Je plaatjes laden niet.
[ Voor 55% gewijzigd door New Yorker op 11-01-2014 18:17 ]
Weg
[ Voor 55% gewijzigd door New Yorker op 11-01-2014 18:17 ]
Weg
Wat hebben jullie aangepast dan? Wat was het en waar heb je het op gezet?DieterVDW schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 14:37:
[...]
Net even getest en dit had bij mij ook dramatisch positief effect.
[ Voor 6% gewijzigd door DieterVDW op 12-01-2014 15:33 ]
Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw
Verwijderd
Geeft dit op den duur geen problemen? Want je gaat wel erg ver over het maximum heen (100 en 200 mw toch?)...sn0w13 schreef op zondag 12 januari 2014 @ 19:39:
Inderdaad 50mW is wel heel weinig.
Bij mij staat 2,4ghz op 450mw en de 5ghz band staat op 950mw.
Ik heb zelfs ontvangst bij mijn overgebuur zijn achtergebuur.
[ Voor 4% gewijzigd door Rinaldootje op 12-01-2014 20:50 . Reden: toevoegingen ]
Het gaat om het testen. Als het bekabeld wel goed werkt hoef je niet te kijken naar firmware en firewall e.d. Met een computer is meer te analyseren dan een tv.mefjoew schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 08:44:
Dat weet ik niet, maar is ook geen optie om mee te gaan werken. Wel is de tv bekabeld en zoals gemeld doet het probleem zich daar ook voor.
Welke versie heb je van de originele firmware?Probleem deed zich voor bij de originele software en ik begreep dat Merlin meer tweakopties zou bieden.
Deze router staat bekend om z'n snelle microprocessor. Het is zowat de snelste router die te krijgen is in de consumentenmarkt. Een accesspoint is niets anders dan een zender zonder enige intelligentie. Dat heeft geen enkele invloed op je vaste verbindingen. Mijn advies is om eerst het bekabelde deel goed werkend te krijgen. Pas als dat op orde is met de draadloze verbinding aan de gang gaan. Begin eerst met de meest recente originele firmware. De extra tweaks komen later wel.Heb in dit forum iets gelezen over beperkte capaciteit van deze router, waardoor het kan helpen zo min mogelijk LAN-verbindingen te maken. Via accesspoint kan ik dat beperken, toch?
You only live once, so live to the max's
Hier idem, ik sta zelfs op 20 mW. Mijn speedtest resultaten zijn hetzelfde als op 100 mW dus ik zou niet weten waarom ik met meer vermogen zou moeten uitzenden...Rinaldootje schreef op zondag 12 januari 2014 @ 20:41:
Ik heb die 50 mW proefondervindelijk vastgesteld.
Je versterkt niet alleen het signaal, maar ook de ruis/fouten in het signaal. Je hebt dus wel een verbinding, maar die is waarschijnlijk niet beter dan wanneer je op max 100mw zou gaan zitten. Ik blijf het echt bizar vinden waarom mensen bij problemen met het signaal niet gewoon een tweede accesspoint installeren? Je blijft toch deels afhankelijk van het vermogen waarmee je apparaten terugzenden wanneer je één accespoint ver opvoert. Bij een tweede accesspoint heb je dat probleem niet. Ook het tweaken en richten van de antenne's is voor sommigen teveel gevraagd, terwijl daar zoveel winst mee te halen is. Nee, het vermogen vertienvoudigen en problem solvedsn0w13 schreef op zondag 12 januari 2014 @ 19:39:
Inderdaad 50mW is wel heel weinig.
Bij mij staat 2,4ghz op 450mw en de 5ghz band staat op 950mw.
ik heb veel getest en deze waarden waren het beste voor me.Yeroen76 schreef op maandag 13 januari 2014 @ 10:07:
[...]
Je versterkt niet alleen het signaal, maar ook de ruis/fouten in het signaal. Je hebt dus wel een verbinding, maar die is waarschijnlijk niet beter dan wanneer je op max 100mw zou gaan zitten. Ik blijf het echt bizar vinden waarom mensen bij problemen met het signaal niet gewoon een tweede accesspoint installeren? Je blijft toch deels afhankelijk van het vermogen waarmee je apparaten terugzenden wanneer je één accespoint ver opvoert. Bij een tweede accesspoint heb je dat probleem niet. Ook het tweaken en richten van de antenne's is voor sommigen teveel gevraagd, terwijl daar zoveel winst mee te halen is. Nee, het vermogen vertienvoudigen en problem solved
+ een versterker die boven zijn limiet gaat introduceert distortion (krek zelfde principe als stereo te luid zetten -> ruis), wat natuurlijk weer resulteert in slechtere verbinding.Yeroen76 schreef op maandag 13 januari 2014 @ 10:07:
[...]
Je versterkt niet alleen het signaal, maar ook de ruis/fouten in het signaal.
Heb jouw instellingen nu overgenomen, dus zal over een paar dagen mijn bevindingen posten. Lees al wel dat jij gebruik maakt van een switch. Ik sprak over een accesspoint, maar doelde eigenlijk ook op een router die ik als switch laat fungeren. Zou dat nog een wezenlijk verschil maken denk je? En kan de lengte van de WAN-kabel naar de router toe te groot zijn? Die laatste is in mijn situatie >10 meter namelijk..Rinaldootje schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 16:11:
Aantal goede tips
Verbindingen via LAN lijken momenteel stabiel en goed werkend. Geen idee waarom, maar het zij zo. Zal een dezer dagen proberen een speedtest te doen op m'n laptop (zowel bekabeld als via Wifi) en de bevindingen rapporteren.MORCIK schreef op zondag 12 januari 2014 @ 21:46:
[...]
Het gaat om het testen. Als het bekabeld wel goed werkt hoef je niet te kijken naar firmware en firewall e.d. Met een computer is meer te analyseren dan een tv.
[...]
Welke versie heb je van de originele firmware?
Als de router zich puur als switch gedraagt (gebruik dus niet de WAN-poort op die router!) mag het geen verschil uitmaken.mefjoew schreef op maandag 13 januari 2014 @ 14:39:
Heb jouw instellingen nu overgenomen, dus zal over een paar dagen mijn bevindingen posten. Lees al wel dat jij gebruik maakt van een switch. Ik sprak over een accesspoint, maar doelde eigenlijk ook op een router die ik als switch laat fungeren. Zou dat nog een wezenlijk verschil maken denk je? En kan de lengte van de WAN-kabel naar de router toe te groot zijn? Die laatste is in mijn situatie >10 meter namelijk..
[ Voor 12% gewijzigd door RobbyTown op 15-01-2014 22:55 ]
Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe
Goed, dit lijkt geen verschil gemaakt te hebben. Laptops verbinden vrij stabiel met internet momenteel, maar zoals gezegd is dat ook geen probleem wat zich altijd voordoet. Meest irritant is en blijft dat ik met mijn telefoon bepaalde apps (bijvoorbeeld ook Internetbankieren) niet goed kan gebruiken. Mijn gevoel zegt dan dat de firewall de verbinding blokkeert, maar zou niet weten waarom..mefjoew schreef op maandag 13 januari 2014 @ 14:39:
[...]
Heb jouw instellingen nu overgenomen, dus zal over een paar dagen mijn bevindingen posten. Lees al wel dat jij gebruik maakt van een switch. Ik sprak over een accesspoint, maar doelde eigenlijk ook op een router die ik als switch laat fungeren. Zou dat nog een wezenlijk verschil maken denk je? En kan de lengte van de WAN-kabel naar de router toe te groot zijn? Die laatste is in mijn situatie >10 meter namelijk..
Als de laptops wel goed werken dan is een probleem in de firewall niet waarschijnlijk. Werkt je app op een andere draadloze verbinding wel goed? En wat bedoel je met 'niet goed werken'? Welke telefoon heb je?mefjoew schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 08:25:
Goed, dit lijkt geen verschil gemaakt te hebben. Laptops verbinden vrij stabiel met internet momenteel, maar zoals gezegd is dat ook geen probleem wat zich altijd voordoet. Meest irritant is en blijft dat ik met mijn telefoon bepaalde apps (bijvoorbeeld ook Internetbankieren) niet goed kan gebruiken. Mijn gevoel zegt dan dat de firewall de verbinding blokkeert, maar zou niet weten waarom..
Afijn, zal vandaag of morgen eens een vergelijking maken tussen bekabelde verbinding en WIFI-verbinding.
Laptops werken tot nu toe oké. Wel doe ik nu niet meer gelijktijdig zelf iets downloaden, terwijl mijn broertje een stream aan heeft staan. Ontwijken van iets wat eerder voor problemen zorgde zeg maar.MORCIK schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 16:45:
[...]
Als de laptops wel goed werken dan is een probleem in de firewall niet waarschijnlijk. Werkt je app op een andere draadloze verbinding wel goed? En wat bedoel je met 'niet goed werken'? Welke telefoon heb je?
Rinaldootje schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 21:11:
mefjoew kun jij eens een scan maken van je wifi?
Eentje zoals mijn eerste plaatje?
Dit is gedaan met InSSiD 3 gedaan. Download ervan doe je hier.
http://dx.com/p/rp-sma-ma...k-9-m-236451#.Utk6hNLb_sMRobbyTown schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 22:31:
Heb zelf de AC versie prima ding. Draai TomatoUSB firmware lekker stabiel! Wrt tijd herleeft.
Vraagje zijn er kabels te verkrijgen om de antennes te verlengen? Of zijn dat standaard aansluitingen?
Ala deze kabels dus http://www.tp-link.com/en...goryid=&model=TL-ANT200PT
Verder stel het is te koop voor de asus wat is de max lengte voor zo iets?
Wil router in wandkast zetten ziet er netter uit alleen dan verziek ik het wireless die wil ik er mooi buiten hangen.
[ Voor 11% gewijzigd door CreativeS op 17-01-2014 18:59 ]
-
Je plaatje doet het niet "Image currently not availlable"
Geen last vanCreative S schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 18:59:
Als ik de nieuwe Merlin (v3.0.0.4.374.38_2 van 17 januari 2014) installeer is het 5GHz-netwerk verdwenen. Meer mensen last van? Dit was ook het geval met v3.0.0.4.374.38_1
Met v3.0.0.4.374.35.4 nergens last van.
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Opgelost. Anderen helpen gaat altijd lekker en als je dan zelf wat hebt...Edd schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 19:38:
Nee, geen problemen hier. De 5GHz lijkt hier nog goed te werken en heb net de update uitgevoerd.
Heb je al eens een volledige reset/30-30-30 gedaan?
De link doet het wel hoor... plaatje van Sharkzor:Rinaldootje schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 08:04:
[...]
Je plaatje doet het niet "Image currently not availlable"
Heb de nieuwste versie nu ook erop gezet, maar merkte geen verschil. Uitzetten van de firewall als geheel (de dingen die je noemde zijn bij mij ook leeg) zorgt ervoor dat alles wél naar behoren draait. Weet natuurlijk niet of dit ook zo blijft, maar dat gaan we testen! Neem verder geen grote risico's door de firewall uitgeschakeld te laten hoop ik??Rinaldootje schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 13:00:
Dit is een heel rustig 2,4 GHz netwerk. Storingen zijn het dus ook niet.
Bij mij doet het telebankieren op tablet (2,4 GHz verbonden) en mijn telefoon (op 5 GHz verbonden) altijd en zonder problemen. Je zegt, dat je bedraad geen problemen hebt, maar alleen op wifi. Dan heb ik toch het vermoeden, dat er ergens in deinstellingen iets verkeerd staat. Aangezien je mijn instellingen van de router hebt overgenomen (ik draai inmiddels Merlin 3.0.0.4_374.38_2 = is laatste versie op het moment van schrijven) lijkt het me daar niet aan te liggen. Heb je iets in de lijst staan bij Firewall --> Keywordfilter en/of Firewall --> Network Services filter? Bij mij staan deze gewoon leeg en gedisabled. Aan iets anders kan ik zo niet meer denken.
Ik zou de firewall aan laten staan. Tenzij je ook een goede firewall op je devices hebt, die je op het netwerk gebruikt. Het is heel riskant om deze uit te zetten! Maar het geeft me wel een idee om verder te zoeken.mefjoew schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 16:20:
Heb de nieuwste versie nu ook erop gezet, maar merkte geen verschil. Uitzetten van de firewall als geheel (de dingen die je noemde zijn bij mij ook leeg) zorgt ervoor dat alles wél naar behoren draait. Weet natuurlijk niet of dit ook zo blijft, maar dat gaan we testen! Neem verder geen grote risico's door de firewall uitgeschakeld te laten hoop ik??
Heb em weer aangezetRinaldootje schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 18:16:
[...]
Ik zou de firewall aan laten staan. Tenzij je ook een goede firewall op je devices hebt, die je op het netwerk gebruikt. Het is heel riskant om deze uit te zetten! Maar het geeft me wel een idee om verder te zoeken.
Kun jij eens kijken, wat je hebt staan in de volgende menu items?
WAN --> Dual WAN (dient uit te staan)
WAN --> Port Trigger (disabled)
WAN --> Vitual Port Trigger (Gedisabled, ik draai een SFTP server, dus mij is die geconfigureerd)
WAN --> DMZ (gedisabled, dit is de De-militarized zone)
WAN --> DDNS (gedisabled, je kunt via Asus hier een naam ipv een IP registreren)
WAN --> NAT Pass through (alles ge-enabled behalve "Enable PPPoE Relay")
Bepaalde spellen (Fifa) gebruiken nog weer andere poorten, waardoor Port Forwarding niet altijd afdoende is. Daarbij geen negatieve ervaringen met DMZ, dus zodoende. Lijkt me ook niet dat dit het probleem is, voor deze instelling was de instabiliteit er ook al namelijk.Rinaldootje schreef op zondag 19 januari 2014 @ 17:39:
Waarom heb je de PS4 in de DMZ gezet?
Heb je niet eers dit geprobeerd?
Ik ben zelf er niet zo'n voorstander van om een apparaat open en bloot aan het grote Boze internet bloot te stellen.
Je kan in ieder geval de PS4 een semi vast IP toewijzen met behulp van de mac-adres van de PS4.
Dit maakt het configureren van de Firewall poorten ook makkelijker.
Semi Fixed IP:
LAN --> DHCP Server Kies hier een vrij IP die BUITEN de IP pool valt, dus een laag nummer in het laatse octet.
Voeg nu, per poort een regel toe aan de firewall:
WAN --> "Virtual Server / Port Forwarding" Tip: zet in het eerste veld bijv. PS4@Home in het tweede veld de poort enz. enz. tot je alle gewenste(!) poorten open hebt staan naar het nieuwe IP adres van de PS4.
Nog even een vraagje:
Je hebt toch niks in de parental control aan staan?
Heb zojuist gedaan wat je voorstelde, maar er komt geen nieuwe vermelding in het logboek. Wel viel kort nadat ik gepoogd had verbinding te maken met Internetbankieren via mijn telefoon, ook de netwerkverbinding op mijn laptop weg. Die is inmiddels hersteld, maar in het logboek (eerste tab onder System log) staat geen vermelding van actie ná 18:51 uur. Voor de duidelijkheid, ik probeerde rond 19:00 uur verbinding te maken.Rinaldootje schreef op maandag 20 januari 2014 @ 08:34:
Zou je de volgende proef eens voor me willen doen?
Zoek eens op, welk IP je telefoon krijgt van de Asus,
doe er eens de bankzaken mee en haal dan het log uit de Asus.
Stuur mij die dan eens op via dropbox (oid) en PM me de link daarvan.
Ik begin nu echt de weg kwijt te raken...
Desnoods moeten we gaan "sniffen" om dit uit te zoeken.
In principe niet, maar het zou geen kwaad kunnen om dit modem eens een fabrieks reset te geven en dan weer in bridge modem te configureren. Kijk wel eerst, hoe je dat doet en onthoud de oude en nieuwe IP's die dat modem gebruikt.mefjoew schreef op maandag 20 januari 2014 @ 19:12:
[...]
Overigens komt mijn internet (van Ziggo) binnen op een Cisco modem dat door een medewerker van Ziggo in bridge-mode is gezet. Kan hier nog iets fout zitten?
snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.
Is dit sowieso mogelijk?aardbeix15 schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 05:42:
het lukt mij niet om meer dan één verbinding met de VPN server op te zetten, zowel met hetzelfde account als met verschillende. Het tweede apparaat wordt steevast geweigerd. Los van elkaar verbinden ze wel gewoon goed. Herkent iemand dit probleem?
aangezien er meerdere accounts kunnen worden aangemaakt lijkt het me toch niet heel vreemd dat er meerdere gelijktijdige VPN-sessies kunnen worden gestart..
Het is via Telnet mogelijk om een DH file te genereren met een hogere keysize, en het is dan ook in de log van de router te zien dat ie gebruikt wordt, maar de knop om de config file te exporteren wordt dan niet zichtbaar omdat ie bezig blijft met het maken van de config file. Na de router aan en uit gezet te hebben heeft ie de DH file weer vervangen door een van 512 bit, dus dat schiet niet op.Matthijs8 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 12:05:
De officiële firmware heeft nu dus ook een OpenVPN server en je kan lekker veel instellen, maar ik zie in de log dat ie standaard Diffie-Helman gebruikt met een key van maar 512 bit, en ik zie nergens een instelling om dit aan te passen en overigens ook niet om SHA-2 te gebruiken. Is er een manier om toch dit aan te passen en hebben andere firmwares deze instellingen ook niet zichtbaar?
Klopt, heb ik ook! Als ik bijvoorbeeld met mijn laptop op de VPN zit en doe dan VPN met mijn mobiel knikkert hij de laptop eruit. Verbinding verbreken van mijn mobiel + laptop opnieuw verbinden werkt dat niet meer. Dan moet ik een half uur o.i.d. wachten.aardbeix15 schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 05:42:
het lukt mij niet om meer dan één verbinding met de VPN server op te zetten, zowel met hetzelfde account als met verschillende. Het tweede apparaat wordt steevast geweigerd. Los van elkaar verbinden ze wel gewoon goed. Herkent iemand dit probleem?
[ Voor 47% gewijzigd door Alfa Novanta op 27-01-2014 16:05 ]
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)
🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+
[ Voor 33% gewijzigd door Alfa Novanta op 27-01-2014 17:20 ]
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
[ Voor 0% gewijzigd door Rinaldootje op 28-01-2014 16:48 . Reden: Foutje ]
Heb hem op 13 staan, leek me ook wel een okay kanaal. Ook daarmee echter een relatief brak signaal. Inssider geeft aan dat alleen de 5GHz kanalen "goed" (groen) zijn, alle 2.4's zijn geel en rond de 65%.Rinaldootje schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 16:47:
Zoals boven je ook al is gemeld, zijn er op de 2.4 GHz maar drie echte kanalen te gebruiken: kanaal 1, 6 en 11.
Als jij op kanaal 9 zit, zit je de andere te storen en storen de andere jou. Als je op een van de drie "echte" kanalen gaat zitten, dan wachten de routers allemaal op elkaar.
Nickname does not reflect reality
okay, ja zonder de achterliggende theorie te kennen dan zie je in de interface een pull-down menu met 13 kanalen zonder verdere toelichting, dus dan kijk je naar de grafiek en denk je 'dan piep ik wel even tussen 6 en 11 in" .. maargoed, als dat zo niet werkt omdat ze dan niet op elkaar wachten en door elkaar heen lullen dan snap ik het probleem nu en zal ik hem eens op 11 proberen.Rinaldootje schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 16:47:
Zoals boven je ook al is gemeld, zijn er op de 2.4 GHz maar drie echte kanalen te gebruiken: kanaal 1, 6 en 11.
dat wist ik dus niet ... maar daarom posten mensen ook op tweakers om te leren van anderenAls jij op kanaal 9 zit, zit je de andere te storen en storen de andere jou. Als je op een van de drie "echte" kanalen gaat zitten, dan wachten de routers allemaal op elkaar.
nou, dat lijkt me logisch toch?? meer zendvermogen? waarom zouden ze het anders ook limiteren?En waarom denkt iedereen, dat je met een hoger vermogen ook beter bereik hebt?
[ Voor 38% gewijzigd door Alfa Novanta op 28-01-2014 21:17 ]
Verwijderd
Om je dat duidelijk te maken zal ik een heel simpel voorbeeldje geven:ing._Buttje schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 20:19:
nou, dat lijkt me logisch toch?? meer zendvermogen? waarom zouden ze het anders ook limiteren?
Bron: Wikipedia: Wi-Fi
Limitations
Spectrum assignments and operational limitations are not consistent worldwide: Australia and Europe allow for an additional two channels beyond those permitted in the US for the 2.4 GHz band (1–13 vs. 1–11), while Japan has one more on top of that (1–14).
A Wi-Fi signal occupies five channels in the 2.4 GHz band. Any two channel numbers that differ by five or more, such as 2 and 7, do not overlap. The oft-repeated adage that channels 1, 6, and 11 are the only non-overlapping channels is, therefore, not accurate. Channels 1, 6, and 11 are the only group of three non-overlapping channels in North America and the United Kingdom. In Europe and Japan using Channels 1, 5, 9, and 13 for 802.11g and 802.11n is recommended.[citation needed]
Equivalent isotropically radiated power (EIRP) in the EU is limited to 20 dBm (100 mW).
[ Voor 10% gewijzigd door Rinaldootje op 29-01-2014 18:30 . Reden: Toevoegingen ]
Ook in de specs van de RT-N66U staat het volgende:Transmit power configurable up to +15 dBm (802.11g), +20 dBm (802.11b)
Volgens deze converter komt dat neer op:RF output power:
2.4GHz : 18~19dBm (g/n mode), 20~21dBm (b mode)
5GHz : 14~15dBm
Maw. zou me zeer verbazen als dat ding meer dan 100mW kan afgeven sowieso.+15dBm = 32mW
+20dBm = 100mW
[ Voor 77% gewijzigd door Alfa Novanta op 29-01-2014 21:45 ]
Of dit een goeie opstelling is hangt volledig van jouw situatie af. Bij mij werkte dit in ieder geval totaal niet. Pas met veel trial / error in pogingen de antennes goed te richten heb ik het bereik gekregen dat ik zocht.ing._Buttje schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 22:51:
Ik heb ze zoals ASUS voorschrijft ... dus zo ..
[afbeelding]
de 2 aan de zij stralen dus deels de grond in maar ook omhoog elk de andere kant op, dus dat lijkt wel ok
Zoals hierboven ook al wordt gezegd is dit niet bij iedereen de beste opstelling. Ik heb op 10 meter van het router op mijn thuiswerkplek 3-5 dB meer bereik als de antennes licht naar elkaar gericht staan.ing._Buttje schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 22:51:
Ik heb ze zoals ASUS voorschrijft ... dus zo ..
[afbeelding]
de 2 aan de zij stralen dus deels de grond in maar ook omhoog elk de andere kant op, dus dat lijkt wel ok
Hoe heb jij ze staan dan?Yeroen76 schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 21:54:
[...]
Of dit een goeie opstelling is hangt volledig van jouw situatie af. Bij mij werkte dit in ieder geval totaal niet. Pas met veel trial / error in pogingen de antennes goed te richten heb ik het bereik gekregen dat ik zocht.
De antennes stralen "zijwaards" hè, dus 90 graden t.o.v. de lengte-as. Denk dat bijv. \..|..\ dan beter is.NIMIC schreef op zondag 02 februari 2014 @ 09:54:
[...]
Hoe denk je dat mijn antenne zou moeten staan?
Nickname does not reflect reality
Had je niet beter een paar access points kunnen kopen? Stuk goedkoper...Alcje schreef op maandag 03 februari 2014 @ 23:05:
Ik was het zo zat.. 2.4 ghz.. bleh! Komen denkik 30 netwerken hier binnen. Dus erg irritant.
Nu op elke verdieping een RT-n66 u gezet. En lekker met me macbook via 5 ghz! Klaar. Haal nu altijd me 120 mbit draadloos van me upc.
[ Voor 5% gewijzigd door Alfa Novanta op 04-02-2014 23:49 ]
Niet veelRinaldootje schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 12:02:
@ing._Buttje
Ik zou wel eens willen weten, wat je allemaal met dat ding uitgehaald hebt waarom je nu deze ellende krijgt.
Het ding draait al bijna anderhalf jaar bij mij thuis zonder enig centje pijn. Tevens wordt ie amper hand warm.
Of je hebt iets in de instellingen zitten verstellen waardoor het ding nu instabiel is geworden of je hebt er een maandag ochtend machine (van gemaakt, beroep op garantie)?
Al eens een factory reset gedaan en dan nog eens een ping geprobeerd?
Welke firmware heb je er in zitten?
En als je het vermogen op 50% zet, hoe "heet" wordt het ding dan?
[ Voor 47% gewijzigd door Alfa Novanta op 05-02-2014 21:06 ]
[ Voor 8% gewijzigd door DieterVDW op 05-02-2014 22:18 ]
[ Voor 16% gewijzigd door Henk007 op 07-02-2014 02:16 ]
Ik quote mezelf maar even want ik ben hier nog steeds benieuwd naar...musicfreak schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 20:01:
Ik heb deze router 2e hands via Marktplaats gekocht, met garantie. Ben benieuwd, krijg 'm binnenkort binnen.
Is jullie ervaring dat de router met laatste Asuswrt-Merlin firmware qua bereik beter scoort dat de stock Asuswrt firmware?
In de releasenotes van Asuswrt-Merlin staat Note that the RT-N66U did get a newer wifi driver, so give it a try, as it might have resolved or at least improved on the wifi range issues.
Echter ik weet niet of die nieuwe wifi driver ook in de stock firmware zit.
🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+
|WOW Daggerspine | Troll Hunter Axejess |
Verwijderd
Geen idee waar je dat vandaan hebt maar in de meeste gevallen zal de winkel jouw niets 'lenen'. Ik denk dat je beter een andere (2de hands) router neer kan zetten en afwachten tot asus je router heeft nagekeken.mefjoew schreef op maandag 17 februari 2014 @ 08:13: Nu weet ik niet of de router opgestuurd gaat worden naar ASUS en ik moet wachten op hun bevindingen (lees: paar weken zonder router), of dat ik van de winkel een vervangend exemplaar krijg. Iemand hier ervaring mee?
🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+
Scheer&Foppen.. Maar dan ga ik idd daar vanuit en zal ik eerst even m'n oude router eraan slingeren!Sc0rPi0N schreef op maandag 17 februari 2014 @ 09:01:
[...]
Geen idee waar je dat vandaan hebt maar in de meeste gevallen zal de winkel jouw niets 'lenen'. Ik denk dat je beter een andere (2de hands) router neer kan zetten en afwachten tot asus je router heeft nagekeken.
Ik denk ook, dat je tijdelijk even je oude router moet aanslingeren.mefjoew schreef op maandag 17 februari 2014 @ 09:30:
[...]
Scheer&Foppen.. Maar dan ga ik idd daar vanuit en zal ik eerst even m'n oude router eraan slingeren!
Tenzij iemand nog een gouden tip heeft dan..
Direct op modem was niet mogelijk, omdat die in bridge stond.. Tenminste, dat dacht ik. Zoals gezegd gaf bedraad via de router 60Mb, dus dat leek oké. Gekke was dat telkens na een reset van de router alles weer oké werkte, dus dan leek het modem toch niet het probleem te zijn?Yeroen76 schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 07:31:
Wow, mefjoew.. 10 januari schreef ik in reactie op jouw verhaal onder andere:
'Ik zou eerst eens bedraad checken hoe het zit met je snelheid bij problemen, ook direct op je modem. Laatste keer dat ik dergelijke problemen had bleek m'n modem niet goed.'
Ik hoop voor je dat je problemen nu eindelijk opgelost worden. En dan de volgende keer als je hulp nodig hebt ook eerst alle opties zelf proberen aub! Scheelt veel mensen hier veel moeite..
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq