• ebk71
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04:59
Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2011 @ 16:08:
Nee hoor, de updater geeft aan dat het een update voor de T1 betreft, en deze wordt ook daadwerkelijk op de T1 geinstalleerd.
Installatie is te zien en te volgen op het scherm van je computer en de T1
De nieuwe versie voor de T1 is 1.0.02.10280. Als ik mij niet vergis heeft iemand een paar weken geleden gemeld de T1 met deze versie gekocht te hebben. Ik heb de update zojuist geïnstalleerd. Verscheen nadat de pc software was geupdate.

• bitflusher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-07 00:07

bitflusher

flushed die *** pc

Ik heb de update ook even gedaan.

reader download de installer naar: C:\ProgramData\Sony Corporation\AutoUpdateClient\PRST1\1.0.02.10280\PRS-T1_Updater_1.0.02.10280.exe (Ik dan deze uploaden voor het geval hij weer verdwijnt van de servers indien iemand een ftp heeft)
Een lelijke upload bij 4shared: PRS-T1_Updater_1.0.02.10280.exe

Hier een paar screenshots:

Melding als je zoekt naar updates in de sony applicatie op je pc
Afbeeldingslocatie: http://img546.imageshack.us/img546/4777/update2g.jpg
Na downloaden en uitpakken krijg je dit
Afbeeldingslocatie: http://img403.imageshack.us/img403/4397/update3.jpg
Na een minuut of 5 en 2 reboots van je reader krijg je deze melding (als het goed is).
Afbeeldingslocatie: http://img18.imageshack.us/img18/8192/update4b.jpg

Foto van de reader na update
Afbeeldingslocatie: http://img27.imageshack.us/img27/9607/p1040698z.th.jpg
groter:
[IMG=http://img27.imageshack.us/img27/9607/p1040698z.th.jpg][/IMG]

[ Voor 58% gewijzigd door bitflusher op 17-11-2011 19:16 . Reden: verdere uitleg bij screenshots. ]

• shades
  • Laatst online: 14-07 13:45

shades

huh ?

<ereader-noob-modus>

Ik heb deze ook besteld samen met twee boeken.

Op de bol.com kon ik de boeken gelijk downloaden maar als ik dat doe wordt slecht een *.acsm aangeboden.

Bol.com leert me dat ik 3 dingen moet doen
1) adobe accountje aanmaken (gaat goed)
2) eBook Library Installer.exe ophalen van http://ebookstore.sony.com/download/
3) reader en computer authoriseren

By stap 2) gaat het fout: De site van bol vermeldt:

Download de eBook Library-software
* Ga naar http://ebookstore.sony.com/download/
* Klik op de knop Free download en sla het bestand eBook Library Installer.exe op op uw computer.

Er is geen Free Download knop en er is geen "eBook Library Installer.exe" te bekennen op die site. Alleen ReaderInstaller.exe. Ik heb dat ding gestart maar lijkt in de verste verte niet op de screenshots..

Aangezien ik de reader nog niet in huis hebt maakt stap 3) op dit moment nog niet zo veel uit echter zijn de links maar 14dgn beschikbaar.

</ereader-noob-modus>

Al met klantendienst van bol gebeld maar die snapten er volgens mij nog minder van dan ik. Tis echt de allereerste keer dat ik met een ereader te maken heb omdat mijn vrouw zonodig zo'n ding wil..

Goeglen op de exe levert wat site op in een taal die ik niet snap..

Ik weet dat er meerdere tweakers zijn dus ik moet te helpen zijn :D

https://k1600gt.nl

• bitflusher

bitflusher

flushed die *** pc

shades schreef op donderdag 17 november 2011 @ 18:15:
ik denk dat installeren van digital editions genoeg is om de bol.com aankopen binnen te hengelen en te openen ( http://www.adobe.com/nl/products/digitaleditions/ )

Verwijderd

http://info.update.sony.n.../0004/ReaderInstaller.exe

op de pagina die je noemt is het vrij makkelijk te vinden, je kiest voor Reader voor PC (of mac/android/etc), het staat alleen niet heel erg schreeuwerig in beeld

edit:
oh en gefeliciteerd met de aankoop :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2011 19:16 ]

• kielkiel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 30-07 18:01
Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2011 @ 19:15:
http://info.update.sony.n.../0004/ReaderInstaller.exe

op de pagina die je noemt is het vrij makkelijk te vinden, je kiest voor Reader voor PC (of mac/android/etc), het staat alleen niet heel erg schreeuwerig in beeld

edit:
oh en gefeliciteerd met de aankoop :)
Is er een changelog beschikbaar van deze versie?

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 22:43
Zie eerste screenshot van bitflusher
kielkiel schreef op donderdag 17 november 2011 @ 21:32:
[...]

Is er een changelog beschikbaar van deze versie?
Nee, alleen dat de freezes aanhouden en niet verholpen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

Koekje

GoT-lurker

Ik heb deze E-reader nu ook.

Echter wetenschappelijke artikels worden zeer klein weergegeven of ik moet inzoomen en scrollen, en dat is niet ideaal. Mijn vraag is: hoe lezen jullie a4-pdfjes ? Is er een handig programma om een hele lading en PDF ebooks en artikels om te zetten in een leesbaarder formaat? Ik ben op zoek naar tips en gebruikerservaringen i.c.m. deze programma's.

There are 10 types of people in this world. Those who understand binary, and another 9 who don't give a s**t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:48

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Koekje schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 00:28:
Ik heb deze E-reader nu ook.

Echter wetenschappelijke artikels worden zeer klein weergegeven of ik moet inzoomen en scrollen, en dat is niet ideaal. Mijn vraag is: hoe lezen jullie a4-pdfjes ?
Menu - Customize View - Page Mode - 2 column split
Is er een handig programma om een hele lading en PDF ebooks en artikels om te zetten in een leesbaarder formaat? Ik ben op zoek naar tips en gebruikerservaringen i.c.m. deze programma's.
Ik ben er laatst een keer mee bezig geweest, maar na een hoop frustratie dat programma's geen kolommen aankunnen, plaatjes niet of verkeerd meenemen en tabellen door de war schoppen heb ik het bijltje er maar bij neergegooid (een aantal uur mee bezig geweest). Dus nee, ik weet op dit moment geen makkelijke manier om papers in epub om te zetten, daarom lees ik alles op de 2 column split-manier (al heeft deze weer het nadeel dat je geen aantekeningen kunt maken). Mocht er iemand een - makkelijke (! ik heb geen zin/tijd om een half uur per paper bezig te zijn met converteren en foutjes er uit halen) - manier hebben om dit te doen dan hou ik me aanbevolen.

