Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-09 13:06
Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 09:24:
Ik ga denk ik voor een Gecko (met lampje). En daarom wacht ik nog even ... ;)
Ik heb een Gecko hoesje in combinatie met het M-edge E-luminator Leeslampje. De (platte / dunne) paperclip zit stevig tussen het hoesje en de reader. De hals van het lampje zelf is flexibel, verschillende lichtsterktestanden en wordt gevoed door 1 batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil de Gecko cover die het glossy plastic van de PRS-T1 bedekt (die krijgt wellicht ook een lampje).

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2011 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kielkiel schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 11:09:
[...]

Ik heb een Gecko hoesje in combinatie met het M-edge E-luminator Leeslampje. De (platte / dunne) paperclip zit stevig tussen het hoesje en de reader. De hals van het lampje zelf is flexibel, verschillende lichtsterktestanden en wordt gevoed door 1 batterij.
M-edge spul kan je beter op de website van M-edge zelf kopen (wat goedkoper). Kan je gelijk als je dat wilt je eigen cover ontwerpen en laten maken, aanrader voor wie een standaard hoes niet zo leuk vind:

http://www.medgestore.com/

prs-t1 staat nog niet op de site , maar komt wel (althans dat zeggen ze).

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2011 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk dat je een cover bij medgestore kunt customizen, maar ik zie nog niet gebeuren dat hun PRS-T1 uitvoering het glossy plastic gaat bedekken. Dat vind ik veel belangrijker en dan weer die lelijke diagonale bandjes.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2011 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-J_W
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 16:39
Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 15:09:
[...]

prs-t1 staat nog niet op de site , maar komt wel (althans dat zeggen ze).
Tenzij je een specifiek hoes-model bedoelt, de prs-t1 heeft een pagina met verschillende dingen op die site.
http://www.medgestore.com/products/prst1/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raxious
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-09 12:22
hoe bevalt hij mensen op dit moment, zit er erg aan te twijfelen of ik er rond kerst eentje zal nemen, maar zie toch vaak dat mensen er problemen mee hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 1 keer een vastloper gehad, maar na de reset heb ik verder geen problemen gehad.
Batterijduur is ook prima.
Enige 'probleem' dat ik heb is dat de reader mijn telefoon als mobiele hotspot niet ziet, dus ik kan die verbinding niet gebruiken, maar dat is waarschijnlijk een probleem van de telefoon (N900).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:50
Ik heb toch maar een Kindle 4 besteld... voor nu goed genoeg voor mij. Als Sony met een T2 komt die wel bugvrij is schuif ik die kindle wel weer door.

[ Voor 3% gewijzigd door Gluten Parody op 09-11-2011 04:16 ]

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:21

P_Tingen

omdat het KAN

Raxious schreef op woensdag 09 november 2011 @ 02:12:
hoe bevalt hij mensen op dit moment, zit er erg aan te twijfelen of ik er rond kerst eentje zal nemen, maar zie toch vaak dat mensen er problemen mee hebben.
Ik heb die van mij nu een week of 3 en 1x een bladerbug gehad. Met opnieuw aanzetten was dat gefixt. Voor de rest is het een hele fijne reader die vlot reageert. Ik heb genoeg aan 1 reader, maar als ik er nog een bij zou willen hebben zou ik zonder problemen nog een T1 erbij kopen.

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:21
Hier nog totaal geen problemen. Heb hem inmiddels bijna drie weken, nog steeds op de eerste batterij lading (lees gemiddeld denk ik een half uur per dag ofzo). Ook van het weekend een boek gekocht in de store van BOL, werkt perfect allemaal! Ook de internetbrowser is erg handig, het is even wennen maar werkt in de praktijk best leuk. Een simpele email client zou ik trouwens nog wel een leuke toevoeging vinden!
M.b.t het lezen zelf niets dan lof, het kleinste lettertype is voor mij precies goed, lekker veel tekst op het scherm. Ik heb er geen extra lampje bij, gewoon een ouderwets leeslampje aan het bed :)
Overigens vind ik de Wifi een érg groot pluspunt, op vakantie gewoon even ergens een Wifi hotspot vinden (Desnoods via mijn telefoon), boekje kopen bij BOL, en weer door :) Wat een verbetering ten opzichte van de 4 á 5 dikke pillen die vroeger mee moesten in mijn tas :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 20:32
Ik heb ook nog geen problemen met freezes, ik gebruik dan wel de knoppen om te bladeren. Het grootste pluspunt vind ik toch wel het gewicht waardoor ik kan lezen met de reader in 1 hand. Dit heeft al grote voordeel dat ik staande kan lezen in de bus en trein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVlo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 26-03 13:57
Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 18:33:
Leuk dat je een cover bij medgestore kunt customizen, maar ik zie nog niet gebeuren dat hun PRS-T1 uitvoering het glossy plastic gaat bedekken. Dat vind ik veel belangrijker en dan weer die lelijke diagonale bandjes.
Ik geloof dat jij koste wat kost de glossy rang wil verbergen. :p Ik heb met mijn witte reader echt totaal geen hinder van de glossy rand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeVlo schreef:
Ik geloof dat jij koste wat kost de glossy rang wil verbergen. :p Ik heb met mijn witte reader echt totaal geen hinder van de glossy rand.
Dat klopt. Ik heb de mooie rooie (gewonnen). De zwarte heb ik niet gehouden (ook gewonnen, maar aan familie gegeven), omdat ik al een zwarte PRS-650 heb. Wilde wel eens een ander kleurtje. Die rooie is chicque en glanst net zo hard als de zwarte.

Ik heb bewust de witte niet genomen, omdat het scherm er zo grijs door lijkt, zeker in vergelijking met de zwarte en rode. Meer lezers klagen daar over en hebben het vergelijk gedaan en ruilen hem daarom om. En wat te denken van buiten in de zon lezen, op het strand of zo? Wit reflecteert enorm.

Jammer dat die 2 andere ook glossy zijn, maar daar is wellicht binnenkort een oplossing voor ... :)
Als ze de bedekkende rand maar wel in mat leer uitvoeren. Anders gooi ik er misschien nog een van de nog uit te komen (effen rood matte?) DecalGirl skins voor dit apparaat omheen. Dat kun je dan met elke kleur PRS-T1 zou je zeggen, maar vergeet de afgeschuinde kant naar binnen niet (voor het contrast), die beplakken ze heus niet ... Een eenvoudig hoesje voldoet dan.

Ja, het oog wil ook wat en je moet er iets voor over hebben.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2011 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als de glans je zo irriteert, pak een rolletje mat plakband, en plak daarmee netjes de rand af.
Ik vind het niet uitermate storend op mijn zwarte T1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2011 @ 13:23:
[...]

