Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09-09 08:20
Gisteren 80 pagina's en mijn vrouw een stuk of 50; beide bewust alleen maar swipe gedaan. Geen freezes tot dusver.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-04 22:19
diver99 schreef op maandag 12 december 2011 @ 21:26:
bij mij is het probleem in ieder geval nog niet opgelost met de nieuwe firmware. Heb nog steeds regelmatig dat hij niet wil swypen of bij gebruik van de toetsen dat er meer dan 1 pagina vooruit gebladerd wordt
Kan het zijn omdat dit een ander probleem is? Het symptoom van de blader/freeze bug was dat de touch sensor bij het bladeren soms vastloopt waarbij de reader het laatste commando bleef herhalen (dus doorbladeren) en via touch geen nieuw commando gegeven kon worden tot een reset of een aantal keren naar standby en weer terug.

Wat jij beschrijft is dat de sensor af en toe een commando niet oppikt en dat een commando van de toetsen soms dubbel worden geregistreerd. Dat lijkt me dus een ander probleem. Aangezien ik geen andere meldingen heb gezien van dit specifieke probleem denk ik dat het een exemplarisch probleem is.

Wat je zou kunnen proberen is een factory reset (dat zou helpen als het een software issue is waarbij ergens een onderdeeltje in een rare state zit) en als dat niet help dan zou ik er mee teruggaan naar de winkel. Het kan zoiets simpels zijn als een lintkabel die om een of andere reden niet goed contact maakt waardoor commando's niet doorkomen of worden gestoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb vrijdag de update gedaan en had gisteravond voor het eerst het probleem dat na een swipe op de volgende pagina meteen een woord geselecteerd wordt, en dit gebeurt vanaf dan bij iedere nieuwe pagina. Even terug en weer voouit swipen lijkt het probleem op te lossen.
Had dit voor de update niet. Zie net in een buitenlands forum iemand die exact hetzelfde meemaakte.
Ik swipe nu met wat langere halen, kijken of het probleem wegblijft.
Heeft iemand ervaring/getest hoe lang de 'swipe-haal' moet zijn? (min/max in cm, tijd?)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2011 18:36 . Reden: typo + swipe-tijd? ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-09 15:58
Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 17:38:
Heb vrijdag de update gedaan en had gisteravond voor het eerst het probleem dat na een swipe op de volgende pagina meteen een woord geselecteerd wordt, en dit gebeurt vanaf dan bij iedere nieuwe pagina. Even terug en weer voouit swipen lijkt het probleem op te lossen.
Had dit voor de update niet. Zie net in een buitenlands forum iemand die exact hetzelfde meemaakte.
Ik swipe nu met wat langere halen, kijken of het probleem wegblijft.
Heeft iemand ervaring/getest hoe lang de 'swipe-haal' moet zijn? (min/max in cm, tijd?)
Ik heb hier nu ook last van. Voor de firmware-update had ik werkelijk nergens last van (heb ook nooit de freezebug gehad), maar nu heb ik al een paar keer het probleem gehad dat op een bepaald moment na een korte vingerbeweging naar links of rechts elke keer automatisch een woord geselecteerd wordt. Een complete reset van de reader lost het probleem op, maar na een half uur doet het probleem zich weer voor.

Dan heb ik liever weer de vorige firmware, want hier heb ik nu wel degelijk last van... :|

Edit: het is ook niet mogelijk om de oude firmware terug te zetten. Dat staat de updater niet toe. Fijn, nu heb ik er dus een bug bij ipv dat het apparaat beter werkt. :(

[ Voor 7% gewijzigd door ymmv op 14-12-2011 07:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ymmv schreef op woensdag 14 december 2011 @ 07:19:
[...]

Ik heb hier nu ook last van. Voor de firmware-update had ik werkelijk nergens last van (heb ook nooit de freezebug gehad), maar nu heb ik al een paar keer het probleem gehad dat op een bepaald moment na een korte vingerbeweging naar links of rechts elke keer automatisch een woord geselecteerd wordt. Een complete reset van de reader lost het probleem op, maar na een half uur doet het probleem zich weer voor.

Dan heb ik liever weer de vorige firmware, want hier heb ik nu wel degelijk last van... :|

Edit: het is ook niet mogelijk om de oude firmware terug te zetten. Dat staat de updater niet toe. Fijn, nu heb ik er dus een bug bij ipv dat het apparaat beter werkt. :(
Je zou de rescue set van de vorige firmware kunnen proberen (op eigen risico uiteraard).
Zelf heb ik gekozen om een factory reset te doen; dit wordt regelmatig aanbevolen hier bij problemen (let op: dit wiped de boeken die op de reader staan). Daarna anderhalf uur gelezen zonder problemen maar dat zegt niet alles want het probleem trad pas 1 keer op bij mij en wel op de 3e avond na de update. Ook swipe ik nu met een wat langere beweging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb er (nog) geen last van,maar hoe gaan we dat aan sony vertellen :( heb geen zin weer dat traject te moeten doorlopen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hopelijk helpt die factory reset, maar dat moet nog blijken.
Hoeveel cm swipe jij ongeveer over het schem, en doe je dat snel of langzaam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2011 @ 12:10:
Hopelijk helpt die factory reset, maar dat moet nog blijken.
Hoeveel cm swipe jij ongeveer over het schem, en doe je dat snel of langzaam?
ongeveer 2 cm en dat doe ik redelijk snel, je kan ook links of rechtsonder tikken ipv swipen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxfile
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-11-2024

xxfile

\/ It's me \/

Nou, ik heb juist een ander probleem met deze update. Ik las swipende en op den duur reageerde hij nergens meer op (ook de knoppen onderin niet) en kwam elke keer dan weer een wit scherm en dan het scherm wat je ziet als je opstart (dat rondje). Tsja, ik heb hem maar door laten gaan, omdat ik geen paperclip mee had ofzo. Thuis weer met een cocktailprikker gereset. Deze problemen kon ik met de vorige update nog verhelpen door de powerknop lang in te drukken totdat je de optie kreeg om hem uit te zetten. Daarna drukte ik de powerknop kort in en dan werkte hij weer, nu had ie een echte freeze :( Ik kon niks meer doen :(

Heb nu die cocktailprikker maar in de hoes gegooid als uiterste oplossing :/

Hoe risicovol is het om gebruik te maken van de rescue set? Zodanig dat je helemaal niet meer gebruik kan maken van je reader, omdat de software dan helemaal de kluts kwijt is?

Nieuw, nu met Twitter

xxfile schreef op woensdag 14 december 2011 @ 22:46:
Nou, ik heb juist een ander probleem met deze update. Ik las swipende en op den duur reageerde hij nergens meer op (ook de knoppen onderin niet) en kwam elke keer dan weer een wit scherm en dan het scherm wat je ziet als je opstart (dat rondje). Tsja, ik heb hem maar door laten gaan, omdat ik geen paperclip mee had ofzo. Thuis weer met een cocktailprikker gereset. Deze problemen kon ik met de vorige update nog verhelpen door de powerknop lang in te drukken totdat je de optie kreeg om hem uit te zetten. Daarna drukte ik de powerknop kort in en dan werkte hij weer, nu had ie een echte freeze :( Ik kon niks meer doen :(

Hoe risicovol is het om gebruik te maken van de rescue set? Zodanig dat je helemaal niet meer gebruik kan maken van je reader, omdat de software dan helemaal de kluts kwijt is?
De resque set is 99,9% veilig, ik gebruikte deze Rescue Set 1.0.02.10280
http://projects.mobilerea..._packages/restore-set.zip
Hierbij moet er een geheugen kaartje in je prs.
1.Sluit de reader aan op je usb van je pc
2.Unzip bestand in een temp directory op je pc.
3.Stop de sd kaart in de reader.
4.Start flash_reader.bat ( in het zipbestand, in die temp directory op je pc )
5.Zet reader helemaal uit, of druk op de rest knop
6.Hou de Home en Menu knoppen ingedrukt en blijf deze ingedrukt houden
De reader gaat nu updaten.
7.Laat beide knoppen los zodra opening reader of opening book zichtbaar is.
Wacht.
Reageert de reader na 10 a 15 minuten nog niet, herhaal dan 5,6 en 7

De boeken die er op stonden zijn weg en de reader is weer helemaal in de fabriekstoestand.
Ook je adobe machtiging is weg, dus je moet je toestel opnieuw machtigen,wireless weer instellen, noem maar op.

Resque set voor 1.0.03.11140
http://projects.mobilerea...tore-set-1.0.03.11140.zip
Zelfde methode als hierboven.
Genoemde sets houden geen rekening met de firmware die al op de reader staat, dus je kan heen en terug.
Ga je er veel mee schuiven,laat het DRM machtigen dan achterwege tot je de definitieve versie gaat gebruiken,want je kan maar 6 keer een toestel machtigen,daarna moet Adobe je ADE account updaten (doen ze meestal na een dag nadat je een support vraag aangemaakt hebt.)
Hoewel ik het talloze malen heb gedaan,blijft alles voor eigen risico.

Verwijderd

xxfile schreef op woensdag 14 december 2011 @ 22:46:

Je zou het ook eens kunnen proberen met een ander boek of het huidige boek converteren middels Calibre (kan ook naar hetzelfde formaat als het origineel), aangenomen dat je dit nog niet hebt gedaan.
Of een factory reset doen (dit wiped wel je boeken)
Ik heb er een nieuw topic voor gemaakt in het Sony forum, ik heb de nieuwe bug inmiddels ook gezien.
https://www.sony.nl/discussions/thread/143052

• xxfile

xxfile

\/ It's me \/

Thanks beide, ik zal eerst die rescue set van de vorige firmware eens gebruiken en kijken of de reader het dan wel beter doet. Ik maak nog geen gebruik van Adobe, dus ik heb mijn 6x nog over dan :)
En dit boek is al via Calibre geconverteerd naar het formaat voor de Sony reader :)

Nieuw, nu met Twitter

Verwijderd

Inmiddels ben ik erachter wat het 'swipe-autoselect' probleem triggered nadat ik het probleem opnieuw kreeg (factory reset helpt dus niet). Ik kan het reproduceren door een swipe te doen waarbij ik het scherm ergens halverwege de beweging niet raak (ik weet het, onhandig ;) ). De reader interpreteert dit als swipe gevold door select, wat op zich verklaarbaar is omdat dit als 2 separate inputs gezien kan worden. Dat vanaf dat moment elke (goede) swipe ook automatich gevolgd wordt door een select is natuurlijk een bug.
Door terug te gaan naar het hoofdmenu en dan te kiezen voor verder lezen hef je het gedrag op.

• xxfile

xxfile

\/ It's me \/

Om dat juist te voorkomen swipe ik aan de onderkant van het scherm net onder de letters, daar zit mijn duim dan ook (ik heb nogal zeer kleine handen, dus deze manier van swipen is voor mij makkelijker) :)

Nieuw, nu met Twitter

• Steef
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-09 10:11

Steef

GoT's Most Eaten

Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2011 @ 11:50:
Inmiddels ben ik erachter wat het 'swipe-autoselect' probleem triggered nadat ik het probleem opnieuw kreeg (factory reset helpt dus niet). Ik kan het reproduceren door een swipe te doen waarbij ik het scherm ergens halverwege de beweging niet raak (ik weet het, onhandig ;) ). De reader interpreteert dit als swipe gevold door select, wat op zich verklaarbaar is omdat dit als 2 separate inputs gezien kan worden. Dat vanaf dat moment elke (goede) swipe ook automatich gevolgd wordt door een select is natuurlijk een bug.
Door terug te gaan naar het hoofdmenu en dan te kiezen voor verder lezen hef je het gedrag op.
Ik kan niet niet reproduceren, bij mij geeft een swipe met een onderbreking halverwege hetzelfde resultaat als 2 swipes kort achter elkaar aan: De reader bladert 2 pagina's.

Als ik de 2e swipe in tegengestelde richting die bladert de reader ook als verwacht, 1 vooruit en 1 terug. Beide swipes doe ik voor de reader zijn eerste blad om heeft geslagen.

Na ruim een half uur doelbewust fout swipen krijg ik mijn reader ook niet zover een woord te selecteren na een pagina flip.

Is het mogelijk dat jullie dusdanig traag bladeren dat jullie 2e swipe (na de "onderbreking") plaats vind op het moment dat de reader al een pagina verder is?

[ Voor 6% gewijzigd door Steef op 15-12-2011 12:37 ]

Sony A7III | Sony 24 - 105 G | Sigma 100 - 400

Verwijderd

ThaRabbit schreef op donderdag 15 december 2011 @ 12:33:
[...]

Ik kan niet niet reproduceren, bij mij geeft een swipe met een onderbreking halverwege hetzelfde resultaat als 2 swipes kort achter elkaar aan: De reader bladert 2 pagina's.

Als ik de 2e swipe in tegengestelde richting die bladert de reader ook als verwacht, 1 vooruit en 1 terug. Beide swipes doe ik voor de reader zijn eerste blad om heeft geslagen.

Na ruim een half uur doelbewust fout swipen krijg ik mijn reader ook niet zover een woord te selecteren na een pagina flip.

Is het mogelijk dat jullie dusdanig traag bladeren dat jullie 2e swipe (na de "onderbreking") plaats vind op het moment dat de reader al een pagina verder is?
Ik ben al lang klaar met de swipe voordat de pagina omslaat, en Nick zegt hierboven 'redelijk snel' te swipen.
Wellicht treedt het probleem eerder op met korte swipes, zodat een gedeelte ervan wordt gezien als swipe en het andere als tap.

• Kolja_s
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22-03-2023
Het probleem van het selecteren van een woord met het swipen was bij mij al aanwezig voor de update.
Bleef dan aanwezig in het boek wat je aan het lezen was, maar verdwijnt als je een nieuw boek leest.

Heb tot op heden geen swipe of selecteer issue's gehad na de laaste update.

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-09 15:58
ThaRabbit schreef op donderdag 15 december 2011 @ 12:33:
[...]

Ik sla de pagina om met een snelle, korte vingerbeweging en altijd op dezelfde manier. Het is twee keer gebeurd dat dit probleem optreedt en dan gaat het ook niet meer over.

Ik heb trouwens ook een paar keer iets anders gehad: dat de PRS-T1 een bepaalde pagina niet weergeeft of dat de paginavolgorde niet klopt waardoor je een pagina dubbel ziet. Terugbladeren en dan weer vooruitbladeren helpt niet. Totdat je teruggaat naar het hoofdmenu en het boek opnieuw opent, dan verschijnt de pagina wel correct.

Komt dit probleem iemand bekend voor?

Edit: probleem komt meer voor. Zie http://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=157583

[ Voor 9% gewijzigd door ymmv op 15-12-2011 17:00 ]

Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2011 @ 13:00:
[...]

Ik ben al lang klaar met de swipe voordat de pagina omslaat, en Nick zegt hierboven 'redelijk snel' te swipen.
Wellicht treedt het probleem eerder op met korte swipes, zodat een gedeelte ervan wordt gezien als swipe en het andere als tap.
Ik swipe binnen de 1 seconde.

Verwijderd

ymmv schreef op donderdag 15 december 2011 @ 16:56:
[...]

Ik sla de pagina om met een snelle, korte vingerbeweging en altijd op dezelfde manier. Het is twee keer gebeurd dat dit probleem optreedt en dan gaat het ook niet meer over.

Ik heb trouwens ook een paar keer iets anders gehad: dat de PRS-T1 een bepaalde pagina niet weergeeft of dat de paginavolgorde niet klopt waardoor je een pagina dubbel ziet. Terugbladeren en dan weer vooruitbladeren helpt niet. Totdat je teruggaat naar het hoofdmenu en het boek opnieuw opent, dan verschijnt de pagina wel correct.

Komt dit probleem iemand bekend voor?

Edit: probleem komt meer voor. Zie http://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=157583
Ik heb wel een probleem gezien dat erop lijkt, maar kan moeilijk beoordelen of het gerelateerd is.
Aan een boek had ik een css rule toegevoegd voor een indent voor div en p, en daarna gebeurde er het volgende:
- bladeren ging goed, tot en met een pagina waarop een object stond met bepaalde grootte
- de pagina erna werd na blad omslaan ook getoond, maar OVER de inhoud van de vorige pagina heen
- de pagina daarna werd weer goed getoond, maar terug bladeren ging niet meer; terug skippen wel

Het Bookviewer programma van Calibre liet de pagina wel goed zien.
Het Sony Reader programma voor de PC liet 'gelukkig' hetzelfde zien als de reader zelf zodat ik vrij makkelijk kon testen wat de reader zou laten zien als ik het na aanpassing geconverteerde boek daarop zou zetten. De Sony reader en het Sony Reader PC programma interpreteren css ook anders dan sommige andere programma's.

Je zou kunnen kijken of het boek ook problem geeft in het Sony Reader programma op de PC. Als dit zo is zit er iets in het boek waar de Sony programmatuur niet goed mee overweg kan; je kunt de technische details van de betreffende pagina dan oa. 'bekijken' in de Calibre boekviewer, mbv. de Inspect functie onder de rechter muis-knop. Als het boek wel goed wordt getoond in de Sony Reader op de PC ligt het dus aan de/je reader, en zou je het boek eens kunnen proberen op een andere reader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op woensdag 14 december 2011 @ 20:08:
[...]

ongeveer 2 cm en dat doe ik redelijk snel, je kan ook links of rechtsonder tikken ipv swipen.
In the quickstart lees ik idd: "Tap the right side of the screen to turn a page, or tap the left side of the screen to go back a page."
Maar ik krijg dit met geen mogelijkheid aan de praat. Is er een bepaalde instelling voor nodig misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golem501
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-04 07:32
Gister voor het eerst de bladerbug gezien... :o

Met de uit en aan knop spelen en hij deed weer nirmaal. De nieuwste update heb ik nog niet geïnstalleerd. De vorige update wel. Voorlopig is dit de eerste keer in de weken dat ik de reader heb..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 14:52:
[...]

In the quickstart lees ik idd: "Tap the right side of the screen to turn a page, or tap the left side of the screen to go back a page."
Maar ik krijg dit met geen mogelijkheid aan de praat. Is er een bepaalde instelling voor nodig misschien?
Ik heb het geprobeerd en hier lukt het ook niet meer, zo te zien hebben ze de bug niet echt verholpen maar gewoon het tappen aan beide kanten weggehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golem501
golem501 schreef op zondag 18 december 2011 @ 13:47:
Gister voor het eerst de bladerbug gezien... :o

Met de uit en aan knop spelen en hij deed weer nirmaal. De nieuwste update heb ik nog niet geïnstalleerd. De vorige update wel. Voorlopig is dit de eerste keer in de weken dat ik de reader heb..
En net keer 2 erachteraan. Deze keer de reader helemaal uit en weer aan gedaan...

Verwijderd

Nick39 schreef op zondag 18 december 2011 @ 16:01:
[...]

Ik heb het geprobeerd en hier lukt het ook niet meer, zo te zien hebben ze de bug niet echt verholpen maar gewoon het tappen aan beide kanten weggehaald.
Inderdaad heeft Sony alleen het probleem een beetje proberen te verdoezelen door de tap-functie voor pagina omslag te verwijderen. Eerst zorgde die foutief repeterende tap voor een continue pagina omslag en nu voor een automatische markeer/selecteer op iedere nieuwe pagina. Zou de root cause toch in de IR hardware/driver zitten en Sony dit dus nooit kan fixen mbv firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2011 @ 10:57:
[...]

Zou de root cause toch in de IR hardware/driver zitten en Sony dit dus nooit kan fixen mbv firmware?
Ik kan dit niet bewijzen met metingen,maar het is wel iets wat ik vanaf het begin heb geopperd en het weghalen van een functie wijst daar ook op.
Op zich vind ik het geen ramp, ik gebruikte die "tap" functie niet,maar het probleem ligt dieper als dat Sony wilde doen geloven.
Naar mijn idee komen er 2 scenario's: ofwel Sony heeft zichzelf nu meer tijd gekocht om het alsnog te fixen en de tap functie komt terug maar zo hebben ze het dragelijk over de feestdagen heen kunnen tillen, of men komt vrij snel met een opvolger waar dan bv wat extra android functies in zitten,o.i.d. zoals ze met de 600 en de 650 hebben gedaan, qua scherm was de 600 een flop en dus kwam de 650 er, het zal me niets verbazen als er weer een aluminium PRS-T2 uit komt, waar ze ondertussen wel de problemen echt mee hebben gefixt en dat ze de prs-T1 dumpen.
Een aluminium body zou dan bv als verklaring kunnen dienen waarom dan zo snel een opvolger van de PRS-T1 komt, zoiets van, onze klanten wilden toch graag de style van de vorige lijn terug o.i.d. of een ander marketing praatje waaruit blijkt dat er met de prs-T1 toch vooral niets mis was, maar dat de vaste klanten toch wilden dat Sony qua model het oude concept zou gebruiken hetgeen de reader toch wat meer flair geeft, zo van, de vaste gebruikers/kopers vonden het plastic van de PRS-T1 toch wat goedkoop.... ze hebben een prima marketing afdeling die daar een goed verhaal omheen kan draaien waar voornamelijk Sony mooi mee weg kan komen...

[ Voor 23% gewijzigd door Nick39 op 23-12-2011 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serge75
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-08 11:48
Ik zat de laatste posts zo te lezen, en heb even geprobeerd of het tappen bij mijn PRS-T1 ook werkt. Nee dus.

