Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-07 11:55

P_Tingen

omdat het KAN

Satangel schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 17:47:
Ik ga mij deze cover aankopen, verschrikkelijk goedkoop en meer moet dat niet zijn voor mij. Zal straks wel nog eens Googelen achter evt. reviews van die cover, maar zo goedkoop is gewoon in orde voor mij.

http://www.ebay.com/itm/F...RS-T2-Black-/290910875604
Ziet er goed uit; keep us informed

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kacang
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-07 13:34
Weet iemand wat precies het verschil is tussen de normale en de limited edition?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

EDIT: Laat maar :)

[ Voor 96% gewijzigd door CLB op 23-06-2013 17:56 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_I
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-09-2024

T_I

Sinds zaterdag hebben mijn vrouw en ik elk een T2N en hij bevalt prima. Ik zie echter een flink verschil in firmware versie van de T2N (1.0.00.13240) en de laatst beschikbare voor de T2.
Nick39 schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 09:17:
[...]

Mijn prs-T2 heeft als firmware 1.0.05.12140 ( niet een limited edition) welke ik mee heb helpen ontwikkelen naar aanleiding van een aantal fouten met woordafbrekingen in de vorige versie, als het goed is moet je die gewoon kunnen opgraden op de gewone versie.
Als techneut wordt ik dan erg nieuwsgierig naar de mogelijkheden, helemaal als je al vind dat de reader 'gewoon' Android 2.2 heeft. Weet iemand of de T2N te flashen is met de T2 firmware. (zonder daarna een press-papier te hebben ipv een ebook reader ;) )

[ Voor 24% gewijzigd door T_I op 24-06-2013 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 00:01
Ik heb bij Bol.com ook de Sony PRS-T2N besteld, maar ik zoek nu een knappe hoes voor deze ereader. Ik zit nu te twijfelen tussen de Gecko Luxe beschermhoes of Gecko Slimfit beschermhoes. Zijn er meer tweakers die de slimfit variant hebben, hoe bevalt deze?

Bos Stern Service Onafhankelijke Mercedes-Benz dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice. ECU en tuning alle merken welkom. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Code
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15-08-2021
Hama USB charger 62014095, 5.0 V 800mA is incompatible

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-06 22:48

Goner

What can I do you for ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonus2
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-01 22:03
heeft iemand de T2N firmware al kunnen updaten naar de meest recente versie? Als het niet mogelijk is bij de T2N, dan valt hij voor mij toch af....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:41
Hm mijn PRS-T1 heeft last van een memory leak ofzo. Opvallend juist vaak nadat ie aan de oplader heeft gelegen.

Soms kan ie zo 3 weken mee. Maar zoals nu bijvoorbeeld;

Had 'm halve dag aan oplader gehad. Daarna kabeltje eruit gehaald, verder niet
Nu pak ik 'm dag later er weer bij en is ie zo goed als leeg (leeg batterij icoontje), leger dan voor ie aan de oplader ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279

Die van mobiele telefoons werkt vaak ook, anders de oplader van de Hema, doet het ook prima. Hier ligt hij altijd aan de oplader van een Samsung telefoon als hij opgeladen moet worden.

Mijn eigen ereader, een Kindle laat ik altijd op met de Hema oplader, was meen ik een paar euro.
tonus2 schreef op maandag 01 juli 2013 @ 11:03:
heeft iemand de T2N firmware al kunnen updaten naar de meest recente versie? Als het niet mogelijk is bij de T2N, dan valt hij voor mij toch af....
Een ereader updaten is niet heel boeiend, het is niet dat je nu opeens veel mogelijkheden erbij hebt. Ik lees al jaren op ereaders van verschillende merken en heb werkelijk nog nooit een update uitgevoerd die interessant was. Dus als je dat een reden is om een reader niet te kopen kan je misschien beter helemaal geen reader kopen. Meestal komt er in de lifecyclus van een ereader maar 1, misschien 2 updates voorbij, maar feitelijk zou het niet eens nodig moeten zijn.
Hertog_Martin schreef op maandag 01 juli 2013 @ 16:30:
Hm mijn PRS-T1 heeft last van een memory leak ofzo. Opvallend juist vaak nadat ie aan de oplader heeft gelegen.
Het doet me eerder denken aan een defecte oplader. Misschien heb je een andere oplader liggen? Of heb je daarmee dezelfde problemen?

[ Voor 55% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 01-07-2013 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Ligt niet aan de oplader, na opnieuw opstarten en aan dezelfde lader liggen is ie wel volledig opgeladen. Gebruik de lader overigens ook dagelijks voor mijn telefoon.

Tevens is het ook enkele keren gebeurd na opladen via usb.

