[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 62 ... 64 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk.
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07-04 21:44
jobias schreef op zondag 21 september 2014 @ 00:42:
[...]

Dat snap ik ook wel.. vind het ook niet zo heel netjes, maargoed.. ik wil de discussie niet opnieuw aanwakkeren. het mag, en het is een kwestie van vraag en aanbod. ;)
Niet netjes ? Geef hem groot gelijk het is niet dat ie ze gejat heeft ofzo of dat ie heeft voorgedrongen nee hij heeft ze gewoon netjes gereserveerd en afgehaald, dat had iedereen kunnen doen maar nee ze staan liever 20 uur in de rij |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BellySM
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 16:42
Ulster Seedling schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 15:37:
[...]

Wettelijke garantie krijg je bij de winkel waar je ’m gekocht hebt.

Fabrieksgarantie is een extraatje dat Apple biedt. Je kunt naar de Apple Store waar je iPhone in het meest gunstige geval direct omgeruild kan worden. Ook kan je telefonisch een reparatie aanvragen. Je iPhone wordt dan opgehaald door UPS, gerepareerd door Apple, en een week later weer bezorgd.

Wil je niet een week zonder iPhone zitten, dan kan je voor € 29 de Express Replacement Service krijgen. Je krijgt dan een nieuwe iPhone toegestuurd en moet binnen twee weken je oude iPhone terugsturen.

AppleCare+ is een uitgebreid servicepakket dat Apple los verkoopt. Hiermee is de Express Replacement Service gratis (mocht je het een keer nodig hebben). Daarnaast is dit een garantie tegen vallen/stoten/waterschade etc.
Weet iemand of het ook mogelijk is om applecare-plus aan te schaffen voor de iPhone die je via je telecom provider krijgt? Ik heb op de productpagina gekeken en ook naar de veel gestelde vragen, maar daar kan ik het ook niet 1-2-3 beantwoord zien. Er staat alleen binnen 30 dagen op vertoon van aankoopbewijs en diagnostische test. Het is geen garantie, maar verzekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobias
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-09-2024
Henk. schreef op zondag 21 september 2014 @ 00:53:
[...]

Niet netjes ? Geef hem groot gelijk het is niet dat ie ze gejat heeft ofzo of dat ie heeft voorgedrongen nee hij heeft ze gewoon netjes gereserveerd en afgehaald, dat had iedereen kunnen doen maar nee ze staan liever 20 uur in de rij |:(
Dat bedoel ik ook te zeggen. hij heeft niks 'fout' gedaan.. ik vind het alleen zo sneu voor die mensen en misschien niet zo heel sportief.. Maargoed, hadden ze het maar anders aan moeten pakken.. dat is natuurlijk ook zo :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01:15

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

BellySM schreef op zondag 21 september 2014 @ 00:56:
[...]

Weet iemand of het ook mogelijk is om applecare-plus aan te schaffen voor de iPhone die je via je telecom provider krijgt? Ik heb op de productpagina gekeken en ook naar de veel gestelde vragen, maar daar kan ik het ook niet 1-2-3 beantwoord zien. Er staat alleen binnen 30 dagen op vertoon van aankoopbewijs en diagnostische test. Het is geen garantie, maar verzekering.
Jazeker, dat kan:
  • Je kunt AppleCare+ ook binnen 30 dagen na aankoop van je iPhone kopen bij een Apple Store (je iPhone wordt dan eerst aan een inspectie onderworpen en je moet het aankoopbewijs overleggen).
  • Of je kunt het binnen 60 dagen na aankoop van je iPhone alsnog kopen door te bellen met (31) 0800 0201581 (je moet dan een diagnostische test uitvoeren en een aankoopbewijs kunnen overleggen). De aankoopdatum van je iPhone is de datum waarop we je iPhone verzenden en het aankoopbedrag in rekening brengen.
Edit: Oh, dit had je zelf ook al gezien. Het staat er niet expliciet, maar volgens mij kan dit gewoon onafhankelijk van het aankooppunt.

[ Voor 6% gewijzigd door Ulster Seedling op 21-09-2014 00:59 ]

“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:52
Henk. schreef op zondag 21 september 2014 @ 00:53:
[...]

Heel veel mensen wisten ook niet dat je de iPhones kon reserveren. Ik had dit jaar echt geen zin meer om kou te lijden en een hele dag in de rij ervoor te staan. Het is het gewoon niet waard. Maar toen ik van wat Duitse maten had gehoord dat je de iPhones kon reserveren, nam ik gelijk mijn kans.

Ik koop er 1 voor zelf gebruik en en andere verkoop ik inderdaad (+ mijn oude iPhone). Zo heb ik vrijwel elk jaar een (bijna) gratis upgrade.

De iPhones van een maat van mij zijn trouwens gestolen. Hij had gisternacht afgesproken met wat mensen die contact hadden opgenomen via marktplaats. De geïnteresseerde (van buitenlandse afkomst) kwamen aan zijn deur en vroegen of ze de iPhones mochten zien. Direct nadat mijn maat de doosjes had overhandigd zijn ze ervandoor gegaan.

Hij heeft aangifte gedaan maar ben bang dat hij nooit meer zijn iPhones of geld terug gaat zien.

@jobias, ik begrijp wat je bedoelt, maar waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan :D .

Edit: We werden ook geïnterviewd door PowNED maar we reageerde te nuchter, toen ze vroegen hoe lang we al in de rij stonden en we antwoorden 15 minuten (terwijl we vooraan stonden) dropen ze al snel af :P. Het is ook niet in de laatste montage gekomen nu ik het zie.

[ Voor 12% gewijzigd door cyntax op 21-09-2014 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

cyntax schreef op zondag 21 september 2014 @ 00:59:
[...]

Heel veel mensen wisten ook niet dat je de iPhones kon reserveren.
Da's toch hun eigen probleem? Ik ga écht niet in de rij ergens staan zonder reservering of andere zekerheid dat ik mee kan krijgen wat ik wil hebben.

Dus gewoon online besteld hier, had geen tijd om naar Duitsland af te reizen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Rprp schreef op zondag 21 september 2014 @ 00:11:
[...]

Komt dit niet omdat de iPhone 5 daadwerkelijk anders is in de USA dan in Europa? Tijdens m'n vakantie in de USA had ik helaas m'n iPhone 4S laten vallen en het resultaat kan je wel raden: gebroken glas.

Deze is toen zonder problemen gewisseld voor een refurbished toestel in de USA terwijl de iphone toen in Europa was gekocht. Of wellicht zijn het toch nieuwe regels..
Maar de 6 en 6 plus zijn daar ook andere À nummers dan hier.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobias
  • Laatst online: 13-09-2024
[...]

Heel veel mensen wisten ook niet dat je de iPhones kon reserveren. Ik had dit jaar echt geen zin meer om kou te lijden en een hele dag in de rij ervoor te staan. Het is het gewoon niet waard. Maar toen ik van wat Duitse maten had gehoord dat je de iPhones kon reserveren, nam ik gelijk mijn kans.

Ik koop er 1 voor zelf gebruik en en andere verkoop ik inderdaad (+ mijn oude iPhone). Zo heb ik vrijwel elk jaar een (bijna) gratis upgrade.