Dat klopt. Ik heb de mooie rooie (gewonnen). De zwarte heb ik niet gehouden (ook gewonnen, maar aan familie gegeven), omdat ik al een zwarte PRS-650 heb. Wilde wel eens een ander kleurtje. Die rooie is chicque en glanst net zo hard als de zwarte.

Ik heb bewust de witte niet genomen, omdat het scherm er zo grijs door lijkt, zeker in vergelijking met de zwarte en rode. Meer lezers klagen daar over en hebben het vergelijk gedaan en ruilen hem daarom om. En wat te denken van buiten in de zon lezen, op het strand of zo? Wit reflecteert enorm.

Jammer dat die 2 andere ook glossy zijn, maar daar is wellicht binnenkort een oplossing voor ... :)
Als ze de bedekkende rand maar wel in mat leer uitvoeren. Anders gooi ik er misschien nog een van de nog uit te komen (effen rood matte?) DecalGirl skins voor dit apparaat omheen. Dat kun je dan met elke kleur PRS-T1 zou je zeggen, maar vergeet de afgeschuinde kant naar binnen niet (voor het contrast), die beplakken ze heus niet ... Een eenvoudig hoesje voldoet dan.

Ja, het oog wil ook wat en je moet er iets voor over hebben.
Ik heb een witte. Volgens mij reflecteert zwart net zo veel als wit in de zon. In het zwart zie je je eigen gezicht reflecteren ;)

De reflectie hangt grotendeels af hoe schuin je het apparaat houdt. Als je er met je gezicht rechtboven hangt (hoek 90 graden) zie je de reflectie een beetje. Ik lees meestal wat schuiner dan zie je helemaal geen reflectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kielkiel schreef op woensdag 09 november 2011 @ 14:43:
[...]

Ik heb een witte. Volgens mij reflecteert zwart net zo veel als wit in de zon. In het zwart zie je je eigen gezicht reflecteren ;)

De reflectie hangt grotendeels af hoe schuin je het apparaat houdt. Als je er met je gezicht rechtboven hangt (hoek 90 graden) zie je de reflectie een beetje. Ik lees meestal wat schuiner dan zie je helemaal geen reflectie.
Even 2 zaken uit elkaar houden. Jij hebt het over GERICHTE reflectie, ofwel weerspiegeling (bij een oppervlak dat glad is ten opzichte van de golflengte van het licht).

Maar als je die spiegelhoek niet hebt, dan reflecteert wit meer licht dan zwart. Dat is ook een natuurwet.
Die niet-gerichte reflectie bedoel ik; wit valt op/trekt onmiddelijk de aandacht (net als op foto's).
Dat wil ik niet, want dat leidt mij OOK af bij het lezen.

In de witte zie je in de spiegelhoek minder je gezicht reflecteren dan in de zwarte, omdat de niet-gerichte reflectie van de witte sterker is dan die van de zwarte, m.a.w.: die is er altijd ... als er licht op valt ;)

Zo, ik ga weer een boek lezen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2011 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-09 10:11

Steef

GoT's Most Eaten

* Steef zit ook te wachten op een hoesje om de gloss te bedekken

Ik heb al overwogen om de casing van een matte laag te voorzien, maar gezien de bugs en het gebrek aan een oplossing wacht ik die toch even af voor ik mijn garantie weg ga tweaken :P

Sony A7III | Sony 24 - 105 G | Sigma 100 - 400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-04 22:19
Reader jenkinsr op http://forums.whirlpool.net.au maakt gehakt van de Sony cover:

http://forums.whirlpool.net.au/archive/1773427#r31828891
jenkinsr @ forums.whirlpool.net.au:

I decided the Sony cover was better than nothing, so I bought one. It is, but only a little. Considering what they charge for it I am disappointed. The front cover is like vinyl coated cardboard in stiffness, so it offers some protection for the screen. If I press on it with one finger I can feel the cover contact the class underneath. Forget accidentally sitting on it, but it will spread a point load.

I bought the silvery/white one. The plastic inside that the Reader clips into is an off-white/beige colour and is not complimentary to the Reader; it looks really cheap. The fit of the individual parts of plastic is not great either. You can see every seam and join, like a year 8 woodwork project.

When closed, the cover doesn't lie square to the case, sort of flops about like a book with a broken spine. The case itself is subtly warped on the diagonal, maybe to provide a bit of tension to hold the Reader in, but it looks like it came out of the mold too fast. With the reader in it's better but it still rocks corner-to-corner when lying flat. Combined weight of cover and battery is about the same as the naked reader.

There is nothing holding the cover closed, except the springiness of the folded material of the spine. Once you have been reading for a while and you put it down and close it, it just springs open again unless you either hold it down for about 30 seconds, or lie it face down. There's a slightly embossed recess in the cover for the buttons. It does nothing: I can press the individual buttons with the cover closed.

On the plus side, it holds the unit firmly enough. There's a cutout on the bottom so you can charge it, reach the buttons or the headphone jack, and most importantly – the reset switch. There is enough slack in the material of the spine that you can slip a paper clip in there for the aforementioned reset without damaging anything.

The light works. The battery was included. woot. It takes a bit of fiddling to get it in the right spot and you're fine until you breath in or tilt it, and then it reflects into your eyes. I haven't found it's sweet spot yet, obviously. I can get a nice even light if I position the head of the lamp so it obscures part of the text, or I can position it so it's out of the way and not shining in my eyes, but then it looks like one of those 1990s back projection TVs. Who reads to the bottom of the page anyway, eh?

There's no positive interaction between the cover and the light. If you close it with the light on it just mashes it into the screen. There's more than one way to get it wrong, only one way to get it right.

In use, it's like reading a normal book in bad light, with the odd experience of all the left hand pages being blank.

Not the best $59 I ever spent. $12.99 would have been fair, considering it's got a brand on it and the battery was supplied.

I guess it's sony's way of thanking us. I guess it opens the door for third party suppliers to come up with something better. Not a big ask.

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02:10

sjaool

Every life should have 9 cats

Hij doet wel heel erg zijn best om negatief te zijn over de Sony cover. O.k. hij is inderdaad wat slap maar je moet wel heel erg je best doen om het scherm te beschadigen. De witte cover wijkt ook meer af qua kleur dan de zwarte en de rode cover, daar had Sony wat meer zijn best mogen doen om de kleur goed te krijgen.
Mijn rode cover kleurt in ieder geval erg mooi bij de e-reader.

Wat betreft het lampje dat in zijn ogen schijnt. Je moet hem dan ook wat buiten de e-reader plaatsen om een goede spreiding van het licht te krijgen zonder schittering in de ogen. Ook het dichtklappen met het lampje aan lijkt mij iets wat bij een normaal nadenkend mens niet gebeurt.

Waar ik het wel mee eens ben is de prijs, die is veel te hoog voor het gebodene.
Neemt niet weg dat ik wel zeer tevreden ben met mijn cover mét lampje. :)

"When you grow up your heart dies"

Verwijderd

Nou, ik ben afgehaakt voor een PRS-T1. Vriend van mij heeft inmiddels twee brakke readers teruggestuurd en ik zat te wachten op een fiks. Alle vertrouwen op een goede en snelle afloop door Sony is bij mij weg met die brakke reader van ze. Vooral de arrogantie door niet of nauwelijks te reageren en iedereen compleet in de kou te laten staan ben ik inmiddels kotsbeu.

Je moet blijkbaar engelengeduld hebben, ze vergeten vooral dat er ook zo iets als concurrentie is!

Vandaag heb ik en ook maat van mij ieder een nieuwe Kindle ontvangen. Dinsdagochtend besteld bij Amazon.com en vandaag stond UPS met een pakje uit Amerika. Kan het nog niet geloven zo rap!! Werelds apparaatje, klein, super solide en veel veel mooier dan gedacht. Het lijkt wel aluminium. Het is mijn eerste ereader, de tekst is zo verschrikkelijk scherp.

Het imago van Sony heeft bij mij in ieder geval een hele hele forse deuk opgelopen. Jammer dat het zo moest.

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 10:05
Begrijp ik nou goed dat je zelf helemaal geen T1 hebt gehad/hebt?

Verwijderd

Raymond schreef op donderdag 10 november 2011 @ 21:19:
wat maakt dat nu uit? Je wilt vast reageren met iets als: als je hem niet gehad hebt mag je ook geen mening geven?
Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2011 @ 13:23:
Dat klopt. Ik heb de mooie rooie (gewonnen). De zwarte heb ik niet gehouden (ook gewonnen, maar aan familie gegeven), omdat ik al een zwarte PRS-650 heb.
Waar win je al die ereaders? :9

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2011 21:51 ]

Verwijderd

Dikkiedikdik schreef:
Waar win je al die ereaders? :9
Lees vanaf dit punt in een ander draadje maar eens:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1474877/7

Ik was even daarvoor aan het trollen. Ik kwam precies op het juiste moment, die moest ik inkoppen.
Maar ik heb er echt 2 gewonnen hoor op dat andere forum, door heel veel creativiteit en slimmigheid ;)
Die wedstrijd daar was al eerder afgelopen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2011 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Dat is wel jammer, de cover van de vorige generatie was echt een prima ding, en nog goedkoper ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 20:56
Gecko heeft ook problemen met levering,
Er zou een zending zijn op 10 november, die is nu veranderd in 17 november...

[ Voor 20% gewijzigd door Von Henkel op 11-11-2011 02:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raymond schreef op donderdag 10 november 2011 @ 21:19:
Na bijna dagelijks stoeien met die readers van die vriend en het faalsupport van Sony waren we het wel spuugzat en klaar mee. Geld deponeren en opzouten zeker, nou genoeg andere readers dachten we.

Die hele Kindle kende ik niet, eerst toch ff zitten googlen of ze niet net zo rot zijn als Sony, hun support is wel tof, beter. Verhalen van na garantie sturen ze doodleuk een nieuwe als je er per ongeluk op gaat zitten. Moet die tegen kunnen zeggen die gasten van Amazon. Kijk, dat is pas oke, die gaan voor hun klanten.
En Nederlandse boeken erop is appeltje eitje, ook met drm.

Voorlopig hier helemaal geen Sony, ze hebben het verprutst met hun faalsupport. Heb nu net een nieuwe tv gekocht, zou Sony zijn, is mooi een Samsung LED geworden. Maar dat zal Sony vast ook geen moer interesseren.

Beter: net een waanzinnige leren cover gekocht voor me nieuwe reader: www.oberondesign.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar gelukkig heeft een ander z'n negatieve ervaring je totaal niet beïnvloed.
Het interesseert mij ook geen moer dat je een Samsung tv hebt gekocht ipv een Sony.

Ik heb hier drie readers in huis, alledrie Sony, alledrie goed, geen problemen mee.
M'n Sony laptop is ook prima, heb verder ook nog geen support van Sony nodig gehad.

Veel plezier met je Kindle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 17:30:
[...]
Beter: net een waanzinnige leren cover gekocht voor me nieuwe reader: www.oberondesign.com
Die covers zien er aan de buitenkant mooi uit. Maar waarom zit de e-reader weer op zo'n knullige manier bevestigd. Dat moet toch een stuk netter en beter kunnen. Dat houtje touwtje werk is aan mij niet besteed. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
sjaool schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 10:01:
[...]

Die cover zien er van de buitenkant mooi uit. Maar waarom zit de e-reader weer op zo'n knullige manier bevestigd. Dat moet toch een stuk netter en beter kunnen. Dat houtje touwtje werk is niet aan mij besteed. ;)
Ik vind dat ook echt afdoen aan het design, zo moeilijk kan het toch niet zijn om dat bevestigingssysteem te kopiëren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeServ
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:32
Is het mogelijk om bijvoorbeeld een Nederlandse krant als de Spits (automatisch) op te halen op de PRS-T1 zodat je deze onderweg kan bekijken? Heb al wat rond gezicht op dit forum en samen met google kom ik er ook niet uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
HomeServ schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 14:00:
Is het mogelijk om bijvoorbeeld een Nederlandse krant als de Spits (automatisch) op te halen op de PRS-T1 zodat je deze onderweg kan bekijken? Heb al wat rond gezicht op dit forum en samen met google kom ik er ook niet uit...
Dit kan met Calibre. Ik geloof niet dat er ondersteuning is voor Calibre, maar wel voor andere Nederlandse kranten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Ik weet om eerlijk te zijn niet wat die "periodieken" functie van de reader betekent, misschien dat je daar iets mee kan?

Ik heb wel gelezen in dit topic dat calibre zo'n functie heeft, dan maakt hij een epub van een site. En volgens mij is er ook wel een mogelijkheid om je calibre bibliotheek te benaderen via wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Periodieken is voor, euh, periodieke dingen :P Dat zijn inderdaad kranten die door Calibre in een epub-bestand worden gezet. Je ziet ze vervolgens bij periodicals staan als je ze op de T1 zet.

