In princiepe wel de firmware want dat is uiteindelijk de programmatuur maar er zijn zoveel factoren nu waar je rekening moet houden.
Zit er een bug in de gebruikte android versie, Zit er een bug in de firmware, draait elke firmware op dezelfde android versie of zitten daar ook verschillen in en veroorzaken die het probleem.
Het kan dus zijn dat je 9010 draait,maar op een andere android kernel die geen problemen geeft.
Dan heb je nog wifi, welke codering gebruik je daar.
Speel je er veel mee, hoe doe je de swipe.. het touchscherm is anders, er was eerst alleen een vertikaal grid (van boven naar beneden) maar er is nu ook een horizontaal grid voor de multitouch.
De bug zit in alle 9010 alleen,het is net een verborgen service menu op tv, je moet de juiste handelingen in de juiste volgorde doen om hem te activeren,om hem te triggeren. (ervan uitgaand dat je op dezelfde android kernel draait.)
Het enige dat overeenkomt is,veel van fonts veranderen en veel swipen,maar als je dat expres doet,lukt het weer niet..het is een vervelend probleem,maar op zich wel "grappig" in de vorm van hoe doe je het.
Voor hetzelfde geld is de nieuwere firmware net zo "buggy" maar gebeurt er niets omdat die ook op een andere android kernel draait,dan heeft het dus geen zin om die nieuwe firmware te flashen.
Andersom, draait de nieuwere firmware ook op een nieuwere/andere android kernel, dan zou de 9010 daar geen problemen op geven.
Er is ook nog geen firmware online,anders kon ik hem in de emulator draaien.
Ik heb nu 2 gebruikte fonts van de PRS T1 (amasis en verdana) draaiend op mijn 650 alleen die draait niet op android als kern maar op linux.
En die geven geen problemen... ik bedoel als ik al zoveel varianten en testen kan uitvoeren,hoe moeilijk moet Sony het dan hebben ?
Gisteren nog wel voor de grap een prs-T1 gekraakt zodat ik bij android kon komen en daar de 650 emulator op gezet,dan krijg je dus een PRS-T1 die zich gedraagd als een sony 650,heel apart en leuk, maar als je info over de kernel opvraagt zegt ie alleen android, ja daar wordt ik ook niet wijzer van..
[
Voor 9% gewijzigd door
Nick39 op 27-10-2011 12:22
]