Overigens wel meer problemen met de reader. Vastlopers bij veel scrollen door grote boeken of bij het selecteren van een woord/zin voor raadplegen woordenboek of notitie maken. Kan wellicht te maken hebben met dat het origineel geen .epub bestand was en het een convert betreft. Hoe dan ook vrij vervelend. Duurt soms 15-20 minuten voordat ie dan weer normaal functioneert.

[ Voor 5% gewijzigd door Hertog_Martin op 02-07-2013 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik lees hier niks over de T3?

Even een copy en paste van iets wat ik net vond en vandaag gepost is:
There is the Sony Reader PRS-T3 due out soon. Sony just works. The only thing we know about the T3 (currently) is that it has the T2 style buttons, is thicker, and no longer has a rounded Android style bottom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-07 21:30

Len

Leeg

"Android style bottom" lol whut?

Nog nooit van gehoord!

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lee245
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-06 12:45
Anoniem: 32279 schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 21:07:
Ik lees hier niks over de T3?

Even een copy en paste van iets wat ik net vond en vandaag gepost is:
There is the Sony Reader PRS-T3 due out soon. Sony just works. The only thing we know about the T3 (currently) is that it has the T2 style buttons, is thicker, and no longer has a rounded Android style bottom.
Gisteren kwam ik toevallig een artikel tegen over de T3. Ik neem aan dat de T3 ook een hoge resolutie scherm heeft en een backlight, aangezien ze anders geen alternatief hebben voor o.a. de Kobo Aura HD. Ik zit er sterk aan te denken om vanaf mijn T1 over te stappen naar de T3 óf de Kobo Aura HD. Ik mis nu eigenlijk wel een backlight + de hogere resolutie en het wittere scherm spreken mij wel aan. Verder is de Aura een zeer goede e-reader, dus het wordt moeilijk voor Sony om dat te overtreffen. Ik hoop dat er snel wat meer info over de T3 naar buiten komt..

Edit: even een plaatje toegevoegd.

Afbeeldingslocatie: http://www.ereaders.nl/images/articles/large/prst3-1.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Lee245 op 04-07-2013 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Backlight zou ik niet op rekenen:

Stephanie Lang, head of group IT division of Sony France, said in a recent interview, “We believe that the integration of lighting from the sides is not necessarily helpful and may even degrade the reading experience. It moves away from the traditional reading experience on paper. By cons, we believe it can be useful to have a cover that integrates a light that can guide the reader as he wishes. But we do not seek to incorporate lighting directly into the hardware of the reader.”

Van:
http://goodereader.com/bl...to-illuminated-e-readers/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lee245
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-06 12:45
P_Tingen schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 09:35:

Stephanie Lang, head of group IT division of Sony France, said in a recent interview, “We believe that the integration of lighting from the sides is not necessarily helpful and may even degrade the reading experience. It moves away from the traditional reading experience on paper. By cons, we believe it can be useful to have a cover that integrates a light that can guide the reader as he wishes. But we do not seek to incorporate lighting directly into the hardware of the reader.”

Van:
Hmm.. ok. Wel een vreemde keuze imo. Ik zit er in ieder geval niet te op wachten om een extern lampje te moeten kopen. Bij de Kobo kan je de backlight toch ook gewoon uitzetten. Ik denk ook niet dat ze zich zo moeten richten op een experience die zo dicht mogelijk bij het lezen van 'echt' papier komt. Het is juist een groot voordeel voor een e-reader dat een backlight ingebouwd kan worden, aangezien je dan zonder externe lichtbron dag en nacht kan lezen. Het feit dat je bijvoorbeeld de PRS-T1 als mp3-speler gebruiken draagt toch ook niet bij aan een 'traditionele' lezer ervaring? Maar goed, de Kobo Aura HD is sowieso een prima ding. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Lee245 op 04-07-2013 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDF
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-05-2020

MDF

P_Tingen schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 09:35:

Van:
Vraag me af of ze daar ook echt onderzoek naar gedaan hebben. Ik heb namelijk een Kindle Paperwhite en een Kobo Glo en je zal mij nooit meer een e-reader zonder ingebouwd licht zien kopen. Vindt het namelijk ideaal en doet niets af aan het comfortabel lezen. Heb ten alle tijden mijn licht aan, ook als ik het niet echt nodig heb, gewoon omdat mijn scherm dan veel witter is in plaats van grijs. Plus lezen in donker of minder ideaal verlichte omgeving is gewoon heerlijk, geen gedonder meer met los lampje, niet speciaal een cover moeten kopen met ingebouwd licht..en denk dat daar de motivatie van Sony ligt..nu kunnen ze nog extra verdienen aan die covers die ook niet echt goedkoop zijn. Ze doen wel net alsof het ze om comfort van het lezen gaat..maar heb zo mijn twijfels.