Wireless syncen met Calibre heb ik nog niet gezien trouwens, zou wel gaaf zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Ik zie berichtjes op internet dat je daarvoor de calibre content server kan gebruiken. Maar ik heb geen idee hoe dat precies in zijn werk gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Op 'fetch news' drukken, en dan selecteren wat je wilt, en dat eventueel automatisch laten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Toeval of niet, er is net een blogpost over Calbre server verschenen:
Entertainment vanuit de luie stoel: Calibre Server

Zelf wacht ik nog altijd op de felbegeerde firmware update om tot aanschaf over te gaan, maargoed daar is een ander topic voor heb ik begrepen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeServ
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:32
sloth schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 14:33:
Toeval of niet, er is net een blogpost over Calbre server verschenen:
Entertainment vanuit de luie stoel: Calibre Server

Zelf wacht ik nog altijd op de felbegeerde firmware update om tot aanschaf over te gaan, maargoed daar is een ander topic voor heb ik begrepen ;)
Jammer dat je hiervoor gelijk X en dergelijke moet installeren. Had dit wel op mijn server willen proberen, maar om nu gelijk X te installeren heb ik geen zin in.
Eerdaags maar even kijken of ik een alternatief vind waarbij het niet nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef

Steef

GoT's Most Eaten

HomeServ schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 16:07:
[...]

Jammer dat je hiervoor gelijk X en dergelijke moet installeren. Had dit wel op mijn server willen proberen, maar om nu gelijk X te installeren heb ik geen zin in.
Eerdaags maar even kijken of ik een alternatief vind waarbij het niet nodig is.
Ik heb het server component prima draaien op mijn headless server zonder xorg. Mogelijk vereist het pakket op andere distros (mijn server draait op Arch) xorg.

Het webserver component bestaat uit een aparte binary die geen afhankelijkheid van een display server heeft, misschien even je package management dependency check overschrijven?

[ Voor 5% gewijzigd door Steef op 12-11-2011 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey88
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-09 17:58
Ik heb ontdekt dat internetten op de reader veel prettiger gaat dan verwacht. Gebruik het dagelijks toch wel enige tijd.

Ik heb alleen erg vaak last dat ik na een tijdje een enorm donker scherm krijg omdat het is of de pagina niet is ververst. Als ik de pagina weer laad is het scherm weer op normale helderheid.

Is dit een fout in mijn reader of hoort dit bij het internetten ?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Niet online
Lezen jullie wel eens Engelstalige of anderstalige boeken waarbij jullie gebruik maken van de woordenboekfunctie?
Ik ben vooral bij PDF bestanden benieuwd of het echt zo makkelijk gaat als je zou denken: dubbelklikken en meteen de vertaling onderaan het scherm krijgen :)

Hoe zijn jullie ervaringen hiermee? Deze functie is namelijk voor mij de USP om de PRS-T1 in huis te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Het meegeleverde woordenboek is het pocketwoordenboek van Van Dale. M.a.w: als jij de vertaling niet weet, dan weet het woordenboek het ook niet, want het is veel te beperkt.
Ik had het veel beter gevonden als er een heel uitgebreid engels-engels woordenboek in had gezeten, dat zou veel beter werken. Zoiets zit in Aldiko op mijn android foon en dat werkt veel beter. Die heeft me totnutoe nog niet in de steek gelaten, terwijl het woordenboek in de T1 mij nog niet 1x heeft kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Niet online
Bedankt voor je antwoord, dit voorkomt een grote teleurstelling voor me :)

Hopelijk kan er het e.e.a. nog aangepast worden doordat de PRS-T1 op android werkt. Ik las wel al op de mobileread forums dat het vooralsnog nog niet mogelijk is, maar hopelijk komt daar snel verandering in.

Semi-offtopic, maar nu begint de zoektocht weer voor me. Ik ga eerst even kijken of het voor de Kindle 4 niet mogelijk is om een groter Engels-Nederlands woordenboek te vinden.
Zie hiervoor ook deze post in het Kindle topic

[ Voor 23% gewijzigd door sloth op 13-11-2011 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

De woordenboekfunctie mét het pocketwoordenboek werkt bij mij anders prima. Het probleem is alleen wel dat het woordenboek moeite heeft met het vinden van vervoegingen van woorden en moet je deze handmatig aanpassen zodat ze wel gevonden worden.
Over het algemeen werkt het pocketwoordenboek voor mij voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Niet online
Heb je het dan ook over vertalingen vanuit het Engels naar het Nederlands, of gebruik je Engels beschrijvend?
Heb je dit ook al getest met PDF bestanden, werkt dat gewoon goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golem501
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-04 07:32
Ik zat/zit ook te kijken naar deze reader, eigenlijk had ik al besloten naar aanleiding vaan m'n moeders 650 en de prijs van de prs-t1 maar dat was voor ik de threads hier gezien had :|

Ik ga hier toch nog even over nadenken en vergeliken met andere readers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Ik heb het alleen in epubs gebruikt. In PDF niet. Ik gebruik het woordenboek alleen voor vertalingen van woorden, dus woord aanwijzen en even vasthouden en dan geeft hij onderaan de pagina een vertaling.
Ik weet niet of je dit bedoelde maar voor mij werkt dit afdoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Niet online
Hmm..dan gaat deze discussie meer over wat moeilijke woorden zijn en welke in dat pocketwoordenboek staan.
Had al even geprobeerd dit te downloaden op de site van Van Dale, maar je kan het niet eerst testen, en om daar 10 euro oid voor te geven is ook zonde..

Wat wel mogelijk een oplossing is is de hack.
In onderstaand filmpje kan je vanaf 2 minuten zien hoe de Kindle app prima werkt, en je het (blijkbaar veel uitgebreidere dan het Van Dale pocket) woordenboek kan gebruiken!
Zou iemand hier dit eventueel eens kunnen testen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:05

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Er zit een prima Engels - Engels woordenboek in, dat lijkt me voldoende om een woord op te zoeken als je het even niet begrijpt, toch? Over het algemeen ook nauwkeuriger dan EN-NL imho (nuanceverschillen e.d.). Wanneer je dat niet begrijpt, zou je m.i. niet eens een Engels boek lezen.

[ Voor 15% gewijzigd door Mad Marty op 13-11-2011 16:15 ]

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C_V_S
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb wat problemen om hem werkend te krijgen i.c.m. Calibre.

Netjes Calibre geinstalleerd en sluit de PRS-1T aan via USB dan zie ik drie extra removable schijven met drive letters verschijnen in Verkenner.

Alleen in Calibre blijft alles greyed out als ik een boek wil versturen.

Iemand tips want ik doe vast iets verkeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
xienator schreef op zondag 13 november 2011 @ 17:29:
Ik heb wat problemen om hem werkend te krijgen i.c.m. Calibre.

Netjes Calibre geinstalleerd en sluit de PRS-1T aan via USB dan zie ik drie extra removable schijven met drive letters verschijnen in Verkenner.

Alleen in Calibre blijft alles greyed out als ik een boek wil versturen.

Iemand tips want ik doe vast iets verkeerd
Probeer de welcome wizard nog eens te doorlopen (onder preferences)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humppaporo
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 29-05-2024
Ik heb een Engelstalig boek met Calibre omgezet van mobi naar ePub. Dat lukte prima en snel.

Alleen werkt het ingebouwde woordenboek niet voor dit boek. Toen ik niet-omgezette Epub-boeken las, opende het woordenboek te pas en te onpas, in dit boek dus niet. Ook de gevoeligheid van het scherm lijkt minder; eerst kon ik ombladeren door een heel klein veegje, nu moet ik vrijwel de hele paginabreedte vegen om om te slaan.
Herkent iemand dit?

Verder werkt mijn e-reader goed, alleen valt soms het touch-screen uit, door resetten is dat te verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

sloth schreef op zondag 13 november 2011 @ 15:59:
Hmm..dan gaat deze discussie meer over wat moeilijke woorden zijn en welke in dat pocketwoordenboek staan.
Had al even geprobeerd dit te downloaden op de site van Van Dale, maar je kan het niet eerst testen, en om daar 10 euro oid voor te geven is ook zonde..
Youtubefilmpje met een (zeer) korte demo van het woordenboek op de Sony PRS-T1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Raymond schreef op zondag 13 november 2011 @ 14:23:
Het meegeleverde woordenboek is het pocketwoordenboek van Van Dale. M.a.w: als jij de vertaling niet weet, dan weet het woordenboek het ook niet, want het is veel te beperkt.
Ik had het veel beter gevonden als er een heel uitgebreid engels-engels woordenboek in had gezeten, dat zou veel beter werken. Zoiets zit in Aldiko op mijn android foon en dat werkt veel beter. Die heeft me totnutoe nog niet in de steek gelaten, terwijl het woordenboek in de T1 mij nog niet 1x heeft kunnen helpen.
sloth schreef op zondag 13 november 2011 @ 15:12:
Bedankt voor je antwoord, dit voorkomt een grote teleurstelling voor me :)
Mad Marty schreef op zondag 13 november 2011 @ 16:14:
Er zit een prima Engels - Engels woordenboek in, dat lijkt me voldoende om een woord op te zoeken als je het even niet begrijpt, toch? Over het algemeen ook nauwkeuriger dan EN-NL imho (nuanceverschillen e.d.). Wanneer je dat niet begrijpt, zou je m.i. niet eens een Engels boek lezen.
OMG, dit is wel heel slecht van me. Ik had gewoon compleet over die 2 oxford woordenboeken heengekeken :X Dat werkt idd net zo goed als op mijn aldiko reader-app.
Ik ben hier iig heel goed mee geholpen, met zo'n engels-engels woordenboek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey88
sloth schreef op zondag 13 november 2011 @ 14:20:

Ik ben vooral bij PDF bestanden benieuwd of het echt zo makkelijk gaat als je zou denken: dubbelklikken en meteen de vertaling onderaan het scherm krijgen :)
huh ? PDF bestanden ondersteunen toch helemaal geen woordenboek ? Heb het een en ander gescand, en daar krijg ik echt geen woordenboek optie bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
Jeffrey88 schreef op zondag 13 november 2011 @ 21:14:
huh ? PDF bestanden ondersteunen toch helemaal geen woordenboek ? Heb het een en ander gescand, en daar krijg ik echt geen woordenboek optie bij.
Ingescand en toen met OCR weer tekst van gemaakt of alleen maar ingescand. Bij dat laatste krijg je een PDF met alleen plaatjes, daar zal dus geen applicatie woorden in kunnen selecteren en kopiëren van woorden of zinnen zal ook niet gaan. Als je echter op je gescande pagina teken herkenning loslaat kan die software van het plaatje weer tekst maken (afhankelijk van karakterherkenning software, kwaliteit en resolutie van de scan, contrast van de scan en gebruikte font van het document). Zodra het weer tekst is kun je er weer van alles mee.

Als je een PDF rechtstreeks van een tekstbron maakt, bijvoorbeeld een Word document, dan blijft het tekst en zou het ook gewoon moeten kunnen werken. De ene PDF is de andere niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey88
Kijk, daar leer ik iets nieuws.

Heb het inderdaad alleen maar ingescand. Moet ik toch eens uitzoeken wat OCR inhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 17:47:
...heb verder ook nog geen support van Sony nodig gehad.
;(
Al onze irritatie ging om de support van Sony. Of beter gezegd de faalsupport om de problemen met de T1 eindelijk eens op te pakken en dat zij hun verantwoordelijkheid durven te nemen. Als je nog nooit hun support nodig hebt gehad, gefeliciteerd! En je weet ook niet hoe onmacht voelt.

Kijk, zo kan het ook.
Een leverancier die wel zijn verantwoordelijkheid pakt en groots aanpakt: nieuws: Apple roept op eerste generatie iPod nano niet meer te gebruiken

Hier kan Sony nog echt wat van leren.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2011 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Nou, nou, Apple roept ook eens wat terug. Om nou te zeggen dat zij een goede reputatie hebben qua terugroepen etc. 8)

Maar om nou meteen Sony daarop af te rekenen? Geef ze ook even de tijd om de bug goed te onderzoeken.
Beter de bug in één keer goed opgelost dan een nieuwe firmware die weer nieuwe bugs introduceert of een firmware die niks oplost.

Er zijn mensen die problemen ondervinden en ook mensen die totaal geen problemen ondervinden.
Dit lijkt mij een bug die erg lastig goed op te sporen valt omdat je een bug moet kunnen reproduceren om hem op te kunnen lossen. Zeker als blijkt dat de bug volkomen willekeurig plaatsvindt.

Ik kan mij voorstellen dat hier enige tijd (ook qua testen) overheen gaat voordat dit probleem goed opgelost wordt door Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
sjaool schreef op maandag 14 november 2011 @ 00:06:
Nou, nou, Apple roept ook eens wat terug. Om nou te zeggen dat zij een goede reputatie hebben qua terugroepen etc. 8)

Maar om nou meteen Sony daarop af te rekenen? Geef ze ook even de tijd om de bug goed te onderzoeken.
Beter de bug in één keer goed opgelost dan een nieuwe firmware die weer nieuwe bugs introduceert of een firmware die niks oplost.

Er zijn mensen die problemen ondervinden en ook mensen die totaal geen problemen ondervinden.
Dit lijkt mij een bug die erg lastig goed op te sporen valt omdat je een bug moet kunnen reproduceren om hem op te kunnen lossen. Zeker als blijkt dat de bug volkomen willekeurig plaatsvindt.

Ik kan mij voorstellen dat hier enige tijd (ook qua testen) overheen gaat voordat dit probleem goed opgelost wordt door Sony.
Even een tegengeluid na al die negatieve berichten hier

Als je gebruik maakt van de toetsen op het apparaat om naar de volgende pagina te gaan (heeft mijn voorkeur) dan heb je geen last van de bug. Ik heb al 1,5 boek (ruim 700 pagina's) gelezen zonder problemen.

