Moet je niet zoiets doen in dnsmasq custom configuration:
address=/test.domain.local/192.168.2.11
Zo werkt het in ieder geval wel bij mijn router (welliswaar voorzien van RAF tomato firmware)
Kloptkasteleman schreef op donderdag 21 november 2013 @ 15:16:
[...]
address=/test.domain.local/192.168.2.11
Zo werkt het in ieder geval wel bij mijn router (welliswaar voorzien van RAF tomato firmware)
Ik wil eigenlijk dat de router standaard dns-suffix domain.local heeft waardoor je dus op basis van test uitkomt bij test.domain.localkasteleman schreef op donderdag 21 november 2013 @ 15:30:
Dat gaat ook niet zo. Je configureert nl een domeinnaam. Hostnamen zonder domeintoevoegingen behoren thuis in een hostfile op een werkstation. Dus ik begrijp niet waarom je nu dit zo wil.
hier krijg ik dus ook het ip van de router. Maar ik kom dit alleen op 192.168.2.11 uit met bij test.domain.local en niet bij "test".kasteleman schreef op donderdag 21 november 2013 @ 15:37:
Ja dat begrijp ik wel, maar je moet in de configuratie altijd de volledige naam meegeven.
Werkt goed hoor mits je werkstation ook netjes het ip krijgt van je router. Dan krijgt ie netjes die gegevens mee. Werkt hier super. Indien ik (jouw voorbeeld nemend, is in mijn geval natuurlijk een andere naam en domein) in IE, Firefox intoets test/ gaat ie vervolgens netjes naar test.domain.local met het lokale ip.
Yep, de dns-server is ook de router.kasteleman schreef op donderdag 21 november 2013 @ 15:42:
Heb je je dns server gechecked op het werkstation?
Gebruik de merlin-firmware.kasteleman schreef op donderdag 21 november 2013 @ 15:48:
weet niet of die optie in de firmware welke je gebruikt zit, maar binnen RAF heb ik wel aangevinkt staan:
Use internal DNS
Intercept DNS port
Op die manier dwing ik af dat ie niet alleen maar cached van een externe DNS
[ Voor 15% gewijzigd door pitchdown op 21-11-2013 15:54 ]
Bedankt voor de info, dat is wat ik zocht. Merlin draait al naar tevredenheid dus het begin is er.Blisterin_Bull schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 17:14:
Niet standaard, maar je kan rsync installeren als package met de merlin firmware. Je moet dan wel alles via terminal doen (telnet of ssh), want je krijgt geen webinterface opties/setup.
heb de router (nog) niet, maar kan je geen routes adveteren? dan zou ik alleen lokale subnetten 10.0.0.0/16 enzo adveteren zodat het normale internet verkeer niet via de vpn gaat.pieter01 schreef op donderdag 21 november 2013 @ 21:56:
Iemand misschien die ook last heeft om zijn vpn aan de praat te krijgen. Vpn is wel verbonden maar kom internet niet op via vpn. Heb de laaste firmware erop, router al in fabrieks instellingen staan , modem gereset
Iemand met een optie om dit voor elkaar te krijgen?pitchdown schreef op donderdag 21 november 2013 @ 15:51:
[...]
Gebruik de merlin-firmware.
Er zijn wel instellingen voor DNS en Wins.
Maar die lossen dit niet op.
wanneer ik ipconfig /all doe is "connection-specific DNS suffix" leeg.
Die zou ik graag gevuld willen hebben met "domain.local" vanaf de router middels DHCP.
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
Met de Ookla speedtest haal ik dezelfde snelheden, maar dan met 20/40 MHz. 40 MHz scoort lager. Ik heb de indruk dat de test ook niet veel hoger gaat dan 60 Mbit. Samsung S3 Mini trouwens.crunchytail schreef op woensdag 20 november 2013 @ 18:24:
Router inmiddels druk aan het uitproberen.
Wat is de max. snelheid die jullie draadloos met een iPhone5 halen? Ik kom niet hoger dan 60 Mbps (5GHz, 40Mhz) op een meter afstand.
You only live once, so live to the max's
Is met een 100/100 verbinding de performance met deze router nog wel te doen?HenriM schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 19:53:
Tomato 1.15 is uit: http://tomato.groov.pl/?page_id=78
no comment
Draait hier ook goedMartinus schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 07:11:
Nieuwe merlin geinstalleerd lijkt prima te zijn.
