Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-09 10:11

Steef

GoT's Most Eaten

De aankondiging betreffende de aankomende nieuwe firmware was van de 19e mannen, we zijn nog geen 9 dagen verder.

Nog even geduld :)
Nick39 schreef op maandag 28 november 2011 @ 12:21:
[...]

Vandaag kreeg ik van Sony deze reactie, ook op het Sony forum gezet.

https://www.sony.co.uk/discussions/message/712681#712681
Beste Hr Nick,

Welkom op het Sony Forum.
Sony heeft klachten over het vastlopen in onderzoek.
Tot op heden is er nog geen uitsluitsel van sony of er ook werkelijk structurele problemen zijn.
De problemen die zich in de USA voordoen met de readers vooralsnog hier niet geconstateerd.
Ik hoop dat u hiermee verder komt.
Met vriendelijke groet,
Lucien

Sony Medewerker.

Ik verwacht niets meer van Sony.
Zoals je zelf al aangeeft in het topic op de Engelse fora:
Dat is waarschijnlijk gewoon een slecht geïnformeerde moderator.

[ Voor 74% gewijzigd door Steef op 28-11-2011 12:38 ]

Sony A7III | Sony 24 - 105 G | Sigma 100 - 400

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ThaRabbit schreef op maandag 28 november 2011 @ 12:35:
De aankondiging betreffende de aankomende nieuwe firmware was van de 19e mannen, we zijn nog geen 9 dagen verder.

Nog even geduld :)

[...]

Zoals je zelf al aangeeft in het topic op de Engelse fora:
Dat is waarschijnlijk gewoon een slecht geïnformeerde moderator.
Nee, er zijn op dat forum moderators, en Sony medewerkers, de moderators doen hun best maar zijn niet gebonden of verbonden aan Sony, dit is een Sony Medewerker die daar deze uitspraken doet zonder zelfs maar de overige klachten in het topic te lezen, en zonder de links naar dit forum te bekijken.
Hoe kun je in een forum waar een aantal mensen uit nederland klagen,en op Tweakers, zeggen dat het probleem in Nederland niet lijkt te spelen, dan ben je toch wel ongelofelijk dom bezig,hij is niet slecht geinformeerd,maar leest niet eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-08 12:17

jdwrist

En het antwoord is koekje

Sony.nl weer eens bekeken en deze kwam ik wel tegen

http://www.sony.nl/suppor...nloads/PRST1_FW_PC_v10280

tis alleen nog niet de oplossing voor de swype en freeze helaas, maar wie weet helpt het alsnog om beter te kunnen lezen

Live youre Life and Enjoy every Day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:13

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Psssst....
pe1dnn schreef op donderdag 17 november 2011 @ 17:14:
Op het Duitse Sony forum (https://reader-club.sony....ge_boards/message/1743453) wordt melding gemaakt van een Firmware update (dit keer echt!). Versie 1.0.02.10280. Helaas daar ook al weer de eerste meldingen van de blader freeze bug.

Update gaat via de Reader software. Die had ik er af gegooid omdat ik Calibre gebruik maar zojuist maar weer geïnstalleerd. Ik krijg meteen een spontane popup:

"Deze update is van toepassing op PRS-T1(1.0.02.10280) voor het oplossen van het volgende probleem:
-Selecteren van e-books en het downloaden daarvan"

Ik ga in elk geval updaten, maar dit is nog niet de fix waar ik op zat te wachten...

Edit: Firmware is 101,6 MB
Update: Inmiddels ook meldingen dat de bug die volgens de melding wel opgelost had moeten zijn ook niet is opgelost
Edit: Done, Sony zet bij mij de update in
C:\ProgramData\Sony Corporation\AutoUpdateClient\PRST1\1.0.02.10280 met de naam PRS-T1_Updater_1.0.02.10280.exe en voert die uit. Is een selfextracting WinZip bestand. Update ging feilloos en nu zegt de reader versie 1.0.02.10280.
bitflusher schreef op donderdag 17 november 2011 @ 19:04:
[...]

geef me een paar minuten dan upload ik de losse update even

bij deze: PRS-T1_Updater_1.0.02.10280.exe
En de reacties daar op volgend ;)

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-09 15:58
jokapo schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 07:38:
Sony.nl weer eens bekeken en deze kwam ik wel tegen

http://www.sony.nl/suppor...nloads/PRST1_FW_PC_v10280

tis alleen nog niet de oplossing voor de swype en freeze helaas, maar wie weet helpt het alsnog om beter te kunnen lezen
In firmware 1.0.03.11140 moet het probleem van de "schermfreezes" zijn opgelost. Komt naar verluid deze week uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:09

sjaool

Every life should have 9 cats

Mad Marty schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 07:48:
Psssst....

[...]

[...]

En de reacties daar op volgend ;)
Mosterd? Maaltijd? 8)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ymmv schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 16:49:
[...]

In firmware 1.0.03.11140 moet het probleem van de "schermfreezes" zijn opgelost. Komt naar verluid deze week uit.
Sterker, eind november zeiden ze.. da's morgen... maar ik heb zo'n vermoeden dat dat niet gaat gebeuren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09-09 08:20
Je mag onderhand wel eens weten dat we op de man spelen niet op prijs stellen :/

[ Voor 79% gewijzigd door RoD op 30-11-2011 19:02 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obi1r
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-04-2021

Obi1r

The Dub Conqueror

*weg*

[ Voor 255% gewijzigd door RoD op 30-11-2011 19:03 ]

Elke vrijdag om 19:00u Obi's Dubkapital Radio op channel ONE van www.intergalactic.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!
*knip*
Is betrokkenheid een fout iets ? Dus achterover zitten en niets doen helpt ?
Zou het misschien in je op kunnen komen dat druk op de ketel houden vaak goed is ?
Zou het misschien in je op kunnen komen dat je terug zou lezen en kunnen zien dat IK degene ben geweest die dit bij Sony meldde ?
Zou er in je op kunnen komen, te kijken bij Sony om te kunnen zien dat men daar MIJN topic gebruikt om feedback te geven ?
Zou het misschien in je op kunnen komen nog iets verder terug te lezen waardoor het je zou kunnen opvallen dat ik de readers allang niet meer heb ?
Zou het dan misschien in je op kunnen komen dat ik het dus niet voor mezelf doe maar voor de mensen met de problemen hier ?
Zou het dan in je op kunnen komen om te bedenken dat de enige met een obsessie, Jij bent,namelijk een ziekelijke obsessie om op mij te reageren ?
Zou het in je op kunnen komen dat ik met operator ROD dit begonnen ben en hij me zelfs via PB op de hoogte houdt ?Zou het dan in je op kunnen komen dat je dit soort opmerkingen niet meer moet plaatsen omdat ze totaal niets toevoegen.
Zou het in je op kunnen komen dat ik met mobile read forum eenzelfde actie ben begonnen en dat deze actie geleid heeft tot een erkenning van het probleem bij Sony USA,wat nogmaals mij niet verder helpt omdat ik die dingen niet meer heb maar alleen probeer de huidige mensen met problemen probeer te helpen ?

Dan zou het in je op kunnen komen dat ik dit niet voor mezelf doe maar voor anderen.
Samen met o.a. operator ROD die me heeft helpen zoeken naar bepaalde files en fonts,en ik in een virtuele android simulator een totale PRS-T1 heb draaien en daar regelmatig dingen mee probeer voor Sony USA ?
Ik zeg dit met een licht komische ondergrond maar ik maak me ernstig zorgen om je omdat je blijkbaar niet in kan zien dat iemand iets voor anderen doet en blijkbaar vervelende opmerkingen naar me moet maken. Ik zal je niet vervelen met de screenshots.
Ik zal je uit de droom helpen, ik val niet op je,sterker,ik vind je erg vervelend en maak met deze uiting een understatement voor:
Als het je niet bevalt wat ik schrijf en doe, lees het dan niet !

[ Voor 16% gewijzigd door RoD op 30-11-2011 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golem501
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-04 07:32
Ik heb de PRS-T1 alleen gekocht omdat ik hier had gehoord dat er een update zou komen. Anders had ik er nog hard over nagedacht. Wat mij betreft een thumbs-up smiley voor Nik39 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diver99
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-06 15:45
In tegenstelling tot andere in dit forum ben ik wel blij met alles wat nick39 doet. Ik heb dan wel niet die problemen die voor andere alle ellende veroorzaakt maar wat niet is kan nog komen. Ook ik wacht met smart op de firmwareupdate. Diegene die alleen maar commentaar kunnen geven en verder niets doen heb ik niet echt veel respect. Ik noem het eerder een vuurtje opstoken en misschien moeten ze dan die havana in de brand steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerdwebber
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-01-2024
Hier ook veel waardering voor alles wat Nick39 doet. Hulde! En het is ook hard nodig. De door Sony al weken geleden beloofde firmware upgrade is er immers nog steeds niet.

[ Voor 48% gewijzigd door Nerdwebber op 30-11-2011 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigurros
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 30-05-2022
Enkeltje Havanna wellicht!

Nick39 ga zo door. Jij bent in ieder betrokken bij de problematiek. Ik volg het met belangstelling!
Van opmerkingen van Havana worden we in ieder geval niet wijzer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-04 22:19
"at the end of this month" moest denk ik zijn "long after this month is ended"... Of zouden ze bij Sony in December de tekst "at the end of this month" herhalen en dan in Januari enz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 12:09
Bij Sony zijn de maanden misschien wel erg lang. 31 november, 32 november, 33 november... Zo rond de 50ste naderen ze wellicht het einde van de maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucia02
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-03 21:49
Misschien foutje gemaakt en moest het 'at the end of this year' zijn :P Ik hoop dat de problemen opgelost worden, anders moet ik toch echt naar een andere e-reader zoeken en deze laten passeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
Misschien is de update zoek geraakt of heeft niemand de webmaster verteld het bestand te publiceren. Met de deplorabele toestand rondom interne communicatie binnen de service afdeling van Sony kan ik me van alles voorstellen - behalve een oplossing uiteraard. Gelukkig hebben ze nog een paar uur voordat het overal ter wereld 1 december is. Mijn volgende weddenschap is dat de update WEL komt maar het probleem niet oplost... Sure bet want ik win namelijk altijd, als ik gelijk heb win ik en als ik ongelijk heb win ik ook want dan is m'n probleem opgelost.

