Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• RoD
  • Registratie: september 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile / Nieuwsposter
Topicstarter

De Sony PRS-T1

In navolging van E-readers vergelijken: Kindle versus Sony PRS-T1, een apart topic om deze e-reader van Sony te bespreken.
Introductie
De Sony PRS-T1 is op moment van schrijven Sonys nieuwste en meest geavanceerde e-reader. Het apparaat heeft een touchscreen en een e-ink Pearl-scherm dat in de reviews wordt geprezen. Ook is er integratie met de e-bookwinkel van bol.com, die je kan bereiken via de ingebouwde wifi-module. De prijs is, voor een topmodel, best aardig, wat het geheel erg interessant maakt.

Ook noemenswaardig is dat het apparaatje op Android draait. Welliswaar een zwaar gemodificeerde versie, maar wellicht kunnen ontwikkelaars in de toekomst, door het verkrijgen van roottoegang en de ontwikkeling van aangepaste roms, nog leuke dingetjes maken voor deze e-reader.

De PRS-T1 is vanaf midden oktober verkrijgbaar in Nederland.
Specs
Scherm: 6", 800x600 pixels, Touchscreen
Geheugen:2GB ingebouwd, uitbreiden met SD-kaartjes
Formaten:Adobe ePub, bmp, ePub, gif, jpeg, Microsoft Word Document, mp3, pdf, png, rtf, Text, tif
Verbinding:Wifi b/g/n, micro-usb 2.0, 3,5mm-jackplug
Afmetingen:173x110x8,9mm
Kleuren:Rood, Wit, Zwart
Batterijduur:14.000 pageturn, ong. 1 maand lezen
Bijzonderheden:Multitouch, bijgeleverde stylus, integratie met bol.com, Android-core
Pics

Links
Reviews
  1. Franstalige review v.d. Sony PRS-T1 (Tevens goede closeup-foto's)
video reviews
  1. Sony PRS-T1 (zwart) review en vergelijking met Kindle no touch [ENG]
  2. Sony PRS-T1 (zwart) review
  3. More Extensive Review of Sony PRS T1 glimmende behuizing=00:50, Stylus uiterlijk=03:00, kindle naast de sony=03:40
  4. Taking your new Sony Reader on holiday
  5. How to change Fonts and Font sizes on your Sony Reader
Met dank aan 2green
Tot slot
Denk je eraan de PRS-T1 te kopen? Heb je er eentje? Deel je ervaringen hier :)

• aZuL2001
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 12-02 14:17
quote:
RoD schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 12:25:
De Sony PRS-T1 is op moment van schrijven Sonys nieuwste en beste e-reader.
Beste ?
Hij is in ieder geval (bijna) leverbaar.

Wifi en mp3 zijn dingen die _ik_ op een e-reader niet nodig heb.

Abort, Retry, Quake ???

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Nuance toegevoegd :) Verder commentaar aub via DM of mail.

• hyptonize
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 16:07

hyptonize

Mr. Awesome

Ik heb hem pre-ordered. Heb al een redelijke verzameling eBooks die ik op mijn mobiel lees, maar zo'n Sony Reader lijkt me toch net wat fijner werken.

• Cyleo
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 31-01 16:54
Ik wou even verder gaan op het android verhaal uit dit topic:
E-readers vergelijken: Kindle versus Sony PRS-T1

Ik meende ergens te lezen dat je er ook mee op google books kon, misschien nog niet heel interessant voor nederland en ik kan het ook niet terug vinden, maar als het hier wordt geintroduceerd zeker een mooie mogelijkheid.

Edit: Ah, wat nuance:
quote:
Since the PRS-T1 has Wi-Fi, it connects to the Sony Reader store for ebooks and periodicals. It also has Google Books built-in, but this is referring to Google's free public domain ebooks, not their entire ebook store, which can be visited with the web browser instead.
Review van deze site.

Cyleo wijzigde deze reactie 12-10-2011 14:23 (35%)

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Sowieso kunnen we in Nederland toch geen ebooks kopen bij Google, dus die feature was zinloos geweest. Gratis boeken is natuurlijk wel leuk.
Ik heb er 2 in order staan,worden volgens Bol op 19-10 geleverd,heb ook 2- 650's dus kan wel een vergelijking maken zodra ik ze heb,heb er ook 2 hoezen bij.
Ik kan alvast 3 nadelen t.o.v. de 650 melden.
De stylus is niet meer geintegreerd in de reader,er passen geen SD of Memorycards meer in maar alleen Micro sd's, ik had mijn huidige boeken gerangschikt op sd's naar Genre maar daar heb ik dus niets meer aan,nadeel 3,maar dat schijnt gewoon bij sony te zijn, covers van eerdere modellen passen niet.
De cover van de 505 paste niet op de 600, die van de 600 paste niet op de 650 en die van de 650 past niet op de prs-1 en vise versa.
Leuke accesoire:
De Lenmar sol 20 powerport.

http://img.cbcdn.net/products/92346/lenmar-powerport-solar-noodlad.jpg?width=500&height=500

In tegenstelling tot bepaalde andere type's wordt deze accu door de 650 en PRS-T1 ondersteund.
Er zit een speciaal mini en micro usb snoertje bij.
De normale prijs is zo rond de 35 euro.
Het handige van dit dingetje is: je gaat op reis en je ziet dat je reader nog maar 1 blokje heeft.
Nog niet veel treinen en vliegtuigen zijn uitgerust met een stopkontakt.
In de meeste hotels werkt men met keycards,ga je de kamer uit,dan is de stroom ook uit.
Dit apparaatje kun je met de zon laden (stel je daar niet teveel van voor) maar ook met USB.
De 2100 MAh zware accu is zwaar genoeg om je Sony te laden,terwijl je tegelijk ook kan lezen.
Je hebt dus een mini lader/noodvoeding bij de hand.
Het bijgeleverde kabeltje past dus in de Sony en de Sony herkent het apparaat door de usb interface in de Lenmar als lader.
Je propt het dingetje in een tas,kabeltje in je Sony en lezen maar,terwijl je batterij van je Sony gelijk wordt geladen.
Verkrijgbaar o.a. bij de pdashop, Neckermann... dit dingetje heeft mij al heel wat keren geholpen.
Met de gewone lader die je gebruikt om je Sony te laden als er WEL stroom is, kan je dit apparaatje ook weer laden zodat ie de volgende keer weer klaar staat.
Uiteraard kun je ook je telefoon er mee laden.

Nick39 wijzigde deze reactie 13-10-2011 11:07 (3%)
Reden: Er stond opeens een grote reclame op het plaatje dus ik heb er een linkje van gemaakt,stoort ook minder.

• SnoeiKoei
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 20:40

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

quote:
Nick39 schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 15:27:
Leuke accesoire:
De Lenmar sol 20 powerport.

[afbeelding]

In tegenstelling tot bepaalde andere type's wordt deze accu door de 650 en PRS-T1 ondersteund.
Er zit een speciaal mini en micro usb snoertje bij.
De normale prijs is zo rond de 35 euro.
Het handige van dit dingetje is: je gaat op reis en je ziet dat je reader nog maar 1 blokje heeft.
Nog niet veel treinen en vliegtuigen zijn uitgerust met een stopkontakt.
In de meeste hotels werkt men met keycards,ga je de kamer uit,dan is de stroom ook uit.
Dit apparaatje kun je met de zon laden (stel je daar niet teveel van voor) maar ook met USB.
De 2100 MAh zware accu is zwaar genoeg om je Sony te laden,terwijl je tegelijk ook kan lezen.
Je hebt dus een mini lader/noodvoeding bij de hand.
Het bijgeleverde kabeltje past dus in de Sony en de Sony herkent het apparaat door de usb interface in de Lenmar als lader.
Je propt het dingetje in een tas,kabeltje in je Sony en lezen maar,terwijl je batterij van je Sony gelijk wordt geladen.
Verkrijgbaar o.a. bij de pdashop, Neckermann... dit dingetje heeft mij al heel wat keren geholpen.
Met de gewone lader die je gebruikt om je Sony te laden als er WEL stroom is, kan je dit apparaatje ook weer laden zodat ie de volgende keer weer klaar staat.
Uiteraard kun je ook je telefoon er mee laden.
Mooi reclamepraatje maar hoe vaak komt het in de praktijk voor dat je gedurende meerdere weken achter elkaar niet 2 uur aaneengesloten een werkend stopcontact in de buurt hebt? (Antwoord: bij mij gebeurt dat nooit).

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Dit is gewoon een algemene accessoire, die op apparaten werkt die door micro-usb worden opgeladen. Niets bijzonders dus. Zeker niet voor een e-reader, die vergeleken met apparaten zoals smartphones een behoorlijke accuduur heeft.

• Marc P
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 29-12-2018
Ik heb 'm ook in pre-order staan bij Bol. Is mijn eerste ereader ga 'm vooral kopen voor vakanties. Niets zo hinderlijk als door je boeken heen zijn in een land waar je nergens een blad of boek kunt vinden. Ik kan 'm gaan vergelijken met de 350 van mijn vrouw.

• aZuL2001
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 12-02 14:17
Wij hebben twee 350's, vooral voor op vakantie, en die bevallen prima.
Maar misschien is de T1 iets om de collectie uit te breiden, zodat de kids voortaan op de 350 verder kunnen ;)

Abort, Retry, Quake ???

• Cyleo
quote:
aZuL2001 schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 15:56:
Wij hebben twee 350's, vooral voor op vakantie, en die bevallen prima.
Maar misschien is de T1 iets om de collectie uit te breiden, zodat de kids voortaan op de 350 verder kunnen ;)
Sowieso is je scherm een tikje groter, ik kan je alvast vertellen dat dat best wel fijn is ;)

• Marc P
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 29-12-2018
quote:
Cyleo schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 16:01:
[...]

Sowieso is je scherm een tikje groter, ik kan je alvast vertellen dat dat best wel fijn is ;)
Dat dacht ik ook. Heb mijn vrouw ook aangeboden dat zij de T1 wel mag hebben dat ik dan wel met de 350 verder ga. Ik gebruik 'm alleen op vakantie, mijn vrouw leest er dagelijks op. Maar goed, tot nu toe zegt ze dat ze dat niet nodig vind. Ben benieuwd hoe het verhaal loopt zodra de T1 er is.
quote:
SnoeiKoei schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 15:31:
[...]

Mooi reclamepraatje maar hoe vaak komt het in de praktijk voor dat je gedurende meerdere weken achter elkaar niet 2 uur aaneengesloten een werkend stopcontact in de buurt hebt? (Antwoord: bij mij gebeurt dat nooit).
Het gebeurt me zo vaak dat ik 's avonds ben gaan slapen en nog maar 1 streepje had,wil je de volgende ochtend weg,kan je niet lezen in de trein, op vakantie in Griekenland gebeurt dit minimaal 4 keer in die 14 dagen dat ik er ben,dan tel ik de vlucht er heen mee, en de vlucht terug ook mee. ( 2 uur van te voren komen, 5 uur vliegen zijn heel wat pageturns en dat heen en terug).
Hou je je accu vol voor je reader dan is er niets loos.
Dit ZOU een algemene gadget kunnen zijn,maar ik heb 4 van die dingen geprobeerd en in 3 van de gevallen stopt de Sony na ongeveer 30 seconden en zegt dat er geen lader is gevonden en stopt met laden,deze werkt dus echt op de Sony,ook al is ie er niet voor gemaakt,dat ik hem niet als een zo maar gadget zie.
Ik draai het een beetje om,ik hoef me in elk geval nooit zorgen te maken dat mijn reader geladen moet zijn voor ik weg ga,mocht ie uitvallen dan heb ik een backup bij de hand.
Zoals gezegd op vakantie kan je dus met een lege accu niet aan het strand gaan liggen lezen,dat verplicht je dus om 2 uur op je kamer te blijven want als je er af gaat,moet je je deurcard uit het contact trekken en heb je gelijk geen stroom meer op je stopkontakten.
Het is mij in elk geval dus danig vaak overkomen dat ik ben gaan zoeken naar een dergelijk apparaat om er vervolgens achter te komen dat de helft het niet doet omdat de reader hem niet herkent.
Dat is bij deze niet zo.
Ik heb er geen enkel belang bij,ik verkoop die dingen niet,ik werk nergens waar ze ze wel verkopen en ik verplicht niemand om er een te kopen,zoek je er wel naar,pas dan op want zoals gezegd is de Sony nogal critisch en van 2 webshops heb ik na 3 maanden mijn geld nog niet terug.
Het is gewoon een tip waar je mee kan doen wat je wil en voegt in ieder geval meer toe als die van @AZuL2001

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

quote:
Nick39 schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 16:10:
[...]

Het gebeurt me zo vaak dat ik 's avonds ben gaan slapen en nog maar 1 streepje had,wil je de volgende ochtend weg,kan je niet lezen in de trein, op vakantie in Griekenland gebeurt dit minimaal 4 keer in die 14 dagen dat ik er ben,dan tel ik de vlucht er heen niet mee, en de vlucht terug ook niet mee.
Tsja als ik dit lees denk ik, als je 's avonds gaat slapen wetende dat de accu nog maar 1 streepje heeft, dan kun je hem dus mooi gedurende de nacht opladen. Ik heb (helaas nog) geen e-reader maar 4x een lege accu in 14 dagen? Als ik lees hoeveel page turns een accu meegaat dan moet je daar flink je best voor doen lijkt me? Of gebruik je hem dan als MP3-speler?

• hyptonize

hyptonize

Mr. Awesome

quote:
Nick39 schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 16:10:
[...]

Het gebeurt me zo vaak dat ik 's avonds ben gaan slapen en nog maar 1 streepje had,wil je de volgende ochtend weg,kan je niet lezen in de trein, op vakantie in Griekenland gebeurt dit minimaal 4 keer in die 14 dagen dat ik er ben,dan tel ik de vlucht er heen mee, en de vlucht terug ook mee. ( 2 uur van te voren komen, 5 uur vliegen zijn heel wat pageturns en dat heen en terug).
Dit ZOU een algemene gadget kunnen zijn,maar ik heb 4 van die dingen geprobeerd en in 3 van de gevallen stopt de Sony na ongeveer 30 seconden en zegt dat er geen lader is gevonden en stopt met laden,deze werkt dus echt op de Sony,ook al is ie er niet voor gemaakt,dat ik hem niet als een zo maar gadget zie.
Ik draai het een beetje om,ik hoef me in elk geval nooit zorgen te maken dat mijn reader geladen moet zijn voor ik weg ga,mocht ie uitvallen dan heb ik een backup bij de hand.
Zoals gezegd op vakantie kan je dus met een lege accu niet aan het strand gaan liggen lezen,dat verplicht je dus om 2 uur op je kamer te blijven want als je er af gaat,moet je je deurcard uit het contact trekken en heb je gelijk geen stroom meer op je stopkontakten.
Het is mij in elk geval dus danig vaak overkomen dat ik ben gaan zoeken naar een dergelijk apparaat om er vervolgens achter te komen dat de helft het niet doet omdat de reader hem niet herkent.
Dat is bij deze niet zo.
Ik heb er geen enkel belang bij,ik verkoop die dingen niet,ik werk nergens waar ze ze wel verkopen en ik verplicht niemand om er een te kopen,zoek je er wel naar,pas dan op want zoals gezegd is de Sony nogal critisch en van 2 webshops heb ik na 3 maanden mijn geld nog niet terug.
Het is gewoon een tip waar je mee kan doen wat je wil en voegt in ieder geval meer toe als die van @AZuL2001
Ik haal altijd gewoon de sleutel van de kaart af zodat die gewoon er in kan blijven als ik uit mijn hotelkamer ben. En je hoeft natuurlijk niet perse altijd je eReader mee naar het strand te nemen. Maar enfin, dat is een off-topic discussie.

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

quote:
hyptonize schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 16:31:
[...]
Ik haal altijd gewoon de sleutel van de kaart af zodat die gewoon er in kan blijven als ik uit mijn hotelkamer ben.
Dat kan niet altijd, soms is de kaart ook de kamersleutel (in China vaak meegemaakt).

quote:
SnoeiKoei schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 16:42:
[...]

Dat kan niet altijd, soms is de kaart ook de kamersleutel (in China vaak meegemaakt).
Precies..je opent de deur er mee,en doet hem dan in een lezer,vroeger peuterden wij de gewone sleutel er ook af maar tegenwoordig is die kaart dus ook gewoon de sleutel,daar kun je omheen,bij sommige hotels geven ze je er 2 als je er om vraagt,maar dan gebeurt het vaak dat de schoonmaak mevrouw hem er alsnog uittrekt.
Wat je andere vraag betreft,wij gaan meestal 2 keer per jaar 14 dagen naar Griekenland en de tijd dood ik met de reader, 2 uur van tevoren melden, 5 uur vliegen, daar ook weer wachten op je bagage, dan zit je zo aan de 7 uur lezen, overdag is het toch te heet dus lig ik een uur of 6 te lezen aan het strand,met mijn ogen een iets groter lettertype nodig,dan refresh je heel wat,wifi zal ook wel wat meer gebruiken.
Natuurlijk als je er steeds op let,kan je het in veel gevallen voorkomen,maar ik vind het heerlijk om met reader en telefoon de deur uit te stappen zonder dat ik van te voren hoef te kijken hoeveel streepjes ik nog heb en je hoeft hierdoor die andere dure lader van Sony niet te kopen,maar goed het is gewoon een tip,ik haal het plaatje net zo snel weer weg,alleen deel ik mijn info (net als de 5 euro lader van de Hema) graag zodat een ander daar misschien iets aan heeft en probeer ik de ander te behoeden voor miskopen.

• DeVlo
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 26-12-2018
Ik heb ook een pre-order voor de Sony Reader geplaatst. Ik zag dat je er een aparte oplader bij kon bestellen, zogenaamd speciaal voor het opladen zonder computer. Aangezien dat ding 30 euro (!) kost heb ik dat maar even gelaten. Ik heb namelijk een goedkoop usbstekkertje van de Media Markt voor het opladen van mijn Ipod classic en mag ik aanemen dat ik deze ook kan gebruiken voor de Reader? Anders is het wel dikke kassa voor Sony.

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Ik zou ook verwachten dat elke usb-lader (DealExtreme -> paar dollar) zou moeten werken. Die van de Hema wel, begrijp ik?

• rufio64
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 17:28
quote:
SnoeiKoei schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 18:53:
Ik zou ook verwachten dat elke usb-lader (DealExtreme -> paar dollar) zou moeten werken. Die van de Hema wel, begrijp ik?
Er zit een standaard micro-USB aansluiting op, dus lijkt me dat dat zou moeten werken.

• rufio64
quote:
Cyleo schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 14:20:
Ik meende ergens te lezen dat je er ook mee op google books kon, misschien nog niet heel interessant voor nederland en ik kan het ook niet terug vinden, maar als het hier wordt geintroduceerd zeker een mooie mogelijkheid.
Idd, je kunt via de reader store bij de public domain Google Books. Is leuk als je oude klassiekers wilt lezen (Jules Verne enzo :)). Als je boeken wilt kopen bij Google dan kan je die hier (in de VS) wel handmatig op je reader zetten.

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

quote:
rufio64 schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 20:49:
[...]

Idd, je kunt via de reader store bij de public domain Google Books. Is leuk als je oude klassiekers wilt lezen (Jules Verne enzo :)). Als je boeken wilt kopen bij Google dan kan je die hier (in de VS) wel handmatig op je reader zetten.
Veel oude klassiekers zijn ook gratis van Bol.com te downloaden.
--=> klik! <=--

• Cyleo
quote:
rufio64 schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 19:40:
[...]

Er zit een standaard micro-USB aansluiting op, dus lijkt me dat dat zou moeten werken.
Je kabel moet op een bepaalde manier gewired zijn. Zo werkt bijvoorbeeld mijn HTC en Sony Ericsson lader kabeltje geweldig, maar mijn plenty parts kabeltje niet. Het HTC namaak kabeltje van DealExtreme doet het ook. Heeft iets te maken met twee draden die met elkaar zijn kortgesloten oid (is mij niet helemaal duidelijk). Dit gold in ieder geval voor de PRS-650 en ga er vanuit dat Sony deze lijn voortzet.
quote:
Cyleo schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 10:07:
[...]

Je kabel moet op een bepaalde manier gewired zijn. Zo werkt bijvoorbeeld mijn HTC en Sony Ericsson lader kabeltje geweldig, maar mijn plenty parts kabeltje niet. Het HTC namaak kabeltje van DealExtreme doet het ook. Heeft iets te maken met twee draden die met elkaar zijn kortgesloten oid (is mij niet helemaal duidelijk). Dit gold in ieder geval voor de PRS-650 en ga er vanuit dat Sony deze lijn voortzet.
Als er een spanning op de data line van de usb staat denkt de reader dat ie verbonden is met een pc, bij bepaalde laders zijn de poorten doorverbonden en gaat de reader over in "pc mode" .
Gebruik je een simpel laad kabeltje wat ik hier heb,dan werkt elke lader,ongeacht of er spanning op de data line staat omdat die gewoon door dat kabeltje niet gebruikt wordt.
De Hema lader heeft in elk geval geen spanning op de dataline en die doet het dus goed voor 5 euro.

• Daniozi
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 03-11-2018
quote:
Nick39 schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 11:04:
[...]

Als er een spanning op de data line van de usb staat denkt de reader dat ie verbonden is met een pc, bij bepaalde laders zijn de poorten doorverbonden en gaat de reader over in "pc mode" .
Gebruik je een simpel laad kabeltje wat ik hier heb,dan werkt elke lader,ongeacht of er spanning op de data line staat omdat die gewoon door dat kabeltje niet gebruikt wordt.
De Hema lader heeft in elk geval geen spanning op de dataline en die doet het dus goed voor 5 euro.
Ah, nu vat ik 'em. Zal het straks als ik mijn PRS-T1 heb eerst eens proberen met het scala aan kabeltjes dat ik hier al heb liggen, voordat ik iets anders aanschaf.
quote:
Daniozi schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 17:00:
[...]

Ah, nu vat ik 'em. Zal het straks als ik mijn PRS-T1 heb eerst eens proberen met het scala aan kabeltjes dat ik hier al heb liggen, voordat ik iets anders aanschaf.
Het is eigenlijk heel simpel:

In bepaalde adapters wil er wel eens een verbinding zijn tussen 2 en 4,al dan niet via een condensator.
Is dat het geval, dan gaat bij een volledig bedrade usb kabel de reader in "computer" modus.
Je kan zelf een kabeltje bewerken zodat alleen pen 1 en 4 verbonden zijn met de reader.
Dan maakt de adapter niet meer uit.
Het is dus een fabeltje dat er een voorziening in de reader is ingebouwd waardoor de sony reader het alleen met de sony adapter doet, in de Sony Adapter is er netjes voor gezorgd dat er alleen spanning staat op punt 1 en 4.
Alleen in bepaalde laders is er lekstroom aanwezig waardoor er ook een spanninkje op punt 2 of punt 3 bijkomt waardoor de reader in "pc" modus gaat.
De sony zal prima laden en lezen tegelijk bij een adapter waarbij er alleen een spanning staat op punt 1 en 4, en dat kan elke adapter zijn,of bij het gebruik van een kabel waarbij intern punt 2 en 3 niet zijn aangesloten of de weerstand dusdanig hoog is dat het spanninkje van de adapter te weinig is om nog als signaal te worden gezien.
Door het voorzichtig loshalen (isolatie insnijden, draad naar pin 2 en 3 doorknippen,isoleren, met zwart isolatie tape afplakken) van de juiste kabeltjes creeer je je eigen universele laad kabel.

• Cyleo
quote:
Nick39 schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 14:15:
[...]

Het is eigenlijk heel simpel:
[afbeelding]
In bepaalde adapters wil er wel eens een verbinding zijn tussen 2 en 4,al dan niet via een condensator.
Is dat het geval, dan gaat bij een volledig bedrade usb kabel de reader in "computer" modus.
Je kan zelf een kabeltje bewerken zodat alleen pen 1 en 4 verbonden zijn met de reader.
Dan maakt de adapter niet meer uit.
Het is dus een fabeltje dat er een voorziening in de reader is ingebouwd waardoor de sony reader het alleen met de sony adapter doet, in de Sony Adapter is er netjes voor gezorgd dat er alleen spanning staat op punt 1 en 4.
Alleen in bepaalde laders is er lekstroom aanwezig waardoor er ook een spanninkje op punt 2 of punt 3 bijkomt waardoor de reader in "pc" modus gaat.
De sony zal prima laden en lezen tegelijk bij een adapter waarbij er alleen een spanning staat op punt 1 en 4, en dat kan elke adapter zijn,of bij het gebruik van een kabel waarbij intern punt 2 en 3 niet zijn aangesloten of de weerstand dusdanig hoog is dat het spanninkje van de adapter te weinig is om nog als signaal te worden gezien.
Door het voorzichtig loshalen (isolatie insnijden, draad naar pin 2 en 3 doorknippen,isoleren, met zwart isolatie tape afplakken) van de juiste kabeltjes creeer je je eigen universele laad kabel.
Als je zoekt op htc micro usb op ebay of dealextreme en de comments even goed doorleest kan je ze ook wle vinden. Heb zelf van die "htc" kabels daar besteld en die doen het prima op mijn Sony (zoals de echte lader het zou doen)
quote:
Cyleo schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 16:15:
[...]

Als je zoekt op htc micro usb op ebay of dealextreme en de comments even goed doorleest kan je ze ook wle vinden. Heb zelf van die "htc" kabels daar besteld en die doen het prima op mijn Sony (zoals de echte lader het zou doen)
Mja, ik heb zoveel van die kabeltjes dat ik gewoon aan 1 kant de isolatie omhoog gefrommeld heb, ingesneden,2 draadjes weggeknipt,isolatietape er omheen en klaar, je ziet er niets van.

De nieuwe Calibre is gereleased:
Release: 0.8.22 [14 Oct, 2011]
New Features
•Driver for the SONY PRS T1

Kijk, als Bol gaat sturen kunnen we gelijk Calibre gaan gebruiken. _/-\o_

• DaFrenk
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 25-10-2018
Ik zag in de beschrijving op Bol.com iets over de Bol.com boekwinkel, is de Reader nu voorzien van een speciale firmware door Bol met die boekwinkel ingebouwd? Of zit die knop op elke T1 die je koopt in Nederland?

Verder vroeg ik mij af of een fysieke winkel als Media Markt hem ook gaat verkopen, wil hem graag eens uitproberen. Maar het aanbod e-readers in de winkels zijn behoorlijk karig of niet eens aanwezig.

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
MM heeft wel e-readers, maar als je wilt weten of ze dit model gaan leveren kun je het beste even bij hun zelf navragen.

Verder werkt Sony in Nederland samen met Bol. Het is niet zo dat Bol de firmware maakt, maar Sony heeft voor Nederlandse varianten wel de winkel ingebouwd, ja.

• FireStarter
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 14-02 22:29
Ik heb contact gehad met Bol, en ze verklaarde dat alle bestellingen op 19 okt worden verstuurd

Met een beetje geluk kunnen we vanaf donderdag speulen :)

FireStarter wijzigde deze reactie 15-10-2011 10:57 (82%)

CCDP/CCIE#40337

quote:
FireStarter schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 10:53:
Ik heb contact gehad met Bol, en ze verklaarde dat alle bestellingen op 19 okt worden verstuurd

Met een beetje geluk kunnen we vanaf donderdag speulen :)
Dat is goed nieuws,eerst laden he :p
quote:
DaFrenk schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 10:17:
Ik zag in de beschrijving op Bol.com iets over de Bol.com boekwinkel, is de Reader nu voorzien van een speciale firmware door Bol met die boekwinkel ingebouwd? Of zit die knop op elke T1 die je koopt in Nederland?

Verder vroeg ik mij af of een fysieke winkel als Media Markt hem ook gaat verkopen, wil hem graag eens uitproberen. Maar het aanbod e-readers in de winkels zijn behoorlijk karig of niet eens aanwezig.
Als aanvulling op ROD, Elke PRS-1 is voorzien van een virtuele knop die je naar de readershop brengt.
In het geval van de aan Nederland en Belgie geleverde exemplaren zal elke in Nederland gekochte reader je dus naar BOL sturen,maar met de webbrowser kan je natuurlijk ook andere webshops kiezen.
De software is door Sony ontwikkeld maar stelt niet zoveel voor, het laadt als het ware om in html te blijven, de BOL winkel in een frame.
Het meeste werk is dus gedaan door BOL, maar dan bij BOL zelf, die moesten hun shop zo ombouwen dat dit ook kan.
Fysieke winkels die de reader in elk geval gaan verkopen zijn Dixons en Dynabyte.

• Cyleo
quote:
Nick39 schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 12:09:
[...]

Als aanvulling op ROD, Elke PRS-1 is voorzien van een virtuele knop die je naar de readershop brengt.
In het geval van de aan Nederland en Belgie geleverde exemplaren zal elke in Nederland gekochte reader je dus naar BOL sturen,maar met de webbrowser kan je natuurlijk ook andere webshops kiezen.
De software is door Sony ontwikkeld maar stelt niet zoveel voor, het laadt als het ware om in html te blijven, de BOL winkel in een frame.
Het meeste werk is dus gedaan door BOL, maar dan bij BOL zelf, die moesten hun shop zo ombouwen dat dit ook kan.
Fysieke winkels die de reader in elk geval gaan verkopen zijn Dixons en Dynabyte.
Maar dit kon ook al in de Reader-software, waarschijnlijk gebruiken ze gewoon deze pagina's. Het is natuurlijk wel comfortabeler boeken kopen zo. Ik vraag me wel af hoe het gaat met betaling. Als dat allemaal via iDeal moet lever je er wel weer veel op in. Amazon's one-click is daarin wel geniaal (als je een CC hebt ;) )

• DaFrenk
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 25-10-2018
Ok, dus het maakt geen verschil of ik hem koop bij Bol.com of bij een andere NL winkel. Die link met de Bol.com winkel zit er sowieso al op.

In dat geval ben ik nu erg enthousiast om hem (de zwarte) toch alvast te bestellen. Wil graag digitaal gaan lezen, want het lijkt me erg relaxed om tijdens het lezen gelijk meer informatie over een bepaald onderwerp te kunnen zoeken op Wikipedia of Google. Of voor bijvoorbeeld maten en gewichten om te rekenen (imperial naar metric bijv.).

Thanks!

DaFrenk wijzigde deze reactie 15-10-2011 18:36 (9%)

quote:
Cyleo schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 14:01:
[...]

Maar dit kon ook al in de Reader-software, waarschijnlijk gebruiken ze gewoon deze pagina's. Het is natuurlijk wel comfortabeler boeken kopen zo. Ik vraag me wel af hoe het gaat met betaling. Als dat allemaal via iDeal moet lever je er wel weer veel op in. Amazon's one-click is daarin wel geniaal (als je een CC hebt ;) )
Misschien wel eenmalige machtiging,ik doe het nu standaard via de creditcard dus da's wel zo makkeliijk.

• rufio64
Voor de mensen die meer Android dingetjes willen draaien op hun PRS-T1, they're working on it:
http://www.the-digital-re...nt-run-angry-birds-video/
quote:
rufio64 schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 18:53:
Voor de mensen die meer Android dingetjes willen draaien op hun PRS-T1, they're working on it:
http://www.the-digital-re...nt-run-angry-birds-video/
In de gaten houden,misschien draait Aldiko er ook wel op.
Zowel via mail, via de user community (nederlands) http://www.sony.nl/discussions/message/698736 en via de mail aan Bol gevraagd welke versie we hier in Nederland krijgen alsmede over het vastloper gedoe,maar geen antwoord.

Nick39 wijzigde deze reactie 15-10-2011 19:51 (23%)

• thijszor
  • Registratie: mei 2005
  • Nu online
quote:
RoD schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 10:51:
MM heeft wel e-readers, maar als je wilt weten of ze dit model gaan leveren kun je het beste even bij hun zelf navragen.

Verder werkt Sony in Nederland samen met Bol. Het is niet zo dat Bol de firmware maakt, maar Sony heeft voor Nederlandse varianten wel de winkel ingebouwd, ja.
MM gaat ze niet leveren, helaas. Sony heeft enkele eisen aan de winkelier waar de mm niet aan voldoet. ( aanbieden van content.)

• Jeffrey88
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 14-02 14:35
Vreemd, want de prs 650 werdt gewoon in de MM aangeboden. Of hebben ze voor deze andere eisen gesteld ?

• Dikkiedikdik
  • Registratie: augustus 2001
  • Niet online
In de meest recente versie van Calibre zit nu de driver + ondersteuning voor de PRS-T1, dat is wel mooi voor de bestellers hier. Kan je er gelijk mee aan de slag.
quote:
Nick39 schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 12:01:
Dat is goed nieuws,eerst laden he :p
Dat zal vast niet meer hoeven, alle apparaten komen vandaag de dag met een volle accu bij je thuis.

Dikkiedikdik wijzigde deze reactie 16-10-2011 11:59 (43%)

@Dikkiedikdik,dat van Calibre had ik hier: Nick39 in "De Sony PRS-T1 e-reader" al geplaatst ;)

Op mijn vraag aan Bol over de eventuele problemen met de PRS-T1 kreeg ik het volgende antwoord:

Geachte heer,

Hartelijk dank voor uw e-mail van 15 oktober 2011.

U geeft aan dat uw Sony PRS T-1 niet goed functioneerd. Wij begrijpen dat dit vervelend is. Wij verwachten dat sony snel met een nieuwe firmware versie komt.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Sebastiaan

bol.com Klantenservice
www.bol.com

Mocht uw vraag hiermee nog niet voldoende beantwoord zijn dan willen we u vriendelijk vragen om dit aan te geven in antwoord op dit bericht.

Nick39 wijzigde deze reactie 16-10-2011 13:42 (9%)

• thijszor
  • Registratie: mei 2005
  • Nu online
quote:
Jeffrey88 schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 21:49:
Vreemd, want de prs 650 werdt gewoon in de MM aangeboden. Of hebben ze voor deze andere eisen gesteld ?
zou kunnen dat enkele vestigingen ze aanboden, maar niet geleverd via sony zelf in iedergeval. eisen zijn al tijdje zo, je moet als verkoper ook de content ( boeken ) aan kunnen bieden, anders krijg je hem niet geleverd.

• Dikkiedikdik
  • Niet online
quote:
Nick39 schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 13:26:
@Dikkiedikdik,dat van Calibre had ik hier: Nick39 in "De Sony PRS-T1 e-reader" al geplaatst ;)
Ik kan jou ook nooit wat nieuws vertellen :P

• Daniozi
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 03-11-2018
Accessoires mogen in Accessoires & Navigatie

RoD wijzigde deze reactie 17-10-2011 00:00 (89%)

• Cyleo
quote:
Best een goede inderdaad, zelfs nog wel schappelijke shipping:
Royal Mail Airmail (European Countries)- £3.00
quote:
Dikkiedikdik schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 20:29:
[...]

Ik kan jou ook nooit wat nieuws vertellen :P
Ik lees me gewoon goed in,maar beter 2 keer genoemd dan 1 keer gezwegen toch ?

• MisterMichel
  • Registratie: november 2009
  • Nu online
Zelf ben ik al een poosje op zoek geweest naar een e-reader en kwam uit op een Sony PRS-650. Die waren al maanden lang niet meer verkrijgbaar dus toen ik las dat er een opvolger aan kwam, heb ik me hier uiteraard op gericht.
Ondertussen heb ik hem gereserveerd bij de Dixons. Daar zijn ze zo vriendelijk om voor mij alle 3 de kleuren te bestellen zodat ik nog een keuze kan maken. Ik zit nog te twijfelen tussen wit of zwart.

Zijn er ervaringen hier met een witte of zwarte e-reader? (Uiteraard niet van de T1 ;) )

PSN ID: MrMichel_75

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
quote:
MisterMichel schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 20:44:
Zelf ben ik al een poosje op zoek geweest naar een e-reader en kwam uit op een Sony PRS-650. Die waren al maanden lang niet meer verkrijgbaar dus toen ik las dat er een opvolger aan kwam, heb ik me hier uiteraard op gericht.
Ondertussen heb ik hem gereserveerd bij de Dixons. Daar zijn ze zo vriendelijk om voor mij alle 3 de kleuren te bestellen zodat ik nog een keuze kan maken. Ik zit nog te twijfelen tussen wit of zwart.

Zijn er ervaringen hier met een witte of zwarte e-reader? (Uiteraard niet van de T1 ;) )
Voor dat soort dingen kun je beter even een apart topic starten. Dit topic is alleen voor de T1-reader.

• MisterMichel
  • Nu online
Oeps, ik lees nu dat ik niet duidelijk geweest ben. Omdat de 650 niet meer leverbaar is, heb ik nu de nieuwe T1 gereserveerd.
Alle 3 de kleurtjes worden besteld waarvan ik er uiteindelijk 1 ga kopen. Maar van welke kleur? Wit of zwart denk ik...

• Cyleo
quote:
MisterMichel schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 21:23:
Oeps, ik lees nu dat ik niet duidelijk geweest ben. Omdat de 650 niet meer leverbaar is, heb ik nu de nieuwe T1 gereserveerd.
Alle 3 de kleurtjes worden besteld waarvan ik er uiteindelijk 1 ga kopen. Maar van welke kleur? Wit of zwart denk ik...
Als je doelt op: maakt het verschil voor je leeservaring dan zou ik zeggen nee. Welke kleur je zelf het mooist vind kan ik niets over zeggen.

• Jeffrey88
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 14-02 14:35
quote:
MisterMichel schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 20:44:
Die discussie is al eerder gevoerd, en we komen niet veel verder dan meningsverschillen. Het is heel persoonlijk wat jij het beste vind voor lezen. Als ik jou was zou ik kijken of je ergens een witte en een zwarte e-reader kan uittesten.

• MisterMichel
  • Nu online
Dank voor jullie reacties! Het is inderdaad een persoonlijke keuze. Ik was me niet bewust van het feit dat er elders al een discussie over een kleur gaande was.

Zojuist vond ik nog wel enkele reviews:

CNET
GoodEReader
ENGadget

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Hee dit is interessant (uit bovenstaande review van GoodEReader):
quote:
OK, so you know my thoughts on the Sony Store on the device, but is that it? NO! You have full unbridled access to the Google Books store! You can for FREE download millions of books! The great thing about this feature is that you are not just simply redirected to the Google site. The core-functionality of the Google Books app brings you to the Sony Reader Store but with all of the Google Books contained within. The big reason why this is so excellent is because of international availability of content. Google does not offer its Bookstore of free books to be used outside of the USA and the UK. Since all of their books are contained within the Sony app you can download all the free open source books anywhere in the world!
Dus ondanks dat Google books beperkt is buiten de US/UK zou je met de T1 toch overal alles kunnen downloaden van Google books! Ben benieuwd of dat idd zo is.

Edit: crap, da's mensen doodmaken met een blije mus. :( En ik moet voortaan eerst alles lezen....
quote:
Update 2: We just added our video review of the unit and will be uploading our comparison review of the Sony PRS-T1 vs. the PRS-650! Also the Sony Reader store claims it only works in the USA and Canada and is working to get international markets happening soon.

SnoeiKoei wijzigde deze reactie 18-10-2011 10:39 (17%)

• DeVlo
Ja, het adverteren met de Reader Store inclusief het overweldigende aanbod is inderdaad enigszins misleidend. Wel kun je in Nederland gebruik maken van Bol en zijn er nog vele (inter)nationale alternatieven, maar het is toch een beetje een lege huls. Dan zul je als alternatief toch bij Amazon o.i.d. uitkomen waarvan je dan eerst de DRM zult moeten verwijderen (zijn handige Calibre plugins voor) voordat je deze op je Sony Reader kunt plaatsen. Desalniettemin, van mij mag het apparaatje wel eens komen!

Edit: Ik had net iemand van Bol aan de lijn en die vertelde mij dat er wat problemen waren met de levering en dat het nog een paar werkdagen langer zou kunnen duren voordat de Reader verstuurd wordt. Grrr.

DeVlo wijzigde deze reactie 18-10-2011 12:03 (16%)

Bol heeft de levertijd veranderd van de readers naar 2 tot 4 werkdagen,dus het ziet er naar uit dat ze gaan leveren,of voorraad hebben.

• Cyleo
quote:
SnoeiKoei schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 10:14:
Hee dit is interessant (uit bovenstaande review van GoodEReader):

[...]

Dus ondanks dat Google books beperkt is buiten de US/UK zou je met de T1 toch overal alles kunnen downloaden van Google books! Ben benieuwd of dat idd zo is.

Edit: crap, da's mensen doodmaken met een blije mus. :( En ik moet voortaan eerst alles lezen....

[...]
De gratis booken van Google zijn wel te downloaden als ik het goed begrepen heb. Daarnaast ondersteunt de Sony gewoon DRM.

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

quote:
Cyleo schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 12:46:
[...]

De gratis booken van Google zijn wel te downloaden als ik het goed begrepen heb.
Hoe? De Sony store wordt alleen in USA/Canada enzo ondersteund en Google Books is buiten de USA zeer terughoudend bij het beschikbaar stellen van boeken omdat ze niet ten onrechte boeken als public domain willen aanwijzen in landen waarvan ze de copyright-wetten niet goed genoeg kennen. Er zijn wel alternatieve bronnen voor grote hoeveelheden public domain boeken maar die zitten niet verweven in de T1.

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
quote:
SnoeiKoei schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 12:57:
[...]

Hoe? De Sony store wordt alleen in USA/Canada enzo ondersteund en Google Books is buiten de USA zeer terughoudend bij het beschikbaar stellen van boeken omdat ze niet ten onrechte boeken als public domain willen aanwijzen in landen waarvan ze de copyright-wetten niet goed genoeg kennen. Er zijn wel alternatieve bronnen voor grote hoeveelheden public domain boeken maar die zitten niet verweven in de T1.
Ga naar books.google.com, klik een gratis boek aan, ga naar "read on your device", en kies de downloadoptie.

/offtopic.

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

quote:
RoD schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 14:50:
[...]

Ga naar books.google.com, klik een gratis boek aan, ga naar "read on your device", en kies de downloadoptie.

/offtopic.
Bedankt, maar dat was dus wat ik bedoelde: daar ben je afhankelijk van een relatief klein, "veilig" aanbod gratis boeken, niet de "millions of free books" die Amerikanen ter beschikking krijgen. En niet direct vanaf je T1 omdat de Sony store niet beschikbaar is voor ons.

quote:
SnoeiKoei schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 15:22:
[...]

Bedankt, maar dat was dus wat ik bedoelde: daar ben je afhankelijk van een relatief klein, "veilig" aanbod gratis boeken, niet de "millions of free books" die Amerikanen ter beschikking krijgen. En niet direct vanaf je T1 omdat de Sony store niet beschikbaar is voor ons.
Tja, we wonen nu eenmaal in Nederland,kleine troost,voor de Amerikanen is de Bol webshop niet beschikbaar.
Maar laten we even van de gemiddelde klant uitgaan, waar denk je dat die liever heeft dat zijn webwinkel heen gaat ?
Ik denk toch vermoedelijk de winkel waar een groot deel hem online gekocht hebben.
Laten we ff verder denken... Nederland.... wat spreekt het merendeel van de Nederlanders..... ehh Nederlands.... wat zou het merendeel van de Nederlanders willen.... een Nederlandse webshop.
De echte Tweaker weet via een andere wijze wel die miljoenen gratis boeken te bereiken.
Want het merendeel van de gratis boeken staan ook gewoon op usenet (nee geen warez.. het gaat om gratis boeken)
En als ie gehackt wordt,zal ook wel de Amerikaanse software beschikbaar komen,met de Amerikaanse webshop, als ze die niet met een ip filter beveiligd hebben want dan zien ze toch wel dat je uit Nederland komt.
Anders maar niet kopen lijkt me.

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

quote:
Nick39 schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 22:31:
[...]

Tja, we wonen nu eenmaal in Nederland,kleine troost,voor de Amerikanen is de Bol webshop niet beschikbaar.
Maar laten we even van de gemiddelde klant uitgaan, waar denk je dat die liever heeft dat zijn webwinkel heen gaat ?
Ik denk toch vermoedelijk de winkel waar een groot deel hem online gekocht hebben.
Laten we ff verder denken... Nederland.... wat spreekt het merendeel van de Nederlanders..... ehh Nederlands.... wat zou het merendeel van de Nederlanders willen.... een Nederlandse webshop.
De echte Tweaker weet via een andere wijze wel die miljoenen gratis boeken te bereiken.
Want het merendeel van de gratis boeken staan ook gewoon op usenet (nee geen warez.. het gaat om gratis boeken)
En als ie gehackt wordt,zal ook wel de Amerikaanse software beschikbaar komen,met de Amerikaanse webshop, als ze die niet met een ip filter beveiligd hebben want dan zien ze toch wel dat je uit Nederland komt.
Anders maar niet kopen lijkt me.
Ja een boel gebruikers zijn prima tevreden met Nederlandstalige boeken uit een Nederlandse webshop. Maar ik ben vast niet de enige die net zo makkelijk Engels leest als Nederlands en oorspronkelijk Engelstalige boeken het liefst in het Engels leest. Bol.com heeft gewoon een beperkt aanbod Engelstalige boeken. Er zijn natuurlijk genoeg alternatieve manieren om die boeken op je T1 te krijgen maar ik vind het altijd wel een beetje jammer dat rond e-readers zoveel meuk beperkt blijft tot Amerika (kindle-modellen die niet verstuurd worden naar Europa, boekwinkels die geen boeken leveren aan Europa, gratis content die niet buiten de US toegankelijk is via de ingebouwde functionaliteit, bibliotheken die alleen binnen de US werken etc.)

Legaal of illegaal, het is allemaal wel te vinden maar wel via omwegen.

Van Sony snap ik die focus op Amerika trouwens niet zo goed, het is een Japans bedrijf met minstens net zo'n grote afzetmarkt in Europa als in de USA, en dan hebben we het nog niet over de rest van de wereld.

• rufio64
quote:
SnoeiKoei schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 00:04:
Van Sony snap ik die focus op Amerika trouwens niet zo goed, het is een Japans bedrijf met minstens net zo'n grote afzetmarkt in Europa als in de USA, en dan hebben we het nog niet over de rest van de wereld.
Amazon (Kindle) en Barnes & Noble (Nook) bieden hier in de VS een hele complete gebruikservaring aan qua het makkelijk kunnen kopen van boeken, werelwijde gratis 3G (Kindle), etc. Sony moet hier echt een beetje een strijd winnen met die twee aanbieders, ik denk dat ze zich daarom focussen op de Amerikaanse markt. Inderdaad, in Europa hebben ze een hele grote afzetmarkt, maar daar hebben ze ook aanzienlijk minder concurrentie (a la Amazon/B&N), en dus hoeven ze op dat vlak niet zo hard te concurreren als hier: minder incentive om het gebruikers "makkelijker" te maken.

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Inderdaad, de grote jongens bieden in de VS meer diensten aan, terwijl er in de EU een hoop functionaliteit ontbreekt. Daarom moet Sony meer doen in de VS. Vergeet niet dat voor elke koppeling met een webshop, of diensten zoals het uitlenen van digitale boeken via bibliotheken, er allerlei deals en contracten moeten worden gesloten. Een hoop gedoe, Sony laat dat waarschijnlijk liever achterwege in Europa. Ik had het natuurlijk graag gezien, maar ik snap de zakelijke afweging.
quote:
RoD schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 00:27:
Inderdaad, de grote jongens bieden in de VS meer diensten aan, terwijl er in de EU een hoop functionaliteit ontbreekt. Daarom moet Sony meer doen in de VS. Vergeet niet dat voor elke koppeling met een webshop, of diensten zoals het uitlenen van digitale boeken via bibliotheken, er allerlei deals en contracten moeten worden gesloten. Een hoop gedoe, Sony laat dat waarschijnlijk liever achterwege in Europa. Ik had het natuurlijk graag gezien, maar ik snap de zakelijke afweging.
Dat gaat niet alleen hier voor op,elke cd/dvd/video kost hier bijna 2 keer meer als in Amerika of zelfs in andere landen van de E.U. Alles is hier minder, waarom moet de Sony hier 149 euro kosten terwijl ie elders 149 dollar kost, dat is nogal een verschil.Er zijn zoveel regeltjes en dingetjes maar het kost gewoon ook veel meer. Wat in Amerika 10 cent kost,moet hier een euro opbrengen.
En er staan overal op het web wel verhalen dat de dingen onder de kostprijs worden verkocht maar dat ze de verkoop van ebooks nodig hebben om het verlies goed te maken, een beetje het printer-inkt verhaal,en dan heeft Sony hier er niet veel aan om toegang te bieden tot de Amerikaanse markt.
In Amerika is de markt veel en veel groter,vandaar dat de prijs veel lager is.
Je kan nu eenmaal (nog niet) een gewone winkel binnen stappen voor een e-book dus gebruikt het merendeel de webwinkel die toch al op zijn reader staat en dan hebben ze het belasting systeem op de dingen zelf nog niet aangepast,op een boek staat 6% btw,terwijl op een e-book 19% btw staat hetgeen in Amerika ook niet zo is.
Men loopt hier gewoon niet zo snel,tenzij een identiteitskaart opeens gratis wordt,dan bouwen ze dezelfde week nog een nieuwe wet met terugwerkende kracht om die centjes toch te krijgen.

Voorlopig zou de Sony vandaag verschijnen maar is de levertijd nog steeds enige dagen,en ik heb ze niet gehad.
Tot nu toe was de verschijningsdatum ook de datum waarop de dingen in je brievenbus kwamen,maar dat is niet zo,en op de bestel details staat alleen "wordt verwerkt" en "op verschijningsdatum" en de reserveer link op de page werkt ook niet meer.

• Dr. Ego
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 11-02 20:33
Op de sony webshop stond een beschikbaarheids datum van 22 oktober. Het zal wel volgende week worden.

• FireStarter
Bericht van Bol
quote:
U heeft uw bestelling xxxxxxxxx helaas nog niet ontvangen. Wij begrijpen dat dit erg vervelend is. De afdeling Inkoop en Distributie neemt contact op met de leverancier. Wij laten het u zo snel mogelijk weten als er een nieuwe leverdatum bekend is.

CCDP/CCIE#40337

• bitflusher
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 11-02 15:48

bitflusher

flushed die *** pc

Volgens dixons is de uitlevering voor heel nederland uitgesteld, waarschijnlijk ergens eind oktober.
Jammer ik wilde hem vandaag meteen ophalen...

• Cyleo
quote:
RoD schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 00:27:
Niet te vergeten de afzetmarkt tegen de moeite. Waar je als je in de VS moeite doet je ook het hele land kan bedienen moet je in Europa voor ieder land individueel afspraken maken. Dat is ook de hele redenen dat Spotify per land werd geïntroduceerd, netflix hier zo lang op zich laat wachten en we nog steeds een erg beperkt VoD aanbod hebben. Voor ieder land in de EU moet de Sony of wie dan ook op zoek naar de rechthebbende in dat land. Het is een bizarre en verouderde constructie die de weg naar makkelijk legaal dingen kopen/huren gigantisch in de weg zit, maar waar nog krampachtig aan vast wordt gehouden door de zittende leiders in die industrieën.

• FireStarter
Volgend bericht van Bol
quote:
U heeft contact opgenomen met bol.com klantenservice omdat u graag wilt weten wanneer u uw bestelling 7929510160 kunt verwachten.

Volgens onze gegevens heeft het door u bestelde artikel Sony Reader™ Wi-Fi® (PRS-T1) als release datum 19-10-11. Wij verwachten het artikel rond 20-10-11 te kunnen leveren.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
1 dag vertraging dus...

CCDP/CCIE#40337

• DeVlo
Onlangs heeft u bij ons het artikel ‘Sony Reader Touch (PRS-T1) – Wit’ besteld met bestelnummer ######.

De levering van het artikel heeft vertraging opgelopen. Onze oprechte excuses hiervoor. U ontvangt de e-reader morgen in huis.

Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben en wij wensen u alvast veel plezier van uw nieuwe e-reader.

Met vriendelijke groet,

Bol.com Klantenservice

Jeej!

• FireStarter
Ik heb de zwarte...

CCDP/CCIE#40337

quote:
Ik kreeg dezelfde mail als DeVlo voor de 2 zwarte die ik besteld heb,alleen heb ik er geen vraag over gesteld..
Onderaan staat ook dat het een automatisch gegenereerde mail is en dat je niet kan reageren,dus iedereen heeft die mail gehad.. (als het goed is, of juist niet goed..)

Nick39 wijzigde deze reactie 19-10-2011 15:04 (36%)

• Dr. Ego
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 11-02 20:33
Ja ik heb de mail ook gehad (voor de zwarte)

Nu maar hopen dat de problemen met de willekeurige vastlopers in onze batch niet voorkomen.

• DeVlo
Allemaal zwarte readers hier. Iemand ook een ander kleur besteld?

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Modbreak:
Berichten over bestellingen graag in een daarvoor bestemd topic in Telecomproviders.

• Dikkiedikdik
  • Niet online
quote:
Cyleo schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 13:12:
Niet te vergeten de afzetmarkt tegen de moeite. Waar je als je in de VS moeite doet je ook het hele land kan bedienen moet je in Europa voor ieder land individueel afspraken maken.
Dat valt in de boekenbranche mee. Met bol.com heb je wel een heel groot deel van de Europese markt in handen namelijk. Bertelmans (bedrijf achter bol.com) is een mediaconglomeraat en heeft een omzet van volgens mij meer dan 20 miljard euro per jaar en zit volgens mij bijna overal in Europa.

De omzet van Amazon is 2 keer zo groot als die van Bertelmans.

Dikkiedikdik wijzigde deze reactie 19-10-2011 19:38 (6%)

quote:
Dikkiedikdik schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 19:38:
[...]

Dat valt in de boekenbranche mee. Met bol.com heb je wel een heel groot deel van de Europese markt in handen namelijk. Bertelmans (bedrijf achter bol.com) is een mediaconglomeraat en heeft een omzet van volgens mij meer dan 20 miljard euro per jaar en zit volgens mij bijna overal in Europa.

En dat wist ik weer niet, dank :)

• Cyleo
quote:
[...]

Ok, I stand corrected ;) Blijft het alsnog zo dat bol in ieder land de rechthebbende moet zien te vinden :9 Het blijft een zooitje in de EU.

• rufio64
quote:
[b][message=36958045,noline]Wat in Amerika 10 cent kost,moet hier een euro opbrengen.
That's a stretch :) Maar je hebt wel een goed punt, de Amerikaanse markt is groter en homogener dan de Europese. Moet ik wel bij opmerken dat de wetgeving hier per staat verschillend is, dus in de ene staat is de sales tax hoger dan in de andere (en dat is dan wel weer een beetje vergelijkbaar met EU - alhoewel het gemiddelde tarief wel een stuk lager is). Afhankelijk van waar je woont in de VS lopen de "costs of living" ook enorm uiteen en dat heeft weer direct invloed op de prijzen (ook voor gadgets).

Vergeet bij prijzen vergelijken ook niet dat men hier altijd adverteert met prijzen zonder sales tax, terwijl in Nederland de BTW er al in zit. Ik kan je vertellen dat dat als Nederlander heel vervelend / misleidend is als je hier bent :) Het is dus niet zo dat de Sony Reader hier USD 149,- kost, er komt nog sales tax boven op ...
(maar hij is dan alsnog wel iets goedkoper dan in Nederland)
Goed, de readers zijn opgestuurd en arriveren vandaag, de hoezen echter niet want die heeft Bol weer niet en worden nageleverd.... nou ja tis beter dan andersom zullen we maar zeggen..

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

quote:
rufio64 schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 04:13:
[...]
Moet ik wel bij opmerken dat de wetgeving hier per staat verschillend is, dus in de ene staat is de sales tax hoger dan in de andere

Vergeet bij prijzen vergelijken ook niet dat men hier altijd adverteert met prijzen zonder sales tax
Het bovenste is dus de reden van het onderste. Voor ons is het even wennen maar als je de reden kent is het logisch.

SnoeiKoei wijzigde deze reactie 20-10-2011 08:54 (13%)

• MisterMichel
  • Nu online
En weer enkele reviews gevonden:

techreviewsource
pcmag

Overigens houdt BOL ook je bestelde e-boeken voor je vast, het staat wat op een onduidelijke plaats maar als je naar bestel status gaat,en dan naar eerdere bestellingen staan al je bestelde ebooks daar nog,met een grote knop er naast met naar uw download waarna je je bestelde en al betaalde en geinstalleerde boeken alsnog kunt ophalen voor het geval je ze per ongeluk hebt gewist.

• bitflusher

bitflusher

flushed die *** pc

quote:
DeVlo schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 16:23:
Allemaal zwarte readers hier. Iemand ook een ander kleur besteld?
Wit hier, hoewel ik zwart mooier vind heb ik de prs 600 in het zwart gehad. in de zon werd dat al snel warm aan de handen... om praktische redenen.

Dixons heeft inmiddels onbekende levertijd op de site staan...

• hyptonize

hyptonize

Mr. Awesome

quote:
[...]
Bertelmans (bedrijf achter bol.com)
Niet meer ;)
quote:
Wikipedia:
n 2002 verkocht Bertelsmann AG bol.com als gevolg van een strategiewijziging. Een joint venture van drie Duitse aandeelhouders nam de onderneming toen over. Sinds 2009 wordt bol.com beheerd door de Nederlandse investeringsmaatschappij Cyrte Investments, een onderdeel van Delta Lloyd [1].

• klopping
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 22-12-2018
Gisteravond om 22:25 bij BOL besteld. Lees net dat de chauffeur onderweg :)

• MisterMichel
  • Nu online
quote:
bitflusher schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 10:14:
Crap, daar heb ik ze ook besteld. Omdat ik nog niet weet welke kleur ik wil, zijn ze bij Dixons zo vriendelijk geweest alle 3 de kleuren voor mij te reserveren zodat ik in de winkel kan kiezen uit de kleur. Dat vindt ik een erg prettige service! _/-\o_ Misschien is dat een van de voordelen om toch nog naar een winkel te gaan ipv via internet bestellen.

• hyptonize

hyptonize

Mr. Awesome

Ik heb 't bij Sony.nl zelf besteld, maar nog nergens vernomen dat ze al bezig zijn met de levering.

• bitflusher

bitflusher

flushed die *** pc

quote:
MisterMichel schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 11:38:
[...]

Crap, daar heb ik ze ook besteld. Omdat ik nog niet weet welke kleur ik wil, zijn ze bij Dixons zo vriendelijk geweest alle 3 de kleuren voor mij te reserveren zodat ik in de winkel kan kiezen uit de kleur. Dat vindt ik een erg prettige service! _/-\o_ Misschien is dat een van de voordelen om toch nog naar een winkel te gaan ipv via internet bestellen.
Omdat ik een tikkeltje ongerust was (mogelijk hele nederlandse batch naar bol of dat soort fratsen) een mailtje gestuurd naar dixons. Dit is de inhoud van de de vlotte reactie:
quote:
Bedankt voor uw e-mail.
Uit navraag blijkt dat wij deze ereaders vandaag nog binnen gaan krijgen. Deze zal dan ook nog vandaag of morgen naar u verzonden worden.
Graag vernemen wij van u of u de bestelling alsnog wilt annuleren.
Vertrouwende erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd,
.
Ik wacht dus nog even af en ren niet meteen naar bol.com

• thijsvk
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 18-03-2015

thijsvk

O\-o+

Mmmm, ik moet eigenlijk uit dit topic wegblijven, ik krijg steeds meer jeuk om m'n PRS-505 te vervangen.
Misschien straks toch even langs de Dixons en kijken of ze er al zijn, en dan beslissen

• bitflusher

bitflusher

flushed die *** pc

quote:
thijsvk schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 12:12:
Mmmm, ik moet eigenlijk uit dit topic wegblijven, ik krijg steeds meer jeuk om m'n PRS-505 te vervangen.
Misschien straks toch even langs de Dixons en kijken of ze er al zijn, en dan beslissen
Om te tweaken lijkt deze mij ook helemaal super. Ik heb ADB al geinstalleerd en klaar voor gebruik. In het verleden heb ik hier al een keer mee geknutseld.

stappenplan:
- kijken of de reader als ADB device herkend wordt
- kijken of (command line) connectie mogelijk is
- proberen van een transfer en instalatie van AWD launcher apk mogelijk is
- default home screen setting deleten (met een app of een commandline)
- PLAY

Rooten en custom roms hoeft van mij niet direct. Wel zou ik graag de externe bibliotheek (toch niet te gebruiken in europa) vervangen door FDreader, daarin zit de mogelijkheid om de public domain boeken van feedbooks te downloaden.

Gaat het daar minder van jeuken?

• Cyleo
quote:
Nick39 schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 08:47:
Goed, de readers zijn opgestuurd en arriveren vandaag, de hoezen echter niet want die heeft Bol weer niet en worden nageleverd.... nou ja tis beter dan andersom zullen we maar zeggen..
Houd ons op de hoogte, ben benieuwd naar gebruikersreacties en vergelijking met de 650 :)

• FireStarter
quote:
bitflusher schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 10:14:
[...]

Wit hier, hoewel ik zwart mooier vind heb ik de prs 600 in het zwart gehad. in de zon werd dat al snel warm aan de handen... om praktische redenen.

Ai, damn. Dit had ik me niet bedacht, je gaat natuurlijk met een reader in de volle zon lezen..

Hmm, hopen dat het meevalt... Als je ergens op een strand met zonkracht 8 gaat lezen dan gaat het hard.

CCDP/CCIE#40337

• roelieboelie
  • Registratie: november 2003
  • Nu online

roelieboelie

www.madebydorine.nl

*weg* zie de topicwaarschuwing.

RoD wijzigde deze reactie 20-10-2011 17:17 (90%)

Exclusieve, handgemaakte tassen en meer op www.madebydorine.nl (leuk voor je vriendin ;) )

quote:
FireStarter schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 12:41:
[...]

Ai, damn. Dit had ik me niet bedacht, je gaat natuurlijk met een reader in de volle zon lezen..

Hmm, hopen dat het meevalt... Als je ergens op een strand met zonkracht 8 gaat lezen dan gaat het hard.
Je ligt niet maanden op een strand,ik heb 2 weken op griekenland gelegen bij >35 graden met een aluminium 650.. wat wordt er nu sneller warm,aluminium wordt juist gebruikt om die eigenschap,en ook nog in een zwarte cover,ik heb geen moment gedacht van, oh jeetje dat ding is niet meer beet te houden.
Of zelfs maar een warmte toename bemerkt,ik verbrandde me altijd meer aan de rug van het ligbed ondanks de handdoek die er op lag.
Ik vind dat soort reacties altijd schromelijk overdreven,en mijn partner met haar zwarte bebook in zwarte cover hoefde haar handen ook niet in te smeren met brandwondencreme...en de overige 11 maanden van het jaar dat je er niet mee in de zon ligt zouden dan minder belangrijk zijn dan die 14 dagen op het strand... ik moet echt zeggen dat sommigen erg ver gaan om hun keuze te be-argumenteren.

Ik heb mijn readers binnen trouwens,dus ik ga eens spelen laden.

Nick39 wijzigde deze reactie 20-10-2011 14:06 (3%)

• thijsvk
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 18-03-2015

thijsvk

O\-o+

*weg* zie de topicwaarschuwing.

RoD wijzigde deze reactie 20-10-2011 17:16 (77%)

• Raymond
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 18:28
Reader heb ik vanmiddag ontvangen van bol.com. Ik heb er meteen een paar boeken opgezet en ook de bol.com winkel ff getest (boekje van €1,49 gekocht :P ). Werkt als een tiet. Die google books dinges heb ik niet gezien op het apparaat :)

Ik krijg alleen in het overzicht van de boeken de auteur niet te zien, kan ik dat ergens instellen?
Pagina: 1 2 3 ... 19 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True