[ Voor 14% gewijzigd door MDF op 04-07-2013 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Ik hoef juist weer geen backlight. Het ideale en onderscheidende van een e-reader vind ik nou net juist dat je niet naar een licht zit te staren. Anders kan je net zo goed op een tablet e-books gaan lezen. Oké er zijn situaties dat het handig is, maar als een reader zonder backlight goedkoper is ga ik daar voor.

[ Voor 10% gewijzigd door Hertog_Martin op 05-07-2013 03:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

MDF schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 18:25:
[...]Ze doen wel net alsof het ze om comfort van het lezen gaat..maar heb zo mijn twijfels.
Lijkt mij ook. Of ze krijgen het technisch niet goed voor elkaar en roepen dan maar dat het toch geen toegevoegde waarde heeft. Ik heb links en rechts wel ervaringen gelezen van mensen die het gebruiken op bv de Kobo maar volgens mij is dat zo ongeveer tegen de 100% positieve reacties aan. Ik zou het wel eens willen proberen want ik denk dat het oordeel van Hertog_Martin iets te kort door de bocht is.

Het is ook geen BACK-light zodat je in het licht zit te koekeloeren, maar SIDE-light dat reflecteert op de achtergrond. Wel een wezenlijk verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Ah ja dat is wel een verschil. Niet veel anders dus dan dat je achter je een leeslampje aanzet dat op de reader schijnt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrogant
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-07 15:28

Arrogant

S.F.W.

Hertog_Martin schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 14:06:
Ah ja dat is wel een verschil. Niet veel anders dus dan dat je achter je een leeslampje aanzet dat op de reader schijnt?
Ik heb zelf de T1 maar heb ook de Kobo Glo in mijn handen gehad en zie echt wel de toegevoegde waarde van de 'backlight' 'sidelight'. Het scherm van de T1 reflecteert het leeslampje heel irritant dus bij weinig licht lezen doe ik altijd op mijn tablet en niet op de T1.

edit: @MDF
Ik moet niets maar ik snap je punt

[ Voor 7% gewijzigd door Arrogant op 05-07-2013 16:25 ]

Milieu? Ach man, ik kom uit een voortreffelijk milieu! / Stop de Postcodeloterij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDF

MDF

Jullie moeten stoppen met het een "Back" light te noemen want het is geen backlight..het scherm wordt gewoon van voren af of liever gezegd van de zijkant af verlicht door kleine led lampjes die onderaan het scherm geplaatst zijn. Er is een degelijk verschil tussen de frontlight van de Kobo Glo en de Kindle Paperwhite etc, en de backlight van bijvoorbeeld een iPad.

En het is dus ook gewoon comfortabel lezen zonder reflectie etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dipsausje
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Oeps, verkeerde zoekterm gebruikt, bleek toch al hier te staan.

[ Voor 85% gewijzigd door Dipsausje op 13-07-2013 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkema
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-01-2022
Heren, ik heb een vraagje over het gebruik van een Micro-SD kaart voor mijn PRS-T2.

Op de site van Sony zie ik staan dat alleen SD kaarten ondersteund worden, tot een maximum van 32GB:
http://www.sony.nl/produc...ook/tab/editorialarticle3

Uit de specs: compatibiliteit met geheugenkaarten: MicroSD-kaart, tot 32 GB (+SD Logo)

Ik vraag me af of dit in de praktijk ook zo is, zijn er mensen die een 64GB SDXC gebruiken en werkt dit in combinatie met de e-reader?

Ik wil graag een 64GB MicroSD kaart kopen (heb aardig wat boeken) maar moet dan wel weten of dit gaat werken. Anders maar terug naar 32GB, als die er natuurlijk zijn in de SD standaard :-(

[ Voor 3% gewijzigd door bokkema op 16-07-2013 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb er een 32GB kaart in gehad met 10 GB aan boeken.... vooral dat laatste was echt teveel. Hij kan misschien wel een grote kaart aan, maar niet echt veel boeken.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06:51
Vandaag de PRS-T2 bij iBood voor €89,95 + €5,95 verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkema
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-01-2022
Wybo schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 21:47:
Ik heb er een 32GB kaart in gehad met 10 GB aan boeken.... vooral dat laatste was echt teveel. Hij kan misschien wel een grote kaart aan, maar niet echt veel boeken.
En was dat een SD kaart of SDHC kaart? Ben benieuwd of de ereader met SDHC overweg kan, in dat geval kan ik er eentje van 64GB kopen (wil hem ook gebruiken voor mijn telefoon en tablet, vandaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Ik heb er geen kaart in, ik denk zo'n 400 boeken erop en maar heel weinig ruimte in gebruik. Ik denk dat je misschien beter een paar verschillende kaartjes kan hanteren. Ik verbaas me alleen over de grootte: 64GB. Vol met boeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
bokkema schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 09:21:
[...]

