Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebk71
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:16
Hoe snel krast het scherm van de t1? Graag jullie mening over het volgende:

Afgelopen zaterdag aangeschaft, zoontje heeft er op zitten tekenen met de bijbehorende pen. Vanochtend zie ik
dat er langs 1 kant op 2 plekken een kras/snee in het scherm zit(2/3 mm van de plastic rand af).
Makkelijkste is natuurlijk om te zeggen dat mijn zoontje zo hard heeft gedrukt, er zand op gelegen heeft of dat soort werk. Maar dat gaat er bij niet zomaar in. Wat mij opvalt is dat op het pennetje een scherp randje zit, blijft natuurlijk over of dat plastic randje zoiets kan veroorzaken. Er staat mij wel bij dat er ooit iets is geweest met pennetjes van een Palm die krassen veroorzaakten. Bij Sony hoef ik natuurlijk niet aan te kloppen, die zullen nooit erkennen dat hun eigen pen krassen kan veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 16:31

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

ebk71 schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 10:13:
Bij Sony hoef ik natuurlijk niet aan te kloppen, die zullen nooit erkennen dat hun eigen pen krassen kan veroorzaken.
Een e-reader is nou eenmaal geen kinderspeelgoed, ik vind het wel heel makkelijk om de verantwoordelijkheid bij Sony neer te leggen. Geef je kind papier en een viltstift. Weet je wel zeker dat hij alleen met de stylus op het scherm heeft getekend en niet met je sleutelbos ofzo?

[ Voor 29% gewijzigd door SnoeiKoei op 31-10-2011 10:22 ]

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:49
SnoeiKoei schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 10:21:
[...]

Een e-reader is nou eenmaal geen kinderspeelgoed, ik vind het wel heel makkelijk om de verantwoordelijkheid bij Sony neer te leggen. Geef je kind papier en een viltstift. Weet je wel zeker dat hij alleen met de stylus op het scherm heeft getekend en niet met je sleutelbos ofzo?
En dan nog, je kunt overal wel krassen op krijgen, als je maar hard genoeg drukt.
Overigens heb ik mijn T1 nu 1,5 week, lees gemiddeld een half uurtje per avond in bed en heb hem nog niet aan de lader hoeven hangen sinds de eerste keer laden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coriolis
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01-07 22:17
ik ben zelf ook al een tijd opzoek naar een E-reader en twijfel tussen de Kindle en de Sony T1.

wat ik me op dit moment het meeste afvraag is op je de wat grotere PDF's makkelijk kan lezen (groter dan 10MB iig) Op dit moment lees ik de PDF's van Paizo (soort Wizards of the Coast, D&D) op mijn telefoon (HTC Senstation), deze kan ze net aan, maar wil nog wel eens vastlopen.

iemand ervaring mee? de PDF's zijn vaak zo zwaar omdat er veel graphisch materiaal in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebk71
SnoeiKoei schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 10:21:
[...]

Een e-reader is nou eenmaal geen kinderspeelgoed, ik vind het wel heel makkelijk om de verantwoordelijkheid bij Sony neer te leggen. Geef je kind papier en een viltstift. Weet je wel zeker dat hij alleen met de stylus op het scherm heeft getekend en niet met je sleutelboop de eerstes ofzo?
Ik was er op voorbereid dat dit soort reacties zouden komen. Misschien mijn tekst nog is doorlezen? Ik leg niet per definitie de verantwoordelijkheid ergens anders. En nee, hij heeft alleen die stylus in zijn handen gehad, ik zat er notabene naast. Maar goed, op de eerste persoon die hier meldde dat er problemen waren met de t1 werd ook nogal skeptisch gereageerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
kielkiel schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 09:49:
[...]

Inderdaad, ik ga er nu ook niet vanuit dat ie bijvoorbeeld ineens 3 weken haalt. Maar zoals je zelf zegt: je geeft hem nog een kans :-) t is alleen erg vervelend. Mijn tablet (asus transformer) heeft er ook al last van. Nu heb ik 2 gadgets die stroom verliezen :(

Kan je omschrijven hoe intensief je je apparaat gebruikt?
Zelfs zonder het ding te gebruiken loopt de batterij leeg. Het is dus wel duidelijk dat er iets mis is. Vooralsnog gaat het na de reboot goed: bijna 24 uur op de batterij zonder dat er een streepje af gaat, dat was voorheen niet mogelijk. Maargoed, of ie daadwerkelijk in de buurt van de opgegeven batterijduur gaat komen is natuurlijk afwachten.

Edit: mijn vriendin heeft er waarschijnlijk ook last van. Ze heeft die van haar nog niet gebruikt, maar toen ze het apparaat checkte, was ie al leeggelopen. Ik weet niet precies wanneer ie leeggelopen is (omdat ze em niet heeft gebruikt), maar het ding is 10 dagen geleden gekocht, dus gaat ook te kort mee. Heb haar ook een reboot laten doen.

[ Voor 17% gewijzigd door RoD op 31-10-2011 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Afgelopen zaterdag aangeschaft, zoontje heeft er op zitten tekenen met de bijbehorende pen. Vanochtend zie ik
dat er langs 1 kant op 2 plekken een kras/snee in het scherm zit(2/3 mm van de plastic rand af).
Makkelijkste is natuurlijk om te zeggen dat mijn zoontje zo hard heeft gedrukt, er zand op gelegen heeft of dat soort werk. Maar dat gaat er bij niet zomaar in. Wat mij opvalt is dat op het pennetje een scherp randje zit, blijft natuurlijk over of dat plastic randje zoiets kan veroorzaken. Er staat mij wel bij dat er ooit iets is geweest met pennetjes van een Palm die krassen veroorzaakten. Bij Sony hoef ik natuurlijk niet aan te kloppen, die zullen nooit erkennen dat hun eigen pen krassen kan veroorzaken.
Ik heb nog nooit een stylus gehad die geen krassen maakte op een kunststof scherm. Als je hard duwt zal het scherm zeker beschadigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

ebk71 schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 12:39:
[...]

Ik was er op voorbereid dat dit soort reacties zouden komen. Misschien mijn tekst nog is doorlezen? Ik leg niet per definitie de verantwoordelijkheid ergens anders. En nee, hij heeft alleen die stylus in zijn handen gehad, ik zat er notabene naast. Maar goed, op de eerste persoon die hier meldde dat er problemen waren met de t1 werd ook nogal skeptisch gereageerd.
Ik heb je tekst prima gelezen en daaruit blijkt dat jij het normaal vindt een kind te laten spelen met een kwetsbaar stuk apparatuur. En dat je je alvast voorbereidt dat Sony niet zal toegeven dat het door "hun eigen pen" komt. En dat laatste lijkt me terecht eerlijk gezegd. Ik weet niet hoe oud je zoontje is maar kinderen kunnen gewoon erg moeilijk kracht doseren. Als mijn neefjes of nichtjes over de vloer komen (varierend in leeftijd van 1 tot 10 jaar) dan krijgen ze wel tekenspul maar niet mijn (professionele) markers of potloden want ze duwen gewoon erg hard met de punt op het papier. Dat wetende zou ik ze nooit met een voorwerp op een touch screen laten duwen, of dat voorwerp daar nu oorspronkelijk voor bedoeld is (stylus) of niet. Met je verwijzing naar "dit soort reacties" doe je net of ik er heel gek of asociaal over denk maar "dit soort reacties" zijn gezond verstand en ik ga er van uit dat iedere volwassene daar in meer of mindere mate over beschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 01:41
RoD schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 12:45:
[...]
Zelfs zonder het ding te gebruiken loopt de batterij leeg.
Ding kent twee standen.

- Standby, en je raad het al, daarin verliest ie stroom.
- Uitschakelen, die zit waarschijnlijk verstopt onder Instellingen, waarmee je hem echt uit zet.

Voordeel van standby is dat ie na weer aanzetten erg snel beschikbaar is om verder te lezen.
Nadeel is toch wat aan stroom verbruiken.