Ik maak er nu wel een grapje van, maar het is natuurlijk diep triest voor een grote multinational als Sony. Ik geloof ook niet meer dat dit soort berichtjes er ook maar iets aan zal veranderen, helaas. Misschien helpt dit?
Afbeeldingslocatie: http://www.trosradar.nl/uploads/pics/Radartas-160_03.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 20:37
Wow...wat een zenuwpezen hier zeg... :( misschien x, y of z....relaxt mensen! Die update komt wel een keer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kielkiel schreef op woensdag 30 november 2011 @ 21:23:
Wow...wat een zenuwpezen hier zeg... :( misschien x, y of z....relaxt mensen! Die update komt wel een keer!
Ik zou je gelijk geven, als er geen specifieke datum genoemd zou zijn.
Als er tegen mensen gezegd wordt dat er op of voor een bepaalde datum een update komt dan moet je die belofte gewoon nakomen of met een verklaring komen dat het niet lukt,maar je moet niet mensen die al zo lang op een beloofde update wachten voor zenuwpezen gaan uitmaken.Dat is net zo onrespectvol als die "sigaar" .
Dat je een bepaalde, door jezelf opgelegde deadline niet kan nakomen,dat kan altijd,maar het is ronduit minachtend tegen je klanten als je je zelf genoemde deadline laat verstrijken zonder een verklaring.

Ik heb een klein maar angstig vermoeden te krijgen dat het (voorlopig) niet te fixen is.
Net als de 600 waarbij het touchscreen niet goed werkte, nooit gefixt.
Al komt die upgrade morgen,dan nog ga je niet zo met je kopers om,en die hebben alle reden om dat hier te uiten.
Ik dacht dat Tweakers er was om elkaar te helpen,niet om elkaar af te kraken.

[ Voor 3% gewijzigd door Nick39 op 30-11-2011 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgende maand is ook nog steeds het einde van deze maand. Sterker nog, deze maand komt niet eerder dan 1 november 2012 weer terug ;)

Maar mensen, heb gewoon ff wat geduld. Een update als deze maak je niet zomaar 1, 2,3 of heb je liever een halfbakken update die maar half werkt? Al doen ze er nog 6 maanden over om het goed te testen, vind ik dit niet erg.

Wij, als tweakers, moeten toch weten dat je in de ICT soms deadlines niet kan halen.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2011 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog 1 dagje geduld (als het goed is);
Dit las ik in het Sony Forum:

Re: PRS-T1 Crashing, Freezing and Touchscreen Issues

Postby sonymod_mb » Wed Nov 30, 2011 10:36 pm
I have just been informed that Sony engineering have almost completed their testing and the new firmware is targeted for a December 2nd release. Thank you for your patience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:45

P_Tingen

omdat het KAN

Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2011 @ 23:27:
Wij, als tweakers, moeten toch weten dat je in de ICT soms deadlines niet kan halen.
Tweakers weten als de beste dat IT-problemen soms hardnekkige zevenkoppige monsters zijn die moeilijk zijn te bestrijden door de techneuten. Helaas blinken veel techneuten niet uit in sociale vaardigheden en vergeten te melden dat de draak nog niet is geveld en dat er nog twee koppen aanzitten.

Als je als ontwikkelaar niet weet hoe lang het gaat duren, dan kun je dat gerust melden is mijn ervaring. Maak je klant / gebruiker deelgenoot van de vorderingen. En dan niet op het niveau van "het is nog niet klaar" maar leg uit wat de problemen zijn.

Geen teken van leven of beloftes die niet na worden gekomen zijn dodelijk. In het eerste geval ga je er van uit dat de draak gewonnen heeft, in het tweede geval neem je geen enkele bewering meer serieus.

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:11

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Je kunt ook overdrijven natuurlijk. Het is niet zo dat ze beloofd hebben dat op-die-en-die-datum de fix zou komen, ze hebben een tamelijk vage schatting gegeven “eind van de maand”. Ohjee, ze zullen maar een dag later komen… :X “Geen teken van leven of beloftes die niet na worden gekomen” is nogal overdramatiseren. In de praktijk is er geen sprake van een zevenkoppig monster waar op een gegeven moment nog maar twee koppen van over zijn (en we doen iedere dag 1 kop dus overmorgen is de fix). De praktijk is eerder dat het een monster is met een onbekend aantal koppen en als we er 1 afhakken kan er best een andere teruggroeien. Het beste antwoord op wanneer de fix komt is dan ook: “It’s done when it’s done. We’ll let you know.” Dat ze er wel een schatting bij geven is mooi, dat er dan moeilijk over gedaan wordt dat de schatting niet gehaald is, is imho verwend gedrag.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SnoeiKoei schreef op donderdag 01 december 2011 @ 09:48:
Dat ze er wel een schatting bij geven is mooi, dat er dan moeilijk over gedaan wordt dat de schatting niet gehaald is, is imho verwend gedrag.
Is het niet ronduit schandalig dat je een product koopt wat niet werkt? Sony was zeker op de hoogte van de problemen, maar heeft toch besloten het op de markt te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2011 @ 11:09:Is het niet ronduit schandalig dat je een product koopt wat niet werkt? Sony was zeker op de hoogte van de problemen, maar heeft toch besloten het op de markt te brengen.
Het kan natuurlijk dat de problemen onderschat zijn en zijn beoordeeld als vervelend maar niet echt storend. Echter toen dat toch anders werd ervaren door de gebruikers hadden ze beter moeten reageren; wat zeg ik, ze reageren helemaal niet. Alleen Sony USA is blijkbaar net iets klant vriendelijker, van Sony Europe geen woord. Als er onmiddellijk op was gereageerd door de verantwoordelijkheid voor de problemen te nemen en te communiceren wat men zou gaan doen om het probleem te verhelpen dan was dat prima te aanvaarden.

Maar er is niets gecommuniceerd, de ene klanten service medewerker geeft een totaal ander advies dan de andere. Sommige praten je naar de mond andere doen alsof ze de problemen voor het eerst horen en posten zelfs nadat de ellende al weken aan de gang is volkomen ongeïnformeerde reacties op het eigen forum. De bug en het voor komen daarvan is niet het probleem, de totale apathie bij Sony om hiervoor de verantwoordelijkheid te nemen en zich in te zetten voor een oplossing is het probleem.

Nu maar wachten op 2 december. Volgens mij had hij beter een latere datum kunnen noemen en dan op 2 december vrijgeven, dat geeft veel een positiever effect dan dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2011 @ 11:09:
[...]

Is het niet ronduit schandalig dat je een product koopt wat niet werkt? Sony was zeker op de hoogte van de problemen, maar heeft toch besloten het op de markt te brengen.
Dat durf ik met mijn "obsessie" niet te beweren, als ze er vooraf al vanaf wisten dan hadden ze de tijd gehad om de fix te maken, het probleem is dat ze continue gewerkt hebben met een virtuele PRS-T1, en uiteindelijk de boel gebranded hebben in een firmware en daaromheen een reader gebouwd hebben.
90% testen is gebeurd op de virtuele app en een aantal dingen zijn zo uit de 650 gekomen en aangepast. Het was ook geen bug die zo maar ff kwam,pas na een tijdje in gebruik.
Geen enkele review site heeft er melding van gemaakt.
Alleen had Sony moeten wachten om het ding in Nederland/Europa te releasen want mijn eerste post over de klachten op het Sony forum en de eerste gesprekken met de klantenservice over de problemen in de USA waren voor de release hier en toen waren er al vele USA mensen die gebeld hadden met Sony om de storing te melden.
Over de fix zelf, dat hebben ze behoorlijk onderschat.
Ik hoop alleen niet dat de fix betekent dat een aantal functies gedisabled zijn omdat die het probleem triggeren.
Een deel van de 650 had bv het probleem dat verkeerd swipen het woordenboek activeerde,en daar hebben ze nooit een oplossing voor kunnen of willen vinden,uiteindelijk hebben de prs-plus jongens een patch uitgebracht waarbij je wel kan swipen maar het woordenboek uitschakelt.
Ik wacht nog even, misschien dat ROD een nieuwe poll kan starten als de patch er is met meldingen of je er na die update nog last van hebt,daarna wil ik overwegen weer een of twee prs-t1's te kopen,maar dan moet het wel zeker zijn dat het er uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

[...]

Ja en nee. Ja omdat je als consument natuurlijk gewoon een goed product wil hebben, maar nee omdat de productontwikkelingsafdeling ook gewoon geregeerd wordt door management dat op moment X een product in de winkel wil hebben, bugvrij of niet.

Of dat wel of niet schandalig is kun je over twisten, maar het is wel de praktijk. Zelf krijg ik ook nooit genoeg tijd om iets "fatsoenlijk" af te maken. Alles moet altijd gisteren al klaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
"Eerder in de winkel dan de kindle" is belangrijker dan "compleet bugvrij" voor management. Als je daarbij het "developed in emulator"-verhaal van een paar posts geleden bij optelt kom je ongeveer uit waar we nu zijn :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

SnoeiKoei schreef op donderdag 01 december 2011 @ 09:48:
... dat er dan moeilijk over gedaan wordt dat de schatting niet gehaald is, is imho verwend gedrag.
Woehaha, dat ga ik ook doen; een schatting voor een datum afgeven, dan zonder bericht de datum laten passeren en dan zeggen tegen mijn projectleider dat het niet meer is dan verwend gedrag van hem en onze gebruikers. Dan voeg ik daar nog aan toe - om het compleet te maken - "doe eens normaal man!"

Ik ben benieuwd hoe lang ik er nog werk.

Serieuzer: voor shareware en freeware projecten is dat prima, maar professionals moeten gewoon professioneel communiceren. Geen gelul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
P_Tingen schreef op donderdag 01 december 2011 @ 12:56:
[...]

Ja en nee. Ja omdat je als consument natuurlijk gewoon een goed product wil hebben, maar nee omdat de productontwikkelingsafdeling ook gewoon geregeerd wordt door management dat op moment X een product in de winkel wil hebben, bugvrij of niet.

Of dat wel of niet schandalig is kun je over twisten, maar het is wel de praktijk. Zelf krijg ik ook nooit genoeg tijd om iets "fatsoenlijk" af te maken. Alles moet altijd gisteren al klaar zijn.
En het is totaal niet hun main core, als ze alleen van de reader verkoop het zouden moeten hebben, was dit een behoorlijke klap.
Ik heb met een bevriende dealer gebeld (heb mijn eigen zaak gehad) en die stuurt me vandaag nog een gratis PRS-T1 om te zien of de storingen er na de update inderdaad uit zijn, hij heeft de verkoop namelijk stopgezet op het moment dat ie wist van de problemen.
Dan duiken we er weer eens in met de Android SDK kit om onder de motorkap te kijken.

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/rlj1uc.jpg

Android emulator is er klaar voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:11

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

P_Tingen schreef op donderdag 01 december 2011 @ 13:02:
[...]
Woehaha, dat ga ik ook doen; een schatting voor een datum afgeven, dan zonder bericht de datum laten passeren en dan zeggen tegen mijn projectleider dat het niet meer is dan verwend gedrag van hem en onze gebruikers. Dan voeg ik daar nog aan toe - om het compleet te maken - "doe eens normaal man!"

Ik ben benieuwd hoe lang ik er nog werk.

Serieuzer: voor shareware en freeware projecten is dat prima, maar professionals moeten gewoon professioneel communiceren. Geen gelul.
Er is een verschil tussen een deadline en een schatting wanneer een probleem is opgelost. Ik moet ook wel eens problemen oplossen voor onze klanten, ik geef een schatting af wanneer ik hoop dat het klaar is en vermeld daarbij duidelijk dat het een schatting is. Gelukkig heb ik nog nooit meegemaakt dat een klant het onprofessioneel vond als ik die schatting niet tot op de dag nauwkeurig haalde, ze willen verdorie gewoon dat een probleem wordt opgelost en ze horen het direct als dat gebeurd is; het probleem moet eerst gefixt worden. Als Sony tijd zou gaan besteden aan het informeren van klanten dat het nog wat langer gaat duren zou ik willen dat ze niet ouwehoeren maar aan het werk gaan.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SnoeiKoei schreef op donderdag 01 december 2011 @ 15:20:
[...]

Als Sony tijd zou gaan besteden aan het informeren van klanten dat het nog wat langer gaat duren zou ik willen dat ze niet ouwehoeren maar aan het werk gaan.
Daar hebben ze gewoon een afdeling voor,je denkt toch niet dat zo'n groot bedrijf een monteur de updates op hun site laat zetten ?
Ze zijn momenteel ook bezig met een firmware voor een aantal tv's met CI+ die steeds een foutmelding geven, en vorig jaar maakten ze een enorme blunder door voor een paar types een testversie online te zetten als update (bij de meeste Sony tv's kan je autoupdate op aan zetten).
Hierdoor werkte bij een groot aantal mensen de tv niet meer.
De playstation 4 zit ook in de pijplijn, en ze zijn met nieuwe controllers bezig voor dat ding.
Er zullen hooguit 2 a 3 man bezig zijn met de e-reader en dan schat ik het nog hoog in..
Vergeet niet dat de helft van de kopers niet klaagt,genoegen nemen met resetten en niet eens wat afweten van komende upgrades, dus ze nemen gewoon het risico.

Ik ben nog aan het spelen met een NOOK,heb nog 2 stuks 650, heb nog een bebook one en er komt nog een bebook club aan voor the lady of the house.

Tipje, de Duracell accu met lader werkt ook met de Sony en heeft als voordeel dat het de reader ook zonder 230V weer kan opladen tegelijk met je telefoon, de 5 uur's versie heeft 2 poorten en kan in zijn eentje 2 stuks 650 laden,of je reader en een telefoon.
En dat voor dezelfde prijs als de single Sony lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

[...]

Beetje kort door de bocht. Bij de meeste mensen werkt de PRS-T1 zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
sjaool schreef op donderdag 01 december 2011 @ 21:40:
Beetje kort door de bocht. Bij de meeste mensen werkt de PRS-T1 zonder problemen.
Bron?

Mobileread zegt 38 % zonder problemen:
http://www.mobileread.com...read.php?t=153031&page=19

Tweakers zegt 40% en 28 +7 = 35 % zonder problemen:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1477581

Oftewel een ruime meerderheid met problemen. En dan nog niet eens de mensen die in de poll eerst "nee" zeiden en het later toch nog hadden, want je kan maar 1 keer stemmen.

Dus ik ben benieuwd waar jij je gegevens vandaan haalt voor bovenstaande bewering. P.S. Sony Service telt niet mee als bron want die zijn totaal incompetent, daar horen ze tot een paar dagen geleden voor het eerst van problemen en denken dus dat 99,99% geen probleem heeft, wat natuurlijk kul is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef

Steef

GoT's Most Eaten

kielkiel schreef op woensdag 30 november 2011 @ 21:23:
Gewoon om de stresskonijnen heen lezen als je er niet tegen kunt, hebt ebt allemaal wel weg zodra het opgelost is.

2 december dus, het zal allicht 3 december zijn voor ons kaaskoppen.

@nick: van plan een 1 op 1 vergelijking te doen tussen de roms? Zou interessant zijn :)
@Dikkiedikdik: sony was voor lancering op de hoogte? bron?

[ Voor 5% gewijzigd door Steef op 02-12-2011 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ThaRabbit schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 00:06:
[...]

Gewoon om de stresskonijnen heen lezen als je er niet tegen kunt, hebt ebt allemaal wel weg zodra het opgelost is.

2 december dus, het zal allicht 3 december zijn voor ons kaaskoppen.

@nick: van plan een 1 op 1 vergelijking te doen tussen de roms? Zou interessant zijn :)
@Dikkiedikdik: sony was voor lancering op de hoogte? bron?
Tussen hier en Amerika zit 6 uur o.i.d. dus als ze hem daar om 16.00 releasen is het hier 22.00, dus het zal of vanavond laat worden of morgen.
Ik kan de roms wel met elkaar vergelijken,mits er geen beveiligingen zijn aangebracht en eerlijk gezegd verwacht ik wel dat ze iets aangebracht hebben tegen het rooten,maar je kan een procesnaam dezelfde naam geven maar iets geheel anders laten doen en byte comparisation zegt ook niets, ik kan in een file zetten WIE DIT LEEST IS GEK en aanvullen met onzin tot ie een gig is en nog steeds laten werken.
Waar ik zelf ook een beetje bang voor ben is dat degene die hem geroot hebben,niet kunnen updaten.
Het ligt er aan of de update echt alleen uit een bootloader en een update bestaat of dat ze de volledige rom inclusief patches als update aanbieden, dat flashed 3 keer makkelijker dan alleen specifieke files veranderen.
Misschien is het handig als zowel Henk als Ik proberen hem te laten crashen,we zijn beiden fanatieke,"laten we dit eens proberen" personen,beiden radioamateur waarbij je toch wel wat technische kennis moet hebben hoewel "in mijn tijd" een elco minimaal 1 cm in het rond was en het tegenwoordig smd onderdelen zijn.
Als ik de rom opnieuw kan isoleren en draaiende krijg in de SDK dan kan ik de verschillen wel zien,vraag is alleen,wie is er hier geinteresseerd in WAT er anders loopt,zolang zijn apparaat maar werkt,dan krijg ik weer Havanna rokende types op mijn dak.
En degene van wie ik de PRS-T1 heb zal toch ook moeten toestaan dat ik weer ga proberen hem te rooten.

Je vraag aan Dikkiedikdik kan ik wel beantwoorden tot hij dat zelf doet,ik denk dat hij bedoelt dat Sony wist van de bugs toen ze hem hier in europa gingen releasen,toen waren de Amerikaanse verhalen al bekend en had ik al kontakt met Sony europe over de bugs.
Toen ze hem hier in europa gingen releasen,wisten ze officieus van alle meldingen uit de states al dat er wat mis was en toch hebben ze hem hier gereleased.
Maar Sony zit met 2 producten in hun maag, ze wilden de reader releasen voor de Kindle, en de CEO van Sony heeft de developers opdracht gegeven alle resources aan te wenden om de playstation 4 op zijn minst gelijk te releasen als de nieuwe x-box.
http://sonyps4.nl/release...n-4-loopt-release-gevaar/

[ Voor 15% gewijzigd door Nick39 op 02-12-2011 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

pe1dnn schreef op donderdag 01 december 2011 @ 21:59:
[...]
Bron?

Mobileread zegt 38 % zonder problemen:
http://www.mobileread.com...read.php?t=153031&page=19

Tweakers zegt 40% en 28 +7 = 35 % zonder problemen:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1477581

Oftewel een ruime meerderheid met problemen. En dan nog niet eens de mensen die in de poll eerst "nee" zeiden en het later toch nog hadden, want je kan maar 1 keer stemmen.

Dus ik ben benieuwd waar jij je gegevens vandaan haalt voor bovenstaande bewering. P.S. Sony Service telt niet mee als bron want die zijn totaal incompetent, daar horen ze tot een paar dagen geleden voor het eerst van problemen en denken dus dat 99,99% geen probleem heeft, wat natuurlijk kul is.
Poll op een website zegt niet zoveel. De meeste mensen die problemen hebben gaan zoeken op internet en stemmen dan. Iemand zonder problemen zal dit (op de tweakers na dan) niet zo gauw doen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sjaool schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 13:20:
[...]

Poll op een website zegt niet zoveel. De meeste mensen die problemen hebben gaan zoeken op internet en stemmen dan. Iemand zonder problemen zal dit (op de tweakers na dan) niet zo gauw doen. ;)
Maar dat zegt alleen iets over het gebruik, er is een bug en die is door Sony vastgesteld,en daar zou vandaag een fix voor komen.
Het kan niet zo zijn dat de ene partij die bug niet heeft en de andere partij wel,anders zou sony er geen fix voor uitbrengen,het kan hooguit zo zijn dat een aantal gebruikers,of niet alle functies gebruikt,of alleen maar de knopjes,waardoor ze de bug nog niet getriggerd hebben.
Er kan een bug in de stopwatch van mijn horloge zitten,zolang ik hem niet gebruik kan ik op zijn hoogst zeggen dat ik er nog geen last van heb,maar ik kan niet ontkennen dat de bug er niet in zit.
Alle sony's draaien op dezelfde firmware,de laatste update heeft alleen een bug in het woordenboek opgelost.
100% van de Sony's heeft de bug, alleen heeft het gebruik van de individuele koper hem nog niet getriggerd.
Dat je er geen last van hebt,wil niet zeggen dat de bug er niet is,het wil alleen zeggen dat je hem nog niet gezien hebt.
Zelfde is, auto merk A model B wordt terug geroepen, in bepaalde omstandigheden werkt de rem niet goed, talloze autorijders van dat merk zullen er geen last van hebben omdat ze die "bepaalde omstandigheden" niet meegemaakt of gecreeerd hebben en zullen roepen, wij hebben het probleem niet.

Sony gaat geen bugfix maken voor een bug die er niet is,er zal een bepaalde handeling of volgorde van handelingen zijn die hem triggert en zolang je die volgorde van handelingen niet doet,heb je er geen last van.
Maar hij zit er wel in verstopt, Sony gaat niet lukraak in de een een bugje stoppen en in de ander niet.
Dat bewijzen ook die review sites..geen een had last van de bug, simpelweg omdat ze hem niet echt gebruikt hebben,en niet per ongeluk die volgorde van handelingen hebben gedaan waardoor ie tevoorschijn kwam.
Dat vertelt genoeg over de bug(s),het is helaas niet zo simpel als,knopje a 2 seconden indrukken,dan een swipe,dan knopje b.
Ik durf te wedden,dat als bekend is,hoe je de bug triggert,iedereen er last van zal hebben.
Gelukkig is dit geen auto,want in dat voorbeeld zijn er ook zat mensen die denken,ik heb er geen last van,dus ik ga niet terug naar de garage.. totdat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef

Steef

GoT's Most Eaten

Daar ga je er wel even tussen neus en lippen door van uit dat alle PRS-T1 readers hardwarematig gelijk zijn. Gezien we weten dat er bij lancering al 2 verschillende firmwares in omloop waren acht ik de kans redelijk dat er ook modellen met andere hardware in omloop zijn.

Zaken als IR transmittors / recievers uit een andere productie batch bijvoorbeeld?

Voorbeeld: slechts een deel van de 1st rev. ipod nano's worden terg geroepen omdat de batterijen in die range explosiegevaar hebben bij veroudering, andere 1st rev nano's vallen buiten de recall :)

Daarmee zeg ik niet dat ik het niet met je eens ben, enkel een toevoeging. We kunnen hier weinig zinnigs over zeggen zonder meer informatie te hebben. Het is natte vinger werk.

* Steef ramt F5 op de Sony fora

[ Voor 6% gewijzigd door Steef op 02-12-2011 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ThaRabbit schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 15:51:
Daar ga je er wel even tussen neus en lippen door van uit dat alle PRS-T1 readers hardwarematig gelijk zijn. Gezien we weten dat er bij lancering al 2 verschillende firmwares in omloop waren acht ik de kans redelijk dat er ook modellen met andere hardware in omloop zijn.
Ik waag het te betwijfelen,omdat er ook melders waren die de nieuwe firmware hebben, en de updaters ook,die andere firmware betrof een generieke update voor het woordenboek.
Maar goed,het kan,hoewel de upgrade softwarematig is en dus niet je hardware veranderd.
We hebben hier hardware, android basis, sony's software en het kan een interactie zijn, maar in de simulator kon ik de bug ook opwekken.(overigens ook op een stomme manier, ik ga ff naar de keuken,doe niets,kom terug en het ding staat als een gek te bladeren,herstart nou ik kon naar de keuken gaan wat ik wilde,maar echt niets. Het blijft gokwerk, Sony gaat ons echt niets vertellen,tenzij ik in de upgrade zelf kan kijken,maar bieden ze die aan in een bestandsvorm of via hun reader software.
In het tweede geval wordt het een stukkie moeilijker :(

Welke site kijk jij nu ? (mijn test PRS-T1 is er nog niet..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is nog wat meer geduld nodig blijkt nu:

by sonymod_mb » Fri Dec 02, 2011 3:18 pm
Sony engineering is currently very close to the completion of testing of the new firmware for the PRST1 Reader and I have been informed that they are now targeting the release for mid-December.
Thank you again for your patience in this matter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dit geloof je toch niet... eind november, 2 december,half december...je wordt aan een lijntje gehouden, volgens mij krijgen ze de bug er gewoon niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
Verwijderd schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 16:24:
by sonymod_mb » Fri Dec 02, 2011 3:18 pm
Sony engineering is currently very close to the completion of testing of the new firmware for the PRST1 Reader and I have been informed that they are now targeting the release for mid-December.
Thank you again for your patience in this matter.
Komt niet echt meer als een verrassing :-(

Aangezien de bug alleen lijkt op te treden bij gewoon op normaal tempo lezen en bladeren is de test afdeling denk ik met een grote "stapel" dikke pillen aan het lezen gezet... Ze hebben de boeken nog niet uit...

Ze komen wel gevaarlijk dicht bij de Kerst, dat moet ze ongetwijfeld omzet gaan kosten want zolang het niet gefixed is blijft de negatieve publiciteit.

Heeft Nick39 in elk geval nog even ruimschoots de tijd om de PRS-T1 binnen te krijgen van z'n ex-collega.

Nog geven @sjaool
sjaool schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 13:20:
Ik geef meteen toe dat dit niet ideaal is, maar als ik het goed begrijp heb jij helemaal geen enkele bron en is wat je beweerd helemaal zonder enige onderbouwing. Als je een betere bron hebt dan graag, anders zijn deze twee polls - die overigens dezelfde orde grootte aangeven - met alle beperkingen van dien toch een oneindig veel betere graadmeter dan niets.

Edit: Trouwens knap werk, in 2 dagen een halve maand uitlopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pe1dnn schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 17:16:
[...]
Ze komen wel gevaarlijk dicht bij de Kerst, dat moet ze ongetwijfeld omzet gaan kosten want zolang het niet gefixed is blijft de negatieve publiciteit.

Heeft Nick39 in elk geval nog even ruimschoots de tijd om de PRS-T1 binnen te krijgen van z'n ex-collega.
Dat testding komt vandaag maar daar kan ik voorlopig dan niets mee, maar negatieve publicitiet,volgens mij heeft alleen Tweakers een item aan de bug gewijd, al die vooraanstaande test sites houden hun waffel (misschien deels omdat ze voor schut staan) maar in de States kan ik ook alleen op de diverse fora,en ook in Australie en Duitsland, dingen vinden.
Er is geen enkele 'ala tweakers' of echte ereader online iets die het gemeld hebben.
De gemiddelde consument weet van niets, Dixons verkocht er 2 waar ik bij was, Bol verkoopt ze gewoon weer.
Zo gaat er ook geen enkele druk uit naar Sony.
Helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
Wat natuurlijk ook zou kunnen is dat ze het dit keer wel testen en daar vandaag mee klaar hadden moeten zijn ware het niet dat ze bij de laatste ultieme, meest uitgekiende en ingewikkelde test - het lezen van een boek - tegen de blader/freeze bug zijn aangelopen. Dat is uiteraard een show stopper en zo kun je natuurlijk met gemak een halve maand uitlopen... Zo zou het gegaan kunnen zijn en dan is het inderdaad beter om meer tijd te nemen...

Blijft speculeren natuurlijk. Communicatie is bij Sony niet de sterkste kant want dat lukt ze intern in de eigen support afdeling niet eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit met stijgende verbazing de reacties hier te lezen, 10 pagina's lang gekreun en geklaag anderhalve maand lang. Het is gewoon op het obsessieve af al dat blindstaren op Sony of ze het misschien fiksen.
Halloooooo, of er geen concurrende merken zijn met ereaders die geen problemen kennen. Hoe lang wil je wachten tot het geduld op is, een week, een maand, jaar?! Pas als Sony de verkoop echt hard ziet instorten worden de heren daar in Japan misschien wakker.

Koop een Kindle, een iRiver, een BeBook of whatever dan ben je gelijk van al het gezeur af. De Kindle heeft nu net op tweakers de gouden steeksleutel van beste ereader gewonnen.

No flame, er is meer keuze in de wereld dan Sony. Verruim de blik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 19:28:
.

Zeer domme opmerking.... waarom denk je dat iedereen zo met smart zit te wachten op die update ?
Misschien omdat ze al een Sony hebben die nu niet goed werkt ?
En dan kom jij met een,je moet niet zeuren,koop maar een Kindle, opmerking.
Als men dat van te voren geweten had, had men dat ook wel gedaan denk ik.
Het merendeel wacht op een fix omdat ze al een apparaat hebben gekocht en deze niet terug kunnen brengen.
En dan is jouw oplossing,koop een ander merk.
Welja, flikker weg die Sony,koop een ander merk, goed voor de economie.
Je mag dan wel 10 pagina's hebben zitten lezen ( waarom, als je je zo opwindt erover dan ga je dat toch niet doen,of hou je van SM ? ) maar erg goed heb je dat dan niet gedaan.
No flame, lees eens beter en show wat empatie,het woord staat vast wel ergens op Google.

[ Voor 9% gewijzigd door Nick39 op 02-12-2011 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef

Steef

GoT's Most Eaten

Verwijderd schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 19:28:
Zit met stijgende verbazing de reacties hier te lezen, 10 pagina's lang gekreun en geklaag anderhalve maand lang. Het is gewoon op het obsessieve af al dat blindstaren op Sony of ze het misschien fiksen.
Halloooooo, of er geen concurrende merken zijn met ereaders die geen problemen kennen. Hoe lang wil je wachten tot het geduld op is, een week, een maand, jaar?! Pas als Sony de verkoop echt hard ziet instorten worden de heren daar in Japan misschien wakker.

Koop een Kindle, een iRiver, een BeBook of whatever dan ben je gelijk van al het gezeur af. De Kindle heeft nu net op tweakers de gouden steeksleutel van beste ereader gewonnen.

Wederom, als je last hebt van het topic: Blijf er uit. De reader functioneert niet fatsoenlijk, vanzelfsprekend staat het topic over de hoofdklacht vol klachten.

Wat wil je bereiken met zo'n reactie? Of heeft het land der e-readers tegenwoordig ook last van fanboys :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
Nick39 schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 19:45:
[...]

Zeer domme opmerking.... waarom denk je dat iedereen zo met smart zit te wachten op die update ?
Nick39 heeft wel een beetje gelijk mbt het vele geklaag over de releasedatum van de update. Ik heb ook problemen, maar ik ga niet elke dagen klagen over een update die nog niet komt.

Uiteraard: sony moet asap met die update komen, maar die paar dagen / weken....boeien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 19:45:
[...]