En was dat een SD kaart of SDHC kaart? Ben benieuwd of de ereader met SDHC overweg kan, in dat geval kan ik er eentje van 64GB kopen (wil hem ook gebruiken voor mijn telefoon en tablet, vandaar).
Sorry, dat weet ik niet meer. Heb in het begin er wel mee geexperimenteerd. maar elke keer als hij opstartte 10 minuten of (veel) langer wachten tot hij alles geladen had was me echt te gek. De eerste keer had hij zelfs uren(!) nodig.
Sindsdien nooit meer dan een boek of 200 erin.

Maar wat voor soort kaart het was weet ik dus helaas niet.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-06 22:48

Goner

What can I do you for ?

Wybo schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 21:47:
Hij kan misschien wel een grote kaart aan, maar niet echt veel boeken.
En jij, kun jij wel 10 GB aan boeken aan ? :+

Lees wel eens meer berichten van mensen die genoeg boeken op hun e-reader hebben om 80 jaar 24/7 te kunnen lezen. Ik snap nog net (met moeite) dat je zo'n verzameling op je PC of NAS zet om wat keuze te hebben, maar op je e-reader ?!
MDF schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 16:20:
En het is dus ook gewoon comfortabel lezen zonder reflectie etc.
Nou ... 1 van de hot-topics op Kobo boards is dat het wel fijn zou zijn om de verlichting van de Glo wat 'lager' te kunnen zetten ; is blijkbaar nogal fel.
Anoniem: 32279 schreef op maandag 01 juli 2013 @ 18:56:
Die van mobiele telefoons werkt vaak ook, anders de oplader van de Hema, doet het ook prima. Hier ligt hij altijd aan de oplader van een Samsung telefoon als hij opgeladen moet worden.
In principe zouden alle opladers wel moeten werken, alleen kan het langer/korter duren afhankelijk van de output ... gebruik meestal de zwaarste, van m'n Archos, is 1.5 A. De meeste anderen zijn lager, iets van 750 mA.

[ Voor 50% gewijzigd door Goner op 17-07-2013 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-03 10:02
Ik doe hier even navraag bij de experts namens mijn tante,

Zij heeft sinds enige tijd een Sony PRS-T2 en zij koopt haar boeken op bol.com.
Alles ging een heel tijd goed, maar nu ineens blijft de Sony PC software crashen bij het zowel handmatig (drag 'n drop) verplaatsen van een boek als het automatisch synchroniseren.

Gevolg, we kunnen (zelfs mij mijn hulp) het niet voor elkaar krijgen haar nieuwe gekochte boeken op het apparaat werkend te krijgen.

1) Waarom crasht dat rotprogramma continu tijdens synchronisatie?
2) Ik heb een ander programma gevonden met de naam Calibre, en ik zie dat jullie het er ook over hebben, maar ik lees ook veel over DRM en dat 't dan niet meer werkt. Mijn tweede vraag is dus, kan ik gewoon Calibre installeren, en vanuit daar de boeken die nu in de Sony PC software staan importeren?
3) Heb ik daar anti DRM plugins voor nodig? En zo ja welke, die werken met de door Bol.com verstrekte ebooks?

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-05 09:24
Ik denk niet dat ik de link hier mag plaatsen, maar google ff op 'een-backup-maken-van-je-gekochte-ebooks-mbv-calibre'. Daar staat het uitgelegt. Ik heb zelf een Kindle waarvoor ongeveer dezelfde uitleg voor opgesteld is en bij mij werkt het prima. Plugin toevoegen aan Calibre, en de boeken er in gooien. Weg DRM (maak wel ff voor alle zekerheid een apart mapje met de files van de aangekochte boeken. Dan heb je het origineel ook nog mocht er onverhoops in fout gaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mexxdude
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-05-2023
x

[ Voor 107% gewijzigd door mexxdude op 24-07-2013 11:44 . Reden: probleem opgelost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slommer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:30
De Sony PRS-T1 is echt een top apparaat. Had hem maandagavond met opruimen per ongeluk (hadden vriezer ontdooit en koelelementen lagen buiten in de zon samen met de e-reader en alles in 1x naar binnen gebracht) in de vriezer gelegd en dinsdag rotgezocht ernaar. Uiteindelijk gevonde nadat hij daar een uur of 18 heeft gelegen.
Haalde hem eruit en gewoon werken nog. Wel wat traag maar toen hij weer op kamertemp was niets meer aan de hand en kon ik verder lezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
_O- mazzelaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-04 22:19
Goner schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 14:19:
Lees wel eens meer berichten van mensen die genoeg boeken op hun e-reader hebben om 80 jaar 24/7 te kunnen lezen. Ik snap nog net (met moeite) dat je zo'n verzameling op je PC of NAS zet om wat keuze te hebben, maar op je e-reader ?!
Ik gebruik daarom gewoon Calibre en zet er de boeken op die ik nu of binnenkort wil gaan lezen. En het ingebouwde geheugen (PRS-T1 b.t.w.) is zat voldoende voor dat gebruik.