Voordeel van uitschakelen is dat je hem dan langere tijd geladen weg kunt leggen.
Nadeel is dat ie meer tijd nodig heeft om weer te starten. Waarschijnlijk zelfs je hele bieb weer checkt of er wat bijgekomen is.

Tenminste, zo was het met de 5xx serie. Zal wel niet veranderd zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door aZuL2001 op 31-10-2011 13:20 ]

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Uiteraard snap ik de verschillende standen. Het mag echter niet zo zijn dat het ding zonder gebruik binnen een aantal dagen leegloopt. Dat strookt niet met de opgegeven batterijduur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebk71
SnoeiKoei schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 13:06:
[...]

Ik heb je tekst prima gelezen en daaruit blijkt dat jij het normaal vindt een kind te laten spelen met een kwetsbaar stuk apparatuur. En dat je je alvast voorbereidt dat Sony niet zal toegeven dat het door "hun eigen pen" komt. En dat laatste lijkt me terecht eerlijk gezegd. Ik weet niet hoe oud je zoontje is maar kinderen kunnen gewoon erg moeilijk kracht doseren. Als mijn neefjes of nichtjes over de vloer komen (varierend in leeftijd van 1 tot 10 jaar) dan krijgen ze wel tekenspul maar niet mijn (professionele) markers of potloden want ze duwen gewoon erg hard met de punt op het papier. Dat wetende zou ik ze nooit met een voorwerp op een touch screen laten duwen, of dat voorwerp daar nu oorspronkelijk voor bedoeld is (stylus) of niet. Met je verwijzing naar "dit soort reacties" doe je net of ik er heel gek of asociaal over denk maar "dit soort reacties" zijn gezond verstand en ik ga er van uit dat iedere volwassene daar in meer of mindere mate over beschikt.
Dat bedoel ik dus met lezen, ik vroeg iets over de kwetsbaarheid van het scherm, niet hoe jij je neefjes en nichtjes bezig houd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

ebk71 schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 13:54:
[...]

Dat bedoel ik dus met lezen, ik vroeg iets over de kwetsbaarheid van het scherm, niet hoe jij je neefjes en nichtjes bezig houd.
Kreeg je een reactie waar je niet op zat te wachten? Je vroeg onze "mening over het volgende", dan krijg je die. Dat mijn mening jou niet ligt heeft niks met niet lezen van mijn kant te maken. Maar veel plezier met je bekraste e-reader. Wilde je horen dat het niet aan jou ligt? Het ligt niet aan jou. O+
Hoe snel krast het scherm van de t1?
Die vraag hoeven wij niet te beantwoorden want dat heeft je zoontje voor je gedaan.

[ Voor 17% gewijzigd door SnoeiKoei op 31-10-2011 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aZuL2001 schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 13:19:
[...]

Ding kent twee standen.

- Uitschakelen, die zit waarschijnlijk verstopt onder Instellingen, waarmee je hem echt uit zet.
Als je de power button ingedrukt houd dan zet je hem ook uit.
Je krijgt een waarschuwing op je scherm en kun hem dan zo uitschakelen, je hoeft dan niet naar de instellingen.
Net nog even geprobeerd, en wilde hem ook meteen laden.
Als je de reader uit hebt staan, echt uit, en je sluit 'm vervolgens aan op de computer, dan start hij uit zichzelf op

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2011 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ebk71 schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 12:39:
Maar goed, op de eerste persoon die hier meldde dat er problemen waren met de t1 werd ook nogal skeptisch gereageerd.
SnoeiKoei schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 13:06:
En dat je je alvast voorbereidt dat Sony niet zal toegeven dat het door "hun eigen pen" komt.
Op mijn waarschuwing werd inderaad skeptisch gereageerd, kreeg zelfs het verwijt dat ik de Sony zat zwart te maken terwijl ik hem notebene ook eerst in pre order had, maar er vanaf heb gezien.

Nu weer iets waar vast niet iedereen het hier mee een is: is het normaal dat jullie gelijk al denken dat Sony het niet zal toegeven dat het door de eigen pen komt? Is het normaal dat de fabrikant zo doet? Sony heeft inderdaad een slechte klantenservice. MAAR waarom kopen jullie dan een Sony? Lees eens de verhalen over de klantenservice van Amazon's Kindle. Ik kan zo een boel links geven van mensen die gewoon op hun Kindle zijn gaan staan waardoor het scherm gebroken is, dit hebben ze zo letterlijk aan Amazon verteld en binnen een paar dagen hadden ze gratis en voor niks een nieuwe Kindle ereader.

Waarom Sony die service niet geeft? Misschien met dezelfde reden waarom Sony een ereader op de markt brengt met een firmware die brak is? En dat was ze al bekend voor de introductie in Nederland. Maar geld is belangrijker voor Sony dan tevreden klanten, iets dat je nooit moet vergeten voordat je een Sony product koopt.

En nee, het is niet normaal dat een Sony krassen krijgt van die pen. En waarom zou een ereader niet door kinderen gebruikt kunnen worden? Amazon adverteert er zelfs mee, brengt nu zelfs een kindle fire uit die vooral voor kinderboeken heel geschrikt is (geven ze zelfs als voorbeeld in hun nieuwe eboekenbestandsformaat)...

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2011 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Ik hoop niet dat je het normaal vindt dat Amazon je ereader kosteloos vervangt als je erop hebt gestaan en dat toegeeft. Dat Amazon dat doet is coulance maar niet normaal en ze zijn er absoluut niet toe verplicht. Garantie is er voor productiefouten, niet voor oneigenlijk, ondoordacht of gewoon foutief gebruik. Als Amazon zulke schade wel vergoedt is dat pluspunten waard natuurlijk maar dat doen ze dan ook alleen maar voor de goede naam.

Bij de Sony reader speelt nog dat een deel van klachten over snelbladeren enzo in eerste instantie misschien nog verklaard had kunnen worden door verkeerd gebruik: reken maar dat een boel gebruikers een product in gebruik nemen zonder de handleiding te bekijken en als die een apparaat anders zien reageren dan verwacht klagen ze soms sneller over bugs dan dat ze de handleiding alsnog lezen. Ik zeg niet dat jullie zo zijn, ik zeg alleen dat ik snap dat Sony bij de eerste geluiden niet meteen zegt "ja dat moet een bug zijn". Een boel mensen komen misschien onbedoeld in de snelbladerfunctie en zijn dan verbaasd dat ze niet met een swipe 1 pagina vooruit kunnen gaan zonder dat de ereader "op hol slaat".

Inmiddels is er natuurlijk wel degelijk duidelijk dat er een bug is en je kunt er vergif op innemen dat Sony daar druk mee bezig is. Sony heeft altijd als een degelijk merk bekend gestaan en als ze niet snel met een oplossing komen lopen ze daar schade door op. Dat weten ze best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:47

P_Tingen

omdat het KAN

... Maar dat gaat er bij niet zomaar in.
Nee, bij mij ook niet. Een touchscreen kan niet tegen een spijker, maar als je de gewone stylus gebruikt en niet al te gek doet, moet je dat niet kunnen zien. En helemaal niet bij de Sony, want die heeft geen folie of wat dan ook over het scherm voor het touchgedeelte maar maakt gebruik van infrarood. Het scherm zou dan ook stevig genoeg gemaakt moeten kunnen worden en redelijk krasvast moeten zijn.

Ik heb zelf ook de T1 en ik gebruik de stylus niet. Niet omdat ik bang ben voor het scherm maar omdat ik het met mijn vinger handiger vind. Ik moet alleen wel bekennen dat ik ook al eens naar het scherm heb zitten kijken. Ondanks dat ik met mijn vinger veeg, lijkt het alsof het scherm daarvoor gevoelig is. Nou kan het natuurlijk ook zijn dat ik vette vingers heb, dus ik zal hem eens oppoetsen en nog eens goed kijken. Bel ons niet; u hoort nog van ons.