En het vreemde is: ik heb mijn Sony vanaf de dag dat Bol.com begon te leveren, nu zo'n 600 pagina's gelezen in verschillende boeken met nog steeds de originele firmware en nog nooit last gehad van schermfreezes of een op hol slaande reader.

Dus vraag ik me af of het één met het ander te maken heeft (dat ik niet kan tappen om om te slaan én dat ik met de originele firmware nog nooit problemen heb gehad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:13

sjaool

Every life should have 9 cats

Ik heb de voornoemde problemen nog nooit mogen ervaren dus er zijn gelukkig wel readers in omloop die goed functioneren. :)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golem501
Bij mij sloeg hij laatst op hol toen ik een bladwijzer verwijderde... Hij gaf elke keer die twee pijltjes, alsof hij continue opnieuw probeerde de reader functie op te starten. Dat duurde tot ik een paperclip gevonden had en hem resette.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
serge75 schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 17:37:
Ik zat de laatste posts zo te lezen, en heb even geprobeerd of het tappen bij mijn PRS-T1 ook werkt. Nee dus.

En het vreemde is: ik heb mijn Sony vanaf de dag dat Bol.com begon te leveren, nu zo'n 600 pagina's gelezen in verschillende boeken met nog steeds de originele firmware en nog nooit last gehad van schermfreezes of een op hol slaande reader.

Dus vraag ik me af of het één met het ander te maken heeft (dat ik niet kan tappen om om te slaan én dat ik met de originele firmware nog nooit problemen heb gehad).
Ik kan dit niet bevestigen,want ik heb het tappen nooit geprobeerd,ik had de 600 en de 650 en het swipen is zo aangeleerd dat ik het tappen nooit gedaan heb, en om nu terug te gaan naar eerdere firmware, wat bovendien dan ook weer "probleem firmware" kan worden vind ik wat ver gaan.
Ik las wel laast een boek waarin een fictief e-mail adres werd genoemd, dat werd gelijk automatisch gemarkeerd en stond ook bij de notities.
Het blijven vreemde gedragingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitflusher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:38

bitflusher

flushed die *** pc

Ik heb vrij weinig gelezen sinds de nieuwe firmware en nog geen volledige boeken uitgelezen. Na ongeveer 200 bladzijden ben ik de blader bug in ieder geval niet meer tegen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monsterboy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-08-2024
Heb toch de PRS-T1 gekocht omdat mijn PRS600 aan vervanging toe was.
Hulde aan de tweakers die de problemen hebben aangekaart, en met name van Nick39, die er mede voor hebben gezorg dat ik zonder problemen de T1 icm de laatste firmware kan gebruiken. Als hij werkt is het een erg fijne reader :)
Geen problemen na zo'n 300 geswipte pagina's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golem501
Monsterboy schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 21:52:
Heb toch de PRS-T1 gekocht omdat mijn PRS600 aan vervanging toe was.
Hulde aan de tweakers die de problemen hebben aangekaart, en met name van Nick39, die er mede voor hebben gezorg dat ik zonder problemen de T1 icm de laatste firmware kan gebruiken. Als hij werkt is het een erg fijne reader :)
Geen problemen na zo'n 300 geswipte pagina's.
300 geswipte pagina's is niet veel. Ik heb 2x de bladerbug gehad en beide keren lagen vlak bij elkaar maar dat was wel pas in m'n derde of vierde boek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
golem501 schreef op woensdag 28 december 2011 @ 06:21:
[...]

300 geswipte pagina's is niet veel. Ik heb 2x de bladerbug gehad en beide keren lagen vlak bij elkaar maar dat was wel pas in m'n derde of vierde boek.
Ja, maar jij gebruikt nog niet de nieuwe Firmware, dus dat geeft een vertekend beeld.
(althans dat heb je tot nu toe gezegd,het is natuurlijk wel de bedoeling dat je de nieuwe firmware er op zet en dan eventuele bugs rapporteert,aan meldingen over de oude firmware,en de al bekende bugs zitten we nu niet meer te wachten in combi met de oude firmware)

@Monsterboy, teveel eer, ik heb mijn best gedaan,maar dat hebben vele anderen gedaan, ik heb het op een gegeven moment alleen andersom gedaan door een bevriende detailhandelaar die toevallig eigenaar is van een flinke winkelketen benaderd en die heeft Sony benaderd.
Omdat ik altijd met emulators bezig ben en een pc heb die zowel volledig op android draait als op windows 7 kon ik ook makkelijker dingen doen,en hebben we diverse resultaten neergelegd bij Sony Nederland die op het Sony Forum reageerde (eindelijk) maar Sony Nederland is natuurlijk maar een tandwieltje aan het enorme raderwerk Sony.
Heel veel tweakers hebben ook op het forum geklaagd en mede zendamateur PE1DNN heeft ook een aanzienlijke bijdrage geleverd met zijn filmpje.

Op android nivo is niets te zien, de veranderingen zijn puur gedaan in de Sony software zelf,dus de enige duidelijkheid die ik kan geven is dat de bug volledig in de Sony zat en dat men een work around heeft toegepast, het tappen verwijderd, maar de eigenlijke bug niet heeft (kunnen) verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serge75
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-08 11:48
Nick39 schreef op woensdag 28 december 2011 @ 10:02:
[...]

... de enige duidelijkheid die ik kan geven is dat de bug volledig in de Sony zat en dat men een work around heeft toegepast, het tappen verwijderd, maar de eigenlijke bug niet heeft (kunnen) verhelpen.
Weet je dat zeker? Volgens mij zat de tap-mogelijkheid er nooit echt in. Zoals ik al aangaf heb ik nog de originele firmware en ook daarmee werkt het tappen niet. Kan dus ook goed zijn dat ze ergens anders iets hebben aangepast.

• golem501
Nick39 schreef op woensdag 28 december 2011 @ 10:02:
[...]

Ja, maar jij gebruikt nog niet de nieuwe Firmware, dus dat geeft een vertekend beeld.
(althans dat heb je tot nu toe gezegd,het is natuurlijk wel de bedoeling dat je de nieuwe firmware er op zet en dan eventuele bugs rapporteert,aan meldingen over de oude firmware,en de al bekende bugs zitten we nu niet meer te wachten in combi met de oude firmware).
...
Dat is waar. Ik was een beetje de kat uit de boom aan het kijken. Nieuwe firmware geeft nog wel eens problemen maar dat schijnt mee te vallen.

Daarom ben ik nu nog even aan het kijken hoe die batterij het doet... voorlopig gaat die al weken mee _/-\o_
Van het weekend maar eens aan de firmware update denk ik.
serge75 schreef op woensdag 28 december 2011 @ 22:42:
[...]

Weet je dat zeker? Volgens mij zat de tap-mogelijkheid er nooit echt in. Zoals ik al aangaf heb ik nog de originele firmware en ook daarmee werkt het tappen niet. Kan dus ook goed zijn dat ze ergens anders iets hebben aangepast.
Jazeker, die tap mogelijkheid zat er in,als je op internet zoekt zul je ook filmpjes zien waar die tap mogelijkheid ook geshowd werd.
Het zou alleen wel mogelijk zijn dat er 2 versies firmware in omloop waren, een met en een zonder,hetgeen ook verklaart waarom sommige mensen geen last hadden van de bug,het zat er gewoon bij de een wel in,en bij de ander niet.
Sony zal dat ook zelf wel gezien hebben,en gedacht hebben,als degene met tap mogelijkheid geen problemen hebben,halen we die er bij de andere gewoon uit.
Ik gebruikte het tappen niet omdat ik zo gewend was te swipen.
Is je swipe niet vloeiend genoeg dan swipe en tap je tegelijk en daar gaat de reader blijkbaar van in de war,hoewel het beter was als er gewoon een menu optie bij was gemaakt, tap aan of uit.
In mijn beide eerste prs-T1's zat het in elk geval,want ik heb het geprobeerd, vond het lastig en gebruikte het niet, maar het werkte wel degelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golem501
Ik denk dat ze de tap mogelijkheid er al eerder uitgehaald hebben. Bij mij werkt het ook niet. Op m'n tablet reader werkt dat inderdaad wel. Ik kan me wel voorstellen dat de tab mogelijkheid de reader gevoeliger maakt als er een stofje ofzo op de reader ligt (hoewel ik daar nog geen problemen mee heb gehad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
golem501 schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 08:58:
Ik denk dat ze de tap mogelijkheid er al eerder uitgehaald hebben. Bij mij werkt het ook niet. Op m'n tablet reader werkt dat inderdaad wel. Ik kan me wel voorstellen dat de tab mogelijkheid de reader gevoeliger maakt als er een stofje ofzo op de reader ligt (hoewel ik daar nog geen problemen mee heb gehad).
Het probleem is denk ik (hoewel bij mij de schermproblemen er ook waren bij het tappen) dat als je een swipe doet en je hebt bv wat stroeve vingers dan kun je swipe-tik doen terwijl je dat niet bedoelde.
Ik denk dat ze er gewoon moeten inbouwen dat als er binnen 1/10e van een seconde 2 commando's komen dat de reader de 2e moet "vergeten".
Links tappen lukt nog wel trouwens. (bij mijn sony)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nieuwe error:
Tijdens het lezen kwamen opeens de twee draaiende pijltjes tevoorschijn en die wilden niet meer weg.
Paperclip nodig om verder te kunnen lezen.
Zoals gewoonzijn weet Sony van niets en adviseert een paperclip.
Nog even en die zit standaard bijgeleverd in plaats van een stylus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golem501
golem501 schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 10:28:
Bij mij sloeg hij laatst op hol toen ik een bladwijzer verwijderde... Hij gaf elke keer die twee pijltjes, alsof hij continue opnieuw probeerde de reader functie op te starten. Dat duurde tot ik een paperclip gevonden had en hem resette.
Nick39 schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 14:41:
Nieuwe error:
Tijdens het lezen kwamen opeens de twee draaiende pijltjes tevoorschijn en die wilden niet meer weg.
Paperclip nodig om verder te kunnen lezen.
Zoals gewoonzijn weet Sony van niets en adviseert een paperclip.
Nog even en die zit standaard bijgeleverd in plaats van een stylus.
Die zat al in de vorige software versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mail van Sony over het selecteren van woorden op de volgende bladzijde.

Als gevolg van grote drukte duurde het beantwoorden van uw bericht wat langer dan u van ons gewend bent. Wij bieden u hiervoor onze welgemeende excuses aan.

U heeft contact opgenomen met de klantenservice omdat er bij het swipen woorden op de volgende pagina geselecteerd worden. Wij begrijpen dat dit vervelend is. De oorzaak hiervan is dat als het swipen niet snel genoeg gaat, er een selectie wordt gemaakt. U kunt dit oplossen door sneller te swipen of door te swipen op delen van de pagina waar geen tekst staat. Zoals helamaal bovenaan of onderaan de pagina.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Beste man kan helemaal niet zo goed spellen, maar hier moeten we het mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Het is in ieder geval een logisch antwoord en iets dat mij ook al opgevallen was.
Als je je vinger te lang stil houdt op het scherm voor en na het swipen gebeurt dit dus.

Geen onoverkomelijk probleem en vraagt gewoon een kleine aanpassing van de gebruiker.
Het is en blijft natuurlijk een touchscreen en dit "probleem" is natuurlijk moeilijk te ondervangen met een firmware aanpassing want hoe bepaal je of iets een begin van een swipe of het einde van een swipe is of een selectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sjaool schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 21:23:
Het is in ieder geval een logisch antwoord en iets dat mij ook al opgevallen was.
Als je je vinger te lang stil houdt op het scherm voor en na het swipen gebeurt dit dus.

Geen onoverkomelijk probleem en vraagt gewoon een kleine aanpassing van de gebruiker.
Het is en blijft natuurlijk een touchscreen en dit "probleem" is natuurlijk moeilijk te ondervangen met een firmware aanpassing want hoe bepaal je of iets een begin van een swipe of het einde van een swipe is of een selectie.
Het probleem is dus alleen dat als je dit 1 keer hebt gehad hij automatisch op elke volgende bladzijde het eerste woord markeert en dit pas stopt na een reset, of naar home gaan.
Dat je dit 1 keer per ongeluk doet kan voorkomen, maar niet dat ie dan gewoon stug door gaat.
Lees vanaf hier: Verwijderd in "Problemen met de Sony PRS-T1: schermfreezes" en hier:
ymmv in "Problemen met de Sony PRS-T1: schermfreezes"
Daar ging het over,niet over een incidentele swipe misser.
En dan is antwoord:
Nick39 in "Problemen met de Sony PRS-T1: schermfreezes" fout !

BTW een leuke reset dinges gemaakt, een 1 MM opzuignaald opgehaald bij de apotheek, punt er afgevijld en je hebt een reset pinnetje in een net kokertje ipv een paperclip die mogelijk je reader beschadigd.
Zoiets, maar dan een wat dikkere naald: http://www.sigmaaldrich.com/prodimages/g/g008228.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Nick39 op 06-01-2012 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Hm... injectienaalden zijn nou niet echt mijn ding. :X :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:19

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

sinds de fabrieksreset van een flinke tijd terug geen enkel probleem meer gehad. ook niet na de firmwareupdate die ik gewoon heb toegepast.

in het begin was het huilen, maar nu ben ik enorm enthousiast over deze reader.

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:22

P_Tingen

omdat het KAN

Ik heb in het begin twee keer de bladerbug gehad, maar na de update van de firmware niks geen problemen meer. Ideale reader.

[ Voor 7% gewijzigd door P_Tingen op 08-01-2012 20:42 ]

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sjaool schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 10:57:
Hm... injectienaalden zijn nou niet echt mijn ding. :X :+
Uiteraard heb ik de punt er afgeknipt en het naaldje terug gebracht tot 1 cm, meer heb je niet nodig,dat is lang genoeg voor een reset knopje.
Waar het mij om gaat is dat ik nu een net "spijkertje" heb ( de naald zonder punt ) die in het bijgeleverde plastic kokertje een prima beschermd reset pinnetje is welke de reader niet kan beschadigen en waar je je beslist niet aan kan prikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxfile

xxfile

\/ It's me \/

Helaas heb ik een cocktailprikker standaard in mijn hoes zitten voor als een reset nodig is :X

Nieuw, nu met Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!
xxfile schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 07:40:
Helaas heb ik een cocktailprikker standaard in mijn hoes zitten voor als een reset nodig is :X
Bij mij was bij mijn 650 de paperclip door de hoes gegaan en had een kras op het scherm gemaakt,sindsdien is de afgeknipte injectienaald mijn tool,bijgeleverde kapje er overheen voor 50 cent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxfile

xxfile

\/ It's me \/

Ik heb zo'n stevige hoes van Caselogic en die prikkert past er precies naast. Zou hout zoveel krassen op het beeldscherm veroorzaken?

Nieuw, nu met Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet schrikken; er is nieuwe firmware: PRST1_FW_PC_v1004_12210

Deze firmware-update lost de volgende problemen op:
Improved stability after turning a page by swiping the screen

Hopelijk lost dit het probleem op met het repeterende markeren/selecteren bij iedere volgende swipe na een haperende. En dit keer zonder het verwijderen van bestaande functionaliteit...

--

Lijkt er wel op volgens Sony: :)

There is a new firmware update available for the PRST1 - it resolves the issue where using a very short page flick to turn a page may accidentally select words and start the dictionary lookup

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2012 14:36 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er is een "nieuwe" bug,welke zich in elk geval manifesteert tijdens de genoemde upgrade maar al aanwezig is in eerdere versies,er zijn incidentele meldingen over,maar na een upgrade komt ie vrij frequent voor:
Plotseling komen er 2 draaiende pijltjes in beeld ( net als bij het opstarten ) en die krijg je niet meer weg.
Dit probleem is gemeld bij Sony. https://www.sony.co.uk/discussions/message/741776#741776
Enige posts hoger.
De enige oplossing die ik gevonden heb is een factory reset of een volledige install,niet de upgrade.
Let wel,hierbij ben je de boeken kwijt en ook al je instellingen en ade authorisatie. Procedure:
Druk de aan en uit knop minimaal 3 seconden in, druk op ja op de vraag of je het toestel volledig uit wil zetten.
Zet het toestel daarna weer aan, en op het moment dat je ziet opening book druk je op het > knopje en tegelijk op het terug knopje en houd deze ingedrukt ( knop 2 en 4 van links geteld) laat daarna knopje terug ( 4) los.
Hou de linker knop ingedrukt, en druk daarna opnieuw het back knopje even in.
Laat daarna pas het > knopje los.
Op het scherm verschijnt de vraag of de fabrieksinstellingen geladen moeten worden, druk op ja.
Hou opnieuw het powerknopje 3 seconden ingedrukt, kies ja waarna de reader weer uit gaat.
Als je hem daarna aanzet zal de reader helemaal opnieuw ingesteld moeten worden.
Blijkbaar blijft er bij een upgrade proces iets hangen wat deze storing kan veroorzaken.

Je kan ook volledig terug naar de vorige firmware, dit zal ook al je settings en boeken wissen.
Dit is volledig op eigen risico.
Je kan o.a. de vorige versie hier vinden:
http://projects.mobilerea...tore-set-1.0.03.11140.zip
Unzippen en uitvoeren met de reader in transfer mode aangesloten met de usb kabel op de PC.
De reader zal een paar keer knipperen en bezit daarna de oude software 1.0.03.11140

Ook het opnieuw installeren van de nieuwe software werkt goed,hierbij gebruik je dus niet de update versie van Sony maar de volledige versie welke ook een fabrieks reset doet:
http://projects.mobilerea...tore-set-1.0.04.12210.zip
Je bezit dan de nieuwste versie 1.0.04.12210 maar dan volledig,niet de upgrade,ook hier ben je elke eerder ingevoerde instelling kwijt en je boeken.In beide gevallen zegt Sony dat je via de store ( die je opnieuw moet authentificeren via de Sony software geleverd op de reader ) bij BOL je gekochte boeken kunt downloaden,maar BOL heeft al weken een storing waardoor "mijn bibliotheek" niet werkt.
Je moet hiervoor met de pc naar mijn account bij BOL waar je je bestellingen en dus je gekochte boeken ziet.
Doe dit pas NADAT je je reader opnieuw hebt geauthoriseerd anders kun je je boeken door de ingebouwde beveiliging niet lezen.

[ Voor 84% gewijzigd door Nick39 op 15-02-2012 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb verder door felle disdussies over laders en andere dingen in dit en andere Sony topic's besloten me verder terug te trekken uit topics over de Sony PRS-T1,ik zal me bezig blijven houden bij het Sony project op het Sony forum,het mobile read project en de ontwikkeling van de diverse android hack's en ben niet meer beschikbaar voor vragen over genoemd apparaat,de 650 of om het even welk apparaat of over vragen rond epubs.

• golem501
Bij mij verdwenen de pijltjes na een normale reset... Ik kan me niet herrineren dat ik alles kwijt was.
Wat wel erg frappant was, was dat de reader bij de pijltjes continue afsloot en opnieuw opstarte (Het duurde even voor ik een paperclip gevonden had).
golem501 schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 06:14:
Bij mij verdwenen de pijltjes na een normale reset... Ik kan me niet herrineren dat ik alles kwijt was.
Wat wel erg frappant was, was dat de reader bij de pijltjes continue afsloot en opnieuw opstarte (Het duurde even voor ik een paperclip gevonden had).
Je bent de dingen pas kwijt als je een volledige up of downgrade doet of bij een factory reset, niet bij een normale reset via het "gaatje".
Ik heb een injectienaald met kokertje,waar ik de punt van de naald heb afgehaald voor een normale reset,heb ik hem niet nodig dan zit ie safe in het kokertje en kan niets beschadigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desert007
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-07-2018
Sorry voor het bumpen

Ik heb het volgende voor men men sony

http://postimage.org/image/kz1jo5xvd/

Is dit een schermfreeze ? of is men scherm zelf stuk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFly
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
desert007 schreef op maandag 12 november 2012 @ 20:37:
Sorry voor het bumpen

Ik heb het volgende voor men men sony

http://postimage.org/image/kz1jo5xvd/

Is dit een schermfreeze ? of is men scherm zelf stuk ?
Heb je dat continu, ook nadat je de reader opnieuw hebt opgestart? Zo ja, dan is je scherm stuk.

[ Voor 12% gewijzigd door DarkFly op 12-11-2012 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mexxdude
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-05-2023
x

[ Voor 110% gewijzigd door mexxdude op 24-07-2013 11:45 . Reden: probleem opgelost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrogant
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-09 14:00

Arrogant

S.F.W.

Milieu? Ach man, ik kom uit een voortreffelijk milieu! / Stop de Postcodeloterij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naze1975
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18:03
z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Mooi, is dit ook weer klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eSCe
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 29-05 10:00
Hallo allemaal ik heb echt een probleem. Ik heb een Sony ereader, die een beetje lastig doet :). Ik heb hem nu zo'n 2 jaar. Mijn ouders hebben ook een Sony ereader en die heeft hetzelfde probleem als ik. Als ik nieuwe boeken heb, dan sleep ik die naar de bibliotheek van de reader. De boeken verschijnen op het scherm, allemaal goed en wel. Dan maak ik een collectie, dus series van boeken in 1 map maken en dan ga ik naar Reader op te synchroniseren. Ik duw op synchroniseren hij is precies bezig de boeken op mijn ereader te zetten. Maar als ik mijn reader loskoppel staat geen enkele boek van de nieuwe erop :S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Reactie verplaatst

[ Voor 163% gewijzigd door P_Tingen op 12-06-2014 09:51 ]

Pagina: 1 2 3 4 Laatste