En daarnaast weet je gewoon dat nieuwe systemen fouten bevatten, gewoon pioneren. Dat zag je al bij de komst van versie 1.0 van windows, apple, auto's, tv's etc. Accepteer dat feit en anders niet kopen of zeuren!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
kielkiel schreef op maandag 14 november 2011 @ 08:50:
*snip*
En daarnaast weet je gewoon dat nieuwe systemen fouten bevatten, gewoon pioneren. Dat zag je al bij de komst van versie 1.0 van windows, apple, auto's, tv's etc. Accepteer dat feit en anders niet kopen of zeuren!!
Een bugje in een functie in submenu 2, soit. Een bug die een reset vereist omdat de user interface op z'n bek gaat terwijl je de primaire functie van het apparaat vervult, neen.

Dat is niet acceptabel en niet goed te praten. Dat is gewoon klanten laten betatesten omdat je persé voor de concurrent op de markt wil komen. Geen Sony readers voor mij meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef

Steef

GoT's Most Eaten

Verwijderd schreef op zondag 13 november 2011 @ 23:34:
[...]

;(
Al onze irritatie ging om de support van Sony. Of beter gezegd de faalsupport om de problemen met de T1 eindelijk eens op te pakken en dat zij hun verantwoordelijkheid durven te nemen. Als je nog nooit hun support nodig hebt gehad, gefeliciteerd! En je weet ook niet hoe onmacht voelt.

Kijk, zo kan het ook.
Een leverancier die wel zijn verantwoordelijkheid pakt en groots aanpakt: nieuws: Apple roept op eerste generatie iPod nano niet meer te gebruiken

Hier kan Sony nog echt wat van leren.
Hierbij moet wel gezegd worden dat Apple al veel langer op de hoogte is van de batterij problemen met de eerste generatie Nano, deze recall is ook niet zonder slag of stoot tot stand gekomen... Er is een tijd geweest waar je met je nano naar de shop moet om daar de genius te overtuigen dat je je Nano toch echt niet in een glas water had laten vallen.

Als ik mij niet vergis was het in 2008 dat het Japanse ministerie voor Economie, Handel en Industrie een onafhankelijk onderzoek heeft ingesteld naar de oververhitting van batterijen van iPods. Het was pas in 2010 dat Japan tot vervanging van de batterijen overging in Japan.

Nu, eind 2011, global recall.

Deze reader is nu wat, 2.5 maand uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
kielkiel schreef op maandag 14 november 2011 @ 08:50:
Als je gebruik maakt van de toetsen op het apparaat om naar de volgende pagina te gaan (heeft mijn voorkeur) dan heb je geen last van de bug. Ik heb al 1,5 boek (ruim 700 pagina's) gelezen zonder problemen.
Ik gebruik idd ook de knoppen op de reader en ben de bug ook nog niet tegengekomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:30
ThaRabbit schreef op maandag 14 november 2011 @ 10:17:
[...]

Hierbij moet wel gezegd worden dat Apple al veel langer op de hoogte is van de batterij problemen met de eerste generatie Nano, deze recall is ook niet zonder slag of stoot tot stand gekomen... Er is een tijd geweest waar je met je nano naar de shop moet om daar de genius te overtuigen dat je je Nano toch echt niet in een glas water had laten vallen.

Als ik mij niet vergis was het in 2008 dat het Japanse ministerie voor Economie, Handel en Industrie een onafhankelijk onderzoek heeft ingesteld naar de oververhitting van batterijen van iPods. Het was pas in 2010 dat Japan tot vervanging van de batterijen overging in Japan.

Nu, eind 2011, global recall.

Dat bedoelik maar, en hij vliegt ook nog niet eens in de brand. Op het moment dat er gewonden vallen dan mag je het wel eens wat groter aanpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 01:41
ThaRabbit schreef op maandag 14 november 2011 @ 10:17:
1 maand pas ;)

Waar Sony faalt is niet het gebrek aan support, maar het gebrek aan communicatie.
De bug erkennen en aangeven dat je aan een oplossing werkt, die je goed wil testen, en de verwachting uitspreken dat je zeg Q1 van 2012 met een update komt, is beter dan het in het geruchtencircuit te laten.

Het stil houden is zo vorige eeuw. Daar kom je als fabrikant/producent/dienstverlener niet meer mee weg anno nu.

[ Voor 54% gewijzigd door aZuL2001 op 14-11-2011 13:51 . Reden: aanvulling ]

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
<weg>

[ Voor 99% gewijzigd door pe1dnn op 15-11-2011 22:10 . Reden: Bericht in verkeeder topic, bril niet op... Sorry! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Modbreak:Voor de problemen met de reader is een apart topic. Graag daar verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Niet online
Bedankt voor jullie reacties allemaal! d:)b

Als ik het goed begrijp is het meegeleverde Oxford Engels beschrijvend woordenboek dus uitgebreid genoeg, dan gebruik ik dat i.p.v. het vertalend :)

Verder wist ik niet dat dit niet werkt bij PDF bestanden. Misschien dat iemand wel enkele van mijn pdf bestanden zou willen testen om te kijken of dit al dan niet werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Het werkt prima met pdf's, maar het werkt uiteraard alleen met tekst en niet met plaatjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 13:36:
Ik wil de Gecko cover die het glossy plastic van de PRS-T1 bedekt (die krijgt wellicht ook een lampje).
Het lijkt erop dat Gecko deze cover aanstaande donderdag uitbrengt, maar zonder lampje.
linkje naar de Facebook pagina met foto's
Die met het lichtje komt er begin december.

Ben in afwachting op de PRS-T1 ook al rond aan het kijken voor een cover, dit ziet er ook als een kanshebber uit :)
Afgaande op de reacties in dit topic kan ik stellen dat jullie wel aardig te spreken zijn over de andere covers van Gecko, toch?

Edit:

Ik stuit net op deze case van navitech
Slechts 11£ inclusief verzenden, lijkt er me wellicht nog een veel betere optie dan de Gecko.

[ Voor 44% gewijzigd door sloth op 15-11-2011 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alien B.O.B.
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-08-2021

Alien B.O.B.

kaas is lekker

sloth schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 00:05:
[...]

Het lijkt erop dat Gecko deze cover aanstaande donderdag uitbrengt, maar zonder lampje.
linkje naar de Facebook pagina met foto's
Die met het lichtje komt er begin december.

Ben in afwachting op de PRS-T1 ook al rond aan het kijken voor een cover, dit ziet er ook als een kanshebber uit :)
Afgaande op de reacties in dit topic kan ik stellen dat jullie wel aardig te spreken zijn over de andere covers van Gecko, toch?

Edit:

Ik stuit net op deze case van navitech
Slechts 11£ inclusief verzenden, lijkt er me wellicht nog een veel betere optie dan de Gecko.
Die van navitech bedekt niet de glimmende randjes van de prs-t1. Dus die is niet een betere optie imo.