Mocht ik onverhoopt toch nog een boek willen lezen dat er nog niet op staat, dan staat het er snel genoeg op want ik heb een netbookje mee met daarop mijn hele calibrebibliotheek. Dat's ook handig met zoeken want zoeken op de ereader is nu ook niet echt een sterk punt.

De externe SD heb ik eigenlijk alleen gebruikt voor het experimenteren met alternatieve software en recovery. Echter uiteindelijk heb ik gewoon de stock ROM weer in gebruik. De voornaamste functie is lezen de dat is nu net wat je daar heel goed mee kunt.

Eigenlijk gebruik ik nog maar 1 tweak en dat is een database trigger zodat de "Recent toegevoegd" lijst zich gedraagd als "Recent gelezen", maar dat is een eenvoudige aanpassing met SQL lite op de books.db database waar je zo bij kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
pe1dnn schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 16:23:
[...]
Eigenlijk gebruik ik nog maar 1 tweak en dat is een database trigger zodat de "Recent toegevoegd" lijst zich gedraagd als "Recent gelezen", maar dat is een eenvoudige aanpassing met SQL lite op de books.db database waar je zo bij kan.
Dat is iets dat ik ook wel graag zou willen tweaken, maar ik heb 0,0 ervaring met SQL. Is dit iets wat ik desondanks eenvoudig zou moeten kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
Anakha schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 16:26:
Dat is iets dat ik ook wel graag zou willen tweaken, maar ik heb 0,0 ervaring met SQL. Is dit iets wat ik desondanks eenvoudig zou moeten kunnen?
Kijk hier eens http://www.mobileread.com/forums/archive/index.php/t-153444.html

Met de code van Kolenka en de stap voor stap instructies van jackie_w zou het toch wel moeten lukken:
Kolenka's trigger
CREATE TRIGGER recently_opened_trigger AFTER UPDATE OF reading_time ON books
BEGIN
UPDATE books SET added_date = 0 WHERE _id = new._id;
UPDATE books SET added_date = reading_time WHERE reading_time NOT NULL AND _id <> new._id;
END
Instructies van jackie_w
As requested, this is how I applied the hack on my Windows XP PC.

Install SQLiteSpy free program.
Note: I used version 1.8.11, which is not the current version, so I hope this step-by-step is still correct.
Attach the PRST1 to the PC and copy the file
[int memory:]\Sony_Reader\database\books.db
to the PC. I also took a 2nd copy for backup 'just in case'.
Launch SQLiteSpy and open the copied books.db file using
File - Open Database
Copy Kolenka's code, from post #1, into the code panel - see attachment
Run the code, Execute - Execute SQL
Check it has run correctly by expanding the left panel (see attachment)
main - Tables - books - Triggers
You should see 2 triggers. The one you have just added is the 2nd one, called recently_added_trigger
Exit SQLiteSpy. When it asks if you want to 'Save Changes to CREATE TRIGGER ...?' You can say No as the database has already been updated.
Copy the updated file, books.db back to the PRST1 overwriting the original.
I don't use an SD card, but if you do you will need to update the books.db file on the SD card in the same way as for the internal memory one.
Disconnect the PRST1 in the normal way.
Read Kolenka's caveat in post #1
Kolenka's caveats
Firmware updates may break this.
Hack will need to be reapplied if you format memory, or delete books.db.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
Hartelijk dank Pe1dnn - die instructie is inderdaad zodanig eenvoudig dat het zelfs mij is gelukt. Stukken handiger nu dat homescreen, zeker omdat ik regelmatig even een ander boek/artikel bekijk. Tot nu toe moest je dan via 'books' het vorige boek weer terugzoeken, nu niet meer. Fijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icor
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-06 10:10
Een vraag, zijn er nog mensen met een prs-t2 die last hebben van rest images?

Ik heb sins gisteren een prs-t2 en heb geregeld een lichte schijn van het vorige beeld op mijn scherm. Ik heb de instellingen al veranderd zodat hij bij elke pagina wissel volledig herlaad maar dit helpt niet. Ik blijf zelfs het rondje zien dat gemaakt wordt als de reader aan het afsluiten is. Zelfs na een dag blijf je het lichtjes zien, precies een watermerk dat je ziet.

Mijn moeder heeft sins mei een prs-t2 en die heeft dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08-07 23:06
Weet iemand hoe ik Evernote kan benaderen in PRS-T2? :?.

Ik kan via applicaties de instellingen van Evernote wel wijzigen, maar de notities zelf... kan ik nergens vinden.

[ Voor 51% gewijzigd door Hatsieflatsie op 09-08-2013 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
Icor schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 16:02:
Een vraag, zijn er nog mensen met een prs-t2 die last hebben van rest images?

Ik heb sins gisteren een prs-t2 en heb geregeld een lichte schijn van het vorige beeld op mijn scherm. Ik heb de instellingen al veranderd zodat hij bij elke pagina wissel volledig herlaad maar dit helpt niet. Ik blijf zelfs het rondje zien dat gemaakt wordt als de reader aan het afsluiten is. Zelfs na een dag blijf je het lichtjes zien, precies een watermerk dat je ziet.

Mijn moeder heeft sins mei een prs-t2 en die heeft dit niet.
Dat is normaal.

Soms gaat-ie het beeld refreshen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-04 19:39

Unverter

Rediscover the web!

Hatsieflatsie schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 22:49:
Weet iemand hoe ik Evernote kan benaderen in PRS-T2? :?.

Ik kan via applicaties de instellingen van Evernote wel wijzigen, maar de notities zelf... kan ik nergens vinden.
Je kunt via Bookshelves [vanaf de voorpagina] de weergave linksboven wijzigen van Books of Collections naar Evernote. Dan zie je alle notities uit het downloadnotitieboek dat je in je instellingen gewijzigd hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icor
Hatsieflatsie schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 22:50:
[...]
Dat is normaal.

Soms gaat-ie het beeld refreshen.
Maar hij staat ingesteld dat hij bij elke pagina moet refreshen

Om even te laten zien wat ik bedoel is hier een foto van mijn reader die al twee dagen afstond
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/2142vk4.jpg

En hier zie je hem naast de ereader van mijn moeder die het niet heeft
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/xnvo79.jpg

[ Voor 36% gewijzigd door Icor op 10-08-2013 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
Gert-Paul schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 12:33:
[...]

Je kunt via Bookshelves [vanaf de voorpagina] de weergave linksboven wijzigen van Books of Collections naar Evernote. Dan zie je alle notities uit het downloadnotitieboek dat je in je instellingen gewijzigd hebt.
Thanks.
Icor schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 18:21:
[...]

Om even te laten zien wat ik bedoel is hier een foto van mijn reader die al twee dagen afstond
[afbeelding]

En hier zie je hem naast de ereader van mijn moeder die het niet heeft
[afbeelding]
Ik zie helemaal niks op de schermen, maar de foto's zijn ook vrij klein.. ?
De mijne heeft overigens ook dat hij niet altijd refresht. Dat is om stroom te besparen, vermoed ik. Zolang er geen grote veranderingen plaatsgevonden hebben die voor veel ghosting zorgen, hoeft-ie niet telkens te refreshen. De tekst is nog goed leesbaar vind ik.

[ Voor 73% gewijzigd door Hatsieflatsie op 11-08-2013 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
Icor schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 18:21:

Ik kan het rondje in het midden door de draaiende pijltjes wel zien als ik inzoom in de brouwser. Maar volgens mij refeshed hij bij afsluiten niet, je krijgt die rond draaiende pijltjes en dan is hij gewoon uit. Het is het scherm, temperatuur of toeval of je dan nog wat zien kan. Of hij dan al 2 dagen uit staat maakt niets uit, na een week staat het er ook nog, bij e-ink blijft het beeld namelijk gewoon staan als je niets doet.

Die pagina refresh is voor bij het omslaan van boek bladzijden, dan zou hij moeten refreshen als je dat zo hebt ingesteld. Je zou dat ook moeten kunnen zien want bij een refresh knippert het scherm even bij het omslaan omdat het even wordt gewist. Sommige mensen die geen ervaring hadden met e-ink schermen dachten dat dit een fout was dus is het nu, anders dan bij de T1, een instelling geworden.

Die refresh is gewoon het hele scherm zwart en dan wit maken voor de volgende pagina wordt geschreven. Dat is nog niet geen volledige garantie dat het vorige beeld weg is maar meestal wel of in elk geval voldoende.

• Icor
Even een update, heb mijn e-reader naar ibood gestuurd. Volgens hen hebben ze het laten nakijken en was er niets mis mee, hier was ik natuurlijk niet accoord mee en ben ik met mijn e-reader naar het service center dat erkent was door Sony geweest. Wat mij een rit van 165km heeft gekost, maar daar gaven ze mij wel gelijk en hebben ze het scherm vervangen.

Natuurlijk heb ik dit gemeld aan ibood en hen vriendelijk gevraagd om mijn verzendingskosten terug te betalen aangezien ik toch gelijk had. Ze hebben mij geantwoord dat ze het gaan doen, maar eerst zien voor ik het wil geloven.

Wel spijtig dat ik twee keer een rit van 165km heb moeten maken.

waar zitten die service centers van Sony eigenlijk? Sony wil telefonisch niet mijn ereaderhoes vervangen terwijl ik vind dat ik daar recht op heb. Bol.com wil mij niet helpen omdat hij al ouder dan een jaar is (1,3 jaar oud).

Als zo'n centrum in de buurt is wil ik het daar ook wel proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icor
Die zitten in Deinze niet ver van de weba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
Anoniem: 32279 schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 18:57:
Bol.com wil mij niet helpen omdat hij al ouder dan een jaar is (1,3 jaar oud).
Dat is raar, is 1,3 jaar de levenduur die je als consument had kunnen verwachten van een hoes van € 35,--? Dat maak je mij niet wijs, als je voor die prijs een A merk hoes verkoopt dan verwacht je toch zeker dat hij 3 jaar mee zal gaan.

Kortom, als het na 1,3 jaar stuk is dan is het niet een deugdelijk product.

Zoals Consuwijzer het zegt: "In de wet staat dat een product deugdelijk moet zijn. U moet het product een bepaalde tijd op een normale manier kunnen gebruiken."

Bol moet dus gewoon een oplossing bieden (en niet Sony, Bol is de leverancier van het niet conforme product!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De hoes was 50 euro, maar bol.com verwijst mij door naar Sony omdat het meer dan een jaar geleden aangekocht is en Sony weigert te helpen. Kan ik tijd insteken, maar ik heb inmiddels voor mijn vrouw een kindle paperwhite 2 besteld in Amerika en die komt halverwege oktober onze kant op, wij gaan weg bij de Sony ereader (ook omdat de komende T3 echt een dikke teleurstelling is).
Icor schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 18:56:
Die zitten in Deinze niet ver van de weba
Mmm, dan kan ik net zo goed 4 nieuwe hoezen kopen gezien de brandstofkosten, dat is 300+ km enkele reis, gaat hem niet worden.

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 04-09-2013 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xesisoj
  • Laatst online: 06-02-2023
Eerste video review van de PRS-T3 staat erop.
http://youtu.be/8XQDgnF8EFg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wat een review zeg. Een waardige opvolger (ja, als je het afzet tegen de T2, maar hij is minder uitgebreid dan de T1 wat bizar is). Sony heeft sinds de T1 het product gewoon compleet om zeep geholpen. Heel jammer dat Sony niet meegegaan is met de tijd, de T2 was al een stuk minder dan de T1 en dan nu dit...

Vind het persoonlijk wel jammer, de prs 350 en de prs t1 waren echt goede producten, maar kennelijk heeft sony het opgegeven en is er niks vernieuwends in dat concurrenten als amazon en kobo wel brengen. Een ereader met technologie van bijna 2 jaar oud.

Wel een accu die in 3 minuten kan opladen, maarja, that's it. Jammer. Voor die 140 euro + een verlichte hoes van 50 euro = 190 euro heb je ook een paperwhite 2 of een aura hd die er flink bovenuit steken.

Op youtube zijn trouwens deskundigere reviews van de T3 te vinden dan die van Cool Blue, zijn dan wel in het Engels.

En de T3 had gewoon net zo goed moeten zijn als de prs 350, mooi, hip, vooruitstrevend. Niet oude koek in een nieuwe hoes.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 04-09-2013 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
Ze hadden wel wat meer richting de Xperia Z looks mogen gaan inderdaad. Gebruik echt nog steeds met veel plezier mijn T1, maar zie hier nog geen reden in om te upgraden om eerlijk te zijn.

• MaffeMaarten
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-07 14:24
Ik zie ook geen reden om up te graden, maar als ik nu zou moeten kiezen zou ik wel eerder voor de T3 dan voor de T1 gaan (die ik heb).
Het is niet dat ik die mp3 speler ooit al eens gebruikt heb eerlijk gezegd (iemand?), en de smallere bezels en hogere resolutie vind ik toch wel mooi. Verder denk ik dat de standaard hoes die je erbij krijgt beter is dan een losse hoes, omdat ie alleen maar het voorkantje bedekt zal ie het geheel niet veel zwaarder maken. (wat mijn hoes bij de T1 wel doet)

Blijft natuurlijk een feit dat de T2 echt een flop was en dat ze die nooit uit hadden moeten brengen, omdat het alleen maar een T1 was, maar dan minder.