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:13

P_Tingen

omdat het KAN

Koekje schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 00:28:
Is er een handig programma om een hele lading en PDF ebooks en artikels om te zetten in een leesbaarder formaat? Ik ben op zoek naar tips en gebruikerservaringen i.c.m. deze programma's.
Ik heb hier wel eens naar gekeken en er op internet naar gezocht. Ik heb wel een paar gevonden, maar het merendeel is crap. Ik heb een paar geprobeerd en de inhoud van de pdf wordt genadeloos door elkaar gehaald. Nuances in de pdf door verschillende lettertypes vallen geheel weg; returns aan het einde van de regel vallen weg waardoor veel tekst als één lange brij achter elkaar staat.

Hopeloos. Ik heb niet veel pdf's, maar ik lees ze ook als pdf op de reader. Scheelt aardig wat frustratie.

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

Koekje

GoT-lurker

Bedankt voor het beantwoorden van mijn vraag. Ik heb zelf ook al gezocht en zag geen duidelijke optie door de hoeveelheid aan conversieprogramma's. Binnenkort maar even een review gaan schrijven voor de e-reader. :-)

There are 10 types of people in this world. Those who understand binary, and another 9 who don't give a s**t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelly
  • Laatst online: 16-06 20:38

jelly

Arch Linux

Mad Marty schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 06:05:
[...]

Menu - Customize View - Page Mode - 2 column split

[...]

Ik ben er laatst een keer mee bezig geweest, maar na een hoop frustratie dat programma's geen kolommen aankunnen, plaatjes niet of verkeerd meenemen en tabellen door de war schoppen heb ik het bijltje er maar bij neergegooid (een aantal uur mee bezig geweest). Dus nee, ik weet op dit moment geen makkelijke manier om papers in epub om te zetten, daarom lees ik alles op de 2 column split-manier (al heeft deze weer het nadeel dat je geen aantekeningen kunt maken). Mocht er iemand een - makkelijke (! ik heb geen zin/tijd om een half uur per paper bezig te zijn met converteren en foutjes er uit halen) - manier hebben om dit te doen dan hou ik me aanbevolen.
2 column split mode is geniaal, werkt zeer goed nu kan ik heel handig papers lezen.

Trouwens de update ging bij mij vrij vlekkeloos, nog niet veel van de update gemerkt.

[ Voor 4% gewijzigd door jelly op 18-11-2011 12:25 ]

Keep it simple stupid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitflusher

bitflusher

flushed die *** pc

Na een paar uur lezen heb ik het gevoel dat er iets is veranderd aan het swypen naar de volgende pagina. een hele lichte snelle swype lijkt tot bladeren te leiden. Ik heb dit op geen enkele manier kunnen meten maar het is een gevoel nadat ik een paar keer met net iets meer druk de actie moest herhalen.

Over het blader probleem heb ik overigens niet veel te melden, het is me 2x gebeurd in een paar weken, dan is het na een dag niet relevant dat het niet is voorgekomen (in tegenstelling tot mensen die het wel dagelijks weten te reproduceren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Begrijp ik het goed dat de update niet de verhoopte fix is m.b.t. de feezes, maar het gaat om andere bugfixes? :/

Blijkbaar is dit idd het geval volgens dit topic op de Sony forums

[ Voor 41% gewijzigd door sloth op 18-11-2011 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor wie z'n PRS-T1 wil pimpen:
DecalGirl heeft vandaag hele vette skins (de matte nemen natuurlijk!) online geplaatst,
zelfs met bijpassende (te downloaden) grijs-witte wallpaper. _/-\o_
Check it out!

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2011 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Nu online

sjaool

Every life should have 9 cats

Hier een linkje naar de skins.
Scheelt een hoop zoekwerk voor iedereen. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tweakers hebben toch wel eens gehoord van Google? ;)
Nog een zoekertje: in NL zit een leverancier.
Maar die heeft ze nog niet in de collectie opgenomen.
Ik heb ze al wel een mailtje gestuurd ...
Wel opletten; standaard leveren ze de glossy (en die wil je in dit geval niet).
Voor de matte zul je dit expliciet moeten opgeven.
Op die NL website staat het er niet bij.

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2011 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Nu online

sjaool

Dat wel, maar gemak dient de mens. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor degenen die op decalgirl niks leuks kunnen vinden, kijk dan eens op gelaskins

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naze1975
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-07 15:35
Ik heb even een vraagje over de reader, Kun je tijdens het lezen een klokje in beeld krijgen. af en toe ben ik er zo in verdiept dat ik wel eens op een klokje wil kijken of ik nog wel op tijd naar mijn werk ga :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb even een antwoord: als je met trefwoord 'tijd' even doorzoekt in de meegeleverde Gebruikershandleiding
(op het apparaat zelf notabene), dan vind je zelfstandig het antwoord. Kijk, da's nou een voordeel van digitaal. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2011 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De beste mensen achter PRS+ zijn er mee bezig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Nu online

sjaool

Verwijderd schreef op zondag 20 november 2011 @ 20:15:
Ik heb even een antwoord: als je met trefwoord 'tijd' even doorzoekt in de meegeleverde Gebruikershandleiding
(op het apparaat zelf notabene), dan vind je zelfstandig het antwoord. Kijk, da's nou een voordeel van digitaal. ;)
Heb jij dit zelf al eens geprobeerd? Zo nee, probeer dat dan eens. Het woordje tijd komt ontelbare keren voor in de handleiding maar met geen enkele verwijzing naar de oplossing van het probleem van naze1975.
Het is op dit moment namelijk onmogelijk om tijdens het lezen van een boek een klokje in beeld te krijgen.

Als je verwijst naar de handleiding waar volgens jou het antwoord van het probleem in staat vermeld dan ook meteen even wat je moet doen om het probleem op te lossen of check in ieder geval even of je antwoord wel klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Als je zoekt op "tijd " (spatie!), dan vindt hij er een stuk minder. En ik kan alleen maar vinden dat je in het hoofdscherm 5 tellen een klokje in beeld kan krijgen, maar daar heb je tijdens het lezen natuurlijk geen ruk aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Nu online

sjaool

Klopt. Het is onmogelijk om tijdens het lezen van een boek een klokje in het scherm te krijgen. Het drukken op de "Menu" toets in het hoofdscherm laat inderdaad 5 seconden een klok zien. Binnen een boek werkt dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjaool schreef op zondag 20 november 2011 @ 21:04:
[...]

Heb jij dit zelf al eens geprobeerd? Zo nee, probeer dat dan eens. Het woordje tijd komt ontelbare keren voor in de handleiding maar met geen enkele verwijzing naar de oplossing van het probleem van naze1975.
Het is op dit moment namelijk onmogelijk om tijdens het lezen van een boek een klokje in beeld te krijgen.

Als je verwijst naar de handleiding waar volgens jou het antwoord van het probleem in staat vermeld dan ook meteen even wat je moet doen om het probleem op te lossen of check in ieder geval even of je antwoord wel klopt.
Ja, ik heb het zelf al eens geprobeerd, anders meld ik dit hier niet. Met 'tijd ' (spatie) vind je het antwoord inderdaad sneller (blz. 25-26 onderaan op AA: menu knop in een van de 2 hoofdmenu's).