^met hem
🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+
Juist.Danielson schreef op woensdag 04 december 2013 @ 14:21:
Jullie bedoelen: RT-N66U_3.0.0.4_374.35_4.zip ?
Ondersteund de merlin firmware ook de Google Play: ASUS AiCloud(Phone) app van Asus?Martinus schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 07:11:
Nieuwe merlin geinstalleerd lijkt prima te zijn.
_██_
(ಠ_ృ)
Ja, de merlin firmware is niets anders dan een iets getweakte firmware van asus. AiCloud werkt daar ook op.Atomsk schreef op woensdag 04 december 2013 @ 19:48:
[...]
Ondersteund de merlin firmware ook de Google Play: ASUS AiCloud(Phone) app van Asus?
-
Router functie van de Ubee uit laten zetten door Ziggo.Danielson schreef op donderdag 05 december 2013 @ 13:30:
Ik heb nog een vreemd probleem met mijn RT-N66U i.c.m. de Ziggo Ubee router. Ik heb op mijn Ubee DMZ voor de RT-N66U geconfigureerd, het vreemde is dat b.v. portforwarding pas werkt als ik een portforwarding entry maak of verwijderen in de Ubee. Het lijkt wel of de Ubee dan een bepaald process opnieuw start.
Als ik b.v. de RT-N66U reboot, dan werkt portforwarding pas weer als ik iets willekeurigs invoer/verwijder bij de portforwarding instellingen op de Ubee.
Iemand enig idee?
Verwijderd
Verwijderd
Wat je ten eerste moet doen is, probeer je ps4 in Safe mode te zetten, vervolgens ga je de firmware er handmatig opdoen.edebee schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 00:01:
Ik had deze post ook al in het ps4 topic gezet maar denk dat ik misschien meer advjes hier kan krijgen.
Heb momenteel mijn 2e ps4 binnen, eerste was doa. Wat me bij deze opvalt is de WIFI snelheid, deze ligt gemiddeld rond de 12Mbps. De ps4 staat op 5 meter afstand van de asus rt-66 router, provider snelheis is UPC 200 MB/s. Als ik een snelheid meting doe via de iPad op de plek van de ps4 komt deze uit op een goede 80 mbps. Heb ik nu problemen met de WIFi adapter van de ps4 of kan deze niet veel hoger of is er een instelling in de asus waarmee ik de wifi snelheid kan verhogen?
Yo.
Yo.
Sometimes you need to plan for coincidence
Verwijderd
Op je directe vraag kan ik helaas niet antwoorden. Wat ik wel heb begrepen is, dat indien je je upc-modem van de spanning haalt en de netwerkkabel uit het modem trekt, en dit een paar uur zo laat staan. Dat de kans dat je een nieuw extern-ip van UPC krijgt aanwezig is.pitchdown schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 09:32:
Ik gebruik deze router icm upc.
Nu heb ik op dit moment een extern ip-adress dat valt in de range die vaak op een blacklist staat.
Hoe kan ik makkelijk een mac-change doen waardoor ik een ip-adress in een andere range ga krijgen?
Ik gebruik de merlin-firmware.
Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...
Maar de WAN en LAN-poorten zitten niet direct onder (achter) de 3 antenne's. Volgens mij moet je genoeg ruimte hebben. Bij ons fungeert de AC66U als AP. Hangt keurig uit het zicht in de woonkamer (Z-vorm). UTP-kabel (vanaf modem -> Horizonbox) loopt via de voorraadkast naar de Asus toe. Gat in de muur geboord en je ziet er bijna niets van. Voedingskabel door een tweede gaatje in de muur achter de router, dus ook uit het zicht.BigEagle schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 20:34:
De router wordt lekker warm voelde ik al. Als ik de router aan de muur hang (met de antennes aan de bovenkant) zit de kabel redelijk in de weg. Hebben jullie ook al ervaringen met het bevestigen van de router aan de muur?
[ Voor 3% gewijzigd door CreativeS op 13-12-2013 21:02 ]
Making an ass of myself since the 70's
Bij mij werkt vpn ook niet meer na de laatste update. Ik gebruik het niet dagelijks maar toevallig wilde ik het het gisteren weer eens proberen.pieter01 schreef op donderdag 21 november 2013 @ 21:56:
Iemand misschien die ook last heeft om zijn vpn aan de praat te krijgen. Vpn is wel verbonden maar kom internet niet op via vpn. Heb de laaste firmware erop, router al in fabrieks instellingen staan , modem gereset
Dank je wel.pieter01 schreef op maandag 16 december 2013 @ 17:41:
Schijnt een bug te zijn heb het gemeld bij asus. Ze zijn er meebezig
[ Voor 7% gewijzigd door Magnolia op 18-12-2013 18:35 ]
Ontspan.
