• Ulster Seedling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:49

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Topicstarter
Ik heb een eigen bedrijf dat ik aan huis uitoefen. Er is (belastingtechnisch) geen ruimte als zakelijk aangewezen; de hele woning is dus particulier. Wel heb ik een aantal zakelijke spullen in de woning staan (o.a. een computer).

Nu ben ik op zoek naar een (particuliere) inboedelverzekering. De totale waarde van mijn zakelijke spullen is niet erg hoog; verzekeren is dus niet per se nodig. Mochten de spullen echter meeverzekerd kunnen worden onder mijn normale/particuliere inboedelverzekering, dan doe ik dat natuurlijk wel graag.

Is er iemand die dit ooit heeft uitgezocht en weet of er verzekeraars zijn die dit aanbieden? Zo nee, dan ga ik binnenkort zelf vergelijken en navraag doen (en zal ik de informatie in dit topic delen).

Edit: Na een uur lang handmatig gezocht te hebben blijkt Independer dit ook te kunnen. Helaas kan je niet direct filteren, maar als je bij hen zoekt naar inboedelverzekeringen kan je per verzekering bij Polisvoorwaarden > Gedekte zaken > Inboedel zien of zakelijke inboedel wordt gedekt. Ik ga daar verder; het onderstaande lijstje zal ik niet verder uitbreiden.

Hier een lijst van onderzochte verzekeringen. Bij groen is zakelijke inboedel meeverzekerd, bij rood niet.
  • AEGON Inboedelverzekering (?). Er staat niets over in de voorwaarden.
  • Centraal Beheer Achmea Inboedelverzekering en Inboedelverzekering studenten (?). Uit de voorwaarden (p. 33, art. 3.4): "Meeverzekerd tegen alle in artikel 2.1 genoemde gedekte gebeurtenissen, zijn de in de woning aanwezige zakelijke inventaris (praktijk-, bedrijfs- en kantoorinventaris) en handels- en goederenvoorraad, die dient tot de uitoefening van het bedrijf van de verzekerde, tezamen tot een maximum van € 15.000,-. Deze dekking is van kracht, ongeacht de vraag of deze inventaris of deze goederen het eigendom zijn van verzekerde of door hem gehuurd of geleased zijn. Diefstalschade van de in dit lid genoemde inventaris en voorraden is alleen verzekerd indien er sporen van braak zijn aan de woning." De studentenverzekering lijkt geen aparte/andere voorwaarden te hebben, al ben ik hier niet zeker van. Bij de All Risk Inboedelverzekering en Kostbaarheden Buitenshuisverzekering helaas niet (er staat niets over in de voorwaarden).
  • Ditzo Inboedelverzekering (?). Er staat niets over in de voorwaarden.
  • FBTO Inboedelverzekering. Uit de voorwaarden (p. 17, art. 3, lid 1): "[Met inboedel bedoelen we alle verplaatsbare zaken die horen bij de huishouding in de woning die op de polis staat. Ook de volgende zaken horen hierbij:] zaken in het kantoor, bedrijf of praktijk aan huis. Hier vallen niet onder: handelswaar, voorraad, grondstoffen, halffabricaten, relatiegeschenken en andere spullen of producten die het bedrijf maakt of verkoopt".
  • ING Inboedelverzekering (?) en Studentenverzekering (?). Er staat niets over in de voor-waarden.
  • Interpolis Inboedelverzekering en Inboedelverzekering voor studenten. Uit de voorwaarden (p. 1, art. 1): "Alle roerende zaken die behoren tot de particuliere huishouding van de verzekerde en zijn gezin. En ook: roerende zaken die eigendom zijn van een verzekerde tot maximaal € 10.000,- die dienen tot de uitoefening van het bedrijf van de verzekerde dat op het risicoadres gevestigd is en daar uitgeoefend wordt, behalve als deze ergens anders verzekerd zijn". Bij de BuitenDeDeur verzekering en BuitenDeDeur verzekering voor studenten helaas niet (er staat niets over in de voorwaarden).
  • Univé Inboedelverzekering. Uit de voor-waarden (p. 6, art. 8.2, lid 3): "[Wij vergoeden, met volledige inachtname van het elders in dit reglement bepaalde, ook:] de materiële schade aan of het verlies van roerende zaken, die eigendom zijn van een verzekerde, tot een maximum van € 10.000,-, en die dienen tot de uitoefening van het bedrijf van de verzekerde dat op het risico- adres gevestigd is en daar uitgeoefend wordt, tenzij deze elders verzekerd zijn". Bij de Kostbaarhedenverzekering helaas niet (uitgesloten in art. 22, lid 1 van de voorwaarden).
  • ZEKUR Wonen (Univé/Aevitae). Er staat niets over in de voorwaarden. Uit een reactie op mijn vraag per e-mail: "Zaken die bedrijfsmatig zijn aangeschaft worden niet gezien als particuliere eigendommen en zullen derhalve niet onder de dekking van de verzekeringen van ZEKUR vallen."

[ Voor 86% gewijzigd door Ulster Seedling op 22-08-2014 10:35 ]

“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.

• rpiek
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 17-11-2021
Let op! Helaas heeft Unive sinds kort bij de inboedelverzekering spullen die je ook zakelijk gebruikt uitgesloten. Je kunt hiervoor wel apart een kostbaarheden verzekering afsluiten. Wel jammer dat het op deze manier voor ZZP-ers in de dienstverlening met eenvoudig een laptop, smartphone en tablet op de zaak gekocht steeds moeilijker is om dit gewoon onder je particuliere inboedelverzekering te laten vallen.

• Tuttel
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12:27
Reactie op 3 jaar oud topic? @rpiek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Een kick van een 3 jaar oud topic is niet echt nuttig. Hier gaat dan ook een slotje op.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Dit topic is gesloten.