Ik zeg ook '... doorzoekt ...'. Dat het antwoord je niet bevalt, is niet mijn probleem.
Impliciet is daarmee wel aangegeven dat het tijdens het lezen dus niet kan.

De tip die ik gaf om een beetje zelfstandig na te denken (i.p.v. de 'trend' - lijkt het wel tegenwoordig - om overal maar een pasklaar antwoord op te krijgen/verwachten), wordt kennelijk niet gewaardeerd. Jammer; kun je veel profijt van hebben.

Wachten dus op een PRS+ hack of firmware update, die dit 'probleem' fixt.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2011 06:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-04 22:19
Verwijderd schreef op maandag 21 november 2011 @ 05:52:
De tip die ik gaf om een beetje zelfstandig na te denken.
"Nee" was stukken sneller en minder vermoeiend geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 21 november 2011 @ 05:52:
[...]

Ja, ik heb het zelf al eens geprobeerd, anders meld ik dit hier niet. Met 'tijd ' (spatie) vind je het antwoord inderdaad sneller (blz. 25-26 onderaan op AA: menu knop in een van de 2 hoofdmenu's).

Ik zeg ook '... doorzoekt ...'. Dat het antwoord je niet bevalt, is niet mijn probleem.
Impliciet is daarmee wel aangegeven dat het tijdens het lezen dus niet kan.

De tip die ik gaf om een beetje zelfstandig na te denken (i.p.v. de 'trend' - lijkt het wel tegenwoordig - om overal maar een pasklaar antwoord op te krijgen/verwachten), wordt kennelijk niet gewaardeerd. Jammer; kun je veel profijt van hebben.
Volgens die logica kun je hier geen vraag meer stellen. Dat iets op manier A kan (die in de handleiding wordt vermeld) wil niet zeggen dat het op manier B in een ander geval niet zou kunnen. Niet alles staat in de handleiding en wat er niet in staat is niet per definitie iets wat hij niet kan. Keep in mind: de PRS-T1 draait op Android, dus wie weet wat er met tooltjes of hacks te unlocken is?

Ik ben het dus wel een beetje eens met wat pe1dnn hierboven zegt: "Nee" was makkelijker geweest, hoewel jij er nu ook maar vanuit gaat dat, omdat iets niet in de handleiding staat, het wel niet zal kunnen. Als je vindt dat iemand basic vraagjes stelt, lijkt een topic report me een beter idee, maar zo basic vond ik de oorspronkelijke vraag dus niet :)
Wachten dus op een PRS+ hack of firmware update, die dit 'probleem' fixt.
Hacks komen niet in de handleiding voor :*

[ Voor 6% gewijzigd door Grrrrrene op 21-11-2011 18:32 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frituurman
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:53

Frituurman

Mjam!

shades schreef op donderdag 17 november 2011 @ 18:15:
<ereader-noob-modus>

Ik heb deze ook besteld samen met twee boeken.

Op de bol.com kon ik de boeken gelijk downloaden maar als ik dat doe wordt slecht een *.acsm aangeboden.

Bol.com leert me dat ik 3 dingen moet doen
1) adobe accountje aanmaken (gaat goed)
2) eBook Library Installer.exe ophalen van http://ebookstore.sony.com/download/
3) reader en computer authoriseren

By stap 2) gaat het fout: De site van bol vermeldt:

Download de eBook Library-software
* Ga naar http://ebookstore.sony.com/download/
* Klik op de knop Free download en sla het bestand eBook Library Installer.exe op op uw computer.

Er is geen Free Download knop en er is geen "eBook Library Installer.exe" te bekennen op die site. Alleen ReaderInstaller.exe. Ik heb dat ding gestart maar lijkt in de verste verte niet op de screenshots..

Aangezien ik de reader nog niet in huis hebt maakt stap 3) op dit moment nog niet zo veel uit echter zijn de links maar 14dgn beschikbaar.

</ereader-noob-modus>

Al met klantendienst van bol gebeld maar die snapten er volgens mij nog minder van dan ik. Tis echt de allereerste keer dat ik met een ereader te maken heb omdat mijn vrouw zonodig zo'n ding wil..

Goeglen op de exe levert wat site op in een taal die ik niet snap..

Heb je al geprobeerd om gewoon de E-Reader aan te sluiten? Daar staat de installer ook gewoon op (je krijgt, bij Windows iig, twee 'verwisselbare schijven'. Degene die 'SETTINGS' heeft moet je hebben, daar staat ook de library-tool op).

Overigens, ik heb dit alleen gedaan om m'n E-reader te authoriseren voor Bol.com via de Adobe ID. Voor de rest moet je de software van Sony gauw vergeten en Calibre installeren. Kun je wel vinden via Meuk. :)

EDIT: Lees net dat je op 't moment van schrijven de E-reader nog niet had. Gelukt al inmiddels?

"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh

Acties:
  • 0 Henk 'm!
naze1975 schreef op zondag 20 november 2011 @ 19:57:
Ik heb even een vraagje over de reader, Kun je tijdens het lezen een klokje in beeld krijgen. af en toe ben ik er zo in verdiept dat ik wel eens op een klokje wil kijken of ik nog wel op tijd naar mijn werk ga :+
Dat was een van de eerste functies die ik met de 650 aanzette met prs-plus.
Als prs-plus beschikbaar komt voor de prs-T1 zou ik dat er gelijk opzetten, nog even geduld dus.
Echt een hack is het niet,het is gewoon mogelijk,maar Sony heeft gewoon de optie niet aan de menu's toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
Frizzz schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 10:10:
Voor de rest moet je de software van Sony gauw vergeten en Calibre installeren.
Niet helemaal waar helaas, Sony gebruikt de Reader software ook voor het pushen van Firmware updates. Ik moest hem opnieuw installeren om die reden.

Voor de rest lekker Calibre gebruiken. Hou wel de change log in de gaten, normaal kun je de wekelijkse updates gewoon negeren maar omdat de PRS-T1 nog nieuw is zijn er nog regelmatig PRS-T1 specifieke wijzigingen en die wil je denk ik wel graag hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golem501
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-04 07:32
pe1dnn schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 13:08:
[...]
Niet helemaal waar helaas, Sony gebruikt de Reader software ook voor het pushen van Firmware updates. Ik moest hem opnieuw installeren om die reden.