Peace is a lie, There is only passion. Through passion, I gain strength. Through strength, I gain power. Through power, my chains are broken. The force shall free me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ervaring met het besturingssysteem van Linux erop? Ik zag ook een versie in de aanbieding van de T1 met linux. Misschien heeft deze niet de crashes?

http://www.amazon.co.uk/-...1321338947&sr=1-2-catcorr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klinkt als domme Amerikanen Britten die Android maar gewoon Linux noemen

edit:
:F

edit2:
dit is trouwens grofweg het Hema hoesje, alleen dan in donkergrijs

edit3:
Voor alle ***** die geen fan zijn van glimmende randen (vanaf 30 November):
Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/41RwIgQOOHL._SL500_AA300_.jpg

Ook verkrijgbaar in andere kleuren

[ Voor 120% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2011 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De hoop was dat er twee versies zouden zijn, maar vrees dat je gelijk hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 09:40:
De hoop was dat er twee versies zouden zijn, maar vrees dat je gelijk hebt.
Je vergist je. Die laatste afbeelding is van de navitech.
Van de Gecko zou er een zonder lampje en een met lampje komen (die wat later).
Lees maar eens het laatste berichtje van sloth en volg de linkjes.

sloth: bedankt voor de info! :) Die nieuwe Gecko zonder lampje ziet er al goed uit.
Zie alleen nog geen houder voor de stylus.

Ook die laatste navitech is niet verkeerd.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2011 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Niet online
Graag gedaan :)

Er zou wel plaats zijn voor de stylus, in het midden van de case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janetb
  • Laatst online: 14-12-2011
Ik was van plan de Sony PRS-T1 aan te schaffen, maar is het al iemand opgevallen dat de reader nu opeens 179 euro kost? :(
De prijs van 149 maakte hem aantrekkelijk, ik twijfelde alleen door de verhalen over het freezen van het scherm. Vanmiddag wilde mijn man hem gaan bestellen bij Bol en de prijs was opeens verhoogd - ik zie niet dat er extra's als een cover of zo zijn toegevoegd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08:50
Dat viel mij inderdaad ook net op... Ik wilde hem ook bestellen, maar ik wacht nu toch wel even af...

Je krijgt er nu wel 10 digitale bestsellers bij; http://www.bol.com/nl/d/a...Euro/116300026/index.html

Aan die gratis boeken heb ik toch niet zoveel, ik koop hem toch om pdf's te lezen.

[ Voor 18% gewijzigd door Stefanovic45 op 15-11-2011 19:19 ]

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebk71
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:28
En als we dan toch reclame aan het maken zijn, dan bestel je em nu gewoon bij coolblue(ereaderstore.nl) voor € 149,- heb je em morgen in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janetb
  • Laatst online: 14-12-2011
Dat van die 10 boeken had ik nog niet gezien, was nogal verbaasd over de prijsverhoging.
Maar let op! Als je die 10 boeken er bij uit hebt gezocht krijg je korting en kom je uit op €220,95..... Nou,, effe niet dus! Ik blijf wel op mijn ouwe Bebook lezen, die loopt ook gewoon vast

ebk71: leuk geprobeerd, maar bij coolblue zijn alle versies(kleuren) tijdelijk uitverkocht.....

[ Voor 14% gewijzigd door janetb op 15-11-2011 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jongens (en meisjes), we zitten hier op T.net, als je in de pricewatch kijkt kun je daar zien dat hij bij Redcoon gewoon nog te koop is voor 149,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Ik was afgelopen weekend bij de mycom en daar lag'ie gewoon voor 149, maar ik zie dat hij daar nu ook 179 kost :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LieveNiels
  • Laatst online: 15-08 11:46
sjaool schreef op zondag 13 november 2011 @ 19:39:
[...]

Youtubefilmpje met een (zeer) korte demo van het woordenboek op de Sony PRS-T1.

[video]
Filmpje komt uit mijn review van dit apparaatje. Ben er tot nu toe erg blij mee (geen bugs na drie boeken).

Het woordenboek heeft inderdaad moeite met vervoegingen. Daarnaast kun je van te voren nooit met zekerheid zeggen of bij een bepaalde PDF het woordenboek gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prijsverhoging komt deels omdat er leveringsproblemen zijn en deels omdat het gewoon geldwolven zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Modbreak:Graag prijzen, winkels en al dat soort dingen in Telecomproviders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Commentaar op moderatie mag via mail of DM.

[ Voor 73% gewijzigd door RoD op 15-11-2011 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mieksw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 08:20
Geheugen en Freezes.
We hebben thuis een Pocketbook 302, 603 en nu dus twee Sony PRS-T1. Freezes heb ik ook. Ik heb wel een extern sd schijfje en dat staat nogal vol.

Ik vind de Sony langzaam. Langzamer dan mijn Pocketbook. Als ik een koude start heb, dan duurt het zo'n 20 s voordat ik wat kan zien. Voordat ik collecties zie weer 30 s verder. Als ik dan weer terugga naar home pagina: weer 10 s.
Systeem met collecties moet ik erg aan wennen. Was gewend aan alles in mapjes te doen. Maar ik vermoed dat dat een kwestie van wennen is.

Ik heb wel de reader vol staan, althans het sd kaartje. Dat betekent 8 GB boeken.
Merk op dat Sony er een tijd over doet en allerlei extra bestanden aanlegt (de Thumbs en zo). Kost daarom best wel wat extra ruimte.
Ik ga er maar wat afhalen en hoop dat dat werkt...

Freezes soms ook al gewoon in het opstartscherm, zonder boeken te lezen. Krijg dan foutmeldingen over de database. Ik heb sterk de indruk dat dat ook niet zo efficiënt loopt. Heb van een van de readers de sd card geformatteerd en opnieuw boeken erop gezet. Nu een beperkter aantal boeken en dit schijnt beter te werken.
Alle twee de readers hebben de 9010 firmware.
Met mijn Pocketbook zelden problemen gehad. Dat is wel even wennen, dacht dat Sony wel beter zou zijn dan mijn Oekraïnse variant (en die was niet slecht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
*weg* zie hierboven.

[ Voor 93% gewijzigd door RoD op 16-11-2011 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09-09 08:20
*weg* zie hierboven.

[ Voor 79% gewijzigd door RoD op 16-11-2011 14:53 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelly
  • Laatst online: 09-09 14:43

jelly

Arch Linux

mieksw schreef op woensdag 16 november 2011 @ 08:44:
Geheugen en Freezes.
We hebben thuis een Pocketbook 302, 603 en nu dus twee Sony PRS-T1. Freezes heb ik ook. Ik heb wel een extern sd schijfje en dat staat nogal vol.