En dan kom jij met een,je moet niet zeuren,koop maar een Kindle, opmerking.
Als men dat van te voren geweten had, had men dat ook wel gedaan denk ik.
Het merendeel wacht op een fix omdat ze al een apparaat hebben gekocht en deze niet terug kunnen brengen.
En dan is jouw oplossing,koop een ander merk.
Welja, flikker weg die Sony,koop een ander merk, goed voor de economie.
Je mag dan wel 10 pagina's hebben zitten lezen ( waarom, als je je zo opwindt erover dan ga je dat toch niet doen,of hou je van SM ? ) maar erg goed heb je dat dan niet gedaan.
No flame, lees eens beter en show wat empatie,het woord staat vast wel ergens op Google.
Leer lezen; ik zeg helemaal niet koop maar een Kindle. Ik zeg er is meer in het leven als Sony PRS-T1 en dat soort berichten hoor je hier niet. Natuurlijk is het hartstikke vervelend als je nieuwe aankoop brak is en wereldwijd ook nog eens met een vage respons van Sony.
Dat vervolgens iedereen hier heel mak gaat wachten en elkaar in slaap gaat zitten zingen tot een fiks die er misschien helemaal nooit komt vindt ik echt heel erg bijzonder voor een tweaker. Als je nieuwe Acer laptop kapot uit de doos kwam ga je ook niet denk ik maanden zitten wachten op een fiks? Dan kun je altijd retourneren, tenzij je een jaar gaat zitten wachten met een kapot ding.

Dat heeft niks met fanboy gedrag te maken, puur verbazing om het volgzame gedrag hier. Meer van wordt eens wakker mensen, er bestaat ook nog zoiets als alternatieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
kielkiel schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 21:53:
Uiteraard: sony moet asap met die update komen, maar die paar dagen / weken....boeien!
Maar als Sony zegt eind November dan verwacht je eind November. Dan op de laatste dag van November (blijkbaar kon men het niet zien aankomen) is het sorry, kleine vertraging, het is op een haar na af maar wordt 2 December. Dus blijkbaar is dat op dat moment de laatste informatie en heel erg specifiek. Dan op 2 December is het opeens midden December (met dank voor uw geduld). Blijkbaar was op 30 November niet te voorzien dat er niet voor 2 dagen maar er nog voor 2 weken werk lag. Gewoon onbetrouwbaar. Wees dan helder en leg het uit. Of iemand roept maar wat zonder het echt te weten, zoals ook de klanten service van Sony zomaar maar wat zegt zonder maar iets te weten.

De bug vind ik tot daar aan toe, daar kan ik nog wel even mee leven, zo vaak slaat hij nu ook weer niet op hol. Maar waar ik me kapot aan erger is het gedrag van Sony. Alsof het een kneuterig prutsbedrijfje is dat beroerd gemanaged wordt. En dat voor een Multinational. Gewoon nul interesse in de klanten. Klanten als champions behandelen "keep 'em in the dark and feed them with shit".

Duidelijk zo? Als Sony normaal communiceert en uitlegt zoals het zit dan is dat prima. Sony Europa heeft nog geen woord gerept, noppes, yente, nada. Sony USA is net iets verder, maar ook niet heel veel, maar zegt in elk geval nog dát er een probleem is en dát een update komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
Verwijderd schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 22:22:
Ik zeg er is meer in het leven als Sony PRS-T1 en dat soort berichten hoor je hier niet.
Dit is het "Problemen met de Sony PRS-T1: schermfreezes" topic. Waar zou dat nou over gaan denk je. Wat wil je nu, hier over Kindles, de Euro crisis, The Voice Of Holland en corrupte Buma bestuurders praten (om maar eens wat meer dingen in het leven te noemen)? Wordt je meteen weggejorist door de Joris van dienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 22:22:
[...]

Leer lezen; ik zeg helemaal niet koop maar een Kindle. Ik zeg er is meer in het leven als Sony PRS-T1 en dat soort berichten hoor je hier niet. Natuurlijk is het hartstikke vervelend als je nieuwe aankoop brak is en wereldwijd ook nog eens met een vage respons van Sony.
Dat vervolgens iedereen hier heel mak gaat wachten en elkaar in slaap gaat zitten zingen tot een fiks die er misschien helemaal nooit komt vindt ik echt heel erg bijzonder voor een tweaker. Als je nieuwe Acer laptop kapot uit de doos kwam ga je ook niet denk ik maanden zitten wachten op een fiks? Dan kun je altijd retourneren, tenzij je een jaar gaat zitten wachten met een kapot ding.

Dat heeft niks met fanboy gedrag te maken, puur verbazing om het volgzame gedrag hier. Meer van wordt eens wakker mensen, er bestaat ook nog zoiets als alternatieven.
Maat... je zit in een topic over schermfreezes van de Sony dus hier hoor je idd geen berichten over andere readers.
Daar zijn andere topic's voor.
Sterker, een moderator grijpt in als je over andere readers gaat beginnen.
Had je verder gelezen,en echt gelezen,dan had je gezien dat ik niet als een mak schaap zit te wachten maar die dingen al terug had gestuurd.
Je leest dus zelf niet,je zit te zeuren in een topic over Sony Schermfreezes dat er niet gepraat wordt over andere apparaten.
Las je nou echt verder terug dan zie je dat ik met emulators en andere dingen actief bezig ben om ANDEREN te helpen.
Dat ik daar zelfs weer even een reader heb geleend.
Dat anderen filmpjes maken en dergelijke
Er bestaan zat alternatieven,maar NIET in DIT topic.

(ik heb 2 stuks 650, een NOOK,een Bebook one en morgen komt er nog een Bebook Club, dus alternatieven zat.)

Met iedere post laat je alleen maar zien dat je absoluut niet weet waar je zit te praten,waar je het over hebt,en dat niemand als een mak stel schapen bezig is.
Misschien helpt het als ik het dik en met hoofdletters tik:
DIT TOPIC GAAT OVER DE PROBLEMEN MET DE SONY PRS-T1 SCHERMFREEZES.
Dus waar zou men het hier nou over hebben,in een topic dat speciaal hiervoor gemaakt is, de kwaliteit van de Kruidvat Pepernoten ?

Voor vergelijkingen over andere merken en dergelijke ga je dus naar:
E-readers vergelijken: Kindle versus Sony PRS-T1
Maar een aantal mensen zit,doordat de bug zich niet bij iedereen op een bepaalde tijd liet zien,vast aan de aankoop,en die willen graag een oplossing.
En het merendeel wil daar ook best desnoods een half jaar op wachten.
Ik denk alleen niet dat het merendeel door Sony steeds verrast wil worden op een update datum,die in een week tijd 3 keer verschoven wordt.

(pe1dnn je was me voor, ik had de reply al geopend maar liet me afleiden door Garfield)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aangezien ik nogal wat commentaar krijg: ik was altijd een grote voorstander van Sony,maar altijd open minded naar andere merken. (die ik ook heb) In het verleden actief betrokken geweest bij het PRS Plus project,Android telefoon,tablet modding.Hybride PC (draaiend onder android en windows) en het android stick project voor de Asus Eee laptop (de 901) die met een opstart stick geheel onder android draait.
Blokker (xiron) tablets van 99 hacken, flashen, betrokken o.a. bij Uberoid. Toen kwam de prs-t1 en dat werd een digitale puzzle,gehackt was ie al snel, en toen kwamen de problemen.
Via een test-rom en 2 android emulators en daar diverse dingen op gedraaid,maar dat is wat anders dan de echte hardware.
Hoewel ik de Sony PRS-T1 allang weer had weggedaan (er komen straks ook 2 kindle touch aan als ze gereleased worden) bleef ik getriggerd door het probleem,verdorie .. waar ligt het aan, het enige dat ik niet kan emuleren is het scherm zelf, dat is nu eenmaal hardware, en de hardware in het ding zelf.
Ik wilde mensen helpen, is dat zo verkeerd ?
Wat ik kon vinden,heb ik bij Sony gedeponeerd ( o.a. het verkeerd selecteren van een woord in het woordenboek waarbij ook een letter van het volgende woord werd meegenomen) en daar is ook een patch voor gekomen. Toen de update voor het grotere probleem werd aangekondigd,was dat voor mij dan ook het ontbrekende deel van de puzzle. Je verzameling is bijna compleet,en je hebt alleen dat stukje nodig. Boos ook op Sony omdat zoveel mensen hun input hebben gegeven, PE1DNN die zelfs slaagde als eerste het probleem te filmen, de woordenboek patch,maar zelfs geen woordje van dank.
Die update is voor mij dat laatste deel van de puzzle, die dan niet uitkomt.
Daarom ben ik zo actief hier, ik wil er uit komen,niet voor mezelf want ik ben happy met mijn 650's,maar er zit een veel groter deel achter,niet alleen de gedupeerden op tweakers,er zijn talloze mensen op mobile read,op fora zelfs in Australie.