Off topic:
Makkelijkste is natuurlijk om te zeggen dat mijn zoontje ...
Ik denk dat je een goede keuze maakt om niet bij Sony aan te kloppen. Als er hier al zo neurotisch gereageerd wordt, hoef je bij Sony ook niet op veel begrip te rekenen. ;)

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Je kunt best Sony benaderen maar die zullen wel willen weten wat er precies gebeurd is: zo'n stylus heeft bijvoorbeeld een harde achterkant, is die niet ook gebruikt? Als je een te scherpe stylus hebt kun je dat aantonen (en dan moet je niet bij ons zijn maar bij Sony).

Verder lees ik op internet nergens klachten dat het touchscreen bij normaal gebruik bekrast raakt, dus dan zoek ik zo'n klacht wel degelijk bij de gebruiker. Noem het een neurotische reactie, mij best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
SnoeiKoei schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 16:47:
Je kunt best Sony benaderen maar die zullen wel willen weten wat er precies gebeurd is: zo'n stylus heeft bijvoorbeeld een harde achterkant, is die niet ook gebruikt? Als je een te scherpe stylus hebt kun je dat aantonen (en dan moet je niet bij ons zijn maar bij Sony).

Verder lees ik op internet nergens klachten dat het touchscreen bij normaal gebruik bekrast raakt, dus dan zoek ik zo'n klacht wel degelijk bij de gebruiker. Noem het een neurotische reactie, mij best.
Dat is wel raar, ik heb zelf de 650 en dat scherm is echt behoorlijk ongevoelig voor krassen. Snap niet waarom ze dat zo zouden veranderen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Cyleo schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 20:12:
[...]

Dat is wel raar, ik heb zelf de 650 en dat scherm is echt behoorlijk ongevoelig voor krassen. Snap niet waarom ze dat zo zouden veranderen dan.
Ik ook niet maar ik beweer dat ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-04 22:19
aZuL2001 schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 13:19:
Ding kent twee standen.

Na 3 dagen in Slaapstand (zo noemt Sony Standby) gaat de reader automatisch volledig uit. Zie pagina 19 en 20 van de handleiding. Daar staat ook hoe je hem eenvoudig uit kunt schakelen met de power on/off button.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 10:05
Na 3 dagen dus? Da's best lang, eigenlijk. Maar om eerlijk te zijn, vind ik dat wel een goeie keuze: op standby gaat'ie ook wel lang mee (iig die van mij) en als ze die tijd korter hadden gekozen, had je hem misschien elke dag wel aan moeten zetten (wat weer 30 sec duurt). Dan liever het ding wat vaker aan de lading gooien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
Dat staat tenminste in de handleiding, heb het nog niet kunnen testen want ik gebruik hem elke dag :). Na 10 minuten gaat hij automatisch in Standby, dat heb ik wel gezien maar heb nooit de actuele tijd gemeten... Die automatisch instellingen kunnen niet worden uitgeschakeld en - wat er niet expliciet staat - kunnen de tijden ook niet worden aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
pe1dnn schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 21:59:
[...]
Na 3 dagen in Slaapstand (zo noemt Sony Standby) gaat de reader automatisch volledig uit. Zie pagina 19 en 20 van de handleiding. Daar staat ook hoe je hem eenvoudig uit kunt schakelen met de power on/off button.
Dat is ook wel vrij lang, de oude doet het na een dag en in slaapstand gaat hij toch nog wel redelijk door de batterij heen. Ik zou aanraden: Gebruik je hem een paar dagen niet, zet hem dan helemaal uit, dat is beter voor de batterijduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ik durf nu zachtjes te zeggen dat een reboot mijn batterijproblemen heeft verholpen. Na twee dagen nog alle vier de batterijbalkjes. Een typisch Android-probleempje dus. Voor degenen die ook last hebben van een tegenvallende batterijduur kan dit dus een oplossing zijn.

Verder zat ik me af te vragen, zou op een gehackte PRS-T1 Chrome To Phone werken? Ik zie namelijk wel eens wat interessants wat ik op mn gemakje op mn e-reader zou willen lezen. Dan kan ik natuurlijk naar dezelfde website surfen, maar C2P is natuurlijk gemakkelijker, en gaver :Y) Het zou opzich moeten werken, maar je moet dan op de e-reader inloggen met je Google-account en ik weet niet of dat werkt, en afaik is het nog door niemand getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-09 10:11

Steef

GoT's Most Eaten

Even een kort bericht wat betreft covers:

geckocovers schijnt te werken aan 2 covers die voldoen aan een tweetal vaakgenoemde wensen voor de PRS-T1:
  • Een cover die die glossy randen van de PRS-T1 volledig zou bedekken
  • Een cover met geintegreerd licht
Linkje:
http://www.mobileread.com...hp?p=1775961&postcount=16

Geen melding van prijs danwel datum, helaas. Toch iets om op te wachten imo :)

Sony A7III | Sony 24 - 105 G | Sigma 100 - 400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Afaik was dat al bekend, het is ook een oude post. Wat betreft is er dus geen nieuws op het hoesjesfront.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:04

13art

Moderator Mobile
Hier een tevreden gebruiker van de prs-t1. Ook geen last van een accu die leeg loopt. Heb hem de 20ste bij ontvangst opgeladen en sindsdien staat de batterij icoon nog steeds op vol. Heeft eerst een tijd lang stand-by gestaan en heeft zichzelf daarna volledig uitgeschakeld. Afgelopen vrijdag weer opgestart en gaan lezen. Tussendoor alleen op stand-by gestaan. Ben nu ongeveer 225 pagina's verder maar nog altijd vol volgens de indicator.

Wat me wel op viel, maar wat voor mij geen probleem is, is dat een pagina een paar keer moet refreshen wil je bijv de hoofdmenu pagina niet meer zien 'doorschemeren'.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Daar heb ik geen last van en dat lijkt me ook niet normaal: Juist dat maffe geknipper bij wisselen van beeld, zou er volgens mij voor moeten zorgen dat je geen "spookbeelden" meer zou moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Het is ook niet storend zo vaag is het. En na een tweede keer knipperen is het helemaal weg. En bij tekst alleen zie ik het al helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
l3art schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 18:15:
Het is ook niet storend zo vaag is het. En na een tweede keer knipperen is het helemaal weg. En bij tekst alleen zie ik het al helemaal niet.
Dat komt omdat er bij tekst een volledige refresh wordt gedaan en bij menu opties niet, je blijft dus soms bij het gebruiken van menu opties het menu er doorheen zien, zodra je gaat lezen wordt er weer een volledige refresh gedaan en zou je geen "ghosting" mogen zien, en dat onderschrijf je ook.

Wat betreft gebruik met een stylus,het scherm is niet drukgevoelig,je beweging wordt door de infra rood gedetecteerd.
Ik zou (en heb dat tot nu toe ook altijd gedaan) altijd eerst voelen of er aan de stylus een scherp randje zit.
Desnoods even afronden met een schuurpapiertje.
Voor het markeren van tekst gebruik ik een gewone capacitieve stylus,het zachte bolletje werkt beter op het scherm bij markeren is mijn ervaring.
Maar de stylus hoeft de oppervlakte niet aan te raken en dus oefen ik nauwelijks druk uit, bij de 650 zit zelfs een stylus met een bolletje,niet met een punt.

Ik ga niet oordelen over kinderen,ieder kind zal het leuk vinden als zijn of haar poppetje op het scherm komt,dus er zal een grote aantrekkingskracht zijn.
Zelf denk ik, dat als je maar hard genoeg drukt,je met het puntige PRS-T1 stylusje, inderdaad een kras kan krijgen op het scherm.
Maar niet als je als gewone gebruiker er een beetje normaal mee om gaat.
Een puntje of een bolletje maakt niets uit voor de lijndikte,dus ik zou zeker een scherp stylusje even wat afronden,just to be safe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 17:07:
Afaik was dat al bekend, het is ook een oude post. Wat betreft is er dus geen nieuws op het hoesjesfront.
Jawel, soort van dan. DealExtreme heeft drie nieuwe hoesjes voor de Kindle4.
De hoesjes zijn 12.5 cm breed, en de T1 is maar 11cm breed.
Dat komt neer op 6.25mm vrije ruimte aan de linker- en rechterkant, wat m.i. geen probleem is, aan gezien de hoogte net als de T1 wel 17cm is.
Er zijn 2 zwarte, en 1 rode. 1 van de zwarte hoesjes heeft pasjeshouders, voor pin e.d.de andere zwarte en de rode hebben slechts 1 algemeen flapje waar je papier of ander spul acht kan stoppen.