[ Voor 3% gewijzigd door Blisterin_Bull op 18-12-2013 20:06 ]
Ontspan.
Ik herken het deels - op mijn eigen laptop (win 7x64) krijg ik de webinterface van deze router, maar ook van mijn vorige (Cisco E4200 v1) niet of nauwelijks aan de gang. Op de laptop van mijn moeder (Win7 x86) werkt het in beidde gevallen prima. Alle 2 draaien NOD32BigEagle schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 20:34:
Ik heb nog wel issue met NOD32 i.c.m. met de webinterface. Deze is erg traag met NOD32 ingeschakeld.Ook het IP van de router in de 'web whitelist' opnemen haalt weinig aan. Hebben meer Tweakers hier last van?
Your lack of planning is not my emergency
_██_
(ಠ_ృ)
dank, ik had hier ook al mee zitten worstelen. Dat de Asus XMPP filtert is wel vreemd, helaas heb ik ook geen oplossing voorhanden..Atomsk schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 19:11:
Hier een vergelijkbare situatie. Blijkbaar filtert de Asus XMPP pakketten eruit, waardoor Google cloud print mijn printer niet ziet. Is hier iets aan te doen? Kan er geen instellingen voor vinden, een forward rule aanmaken, of zelfs de printer in DMZ zetten, heeft geen effect.
snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.
Ik heb inmiddels een oplossing gevonden: je moet het IP adres van je router in NOD32 onder Advanced Setup - Web and Email - Protocol filtering - Excluded IP adressen toevoegen.hellknight schreef op donderdag 19 december 2013 @ 12:06:
[...]
Ik herken het deels - op mijn eigen laptop (win 7x64) krijg ik de webinterface van deze router, maar ook van mijn vorige (Cisco E4200 v1) niet of nauwelijks aan de gang. Op de laptop van mijn moeder (Win7 x86) werkt het in beidde gevallen prima. Alle 2 draaien NOD32
Dask had dezelfde oplossing.dask schreef op donderdag 19 december 2013 @ 14:40:
Misschien een afgeleide van het probleem dat zich stelde met de TP-Links, probeer eens
http://kb.eset.com/esetkb/index?page=content&id=SOLN2890
misschien maakt het iets uit
[ Voor 21% gewijzigd door BigEagle op 23-12-2013 11:00 ]
Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...
Dankje!! Mijn interface is weer zoals vanouds..BigEagle schreef op maandag 23 december 2013 @ 10:59:
[...]
Ik heb inmiddels een oplossing gevonden: je moet het IP adres van je router in NOD32 onder Advanced Setup - Web and Email - Protocol filtering - Excluded IP adressen toevoegen.
Daarna werkt de interface super snel!
EDIT:
[...]
Dask had dezelfde oplossing.
[ Voor 10% gewijzigd door turkeyhakan op 24-12-2013 09:03 ]
Weg
Verwijderd
Ik heb het volgende getest en het werkt:New Yorker schreef op woensdag 25 december 2013 @ 00:02:
Weet iemand of je Tx power adjustment hoger kan zetten dan 200mW.
Bedankt het heeft gewerkt.mark_vs schreef op woensdag 25 december 2013 @ 00:16:
[...]
Ik heb het volgende getest en het werkt:
This is just for those who are INTERESTED to test out 500mw transmit power on their RT-N66U, you may enter commands via GUI at 192.168.1.1 > Tools > CMD or via telnet:
### To CHECK your current region, each line entered will result in the answer.
nvram get pci/1/1/ccode
nvram get pci/2/1/ccode
nvram get wl0_country_code
nvram get wl1_country_code
nvram get regulation_domain
nvram get regulation_domain_5G
### To ALTER to a new region such as US(500mw), or GB(200mw), enter or change the last 2 letters accordingly to each line. Its a good idea to CHECK your current region after each command entered.