Ik heb nu.nl gevraagd of zij iets kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Versie 1.0.00.09010 van de testreader gaf gelijk al de problemen.
Ben nu over naar de internationale rom 1.0.02.10280

Ik kan niet naar Bol.Com meer in de reader Store, maar ga gelijk naar de Reader Store van Sony.
Heb nu de functie openbare bibliotheek en Google Books er bij, en ga nu eens met deze rom spelen.
Ik zoek de Nederlandse rescue er wel een keer bij,als die er is.
Hou jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

@Nick39: Dat is raar mijn PRS-T1 draait ook 1.0.02.10280 maar die kan gewoon naar Bol.com en als ik de regio instel op Verenigde Staten ga ik ook gelijk naar de Reader Store van Sony.
Wat er dan anders is aan jouw versie van de rom weet ik dan ook niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sjaool schreef op zondag 04 december 2011 @ 14:15:
@Nick39: Dat is raar mijn PRS-T1 draait ook 1.0.02.10280 maar die kan gewoon naar Bol.com en als ik de regio instel op Verenigde Staten ga ik ook gelijk naar de Reader Store van Sony.
Wat er dan anders is aan jouw versie van de rom weet ik dan ook niet. ;)
Die komt uit een andere bron... (Boroda).. >:)
Ik heb er een met een mmcblk2p10.img van 104.811.840 en een mmcblk2p9.img van 50.356.224
en een met mmcblk2p10.img van 134.242.304

Bij de laatste wil de sony update software updaten.
Wil even spelen tussen beiden, heb ook nog de 1.0.00.09010 maar zoek nog de resque set 1.0.00.9270 en dan liefst niet de exe... de nieuwe updates hebben een crc check en die wil ik liever niet...gedonder met root access en zo >:)

Adobe heeft mijn maximale apparaat reeks nu verhoogd naar 10, kon niet meer machtigen ;)

[ Voor 38% gewijzigd door Nick39 op 04-12-2011 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Aha, dus dat is eigenlijk helemaal geen 1.0.02.10280 rom maar een soort van Frankenstein rom.
Lijkt mij niet handig als er twee versies van een rom met hetzelfde versienummer in omloop zijn.
Maar goed wat wil je met al die tweakers. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sjaool schreef op zondag 04 december 2011 @ 15:58:
Aha, dus dat is eigenlijk helemaal geen 1.0.02.10280 rom maar een soort van Frankenstein rom.
Lijkt mij niet handig als er twee versies van een rom met hetzelfde versienummer in omloop zijn.
Maar goed wat wil je met al die tweakers. ;)
Ze hebben dezelfde nummering omdat ze op dezelfde basis rom van Sony zijn gebaseerd,de basis rom heeft de problemen, de "frankenstein rom" heeft root access zodat ik wat meer op de processen kan letten die (vast) lopen, anders heb ik niets aan mijn test reader want de officiele update komt nog niet uit,pas over minimaal 14 dagen en ik moet er toch iets mee doen.
Wat me tot nu toe opvalt ( android kwaaltje) is dat lopende processen niet worden gekilled als je ze afsluit.
Heb je dus zitten internetten en je gaat door aan je boek,dan draait op de achtergrond het browser proces nog, maar ook een eerder bekeken venster, ga je dan lettertype's veranderen dan ontstaat er al een conflict want je boek lees je met lettertype a terwijl op de achtergrond het HTML venster nog draait met lettertype b.
Dat gaat nooit lang goed... heel onlogisch allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
Nick39 schreef op zondag 04 december 2011 @ 17:56:
[...]want de officiele update komt nog niet uit,pas over minimaal 14 dagen[...]
Dat is wel optimistisch. Er zal een release zijn over ongeveer 14 dagen, dat is zeker. De release zal bestaan uit 1 van de 2 volgende:
  1. De release is de vrijgave van een nieuw bericht met daarin de volgende release datum aanwijzing
  2. De release is daadwerkelijk de update
Afgaande op de historie is de meest voor de hand liggende optie 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist

jdwrist

m.a.w. we wachten rustig af tot dat de update daadwerkelijk te downloaden valt van de sony website.

En tot die tijd zullen wij als brave kijkbuiskindertjes ( scrable 3 x woordwaarde) afwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
jokapo schreef op zondag 04 december 2011 @ 22:37:
En tot die tijd zullen wij als brave kijkbuiskindertjes ( scrable 3 x woordwaarde) afwachten
Kijkbuiskindertjes? Dit gaat over een eReader hoor, dus boeklezertjes :) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pe1dnn schreef op zondag 04 december 2011 @ 23:44:
[...]
Kijkbuiskindertjes? Dit gaat over een eReader hoor, dus boeklezertjes :) ...
Zolang we geen slachtoffers worden,vind ik het goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nevorna
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-08 11:16
Jongens..
Er is in ieder geval al een Reader-update voor de PC :
http://www.sony.nl/suppor...update_Reader_PC_v1_11230

Zou dit een teken zijn dat de firmware-update ook snel komt?
Ik ben hem in ieder geval al aan het downloaden..
Ben benieuwd..

[ Voor 27% gewijzigd door Nevorna op 06-12-2011 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVlo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 26-03 13:57
Nevorna schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 12:12:
Jongens..
Het wachten is volgensmij beloond! :
http://www.sony.nl/suppor...update_Reader_PC_v1_11230

Ik ben hem in ieder geval al aan het downloaden..
Ben benieuwd..
Dit lijkt mij een update voor de PC applicatie, geen firmware voor de Reader...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist

jdwrist

DeVlo schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 12:17:
[...]

Dit lijkt mij een update voor de PC applicatie, geen firmware voor de Reader...
Verbeteringen
Deze update (1.1.04.11230) voor Reader™ PC behandelt de volgende onderwerpen:

•Verbetering van de stabiliteit en prestatie
Reader for PC is een gloednieuwe applicatie die de bestaande klanten van Reader Library een vlottere, vriendelijkere en verbeterde ervaring biedt en mogelijkheden van Reader Library met enkele nieuwe functies aanvult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wel merkwaardig, ik heb een upgrade gedraaid van Boroda (recovery set van laatste voor handen zijnde firmware) en heb tot nu toe op mijn test prs-T1 geen enkel probleem meer gehad de laatste 4 dagen.. op de oude firmware was het in een uur raak..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
Nick39 schreef op woensdag 07 december 2011 @ 09:49:
Wel merkwaardig, ik heb een upgrade gedraaid van Boroda (recovery set van laatste voor handen zijnde firmware) en heb tot nu toe op mijn test prs-T1 geen enkel probleem meer gehad de laatste 4 dagen.. op de oude firmware was het in een uur raak..
Goed teken dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik klop het nog ff af... rom is gebaseerd op 1.0.02.10280 maar updaten gaat natuurlijk niet via sony, die hebben alleen een update op 1.0.00.09010 die dan het systeem upgraded naar 1.0.02.10280,de rom die ik heb is een volledige 1.0.02.10280, die moet je installeren door een micro sd card in de reader te stoppen (leeg) dan run je vanaf je pc een batch file,die installeert ie dan op de microsd in je reader,herstart 2 keer,dan moet je home en menu knop ingedrukt houden en installeert de rom.
Nadeel is dus dat je boeken bewaard blijven maar je ADE registratie verloren gaat, je moet je apparaat dus weer opnieuw machtigen, zit je al aan de 5 of 6 activaties dan moet Adobe je account uitbreiden naar meerdere readers.
De sony update laat de reader in orde en ook de activatie,maar ik hou niet zo van een rom over een rom,je weet nooit wat er achterblijft van de oude versie, ik heb dus een hele schone volledige 1.0.02.10280 erop gegooid en tot nu toe houdt ie zich goed ..
Hoewel,verzekeringen hebben daar zo'n mooi regeltje voor, in het verleden behaalde resultaten..enz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef

Steef

GoT's Most Eaten

Nick39 schreef op woensdag 07 december 2011 @ 09:49:
Samen met een aantal andere Tweakers is mij toch opgevallen dat het probleem na een eerste factory reset lijkt te verdwijnen. Na de eerste keer gedraagt mijn reader zich prima, ruim 3 boeken verder.

Wat ik daarmee wil zeggen: even goed rondklooien nick, probleem lijkt maar moeizaam te triggeren :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ThaRabbit schreef op donderdag 08 december 2011 @ 20:34:
[...]

Samen met een aantal andere Tweakers is mij toch opgevallen dat het probleem na een eerste factory reset lijkt te verdwijnen. Na de eerste keer gedraagt mijn reader zich prima, ruim 3 boeken verder.

Wat ik daarmee wil zeggen: even goed rondklooien nick, probleem lijkt maar moeizaam te triggeren :9
In princiepe doet de Boroda resque een factory reset,dus dat zou een verklaring kunnen zijn.
Ik heb hem nu draaien in de simulator maar het probleem in de simulator is natuurlijk dat de fisieke hardware ontbreekt,en als het probleem ontstaat tussen hard en software zal de emulator dat niet aantonen.
Ik ben dus nu gewoon expres handelingen aan het verrichten die eigenlijk niet kunnen zoals de router uitzetten terwijl er een draadloze verbinding is met internet, heel snel bladeren,veranderen van lettertype,vergroten,verkleinen, "foute e-books" waar ik expres zo'n beetje elke tag verkeerd heb gezet en waarbij broertje 650 zegt, forget it,ik stop,maar de prs-T1 gaat gewoon door.
Snel in en uitsteken van de usb laad aansluiting,verzin het maar,geen last.

Van de dealer heb ik naast de echte Sony cover ook een Gecko cover gekregen ( zonder lampje ) en dat ding is echt 100 keer beter dan het plastic/leer ding van Sony, voordeel van de Gecko is dat de wat spiegelende (maar niet hinderlijk spiegelende) zwarte behuizing van de reader wordt afgedekt,en de door Sony verkochte cover spiegelt als ie open ligt echt als een gek,afschuwelijk met een lampje er bij,en ik kraak nooit snel Sony dingen af,maar het plastic waar je de reader in klikt zou ik als ik het gekocht zou hebben eerst met schuurpapier bewerken, wat een lichtweerkaatsing,die originele cover verpest de hele reader,welke idioot maakt dat click ding van hoogglans ?
Dus zonder de dealer te willen promoten of Gecko, als je voor een cover gaat, laat dat originele dure Sony spiegel ding liggen en ga voor de Gecko,kost ook nog eens 10 euro minder (24,95) maar vooral het spiegelen van de originele cover is verschrikkelijk,of koop een willekeurige andere cover,maar laat de zwarte Sony cover liggen,want er valt haast niet mee te lezen (persoonlijke mening) in lamplicht.
Zonde,want hij past natuurlijk perfect hoewel die van Gecko er ook als een fluwelen handschoen omheen past, dus daar heb ik gelijk ook een koop optie op gedaan maar de originele cover gaat terug.
Het vervelende is dus nu alleen, dat zowel in de simulator als in het echt, de PRS-T1 niet meer vastloopt of gaat bladeren.

[ Voor 18% gewijzigd door Nick39 op 09-12-2011 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
Een factory reset na een firmware update is voor mij standard procedure. Voor de gemiddelde android foon betekent het achterwege laten van die reset een beste kans op een instabiel apparaat. Hetzelfde doe ik dus maar met de reader.

Verder vind ik die Sony cover prima. Als er geen licht is zit ie daarin, lampje aan en lezen maar. Als er wel licht is wip ik 'm er sowieso uit omdat ik dan geen zin heb om het gewicht van een hoesje (welk hoesje dan ook) vast te houden. Het voordeel van het ding is verder dat ie echt stevig is en de reader dus goed beschermd is als ie in een rugzakje gemikt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVlo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 26-03 13:57
Nick39 schreef op donderdag 08 december 2011 @ 23:56:
Het vervelende is dus nu alleen, dat zowel in de simulator als in het echt, de PRS-T1 niet meer vastloopt of gaat bladeren.
Lol. Jaja, het leven van een echte tweaker gaat niet over rozen. ;)

Mogen we nu misschien stilaan concluderen dat we een prima apparaat hebben aangeschaft? Ik ben in ieder geval erg tevreden met zowel de Reader als de cover mét licht van Sony. Beste aankoop van het jaar wat mij betreft. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DeVlo schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 13:02:
[...]