Afbeeldingslocatie: http://www.dealextreme.com/productimages/sku_105236_4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.dealextreme.com/productimages/sku_105238_3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.dealextreme.com/productimages/sku_105239_3.jpg

(klikbare pics naar de juiste pagina's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 22:38:
[...]

Jawel, soort van dan. DealExtreme heeft drie nieuwe hoesjes voor de Kindle4.
De hoesjes zijn 12.5 cm breed, en de T1 is maar 11cm breed.
Dat komt neer op 6.25mm vrije ruimte aan de linker- en rechterkant, wat m.i. geen probleem is, aan gezien de hoogte net als de T1 wel 17cm is.
Er zijn 2 zwarte, en 1 rode. 1 van de zwarte hoesjes heeft pasjeshouders, voor pin e.d.de andere zwarte en de rode hebben slechts 1 algemeen flapje waar je papier of ander spul acht kan stoppen.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

(klikbare pics naar de juiste pagina's)
Maar ook deze hebben geen lichtje. Geckocovers heeft er al eentje voor de PRS-T1 zonder licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 20:32
Ik kan het maar moeilijk vinden, maar kan je met het pennetje ook zelf aantekeningen maken en opslaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

RoD schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 23:24:
[...]

Maar ook deze hebben geen lichtje. Geckocovers heeft er al eentje voor de PRS-T1 zonder licht.
Deze kost minder dan 9 euro, dus wel erg goedkoop. Gecko is nog steeds niet duur maar wel het dubbele.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
maniak schreef op woensdag 02 november 2011 @ 09:13:
Ik kan het maar moeilijk vinden, maar kan je met het pennetje ook zelf aantekeningen maken en opslaan?
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
Zo.. ik heb er ook 1 bestelt, ben nieuwschierig of die geschikt is voor het lezen van wetenschappelijke artikelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef:
Gewoon in de css met calibre alles op BOLD zetten,maximaal donker en geen nadelen.
Da's uiteraard een betere mogelijkheid.
Voor gebruikers voor wie dat allemaal abacadabra is, zijn de voorgestelde settings eenvoudiger in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09-09 08:20
maniak schreef op woensdag 02 november 2011 @ 13:56:
Zo.. ik heb er ook 1 bestelt, ben nieuwschierig of die geschikt is voor het lezen van wetenschappelijke artikelen.
Vooral wetenschappelijke artikelen over spelling kun je er uitstekend op lezen! 't Kofschip enzo :P

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02:47
:D

Anyway, voor tekst zal het uiteraard prima zijn, voor ingewikkelde tekeningen etc minder. Dan zou ik eerder de iriver hd (met meer pixels) en/of een grotere reader aanraden (zoals bijv. de kindle dx).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Of toch een tablet met LCD scherm.
Een e-reader met monochroom scherm lijkt me toch vooral geschikt voor het lezen van boeken en niet zozeer voor teksten met plaatjes ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
  • Laatst online: 02:47
Als je ook nog kleur nodig hebt om er wijs uit te worden dan heb je niks aan (de huidige) e-ink e-readers idd. Wetenschappelijke artikelen zijn wel vaak monochroom, maar dat hangt erg af van het vakgebied.

[ Voor 32% gewijzigd door - J.W. - op 02-11-2011 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Hangt inderdaad af van het vakgebied. Als je plaatjes met meerdere fluorescente kleuringen moet bekijken dan heb je geen bal aan een e-reader, maar grafiekjes werken natuurlijk prima.

Natuurlijk kun je altijd een artikel lezen op je e-reader, en vervolgens, wanneer nodig, de bijbehorende figuren op je pc bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Maar de T1 staat er wel om bekend beter met PDF-documenten om te kunnen gaan dan alternatieven, inclusief de grote kindle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allard_070
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-09 08:00
SnoeiKoei schreef op woensdag 02 november 2011 @ 17:02:
Maar de T1 staat er wel om bekend beter met PDF-documenten om te kunnen gaan dan alternatieven, inclusief de grote kindle.
Wat is precies het verschil dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef

Steef

GoT's Most Eaten

allard_070 schreef op woensdag 02 november 2011 @ 17:15:
[...]

Wat is precies het verschil dan?
Wat betreft PDF ondersteuning en waarom Sony hier beter in is verwijs ik je naar pagina 2 van the-ebook-reader's review: *klik*

Ik heb even een random atrikel in standaard stijl geladen en de "2 kolommen" weer gave modus van de reader geprobeerd. Hij verdeelt zo pagina in 4 kwarten en gaat netjes de standaard-layout af tijdens het bladeren. Ik heb dit gecombineerd met het automatisch bijsnijden van de pagina om de enorme marges in dergelijke documenten weg te werken, wat prima gaat.

Het word minder als ik het lettertype opblaas.

Gezien wetenschappelijk artikelen vaak rond de 5-10 pagina's beslaan en veelal zijn voorzien van vrij gedetailleerde grafische data denk ik dat een tablet een betere keus is voor dit soort artikelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
ThaRabbit schreef op woensdag 02 november 2011 @ 18:59:
[...]

Wat betreft PDF ondersteuning en waarom Sony hier beter in is verwijs ik je naar pagina 2 van the-ebook-reader's review: *klik*

Ik heb even een random atrikel in standaard stijl geladen en de "2 kolommen" weer gave modus van de reader geprobeerd. Hij verdeelt zo pagina in 4 kwarten en gaat netjes de standaard-layout af tijdens het bladeren. Ik heb dit gecombineerd met het automatisch bijsnijden van de pagina om de enorme marges in dergelijke documenten weg te werken, wat prima gaat.

Het word minder als ik het lettertype opblaas.

Gezien wetenschappelijk artikelen vaak rond de 5-10 pagina's beslaan en veelal zijn voorzien van vrij gedetailleerde grafische data denk ik dat een tablet een betere keus is voor dit soort artikelen.
Aangezien ik hier ervaring mee heb: Het kan wel, je moet ze dan resizen met calibre, of opnieuw afdrukken op a5 en dan is het te doen. Bij sommige komt dit erg mooi uit, bij andere minder. Omdat ik ook een aantal boeken op pdf heb en die ook deze behandeling wou geven kwam ik er al snel achter dat het voor wetenschappelijke boeken minder geschikt is. Het kan zeker, maar het is geen vervanging van het boek (meer voor een half uurtje in de trein je e-reader meenemen ipv het boek). Een tablet daarintegen kan wel als volwaardig vervanger bieden (mijn ervaring)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knollemans
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 31-08 14:02
maniak schreef op woensdag 02 november 2011 @ 09:13:
Ja, je kunt aan elke test met de pen een aantekening toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
havana schreef op woensdag 02 november 2011 @ 15:23:
[...]

Vooral wetenschappelijke artikelen over spelling kun je er uitstekend op lezen! 't Kofschip enzo :P
Achja.. ieder zn nukken.. wiskunde en programmeren is meer mijn ding..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-09 13:06
RoD schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 15:48:
Ik durf nu zachtjes te zeggen dat een reboot mijn batterijproblemen heeft verholpen. Na twee dagen nog alle vier de batterijbalkjes. Een typisch Android-probleempje dus. Voor degenen die ook last hebben van een tegenvallende batterijduur kan dit dus een oplossing zijn.
@RoD Ik heb hem onlangs ook gerest, bij mij ook nog steeds volle bak _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
kielkiel schreef op donderdag 03 november 2011 @ 10:49:
[...]