nvram set pci/1/1/ccode=US
nvram set pci/2/1/ccode=US
nvram set wl0_country_code=US
nvram set wl1_country_code=US
nvram set regulation_domain=US
nvram set regulation_domain_5G=US
### To CHECK your current transmit power, each line entered will result in answer.
nvram get wl_TxPower
nvram get wl0_TxPower
nvram get wl1_TxPower
### To ALTER to a new transmit power such as 500mw(US) or 200mw(GB), enter or change the last 3 digits accordingly to each line. Its a good idea to CHECK your current transmit power after each command entered.
nvram set wl_TxPower=500
nvram set wl0_TxPower=500
nvram set wl1_TxPower=500
nvram commit
After nvram commit command is entered, you may additionally VERIFY values at the GUI > Wireless > Professional > Tx power adjustment. Take note your router temperature MAY rise by about 2 to 3°C and maintain. I have experienced only a 5% average strength increase from 200mw to 500mw. FYI, firmware using is by Merlin 3.0.0.4.372.30_3. Signal strength check using WiFi Explorer 1.5.1.
Weg
Verwijderd
Ook maar even een wifi scanner gedownload. Hoop verbindingen in het gebouw... Wat is wijsheid (n.a.v. bovenstaande)? Behalve verhuizenVerwijderd schreef op woensdag 25 december 2013 @ 00:06:
Dag luitjes,
Kep vanmiddag ook de router aangeschaft. In mijn appartement is het bereik van de interne router in de modem echt ruk. Dus even tweakeren en deze asus maar aangeschaft.
Ben nu alles aan het nalopen. Merlin mod al gedaan en de waarden die ik haal zijn best netjes 108Mbps download en 6.2 upload.
Alleen wil het bereik volgens mij niet vlotten. Sinds 2 dagen een nieuwe SmartTV en daar stokt het uploaden van o.a. youtube halverwege een filmpje. Ben geen techneut maar na even zoeken bleek ik de RSSI even te moeten bekijken. En die blijft met deze router net als voor de aanschaf zo rond de -60/-64 te zitten (zit een 8m van de router vandaan). Dat kan niet goed zijn volgens mij? Lees ergens dat het rond de -30 prima zou zijn. Wat kan ik nog veranderen aan instellingen om het wel perfect te krijgen? Router staat verders helemaal vrij...
Thx up front..
Ook maar even wat plaatjes met de instellingen nu van de Wireless schermen (mocht dat nodig zijn):
http://img6.imageshack.us/img6/795/v6lz.png
http://img17.imageshack.us/img17/4986/y7u1.png
http://img594.imageshack.us/img594/548/40ot.png
http://img854.imageshack.us/img854/681/7r4t.png
http://img440.imageshack.us/img440/8616/bnqs.png
http://img28.imageshack.us/img28/2508/4wag.png
[ Voor 16% gewijzigd door New Yorker op 27-12-2013 10:23 ]
Weg
Verwijderd
Mocht helaas niet baten...Blisterin_Bull schreef op woensdag 25 december 2013 @ 11:24:
Zet je 2,4Ghz band eens op kanaal 13
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2013 10:00 ]
Bij mij is het zo dat ik uitstekend bereik heb op 15m maar ik zit rond 30mbs ipv 100mbsVerwijderd schreef op woensdag 25 december 2013 @ 00:06:
Dag luitjes,
Kep vanmiddag ook de router aangeschaft. In mijn appartement is het bereik van de interne router in de modem echt ruk. Dus even tweakeren en deze asus maar aangeschaft.
Ben nu alles aan het nalopen. Merlin mod al gedaan en de waarden die ik haal zijn best netjes 108Mbps download en 6.2 upload.
Alleen wil het bereik volgens mij niet vlotten. Sinds 2 dagen een nieuwe SmartTV en daar stokt het uploaden van o.a. youtube halverwege een filmpje. Ben geen techneut maar na even zoeken bleek ik de RSSI even te moeten bekijken. En die blijft met deze router net als voor de aanschaf zo rond de -60/-64 te zitten (zit een 8m van de router vandaan). Dat kan niet goed zijn volgens mij? Lees ergens dat het rond de -30 prima zou zijn. Wat kan ik nog veranderen aan instellingen om het wel perfect te krijgen? Router staat verders helemaal vrij...
Thx up front..
Ook maar even wat plaatjes met de instellingen nu van de Wireless schermen (mocht dat nodig zijn):
Weg
Verwijderd
Conclusie: Blijkt dus toch niet zo eenvoudig om alle instellingen juist te krijgen...New Yorker schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 10:27:
[...]
Bij mij is het zo dat ik uitstekend bereik heb op 15m maar ik zit rond 30mbs ipv 100mbs
Ben je je er van bewust dat je je wifi password cleartext in het plaatje hebt staan? Ik zou hem wel even wijzigen nu!Verwijderd schreef op woensdag 25 december 2013 @ 00:06:
Dag luitjes,
Thx up front..
Verwijderd
Daar was ik me van bewust direct toen ik de plaatjes plaatste. Dus meteen mijn ww toen aangepast. Maar thx voor je oplettendheidFairy schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 11:37:
[...]
Ben je je er van bewust dat je je wifi password cleartext in het plaatje hebt staan? Ik zou hem wel even wijzigen nu!
Gewoon op "auto" laten staan? Of je moet het leuk vinden om maandelijks de kanaalbezetting te controleren en dan je router weer anders in te stellen. Handmatig instellen heeft IMO alleen nut wanneer je een heel gebouw voorziet van routers en je dus controle hebt over het kanaalgebruik van vrijwel alle zichtbare access points.Verwijderd schreef op woensdag 25 december 2013 @ 10:13:
[...]
Ook maar even een wifi scanner gedownload. Hoop verbindingen in het gebouw... Wat is wijsheid (n.a.v. bovenstaande)? Behalve verhuizen![]()
[afbeelding]
_██_
(ಠ_ృ)
Verwijderd
Heb ze nu op auto gezet. Merk niet echt verschil, maar laat het nu maar zo staan.Atomsk schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 18:52:
[...]
Gewoon op "auto" laten staan? Of je moet het leuk vinden om maandelijks de kanaalbezetting te controleren en dan je router weer anders in te stellen. Handmatig instellen heeft IMO alleen nut wanneer je een heel gebouw voorziet van routers en je dus controle hebt over het kanaalgebruik van vrijwel alle zichtbare access points.
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2014 23:24 ]
Ik heb hem niet op auto staan, om dat ik vooral op de bovenverdieping problemen heb met het draadloze signaal. En ik heb wel bovenburen en geen benedenburen.Atomsk schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 18:52:
[...]
Handmatig instellen heeft IMO alleen nut wanneer je een heel gebouw voorziet
Weg
Iemandpitchdown schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 15:05:
Ik zou graag al het verkeerde willen monitoren m.b.t. de asus RTN-66u.
Hierbij wil ik een makkelijk overzicht kunnen maken welke devices verbinden met welke websites.
Met welke tool/appliance zou dat moeten kunnen icm deze router?
Weg
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 38% gewijzigd door El Rudo op 05-01-2014 15:45 ]
[ Voor 7% gewijzigd door mefjoew op 07-01-2014 10:51 ]
Iemand??mefjoew schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 08:26:
Heel verhaal
Verwijderd
De ontvangst van het signaal is gewoon voldoende/goed. Het gaat erom dat desondanks de verbinding met het internet wegvalt of enorm traag wordt..Verwijderd schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 12:17:
2.4GHz netwerk op alleen 20 MHz zetten is het belangrijkste. Spelen met het kanaal (inSSIDer).
Verwijderd
De ontvangst kan wel goed zijn maar als hij op 20/40 of automatisch staat kan het ontvangst wegvallen en problemen veroorzaken. Je kan er mee doen wat je wilt maar ik zou het in ieder geval proberen want ik heb een enorm stabiel netwerk gekregen op deze manier.mefjoew schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 12:45:
[...]
De ontvangst van het signaal is gewoon voldoende/goed. Het gaat erom dat desondanks de verbinding met het internet wegvalt of enorm traag wordt..
Weg
En wat gebeurt er als de laptops bekabeld zijn?mefjoew schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 08:26:
- Als meerdere laptops tegelijk aanstaan, wordt het internet instabiel. Soms valt het even geheel weg, soms wordt het gewoon erg traag. Als ik aan het downloaden ben (2,4 Mb/s) en mijn broertje wil gamen/streamen, dan is het sowieso feest.
Welke versie is volgens jou de nieuwste?Werk met de (nieuwste) Merlin-firmware en heb al diverse instellingen geprobeerd voor wat betreft vermogen en dergelijke. Uiteraard ook dit topic gevolgd en meerdere malen doorzocht. Wellicht is het uitschakelen van de firewall nog iets dat zou kunnen helpen (?), maar daar ken ik de risico's niet zo goed van. Of zou ik een accespoint moeten plaatsen waar ik de LAN-verbindingen in koppel?