De iPhones van een maat van mij zijn trouwens gestolen. Hij had gisternacht afgesproken met wat mensen die contact hadden opgenomen via marktplaats. De geïnteresseerde (van buitenlandse afkomst) kwamen aan zijn deur en vroegen of ze de iPhones mochten zien. Direct nadat mijn maat de doosjes had overhandigd zijn ze ervandoor gegaan.

Hij heeft aangifte gedaan maar ben bang dat hij nooit meer zijn iPhones of geld terug gaat zien.

@jobias, ik begrijp wat je bedoelt, maar waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan :D .

Edit: We werden ook geïnterviewd door PowNED maar we reageerde te nuchter, toen ze vroegen hoe lang we al in de rij stonden en we antwoorden 15 minuten (terwijl we vooraan stonden) dropen ze al snel af :P. Het is ook niet in de laatste montage gekomen nu ik het zie.
oef die diefstal is zuur :o.. deze kerel die maat van je: http://www.powned.tv/nieu...en_van_nieuwe_iphone.html ?

nja, zal wel he haha.. hopen dat ze terugkomen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
[...]

Oei dat is wel zuur. Ik ben van mijn iPhones af (verkocht allemaal, vanavond de laatste opgehaald) maar heb ook echt zitten filteren in mijn email.

Kreeg een hoop mailtjes van mensen met Een hele korte Marktplaats lidmaatschap of vreemde Nederlandse woorden ertussen.

Ook had ik dit jaar voor het eerst "geld wordt op echtheid gecontroleerd" in mijn advertentie staan. Dat heeft waarschijnlijk ook wel geholpen want de mensen die uiteindelijk kwamen waren keurig.

Ik woon in een afgesloten galerij trouwens, van 3 appartementen. Hier wat stelen heeft dus weinig zin, ze kunnen geen kant op als het gebeurd.

Ik laat ze bij dit soort diefstal gevoelige producten altijd binnen en naar de woonkamer lopen, zorg dan dat er een vriend bij de voordeur blijft. Misschien overdreven maar ik ga het risico niet meer lopen. Mijn vriendin was ooit eens bijna bestolen bij een Marktplaats verkoop namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-09 10:04

duderuud

Sliden is koel

StanTheMan schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 22:27:
Wat voor factuur krijg je als je in Duitsland bij een Apple Store koopt? Kan ik een factuur op naam van bedrijf laten maken?
Ja, ik heb in Oberhausen een iPhone 6 gehaald en kon gewoon een bedrijfsnaam op de bon laten zetten.

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:52
jobias schreef op zondag 21 september 2014 @ 01:22:
[...]

oef die diefstal is zuur :o.. deze kerel die maat van je: http://www.powned.tv/nieu...en_van_nieuwe_iphone.html ?

nja, zal wel he haha.. hopen dat ze terugkomen!
Juistt! Ik zal hem ff dat berichtje linken, ben benieuwd of hij dat al had gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 16:09

pvr

De Iphone 6 plus 64GB/128GB los, en je wilt hem hebben op 26-09-2014, kan je nergens reserveren in nederland. Paar jaar geleden kon dit nog wel bij de Applestore.
Mensen die aankomende vrijdag in de rij gaan staan, waaronder ik, kunnen altijd voor jan l#l in de rij staan.
CyBeR schreef op zondag 21 september 2014 @ 01:12:
[...]

Da's toch hun eigen probleem? Ik ga écht niet in de rij ergens staan zonder reservering of andere zekerheid dat ik mee kan krijgen wat ik wil hebben.

Dus gewoon online besteld hier, had geen tijd om naar Duitsland af te reizen.

[ Voor 3% gewijzigd door pvr op 21-09-2014 07:33 . Reden: datum ]

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_1981
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:01

Niek_1981

Think Different.

BellySM schreef op zondag 21 september 2014 @ 00:56:
[...]

Ulster Seedling schreef op zondag 21 september 2014 @ 00:58:
[...]

Jazeker, dat kan:

[...]

Edit: Oh, dit had je zelf ook al gezien. Het staat er niet expliciet, maar volgens mij kan dit gewoon onafhankelijk van het aankooppunt.
Is niet mogelijk! Ben in juli bij de Apple Store in Amsterdam geweest voor het vervangen van mijn sluimerknop en stelde toen dezelfde vraag.

AppleCare plus is alleen toe te voegen als jij je abonnement verlengd of afsluit in de Apple Store zelf! :)

Een vrouw is een prachtige creatie, ze geeft melk zonder gras te eten, ze bloed zonder zich te bezeren, wordt nat zonder dat het regent, zuigt zonder stroom en ze kan een man laten komen zonder dat ze roept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdgut
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-09 19:46
Iemand die de iPhone 6 en 6 plus al in de handen heeft gehad, is het verschil heel groot? Is het scherm van de 6 plus zichtbaar scherper of valt het wel mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
rdgut schreef op zondag 21 september 2014 @ 10:47:
Iemand die de iPhone 6 en 6 plus al in de handen heeft gehad, is het verschil heel groot? Is het scherm van de 6 plus zichtbaar scherper of valt het wel mee?
Wij hebben hier een normale en een plus maar het plus scherm is beduidend mooier dan dat van de normale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-09 21:04

janklp

FortyTwo Capital

Wat je nauwelijks kan zien als je de telefoons niet naast elkaar houdt nietwaar? Ik ben met name benieuwd naar het verschil in scherm met de 5s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramerty88
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 18:48

kramerty88

Soms geniaal... (meestal niet)

Nitai schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 23:45:
[...]

Het is niet interessant vanwege garantie. Zoek maar op Donstil, hij heeft het ervaren en uitgelegd in dit topic.
Donstil in "[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6"
Klopt je hebt meerdere versies. Je moet bij de Apple store dan ook vragen naar het europese model. Die hebben ze daar ook gewoon op voorraad. Mijn en mijn vriendin haar 5s' komen beide uit de VS en die van haar had een defect, apple stor Amsterdam heeft hem gewoon omgeruild met een refurbished.

http://team450.nl/ | 31:39 10k | 2:33:02 Marathon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:48
Janusz schreef op zondag 21 september 2014 @ 13:06:
Wat je nauwelijks kan zien als je de telefoons niet naast elkaar houdt nietwaar? Ik ben met name benieuwd naar het verschil in scherm met de 5s.
Het scherm van de 6 heeft dezelfde pixeldichtheid als de 5s, identiek dus. Ik vind mijn 6 meer dan prima qua scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repi3
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Ik was gisteren nog in Miami, dus dacht even te gaan kijken hoe het zat ...

Vroeg aan een medewerker of hij unlocked al te koop was, maar was enkel met abbo... jammer dus...

Hier was sfeerbeelden :
Afbeeldingslocatie: http://s17.postimg.org/pbffgr5rf/Foto_20_09_14_00_34_46.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s17.postimg.org/bt8j4gtm3/Foto_20_09_14_00_35_33.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurrian6414
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 29-05 19:28
Iemand enige ervaring met het bestellen van (vorige) iPhones (simlock, zonder abbonement) via de officiële webstore van Apple? Ik wiil hem namelijk zo snel mogelijk in huis hebben, maar voor mij lukt het niet om hem als één van de eersten op te halen bij een officiële Apple store.

lk wil hem daarom vrijdag zo snel mogelijk bestellen. Maar vanaf welk tijdstip (00.00 of 08.00) kan dit en hoelang zou ik dan moeten wachten voordat hij bij mij thuis bezorgd wordt?