@RoD Ik heb hem onlangs ook gerest, bij mij ook nog steeds volle bak _/-\o_
Hier ook. Ik durf met zekerheid te stellen dat dit de oplossing was :)

Verder, heeft iemand al het hoesje van Geckocovers? Ik heb een lichtje gevonden van slechts 3 euro (Selexyz), dus ik ga niet langer wachten op een hoesje met licht. Ik zag dat iemand hem hier al heeft besteld, maar ik heb nog geen ervaringen gelezen. Ik ben vooral benieuwd of je het ding een beetje fatsoenlijk om kan vouwen, en of het geheel (ereader+hoesje) een beetje acceptabel blijft qua gewicht, als je aan het lezen bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09-09 08:20
Zojuist een 2e besteld bij Cool Blue voor mijn vrouw. Dit keer de zwarte. Scheelt weer echtelijke ruzies :+ Morgen ophalen bij de CoolBlue winkel Groningen.

Ga volgende week op vakantie dus dat wordt genieten. Nu nog hopen dat de biografie van Jobs in het Nederlands ergens gratis te downloaden is :P

[ Voor 50% gewijzigd door havana op 03-11-2011 14:23 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
RoD schreef op donderdag 03 november 2011 @ 14:08:
[...]

Hier ook. Ik durf met zekerheid te stellen dat dit de oplossing was :)

Verder, heeft iemand al het hoesje van Geckocovers? Ik heb een lichtje gevonden van slechts 3 euro (Selexyz), dus ik ga niet langer wachten op een hoesje met licht. Ik zag dat iemand hem hier al heeft besteld, maar ik heb nog geen ervaringen gelezen. Ik ben vooral benieuwd of je het ding een beetje fatsoenlijk om kan vouwen, en of het geheel (ereader+hoesje) een beetje acceptabel blijft qua gewicht, als je aan het lezen bent.
Ik heb hem sinds vorige week. Prima en lichtgewicht hoesje. Hij kan makkelijk omvouwen naar de 'achterkant'. Door het hoesje kan ik de reader ook makkelijker vasthouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martemp
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-08 09:02
De browser werkt best aardig, niet ideaal, maar goed genoeg voor incidenteel gebruik. Maar bij het bekijken van webmail mis ik de mogelijkheid om verticaal te scrollen. Zowel bij gmail als bij de webmail van mijn provider. Dat is vooral bij langere (en dus vaak belangrijke) mail erg storend. Enig idee hoe dat komt en wat ik er aan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Air.Sin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-05 17:17
Misschien is dit led lampje wel handig in combinatie met een simpel hoesje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVlo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 26-03 13:57
Ik heb trouwens het hoesje van Sony mét licht (de witte), en ik ben er erg tevreden over. Het is wel een prijzig ding en mooi is het nou ook niet echt, maar het is wel een stevig solide ding. Als ik de hoesjes zie die hier voorbij komen gaat dat vaak om stoffen hoezen met elastiekjes oid. Wat mij betreft echt minder mooi. Het Sony hoesje is van hard plastic icm (synthetisch) leer en je drukt de Reader er zo in en uit, en de hoes voelt zeer degelijk aan. Ook het lichtje is natuurlijk ideaal. 's Avonds in bed zet ik het hoesje in en soort van dakje en ik hoef het apparaat niet eens meer vast te houden! Echt super. Het licht is ook prima en een stuk beter dan andere (goedkope) ledlampjes die ik wel eens ben tegen gekomen. Wat wel ontbreekt is een vakje oid om je stylus in op te bergen. Maar deze kun je natuurlijk prima om de kaft hangen. Wat mij betreft geen nadeel. Dus ga je voor kwaliteit dan zou ik zeker de Sony hoes overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier al ruim een week het Gecko hoesje zonder lampje in gebruik. Zoals boven ook beschreven valt deze inderdaad goed naar achter te bouwen en ligt lekker in de hand. Een houdertje voor je stylus. Daarnaast niet te zwaar en ik vind hem ook zeer degelijk (ondanks de twee elastieken houders aan de bovenkant)
Heb er daarnaast een goedkoop lampje van de Action bij (met twee ledjes, klembaar).

Reader zelf bevalt ook nog steeds prima. Heb hem nu afgelopen twee weken gemiddeld 1 uur per dag gebruikt. Nu is er een streepje van de batterij af en daarnaast tot op heden ook nog geen bugs meegemaakt.
Maar ik houd desondanks het 'problemen met Sony..' topic wel in de gaten, mocht er een fix komen van Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
DeVlo schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 10:50:
Ik heb trouwens het hoesje van Sony mét licht (de witte), en ik ben er erg tevreden over. Het is wel een prijzig ding en mooi is het nou ook niet echt, maar het is wel een stevig solide ding. Als ik de hoesjes zie die hier voorbij komen gaat dat vaak om stoffen hoezen met elastiekjes oid. Wat mij betreft echt minder mooi. Het Sony hoesje is van hard plastic icm leer en je drukt de Reader er zo in en uit, en de hoes voelt zeer degelijk aan. Ook het lichtje is natuurlijk ideaal. 's Avonds in bed zet ik het hoesje in en soort van dakje en ik hoef het apparaat niet eens meer vast te houden! Echt super. Het licht is ook prima en een stuk beter dan andere (goedkope) ledlampjes die ik wel eens ben tegen gekomen. Wat wel ontbreekt is een vakje oid om je stylus in op te bergen. Maar deze kun je natuurlijk prima om de kaft hangen. Wat mij betreft geen nadeel. Dus ga je voor kwaliteit dan zou ik zeker de Sony hoes overwegen.
Sony hoes is inderdaad wat mooier en degelijker, maar wel veel duurder. Zeker als je het vergelijkt hoe het in verhouding staat met de reader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVlo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 26-03 13:57
Cyleo schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 15:15:
[...]

Sony hoes is inderdaad wat mooier en degelijker, maar wel veel duurder. Zeker als je het vergelijkt hoe het in verhouding staat met de reader.
Aan de andere kant, als je een een hoes van een ander merk (Gecko oa) zou nemen (20/30 euro) en daarbij een beetje een degelijk lampje erbij (~10 euro) maakt de prijs weer niet zo heel veel uit. En zo heb je wel een bijpassende (goede) hoes met geïntegreerde lamp. Dat was een beetje mijn redenering bij de aanschaf. En het kan ongetwijfeld goedkoper maar soit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
Cyleo schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 15:15:
[...]Sony hoes is inderdaad wat mooier en degelijker, maar wel veel duurder. Zeker als je het vergelijkt hoe het in verhouding staat met de reader.
Ik vond het een lelijk plastic ding met plastic bak voor schandalig veel geld en ook niet degelijk, in tegendeel. Heb hem direct per kerende post teruggestuurd naar BOL. Heb nu een Gecko cover en is op zich goed. Helaas bij lange na niet de kwaliteit van de leren Stylz BeBook cover maar veel beter dan die van Sony en nog een stuk goedkoper ook. Er komen vast nog veel betere maar voor nu ben ik blij dat het wat beschermd is. Ik snap ook niet dat de officiële Sony cover niet eens ruimte heeft voor het pennetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rud
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

rud

Ik heb ook het hoesje van Sony met lampje. Ik vind het voor wat je krijgt (beetje plastic en geen leer) veelst te veel geld. Bovendien is de voorkant slap. Pak je hem verkeerd beet dan druk je op het display met alle risico's van dien.

Het Sony hoesje voor de 650 was veel steviger, met leer en beschermde het display stukken beter.

Nog een nadeel van de PRS-T1 gevonden: het woordenboek geeft minder tekst per scherm. Ik heb nog niet gevonden hoe je dat in kan stellen zoals op de 650. Verder vind ik de T1 zeker niet sneller dan de 650. Voor mijn gevoel is hij zelfs iets langzamer. Ik heb spijt dat ik mijn 650 verkocht heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
DeVlo schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 15:53:
[...]

Aan de andere kant, als je een een hoes van een ander merk (Gecko oa) zou nemen (20/30 euro) en daarbij een beetje een degelijk lampje erbij (~10 euro) maakt de prijs weer niet zo heel veel uit. En zo heb je wel een bijpassende (goede) hoes met geïntegreerde lamp. Dat was een beetje mijn redenering bij de aanschaf. En het kan ongetwijfeld goedkoper maar soit.
Een Geckocover is 20 euro, en een leeslampje kun je voor 3 euro halen. Dus het scheelt wel wat in de prijs :) Verder ben ik zelf erg tevreden met de Geckocover. Zowel de buiten- als de binnenkant is prettig (geen plastic) en je hebt ruimte voor je stylus.

Wat opzich wel vreemd is, is dat het dingetje om de hoes mee vast te "klikken" voor mijn gevoel aan de verkeerde kant zit. Als je het ding nu op de tafel legt dan ligt ie op zo'n bultje, zeg maar. Dat is opzich niet zo erg, maar wel een beetje gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Laatst online: 02:10

sjaool

Every life should have 9 cats

Ben ik de enige die de Geckocover lelijk vindt? De methode om de e-reader in de cover te bevestigen vind ik erg goedkoop aandoen. Wat dat betreft vind ik de originele Sony cover een stuk meer klasse hebben.
De originele cover is ook flink duurder maar de afwerking is wel heel netjes en met oog voor detail.
Ook vind ik hem niet goedkoop aandoen ook al zou een prijs van €30,00 een stuk reëler zijn dan €50,00.

Mijn mening is trouwens gebaseerd op de rode cover en rode e-reader die ik zelf in bezit heb.

P.S. mijn e-reader werkt tot op heden feilloos en de accu vertoont ook geen rare keuren. :)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
Bij Hardware.Info waren ze er ook niet erg kapot van (http://nl.hardware.info/r...-reader-review-leeslampje). Gecko cover is niet super maar in elk geval veel beter dan die goedkope (qua materiaal, niet qua prijs) plastic hoes van Sony. Het is nog wachten op betere...

Overigens hebben ze ook bij Hardware.Info tijdens de review geen enkel boek gelezen of minimale research gedaan want ook daar geen woord over software problemen en wel vrolijk een award uitreiken...

[ Voor 22% gewijzigd door pe1dnn op 04-11-2011 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Niet elke reader heeft softwareproblemen dus dat kun je ze niet direct kwalijk nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Hardware.info noemt de cover een soort karton met een laag plastic er overheen.
Dit is wel heel kort door bocht want dat is het zeer zeker niet.
De Sony cover is gemaakt van PU leer met een ABS cradle.
Nu is PU natuurlijk wel een soort kunststof maar de kwaliteit is minstens net zo goed als echt leer.
Ik betwijfel ook of ze de cover zo zouden hebben kunnen uitvoeren als het met echt leer gemaakt zou zijn.

Ook het lampje werkt erg goed, de pagina wordt mooi uitgelicht en doordat hij op een soort zwanenhals zit ook nog eens erg flexibel en comfortabel te plaatsen boven de e-reader.

Feit blijft wel dat Sony een lekkere winst pakt op de covers wat dat betreft ben ik het wel eens met Hardware.info. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door sjaool op 05-11-2011 02:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
RoD schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 23:06:
Niet elke reader heeft softwareproblemen dus dat kun je ze niet direct kwalijk nemen.
Toch wel. Zelfs als hun apparaat 100% is hadden ze toch even met een schuin oog kunnen kijken naar de eerste gebruikerservaringen. De review is van 28 oktober en toen waren er allang geluiden over problemen. Op het eigen Sony forum had Nick-1964 (hier bekend als Nick39) al op 15 oktober een topic gestart na aanleiding van de problemen in Amerika.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-08 20:13

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Nu zit ik natuurlijk wel te twijfelen. Ik dacht vandaag een kindle te kopen, maar aangezien ik veel PDF's gebruik lijkt de PRS-T1 een betere keuze. Om nog maar te zwijgen over de webdocumenten dat ik nu gewoon afdruk (om dan offline te lezen).

Maar met de Kindle heb je natuurlijk een stabiele reader. Is Sony van plan om binnenkort een update te pushen?
En hebben de laatste versies minder last dan de eerste?

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Als je veel web en pdf's wilt lezen, heb je imho veel meer aan een tablet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raymond schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 11:26:
+1 Een 6 inch scherm is gewoon voor veel pdf-gebruik veel en veels te klein. Je blijft maar zoomen en verplaatsen. Een tablet is ook zoveel sneller plus ook nog eens in kleur.

Of neem een ereader met een echt groot scherm zoals bijv. de Kindle DX. Die is gewoon gemaakt voor veelvuldig pdf gebruik. Zie de schermvoorbeelden op hun site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-08 20:13

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Raymond schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 11:26:
De reden dat ik geen tablet wil is om van een LCD af te zijn. Ik print ze nu af om ze op mijn gemak te kunnen lezen. Daarnaast heb ik veel boeken/papers en moet ik nu steeds de keuze maken welke ik voor onderweg neem.

Bestaat er de mogelijkheidom websites (met voornamelijk tekst) af te printen als epub?

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Air.Sin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-05 17:17
IStealYourGun schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 11:05:
Nu zit ik natuurlijk wel te twijfelen. Ik dacht vandaag een kindle te kopen, maar aangezien ik veel PDF's gebruik lijkt de PRS-T1 een betere keuze. Om nog maar te zwijgen over de webdocumenten dat ik nu gewoon afdruk (om dan offline te lezen).

Maar met de Kindle heb je natuurlijk een stabiele reader. Is Sony van plan om binnenkort een update te pushen?
En hebben de laatste versies minder last dan de eerste?
Ik gebruik mijn Sony eerlijk gezegd vrijwel alleen om pdf's te lezen. Wetenschappelijke boeken en artikelen gaat tot nu toe prima vind ik. Ik moet wel toegeven dat mijn ogen geen moeite hebben met eventuele kleine letters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12-09 11:52
Hoe meer mensen nu een PRS-T1 kopen in de verwachting dat er wel een update komt, hoe minder reden Sony heeft om daar haast mee te maken. Pas als de verkopen terug gaan lopen door dit issue, is er een commerciële stimulans voor ze. Ik zou dus wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
pe1dnn schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 10:47:
[...]
Toch wel. Zelfs als hun apparaat 100% is hadden ze toch even met een schuin oog kunnen kijken naar de eerste gebruikerservaringen. De review is van 28 oktober en toen waren er allang geluiden over problemen. Op het eigen Sony forum had Nick-1964 (hier bekend als Nick39) al op 15 oktober een topic gestart na aanleiding van de problemen in Amerika.
Ben ik met je eens! Het is vreemd dat Sony tot nu toe zijn mond hierover zo goed als dicht houdt hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
Mijn reader is ook binnen, eerste indruk is goed.. Hij is lekker licht. Deze gaat veel gebruikt worden in de trein en bus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

zetmolm schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 13:29:
Hoe meer mensen nu een PRS-T1 kopen in de verwachting dat er wel een update komt, hoe minder reden Sony heeft om daar haast mee te maken. Pas als de verkopen terug gaan lopen door dit issue, is er een commerciële stimulans voor ze. Ik zou dus wachten.
De domste reden ooit! Denk je nou echt dat bedrijven zo denken?
De PRS-T1 is dé reader om aan te schaffen.
Hoe meer er gekocht wordt des te meer reden om goede ondersteuning te bieden.
En denk je niet dat er al een aantal jongens bezig zijn met het ontwikkelen/uitbreiden van de firmware?

Als je zo denkt zoals jij dan komt er nooit een product van de grond. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
IStealYourGun schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 11:54:
[...]

De reden dat ik geen tablet wil is om van een LCD af te zijn. Ik print ze nu af om ze op mijn gemak te kunnen lezen. Daarnaast heb ik veel boeken/papers en moet ik nu steeds de keuze maken welke ik voor onderweg neem.

Bestaat er de mogelijkheidom websites (met voornamelijk tekst) af te printen als epub?
Ik weet niet of het kan, maar Calibre doet zoiets bij het ophalen van nieuws op nieuwswebsites. De nieuwe artikelen worden daar omgezet in een epub-bestand. Misschien dat er ergens ook wel een instelling is om een website te printen naar epub, maar ik heb dat zelf niet getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef

Steef

GoT's Most Eaten

RoD schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 13:47:
[...]

Ik weet niet of het kan, maar Calibre doet zoiets bij het ophalen van nieuws op nieuwswebsites. De nieuwe artikelen worden daar omgezet in een epub-bestand. Misschien dat er ergens ook wel een instelling is om een website te printen naar epub, maar ik heb dat zelf niet getest.
Als alternatief kun je de website opslaan als HTML, die HTML kun je vervolgens gewoon naar calibre slepen en van daar naar je reader gooien. Calibre voegt dan alle locale data samen in een e-pub.

Let dus wel dat enkel lokale data beschikbaar is... als je een aantal linkjes diep wil kunnen lezen zul je een tool nodig hebben om die website tot x links diep lokaal op te slaan.

Een voorbeeld van een website met voornamelijk tekst:
http://www.accesstoinsight.org/lib/thai/lee/startsmall.html

1. Opgeslagen als HTML
2. Naar calibre gesleept
3. Convert to epub

Let wel dat deze convert optie een heel scala aan mogelijkheden heeft. Zo kan het bijvoorbeeld de tekst opnieuw voor je uitlijnen en een inhoudstabel voor je genereren. Maar dat is misschien stof voor een ander draadje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
ThaRabbit schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 15:05:
Maar dat is misschien stof voor een ander draadje :)
Gezien de interesse wordt het wel tijd voor een apart Calibre-draadje, zeker omdat het voor andere e-readers ook interessant is. Wie een topic aan wil maken, die mag dat doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef

Steef

GoT's Most Eaten

RoD schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 15:54:
[...]

Gezien de interesse wordt het wel tijd voor een apart Calibre-draadje, zeker omdat het voor andere e-readers ook interessant is. Wie een topic aan wil maken, die mag dat doen :)
een laatste offtopic schop dan:
\[e-readers] E-books & Software

Ietwat aan updates toe, maar toepasselijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gecko is toch bezig een cover te maken zonder die elastiekjes en waarmee de glossy bovenkant bedekt zou worden? Daarvan 2 versies: als eerste een zonder lampje en later een met lampje.
Of heb ik het mis en zit ik voor niets te wachten? Tot die tijd bescherm ik het met een goed(koop) Hema hoesje
van 4 euro.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2011 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef

Steef

GoT's Most Eaten

Verwijderd schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 17:53:
Gecko is toch bezig een cover te maken zonder die elastiekjes en waarmee de glossy bovenkant bedekt zou worden? Daarvan 2 versies: als eerste een zonder lampje en later een met lampje.
Of heb ik het mis en zit ik voor niets te wachten? Tot die tijd bescherm ik het met een goed(koop) Hema hoesje
van 4 euro.
Hoewel dat wel is aangegeven (klik) is er nog geen duidelijkheid over.

Het laatste bericht gaf eind october aan, echter zijn we die datum helaas al voorbij. Ik zit er zelf ook op te wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap daarom niet dat sommige mensen nadien 'dat ding met elastiekjes' hebben gekocht en er blij mee zijn. O.b.v. verkeerde informatie of niet goed lezen hier?
'Dat ding' moet verbeterd worden. Het liefst ook nog in een bijpassend kleurtje. Maar zwart is ook goed hoor ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-06 00:59

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Verwijderd schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 17:53:
van 4 euro.
Ik kan de hoes niet vinden op de website van Hema. Heb jij daar een exacte link van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Staat niet op de site, gewoon even de Hema inlopen. Ligt bij de multimedia hoezen.
Het is eigenlijk een sleeve met rits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serge75
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-08 11:48
IStealYourGun schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 11:54:
Instapaper.

Sinds ik mijn PRS-T1 heb, ben ik hier ook mee aan het experimenteren. En het werkt best goed.

Er zijn meerdere opties, maar ik heb een add-on in mijn browser geinstalleerd waardoor ik een Send-to-Instapaper-knop heb. Ben ik op een pagina met veel test, druk ik op die knop. Je kunt ook tekst mailen naar je Instapaper account en zelfs PDFs. Alle input wordt verzameld op je eigen Instapaper-pagina. Daar ga je (met je PC of E-reader) naartoe, waar je de optie hebt om meteen te lezen (links naar de originele tekst) of alle toegevoegde items te downloaden als bestand, o.a. Epub-formaat. Best netjes weergegeven op m'n Sony, dus wat mij betreft een aanrader.

Daarna kun je de input archiveren of verwijderen om te voorkomen dat een item de volgende download ook weer in de gedownloade Epub zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThaRabbit schreef:
Hoewel dat wel is aangegeven (klik) is er nog geen duidelijkheid over.

Het laatste bericht gaf eind october aan, echter zijn we die datum helaas al voorbij. Ik zit er zelf ook op te wachten :)
Ik heb die informatie verkeerd geïnterpreteerd. :|
Dat draadje verder lezend (kijk maar naar de post van Klein Nijenhuis van 10-27-2011, 04:20 AM op pagina 3), kom ik NU tot de conclusie dat dat huidige 'ding met elastiekjes' de basic versie IS. En dat was op tijd.

Dan maar even wachten op de extended versie (die als het goed is de glossy rand bedekt en een lampje heeft). :O :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En Tuff-luv schijnt er met eentje bezig te zijn, maar zie die nog niet in hun 'Coming Soon' section staan.
Weet niet of dat met of zonder lampje wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
sjaool schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 13:42:
[...]

De domste reden ooit! Denk je nou echt dat bedrijven zo denken?
De PRS-T1 is dé reader om aan te schaffen.
Hoe meer er gekocht wordt des te meer reden om goede ondersteuning te bieden.
En denk je niet dat er al een aantal jongens bezig zijn met het ontwikkelen/uitbreiden van de firmware?

Als je zo denkt zoals jij dan komt er nooit een product van de grond. ;)
Ik denk niet alleen dat veel bedrijven zo denken, ik weet dat het zo is, helaas.
Sony en andere bedrijven moeten het hebben van de producten die ze verkopen. Daar verdienen ze hun geld mee. Ondersteuning kost alleen maar geld, en bieden ze uiteindelijk alleen maar voor zover ze dat wettelijk verplicht zijn en voor zover ze denken dat het ze helpt meer producten te verkopen in de nabije of iets verdere toekomst.

Tuurlijk zijn er nu mensen bij Sony bezig met de firmware, maar die mensen moeten wel ergens uit betaald worden. Het aantal readers dat ze denken te kunnen verkopen als de firmware verbeterd is minus het aantal readers dat ze denken te kunnen verkopen als ze de firmware laten zoals die nu is, bepaalt het budget voor het verbeteren van de firmware. Met andere woorden, hoe meer mensen nu een buggy Sony reader kopen in de verwachting dat het wel goed komt, hoe minder budget Sony hoeft vrij te maken voor die upgrade. Die omzet hebben ze immers al binnen.

Dit wordt allemaal bepaald door managers die er helemaal niet op uit zijn om mensen een kat in de zak te verkopen, maar die wel hun targets moeten halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
zetmolm schreef op zondag 06 november 2011 @ 11:50:
[...]

Ik denk niet alleen dat veel bedrijven zo denken, ik weet dat het zo is, helaas.
Sony en andere bedrijven moeten het hebben van de producten die ze verkopen. Daar verdienen ze hun geld mee. Ondersteuning kost alleen maar geld, en bieden ze uiteindelijk alleen maar voor zover ze dat wettelijk verplicht zijn en voor zover ze denken dat het ze helpt meer producten te verkopen in de nabije of iets verdere toekomst.