Ik vind de Sony langzaam. Langzamer dan mijn Pocketbook. Als ik een koude start heb, dan duurt het zo'n 20 s voordat ik wat kan zien. Voordat ik collecties zie weer 30 s verder. Als ik dan weer terugga naar home pagina: weer 10 s.
Systeem met collecties moet ik erg aan wennen. Was gewend aan alles in mapjes te doen. Maar ik vermoed dat dat een kwestie van wennen is.

Ik heb wel de reader vol staan, althans het sd kaartje. Dat betekent 8 GB boeken.
Merk op dat Sony er een tijd over doet en allerlei extra bestanden aanlegt (de Thumbs en zo). Kost daarom best wel wat extra ruimte.
Ik ga er maar wat afhalen en hoop dat dat werkt...

Freezes soms ook al gewoon in het opstartscherm, zonder boeken te lezen. Krijg dan foutmeldingen over de database. Ik heb sterk de indruk dat dat ook niet zo efficiënt loopt. Heb van een van de readers de sd card geformatteerd en opnieuw boeken erop gezet. Nu een beperkter aantal boeken en dit schijnt beter te werken.
Alle twee de readers hebben de 9010 firmware.
Met mijn Pocketbook zelden problemen gehad. Dat is wel even wennen, dacht dat Sony wel beter zou zijn dan mijn Oekraïnse variant (en die was niet slecht).
Ik heb geen echte freezes, gehad, alleen een keer reageerde die niet. Ik heb expres de reader niet helemaal vol staan. Apart SD kaartje staat wat muziek en op het interne geheugen zo'n ~80 boeken. Toch genoeg om aardig wat te kunnen lezen.

De laatste tijd moet ik voor me studie meer papers lezen (pdf), aangezien deze te breed zijn leest het af en toe toch wat omhandig. De zoom functie is af en toe een beetje random, maar de sleep functie daarintegen werkt best wel aardig. (Text word geblurd en dan kan je het artikel verplaatsen en als je dan stopt met bewegen dan stelt de reader je text scherp )

Heb nu ook NRC krant als epub via calibre op mijn reader, werkt goed, alleen mis een shortcut voor TOC.

Keep it simple stupid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:21

P_Tingen

omdat het KAN

jelly schreef op woensdag 16 november 2011 @ 09:21:
[...]
De laatste tijd moet ik voor me studie meer papers lezen (pdf), aangezien deze te breed zijn leest het af en toe toch wat omhandig. De zoom functie is af en toe een beetje random, maar de sleep functie daarintegen werkt best wel aardig. (Text word geblurd en dan kan je het artikel verplaatsen en als je dan stopt met bewegen dan stelt de reader je text scherp )
Als je de reader instelt op 2 kolommen, is het lezen van een pdf een fluitje van een cent (even aannemend dat je pdf in 2 kolommen is geformatteerd). De reader laat in de 2-kolommen-modus eerst het linksboven-gedeelte van de pagina zien. Door middel van swipe of 'next page' button gaat de reader dan naar linksonder, dan naar rechtsboven en tenslotte naar rechtsonder. Werkt eigenlijk best soepel.

Je kunt ook een 3-koloms indeling kiezen, maar daar heb ik nog niet mee gewerkt wegens gebrek aan driekoloms-pdf-bestanden.

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
*weg* zie hierboven.

[ Voor 121% gewijzigd door RoD op 16-11-2011 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de site van één van de leveranciers:

'LET OP: Vanwege de aanhoudende watersnood in Thailand is Sony genoodzaakt om de prijs van hun Reader WiFi te verhogen. Onze excuses voor het ongemak.'

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2011 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12-09 11:52
*niet relevant hier*

[ Voor 85% gewijzigd door zetmolm op 17-11-2011 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Modbreak:Zeg, die modbreak hierboven staat hier niet voor niets.

• golem501
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-04 07:32
RoD schreef op woensdag 16 november 2011 @ 23:45:
[modbreak]Zeg, die modbreak hierboven staat hier niet voor niets. [/]
Onder telecomproviders staat een topic voor de prs-t1.
Zie in
[levering] Sony prs-t1

Verwijderd

Zojuist toch maar ADE en Reader software geinstalleerd om m'n T1 authoriseren.
Vervolgens even laten controleren op updates, en er is een update beschikbaar;

Deze update is van toepassing op PRS-T1(1.0.02.10280) voor het oplossen van het volgende probleem:
-Selecteren van e-books en het downloaden daarvan

Huidige software versie 1.0.00.09010, Nieuwe Software versie 1.0.02.10280

Ik meende dat dit nog niet voorbij was gekomen

edit:
oh, de update is trouwens 101MB groot

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2011 09:22 ]

Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2011 @ 09:19:
Zojuist toch maar ADE en Reader software geinstalleerd om m'n T1 authoriseren.
Vervolgens even laten controleren op updates, en er is een update beschikbaar;

Deze update is van toepassing op PRS-T1(1.0.02.10280) voor het oplossen van het volgende probleem:
-Selecteren van e-books en het downloaden daarvan

Huidige software versie 1.0.00.09010, Nieuwe Software versie 1.0.02.10280

Ik meende dat dit nog niet voorbij was gekomen

edit:
oh, de update is trouwens 101MB groot
Is al eerder voorbij gekomen,deze upgrade is voor de software op de pc, niet op de e-reader.

Verwijderd

Nee hoor, de updater geeft aan dat het een update voor de T1 betreft, en deze wordt ook daadwerkelijk op de T1 geinstalleerd.
Installatie is te zien en te volgen op het scherm van je computer en de T1

• EcoR
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2011 @ 16:08:
Nee hoor, de updater geeft aan dat het een update voor de T1 betreft, en deze wordt ook daadwerkelijk op de T1 geinstalleerd.
Installatie is te zien en te volgen op het scherm van je computer en de T1
Ik zal vanavond eens kijken (ook al heb ik zelf nog geen problemen met freezes ondervonden). Zou mooi zijn voor de mensen die wel problemen hebben als het hierdoor wordt opgelost.

• NoReason
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 14:43
Op bol.com staat dat 'Vanwege de aanhoudende watersnood in Thailand is Sony genoodzaakt om de prijs van hun Reader WiFi te verhogen. Onze excuses voor het ongemak.'
Ik hoopte dat het was doordat Sony bezig was met een 'betere' versie van de T1...
Ik heb begin deze week mijn T1 teruggestuurd naar Coolblue wegens een defect, en krijg geld terug i.v.m. een nieuw exemplaar :'(

It's time to kick ass and chew bubble-gum, and I'm all out of gum.

Pagina: 1 ... 5 ... 19 Laatste

Let op:
Berichten over bestellingen, prijzen en winkels graag in een daarvoor bestemd topic in Telecomproviders.