Misschien iemand die ervaring heeft met het bestellen van vorige iPhones op de dag van de release via Apple.nl, die mij kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viresh87
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10:10
Op Apple.de kun je al bestellen, weet niet hoe lang dat precies duurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurrian6414
Viresh87 schreef op zondag 21 september 2014 @ 16:43:
Op Apple.de kun je al bestellen, weet niet hoe lang dat precies duurt?
Daar zat ik ook al naar te kijken. Maar daar verwachten ze een levertijd van 3-4 weken voor alle edities. Op de Franse en UK-site 7 tot 10 werkdagen.

Moet ik er dan direct vanuit gaan dat als ik het vrijdag als één van de eersten bestel minstens een week, of misschien wel twee, moet wachten voordat hij bij mij thuis afgeleverd wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viresh87
  • Laatst online: 10:10
jurrian6414 schreef op zondag 21 september 2014 @ 16:47:
[...]

Daar zat ik ook al naar te kijken. Maar daar verwachten ze een levertijd van 3-4 weken voor alle edities. Op de Franse en UK-site 7 tot 10 werkdagen.

Moet ik er dan direct vanuit gaan dat als ik het vrijdag als één van de eersten bestel minstens een week, of misschien wel twee, moet wachten voordat hij bij mij thuis afgeleverd wordt?
Dat zou ik niet weten, ik wil hem nu ergens bestellen. Alleen weet dus ook niet waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurrian6414
Viresh87 schreef op zondag 21 september 2014 @ 16:52:
[...]

Dat zou ik niet weten, ik wil hem nu ergens bestellen. Alleen weet dus ook niet waar.
Ik ook. Maar alle retailers doen heel vaag over de levertijd.

Achteraf had ik hem misschien beter bij een externe partij moeten bestellen. Maar daar ben ik nu ook te laat voor. De meeste Nederlandse retailers hebben een onbekende leverdatum of ergens in oktober pas.

Ik hoop nu dus dat de levertijd via Apple.nl meevalt, anders ben ik een enorme kluns.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:04

pposthoorn

Constructeur

jurrian6414 schreef op zondag 21 september 2014 @ 16:14:
Iemand enige ervaring met het bestellen van (vorige) iPhones (simlock, zonder abbonement) via de officiële webstore van Apple? Ik wiil hem namelijk zo snel mogelijk in huis hebben, maar voor mij lukt het niet om hem als één van de eersten op te halen bij een officiële Apple store.

lk wil hem daarom vrijdag zo snel mogelijk bestellen. Maar vanaf welk tijdstip (00.00 of 08.00) kan dit en hoelang zou ik dan moeten wachten voordat hij bij mij thuis bezorgd wordt?

Misschien iemand die ervaring heeft met het bestellen van vorige iPhones op de dag van de release via Apple.nl, die mij kan helpen?
Volgens mij was de levertijd vorig jaar direct 3-4 weken toen het bestellen in NL mogelijk was. (00:00u).
Zelfde levertijd als nu in US/DE dus.

Dat retailers vaag zijn over levertijden is logisch want ze hebben geen idee hoeveel en wanneer ze iets geleverd krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorklift
  • Laatst online: 11-09-2021
pposthoorn schreef op zondag 21 september 2014 @ 17:53:
[...]

Volgens mij was de levertijd vorig jaar direct 3-4 weken toen het bestellen in NL mogelijk was. (00:00u).
Zelfde levertijd als nu in US/DE dus.
Jep. Ik zat vorig jaar als een malle te F5'en en bij het bestellen was er direct al een levertijd van 2 à 3 weken. Levering op zaterdag zal er dus niet in zitten :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
jurrian6414 schreef op zondag 21 september 2014 @ 16:14:

9 uur was het vorig jaar en dit jaar ook weer in Duitsland, Ik heb mijne vorige week in DE gepre-ordered en kon hem vrijdag ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Repi3 schreef op zondag 21 september 2014 @ 15:59:

Vroeg aan een medewerker of hij unlocked al te koop was, maar was enkel met abbo... jammer dus...

Hier was sfeerbeelden :
[afbeelding]

[afbeelding]
Hier in SF is hij gewoon zonder abbo op te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramerty88
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 18:48

kramerty88

Soms geniaal... (meestal niet)

Christoph schreef op zondag 21 september 2014 @ 19:09:
[...]

Hier in SF is hij gewoon zonder abbo op te halen.
Ik heb hem door een klant is Houston laten reserveren voor pick-up en ook gewoon zonder abbo. Was hij in MIA uitverkocht, of niet beschikbaar?
Vorig jaar had ik in New Orleans namelijk ook dat de telefoon niet beschikbaar was zonder abbo voor November. Het lijkt erop dat het plaatselijk varieert...

http://team450.nl/ | 31:39 10k | 2:33:02 Marathon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandarijntje
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:47
Als ik vrijdag ochtend om 6:30 in de rij ga staan bij de Apple Store Amstedam.. Krijg ik dan bij het aansluiten in de rij te horen of ik nog een specifiek toestel kan bemachtigen? Of sta je echt totaal onwetend in de rij en is het hopen dat wanneer jij aan de beurt bent, jouw specifieke model nog op voorraad is?

En is 6:30 te laat?
Wat is jullie ervaring met voorgaande iphone releases?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorklift
  • Laatst online: 11-09-2021
Mandarijntje schreef op zondag 21 september 2014 @ 21:10:
Als ik vrijdag ochtend om 6:30 in de rij ga staan bij de Apple Store Amstedam.. Krijg ik dan bij het aansluiten in de rij te horen of ik nog een specifiek toestel kan bemachtigen? Of sta je echt totaal onwetend in de rij en is het hopen dat wanneer jij aan de beurt bent, jouw specifieke model nog op voorraad is?

En is 6:30 te laat?
Wat is jullie ervaring met voorgaande iphone releases?
Ik kwam vorig jaar zo rond het middaguur aan bij de Store in Amsterdam en kreeg meteen bij het aansluiten een kaartje. Maar ik kan me voorstellen dat ze pas beginnen met kaartjes uitdelen wanneer de Store opent, dus dat je de eerste 2 uur inderdaad misschien voor niets zult moeten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o_obi
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-01-2020
Ik las een aantal dagen geleden dat andere leden die bij Gravis.de hadden besteld een T&T code hebben gekregen, echter heb ik deze niet gekregen.. ondanks dat mijn bestelling sinds 20-9-2014 op 'Vollständig versandt' staat.
Iemand een idee of dat ik deze op de website zelf nog ergens kan zoeken o.i.d.? Bij Mein Konto kan ik niks vinden namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Laatst online: 11:53

page404

Website says no

Ik heb mijn iPhone op 12 september pre-ordered bij Gravis.de. 19 september is hij verzonden en komt naar verwachting morgen aan. Tegen alle verwachting in, moet ik zeggen ;)
o_obi schreef op maandag 22 september 2014 @ 08:22:
Ik las een aantal dagen geleden dat andere leden die bij Gravis.de hadden besteld een T&T code hebben gekregen, echter heb ik deze niet gekregen.. ondanks dat mijn bestelling sinds 20-9-2014 op 'Vollständig versandt' staat.
Iemand een idee of dat ik deze op de website zelf nog ergens kan zoeken o.i.d.? Bij Mein Konto kan ik niks vinden namelijk.
Heb je je spambox gecheckt? Daar kwam in eerste instantie ook alle mail van Gravis in terecht bij mij.

