Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Modbreak:Nogmaals, berichten over bestellingen, winkels, prijzen horen hier niet, maar in een apart topic in Telecomproviders. Hier graag alleen ervaringen of discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tombola
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-06 12:46
Ik heb hem ook vandaag binnen gekregen van bol.com
Nu heb ik er een stapel boeken op gezet, maar nu crashed de content manager regelmatig en ziet hij geen boeken meer, tot een herstart of iets.
Herkennen mensen dit, misschien ook van de vorige sony's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 202651

Hoe groot was je stapel boeken? Je hebt hem niet geplet hoop ik? :P
Ik weet wel dat als je er een heleboel boeken tegelijk op zet, het een tijdje kan duren omdat de reader alle boeken moet formatten.
Probeer het eens met kleinere batches.
Waneer heb je 'm besteld, afgelopen week, of stond hij in pre-order?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tombola
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-06 12:46
ik denk dan dat ik em geplet heb :P
4 oktober besteld, vandaag in de bus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:45
Ik ben ff aan het stoeien en ik zie dat je ook gewoon de sony bookstore kan benaderen vanaf de reader (ebookstore.sony.com). Als ik een boek wil downloaden, geeft'ie een foutmelding dat het netwerk niet beschikbaar is. Da's wel balen. Straks ff proberen of ik wel gewoon kan syncen met de pc software, dan vind ik het ook prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voornaamste reden voor mij om er een aan te schaffen is inderdaad de wifi, icm de server functie van calibre.
Boeken kopen doe ik zelden, dus dat dat niet werkt maak me op zich niet zo veel uit.
Krijg je dezelfde melding vanaf een computer? Kan natuurlijk ook aan de store kant liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263317

Vandaag ook binnengekregen via Bol.com en tot nu toe erg tevreden!

Uiterlijk ziet er mooi uit. Licht, slank en handzaam.
Ik ben er nu al een aantal uur mee bezig geweest en tot nu toe nog geen bugs o.i.d. meegemaakt.
Heb er ondertussen een jaargang aan Donald Ducks op gezet (pdf). Ondanks dat omgezet naar zwart wit zijn deze in de liggende modus erg goed te lezen.
Daarnaast al veel leesboeken, leerboeken en lonelyplanets opgezet. Handig dat je met collecties kan werken.
Wifi ook gelijk ingesteld. Browser had ik niet veel van verwacht, maar ik kon aardig snel mijn hotmail bekijken.
Mp3 erop gezet, klonk ook prima, al zal ik hem daar niet voor gaan gebruiken.
Tot nu toe dus erg tevreden. Nu nog even kijken of ik ergens goedkoop een hoes kan aanschaffen!

[ Voor 84% gewijzigd door Anoniem: 263317 op 20-10-2011 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVlo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 26-03 13:57
De reader is binnen! De eerste teleurstelling is dat het usbstekkertje van mijn Ipod er niet mee werkt. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rufio64
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:01
Ben benieuwd wat jullie van de PRS-T1 vinden, mijn eigen ervaringen zijn hier te vinden:
<locatie beschikbaar op verzoek, pm mij>

[ Voor 74% gewijzigd door rufio64 op 22-01-2015 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoD schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 17:18:
[modbreak]Nogmaals, berichten over bestellingen, winkels, prijzen horen hier niet, maar in een apart topic in Telecomproviders. Hier graag alleen ervaringen of discussie.[/]
Ik zoek geen ruzie of, hoe zeg je dat,ik wil je niet tegenspreken, maar waarom moeten ervaringen met winkels,bestellingen en zo in Telecomproviders, daar heeft het toch ook niets mee te maken ? of,wederom misschien stomme vraag,is dat er apart voor toegestaan ? Ik ben het met je eens dat continue meldingen van,ik heb hem binnen,erg storend kunnen zijn,maar in een apart "vandaag binnengekomen" topic staat dat ook erg raar.
Ik zoek dus niet de confrontatie,maar ik probeer de logica een beetje te ontdekken en terug te vinden waar dan een dergelijk topic geopend moet worden,zonder de moderator van Telecomproviders op "mijn dak" te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-06 10:04

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Nick39 schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 18:49:
[...]
maar waarom moeten ervaringen met winkels,bestellingen en zo in Telecomproviders, daar heeft het toch ook niets mee te maken ?
Pssst vragen over moderatie hebben ook een eigen topic :+
OMO Feedbacktopic

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279

rufio64 schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 18:12:
Ben benieuwd wat jullie van de PRS-T1 vinden, mijn eigen ervaringen zijn hier te vinden:
http://t.co/RfYWInDc
waar zit die barnes en noble store uit je review? Ik wist niet dat die in Nederland er zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rufio zit in de States

edit:
Nou, de knoop doorgehakt, morgen komt ie binnen als het goed is, ik had nog een tegoedbon/actiecode, dus dat scheelt weer een tientje. Ben benieuwd.
Heb ik ook meteen een kerstcadeau voor m'n vriendin, de PRS-505 :D

[ Voor 83% gewijzigd door Anoniem: 202651 op 20-10-2011 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitflusher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-06 11:08

bitflusher

flushed die *** pc

Heb na de suggestie van de mod een topic geopend voor discussie over levering in elders geopend:
[levering] Sony prs-t1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-04 22:19
DeVlo schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 18:11:
De reader is binnen! De eerste teleurstelling is dat het usbstekkertje van mijn Ipod er niet mee werkt. :(
Raar. Ik ben mijn PRS-T1 nu aan het opladen met de iPod USB stekker en bij mij lijkt dat gewoon goed te gaan. Het is z'n vierkant blokje die 5V 1A kan het leveren volgens het slecht leesbare opschrift.
Afbeeldingslocatie: http://www.pludeal.com/images/l/201107/13105567340.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaroen89
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 00:59
Mijn E-reader van Bol heeft een dikke barst in het scherm, meteen maar weer een nieuwe besteld, deze komt waarschijnlijk weer in zo'n lullig kartonnetje, hopen dat deze wel heel blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Anoniem: 202651 schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 18:01:
Krijg je dezelfde melding vanaf een computer? Kan natuurlijk ook aan de store kant liggen.
Nee, vanaf de computer kon ik gewoon downloaden (ik probeerde een boek uit de amerikaanse winkel dat ik al eerder had gekocht, op de reader te downloaden).

Ik ben nu weer ff aan het testen (ben tussendoor even uit eten geweest :P ). De google books functie van de amerikaanse store werkt wel goed, ik heb er al een boek uit gedownload :)

Nu ff kijken of ik ook boeken uit de sony store kan binnenhalen :)

edit: Door gewoon de regio van nederlands naar verenigde staten aan te passen, kan ik ook boeken uit mijn amerikaanse account downloaden. (ff getest met een gratis boek :) )

Supercool! Dat betekent dat wanneer de nieuwe stargate atlantis uitkomt, ik hem gewoon legaal kan kopen en lezen op de e-reader :)

[ Voor 20% gewijzigd door Raymond op 20-10-2011 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVlo
pe1dnn schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 20:36:
[...]
Raar. Ik ben mijn PRS-T1 nu aan het opladen met de iPod USB stekker en bij mij lijkt dat gewoon goed te gaan. Het is z'n vierkant blokje die 5V 1A kan het leveren volgens het slecht leesbare opschrift.
[afbeelding]
Dat is gek. Ik heb zo'n goedkoop Ipod usbstekkertje waarbij Output staat: 5V - 1A. Ik heb het ook op een officiële Ipod USB Stekker van Apple geprobeerd en die werkt ook niet. Ik heb daarna een Kindle stekkertje geprobeerd en die werkt wel! Hoe dat precies zit is mij een raadsel.

Zie je een rood lampje branden? Dat betekend dat die laadt.

Edit. Overigens is het een Apple Iphone lader die ik heb geprobeerd en niet werkt.

[ Voor 5% gewijzigd door DeVlo op 20-10-2011 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DeVlo schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 21:38:
[...]

