Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jp73
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-09 11:48
Mooi ik heb de waardes op 400 gezet en na een reboot blijven ze erin staan. Morgen even kijken of het bereik in huis verbeterd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:17
jp73 schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 00:26:
Mooi ik heb de waardes op 400 gezet en na een reboot blijven ze erin staan. Morgen even kijken of het bereik in huis verbeterd is.
Hoe is het bereik en de snelheid geworden?
Zullen deze settings ook bewaard blijven na een firmware-upgrade?

[ Voor 10% gewijzigd door pitchdown op 10-10-2013 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:52

Edd

pitchdown schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 10:50:
Deze settings worden bewaard in het nvram en blijven dus staan na een reboot en/of firmware update.
Wel is het zo dat het soms voorkomt dat een firmware update (door een driver-update o.i.d.) niet lekker werkt met bestaande settings in het nvram. De oplossing daarvoor is om het nvram te clearen. Dit kan door een 30-30-30 reset of een commando uit te voeren via telnet. Het spreekt dan ook voor zich dat je de settings kwijtraakt en opnieuw moet toepassen.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jp73
pitchdown schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 10:50:
[...]

Hoe is het bereik en de snelheid geworden?
Ik heb in mijn huis op alle slaapkamers (van de kinderen) Logitech Squeezeboxes staan om muziek te streamen. De router zit in de meterkast bij de voordeur en de squeezebox die het meest moeite had met de ontvangst staat op de 2e verdieping. Daar zitten 2 betonnen vloeren tussen en een paar tussenwanden.

Voorheen gaf de squeezebox rond de 30% signaal aan en nu 44%. Ik heb hem een poosje laten spelen maar nu is er geen onderbreking meer, voorheen wel.
Dus de verhoging van de waarden in de router werkt wel degelijk !

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not_Disclosed
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-09 09:06
Ik zie dat sinds 9 oktober versie 3.0.0.4.374.979 van de firmware beschikbaar is op de Asus site.

Changelog:

ASUS RT-N66U Firmware Version 3.0.0.4.374.979
Fixed:
1. Fixed throughput issue when VPN server broadcast is enabled.
2. Fixed DNS Amplified DDoS vulnerability.

Modified:
1. Disable auto mac clone for Singpore SKU.

Added:
1. Roaming assistance option in wireless->professional. Administrator can define the disconnection RSSI threshold. It can help client switch to better signal AP faster in multiple AP environment.

A life lived in fear is a life half lived

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
jp73 schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 13:32:
[...]

Ik heb in mijn huis op alle slaapkamers (van de kinderen) Logitech Squeezeboxes staan om muziek te streamen. De router zit in de meterkast bij de voordeur en de squeezebox die het meest moeite had met de ontvangst staat op de 2e verdieping. Daar zitten 2 betonnen vloeren tussen en een paar tussenwanden.

Voorheen gaf de squeezebox rond de 30% signaal aan en nu 44%. Ik heb hem een poosje laten spelen maar nu is er geen onderbreking meer, voorheen wel.
Dus de verhoging van de waarden in de router werkt wel degelijk !

:)
En de snelheid van bv. een datakopie met deze instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jp73
pitchdown schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 09:39:
[...]

En de snelheid van bv. een datakopie met deze instellingen?
Daar kan ik je zo niet aan helpen...ik heb geen laptop of zo bij de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 21:03

xon

Fijn dat sommige van jullie geholpen zijn door de power settings.

Overigens had ik tot gister enorm veel problemen om het signaal 2 verdiepingen omhoog te krijgen in een vrij nieuw huis met dikke muren en dikke plafonds. Ik had aan de ontvangstkant een Alfa USB adapter die bekend staat als 1 van de meest gevoelige high power adapters. Toch, niet tevreden!

De andere adapter die veel door freaks gebruikt wordt is de Engenius eub9603h. Gister binnengekregen uit Letland (!) voor 20 dollar en mijn bek viel open bij het aansluiten. Van 20 netwerken die ik zag zie ik er nu meer dan 50! Waar ik zat op 20mb (van 60mb internetsnelheid) zat ik met de omdirectionele antennetje die erbij zat op 50 mb!

Omdat ik niet sliep tot ik de max eruit gehaald zou hebben heb ik er een simpele directionele antenne op gezet. Dit is exact dezelfde antenne die Asus ook verkoopt maar dan voor het 4 dubbele. Ik had er drie gekocht voor mijn Asus maar 1 nu even uitgeleend aan de Engenius.

Situatie nu:

Asus RT-N66U met twee directionele antennes in de kelder 2 verdiepingen lager. Middelste antenne is de standaard omni directionele antenne.

Boven de Engenius met 1 directionele antenne naar beneden gericht (letterlijk richtend op de vloer)

Resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/16m9mqs.jpg

En dus ook de volle 60mb snelheid!

Ok het is geen 5Ghz netwerk en max 150mbs maar voor mij meer dan genoeg.

Doe er opnieuw je voordeel mee :-)

Ik gebruik overigens de bijna laatste firmware van Merlin met SDK5 vanwege de problemen met zender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:24

sapphire

Die-hard pruts0r

Bedankt voor de tip over die netwerk adapter, misschien nog handig als ik toch geen bedraad LAN kan krijgen in mijn nieuwe huis :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
jp73 schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 08:42:
[...]

Hoe heb je die instellingen erin gezet? D.m.v. ssh ?

Is dit in de standaard firmware of in merlin ? En welke firmware versie was dit ?

Ik heb wat gebrek aan bereik, ik zou graag de zendsterkte willen verhogen.
heb de procedure ook geprobeerd met de laatste merlin-firmware.
Geen winst opgeleverd.
Beide kanalen staan wel op 400 mw in de interface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

xon schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 13:57:
..
Omdat ik niet sliep tot ik de max eruit gehaald zou hebben heb ik er een simpele directionele antenne op gezet. Dit is exact dezelfde antenne die Asus ook verkoopt maar dan voor het 4 dubbele. Ik had er drie gekocht voor mijn Asus maar 1 nu even uitgeleend aan de Engenius.
..
Even over die antenne. Had ook al gezien dat Asus daar de hoofdprijs voor vraagt maar mijn Asus Router hangt nu tegen de muur aan (dus de antennes kunnen nu alleen maar 90 graden draaien (naar voren)
Heeft zo'n antenne dan nog nut ?

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-09 13:17

TommyGun

Stik er maar in!

Sc0rPi0N schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 11:58:
[...]

Even over die antenne. Had ook al gezien dat Asus daar de hoofdprijs voor vraagt maar mijn Asus Router hangt nu tegen de muur aan (dus de antennes kunnen nu alleen maar 90 graden draaien (naar voren)
Neem je er zo een :)

http://www.conrad.nl/ce/n...detview1&rt=detview1&rb=2

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ben je dan je 5GHz kwijt? Er staat alleen 2,4GHz bij namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 21:03

xon

Sc0rPi0N schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 11:58:
[...]

Het ligt er natuurlijk aan welke kant je wil richten. Kijk het is geen Yagi of een schotelantenne waarbij de beam heel smal is. Het is meer dan je in plaats van rondstraalt nu naar 1 kant kan zenden en er dus aan de achterkant geen vermogen verloren gaat. Ik had hem eerst ook tegen de muur hangen maar had een beter resultaat toen nadat ik een klein plankje had gemaakt zodat ie 10cm naar voren stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

De linkerantenne zou ik zo kunnen laten omdat dat de kant is van de voortuin. Daar hoeft geen bereik te zijn.
Heb dan liever een richtantenne (recht) naar boven (slaapkamers) en een rechtantenne naar de tuin.

Je hoeft toch niet in de straal te zitten maar toch in de buurt of zie ik dat verkeerd?

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-09 13:17

TommyGun

Stik er maar in!

BounceMeister schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 12:37:
Ben je dan je 5GHz kwijt? Er staat alleen 2,4GHz bij namelijk.
Geen idee, ik pakte maar een random artikel :).

[ Voor 5% gewijzigd door TommyGun op 14-10-2013 16:18 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze router ongeveer 3 weken geleden aangeschaft. Ik was op zoek naar een router met een grotere range dan mijn vorige Belkin54G. Na een dagje gesurft te hebben over het internet en weinig slechte dingen te hebben gelezen dan toch maar gekozen voor de iets duurdere ASUS RT-N66U.

Tot nu toe kan ik eigenlijk alleen nog maar positief over deze zeer gebruikersvriendelijke en tevens zeer uitgebreide Router. Al gebruik ik eerlijk gezegd al die functionaliteit niet.

Ik heb 2 weken gedraaid met de nieuwste ASUS FW versie 3.0.0.4.374.720 en heb hier geen problemen mee ondervonden, echter veel goede dingen gelezen over de Merlin Build FW en nieuwsgierig als ik ben uiteindelijk besloten om deze een kans te gunnen. Wel gekozen voor versie 3.0.0.4_374.33_0-sdk5. Deze heeft de oudere SDK5 WIFI-drivers in gebruik die, als ik de comments op veschillende fora lees, een groter bereik en betere stabiliteit zouden hebben.

Na een week met de Merlin-Build FW te hebben gedraaid nog steeds geen problemen gehad en ik moet zeggen dat ik inderdaad een sterker signaal heb met een groter reikwijdte.

Conclusie: ik ben een tevreden RT-N66U gebruiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Gisteren is de wan-port van mijn RT-N66u defect gegaan.
Reboot en reset was geen oplossing dus binnen de garantie omgeruild.

Andere tweakers die dit misschien ook hebben gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Bij mij had de router weer kuren: http://pastebin.com/4wqfhKkV

Daarna even uit- en aangezet en nu werkt alles perfect op 2.4Ghz, maar op 5Ghz slechte ontvangst en geen verbinding. Bah!

Toch nog wat stabiliteitsissues hoor precies...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Is het niet verstandig om gewoon een cron te laten lopen om 3:00 's nachts die de router opnieuw opstart? :) Dan zijn er denk ik veel mensen van de problemen af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
Mijn router zit op een tijdsklok, van 2u 's nachts tot 18u 's avonds gaat 'm uit.
Dus wordt elke dag opnieuw opgestart ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Verwijderd schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 20:21:
Ik heb deze router ongeveer 3 weken geleden aangeschaft. Ik was op zoek naar een router met een grotere range dan mijn vorige Belkin54G. Na een dagje gesurft te hebben over het internet en weinig slechte dingen te hebben gelezen dan toch maar gekozen voor de iets duurdere ASUS RT-N66U.

Tot nu toe kan ik eigenlijk alleen nog maar positief over deze zeer gebruikersvriendelijke en tevens zeer uitgebreide Router. Al gebruik ik eerlijk gezegd al die functionaliteit niet.

Ik heb 2 weken gedraaid met de nieuwste ASUS FW versie 3.0.0.4.374.720 en heb hier geen problemen mee ondervonden, echter veel goede dingen gelezen over de Merlin Build FW en nieuwsgierig als ik ben uiteindelijk besloten om deze een kans te gunnen. Wel gekozen voor versie 3.0.0.4_374.33_0-sdk5. Deze heeft de oudere SDK5 WIFI-drivers in gebruik die, als ik de comments op veschillende fora lees, een groter bereik en betere stabiliteit zouden hebben.

Na een week met de Merlin-Build FW te hebben gedraaid nog steeds geen problemen gehad en ik moet zeggen dat ik inderdaad een sterker signaal heb met een groter reikwijdte.

Conclusie: ik ben een tevreden RT-N66U gebruiker
Dit kan ik beamen. Als ik de sdk6 versie draai heb ik boven slecht bereik en uitvallende verbinding en op sdk5 doet hij het prima.

Grote voordeel van Merlin was dat er WoL support op zat. Echter zit deze nu ook in de normale firmware, die heeft Asus overgenomen. Wat wel prettig is, is dat je met Merlin een USB stick in de router kunt steken en dan je download en upload statistieken kunt opslaan.

[ Voor 8% gewijzigd door Fairy op 22-10-2013 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jostefa
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:48
Ik draai versie 3.0.0.4.374.32_0 en het is nog altijd slecht! Misschien is een cronjob geen slecht idee, ik denk dat ik dat serieus ga doen (of de router terug brengen)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ja, bij mij ook, hoewel het de laatste tijd wel wat beter gaat. Ik twijfel sterk om naar Merlin over te stappen. Wat zijn nou de core-features geweest waarom de Tweakers hier zijn overgestapt?

Ik begin ook een beetje de hoop te verliezen in ASUS. Dit apparaat is al flink wat maanden op de markt, maar een stabiele firmware is er bijna niet geweest, of je moet inleveren op de features of je moet beveiligingslekken accepteren. Helaas denk ik dat ik hem niet meer naar de winkel terug kan brengen na zoveel maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

jostefa schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 21:42:
Ik draai versie 3.0.0.4.374.32_0 en het is nog altijd slecht! Misschien is een cronjob geen slecht idee, ik denk dat ik dat serieus ga doen (of de router terug brengen)!
Je weet ook dat inmiddels ook versie .979 uit is?
Ik zit zelf ook te twijfelen om die Merlin te gaan draaien. Misschien dat ik hem binnenkort eens bijwerk met de laatste versie.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jostefa
Nee? Ik draai merlin, dit is de laatste toch: RT-N66U_3.0.0.4_374.33_0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd

Edd

Ja, dat is inderdaad de laatste merlin. Het duurt altijd even voordat er een merlin firmware komt waarbij de wijzigingen van de nieuwe Asus-firmware in verwerkt zitten.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binolirao
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-09 13:27
Gisteren mijn RT-N66U via de webinterface proberen te rebooten, na 5-10 min zag ik dat mijn wireless verbinding nog steeds down was. Ook bedraad kon ik niet niet meer in de webinterface van de router komen. Router gereset, hetzelfde probleem.. toen viel me op dat de powerled heel snel knippert (blijkbaar geen goed teken dus).

Reset knop inhouden en router keer uit aan zetten brengt hem tot recovery modus. Na het uploaden van nieuwe firmware via de webinterface (recovery) of recoverysoftware krijg ik een melding dat het succesvol was en de router een keer gereset moet worden. Maar na het resetten brand de power led nog steeds snel en kan ik niet in de webinterface komen, iemand een idee wat ik nog kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd

Edd

Het enige wat ik kan bedenken dat je zou kunnen proberen is om hem volledig te resetten:
To reset the router settings:

1) Turn the router off
2) Unplug modem and every computers from ther outer except for one single computer
3) Press the WPS button, and keep it pressed
4) Turn the router on
5) Wait 10 seconds, then release the WPS button
6) Wait about 10 seconds, then turn it off

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binolirao
Helaas precies hetzelfde, power led begint direct te knipperen en kan niet via de webinterface erbij :'(
Edd schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 22:18:
Het enige wat ik kan bedenken dat je zou kunnen proberen is om hem volledig te resetten:

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jostefa
Sluit je computer aan met kabel en stel het ip in op 192.168.1.10 met subnetmask 255.255.255.0. Doe je router uit en zet hem opnieuw aan met de resetknop ingedrukt. Als het goed is krijg je nu op je pc een recovery scherm in je browser waar je nvram kan resetten of een nieuwe firmware kan uploaden. Upload een nieuwe firmware en reset hierna het nvram en alles werkt weer naar behoren (in hoeverre dat kan bij deze router).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binolirao
Zoals ik zelf al aangaf: Reset knop inhouden en router keer uit aan zetten brengt hem tot recovery modus. Na het uploaden van nieuwe firmware via de webinterface (recovery) of recoverysoftware krijg ik een melding dat het succesvol was en de router een keer gereset moet worden. Maar na het resetten brand de power led nog steeds snel en kan ik niet in de webinterface komen. Wat dus ook geen succes heeft.
jostefa schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 23:07:
Sluit je computer aan met kabel en stel het ip in op 192.168.1.10 met subnetmask 255.255.255.0. Doe je router uit en zet hem opnieuw aan met de resetknop ingedrukt. Als het goed is krijg je nu op je pc een recovery scherm in je browser waar je nvram kan resetten of een nieuwe firmware kan uploaden. Upload een nieuwe firmware en reset hierna het nvram en alles werkt weer naar behoren (in hoeverre dat kan bij deze router).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binolirao
Ondertussen contact opgenomen met de webshop waar ik de router heb gekocht, ook al is deze ouder dan 1 jaar mocht ik hem toch aanmelden voor RMA. Nu afwachten dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
Binolirao schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 14:47:
Ondertussen contact opgenomen met de webshop waar ik de router heb gekocht, ook al is deze ouder dan 1 jaar mocht ik hem toch aanmelden voor RMA. Nu afwachten dus..
Wettelijk heb je sowieso recht op 2j garantie hé.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

DieterVDW schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 17:07:
[...]

Wettelijk heb je sowieso recht op 2j garantie hé.
en bij mij op de doos stond 3 jaar, volgens mij heb je daar dan ook gewoon recht op zonder verdere registraties.

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokmeister
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16:24
Ik heb deze router nu een maand of 6, eerst met kabel internet maar sinds vorige week met glasvezel 75Mbit/sec (beide van Caiway).
Bedraad haal ik uiteraard de volle snelheid, maar draadloos op 3m afstand haal ik nog maar 40Mbit down en 45Mbit up.
Ik zal draadloos niet de volle 75Mbit halen maar ik vind dit wel erg weinig.
Ik heb de, voor mij, meest voor de hand liggende instellingen gecontroleerd en ook al veranderd om te kijken of dat een snelheidsverbetering opleverde maar kom dus niet hoger dan de 40Mbit.
Dit zijn mijn instellingen:

freq. 2,4ghz (niet alle apparaten ondersteunen de 5ghz band)
wireless mode auto
channel bandwidth 40MHz
control channel 13u
QoS uit.

Tevens heb ik het geprobeerd met de merlin firmware, nu draai ik de nieuwste originele firmware.
Ook al een keer de router gereset naar fabrieksinstellingen.
Ik heb het zelfde resultaat met een andere laptop.
Met het trucje eerder in dit topic heb ik wel het zendvermogen op 400mW gezet, dit gaf overigens geen verbetering in snelheid of bereik.

Ik weet niet wat ik nog meer kan aanpassen om de snelheid te verbeteren.
Misschien zie ik iets over het hoofd??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devkon
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-01-2023
Je zou eens kunnen proberen om channel bandwidth niet op 40MHz, maar op 20 of auto. Ik meen te herinneren of in hoofd hebben gehaald dat je niet eens op 40MHz meer kunt draaien. Dus als je dat toch zo instelt gaat dat wellicht ten koste van performance.

Je control channel staat fixed op 13. Heb je daar over nagedacht? Dat zou betekenen dat je denkt het meeste rendement op dit kanaal te kunnen krijgen. Sowieso wordt geadviseerd om op 1, 6 of 11 te draaien, omdat dit de kanalen zijn die geen overlap hebben. Technische details kun je hierover nazoeken.
Probeer anders eens op auto.

Ik kreeg uit eerdere reacties het gevoel dat de nieuwere firmwares op snelheid inboeten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
Hebben jullie ook soms heel slechte verbinding op 5Ghz kanaal?
Mijn Mac geeft dan wel alle streepjes aan qua verbindingssterkte, maar ik kan zelfs de router niet pingen (heel soms komen er een paar pings door met heel hoge tijden).

Connecteren op de 2.4Ghz band werkt dan perfect.

Nog iemand?

[ Voor 9% gewijzigd door DieterVDW op 01-11-2013 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokmeister
devkon schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 17:24:
Je zou eens kunnen proberen om channel bandwidth niet op 40MHz, maar op 20 of auto. Ik meen te herinneren of in hoofd hebben gehaald dat je niet eens op 40MHz meer kunt draaien. Dus als je dat toch zo instelt gaat dat wellicht ten koste van performance.

Je control channel staat fixed op 13. Heb je daar over nagedacht? Dat zou betekenen dat je denkt het meeste rendement op dit kanaal te kunnen krijgen. Sowieso wordt geadviseerd om op 1, 6 of 11 te draaien, omdat dit de kanalen zijn die geen overlap hebben. Technische details kun je hierover nazoeken.
Probeer anders eens op auto.

Ik kreeg uit eerdere reacties het gevoel dat de nieuwere firmwares op snelheid inboeten...
Ik heb veel met de instellingen gespeeld om te kijken wat het beste werkt, en deze instellingen werken het "best".
De app Wifi analyzer geeft bij mij aan dat kanaal 13 het beste kanaal zou moeten zijn, ik ontvang nog een stuk of 5 andere netwerken waarvan de meeste inderdaad op 6 of 1 zitten.
Ik heb vanmiddag oudere (3004276) fw erop gezet maar dat gaf geen verbetering op de download, de upload ging richting de 50Mbit.

Toch nog even op 20MHz gezet en channel op auto, maar zie weinig verschil.
Ik test het trouwens met de speedtest.net en de speedtest van caiway.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xkangaroox
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-02 23:21
xon schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 09:15:
Inderdaad telnet aanzetten bij system (2e tab). Je kan ook gewoon command box openen en tikken
telnet <ipadres>

dan copy paste lines zoals ik eerder schreef en even reboot.
Ik heb alles gedaan zoals beschreven maar na de reboot staat alles weer op de oude waarden. Ik heb de nieuwste Asus firmware. Is dat soms het probleem of moet ik de Merlin firmware er op zetten?

Ik zou het graag willen weten want het bereik is in de tuin en op zolder voor (veel) verbetering vatbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devkon
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-01-2023
stokmeister schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 18:12:
[...]

Ik heb veel met de instellingen gespeeld om te kijken wat het beste werkt, en deze instellingen werken het "best".
De app Wifi analyzer geeft bij mij aan dat kanaal 13 het beste kanaal zou moeten zijn, ik ontvang nog een stuk of 5 andere netwerken waarvan de meeste inderdaad op 6 of 1 zitten.
Ik heb vanmiddag oudere (3004276) fw erop gezet maar dat gaf geen verbetering op de download, de upload ging richting de 50Mbit.

Toch nog even op 20MHz gezet en channel op auto, maar zie weinig verschil.
Ik test het trouwens met de speedtest.net en de speedtest van caiway.
http://www.metageek.net/support/why-channels-1-6-and-11/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Na een tijd lang op de officiele firmware te hebben gedraaid (sinds de aanschaf) nu net geupgrade naar de laatste Merlin firmware. (http://www.mediafire.com/...N66U_3.0.0.4_374.34_2.zip)

Het is de laatste gebaseerd op de pas uitgekomen .979 Asus firmware.
Eens kijken hoe deze het doet.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokmeister
Nog een paar keer getest op kanaal 1, 6 en 11, op kanaal 1 haalde ik de hoogste waardes 37 down 48 up.
Voorlopig laat ik hem hierop staan, binnenkort komt mijn broertje even langs met zijn Asus router om te kijken wat die van hem inmijn situatie doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xkangaroox
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-02 23:21
xkangaroox schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 13:40:
[...]

Ik heb alles gedaan zoals beschreven maar na de reboot staat alles weer op de oude waarden. Ik heb de nieuwste Asus firmware. Is dat soms het probleem of moet ik de Merlin firmware er op zetten?

Ik zou het graag willen weten want het bereik is in de tuin en op zolder voor (veel) verbetering vatbaar.
Het zit iets anders in elkaar. Ik zat naar de 5 GHz te kijken, die verandert niet. De 2.4 wel. Zijn er andere codes voor de 5 GHz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-09 16:44

Shaggy

Misantroop pur sang

Na een firmware update deze week een slecht signaal. Van alles geprobeerd maar kreeg het niet goed. Uiteindelijk dmv de uitleg van fast-server in "[Ervaringen] Asus RT-N66U (N900) dual-band router" het TX vermogen goed kunnen afregelen op 200mW en we hebben weer door het hele huis een prima signaal.

_/-\o_

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jostefa
Straks ook maar even proberen dan. Ik ben die oplossing nog niet tegen gekomen ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Vandaag deze router besteld voor 100/100 verbinding. Heb toch geen AC apparaten. Alle belangrijke apparaten zijn bekabeld aangesloten; wifi is alleen voor Ipad/smartphones. Heb een inmiddels rotte DLink 655, dus ben benieuwd :)

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jostefa
Ik hoor graag je ervaringen VonFox! Via kabel doet de router uitstekend zijn werk, ik trek mijn 180mbit helemaal leeg. Verder ben ik benieuwd naar het bereik van je wifi etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jostefa
Vandaag alles weer opnieuw geïnstalleerd. Router in recovery gezet en toen 2 keer nvram gewist, hierna FW_RT_N66U_3004374979 geüpload, toen weer 2 keer nvram gewist en toen router ingesteld. Ik heb dit keer de 5ghz radio uitgezet. Hoop dat alles nu wel naar wens gaat werken!

edit: In de eerste 24 uur heb ik geen problemen ondervonden. Fingers crossed.

[ Voor 12% gewijzigd door jostefa op 10-11-2013 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-Music
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Helaas het is me niet gelukt om de DDWRT werkend te krijgen.
Echter de Merlin firmware was in een keer gelukt!

Oeps heb hetzelfde probleem!
Ik ga als ik thuis ben verder met deze tip. Gisteren vele optie's geprobeerd zonder resultaat :(
Binolirao schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 23:09:
Zoals ik zelf al aangaf: Reset knop inhouden en router keer uit aan zetten brengt hem tot recovery modus. Na het uploaden van nieuwe firmware via de webinterface (recovery) of recoverysoftware krijg ik een melding dat het succesvol was en de router een keer gereset moet worden. Maar na het resetten brand de power led nog steeds snel en kan ik niet in de webinterface komen. Wat dus ook geen succes heeft.

[...]

[ Voor 8% gewijzigd door Mr-Music op 12-11-2013 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:22
ik wil deze router ook gaan aanschaffen, maar heb nog een paar vragen:

heeft dit ding ook een lokale dns server? hiermee bedoel ik, worden hosts door dhcp ook in de interne dns server geregistreerd en deelt de dhcp server dan iets van een suffix uit?
Een fritzbox doet dit geloof ik ook zodat als je een machine "server" zou hebben, deze intern te resolven is onder server.local en de dhcp server deelt de suffix .local uit.
Mijn wndr3700v1 doet dit nu niet.

De merlin firmware voegt vpn opties en een ipv6 firewall toe. Heeft dit impact op de performance? Ik verwacht nog minstens een lan-wan speed van 500mbit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-09 09:29
Ik heb sinds de laatste reguliere update, dat ik meer snelheid heb in wifi (op de bank i.t.t. vorige versie), maar minder bereik (bv op zolder i.t.t. vorige versie). Voor de rest niks aangepast. Ikke niet begrijp. Alle kanalen etc staan immers nog hetzelfde.

[ Voor 17% gewijzigd door Martinus op 12-11-2013 11:29 ]

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

Martinus schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 11:28:
Ik heb sinds de laatste reguliere update, dat ik meer snelheid heb in wifi (op de bank i.t.t. vorige versie), maar minder bereik (bv op zolder i.t.t. vorige versie). Voor de rest niks aangepast. Ikke niet begrijp. Alle kanalen etc staan immers nog hetzelfde.
Ik had hetzelfde probleem. Uiteindelijk het TX vermogen opgeschroefd naar 200mW+ Nu nergens geen last meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Staan de antennes ook nog het zelfde gericht?

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Installatie makkelijk, wifi bereik beter. Morgen meer testen :)
Moet Enable HW Accelerator nou aan of uit staan ?

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
fast-server schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 14:25:
Staan de antennes ook nog het zelfde gericht?
Jup, niets anders, vandaag eens weer oude firmware flashen. Of toch naar merlin, opendrwt ?

edit: oude firmware weer terug, brengt echter oude snelheid niet terug... curieus probleem. Ook de buurman heeft geen nieuwe router o.i.d.

[ Voor 21% gewijzigd door Martinus op 13-11-2013 09:05 ]

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtCaffran
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-09 13:55
Goeiendag! Ik ben op zoek naar een router voor ons studentenhuis, de Asus RT-AC68U en de Asus RT-N66U vind ik interessant.

Heeft iemand hier ervaring met QoS icm redelijk wat gebruikers? In ons huis wonen 9 mensen die allemaal wel eens youtube streamen of torrents aanzetten. Ik wil een router oplossing die ervoor zorgt dat er ondertussen gewoon gegamed kan worden. Ervaring met de QoS hier?

En weet iemand toevallig wat de meerwaarde is van de AC68U? Is dat puur en alleen de AC mogelijkheid, die waarschijnlijk toch door weinig mensen gebruikt zal worden? Of zijn er nog bijkomende verbeteringen? Ik kon in de reviews zo één twee drie geen grote verschillen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:56

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

De cpu van de AC68U (en AC56U) hebben veel krachtigere cpu's die betere prestaties bieden bij LAN gebruik icm QoS, VPN en Netwerk Filtering. Het gebruik van QoS en Netwerk/URL Filtering zorgt namelijk dat Hardware Acceleratie niet meer werkt, dus dan pas komt het voordeel van de snellere processor te voordeel.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Ik zie de RT-N66U al als krachtige router (als je ziet wat voor bagger ik had). Voor veel mensen is de AC68 wellicht overkill (niet voor diehard tweakers :P ).

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jostefa
Nog een tip van mij bij mensen waar de wifi slecht is. Zoals in een post eerder te lezen draai ik nu de laatste stock firmware en heb ik de N radio uitgezet. Nu heb ik de Channel bandwidth die standaard op 20-40 MHz staat op 20 MHz gezet. Ik moet zeggen dat het bij mij echt een wereld van verschil is, ik haal nu 25 mb's waar ik voorheen blij was wanneer ik connectie had :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrie
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08:49

Terrie

Titelspecialist Tweakers Partners
Ik heb deze rt N66U router dinsdag aangeschaft ter vervanging van mijn oude wgr614v9 router.
Ik zit zelf 20 meter van de router met ongeveer 3 muren er tussen.. Ik had met mijn oude router meestal wel bereik maar viel soms weg met down snelheden van 2Mb/s en up ook.
Nu met de nieuwe router na een update naar de merlin software 3.0.0.4.374.34_2 , de range naar 500mW heb opgeschroeft, en de volgende settings op 2.4Ghz:
heb geen buren..

20mhz
channel 6 (is leeg)
Wireless mode auto:
wpa-2
Aes
network key roatation inteval 3600.
500mW
tx bursting off

even globaal de settings denk ik.
Ik haal nu een download van 3Mb/s en een upload van 12 Mb/s, en er hangt een 150 Mb/s abbonement aan.
http://www.speedtest.net/my-result/3100400920

Net even met kabel getest.:

http://www.speedtest.net/my-result/3104968823

:OO

Wat zijn nou beetje lekker seting? Oja en m'n adapter is een sitecome wl 352 (v2), kan het daar ook aan liggen?

[ Voor 6% gewijzigd door Terrie op 16-11-2013 15:19 ]

Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd

Edd

Martinus schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 11:28:
Dat komt door het gebruik van nieuwere drivers in de firmware. Deze lossen problemen op met bepaalde Intel Centrino kaarten op icm de 5Ghz band.

Dit is op te lossen door te downgraden of een merlin firmware te gebruiken met SDK5 drivers.

EDIT: Dat het terugzetten van een oude firmware niet zomaar werkt kan kloppen, je dient namelijk wel een factory reset uit te voeren.

[ Voor 10% gewijzigd door Edd op 16-11-2013 17:10 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Terrie schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 13:58:
Ik heb deze rt N66U router dinsdag aangeschaft ter vervanging van mijn oude wgr614v9 router.
Ik zit zelf 20 meter van de router met ongeveer 3 muren er tussen.. Ik had met mijn oude router meestal wel bereik maar viel soms weg met down snelheden van 2Mb/s en up ook.
Nu met de nieuwe router na een update naar de merlin software 3.0.0.4.374.34_2 , de range naar 500mW heb opgeschroeft, en de volgende settings op 2.4Ghz:
heb geen buren..

20mhz
channel 6 (is leeg)
Wireless mode auto:
wpa-2
Aes
500mW
tx bursting off

Ik haal nu een download van 3Mb/s en een upload van 12 Mb/s, en er hangt een 150 Mb/s abbonement aan.

Wat zijn nou beetje lekker seting? Oja en m'n adapter is een sitecome wl 352 (v2), kan het daar ook aan liggen?
Als je op 20 meter afstand zit, met 3 muren er tussen... plus dat je een USB stick wifi adapter gebruikt die waarschijnlijk (kan de pdf met tech. specs niet vinden) maar 1 of 2 interne antennetjes heeft, mag je nog blij zijn met 12Mbit verzend vermogen. Ligt meer aan je usb stick, denk ik. Probeer het eens te testen met een fatsoenlijke laptop die een 3x3 antenne wifi-chip oplossing heeft... dus niet testen met een USB stick, laptop of tablet.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrie

Terrie

Wat voor adapter raad je me dan aan?..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

(Gefilterd op minimaal 450Mbit+USB2+USB3):

http://tweakers.net/categ...VMX-tRz2haKvFwT2GpiZBz_gE

Kijk even of er reviews zijn van de produkten met een soortgelijke router.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19-04 20:41
Ik heb een tijd met de asus firmware gedraaid. Maar moest hem toch om de maand resetten. want de boel kakte elke keer in. Nu de laatste merlin erop gezet dus ben benieuwd hoe deze zich houd.

Edit: Merk weinig verbetering nog.

Tx power via telnet op kunnen krikken.

Maar de snelheid is nog steeds belabberd. De laatste keer dat ik hem configde haalde ik zon 70-85 mbit draadloos via 2.4 ghz. Nu mag ik blij zijn als ik de 40-50 haal.

Bizar.

[ Voor 55% gewijzigd door Alcje op 18-11-2013 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:01
Isp heeft met inet in quarantaine gezet wegens

Ddos amplification attack middels de chargen port 19.

Ik krijg ook datum tijd door.

Kan ik ergens in asus rt log zien welke interne pc dit was??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19-04 20:41
Hmm nog wat bizars. Als ik een nieuwe firmware installeer heb ik gewoon me 5 ghz netwerk. Maar zodra ik de tx power opschroef. Is me 5 ghz netwerk spoorloos? Kan die niet tegen een tx power van 500?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crunchytail
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18-09 23:29
Ik zit eraan te denken om de RT-N66U aan te schaffen na alle lovende reviews. Na het lezen van verscheidene reacties in dit topic twijfel ik echter, gezien ik verhalen lees dat er een aparte switch nodig zou zijn bij zwaar gebruik van de poortjes.

Mijn huidige router (TP-Link 1034nd) heb ik de deur gewezen gezien ik deze dagelijks moest rebooten om hem stabiel te houden. Ik heb één vereiste voor een nieuwe router en dat is dat deze zonder problemen mijn usenet-lijntjes draaiende kan houden zonder dat de boel eruit klapt.

Mijn vraag is dan ook, is deze router (gezien het forse bedrag) een aanrader met betrekking tot stabiliteit.. of ben ik beter af met een goedkopere TP-Link WDR4300?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MORCIK
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-09 03:09

MORCIK

DJ, Spin That Wheel

crunchytail schreef op maandag 18 november 2013 @ 14:48:

Mijn vraag is dan ook, is deze router (gezien het forse bedrag) een aanrader met betrekking tot stabiliteit.. of ben ik beter af met een goedkopere TP-Link WDR4300?
Ik gebruik mijn router met de originele firmware (3.0.0.5.354) voornamelijk bedraad i.c.m. een Ziggo EVM3200 modem. De snelheid is gewoon super te noemen. Ik gebruik de nieuwsgroepen voornamelijk via IPv6. Een vastloper heb ik nooit gehad met deze router. Ik kan met gemak vele connecties tegelijk maken. Ik zou niet eens weten waar de limieten zitten. De snelheid van de wifi interesseert me eigenlijk weinig, zolang het maar op grote afstand werkt, en dat gaat prima tot minimaal 100m vrij zicht.

You only live once, so live to the max's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crunchytail
MORCIK schreef op maandag 18 november 2013 @ 15:35:
[...]

Ik gebruik mijn router met de originele firmware (3.0.0.5.354) voornamelijk bedraad i.c.m. een Ziggo EVM3200 modem. De snelheid is gewoon super te noemen. Ik gebruik de nieuwsgroepen voornamelijk via IPv6. Een vastloper heb ik nooit gehad met deze router. Ik kan met gemak vele connecties tegelijk maken. Ik zou niet eens weten waar de limieten zitten. De snelheid van de wifi interesseert me eigenlijk weinig, zolang het maar op grote afstand werkt, en dat gaat prima tot minimaal 100m vrij zicht.
Thanks voor je reactie, ik neem de proef op de som en ga hem aanschaffen :)

Volgens http://www.asus.com/Networking/RTN66U/#support is 3.0.0.4.374.979 trouwens de meest recente originele firmware, klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
Edd schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 15:39:
[...]

Dat komt door het gebruik van nieuwere drivers in de firmware. Deze lossen problemen op met bepaalde Intel Centrino kaarten op icm de 5Ghz band.

Dit is op te lossen door te downgraden of een merlin firmware te gebruiken met SDK5 drivers.

EDIT: Dat het terugzetten van een oude firmware niet zomaar werkt kan kloppen, je dient namelijk wel een factory reset uit te voeren.
dank voor deze tip. ga ik proberen… heb overigens de buurman gevraagd een paar kanalen op te schuiven, hebben nu beide beter bereik.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-Music
  • Niet online
Terrie schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 13:58:
heb geen buren..

20mhz
channel 6 (is leeg)
Wireless mode auto:
wpa-2
Aes
500mW
tx bursting off

vraag: hoe kan je de range wijzigen naar 500mW? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrie

Terrie

http://forums.smallnetbuilder.com/showthread.php?t=9229

Via telnet (bij windows intypen)
verbinden met je router (ip) en dan inlog +pass en dan die dingen invoeren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MORCIK
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-09 03:09

MORCIK

DJ, Spin That Wheel

crunchytail schreef op maandag 18 november 2013 @ 16:29:
[...]

Thanks voor je reactie, ik neem de proef op de som en ga hem aanschaffen :)

Volgens http://www.asus.com/Networking/RTN66U/#support is 3.0.0.4.374.979 trouwens de meest recente originele firmware, klopt dat?
Ik heb al een tijd lang niet geüpgrade dus het zou goed kunnen. Ik heb een beta-release die ook loadbalancing en failover ondersteunt d.m.v. 2 internetaansluitingen. Geen idee of dat tegenwoordig standaard is.

You only live once, so live to the max's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nbch
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-09 22:48
Ik wil twee externe hdd's aan de router hangen als netwerkschijf, waarbij automatisch periodiek een backup gemaakt wordt van schijf A op schijf B. Heeft iemand hier ervaring mee, wordt dit door de router ondersteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Niet standaard, maar je kan rsync installeren als package met de merlin firmware. Je moet dan wel alles via terminal doen (telnet of ssh), want je krijgt geen webinterface opties/setup.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-Music
  • Niet online
Terrie schreef op maandag 18 november 2013 @ 20:44:
http://forums.smallnetbuilder.com/showthread.php?t=9229

Via telnet (bij windows intypen)
verbinden met je router (ip) en dan inlog +pass en dan die dingen invoeren..
bedankt! deze had ik inmiddels ook gevonden, maar het heeft nog niet het gewenste resultaat. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smirnoff
  • Laatst online: 13:10
Kan iemand mij misschien het volgende verklaren? Ik ben namelijk even kwijt hoe ik dit moet verklaren. 7(8)7
Asus RT-N66U met laatste Merlin firmware, beide kanalen (2.4 & 5) op 500mW, maximaal 3 streepjes bereik boven, ik installeer voor de gein een oude Linksys E1000 (interne antennes ipv. extern) met dd-wrt op 2.4ghz met 200mW..... vol bereik! (5 streepjes zeg maar) Routers en apparaten op dezelfde locaties, beide routers op zelfde frequentie en beide op 20MHz. Ik heb natuurlijk wel de N66U uitgezet om dit te testen.

edit:
Helaas komt de E1000 niet boven de 100mbit (jammer met 150mbit abbo) en ligt de wireless snelheid op de 2.4 ook laag

[ Voor 14% gewijzigd door Smirnoff op 19-11-2013 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

Betere antennes op de Linksys?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smirnoff
Ik heb op aanraden van een forum-lid (vergat het te vermelden) nog een externe TP-link 9db antenne op de N66U gezet, maar wat ik niet kan rijmen..... goedkope router (geen topper) / duurdere router (lovend verder) en het bereik is gewoon 1/3 minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jostefa
Hier ook hoor wndr3700 > n66u, helaas is mijn wndr3700 al verkocht voor 20 euro ;) Maken antennes nog veel verschil? Misschien moet ik de antennes maar vervangen! Ik gebruik op mijn n66u alleen 2.4 ghz moet ik dan ook alle 3 de antennes verwisselen of wordt daar maar 1 antenne voor gebruikt?

[ Voor 56% gewijzigd door jostefa op 19-11-2013 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smirnoff
Ik begreep dat de 2.4ghz bij het Asus logo zit.
Waar het mij om gaat, maakt het dan niet uit of antennes intern of extern zijn?
Gaat het 'mis' bij de software, of bij de hardware? De E1000 is significant de mindere van de twee, en let op ik heb het puur over bereik, niet over doorvoersnelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jostefa
Wie zegt dat het vermogen daadwerkelijk op 500mw stond bij de asus? Ik heb mijn volgens verschillende methodes op de 250mw gezet maar bij geen enkele ging de temperatuur van de chips omhoog, of is dat normaal? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-09 20:59

TommieW

Numa numa.

Hmmm... Ik had Telnet aangezet in de instellingen (originele Asus software) maar nu is de webinterface niet meer te bereiken: connection reset. Wat kan ik nog proberen, naast een fabrieksreset? Rebooten van de route lost het probleem niet op.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crunchytail
Zojuist mijn RT-N66U ontvangen. :) Gebruiken jullie trouwens het voetstuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

Ik wel, staat bij mij op een kast zo netjes.

Heb net trouwens mijn 5Ghz uitgezet omdat ik geen apparaten heb die dat gebruiken, scheelt misschien iets in stroom/warmte? Rest draait keurig stabiel op 251mw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieter01
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-01-2024
Sinds de laatste update ( originele firmware) doet mijn VPN het niet meer , hij maakt wel verbinding maar kan niks openen. De instellingen heb ik niet verandert . Iemand raad misschien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smirnoff
Ja ik gebruik het voetstuk ook, ziet er netjes uit en volgens mij claimt Asus dat het bereik op die manier beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

shaggy8675 schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 22:18:
Ik wel, staat bij mij op een kast zo netjes.

Heb net trouwens mijn 5Ghz uitgezet omdat ik geen apparaten heb die dat gebruiken, scheelt misschien iets in stroom/warmte? Rest draait keurig stabiel op 251mw :)
Scheelt 1 watt in verbruik. Bij mij gaat hij dan van 11 naar 10 watt. Dit kan echter ook van 11,2 naar 10,9 zijn, maar dat kan ik niet zo precies zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-09 20:59

TommieW

Numa numa.

crunchytail schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 22:09:
Zojuist mijn RT-N66U ontvangen. :) Gebruiken jullie trouwens het voetstuk?
Ik niet. Hier hebben we de router aan de deur van de meterkast gehangen. Ideaal! Als de router in de meterkast staat, is de WiFi een stuk minder goed.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

die van mij staat in mijn trapkast, op het voetstuk is het signaal sterker dan gewoon plat op de plank tussen de andere apparatuur (NAS, modem etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Bij ons hangt hij in de kamer/kelderkast tegen de muur (onder de kabelmodem) Uit het zicht en heb tot op zolder gewoon nog goed bereik. (100mW)

Misschien dat ik nog eens een van de antennes vervangen en die kan richten naar de tuin. Of ik schroef het vermogen nog wat op :)

[ Voor 10% gewijzigd door Frostbite op 20-11-2013 08:49 ]

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crunchytail
Router inmiddels druk aan het uitproberen.

Wat is de max. snelheid die jullie draadloos met een iPhone5 halen? Ik kom niet hoger dan 60 Mbps (5GHz, 40Mhz) op een meter afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey forumleden,

Inmiddels 2 dagen bezig geweest met me 66u.
Orgioneel, Merlin en nu Potato firmware al gehad.
Probeer over VLAN6 een connectie te krijgen naar KPN zonder switch er tussen..
Moet toch kunnen aangezien Potato VLAN tagging op de WAN support.

Wil iemand kijken naar: Vlan6 KPN - Alleen internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Ik zit nog met een dns-issue met de RT-N66U.
Ik gebruik de merlin-firmware en kan middels dnsmasq.conf statische dns-namen toevoegen.
Deze entries werken echter alleen met entries als FQDN ---> test.domain.local
maar ik krijg het niet voor elkaar om een entry "test" te laten verwijzen naar een ip-adress.
Ik heb dit geprobeerd met resolv.conf --> search domain.local
en /etc/hosts te kopieren naar /jffs/configs/hosts met de entry 192.168.2.11 test.domain.local test

Iemand die dit werkend heeft gekregen zonder domain-suffix?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrie

Terrie

Nu haal ik met mijn adaptertje echt te weinig snelheid ondanks de router, zal een aanschaf van een nieuwe adapter echt snelheid verbetering geven tot rond de 50mbs? met glasveze abbo eraan? ^^ zie post hierboven (van mij)
Of moet ik wat anders gaan doen?

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

crunchytail schreef op woensdag 20 november 2013 @ 18:24:
Router inmiddels druk aan het uitproberen.

Wat is de max. snelheid die jullie draadloos met een iPhone5 halen? Ik kom niet hoger dan 60 Mbps (5GHz, 40Mhz) op een meter afstand.
Ik kom niet hoger dan 32Mbps via 5Ghz op mijn Samsung Galaxy S3. Maar is er werkelijk een reden waarom je een hogere snelheid zou willen hebben op je mobiel :? het zal denk ik vooral aan de WiFi-chip liggen wat je maximale snelheid is op je mobiel.

• kasteleman
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-09 15:00
Verwijderd schreef op woensdag 20 november 2013 @ 19:19:
Hey forumleden,

Inmiddels 2 dagen bezig geweest met me 66u.
Orgioneel, Merlin en nu Potato firmware al gehad.
Probeer over VLAN6 een connectie te krijgen naar KPN zonder switch er tussen..
Moet toch kunnen aangezien Potato VLAN tagging op de WAN support.

Wil iemand kijken naar: Vlan6 KPN - Alleen internet
Weet niet hoe de situatie is bij KPN, maar gebruik zelf vlan tagging icm een RAF firmware. Gaat prima. Wel opletten dat als er meerdere vlan's op je wan worden doorgesluisd je tagging moet aanzetten (dus bv als er 1 voor internet is met een vlan en een andere voor bv TV met een andere vlan). Anders kun je maar 1 vlan gebruiken. En dan de andere poorten naar wens op gewenste vlan zetten. Heb op die manier mijn TV rechtstreeks op internet hangen en het interne lan gescheiden.

• pitchdown
pitchdown schreef op woensdag 20 november 2013 @ 21:38:
Ik zit nog met een dns-issue met de RT-N66U.
Ik gebruik de merlin-firmware en kan middels dnsmasq.conf statische dns-namen toevoegen.
Deze entries werken echter alleen met entries als FQDN ---> test.domain.local
maar ik krijg het niet voor elkaar om een entry "test" te laten verwijzen naar een ip-adress.
Ik heb dit geprobeerd met resolv.conf --> search domain.local
en /etc/hosts te kopieren naar /jffs/configs/hosts met de entry 192.168.2.11 test.domain.local test

Iemand die dit werkend heeft gekregen zonder domain-suffix?
Iemand?
Pagina: 1 ... 19 ... 30 Laatste