Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokmeister
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18-09 22:09
Hier ook niks aan de hand. Router draait nu een maand of 4 probleemloos, en ik ben echt geen netwerk expert. ik haal met wifi gewoon de volledige snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-09 20:58
Een aankoop baseren op reacties op een forum is altijd listig, je weet dat daar de balans wat doorslaat naar reacties van mensen die er meer van hadden verwacht of niets dan ellende hebben. Het is makkelijker als het topic ook over hacks en andere dingen gaat, dan zie je tenminste ook nog die andere kant van het verhaal.

Zo is dit volgens mij ook pas mijn tweede bericht in deze topic. Simpelweg het gevolg van het feit dat de Asus doet wat ik belangrijk vind: goede dekking (5GHz verbaas ik mij over, dat had ik slechter verwacht) en behoorlijke prestaties. De snelheid is wel ietwat wisselvallig heb ik het idee en af en toe relatief laag. Prima nog voor Internet zaken (dankzij ADSL :+ ), maar voor grote data overdracht niet ideaal. Dat ik hier niet over klaag heeft er ook mee te maken dat ik WiFi gebruik waar noodzakelijk en mijn werk er iets op aanpas. Mijn computers hangen, indien mogelijk, aan een bedrade connectie. Betrouwbaar, sneller, ...simpelweg beter. :)

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devkon
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-01-2023
Ik lees zowel positieve verhalen, maar ook punten van kritiek. Het slaat wat mij betreft nergens door. Verder is het ook aan de lezer om een inschatting te maken of die kritiekpunten voor hem van toepassing zijn. Een goed onderbouwd verhaal vind ik welkom.

Wat betreft het switch gedeelte. Ik denk dat we nu vrijwel zeker kunnen constateren dat het switch gedeelte een probleemgebied is, of je dat probleem nu wel of niet triggert in je set up. Ik heb er een switch tussengezet, en het is dikke prima nu. Neemt niet weg dat ik daarmee het feitelijke probleem bypass.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:06
Eens wat betreft de negatieve berichtgevingen, maar als ik lees dat 'problemen' omzeild moeten worden door brakke firmware baart dat toch wat zorgen ;) Wat issues hier en daar zal je met bijna alle routers hebben. Ik lees ook veel over de firmware maar zie in de OP dat DD-WRT een (beta) firmware beschikbaar heeft. Haalt deze niet een aantal issues weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Ik heb 'm gisteren net gekocht, en merk dat de WAN verbinding nu en dan wegvalt.
Heel vreemd: grootste deel van de tijd perfecte ping tijden en 0 packet los, en dan plots een halve minuut niks.

Fora zeggen dat het aan de bekabeling ligt tussen WAN poort en upstream router. Is CAT5 bij mij, lijkt mij wel ok?

Tegelijk zag ik ook in de syslog 1 of andere melding dat de ISP DHCP iets verkeerd deed volgens de router (heb de exacte foutmelding nu niet bij) .

Heb nu wel de nieuwste firmware geïnstalleerd (ASUS RT-N66U Firmware Version 3.0.0.4.374.257) en daar staat in de changelog:
2. Fixed HK ISP DHCP connection issue.

Hopelijk helpt dit of is dit geen terugkerende issue...

BTW: Development aan de firmware is precies volop bezig? Zie release dates ...
Wel vreemd dat de router configuratie pagina deze nieuwste firmware nog niet vond ...

[ Voor 15% gewijzigd door DieterVDW op 06-09-2013 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balda31
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-02-2022
Ik ben erg tevreden geweest met deze router. Ik ben geen expert maar een gewone gemiddelde gebruiker (denk ik). Hoge snelheden geen uitval gehad tot een week geleden. Toen een update gedaan en nu heb ik inderdaad last van Wifi drops.

En ja je keuze baseren aan de hand van de mening op een forum is wel tricky. Mensen posten vaak een klachten omdat het niet werkt. Nu ik dus ook.

Ik hoop dat het snel opgelost wordt. lijkt me wel aangezien het apparaat voor de update perfect werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devkon
DieterVDW schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 11:45:
Fora zeggen dat het aan de bekabeling ligt tussen WAN poort en upstream router. Is CAT5 bij mij, lijkt mij wel ok?
Ik zou eens met een cat5e of cat6 kabel proberen, om problemen te voorkomen. Het ding kan daar gevoelig voor zijn. Gezien het een kort kabeltje is, lijkt me dit een eenvoudige test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ondskapt
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-04 14:11

Ondskapt

Draco Sit Mihi Dux

Maar gebruikt iedereen zonder problemen dan een switch ipv de poorten van de router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

geen enkel probleem hier. Heb een WD Livebook NAS direct naast de router staan en mijn oude Dlink DIR-655 router speelt nu switch (na een kabel van 20m), gewoon maximale snelheden. Maar geen ervaring dus met het bezet hebben van alle netwerkpoorten op de router.

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devkon
Ik denk van niet. Maar dat probleem treedt enkel onder bepaalde voorwaarden op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
devkon schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 12:38:
[...]

Ik zou eens met een cat5e of cat6 kabel proberen, om problemen te voorkomen. Het ding kan daar gevoelig voor zijn. Gezien het een kort kabeltje is, lijkt me dit een eenvoudige test.
Dat zou je denken :) .
Helaas nogal interessante LAN bekabeling hier in huis van vorige eigenaar, waardoor verbinding tussen ASUS en WAN router gaat over +- 20m kabel, 1 switch en 4 kamers ...
Kabel is ook ingewerkt, dus even vervangen is geen sinecure :s ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devkon
Een lange cat5 kabel gaf bij mij problemen.

Heb je de switch aan Asus kant al eens geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-09 13:17

TommyGun

Stik er maar in!

Ik heb er tot dusver geen last van (1 IP-camera en 1 laptop bedraad). De UTP kabel naar mijn laptop zit echter wel op een overspanningsbeveiligingsdoos (hoeveel keer woordwaarde?) dus wellicht filtert dat ook al het een en ander.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
devkon schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 14:32:
Een lange cat5 kabel gaf bij mij problemen.

Heb je de switch aan Asus kant al eens geprobeerd?
Ik denk dat ik sowieso mijn setup ga veranderen zodat de router bij de WAN modem staat en verbonden is met een klein kabeltje, en dan de lange kabels gebruik voor LAN only.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devkon
Als dat betekent dat die lange cat5 kabel niet in je Asus router is geprikt, zal dat vast geen problemen opleveren :-)

Edit : het probleem is dat de poorten van de Asus router 'minder capaciteit' hebben, waardoor de marge kleiner is geworden en kwalitatief minder goede kabels, langere lengte, meer weerstand allemaal een rol kunnen spelen. Zelfs het aantal aangesloten apparaten en de benodigde bandbreedte, begrijp ik.

Welnu, ik heb er een switch tussengezet om klaar met het geneuzel te zijn, tussen de router en de rest van mijn netwerk. Kostte me €22.

[ Voor 65% gewijzigd door devkon op 06-09-2013 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
devkon schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 15:57:
Edit : het probleem is dat de poorten van de Asus router 'minder capaciteit' hebben, waardoor de marge kleiner is geworden en kwalitatief minder goede kabels, langere lengte, meer weerstand allemaal een rol kunnen spelen. Zelfs het aantal aangesloten apparaten en de benodigde bandbreedte, begrijp ik.
Ik heb dat verhaal ook al op meerdere fora gelezen, maar ik het er toch mijn twijfels over ...
Als de poort/kabel op het rand van de capaciteit zit zou ik verwachten een voortdurende packet loss te zien.
Maar dit is echt: halfuur perfecte connectie, 30s niks <repeat> .
Vind dat toch nogal sterk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devkon
Wellicht is het een ander probleem wat je ervaart. Niettemin zou je de eerder gedane suggesties kunnen proberen en iets met de bekabeling proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
Had het vandaag nog paar keer.
Hier de syslog: http://pastebin.com/8SrgsHpA .

Lijkt idd alsof de WAN kabel raar doet... Nu goed, kan wel zijn. Momenteel is de ketting: WAN modem -> kort kabeltje -> UTP coupler -> Lange schijnbaar crappy CAT5 kabel -> ASUS router ...
Hmm.

Maar toch raar dat je dan aan/uit karakter krijgt, zou meer packet loss/onstabiele verbinding verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devkon
Je zou misschien inderdaad ander gedrag verklaren, maar het zou niet de eerste keer zijn dat we oorzaak en gevolg niet helder hebben.
Bij mij leverde het geen packet loss op (althans niet gezien in de logs), maar de halve bandbreedte.
Een theorie op gooien is niet zo moeilijk : stel je voor dat er in die router buffers zitten die naar verloop van tijd vollopen vanwege het niet 'kwijt kunnen' van de data ('slechte' kabel, hoge weerstand), en weer tijd nodig hebben om te herstellen (30s). Fantasie genoeg 8)

Je zou het dus kunnen testen door de modem en router met een korte "goede" kabel (>= cat5e) kunnen verbinden.

Deze melding viel me op :
Sep 8 21:48:29 WAN Connection: ISP's DHCP did not function properly.

Betekent misschien niks, maar toch vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devkon
Zie ook :
http://forums.smallnetbuilder.com/showthread.php?t=11477

Tip van Merlin hierbij :
Your router seems to have trouble obtaining a DHCP lease from your ISP. It seems to obtain a LAN lease, and try again every 20 secs until your ISP finally hands out a proper lease. I would suspect a problem with your modem or your ISP, sounds like your modem gets rebooted, and while it's still trying to re-establish the connection with the ISP, it temporarily hands out local IPs.

Monitor your modem closely, and see if it seems to reboot or lose connection with your ISP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-09 06:38
ASUS RT-N66U Firmware Version 3.0.0.4.374.720
This version add many new features, please press the reset button more than 5 seconds to reset the RT-N66U after firmware upgraded to prevent unexpected problem.

AiCloud 2.0 released
1.All new web interface
2. Support video subtitles (.srt format) For better video compatibility, windows user need to update VLC to v2.0.8 or later
3. File/ folder can be shared to Facebook(router must have public IP)
4. Supported mobile version web interface
5. Supported router to router sync
Please refer to video via:
YouTube: ASUS AiCloud Router To Router Sync Tutorial
6. Fixed smartsync related issues.

Add:
1. Repeater mode( in Administration --> Operation mode)
2. Dual WAN (in WAN -> Dual WAN)
3. Unmount all disks with 1-click
4. Disk scan feature. It is in external USB disk status tab in network map.
5. Support Sandisk Cruzer flash drive with both CD-ROM and flash disk interface.
6. Auto adjust time zone in internet setup wizard process.
7. PPTP VPN server status GUI
8. Recognized .rmvb files as video format in media server.
9. Show more detail information in USB application install process.

Fixed:
1. Upgraded to SDK6 driver to fix 5GHz connection issue.
3. Fixed USB application update related issues.
4. Reduced the redundant packets when used 3G/4G dongle as WAN and opened web browser.
5. Fixed the traffic monitor related issues when used 3G/4G dongle as WAN,
6. Fixed client duplicated issue in network map
7. removed modem setting button in AP mode
8. Fixed IE related parental control issue.
9. Disabled the Broadcom ACSD service to prevent buffer overflow vulnerabilities.
10. Fixed AiCloud vulnerability related bugs.
11. Underline "_" can now be acceptable in device name and computer name.
12. Hide Broadcast option in PPTP VPN server when it is disabled.
13. Fixed multicast IPTV related issues in PPPoE/PPTP/L2TP connection.
14 .Fixed parental control offset issue in IE.
15. Fixed 3G dongle related issue.
16. Hide ASUS DDNS description when selecting 3rd party service.
17. Fixed script error 'invalid argument on IE'
18. Fixed smart sync JS error
19. Fixed JST time zone issue.

IPv6
1. Fixed PPP IPv6 global address retrieval
2. added DHCP-PD option
3. Added LAN DHCPv6 server
4. Added network status GUI.
5. Added option domain name if available

3G/4G dongles
1. Support Yota LTE dongle LU150
2. Support ZTE LTE dongle MF821
3. Support 3G dongle Q110
4. Support Huawei EC306

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:23

MaDLiVe

.-Observer-.

turkeyhakan schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 20:06:
This version add many new features, please press the reset button more than 5 seconds to reset the RT-N66U after firmware upgraded to prevent unexpected problem.
Upgrade uitgevoerd. Ik was te lui om hem te resetten (draaide hiervoor merlin), maar werkt prima. Zal van het weekend weer even netjes een factory reset uitvoeren en hem opnieuw instellen.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
turkeyhakan schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 20:06:

AiCloud 2.0 released
1.All new web interface
2. Support video subtitles (.srt format) For better video compatibility, windows user need to update VLC to v2.0.8 or later
3. File/ folder can be shared to Facebook(router must have public IP)
4. Supported mobile version web interface
5. Supported router to router sync
Please refer to video via:
YouTube: ASUS AiCloud Router To Router Sync Tutorial
6. Fixed smartsync related issues.

Add:
1. Repeater mode( in Administration --> Operation mode)
2. Dual WAN (in WAN -> Dual WAN)
3. Unmount all disks with 1-click
4. Disk scan feature. It is in external USB disk status tab in network map.
5. Support Sandisk Cruzer flash drive with both CD-ROM and flash disk interface.
6. Auto adjust time zone in internet setup wizard process.
7. PPTP VPN server status GUI
8. Recognized .rmvb files as video format in media server.
9. Show more detail information in USB application install process.

Fixed:
1. Upgraded to SDK6 driver to fix 5GHz connection issue.
3. Fixed USB application update related issues.
4. Reduced the redundant packets when used 3G/4G dongle as WAN and opened web browser.
5. Fixed the traffic monitor related issues when used 3G/4G dongle as WAN,
6. Fixed client duplicated issue in network map
7. removed modem setting button in AP mode
8. Fixed IE related parental control issue.
9. Disabled the Broadcom ACSD service to prevent buffer overflow vulnerabilities.
10. Fixed AiCloud vulnerability related bugs.
11. Underline "_" can now be acceptable in device name and computer name.
12. Hide Broadcast option in PPTP VPN server when it is disabled.
13. Fixed multicast IPTV related issues in PPPoE/PPTP/L2TP connection.
14 .Fixed parental control offset issue in IE.
15. Fixed 3G dongle related issue.
16. Hide ASUS DDNS description when selecting 3rd party service.
17. Fixed script error 'invalid argument on IE'
18. Fixed smart sync JS error
19. Fixed JST time zone issue.

IPv6
1. Fixed PPP IPv6 global address retrieval
2. added DHCP-PD option
3. Added LAN DHCPv6 server
4. Added network status GUI.
5. Added option domain name if available

3G/4G dongles
1. Support Yota LTE dongle LU150
2. Support ZTE LTE dongle MF821
3. Support 3G dongle Q110
4. Support Huawei EC306
Flinke updates! Ben benieuwd naar de ervaringen.
Doen jullie een factory reset en daarna opnieuw handmatig instellen of laden jullie de oude config file in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Ik doe altijd een factory reset vóór en ná het updaten! Daarna stel ik alles handmatig weer even in. (5 minuten werk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
turkeyhakan schreef op maandag 16 september 2013 @ 08:43:
Ik doe altijd een factory reset vóór en ná het updaten! Daarna stel ik alles handmatig weer even in. (5 minuten werk)
^ Overachiever :P .

Ik update 'm gewoon en reboot even vanuit de webinterface. Nog geen problemen. Als er iets raars gebeurt doe ik wel even factory reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Aangezien die van mij in de kelderkast (achterin) hangt is het ook wat lastiger om een reset uit te voeren zonder de hele kelder uit te moeten ruimen :D

Dus iemand ervaring met het NIET resetten en installeren van deze update ?
Dus upgraden naar .720 zonder reset?

[ Voor 7% gewijzigd door Frostbite op 16-09-2013 10:47 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 16:45
Sc0rPi0N schreef op maandag 16 september 2013 @ 10:47:
Heb dat gisteren gedaan, wist niet eens dát je "moest" resetten. Needless to say, al is well :P

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
Brad Pitt schreef op maandag 16 september 2013 @ 10:52:
[...]

Heb dat gisteren gedaan, wist niet eens dát je "moest" resetten. Needless to say, al is well :P
Idem dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Na een paar screenshots ook maar bijgewerkt met reset.
Had toch ff de tijd.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not_Disclosed
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-09 09:06
Ik heb vandaag .720 geinstalleerd gevolgd door een factory reset.

Maar ik ben weer terug naar .168. Youtube filmpjes op mijn TV, android tablet en PC waren niet vooruit te branden (2x WIFI, 1X bedraad). Alle apparaten stonden constant te bufferen.

A life lived in fear is a life half lived

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Sc0rPi0N schreef op maandag 16 september 2013 @ 10:47:
Aangezien die van mij in de kelderkast (achterin) hangt is het ook wat lastiger om een reset uit te voeren zonder de hele kelder uit te moeten ruimen :D

Je kunt ook vanuit de interface (192.168.1.1) een factory reset uitvoeren.

Druk bovenin op "wireless router" gevolgd door restore/save/upload setting en daarna op restore drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Oh wist ik niet. Ach ik heb hem nu fysiek een reset gegeven en alles even opnieuw ingesteld. A
Als je screenshots maakt heb je alles zo ingesteld.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

Sc0rPi0N schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 09:51:
Oh wist ik niet. Ach ik heb hem nu fysiek een reset gegeven en alles even opnieuw ingesteld. A
Als je screenshots maakt heb je alles zo ingesteld.
je kan een configuratie ook exporteren/importeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh623661
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18-09 16:16
aardbeix15 schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 11:34:
[...]

je kan een configuratie ook exporteren/importeren
En dat is nu net niet de bedoeling! Op deze manier kun je problemen krijgen. Je moet hem weer opnieuw instellen na een factory reset!

[ Voor 3% gewijzigd door sh623661 op 17-09-2013 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
sh623661 schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 11:41:
[...]

En dat is nu net niet de bedoeling! Op deze manier kun je problemen krijgen. Je moet hem weer opnieuw instellen na een factory reset!
Da's toch eigenlijk vreemd. Als er een IP adres in de oude config staat, zou hij dat ook goed in de nieuwe config moeten zetten. Het is toch belachelijk om iedere keer opnieuw je config erin te zetten? Ik heb een flink rijtje poort forwards en DHCP reservations. Irritant om die steeds over te typen of opnieuw te plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JPtjeeNL schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 18:32:
[...]

Da's toch eigenlijk vreemd. Als er een IP adres in de oude config staat, zou hij dat ook goed in de nieuwe config moeten zetten. Het is toch belachelijk om iedere keer opnieuw je config erin te zetten? Ik heb een flink rijtje poort forwards en DHCP reservations. Irritant om die steeds over te typen of opnieuw te plakken.
zie hieronder uit de handleiding van Merlin om Wifi problemen op te lossen:

If you had just upgraded the router firmware, try resetting your router back to factory defaults, and reconfigure it manually. Do NOT load a backup of your saved settings, as this will make the whole procedure pointless - you will just end up reloading the exact same incorrect settings you want to get rid of.

Als ik dit zo lees zou je dit alleen moeten doen als je problemen hebt. Je kunt het dus altijd proberen om je settings te restoren. Ondervind je daarna echter problemen zou ik het handmatig weer vullen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2013 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

sh623661 schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 11:41:
[...]

Het is gewoon het inladen van en XML met settings :? Dat heeft echt geen invloed op de staat van je firmware lijkt mij. Als ik kijk naar de portforwards, ipreserveringen, wifi-netwerken die ik het geconfigureerd dan ga ik dat echt niet bij iedere firmware update opnieuw inkloppen hoor.

• devkon
Ik begrijp het ook niet goed, maar misschien dat er in die settings nog veel meer settings staan dan die jij instelt. Als men die settings verandert in een FW upgrade, dan kun jij die met een restore settings om zeep helpen.
Ik las gisteren ook iets dat dit enkel nodig is bij een SDK (en netwerk driver) wijziging.

• DieterVDW
aardbeix15 schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 21:29:
[...]

Het is gewoon het inladen van en XML met settings :?
Is dat zo?
Als ik die config file bekijk dan zie ik geen XML.
Vaak is dit gewoon een dump van het NVRAM geheugen van het toestel.
Als bij de nieuwe firmware dan de layout van dit geheugen veranderd is, dan kan je idd problemen krijgen...

Maar ik doe het ook niet hoor. Heb wel betere dingen te doen.
Ik zie wel, als mijn router begint raar te doen dan kan ik nog altijd resetten.

• iFloppy
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 14-09 19:58
Ik heb de route ook geupdate naar:

Maar ik loop tegen het probleem aan dat op verschillende inkomende verbindingen een Time_Wait staat.
Hierdoor kan bijvoorbeeld een Galaxy Tablet vanaf een willekeurig openbare WiFi geen mail verbinding maken via http of https (Exchange server).
Andere toestellen zie ik Established staan in de logging maar waar de problemen mee zijn staan op Time_Wait, het lijkt ook dat er maximaal 15 connecties mogelijk zijn.

Heeft iemand ook een Exchange Server draaien welk ook problemen heeft met externe gebruikers welk vanbuiten naar binnen willen?
Ik heb het geprobeerd met DD-WRT en dat gaat wel goed, maar zou graag de originele firmware willen draaien omdat deze grafisch heel mooi is.

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Je kijkt toch niet de hele dag naar de GUI?
Probeer anders de laatste merlin build eens, ziet er het zelfde uit maar je hebt meer opties en het is stabieler.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 20:34
iFloppy schreef op woensdag 18 september 2013 @ 21:33:
Ik heb de route ook geupdate naar:

Maar ik loop tegen het probleem aan dat op verschillende inkomende verbindingen een Time_Wait staat.
Hierdoor kan bijvoorbeeld een Galaxy Tablet vanaf een willekeurig openbare WiFi geen mail verbinding maken via http of https (Exchange server).
Andere toestellen zie ik Established staan in de logging maar waar de problemen mee zijn staan op Time_Wait, het lijkt ook dat er maximaal 15 connecties mogelijk zijn.

Heeft iemand ook een Exchange Server draaien welk ook problemen heeft met externe gebruikers welk vanbuiten naar binnen willen?
Ik heb het geprobeerd met DD-WRT en dat gaat wel goed, maar zou graag de originele firmware willen draaien omdat deze grafisch heel mooi is.
Waarom zou je dan de merlin-firmware niet pakken?
Ik gebruik de laatste merlin-firmware en draai exchange 2010.

Ik heb het probleem met exchange 2010 niet.

• iFloppy
pitchdown schreef op donderdag 19 september 2013 @ 08:39:
[...]

Waarom zou je dan de merlin-firmware niet pakken?
Ik gebruik de laatste merlin-firmware en draai exchange 2010.

Ik heb het probleem met exchange 2010 niet.
Ik had de Merlin RT-N66U_3.0.0.4_374.32_0 er op zitten en hier had ik ook problemen mee.
Maar het zou kunnen dat ik geen restore to factory default gedaan heb.
Zie je dan in de logging geen Time_Wait staan ?

• edebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:41
Heb de asus n66u router net nieuw, de nieuwe firmware staat erop.
Heb hem ingesteld voor zowel het 2,4 en 5 Ghz netwerk met WPA2 AES. Zie alleen dat het netwerk max 144Mbps geeft . Zou hem graag op 300Mbps krijgen omdat ik met UPC een 200 Mbps connectie heb.
Heb al zitten google maar kan de oplossing niet vinden

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Via hier te lezen zou je best op hetzelfde kanaal kunnen zitten als de een andere router in de buurt. Dan haal je nooit 300Mb/s

Als je op de 5Ghz band gaat zitten is de kans groter dat je dit haalt.

[ Voor 81% gewijzigd door Frostbite op 19-09-2013 09:59 ]

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

• edebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:41
Heb in de laptop een 5Ghz kaartje en ook in de iphone maar in de pc zit nog wel een 2.4 kaartje

• pitchdown
iFloppy schreef op donderdag 19 september 2013 @ 08:51:
[...]

Ik had de Merlin RT-N66U_3.0.0.4_374.32_0 er op zitten en hier had ik ook problemen mee.
Maar het zou kunnen dat ik geen restore to factory default gedaan heb.
Zie je dan in de logging geen Time_Wait staan ?
Waar kan ik deze logging vinden?

• Balda31
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-02-2022
Thnx _/-\o_ ik heb deze maar weer geinstalleerd. De nieuwere versies gaven allemaal problemen met mijn Wifi in mijn werkkamer. Van drops tot slecht ontvangst (iphone 5) met 1 streepje.

Ik heb deze versie nu terug gezet en tot nu geen problemen ondervonden. Gewoon volle bak aan ontvangst of minimaal 2 streepjes. Ik hoop dat het zo blijft.

• iFloppy
pitchdown schreef op donderdag 19 september 2013 @ 09:58:
[...]

Waar kan ik deze logging vinden?
Het vreemde is dat men via een Samsung Galaxy Tab 10.0 wel een mail kan sturen, maar reply gaat niet.
Bij de iPhone's en iPad's gaat alles wel goed.
Time_Wait zie ik ook switchen naar Established.

Ik denk dat het probleem in de SSL verbinding opbouw gaat, moet ook zeggen dat ik geen officieel certificaat heb.
Bij de WRT firmware kan ik de Android wel laten verbinden via SSL poort 443 maar met de Merlin firmware gaat het niet.

Alle Android toestellen moet ik nu SSL beveiligde verbinding uitzetten (Merlin Firmware)

• turkeyhakan
Balda31 schreef op donderdag 19 september 2013 @ 13:47:
[...]

Thnx _/-\o_ ik heb deze maar weer geinstalleerd. De nieuwere versies gaven allemaal problemen met mijn Wifi in mijn werkkamer. Van drops tot slecht ontvangst (iphone 5) met 1 streepje.

Ik heb deze versie nu terug gezet en tot nu geen problemen ondervonden. Gewoon volle bak aan ontvangst of minimaal 2 streepjes. Ik hoop dat het zo blijft.
Maak hetzelfde mee. Mijn iPhone 4S en 5S hebben slechte ontvangst met de nieuwste software.

• iFloppy
Lijkt er op dat 1 Samsung Galaxy Tab 10.1 een probleem geeft.
Hier draaide Android 4.0.4 op en hiermee lukte het niet om mails te versturen.
Nu heb ik er Android 4.2.2 op geinstalleerd en nu werkt wel alles goed.

Alleen krijg ik op de toestellen niet voor elkaar om een SSL verbinding via poort 443 te maken.
Web-Dav via poort 80 gaat wel goed.

Verder zeer te spreken over de ASUS RT-N66U

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Regelmatig komt het voor dat m'n gsm heel traag een pagina laadt. (Galaxy S en een Lumia 820). Als ik dan de url opnieuw intik gaat het vaak wel ineens snel.
Kan dit aan de Asus RT-N66U liggen?
Ik gebruik hem als accesspoint. Ik heb nu de nieuwste firmware er op staan, maar met de vorige firmware had ik het ook al.
Ik twijfel over de oude firmware die "fast-server" aanbiedt, omdat een oudere firmware ook weer een aantal fixes en veiligheidsupdates zal missen.

• fast-server
Als je geen dlna of media features gebruikt en de 66U dus puur als router gebruikt dan is er helemaal niets aan de hand.

dlna is per definitie al een halfbakken oplossing en de router is ook te traag om als een fatsoenlijk media/backup server te functioneren.

Meer opties = meer problemen = onveiliger ^^

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

• turkeyhakan
Heb de laatste stable relase van Merlin erop gezet. Werkt perfect en geen signal drops meer.

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

turkeyhakan schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 21:40:
Heb de laatste stable relase van Merlin erop gezet. Werkt perfect en geen signal drops meer.
Hier sinds nieuwe versie dat wireless goed werkt. Op mijn HTC sensation wel connectie maar geen data overdracht na ~ 15 min verbonden te zijn. S2 had er geen last van.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernst1g
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21-08 15:09
Ik heb sinds kort deze router aangeschaft. Ik heb van UPC de Thomson TWG870U, maar werd niet echt blij van de Wifi verbinding van deze router. Deze heb ik dus in bridge mode gezet en de Asus er aangehangen.
Eigenlijk werkt alles naar behoren op één ding na. Als ik HD materiaal stream vanaf mijn Synology Nas naar mijn Dune stottert het beeld en valt het geluid weg. Dit probleem had ik nooit met de Thomson.
Ik draai de laatste firmware van asus. Heeft iemand enig idee of ik in instelling moet wijzgen. Ik heb er zelf helaas niet zoveel verstand van. Alvast bedankt voor de moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandenhende
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06:44
Ik draai hier mijn RT-N66U op firmware: 3.0.0.4.374_720. Dat zou momenteel de laatste firmware moeten zijn.

Wat probeer ik voor elkaar te krijgen:
- Ik heb een HUAWEI E1750 3G dongle
- Ik heb een xs4all simkaartje voor 3g.
Graag zou ik de 3g dongle dus inzetten als backup voor als mijn gewone breedband internetverbinding platligt.

Als ik hier kijk op de supported list van Asus, dan staat daar de HUAWEI E1750 wel bij. Weliswaar staat nederland er niet bij, maar bijvoorbeeld de combinatie Germany - T-Mobile, HUAWEI E1750 zou moeten werken.
http://event.asus.com/2009/networks/3gsupport/

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/32430146/screenshot1.JPG

Ook pogingen met het opgeven van APN: umts.xs4all.nl zin niet succesvol.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/32430146/screenshot2.JPG

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/32430146/screenshot3.JPG

Als ik de dongle rechtstreeks in mijn PC steek dan werkt hij wel, na configuratie. In mijn RT-N66U lukt het mij niet.

Conclusies zover:
- dongle zou supported moeten zijn
- settings werken op mijn pc
- dongle op router werkt niet
Heeft iemand een idee? Zie ik iets over het hoofd? Heeft iemand een vergelijkbare configuratie?

Balen. Dit is al de tweede 3g stick die ik aanschaf en wederom werkt het niet.

Tips zijn welkom! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devkon
Ernst1g schreef op maandag 23 september 2013 @ 21:34:
Ik heb sinds kort deze router aangeschaft. Ik heb van UPC de Thomson TWG870U, maar werd niet echt blij van de Wifi verbinding van deze router. Deze heb ik dus in bridge mode gezet en de Asus er aangehangen.
Eigenlijk werkt alles naar behoren op één ding na. Als ik HD materiaal stream vanaf mijn Synology Nas naar mijn Dune stottert het beeld en valt het geluid weg. Dit probleem had ik nooit met de Thomson.
Ik draai de laatste firmware van asus. Heeft iemand enig idee of ik in instelling moet wijzgen. Ik heb er zelf helaas niet zoveel verstand van. Alvast bedankt voor de moeite.
De aanvoer is dus om de 1 of andere reden niet voldoende. Omdat je enkel de router hebt vervangen en de boel vast bedraad zal zijn (de instellingen out of box zijn hiervoor voldoende lijkt me), zou ik (gebaseerd op mijn ervaringen) eens de bekabeling tussen router-Dune en router-NAS bekijken. Liggen er cat5 kabels tussen? Dus niet cat5e of cat6.
Als dat niet het probleem is, vereist het wellicht een meer grondig onderzoek en wat testjes.

• devkon
Wat me de laatste tijd opvalt, en dat heb ik hier volgens mij eerder voorbij zien komen, is dat de Wifi verbinding na verloop van tijd trager wordt.

Ik gebruik speedtest op m'n Nexus 4 op dezelfde plek in huis. Maximaal kom ik op ongeveer 6500 kB/s, na een power cycle van de router. Maar binnen een week ofzo, dan zakt dat in tot maximaal de helft. Een aantal keren ergens rond 3000 kB/s, maar zojuist 1000-2000 kB/s. Heb in het verleden zelfs maar 400 kB/s gehad.

Had iemand hier al een antwoord/oplossing op/voor?

Ik zit op Merlin 3.0.0.4.374.32.

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:23

MaDLiVe

.-Observer-.

Ik zit nu op firmware. 3.0.0.4.374.720, is hier al een merlin versie van?

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

vandenhende schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 11:50:
Heeft iemand een idee? Zie ik iets over het hoofd? Heeft iemand een vergelijkbare configuratie?
Zelfde stick op het werk liggen met Telfort kaart.

Direct aangesloten op de Asus (1 na nieuwste firmware toen) en die ging gelijk zonder aparte instellingen uitbellen en verbinding maken. De asus stond los met dongle. Via wifi kon ik dan op internet via de Telfort verbinding.

Haal alles eens weg qua configuratie en kijk of hij het niet zo out of the box al werkt

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Verwijderd

devkon schreef op woensdag 25 september 2013 @ 09:52:
Wat me de laatste tijd opvalt, en dat heb ik hier volgens mij eerder voorbij zien komen, is dat de Wifi verbinding na verloop van tijd trager wordt.

Ik gebruik speedtest op m'n Nexus 4 op dezelfde plek in huis. Maximaal kom ik op ongeveer 6500 kB/s, na een power cycle van de router. Maar binnen een week ofzo, dan zakt dat in tot maximaal de helft. Een aantal keren ergens rond 3000 kB/s, maar zojuist 1000-2000 kB/s. Heb in het verleden zelfs maar 400 kB/s gehad.

Had iemand hier al een antwoord/oplossing op/voor?
Zelfde ervaring. Echter niet van de laatste tijd. De snelheid op mijn Galaxy Note 2, en iPad3 zakt ook in na een tijdje. Het aan/-uitzetten van de wifi op die twee doet de snelheid weer opkrikken naar wat je er van mag verwachten. Of dit nu router related is of aan de phone en iPad durf ik niet te zeggen.
MaDLiVe schreef op woensdag 25 september 2013 @ 23:32:
Ik zit nu op firmware. 3.0.0.4.374.720, is hier al een merlin versie van?
Jazeker:

http://www.mediafire.com/...x13la4f/README-merlin.txt

37 - Based on RT-AC56U 3.0.0.4.374_720 sources from Asus

http://www.mediafire.com/asuswrt-merlin/#y9ctdb7ujzyzk

Staat in de Beta subfolder. Beta3 wel te verstaan. Misschien even wachten tot er een 'final' is?!

Komt trouwens een nieuwe Asus op de markt. De RT-AC68U

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2013 03:38 ]

• vandenhende
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06:44
Sc0rPi0N schreef op donderdag 26 september 2013 @ 00:18:
[...]

Zelfde stick op het werk liggen met Telfort kaart.

Direct aangesloten op de Asus (1 na nieuwste firmware toen) en die ging gelijk zonder aparte instellingen uitbellen en verbinding maken. De asus stond los met dongle. Via wifi kon ik dan op internet via de Telfort verbinding.

Haal alles eens weg qua configuratie en kijk of hij het niet zo out of the box al werkt
Bedankt! Jouw berichtje heeft mij in ieder geval ervan overtuigd dat ik nog even moet blijven proberen. Ik had al verschillende instellingen geprobeerd (ook zonder instellingen). Dat werkte niet. Als ik bedenk wat de verschillen in configuratie zijn in vergelijking met die van jou: Jij hebt telfort, ik xs4all en eventueel een verschil in router firmware. Ik kan me niet voorstellen dat de provider verschil maakt, dus ik zal straks eens wat oudere firmwares proberen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:09
Gisteren is bij mij glasvezel geactiveerd, dus ik heb nu de rt-n66u als hoofd router ingesteld.
Nu heb ik een aantal poorten open gezet in de port forwarding.
Nu werken de poorten waar geen ssl communicatie over gaat gewoon bv poort 80 http.

Maar ik heb ook bv poort 5001 open staan waar ik een self signed certificate aan heb gekoppeld.
En deze pagina's kan ik niet bereiken dmv https://url:5001.

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick Name
  • Laatst online: 14:01

Nick Name

SinFest!

TheMystery schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 10:23:
Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?
Bij mij werkt het probleemloos. Krijg je een 404 Not found, of wat voor melding krijg je?

http://www.sinfest.net | Q: Does it ever get windy in Australia? I have never seen it rain on TV, so how do the plants grow? (UK) A: We import all plants fully grown and then just sit around watching them die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:09
Nick Name schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 11:41:
[...]

Bij mij werkt het probleemloos. Krijg je een 404 Not found, of wat voor melding krijg je?
Ik heb wel de merlin firmware, heb jij deze ook of gewoon de standaard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick Name
  • Laatst online: 14:01

Nick Name

SinFest!

TheMystery schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 11:51:
[...]
Ik heb wel de merlin firmware, heb jij deze ook of gewoon de standaard?
hmm, ik heb de meest recente standaard firmware ;)

http://www.sinfest.net | Q: Does it ever get windy in Australia? I have never seen it rain on TV, so how do the plants grow? (UK) A: We import all plants fully grown and then just sit around watching them die

• jostefa
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:48
Ik wordt helemaal gek van deze router. Ik haal 3 mbit download van de 150 en 8 mbit upload van de 15. Ik zit 10 meter van de router vandaan, wanneer ik de router reboot heb ik voor 5 minuten snel internet en dan stort het weer in ik zit op firmware 3.0.0.4.374_720. Welke firmware is de stabielste wat betreft wifi, veiligheid maakt op dit moment niets meer uit.

(Ben van plan om hem terug te brengen onder het motto dat het product niet doet wat hij zegt dat hij doet)

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Edd

Je zou de laatste beta van de merlin-firmware kunnen proberen. Deze beviel mij qua stabiliteit en snelheid het beste. Let wel dat je een volledig reset doet en alles opnieuw instelt, anders kun je alsnog in problemen raken. Heb je dit trouwens ook gedaan met je huidige firmware?

-

• jostefa
edd, Ik heb nu de laatste stable firmware van merlin er op staan. Normaal doe ik altijd voor en na firmware upgrade een terug naar fabrieks instellingen reset. Nu bij de laatste heb ik upgrade heb ik ook een nvram reset gedaan. Ik probeer deze firmware nog even bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devkon
Verwijderd schreef op donderdag 26 september 2013 @ 02:43:
Zelfde ervaring. Echter niet van de laatste tijd. De snelheid op mijn Galaxy Note 2, en iPad3 zakt ook in na een tijdje. Het aan/-uitzetten van de wifi op die twee doet de snelheid weer opkrikken naar wat je er van mag verwachten. Of dit nu router related is of aan de phone en iPad durf ik niet te zeggen.
Bedankt voor je reactie. Ik zal de volgende keer ook eens de wifi uit- en weer aanzetten als het weer eens zo ver is.

Of het aan die apparaten ligt vraag ik me af : de iPad draait sowieso een ander OS dan de Galaxy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 21:03

xon

het blijft toch een bizarre materie dat Wifi...net op het moment ik echt dacht dat ik er best wel een beetje kijk op had na al die jaren met veel verschillende hardware te hebben gewerkt denk ik nu weer WTF?

Vrijdag laatste merlin versie erop gezet gebaseerd op de laatste build van Asus. Netjes weer even op US gezet met telnet en 200 mw max op 2.4 Ghz. In de reviews van de firmware gelezen dat de ontvangst wel iets is teruggelopen maar de overall stabiliteit is verbeterd. Nou dat het iets minder hard in huis is klopt wel maar op zich op alle devices genoeg ontvangt...behalllllveee...op mijn "basis" machine waar ik een alfa awus036nh gebruik. Een high power USB adapter waar ik altijd (op behoorlijke afstand) prima resultaten mee behaalde en 2/3 van mijn max internetsnelheid haalde.

Tot nu! Hij komt van de 60mb niet verder dan 2mb down en ....wait for it....4.5 mb up (van de 5mb). Het is ook zo netjes stabiel die 2mb down dat je haast gaat denken dat iets de download snelheid knijpt. Alle drivers geupdate van de Alfa maar exact zelfde resultaat. Vervolgens op mijn windows 8 laptop alfa geinstalleerd en exact hetzelfde (mocht het aan windows liggen).

Na een hele middag tweaken (want ik wil gewoon weten wat het is) ga ik het toch maar opgeven en een oude versie erop gooien. Mocht iemand nog briljante ideeen hebben.....shoooot :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:17
Dus kort samen gevat .. alles wat je tegenwoordig koopt aan router is met 20 hardware revisies bagger?

Zelfs deze router van 110!!!! euro kan stabiel wifi en bekabeld LAN zonder interrupts en snelheid drops niet garanderen? :/

Schiet mij maar kapot wat ik dan moet kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itxs
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
In hoeverre is Merlin firmware gerelateerd aan DD-WRT, KPN heeft nl een APP gemaakt die het mogelijk maakt om via WIFI op je Android phone KPN IP Telefonie gesprekken te ontvangen en te voeren.

Alleen heb ik mijn Experia box gescheiden van Internet, nu moet ik dus alleen een bridge realiseren zodat ik via WIFI op min Internet Router bij de Experia kan komen om zo VOIP via WIFI mogelijk te maken.

Om het een en ander nog 1 stapje complexer te maken (maar wel leuker om te prutsen) is dat ik mijn netwerk in de 172,x range heb zitten en Experia KPN in de 192.168.x range.

Ik zal dus iets met een switchport op de Asus router moeten doen (VLAN + IP Adres / Bridge)

Ik ben dus nog even op zoek welke switch / route mogelijkheden de Asus nog meer heeft met Merlin Firmware. Eventueel ook andere interesse om gezamenlijk te kijken of we dit kunnen realiseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

jostefa schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 13:59:
Ik wordt helemaal gek van deze router. Ik haal 3 mbit download van de 150 en 8 mbit upload van de 15. Ik zit 10 meter van de router vandaan, wanneer ik de router reboot heb ik voor 5 minuten snel internet en dan stort het weer in ik zit op firmware 3.0.0.4.374_720. Welke firmware is de stabielste wat betreft wifi, veiligheid maakt op dit moment niets meer uit.

(Ben van plan om hem terug te brengen onder het motto dat het product niet doet wat hij zegt dat hij doet)
Ik had ook problemen maar na een NVRAM clear via recovery mode (reset inhouden bij aanzetten), werkt het bij mij nu super. Ik gebruik overigens ook de merlin firmware.

Wifi wilde na de upgrade helemaal niet meer boven de 144mbit. maar na een échte reset is dat pas opgelost. Aan de knoppen draaien heeft geen effect. PS onder de wifi instellingen waren er na de nvram clear ook 2 extra opties bijgekomen die ik eerst niet zag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jostefa
@fairy ik heb nu ook een nvram clear gedaan via de 30/30/30 methode en daarna nog een keer via die recovery en nu lijkt alles naar behoren te werken!

Wanneer je in UI een factory reset doet dan cleared hij niet het NVRAM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Ik zag dat de nieuwe merlin-firmware er is.
Iemand die deze al heeft draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
pitchdown schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 15:54:
Ik zag dat de nieuwe merlin-firmware er is.
Iemand die deze al heeft draaien?
Ja, werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Heb je een factory reset moeten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04:28

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Als je van een vorige versie met SDK5 driver komt moet je wel factory reset doen. Als je een vorige beta met SDK6 driver of een pixie dust build draaide hoeft het niet. Maar als de changelog redelijk uitgebreid is, is het mijns insziens wel aan te raden.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [rogi]
  • Laatst online: 19-08 14:19
Ik heb gister deze router gekocht nou werkt alles behalve dat deze veel problemen heeft met mijn kabel modem (Arris DOCSIS3 TM702B model van ziggo). Hij blijft op 100mbit full duplex staan op de WAN port, terwijl het gewoon 1000mbit moet zijn. Wat ik heb geprobeerd tot nu toe:

Andere kabels waar van ik heb getest dat deze werken op 1gbit. Geen probleem met de kabels gevonden. Alles is CAT5e of CAT6 en werkend.

Ik heb andere firmware geprobeerd. Van ASUS laatste versie, Merlin modded asus firmware en zelfs tomato inc. 30-30-30 resets en nvram clears. Alle geven aan dat de wan port op 100mbit blijft staan.

Ik heb een laptop met 1gbit ethernet op de wan port aangesloten met dezelfde kabel die ik zou gebruiken tussen router en de kabel modem. Dan staat de port gewoon netjes op 1gbit.

Ik heb laptop direct op de kabel modem aangesloten met dezelfde kabels, geen probleem hier.

Dus enigste wat ik kan bedenken is dat deze router gewoon niet compatible is met mijn kabel modem, wat gewoon heel raar is toch? De oude Linksys WRT320N heeft overigens geen problemen en geeft me netjes de volle 150mbit van Ziggo. Iemand nog andere ideeën of zal ik hem gewoon terug sturen of laten vervangen? Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik heb dat modem ook gehad bij Caiway en dat werkte gewoon goed op 1Gbit met deze router.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Blisterin_Bull schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 22:48:
Als je van een vorige versie met SDK5 driver komt moet je wel factory reset doen. Als je een vorige beta met SDK6 driver of een pixie dust build draaide hoeft het niet. Maar als de changelog redelijk uitgebreid is, is het mijns insziens wel aan te raden.
Ik draai geen beta maar : 3.0.0.4.374.32
Dus ik heb een factory reset nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Officieel niet:

3.0.0.4.374.33 (3-Oct-2013):
* IMPORTANT *: RT-N66U users must revert back to factory defaults and
manually reconfigure their settings if coming from a FW
older than 3.0.0.4.374.xxx (applies to both Asus or
Asuswrt-Merlin).

Ikzelf heb het wel gedaan omdat de changelog gewoon te groot is om het niet te doen. Let wel op het volgende:

- NEW: Merged with Asus 374_726 code from RT-AC66U GPL. Notable changes:
* RT-N66U now based on the SDK6 driver. This resolved the
numerous connectivity issues, at the expense of a shorter
range (a separate SDK5 build based on driver 5.100 is available
in the Experimental folder as an alternative).

Ondanks het problemen oplost met bepaalde Intel wifi chipsets en iOS apparaten, zal je hoogstwaarschijnlijk mindere ontvangst hebben met de nieuwe firmware.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

mis ik iets :?

ik kijk op http://support.asus.com/d...n&m=RT-N66U+(VER.B1)&os=8 voor de laatste firmwares van mijn router.
Daar vanaf draai ik al een poosje ASUS RT-N66U Firmware Version 3.0.0.4.374.720, die 11-9-2013 is vrijegegeven en die is hoger in versie nummer dan de firmware waar jullie het over hebben??

edit: of zijn dit de Merlin-versies? Wat is daar nou het echte voordeel van? Zolang dezelfde drivers de hardware aansturen kan het toch alleen smaak en handigheidjes in de UI zijn. De ASUS UI is niet altijd logisch / ideaal maar voldoet prima, voor mij. De DLINK-DIR-655 die ik hiervoor had had een betere grafische interface.

[ Voor 25% gewijzigd door aardbeix15 op 06-10-2013 06:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
3.0.0.4.374.33 is idd Merlin benaming. (gebasseerd op fw 3.0.0.4.374.720)

Voordeel? Probeer het zelf uit :) Het zijn idd de extra features die Asus niet in haar firmware gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
iemand die ervaart dat het signaal minder is na de laatste merlin-firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Nu online

Edd

pitchdown schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 14:39:
iemand die ervaart dat het signaal minder is na de laatste merlin-firmware?
Nou, nee, niet echt.
Eerder wel stabieler en op een hogere snelheid. Dat zou natuurlijk kunnen komen doordat mijn laptop een intel wifi-kaart heeft.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat zei ik toch?
- NEW: Merged with Asus 374_726 code from RT-AC66U GPL. Notable changes:
* RT-N66U now based on the SDK6 driver. This resolved the
numerous connectivity issues, at the expense of a shorter
range (a separate SDK5 build based on driver 5.100 is available
in the Experimental folder as an alternative).

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

gents,

na dagen k*tten om een beter signaal te krijgen in de uithoek van mijn huis heb ik eindelijk een oplossing gevonden. De boosdoener was duidelijk het drukke verkeer op de 11 (!) wifi kanalen in de buurt. Dit is bijzonder aangezien op inSSIDer aangaf dat er wel degelijk een aantal vrije kanalen in de buurt waren.

Ik zeg 11 kanalen omdat ik vanaf de aanschaf van de router alles al op US heb gezet om de 200mw uit te kunnen sturen in plaats van de (EU regels) 100mw als ie op EU staat. In de US hebben ze maar 11 kanalen dus kanaal 12 en 13 heb ik nooit gezien of gebruikt.

Voor de gein maar weer eens teruggezet naar EU settings en de router op kanaal 13 laten communiceren. BAM....4x zo snel in de uithoek van mijn huis. Dit klopt ook wel aangezien de laatste router in de buurt ophoud op kanaal 11. Een leeg kanaal doet dus wonderen!

Nu ben ik verwend en wilde ik toch kijken of het zou lukken om de 100mw te omzijlen. Ik begreep dat dit niet kon..ook niet met telnet commando's die over TX power gingen. Onzin!

Ik heb het volgende gedaan:

Eerst alles terug gezet op EU:

nvram set pci/1/1/ccode=EU
nvram set pci/2/1/ccode=EU
nvram set wl0_country_code=EU
nvram set wl1_country_code=EU
nvram set regulation_domain=EU
nvram set regulation_domain_5G=EU
nvram commit
reboot

Daarna:

nvram set wl_TxPower=200
nvram set wl0_TxPower=200
nvram set wl1_TxPower=200
nvram commit

* kan tot 500mw!

Ik dacht dat dit nooit zou lukken en EU setting zou overrullen..niets is minder waar en ik zie direct in inSSIDer een verbetering na een zachte restart. Ook als je:

nvram get wl_TxPower
nvram get wl0_TxPower
nvram get wl1_TxPower

doet zie je netjes de ingevoerde waardes terugkomen.

Ik zit nu op een compleet leeg kanaal met toch meer uitgangsvermogen. Overigens (is al vaak gezegd) je devices waarmee de router connect moeten natuurlijk wel te horen zijn dus van goede kwaliteit of meer vermogen anders heb je nog niets aan de TX ophoging

Doe er je voordeel mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Is het met de (merlin)firmware mogelijk om middels de ingebouwde dhcp-server meerdere dns-servers mee te geven aan de cliënts?
In de interface kan ik er maar 1 opgeven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
pitchdown schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 08:50:
Is het met de (merlin)firmware mogelijk om middels de ingebouwde dhcp-server meerdere dns-servers mee te geven aan de cliënts?
In de interface kan ik er maar 1 opgeven!
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-09 13:17

TommyGun

Stik er maar in!

Ander topic, maar: TommyGun in "Telfort Internet ervaringen topic - Deel 20"

Via de GUI lijkt het niet te kunnen (http://asuswireless.com.a...dvanced_DHCP_Content.html), wellicht via de command line wel :9.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jp73
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-09 11:48
xon schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 18:08:
gents,

na dagen k*tten om een beter signaal te krijgen in de uithoek van mijn huis heb ik eindelijk een oplossing gevonden. De boosdoener was duidelijk het drukke verkeer op de 11 (!) wifi kanalen in de buurt. Dit is bijzonder aangezien op inSSIDer aangaf dat er wel degelijk een aantal vrije kanalen in de buurt waren.

Ik zeg 11 kanalen omdat ik vanaf de aanschaf van de router alles al op US heb gezet om de 200mw uit te kunnen sturen in plaats van de (EU regels) 100mw als ie op EU staat. In de US hebben ze maar 11 kanalen dus kanaal 12 en 13 heb ik nooit gezien of gebruikt.

Voor de gein maar weer eens teruggezet naar EU settings en de router op kanaal 13 laten communiceren. BAM....4x zo snel in de uithoek van mijn huis. Dit klopt ook wel aangezien de laatste router in de buurt ophoud op kanaal 11. Een leeg kanaal doet dus wonderen!

Nu ben ik verwend en wilde ik toch kijken of het zou lukken om de 100mw te omzijlen. Ik begreep dat dit niet kon..ook niet met telnet commando's die over TX power gingen. Onzin!

Ik heb het volgende gedaan:

Eerst alles terug gezet op EU:

nvram set pci/1/1/ccode=EU
nvram set pci/2/1/ccode=EU
nvram set wl0_country_code=EU
nvram set wl1_country_code=EU
nvram set regulation_domain=EU
nvram set regulation_domain_5G=EU
nvram commit
reboot

Daarna:

nvram set wl_TxPower=200
nvram set wl0_TxPower=200
nvram set wl1_TxPower=200
nvram commit

* kan tot 500mw!

Ik dacht dat dit nooit zou lukken en EU setting zou overrullen..niets is minder waar en ik zie direct in inSSIDer een verbetering na een zachte restart. Ook als je:

nvram get wl_TxPower
nvram get wl0_TxPower
nvram get wl1_TxPower

doet zie je netjes de ingevoerde waardes terugkomen.

Ik zit nu op een compleet leeg kanaal met toch meer uitgangsvermogen. Overigens (is al vaak gezegd) je devices waarmee de router connect moeten natuurlijk wel te horen zijn dus van goede kwaliteit of meer vermogen anders heb je nog niets aan de TX ophoging

Doe er je voordeel mee!
Hoe heb je die instellingen erin gezet? D.m.v. ssh ?

Is dit in de standaard firmware of in merlin ? En welke firmware versie was dit ?

Ik heb wat gebrek aan bereik, ik zou graag de zendsterkte willen verhogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
In de router de telnet optie aanzetten, daarna met putty (google!) connecten naar de router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

Inderdaad telnet aanzetten bij system (2e tab). Je kan ook gewoon command box openen en tikken
telnet <ipadres>

dan copy paste lines zoals ik eerder schreef en even reboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xon schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 09:15:
Inderdaad telnet aanzetten bij system (2e tab). Je kan ook gewoon command box openen en tikken
telnet <ipadres>

Dank, dit werkt prima..op de 5.0Ghz van -55db naar -40db op channel 44, en op de 2.4Ghz van -45db naar -25db op channel 13

Merk alleen dat de transferrate iets is gezakt op mijn iPad en Galaxy note 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh623661
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18-09 16:16
xon schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 09:15:
telnet <ipadres>

Blijven al deze instellingen bewaard als we daarna onze router weer booten?
Of ben je deze instellingen pas weer kwijt na een reset naar fabrieksinstellingen?

[ Voor 10% gewijzigd door sh623661 op 09-10-2013 12:53 ]

Pagina: 1 ... 18 ... 30 Laatste