Dat is gek. Ik heb zo'n goedkoop Ipod usbstekkertje waarbij Output staat: 5V - 1A. Ik heb het ook op een officiële Ipod USB Stekker van Apple geprobeerd en die werkt ook niet. Ik heb daarna een Kindle stekkertje geprobeerd en die werkt wel! Hoe dat precies zit is mij een raadsel.

Zie je een rood lampje branden? Dat betekend dat die laadt.

Edit. Overigens is het een Apple Iphone lader die ik heb geprobeerd en niet werkt.
Ik heb al diverse keren uitgelegd waarom een lader wel of niet werkt, op pin 1 staat 5 volt op pin 4 de ground, soms bij bepaalde laders is er ook een (lek) spanning op pin 2 waardoor de reader "denkt" dat er een pc is aangekoppeld en dan werkt hij niet.
De oplossing is, probeer een ander kabeltje, sommige zijn hoog-ohmig waardoor de lekspanning niet aankomt, of schaf een ladertje aan van de Hema, kost 5 euro,ik heb er nog foto's van gepost,en die doet het wel.
Ook de meeste HTC laders doen het, waarom ? Poort 2 is galvanisch gescheiden of simpelweg niet aangesloten.
Je kan ook een kabeltje voorzichtig insnijden met een scherp mesje en aansluiting 2 en 3 gewoon uit het kabeltje knippen en met zwart isolatietape afplakken, dan heb je puur een laad kabeltje gemaakt en maakt de lader niet meer uit.

[ Voor 9% gewijzigd door Nick39 op 20-10-2011 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eerste ervaringen: geflikker op internet valt reuze mee, komt misschien ook door de camera waar de opnames mee gemaakt waren,ik vind alleen het beeld iets wazig.
Boeken lezen:
Collecties met calibre werkt gewoon goed.
Wifi: pakt goed,vrij gevoelig,zelfs 2 straten verderop ziet ie mijn netwerk nog.
Netwerk: valt tegen,je kan de betreffende harde schijven in je eigen netwerk alleen benaderen via de web browser mits je het ip weet, er is geen netwerk scan mogelijkheid aanwezig.
Alle 650 laders werken.
Je bent verplicht eenmalig de op de reader geinstalleerde software te gebruiken om je reader te authoriseren voor de webwinkel van Bol, je kan de software zo instellen dat ie niet opstart als je de reader aansluit.
Ultradun.
Contrast is bijzonder goed, multitouch werkt verbluffend goed.
Geen crashes gezien bij beide players.
Koppelingen naar Google en Wiki werken goed,hoewel het even duurt voor de reader uit wifi slaapstand reageert maar dat komt ook door het bij je router inloggen,gebruik je geen beveiliging dan is het een seconde, gebruik je wpa2-personal dan duurt het gewoon even langer voor ie connect.
Ziet er goed uit tot nu toe.
Zwarte buitenkant,reflecties e.d. geen last van.
1e indruk: houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 339105

Weet iemand of de lader van de PRS-350 en PRS-650 (de PRSA-AC1) ook werkt op de PRS-T1?
De PRS-T1 heeft een lader met een licht afwijkende naam: PRSA-AC1A.
Heeft iemand dat al geprobeerd?

[ Voor 2% gewijzigd door Anoniem: 339105 op 20-10-2011 23:52 . Reden: beter leesbaar ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Kijk eens in de post voor je :P
BTW: laden met een willekeurig USB kabeltje aan een pc, werkt prima. Laden met mijn telefoonlader gaat ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey88
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-05 18:30
Heb gelijk een vraag.

Heb keurig mijn Manga in mappen gestopt en op een SD kaart overgezet, de reader echter plaatst ze onder afbeeldingen aan een rits door zonder enige mappen structuur. Moet ik hiervoor eerst software of dergelijke downloaden ?

p.s een Nokia lader (N900) lijkt volledig te werken met de reader.

[ Voor 12% gewijzigd door Jeffrey88 op 21-10-2011 02:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-06 19:54

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Ik ga deze e-reader binnenkort aanschaffen als cadeau voor iemand (die 65 wordt). Nou twijfel ik of ik de zwarte of witte moet gaan bestellen. Het zal die persoon niet direct uitmaken, maar ik kan mezelf voorstellen dat de witte rustiger is tijdens het lezen. Aan de andere kant zal een witte ook sneller vies/smoezelig worden en het is toch een apparaat wat je constant in je handen houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klopping
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 31-05 21:59
Ik heb nog nooit een e-reader gehad en ik moet zeggen het bevalt direct goed. Heerlijk licht, geen boek van 1000 pagina's meer in de hand. Op bed is het heerlijk lezen met een e-reader. Het scherm is ook zeer helder en het woordenboek eng-nl werkt perfect. Bij Engelse boeken gaat de reader automatisch naar de NL Wikipedia en daar wordt (natuurlijk) het woord niet gevonden. Moet nog even kijken of ik een ander land configureer of de ereader dan wel automatisch naar de Engelse Wikipedia versie gaat.

Ik heb een vraag: Kan je het apparaat alleen machtigen wanneer je een boek koopt?Ik wil graag, zonder een boek te kopen, door de store lopen maar dan krijg ik een melding dat de e-reader niet gemachtigd is. In de ereader software zie ik ook staan dat de computer niet gemachtigd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:22
2 readers gehad hier.
1: 2 september al besteld (ikzelf), moest voor getekend worden. Allemaal prima gegaan, heel mooi apparaat.
2: 19 oktober besteld (door mijn broertje), niet getekend, stak half uit de brievenbus en was DOA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2green
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07-06 12:38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serge75
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02-06 18:43
Exact waar ik gisteren ook tegenaan liep... Voor mij ook m'n eerste e-reader, dus geen ervaring met ADE.

Ik heb geprobeerd het op te lossen door een gratis boek van Bol.com te downloaden op mkn PC, maar die zijn natuurlijk onbeveiligd.

Is toch raar, dat je eerst via de PC een boek moet kopen voordat je dat op je e-reader kunt...

Verder ook erg tevreden, werkt vlot, geen vastlopers en leest erg prettig. Nu nog een beschermoesje want op dat glanzende randje zie je wel elk stofje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterMichel
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-05 19:58
Review gevonden van een sony cover met lampje:

ebook-reader

Zelf twijfel ik ook of ik zo'n cover ga aanschaffen. Toch best prijzig.
Voor vakantie is een beetje bescherming wel erg prettig natuurlijk. Daarnaast kan ik me indenken dat zo'n lampje erg handig kan zijn.

PSN ID: MrMichel_75

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
klopping schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 09:24:
Ik heb nog nooit een e-reader gehad en ik moet zeggen het bevalt direct goed. Heerlijk licht, geen boek van 1000 pagina's meer in de hand. Op bed is het heerlijk lezen met een e-reader. Het scherm is ook zeer helder en het woordenboek eng-nl werkt perfect. Bij Engelse boeken gaat de reader automatisch naar de NL Wikipedia en daar wordt (natuurlijk) het woord niet gevonden. Moet nog even kijken of ik een ander land configureer of de ereader dan wel automatisch naar de Engelse Wikipedia versie gaat.

Ik heb een vraag: Kan je het apparaat alleen machtigen wanneer je een boek koopt?Ik wil graag, zonder een boek te kopen, door de store lopen maar dan krijg ik een melding dat de e-reader niet gemachtigd is. In de ereader software zie ik ook staan dat de computer niet gemachtigd is.
Met machtigen wordt dat gedoe met adobe digital editions bedoeld. Als je via adobe een accountje aanmaakt, dan wordt bij het koppelen aan je pc vanzelf door de sony software je reader gemachtigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263317

MisterMichel schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 10:09:

ebook-reader

Zelf twijfel ik ook of ik zo'n cover ga aanschaffen. Toch best prijzig.
Voor vakantie is een beetje bescherming wel erg prettig natuurlijk. Daarnaast kan ik me indenken dat zo'n lampje erg handig kan zijn.
Nuttige review inderdaad over de Sony hoes met lampje..
Ik heb gisteren toch maar de hoes van Geckocovers besteld (€20 incl. verzenden, wel een stylus houder, magneet om de hoes dicht te houden, en ziet er ook goed degelijk uit).
Nu wil ik er dan nog een los lampje bij kopen. Bij Action/Blokker heb je ze voor een paar euro, bij Dealextreme ook aardig wat keus en niet duur, en de beste en duurste schijnen van MightyBright te zijn. Iemand ervaring of advies voor een goed leeslampje voor de PRS-T1?
Het zou fijn zijn als hij niet te groot en zwaar is, wel fel licht heeft en dat dit licht over de hele reader verspreid is :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klopping
Heb ik gedaan, maar de reader wordt niet gemachtigd.
Raymond schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 10:10:
[...]

Met machtigen wordt dat gedoe met adobe digital editions bedoeld. Als je via adobe een accountje aanmaakt, dan wordt bij het koppelen aan je pc vanzelf door de sony software je reader gemachtigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 339105 schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 23:51:
Weet iemand of de lader van de PRS-350 en PRS-650 (de PRSA-AC1) ook werkt op de PRS-T1?
De PRS-T1 heeft een lader met een licht afwijkende naam: PRSA-AC1A.
Heeft iemand dat al geprobeerd?
Ja en dat werkt, zoals ik al gezegd had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serge75
Ik heb trouwens in een ander forum gelezen dat Gecko bezig is met een hoesje voor de PRS-T1 met ingebouwd lampje. Ik denk dat ik eerst maar eens wacht hoe dat er uit gaat zien (en wat dat gaat kosten). Tot die tijd een voordelige Hema-hoes denk ik.

Edit: hier de link naar het forum met de aankondiging van Gecko

[ Voor 23% gewijzigd door serge75 op 21-10-2011 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
serge75 schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 09:57:
Is toch raar, dat je eerst via de PC een boek moet kopen voordat je dat op je e-reader kunt...
Hoeft niet, je kan de reader ook machtigen met de bijgeleverde software waardoor ie zijn eigen ADE ID krijgt.
Als je de software installeert (op de settings drive van de reader) kan je als de reader is aangesloten via settings of options in die software bij apparaat (even uit mijn hoofd hoor) een knop vinden met apparaat machtigen, zonder zelfs maar ADE op je pc te hebben.
Daarna kan je Bol gewoon in en een boek kopen als je dat wilt, als je bij Bol al een account hebt aangemaakt kun je via de "mijn Bibliotheek knop" inloggen met je username en wachtwoord en kan je bij al je eerdere via Bol bestelde boeken komen.
Je hoeft dus geen boek te kopen en je hoeft ADE niet te installeren en je hebt ADE ook niet nodig om je reader te machtigen..

[ Voor 32% gewijzigd door Nick39 op 21-10-2011 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serge75
Nick39 schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 12:17:
[...]

Hoeft niet, je kan de reader ook machtigen met de bijgeleverde software waardoor ie zijn eigen ADE ID krijgt.
Als je de software installeert kan je als de reader is aangesloten via settings of options een knop vinden met apparaat machtigen, zonder zelfs maar ADE op je pc te hebben.
Bedankt voor de tip, ga ik vanavond proberen. Ik heb gisteren de software wel geïnstalleerd en doorzocht naar zo'n optie, maar nog niet kunnen vinden. We hebben het toch gewoon over de software die op de reader stond, en die je op de PC moet installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nick39: je hebt 'm al een dag langer dan ik, kun je niet om de reader software heen? Of kun je dat gewoon negeren, en meteen met Calibre aan de slag?
Ik heb 'm (net binnen) nu nog aan de lader hangen, en zit de manual door te bladeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
serge75 schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 12:24:
[...]

Bedankt voor de tip, ga ik vanavond proberen. Ik heb gisteren de software wel geïnstalleerd en doorzocht naar zo'n optie, maar nog niet kunnen vinden. We hebben het toch gewoon over de software die op de reader stond, en die je op de PC moet installeren?
Dat klopt, de software die op de reader in de drive genaamd settings staat,installeren, opstarten op je pc en je reader koppelen, dan kies je bovenaan het menu van de reader software voor bewerken,
daar staat ook een optie voorkeuren die kies je en dan opent een nieuw venster met Algemeen en Apparaat (apparaat staat er niet als je reader niet is aangesloten) je kiest de optie Apparaat en daar vind je de optie om je reader te machtigen,je gaat dan naar de sony site en even later de melding dat het apparaat gemachtigd is, ADE software niet nodig.
Alleen als je van plan bent boeken via de PC te kopen heb je de ADE (Adobe Digital Edition) nodig die je apparaat machtigt.

Het verschil is dat via de PC gekochte boeken via ADE worden gedownload en voorzien worden van DRM.
Koop je via je reader, dan zorgt de ingebouwde ADE in de reader voor de DRM.
Daarom koop ik liever via de PC omdat ik dan via een Calibre plugin de DRM ff verhuis en dan het boek zonder DRM op mijn reader zet.
Het mailtje van BOL is nogal onduidelijk omdat dat gedeeltelijk van de 650 afkomt die alleen via de PC boeken bij Bol kon kopen en daar heb je ADE voor nodig op je pc.
ADE kan je ook gewoon downloaden op de Adobe site,dus er is geen enkele aankoop verplichting,maar als je je reader al gemachtigd hebt is ADE alleen nodig voor aankoop van boeken via je PC,of als je de DRM er niet afgesloopt hebt,nodig om je boek van de ene reader naar de andere te zetten.

[ Voor 50% gewijzigd door Nick39 op 21-10-2011 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 202651 schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 12:24:
Nick39: je hebt 'm al een dag langer dan ik, kun je niet om de reader software heen? Of kun je dat gewoon negeren, en meteen met Calibre aan de slag?
Ik heb 'm (net binnen) nu nog aan de lader hangen, en zit de manual door te bladeren.
Reader software heb ik er al vanaf geknald, Calibre werkt net als bij je 650.
Je hebt de software alleen even nodig om je reader te machtigen,heb je ADE al geinstalleerd staan dan heb je die hele reader software niet nodig.

In het algemeen, de Reader drive is een partitie op de reader,die je niet kan verwijderen,niet met partitie magic of wat dan ook,en wat er op staat,krijg je er niet af.

[ Voor 27% gewijzigd door Nick39 op 21-10-2011 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klopping
Nick, als ik op de knop machtigen druk gaat het scherm weg maar opent niet de sony site.
Heb je enig idee waar dit aan kan liggen. Mijn Ereader staat in gegevens overdracht mode en ik zie hem ook in de Reader for PC staan.
Nick39 schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 12:28:
[...]

Reader software heb ik er al vanaf geknald, Calibre werkt net als bij je 650.
Je hebt de software alleen even nodig om je reader te machtigen,heb je ADE al geinstalleerd staan dan heb je die hele reader software niet nodig.

In het algemeen, de Reader drive is een partitie op de reader,die je niet kan verwijderen,niet met partitie magic of wat dan ook,en wat er op staat,krijg je er niet af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klopping
Hehe , ik heb mijn e-reader gemachtigd gekregen. Wat ik heb gedaan:
Adobe Digital Editions 1.7.2 gedownload en geïnstalleerd. Dit zorgde ervoor dat mijn computer werd gemachtigd.
e-reader losgekoppeld en reader for PC geclosed. Reader weer aangesloten de reader to pc software werd gestart met de melding of ik mijn sony wilde machtigen, daarna was mijn e-reader gemachtigd en store werkt nu ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
klopping schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 13:56:
Nick, als ik op de knop machtigen druk gaat het scherm weg maar opent niet de sony site.
Heb je enig idee waar dit aan kan liggen. Mijn Ereader staat in gegevens overdracht mode en ik zie hem ook in de Reader for PC staan.

[...]
Mogelijk een storing bij Sony,wat je nu gedaan hebt,doet in princiepe hetzelfde.
Wil je reader trouwens bij ADE niet opduiken dan is het mogelijk dat je al 5x een reader hebt gemachtigd, een 6e kan dan niet.
Doe dan Control, shift en E dan kan je eerder geautoriseerde readers weghalen en wordt je sony wel herkent.
Staat er geen reader en wil je reader niet via de software van Sony geauthoriseert worden,volg dan onderstaand stappenplan:

Diverse manieren voor machtigen van je reader:
Download ADE (gratis) hier: http://www.adobe.com/nl/products/digitaleditions/
Installeer ADE, welke je PC zal authoriseren, koppel je reader aan, zet deze in gegevens overdracht.
Adobe zal nu melden dat er een reader is gevonden met de vraag of je die wil authoriseren.
Antwoord ja, en je bent klaar.

In sommige gevallen bemerkt ADE niet dat er een nieuwe reader is aangetroffen,dit gebeurt ook regelmatig als je je reader aansluit via een HUB.
Installeer de Sony reader software vanaf de Settings drive, deze werkt als een soort van brug.
Sluit nu je reader aan,zet hem in gegevens overdracht en 9 van de 10 keer wordt er nu automatisch gevraagd of je reader geauthoriseert moet worden, antwoord ja.

Werkt dat nog niet, open dan de reader software:
Dan kies je bovenaan het menu van de reader software voor bewerken,
daar staat ook een optie voorkeuren die kies je en dan opent een nieuw venster met Algemeen en Apparaat (apparaat staat er niet als je reader niet is aangesloten) je kiest de optie Apparaat en daar vind je de optie om je reader te machtigen,je gaat dan naar de sony site (gebeurt niet altijd als je bv geen IE vensters open hebt,dan gebeurt het op de achtergrond) en even later volgt de melding dat het apparaat gemachtigd is.

Krijg je de melding dat er teveel readers zijn geauthoriseerd,doe dan in ADE : Control, shift en E en dan kan je eerdere readers weghalen.

Als je een boek via Bol via de PC koopt en via ADE download dan opent ADE netjes dat boek... alleen... waar staat ie dan, je wil um naar je reader hebben.
In windows 7 kun je je boek vinden in c:\users\jouw usernaam\documents\My Digital Editions\
of c:\gebruikers\jouw usernaam\documenten\My Digital Editions\

[ Voor 62% gewijzigd door Nick39 op 21-10-2011 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Goed bezig Nick39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
Ik wil de PRS-T1 thuis gebruiken met m'n mini tower maar in de vakantie ook kunnen aansluiten op m'n netbook (mini tower gaat niet mee :) ). Kun je met ADE eigenlijk 2 PC's authoriseren of kan alleen 1 PC met max 5 readers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gewoon Calibre gebruiken, dan heb je met dat hele autorisatie gezeik niks te maken.
Tenzij je boeken met DRM hebt, dan is het een ander verhaal.
Het lijkt wel mogelijk te zijn, zolang je maar hetzelfde ADE account gebruikt:
http://getsatisfaction.co...to_more_than_one_computer

edit:
Het lijkt erop dat PRS+ ook naar de T1 komt, gelukkig.
Ik mis mijn klokje toch best wel moet ik zeggen, handig om de tijd te kunnen zien tijdens het lezen.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 202651 op 21-10-2011 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pe1dnn schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 15:35:
Ik wil de PRS-T1 thuis gebruiken met m'n mini tower maar in de vakantie ook kunnen aansluiten op m'n netbook (mini tower gaat niet mee :) ). Kun je met ADE eigenlijk 2 PC's authoriseren of kan alleen 1 PC met max 5 readers?
In princiepe gaat dit niet,er zijn wel wat omwegen,je kan bv de schijf wissen van je reader op een andere pc, dan is je ade id in de reader weg, alleen kun je dan je boeken niet lezen,dus daar heb je niet veel aan.
De DRM klopt dan niet meer.
Wat je wel kan doen is op de tweede pc ook ADE installeren en dan de registry settings van pc 1 naar pc 2 copyeren.
Als je zo maar de ADE settings uit je reader wist,dan zal ie bij pc1 opnieuw om authorisatie vragen en kan je die boeken weer lezen,maar de boeken die je met de tweede pc die doen het niet en vise versa.
Je moet dus echt dezelfde copie van ade op beide pc's installeren en met een registry monitor kijken welke waardes hij veranderd bij pc 1
Die voer je manueel in bij pc 2 en dan zou het moeten werken,ideaal is anders.
Het beste wat je dan ook kan doen is gewoon via je reader kopen,dan heb je altijd de juiste ADE settings.
In princiepe kan Sony ze voor je clonen,maar in praktijk betekent dat wat anders.
De echte tweaker sloopt die DRM er af.
Anoniem: 202651 schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 15:41:
Ik mis mijn klokje toch best wel moet ik zeggen, handig om de tijd te kunnen zien tijdens het lezen.
JA ! ik heb op mijn 650's juist voor dat klokje PRS+ er opgezet,dus laat het zo zijn,want het was zo'n gewoonte om ff beneden de tijd te kijken.

[ Voor 13% gewijzigd door Nick39 op 21-10-2011 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psionboy
  • Laatst online: 18-03-2023
Zie hieronder.

[ Voor 123% gewijzigd door Psionboy op 21-10-2011 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psionboy
Anoniem: 202651 schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 15:41:
gewoon Calibre gebruiken, dan heb je met dat hele autorisatie gezeik niks te maken.
Tenzij je boeken met DRM hebt, dan is het een ander verhaal.
Het lijkt wel mogelijk te zijn, zolang je maar hetzelfde ADE account gebruikt:
http://getsatisfaction.co...to_more_than_one_computer

edit:
Vandaag de Sony PRS-T1 ontvangen en gelukkig voor dat ik wat ging ondernemen met de reader hier het topic gelezen. Inderdaad wat Thijsvk schrijft heel het verhaal van BOL.com niet volgen. Maar CALIBRE installeren en je PC ziet direct de E-reader. Geen enkel probleem de boeken die je hebt over te zetten naar de reader. Werkt perfect. Thijs bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-06 07:32

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

Heb hem ook sinds gister, en vind het tot nu toe een heerlijk apparaat. Zeer goed leesbaar scherm, doet wat ik er van verwacht qua fonts, scaling cropping en resizing. De browser is een leuke extra die ver boven verwachtingen werkt. Multitouch super, wifi uitmuntent. Powerflux is in z'n nopjes!

however... ik heb dus last van de touchscreen-bug. bij verschillende documenten van verschillende grootte en verschillend type (heb uitgebreid getest of het misschien aan het bestand lag) kapt het touchscreen er soms ineens mee. de harde knoppen werken wel nog zoals normaal. soms gaat dit gepaard met zeer snel door de pagina's skippen. een reset is het enige wat helpt. Bij browsen heb ik dit overigens nog niet meegemaakt, maar dat heb ik dan (ook?) nog nouwelijks gedaan.

ik heb gezocht, maar er is nog geen update beschikbaar.

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hberntsen
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-06 17:18
Zo te zien staan de bestanden om te rooten ook online: http://forum.xda-develope...?p=18592967&postcount=483

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rufio64
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:01
MisterMichel schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 10:09:
De cover is wel okay, maar niet super. Hij maakt het apparaat een stuk zwaarder / "bulkier", het reflecteren van het lampje in de behuizing vind ik zelf niet echt prettig, maar je kunt hem wel zo positioneren dat je er geen last van hebt. Op zich ligt hij dan wel prettig in de hand en je kunt de stylus er vrij makkelijk aan "clippen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitflusher

bitflusher

flushed die *** pc

OH wat jammer dat ik de mijne nog niet heb. Hier gaan mijn handen nu echt van jeuken. Wel kan ik me nu voorbereiden om van de google vertaling van het russisch iets te begrijpen. Lijkt mij op aansluiten usb en flashen maar... Maar misschien begrijp ik het verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
serge75 schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 12:16:
Ik heb trouwens in een ander forum gelezen dat Gecko bezig is met een hoesje voor de PRS-T1 met ingebouwd lampje. Ik denk dat ik eerst maar eens wacht hoe dat er uit gaat zien (en wat dat gaat kosten). Tot die tijd een voordelige Hema-hoes denk ik.

Edit: hier de link naar het forum met de aankondiging van Gecko
Als ze opschieten hebben ze een markt, de komende 14 dagen zijn de covers nog niet leverbaar volgens Bol.
@rufio64 kan je de eerste regel een beetje duidelijk zien met de originele cover , ik ben nu voor nood maar een Bebook cover aan het ombouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

als die gecko gasten nu gelijk even een kindle4 cover maken met licht koop ik die ook van ze. Die gecko covers zijn trouwens aanraders, ben er zeer tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 32279 schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 19:15:
als die gecko gasten nu gelijk even een kindle4 cover maken met licht koop ik die ook van ze. Die gecko covers zijn trouwens aanraders, ben er zeer tevreden mee.
Ja maar deze valt tegen, ze zijn vanaf vandaag in de verkoop:
http://www.geckocovers.com/images/Sonyzwart.jpg

Schuine elastieken aan de bovenkant om hem tegen te houden, ik heb hem elders gezien voor 15 euro,nee dit gaat hem voor mij niet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 427316

Hier via deze link staat een mooie review cq vergelijking met de BeBook Club

Acties:
  • 0 Henk 'm!

alot of people are complaining about the plastic gloss over the sides of T1, so maybe a case like below which covers all four sides would be cool and i would see alot of people buying into that:
Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/t/Cover-Up-Pocketbook-301-301-Leather-Cover-Case-Black-/07/!B2JfPMQ!mk~$(KGrHqZ,!hgE)8!PDZkhBMhT0Ib8T!~~_35.JPG
we also think that looks better. We are developing such case now, also with a light built in it. But we will start with the basic version, the extended version will follow by the end of october.(Geckocovers account op MR)
Nog even geduld dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: http://www.geckocovers.com/images/Sonyzwart.jpg
Dit is de gewone van Gecko,let op boven die schuine elastieken,dat ziet er niet uit.

[ Voor 3% gewijzigd door Nick39 op 21-10-2011 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
Begrepen wat betreft ADE op 2 PCs. Wat ik al vreesde is dus waar, gebruik volgens de regels wordt sterk ontmoedigd door draconische beperkingen. De boeken leveranciers hebben blijkbaar de voorkeur om dit vooral niet te gebruiken. Ik denk dat ik voor de alternatieve route kies wat betreft DRM want ik ga echt niet met register instellingen knoeien. Met Calibre was ik al bekend, prachtig programma.

Ik zag trouwens ook al FBreader op de Sony en andere Android software, met nog de LOL opmerking dat Angry Birds het (nog) niet doet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

voor mij hoeven die schuine stukken elastiek ook niet zo, ben nu eens aan het rondkijken of er nog meer te vinden is. Kwam deze site tegen. De hoes lijkt me ondanks opnieuw schuine bandjes niet zo slecht.
De oriëntatie op horizontaal ziet er goed uit op de reader, en in deze cover kun je 'm ook gewoon neerzetten en lezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pe1dnn schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 19:42:
Ik zag trouwens ook al FBreader op de Sony en andere Android software, met nog de LOL opmerking dat Angry Birds het (nog) niet doet...
Het is altijd leuk een linkje te plaatsen.. het enige dat hier op de readers gaat is DRM vrij, via Calibre.
Ik koop het boek,ik bespaar millieu,ik betaal 13% btw meer dan een "papieren" boek, ik betaal 150 euro om dat te lezen,en dan zou een ander gaan uitmaken op welke reader dat wel of niet gebruikt mag worden,een dvd kan ik uitlenen zonder dat ik de dvd speler mee moet geven.
Een papieren boek kost hout,en voor recycle worden de meest giftige stoffen gebruikt,zodra het boek hier binnenkomt is de DRM er al vanaf,sorry voor de moeite,maar het is mijn boek,klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je denkt dat dat al leuk is, hier in de bibliotheek werken ze nu ook met e-books.
Niet op de normale manier natuurlijk, nee.
Ze hebben een aantal e-readers die ze uitlenen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 202651 schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 19:49:
voor mij hoeven die schuine stukken elastiek ook niet zo, ben nu eens aan het rondkijken of er nog meer te vinden is. Kwam deze site tegen. De hoes lijkt me ondanks opnieuw schuine bandjes niet zo slecht.
De oriëntatie op horizontaal ziet er goed uit op de reader, en in deze cover kun je 'm ook gewoon neerzetten en lezen
Die is niet goed, de minimale maat is 17,5 x 11,5 en de reader is 17x11, ze hebben een kleinere:
http://www.123bestdeal.co...C)-smalle-uitvoering.html maar de onderste schuine elastieken zullen bij beide covers over de buitenste knoppen komen.
Dat gaat niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mmm, dat is jammer, dan toch maar even op ebay kijken naar hoezen voor 7" tablets (geen knopjes).
Het scherm van de T1 is 6" maar totale maat zal denk ik toch zo'n 7" zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb er nu een gemaakt van een bebook, boven waar sony staat zit een horizontaal elastiek zwart band genaaid van 5 mm, onder 2 horizontaal,een boven en een onder de knoppen,hij kan dus niet naar boven,want dan loopt ie vast op de knoppen,en idem voor naar onder,en daar hou ik het wel ff mee uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
En 7" tablets zijn ook wel 8-9" groot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Raymond schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 20:10:
En 7" tablets zijn ook wel 8-9" groot :)
Goed punt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn maaksel:
http://tinypic.com/r/312wodw/7 (excuus,bescherm folie zit er nog op)
http://tinypic.com/r/3343q6q/7
http://tinypic.com/r/m73meu/7
http://tinypic.com/r/242u4hz/7

Los, hoop dat je de elastieken ziet: http://tinypic.com/r/25im6w5/7

En staand, valt er niet uit: http://tinypic.com/r/2efqemp/7

[ Voor 36% gewijzigd door Nick39 op 21-10-2011 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe maak je die hoes Nick? Dat ziet er best ingewikkeld uit?

Ik wil zelf ook weleens ermee experimenteren (moet denk ik wel mijn vrouw het naaiwerk laten doen, ik weet niet hoe de naaimachine werkt). Of doe je het niet met een naaimachine?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 32279 schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 20:49:
Hoe maak je die hoes Nick? Dat ziet er best ingewikkeld uit?

Ik wil zelf ook weleens ermee experimenteren (moet denk ik wel mijn vrouw het naaiwerk laten doen, ik weet niet hoe de naaimachine werkt). Of doe je het niet met een naaimachine?
Gewoon een bebook hoes genomen die ik nog hier had, naden losgetornd met tornmesje, ijzeren beugels weggehaald waar normaal de bebook tussen gaat maar die zijn natuurlijk te groot om de sony vast te klemmen,boel met naald en draad weer vastgenaaid (gewoon ouderwets met de hand) elastieken op maat geknipt en die er tussen genaaid,zoomband over de sleuven heen genaaid waar normaal de ijzeren bebook beugels doorheen staken want dat vond ik lelijk, begon er vanmiddag om 2 uur aan en om 8 uur vanavond was ie af dus het gaat geen productie artikel worden... en een paar keer in mijn vinger gezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ah, dat klinkt te doen. Al heb ik mijn bebook one met de hoes weggegeven... dat wordt dus wat lastig :P

Dat je trouwens van je vrouw aan de bebook one (cover) mocht zitten. Of komt die pijn van de klap die je op je vingers kreeg toen ze het merkte? ;)

[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 21-10-2011 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
Nick39 schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 19:52:
[...]
Het is altijd leuk een linkje te plaatsen.. het enige dat hier op de readers gaat is DRM vrij, via Calibre.
Zoek in Google op "PRS-T1 hack" (www.google.com/search?q=PRS-T1+hack) en je vind een hele rij links met een Russisch filmpje, dacht dat de meeste hem al gevonden hadden want is bijna niet te missen. Maar het staat o.a. hier: http://androidcommunity.c...-android-access-20111014/

Dus wie weet wat er binnenkort allemaal bij geknutseld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 32279 schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 21:11:
Ah, dat klinkt te doen. Al heb ik mijn bebook one met de hoes weggegeven... dat wordt dus wat lastig :P

Dat je trouwens van je vrouw aan de bebook one (cover) mocht zitten. Of komt die pijn van de klap die je op je vingers kreeg toen ze het merkte? ;)
Nee,we hadden er 2,remember die een waar de parfumfles op gevallen was, dus daar lag die cover nog van stof te happen,de zere vinger komt van de achterkant van de naald,je moet nogal flink doordrukken voor je door het leer heen bent en dan gaat het wel eens verkeerd en het is mijn vak niet om met naald en draad om te gaan,naaimachine hebben we niet en daar zou ik geheid de tafel mee aan de cover hebben genaaid, ach het was een uitdaging..net als de anti muggen folie, ik heb ook die sleeve nog liggen van de 600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zo, ook maar even een hoes in elkaar geknutseld totdat k iets naar mijn smaak vind.
Heb een oude leren agenda gepakt (zo een die je kunt navullen) en daar het binnenwerk uitgesloopt (ringbandje)
Vervolgens was de boel wat te breed vanwege de vrijgekomen ruimte van de oude rug.
De rug doorgeknipt en de boel in elkaar geschoven en met zeer goed dubbelzijdig plakband vast gezet.
De gesp met drukknoop paste natuurlijk ook niet meer, dus die moest ik ook afknippen, en daar heb ik wat klittenband op gezet.
Aan de rechterkant, als de hoes is opengeklapt, zit (zat) een steekvakje over de lengte/hoogte van de agenda.
aan de boven- en onderkant een stuk je overgelaten, en de rest er tussenuit geknipt/gesneden. Daar zit de reader nu tussen geklemd, wat prima werkt.
Enige nadeel is dat als de reader uit staat, ik hem uit de hoes moet halen om hem weer aan te zetten, misschien even met een perforator een gaatje ponsen.

http://i55.tinypic.com/dvr5n5.jpg
http://i53.tinypic.com/2r630pg.jpg
http://i56.tinypic.com/x288rt.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 202651 op 21-10-2011 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PROBLEMEN MET DE SONY PRS-T1

Het verhaal van Dikkiedikdik klopt.:
Anoniem: 32279 in "Het Ebookreader - ervaringentopic - Deel 3"

En dat van Powerflux ook:
powerflux in "De Sony PRS-T1 e-reader"

Alletwee mijn PRS-T1 hebben dezelfde klacht zoals omschreven.
De eerste heb ik 2 nachten mee kunnen lezen tot pats, het touchscreen niet meer reageert.
Uitzetten kan niet, want hij vraagt om een bevestiging en omdat je tochscreen niet meer werkt,kan je maar 1 ding doen, paperclip in de reset knop drukken en dan doet ie het weer.

Mijn 2e PRS-T1 flikte dit al binnen 5 minuten,draaide daarna 2 dagen en doet het vanochtend weer, in een totaal ander boek.
Nu geloof ik niet zo in toeval,maar dat 2 readers defect zouden zijn geloof ik niet.
Onze readers hebben dezelfde firmware als de amerikaanse.
Het vervelende is dus dat je totaal niet weet wanneer de storing opduikt, het kan na 10 minuten zijn,maar ook zoals mijn eerste reader, in 2 dagen.

Mijn beide readers gaan terug naar BOL totdat er een update komt,want Sony is daar niet zo snel mee en ik heb geen zin om met 2 aangeschoten readers te gaan zitten wachten tot er eindelijk een update komt.
Dan bestel ik ze tegen die tijd wel opnieuw.
Jammer, want ik vond ze echt mooi maar hier ga ik niet mee door.

En ik ben al de tweede (Powerflux,zie link boven) in dit forum die dit overkomt, dat zijn al 3 apparaten.
Tesamen met een hele zooi in amerika,want daar is ook nog geen fix voor.
Ik hou het bij mijn 2 650's voorlopig totdat Sony dit probleem onder de knie heeft,alleen hoe.. ze reageren niet op mails en er zijn in het andere forum al flink wat klachten.
Maar ik ga niet de hele tijd met 2 paperclips rondlopen ipv 2 stylussen.

Voorlopig was mijn eerste conclusie,prachtig ding,maar nu: zwaar teleurgesteld.
En wie weet hoeveel tikkende tijdbommen er nog meer zijn,voordat sony dit fixt kan je al een paar maanden verder zijn.

De eerste klachten zijn ook binnen op mijn bij Sony geopend topic:
https://www.sony.co.uk/discussions/message/700785

[ Voor 16% gewijzigd door Nick39 op 22-10-2011 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitflusher

bitflusher

flushed die *** pc

Ik heb mijn reader van bol mogen ontvangen en natuurlijk meteen aan de slag gegaan.

Na het autoriseren van eerst mijn pc en daarna mijn reader was kopen van een boek bij bol.com een eitje. Door te kiezen van automatische incasso heb je geen gedoe met ideal (al kun je daar ook voor kiezen).

Daarna meteen door om mijn favoriete public domain boeken provider, feedbooks, te testen. Mijn browser startpagina meteen ingesteld op m.feedbooks.com. Daar downloaden van boeken werkt gewoon soepel. Ook verschijnen gedownloade boeken van daar meteen in de bibliotheek.

In vergelijking met de PRS-600 die ik hiervoor had is het scherm een stuk makkelijker te lezen met minder omgevingslicht. Mijn eerste indruk is dat zeker aan mijn verwachtingen voldoet.

Door met tweaken. Met dank aan een groep Russische hackers zijn er sinds gisteren een aantal tools beschikbaar om een ander android home screen te installeren. Tanden op elkaar en gaan met die banaan (reader is toch al zeker 30 minuten oud…)
Uit met behulp van google translate en een beetje puzzelen is dit de handleiding:

1. Sluit de reader aan
2. Zet op usb modus
3. Sluit sony reader for pc af (indien open)
4. Run flash_reader.bat uit minimal-set.zip
5. Als het goed is wordt de reader herkend, druk Y als de goede driveletter herkend wordt
6. Wachten! (er worden verschillende files gekopierd, en de reader 2x gereboot)
7. Druk op de home knop, Nu wordt gevraagd of je home of ADW.Launcher wilt draaien

Helaas is mijn camera net op dit moment op en de lens van mijn galaxy S zo beschadigd dat ik de foto niet durf te posten...

Ervaringen met russische hack:
- Er staat een icoon "contacten" op het AWD home screen, Het leek me handig om google contacten te syncen om een adresboek van vrienden en familie te hebben. Toevoegen van een account om te syncen is echter GEEN GOED IDEE. Als je hier voor kiest in de android instellingen heb je een mooie infinite loop en een reden om je reset knop te testen.
- de hardware knop volgende/terug blijkt te corresponderen met respectievelijk beneden/boven (in AWD)

[ Voor 48% gewijzigd door bitflusher op 22-10-2011 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er komt opeens leven in het sony forum:
Thank you for posting on the Sony Forum.

In an effort to give a quick and correct answer to your question, one of the forums experts has escalated your post to our Technical Support team, who will provide them with the information required as quickly as possible.

You can expect one of the forum experts to get back to you with the answer very soon.

Best regards

The Sony Massive
@Bitflusher, normaal zou ik het gelijk proberen maar als er een update van Sony moet komen om onderliggende problemen op te lossen ben ik bang dat dit mogelijk niet werkt of de update verstoort.
Ik denk dat iedereen meer baat heeft bij een goed functionerende reader dan bij een hack, dus hoe snel ik normaal deze dingen ook probeer, nu waag ik me er niet aan,en als ik in de positie ben,zou ik anderen ook aanraden even te wachten.

[ Voor 32% gewijzigd door Nick39 op 22-10-2011 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerflux

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

Nick39 schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 10:59:
Er komt opeens leven in het sony forum:

[...]
een beetje lui van me, maar noem mijn ervaring er gerust bij.

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 340284

Ik ben echt jaloers op jullie! Niet op de bugs in de prs-t1 natuurlijk, maar wel het feit dat jullie 'm gewoon wel al hebben.

Ik heb begin september besteld bij bol, kreeg afgelopen woensdag ook bericht dat ie verzonden was met een track en trace code erin. Donderdag de track en trace bekeken: chauffeur is onderweg. Ik blij, maar dat duurde niet lang. Tegen lunchtijd weer gekeken toen stond er: bestelling is afgeleverd.

Alleen weet ik niet waar die chauffeur iets heeft afgeleverd, maar niet hier! Ik was gewoon thuis, geen postbezorger gezien, geen pakje ook of desnoods een briefje dat ze aan de deur zijn geweest. Helemaal niks.
Contact met bol, die verwees me naar postkantoor die me vervolgens een duur 0900 nummer gaf.
Daar zeiden ze dat er in de computer stond dat iemand (met dezelfde naam als mij) voor de zending had getekend. (Knap aangezien ik alleen thuis was en ik niet getekend heb). Klacht aangemaakt en werd weer terug verwezen naar bol zodat zij onderzoek kunnen starten.

Van bol moet ik wachten tot 25 oktober en kan dan pas weer contact opnemen.

En hoe lang gaat het dan nog duren? Hoe handelen ze dit verder af? Ik baal behoorlijk, vanwege problemen met mijn handen heb ik moeite met gewone bladzijden omslaan, vandaar dat ik voor een ereader koos en besloot nog even te wachten op deze van sony. Maar nu moet ik nog langer wachten.

(Overigens niet de eerste keer dat we problemen hebben met de pakket-post. Vorige maand heeft de buurvrouw een pakketje van ons naar binnen gehaald omdat die gewoon voor de deur neergezet was, maar die kwam ze keurig brengen toen wij weer thuis waren. Nu was ik wel donderdag wel gewoon thuis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
powerflux schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 11:01:
[...]

een beetje lui van me, maar noem mijn ervaring er gerust bij.
Als je het zelf zou doen,zijn er meer reacties, indirect heb ik het gemeld door naar dit topic te verwijzen,maar hoe meer klachten hoe beter.
Doe jezelf,en iedereen een plezier en ga ff naar het topic in het sony forum,druk op reply en je kan automatisch reageren,hoe meer klachten,hoe beter.
https://www.sony.co.uk/discussions/message/700799#137236

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrogant
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-06 19:51

Arrogant

S.F.W.

Nick39 schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 09:31:
PROBLEMEN MET DE SONY PRS-T1

[...]

Voorlopig was mijn eerste conclusie,prachtig ding,maar nu: zwaar teleurgesteld.
En wie weet hoeveel tikkende tijdbommen er nog meer zijn,voordat sony dit fixt kan je al een paar maanden verder zijn.

De eerste klachten zijn ook binnen op mijn bij Sony geopend topic:
https://www.sony.co.uk/discussions/message/700785
Gisteren mijn apparaat binnengekregen en nadat ik met Calibre er boeken opgezet had, begonnen de problemen: continu foutmeldingen dat de toepassing (reader of notities) gesloten moest worden en af en toe ook 'freezes'. De enige optie was geforceerd uitzetten want een reset werkte ook niet.

Nu weet ik niet of mijn probleem hetzelfde was zoals die door jou en anderen beschreven zijn, maar de mijne heb ik opgelost door het interne geheugen te formatteren: Instellingen --> Initialisatie --> Geheugen formatteren --> Intern geheugen. (Let op: wel eerst een back-up maken van je boeken, je notities etc. want mijn handleiding en de twee 'boeken' die er al opstonden ben ik nu kwijt.)

Milieu? Ach man, ik kom uit een voortreffelijk milieu! / Stop de Postcodeloterij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerflux

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

Arrogant schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 11:10:
[...]

Gisteren mijn apparaat binnengekregen en nadat ik met Calibre er boeken opgezet had, begonnen de problemen: continu foutmeldingen dat de toepassing (reader of notities) gesloten moest worden en af en toe ook 'freezes'. De enige optie was geforceerd uitzetten want een reset werkte ook niet.

Nu weet ik niet of mijn probleem hetzelfde was zoals die door jou en anderen beschreven zijn, maar de mijne heb ik opgelost door het interne geheugen te formatteren: Instellingen --> Initialisatie --> Geheugen formatteren --> Intern geheugen. (Let op: wel eerst een back-up maken van je boeken, je notities etc. want mijn handleiding en de twee 'boeken' die er al opstonden ben ik nu kwijt.)
even tussendoor: de reset werkt wel, maar dit scherm heeft geen spanning nodig om zijn beeld vast te houden. reset 10 sec indrukken (er lijkt inderdaad niks veranderd te zijn) en vervolgens op power drukken start hem opnieuw op.

ik heb gepost op het sony forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Arrogant schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 11:10:
[...]

Dit lijkt me het probleem niet want geforceerd uitzetten werkt niet, je moet een bevestiging indrukken dat je hem uit wil zetten en dat werkt niet als je scherm niet meer reageert.
Zoals Powerflux zegt, met een paperclip een aantal seconden de reset knop indrukken, loslaten, dan op de powerknop en dan werkt het weer, zolang jouw scherm blijft reageren op aanrakingen is het een ander probleem.
@Powerflux, ik heb je post gezien bij Sony,bedankt.
Ik heb mijn readers return gemeld bij BOL en de covers geannuleerd, ik kan er nog 10 dagen mee spelen en dan gaan ze terug,ik denk niet dat Sony voor die tijd met een fix komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVlo
Ook ik heb soortgelijke problemen zoals hierboven is gemeld ondervonden. Een paar keer dat het touchscreen niet meer werkte. Ik kan niet echt achterhalen waar het precies aan lag. Ook een paar freezes en dat die spontaan ging resetten. Ik heb zelf nog niet de reset met de paperclip gedaan. Wat op knoppen drukken en in slaapstand aan en uit zetten werkte ook wonderwel. Ik schrok er wel van en hoop dat er snel een update komt want het apparaat is verder geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey88
Ik heb de officele beschermhoes (zonder licht) binnen, maar ik vind hem om de een of andere reden wel erg goedkoop aanvoelen voor wat ik er voor heb betaald(mening)

De reader uit de hoes halen is bij verre van gemakkelijk (feit) + had een magneetje of dergelijke verwacht om de voorkant dicht te houden, deze mis ik echter ook. Veilig in mijn tas stoppen zit er dus niet in.

Persoonlijk raad ik deze dus af.

Kun je zulke dingen weer kosteloos terug sturen naar bol.com of komen de verzendkosten deze keer op eigen naam ?

[ Voor 12% gewijzigd door Jeffrey88 op 22-10-2011 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psionboy
Helaas ook al ellende gehad met een scherm wat niet reageerde. Met de knopjes ging het wel maar kon mn boek niet meer aanklikken. Geen reset gedaan en na enkele minuten reageerde het scherm weer. Hiervoor niets bijzonders gedaan. Wel had ik hem daarvoor even aan de oplader gehangen van de Ipod. Hierna begonnen de problemen met het niet reageren. Misschien dat de oorzaak als andere dit evt ook gedaan hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psionboy
Jeffrey88 schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 12:13:
Ik heb de officele beschermhoes (zonder licht) binnen, maar ik vind hem om de een of andere reden wel erg goedkoop aanvoelen voor wat ik er voor heb betaald(mening)

De reader uit de hoes halen is bij verre van gemakkelijk (feit) + had een magneetje of dergelijke verwacht om de voorkant dicht te houden, deze mis ik echter ook. Veilig in mijn tas stoppen zit er dus niet in.

Persoonlijk raad ik deze dus af.

Kun je zulke dingen weer kosteloos terug sturen naar bol.com of komen de verzendkosten deze keer op eigen naam ?
Heb hem net besteld helaas, maar gezien wat er nu op de markt is vind ik deze tot heden toch de mooiste om te zien. Dat met die elastiekjes vind ik maar niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psionboy
Jeffrey88 schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 12:13:

Jeffrey88 staat gewoon op hun site:

Kosteloos en vlot retourneren binnen Nederland en België

Op enkele uitzonderingen na kunt u bij bol.com gekochte artikelen altijd binnen 14 kalenderdagen na ontvangst kosteloos retourneren. Achter het artikel in uw bestelstatus op de site vindt u een retourbutton waarmee u de aanvraag kunt starten. Na het klikken op deze button, wordt u gevraagd om de retourreden te kiezen en eventueel een toelichting te geven. Als u de retouraanvraag heeft bevestigd, ontvangt u de instructies voor de verzending en het retouradres waar u het artikel kosteloos naartoe kunt sturen.

Digitale boeken en artikelen van de bol.com fotoservice kunt u niet retourneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey88
Psionboy schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 12:30:
[...]

Jeffrey88 staat gewoon op hun site:
Sorry, dat had ik inderdaad zelf moeten kunnen vinden, toch bedankt voor de moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Psionboy schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 12:24:
Helaas ook al ellende gehad met een scherm wat niet reageerde. Met de knopjes ging het wel maar kon mn boek niet meer aanklikken. Geen reset gedaan en na enkele minuten reageerde het scherm weer. Hiervoor niets bijzonders gedaan. Wel had ik hem daarvoor even aan de oplader gehangen van de Ipod. Hierna begonnen de problemen met het niet reageren. Misschien dat de oorzaak als andere dit evt ook gedaan hebben?
Helaas niet,mijn 2 readers hebben alleen de lader aan het begin gezien.
Ik ben er wat dieper ingegaan met de android sdk kit en er is een driver proces voor het touchscreen van sony zelf.
Android heeft alleen voor capacitive en resistive "keyboards" een driver on board en sony heeft daar een driver met proces voor het infra rood scherm boven op gelegd die zich dus ook als een keyboard gedraagd.
Dat proces hangt vervolgens maar wordt in de volgende cycle weer meegenomen waardoor ie weer actief wordt (zelfde princiepe als twitter of whatsapp,je kan het killen maar start zichzelf toch weer op) alleen kan je niet zien waardoor dat dat veroorzaakt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitflusher

bitflusher

flushed die *** pc

Ahum... OEPS...

Heb de inhoud van de enable-adb.zip gedraaid, dat was een heel slecht plan.
De reader zit nu in een infinite boot loop. uitzetten of resetten (via gaatje) helpt niet. Oranje lampje knippert bij de power button.

Deze reset optie werkt helaas ook niet: http://www.kb.sony.com/se...nk.do?externalId=C1024494

[ Voor 19% gewijzigd door bitflusher op 22-10-2011 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
Misschien een domme opmerking, heb je de juiste Back knop gebruikt? Het is namelijk niet het 1e maar het 4e knopje...

Overigens heb ik met een rode PRS-T1 en tot nu toe nog geen vastloper gehad (zelfde firmware versie). Wel is mijn reader de hele tijd bijna volledig geladen geweest. Zal de komende dagen extra veel lezen om te kijken of het ook bij mij optreed. Zou het met een hele productie serie kunnen zijn? Wat is de kleur van de PRS-T1's met dit probleem?

Nog wat anders, ik had geschreven dat de iPod adapter bij mij werkte. Dat klopt niet. Initieel nieuw uit doos ging hij aan en laden (rood lampje), maar na 70% niet meer. Pas na aansluiten op de PC ging het laden verder tot 100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitflusher

bitflusher

flushed die *** pc

pe1dnn schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 14:18:
[...]
Misschien een domme opmerking, heb je de juiste Back knop gebruikt? Het is namelijk niet het 1e maar het 4e knopje...

Overigens heb ik met een rode PRS-T1 en tot nu toe nog geen vastloper gehad (zelfde firmware versie). Wel is mijn reader de hele tijd bijna volledig geladen geweest. Zal de komende dagen extra veel lezen om te kijken of het ook bij mij optreed. Zou het met een hele productie serie kunnen zijn? Wat is de kleur van de PRS-T1's met dit probleem?

Nog wat anders, ik had geschreven dat de iPod adapter bij mij werkte. Dat klopt niet. Initieel nieuw uit doos ging hij aan en laden (rood lampje), maar na 70% niet meer. Pas na aansluiten op de PC ging het laden verder tot 100%.
Ik heb beide back buttons geprobeerd, helaas.
Het is een zwarte, neem aan dat de kleur weinig uit maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerflux

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

bitflusher schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 14:21:
[...]

Ik heb beide back buttons geprobeerd, helaas.
ik vind het een aardige vraag, die kleur. de mijne is ook zwart, die van mijn vriendin word rood (is nog niet binnen). misschien dat de IR-sensor hem flipt op het glimmende zwarte plastic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
bitflusher schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 14:21:
[...]
LOL dat ging over dat andere probleem... Voor het geval de verschillende versies op verschillende productie lijnen worden gemaakt (of eerder/later zijn geproduceerd onder net andere omstandigheden)...

Jouw probleem heeft een andere oorzaak. Openmaken en even de batterij loshalen zoals bij een BeBook is ook geen optie want hoe moet hij open zonder sporen achter te laten. Of is dat inmiddels ook al door iemand uitgezocht? Anders wachten tot de batterij leeg is, maar kan natuurlijk een paar dagen duren en is geen garantie dat je dan wel uit de boot loop komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey88
Doet de reader eigenlijk aan zware multitasking dat de batterij duur snel doet slinken ?

Na 1 dag ben ik 2 streepjes van de ereader kwijt :-o Heb ongeveer 1uur geïnternet. 2 liedjes geluisterd en ongeveer 1 uur gelezen. Kan mij niet voorstellen dat ik dan nu al zoveel heb verbruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
Jeffrey88 schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 15:01:
Na 1 dag ben ik 2 streepjes van de ereader kwijt :-o Heb ongeveer 1uur geïnternet. 2 liedjes geluisterd en ongeveer 1 uur gelezen. Kan mij niet voorstellen dat ik dan nu al zoveel heb verbruikt.
In volgorde van verbruik:
  • Lezen kost bijna niets, alleen tijdens het omslaan is de CPU druk, verder alleen basis verbruik zoals de IR touch sensor
  • Mp3 kost wat meer want er wordt continue gedecodeerd en versterkt en daarnaast nog steeds het basis verbruik
  • Internetten kost behoorlijk wat meer. Allereerst je draadloze verbinding, daarnaast ook nog het renderen van de pagina waar dan waarschijnlijk ook nog afbeeldingen op staan. Daarnaast redelijk wat pagina verversingen en nog steeds het basis verbruik.
Ik denk dat het internetten grootste hap heeft genomen. Maar na een dag lijkt me dat niet echt een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-05 07:57
Damn, wat een problemen als ik dit zo lees.
Ik heb tot nu toe niets van de problemen gemerkt.

Tot nu toe ben ik erg positief over deze e-reader en de combi met calibri en een mooie usenet injectie is lezen weer leuk :)

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pe1dnn schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 14:32:
[...]
Jouw probleem heeft een andere oorzaak. Openmaken en even de batterij loshalen zoals bij een BeBook is ook geen optie want hoe moet hij open zonder sporen achter te laten. Of is dat inmiddels ook al door iemand uitgezocht?
Dat is uitgezocht en ik kan je definitief vertellen dat niemand hem meer terug neemt als je dat doet, het zit o.a. met behoorlijke clips in elkaar die je opzij moet duwen (te zacht en hij gaat niet open,te hard en ze breken) en de batterij zit gesoldeerd ipv zoals de vorige modellen met een stekkertje.

Nog ff met de bug, en hier zit ik wel mee... op mijn aanraden hebben mijn buren er ook een gekocht bij een winkel,zal de naam niet noemen,maar ook die hebben de scherm vastloper.
Probleem is dat ze zich hebben laten afschepen met we gaan hem opsturen.
En ook al snappen ze best dat ik dat ding niet gemaakt heb,echt vrolijk waren ze ook niet tegen me :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVlo
Het gaat wel lekker zo te horen met de nieuwe Reader. Zouden de problemen misschien te maken hebben met dat Sony de Reader uit wilde brengen voordat de Kindle Touch werd gelanceerd? En daarom misschien iets gehaast zijn omgegaan met de nieuwe software? Pure speculatie natuurlijk.
Pagina: 1 2 ... 19 Laatste

Let op:
Berichten over bestellingen, prijzen en winkels graag in een daarvoor bestemd topic in Telecomproviders.