Voor de rest lekker Calibre gebruiken. Hou wel de change log in de gaten, normaal kun je de wekelijkse updates gewoon negeren maar omdat de PRS-T1 nog nieuw is zijn er nog regelmatig PRS-T1 specifieke wijzigingen en die wil je denk ik wel graag hebben.
zoals de blader-bug fix :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is dat wel een bug vraag ik me af.... de 650 werd verweten dat als er een vlieg of mug tegen aan vloog, of een broodkruimel,dat ie dan ging bladeren... omdat mij dat niet lukte om mijn 650 te laten bladeren,heeft Sony het er misschien als feature ingebouwd ? 8)7
Alle gekkigheid op een stokje.. ik moet het nog zien, op de schermfreeze kun je misschien een watchdog zetten,maar dat snel bladeren is ook een functie van de reader..hoe moet een watchdog het verschil zien tussen gewenst en ongewenst bladeren ?
Maar goed... zelfs Sony Nederland verkoopt ze (ik neem aan tijdelijk) niet meer dus ik weet het ff niet meer.
Ik weet wel dat de 650's tweedehands op Marktplaats voor duurder weggaan dan de 179 van de nieuwe.
Ik zocht er gisteren ff op maar daar stonden er zelfs met vraagprijs 130 euro en het laatste bod daarop was 200,die man zal niet weten wat hem is overkomen denk ik,misschien moet ik die 2 van mij er ook maar eens op gaan zetten >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golem501
Ze zijn weer leverbaar hoor. Bol.com levert ze morgen als je nu besteld... maar dat is een ander topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naze1975
Ieder bedankt voor de reactie's, dan maar wachten tot er een prs+ versie verschijnt.

MvG Roberrt

ps. Ik zocht inderdaat een klokje die je kon zien tijdens het lezen.
golem501 schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 19:02:
Ze zijn weer leverbaar hoor. Bol.com levert ze morgen als je nu besteld... maar dat is een ander topic.
Nu nog weer terug naar 150 euro, dan kan ik nog een 2e kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frituurman
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:53

Frituurman

Mjam!

pe1dnn schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 13:08:
[...]

Oké.. even opnieuw verwoorden:

Voor het bijhouden van je bibliotheek moet je de software van Sony gauw vergeten (maar niet uninstallen) en Calibre installeren. Voor zo af en toe een firmware1 update, moet je het nog wel even gebruiken.

1But if it ain't broke, don't fix it! Ik heb inmiddels de Song of Ice and Fire-reeks gehad uit en ben aan m'n 2de Max Brooks-boek bezig (World War Z was best aardig geschreven, nu net begonnen aan The Zombie Survival Guide). Nog geen freezes of last gehad van de 'blader-bug' en dat met de oude firmware! :)

"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalo
  • Laatst online: 23-07 08:51
Lang getwijfeld of ik de Sony of de Cybook Odyssey zou bestellen. Nu blijkt dat laatstgenoemde problemen heeft met de usb-verbinding naar de pc, toch maar de Sony besteld. Immers, de Sony zou volgende week een firmware-update moeten krijgen voor het bladerprobleem.

In ieder geval, ik kijk vooral uit naar de touchscreenfunctie aangezien ik het nu nog met een Cybook Opus moet doen. Werkt het annoteren en selecteren van tekst enigszins soepel? Ik bedoel, is het een gepriegel? De stylus is denk ik voor dat soort werk onmisbaar, am I right?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Megalo schreef op woensdag 23 november 2011 @ 16:29:
In ieder geval, ik kijk vooral uit naar de touchscreenfunctie aangezien ik het nu nog met een Cybook Opus moet doen. Werkt het annoteren en selecteren van tekst enigszins soepel? Ik bedoel, is het een gepriegel? De stylus is denk ik voor dat soort werk onmisbaar, am I right?
De stylus is daarvoor het beste ja,maar verder gaat dat heel soepeltjes.
Alleen voor het selecteren gebruik ik een andere stylus, een capacitieve met zo'n rubber bolletje.
Kost een paar euro.
Daardoor kras je minder snel ( hoewel ik er nooit een kras mee heb gemaakt)
Maar bij fouten in een ebook,selecteer ik de hele foute regel met de "soft" stylus.
Op de een of andere manier voelt dat gewoon net wat lekkerder aan, hoewel je er dus geen tekening mee kan maken,daar heb je echt de bijgeleverde stylus voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Megalo schreef op woensdag 23 november 2011 @ 16:29:
Immers, de Sony zou volgende week een firmware-update moeten krijgen voor het bladerprobleem.
Da's nieuws voor mij :) Is dat bekend gemaakt oid ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalo
  • Laatst online: 23-07 08:51
Nick39 schreef op woensdag 23 november 2011 @ 16:36:
[...]

De stylus is daarvoor het beste ja,maar verder gaat dat heel soepeltjes.
Alleen voor het selecteren gebruik ik een andere stylus, een capacitieve met zo'n rubber bolletje.
Kost een paar euro.
Daardoor kras je minder snel ( hoewel ik er nooit een kras mee heb gemaakt)
Maar bij fouten in een ebook,selecteer ik de hele foute regel met de "soft" stylus.
Op de een of andere manier voelt dat gewoon net wat lekkerder aan, hoewel je er dus geen tekening mee kan maken,daar heb je echt de bijgeleverde stylus voor nodig.
Het makkelijkst zou zijn om het selecteren gewoon met de vinger te kunnen, maar een stylus voor een paar euro er bij aanschaffen is ook niet zo'n probleem. Ik was ook niet van plan op het ding te gaan tekenen, het gaat mij puur om te kunnen selecteren als ik papers en essays aan het lezen ben. Thnx:)

@Raymond, eind van deze maand vertelde Sony support toch? Dat betekent dan volgende week.

[ Voor 55% gewijzigd door Megalo op 23-11-2011 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Raymond schreef op woensdag 23 november 2011 @ 16:39:
[...]

Da's nieuws voor mij :) Is dat bekend gemaakt oid ?
Het staat geloof ik in het problementopic. Een quote van Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
Megalo schreef op woensdag 23 november 2011 @ 16:40:
Het makkelijkst zou zijn om het selecteren gewoon met de vinger te kunnen
Dat gaat ook prima, alleen is wat minder nauwkeurig natuurlijk. Menu en knoppen bedienen gaat prima en een woord selecteren ook. Zelfs typen op het on screen toetsenbordje gaat behoorlijk goed, hoewel de toetsjes kleiner zijn dan de oppervlakte van je vingen. Een hele zin selecteren vind ik wat lastiger, maar misschien een kwestie van goed oefenen.

Overigens met de stylus kun je prima aantekeningen maken in een ebook; onderstrepen, omcirkelen enz. Ik verbaas me over de nauwkeurigheid want het is behoorlijk precies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=37183420,noline]naze1975 schreef:
Nu nog weer terug naar 150 euro, dan kan ik nog een 2e kopen
Ze zijn er wel voor die prijs; bij MyCom, PixMania of Paagman ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naze1975
Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2011 @ 18:42:
[...]