Tuurlijk zijn er nu mensen bij Sony bezig met de firmware, maar die mensen moeten wel ergens uit betaald worden. Het aantal readers dat ze denken te kunnen verkopen als de firmware verbeterd is minus het aantal readers dat ze denken te kunnen verkopen als ze de firmware laten zoals die nu is, bepaalt het budget voor het verbeteren van de firmware. Met andere woorden, hoe meer mensen nu een buggy Sony reader kopen in de verwachting dat het wel goed komt, hoe minder budget Sony hoeft vrij te maken voor die upgrade. Die omzet hebben ze immers al binnen.

Dit wordt allemaal bepaald door managers die er helemaal niet op uit zijn om mensen een kat in de zak te verkopen, maar die wel hun targets moeten halen.
Zo kan je het ook zien :) Ik denk toch dat in de praktijk je meer omzet binnen haalt als je regelmatig iets van je laat horen door bijvoorbeeld een upgrade of in iedergeval het probleem onderkent en zegt dat je er aan werkt. Als groot voorbeeld wil ik Asus noemen met hun tablet Asus Transformer. Dat apparaat was begin dit jaar ook erg buggy. Sinds ik heb hem heb (in Juni) zijn er zeker al 3 firmware upgrades geweest (de 4e komt één dezer dagen). Op deze manier kweek je meer goodwill dan Sony nu doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

zetmolm schreef op zondag 06 november 2011 @ 11:50:
[...]

Dan heb je net het bedrijf met de verkeerde marketingstrategie getroffen.... helaas... ;)

Toch denk ik dat de Sony PRS-T1 het succes gaat worden/of is waar men op had gehoopt.
Dit komt naar mijn idee voornamelijk vanwege het feit dat ze Android gebruikt hebben.
Het wachten is nu alleen op de diverse mods en uitbreidingen die verder borduren op de nu al verkrijgbare hack.

Voor de rest heb ik alle vertrouwen in Sony. Het is een groot bedrijf en helaas zijn die niet zo flexibel in het snel releasen van fixes en updates. :)
kielkiel schreef op zondag 06 november 2011 @ 13:44:
[...]
Sinds ik heb hem heb (in Juni) zijn er zeker al 3 firmware upgrades geweest (de 4e komt één dezer dagen). Op deze manier kweek je meer goodwill dan Sony nu doet.
Het kweekt misschien wel goodwill bij jou maar veel firmware updates releasen lijkt mij nou ook weer niet vertrouwenwekkend. Het apparaat zou namelijk wel eens heel buggy kunnen zijn. ;)

Ik snap ook niet dat mensen zo hongerig zijn naar firmware updates. Bij de Sony kan ik het mij voorstellen vanwege de touchscreen bug maar als een apparaat goed werkt dan geldt meestal het principe van "If It Works Don't Fix It".

[ Voor 74% gewijzigd door sjaool op 06-11-2011 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
@sjaool: Ik hoop van harte dat je vertrouwen in Sony terecht zal blijken.
De honger naar upgrades is heel begrijpelijk als er in de nieuwe versie functionaliteit wordt toegevoegd. Mijn Onyx Boox heeft al heel wat upgrades gehad, en kan nu veel meer dan in het begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Ik was altijd wat huiverig met Sony en software updates, maar ik vind dat ze de laatste tijd wel beter zijn geworden. De PS3 krijgt vaak upgrades, en de SE telefoons lopen zelfs voorop. Dit is geen garantie natuurlijk, maar het is wel zeker een vooruitgang van vroeger en geeft aan dat ze het wel serieus nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

@zetmolm: De PRS-T1 kan ook veel meer dan dat hij nu kan, alleen die ontwikkelingen zullen van de community moeten komen vrees ik. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
zetmolm schreef op zondag 06 november 2011 @ 16:49:
Mijn Onyx Boox heeft al heel wat upgrades gehad, en kan nu veel meer dan in het begin.
Ik verwacht in dat opzicht niet veel van Sony. Ik verwacht wel van ze dat het apparaat gaat werken zoals het zou moeten, maar ik verwacht niet dat Sony nieuwe functies gaat toevoegen. Dat zal toch van derden moeten komen. Die kans lijkt me behoorlijk nu er een bekend platform gebruikt is en de eerste experimenten al heel snel verschenen. Echter ook de officiële software is ruim voldoende voor normaal gebruik, alleen die bugs nog even oplossen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pe1dnn schreef op zondag 06 november 2011 @ 19:12:
[...]
Ik verwacht in dat opzicht niet veel van Sony. Ik verwacht wel van ze dat het apparaat gaat werken zoals het zou moeten, maar ik verwacht niet dat Sony nieuwe functies gaat toevoegen. Dat zal toch van derden moeten komen. Die kans lijkt me behoorlijk nu er een bekend platform gebruikt is en de eerste experimenten al heel snel verschenen. Echter ook de officiële software is ruim voldoende voor normaal gebruik, alleen die bugs nog even oplossen...
Er wordt rondgefluisterd, op het internationale forum van Sony (post is al weer gewist) dat ze meer interesse hebben in het proberen te verhelpen van de android hack, en dat een firmware update gelijk die hack zou uitschakelen en daarom langer duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 06 november 2011 @ 11:23:
En Tuff-luv schijnt er met eentje bezig te zijn, maar zie die nog niet in hun 'Coming Soon' section staan.
Weet niet of dat met of zonder lampje wordt.
Ter informatie:
Ik heb met Tuff-luv contact gehad via de mail en heb bevestiging dat zij ze op dit moment aan het maken zijn.
Nog een paar weken geduld.
Ze zullen binnenkort de Coming Soon section op hun site daarvoor updaten. Dan zie je ook welke uitvoeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Nick39 schreef op zondag 06 november 2011 @ 21:47:
[...]

Er wordt rondgefluisterd, op het internationale forum van Sony (post is al weer gewist) dat ze meer interesse hebben in het proberen te verhelpen van de android hack, en dat een firmware update gelijk die hack zou uitschakelen en daarom langer duurt.
Gaan we weer zo'n kat en muis spelletje krijgen...
Toch jammer. Waarom kan Sony niet gewoon de trend volgen die er bij tablets ook is. Rooten toestaan, maar daar kan je dan eventueel wel je garantie mee verliezen. (Niet voor fabrieksfouten natuurlijk, maar wel als je je toestel bricked oid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze zullen binnenkort de Coming Soon section op hun site daarvoor updaten.
Tuff-luv heeft nu wat info online staan over de cases die ze gaan leveren, maar helaas nog geen foto's/afbeeldingen:

http://tuff-luv.com/e-readers/sony-reader-leather-silicone-case-cover/sony-t1-cases.html

Zo te lezen 3 uitvoeringen en wat kleurtjes. Tuff-Luv kennende, mooie, maar dure hoesjes (+ shipping costs).
En geen met een lampje. Een los clip-on Tuff-Luv lampje: nog eens £7.99

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2011 09:18 . Reden: prijs van een lampje toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 08:09:
[...]

Tuff-luv heeft nu wat info online staan over de cases die ze gaan leveren, maar helaas nog geen foto's/afbeeldingen:

http://tuff-luv.com/e-readers/sony-reader-leather-silicone-case-cover/sony-t1-cases.html

Zo te lezen 3 uitvoeringen en wat kleurtjes. Tuff-Luv kennende, mooie, maar dure hoesjes (+ shipping costs).
En geen met een lampje.
Die van Sony zijn ook niet bepaald goedkoop.. 59 euro voor een hoes met lampje :'( Das meer dan 1/3 van de prijs van de reader zelf..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga denk ik voor een Gecko (met lampje). En daarom wacht ik nog even ... ;)
Pagina: 1 ... 4 ... 19 Laatste

Let op:
Berichten over bestellingen, prijzen en winkels graag in een daarvoor bestemd topic in Telecomproviders.