Helaas er zit geen geheugenkaartje in....Rinaldootje schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 20:42:
[...]
Heb je er een geheugenkaartje inzitten?
Zo ja: haal die er dan eens uit en probeer het dan nog eens. Het zou een defect geheugenkaartje kunnen zijn (ja, dat komt voor!)
Heb je ook een factory reset geprobeerd?Anoniem: 603261 schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 12:39:
[...]
Helaas er zit geen geheugenkaartje in....
LET OP, hiermee wis je ook het interne geheugen en daarmee alle boeken die erop staan.
Factory reset voor PRS-T1
Factory reset voor PRS-T2
Als dit ook niet meer helpt, dan vrees ik het ergste...
Ik kreeg via Wifi een firmwareupdate binnen. Ipv de more content knop zou er een link naar de Kobo store komen, de facebook knop zou verdwijnen en annotations and reading sync met de Reader Store zouden worden verwijderd.
Maar ik vond er verder niets speciaals aan. Ik heb het maar niet geinstalleerd.
Als ze nou eens wat bugs fixen mbt het afbreken van woorden bij PDFs enzo...
Maar ik vond er verder niets speciaals aan. Ik heb het maar niet geinstalleerd.
Als ze nou eens wat bugs fixen mbt het afbreken van woorden bij PDFs enzo...

Mixed Reality dev
http://www.bbc.co.uk/news/technology-28663878
Zo te zien gaan er geen nieuwe Sony e-readers meer komen.
Zo te zien gaan er geen nieuwe Sony e-readers meer komen.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Zonde, ze waren altijd erg voortuitstrevend en volgens mij destijds de eerste met een touch screen en daarna met het laten zien van covers, maar ze hebben wel giga de boot de gemist met het ontbreken van de ingebouwde verlichting. Ik heb nu een PW in mijn bezit en tevens 2 aangeschaft voor mijn ouders. Die zijn verknocht eraan en willen nooit meer een andere.
Ik heb een PRS-T1 gekregen die defect was, maar het inmiddels weer doet. Alleen heeft eerst iemand anders hem eerst proberen te repareren en daarbij de behuizing beschadigd.
Heeft iemand nog een defecte PRS-T1 met onbeschadigde behuizing? Bijvoorbeeld een reader met een kapot scherm of zo?
Heeft iemand nog een defecte PRS-T1 met onbeschadigde behuizing? Bijvoorbeeld een reader met een kapot scherm of zo?
Misschien handiger om ff in V/A te zetten.pe1dnn schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 20:03:
Ik heb een PRS-T1 gekregen die defect was, maar het inmiddels weer doet. Alleen heeft eerst iemand anders hem eerst proberen te repareren en daarbij de behuizing beschadigd.
Anoniem: 851329
Mijn T2 is onlangs overleden, lijkt alsof hij niet meer oplaadt.
Zijn er meer gebruikers met dit probleem?
Zijn er oplossingen bekend? Ik vond zelf deze: YouTube: Sony ereader PRS T2 broken battery / not charging repair
Zijn er oplossingen bekend? Ik vond zelf deze: YouTube: Sony ereader PRS T2 broken battery / not charging repair
Als je handig bent, kun je het proberen...Anoniem: 851329 schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 15:25:
Mijn T2 is onlangs overleden, lijkt alsof hij niet meer oplaadt.
Ben zelf een tijdje geleden al overgestapt op een T3
Redelijke kick, maar ik heb nog een PRS-T1 liggen en was benieuwd of de e-readers die nu te koop zijn echt een slag beter zijn dan de T1 of dat voor gewoon boeken lezen deze nog prima meekomt.
Ik gebruik mijn PRS-T1 nog steeds. Kan er prima een boek op lezen. Als je er met je neus opzit en perse super scherpe letters wilt of ingebouwde verlichting of waterdichte behuizing dan kun je een nieuwe kopen.
Ik ben van een T1 naar een Kobo Aura (de eerste) gegaan, de belangrijkste reden was ingebouwd licht. Dat is dikke winst maar ik mis de Oxford English thesaurus wel. Scherpere letters zijn niet heel relevant in mijn beleving, snelle ui wel. Dat viel tegen bij zowel de Sony als de Kobo.
De PRS-T1 kan nog prima mee hoor. Zeker als je alleen maar boeken leest en geen geïntegreerde boekenwinkel nodig hebt. Enige nadeel is de dure cover met ingebouwde leeslampje. De Kobo's met ingebouwde verlichting is dan toch wel een groot pluspunt. De PRS-T1 heeft wel het voordeel dat deze mp3 kan afspelen, dat kun je bij de nieuwe e-readers wel vergeten.Hertog_Martin schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 17:41:
Redelijke kick, maar ik heb nog een PRS-T1 liggen en was benieuwd of de e-readers die nu te koop zijn echt een slag beter zijn dan de T1 of dat voor gewoon boeken lezen deze nog prima meekomt.
"When you grow up your heart dies"
M'n vriendin gebruikt ook nog steeds haar T1, jaaaren geleden eens op Schiphol gekocht vlak voor een vakantie (met een normale cover zonder leeslamp). Wordt elke dag gebruikt, nog nooit een probleem mee gehad. Heb wel 's aangeboden een refurbished Kobo Glo (gebruik ik zelf ook) te kopen, maar was niet nodig ...
Ik heb de T1 ook nog steeds in gebruik, 2 stuks (mijn vrouw ook), en afgezien van af en toe wat buggy ellende is hij nog steeds erg bruikbaar.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Mijn accu van de PRS-T1 heeft kuren, gaat nog maar heel kort mee. Dus ik ben overgestapt naar een nieuwe Kobo reader. Deze bevalt ook prima. Maar voor gewoon lezen voldeed de PRS-T1 nog steeds prima.
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
De onze ligt al jaren in de la eigenlijk, ik had h'm toevallig een week terug weer naar voren getoverd maar dat ding wilde niet opladen. Ik moet nog even een andere kabel proberen (ga er vanuit dat het daar in zit), maar nog geen tijd (prioritei)t voor gehad.
Opzich een prima ding, maar heb de UI nooit snappy gevonden.
Opzich een prima ding, maar heb de UI nooit snappy gevonden.
Geen enkele e-reader heeft een snappy interface. Tenminste de e-readers die ik bezit hebben dat geen van allen.
Ook mijn PRS-T1 heeft de accu kuren, doet het eigenlijk al een jaar niet meer. Tussendoor de PRS-T2 van mijn vrouw kunnen lenen. Maar voor de aankomende vakantie ook een KOBO Aura v2 aangeschaft.
Eigenlijk is mijn eis ongewijzigd, moet gewoon kunnen lezen zonder gedoe
Eigenlijk is mijn eis ongewijzigd, moet gewoon kunnen lezen zonder gedoe
Dit is hier niet de bedoeling. Verkoop mag op Vraag & Aanbod.
[ Voor 80% gewijzigd door RoD op 30-01-2019 19:55 ]
*knip* Spullen aanbieden, of je ze nou wilt verkopen of niet, hoort niet op het forum maar in de V&A. Verdere vragen mogen in: Ideeën- & Feedbacktopic voor Tablets & Telefoons
[ Voor 94% gewijzigd door rens-br op 30-01-2019 20:33 ]
Inmiddels alweer een tijd verder, heb ik een 3e T1 overgenomen als extra/backup voor mijn vader toen hij naar NL op vakantie kwam, en dat was maar goed ook, want nu is de Pocketbook Mini van mijn dochter kaduuk (schermbreuk), en hoef ik voorlopig in elk geval voor haar geen andere aan te schaffen.Ramzzz schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 13:08:
Ik heb de T1 ook nog steeds in gebruik, 2 stuks (mijn vrouw ook), en afgezien van af en toe wat buggy ellende is hij nog steeds erg bruikbaar.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Zowel mijn vriendin als ik hebben de T1. Jaren geleden gekocht. Die van mijn vriendin heeft nooit problemen, die mij hangt nogal eens, bijvoorbeeld bij het openen van een hoek. Bladeren is dan niet mogelijk. Wordt dit euvel door andere nog ervaren met de nieuwste firmware?
Draai al jaren 1.0.07.05070.
Ik zal eens uitzoeken welke firmware er überhaupt op draait.JBS schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 15:13:
Zowel mijn vriendin als ik hebben de T1. Jaren geleden gekocht. Die van mijn vriendin heeft nooit problemen, die mij hangt nogal eens, bijvoorbeeld bij het openen van een hoek. Bladeren is dan niet mogelijk. Wordt dit euvel door andere nog ervaren met de nieuwste firmware?
Ik heb wel regelmatig dat-ie ‘hangt’, en dat ik met een paperclip de ‘reset’-knop + 1/0 moet indrukken voor een herstart. Ergerlijk, het is een issue wanneer het apparaat onterecht denkt dat je een selectie maakt en een woordenboek wilt raadplegen.
Maar dat probleem heb ik al sinds het allereerste begin, en met alledrie de apparaten (PRS-T1).
Ik gebruik mijn PRS T1 nog steeds naar volle tevredenheid, ik heb nooit iets geupdate behalve helemaal in het begin, jaren geleden ooit een keertje. Hij draait firmware versie 1.0.4.12210 en ik heb in al die jaren geloof ik nog maar 1 keer de reset knop hoeven gebruiken. Accu doet het ook nog steeds uitstekend.
Jammer dat Sony gestopt is met ereaders en ik vind het ook vreemd dat blijkbaar tablets en telefoons een veel voorkomend alternatief geworden zijn. Probeer die maar eens in de zon te lezen of een hele vakantie op 1 acculading te laten meegaan
En hoe raar het ook klinkt, juist het feit dat je er eigenlijk alleen maar boeken op kan lezen is juist wel prettig. Voorkomt afleiding en zorgt voor de broodnodige aandacht bij het boek dat je leest.
Mocht de T1 ooit kapotgaan dan komt er zeker weer een dedicated ereader met een e-ink scherm.
Jammer dat Sony gestopt is met ereaders en ik vind het ook vreemd dat blijkbaar tablets en telefoons een veel voorkomend alternatief geworden zijn. Probeer die maar eens in de zon te lezen of een hele vakantie op 1 acculading te laten meegaan

En hoe raar het ook klinkt, juist het feit dat je er eigenlijk alleen maar boeken op kan lezen is juist wel prettig. Voorkomt afleiding en zorgt voor de broodnodige aandacht bij het boek dat je leest.
Mocht de T1 ooit kapotgaan dan komt er zeker weer een dedicated ereader met een e-ink scherm.
[ Voor 20% gewijzigd door Metro2002 op 01-06-2019 20:03 ]
@Ramzzz Ik heb met name het probleem dat m'n T1 blijft hangen na het wisselen van boek. Soms springt ie dan nog wel terug naar het hoofd scherm, maar bladeren in een boek is er dan niet meer bij. Een herstart is dan de enige oplossing.
Hi, ik zit met een probleempje waarmee ik hoop dat iemand me in de goede richting kan wijzen.
Ik heb problemen met het ebook: the Four van Scott Calloway. Heb dit via Bol.com gekocht en geupload op mijn Sony PRS-T1. Het probleem is dat illustraties niet goed weergegeven worden. Op mijn ereader ziet het er uit als de eerste foto. Terwijl het er uit zou moeten zien zoals op de tweede foto. In Adobe Digital Editions en Sony Reader ziet het er op de 1 page view hetzelfde uit en op de two page view toont het wel goed. Heb de epub zonder drm ook via Calibre op de ereader gezet maar ook zonder resultaat.
Kan ik het ebook op een of andere manier in Calbire bewerken zodat deze wel goed toont op de ereader? Het liefst als een epub, die vind ik het prettigst qua lettergrote instellen enzo.
Ik heb problemen met het ebook: the Four van Scott Calloway. Heb dit via Bol.com gekocht en geupload op mijn Sony PRS-T1. Het probleem is dat illustraties niet goed weergegeven worden. Op mijn ereader ziet het er uit als de eerste foto. Terwijl het er uit zou moeten zien zoals op de tweede foto. In Adobe Digital Editions en Sony Reader ziet het er op de 1 page view hetzelfde uit en op de two page view toont het wel goed. Heb de epub zonder drm ook via Calibre op de ereader gezet maar ook zonder resultaat.
![]() | ![]() |
Kan ik het ebook op een of andere manier in Calbire bewerken zodat deze wel goed toont op de ereader? Het liefst als een epub, die vind ik het prettigst qua lettergrote instellen enzo.
heb effe ge-googeld op 'calibre scaling pictures' ; is al eerder aangekaart in Mobileread forum, o.a. :
https://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=313795
oplossing lijkt te zijn 'setting the output profile to tablet' ...
Maar dan resized er niks toch als ik het output profile op tablet zet, dan heb ik volgens mij hetzelfde als ik nu heb.Goner schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 10:00:
heb effe ge-googeld op 'calibre scaling pictures' ; is al eerder aangekaart in Mobileread forum, o.a. :
Is het niet beter om wel te resizen met een prs-t1 profile gebruiken zodat de images wel volledig in het scherm zichtbaar zijn. Moet dan wel even uitzoeken wat de heigth en width in px zijn die ik dan in kan geven. Ga het even proberen vandaag.
Net geprobeerd en het is gelukt. Inderdaad door Tablet als output profiel te gebruiken. Snap nog steeds niet helemaal hoe dat zit maar hiermee bereik ik in ieder geval het gewenste eindresultaat. Bedankt @Goner !
Hi allemaal, Wat super dat deze fora nog steeds actief zijn en nog zoveel mensen gebruik maken van dit oude vertrouwde beestje.
Vraagje, mijn pc (laatste versie windows 10) en de macbook (2011) van mijn vriendin herkennen de reader niet en laden die slechts op. Op een of andere manier krijg ik geen pop up op de reader voor data transfer. Enig idee hoe ik dit kan oplossen? Alvast bedankt!
Vraagje, mijn pc (laatste versie windows 10) en de macbook (2011) van mijn vriendin herkennen de reader niet en laden die slechts op. Op een of andere manier krijg ik geen pop up op de reader voor data transfer. Enig idee hoe ik dit kan oplossen? Alvast bedankt!
@Floris237 Ik gebruik zelf een eenvoudige webserver (via mijn NAS, maar kan ook via PC bijv via Calibri), serveer daar mijn boeken welke ik met de browser download
De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!
Beetje spuit elf maar ff voor de zekerheid: je hebt de reader wel in data overdracht modus staan?Floris237 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 13:23:
Hi allemaal, Wat super dat deze fora nog steeds actief zijn en nog zoveel mensen gebruik maken van dit oude vertrouwde beestje.
Ander USB kabeltje proberen? Hij zou die popup gewoon moeten laten zien.Floris237 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 13:23:
Één van mijn PRS-T1 eReaders is ermee genokt, hij is sinds enkele maanden volledig ‘gebrickt’.
Hoe ik hem ook aansluit, niets haalt ‘m meer van het bevroren scherm af.
Er zit onderaan een pinhole om hem te resetten geloof ikRamzzz schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 15:56:
Één van mijn PRS-T1 eReaders is ermee genokt, hij is sinds enkele maanden volledig ‘gebrickt’.
😆Metro2002 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 16:44:
[...]
Er zit onderaan een pinhole om hem te resetten geloof ik
Dat was uiteraard het eerste dat ik probeerde.
Hij reageert echt nergens meer op.
Open maken en batterij loskoppelen kan wellicht nog helpen in dat gevalRamzzz schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 17:48:
[...]
😆
Dat was uiteraard het eerste dat ik probeerde.
Hij reageert echt nergens meer op.
Er blijft weinig anders over inderdaad.Metro2002 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 17:54:
[...]
Open maken en batterij loskoppelen kan wellicht nog helpen in dat geval
De batterij van mijn PRS-T1 is 'op'.
Iemand ervaring om deze zelf te vervangen, of kan je dit ergens betaalbaar laten doen?
Het lijkt me best een risicovolle klus om zelf uit te voeren.
Iemand ervaring om deze zelf te vervangen, of kan je dit ergens betaalbaar laten doen?
Het lijkt me best een risicovolle klus om zelf uit te voeren.
Zie dat het deel hier nog bestaat.
Ik zit hier met een oude t1 model, en laat kuren zien die mogelijk in de firmware al opgelost is
Heeft iemand v1.0.04.12210 liggen of weet waar hij werkend nog te downloaden is.
Ik zit hier met een oude t1 model, en laat kuren zien die mogelijk in de firmware al opgelost is
Heeft iemand v1.0.04.12210 liggen of weet waar hij werkend nog te downloaden is.
Na lange tijd mijn T2 ook weer eens opgepakt. Normaal gesproken downloadde ik al mijn epubs vanuit google drive/gmail direct op de browser van de ereader zelf. Ik zie nu dat zowat geen enkele website meer werkt, krijg de foutmelding "Er kan geen beveiligde verbinding tot stand worden gebracht."
Weet iemand of hier iets tegen te doen is? Zijn er websites die het nog wel doen of wellicht workarounds die wel werken?
Weet iemand of hier iets tegen te doen is? Zijn er websites die het nog wel doen of wellicht workarounds die wel werken?
Ik weet niet zeker hoor, maar probeer eerst een je klok en datum goed te zetten van je ereader? Als die verkeerd staan geeft dat in ieder geval ook zulke problemen.Nevsg schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 15:01:
Na lange tijd mijn T2 ook weer eens opgepakt. Normaal gesproken downloadde ik al mijn epubs vanuit google drive/gmail direct op de browser van de ereader zelf. Ik zie nu dat zowat geen enkele website meer werkt, krijg de foutmelding "Er kan geen beveiligde verbinding tot stand worden gebracht."
Anders moet je je beperken tot pagina's zonder https, maar die worden steeds schaarser
Ik heb het zelf opgelost door op mijn interne netwerk een share te maken met een kopie van de gekochte boeken. Heeft volgens mij te maken met niet meer ondersteunde beveiliginsmethodes. Letsencrypt (wat ik intern gebruik) heeft hier een workaround voor
De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!
Ook ik beschik over een oude PRS-T1 waarop circa 350 boeken in het centrale geheugen staan maar die Reader is al jaren niet meer gebruikt.
Nu wilde ik toch proberen om de daar opgeslagen 350 boeken te exporteren zodat ik die op mijn iPad Air 2022 kan importeren en daarop te kunnen lezen.
Ik heb naar mijn mening alles geprobeerd meer het exporten wil maar niet lukken.
Ik heb de Reader met een passende USB kabel (niet de origineel meegeleverde) op mijn Mac Mini M4 aangesloten maar de Reader wordt daarop niet herkend.
Dan maar geprobeerd om een verbinding met mijn KPN WiFi router te maken om zo te proberen om dan de boeken te transfereren maar ook dat lukt niet, de Reader kan geen verbinding maken met mijn Wifi.
De Reader ziet wel het netwerk als sterke verbinding maar kan niet verbinden.
Dus de hamvraag, wat kan ik nog doen om de boeken uit de PRS-t1 te exporten?
Nu wilde ik toch proberen om de daar opgeslagen 350 boeken te exporteren zodat ik die op mijn iPad Air 2022 kan importeren en daarop te kunnen lezen.
Ik heb naar mijn mening alles geprobeerd meer het exporten wil maar niet lukken.
Ik heb de Reader met een passende USB kabel (niet de origineel meegeleverde) op mijn Mac Mini M4 aangesloten maar de Reader wordt daarop niet herkend.
Dan maar geprobeerd om een verbinding met mijn KPN WiFi router te maken om zo te proberen om dan de boeken te transfereren maar ook dat lukt niet, de Reader kan geen verbinding maken met mijn Wifi.
De PRS-T1 en T2 zijn beide op Android gestoeld.srna513006 schreef op maandag 10 februari 2025 @ 11:04:
Ik had ze toen al geroot en kon er meer mee.
Heb je al eens gekoppeld aan een PC met een ander OS, zoals Linux of Windows?
Als het daar dan wel werkt, kun je met Calibre er eenvoudig een "backup" van maken.
Nee, nog niet.
Ik ga over 2 weken naar mijn zoon en die heeft nog een laptop met Windows 10, dus ga ik het daar even testen.
In elk geval bedankt voor de reactie.
Ik ga over 2 weken naar mijn zoon en die heeft nog een laptop met Windows 10, dus ga ik het daar even testen.
In elk geval bedankt voor de reactie.
De PRS-T1 ondersteunt alleen WEP/WPA dus niet de nieuwere beveiligingsmethoden. Ik denk dat daarom het verbinden met de wifi niet lukt.srna513006 schreef op maandag 10 februari 2025 @ 11:04:
Ook ik beschik over een oude PRS-T1 waarop circa 350 boeken in het centrale geheugen staan maar die Reader is al jaren niet meer gebruikt.
Deze ereader is oud, dit topic begin is van 2011, dus je moet ook een oude PC hebben met software/drivers die daarmee compatibel zijn. Mogelijk dat zelfs Windows 10 niet gaat lukken (want die is uit 2015) en je naar Windows 7 terug zal moeten. Maar ik zou het eerst op 10 proberen, niet geschoten altijd mis.srna513006 schreef op maandag 10 februari 2025 @ 11:04:
Zelfde voor de Wifi, je zou eventueel een tijdelijk Wifi netwerk kunnen aanmaken dat geen beveiliging of nauwelijks beveiliging heeft, en langs die route kijken wat je voor elkaar krijgt, en het daarna weer verwijderen. Tegenwoordig hebben we WPA2 als minimale niveau (WPA3 bestaat ook al), maar daarvoor had je WPA en zelfs daarvoor WEP beveiliging, maar die zijn beide makkelijk in te breken.
[ Voor 6% gewijzigd door swhnld op 10-02-2025 15:00 ]
Zoiets vermoedde ik ook al maar ik heb mijn KPN modem / router zo net van het beveiligingstype WPA2 naar de mix WPA/WPA2 gezet, een restart gegeven en opnieuw verbonden maar ook dan wordt er geen verbinding gemaakt.
Nog een andere mogelijke optie, stel ik plaats een Micro SD kaart in de Reader, zou ik dan daarop vanuit het interne geheugen de daar geplaatste 350 boeken kunnen plaatsen?
Nog een andere mogelijke optie, stel ik plaats een Micro SD kaart in de Reader, zou ik dan daarop vanuit het interne geheugen de daar geplaatste 350 boeken kunnen plaatsen?
Micro SD kaart zou moeten kunnen werken, mits de SD card niet groter dan 32 Gb is.srna513006 schreef op maandag 10 februari 2025 @ 15:08:
Zoiets vermoedde ik ook al maar ik heb mijn KPN modem / router zo net van het beveiligingstype WPA2 naar de mix WPA/WPA2 gezet, een restart gegeven en opnieuw verbonden maar ook dan wordt er geen verbinding gemaakt.
De reader kan deze kaart gewoon formateren voor het juiste formaat: Press the (Home) button tap [Settings] [Initialization] [Format Memory] [SD Card].
Via de bestanden app op de reader zou je deze dan moeten kunnen kopieren naar de Micro SD kaart, en daarna moet je op de computer, of elders die kaart weer uitlezen.
Werkt dit niet gewoon met Calibre?
Moet je wel eerst verbinding hebben. Dat is het probleem hier om die verbinding te maken.walterworld schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 17:30:
Werkt dit niet gewoon met Calibre?
Ding kan prima WPA2, mag het issue niet zijn.
Wi-Fi
Draadloze normen: IEEE 802.11b/g/n-compliant
Draadloze beveiliging: WEP (Open systeem), WEP (gedeelde sleutel), WPA-PSK (TKIP), WPA-PSK (AES), WPA2-PSK (TKIP), WPA2-PSK (AES)
Maar daarmee kom je op internet, niet per se een optie om bestanden heen en weer te duwen. Denk dat je beste optie een windows pc is, anders eens aan een android telefoon/apparaat (tv, settopbox, tablet) hangen met een kabel die ook data doet, kijken of ie dan in data transfer mode wil met de grote knop op het scherm. Maarja, vind maar eens een kabel die die 2 apparaten aan elkaar knupt met data
Wi-Fi
Draadloze normen: IEEE 802.11b/g/n-compliant
Draadloze beveiliging: WEP (Open systeem), WEP (gedeelde sleutel), WPA-PSK (TKIP), WPA-PSK (AES), WPA2-PSK (TKIP), WPA2-PSK (AES)
Maar daarmee kom je op internet, niet per se een optie om bestanden heen en weer te duwen. Denk dat je beste optie een windows pc is, anders eens aan een android telefoon/apparaat (tv, settopbox, tablet) hangen met een kabel die ook data doet, kijken of ie dan in data transfer mode wil met de grote knop op het scherm. Maarja, vind maar eens een kabel die die 2 apparaten aan elkaar knupt met data
Wederom bedankt voor de reacties….
Mijn voorlopige hoop is dat de Windows 10 laptop van mijn zoon de oplossing is, dus nog maar 14 dagen afwachten.
Mocht dit niet functioneren dan blijft alleen nog over dat ik een 16 Gb Micro SD koop met een daarbij behorende cardlezer om die op mijn Mac aan te sluiten en zo niet, dan heb ik of althans mijn vrouw pech gehad.
Mijn voorlopige hoop is dat de Windows 10 laptop van mijn zoon de oplossing is, dus nog maar 14 dagen afwachten.
Mocht dit niet functioneren dan blijft alleen nog over dat ik een 16 Gb Micro SD koop met een daarbij behorende cardlezer om die op mijn Mac aan te sluiten en zo niet, dan heb ik of althans mijn vrouw pech gehad.
Met een Mac werkt het blijkbaar niet, maar ik zou het eens met een windows pc en eventueel een andere usb kabel proberen. Dat ding moet tenslotte toch ook opgeladen worden via de usb poort.swhnld schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 18:23:
[...]
Moet je wel eerst verbinding hebben. Dat is het probleem hier om die verbinding te maken.
[ Voor 9% gewijzigd door jongetje op 11-02-2025 20:15 ]
Opladen via de Mac is geen probleem dus er is wel enige communicatie maar die is schijnbaar onvoldoende om de optie bestandsoverdracht te activeren.
Ik heb ook nog een Sony PRS-T1. Die kan ik zonder problemen verbinden met mijn Windows 10 en met Calibre beheren.
Ok, dit biedt perspectief…
Heb ik Calibre nodig om de boeken vanuit het interne geheugen te kopiëren / verplaatsen naar de interne harddisk of USB van de Windows 10 laptop?
Heb ik Calibre nodig om de boeken vanuit het interne geheugen te kopiëren / verplaatsen naar de interne harddisk of USB van de Windows 10 laptop?
Calibre is gratis en gebruik ik zelf al jaren (sinds mijn eerste e-reader zelfs).srna513006 schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 10:09:
Ok, dit biedt perspectief…
Voordeel ervan is, dat je zelfs de bibliotheek ervan kan overhevelen over meerdere platformen heen. Ik doe dat met Linux en Windows.
En ik doe zelfs iets wat afgeraden wordt door de maker van Calibre: mijn bibliotheek staat op een NAS. Je moet dan wel de rechten goed ingesteld hebben staan, zowel op de NAS, als in het OS zelf.
@Rinaldootje bedankt voor de reactie maar daarmee is mijn vraag nog niet (geheel) beantwoord.
Ik ben zelf een Mac gebruiker maar ik ga over 14dagen naar mijn zoon om op zijn Windows 10 laptop d.m.v. een USB kabel proberen verbinding te maken tussen de W10 laptop en de PRS-T1.
De vraag is dan of ik dan via bestandsoverdracht van de reader de EPUB files direct naar een USB stick kan kopiëren of heb ik daarvoor Calibre nodig?
Ik ben zelf een Mac gebruiker maar ik ga over 14dagen naar mijn zoon om op zijn Windows 10 laptop d.m.v. een USB kabel proberen verbinding te maken tussen de W10 laptop en de PRS-T1.
De vraag is dan of ik dan via bestandsoverdracht van de reader de EPUB files direct naar een USB stick kan kopiëren of heb ik daarvoor Calibre nodig?
Nee daar heb je Calibre niet voor nodig, er is een mappenstructuur als je verbind met de computer en volgens mij staat er in de map 'media' alle eboeken in epub formaat
Vandaag de Sony PRS-T1 op de Windows 10 laptop van mijn zoon aangesloten maar met de eerste 3 passende USB kabels geen verbinding.TiesD schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 10:02:
Ik heb ook nog een Sony PRS-T1. Die kan ik zonder problemen verbinden met mijn Windows 10 en met Calibre beheren.
Ik begon de moed al op te geven totdat ik nog een vierde USB kabel probeerde en toen opende de optie 'Bestandsoverdracht' waarna ik de circa 350 boeken vanuit het interne geheugen naar een USB stick kon kopiëren en deze vanmiddag naar mijn NAS verplaatst.
Dus uiteindelijk wel gelukt en iedereen bedankt voor de adviezen...
Let op:
Berichten over bestellingen, prijzen en winkels graag in een daarvoor bestemd topic in Telecomproviders.
Berichten over bestellingen, prijzen en winkels graag in een daarvoor bestemd topic in Telecomproviders.