Lol. Jaja, het leven van een echte tweaker gaat niet over rozen. ;)

Mogen we nu misschien stilaan concluderen dat we een prima apparaat hebben aangeschaft? Ik ben in ieder geval erg tevreden met zowel de Reader als de cover mét licht van Sony. Beste aankoop van het jaar wat mij betreft. :)
Nou mijn 650's vind ik nog steeds de beste aankoop van het jaar, Sony is niet voor niets bezig met een bugfix voor de prs-T1 dus er zit wel degelijk iets in wat niet hoort,ik ben voor de dealer een testcase en tot ie van mij groen licht krijgt verkoopt ie ze niet, hij heeft wel nieuwe besteld en uit die bestelling krijg ik er ook nog een,want het zou exemplarisch kunnen zijn.
Straks dus 2 prs-T1,dat maakt het testen eerlijker.
@Jellinek
Wat de covers betreft is dit natuurlijk niet echt het beste forumdeel,maar ik heb er gewoon een paar bij gekregen en de originele van Sony spiegelt gewoon enorm,terwijl die van de 650 en 600 fantastisch zijn.
Die van Gecko is goedkoper,en heeft zelfs een aparte plek voor de stylus en is op zijn minst net zo stevig,het leer is zelfs 2 mm dikker ( ja je bent tweaker of niet ) en heeft een magneet sluiting met band, de originele prs-T1 cover blijft zelfs ietsjes open staan omdat het magneet sluit deel van de 505,600 en 650 er niet meer is, zelfs na een dag met zo'n postbode elastiek blijft ie nog open staan zodra je het elastiek weghaalt.
Voor mij is de cover feitelijk niet zo van belang als bescherming,maar waar Sony met de 650 al de mist in ging is,hoe hou je in bed,zonder cover, dat ding fatsoenlijk beet zonder hem als het ware in je hand te moeten knellen.
De cover gebruik ik juist wel in bed, simpelweg omdat je het apparaat beter vast kan houden en dan is die spiegel niet fijn.
Ze hadden gewoon van Sony een matte kleur zwart moeten gebruiken,nu heb je een hele spiegelende lijst rond je reader,terwijl de vorige covers prima waren,hier kan je gerust spreken van een designers fout.
Voor vervoer is de Gecko dikker dan de originele Sony Cover,maar ik heb de originele sleeve van de 600 nog,ik probeer gewoon een eerlijke mening over de cover te uiten,ik heb hiervoor altijd originele covers van Sony gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
Ach, nu we toch al bruut off-topic zijn en er even geen nieuws te melden is over de firmware (sorry RoD ;)):

@Nick39
Ieder zijn mening inderdaad :) Ik zie alleen niet wat je precies vindt spiegelen aan de cover. Het enige dat spiegelt is de reader zelf omdat de cover de voorkant niet bedekt en Sony een glimmende reader een goed idee vond (ik niet :|). Dat de cover een beetje openstaat als ie nieuw is heb je gelijk in. Ook als je 'm omvouwt is ie dan niet altijd recht omgevouwen. Bij mij is dat echter na een aantal weken helemaal verdwenen, het plastic is wat soepeler geworden na gebruik en hij sluit nu netjes af. Ik kan het ding dan ook niet afraden aan andere gebruikers. Het enige nadeel is het gewicht incl. batterijtje.

Gelukkig zijn er voor mensen met verschillende eisen ook verschillende produkten op de markt :)

[ Voor 14% gewijzigd door Bundin op 09-12-2011 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 108rogar
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23:42
Terug on-topic: Ik heb zojuist mijn nieuwe PRS-T1 aan mijn laptop gehangen om eens te kijken wat dat reader prog inhoudt, en ik kreeg gelijk die update 1.0.03.11140. Dus hij is live blijkbaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef

Steef

GoT's Most Eaten

108rogar schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 15:35:
Terug on-topic: Ik heb zojuist mijn nieuwe PRS-T1 aan mijn laptop gehangen om eens te kijken wat dat reader prog inhoudt, en ik kreeg gelijk die update 1.0.03.11140. Dus hij is live blijkbaar. :)
Windows Link:
ftp://ftp.vaio-link.com/p..._UPDATER_1.0.03.11140.EXE

MAC link:
ftp://ftp.vaio-link.com/p...3_11140/PRS-T1Updater.dmg

De changelog is helaas erg vaag m.b.t. de wijzigingen:
This update is applicable for PRS-T1 (1.0.03.11140) to address the following issues:
- Improved touch panel functionality
- Improved stability when searching the dictionary
- An Internet connectivity problem which only appears under certain conditions is fixed.
- Improved DRM contents compatibility
Heeft iemand hier de garantie voorwaarden ook bekeken? Leuk hoe hierin word vermeld dat de reader for pc software niet onder garantie valt, als die wat verkloot is dat "eigen risico". Fijn, gezien Sony deze software levert om je aangeschafte boeken te beheren :/

*edit*

Update toegepast, hij is niet ontploft :)

Schijnbaar beinvloed de update de installatie van third party apps niet:
http://www.the-digital-re...dated-hacks-not-affected/
And now that the update is done, I can report that it did not affect the hacks. My Sony Reader Wifi is still a 6″ Android tablet. Both the Kindle app and the CoolReader app work just fine.

[ Voor 39% gewijzigd door Steef op 09-12-2011 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaaf, vanavond even updaten. (Niet dat ik enig probleem ondervonden heb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
Altijd leuk wat die marketing jongens bedenken "- Verbeterde functionaliteit van het aanraakscherm.". Je verzint het niet maar het klopt ook nog, tenminste als het nu echt is opgelost. Dat laatste weten we denk ik al snel met zo veel gebruikers. Ik ga hem nu installeren, gewoon via de Reader software die hem download en opstart.

Update: De Duitsers hadden wat problemen met DRM boeken die niet gelezen konden worden, dat probleem is in elk geval opgelost.

[ Voor 16% gewijzigd door pe1dnn op 09-12-2011 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Nick39 schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 13:36:
[...]
Wat de covers betreft is dit natuurlijk niet echt het beste forumdeel,maar ik heb er gewoon een paar bij gekregen en de originele van Sony spiegelt gewoon enorm...
Sorry hoor, maar het rode kunststof van mijn cover spiegelt totaal niet. Het kunststof waar de PRS-T1 in vastklikt is van een soort bordeauxrode matte kunststof gemaakt en spiegelt dus niet. De reader spiegelt wel maar dat is niet echt hinderlijk, zeker als je het lampje niet op het plastic laat schijnen.
O.k. de cover is te duur voor wat je krijgt maar ik vind het nog steeds de mooiste cover voor de PRS-T1.

De Gecko en alle andere cover komen te lomp/groot op mij over en alle oplossingen om de reader vast te maken vind ik maar knullig. Maar goed, zo heeft ieder zijn voorkeur. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sjaool schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 00:43:
[...]

Sorry hoor, maar het rode kunststof van mijn cover spiegelt totaal niet. Het kunststof waar de PRS-T1 in vastklikt is van een soort bordeauxrode matte kunststof gemaakt en spiegelt dus niet. De reader spiegelt wel maar dat is niet echt hinderlijk, zeker als je het lampje niet op het plastic laat schijnen.
O.k. de cover is te duur voor wat je krijgt maar ik vind het nog steeds de mooiste cover voor de PRS-T1.

De Gecko en alle andere cover komen te lomp/groot op mij over en alle oplossingen om de reader vast te maken vind ik maar knullig. Maar goed, zo heeft ieder zijn voorkeur. ;)
Het kan zijn dat er een verschil is tussen rood en zwart, zwart piano reflecteert nu eenmaal meer, en surprise or not, op zwart zie je ook meer stof, en ik heb het hier over de standaard cover niet die met het lampje want die heb ik hier niet, de Gecko "lijkt" heel lomp maar ik was natuurlijk wel in de luxe positie dat ik alles te leen krijg,dus ik heb het voor het kiezen zonder te hoeven betalen (tenzij ik het houd,maar ik heb afgesproken de nieuwe firmware eerst te proberen,want wie zegt dat het DE firmware is die het page flipping gedoe zou moeten verhelpen...) In tegenstelling dan tot de rode is het zwarte plastic waar je de reader insteekt niet mat maar glanzend.
Wel denk ik dat uiteindelijk het fluweel aan de binnenkant van de Gecko wat meer zal slijten.
Hij (de dealer) had ook nog wat andere covertjes,met schuine elastiekjes, die waren in elk geval helemaal niets en die van Hama zaten zelfs over de knopjes heen... lijkt me toch dat als je een cover ontwerpt je even probeert of het past.
De Gecko (zonder lampje voor alle duidelijkheid) is kleiner dan de originele Sony en daarom heb ik daarvoor gekozen, maar nogmaals,de cover is voor mij alleen om beter vast te kunnen houden met lezen,niet zo voor vervoer, die 10 euro extra voor de originele storen me totaal niet,dus ik ben echt over gegaan op het uiterlijk.
Maar die van Sony komt in een mooi doosje en die van Gecko in een envelop... dat zal ook wel schelen.
Ik ga nu eerst met de nieuwe firmware spelen.
(ik mis trouwens mijn klokje en batterij Symbool van de 650 nog steeds)

N.B. Ik heb ff op de Gecko site gekeken en ik blijk hier de luxe versie te hebben, de standaard van 19,95 ziet er niet uit qua bevestiging, de "deluxe" wel.
http://www.geckocovers.com/images/Sony_covers-0008.jpg (ik heb um dus in het zwart)

[ Voor 6% gewijzigd door Nick39 op 10-12-2011 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Op die foto ziet de Gecko er wel mooi uit alleen snap ik niet dat het lipje voor de sluiting aan de linkerkant zit en niet rechts. Ook hadden ze de cover met een magneetsluiting kunnen uitvoeren, dat zou volgens mij nog weer mooier geweest zijn.

Dat fluweel zal inderdaad wel gevoelig zijn voor slijtage maar daar heeft de Sony cover volgens mij ook last van. De luxe versie met lampje vind ik in ieder geval ronduit lelijk. Dat lampje had best wat subtieler weggewerkt kunnen worden. Nu zit je met een dikke bult achterop de cover,

Het is in ieder geval goed dat er eindelijk wat meer keuze is in covers voor de PRS-T1. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
sjaool schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 20:50:
Op die foto ziet de Gecko er wel mooi uit alleen snap ik niet dat het lipje voor de sluiting aan de linkerkant zit en niet rechts.
Off topic hier, mijn reactie hierop in het Sony PRS-T1 topic. http://gathering.tweakers...message/37299161#37299161

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob-bo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-09 21:03
En? Helpt de update?

Ik zit er over te denken om de Sony te kopen maar alleen als de problemen verholpen zijn met deze update..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat, ga je Sony kopen?
Denk niet dat dat je problemen oplost :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zap_pa
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10-09 22:19
Ben ook benieuwd of de laatste update de bekende probelemen verhelpt.
Heb de reader voor mijn Moeder gekocht, ben al lang blij dat ze nu 'digitaal' bezig is.
Haar kennende weet ik dat zij bij 'eventuele problemen' niks zal zeggen.
Daarom verneem ik graag jullie ervaringen.

^ waarom dat infantiele antwoord 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Zap_pa op 11-12-2011 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 11 december 2011 @ 15:58:
Wat, ga je Sony kopen?
Denk niet dat dat je problemen oplost :p
Flauw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef

Steef

GoT's Most Eaten

rob-bo schreef op zondag 11 december 2011 @ 15:41:
En? Helpt de update?

Ik zit er over te denken om de Sony te kopen maar alleen als de problemen verholpen zijn met deze update..
Het probleem kwam maar zeer zelden voor en schijnt na een eerste reset nog minder voor te komen, het is dus moeilijk om zo kort na de update al aan te geven of het probleem is verholpen :)

Ik heb inmiddels weer een boek gelezen na de update, maar tussen deze update en mijn eerste en enige factory reset heb ik 3 boeken probleemloos kunnen lezen. We zullen het dus waarschijnlijk een aantal weken aan moeten kijken voor wij hier iets zinnigs over kunnen zeggen.

Tot dusver is mij na deze update nog geen crash voorgekomen.

[ Voor 4% gewijzigd door Steef op 11-12-2011 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn excuses voor mijn impulsieve reactie. :p Ik krijg alleen altijd die neiging als mensen zeggen dat ze een "merknaam" gaan kopen. Of als ze er over spreken.

"Ik heb vandaag de sony geüpdated." bv. Je hebt compleet geen idee waar die persoon het over heeft, tenzij je de verdere context van het verhaal kent.
[/offtopic]

Anyway, ik heb de update ook uitgevoerd op mijn PRS-T1, en heb tot nu toe geen enkele problemen ondervonden. Wel heb ik het gevoel dat de reader iets sneller reageert dan eerst. Dus dat is alleen maar goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09-09 08:20
Heb de update doorgevoerd op beide readers. Helaas werkte bij mij de MAC-versie niet, dus ik heb de PC-versie maar gedownload op een oude reserve laptop. Dat werkt gelukkig prima.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 20:32
Wil iemand hier posten of de update van vandaag daadwerkelijk het freeze probleem oplost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
maniak schreef op maandag 12 december 2011 @ 10:38:
Wil iemand hier posten of de update van vandaag daadwerkelijk het freeze probleem oplost?
Tja wanneer weet je dat zeker?? Als het goed is merk je dat pas na het lezen van een aantal boeken...dus of dat vandaag wordt.... ;-)

[ Voor 5% gewijzigd door kielkiel op 12-12-2011 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 11 december 2011 @ 22:04:
[...]

Mijn excuses voor mijn impulsieve reactie. :p Ik krijg alleen altijd die neiging als mensen zeggen dat ze een "merknaam" gaan kopen. Of als ze er over spreken.

"Ik heb vandaag de sony geüpdated." bv. Je hebt compleet geen idee waar die persoon het over heeft, tenzij je de verdere context van het verhaal kent.
[/offtopic]

Anyway, ik heb de update ook uitgevoerd op mijn PRS-T1, en heb tot nu toe geen enkele problemen ondervonden. Wel heb ik het gevoel dat de reader iets sneller reageert dan eerst. Dus dat is alleen maar goed :)
Ben het niet helemaal met je eens, je zit in een topic met de naam Sony PRS-T1: Schermfreezes, als iemand hier dan roept dat ie zijn Sony heeft geupdated,mag je aannemen dat het over de PRS-T1 gaat,want daar gaat dit topic over.
Topicstart legt ook vrij duidelijk uit waar het over gaat,dus als het onduidelijk is voor een persoon dan heb ik toch zoiets van,dan is hij/zij het Tweakers nivo nog niet echt waardig.
Maar goed, het vastloop probleem, ik snap wel dat mensen willen weten of dat met de genoemde update is verholpen,maar ik hou daar toch een slag om de arm, bij een aantal mensen ontstonden de problemen pas na een paar dagen, ik had er na een volledige installatie ook geen last meer mee.
Ik begrijp wel dat Sony uit concurrentie overwegingen niets mededeelt,maar ik ben toch benieuwd wat het triggerde,als je dat weet kan je ook gerichter proberen uit te vinden of het er nu echt uit is.
Ik heb nog steeds een beetje het gevoel van, over 10 minuten komt ie toch nog,hoewel dat nergens op gebaseerd is.
Dus, is het verholpen, geen idee,het is in elk geval blijkbaar nog niet terug gekeerd.

/edit
kielkiel was me net voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitflusher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 21:45

bitflusher

flushed die *** pc

Misschien is het handig om OP te wijzigen met in ieder geval een vermelding van de update en een linkje.

Verder is een nieuwe poll misschien wel handig:
Heb jij na updaten naar 1.0.03.11140 nog last van problemen?
- Ja (en vermeld in dit topic hoe en hoevaak)
- Nee, heb 1 boek gelezen
- Nee, heb 2 tot 4 boeken gelezen
- Nee, heb meer dan 5 boeken gelezen
- Ik durf niet te updaten/anders

Persoonlijk heb ik nog geen heel boek uitgelezen en kan nog niets zinnigs zeggen. Het kwam ongeveer een keer in de 2 weken voor met de oude firmware. Met de nieuwe firmware is het in ieder geval nog niet gebeurd, Ik ben wel weer meer gaan swypen om paginas om te slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
bitflusher schreef op maandag 12 december 2011 @ 12:49:
Persoonlijk heb ik nog geen heel boek uitgelezen en kan nog niets zinnigs zeggen. Het kwam ongeveer een keer in de 2 weken voor met de oude firmware. Met de nieuwe firmware is het in ieder geval nog niet gebeurd, Ik ben wel weer meer gaan swypen om paginas om te slaan
Ik heb ook nog niet genoeg gelezen om uit eigen ervaring wat te zeggen ook bij mij kwam het 1 x per 50 tot 100 bladzijden voor.

Wel is het zo dat er natuurlijk een heleboel mensen de update hebben uitgevoerd en hebben gelezen. Met veel gebruikers zou er toch een ongelukkige moeten zijn die het probleem had, als het probleem er nog is. Bij de vorige firmware update was de eerste melding al binnen een uur of zo. Ik heb tot op heden nog geen melding gezien van een gebruiker die het probleem na de update had.

De tijd zal het leren, echter tot nu toe ziet het er nog goed uit.

Aanvulling: Bol.com stuurt nu actief een bericht naar klanten die de PRS-T1 hebben aangeschaft met het volgende:
Geachte heer/mevrouw xxxxxxx,

Onlangs heeft u bij bol.com onder bestelnummer 12345678901234 een Sony E-reader besteld. Bol.com heeft helaas diverse klachten ontvangen over het functioneren van de Sony E-reader en over de bijbehorende software. Om deze problemen op te lossen heeft Sony afgelopen weekend een tweetal updates gelanceerd voor uw Sony Reader en de bijbehorende software. Deze update is voor zowel pc als Mac. <enz...>
Wel weer typisch marketing, gewoon stug door blijven verkopen (en zelfs de prijs drastisch verhogen) en vooral niets communiceren over problemen tot dat er ook een oplossing bestaat en dan pas toegeven dat men "diverse klachten" heeft ontvangen die, hoera!, opgelost kunnen worden en dus geen probleem meer zijn.

Voor MAC gebruikers, zie http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=5178071 voor oplossing van installatie problemen.

[ Voor 69% gewijzigd door pe1dnn op 12-12-2011 14:00 . Reden: Bericht ingekort, volledige tekst stond al in ander topic. Oplossing voor MAC gebruikers ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThaRabbit schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 16:33:
Leuk hoe hierin word vermeld dat de reader for pc software niet onder garantie valt, als die wat verkloot is dat "eigen risico".
Dat is toch bij elk pc pakket het geval? Nu lees ik niet alle voorwaarden, maar ik heb nog nooit een voorwaarde gezien waarin stond dat je wel schade kon claimen als windows na installatie instabiel werd ofzo. Sterker nog, ik zou een rijk man zijn als dat wel het geval was :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diver99
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-06 15:45
bij mij is het probleem in ieder geval nog niet opgelost met de nieuwe firmware. Heb nog steeds regelmatig dat hij niet wil swypen of bij gebruik van de toetsen dat er meer dan 1 pagina vooruit gebladerd wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef

Steef

GoT's Most Eaten

diver99 schreef op maandag 12 december 2011 @ 21:26:
bij mij is het probleem in ieder geval nog niet opgelost met de nieuwe firmware. Heb nog steeds regelmatig dat hij niet wil swypen of bij gebruik van de toetsen dat er meer dan 1 pagina vooruit gebladerd wordt
Ik moet de toetsen op mijn reader toch al snel tegen een volle seconde ingedrukt houden om te gaan bladeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geen problemen bij mijn 2 leen exemplaren, ik gebruik NOOIT de bladertoetsen maar alleen de swipe.
Wel is het me,in tegenstelling tot de 650, nu opgevallen dat tijdens het swipen het apparaat wel eens zegt dat ik even geduld moet hebben,en dan laadt ie blijkbaar de volgende portie.
Maar dat is niet hinderlijk of zo.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste