Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pipooow
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-09 22:04
Hallo Allemaal,

2 weken geleden is (helaas) mijn oude WRT54GL met TomatoUSB er op overleden. Snel was dat ding niet, maar die wireless faalde letterlijk nooit, en tijdens het gamen (wat ik nu vooral doe) had ik altijd ~25/30ms wat heerlijk was.

Rond gekeken voor een goede vervanger en een N66U aangeschaft.

Nou heb ik tijdens het gamen zo vaak packetloss of 'ineens' een hoge MS. En ik krijg de rede maar niet te vinden (wireless) ik ben nog zwaar ouderwets en raid wel eens in wow en als je dan ineens 3500ms krijgt dan kun je het wel vergeten.....:

- Heb mijn laptop rechstreeks op het Ziggo modem aangesloten en krijg dan wel 20Mbit / 2Mbit. (Motorola surfboard).
- Via de wireless op de router is het altijd extreem traag, en op sommige kanalen kom ik op 10Mbit / 0,5Mbit. En dat is als ik mazzel heb. Soms dropt het spontaan naar 2-5Mbit / 0,1-0,2Mbit.

Dus:
- Verschillende kanalen geprobeerd. op 20 en 40mhz. Beveiliging (standaard WPA2 Personal /AES) uit en aan gezet. Op WEP/TKIP gezet om te testen (ik weet dat het dan terugvalt op 54mbps maar dat zou geen bottleneck moeten zijn op dit punt). Dit alles heeft geen effect.
- Nieuwste Asus firmware helpt niet
- Nieuwste Merlin firmware helpt niet
- TomatoUSB van Chibby er op gezet. Helpt ook niet.... (en elke keer de nvram goed geleegt..) Deze staat er nu nog op.

- Transmit power tussen de 40-100mW geprobeerd, maakt niets uit.
- 5Ghz uitgezet maakt niets uit (ik gebruik 2,4).
- Standaard dingen getest: Afterburner aan/uit Beacon interval hoger / lager gezet etc. ook geen effect.
- Geforceerd op 802.11n en daarna op B/G. geprobeerd , Helpt ook niets.

Waarom is die wireless zo traag? ik heb voor mijn gevoel echt alles geprobeerd maar ik denk dat ik iets mis? Ik lees overal dat dit ding zo snel moet zijn.... Hij geeft trouwens bij mijn netwerk wel aan dat de wireless een verbinding heeft op 150mbps. Ik weet dat dat hoger moet kunnen zijn maar gezien mijn Linksys op 54mbps zat is dat niet iets waar ik ga over zeuren.

in mijn laptop zit trouwens een RTL8191SE wireless card. De driver was al de nieuwste.

Op mijn mobiel lijkt de snelheid redelijk te zijn, maar ook niet om van de daken af te schreeuwen.
Daaruit kan ik dus niet vaststellen of het probleem puur bij mijn laptop zit of dat het toch de router is.
Bovendien hadden zowel mijn laptop als mijn Nexus4 bij de oude router hier geen last van.

Mis ik iets?? want ik snap er echt niets meer van :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FTL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:50

FTL

Ik wil toch liever de stock firmware blijven gebruiken en ik wil toch Ads blocken.
Kwam een leuke truuk tegen om custom scripts te laten starten op stock firmware dit heb ik gecombineerd met Ad block via dnsmasq.

Voor mensen die toch liever stock firmware willen blijven gebruiken en toch ads willen blocken via DNS op de N66U.

1. Enable telnet op je N66U in Administration -> System
2. Login via telnet
3. Execute de volgende in telnet:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
cat << EOF > /tmp/install_adblock.sh
#!/bin/sh

if [ ! -f /tmp/adblock_installed ]; then
    YOYO_URL="http://pgl.yoyo.org/adservers/serverlist.php?hostformat=dnsmasq&showintro=0&mimetype=plaintext"
    CONF_FILE="/tmp/dnsmasq.adblock.conf"
    CRON_FILE="/var/spool/cron/crontabs/admin"

wget "\$YOYO_URL" -O "\$CONF_FILE"
    echo "conf-file=\$CONF_FILE" >> /etc/dnsmasq.conf
    killall dnsmasq
    sleep 3
    dnsmasq -c 1500 --log-async -n

echo "0 6 * * * wget \"\$YOYO_URL\" -O \"\$CONF_FILE\" && killall dnsmasq; sleep 3; dnsmasq -c 1500 --log-async -n" >> "\$CRON_FILE"
    killall crond
    crond

touch /tmp/adblock_installed
fi
EOF

nvram set script_usbmount="`cat /tmp/install_adblock.sh`"
nvram commit

reboot

4. Pak een willekeurige USB stick die je kan missen en plug die in een vrije USB poort
5. Reboot

Voila: ads blocked op al je devices in je huis.

[ Voor 27% gewijzigd door FTL op 06-08-2013 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
Wordt die lijst van yoyo.org ook geupdate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FTL

FTL

Chutney schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 12:35:
Wordt die lijst van yoyo.org ook geupdate?
Yep, heb update via cron opgenomen in bovenstaande script.

[ Voor 43% gewijzigd door FTL op 03-08-2013 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLo
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-12-2023
Heb sinds een week deze fantastische router (daarvoor DLINK D-635). Loste het probleem van slecht bereik op bepaalde plaatsen probleemloos op. Veel stabielere verbinding ook.

Wel één situatie even meegeven, aangezien er misschien wel meer mensen zijn met dit probleem: sinds aankoop (denk ik, aangezien dit de enige verandering was in de laatste weken) kreeg ik BSOD's als ik torrents startte. Altijd dezelfde melding (DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL) met dezelfde codes (0x000000d1), parameters (00000000`00000028, 00000000`00000002, 00000000`00000000 & fffff880`0178b6fd) en crash adress (ntoskrnl.exe+75c00). Netwerkdrivers updaten etc. bracht geen soelaas.

Het lijkt voorlopig opgelost sinds ik de firewall van de router heb uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie heeft er nog een oude firmware op de plank liggen? en welke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkeenjij36
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 18-09 21:57
Hallo allen,ook ik sinds een week dit fantastische ding.
Wat een verschil met mijn oude wl351.
Alles soepel en veel in t stellen,snelheden ook prima draadloos op 2.4Ghz 9,5Mb/s,draadloos 11,5Mb/s gemiddeld op een 100 mb lijntje van upc,op laatste dd-wrt build want op de laatste tomato na de update had ik een crash en moest ik weer van voor af aan beginnen.
Dus nu eens een paar weken op dd-wrt proberen of dat een beetje stabiel blijft.
Wifi bereik is bij mij in ieder geval stukken verbetert zowel in huis als in de tuin.
Een vraag blijft er nog over,wie heeft welke fw draaien en waarom die voorkeur,ben toch op zoek voor een leek de beste fw erop te hebben en er toch het meeste uit te halen.
Ik hoor graag van jullie experts!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 20:34
ikkeenjij36 schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 01:11:
Hallo allen,ook ik sinds een week dit fantastische ding.
Wat een verschil met mijn oude wl351.
Alles soepel en veel in t stellen,snelheden ook prima draadloos op 2.4Ghz 9,5Mb/s,draadloos 11,5Mb/s gemiddeld op een 100 mb lijntje van upc,op laatste dd-wrt build want op de laatste tomato na de update had ik een crash en moest ik weer van voor af aan beginnen.
Dus nu eens een paar weken op dd-wrt proberen of dat een beetje stabiel blijft.
Wifi bereik is bij mij in ieder geval stukken verbetert zowel in huis als in de tuin.
Een vraag blijft er nog over,wie heeft welke fw draaien en waarom die voorkeur,ben toch op zoek voor een leek de beste fw erop te hebben en er toch het meeste uit te halen.
Ik hoor graag van jullie experts!!!
Ik begreep dat dd-wrt op de router het bereik/snelheid deed inkrimpen. Ik heb daarom gekozen voor de merlin-firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkeenjij36
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 18-09 21:57
pitchdown schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 09:44:
[...]

Ik begreep dat dd-wrt op de router het bereik/snelheid deed inkrimpen. Ik heb daarom gekozen voor de merlin-firmware.
Ok dan ga ik ook eens voor de merlin en kijken hoe stabiel en snel die is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
ikkeenjij36 schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 13:58:
[...]

Ok dan ga ik ook eens voor de merlin en kijken hoe stabiel en snel die is :P
Laat even je resulten en verschillen (met insider) zien.

Gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jostefa
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:48
Waar zet je SSH aan in versie 3.0.0.4.372_1393? Nevermind ik gebruik telnet wel gewoon 8)7

[ Voor 35% gewijzigd door jostefa op 05-08-2013 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jostefa
FTL schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 11:13:

2. Login via telnet

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
cat << EOF > /tmp/install_dnsmasq.sh
#!/bin/sh
YOYO_URL="http://pgl.yoyo.org/adservers/serverlist.php?hostformat=dnsmasq&showintro=0&mimetype=plaintext"

killall dnsmasq

echo "* 7 * * * wget \"\$YOYO_URL\" -O \"\$CONF_FILE\" && killall dnsmasq ; dnsmasq -c 1500 --log-async -n" >> "\$CRON_FILE"
killall crond
crond
EOF

nvram set script_usbmount="`cat /tmp/install_dnsmasq.sh`"
nvram commit

4. Pak een willekeurige USB stick die je kan missen en plug die in een vrije USB poort
5. Reboot
Helaas krijg ik het niet werkend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FTL

FTL

jostefa schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 20:56:
[...]
Helaas krijg ik het niet werkend!
Welke melding krijg je na het uitvoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb sinds gisteren de n66u hangen. leuk ding, makkelijk in te stellen echter het bereik, vooral 5ghz valt me nog tegen....misschien nog even spelen met positie antennes.

wat wel echt niet handig is, is dat ik bij de 2.4Ghz instellingen de wireless mode niet van 'legacy' afkrijg. oftewel alles zit op max 54g :( ik kan die die optie niet naar 'auto' of 'N only' veranderen, bij blijft na opslaan stug op 'legacy' staan.

iemand een idee? gebruik de laatste Asus FW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19-04 20:41
Al een hele reset geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah natuurlijk.. Standaard recept na fw upgrade. Vergeten.

Net gedaan en nu werkt het wel goed. Bereik lijkt ook wat beter. Op 2.4 haal ik nu op 2e verdieping tussen de 30-40 mbit met macbook air. Dat was gisteren veel lager. Is dat redelijk?

Beneden gaat het tot einde tuin goed , maar niet op 5ghz. Dat zuigt enorm. Op zolder geen connectie en in tuin op 15-20m in zicht maar 3mbit. Op 2.4 haal ik gemak 30-40mbit.

Dat hele 5ghz verhaal is blijkbaar na al die jaren niks beter geworden. Vraag me af of ik wel een dual router had moeten kopen?

Afijn ik ga het zo een tijdje proberen, en later met een oudere merlin fw, de 270 b26. Klopt het dat die oudere drivers bevat en beter signaal hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04:28

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Ten opzichte van nieuwste stock firmware wel, maar je kan net zo goed de nieuwste merlin mod installeren. Daarin heeft hij de oudere wifi drivers in gebouwd.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Verwijderd schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 19:37:
Beneden gaat het tot einde tuin goed , maar niet op 5ghz. Dat zuigt enorm. Op zolder geen connectie en in tuin op 15-20m in zicht maar 3mbit. Op 2.4 haal ik gemak 30-40mbit.

Dat hele 5ghz verhaal is blijkbaar na al die jaren niks beter geworden. Vraag me af of ik wel een dual router had moeten kopen?
5GHz is dichtbij beter dan 2,4GHz, maar verder weg draaien de rollen om omdat 2,4GHz een betere penetratiegraad heeft dan 5GHz en dus verder weg en zeker doorheen obstakels een beter signaal geeft dan 5GHz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blisterin_Bull schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 19:57:
Ten opzichte van nieuwste stock firmware wel, maar je kan net zo goed de nieuwste merlin mod installeren. Daarin heeft hij de oudere wifi drivers in gebouwd.
ja ik zag het ja, dat nog steeds de .270 drivers erin zitten. toch eens proberen dan. ik laat weten of er verschil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Ik gebruik de merlin-firmware en zoek een optie om een externe pxe-boot-server aan te geven (WDS op Server2012). Ik heb dit geprobeerd via dnsconf.add maar niet werkend gekregen.

Iemand die hier een oplossing voor weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeT80
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-09 10:58
Is het mogelijk deze router zo in te stellen dat hij gelijk verbinding maakt via een VPN.
Zodat al het verkeer vanaf je router direct via een VPN tunnel naar een VPN site gaat?

Is er iemand die hier ervaring mee heeft?
(Standaard of Merlin Firmware)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:05

Edd

Of dit in de standaard kan weet ik niet meer, maar dit kan wel in Merlin.
Deze heeft de optie om als OpenVPN client te fungeren

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeT80
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-09 10:58
Oke, zoiets had ik al gezien. Ervaring mee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd

Edd

Nee, nog niet. Wil er wel mee gaan spelen.
Maar met google vind je al wat guides die je op weg kunnen helpen.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs8
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-09 10:33
Lekken in verschillende routers, incl. Asus:
http://securityevaluators...rs/soho_service_hacks.jsp

Nieuwe firmware met fix:

ASUS RT-N66U Firmware Version 3.0.0.4.374.168
Fixed:
1. Reduced the redundant packets when used 3G/4G dongle as WAN and opened web browser.
2. Fixed the traffic monitor related issues when used 3G/4G dongle as WAN,
3. Fixed client duplicated issue in network map
4. removed modem setting button in AP mode
5. Fixed IE related parental control issue.
6. Disabled the Broadcom ACSD service to prevent buffer overflow vulnerabilities.

Added:
1. Unmount all disks with 1-click

3G/4G dongles:
1. Support Huawei EC306

http://support.asus.com/d...en&m=RT-N66U+%28VER.B1%29

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcje
Ik vind het wel knudde dat de firmware check via de interface echt brakkig werkt.

Want me wel opvalt bij de laatste officiele firmware die hierboven staat, is dat hij bij elke instelling de melding geeft " please reboot your router manually".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs8
Ja, bij mij vond ie deze firmware niet via de updatefunctie.
Na de update ga ie ook bij mij de manual reboot melding, ik heb 'm toen gewoon met de powerknop uitgezet en even later weer aangezet, ik krijg nu geen meldingen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-09 06:38
Het is wel verstandig om de router terug naar fabrieksinstellingen te zetten vóór en ná het updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-09 20:58
Waarom? Voor als je al te maken hebt gehad met een succesvolle aanval?

[ Voor 81% gewijzigd door Dadona op 12-08-2013 13:45 ]

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-09 06:38
Dadona schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 13:44:
Dit heb ik op verschillende fora gelezen.

Ik verzeker mijzelf ervan dat ik niets mee neem uit de oude firmware, zodat de nieuwe optimaal werkt.

Edit: heeft niets met de aanval te maken.

[ Voor 6% gewijzigd door turkeyhakan op 12-08-2013 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd

Edd

Dadona schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 13:44:
Het wil nog weleens voorkomen dat als je de router niet reset er oude waardes/instellingen van de router ervoor zorgen dat de performance achteruit gaat.
Zo had ik tot een maandje geleden last dat het wifi signaal niet al te sterk was. Een complete factory reset heeft dit toen verhelpen. Daarbij moet ik wel zeggen dat ik daarvoor ook een beetje had lopen spelen met verschillende firmwares :+

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allen,

Ik ben dexe week overgestapt van een wrt610n naar deze N66U. Nu heb ik mijn externe HDD eraan gehangen om de files te sharen, maar ik kom er achter dat dat toch iets anders/lastiger gaat. Bij de WRT610N gef ik een folder naam aan de verschillende partities en deelde deze zo. Ik zag in verkenner slechts 3 folders onder mijn router welke ik dan tevens een netwerk verbinding toekende.

Nu probeer ik dit ook met de N66U, maar ik krijg alleen de onderliggende folders te pakken. Hierdoor heb ik heel wat folders onder mijn router hangen.

Weet iemand hoe ik elke partitie als een single folder kan sharen? Dus alleen de 3 partitie namen onder mijn router zodat ik hier de X,Y en Z schijf van kan maken

Bij voorbaat dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieter01
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-01-2024
Hier kon ik gewoon via de knop check update de router updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jostefa
Wat is de kwaliteit van de antennes van deze router? Zijn het beetje goede antennes, of heeft het nog zin om andere te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie kan mij helpen? Ik heb een RT-66Nu via een powerline als AP gekoppeld aan een Cisco kabelmodem. Soms werkt het geheel een paar uur vlekkeloos, dan weer is er geen internettoegang mogelijk. Ik heb alles geprobeerd, zou het op prijs stellen om met een deskundige telefonisch instellingen door te nemen. Hartfmp@ hotmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Waarom via een powerline? Ik heb hem gewoon via een 10cm lang utp kabeltje aangesloten op het kabelmodem zelf. De router en modem hangen bij mij in een kelderkast in de kamer.

Heb je de problemen ook als je de powerline er tussen uit haalt?

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

• Matthijs8
Alweer een nieuwe firmware:

ASUS RT-N66U Firmware Version 3.0.0.4.374.257

Fixed:

1. Fixed Centrino 5GHz connection issue.
If the connection problem still exist, please press the reset button more than 5 seconds to reset RT-N66U after firmware upgraded and delete wireless profile on the client devices then create a new wireless connection.

2. Fixed HK ISP DHCP connection issue.

3. Fixed USB application update related issues.

2013.08.14 update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcje
Nieuwe Firmware getest. snelheid was uitermate triest. Heb is een factory reset gedaan, en idd hij werkt weer normaal. Wat me ook op is gevallen de laatste tijd. De n66u van mij word niet echt blij als ik via wifi instellingen ga veranderen. Het is net of de sessie niet goed voltooid/afgesloten kan worden. en dan gaat de boel over zijn nek. Voortaan miss toch maar via kabel de boel configgen.

Wat betreft bovenstaande vraag, ben ik ook wel benieuwd naar.Ik zou zelf ook wel een HD eraan willen hangen. Maar denk dat het miss makkelijker is om voor een Mybook Live te gaan oid.

Edit: Hmm toch niet helemaal. Nu gaat ie van 85 mbit terug naar 10 mbit. Bizar. Morgen de boel maar is opnieuw resetten en configgen.

[ Voor 10% gewijzigd door Alcje op 16-08-2013 02:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jostefa
Inderdaad ik heb ook ontzettend veel problemen mbt wifi stabiliteit. Wifi valt heel vaak weg etc, ik zit op de nieuwste firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIMIC
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Alcje schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 02:45:
Wat me ook op is gevallen de laatste tijd. De n66u van mij word niet echt blij als ik via wifi instellingen ga veranderen. Het is net of de sessie niet goed voltooid/afgesloten kan worden. en dan gaat de boel over zijn nek. Voortaan miss toch maar via kabel de boel configgen.
Daar heb ik inderdaad ook wel last van, niet echt stabiel. Maar het werkt wel. Gelukkig werkt de automatische firmware knop nu ook. Want firmware via WiFi uploaden was een ramp.
Helaas heb ik niets bekabeld in huis.
Wat betreft bovenstaande vraag, ben ik ook wel benieuwd naar.Ik zou zelf ook wel een HD eraan willen hangen. Maar denk dat het miss makkelijker is om voor een Mybook Live te gaan oid.
Je bedoeld de vraag over mappen in partities?
Ik heb zelf geen partities aangemaakt, maar mappen op de harde schijf (2TB). Zoals Movies, Pictures e.d.
Dat werkt goed. De snelheid is niet echt optimaal. Ik gebruik het vooral als backup en om alles remote te kunnen benaderen, back-up duurt wel echt lang.
Ik weet niet of de MyBook sneller is. Als ik voor iets anders zou gaan zou ik denk ik meteen voor een Synology kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcje
Achteraf heb ik echt spijt dat ik in mijn nieuwe woning geen pijpen heb laten leggen naar bijv zolder etc.
Ik dacht dat red ik wel met wifi. Veel routers gehad, niks werkte. De Rtn66u nu op de slaapkamer gezet en haal beneden via 2.4 ghz en zowel op zolder draadloos zon 70 tot 85 mbit van mijn 100 mbit.
Opzich wel acceptabel aangezien het hier echt een bunker is. Andere routers kwamen nog nieteens door het plafond.

Alleen wel jammer is dat hij niet echt "Stabiel" is. Snelheden schommelen idd best veel.

Wat voor snelheden haal jij via draadloos? naar je HD? Ben daar wel benieuwd naar eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:23

MaDLiVe

.-Observer-.

Hetzelfde ervaar ik hier. Alle laptops hebben intel centrino kaartjes (6305 oid). En zouden snel moeten werken icm de asus router. Gros van de tijd doen ze dat prima, maar valt echt geen pijl op te trekken, soms haal ik ook makkelijk <20Mbit. Wellicht hangt ervanaf wat alle buren doen en of zij actief gebruik maken van hun wireless producten. Bereik op de 5ghz band is wat matig. Dus wellicht even de laatste firmware proberen.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Niet online
Werkt hier helaas ook niet
Geen error, maar er wordt ook geen enkele ad geblokkeerd

Deze file lijkt ook niet te bestaan bij mij na het uitvoeren van het script: /tmp/dnsmasq.adblock.conf
Misschien heeft dat er iets mee te maken?
Ik wil toch liever de stock firmware blijven gebruiken en ik wil toch Ads blocken.
Kwam een leuke truuk tegen om custom scripts te laten starten op stock firmware dit heb ik gecombineerd met Ad block via dnsmasq.

Voor mensen die toch liever stock firmware willen blijven gebruiken en toch ads willen blocken via DNS op de N66U.

2. Login via telnet

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
#!/bin/sh

killall dnsmasq
    sleep 3

echo "0 6 * * * wget \"\$YOYO_URL\" -O \"\$CONF_FILE\" && killall dnsmasq; sleep 3; dnsmasq -c 1500 --log-async -n" >> "\$CRON_FILE"
    killall crond
    crond

fi
EOF

nvram commit

reboot

5. Reboot

[ Voor 4% gewijzigd door AP3X op 20-08-2013 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Vandaag is een nieuwe merlin-firmware uitgekomen.
Zijn er al tweakers die deze hebben draaien en hoe bevalt deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:56

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Incl. IPv6 firewall feature zie ik. Nice, geen gekloot meer via de commandline met iptables scripts.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Orion84 schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 16:11:
Incl. IPv6 firewall feature zie ik. Nice, geen gekloot meer via de commandline met iptables scripts.
Dit werkt alleen met providers die IPV6 aanbieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:56

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Of als je een tunneltje hebt via bijvoorbeeld SIXXS neem ik aan.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Orion84 schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 19:01:
Of als je een tunneltje hebt via bijvoorbeeld SIXXS neem ik aan.
Ik heb de nieuwste merlin inmiddels draaien.
Draait zonder problemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Die IPv6 firewall is voor mij wel een killer feature (vind het ook waanzinnig dat dit ontbreekt in de Asus firmware). Binnenkort maar eens die Merlin firmware proberen dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Hier op de firmware van ASUS (3.0.0.4.372_1363) ook veel problemen met wegvallende verbinding van draadloze clients. (telefoons vooral, laptops minder/niet)

Zijn er mensen die na een factory reset en het opnieuw inladen van de config file dit verholpen hebben, of is het gewoon een instabiele firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcje
Ik ga dit is testen morgen. JPjeeNL. Helaas ivm drukte is het er niet van gekomen. Ik update alleen de firmware en klaar. Maar ga morgen is een reset doen, en dan alles opnieuw instellen. Want haalde normaal 85 mbit draadloos. en nu nog maar 30-50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Alcje schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 21:31:
Ik ga dit is testen morgen. JPjeeNL. Helaas ivm drukte is het er niet van gekomen. Ik update alleen de firmware en klaar. Maar ga morgen is een reset doen, en dan alles opnieuw instellen. Want haalde normaal 85 mbit draadloos. en nu nog maar 30-50.
Jij werkte voorheen zeker ook gewoon met instellingen terugzetten?

De router is een top ding, maar die firmwares zijn echt om te huilen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devkon
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-01-2023
Ik heb de router nu een aantal dagen en ik heb het vermoeden dat de router niet lekker omgaat met cat5 bekabeling. Ik verwachtte niet meer dan 100mbps, maar dat haalt hij niet eens, hooguit de helft.
Ik test met speedtest.net, dus internet - router - cat5 naar PC of laptop. Wireless krijg ik volledige bandbreedte (ziggo, 60 mbps).
(dit even in het kort)

Is dit probleem herkenbaar?

Dit artikel beschijft dit probleem ook :
http://forums.smallnetbui...thread.php?t=10911&page=2

Ik zit op de nieuwste Merlin, maar ik denk dat ik Tomato ga proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

Herkenbaar.

Ik heb deze router nu een week. Over WiFi 5Ghz haal ik prima het maximale uit mijn kabelabonnement (Ziggo 60Mbit), gek genoeg liep het via bedraad (zelfde laptop) langzamer, zo'n 30Mbit.
Gisteren heb ik QoS uitgezet en ik kan nu via speedtest.net wel 60Mbit downloaden van hosts.

Interessant in dit verhaal is dat het enablen van QoS op de router een bepaalde functionaliteit van de Broadcom-hardware-chip uitzet omdat die niet compatibel zijn.

http://rtn66u.blogspot.nl/2013/02/traffic-manager-qos.html

http://vip.asus.com/forum...1)&page=1&SLanguage=en-us
When you enable QoS, the firmware disables a special kernel driver that speeds up transfers (ctf.ko), as they are mutually incompatible.
Met 256Mb RAM aan boord heeft de router m.i.voldoende in huis om veel verbindingen zelf goed af te handelen en QoS enkel in te schakelen als je issues hebt.

Ik gebruik gewoon de standaard firmware van Asus (3.0.0.4.374_257)

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devkon
Bedankt voor je reactie aardbeix15! :-)

Bij mij stond QoS al uit, staat volgens mij default uit. Ik neem aan alleen die OFF switch.
Heb de stock firmware weer terug gezet, zoals die van jou.
De modem en router beide maar een paar minuten uitgezet, maar geen verandering : nog steeds 30mbs ipv 60mbps.

En ik weet dat ie het kan :
- wireless op m'n laptop
- wired op de meegeleverde cat5e kabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

Heb je de HW accelerator aan en de Jumbo Frames uit? (in LAN/Switch Control)

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devkon
Ja, die staan uit (default).

Had gisteren nog wat testjes gedaan met LAN speed test. De genoemde snelheden zijn plusminus, maar geeft wel een indruk.

NAS <- wired 1gbps -> Router <- wired 100mbps -> PC
  • PC -> NAS : 86 mbps (write)
  • PC <- NAS : 44 mbs (read)
NAS <- wired 1gbps -> Router <- wireless -> laptop
  • Laptop -> NAS : 74 mbps (write)
  • Laptop <- NAS : 71 mbps (read)
O ja, en deze Asus router is vervanger van een Netgear WNR3500, die het genoemde probleem met wired connectie niet kent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Heb je toevallig nog een switch die je er tussen kan zetten? (als power buffer) heb namelijk al bij meerder 66U's gemerkt dat de power output op de lan poorten erg laag is.

Dit kan komen door een brakke NIC welke iets meer power nodig heeft, of bekabeling met een hogere weerstand.
Probeer ook eens de energie besparende functies op de NIC uit te zetten en de de verbindingssnelheid vast te zetten.

[ Voor 6% gewijzigd door fast-server op 28-08-2013 15:32 ]

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devkon
Goeie tip en gedachtengang hoor! Bedankt hiervoor! Het lijkt zowaar een oplossing (bypass) te zijn :-)

Ik had eerst de (gigabit) switch aan het eindpunt (+15m verder) bij de PC hangen. Dat hielp niet. Daarna de switch aan het beginpunt, dus vlak bij de router, aangesloten. Dat hielp dus wel! Die switch heeft minder moeite, net als m'n oude Netgear, om die kabel te overbruggen.

Als dit komt door een te lage power output aan de LAN poorten (zoals je zegt), dan zou dit wellicht te verhelpen zijn met een firmware update?
Lijkt me dat als een oudere Netgear router (gigabit) en een Sweex (gigabit) switch dit kunnen, deze hoogaangeschreven router het toch ook zou moeten kunnen...

Overigens : energiebesparende functies en fixed full duplex 100mbps had ik al geprobeerd, zonder succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Het ligt aan de kabel of aan de NIC van de client (in jouw geval de laptop) wat je er op aansluit.
Als 1 van die 2 of beide niet helemaal lekker is dan heb en hou je dit probleem.
Dit is helaas niet op te lossen met een firmware op de 66U aangezien het hardware matig is :S
Nieuwe dingen moeten wettelijk nou eenmaal "green" zijn en dan loop je al snel tegen problemen aan als er iets niet helemaal lekker zit.

Ik had een Xtreamer mediaspeler, deze trok de 66U in z'n 1tje al helemaal onderuit... switch op de 66U aangesloten en het werkte gewoon.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:03
Ik gebruik ook een 66U en heb 1 kabel vanuit de router op een 8 poorts switch aangesloten en de overige poorten op de router gebruik ik niet. WAN wel natuurlijk
Gebruik een gigabit switch van Netgear, GS608. Mijn download van Ziggo zit ongeveer op 148Mbit en download op 14,7Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devkon
Ik denk dat het dan aan de kabel ligt in combinatie met de gevoeligheid van de Asus router. Zowel mijn laptop als PC geven op die lange cat5 afstandskabel hetzelfde probleem.
Mijn laptop op een korte cat5e kabel geeft geen probleem.

Ik dacht dat hardware zoals spanning op bepaalde componenten door embedded software (firmware) konden worden aangestuurd. Ik durf er verder geen uitspraken over te doen.

Het liefst zou ik, vanzelfsprekend, de switch functionaliteit van deze Asus router willen gebruiken. Het moeten inzetten van een extra switch is eigenlijk een beetje onzin. Maar goed, I will deal with it :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Het ligt aan de buffercapaciteit van de elco's, als ik een andere router heb zal ik eens kijken of ze te vervangen (tweaken :-) zijn door tantaaltjes.

• devkon
Ah zo, dat wist ik niet. Nou dat gaat me dan toch te ver :)

Mike123 heeft er al iets over gezegd, maar wat is wijsheid : alle LAN aansluitingen verhuizen van router naar de additionele gigabit switch, of de helft aan de router en de helft aan de gigabit switch?

• fast-server
Zoveel mogelijk in de switch prikken, als je niet genoeg poorten op de switch hebt>> de apparaten met de minst zware belasting op de router aansluiten.

• devkon
@fast-server : ok, hartelijk dank voor je hulp, ben er echt verder mee geholpen!

@aardbeix15, mike123 : jullie ook bedankt voor jullie input

• elian0
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-09 17:08
Erg interessant. Wat ik nog niet helemaal begrijp is waarom een switch hier dan geen last van heeft. Hoeft die dan niet "green" te zijn?

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Hoewel ik dit verhaal niet helemaal onwaarschijnlijk vind en fast-server blijkbaar over professionele know how beschikt, vind ik het toch raar dat de IEEE standaarden zo weinig speelruimte laten dat het in een huiskamer-scenario al tot problemen kan leiden.

[ Voor 4% gewijzigd door Henk007 op 29-08-2013 15:27 ]

• devkon
Of het een gevalletje "green" is, weet ik niet, maar het lijkt er wel op dat de Asus (over)gevoelig is voor bepaalde (mindere spec) kabels. Gezien het gegeven dat een low budget switch geen probleem met deze kabel heeft, vind ik het persoonlijk een tekortkoming van de Asus.

• fast-server
Asus heeft bespaard op buffer elco's.
Normaliter gebruik je er 2 per poort, dus 8 totaal voor de Ethernet poorten.
Asus gebruikt er zo te zien maar 2 en die zijn dan nog geen eens voor de Ethernet poorten zelf.

@devkon
Het hoeft niet alleen aan slechte kabels te liggen, het kan ook zijn dat een client nic iets teveel weerstand heeft.

• Motaro
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 18:19

Motaro

PSN: Sovietwarbear_NL

hoi

weet iemand waar je ouder firmware aan kan komen voor RT-n66u bij oude type kon je hem op US zetten en TX power hoger zetten en bij ouder firmware deet mijn 5gh netwerk ook beter eerst heel tijd 5 streepjes en nu bij laats 2 updates 4 streepjes

Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Heb even een goede oudere verse ge-upload

http://speedy.sh/8NpvJ/RT-N66U-3.0.0.3-151.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devkon
@fast-server : qua buffer elco's : dat klinkt niet goed wat mij betreft. Dan begrijp ik helemaal dat het handig is om er een dedicated switch tussen te zetten en alle aansluitingen over te zetten.

Qua client NIC te veel weerstand : zowel mijn desktop als mijn laptop gaven het probleem. Wil niet alles zeggen, maar toch. Anyways, ik vind het toch een tekortkoming van de Asus, en niet zo zeer de bekabeling of de client NIC's, aangezien beiden geen enkel probleem gaven met m'n 'oude' Netgear WNR3500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcje
JPtjeeNL schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 22:11:
[...]

Jij werkte voorheen zeker ook gewoon met instellingen terugzetten?

De router is een top ding, maar die firmwares zijn echt om te huilen!
Dat deed ik idd dus ook. gewoon firmware upgrade en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motaro
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 18:19

Motaro

PSN: Sovietwarbear_NL

Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Alcje schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 22:14:
[...]

Dat deed ik idd dus ook. gewoon firmware upgrade en klaar.
Ja idd, dat zou toch niet voor problemen moeten zorgen lijkt mij! Ik hoor hier meer mensen die 'm updaten, een factory reset doen en daarna de instellingen pas terugzetten. Dat ga ik binnenkort ook eens proberen.
Zonde dat ASUS op de essentiële elementen bespaard heeft, wat het toch een mindere router maakt. Je zou toch verwachten dat een ingebouwde switch in een router van € 100+ degelijk moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcje
True dat. Heb helaas nog geen tijd gehad. Maar ga het z.s.m proberen. Het leek me in eerste instantie vrij sterk. Maargoed heb al vagere dingen gezien bij deze Router.

Wat ik ook zo vaag vind. Ik haal nu via wifi 50-60 mbit. Ik reboot hem een keer. Bam 85 stabiel.

Ben benieuwd of dit soort kwalen dus komen door de firmware te updaten zonder een factory reset.!?

Echt bizar.

[ Voor 39% gewijzigd door Alcje op 31-08-2013 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
JUIST. Dat heb ik ook. Vorige week kreeg ik niks meer binnen. Het netwerk lijkt dan met de dag trager te worden totdat je op een gegeven moment een 2 minuten op een afbeelding staat te wachten. (via m'n telefoon. met kabel en draadloos op de laptop en PC geen last) Daarna router herstart via de GUI en meteen weer volle snelheid zoals ik gewend was. Is inmiddels al de 3e keer dat dit voorkomt. Zou je toch niet verwachten bij een router van zoveel geld. De Cisco router die ik bij Ziggo erbij kreeg bleef zelfs nog stabieler. (alleen haalde niet zulke snelheden en had bijvoorbeeld geen mogelijkheid voor een gastnetwerk)

[ Voor 17% gewijzigd door JPtjeeNL op 01-09-2013 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik herken jullie problemen totaal niet. Ik heb Cat7 kabels in mijn huis aangelegd van de router(RT-N66U) naar 2 switches(huiskamer en computerkamer 1e etage) op meer dan 15 meter. daarna alles aangesloten met cat6 kabels. Haal continu de volle snelheid en nooit een drop. Hoef ook nooit een reset te doen. gebruik ook weleens een kabel van 10 meter om een pc te installeren (rechtstreeks in de router) en haal ook gewoon de volle snelheid. Lees veel op het forum van Smallnetbuilder en Merlin zegt daar trouwens ook dat je geen Cat5 kabels moet gebruiken. Dezelfde router(RT-N66U) aangeschaft en geconfigureerd voor mijn zwager en daar ook een zeer stabiel (alleen draadloos) netwerk. Veel routers aangeschaft voor mijn werk en prive maar nog nooit zo'n goede als deze.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2013 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 01 september 2013 @ 22:29:
Ik herken jullie problemen totaal niet. Ik heb Cat7 kabels in mijn huis aangelegd van de router(RT-N66U) naar 2 switches(huiskamer en computerkamer 1e etage) op meer dan 15 meter. daarna alles aangesloten met cat6 kabels. Haal continu de volle snelheid en nooit een drop. Hoef ook nooit een reset te doen. gebruik ook weleens een kabel van 10 meter om een pc te installeren (rechtstreeks in de router) en haal ook gewoon de volle snelheid. Lees veel op het forum van Smallnetbuilder en Merlin zegt daar trouwens ook dat je geen Cat5 kabels moet gebruiken. Dezelfde router(RT-N66U) aangeschaft en geconfigureerd voor mijn zwager en daar ook een zeer stabiel (alleen draadloos) netwerk. Veel routers aangeschaft voor mijn werk en prive maar nog nooit zo'n goede als deze.
Ook met de nieuwste updates?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-09 13:17

TommyGun

Stik er maar in!

Ook maar de N66U verkozen boven de AC66U: al is het maar omdat ik nog geen devices heb voor 802.11ac en de 2.4Ghz vervuiling erg mee valt bij mij thuis.

Ik ben benieuwd, nog even wachten op de bezorging :)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Ik herken jullie problemen totaal niet. Ik heb Cat7 kabels in mijn huis aangelegd van de router(RT-N66U) naar 2 switches(huiskamer en computerkamer 1e etage) op meer dan 15 meter.
Dat is wat ik al eerder schreef, van de 66U naar een switch of meerdere switches en daarna verder (verdelen) >> geen probleem

Sluit je echter meerdere apparaten rechtstreeks aan op de 66U dan kun je wachten op problemen en trage tot wegvallende verbindingen (66U heeft dan niet genoeg power) ook niet met Cat7 (heb ik hier zelf ook 1200MHz)

Ik uplink (38 meter) daarom nu ook naar een DGS-1500-20 switch waarop alles is aangesloten, trek dan 980Mbps zonder problemen.

Neemt niet weg dat dat 66U gewoon een serieus hardwarematig probleem heeft, je behoort immers gewoon alle 4 de LAN poorten te kunnen gebruiken zonder enige problemen als je Cat5e of beter gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devkon
Jouw set up triggert het genoemde probleem niet. En het advies van Merlin voorkomt ook dat het probleem geraakt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
fast-server schreef op maandag 02 september 2013 @ 10:29:
[...]

Dat is wat ik al eerder schreef, van de 66U naar een switch of meerdere switches en daarna verder (verdelen) >> geen probleem

Sluit je echter meerdere apparaten rechtstreeks aan op de 66U dan kun je wachten op problemen en trage tot wegvallende verbindingen (66U heeft dan niet genoeg power) ook niet met Cat7 (heb ik hier zelf ook 1200MHz)

Ik uplink (38 meter) daarom nu ook naar een DGS-1500-20 switch waarop alles is aangesloten, trek dan 980Mbps zonder problemen.

Neemt niet weg dat dat 66U gewoon een serieus hardwarematig probleem heeft, je behoort immers gewoon alle 4 de LAN poorten te kunnen gebruiken zonder enige problemen als je Cat5e of beter gebruikt.
Wellicht is het slim om met een groep een mail op te stellen naar ASUS. Je mag toch verwachten dat een router van dit kaliber gewoon goed werkt? Het niet kunnen gebruiken van de interne switch is idd duidelijk een hardware probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-09 13:17

TommyGun

Stik er maar in!

Wanneer treedt dat probleem op? Bij gebruik van alle 4 de ports of al vanaf 2 ports?

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Hier gebeurde het met 2 poorten al als er een Xtreamer mediaspeler aangesloten werd, zonder deze speler begon het probleem vanaf 3 poorten.

[ Voor 3% gewijzigd door fast-server op 02-09-2013 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Tsja, en wat zit er bij mij op: 2x Synology NAS, 1 verbinding van de bovenverdieping en de printer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ondskapt
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-04 14:11

Ondskapt

Draco Sit Mihi Dux

fast-server schreef op maandag 02 september 2013 @ 13:46:
Hier gebeurde het met 2 poorten al als er een Xtreamer mediaspeler aangesloten werd, zonder deze speler begon het probleem vanaf 3 poorten.
Is dit probleem alleen met de rt-n66u versie, of ook met de ac versie?
Had mijn zinnen op deze router gezet, maar met deze problemen vind ik het niet het geld waard denk ik.
Heb 5 bekabelde verbindingen, dus ben wel afhankelijk van de poorten.
Heb nu een Netgear Wndr3800.. is de Asus dan überhaupt een upgrade, of kan ik beter de Netgear houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcje
Ik zelf zit met al mijn apparaten draadloos. Na een reboot haal ik gewoon een super snelheid. En dan kakt het na een paar dagen toch weer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ondskapt

Ondskapt

Draco Sit Mihi Dux

Ik heb daarbuiten ook nog 5 apparaten via Wifi verbinding.
Maar idd heb ik ook het idee, dat na een paar dagen me huidige router "volloopt" en een reboot nodig heeft.
Vandaar dat ik opzoek was naar een ander... Maar blijkbaar heeft de Asus nog meerdere problemen.
Vindt het jammer dat dit soort dingen niet in reviews aangehaald worden. Zoals ik de reviews interpreteer, dan is deze router dus helemaal de bom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
review>> Leg een router op een bureau met een kort UTP snoer naar een PC en/of Laptop, vervolgens loop je met die laptop rond om te kijken welke snelheden je wireless haalt.

Ik zou ook liever zien dat er praktijk testen gedaan werden in reviews, dan komen eventuele problemen snel genoeg naar boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
@Ondskapt

http://www.smallnetbuilde...d-gigabit-router-reviewed

Voor alle + lijnen op de LAN poorten buffers :) 4 per poort dus!

http://content.hwigroup.net/images/products/xl/165229-3.jpg

Dit is de router waarna ik aan het kijken ben :)

Is nog goedkoper als de asus ook! (99 euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ondskapt

Ondskapt

Draco Sit Mihi Dux

fast-server schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 00:14:
@Ondskapt

http://www.smallnetbuilde...d-gigabit-router-reviewed

Voor alle + lijnen op de LAN poorten buffers :) 4 per poort dus!

http://content.hwigroup.net/images/products/xl/165229-3.jpg

Dit is de router waarna ik aan het kijken ben :)

Is nog goedkoper als de asus ook! (99 euro)
Super... bedankt fast-server. Zal ff op het web reviews lezen over deze router..
Is volgens mij ook een goede kandidaat als opvolger van mijn Netgear.
Zie hier ook dat je de bandwith control kan aanpassen op het gastnetwerk, wat volgens mij wel handig is.
Hier een link naar een simulatie van instellingen menu:
http://www.tp-link.com/re...lator/Archer_C7/index.htm

Ik lees alleen jammer genoeg dat bereik op 2.4 GHz weer wat minder is.
Iemand ervaring met de Tp-link Archer C7?

[ Voor 6% gewijzigd door Ondskapt op 04-09-2013 18:55 ]

• Alcje
Ik heb even een test gedaan mbt tot een factory reset na een firmware update. Bij mij maakt het echt niks uit mbt de snelheid.

Edit: Blijkbaar heeft de factory reset toch iets gedaan. Ik haal nu 85 mbit draadlos. terwijl voorheen 60-65.

Kan zijn dat dit gewoon weer een moment opname is. Maar ook pagina's lijken sneller te laden.

[ Voor 45% gewijzigd door Alcje op 05-09-2013 12:46 ]

• Ondskapt

Ondskapt

Draco Sit Mihi Dux

Echt raar, na al die reviews met lovende kritiek... snap er echt geen hol meer van..
Maak ik een juiste keus als ik deze router koop, maar dan een switch aansluit?
Helaas sta ik ook niet 100% achter de Tp-link archer c7.
Leuk al die ontwikkelingen, maar geen van alle is de perfecte helaas
5 sterren hier op tweakers, maar er mankeert van alles aan :/

[ Voor 9% gewijzigd door Ondskapt op 05-09-2013 01:50 ]

• jostefa
misschien moeten we hem met zijn alle maar terug brengen naar de winkel. Het product deugd blijkbaar niet, ik weet niet hoelang je na aankoop dit kunt doen, maar het is belachelijk dat een apparaat van 130 euro zo slecht presteert.

Verwijderd

Hij werkt anders prima hier. En als ik, bij mij dan, 30 pagina's terug lees is men er algemeen lovend over. Ook bij smallnetbuilder. Nu kan het zijn dat er met een firmware iets niet lekker zit natuurlijk maar dat is makkelijk uit te zoeken. Misschien ligt het wel aan de laptop of tab waarmee je verbind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 08:37

2. Login via telnet

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
#!/bin/sh

killall dnsmasq
    sleep 3

killall crond
    crond

fi
EOF

nvram commit

reboot

5. Reboot

Bij mij werkte ie ook niet maar heb em werkend gekregen door dit te doen.

chmod +x /tmp/install_adblock.sh
nvram commit

reboot

Lijkt erop dat ie door het script niet executable word gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:06
Hm, ik was van plan deze router aan te schaffen, maar stabiliteit is voor mij het belangrijkste en ik lees toch dat de router hier wat problemen mee heeft nu? Wat zijn de alternatieven (zoals de genoemde TP link)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grappig om te lezen dat een minderheid aan negatieve ervaringen meer impact hebben dan de meerderheid aan positieve ervaringen. Het ding draait hier vanaf de aankoop, 2jaar?, zo stabiel als een huis. Dit is mijn eerste consumentenrouter die ook daadwerkelijk doet wat ie moet doen.
Dit in tegenstelling tot de tp link 1043 die ik ook heb gehad en juist het vele verkeer en de snelheid niet aankon.

But hey, what ever floats your boat......
Pagina: 1 ... 17 ... 30 Laatste