Besteld bij Paagman, bedankt voor de info :P

• pe1dnn
Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2011 @ 18:42:
Dit gaat sneller: http://tweakers.net/price...jjijKFihKXal3HjipTa3Suq5P

Verwijderd

Goh, wat zijn we weer flauw.
Bijna iedereen kent die plek (en Kieskeurg), maar beide samen zijn nog niet volledig ...
Maar ik ga verder en geef gerichte informatie over waar ze volgens de website van de leverancier op het moment van kijken ook daadwerkelijk voorradig zijn voor die lagere prijs.
Daar heb je tenminste wat aan als je er z.s.m. een wilt kopen tegen die prijs.
Bovendien, Paagman staat er niet bij. En dat is een tip.
Wel snel zijn, want die zullen wel snel uitverkocht zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2011 11:07 ]

• Raymond
Mycom had ze deze weel voor 150 in het krantje staan, dus dat zal daar wel een gewone prijs zijn, waarvoor je er ook wel eentje kan bestellen, indien uitverkocht.

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 24-07 14:23
Pas op hoor jongens, anders komt de censuurpolitie weer voorbij. 8)7
Waarschuwing:
Berichten over bestellingen graag in een daarvoor bestemd topic in Telecomproviders

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weer een nieuwe cover, met bezel afdekking

Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/51wW2x15UwL._AA300_.jpg

wel snel zijn, op dit moment nog maar 9 op voorraad.
Inclusief verzending, net iets minder dan 23 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-07 22:09

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Gisteren hem even in mijn handen gehad, jammer genoeg waren er geen pdf's en geen internet aanwezig, dus dat heb ik niet kunnen testen. Misschien hem volgende week gaan halen, hij werd trouwens nog tegen de oude prijs verkocht.

Klein vraagje, als je eentje koopt die niet van bij bol.com is, bij welke store koop je dan je boeken op de e-reader zelf?

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golem501
IStealYourGun schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 13:02:...
Klein vraagje, als je eentje koopt die niet van bij bol.com is, bij welke store koop je dan je boeken op de e-reader zelf?
Goeie vraag. Ik vermoed dat bol.com je nog steeds wel e-boeken maar bevestiging zou mooi zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nevorna
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-03 14:37
De apparaten zijn 'unbranded'. Wanneer je bij de instellingen Nederland kiest, neemt hij automatisch de boekenwinkel van Bol.com. Dat is een samenwerking van Bol.com met Sony heeft niet iets met de verkoper te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibble
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-07 23:31
Even een vraag voor de gebruikers hiervan, ik zit er namelijk sterk aan te denken er een te gaan halen, maar wat is het minst storend bij het lezen, een zwarte of een witte bezel?
In beide gevallen kan ik me namelijk voorstellen dat het kan afleiden van de tekst, maar wat heb je zelf gekozen en waarom?

T is for TANK, and T is for TERROR ... and K is the K for KILLING in error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Ik heb zelf een zwarte én een witte (zwarte is van m'n vrouw) en de zwarte is de betere keuze. Het afleiden is bij beide zeer beperkt maar het contrast lijkt groter bij de zwarte, d.w.z. de achtergrond lijkt witter.

[ Voor 3% gewijzigd door havana op 25-11-2011 14:01 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcoR
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Nibble schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 13:39:
Even een vraag voor de gebruikers hiervan, ik zit er namelijk sterk aan te denken er een te gaan halen, maar wat is het minst storend bij het lezen, een zwarte of een witte bezel?
In beide gevallen kan ik me namelijk voorstellen dat het kan afleiden van de tekst, maar wat heb je zelf gekozen en waarom?
Ik had eerst een zwarte, las prima. Toen met de prijsvraag hier een rode gewonnen, leest ook prima eigenlijk. Wit geen ervaring mee, maar zwart en rood vind ik iig niet storend, maar als ik zou moeten kiezen heb ik een lichte voorkeur voor zwart.

En mocht je het niets vinden, er zijn zat leuke stickers (die je ook zelf kan ontwerpen) om hem een heel ander kleurtje of printje te geven (staat ergens in dit topic geloof ik). edit: Hiero dus

[ Voor 5% gewijzigd door EcoR op 25-11-2011 14:03 . Reden: Linkje gevonden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibble
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-07 23:31

T is for TANK, and T is for TERROR ... and K is the K for KILLING in error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shades
  • Laatst online: 14-07 13:45

shades

huh ?

Sorry voor de onwijs late reactie maar ik werd even heel erg ziek tussendoor..

Dank voor de reacties. Ik heb er zeker wat aan gehad - succesvol geïnstalleerd en gelijk twee boeken erop gezet. Moet nog wel even stoeien met dat calibra maar komt volgende week wel als ik me wat beter voel. Mijn vrouw is in iedergeval heel blij met het apparaatje..

Raar spul dat elektronische inkt scherm. Blij verrast.

https://k1600gt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geckocovers heeft vandaag nieuwe covers on-line staan die de glanzende rand bedekken en met plek voor de stylus: http://www.geckocovers.com/sony-reader-luxe-p-70.html
Verkrijgbaar in rood, zwart, blauw (binnenwerk zwart) en wit. Ziet er goed uit! :)
Ik wacht nog even op de versie met het (ingebouwde) lampje, die wat later uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 19:43:
Geckocovers heeft vandaag nieuwe covers on-line staan die de glanzende rand bedekken
De glimmende rand blijft de gemoederen blijkbaar maar bezig houden. Zelf begrijp ik het probleem niet helemaal, maar dat zal wel aan mij liggen. Hoe dan ook, hier is een DIY oplossing: http://www.e-reader-forum...56-prs-t1-in-wunschfarbe/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Ik vind de rand helemaal niet glimmen, dus voor mij hoeft dat ook niet zo nodig. Daarnaast lijkt lezen met de reader in een hoes mij ook best lastig en onhandig. Het enige waarvoor ik een hoes zou kunnen gebruiken is voor vervoer/bescherming van de reader. Maar lezen zou ik toch echt zonder hoes doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Wat mij betreft is het ook een non-discussie, ik heb er totaal geen last van. Heb er al in verschillende omstandigheden mee gelezen (vliegtuig, volle zon, in bed, etc). Ik ga denk ik ook voor een transporthoesje. Bij het lezen is namelijk heerlijk dat het apparaat zo licht is en dat voordeel ben je met de meeste hoesjes direct kwijt.

[ Voor 33% gewijzigd door havana op 25-11-2011 20:32 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dank je voor de foto's, kan ik een collega telefonisch helpen met updaten ipv dat ik daarheen moet of een andere lastige oplossing. Deze collega is niet zo ict vaardig, voorzichtig uitgedrukt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Nu online

sjaool

Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 12:25:
weer een nieuwe cover, met bezel afdekking

[afbeelding]

wel snel zijn, op dit moment nog maar 9 op voorraad.
Inclusief verzending, net iets minder dan 23 euro
Wat een lelijk ding. Dan heb ik toch liever de te dure Sony met lampje. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 28-07 15:57

Steef

GoT's Most Eaten

Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 19:43:
Geckocovers heeft vandaag nieuwe covers on-line staan die de glanzende rand bedekken en met plek voor de stylus: http://www.geckocovers.com/sony-reader-luxe-p-70.html
Verkrijgbaar in rood, zwart, blauw (binnenwerk zwart) en wit. Ziet er goed uit! :)
Ik wacht nog even op de versie met het (ingebouwde) lampje, die wat later uitkomt.
Top, bedankt voor het nieuwtje. Dit begint inderdaad op een hoesje te lijken waar ik mij in kan vinden :)

Sony A7III | Sony 24 - 105 G | Sigma 100 - 400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De site van Geckocovers ligt eruit.
Zou dit het (gelekte?) hoesje van Geckocovers zijn met het lampje (site van een leverancier):
http://www.easereader.nl/Webwinkel-Product-9974500/Cover-Sony-PRS-T1-Zwart-+-Lampje.html
Als dit 'm is, dan wordt 't 'm niet voor mij. :N
Bovendien: niet zo handig, om licht 'van boven' te hebben. Weer eens niet zo goed over nagedacht dus ... :F
Ook zie ik geen sluiting van het hoesje en logo. En maar 1 'kleur'. Zou het dan toch geen Geckocover zijn?

Koop wel een los lampje bij de Luxe.

Die PRS-T1 luxe hoezen bij deze leverancier lijken onder géén ruimte te hebben om de knoppen te bedienen,
dit in tegenstelling tot die die gisteren op de site van Geckocovers stonden. :?
En ik zie geen lusje in het midden voor de stylus ...
Het lijkt wel een ander produkt.

Zie op de site van deze leverancier overigens ook nog een bijzondere voor de PRS-T1: een blauwe met een witte binnenkant. Dit in tegenstelling tot de blauwe met de zwarte binnenkant gisteren op de site van Geckocovers.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2011 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alien B.O.B.
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-08-2021

Alien B.O.B.

kaas is lekker

Verwijderd schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 13:50:
Zou dit het (gelekte?) hoesje van Geckocovers zijn met het lampje (site van een leverancier):
http://www.easereader.nl/Webwinkel-Product-9974500/Cover-Sony-PRS-T1-Zwart-+-Lampje.html
Bovendien: niet zo handig, om licht 'van boven' te hebben. Weer eens niet zo goed over nagedacht dus ... :F
Ook zie ik geen sluiting van het hoesje en logo. En maar 1 'kleur'. Zou het dan toch geen Geckocover zijn?

Die PRS-T1 luxe hoezen bij deze leverancier lijken onder géén ruimte te hebben om de knoppen te bedienen,
dit in tegenstelling tot die die gisteren op de site van Geckocovers stonden. :?

Zie op de site van deze leverancier overigens ook nog een bijzondere voor de PRS-T1: een blauwe met een witte binnenkant. Dit in tegenstelling tot de blauwe met de zwarte binnenkant gisteren op de site van Geckocovers.
Je kan geckocovers nog wel op facebook bekijken.

Peace is a lie, There is only passion. Through passion, I gain strength. Through strength, I gain power. Through power, my chains are broken. The force shall free me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alien B.O.B. schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 18:57:

Je kan geckocovers nog wel op facebook bekijken.
Dat wist ik, maar anderen hebben wellicht wat aan die info. ;)
Daar stonden ook al eerder dan op hun site foto's van de nieuwe covers.
Bestellen gaat niet op Facebook.
Ben wel benieuwd wat er aan de hand is (met hun site).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitflusher

bitflusher

flushed die *** pc

Ik heb nog even lopen graven bij Sony.

Dit lijkt een rechtstreekse link te zijn naar de eerdere update:
http://info.update.sony.n..._Updater_1.0.02.10280.exe

de sony reader software voor windows kijkt ondertussen ook naar een mac download waar ik van uit ga dat het de zelfde is (maar dan zonder versienummer in de bestandsnaam):
http://info.update.sony.n...ts/0001/PRS-T1Updater.dmg

Natuurlijk heb ik een beetje lopen spelen met de url om misschien vroegtijdig de update 1.0.03.11140 binnen te kunnen hengelen maar dat werkt helaas nog niet, misschien dat het de komende dagen wel gaat werken:
http://info.update.sony.n..._Updater_1.0.03.11140.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golem501
Ik heb nu ook een PRS-T1... In de winkel kreeg ik er een snoertje met stekker en aan de andere kant een soort 8tje met 2 openingen bij. (Het ziet eruit alsof het aan moet sluiten op een adapter)... Kent iemand dit snoertje? Article No. CABLE-701 staat er op de sticker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Zo'n ding?
http://www.tme.eu/en/details/cable-701/power-cords/

Leuk dat je die erbij kreeg, maar met je reader kan je hem niet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef

Steef

GoT's Most Eaten

Verwijderd schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 13:50:

Er is wel ruimte voor de knoppen, de mockup PSR-T1 die erin zit is gewoon niet zo geweldig:
Afbeeldingslocatie: http://9075.static.securearea.eu/Global/Files/Website/9075/ProductPhotos/Large/10060505.jpg

Je kunt nog net de knopjes boven het leer uit zien pieken :)

Toch is dit een ander model dan gisteren op de geckocovers website te zien was, ik wacht nog even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raymond schreef op zondag 27 november 2011 @ 13:44:
Zo'n ding?
http://www.tme.eu/en/details/cable-701/power-cords/

Leuk dat je die erbij kreeg, maar met je reader kan je hem niet gebruiken.
Was zoiets maar te gebruiken, daar heb ik er nog genoeg van liggen hier. Is hij ook een stuk sneller opgeladen als er zoveel stroom in 1 keer inkan :+ , dat is trouwens een normale stroomkabel, apart dat die niet meer herkend wordt. Ik meen dat je die dingen toch ook nog op dvd spelers enzo hebt?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2011 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=37210700,noline]ThaRabbit schreef:
Je kunt nog net de knopjes boven het leer uit zien pieken :)
Toch is dit een ander model dan gisteren op de geckocovers website te zien was, ik wacht nog even af.
Ja, deze afgebeelde IS een iets ander ding (van easereader): bredere rand, geen lusje voor stylus, geen opbergvakjes, maar wel 't logo :?

Op facebook kun je ter vergelijk de (originele) Geckocovers (nog wel) zien: ;)
http://www.facebook.com/pages/GeckoCoverscom/109452472469103

Ga denk ik voor het 'onopvallende' (minder kleurcontrast dan met zwart) rode luxe hoesje voor m'n rode PRS-T1 en een los lampje erbij. :) Wil weleens wat anders; heb al genoeg in zwart.
Wacht ook nog even op de 'officiële' met geintegreerd lampje. Maar ik heb er niet al te hoge verwachtingen van.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2011 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef

Steef

GoT's Most Eaten

Verwijderd schreef op zondag 27 november 2011 @ 16:31:
Op facebook kun je ter vergelijk de (originele) Geckocovers (nog wel) zien: ;)
http://www.facebook.com/pages/GeckoCoverscom/109452472469103
Afbeeldingslocatie: http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/393236_191803854233964_109452472469103_427082_1478616417_n.jpg

Toch heeft zwart op rood ook wel wat :9~

Het zijn mooie covers, zodra de site weer up is zal ik er een gaan bestellen en wat macro foto's dumpen. Het lampje laat ik links liggen, om echt fijn te kunnen lezen in het donker heb je mooi egaal licht nodig en ik heb nog geen klein formaat lampje gezien wat dat voor elkaar krijgt. Gewoon op de bank met een fatsoenlijke lamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golem501
Verwijderd schreef op zondag 27 november 2011 @ 15:49:
[...]

Was zoiets maar te gebruiken, daar heb ik er nog genoeg van liggen hier. Is hij ook een stuk sneller opgeladen als er zoveel stroom in 1 keer inkan :+ , dat is trouwens een normale stroomkabel, apart dat die niet meer herkend wordt. Ik meen dat je die dingen toch ook nog op dvd spelers enzo hebt?
Zo'n ding inderdaad. Ik vroeg me af of dat bij de adapter ofzo hoorde. Geen idee waarom ik het erbij kreeg... misschien toch eens mee terug... ik heb er verder toch weinig aan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jab65
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-07 14:22
Ik heb er ook net één gekocht bij BOL, maar ik lijk wat problemen te hebben met het touchscreen. Tenminste, dat ervaar ik zo. Het komt regelmatig voor dat het scherm niet reageert op een aanraking met een vinger of de stylus. Ik lees hier in (de laatste pagina's van) het topic verder weinig over, dus ik vraag me af of er meer mensen last hebben...

Even voor mijn begrip: het is toch geen resistief scherm dat regaart op druk, of wel? Harder drukken lijkt in ieder geval niet te helpen, en veel harder dan ik geprobeerd heb lijkt me niet goed voor het scherm.

Ben bang dat als jullie allemaal hier geen last van hebben, dat hij toch terug moet. Graag jullie ervaring met het touchscreen dus. En dan heb ik het niet over een (de) freeze, maar gewoon het intypen van een adres in de browser, het tekenen met de stylus en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-07 22:09

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Jab65 schreef op maandag 28 november 2011 @ 10:49:
Ik heb er ook net één gekocht bij BOL, maar ik lijk wat problemen te hebben met het touchscreen. Tenminste, dat ervaar ik zo. Het komt regelmatig voor dat het scherm niet reageert op een aanraking met een vinger of de stylus. Ik lees hier in (de laatste pagina's van) het topic verder weinig over, dus ik vraag me af of er meer mensen last hebben...

Even voor mijn begrip: het is toch geen resistief scherm dat regaart op druk, of wel? Harder drukken lijkt in ieder geval niet te helpen, en veel harder dan ik geprobeerd heb lijkt me niet goed voor het scherm.

Ben bang dat als jullie allemaal hier geen last van hebben, dat hij toch terug moet. Graag jullie ervaring met het touchscreen dus. En dan heb ik het niet over een (de) freeze, maar gewoon het intypen van een adres in de browser, het tekenen met de stylus en dergelijke.
Problemen met de Sony PRS-T1: schermfreezes

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Het is geen resistief scherm, maar met infrarood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jab65
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-07 14:22
Heb ik ook gezien, maar bij mij loopt het scherm niet vast. Ik kan gewoon met de knoppen blijven werken en hoef het apparaat dan dus niet te resetten. Ik dacht dus dat dit een ander probleem zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:04
Komt mij niet bekend voor, mijn ervaring is juist dat het scherm snel en nauwkeurig aanraking registreerd. Bijv. bij het invoeren van een URL in de browser, ik kan dan net zo snel typen als op mijn Android smartphone, de letters verschijnen wel met vertraging maar hij detecteerd de aanslagen perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golem501
Je hoeft het scherm niet eens aan te raken voor een reactie maar het reageert wel beter op de stylus.

Ik heb het geprobeerd met de stylus het scherm net niet aanraken en dan reageert het toch al. Het duurt soms wel even voor de reactie komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golem501
Bij mij slaat de reader regelmatig twee of drie bladzijdes om als ik de knoppen gebruik. Het is dus niet het standaard probleem want hij stopt ook wel en reageert nog gewoon verder. Met swipe heb ik nog niet gehad dat hij doorbladerde.

Heeft iemand anders dit ook gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diver99
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-06 15:45
heb ik inderdaad ook last van, ik heb weer geen probleem met het swipen van de pagina's maar de knoppen leiden af en toe een eigen leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-07 10:39
Heb een HEMA-hoesje gehaald, 5 euro. Puur voor vervoeren van de e-reader. 't Ziet er niet echt chique uit maar het doel heiligt de middelen ;)

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor vervoer is dat hoesje idd prima, ik he b de lusjes e.d. eraf gesneden, wil nu nog de voering openmaken en er dan hard karton o.i.d. inschuiven, voor wat extra stevigheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcoR
  • Niet online
jaapengel79 schreef op maandag 28 november 2011 @ 16:22:
Heb een HEMA-hoesje gehaald, 5 euro. Puur voor vervoeren van de e-reader. 't Ziet er niet echt chique uit maar het doel heiligt de middelen ;)
Same here. Ik hou er niet van om met zo'n 'nepboekhoes' te lezen, had ik ook bij mijn vorige reader (prs-300) maar vond het niet handig. Ik lees het liefst gewoon met de reader in de hand. Hemahoesje past echt prima en als je inderdaad zoals hierboven staat die gekke lusjes eraf haalt is het gewoon een net donkergrijs etui :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golem501
Hij leest lekker met de reader in de hand idd.. Ik ga ook eens langs de Hema denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is dat toch met Geckocovers? De site ligt er al weer uit!
Gelukkig heb ik vandaag m'n rode luxe cover voor m'n rode PRS-T1 kunnen bestellen.
Zag dat die inmiddels ook al verzonden is. Ben benieuwd hoe die gaat bevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Kan iemand een foto posten van dat HEMA hoesje? En op welke afdeling kun je die vinden?

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alien B.O.B.
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-08-2021

Alien B.O.B.

kaas is lekker

Verwijderd schreef op maandag 28 november 2011 @ 20:20:
Wat is dat toch met Geckocovers? De site ligt er al weer uit!
Gelukkig heb ik vandaag m'n rode luxe cover voor m'n rode PRS-T1 kunnen bestellen.
Zag dat die inmiddels ook al verzonden is. Ben benieuwd hoe die gaat bevallen.
Bij mij werkt de site gewoon. Je moet denk ik ff ctrl + F5 doen.

Peace is a lie, There is only passion. Through passion, I gain strength. Through strength, I gain power. Through power, my chains are broken. The force shall free me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
site werkt ook bij mij :)
http://www.geckocovers.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Laatst online: 16:27

mphilipp

Romanes eunt domus

Even een stomme vraag van iemand die zeer weinig ervaring met e-readers heeft, maar zijn al die dingen zo gruwelijk traag? Een collega heeft zo'n Sony en ik heb er wel oren naar omdat het zo'n beetje de enige is die goed overweg kan met PDF, en daar heb ik er veel van (manuals e.d.) Maar het bladeren is t e r g e n d l a n g z a a m... Lèg dat aan mijn, of zijn ze allemaal zo traag? Of moet ik gewoon een dure kopen. €150 leek me wel een leuk bedrag voor een ding om bij me te hebben met alle manuals en instructieboeken e.d. Gewone boeken lees ik nauwelijks en dit is handiger dan mijn smartfoon of de laptop. Alleen die snelheid kan ik niet zo goed tegen.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ctrl + F5 biedt soelaas. Dank!
Als je links op Sony klikt, zie je ineens ook de Sony Reader PRS T1 Luxe extra in het assortiment.
Zie op Facebook inmiddels ook hun aangekondigde product met lampje.
Het is inderdaad dat 'ding' waarvan hetzelfde plaatje via een leverancier eerder 'uitlekte'.
Dat is 'm niet geworden voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
mphilipp schreef op maandag 28 november 2011 @ 20:46:
Even een stomme vraag van iemand die zeer weinig ervaring met e-readers heeft, maar zijn al die dingen zo gruwelijk traag? Een collega heeft zo'n Sony en ik heb er wel oren naar omdat het zo'n beetje de enige is die goed overweg kan met PDF, en daar heb ik er veel van (manuals e.d.) Maar het bladeren is t e r g e n d l a n g z a a m... Lèg dat aan mijn, of zijn ze allemaal zo traag? Of moet ik gewoon een dure kopen. €150 leek me wel een leuk bedrag voor een ding om bij me te hebben met alle manuals en instructieboeken e.d. Gewone boeken lees ik nauwelijks en dit is handiger dan mijn smartfoon of de laptop. Alleen die snelheid kan ik niet zo goed tegen.
Ik denk dat dit een beetje inherent is aan de e-inktechnologie. Er is recent eentje aangekondigd met een snellere responsetijd, maar de tabletervaring ga je niet krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mphilipp schreef op maandag 28 november 2011 @ 20:46:
Als je die eReaders niet gewend bent, is het geen stomme vraag. Ja, ze zijn traag met bladeren.
Met een dure eReader is dat niet veel anders. Dat komt door de gebruikte schermtechniek: eInk.

Als je veel PDF's leest (vnl. manuals, instructieboeken (en dan ook nog eens in kleur?)), dan zou ik toch serieus een tablet overwegen. Die heb ik ook, maar dan een (éénmalig) goedkope: de HP TouchPad. En die kan o.a. heel mooi (beter/groter/sneller bladeren) PDF's weergeven. Er zijn m.i. genoeg andere tablets die dit ook kunnen. Maar dan praat je wel over een groter (en duurder) apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
Verwijderd schreef op maandag 28 november 2011 @ 21:29:
Als je die eReaders niet gewend bent, is het geen stomme vraag. Ja, ze zijn traag met bladeren.
Met een dure eReader is dat niet veel anders. Dat komt door de gebruikte schermtechniek: eInk.
Ik denk niet dat dat het probleem is. Er zijn gewoon problemen met sommige PDF bestanden: http://www.youtube.com/watch?v=MgpbLVaUT5E.

Er is heel veel variatie in PDF bestanden. EInk is traag, maar als je leest dan moet je kunnen doorbladeren en doorlezen zoals je ook met een ePub boek kan. Als hij er een seconde of langer over doet dan is het niet meer het scherm dat voor de vertraging zorgt.

Of een andere reader het beter doet weet ik niet, ik lees zelf geen PDF bestanden omdat die eigenlijk niet geschikt zijn voor eReaders (PDF heeft een vaste layout in plaats van tekst reflow in ePub, dat laatste wil je want dan kun je zelf de lettergrootte kiezen terwijl een alinea mooi bij elkaar blijft en de tekst doorloopt zonder pagina onderbrekingen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcoR
  • Niet online
havana schreef op maandag 28 november 2011 @ 20:39:
Kan iemand een foto posten van dat HEMA hoesje? En op welke afdeling kun je die vinden?
Bij onze Hema (Leiden) ligt hij bij de computerspullen (heet geloof ik officieel een 'media-hoes'oid.
Ik kan hem niet op de Hema-site vinden, maar hij lijkt best wel op deze laptophoes, maar is dan iets kleiner en heeft nog een draaglusje:

Afbeeldingslocatie: http://img.hema.nl/products/laptop-opberghoes-39604775-big.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Laatst online: 16:27

mphilipp

Romanes eunt domus

pe1dnn schreef op maandag 28 november 2011 @ 22:21:
[...]
Of een andere reader het beter doet weet ik niet, ik lees zelf geen PDF bestanden omdat die eigenlijk niet geschikt zijn voor eReaders (PDF heeft een vaste layout in plaats van tekst reflow in ePub, dat laatste wil je want dan kun je zelf de lettergrootte kiezen terwijl een alinea mooi bij elkaar blijft en de tekst doorloopt zonder pagina onderbrekingen).
Ik had idd al geconludeerd dat PDF niet echt geschikt is voor e-readers, anders hadden die anderen het ook wel beter gedaan. Het leek me alleen een handy ding voor dat soort zaken. Ik heb een shitload aan ICT boeken als PDF. Ook een aantal in epub, maar heel veel in PDF. Dan is het handig als je een goedkoop tablet achtig ding hebt om ze te lezen. Een e-reader leek me perfect, maar het bladert gewoon niet handig. En een tablet is een beetje duâh om als veredelde manual-reader te gebruiken.

Maar mijn vraag is dus beantwoord. Als ik een goedkoop tabletje op de kop kan tikken, pak ik die wel. Dank allemaal!

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een ding wil ik je ter overweging meegeven.
Er is een goed gratis tool: Calibre, dat o.a. conversie van PDF naar ePub kan doen.
Maar - zoals gezegd - de ene PDF is niet de andere PDF (qua techniek en/of inhoud).
Als je voornamelijk eenvoudige PDF's hebt, met alleen 'platte tekst' (geen plaatjes en uitgebreide opmaak/lay-out), dan is het wellicht het proberen waard om die naar ePub geconverteerde documenten op een eReader te lezen. Werkt net iets lekkerder dan PDF. Maar het blader probleem is er niet mee verholpen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2011 05:39 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 19 Laatste

Let op:
Berichten over bestellingen, prijzen en winkels graag in een daarvoor bestemd topic in Telecomproviders.