• kasteleman
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-10 12:42
Moet je niet zoiets doen in dnsmasq custom configuration:

address=/test.domain.local/192.168.2.11

Zo werkt het in ieder geval wel bij mijn router (welliswaar voorzien van RAF tomato firmware)

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:18
kasteleman schreef op donderdag 21 november 2013 @ 15:16:
[...]

Moet je niet zoiets doen in dnsmasq custom configuration:

address=/test.domain.local/192.168.2.11

Zo werkt het in ieder geval wel bij mijn router (welliswaar voorzien van RAF tomato firmware)
Klopt
Ik krijg alleen niet voor elkaar voor "test" zonder domain.local.

Dit werkt nl. niet dmv : address=/test/192.168.2.11

• kasteleman
Dat gaat ook niet zo. Je configureert nl een domeinnaam. Hostnamen zonder domeintoevoegingen behoren thuis in een hostfile op een werkstation. Dus ik begrijp niet waarom je nu dit zo wil.

• pitchdown
kasteleman schreef op donderdag 21 november 2013 @ 15:30:
Dat gaat ook niet zo. Je configureert nl een domeinnaam. Hostnamen zonder domeintoevoegingen behoren thuis in een hostfile op een werkstation. Dus ik begrijp niet waarom je nu dit zo wil.
Ik wil eigenlijk dat de router standaard dns-suffix domain.local heeft waardoor je dus op basis van test uitkomt bij test.domain.local
Desnoods dat dat deze dns-suffix word meegestuurd met DHCP.

• kasteleman
Ja dat begrijp ik wel, maar je moet in de configuratie altijd de volledige naam meegeven.
Werkt goed hoor mits je werkstation ook netjes het ip krijgt van je router. Dan krijgt ie netjes die gegevens mee. Werkt hier super. Indien ik (jouw voorbeeld nemend, is in mijn geval natuurlijk een andere naam en domein) in IE, Firefox intoets test/ gaat ie vervolgens netjes naar test.domain.local met het lokale ip.

• pitchdown
kasteleman schreef op donderdag 21 november 2013 @ 15:37:
Ja dat begrijp ik wel, maar je moet in de configuratie altijd de volledige naam meegeven.
Werkt goed hoor mits je werkstation ook netjes het ip krijgt van je router. Dan krijgt ie netjes die gegevens mee. Werkt hier super. Indien ik (jouw voorbeeld nemend, is in mijn geval natuurlijk een andere naam en domein) in IE, Firefox intoets test/ gaat ie vervolgens netjes naar test.domain.local met het lokale ip.
hier krijg ik dus ook het ip van de router. Maar ik kom dit alleen op 192.168.2.11 uit met bij test.domain.local en niet bij "test".
Ik kan dus niet pingen or rdp-en naar "test".

• kasteleman
Heb je je dns server gechecked op het werkstation?

• pitchdown
kasteleman schreef op donderdag 21 november 2013 @ 15:42:
Heb je je dns server gechecked op het werkstation?
Yep, de dns-server is ook de router.

• kasteleman
weet niet of die optie in de firmware welke je gebruikt zit, maar binnen RAF heb ik wel aangevinkt staan:

Use internal DNS
Intercept DNS port

Op die manier dwing ik af dat ie niet alleen maar cached van een externe DNS

• pitchdown
kasteleman schreef op donderdag 21 november 2013 @ 15:48:
weet niet of die optie in de firmware welke je gebruikt zit, maar binnen RAF heb ik wel aangevinkt staan:

Use internal DNS
Intercept DNS port

Op die manier dwing ik af dat ie niet alleen maar cached van een externe DNS
Gebruik de merlin-firmware.
Er zijn wel instellingen voor DNS en Wins.
Maar die lossen dit niet op.

wanneer ik ipconfig /all doe is "connection-specific DNS suffix" leeg.
Die zou ik graag gevuld willen hebben met "domain.local" vanaf de router middels DHCP.

[ Voor 15% gewijzigd door pitchdown op 21-11-2013 15:54 ]

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02:55
Iemand enig idee waarom de interface van onze RT-N66u vastloopt? Al een factory reset geprobeerd. Draai de laatste Asus firmware. Het rare is, via mijn computer ging het altijd soepel, maar sinds 2 weken niet. Via een andere computer gaat het prima en via weer een andere computer minder. Raar of niet?

• jostefa
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:13
Zelfde browser? Misschien een javascript die bugged in een bepaalde browser?!

• turkeyhakan
Ja dezelfde browser. Google Chrome. Ook met Internet Explorer op mijn computer doet hij raar.

• nbch
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-09 22:48
Blisterin_Bull schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 17:14:
Niet standaard, maar je kan rsync installeren als package met de merlin firmware. Je moet dan wel alles via terminal doen (telnet of ssh), want je krijgt geen webinterface opties/setup.
Bedankt voor de info, dat is wat ik zocht. Merlin draait al naar tevredenheid dus het begin is er.

• pieter01
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-01-2024
Iemand misschien die ook last heeft om zijn vpn aan de praat te krijgen. Vpn is wel verbonden maar kom internet niet op via vpn. Heb de laaste firmware erop, router al in fabrieks instellingen staan , modem gereset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-10 09:31
pieter01 schreef op donderdag 21 november 2013 @ 21:56:
Iemand misschien die ook last heeft om zijn vpn aan de praat te krijgen. Vpn is wel verbonden maar kom internet niet op via vpn. Heb de laaste firmware erop, router al in fabrieks instellingen staan , modem gereset
heb de router (nog) niet, maar kan je geen routes adveteren? dan zou ik alleen lokale subnetten 10.0.0.0/16 enzo adveteren zodat het normale internet verkeer niet via de vpn gaat.
hoop dat dat kan. dan zou ik bv alleen nog de ip's van ziggo (voor live tv app) door mn vpn routeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
pitchdown schreef op donderdag 21 november 2013 @ 15:51:
[...]

Gebruik de merlin-firmware.
Er zijn wel instellingen voor DNS en Wins.
Maar die lossen dit niet op.

wanneer ik ipconfig /all doe is "connection-specific DNS suffix" leeg.
Die zou ik graag gevuld willen hebben met "domain.local" vanaf de router middels DHCP.
Iemand met een optie om dit voor elkaar te krijgen?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Het bereik met de nieuwste firmware is echt om te huilen. Eerdere firmwares hadden echter flinke problemen met Intel Centrino wifi kaartjes (en die zit in de laptop). Ik gebruik deze router alleen als AP. Ik zou dus graag met de nieuwste firmware zo veel mogelijk bereik willen creëren.

Ik zie bij de wifi instellingen, bij het professional tabje, een hoop instellingen staan die me niet zo veel zeggen. Zit er iets bij waarmee het bereik verbeterd kan worden? Of dat je nog wel enigszins datatransfer hebt bij weinig bereik?

Ik heb bij de "general" instellingen al 20MHz band, N only en channel 13 geselecteerd. Er zijn hier veel wifi signalen in de straat, volgens mij zelfs meerdere per huis. Die gaan echter niet verder dan kanaal 11, dus leek 13 me wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-09 23:37
Op kanaal 13 heb je nog steeds een overlap van kanaal 9, 10, 11 en 12.
Er zal als het druk is op die kanalen nog steeds erg veel error correctie toegepast worden >> lagere snelheid.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GorgeousMetal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-10 15:48

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MORCIK
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-09 20:27

MORCIK

DJ, Spin That Wheel

crunchytail schreef op woensdag 20 november 2013 @ 18:24:
Router inmiddels druk aan het uitproberen.

Wat is de max. snelheid die jullie draadloos met een iPhone5 halen? Ik kom niet hoger dan 60 Mbps (5GHz, 40Mhz) op een meter afstand.
Met de Ookla speedtest haal ik dezelfde snelheden, maar dan met 20/40 MHz. 40 MHz scoort lager. Ik heb de indruk dat de test ook niet veel hoger gaat dan 60 Mbit. Samsung S3 Mini trouwens.

You only live once, so live to the max's

• SgtCaffran
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:35
Ik heb zojuist de Asus N66U besteld voor ons studentenhuis. Zal achter een Ziggo Ubee modem worden geplaatst en worden aangesloten op twee EnGenius ECB300 access points.

Wanneer alles werkt zal ik mijn ervaringen plaatsen wat betreft instellen en bereik.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Is met een 100/100 verbinding de performance met deze router nog wel te doen?

Tomato heeft naar mijn weten geen hardware acceleratie die de originele en merlin firmware wel hebben.

Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-10 14:23
Nieuwe merlin geinstalleerd lijkt prima te zijn.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crunchytail
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 00:00
Martinus schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 07:11:
Draait hier ook goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

^met hem

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:41
Jullie bedoelen: RT-N66U_3.0.0.4_374.35_4.zip ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crunchytail
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 00:00
Danielson schreef op woensdag 04 december 2013 @ 14:21:
Jullie bedoelen: RT-N66U_3.0.0.4_374.35_4.zip ?
Juist. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
Ik ga hem vanavond ook eens updaten, ik heb erg veel last van wifi dropouts, die ping loopt dan op tot 1000ms+ en vervolgens mist hij wat pingetjes.

Hopelijk lost de nieuwe FW dit op! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-10 09:57
Martinus schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 07:11:
Ondersteund de merlin firmware ook de Google Play: ASUS AiCloud(Phone) app van Asus?

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Laatst online: 00:24

Edd

Atomsk schreef op woensdag 04 december 2013 @ 19:48:
[...]

Ondersteund de merlin firmware ook de Google Play: ASUS AiCloud(Phone) app van Asus?
Ja, de merlin firmware is niets anders dan een iets getweakte firmware van asus. AiCloud werkt daar ook op.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
Ik heb nog een vreemd probleem met mijn RT-N66U i.c.m. de Ziggo Ubee router. Ik heb op mijn Ubee DMZ voor de RT-N66U geconfigureerd, het vreemde is dat b.v. portforwarding pas werkt als ik een portforwarding entry maak of verwijderen in de Ubee. Het lijkt wel of de Ubee dan een bepaald process opnieuw start.

Als ik b.v. de RT-N66U reboot, dan werkt portforwarding pas weer als ik iets willekeurigs invoer/verwijder bij de portforwarding instellingen op de Ubee.

Iemand enig idee? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasteleman
Als je de RT-N66U uit de DMZ haalt, gaat het dan goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krishly
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-09 11:30
Danielson schreef op donderdag 05 december 2013 @ 13:30:
Ik heb nog een vreemd probleem met mijn RT-N66U i.c.m. de Ziggo Ubee router. Ik heb op mijn Ubee DMZ voor de RT-N66U geconfigureerd, het vreemde is dat b.v. portforwarding pas werkt als ik een portforwarding entry maak of verwijderen in de Ubee. Het lijkt wel of de Ubee dan een bepaald process opnieuw start.

Als ik b.v. de RT-N66U reboot, dan werkt portforwarding pas weer als ik iets willekeurigs invoer/verwijder bij de portforwarding instellingen op de Ubee.

Iemand enig idee? :?
Router functie van de Ubee uit laten zetten door Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben meerdere van jullie hier ook een probleem met dat als je Via je smartphone (Samsung galaxy s3) speedtest gaat testen hij bij het begin een piek haalt van 50Mb's en daarna opeens contstant op de helft blijft dus 25Mb's...

Kan natuurlijk aan de Telefoon liggen.

Nog een vraag is ik heb een oudere PCI slot Wirless adapter... 54Mb's die je dus in je computer stopt in het PCI slot, helaas doet deze het niet met me Router, maar als ik er bijvoorbeeld een andere router op aansluit pakt die hem wel op me computer. heeft iemand enige idee hoe ik dit kan verhelepn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:48
Ik had deze post ook al in het ps4 topic gezet maar denk dat ik misschien meer advjes hier kan krijgen.
Heb momenteel mijn 2e ps4 binnen, eerste was doa. Wat me bij deze opvalt is de WIFI snelheid, deze ligt gemiddeld rond de 12Mbps. De ps4 staat op 5 meter afstand van de asus rt-66 router, provider snelheis is UPC 200 MB/s. Als ik een snelheid meting doe via de iPad op de plek van de ps4 komt deze uit op een goede 80 mbps. Heb ik nu problemen met de WIFi adapter van de ps4 of kan deze niet veel hoger of is er een instelling in de asus waarmee ik de wifi snelheid kan verhogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edebee schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 00:01:
Ik had deze post ook al in het ps4 topic gezet maar denk dat ik misschien meer advjes hier kan krijgen.
Heb momenteel mijn 2e ps4 binnen, eerste was doa. Wat me bij deze opvalt is de WIFI snelheid, deze ligt gemiddeld rond de 12Mbps. De ps4 staat op 5 meter afstand van de asus rt-66 router, provider snelheis is UPC 200 MB/s. Als ik een snelheid meting doe via de iPad op de plek van de ps4 komt deze uit op een goede 80 mbps. Heb ik nu problemen met de WIFi adapter van de ps4 of kan deze niet veel hoger of is er een instelling in de asus waarmee ik de wifi snelheid kan verhogen?
Wat je ten eerste moet doen is, probeer je ps4 in Safe mode te zetten, vervolgens ga je de firmware er handmatig opdoen.
zodra je dat hebt gedaan moet je naar 192.168.1.1. je komt dan in de router zelf, hier kun je alles aanpassen...

Ga dan naar wireless, en als het goed is staat er een optie genaamd, Optimized for Xbox/Playstation fink deze aan. en probeer nu weer je snelheid te tesen.

De laatste stap is voornamelijk de belangrijkste ;)

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Wat doet die xbox/PS functie dan ?

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkzell
  • Laatst online: 22:07
Sinds een paar dagen deze router draaien ipv de door Telfort geleverde Sitecom, en tot nu toe erg tevreden. Enige problem wat ik heb is dat mijn Zotac Ad02 een erg lage downloadsnelheid heeft via wifi. Ik heb het bedraad geprobeerd om te testen en dan gaat het prima, maar dat is in de praktijk geen optie. De sterkte van het signaal geeft vol bereik en uitstekend aan. Ook drivers al geüpdate maar dat helpt niks. Enig idee wat het probleem zou kunnen zijn, of is bijv een powerline de beste uitkomst (ervan uitgaande dat een kabel trekken geen optie is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Draai de router nu een maand ofzo. Retestabiel, ondanks 100/100 up en downloaden 24/7 (bijna :9 )

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Ik gebruik deze router icm upc.
Nu heb ik op dit moment een extern ip-adress dat valt in de range die vaak op een blacklist staat.
Hoe kan ik makkelijk een mac-change doen waardoor ik een ip-adress in een andere range ga krijgen?
Ik gebruik de merlin-firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 20:20
Ik heb sinds sinterklaas ook deze router in de meterkast staan. Over het algemeen erg tevreden, maar de wireless preformance valt me tegen. We komen van een Linksys WRT320N en daar hadden we in bed nog prima ontvangst mee, maar met de RT-N66U hebben we misschien wel ontvangst maar een mega trage verbinding. 5GHz hoeven we boven al helemaal niet aan te denken...

De transmission power op 2,4 heb ik (in de laatste Merlin build) al omhoog geschroefd naar 350mw via de CLI commando's die ik hier in het topic vond; maar buiten dat we op de telefoon wel meer 'balkjes' kregen is de verbinding niet per se sneller / bruikbaarder geworden. Om een indicatie te geven: ik schakel tegenwoordig maar weer over op 3G in bed omdat ik anders alleen maar lig te wachten tijdens het browsen...

Zijn er (nog andere) gouden tips om de snelheid te verbeteren?

De router is overigens niet eenvoudig te verplaatsen, vanwege NAS, modem en nog wat LAN-connecties...

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pitchdown schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 09:32:
Ik gebruik deze router icm upc.
Nu heb ik op dit moment een extern ip-adress dat valt in de range die vaak op een blacklist staat.
Hoe kan ik makkelijk een mac-change doen waardoor ik een ip-adress in een andere range ga krijgen?
Ik gebruik de merlin-firmware.
Op je directe vraag kan ik helaas niet antwoorden. Wat ik wel heb begrepen is, dat indien je je upc-modem van de spanning haalt en de netwerkkabel uit het modem trekt, en dit een paar uur zo laat staan. Dat de kans dat je een nieuw extern-ip van UPC krijgt aanwezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigEagle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:58
Ik heb zojuist ook de RT-N66U beginnen gekregen & geconfigureerd. Inmiddels werkt de router met de Merlin firmware. *O*

Ik heb nog wel issue met NOD32 i.c.m. met de webinterface. Deze is erg traag met NOD32 ingeschakeld. }:| Ook het IP van de router in de 'web whitelist' opnemen haalt weinig aan. Hebben meer Tweakers hier last van?

De router wordt lekker warm voelde ik al. Als ik de router aan de muur hang (met de antennes aan de bovenkant) zit de kabel redelijk in de weg. Hebben jullie ook al ervaringen met het bevestigen van de router aan de muur?

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

CreativeS

BigEagle schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 20:34:
De router wordt lekker warm voelde ik al. Als ik de router aan de muur hang (met de antennes aan de bovenkant) zit de kabel redelijk in de weg. Hebben jullie ook al ervaringen met het bevestigen van de router aan de muur?
Maar de WAN en LAN-poorten zitten niet direct onder (achter) de 3 antenne's. Volgens mij moet je genoeg ruimte hebben. Bij ons fungeert de AC66U als AP. Hangt keurig uit het zicht in de woonkamer (Z-vorm). UTP-kabel (vanaf modem -> Horizonbox) loopt via de voorraadkast naar de Asus toe. Gat in de muur geboord en je ziet er bijna niets van. Voedingskabel door een tweede gaatje in de muur achter de router, dus ook uit het zicht.

[ Voor 3% gewijzigd door CreativeS op 13-12-2013 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-09 14:23

Shaggy

Misantroop pur sang

Vreemd probleempje.
Zo af en toe last van dat mijn pc geen verbinding kan maken met de router. Telefoons, printers etc. prima, computer logt niet in. Klik ik op een ander signaal waar ik niet in kan verbind hij wel met de router.
Soms helpt de stroom eraf lijkt het. Heel vreemd.

Gebruik de On-board Asus wifi van mijn moederbord. Signaal is prima.

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:41
pieter01 schreef op donderdag 21 november 2013 @ 21:56:
Bij mij werkt vpn ook niet meer na de laatste update. Ik gebruik het niet dagelijks maar toevallig wilde ik het het gisteren weer eens proberen.
Kan wel verbinding maken maar zodra ik verbinding heb heb ik geen internet meer. Krijg ook geen ip adres wat in de 192.168.10 range ligt die in de router staat ingesteld.
Normaal kon ik gebruik maken van tethering via mijn Galaxy S1 en mijn Asus TF101. Met de TF101 log ik dan in op mijn router met vpn. Zodra ingelogd heb ik geen internet meer op de tablet.
Ik kan wel de apparaten in mijn eigen netwerk bereiken zoals oa de printer en de Onkyo receiver.
Router wel een keer gereset maar nog niet naar fabrieksinstellingen teruggezet.
Terugzetten heb ik trouwens nog geen 1 keer gedaan en heb al diverse updates probleemloos geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieter01
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-01-2024
Schijnt een bug te zijn heb het gemeld bij asus. Ze zijn er meebezig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:41
pieter01 schreef op maandag 16 december 2013 @ 17:41:
Schijnt een bug te zijn heb het gemeld bij asus. Ze zijn er meebezig
Dank je wel.
Dan doe ik er voorlopig niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:59
Vandaag ook deze router gekocht. Net de laatste merlin fw erop gezet. Klopt het als je QoS inschakelt dat hardware NAT niet meer werkt, en je WAN-LAN doorvoer dus stukken lager ligt? (dan de haalbare 800+ mbit)

[ Voor 7% gewijzigd door Magnolia op 18-12-2013 18:35 ]

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
Dat klopt inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat geldt trouwens voor de meeste, zo niet alle consumenten routers. Zodra je QoS/URL, Keyword, Site Filter/Bandwidth Limiter aanzet, werkt hardware acceleration niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Blisterin_Bull op 18-12-2013 20:06 ]

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
  • Laatst online: 19:59
Ok, iemand toevallig getest hoeveel doorvoer op WAN-LAN deze router software matig kan halen? Heb nu een 100mbit upc verbinding, maar overweeg over te stappen naar 200mbit. En QoS lijkt me wel handig.

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Zijn er nog mensen die DD-WRT op deze router draaien?
Hoe verhoud deze m.b.t performance t.o.v. van de merlin-firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Ook met dd-wrt heb je geen hardware acceleration. Die module is closed source, dus alleen beschikbaar in de stock asuswrt- en merlin firmware. Zonder die acceleratie haal je WAN-LAN zo ongeveer 170Mbit-185Mbit. Met de AC56U en AC68U haal je wat meer omdat die snellere dualcore cpu's hebben.

Systeem specs

• hellknight
  • Laatst online: 20:55

hellknight

Medieval Nerd

BigEagle schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 20:34:
Ik heb nog wel issue met NOD32 i.c.m. met de webinterface. Deze is erg traag met NOD32 ingeschakeld. }:| Ook het IP van de router in de 'web whitelist' opnemen haalt weinig aan. Hebben meer Tweakers hier last van?
Ik herken het deels - op mijn eigen laptop (win 7x64) krijg ik de webinterface van deze router, maar ook van mijn vorige (Cisco E4200 v1) niet of nauwelijks aan de gang. Op de laptop van mijn moeder (Win7 x86) werkt het in beidde gevallen prima. Alle 2 draaien NOD32

Your lack of planning is not my emergency

• dask
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-05 18:06
Misschien een afgeleide van het probleem dat zich stelde met de TP-Links, probeer eens
http://kb.eset.com/esetkb/index?page=content&id=SOLN2890
misschien maakt het iets uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
Vandaag geprobeerd een cloud (netwerk)printer te registreren op Google Cloud Print. Iedere keer wanneer Google zei dat de printer succesvol geregistreerd was, verscheen deze niet in de lijst met cloud printers. Na veel pogingen eindelijk gelukt, maar nu staat de printer altijd op offline, waardoor documenten niet afgedrukt worden, maar in de wachtrij blijven staan.

Hier een vergelijkbare situatie. Blijkbaar filtert de Asus XMPP pakketten eruit, waardoor Google cloud print mijn printer niet ziet. Is hier iets aan te doen? Kan er geen instellingen voor vinden, een forward rule aanmaken, of zelfs de printer in DMZ zetten, heeft geen effect.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

Atomsk schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 19:11:
Hier een vergelijkbare situatie. Blijkbaar filtert de Asus XMPP pakketten eruit, waardoor Google cloud print mijn printer niet ziet. Is hier iets aan te doen? Kan er geen instellingen voor vinden, een forward rule aanmaken, of zelfs de printer in DMZ zetten, heeft geen effect.
dank, ik had hier ook al mee zitten worstelen. Dat de Asus XMPP filtert is wel vreemd, helaas heb ik ook geen oplossing voorhanden..

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigEagle
  • Laatst online: 17:58
hellknight schreef op donderdag 19 december 2013 @ 12:06:
[...]

Ik herken het deels - op mijn eigen laptop (win 7x64) krijg ik de webinterface van deze router, maar ook van mijn vorige (Cisco E4200 v1) niet of nauwelijks aan de gang. Op de laptop van mijn moeder (Win7 x86) werkt het in beidde gevallen prima. Alle 2 draaien NOD32
Ik heb inmiddels een oplossing gevonden: je moet het IP adres van je router in NOD32 onder Advanced Setup - Web and Email - Protocol filtering - Excluded IP adressen toevoegen.

Daarna werkt de interface super snel! *O*

EDIT:
dask schreef op donderdag 19 december 2013 @ 14:40:
Misschien een afgeleide van het probleem dat zich stelde met de TP-Links, probeer eens
http://kb.eset.com/esetkb/index?page=content&id=SOLN2890
misschien maakt het iets uit
Dask had dezelfde oplossing. :P

[ Voor 21% gewijzigd door BigEagle op 23-12-2013 11:00 ]

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
BigEagle schreef op maandag 23 december 2013 @ 10:59:
[...]

Ik heb inmiddels een oplossing gevonden: je moet het IP adres van je router in NOD32 onder Advanced Setup - Web and Email - Protocol filtering - Excluded IP adressen toevoegen.

Daarna werkt de interface super snel! *O*

EDIT:

[...]

Dask had dezelfde oplossing. :P
Dankje!! Mijn interface is weer zoals vanouds..

[ Voor 10% gewijzigd door turkeyhakan op 24-12-2013 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Weet iemand of je Tx power adjustment hoger kan zetten dan 200mW.

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag luitjes,
Kep vanmiddag ook de router aangeschaft. In mijn appartement is het bereik van de interne router in de modem echt ruk. Dus even tweakeren en deze asus maar aangeschaft.

Ben nu alles aan het nalopen. Merlin mod al gedaan en de waarden die ik haal zijn best netjes 108Mbps download en 6.2 upload.

Alleen wil het bereik volgens mij niet vlotten. Sinds 2 dagen een nieuwe SmartTV en daar stokt het uploaden van o.a. youtube halverwege een filmpje. Ben geen techneut maar na even zoeken bleek ik de RSSI even te moeten bekijken. En die blijft met deze router net als voor de aanschaf zo rond de -60/-64 te zitten (zit een 8m van de router vandaan). Dat kan niet goed zijn volgens mij? Lees ergens dat het rond de -30 prima zou zijn. Wat kan ik nog veranderen aan instellingen om het wel perfect te krijgen? Router staat verders helemaal vrij...

Thx up front..

Ook maar even wat plaatjes met de instellingen nu van de Wireless schermen (mocht dat nodig zijn):
http://img6.imageshack.us/img6/795/v6lz.png
http://img17.imageshack.us/img17/4986/y7u1.png
http://img594.imageshack.us/img594/548/40ot.png
http://img854.imageshack.us/img854/681/7r4t.png
http://img440.imageshack.us/img440/8616/bnqs.png
http://img28.imageshack.us/img28/2508/4wag.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_vs
  • Laatst online: 00:28
New Yorker schreef op woensdag 25 december 2013 @ 00:02:
Weet iemand of je Tx power adjustment hoger kan zetten dan 200mW.
Ik heb het volgende getest en het werkt:

This is just for those who are INTERESTED to test out 500mw transmit power on their RT-N66U, you may enter commands via GUI at 192.168.1.1 > Tools > CMD or via telnet:

### To CHECK your current region, each line entered will result in the answer.
nvram get pci/1/1/ccode
nvram get pci/2/1/ccode
nvram get wl0_country_code
nvram get wl1_country_code
nvram get regulation_domain
nvram get regulation_domain_5G

### To ALTER to a new region such as US(500mw), or GB(200mw), enter or change the last 2 letters accordingly to each line. Its a good idea to CHECK your current region after each command entered.
nvram set pci/1/1/ccode=US
nvram set pci/2/1/ccode=US
nvram set wl0_country_code=US
nvram set wl1_country_code=US
nvram set regulation_domain=US
nvram set regulation_domain_5G=US

### To CHECK your current transmit power, each line entered will result in answer.
nvram get wl_TxPower
nvram get wl0_TxPower
nvram get wl1_TxPower

### To ALTER to a new transmit power such as 500mw(US) or 200mw(GB), enter or change the last 3 digits accordingly to each line. Its a good idea to CHECK your current transmit power after each command entered.
nvram set wl_TxPower=500
nvram set wl0_TxPower=500
nvram set wl1_TxPower=500
nvram commit

After nvram commit command is entered, you may additionally VERIFY values at the GUI > Wireless > Professional > Tx power adjustment. Take note your router temperature MAY rise by about 2 to 3°C and maintain. I have experienced only a 5% average strength increase from 200mw to 500mw. FYI, firmware using is by Merlin 3.0.0.4.372.30_3. Signal strength check using WiFi Explorer 1.5.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Niet online
mark_vs schreef op woensdag 25 december 2013 @ 00:16:
[...]

Ik heb het volgende getest en het werkt:

This is just for those who are INTERESTED to test out 500mw transmit power on their RT-N66U, you may enter commands via GUI at 192.168.1.1 > Tools > CMD or via telnet:

### To CHECK your current region, each line entered will result in the answer.
nvram get pci/1/1/ccode
nvram get pci/2/1/ccode
nvram get wl0_country_code
nvram get wl1_country_code
nvram get regulation_domain
nvram get regulation_domain_5G

### To ALTER to a new region such as US(500mw), or GB(200mw), enter or change the last 2 letters accordingly to each line. Its a good idea to CHECK your current region after each command entered.
nvram set pci/1/1/ccode=US
nvram set pci/2/1/ccode=US
nvram set wl0_country_code=US
nvram set wl1_country_code=US
nvram set regulation_domain=US
nvram set regulation_domain_5G=US

### To CHECK your current transmit power, each line entered will result in answer.
nvram get wl_TxPower
nvram get wl0_TxPower
nvram get wl1_TxPower

### To ALTER to a new transmit power such as 500mw(US) or 200mw(GB), enter or change the last 3 digits accordingly to each line. Its a good idea to CHECK your current transmit power after each command entered.
nvram set wl_TxPower=500
nvram set wl0_TxPower=500
nvram set wl1_TxPower=500
nvram commit

After nvram commit command is entered, you may additionally VERIFY values at the GUI > Wireless > Professional > Tx power adjustment. Take note your router temperature MAY rise by about 2 to 3°C and maintain. I have experienced only a 5% average strength increase from 200mw to 500mw. FYI, firmware using is by Merlin 3.0.0.4.372.30_3. Signal strength check using WiFi Explorer 1.5.1.
Bedankt het heeft gewerkt.

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 december 2013 @ 00:06:
Dag luitjes,
Kep vanmiddag ook de router aangeschaft. In mijn appartement is het bereik van de interne router in de modem echt ruk. Dus even tweakeren en deze asus maar aangeschaft.

Ben nu alles aan het nalopen. Merlin mod al gedaan en de waarden die ik haal zijn best netjes 108Mbps download en 6.2 upload.

Alleen wil het bereik volgens mij niet vlotten. Sinds 2 dagen een nieuwe SmartTV en daar stokt het uploaden van o.a. youtube halverwege een filmpje. Ben geen techneut maar na even zoeken bleek ik de RSSI even te moeten bekijken. En die blijft met deze router net als voor de aanschaf zo rond de -60/-64 te zitten (zit een 8m van de router vandaan). Dat kan niet goed zijn volgens mij? Lees ergens dat het rond de -30 prima zou zijn. Wat kan ik nog veranderen aan instellingen om het wel perfect te krijgen? Router staat verders helemaal vrij...

Thx up front..

Ook maar even wat plaatjes met de instellingen nu van de Wireless schermen (mocht dat nodig zijn):
Ook maar even een wifi scanner gedownload. Hoop verbindingen in het gebouw... Wat is wijsheid (n.a.v. bovenstaande)? Behalve verhuizen :+

Afbeeldingslocatie: http://img89.imageshack.us/img89/7579/klsq.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Zet je 2,4Ghz band eens op kanaal 13

Systeem specs

• New Yorker
  • Niet online
Nadat ik met die instellingen van 5Ghz band bezig was kan 5Ghz band niet meer verbinden met mijn nexus 7 2013 en galaxy s3 wel gewoon op pc verbinding.

Edit: Nadat ik het opnieuw opstart werkt 5gz op nexus7

[ Voor 16% gewijzigd door New Yorker op 27-12-2013 10:23 ]

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mocht helaas niet baten...

Heb ik wel zoals uit de plaatjes is af te leiden de juiste instellingen staan in de router dat je kan zien? Heb er zelf niets in gewijzigd en ben van de fabrieksinstellingen uitgegaan...

Edit: Tx power adjustment naar 100 mocht ook niet baten...

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2013 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Niet online
Dag luitjes,

Thx up front..

Bij mij is het zo dat ik uitstekend bereik heb op 15m maar ik zit rond 30mbs ipv 100mbs

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

New Yorker schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 10:27:
[...]

Bij mij is het zo dat ik uitstekend bereik heb op 15m maar ik zit rond 30mbs ipv 100mbs
Conclusie: Blijkt dus toch niet zo eenvoudig om alle instellingen juist te krijgen... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Dag luitjes,

Thx up front..

Ben je je er van bewust dat je je wifi password cleartext in het plaatje hebt staan? Ik zou hem wel even wijzigen nu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fairy schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 11:37:
[...]

Ben je je er van bewust dat je je wifi password cleartext in het plaatje hebt staan? Ik zou hem wel even wijzigen nu!
Daar was ik me van bewust direct toen ik de plaatjes plaatste. Dus meteen mijn ww toen aangepast. Maar thx voor je oplettendheid ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-10 09:31
Ik heb sinds een paar dagen ook deze router. Natuurlijk gelijk merlin erop gegooid, maar loopt nu tegen een probleem aan dat niet de juiste rate word gevonden.
[Afbeeldingslocatie: http://sharkzor.home.xs4all.nl/wifi1.jpg
75mbit link speed? beetje laag.

De snelheid is wel ok (voor mij dan)

[ ID] Interval Transfer Bandwidth
[ 4] 0.0-10.0 sec 119 MBytes 99.6 Mbits/sec
Gemeten met iperf.

Ik denk dan ook dat daarom mijn clients liever naar de wifi op 2e verdieping verbinden dan deze.
[Afbeeldingslocatie: http://sharkzor.home.xs4all.nl/wifi2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
Verwijderd schreef op woensdag 25 december 2013 @ 10:13:
[...]

Ook maar even een wifi scanner gedownload. Hoop verbindingen in het gebouw... Wat is wijsheid (n.a.v. bovenstaande)? Behalve verhuizen :+

[afbeelding]
Gewoon op "auto" laten staan? Of je moet het leuk vinden om maandelijks de kanaalbezetting te controleren en dan je router weer anders in te stellen. Handmatig instellen heeft IMO alleen nut wanneer je een heel gebouw voorziet van routers en je dus controle hebt over het kanaalgebruik van vrijwel alle zichtbare access points.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Atomsk schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 18:52:
[...]

Gewoon op "auto" laten staan? Of je moet het leuk vinden om maandelijks de kanaalbezetting te controleren en dan je router weer anders in te stellen. Handmatig instellen heeft IMO alleen nut wanneer je een heel gebouw voorziet van routers en je dus controle hebt over het kanaalgebruik van vrijwel alle zichtbare access points.
Heb ze nu op auto gezet. Merk niet echt verschil, maar laat het nu maar zo staan.

Een laatste vraag: moet je ook de LAN instellingen wijzigen? Ik gebruik 1 poort op de router om de tv bedraad aan te sluiten. Moet ik daar misschien bij de optie 'Choose IPTV STB Port' LAN 1 aangeven?

Afbeeldingslocatie: http://img200.imageshack.us/img200/9349/otux.png

Afbeeldingslocatie: http://img703.imageshack.us/img703/797/t3nv.png

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2014 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIMIC
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Atomsk schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 18:52:
[...]
Handmatig instellen heeft IMO alleen nut wanneer je een heel gebouw voorziet
Ik heb hem niet op auto staan, om dat ik vooral op de bovenverdieping problemen heb met het draadloze signaal. En ik heb wel bovenburen en geen benedenburen.
De router selecteert automatisch een signaal dat beneden "goed" is, maar voor mijn bovenverdieping is het dus beter als ik dat handmatig instel.

Sommige andere routers staan wel op auto, en die kiezen automatisch een ander kanaal als ik van kanaal wissel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19-04 20:41
Aangezien ik nog steeds niet content was met de snelheid van de RT-n66u die op de eerste verdieping staat, heb ik beneden een 2de RT-N66u neer gezet. Na installatie werd ik erg blij. Via 2.4 ghz haalde ik 120 mbit download. De max van me internet accountje. En op 5 ghz ook.

Toen een dag later.. Haalde ik nog maar 30 mbit via 2.4 ghz. en 80 vua 5 ghz. let wel ik zit er nog geen 4 meter vandaan. Toch maar weer vaste kanalen ingesteld ipv auto. Ondanks de wisselende netwerken hier in de buurt. Nu blijf ik met me laptop iig op 5 ghz werken.

Maar boven heb ik bijv een chromecast aangeschaft. die loopt op 2.4 ghz. en de router staat op de kamer ernaast met een dun tussen muurtje. En gister begon de chromecast ff te stoteren tijdens het afspelen van een serie op netflix.. pff.

Blijft ene drama die 2.4 ghz band.

Ik heb nu de router gewoon op een kast staan en de antennes in een soort van waaier vorm.

Nu zag ik toevallig in de doos die standaard zitten. Zijn er mensen die daar mee werken? vind die standaard wel een beetje crappy. Hij donderd er zo vanaf? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtua
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21:00
Staat bij prima, nergens last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Niet online
Heb ook nergens last van het valt echt niet zomaar om.

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Ik zou graag al het verkeerde willen monitoren m.b.t. de asus RTN-66u.
Hierbij wil ik een makkelijk overzicht kunnen maken welke devices verbinden met welke websites.

Met welke tool/appliance zou dat moeten kunnen icm deze router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
pitchdown schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 15:05:
Ik zou graag al het verkeerde willen monitoren m.b.t. de asus RTN-66u.
Hierbij wil ik een makkelijk overzicht kunnen maken welke devices verbinden met welke websites.

Met welke tool/appliance zou dat moeten kunnen icm deze router?
Iemand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Niet online
Misschien moet je pas na 24 uur naar boven kicken.

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GorgeousMetal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-10 15:48
Dat kan met de Tomato firmware uitstekend:
http://tomato.groov.pl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ISaFeeliN
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-09 08:06
Vandaag ook binnen gekregen.... en alle problemen zijn voorbij. Eerst even met de stock firmware een basis-test gedaan (setup trouwens oersimpel zeg!), na nog geen half uur stond Merlin er al op. Overal in huis bereik (eindelijk!) met alleen de asus (ADSL router WiFi uitgezet).

Ben benieuwd hoelang 5GHz leeg blijft zoals het nu is (ik zie niemand anders op 5GHz, terwijl 2.4GHz bomvol zit). Iig super voor nu!

Btw, ik kwam van de TPLink 1043ND, een eerdere -vruchtenloze- poging om de WiFi problemen op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste,

Sinds vorige week heb ik deze Router. Dit ging goed tot ik gisteren van een paar dagen weg thuis kwam. Mijn Router reageert nergens meer op. Geen wifi signal en kan ook niet meer inloggen via de kabel. De melding geeft aanq dat het ip adres of de poort is gewijzigd. Heb ik echter niet gedaan.

Ook wanneer ik de kabels eruit haal wan en lan, blijven wel sommige van die ledjes branden.

Iemand dit al mee gemaakt en een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Factory-reset is een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij reageert ook niet op de reset knop. Hoelang moet die ingedrukt worden? Of is er een andere optie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Rudo
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-10 14:30
Hi, heb de RT-N66 al een poos met veel plezier, ik vraag me af of je met een USB audio kaartje muziek van een (android) mobiel naar een stereo kan streamen.
edit: dus audio kaartje in een USB poort van de RT en dat met tulpstekkers aan een hifi.
De RT zou dan een audio stream uit een wifi verbinding moeten oppikken en naar een USB poortje doorvoeren.

[ Voor 38% gewijzigd door El Rudo op 05-01-2014 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
  • Laatst online: 19:03
Heb deze router nu sinds medio oktober in mijn bezit en ben niet echt tevreden. Heb expres gewacht met het uiten van mijn onvrede, omdat ik eerst zelf heb gezocht naar oplossingen. Echter blijft de router bijzonder instabiel, dus nu schakel ik de hulp van de echte pro's (jullie) in.
Ik heb de router op mijn slaapkamer staan. De router krijgt zijn signaal van een Ziggo-modem in bridge stand. Aan de router heb ik via LAN mijn PS4, televisie en WDTV-mediaplayer gekoppeld. Deze staan niet heel vaak aan. Via Wifi maken de laptops van mijzelf, mijn broertje en mijn moeder signaal. Daarnaast onze smartphones en zo nu en dan een tablet.

De problemen:
- Als meerdere laptops tegelijk aanstaan, wordt het internet instabiel. Soms valt het even geheel weg, soms wordt het gewoon erg traag. Als ik aan het downloaden ben (2,4 Mb/s) en mijn broertje wil gamen/streamen, dan is het sowieso feest.
- Op mijn telefoon werken bepaalde apps niet goed. Ik speel bijvoorbeeld 'Top Eleven' en bepaalde handelingen in dat spel zorgen ervoor dat de verbinding met de server wordt verbroken. Sommige internetgerelateerde doen het wel goed (AD.nl en Facebook bijvoorbeeld), andere (zoals dus Top Eleven, maar ook Twitter) werken soms wel en soms niet goed.
- Streamen van mijn tv (Uitzending Gemist) ging eerder altijd prima, maar loopt de laatste weken niet meer goed. Al vrij snel moet het filmpje continu bufferen, wat natuurlijk niet erg prettig kijkt..
- Bij Speedtest scoor ik via mijn telefoon altijd rond de 25 Mb op downloadsnelheid, mijn laptop (Asus N56 VB4016H) blijft steken op 20Mb.

Ik heb afgelopen vrijdag een 30-30-30 reset gedaan, maar dat heeft niet geholpen. Werk met de (nieuwste) Merlin-firmware en heb al diverse instellingen geprobeerd voor wat betreft vermogen en dergelijke. Uiteraard ook dit topic gevolgd en meerdere malen doorzocht. Wellicht is het uitschakelen van de firewall nog iets dat zou kunnen helpen (?), maar daar ken ik de risico's niet zo goed van. Of zou ik een accespoint moeten plaatsen waar ik de LAN-verbindingen in koppel?

Als iemand tips/adviezen heeft, dan hoor ik het heeel graag!

[ Voor 7% gewijzigd door mefjoew op 07-01-2014 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2.4GHz netwerk op alleen 20 MHz zetten is het belangrijkste. Spelen met het kanaal (inSSIDer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
Verwijderd schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 12:17:
2.4GHz netwerk op alleen 20 MHz zetten is het belangrijkste. Spelen met het kanaal (inSSIDer).
De ontvangst van het signaal is gewoon voldoende/goed. Het gaat erom dat desondanks de verbinding met het internet wegvalt of enorm traag wordt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mefjoew schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 12:45:
[...]

De ontvangst van het signaal is gewoon voldoende/goed. Het gaat erom dat desondanks de verbinding met het internet wegvalt of enorm traag wordt..
De ontvangst kan wel goed zijn maar als hij op 20/40 of automatisch staat kan het ontvangst wegvallen en problemen veroorzaken. Je kan er mee doen wat je wilt maar ik zou het in ieder geval proberen want ik heb een enorm stabiel netwerk gekregen op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Niet online
Toen ik die Control Channel aanpaste gebeurde dit.

op 5gz
daarvoor
http://www.speedtest.net/my-result/3219296930
nu
http://www.speedtest.net/my-result/3219373646

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MORCIK
  • Laatst online: 20-09 20:27

MORCIK

DJ, Spin That Wheel

mefjoew schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 08:26:

- Als meerdere laptops tegelijk aanstaan, wordt het internet instabiel. Soms valt het even geheel weg, soms wordt het gewoon erg traag. Als ik aan het downloaden ben (2,4 Mb/s) en mijn broertje wil gamen/streamen, dan is het sowieso feest.
En wat gebeurt er als de laptops bekabeld zijn?
Werk met de (nieuwste) Merlin-firmware en heb al diverse instellingen geprobeerd voor wat betreft vermogen en dergelijke. Uiteraard ook dit topic gevolgd en meerdere malen doorzocht. Wellicht is het uitschakelen van de firewall nog iets dat zou kunnen helpen (?), maar daar ken ik de risico's niet zo goed van. Of zou ik een accespoint moeten plaatsen waar ik de LAN-verbindingen in koppel?
Welke versie is volgens jou de nieuwste?
Waarom Merlin in plaats van het origineel?
Wat zijn die diverse instellingen die je geprobeerd hebt?
Accesspoint plaatsen? Waarvoor?
Op welke frequentie werken je mobiele apparaten met welk kanaalnummer?

Je troubleshoot moet véél specifieker.

You only live once, so live to the max's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
MORCIK schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 22:06:
[...]
En wat gebeurt er als de laptops bekabeld zijn?
Dat weet ik niet, maar is ook geen optie om mee te gaan werken. Wel is de tv bekabeld en zoals gemeld doet het probleem zich daar ook voor.
Welke versie is volgens jou de nieuwste?
Heb zo het typenummer niet bij de hand, maar heb rond 5 december de toen meest recente update gekozen.
Waarom Merlin in plaats van het origineel?
Probleem deed zich voor bij de originele software en ik begreep dat Merlin meer tweakopties zou bieden.
Wat zijn die diverse instellingen die je geprobeerd hebt?
Dingen die me zo bij staan:
Transmission power opschroeven tot 300MW
Vast kanaal, auto kanaal, 20/40 MHz of juist een van beide
Enkel 2,4 GHz of zowel 2,4 als 5 GHz
Bij 2,4 GHz N-only aan/uit, B/G protection aan/uit
Accesspoint plaatsen? Waarvoor?
Heb in dit forum iets gelezen over beperkte capaciteit van deze router, waardoor het kan helpen zo min mogelijk LAN-verbindingen te maken. Via accesspoint kan ik dat beperken, toch? Daarbij heb ik een vrij lange kabel (meter of 10-15) lopen van het modem in bridge-mode naar deze router toe. Als ik de router nu dichterbij het modem plaats en het accesspoint op mijn kamer, heeft de router misschien meer efficiënt vermogen?
Op welke frequentie werken je mobiele apparaten met welk kanaalnummer?
Diverse instellingen geprobeerd, waarbij geen wezenlijk verschil te merken is. Ervan uitgaande dat je met 'mobiele apparaten' doelt op mijn router en de apparaten die daarmee verbinding maken. Momenteel zowel 2,4 als 5 GHz frequentie aanstaan met kanaal 12. Dat kanaal komt volgens Inside-SSID'er het best naar voren.
Je troubleshoot moet véél specifieker.
Sorry daarvoor. Ik ben een goedwillende amateur die deze router heeft aangeschaft bij de overstap naar Ziggo. Daarvoor hadden we internet van Tele2 en gebruikten we de Sitecom 300N WL-366 router. Die gaf overigens nooit problemen, maar de snelheid van Tele2 was dan ook 20Mb, waar Ziggo ons 60Mb zou (moeten?) geven. Zodoende de keuze voor deze ASUS die veel krachtiger is (zou moeten zijn) dan de Sitecom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yeroen76
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06-09 08:25
mefjoew schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 08:44:
[...]
Dat weet ik niet, maar is ook geen optie om mee te gaan werken.
[...]
Sorry daarvoor. Ik ben een goedwillende amateur die deze router heeft aangeschaft bij de overstap naar Ziggo. Daarvoor hadden we internet van Tele2 en gebruikten we de Sitecom 300N WL-366 router. Die gaf overigens nooit problemen, maar de snelheid van Tele2 was dan ook 20Mb, waar Ziggo ons 60Mb zou (moeten?) geven. Zodoende de keuze voor deze ASUS die veel krachtiger is (zou moeten zijn) dan de Sitecom.
Ik heb vrijwel dezelfde setup in huis als die jij beschrijft en heb met deze router al anderhalf jaar geen enkel probleem. Soms hele dag Spotify via Airplay, downloaden van nieuwsgroepen, online gamen (bedraad), streamen van mkv's via een NAS (bedraad), enz. en vaak veel van die dingen tegelijk zonder ook maar 1 keer wegvallende verbinding of problemen. Ik draai ook altijd de meest recente Merlin's, dus daar kan het niet aan liggen. Ik zou eerst eens bedraad checken hoe het zit met je snelheid bij problemen, ook direct op je modem. Laatste keer dat ik dergelijke problemen had bleek m'n modem niet goed. Of je router is niet goed natuurlijk, problemen die jij beschrijft zijn absoluut niet normaal voor de n66u. Ik kom zelf van een Netgear wndr3700, volgens mijn aardig vergelijkbaar met de Sitecom, maar deze Asus is voor mij absoluut onvergelijkbaar qua prestaties; zoveel beter bereik, snelheid, enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Net even getest en dit had bij mij ook dramatisch positief effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinaldootje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-10 19:24
mefjoew:

Ik heb last van meer dan 39 accesspoints op 2.4 GHz en de 5 GHz was zo goed als leeg.
Zie hier voor een screenshot van een wifi analyzer:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/85777834/Tweakers/wifi-spectrum.JPG

Ik heb 2 tablets en 2 telefoons bijna permanent op Wifi staan, waarvan 1 telefoon op de 5 GHz.
Verder zitten er een Linux laptop en een Windows 7 laptop de Wifi.

Bedraad zitten er o.a. via een gigabit-switch: twee desktops, een mediaplayer, een server, een NAS en een AV-receiver op aangesloten.

Als alles via Wifi verbinding heeft en ik ga op de Windows laptop downloaden uit het internet, dan haal ik volle bandbreedte van 125 Mb/s (mijn maximale internet snelheid!)

Hieronder vind je mijn instellingen.

General voor 2.4 GHz en 5 GHz.:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/85777834/Tweakers/General-2.4GHz.PNG
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/85777834/Tweakers/General-5GHz.PNG

In de professional tab heb ik enige (voor Android noodzakelijke) aanpassingen gedaan:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/85777834/Tweakers/RT-N66U_2.4GHz.PNG
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/85777834/Tweakers/RT-N66U_5GHz.PNG

Ik heb deze router al sinds februari 2012 (!!!) en draai al bijna net zolang Merlin's build.
De antennes staan bij mij gewoon alledrie rechtovereind (dus zo: | | | )

Laat even weten, of deze instellingen voor jou het probleem verhelpen (ook indien dat niet zo is).

[ Voor 18% gewijzigd door Rinaldootje op 12-01-2014 10:05 . Reden: Plaatjes van GDrive naar Dropbox verplaatst (ggrrr) ]

Pagina: 1 ... 20 ... 30 Laatste