[ Voor 62% gewijzigd door page404 op 22-09-2014 08:55 ]

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dentify
  • Niet online
o_obi schreef op maandag 22 september 2014 @ 08:22:
Sinds zaterdag dus, in het weekend worden er geen zendingen door UPS opgehaald bij hun. Je kunt tegen einde van de middag/vanavond denk ik wel een verzendbevestiging verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o_obi
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-01-2020
page404 schreef op maandag 22 september 2014 @ 08:54:
Ik heb mijn iPhone op 12 september pre-ordered bij Gravis.de. 19 september is hij verzonden en komt naar verwachting morgen aan. Tegen alle verwachting in, moet ik zeggen ;)
[...]

Heb je je spambox gecheckt? Daar kwam in eerste instantie ook alle mail van Gravis in terecht bij mij.
Spam stonden de bevestigingen inderdaad in eerste instantie in.
Laatste e-mail die ik ontvangen heb:

Gern bestätigen wir Ihnen Ihre Bestellung mit der Bestellnummer 12878XX.
Sollten Sie weitere Fragen zu Ihrer Bestellung haben, können Sie uns folgendermaßen erreichen.

Maar geen T&T gekregen.
Zal wel goedkomen dan :)
dentify schreef op maandag 22 september 2014 @ 08:59:
[...]

Sinds zaterdag dus, in het weekend worden er geen zendingen door UPS opgehaald bij hun. Je kunt tegen einde van de middag/vanavond denk ik wel een verzendbevestiging verwachten.
Ah.. kijk eens aan. Thanks ;)

[ Voor 18% gewijzigd door o_obi op 22-09-2014 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik ga vanavond een iPhone 6 ophalen bij de Apple store in Dusseldorf, Centro had al geen beschikbare voorraad meer gisternacht.

Kon alleen nog een 128GB variant reserveren. Nu is dat niet zo'n ramp. Maar 64GB zou genoeg zijn. Maak ik kans op een 64GB als ik daar bij het afhalen nog eens naar vraag?

Wordt er in de praktijk naar legtimatie gevraagd? Is een rijbewijs voldoende?

[ Voor 11% gewijzigd door Bartjeee op 22-09-2014 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk.
Bartjeee schreef op maandag 22 september 2014 @ 09:18:
Ik ga vanavond een iPhone 6 ophalen bij de Apple store in Dusseldorf, Centro had al geen beschikbare voorraad meer gisternacht.

Kon alleen nog een 128GB variant reserveren. Nu is dat niet zo'n ramp. Maar 64GB zou genoeg zijn. Maak ik kans op een 64GB als ik daar bij het afhalen nog eens naar vraag?

Wordt er in de praktijk naar legtimatie gevraagd? Is een rijbewijs voldoende?
Vragen kan geen kwaad maar ik denk dat je helaas achter het net vist alles is gereserveerd waarschijnlijk.
Je kan naturlijk wel doen alsof je een 64gb gereserveerd hebt en als hij dan zegt u had een een 128gb gereserveerd ? Zeg je gewoon nee hoor volgens mij 64gb gewoon beetje moeilijk doen met beetje geluk helpt het, ze hebben toch altijd voorraad die om te ruilen zijn voor defecte gevallen suc6

In de praktijk wordt er nergens naar gevraagd alleen je naam, deze tikt hij in op zijn ipad en ziet dan wat je gereserveerd hebt, zal wel ff een uitdraai meenemen van je reservering of als het op je tel staat is dat ook voeldoende uiteraard. Nogmaals suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:28
De voorraad om om te ruilen bij defecte gevallen is niet hetzelfde als retailvoorraad. Dat zijn namelijk iPhones zonder accessoires in een witte doos. Die gaan ze niet verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielAlm
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
Henk. schreef op maandag 22 september 2014 @ 09:42:
[...]

Vragen kan geen kwaad maar ik denk dat je helaas achter het net vist alles is gereserveerd waarschijnlijk.
Je kan naturlijk wel doen alsof je een 64gb gereserveerd hebt en als hij dan zegt u had een een 128gb gereserveerd ? Zeg je gewoon nee hoor volgens mij 64gb gewoon beetje moeilijk doen met beetje geluk helpt het, ze hebben toch altijd voorraad die om te ruilen zijn voor defecte gevallen suc6

In de praktijk wordt er nergens naar gevraagd alleen je naam, deze tikt hij in op zijn ipad en ziet dan wat je gereserveerd hebt, zal wel ff een uitdraai meenemen van je reservering of als het op je tel staat is dat ook voeldoende uiteraard. Nogmaals suc6
Klopt niet. Bij Centro werd nadrukkelijk om paspoort gevraagd dat nauwkeurig besnuffeld werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BellySM
  • Laatst online: 14-09 16:42
DanielAlm schreef op maandag 22 september 2014 @ 09:51:
[...]

Klopt niet. Bij Centro werd nadrukkelijk om paspoort gevraagd dat nauwkeurig besnuffeld werd.
Betaalde je met creditcard? Veel acceptanten doen dit om aankopen met gestolen of valse creditcards te ontmoedigen. In sommige landen is het zelfs verplicht je id met je creditcard tegelijk aan de cassiere te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk.
DanielAlm schreef op maandag 22 september 2014 @ 09:51:
[...]

Nou daar had ik geen last van, was zaterdag ochtend bij centro enkel mijn naam was voldoende
Had de uitdraai van de bestelling in mijn hand hier werd alleen globaal naar gekeken.
Nou kom ik best wel betrouwbaar over dus dat kan het ook geweest zijn :*)

Maar goed als je naar Duitsland afreist is het altijd wel verstandig om enige legitimatie mee te nemen
Dus dat mag het probleem niet zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door Henk. op 22-09-2014 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 07:50
BellySM schreef op maandag 22 september 2014 @ 10:41:
[...]

Betaalde je met creditcard? Veel acceptanten doen dit om aankopen met gestolen of valse creditcards te ontmoedigen. In sommige landen is het zelfs verplicht je id met je creditcard tegelijk aan de cassiere te geven.
Niet zeker of het hier al genoemd is, maar in Duitsland bij een Apple store werkt je NL pinspas niet. Creditcard met pin wel. Beetje vaag, want in bijna alle winkels in Duitsland kun je (net als in de rest van Europa) gewoon met je Maetro compatible pinpas betalen.

Ook bij de Applestores in Duitsland vroegen ze vorige week vrijdag niet om je ID. Naam en geprinte mail met reservering was genoeg.

Wel erg vaag dat ze dat reservingssysteem in Nederland niet toepassen. Werkte perfect.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Repi3 schreef op zondag 21 september 2014 @ 15:59:

Hier was sfeerbeelden :
[afbeelding]

[afbeelding]
Mijn god, doet me denken aan het moment dat de iPad 1 uit kwam. Toen was het daar echt belachelijk druk (zelfde shop). Vervolgens op de terugreis ben ik helemaal doorgelicht in Duitsland: Haben sir ein iiieeepat? Had er gelukkig geen één gekocht, zonde van de tijd.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk.
MarcoC schreef op maandag 22 september 2014 @ 09:49:
De voorraad om om te ruilen bij defecte gevallen is niet hetzelfde als retailvoorraad. Dat zijn namelijk iPhones zonder accessoires in een witte doos. Die gaan ze niet verkopen.
Dat is over 2 a 3 maanden misschien als ze gerefurbishde iPhones hebben maar nu krijg je direct een nieuwe gesealde doos mocht hij defect zijn wel wordt er verzocht om ter plekke te kijken of deze wel goed is.
Vriend van mij had 2 dooie pixels en hij werd vrijwel meteen omgeruild bij Centro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joffrey19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-01-2024
Blijkbaar is NL ook met de reservering site bezig :-)

https://reserve.cdn-apple...serve/iPhone/availability

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_1981

Niek_1981

Think Different.

Klopt, gerucht gaat de ze hem dinsdag of woensdag online gooien. Dus ben benieuwd!

Weet iemand of het dan ook mogelijk is een toestel te reserveren en dan daar ter plekke een abonnement bij af te sluiten of zijn er uitsluitend en alleen toestellen te reserveren die enkel los verkocht worden?

Een vrouw is een prachtige creatie, ze geeft melk zonder gras te eten, ze bloed zonder zich te bezeren, wordt nat zonder dat het regent, zuigt zonder stroom en ze kan een man laten komen zonder dat ze roept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimiferrari
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:03
loekf2 schreef op maandag 22 september 2014 @ 10:45:
[...]

Niet zeker of het hier al genoemd is, maar in Duitsland bij een Apple store werkt je NL pinspas niet. Creditcard met pin wel. Beetje vaag, want in bijna alle winkels in Duitsland kun je (net als in de rest van Europa) gewoon met je Maetro compatible pinpas betalen.

Ook bij de Applestores in Duitsland vroegen ze vorige week vrijdag niet om je ID. Naam en geprinte mail met reservering was genoeg.

Wel erg vaag dat ze dat reservingssysteem in Nederland niet toepassen. Werkte perfect.
Ik heb er vorig jaar geen probleem mee gehad. Ik heb gewoon met mijn ING pinpas gepint voor de iPhone 5S in Oberhausen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebesco
  • Laatst online: 27-03-2019
Is er al Iets bekend over Media Markt?

Verkopen hun de iPhones vrijdag eventueel gewoon los?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:32
Nice, ik hoop dat we er binnenkort meer over horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie op iculture een reactie van iemand die contact heeft gehad met een medewerkster van de online Apple Store, zij verwachtte start verkoop om 0.00 uur a.s. donderdag op vrijdag nacht :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrameWork.
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 23:09
Verwijderd schreef op maandag 22 september 2014 @ 13:41:
Zie op iculture een reactie van iemand die contact heeft gehad met een medewerkster van de online Apple Store, zij verwachtte start verkoop om 0.00 uur a.s. donderdag op vrijdag nacht :*)
Die Online Store bestelmogelijkheid kan wat mij betreft gestolen worden, ik heb liever dat die reserveringspagina online gaat, dan heb je je iPhone een stuk sneller }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurf1
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:22
Hoe hebben jullie dat gedaan met bestellen bij mediamarkt.de en afhalen? Ik kan alleen een duits adres invullen, en dat gaat niet goed met de postcode en land...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy88
  • Laatst online: 13:16
Geef gewoon een Duitse postcode op, en zet bij aanvullende gegevens je echte postcode en woonplaats neer.
Zo heb ik het bij Saturn.de ook gedaan, zonder problemen afgehaald. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurf1
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:22
Dutchy88 schreef op maandag 22 september 2014 @ 14:26:
Geef gewoon een Duitse postcode op, en zet bij aanvullende gegevens je echte postcode en woonplaats neer.
Zo heb ik het bij Saturn.de ook gedaan, zonder problemen afgehaald. ;)
Dank je. De mediamarkt vlak over de grens bij mij heeft de iPhone 6 16GB op voorraad. Heb mijn bestelling geplaatst. Krijg je dan normaal gesproken ook dezelfde dag nog het afhaalericht binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy88
  • Laatst online: 13:16
Als er staat dat ze in deze mediamarkt op voorraad zijn krijg je vaak dezelfde dag nog bericht.
Deze bevestiging krijg je zodra de iPhone voor jou apart is gelegd.
Dit kan echter wel een paar uur duren vanaf het moment van bestellen tot de daadwerkelijke bevestiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaverion
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-09 19:22
Iemand enig idee hoe laat de reserveringspagina voor de Duitse Apple Stores online kwam? Misschien is dit rond dezelfde tijd als de Nederlandse pagina mocht die komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Niek_1981 schreef op zondag 21 september 2014 @ 08:23:
[...]

Is niet mogelijk! Ben in juli bij de Apple Store in Amsterdam geweest voor het vervangen van mijn sluimerknop en stelde toen dezelfde vraag.

AppleCare plus is alleen toe te voegen als jij je abonnement verlengd of afsluit in de Apple Store zelf! :)
Ik heb even met Apple gebeld hierover. Zolang je een Nederlands toestel hebt gekocht (bij Apple, iCentre, MediaMarkt of waar dan ook) kan je in Nederland AppleCare+ kopen. Helaas kan dat niet op een Duits toestel (ondanks dat deze hardwarematig niet verschillen).

Om deze reden heb ik mijn bestelling bij Gravis.de zojuist geannuleerd en ga ik toch maar in Nederland bestellen. Hopelijk levert het niet veel extra vertraging op…

“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimiferrari
Ulster Seedling schreef op maandag 22 september 2014 @ 15:45:
[...]

Ik heb even met Apple gebeld hierover. Zolang je een Nederlands toestel hebt gekocht (bij Apple, iCentre, MediaMarkt of waar dan ook) kan je in Nederland AppleCare+ kopen. Helaas kan dat niet op een Duits toestel (ondanks dat deze hardwarematig niet verschillen).

Om deze reden heb ik mijn bestelling bij Gravis.de zojuist geannuleerd en ga ik toch maar in Nederland bestellen. Hopelijk levert het niet veel extra vertraging op…
Waarom willen jullie eigenlijk AppleCare+. Ik vind de "verzekering" wel duur. Bijvoorbeeld de ANWB mobiele verzekering is goedkoper (voor mij 77 euro p/j) en is ook verzekerd tegen diefstal. Je mag volgens mij meer dan 2 "ongelukjes" claimen en het eigen risico is goedkoper 50 vs 69 euro.

Edit:
Volgens mij is die niet goedkoper AppleCare + is toch 99 euro eenmalig voor 3 jaar? niet 99 euro p/j?

[ Voor 6% gewijzigd door kimiferrari op 22-09-2014 16:12 . Reden: foutje verbeterd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blottle
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12:02
Ik heb een klein scriptje met een websitetje gemaakt waarmee automatisch wordt gekeken of de winkels al zijn ingevuld op de website van Apple. Te downloaden via https://www.dropbox.com/s...0Store%20Checker.zip?dl=0.

Gekeken wordt of https://reserve.cdn-apple...eserve/iPhone/stores.json al is ingevuld. Hierin komen alle winkels te staan wanneer gereserveerd kan worden. Bijvoorbeeld bij de duitse applestore: https://reserve.cdn-apple...eserve/iPhone/stores.json

Wanneer de stores zijn ingevuld in de JSON wordt een email verstuurd.

Enkele instructies:
- de sql even in een mysql db zetten
- connect.php anpassen
- alles uploaden
- cronjob maken van check.php

Moet toegeven dat ik wel eens iets netter heb gemaakt maar is maar even in elkaar geknutseld haha :+

[ Voor 6% gewijzigd door blottle op 22-09-2014 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

kimiferrari schreef op maandag 22 september 2014 @ 16:07:
[...]

Waarom willen jullie eigenlijk AppleCare+. Ik vind de "verzekering" wel duur. Bijvoorbeeld de ANWB mobiele verzekering is goedkoper (voor mij 77 euro p/j) en is ook verzekerd tegen diefstal. Je mag volgens mij meer dan 2 "ongelukjes" claimen en het eigen risico is goedkoper 50 vs 69 euro.

Edit:
Volgens mij is die niet goedkoper AppleCare + is toch 99 euro eenmalig voor 3 jaar? niet 99 euro p/j?
99 euro is voor 2 jaar (al zal ik de telefoon waarschijnlijk maar 1 jaar gebruiken).

In mijn geval heb ik een eigen bedrijfje en is de telefoon op bedrijfsnaam aangekocht. Dit valt niet onder de meeste particuliere buitenshuisverzekeringen. Het vinden van een betaalbare verzekering die ook zakelijke eigendommen dekt en waar geen laag maximum op zit (zoals € 250 per schadegeval) blijkt nog best lastig

[ Voor 3% gewijzigd door Ulster Seedling op 22-09-2014 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimiferrari
Ulster Seedling schreef op maandag 22 september 2014 @ 16:17:
[...]

99 euro is voor 2 jaar (al zal ik de telefoon waarschijnlijk maar 1 jaar gebruiken).

In mijn geval heb ik een eigen bedrijfje en is de telefoon op bedrijfsnaam aangekocht. Dit valt niet onder de meeste particuliere buitenshuisverzekeringen. Het vinden van een betaalbare verzekering die ook zakelijke eigendommen dekt en waar geen laag maximum op zit (zoals € 250 per schadegeval) blijkt nog best lastig…
Oh oke op die manier. Dan is AppleCare+ wel handig voor jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:17
Ulster Seedling schreef op maandag 22 september 2014 @ 16:17:
[...]

In mijn geval heb ik een eigen bedrijfje en is de telefoon op bedrijfsnaam aangekocht. Dit valt niet onder de meeste particuliere buitenshuisverzekeringen. Het vinden van een betaalbare verzekering die ook zakelijke eigendommen dekt en waar geen laag maximum op zit (zoals € 250 per schadegeval) blijkt nog best lastig
Goede tip, dank je!
Heb ook een eigen bedrijfje waar ik de iPhone op gekocht heb (voor het eerst, normaal privé). Dus dan ga ik voor deze iPhone over van ProAssist naar Applecare+ denk ik! Hoe zijn de ervaringen hiermee? Als hij defect is door vallen,.....geen probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dentify
  • Niet online
[...]

Ik had anders wel gewoon voor mijn 5s van Gravis vorig jaar AppleCare+ kunnen afsluiten. Had er zelfs erbij verteld dat ik het van een Duitse authorised reseller had. Ik zal morgen weer hetzelfde doen als ik mijn 6 Plus binnen heb.

[ Voor 9% gewijzigd door dentify op 22-09-2014 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net met Apple Amsterdam gebeld en ze verzekerde me dat de reserveringen en bestellingen echt pas vanaf vrijdag +/- 0.00 kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_1981

Niek_1981

Think Different.

[...]

Een los wss toestel ja.
In combinatie met een abonnement is het niet mogelijk, kon ik twee jaar geleden al niet toen ik dat wou. Vandaar mijn vraag in de Apple Store hoe het zat als ik daar dan mijn abonnement zou afsluiten/verlengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

smoken schreef op maandag 22 september 2014 @ 16:23:
Goede tip, dank je!
Heb ook een eigen bedrijfje waar ik de iPhone op gekocht heb (voor het eerst, normaal privé). Dus dan ga ik voor deze iPhone over van ProAssist naar Applecare+ denk ik! Hoe zijn de ervaringen hiermee? Als hij defect is door vallen,.....geen probleem?
Ik heb alleen ervaring met de gewone AppleCare (zonder verzekering tegen eigen schade). Dat was louter positief: bij een defect onder garantie kreeg ik een nieuwe iPhone thuisgestuurd en had ik twee weken de tijd om de oude iPhone te retourneren. (Dat alles via UPS, dus je hoefde niet eens naar een postkantoor o.i.d.). Ik hoop/neem aan dat de service voor AppleCare+ net zo goed is.
dentify schreef op maandag 22 september 2014 @ 16:24:
Ik had anders wel gewoon voor mijn 5s van Gravis vorig jaar AppleCare+ kunnen afsluiten. Had er zelfs erbij verteld dat ik het van een Duitse authorised reseller had. Ik zal morgen weer hetzelfde doen als ik mijn 6 Plus binnen heb.
De meneer die ik zojuist sprak was er zeker van dat AppleCare+ alleen op Nederlandse toestellen afgesloten kon worden. (De gewone AppleCare kon hij wel op een Duits toestel zetten.) De vraag is natuurlijk of ze in de eerste plaats wel kunnen zien uit welk land het toestel komt, aangezien de Europese toestellen hardwarematig identiek zijn. Toch vind ik de gok iets te groot en ga ik dus maar voor een Nederlandse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Ulster Seedling schreef op maandag 22 september 2014 @ 16:37:
[...]

Ik heb alleen ervaring met de gewone AppleCare (zonder verzekering tegen eigen schade). Dat was louter positief: bij een defect onder garantie kreeg ik een nieuwe iPhone thuisgestuurd en had ik twee weken de tijd om de oude iPhone te retourneren. (Dat alles via UPS, dus je hoefde niet eens naar een postkantoor o.i.d.). Ik hoop/neem aan dat de service voor AppleCare+ net zo goed is.

[...]

De meneer die ik zojuist sprak was er zeker van dat AppleCare+ alleen op Nederlandse toestellen afgesloten kon worden. (De gewone AppleCare kon hij wel op een Duits toestel zetten.) De vraag is natuurlijk of ze in de eerste plaats wel kunnen zien uit welk land het toestel komt, aangezien de Europese toestellen hardwarematig identiek zijn. Toch vind ik de gok iets te groot en ga ik dus maar voor een Nederlandse.
Zeiden ze bij mij ook vorig jaar toen ik belde voor de 5S die ik uit Duitsland had. Daarna terug gebeld en geattendeerd op het feit dat je wereldwijd garantie kunt claimen en het land van oorsprong dus geen verschil maakt, doorverbonden met de manager en toen kon het gewoon.

Laat je dus niet zomaar afwimpelen, want vaak zeggen ze maar wat omdat ze het gewoonweg niet weten en geen problemen willen. ( de medewerker zelf dan )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Scrtz schreef op maandag 22 september 2014 @ 16:41:
[...]

Zeiden ze bij mij ook vorig jaar toen ik belde voor de 5S die ik uit Duitsland had. Daarna terug gebeld en geattendeerd op het feit dat je wereldwijd garantie kunt claimen en het land van oorsprong dus geen verschil maakt, doorverbonden met de manager en toen kon het gewoon.

Laat je dus niet zomaar afwimpelen, want vaak zeggen ze maar wat omdat ze het gewoonweg niet weten en geen problemen willen. ( de medewerker zelf dan )
Inderdaad. Ook mijn ervaring (UK) is dat het geen bal uitmaakt waar je iPhone vandaag komt. Niet zomaar aannemen wat een willekeurige medewerker je vertelt. Hetzelfde als hierboven gezegd wordt dat een Apple Store Amsterdam medewerker aangeeft dat er pas vrijdagochtend 0.00 uur besteld kan worden. Deze medewerker heeft hier hoogstwaarschijnlijk letterlijk geen enkele inzage over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:31

Kju

Op m'n franse iPhone 4 had ik gewoon franse Apple Care gekocht, code via e-bay. Mijn iPhone 5 was nederlands. Ik heb 8 maanden na aankoop Apple Care gekocht toen ik de mogelijkheid kreeg omdat ik garantie wilde claimen. Het toestel werd gloeiend heet, de medewerker aan de telefoon wist niet zeker of het onder de garantie viel maar gaf me drie keuzes:
- stuur het op en wacht maar af of het garantie is, toestel 2 weken kwijt
- Betaal € 29,- en krijg gelijk een nieuw toestel en lever de oude in
- Betaal 69,- voor Apple Care en de eventueel volgende keren hoef je geen 29,- meer te betalen.
Als ik m'n iPhone 6 in Duitsland of Frankrijk haal koop ik vlak daar gelijk Apple Care, geen gezeur, desnoods later achteraf als het niet direct te kopen is. Zowel iPhone 4 als 5 heb ik een keer om moeten ruilen voor een nieuwe. Aangezien ik mijn iPhone 3G wel een keer twee weken kwijt was voor garantie en het terug kwam met de mededeling "geen garantie, leef er maar mee" is Apple Care voor mij wel een meerwaarde. Gezien de dekking kan ik gewoon hier in Den Haag de Apple Store binnenlopen en omruilen als het ooit nodig mocht zijn.

PSN: Kjujay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:49
Ik lees net bovenstaande berichten en naar aanleiding daarvan vroeg ik me het volgende af. Heeft iemand ervaringen met het kopen van AppleCare voor de iPhone 6 op eBay? Ik heb afgelopen vrijdag een iPhone 6 gekocht bij de Telepoint in Leer (D). Nu was ik aan het twijfelen om AppleCare aan te schaffen (al dan niet op eBay). Worden eventuele garantieaanspraken erkend in Nederland? Maakt het nog uit waar ik AppleCare aanschaf (Apple Store in Nederland, Apple Store in Duitsland of eBay)? Is er daarnaast nog verschil tussen AppleCare+ en 'gewone' AppleCare?

[ Voor 16% gewijzigd door VeeGee op 22-09-2014 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk.
Kunnen we even on topic blijven dus over losse verkoop en import
Het is hier geen vraagbaak voor AppleCare sorry hoor :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:49
Henk. schreef op maandag 22 september 2014 @ 19:24:
Kunnen we even on topic blijven dus over losse verkoop en import
Het is hier geen vraagbaak voor AppleCare sorry hoor :-(
Volgens mij is het wel degelijk relevant voor losse import uit het buitenland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
VeeGee schreef op maandag 22 september 2014 @ 18:20:
Ik lees net bovenstaande berichten en naar aanleiding daarvan vroeg ik me het volgende af. Heeft iemand ervaringen met het kopen van AppleCare voor de iPhone 6 op eBay? Ik heb afgelopen vrijdag een iPhone 6 gekocht bij de Telepoint in Leer (D). Nu was ik aan het twijfelen om AppleCare aan te schaffen (al dan niet op eBay). Worden eventuele garantieaanspraken erkend in Nederland? Maakt het nog uit waar ik AppleCare aanschaf (Apple Store in Nederland, Apple Store in Duitsland of eBay)? Is er daarnaast nog verschil tussen AppleCare+ en 'gewone' AppleCare?
Ja apple care is een verlenging van je garantie, applecare+ is meer een verzekering voor je iPhone.

Geen idee of dit uitmaakt maar zoals ik al zie kun je in een ander land een iPhone aanschaffen en in Nederland gewoon applecare+ hiervoor bestellen, alhoewel sommige medewerkers daar van niet zeggen, ze liegen en weten zelf geeneens of het wel of niet kan.

Had vorig jaar 3 verschillende mensen eraan, alle 3 een stel prutsers die geen antwoorden wisten op mijn vragen totdat ik de manager eraan kreeg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• This-is-life
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 29-04 20:53
Kom net van oberhausen en de voorraad is er volledig doorheen... Medewerker vertelde me dat het nog wekenlang duurt totdat er nieuwe voorraad komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:04

pposthoorn

Constructeur

Misschien vertellen ze dat omdat je anders elke dag weer gaat vragen of zenal nieuwe hebben. En weten ze zelf ook niet wanneer er nieuwe komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Vandaag een iPhone 6 128GB Space Grey opgehaald in Dusseldorf. Medewerker was verbaasd dat ik gister nog heb kunnen pre-orderen.

Men vroeg niet naar legitimatie overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jieve
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-08 17:48
Bartjeee schreef op maandag 22 september 2014 @ 23:23:
Vandaag een iPhone 6 128GB Space Grey opgehaald in Dusseldorf. Medewerker was verbaasd dat ik gister nog heb kunnen pre-orderen.

Men vroeg niet naar legitimatie overigens.
Oh, Ik moest wel mijn ID laten zien, ook werd er gevraagd naar de e-mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Jieve schreef op maandag 22 september 2014 @ 22:43:
[...]

De MM hebben geen 64GB varianten ofzo? Heb gekeken en zag alleen over dat er 16GB beschikbaar was...
Nope. Zag ze vrijdag niet online staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 10:42
Weet iemand of je de tenaamstelling van de factuur nog apart kan kiezen, los van de apple ID waar je mee reserveert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jieve
Dat heb ik dus ook haha, heb al een Space Gray opgehaald vandaag, maar vindt de zilveren ook erg mooi. Dus dan maar even kijken welke ik hou en welke ik verkoop hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 360x
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19-10-2022
blottle schreef op maandag 22 september 2014 @ 16:12:
Ik heb een klein scriptje met een websitetje gemaakt waarmee automatisch wordt gekeken of de winkels al zijn ingevuld op de website van Apple. Te downloaden via https://www.dropbox.com/s...0Store%20Checker.zip?dl=0.

Gekeken wordt of https://reserve.cdn-apple...eserve/iPhone/stores.json al is ingevuld. Hierin komen alle winkels te staan wanneer gereserveerd kan worden. Bijvoorbeeld bij de duitse applestore: https://reserve.cdn-apple...eserve/iPhone/stores.json

Wanneer de stores zijn ingevuld in de JSON wordt een email verstuurd.

Enkele instructies:
- de sql even in een mysql db zetten
- connect.php anpassen
- alles uploaden
- cronjob maken van check.php

Moet toegeven dat ik wel eens iets netter heb gemaakt maar is maar even in elkaar geknutseld haha :+
Dank hiervoor, dit werkte perfect _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasuaris
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12-09 17:11
Voor de mensen die in Duitsland zijn geweest, was het ook een probleem als je de iPhone eerder kwam afhalen dan het tijdstip waarop je gereserveerd had? Die van mij heb ik namelijk iets te laat op de dag gereserveerd staan.

Ook ik heb kunnen reserveren, de 6 Plus 16 GB :)

[ Voor 15% gewijzigd door kasuaris op 23-09-2014 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
kasuaris schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 00:23:
Voor de mensen die in Duitsland zijn geweest. Was het ook een probleem als je de iPhone eerder kwam afhalen dan het tijdstip waarop je gereserveerd had?

Is een probleem ja, ze geven het niet voor niks aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jieve
Voor de mensen die in Duitsland zijn geweest. Was het ook een probleem als je de iPhone eerder kwam afhalen dan het tijdstip waarop je gereserveerd had?

Ik heb de mijne vandaag opgehaald, had aangegeven tussen 19.00-20.00. Maar kon hem om 18.00 al meenemen, maar denk dat dit op de dag van release wel anders zal zijn.
Anders wordt het Chaos.

Overigens zijn er in de Duitse Stores nog wel de 6+ beschikbaar.

[ Voor 6% gewijzigd door Jieve op 23-09-2014 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joffrey19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-01-2024
Voor de mensen die in Duitsland zijn geweest, was het ook een probleem als je de iPhone eerder kwam afhalen dan het tijdstip waarop je gereserveerd had? Die van mij heb ik namelijk iets te laat op de dag gereserveerd staan.

Nee 3 stores in Duitsland geweest op vrijdag en zaterdag, tijdstip was geen probleem.

Alleen in Keulen moest ik legitimeren. Dan kijken ze naar de naam die je onder de reservering heb ingevuld , en niet naar je apple id.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiago
  • Laatst online: 12-09 17:30
joffrey19 schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 00:34:
[...]

Alleen in Keulen moest ik legitimeren. Dan kijken ze naar de naam die je onder de reservering heb ingevuld , en niet naar je apple id.
Dus iemand anders erom sturen gaat niet?

 Mbpr 13" 2.7 Early-2015 + 16GB RAM + 256GB ---  iPhone 12 Blue --- Med600X3D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Laatst online: 09:33
Modbreak:Dit topic is niet bedoeld om levertijden en beschikbaarheid te bespreken. Het reserveren bij de Nederlandse Apple Store is ook geen importeren. Dat mag allemaal in [iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 3.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jieve
Thiago schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 00:35:
[...]

Dus iemand anders erom sturen gaat niet?
Gokje wagen kan geen kwaad toch? Maar bestaat een kans dat je reservering komt te vervallen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelK1985
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-05 12:41

MichaelK1985

Don't you know?

Vandaag komt mijn bestelling van Gravis.de binnen. Chauffeur is onderweg :-)

Everything Can Help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandarijntje
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:47
Wat ook wel fijn is aan die reservering is dat je vrijdag nog even de winkel binnen kan lopen om de verschillende modellen te vergelijken, alvorens je jouw toestel afrekent.
Om er echt zeker van te zijn zegmaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _TiNo_21
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-09 20:08
Heeft er iemand al eens scipt dat een emailtje verstuurd zodra de iPhone 6 in de online store verkrijgbaar is? (vergelijkbaar met script dat gisteren avond waarschuwde voor de pre-order)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jieve
_TiNo_21 schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 14:20:
Heeft er iemand al eens scipt dat een emailtje verstuurd zodra de iPhone 6 in de online store verkrijgbaar is? (vergelijkbaar met script dat gisteren avond waarschuwde voor de pre-order)
Kun je die van gisteren niet gebruiken dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _TiNo_21
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-09 20:08
Jieve schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 14:25:
[...]

Kun je die van gisteren niet gebruiken dan?
Nee, die was voor pre-order in the fysieke Apple stores. Kreeg afgelopen avond wel een mail, maar was helaas toch te laat. Was beniewd of iemand zo'n zelfde scriptje heeft voor beschikbaarheid in de online store zodat ik niet de hele avond/nacht hoef te F5-en ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• This-is-life
Heb net van iemand de mogelijkheid gekregen om mijn 16gb iphone 6
Te ruilen tegen zijn iPad air 32gb en goude iphone 5s 32gb van 9 maanden oud zou dat een slimme deal zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassie90
  • Laatst online: 27-07 14:37
This-is-life schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 20:39:
Heb net van iemand de mogelijkheid gekregen om mijn 16gb iphone 6
Te ruilen tegen zijn iPad air 32gb en goude iphone 5s 32gb van 9 maanden oud zou dat een slimme deal zijn?
Dit lijkt me niet een hele goeie deal, tenzij hij bij betaald.

Verkeerd gelezen 8)7 , het is JOUW iphone 6 voor ZIJN ipad en iphone 5s, dan lijkt het me wel een goeie deal!

[ Voor 14% gewijzigd door Bassie90 op 23-09-2014 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• This-is-life
Bassie90 schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 20:42:
[...]

Dit lijkt me niet een hele goeie deal, tenzij hij bij betaald.

Verkeerd gelezen 8)7 , het is JOUW iphone 6 voor ZIJN ipad en iphone 5s, dan lijkt het me wel een goeie deal!
Jep dat is idd het geval.. Denk dat ik het toch maar doe dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jieve
Hebben jullie gezien dat de spelfout in de bevestiging email aangepast is?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushalte
  • Laatst online: 14-09 23:23
Jieve schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 21:58:
Hebben jullie gezien dat de spelfout in de bevestiging email aangepast is?!
Ja inderdaad, zie het net ook. :D

 MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium 

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 17:35

Tourniquet

Hiya, fellas!

Bushalte schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 22:09:
[...]

Ja inderdaad, zie het net ook. :D
Gelukkig hebben we de screenshots nog. :P

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Verwijderd

Yes, iPhone 6 Plus 64GB besteld en een iPhone 6 plus 128Gb voor vriendje besteld bij CentrO! Allebei in sexy space gray : D Net op tijd dus, ze zijn nu weer onbeschikbaar.
Pagina: 1 ... 62 ... 64 Laatste

Let op:
Let op of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 4
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: 3i Beleid

Voor slowchat kan je op Tweakers.net IRC terecht.