You only live once, so live to the max's
Dat weet ik niet, maar is ook geen optie om mee te gaan werken. Wel is de tv bekabeld en zoals gemeld doet het probleem zich daar ook voor.MORCIK schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 22:06:
[...]
En wat gebeurt er als de laptops bekabeld zijn?
Heb zo het typenummer niet bij de hand, maar heb rond 5 december de toen meest recente update gekozen.Welke versie is volgens jou de nieuwste?
Probleem deed zich voor bij de originele software en ik begreep dat Merlin meer tweakopties zou bieden.Waarom Merlin in plaats van het origineel?
Dingen die me zo bij staan:Wat zijn die diverse instellingen die je geprobeerd hebt?
Heb in dit forum iets gelezen over beperkte capaciteit van deze router, waardoor het kan helpen zo min mogelijk LAN-verbindingen te maken. Via accesspoint kan ik dat beperken, toch? Daarbij heb ik een vrij lange kabel (meter of 10-15) lopen van het modem in bridge-mode naar deze router toe. Als ik de router nu dichterbij het modem plaats en het accesspoint op mijn kamer, heeft de router misschien meer efficiënt vermogen?Accesspoint plaatsen? Waarvoor?
Diverse instellingen geprobeerd, waarbij geen wezenlijk verschil te merken is. Ervan uitgaande dat je met 'mobiele apparaten' doelt op mijn router en de apparaten die daarmee verbinding maken. Momenteel zowel 2,4 als 5 GHz frequentie aanstaan met kanaal 12. Dat kanaal komt volgens Inside-SSID'er het best naar voren.Op welke frequentie werken je mobiele apparaten met welk kanaalnummer?
Sorry daarvoor. Ik ben een goedwillende amateur die deze router heeft aangeschaft bij de overstap naar Ziggo. Daarvoor hadden we internet van Tele2 en gebruikten we de Sitecom 300N WL-366 router. Die gaf overigens nooit problemen, maar de snelheid van Tele2 was dan ook 20Mb, waar Ziggo ons 60Mb zou (moeten?) geven. Zodoende de keuze voor deze ASUS die veel krachtiger is (zou moeten zijn) dan de Sitecom.Je troubleshoot moet véél specifieker.
Ik heb vrijwel dezelfde setup in huis als die jij beschrijft en heb met deze router al anderhalf jaar geen enkel probleem. Soms hele dag Spotify via Airplay, downloaden van nieuwsgroepen, online gamen (bedraad), streamen van mkv's via een NAS (bedraad), enz. en vaak veel van die dingen tegelijk zonder ook maar 1 keer wegvallende verbinding of problemen. Ik draai ook altijd de meest recente Merlin's, dus daar kan het niet aan liggen. Ik zou eerst eens bedraad checken hoe het zit met je snelheid bij problemen, ook direct op je modem. Laatste keer dat ik dergelijke problemen had bleek m'n modem niet goed. Of je router is niet goed natuurlijk, problemen die jij beschrijft zijn absoluut niet normaal voor de n66u. Ik kom zelf van een Netgear wndr3700, volgens mijn aardig vergelijkbaar met de Sitecom, maar deze Asus is voor mij absoluut onvergelijkbaar qua prestaties; zoveel beter bereik, snelheid, enz.mefjoew schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 08:44:
[...]
Dat weet ik niet, maar is ook geen optie om mee te gaan werken.
[...]
Sorry daarvoor. Ik ben een goedwillende amateur die deze router heeft aangeschaft bij de overstap naar Ziggo. Daarvoor hadden we internet van Tele2 en gebruikten we de Sitecom 300N WL-366 router. Die gaf overigens nooit problemen, maar de snelheid van Tele2 was dan ook 20Mb, waar Ziggo ons 60Mb zou (moeten?) geven. Zodoende de keuze voor deze ASUS die veel krachtiger is (zou moeten zijn) dan de Sitecom.
Net even getest en dit had bij mij ook dramatisch positief effect.New Yorker schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 16:29:
Toen ik die Control Channel aanpaste gebeurde dit.
op 5gz
daarvoor
http://www.speedtest.net/my-result/3219296930
nu
http://www.speedtest.net/my-result/3219373646
[ Voor 18% gewijzigd door Rinaldootje op 12-01-2014 10:05 . Reden: Plaatjes van GDrive naar Dropbox verplaatst (ggrrr) ]
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq