Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Je plaatjes laden niet.

[ Voor 55% gewijzigd door New Yorker op 11-01-2014 18:17 ]

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIMIC
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
DieterVDW schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 14:37:
[...]
Net even getest en dit had bij mij ook dramatisch positief effect.
Wat hebben jullie aangepast dan? Wat was het en waar heb je het op gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Bij 5Ghz had ik vaak last van heel slechte verbinding. Met speedtest slechts doorvoersnelheden van +- 5Mbit vs. 50+Mbit over 2.4Ghz .

Nadat ik de 'Control Channel' parameter van het 5Ghz netwerk veranderd had van 'Auto' naar een fixed value (zou even moeten checken dewelke juist), verdubbelde de snelheid op 5Ghz en was de verbinding merkelijk stabieler. Dus +-10Mbit . Nog steeds niet echt zo goed vergeleken met 2.4Ghz, maar relatief gezien wel een flinke verbetering.

Nu ondanks dit alles is de performantie van het 5Ghz netwerk echt wel ondermaats. Bij deze testen zit ik op max 10m van de router . 2 muren ertussen, maar dit huis hier is nauwelijks geïsoleerd, dus veel zou dat niet mogen uitmaken...

Ik draai de stock firmware.

Edit: net nog eens speedtest gedaan en nu slechts 4Mbit op het 2.4Ghz netwerk. +- 6m van de router. *zucht*

[ Voor 6% gewijzigd door DieterVDW op 12-01-2014 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-09 21:05
hoezo maar 50mW?

ik heb bij 2,4 en 5ghz 200mw (bij 2.4 gewoon 3x apply)

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0w13
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-09 13:06
Inderdaad 50mW is wel heel weinig.
Bij mij staat 2,4ghz op 450mw en de 5ghz band staat op 950mw.

Ik heb zelfs ontvangst bij mijn overgebuur zijn achtergebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sn0w13 schreef op zondag 12 januari 2014 @ 19:39:

Ik heb zelfs ontvangst bij mijn overgebuur zijn achtergebuur.
Geeft dit op den duur geen problemen? Want je gaat wel erg ver over het maximum heen (100 en 200 mw toch?)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinaldootje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:02
Ik heb die 50 mW proefondervindelijk vastgesteld.
Niemand weet hoe wifi nou eigenlijk precies werkt en zoals je in mijn bovenste plaatje ziet, heb ik heel veel access point (welgeteld 43 van buren...!) op de 2.4 GHz.

Ik heb een flatje en in alle kamers voldoende bereik. Vergeet niet dat de telefoon met hetzelfde vermogen terug gaat stralen als de zender (accesspoint). De battery van je telefoon zal dan ook sneller leegraken. Verder heeft niemand door dat die brij van verschillende kanalen alleen maar meer storing in de ether veroozaakt. Als iedereen nou gezellig op kanaal 1, 6 of 11 zat zou het (ether) leven veel aangenamer en sneller zijn.

Kortom die 50 mW is voldoende voor mij (ben IT'er met radio/tv achtergrond)

[ Voor 4% gewijzigd door Rinaldootje op 12-01-2014 20:50 . Reden: toevoegingen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MORCIK
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-09 03:09

MORCIK

DJ, Spin That Wheel

mefjoew schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 08:44:

Dat weet ik niet, maar is ook geen optie om mee te gaan werken. Wel is de tv bekabeld en zoals gemeld doet het probleem zich daar ook voor.
Het gaat om het testen. Als het bekabeld wel goed werkt hoef je niet te kijken naar firmware en firewall e.d. Met een computer is meer te analyseren dan een tv.
Probleem deed zich voor bij de originele software en ik begreep dat Merlin meer tweakopties zou bieden.
Welke versie heb je van de originele firmware?
Heb in dit forum iets gelezen over beperkte capaciteit van deze router, waardoor het kan helpen zo min mogelijk LAN-verbindingen te maken. Via accesspoint kan ik dat beperken, toch?
Deze router staat bekend om z'n snelle microprocessor. Het is zowat de snelste router die te krijgen is in de consumentenmarkt. Een accesspoint is niets anders dan een zender zonder enige intelligentie. Dat heeft geen enkele invloed op je vaste verbindingen. Mijn advies is om eerst het bekabelde deel goed werkend te krijgen. Pas als dat op orde is met de draadloze verbinding aan de gang gaan. Begin eerst met de meest recente originele firmware. De extra tweaks komen later wel.

You only live once, so live to the max's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-08 22:16
Rinaldootje schreef op zondag 12 januari 2014 @ 20:41:
Ik heb die 50 mW proefondervindelijk vastgesteld.
Hier idem, ik sta zelfs op 20 mW. Mijn speedtest resultaten zijn hetzelfde als op 100 mW dus ik zou niet weten waarom ik met meer vermogen zou moeten uitzenden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yeroen76
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06-09 08:25
sn0w13 schreef op zondag 12 januari 2014 @ 19:39:
Je versterkt niet alleen het signaal, maar ook de ruis/fouten in het signaal. Je hebt dus wel een verbinding, maar die is waarschijnlijk niet beter dan wanneer je op max 100mw zou gaan zitten. Ik blijf het echt bizar vinden waarom mensen bij problemen met het signaal niet gewoon een tweede accesspoint installeren? Je blijft toch deels afhankelijk van het vermogen waarmee je apparaten terugzenden wanneer je één accespoint ver opvoert. Bij een tweede accesspoint heb je dat probleem niet. Ook het tweaken en richten van de antenne's is voor sommigen teveel gevraagd, terwijl daar zoveel winst mee te halen is. Nee, het vermogen vertienvoudigen en problem solved |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0w13
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-09 13:06
Yeroen76 schreef op maandag 13 januari 2014 @ 10:07:
[...]

Je versterkt niet alleen het signaal, maar ook de ruis/fouten in het signaal. Je hebt dus wel een verbinding, maar die is waarschijnlijk niet beter dan wanneer je op max 100mw zou gaan zitten. Ik blijf het echt bizar vinden waarom mensen bij problemen met het signaal niet gewoon een tweede accesspoint installeren? Je blijft toch deels afhankelijk van het vermogen waarmee je apparaten terugzenden wanneer je één accespoint ver opvoert. Bij een tweede accesspoint heb je dat probleem niet. Ook het tweaken en richten van de antenne's is voor sommigen teveel gevraagd, terwijl daar zoveel winst mee te halen is. Nee, het vermogen vertienvoudigen en problem solved |:(
ik heb veel getest en deze waarden waren het beste voor me.
De router draait hier al 202 dagen zonder een reboot of problemen.
Ik draai ook nog de originele firmware en heb nog nooit geupdate.

De Asus staat in de nok van mijn huis, zo heb ik overal perfect bereik.

Met mijn laptop haal ik zelfs door het plafond en 2 muren 22MB/s op 5Ghz (Intel 6300)
Er zijn minimum 44 devices tegelijk draadloos als bekabeld verbonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
Yeroen76 schreef op maandag 13 januari 2014 @ 10:07:
[...]
Je versterkt niet alleen het signaal, maar ook de ruis/fouten in het signaal.
+ een versterker die boven zijn limiet gaat introduceert distortion (krek zelfde principe als stereo te luid zetten -> ruis), wat natuurlijk weer resulteert in slechtere verbinding.

Het lijkt me sterk dat de interne versterker van de router zelfs die waarden aankan (200+) . De hardware kan dit waarschijnlijk helemaal niet aan, en in de firmware zal hier ook wel op gecapt worden ergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14:19
Heb jouw instellingen nu overgenomen, dus zal over een paar dagen mijn bevindingen posten. Lees al wel dat jij gebruik maakt van een switch. Ik sprak over een accesspoint, maar doelde eigenlijk ook op een router die ik als switch laat fungeren. Zou dat nog een wezenlijk verschil maken denk je? En kan de lengte van de WAN-kabel naar de router toe te groot zijn? Die laatste is in mijn situatie >10 meter namelijk..
MORCIK schreef op zondag 12 januari 2014 @ 21:46:
[...]

Het gaat om het testen. Als het bekabeld wel goed werkt hoef je niet te kijken naar firmware en firewall e.d. Met een computer is meer te analyseren dan een tv.

[...]

Welke versie heb je van de originele firmware?
Verbindingen via LAN lijken momenteel stabiel en goed werkend. Geen idee waarom, maar het zij zo. Zal een dezer dagen proberen een speedtest te doen op m'n laptop (zowel bekabeld als via Wifi) en de bevindingen rapporteren.
Had van de firmware in november de toen meest recente versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinaldootje
mefjoew schreef op maandag 13 januari 2014 @ 14:39:
Heb jouw instellingen nu overgenomen, dus zal over een paar dagen mijn bevindingen posten. Lees al wel dat jij gebruik maakt van een switch. Ik sprak over een accesspoint, maar doelde eigenlijk ook op een router die ik als switch laat fungeren. Zou dat nog een wezenlijk verschil maken denk je? En kan de lengte van de WAN-kabel naar de router toe te groot zijn? Die laatste is in mijn situatie >10 meter namelijk..
Als de router zich puur als switch gedraagt (gebruik dus niet de WAN-poort op die router!) mag het geen verschil uitmaken.
Als je goede kabel gebruikt (cat-5e of cat-6) dan kun je rustig honderd meter halen. Geen zorgen daarover als je die kabel gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs8
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-09 10:33
Nieuwe officiële firmware:

ASUS RT-N66U Firmware Version 3.0.0.4.374.2050

Modified:
1. Allowed LAN stateful settings for DHCP6.
2. Allowed manually scan after resetting.
3. Modified DMZ settings in load-balanced mode.
4. Modified virtual server settings in load balanced mode.
5. Modified some FAQ hyperlinks.
6. Modified configurations of WeTelecom WM-D300.

Fixes:
1. Fixed several UI issues.
2. Fixed download master install issue.
3. Fixed VPN client DNS issues.
4. Fixed open VPN manual client list setting issues.
5. Fixed PPPoE throughput issues.
6. Fixed media-server related issues.
7. Fixed httpd vulnerably issues.

Additions:
1. Add new Malaysia 3G ISP in USB modem.
2. Add media-bridge mode.
3. Add OpenVPN, VPN Client.
4. Enable WPS under AP mode.

File Size
25,46 (MBytes) 2014.01.14 update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MORCIK

MORCIK

DJ, Spin That Wheel

Zojuist gedownload en geïnstalleerd. Werkt prima. Alleen het uploaden naar een FTP-server is nog steeds stug 2 à 3 Mbit.

http://www.asus.com/nl/Networking/RTN66U/#support_Download

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Heb zelf de AC versie prima ding. Draai TomatoUSB firmware lekker stabiel! Wrt tijd herleeft :).

Vraagje zijn er kabels te verkrijgen om de antennes te verlengen? Of zijn dat standaard aansluitingen?

Ala deze kabels dus http://www.tp-link.com/en...goryid=&model=TL-ANT200PT

Verder stel het is te koop voor de asus wat is de max lengte voor zo iets?

Wil router in wandkast zetten ziet er netter uit alleen dan verziek ik het wireless die wil ik er mooi buiten hangen ;).

[ Voor 12% gewijzigd door RobbyTown op 15-01-2014 22:55 ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
mefjoew schreef op maandag 13 januari 2014 @ 14:39:
[...]

Goed, dit lijkt geen verschil gemaakt te hebben. Laptops verbinden vrij stabiel met internet momenteel, maar zoals gezegd is dat ook geen probleem wat zich altijd voordoet. Meest irritant is en blijft dat ik met mijn telefoon bepaalde apps (bijvoorbeeld ook Internetbankieren) niet goed kan gebruiken. Mijn gevoel zegt dan dat de firewall de verbinding blokkeert, maar zou niet weten waarom..
Afijn, zal vandaag of morgen eens een vergelijking maken tussen bekabelde verbinding en WIFI-verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MORCIK

MORCIK

DJ, Spin That Wheel

mefjoew schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 08:25:

Goed, dit lijkt geen verschil gemaakt te hebben. Laptops verbinden vrij stabiel met internet momenteel, maar zoals gezegd is dat ook geen probleem wat zich altijd voordoet. Meest irritant is en blijft dat ik met mijn telefoon bepaalde apps (bijvoorbeeld ook Internetbankieren) niet goed kan gebruiken. Mijn gevoel zegt dan dat de firewall de verbinding blokkeert, maar zou niet weten waarom..
Afijn, zal vandaag of morgen eens een vergelijking maken tussen bekabelde verbinding en WIFI-verbinding.
Als de laptops wel goed werken dan is een probleem in de firewall niet waarschijnlijk. Werkt je app op een andere draadloze verbinding wel goed? En wat bedoel je met 'niet goed werken'? Welke telefoon heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinaldootje
mefjoew kun jij eens een scan maken van je wifi?
Eentje zoals mijn eerste plaatje?
Dit is gedaan met InSSiD 3 gedaan. Download ervan doe je hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
MORCIK schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 16:45:
[...]

Als de laptops wel goed werken dan is een probleem in de firewall niet waarschijnlijk. Werkt je app op een andere draadloze verbinding wel goed? En wat bedoel je met 'niet goed werken'? Welke telefoon heb je?
Laptops werken tot nu toe oké. Wel doe ik nu niet meer gelijktijdig zelf iets downloaden, terwijl mijn broertje een stream aan heeft staan. Ontwijken van iets wat eerder voor problemen zorgde zeg maar.
Apps werken prima op andere netwerken én het mobiele netwerk. Problemen waarop ik doel is dat in de ene app (Top Eleven) de verbinding wordt verbroken als ik een handeling in het spel wil verrichten (transfer doen ofzo), bij Internetbankieren kan ik in het geheel geen verbinding maken. Applicaties als Twitter en Facebook werken in het algemeen wel goed.
Ik heb een Samsung Galaxy SIII.
Rinaldootje schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 21:11:
mefjoew kun jij eens een scan maken van je wifi?
Eentje zoals mijn eerste plaatje?
Dit is gedaan met InSSiD 3 gedaan. Download ervan doe je hier.
Afbeeldingslocatie: https://imageshack.com/i/j5bl7zj

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:34
RobbyTown schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 22:31:
Heb zelf de AC versie prima ding. Draai TomatoUSB firmware lekker stabiel! Wrt tijd herleeft :).

Vraagje zijn er kabels te verkrijgen om de antennes te verlengen? Of zijn dat standaard aansluitingen?

Ala deze kabels dus http://www.tp-link.com/en...goryid=&model=TL-ANT200PT

Verder stel het is te koop voor de asus wat is de max lengte voor zo iets?

Wil router in wandkast zetten ziet er netter uit alleen dan verziek ik het wireless die wil ik er mooi buiten hangen ;).
http://dx.com/p/rp-sma-ma...k-9-m-236451#.Utk6hNLb_sM
lang genoeg? :D

http://dx.com/p/sma-male-...ength-147534#.Utk6y9Lb_sM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Als ik de nieuwe Merlin (v3.0.0.4.374.38_2 van 17 januari 2014) installeer is het 5GHz-netwerk verdwenen. Meer mensen last van? Dit was ook het geval met v3.0.0.4.374.38_1

Met v3.0.0.4.374.35.4 nergens last van.

[ Voor 11% gewijzigd door CreativeS op 17-01-2014 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:21

Edd

Nee, geen problemen hier. De 5GHz lijkt hier nog goed te werken en heb net de update uitgevoerd.
Heb je al eens een volledige reset/30-30-30 gedaan?

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinaldootje
Je plaatje doet het niet "Image currently not availlable"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Laatst online: 18-09 13:17

TommyGun

Stik er maar in!

Creative S schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 18:59:
Als ik de nieuwe Merlin (v3.0.0.4.374.38_2 van 17 januari 2014) installeer is het 5GHz-netwerk verdwenen. Meer mensen last van? Dit was ook het geval met v3.0.0.4.374.38_1

Met v3.0.0.4.374.35.4 nergens last van.
Geen last van :)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Edd schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 19:38:
Nee, geen problemen hier. De 5GHz lijkt hier nog goed te werken en heb net de update uitgevoerd.
Heb je al eens een volledige reset/30-30-30 gedaan?
Opgelost. Anderen helpen gaat altijd lekker en als je dan zelf wat hebt... :+
Bedankt.
Rinaldootje schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 08:04:
[...]
Je plaatje doet het niet "Image currently not availlable"
De link doet het wel hoor... plaatje van Sharkzor:

Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/689/bl7z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinaldootje
@Creative S: bedankt.

@mefjoew:
Dit is een heel rustig 2,4 GHz netwerk. Storingen zijn het dus ook niet.
Bij mij doet het telebankieren op tablet (2,4 GHz verbonden) en mijn telefoon (op 5 GHz verbonden) altijd en zonder problemen. Je zegt, dat je bedraad geen problemen hebt, maar alleen op wifi. Dan heb ik toch het vermoeden, dat er ergens in deinstellingen iets verkeerd staat. Aangezien je mijn instellingen van de router hebt overgenomen (ik draai inmiddels Merlin 3.0.0.4_374.38_2 = is laatste versie op het moment van schrijven) lijkt het me daar niet aan te liggen. Heb je iets in de lijst staan bij Firewall --> Keywordfilter en/of Firewall --> Network Services filter? Bij mij staan deze gewoon leeg en gedisabled. Aan iets anders kan ik zo niet meer denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
Rinaldootje schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 13:00:
Dit is een heel rustig 2,4 GHz netwerk. Storingen zijn het dus ook niet.
Bij mij doet het telebankieren op tablet (2,4 GHz verbonden) en mijn telefoon (op 5 GHz verbonden) altijd en zonder problemen. Je zegt, dat je bedraad geen problemen hebt, maar alleen op wifi. Dan heb ik toch het vermoeden, dat er ergens in deinstellingen iets verkeerd staat. Aangezien je mijn instellingen van de router hebt overgenomen (ik draai inmiddels Merlin 3.0.0.4_374.38_2 = is laatste versie op het moment van schrijven) lijkt het me daar niet aan te liggen. Heb je iets in de lijst staan bij Firewall --> Keywordfilter en/of Firewall --> Network Services filter? Bij mij staan deze gewoon leeg en gedisabled. Aan iets anders kan ik zo niet meer denken.
Heb de nieuwste versie nu ook erop gezet, maar merkte geen verschil. Uitzetten van de firewall als geheel (de dingen die je noemde zijn bij mij ook leeg) zorgt ervoor dat alles wél naar behoren draait. Weet natuurlijk niet of dit ook zo blijft, maar dat gaan we testen! Neem verder geen grote risico's door de firewall uitgeschakeld te laten hoop ik??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs8
Nieuwe BETA firmware:

Beta Version 3.0.0.4.374.2239

ASUS RT-N66U Firmware Version 3.0.0.4.374.2239

Modified

1. Modified AiDisk setup wizard to prevent a potential security issue.
2. Modified descriptions of WiFi security.
3. Modified MTU clamping rules.
4. Improve Web UI performance.
5. Modified network map client list / UPnP replay mechanism.

Fixed

1. Fixed wireless schedule setting issues.
2. Fixed several UI issues.
3. Fixed openVPN related issues.
4. Fixed httpd related issues.

Additions

1. Add support USB hub

File Size 25,5 (MBytes) 2014.01.17 update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinaldootje
mefjoew schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 16:20:
Heb de nieuwste versie nu ook erop gezet, maar merkte geen verschil. Uitzetten van de firewall als geheel (de dingen die je noemde zijn bij mij ook leeg) zorgt ervoor dat alles wél naar behoren draait. Weet natuurlijk niet of dit ook zo blijft, maar dat gaan we testen! Neem verder geen grote risico's door de firewall uitgeschakeld te laten hoop ik??
Ik zou de firewall aan laten staan. Tenzij je ook een goede firewall op je devices hebt, die je op het netwerk gebruikt. Het is heel riskant om deze uit te zetten! Maar het geeft me wel een idee om verder te zoeken.

Kun jij eens kijken, wat je hebt staan in de volgende menu items?
WAN --> Dual WAN (dient uit te staan)
WAN --> Port Trigger (disabled)
WAN --> Vitual Port Trigger (Gedisabled, ik draai een SFTP server, dus mij is die geconfigureerd)
WAN --> DMZ (gedisabled, dit is de De-militarized zone)
WAN --> DDNS (gedisabled, je kunt via Asus hier een naam ipv een IP registreren)
WAN --> NAT Pass through (alles ge-enabled behalve "Enable PPPoE Relay")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Wat is de meest stable release op dit moment? Ik draai nu 3.0.0.4.372_1363, welke alweer even verouderd is. Ik lees zoveel issues die mensen hebben, zowel op Tweakers als op andere fora dat ik niet meer begrijp welke de meest stabiele versie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaJurk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Ik wil morgen een Asus RT-N66U router kopen omdat mijn Netgear WNR2000 router niet genoeg bereik in mijn huis met veel betonnen muren heeft. Ik kom draadloos in mijn studeerkamer bijvoorbeeld niet verder dan 1.97 mb/s terwijl ik minimaal 30 mb/s zou moeten halen.

Ik heb ook een wifi homeplug set van Sitecom (dus via stopcontact), dat was aanvankelijk lekker snel maar momenteel niks dan problemen, wegvallende verbindingen en zeer traag internet.

Ik gebruik de Netgear router i.c.m. een netgear usb adapter. Die adapter ondertseunt weliswaar alleen 2,4 ghz maar kan ik die wel gewoon gebruiken i.c.m. een RT-N66U router?

Ik wil wel een nieuwe adapter kopen en ik dacht daarbij aan de usb-N66 van Asus, dat is die pyramide. Is dat een goede keus? Ik heb begrepen dat die ook als accespoint kan dienen? Of zijn er interessante alternatieven?

Mijn laptop heeft ingebouwde wifi maar mijn pc dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
Rinaldootje schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 18:16:
[...]
Ik zou de firewall aan laten staan. Tenzij je ook een goede firewall op je devices hebt, die je op het netwerk gebruikt. Het is heel riskant om deze uit te zetten! Maar het geeft me wel een idee om verder te zoeken.

Kun jij eens kijken, wat je hebt staan in de volgende menu items?
WAN --> Dual WAN (dient uit te staan)
WAN --> Port Trigger (disabled)
WAN --> Vitual Port Trigger (Gedisabled, ik draai een SFTP server, dus mij is die geconfigureerd)
WAN --> DMZ (gedisabled, dit is de De-militarized zone)
WAN --> DDNS (gedisabled, je kunt via Asus hier een naam ipv een IP registreren)
WAN --> NAT Pass through (alles ge-enabled behalve "Enable PPPoE Relay")
Heb em weer aangezet 8)7 Alle instellingen die je noemt stonden ook bij mij al zo, met uitzondering van DMZ. Die heb ik aanstaan, omdat de PS4 hieraan gekoppeld is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinaldootje
Waarom heb je de PS4 in de DMZ gezet?
Heb je niet eers dit geprobeerd?
Ik ben zelf er niet zo'n voorstander van om een apparaat open en bloot aan het grote Boze internet bloot te stellen.

Je kan in ieder geval de PS4 een semi vast IP toewijzen met behulp van de mac-adres van de PS4.
Dit maakt het configureren van de Firewall poorten ook makkelijker.
Semi Fixed IP:
LAN --> DHCP Server Kies hier een vrij IP die BUITEN de IP pool valt, dus een laag nummer in het laatse octet.

Voeg nu, per poort een regel toe aan de firewall:
WAN --> "Virtual Server / Port Forwarding" Tip: zet in het eerste veld bijv. PS4@Home in het tweede veld de poort enz. enz. tot je alle gewenste(!) poorten open hebt staan naar het nieuwe IP adres van de PS4.

Nog even een vraagje:
Je hebt toch niks in de parental control aan staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
Rinaldootje schreef op zondag 19 januari 2014 @ 17:39:
Waarom heb je de PS4 in de DMZ gezet?
Heb je niet eers dit geprobeerd?
Ik ben zelf er niet zo'n voorstander van om een apparaat open en bloot aan het grote Boze internet bloot te stellen.

Je kan in ieder geval de PS4 een semi vast IP toewijzen met behulp van de mac-adres van de PS4.
Dit maakt het configureren van de Firewall poorten ook makkelijker.
Semi Fixed IP:
LAN --> DHCP Server Kies hier een vrij IP die BUITEN de IP pool valt, dus een laag nummer in het laatse octet.

Voeg nu, per poort een regel toe aan de firewall:
WAN --> "Virtual Server / Port Forwarding" Tip: zet in het eerste veld bijv. PS4@Home in het tweede veld de poort enz. enz. tot je alle gewenste(!) poorten open hebt staan naar het nieuwe IP adres van de PS4.

Nog even een vraagje:
Je hebt toch niks in de parental control aan staan?
Bepaalde spellen (Fifa) gebruiken nog weer andere poorten, waardoor Port Forwarding niet altijd afdoende is. Daarbij geen negatieve ervaringen met DMZ, dus zodoende. Lijkt me ook niet dat dit het probleem is, voor deze instelling was de instabiliteit er ook al namelijk.
Parental control niet ingeschakeld uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinaldootje
Zou je de volgende proef eens voor me willen doen?

Zoek eens op, welk IP je telefoon krijgt van de Asus,
doe er eens de bankzaken mee en haal dan het log uit de Asus.

Stuur mij die dan eens op via dropbox (oid) en PM me de link daarvan.
Ik begin nu echt de weg kwijt te raken...

Desnoods moeten we gaan "sniffen" om dit uit te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs8
De officiële firmware heeft nu dus ook een OpenVPN server en je kan lekker veel instellen, maar ik zie in de log dat ie standaard Diffie-Helman gebruikt met een key van maar 512 bit, en ik zie nergens een instelling om dit aan te passen en overigens ook niet om SHA-2 te gebruiken. Is er een manier om toch dit aan te passen en hebben andere firmwares deze instellingen ook niet zichtbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
Rinaldootje schreef op maandag 20 januari 2014 @ 08:34:
Zou je de volgende proef eens voor me willen doen?

Zoek eens op, welk IP je telefoon krijgt van de Asus,
doe er eens de bankzaken mee en haal dan het log uit de Asus.

Stuur mij die dan eens op via dropbox (oid) en PM me de link daarvan.
Ik begin nu echt de weg kwijt te raken...

Desnoods moeten we gaan "sniffen" om dit uit te zoeken.
Heb zojuist gedaan wat je voorstelde, maar er komt geen nieuwe vermelding in het logboek. Wel viel kort nadat ik gepoogd had verbinding te maken met Internetbankieren via mijn telefoon, ook de netwerkverbinding op mijn laptop weg. Die is inmiddels hersteld, maar in het logboek (eerste tab onder System log) staat geen vermelding van actie ná 18:51 uur. Voor de duidelijkheid, ik probeerde rond 19:00 uur verbinding te maken.

Overigens komt mijn internet (van Ziggo) binnen op een Cisco modem dat door een medewerker van Ziggo in bridge-mode is gezet. Kan hier nog iets fout zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinaldootje
mefjoew schreef op maandag 20 januari 2014 @ 19:12:
[...]
Overigens komt mijn internet (van Ziggo) binnen op een Cisco modem dat door een medewerker van Ziggo in bridge-mode is gezet. Kan hier nog iets fout zitten?
In principe niet, maar het zou geen kwaad kunnen om dit modem eens een fabrieks reset te geven en dan weer in bridge modem te configureren. Kijk wel eerst, hoe je dat doet en onthoud de oude en nieuwe IP's die dat modem gebruikt.

Wat je wel kan proberen is om dat modem te resetten, eerst in de normale stand te laten staan en dan proberen of je kan bankieren op je telefoon. En daarna het modem in bridge mode zetten.
Als het goed is, heb je in de eerste stand twee maal NAT en de firewall van het modem aanstaan. Daarna niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

het lukt mij niet om meer dan één verbinding met de VPN server op te zetten, zowel met hetzelfde account als met verschillende. Het tweede apparaat wordt steevast geweigerd. Los van elkaar verbinden ze wel gewoon goed. Herkent iemand dit probleem?

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
aardbeix15 schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 05:42:
het lukt mij niet om meer dan één verbinding met de VPN server op te zetten, zowel met hetzelfde account als met verschillende. Het tweede apparaat wordt steevast geweigerd. Los van elkaar verbinden ze wel gewoon goed. Herkent iemand dit probleem?
Is dit sowieso mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

aangezien er meerdere accounts kunnen worden aangemaakt lijkt het me toch niet heel vreemd dat er meerdere gelijktijdige VPN-sessies kunnen worden gestart..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs8
Heeft iemand SSH werkend met de officiële firmware? Er zou in de WebGUI een instelling moeten zijn om SSH te enablen, maar ik heb alleen een instelling voor Telnet. Proberen via SSH in te loggen met Putty geeft:
"Putty fatal error
Network error: Connection refused"
Matthijs8 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 12:05:
De officiële firmware heeft nu dus ook een OpenVPN server en je kan lekker veel instellen, maar ik zie in de log dat ie standaard Diffie-Helman gebruikt met een key van maar 512 bit, en ik zie nergens een instelling om dit aan te passen en overigens ook niet om SHA-2 te gebruiken. Is er een manier om toch dit aan te passen en hebben andere firmwares deze instellingen ook niet zichtbaar?
Het is via Telnet mogelijk om een DH file te genereren met een hogere keysize, en het is dan ook in de log van de router te zien dat ie gebruikt wordt, maar de knop om de config file te exporteren wordt dan niet zichtbaar omdat ie bezig blijft met het maken van de config file. Na de router aan en uit gezet te hebben heeft ie de DH file weer vervangen door een van 512 bit, dus dat schiet niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
aardbeix15 schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 05:42:
Klopt, heb ik ook! Als ik bijvoorbeeld met mijn laptop op de VPN zit en doe dan VPN met mijn mobiel knikkert hij de laptop eruit. Verbinding verbreken van mijn mobiel + laptop opnieuw verbinden werkt dat niet meer. Dan moet ik een half uur o.i.d. wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:49

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Na lyrische berichten over de ASUS routers RT-N66-U en de AC versie te hebben gelezen, heb ik uit onvrede qua bereik van mijn Sitecom WLR 4000 n300 X4 nu ook maar een RT-N66-U gekocht. :*)

Maar het verschil met de Sitecom is nihil qua bereik! En dat met 3 losse antenne's!! :( :( :(

'k Heb de firmeware geupdate naar 3.0.0.4.374_2050 wat volgens mij de nieuwste is (op de Beta ná) en onder professional het 'vermogen' op 100mW ingesteld (stond op 80mW) .. maar dan doet ie het vergelijkbaar met de Sitecom!

Dat houdt in, op onze slaapkamer vrijwel recht boven de router (houten plafond!) met de antenne's \ | / .. op mijn tablet nauwelijks Youtube kunnen afspelen. Ook in de kamer hiernaast, een gipsplaat wandje
verder al 1 streepje kwijt.

De Sitecom heb ik al voor zo'n 60-70 euro gekocht en deze kostte zelfs 110 euro dus het is ook niet dat ik voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten, maar een paar wandjes verder is toch niet teveel gevraagd?

Van de Sitecom website "Draadloos bereik op 3 verdiepingen, in de tuin en op het balkon" ..
waar halen ze het vandaaan?????? 8)7

Vroeger had ik een Linksys WRT54G en had ik een pc op zolder(!) staan die dit nog keurig oppikte! _/-\o_

Is dit nou wederom een kat in de zak?? Wat heb ik aan al die übersnelle verhalen als ik vrijwel geen bereik heb? Hemelsbreed praten we over een meter of 3, 4 !! :'(

[ Voor 47% gewijzigd door Alfa Novanta op 27-01-2014 16:05 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-09 15:10

Lancer

What the......

1) Welke band? 2.4GHz of 5GHz? 5GHz heeft een laag doordringend vermogen. Op 2.4GHz kom is zelfs door 2 betonplaten heen met de Wifi
2) Streepjes zeggen niet alles, ik kan met één streepje prima een streaming verbinding opzetten
3) Heb je al eens met een tool als b.v. inSSIDer naar het Wifi spectrum gekeken? Als je buurman op hetzelfde wifi kanaal zit, kun je daar hinder van hebben. Overigens heeft de 2.4GHz band maar 4 niet overlappende kanalen, 1,6,11 en 13

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

^Met hem

Heb hem onlangs nog meegemaakt dat kanaal 1 werd gebruikt en er in de omgeving ook nog 3 routers stonden die hierop uitzonden. Aangezien op kanaal 11 welgeteld precies 1 netwerk zat (zo te zien ver weg) heb ik het kanaal aangepast van 1 -> 11. Gevolg was een beter bereik en snellere verbinding.

Stel als het druk is op dat kanaal de bandbreedte alleen op 20Hz en niet op 20-40 Hz of 40 (of 20-40-80)

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

bedankt voor de reacties :)

Ik gebruik wifi analyzer en hij kwam op auto op 2.4Ghz met kanaal 6 waarop nog een paar netwerken zaten, dus heb ik hem zelf op kanaal 9 gezet, mooi tussen 6 en 11 in waarop een andere buur zit. Voor de rest is het een rijtjeshuis is een dorp dus in totaal eens 5 of 6 stoorzenders .. niet bijster spannend lijkt me en die komen niet boven -80dB uit .. de mijne schommelt rond tussen -40 -45dB terwijl hij naast me staat op het bureau met de antenne's omhoog gericht.

Op 5 Ghz ben ik de enige (in het dorp? :P) dus die op auto op kanaal 48 laten staan .. is dan ca. -45 dB -50 dB .. dat lijkt me niet bijster. Volgens mij deed ie het op een andere firmware iets beter. :/

edit: als ik de telefoon nu recht in het verlengde van een antenne hou gaat ie ineens van -45 dB naar -25 dB .. da's dan wel heel erg gerichte/geconcentreerde bundel :/ Ik meen ook wel eens gelezen te hebben dat antenne's rondom uitzenden, maar deze lijkt echt vanuit de top te stralen.

edit2: op 2,4Ghz had ik 20/40 MHz bandwidth geselecteerd en dan vraagt ie om een extension channel below/above .. heb dat nu eens aangepast naar 20 MHz op kanaal 9 zonder extension channel, maar doet niet veel. -40dB met 1 antenne horizontaal naar mijn telefoon gericht.

Afbeeldingslocatie: http://www.alfa90.nl/overig/got/asus/Screenshot_2014-01-27-17-18-40.png

[ Voor 33% gewijzigd door Alfa Novanta op 27-01-2014 17:20 ]

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinaldootje
Zoals boven je ook al is gemeld, zijn er op de 2.4 GHz maar drie echte kanalen te gebruiken: kanaal 1, 6 en 11.
Als jij op kanaal 9 zit, zit je de andere te storen en storen de andere jou. Als je op een van de drie "echte" kanalen gaat zitten, dan wachten de routers allemaal op elkaar.

En waarom denkt iedereen, dat je met een hoger vermogen ook beter bereik hebt?
Wie heeft die fabeltjes in de wereld geholpen?

[ Voor 0% gewijzigd door Rinaldootje op 28-01-2014 16:48 . Reden: Foutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 16:45
Rinaldootje schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 16:47:
Zoals boven je ook al is gemeld, zijn er op de 2.4 GHz maar drie echte kanalen te gebruiken: kanaal 1, 6 en 11.
Als jij op kanaal 9 zit, zit je de andere te storen en storen de andere jou. Als je op een van de drie "echte" kanalen gaat zitten, dan wachten de routers allemaal op elkaar.
Heb hem op 13 staan, leek me ook wel een okay kanaal. Ook daarmee echter een relatief brak signaal. Inssider geeft aan dat alleen de 5GHz kanalen "goed" (groen) zijn, alle 2.4's zijn geel en rond de 65%.

Misschien nóg maar eens experimenteren met de stand van de antennes. Firmware's/settings lossen niets op.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:37
Ik heb deze router 2e hands via Marktplaats gekocht, met garantie. Ben benieuwd, krijg 'm binnenkort binnen.

Is jullie ervaring dat de router met laatste Asuswrt-Merlin firmware qua bereik beter scoort dat de stock Asuswrt firmware?
In de releasenotes van Asuswrt-Merlin staat Note that the RT-N66U did get a newer wifi driver, so give it a try, as it might have resolved or at least improved on the wifi range issues maar ik weet niet of die nieuwe wifi driver ook in de stock firmware zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Rinaldootje schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 16:47:
okay, ja zonder de achterliggende theorie te kennen dan zie je in de interface een pull-down menu met 13 kanalen zonder verdere toelichting, dus dan kijk je naar de grafiek en denk je 'dan piep ik wel even tussen 6 en 11 in" .. maargoed, als dat zo niet werkt omdat ze dan niet op elkaar wachten en door elkaar heen lullen dan snap ik het probleem nu en zal ik hem eens op 11 proberen.

dat wist ik dus niet ... maar daarom posten mensen ook op tweakers om te leren van anderen :)

Wikipedia: List of WLAN channels
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/8/8c/2.4_GHz_Wi-Fi_channels_%28802.11b%2Cg_WLAN%29.svg/720px-2.4_GHz_Wi-Fi_channels_%28802.11b%2Cg_WLAN%29.svg.png
En waarom denkt iedereen, dat je met een hoger vermogen ook beter bereik hebt?
nou, dat lijkt me logisch toch?? meer zendvermogen? waarom zouden ze het anders ook limiteren?

edit: nou, op 11 leek ik een iets hoger/beter signaal te krijgen maar het bereik is nog steeds om te janken :X

[ Voor 38% gewijzigd door Alfa Novanta op 28-01-2014 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 10:30
Draadloos netwerk is 2-richting verkeer, dus het signaal van je laptop moet ook weer terug gaan. Een hoger zendvermogen van je router helpt hier helemaal niets bij.

Richten van de antenne's kan wel enorm veel schelen. Dit type antenne's zijn rondstralers en stralen dus haaks ten opzichte van de antenne's. Probeer hier eens mee te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
En een antenneversterker die boven zijn vermogen gaat zal ruis introduceren in het signaal.
Beetje zoals een radio'tje dat je luider zet dan 'm aankan -> crap geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de VS hebben ze maar 11 kanalen, dus 1, 6 en 11 overlappen elkaar niet. Ze liggen 5 kanalen uit elkaar. In Nederland gebruiken we 13 kanalen. Dus de kanalen 2, 7 en 12 alsmede de kanalen 3, 8 en 13 overlappen elkaar ook niet. De informatie op internet gaat vrijl altijd over de Amerikaanse situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tollo71
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik overweeg deze router aan te schaffen ter vervanging van mijn oude, trouwe Linksys 54GL router. Ik zou ook graag de Asus gebruiken als "semi-NAS", door er een externe HD aan te koppelen. Het idee is deze voor simpele taken te gebruiken: backup en centrale opslag, waarbij ook de filmverzameling hier op komt te staan. Deze moet vervolgens gestreamd kunnen worden naar een Mede8er mediaspeler.

Hoe zijn de ervaringen op "NAS-gebied"? Stabiel, gebruiksvriendelijk? Wat voor up/down snelheden worden hierbij gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh623661
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18:43
Daar gebruik ik hem ook voor, werkt perfect. Ik stream films naar mijn AcRyan In HD met TrueHD geluid. Daar heb je nogal wat bandbreedte voor nodig maar dat doet hij prima. Ik geloof dat hij zo'n 10 MB schrijft. Lezen weet ik niet uit mijn hoofd maar zal sneller zijn. Via AiCloud kan ik overal ter wereld bij mijn bestanden. Wifi heeft een fantastisch bereik op 2,4 Ghz, 5 Ghz natuurlijk minder maar dat ligt aan de techniek. Op beide haal ik draadloos de snelheid van mijn abonnement(60 Mbit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinaldootje
ing._Buttje schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 20:19:
nou, dat lijkt me logisch toch?? meer zendvermogen? waarom zouden ze het anders ook limiteren?

Om je dat duidelijk te maken zal ik een heel simpel voorbeeldje geven:

Wat hoor jij, als je jouw versterker (radio?) voluit laat spelen?
Behalve dat het knetterhard is, hoor je ook heel veel vervorming.
Denk je dat dit in een wifi router anders zal zijn?

Ik haal in mijn flatje, (ondanks de 43 andere accesspoints die ik kan "zien") normaal de volle snelheid.
En ik sta "maar" op 50% van het volle vermogen te zenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Nofi, maar is dat echt wel zo? Een audio versterker draai je tegen zijn plafond wanneer ie niet meer genoeg vermogen/stroom leveren kan aan de speakers en de spanningsvorm hierdoor gaat vervormen, wat de speakers dan weergeven als gekraak. De 100mW in een router is een door de EU opgelegde grens. Men MOET het vermogen daarop limiteren. Wellicht is de router wel in staat om 400mW te versturen. We hebben het over milliWatts en milli is wel verdomd klein. De 100mW (0,1 Watt) lijkt mij gewoon een variabele op een slidertje die niet hoger gekozen is om die reden. Is het ook niet zo dat andere firmware er hierom ook meer uit weten te persen??

Zodra je echt tegen de fysieke grens van de router aan zit zou het misschien wel kunnen wat jij zegt, maar ik weet niet of dat hier aan de hand is. Ook is de 'belasting' anders dan bij een luidspreker die daadwerkelijk stroom trekt .. maargoed, hier houdt mijn kennis ook ergens op dus corrigeer me gerust! :P

btw het kanalen stuk staat hier perfect uitgelegd ..
Bron: Wikipedia: Wi-Fi
Limitations

Spectrum assignments and operational limitations are not consistent worldwide: Australia and Europe allow for an additional two channels beyond those permitted in the US for the 2.4 GHz band (1–13 vs. 1–11), while Japan has one more on top of that (1–14).

A Wi-Fi signal occupies five channels in the 2.4 GHz band. Any two channel numbers that differ by five or more, such as 2 and 7, do not overlap. The oft-repeated adage that channels 1, 6, and 11 are the only non-overlapping channels is, therefore, not accurate. Channels 1, 6, and 11 are the only group of three non-overlapping channels in North America and the United Kingdom. In Europe and Japan using Channels 1, 5, 9, and 13 for 802.11g and 802.11n is recommended.[citation needed]

Equivalent isotropically radiated power (EIRP) in the EU is limited to 20 dBm (100 mW).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinaldootje
Een milliWatt hoogfrequent is niet zoals een Watt uit een versterker, ik zei het als voorbeeld, die je wel heel letterlijk genomen hebt.
Als je iets meer wil weten, kan ik je dit pdf'je aanraden.

Neem maar van mij aan, of ga anders eens googlen op het internet naar "Hoog frequent vermogen" dat die milliWatt al heel moeilijk is om die stabiel te krijgen. En fabriekanten gaan daar echt niet beter spullen inzetten als de max. vemogen net aan gehaald wordt. Ik ken fabrikanten die zelfs minder geschikte componenten uitzoeken om die te gebruiken dan de wat duurdere, omdat die het ook net kunnen halen (of niet).

Veel sterkte met je "kacheltje". De buren zullen ook blij met je zijn :9
Als je maximaal uitstuurt; worden de componenten ook heter, nog meer vervorming en het verkort de levensduur oook nog eens in het kwadraat. Kortom; je hebt alleen jezelf er maar mee.

[ Voor 10% gewijzigd door Rinaldootje op 29-01-2014 18:30 . Reden: Toevoegingen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
Even de specs van een vergelijkbare chipset opgezocht (voor de BCM4331 niet gevonden..):
Transmit power configurable up to +15 dBm (802.11g), +20 dBm (802.11b)
Ook in de specs van de RT-N66U staat het volgende:
RF output power:
2.4GHz : 18~19dBm (g/n mode), 20~21dBm (b mode)
5GHz : 14~15dBm
Volgens deze converter komt dat neer op:
+15dBm = 32mW
+20dBm = 100mW
Maw. zou me zeer verbazen als dat ding meer dan 100mW kan afgeven sowieso.

En als jullie geloven dat een fabrikant componenten zal gebruiken die dubbel zoveel marge hebben als vereist, dan ben je zeer naïef lijkt mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Ik heb geen verstand van zendtechniek da's duidelijk :)
Zo gesteld zal de hardware inderdaad wel niet overgedimensioneerd zijn.

Hij werd best wel warm ja .. was me direct al opgevallen.
Af-fabriek staat ie op 80mW. 'k Zal eens kijken wat ie op 60mW doet.

edit: moah ... 3x niks helaas ..
kan nog steeds niet vloeiend Youtube kijken op de slaapkamer :/

lichtelijk offtopic misschien, maar als de ASUS dít al niet voorelkaar krijgt ..

Afbeeldingslocatie: http://www.alfa90.nl/overig/got/asus/ontvangst_60mW.PNG

A. Woonkamer
B. Werkkamer bij router (tussenwand gipsplaat en boord)
C. Trap naar boven
D. Slaapkamer (vloer/plafond is gipsplaat en dikke houten vloer)

Afbeeldingslocatie: http://www.alfa90.nl/overig/got/asus/situatie.PNG

ben redelijk moedeloos aan het worden .. :X

edit: grmpf .. denk dat ik weet wrom het op bed niet wil ..

Afbeeldingslocatie: http://www.auping.be/aupingcms_web/media/auping_be_nl/het_assortiment/spiraalbodems/k2_spiraalbodems/Main_image_high/K2_spiraalbodem_1.jpg

naast het bed op de vloer geeft ie zowaar 4 balkjes 7(8)7

tijd voor een lattenbodem :') :')

[ Voor 77% gewijzigd door Alfa Novanta op 29-01-2014 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frennek
  • Laatst online: 17-09 10:30
Als de router in je werkkamer netjes rechtop staat en de antenne's ook omhoog gericht zijn, heb je op die verdieping prima bereik (wat je ook ziet in je metingen). Mochten de antenne's in deze stand staan, staan ze niet goed gericht voor andere verdiepingen. Probeer je antenne's eens bij te stellen zodat ze meer naar boven gericht staan.

En dan dus niet de antenne's naar de plek waar je netwerk wilt hebben laten 'wijzen', maar ze haaks erop te zetten. Hier een plaatje wat het duidelijker moet maken hoe dit type antenne straalt:
Afbeeldingslocatie: http://www.data-linc.com/instinst/antenna/imagesant/antenn5.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Ik heb ze zoals ASUS voorschrijft ... dus zo ..

Afbeeldingslocatie: http://www.topwirelessroutersreviews.com/wp-content/uploads/2012/12/ASUS_RTN66U_Reviews.jpg

de 2 aan de zij stralen dus deels de grond in maar ook omhoog elk de andere kant op, dus dat lijkt wel ok B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
  • Laatst online: 30-08 22:16
Ik heb gigantisch veel last van een trager wordende verbinding met deze router. Als ik de router reboot haal ik uitstekende resultaten:
2.4GHz: 41Mbps Download en 7Mbps Upload.
5GHz: 89Mbps Download en 7Mbps Upload.

Maar nu precies 24u later zijn mijn snelheden:
2.4GHz: 8Mbps Download en 3Mbps Upload.
5GHz: 7Mbps Download en 4Mbps Upload.

Ongeacht welk device zijn de resultaten vergelijkbaar. Ik heb een 120/10 Mbps verbinding van UPC. Genoemde waarden zijn met wifi gemeten uiteraard. Bedraad zou ik nog kunnen proberen, maar de router staat op een plankje hoog in de meterkast dus dat heb ik nog niet geprobeerd. Dit euvel had ik overigens al met de voorlaatste firmware. Helaas heeft de huidige firmware het niet opgelost. Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yeroen76
ing._Buttje schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 22:51:

[afbeelding]

de 2 aan de zij stralen dus deels de grond in maar ook omhoog elk de andere kant op, dus dat lijkt wel ok B)
Of dit een goeie opstelling is hangt volledig van jouw situatie af. Bij mij werkte dit in ieder geval totaal niet. Pas met veel trial / error in pogingen de antennes goed te richten heb ik het bereik gekregen dat ik zocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Nu online
ing._Buttje schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 22:51:

[afbeelding]

Zoals hierboven ook al wordt gezegd is dit niet bij iedereen de beste opstelling. Ik heb op 10 meter van het router op mijn thuiswerkplek 3-5 dB meer bereik als de antennes licht naar elkaar gericht staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIMIC
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Yeroen76 schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 21:54:
[...]

Of dit een goeie opstelling is hangt volledig van jouw situatie af. Bij mij werkte dit in ieder geval totaal niet. Pas met veel trial / error in pogingen de antennes goed te richten heb ik het bereik gekregen dat ik zocht.
Hoe heb jij ze staan dan?

Bij mij is het bereik ook nog niet echt goed (in windows 24-52 mbit). Mijn ontvanger staat in een hoek van 90 graden rechtsboven mijn router. Dat zou betekenen dat de rechter antenne er precies naar toe wijst.

Zoiets dus van zijaanzicht...
|__________________|______________PC_____
|............................... |....................................
|.... \ | / .....................|.................................... > Begane grond
|...router....................|....................................
|________________________________________

Hoe denk je dat mijn antenne zou moeten staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 16:45
NIMIC schreef op zondag 02 februari 2014 @ 09:54:
[...]
Hoe denk je dat mijn antenne zou moeten staan?
De antennes stralen "zijwaards" hè, dus 90 graden t.o.v. de lengte-as. Denk dat bijv. \..|..\ dan beter is.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19-04 20:41
Ik was het zo zat.. 2.4 ghz.. bleh! Komen denkik 30 netwerken hier binnen. Dus erg irritant.
Nu op elke verdieping een RT-n66 u gezet. En lekker met me macbook via 5 ghz! Klaar. Haal nu altijd me 120 mbit draadloos van me upc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Alcje schreef op maandag 03 februari 2014 @ 23:05:
Ik was het zo zat.. 2.4 ghz.. bleh! Komen denkik 30 netwerken hier binnen. Dus erg irritant.
Nu op elke verdieping een RT-n66 u gezet. En lekker met me macbook via 5 ghz! Klaar. Haal nu altijd me 120 mbit draadloos van me upc.
Had je niet beter een paar access points kunnen kopen? Stuk goedkoper...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:23
Met 5GHz ondersteuning? Welke dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

gatverdamme .... ben helemaal klaar met die RT-N66U :(

Nu vloog mijn hele netwerk eruit .. ding uit/aan .. 3x pingen .. foetsie .. uit/aan .. 3x pingen .. foetsie!

Pak mijn 'oude' Sitecom 300N X4 router .. en plug-and-play! :)

Die Asus wordt ook zo warm vanaf dag 1 al .. (staat op default 80mW)
Zal 'm nog eens proberen alstie is afgekoeld ..

Ben zwaar teleurgesteld. Had zoveel verwacht van dit apparaat na alle reviews en ook van ASUS waar ik op zich groot fan van ben, maar dit is rommel ! :(

[ Voor 5% gewijzigd door Alfa Novanta op 04-02-2014 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinaldootje
@ing._Buttje
Ik zou wel eens willen weten, wat je allemaal met dat ding uitgehaald hebt waarom je nu deze ellende krijgt.
Het ding draait al bijna anderhalf jaar bij mij thuis zonder enig centje pijn. Tevens wordt ie amper hand warm.

Of je hebt iets in de instellingen zitten verstellen waardoor het ding nu instabiel is geworden of je hebt er een maandag ochtend machine (van gemaakt, beroep op garantie)?
Al eens een factory reset gedaan en dan nog eens een ping geprobeerd?
Welke firmware heb je er in zitten?
En als je het vermogen op 50% zet, hoe "heet" wordt het ding dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Rinaldootje schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 12:02:
@ing._Buttje
Ik zou wel eens willen weten, wat je allemaal met dat ding uitgehaald hebt waarom je nu deze ellende krijgt.
Het ding draait al bijna anderhalf jaar bij mij thuis zonder enig centje pijn. Tevens wordt ie amper hand warm.

Of je hebt iets in de instellingen zitten verstellen waardoor het ding nu instabiel is geworden of je hebt er een maandag ochtend machine (van gemaakt, beroep op garantie)?
Al eens een factory reset gedaan en dan nog eens een ping geprobeerd?
Welke firmware heb je er in zitten?
En als je het vermogen op 50% zet, hoe "heet" wordt het ding dan?
Niet veel :)

uitgepakt, aangesloten, aangezet, firmware werd geupdate, herstart, firmware werd geupdate, herstart .. handmatig nog firmware versie 3.0.0.4.374.2050 geïnstalleerd want dat deed ie niet vanzelf, herstart .. en vervolgens ssid ingesteld, kanaal 11 gekozen nadat jullie 9 afraadden, power teruggezet naar 80mW nadat jullie 100mW afraadden .. dagje of 2 gedraait, keer of 100 aan de antenne's gedraait (niet dat, dat uitmaakte) .. en toen zat ik lekker beetje te computeren toen mijn streaming audio eruit vloog ..... nah en de rest is bekend :')

heb hem niet zo lang op 50/60% gehad, maar volgens mij maakte het niet zoveel uit .. vergelijk het met een laptop die al 2 uur aan staat .. die worden best warm, je voelt dat er iets in zit wat gewoon heel erg warm is. En ik verwacht eigenlijk dat ie kwalijk voelbaar warm worden zou .. als ie maar een wat of 10 neemt..

[ Voor 47% gewijzigd door Alfa Novanta op 05-02-2014 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinaldootje
Dan denk ik datje echt een maandag ochtend apparaat in het bezit hebt.
Ik zou aanspraak op de garantie maken, want dit hoort absoluut niet. Ik kenmeerdere eigenaren van het apparaat persoonlijk en dit ehb ik nog nooit gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
Installeer eens Merlin? Ik heb de indruk dat het toestel stabieler draait met die firmware...
En disable QoS!

[ Voor 8% gewijzigd door DieterVDW op 05-02-2014 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19-04 20:41
Ik draai idd ook met Merlin. Zelfs de 2.4 is verbeterd.

Maar juist de TX power opschroeven geeft bij mij veel problemen. Zelfs als de tx hoger als 200 gaat dan ben ik gewoon me 5 ghz netwerk kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Volgens mij is het in dit topic nog niet genoemd.
Er is een lijst online verschenen met de IP-adressen van ongeveer 13.000 kwetsbare Asus routers
Van de Duitse Chip:
http://www.chip.de/news/A...ern-pruefen_67024929.html

Ik kon geen Nederlandstalige versie van dit bericht vinden

edit: Behalve de lijst met IP-adressen in principe oud nieuws. Dit lek is in de laatste firmwareversies immers gedicht.

[ Voor 16% gewijzigd door Henk007 op 07-02-2014 02:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:37
musicfreak schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 20:01:
Ik heb deze router 2e hands via Marktplaats gekocht, met garantie. Ben benieuwd, krijg 'm binnenkort binnen.

Is jullie ervaring dat de router met laatste Asuswrt-Merlin firmware qua bereik beter scoort dat de stock Asuswrt firmware?
In de releasenotes van Asuswrt-Merlin staat Note that the RT-N66U did get a newer wifi driver, so give it a try, as it might have resolved or at least improved on the wifi range issues.
Echter ik weet niet of die nieuwe wifi driver ook in de stock firmware zit.
Ik quote mezelf maar even want ik ben hier nog steeds benieuwd naar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

@musicfreak Ik draai zelf ook al nu een lange tijd op de Merlin firmware. Voor tweakers toch een must want je kan veel mee info uitlezen. En qua bereik ligt het er maar net aan hoe druk het is en waar de router staat.

Probeer gewoon eerst de laatste (beta?) officiele firmware en kijk of die bevalt. Ga daarna pas met Merlin aan de slag zou ik zeggen. Merlin is niet meer dan een uitgebreidere versie van de Asus firmware.

Vaak genoeg zie je zaken uit de Merlin firmware terugkomen in een latere officiele release van Asus :+

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William/Ax3
  • Laatst online: 30-08 08:36

William/Ax3

We are Starstuff

Merlin heeft EM release die de range beter zou moeten maken ik zou zeggen probneer die gewoon eens:

CHANGED: Discontinued SDK5 builds for the RT-N66U. The new EM
builds resolved wifi range issues by running the SDK6
driver set in Engineering Mode (driver provided by Asus).
Look in the Experimental folder for the EM build - it will
eventually become the standard build for the N66U once
it gets sufficiently tested. You might need to do a
factory default reset after switching to an EM build,
for best results.

|WOW Daggerspine | Troll Hunter Axejess |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvanes
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-05 20:21
Ik gaat ook eens die Merlin Firmware proberen want met de stock firmware van Asus valt na ongeveer 24 a 36 uur de Wifi weg. Dan een reboot en alles werkt weer. Ben benieuwd of die Merlin Firmware dit probleem oplost bij mij.

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-09 06:38
ASUS RT-N66U Firmware version 3.0.0.4.374.4422
Security related issues
- Fixed lighthttpd vulnerability.
- Fixed cross-site scripting vulnerability (CWE-79).
- Fixed the authentication bypass (CWW-592).
- Added notification to help avoid security risks.
- Fixed network place(samba) and FTP vulnerability.

Improvement
- Redesigned the parental control time setting UI.
- Updated multi language strings.
- Adjusted FW checking algorithm.
- Adjusted Time zone detecting algorithm.
- Improved web UI performance

http://dlcdnet.asus.com/p...W_RT_N66U_30043744422.zip

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

iemand al ervaring met de nieuwe firmware, maw crasht je router niet :P

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-09 06:38
nee, geen problemen. wel naar fabrieksinstellingen hersteld voor en na de update

• Virtua
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17-09 21:19
Heb zelf problemen met de map synchronisatie, wat ook ook probeer krijg steeds een error, de rest werkt trouwens top, ddns , vpn , harde schijf goed bereikbaar extern , downloaden met torrent en nzb...noem maar op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van D
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-09 18:24
Momenteel vraag ik mij af wat ik het beste kan doen. De RT-N66U gaat “achter” mijn Cisco EPC3925 modem/router komen. Ik overweeg twee opties:
  • De Wlan op de Cisco uit (laten) zetten. Dus deze als modem en DHCP server laten functioneren. En de RT-N66U alleen als AP en (LAN)switch.
  • De Wlan en de DHCP functie op de Cisco uit (laten) zetten. En de RT-N66U het werk (AP, DHCP etc.) laten doen.
Wat zijn jullie ervaringen hiermee en wat is het verstandigst om te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 3925 lekker bridgen. Heb daarom speciaal bij UPC de dode modem EPC 3212 gevraagd. Lijkt mij het handigste en verstandigste..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Gewoon op bridge

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Ik draai momenteel de laatste Merlin-build (eindigt op .39 als ik mij niet vergis) en ik merk dat de SMB-share van mijn USB-stick niet toelaat dat er dirs verwijderd worden, alhoewel bestanden verwijderen wel werkt. Dit werkte vroeger wel op de asus-firmware.

Iemand die dit probleem herkent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
Ik vermoed toch echt dat ik een zgn maandagochtend-model heb.. Eerder in dit topic al problemen gemeld en toen diverse dingen geprobeerd (op advies) om de boel op te lossen. Niets hielp echt, maar er stond eerst een vakantie op de planning dus maar even laten rusten.. Na terugkomst de nieuwste ASUS-firmware geïnstalleerd, met een hard reset voor en na de installatie. Direct snelheid doorgemeten via LAN-kabel aan laptop: 60Mb, perfect dus! Na afkoppelen ook direct draadloos gemeten op dezelfde laptop, wat neerkwam op 33Mb. Nog steeds prima dus. Ook via de telefoon werkten alle apps (internetbankieren e.d.) in eerste instantie prima.
Een dag later is het echter weer drama. Internet valt zo nu en dan heel erg terug in snelheid en via de telefoon is het helemaal drama. Speedtest is soms onbereikbaar, maar wanneer ik er wel op kom meet ie een snelheid van 17Mb.

Tenzij iemand nog een idee heeft over wat er aan de hand kan zijn (zie een pagina of drie terug voor eerdere probeersels na tips van oa Rinaldootje), ga ik em denk ik terug brengen naar de winkel. Heb het apparaat medio september aangeschaft, dus nog recht op garantie lijkt me. Nu weet ik niet of de router opgestuurd gaat worden naar ASUS en ik moet wachten op hun bevindingen (lees: paar weken zonder router), of dat ik van de winkel een vervangend exemplaar krijg. Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

mefjoew schreef op maandag 17 februari 2014 @ 08:13: Nu weet ik niet of de router opgestuurd gaat worden naar ASUS en ik moet wachten op hun bevindingen (lees: paar weken zonder router), of dat ik van de winkel een vervangend exemplaar krijg. Iemand hier ervaring mee?
Geen idee waar je dat vandaan hebt maar in de meeste gevallen zal de winkel jouw niets 'lenen'. Ik denk dat je beter een andere (2de hands) router neer kan zetten en afwachten tot asus je router heeft nagekeken.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
Sc0rPi0N schreef op maandag 17 februari 2014 @ 09:01:
[...]

Geen idee waar je dat vandaan hebt maar in de meeste gevallen zal de winkel jouw niets 'lenen'. Ik denk dat je beter een andere (2de hands) router neer kan zetten en afwachten tot asus je router heeft nagekeken.
Scheer&Foppen.. Maar dan ga ik idd daar vanuit en zal ik eerst even m'n oude router eraan slingeren!
Tenzij iemand nog een gouden tip heeft dan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinaldootje
mefjoew schreef op maandag 17 februari 2014 @ 09:30:
[...]

Scheer&Foppen.. Maar dan ga ik idd daar vanuit en zal ik eerst even m'n oude router eraan slingeren!
Tenzij iemand nog een gouden tip heeft dan..
Ik denk ook, dat je tijdelijk even je oude router moet aanslingeren.
Zelf heb ik de ervaring met Asus (weliswaar met een tablet) dat deze met een dikke week uit-en-thuis is. Ik meende me te herinneren dat deze naar Hongarije verstuurd werd voor reparatie met DHL.

Ze zullen er waarschijnlijk een nieuw moederbord inzetten.

TIP: Geef niets extra's mee dan alleen de router zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
Oké, dit is erg bijzonder. Wilde vanavond de oude router aansluiten (Sitecom N300) en morgen de Asus terugbrengen. Bleek ik bij de Sitecom helemaal geen internet te kunnen krijgen. Dus maar gebeld met Ziggo, waar de telefoniste probeerde mijn Ziggo-modem uit te lezen (kon immers iets mis zijn met de bridge-stand ofzo..). Bleek het Ziggo-modem dus niet goed te functioneren! Nu komt morgen een monteur langs om het modem te vervangen, waarna ik hoop (verwacht?!) dat alles eindelijk naar behoren werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yeroen76
Wow, mefjoew.. 10 januari schreef ik in reactie op jouw verhaal onder andere:

'Ik zou eerst eens bedraad checken hoe het zit met je snelheid bij problemen, ook direct op je modem. Laatste keer dat ik dergelijke problemen had bleek m'n modem niet goed.'

Ik hoop voor je dat je problemen nu eindelijk opgelost worden. En dan de volgende keer als je hulp nodig hebt ook eerst alle opties zelf proberen aub! Scheelt veel mensen hier veel moeite..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
Yeroen76 schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 07:31:
Wow, mefjoew.. 10 januari schreef ik in reactie op jouw verhaal onder andere:

'Ik zou eerst eens bedraad checken hoe het zit met je snelheid bij problemen, ook direct op je modem. Laatste keer dat ik dergelijke problemen had bleek m'n modem niet goed.'

Ik hoop voor je dat je problemen nu eindelijk opgelost worden. En dan de volgende keer als je hulp nodig hebt ook eerst alle opties zelf proberen aub! Scheelt veel mensen hier veel moeite..
Direct op modem was niet mogelijk, omdat die in bridge stond.. Tenminste, dat dacht ik. Zoals gezegd gaf bedraad via de router 60Mb, dus dat leek oké. Gekke was dat telkens na een reset van de router alles weer oké werkte, dus dan leek het modem toch niet het probleem te zijn?
Maar goed, excuus aan een ieder wiens tijd ik onnodig heb gebruikt! :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:47
We verwachten nu wel een uitgebreide review van de router wanneer je modem naar behoren werkt ;)
Pagina: 1 ... 21 ... 30 Laatste