. Heb die genomen omdat ik dacht dat de N66 kapot was vanwege de relatief brakke Wifi. Hetgeen blijkbaar niet zo was. Of de AC is ook kapot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Gisteren toevallig nog bij een andere locatie daar van .276 naar de laatste officiele versie geüpdate. Dat ging allemaal zonder problemen. Omdat ik Merlin toch beter vind, heb ik daarna de .41 Merlin versie eroverheen gezet. Daarna even het apparaat losgehaald van de stroom (volgens mij wordt dat ook aangeraden)

Vanmorgen nog even op afstand de mW teruggeschroeft van 100mW naar 80mW. Ze zitten daar met een paar kamers bij elkaar dus heel hoog instellen is totaal onnodig.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18-09 13:59
Even mijn bevindingen met non-stock firmware :
na aanschaf meteen de Tomato Shibby firmware (tomato-K26USB-1.28.RT-N5x-MIPSR2-116-AIO-64K) erop gezet. Wifi signaal op dezelfde verdieping was redelijk tot goed, signaal was bedroevend slecht op andere verdiepingen/woonvertrekken.
Na enkele maanden overgestapt op de AsusWRT-Merlin firmware (374.41). Wifi signaal is echt vele malen beter (sterker), door heel ons huis. De transmission power staat default, 80mW.
Ik lees dat mensen, net als ik, ook soms zijn teleurgesteld in de beloofde Wifi dekking van dit apparaat. In mijn geval hielp een andere firmware in positieve zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MORCIK
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-09 03:09

MORCIK

DJ, Spin That Wheel

EverLast2002 schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 16:35:
na aanschaf meteen de Tomato Shibby firmware (tomato-K26USB-1.28.RT-N5x-MIPSR2-116-AIO-64K) erop gezet. Wifi signaal op dezelfde verdieping was redelijk tot goed, signaal was bedroevend slecht op andere verdiepingen/woonvertrekken.
Na enkele maanden overgestapt op de AsusWRT-Merlin firmware (374.41). Wifi signaal is echt vele malen beter (sterker), door heel ons huis. De transmission power staat default, 80mW.
Ik lees dat mensen, net als ik, ook soms zijn teleurgesteld in de beloofde Wifi dekking van dit apparaat. In mijn geval hielp een andere firmware in positieve zin.
Deze versie van Tomato heb ik ook gebruikt. Ik heb eigenlijk nooit problemen gehad met WLAN. Ik heb nu DD-WRT (dd-wrt.v24-21676_NEWD-2_K3.x-big-RT-N66U), maar ik merk dat mijn router bedraad nu maximaal 100mbit haalt omdat de hardwareversnelling uit staat. Hoe is dat bij jou?

You only live once, so live to the max's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
MORCIK schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 20:10:
[...]

Deze versie van Tomato heb ik ook gebruikt. Ik heb eigenlijk nooit problemen gehad met WLAN. Ik heb nu DD-WRT (dd-wrt.v24-21676_NEWD-2_K3.x-big-RT-N66U), maar ik merk dat mijn router bedraad nu maximaal 100mbit haalt omdat de hardwareversnelling uit staat. Hoe is dat bij jou?
Met de AsusWRT-Merlin firmware :

HW acceleration : Enabled
Ethernet ports : LAN 1, 1000 Full Duplex

Ik gebruik geen DD-WRT op deze router (wel gedaan met mijn oude WRT-54GL)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MORCIK

MORCIK

DJ, Spin That Wheel

EverLast2002 schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 20:29:
[...]

Met de AsusWRT-Merlin firmware :

HW acceleration : Enabled
Ethernet ports : LAN 1, 1000 Full Duplex

Ik gebruik geen DD-WRT op deze router (wel gedaan met mijn oude WRT-54GL)
Maar haal je ook daadwerkelijk die snelheden met een speedtest (mits je abonnement hoger is dan 100mbit)? Anders ga ik waarschijnlijk weer terug naar Tomato.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
MORCIK schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 20:39:
[...]

Maar haal je ook daadwerkelijk die snelheden met een speedtest (mits je abonnement hoger is dan 100mbit)? Anders ga ik waarschijnlijk weer terug naar Tomato.
Mijn abonnement is 30/4, VDSL2.
Verder gebruik ik deze router alleen als draadloos AP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MORCIK

MORCIK

DJ, Spin That Wheel

EverLast2002 schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 20:48:

Mijn abonnement is 30/4, VDSL2.
Verder gebruik ik deze router alleen als draadloos AP.
Dan heeft het in jouw geval geen merkbaar invloed. Ik heb 150mbit welke met de originele of Merlin firmware gehaald wordt met HW-acceleratie aan. Nu ik DD-WRT gebruik zonder HW-acceleratie blijf ik steken net boven de 100mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
MORCIK schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 20:56:
[...]

Dan heeft het in jouw geval geen merkbaar invloed. Ik heb 150mbit welke met de originele of Merlin firmware gehaald wordt met HW-acceleratie aan. Nu ik DD-WRT gebruik zonder HW-acceleratie blijf ik steken net boven de 100mbit.
Als ik het me goed herinner had ik op het DD-WRT forum enkele negatieve eigenschappen gelezen die deze firmware icm de RT-N66U zou hebben. Daarom heb ik deze firmware ook links laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srna513006
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 17:07
Het onderstaande probleem ervaar ik al vanaf het begin dat ik de Asus RT-N66U router in juni 2012 bestelde maar ik was steeds in de veronderstelling dat het vast wel ergens anders aan zou liggen.
Ik heb bijna alle Firmware versies gebruikt, zit nu op 3.0.0.4.374_5517.

[Probleembeschrijving]

Ik ondervind problemen met het streamen via WLAN van HD content vanaf mijn Enigma2 Linux Satelliet ontvanger (VU+ SOLO2) naar mijn ASUS Laptop N550JV-CN270H.
Ik heb 2 dezelfde ontvangers in mijn bezit en met beiden ondervind ik dit probleem.
Maar ook het streamen via de Asus RT-N66U naar een zware Tablet Samsung Note 10.1 Edition 2014 gaat niet goed, dit zowel via 2.4GHz als 5.0GHz.
Het betreft Nederlandse HD TV kanalen zoals o.a. NED1 HD, RTL4 HD, RTL7 HD etc.
Het streamen via de 1Gb LAN poorten van de Asus RT-N66U naar de Asus laptop gaat wel perfect.

Hierbij een aantal kanttekeningen.

Ik hoor van meerdere gebruikers dat het streamen van HD content naar zowel een normale laptop als goede tablet perfect functioneert.

Op de Asus laptop N550JV heb ik de interne WLAN adapter als een extrene WLAN adapter (Asus USB-N53) toegepast, dit zowel op 2.4Ghz als op 5.0GHz .
In eerste instantie gaat de stream goed lopen maar naar enkele minuten ontstaan haperingen om uiteindelijk te stoppen.

Ik heb de laptop direct naast de Asus RT-N66U geplaatst waarbij de signaalsterkte en – kwaliteit 100% was.
In de 2.4GHz mode heb ik verschillende kanalen getest.

Daar op de laptop een Multiboot Windows 8.1 / Linux Ubuntu 14.04 is geïnstalleerd heb ik de stream ook via Linux getest maar ook daarmee hetzelfde slechte resultaat.

Herkent iemand dit probleem?
Mijn vraag is dan ook wat hiermee misschien mis zou zijn en hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MORCIK

MORCIK

DJ, Spin That Wheel

srna513006 schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 21:30:
Mijn vraag is dan ook wat hiermee misschien mis zou zijn en hoe ik dit kan oplossen?
Wat zijn het voor streams? Bv. UDP Multicast, TCP via http, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srna513006
  • Laatst online: 18-09 17:07
Tja, daar vraag je me wat.
Hoe kom ik daar achter?
De file stream.m3u wordt op mijn Linux satellietreceiver aangemaakt en die speel ik dan af via VLC Player maar ook via de nieuwste Windows Mediaplayer lukt dit in eerste instantie.

Overigens nog een toevoeging.

Als ik één van de op de VU+ SOLO2 beschikbare opties Transcoding toepas en daarin de Bitrate / Framerate op 1.000.000 / 60.000 zet dan gaat het streamen zelf naar de Android Tablet / Smartphone probleemloos maar dat is naar mijn mening evident.

[ Voor 38% gewijzigd door srna513006 op 03-05-2014 11:33 . Reden: toevoeging tekst ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-04-2024

MrJames

-/

EverLast2002 schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 16:35:
Zelfde hier ook gehad. Slechte bereik en op een gegeven moment overgeschakeld op AsusWRT-Merlin firmware. Op 2.4 Ghz haal ik via mijn mobiel max 78mbit..

Geen tomato voor mij meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29

Heb min of meer hetzelfde met audio streaming. Zowel met DLNA streaming m.b.v. m'n HTC one als Apple TV-streaming vanaf iPad (beide met spotify) naar m'n Pioneer receiver. Het gaat even goed maar na korte of langere tijd gaat het haperen. Op 5Ghz is het probleem echter veel erger dan op 2,4Ghz. Dit terwijl er vrijwel geen andere 5Ghz access points in de omgeving zijn.

Geen idee hoe het op te lossen.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MORCIK

MORCIK

DJ, Spin That Wheel

EverLast2002 schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 21:02:
[...]

Als ik het me goed herinner had ik op het DD-WRT forum enkele negatieve eigenschappen gelezen die deze firmware icm de RT-N66U zou hebben. Daarom heb ik deze firmware ook links laten liggen.
Ik ben weer terug naar Tomato, een versie hoger trouwens:

http://tomato.groov.pl/do...5x-MIPSR2-117-AIO-64K.trx

En ik heb mijn volledige snelheid weer terug, ruim 160 mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MORCIK

MORCIK

DJ, Spin That Wheel

srna513006 schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 09:55:
Tja, daar vraag je me wat.
Hoe kom ik daar achter?
De file stream.m3u wordt op mijn Linux satellietreceiver aangemaakt en die speel ik dan af via VLC Player maar ook via de nieuwste Windows Mediaplayer lukt dit in eerste instantie.

Overigens nog een toevoeging.

Als ik één van de op de VU+ SOLO2 beschikbare opties Transcoding toepas en daarin de Bitrate / Framerate op 1.000.000 / 60.000 zet dan gaat het streamen zelf naar de Android Tablet / Smartphone probleemloos maar dat is naar mijn mening evident.
Als je in de m3u file kijkt zie je links staan naar je oorspronkelijk bron. Bv. http://192.168.1.24/ned2/ of udp://@239.1.1.2:5000, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 10:17:
Wie kan mij helpen,

Sinds gisteren geeft mijn router nog maar 1 kanaal weer inSSIDer normaal waren er dat 2,de max rate staat op 216 voorheen 450.
Als ik mijn snelheid nu controleer op mijn gaat hij niet sneller dan 54 terwijl hij voorheen makkelijk over de 85 ging.
Heeft iemand enig idee wat er mis is.
Na lang zoeken op google en instaleren van Merlin is het probleem eindelijk opgelost.
Modem op 40 hrz en op kanaal 13 is max rate weer 450 en snelheid Wifi tussen 80 en 100 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinaldootje
Verwijderd schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 08:28:
[...]

Na lang zoeken op google en instaleren van Merlin is het probleem eindelijk opgelost.
Modem op 40 hrz en op kanaal 13 is max rate weer 450 en snelheid Wifi tussen 80 en 100 _/-\o_
Goed nieuws. Blijkbaar zit er iets in de originele firmware waar jij problemen mee hebt gehad.
Veel plezier van deze router.

Ook heeft Merlin, afgelopen zaterdag, versie 42 van zijn software online gezet.

[ Voor 14% gewijzigd door Rinaldootje op 12-05-2014 09:22 . Reden: Link naar Merlins software toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

...
Het streamen via de 1Gb LAN poorten van de Asus RT-N66U naar de Asus laptop gaat wel perfect.
...
Ik hoor van meerdere gebruikers dat het streamen van HD content naar zowel een normale laptop als goede tablet perfect functioneert.
...
De ene HD content is de andere natuurlijk niet. Dat het 1920x1080 pixels bedraagt zegt nog niks over welke compressie is toegepast, welke bandbreedte het daardoor inneemt en afhankelijk van het protocol (en deels ook de manier van compressie/encoding) hoe gevoelig het is voor kleine imperfecties in de verbinding. Dus probeer inderdaad eens te achterhalen wat voor stream het precies is.

Wat je in elk geval makkelijk kan checken is hoeveel bandbreedte die stream inneemt als hij via een bekabelde verbinding soepel loopt?

De satellietontvanger zit neem ik aan wel ook gewoon met een kabel aangesloten op je netwerk?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goededag,

Ik heb een Asus RT-N66U Router gekocht 5 maanden geleden.
De router doet het prima, maar heeft naar mijn mening een beetje weinig bereik.
Hij haalt de tuin en de slaapkamer niet.
Heb hem al buiten mijn meterkast geplaatst voor beter bereik maar dit heeft weinig geholpen.
Kan ik het bereik aanpassen in de router of moet ik versterkers kopen?
Heb nog Airport expressen liggen maar die doen het niet op deze router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Probeer eens merlin firmware.

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-09 19:43
Eens met hierboven! Merlin firmware zorgde er bij mijn RT-N66U voor dat het bereik merkbaar is toegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jp73
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-09 11:48
Ik had de Apple extreme in combinatie met de Apple AirPort express en heb een Asus RT-N66u gekocht om de lovende recensies , ik heb toen de expres verkocht en de extreme op een andere locatie neergezet, maar zoals je in dit forum leest is iedereen aan het kloten met firmwares en zijn asus dus als ik jou advies mag geven, koop een AirPort extreme in combinatie met je Apple express en zet de asus op marktplaats.
Die 2 routers van Apple in combinatie hebben een heel groot bereik en werken veel beter dan 1 asus.
Maar dat is mijn ervaring. ( zit dus nu ook met een gedeelte van het huis met slecht bereik)

De reden dat ik de Apple heb vervangen was dat ik niet genoeg poorten kon forwarden voor mijn synology nas maar dat had ik ook anders kunnen oplossen, maar ja dat is achteraf.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thx, Had 1/2 jaar geleden gekozen voor de Asus omdat het bereik beter zou zijn.
Daarvoor had ik al een TimeCapsule in mijn vorige huis.
Heb nu de Timecapsul weer geinstaleerd met 3 Expressen.
Werkt perfect en heb nu wel overal bereik. :)
jp73 schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 19:48:
Ik had de Apple extreme in combinatie met de Apple AirPort express en heb een Asus RT-N66u gekocht om de lovende recensies , ik heb toen de expres verkocht en de extreme op een andere locatie neergezet, maar zoals je in dit forum leest is iedereen aan het kloten met firmwares en zijn asus dus als ik jou advies mag geven, koop een AirPort extreme in combinatie met je Apple express en zet de asus op marktplaats.
Die 2 routers van Apple in combinatie hebben een heel groot bereik en werken veel beter dan 1 asus.
Maar dat is mijn ervaring. ( zit dus nu ook met een gedeelte van het huis met slecht bereik)

De reden dat ik de Apple heb vervangen was dat ik niet genoeg poorten kon forwarden voor mijn synology nas maar dat had ik ook anders kunnen oplossen, maar ja dat is achteraf.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiduz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-07 16:27
een van de antennetjes bij mij klikt/kan hem doordraaien, alsof die niet lockt en 100% vastzit, kan je die dingetjes ook los kopen zodat ik hem kan vervangen? google helpte me niet veel
edit: onderkant dat rondje stukje plastic erafgehaald, nu kan ik hem weer vastdraaien, neem aan dat dit geen kwaad kan?

[ Voor 24% gewijzigd door Tiduz op 29-05-2014 14:03 ]

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
versie 43 staat al een paar dagen online

Asuswrt-Merlin - build 374.43 (6-June-2014)

[ Voor 30% gewijzigd door EverLast2002 op 09-06-2014 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi allemaal,

Ik heb het ziggo modem in mijn huis staan en dit had geen goed wifi signaal en daarom de asus ac66u gekocht. Ziggo dhcp uit laten zetten door ziggo. Asus router er aangesloten en hij is echt gewoon super snel. Maar ik ben wel een beetje telurgesteld over het wifi signaal. Ik heb een 120 m2 apartement met dikke beton muren maar ik heb wel een beetje meer verwacht. Op het balkon heb ik helemaal geen bereik en als ik een wifi analyser app op mijn iphone 4s gebruik heb ik -60RSSI als ik 5m ver van de router zit. Maar als ik ongeveer 10 meter van weg zit heb ik -70RSSI of slechter. en op het balkon gewoon -90RSSI of zo of helemaal niets. Mijn router staat in de meterkast. Heb ook al het vermogen van 80mW op 120mW gezet. Het verschil is wel te zien maar niet echt veel. Heb nog niet de merlin (43) firmware opgezet. Ga ik doen als ik vandaag thuis kom. Maar kunnen jullie mij een paar tips geven hoe ik gewoon lekker bereik kan hebben overal in mijn apartement?

Ik hoor het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Locatie van de router veranderen geprobeerd? Apparaat waar je het signaal mee ontvangt kan ook brak zijn natuurlijk. Het kan ook zijn dat de situatie in je huis nu eenmaal zo is dat draadloze signalen gewoon slecht worden doorgegeven. Veel metaal in het beton, dubbel glas wat niet meewerkt, etc. Enige oplossing dan is om her en der AP's op te gaan hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-09 10:37
Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 10:29:
Hi allemaal,

Ik heb het ziggo modem in mijn huis staan en dit had geen goed wifi signaal en daarom de asus ac66u gekocht. Ziggo dhcp uit laten zetten door ziggo. Asus router er aangesloten en hij is echt gewoon super snel. Maar ik ben wel een beetje telurgesteld over het wifi signaal. Ik heb een 120 m2 apartement met dikke beton muren maar ik heb wel een beetje meer verwacht. Op het balkon heb ik helemaal geen bereik en als ik een wifi analyser app op mijn iphone 4s gebruik heb ik -60RSSI als ik 5m ver van de router zit. Maar als ik ongeveer 10 meter van weg zit heb ik -70RSSI of slechter. en op het balkon gewoon -90RSSI of zo of helemaal niets. Mijn router staat in de meterkast. Heb ook al het vermogen van 80mW op 120mW gezet. Het verschil is wel te zien maar niet echt veel. Heb nog niet de merlin (43) firmware opgezet. Ga ik doen als ik vandaag thuis kom. Maar kunnen jullie mij een paar tips geven hoe ik gewoon lekker bereik kan hebben overal in mijn apartement?

Ik hoor het graag.
Ik heb sinds deze week de Merlin build en ik moet zeggen dit heeft het bereik en signaal enorm verbeterd.
Ik krijg nu op de slaapkamers een bijna maximaal 5Ghz signaal, ik haal nu met de surface pro 2 120+mbits op wifi en dit haalde ik eerts bij lange na niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de tips.
@ciris: Maar het is toch raar dat het ziggo modem alleen een beetje slechter is met betrekking tot het wifi signaal dan deze Asus router. Ik had gewoon verwacht dat de ASUS router meer kan met zijn drie buiten antennas. Maar het klopt wel dat het gebouw vol zit met massief beton, maar toch had ik meer van de asus verwacht.
@ErwinJ: Ik ga vanavond de nieuweste build van merlin ingoeien en ook met de wifi instellingen spelen.

Wat denken jullie van deze instellingen. Zou dit helpen om het wifi signaal te boosten?

2,4GHz

N Only
40MHz b/w
contr. ch. 1L
WPA2-PSK AES
Tx bursting enable
WMM APSD enable
125mW

5GHz

N Only
80MHz b/w
cont.ch. 36
WPA2-PSK AES
Tx bursting enable
WMM APSD enable
125mW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-09 10:37
Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 12:25:
Bedankt voor de tips.
@ciris: Maar het is toch raar dat het ziggo modem alleen een beetje slechter is met betrekking tot het wifi signaal dan deze Asus router. Ik had gewoon verwacht dat de ASUS router meer kan met zijn drie buiten antennas. Maar het klopt wel dat het gebouw vol zit met massief beton, maar toch had ik meer van de asus verwacht.
@ErwinJ: Ik ga vanavond de nieuweste build van merlin ingoeien en ook met de wifi instellingen spelen.

Wat denken jullie van deze instellingen. Zou dit helpen om het wifi signaal te boosten?

2,4GHz

N Only
40MHz b/w
contr. ch. 1L
WPA2-PSK AES
Tx bursting enable
WMM APSD enable
125mW

5GHz

N Only
80MHz b/w
cont.ch. 36
WPA2-PSK AES
Tx bursting enable
WMM APSD enable
125mW
Het vermogen verhogen help niks.
Ik heb hier nog nooit een merkbaar verschil mee gehad of gezien ( zowel bereik als signaal sterkte niet )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar hoe komt het dat mensen gewoon -40RSSI halen en ik zelfs sta ik alleen 5 meter van de router ver af alleen -70RSSI?

Nou in ieder geval ga ik de merlin firmware inzetten en dan zie ik wel of dit helpt.

Ik ga mijn bevindingen hier posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wederom, omdat het apparaat waar je mee ontvangt ook van invloed in. De een doet dat met een brakkiewakkie tablet van 3 tientjes en de ander met een fatsoenlijk goed ingestelde Intel adapter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 10:29:
Hi allemaal,

Ik hoor het graag.
Mijn tips:
- flash de Merlin versie erop (voor zover die er nog niet op is gezet)
- vermogen standaard op 80mW laten staan
- plaats de antennes in een hoek van 45 graden (zoals Asus voorschrijft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

Ik gok dat het enige dat echt gaat werken is om de Asus op een gunstiger plek te zetten dan in de meterkast.

Het eerste wat ik heb gedaan in mijn huurappartement is een van de bestaande telefoonkabels (die ik toch niet gebruik) vervangen door UTP, waardoor ik mijn AC66U op een veel gunstigere plek kon zetten, zonder al te veel moeite te moeten doen in het trekken van kabels.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

- Ik heb de nieuwste merlin firmware er opgezet.
- Vermogen op 120mW.
- 2,4 GHz op N-only en op 40MHz, channel op 6
- 5GHz op N + A en op 80MHz, channel op 36
- de router aan de muur gemonteert en de antennes op een hoek van 45 graden.

Niet echt super success. Het bereik is wel beter maar niet veel.

@Orion84: Ik denk dat je wel gelijk hebt. Op een nieuwe plek zetten is wel de enige optie denk ik. Of de router terug brengen. Ik ben wel een beetje telurgesteld. Dit ding kost 140 EUR en kan niet veel meer dan de klote ZIGGO router. Het is toch bizaar.
Ik probeer even de router midden in het apartement te zetten. Maar dan verwacht ik ook dat echt overall super bereik is. Als niet dan breng ik hem weer terug en probeer een andere.
Probleem is gewoon dat ik een NAS heb en deze dan ook moet verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-09 09:29
EverLast2002 schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 19:37:
[...]
- plaats de antennes in een hoek van 45 graden (zoals Asus voorschrijft)
alle 3? dat lijkt me zinloos, of mis ik iets?

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 09:00:
- Vermogen op 120mW.

@Orion84: Ik denk dat je wel gelijk hebt. Op een nieuwe plek zetten is wel de enige optie denk ik. Of de router terug brengen. Ik ben wel een beetje telurgesteld. Dit ding kost 140 EUR en kan niet veel meer dan de klote ZIGGO router. Het is toch bizaar.
Onzin, de Asus AC66U is een veel betere wifi router dan dat Ziggo modem, met in elk geval ook veel meer functionaliteit. Dat hij een even beroerd berijk heeft, omdat jouw meterkast gewoon een erg ongunstige plek blijkt te zijn is niet een reden om die Asus af te gaan branden lijkt me.
Ik probeer even de router midden in het apartement te zetten. Maar dan verwacht ik ook dat echt overall super bereik is. Als niet dan breng ik hem weer terug en probeer een andere.
NAS verplaatsen hoeft niet per se. Je kan de NAS ook gewoon aan het Ziggo modem laten hangen, het Ziggo modem gewoon het DHCP laten afhandelen en de Asus enkel gebruiken als veredeld access point (daar heeft ie een speciale modus voor). Een eventuele klein performance verlies wat je daardoor krijgt ga je denk ik niet eens merken als je verder toch alleen via WiFi werkt.
Martinus schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 09:06:
[...]

alle 3? dat lijkt me zinloos, of mis ik iets?
Met 45° wordt doorgaans de volgende set up bedoeld: \ | /

Waarbij de middelste antenne dus recht overeind staat en de andere twee in hetzelfde vlak staan, maar schuin naar buiten gekanteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Orion84: Ik snap wat je bedoelt. Dit ga ik proberen. Welke modus bedoel je precies? Bridge modus? Of heet die echt acces point modus?
En dat met de performance verlies bedoel je op de ethernet verbinding?
Ik werk wel grotendeels via wifi, maar heb ook een iMAC die gewoon met een UTP cabel verbonden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

Ik bedoel dat als je de NAS aan het Ziggo modem zou hangen, dat clients die aan de ASUS hangen dan wellicht niet meer de max. snelheid halen met de NAS. Even afhankelijk van hoe je het exact aansluit etc.

Volgens mij heet die modus inderdaad gewoon Access Point mode of iets dergelijks ja. Router achter router kan ook (dat heb ik hier zelf draaiend), maar is ook niet ideaal natuurlijk.

Maar als je al een iMac hebt die aan een kabel hangt, is dat dan geen mooie plek om ook de router en NAS neer te zetten? Of staat de iMac in de woonkamer op tafel te pronken (wat ik me met een iMac prima voor kan stellen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Orion84: De iMac staat wel in de huiskammer op een tafel te pronken. :) Maar ik bedenk wel iets.
Ik ga hier raporteren wat de uitslag is van de verplaatsing van de asus.

Bedankt voor de input en tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canedje
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 01-03 13:11
Sinds vanavond loopt mijn gebruikersinterface van de router telkens vast op mijn pc.
Met de verversknop of F5 komt hij weer even in de lucht maar bevriest vrij snel daarna weer.

Enig idee wat dat kan zijn?
Volgens mij was dat voor vandaag niet het geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Was dat niet een of andere antivirus of firewall die voor problemen zorgt? Er zijn thans gelijkaardige meldingen geweest in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canedje
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 01-03 13:11
Ja die heb ik gezien. Dat was met NOD32
Ik heb AVG

Ik kon niks vinden over AVG?

Edit:
Ik heb AVG tijdelijk even uitgezet. Dan heb ik idd niet deze problemen.
Waar in AVG kan ik de Asus IP als veilig aangeven?

[ Voor 44% gewijzigd door canedje op 13-06-2014 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mooiemeneer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-09 21:29
Ik heb sinds 2 weken ook de asus rt-ac66u , maar ik ben nog niet onder de indruk van de ontvangst verbetering t.ov. mijn netgear JWNR 2000 .
Raar maar waar helaas .
Ik heb zojuist de Merlin firmware erop gezet maar weet niet precies welke instellingen ik hierin moet veranderen voor verder bereik ( richting zolder en tuin )
Woon situatie is :
Alles in de meterkast geplaatst .
Bereik op de BG is oke
Bereik op de zolder is knudde . afstand is ong. 7 mtr.
Bereik in de tuin is knudde afstand is ong. 15 mtr.
Nu lees ik wel dat er nog wat aanpassingen gedaan kunnen worden in Merlin , zoals zendvermogen maar ik kan hem niet verder krijgen dan 100 mw.
Nu is mijn vraag hoe kan ik dit veranderen ??

Aanvulling : Ik heb zojuist gevonden hoe je deze instelling kan verhogen ,
het is gewoon een kwestie van de gewenste waarde invullen en op "apply" drukken .
Deze geeft nu een foutmelding dat het niet mogelijk is om deze waarde te verhogen maar als je volhoud dwz. deze handeling 2 of 3 keer herhalen zal je zien dat het wel lukt.
Nu even bekijken of het werkt.

Gr. Frank

[ Voor 18% gewijzigd door mooiemeneer op 15-06-2014 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:21
Verwijderd schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 09:00:
- Vermogen op 120mW.

Ik zou de 2,4 Ghz band nooit op 40 mhz zetten tenzij je in een omgeving zit zonder andere wifi netwerken op de band. Zeker in grote complexen barst het van de wifi netwerken en dan wil je echt niet zo een bandbreedte hebben i.v.m. grote kans op interferentie. Test het bereik eens met je settings op 20 mhz en kanaal op 1, 6 en 11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs8
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-09 10:33
De firmware van Asus gebruikt de OpenSSL 1.0.0 branch, die niet kwetsbaar is voor Heartbleed, maar ze gebruikten 1.0.0B en met een recentere firmware versie is dit naar 1.0.0D gepatched. De toen meest recente versie was echter al 1.0.0L, dus ze liepen al 7 versies achter, en daar zaten aardig wat security fixes bij:
https://www.openssl.org/news/openssl-1.0.0-notes.html
Recent is 1.0.0M uitgekomen vanwege meerdere ernstigere security fixes die ook op veel sites in het nieuws kwamen, maar er is nog geen nieuwere firmware met 1.0.0M.
De laatste Merlin firmware .43, heeft al wel 1.0.0M.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 20:34
Ik heb 2 x de RT-N66U.
ik heb het rare fenomeen dat het guest wifi minder bereik heeft dan het normale wifi.
Dit speelt op zowel 2.4 ghz , al op 5 Ghz.
Ik draaide op beide routers, de laatste merlin-firmware.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groverp08
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 09:34

Groverp08

Vergeet niet te genieten!

Edd schreef op woensdag 02 april 2014 @ 20:09:
Je geeft daar het tijdsvak aan dat de wireless aan moet staan. Dus zeg van 05:00 - 22:00.
Wat vul ik in als ik hem tussen 2:00 en 6:00 uit wil hebben?
Want ik vraag me af of 06:00 - 02:00 werkt en ik hoop dat jullie het al getest hebben >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:52

Edd

Groverp08 schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 11:15:
[...]

Wat vul ik in als ik hem tussen 2:00 en 6:00 uit wil hebben?
Want ik vraag me af of 06:00 - 02:00 werkt en ik hoop dat jullie het al getest hebben >:)
Ik denk het volgende:
- Begintijd: 06:00
- Eindtijd: 02:00

Heb ik getest? Nee, dat zul je zelf moeten doen ;) Ik gebruik deze feature namelijk niet. :+

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Zijn er Tweakers 2 x een RT-N66u gebruiken om roaming voor elkaar te krijgen?

Wat zijn de ervaringen en wat zijn de beste instellingen/firmware?

Ik heb wat testjes gedaan, maar ben nog niet helemaal overtuigd.
Vooral snelheid, schakelen van clients tussen de ap`s gaat nog niet altijd naar behoren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:30
Ik zie maar weinig mensen hier DD-WRT draaien? is dat met een reden? Ikzelf heb er zelf Firmware: DD-WRT v24-sp2 (04/17/14) kongac op draaien met een reboot elke ochtend om 06:00 en werkt prima lijkt het zo.

Waarom dan toch eventueel de keuze voor Merlin of of Tomato?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinaldootje
Senaxx schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 20:22:
Ik zie maar weinig mensen hier DD-WRT draaien? is dat met een reden? Ikzelf heb er zelf Firmware: DD-WRT v24-sp2 (04/17/14) kongac op draaien met een reboot elke ochtend om 06:00 en werkt prima lijkt het zo.

Heel eerlijk gezegd (en val me alsjeblieft niet aan ;) ) vind ik elke ochtend een reboot niet echt een teken van betrouwbaarheid. Ik draai Merlin (al sinds ik dat ding heb, wat twee maanden na de introductie in NL was) en reboot alleen, als er een nieuwe versie van Merlin geïnstalleerd is. Dit houdt in, dat er maanden liggen tussen een reboot en als er geen update was, zou dat nog wel eens maanden kunnen zijn. Ik heb zelfs eens meer dan een half jaar op de teller gehad.

Ik gebruik lang niet alle mogelijkheden van Merlin, maar als je tevreden bent, waarom zou je dan veranderen?

Vraagje: waarom reboot jij dat ding elke ochtend? Heb je slechte ervaringen met de stabiliteit van DD-WRT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
welke firmware (DD-WRT of merlin of stock) heeft het grootste bereik? Welke is het beste geschikt voor roaming?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biite
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-09 22:23
Senaxx schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 20:22:
Ik zie maar weinig mensen hier DD-WRT draaien?
Voor zover ik weet heeft alleen de stock en merlin (gebaseerd op stock) firmware ondersteuning voor de hardware acceleration. DD-WRT en Tomato dus uitgesloten van de HW acceleration.

Alles wat boven de 200 MB/s uitkomt heeft HW acceleration nodig om harder te kunnen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:30
Rinaldootje schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 08:25:
[...]

Heel eerlijk gezegd (en val me alsjeblieft niet aan ;) ) vind ik elke ochtend een reboot niet echt een teken van betrouwbaarheid. Ik draai Merlin (al sinds ik dat ding heb, wat twee maanden na de introductie in NL was) en reboot alleen, als er een nieuwe versie van Merlin geïnstalleerd is. Dit houdt in, dat er maanden liggen tussen een reboot en als er geen update was, zou dat nog wel eens maanden kunnen zijn. Ik heb zelfs eens meer dan een half jaar op de teller gehad.

Ik gebruik lang niet alle mogelijkheden van Merlin, maar als je tevreden bent, waarom zou je dan veranderen?

Vraagje: waarom reboot jij dat ding elke ochtend? Heb je slechte ervaringen met de stabiliteit van DD-WRT?
Nee, niet met stabiliteit te maken. Werkt gewoon prima. Heeft gewoon iets tussen de oren te maken :+

Het kwam ik had een versie en dan incombinatie met transmission op mijn nas had ik last dat de 4096 max aantal verbinden overschreden werdt. En zodra dat gebeurde werdt me internet heel slecht. Dit toen geupgrade naar 8192 en het probleem was opgelost. Maar die nightly reboot staat er nog steeds in eigenlijk. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ASUS RT-N66U Firmware Version 3.0.0.4.376.1071

Network map new features :
1.System status can now show CPU and RAM usage.
2.Client status can show wireless clients signal strength.
3.Client icon is changeable.
4.Client name is changeable and parental control, QoS, manually assigned IP, static route, port forwarding client list can also refer to this name.

Security related :
1. Upgrade OpenSSL library from 1.0.0d to 1.0.0m

Bug fix:
1. Fixed IPv6 and some VDSL modem compatibility issues.
2. Fixed 3G/ 4G dongle compatibility issues for some Huawei dongles.
3. Fixed secondary wan setting issues in dual wan fail over mode.
4. Fixed traffic monitor display issues.
5. Daylight saving time can be manually adjusted.

Download master 3.1.0.88
1. Improved GUI response time.
2. Improved download speed.
3. A torrent downloading task may include multiple files and user can choose which files should be downloaded.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Router meldt zelf de upgrade ook. Eerste keer hier!

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Ik gebruik de laatste merlin-firmware.
ik merk dat ik regelmatig van de ene op de andere dag snelheids-verschil over het WIFI heb.
Dit lijkt vooral op 5 Ghz te gebeuren.
De verschillen zijn aanzienlijk:
Gisteren : 120 Mbps
Vandaag : 32 Mbps

Heb al wat dingen geprobeerd m.b.t. kanalen wijzigen e.d. maar dit zet geen zoden aan de dijk.

Iemand die dit herkend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinaldootje
pitchdown schreef op zondag 13 juli 2014 @ 08:45:
Ik gebruik de laatste merlin-firmware.
ik merk dat ik regelmatig van de ene op de andere dag snelheids-verschil over het WIFI heb.
Dit lijkt vooral op 5 Ghz te gebeuren.
De verschillen zijn aanzienlijk:
Gisteren : 120 Mbps
Vandaag : 32 Mbps

Heb al wat dingen geprobeerd m.b.t. kanalen wijzigen e.d. maar dit zet geen zoden aan de dijk.

Iemand die dit herkend?
Nee, ik gebruik zelf ook de laatste firmware van Merlin (43).
Hoe heb je jouw Wifi transponders genoemd? Hebben die van 2.4 GHz en 5 GHz dezelfde naam?
Zo ja, noem die van 5 GHz anders (ik heb er een -5 achtergezet) en laat je apparatuur alleen op die inloggen).
Ik had vroeger heel vaak, dat mijn apparatuur op de 2.4 GHz aanmelde en dat ik daardoor de snelheid niet haalde.

Edit: op de 2.4 GHz is de langzaamste aangesloten apparaat diegene die de maximale snelheid bepaalt. Ik weet niet, of dat ook voor de 5 GHz geldt.

[ Voor 8% gewijzigd door Rinaldootje op 13-07-2014 11:04 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Rinaldootje schreef op zondag 13 juli 2014 @ 11:02:
[...]
Nee, ik gebruik zelf ook de laatste firmware van Merlin (43).
Hoe heb je jouw Wifi transponders genoemd? Hebben die van 2.4 GHz en 5 GHz dezelfde naam?
Zo ja, noem die van 5 GHz anders (ik heb er een -5 achtergezet) en laat je apparatuur alleen op die inloggen).
Ik had vroeger heel vaak, dat mijn apparatuur op de 2.4 GHz aanmelde en dat ik daardoor de snelheid niet haalde.

Edit: op de 2.4 GHz is de langzaamste aangesloten apparaat diegene die de maximale snelheid bepaalt. Ik weet niet, of dat ook voor de 5 GHz geldt.
Ik heb separate namen. Echter scheelt het performance met gisteren heel veel. Er zijn verder geen wijzigingen gedaan.

Iemand dit dit herkend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:29
Is het van belang om deze te updaten als alles goed werkt ?

Heb nu:
Afbeeldingslocatie: http://static.dyp.im/PtBMm255PF/72274cd8dc2250f38c42e6d2681cbf08.JPG

[ Voor 12% gewijzigd door Albert020 op 13-07-2014 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinaldootje
pitchdown schreef op zondag 13 juli 2014 @ 12:48:
[...]

Ik heb separate namen. Echter scheelt het performance met gisteren heel veel. Er zijn verder geen wijzigingen gedaan.

Iemand dit dit herkend?
Het kan zijn, dat er iemand in jouw buurt aan het "klootviolen" is geweest en dat je daardoor slechte verbindingen hebt gehad. Het is en blijft koffiedik kijken. Met een programma zoals bijvoorbeeld InSSIDer kun je zien, hoe druk het bij jou in de buurt is op de WiFi banden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinaldootje
Albert020 schreef op zondag 13 juli 2014 @ 20:02:
Is het van belang om deze te updaten als alles goed werkt ?

Heb nu:
[afbeelding]
Zoals een paar berichtjes boven je eigen post al beschreven, vind je de bugfixes en nieuwe features.

Met name de upgrade van OpenSSL library from 1.0.0d to 1.0.0m is een veiligheids risico die grotendeels verholpen wordt. Als jij denkt dat die beveiliging voor jou niet noodzakelijk is, kun je het daarbij laten. Maar kom dan ook niet hier klagen als er iets mis is of dat je gehacked bent...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:29
Rinaldootje schreef op maandag 14 juli 2014 @ 08:38:
[...]

Zoals een paar berichtjes boven je eigen post al beschreven, vind je de bugfixes en nieuwe features.

Met name de upgrade van OpenSSL library from 1.0.0d to 1.0.0m is een veiligheids risico die grotendeels verholpen wordt. Als jij denkt dat die beveiliging voor jou niet noodzakelijk is, kun je het daarbij laten. Maar kom dan ook niet hier klagen als er iets mis is of dat je gehacked bent...
Ik vraag dit omdat ik slechte ervaring met firmware updates heb, had hier voor een X6 N900 van Sitecom,
deze is na een firmware update stuk gegaan, vandaar dat ik het even vraag, maar als jullie allemaal,
goede ervaring hebben met deze update lijkt het mij geen probleem hem ook te updaten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nico_van_wijk
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10-09 13:07
Heb een update uitgevoerd naar Version 3.0.0.4.376.1071.

Valt me op dat de TX-power nu instelbaar is van 0 naar 100%. Ben ik eigenlijk niet blij mee, ik wil mW kunnen zetten.

Weet iemand hoeveel mW 100% is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helmore
  • Laatst online: 01-05 09:38
Ik was dus niet de enige die dit op viel. Ik heb al moeite zat met bereik hier, op bepaalde plekken heb ik gewoon helemaal geen internet en dat terwijl de router op de meest centrale plek staat die mogelijk is. Daarom zou ik dus ook graag willen weten hoe dit zit en of dit invloed heeft.

Iemand nog tips om bereik te vergroten? Of anders een andere router aan te raden die veel beter bereik heeft? Beetje jammer dat Amped Wireless hier moeilijk te vinden is, die zouden beter bereik moeten hebben. (Of vallen die buiten de Nederlandse regelgeving?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Zoals al veel keer is gezegd: bereik hangt ook af van het andere apparaat waarmee de draadloze communicatie verkeert. Als je de zendsterkte op je router zal verhogen, is daarmee je smartphone nog niet harder aan het zenden, waardoor diens pakketjes op grotere afstand nog steeds belabberd arriveren bij de router. Daar kan de router niets aan doen (behalve misschien gebruik maken van een gerichte antenne die dient voor ontvangst) dus je moet je er niet blind op staren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Helmore schreef op maandag 21 juli 2014 @ 17:14:
Ik was dus niet de enige die dit op viel. Ik heb al moeite zat met bereik hier, op bepaalde plekken heb ik gewoon helemaal geen internet en dat terwijl de router op de meest centrale plek staat die mogelijk is. Daarom zou ik dus ook graag willen weten hoe dit zit en of dit invloed heeft.
Ook in het AC66 en AC68 forum klagen mensen dat het bereik minder is geworden. Dit "is" dan ook imho een brakke update en zou zelf even nadenken voordat je deze er op zet. Teveel klachten om het incidenteel te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Ik zou dan weer terug gaan.

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik val steeds terug op de meest stabiele firmware 3.0.0.4.220 In deze firmware kan men ook de TX-power nog zelf instellen de 2.4 GHz staat bij mij op 800 en de 5 GHz staat op 250 en ik merk wel degelijk het verschil. Goed bereik door mijn gehele eengezinswoning en zelfs in de tuin en dat zonder versterker. Als het signaal een groter bereik heeft zijn de wat mindere apparaten (netwerkkaarten) ook beter. Ik heb mijn asus router 160 dagen geleden gereset m.a.w resetten is bij deze firmware bijna niet nodig mits de ISP werkzaamheden heeft gedaan en alles (modem) gereset moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 07:57:
Ik val steeds terug op de meest stabiele firmware 3.0.0.4.220 In deze firmware kan men ook de TX-power nog zelf instellen de 2.4 GHz staat bij mij op 800 en de 5 GHz staat op 250 en ik merk wel degelijk het verschil. Goed bereik door mijn gehele eengezinswoning en zelfs in de tuin en dat zonder versterker. Als het signaal een groter bereik heeft zijn de wat mindere apparaten (netwerkkaarten) ook beter. Ik heb mijn asus router 160 dagen geleden gereset m.a.w resetten is bij deze firmware bijna niet nodig mits de ISP werkzaamheden heeft gedaan en alles (modem) gereset moet worden.
Goed om te weten.
Welke merlin-firmware is hieraan gelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat durf ik niet te zeggen...maar waarom de merlin-firmware als deze firmware van ASUS zelf stabiel is, en naar behoren werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Dat doet ie (hier) sporadisch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 09:10:
Dat durf ik niet te zeggen...maar waarom de merlin-firmware als deze firmware van ASUS zelf stabiel is, en naar behoren werkt.
Omdat je in Merlin kunt loggen naar een USB stick....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Is in de Merlin firmware het zendvermogen wel in mW in te stellen?

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
VonFoX schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 18:39:
Is in de Merlin firmware het zendvermogen wel in mW in te stellen?
jazeker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Dat kun je nog niet weten, de laatste versie is nog steeds niet uitgegeven via Merlin (helaas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fairy schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 13:33:
[...]

Omdat je in Merlin kunt loggen naar een USB stick....
Wat is daar de meerwaarde van ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIMIC
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 23:23:
[...]
Wat is daar de meerwaarde van ?
De meerwaarde is dat je de logging niet kwijt bent wanneer je de router opnieuw opstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvtK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-09 11:33
Verwijderd schreef op maandag 27 mei 2013 @ 20:58:
[...]

Bandbreedte instellen op 40Mhz, N-only kiezen, dan werkt de router in dual-band mode. Helaas doen de b/g devices dan niet meer mee...
Zie mijn bevindingen: Maandag 27 mei 2013 19:20
Ik heb hetzelfde probleem (Macbook Air 2012), krijg de verbinding via 2,4 ghz niet op 300mbps.

Maar de suggestie om op 40 mhz te gaan zitten is toch niet echt de oplossing bij 2,4, aangezien dit redelijk agressief is voor de buurman.

Heeft vooralsnog ook geen effect bij mij overigens.

[ Voor 8% gewijzigd door EvtK op 30-07-2014 22:03 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:17
Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 07:57:
Deze tip heeft mijn RT-N66U 'gesloopt'... :(

Ik had de stock firmware 3.0.0.4_374_5517 draaien, btw
Blijkbaar kun je dus niet zomaar naar firmware 3.0.0.4.220 downgraden.
.
Iig start hij nu niet meer goed op, morgen ga ik eens kijken hoe ik 'm kan reanimeren. Hij bleef in de recovery modus hangen na een serie reboots.

Edit:
En weer gefixt, met de recover tool van asus zelf.

Na het recoveren gaf dat tooltje wel een foutmelding dat de RT-N66U niet meer te bereiken was, maar 45 minuten later zag ik de Wifi LEDjes weer branden. :)

Ik blijf er nu maar vanaf, ik heb teveel pech met flashen... ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Richub op 01-08-2014 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cymox
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 24-12-2023
EvtK schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 08:25:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem (Macbook Air 2012), krijg de verbinding via 2,4 ghz niet op 300mbps.

Maar de suggestie om op 40 mhz te gaan zitten is toch niet echt de oplossing bij 2,4, aangezien dit redelijk agressief is voor de buurman.

Heeft vooralsnog ook geen effect bij mij overigens.
Ik heb nu met de laatste merlin beta op mijn macbook(early 2011 met osx 10.10) 217Mbps, eerder nooit boven de 150. Zo even proberen met 40ghz en andere kanalen

edit: 40ghz werkt hier niet door te veel netwerken op 2.4ghz

[ Voor 6% gewijzigd door cymox op 02-08-2014 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvtK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-09 11:33
cymox schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 14:32:
[...]

Ik heb nu met de laatste merlin beta op mijn macbook(early 2011 met osx 10.10) 217Mbps, eerder nooit boven de 150. Zo even proberen met 40ghz en andere kanalen

edit: 40ghz werkt hier niet door te veel netwerken op 2.4ghz
Dat is wel interessant hoor. Mijn macbook air van 2012 heeft volgens mij 2 antennes en dan is de maximum snelheid op 2,4ghz (20 mhz) 130 mbps. Apple blokkeert 40 mhz op 2,4ghz (net als in de routers van Apple).

Hier een overzicht met mogelijke snelheden op 2,4 ghz:
Afbeeldingslocatie: http://www.smallnetbuilder.com/images/stories/wireless/class_max_link_rates_2-4ghz.jpg

Als je dus een N900 router hebt (zoals de RT N66u) en je hebt een client (Macbook Air 2012) met N300, dan haal je dus max 130.

Ik gok dan ook dat jij een macbook hebt met 3 streams (N450 bijvoorbeeld). Dan is de maximum rate inderdaad 217.

Die Merlin Build Beta: is die stabiel? En wat zijn in die build de mogelijkheden om TX-power in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
De beta build is stabiel en de tx-power kun je sinds deze beta procentueel (1 > 100%) instellen.
Pagina: 1 ... 23 ... 30 Laatste