• pe1dnn
MaffeMaarten schreef op donderdag 05 september 2013 @ 17:06:
Blijft natuurlijk een feit dat de T2 echt een flop was en dat ze die nooit uit hadden moeten brengen, omdat het alleen maar een T1 was, maar dan minder.
Als je naar de de belangrijste functie kijkt, namelijk het lezen van boeken, is de T2 net zo goed als de T1. Ze hebben wat dingen weggelaten en andere zooi toegevoegd maar aangezien je beide nooit gebruik maakt het geen fluit uit. De knopjes zijn wat minder mooi maar dan heb je het wel gehad.

Ik heb wel eens een mp3 geluisterd op mijn T1, gewoon omdat het kon, maar het is geen top player maar meer een gimmick. Net zoals die facebook app dat voor de T2 is.

Voor praktisch gebruik zie ik totaal geen verschil tussen de T1 en de T2.

Ik vind het ontbreken van verlichting in het scherm zo jammer, anders hadden wij zeker een T3 gekocht ter vervanging van de T1. Onbegrijpelijk vind ik het dat het er niet inzit.

Ook belachelijk dat Sony totaal geen aandacht genereert voor haar nieuwe reader, ik las dat ze op de beurs in een donker hoekje stonden, gewoon achter al het mooie spul. De T1 bevalt mijn vrouw nog goed verder, dat is en was gewoon een top ereader. Maar we hadden gehoopt op een T3 met ingebouwde verlichting, dat heb ik zelf in mijn Kindle en is echt heel heel fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
pe1dnn schreef op donderdag 05 september 2013 @ 17:30:
[...]
De T2 had toch een verdubbelde accucapaciteit tegenover de T1? :?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-07 14:47
Hatsieflatsie schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 00:45:
[...]

De T2 had toch een verdubbelde accucapaciteit tegenover de T1? :?.
Ja, de accu gaat twee keer zo lang mee als je half zo snel leest.

Een paar jaar geleden ontstond er een wedloop tussen de grote ereadermerken mbt tot de batterijduur. Dezelfde batterijen gingen opeens niet meer een of twee weken, maar een of twee maanden mee, volgens de specificaties. Allemaal marketingpraat. Als je de kleine lettertjes leest, zie je dat zo'n accuduur van een of twee maanden alleen geldt als een half uurtje per dag leest en 1x per minuut naar een volgend scherm gaat. In de praktijk gaat bij geen enkele reader de accu bij redelijk intensief gebruik langer dan 1 of 2 weken mee. Natuurlijk is de software van sommige readers beter geoptimaliseeerd dan van andere, maar het verversen van een E Ink-scherm blijft natuurlijk altijd een zekere hoeveelheid stroom vergen, dus verwacht geen wonderen. En een megabatterij in een ereader monteren is kennelijk ook commercieel niet aantrekkelijk voor fabrikanten. De capaciteit van batterijen die in ereaders worden geplaatst is de afgelopen jaren niet of nauwelijks veranderd.

Trouwens, een of twee weken, dat is nog altijd 7x zo lang als de accu van je smartphone of tablet. Dus waarom zouden we klagen?

[ Voor 9% gewijzigd door zetmolm op 06-09-2013 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaffeMaarten
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-07 14:24
pe1dnn schreef op donderdag 05 september 2013 @ 17:30:
[...]
Als je naar de de belangrijste functie kijkt, namelijk het lezen van boeken, is de T2 net zo goed als de T1. Ze hebben wat dingen weggelaten en andere zooi toegevoegd maar aangezien je beide nooit gebruik maakt het geen fluit uit. De knopjes zijn wat minder mooi maar dan heb je het wel gehad.
[...]
Dat is ook wel weer waar inderdaad, hoewel het wel een beetje jammer was dat je niet meer zelf kon kiezen of je de ene, of de andere extraatjes kocht. (de T1 is na de aankondiging van de T2 snel uit de markt gehaald)

Dat is natuurlijk het nadeel (voor de fabrikanten) van zo'n simpel single-task apparaat: het is lastig om nieuwe features te verzinnen waar het ding echt veel beter van wordt.

Ik zou zelf wel blij worden van een snelle send-to-reader functie, dat als ik een artikel of short story op m'n telefoon of computer heb, dat ik dan met 1 druk op de knop (misschien 2 8) ) de lap tekst op m'n ereader kan gaan lezen. Ik heb nu iets opgezet met instapaper, wat redelijk goed werkt, maar dan moet ik toch nog altijd met de ietwat trage browser naar de website waar ik het artikel moet kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-07 14:49
Ik vraag me af of je het verschil in resolutie nu echt merkt. Ja, je zult het kunnen zien maar ik heb nog nooit last gehad van de lagere resolutie van de T1.

Daarom zie je nu ook steeds meer onzin in de nieuwe readers, zoals die lampjes. Er moet natuurlijk een reden zijn voor mensen om iets nieuws te kopen, anders verdienen de fabrikanten niets. Wat dat betreft hadden ze voor mij de T1 gewoon in de verkoop mogen houden.

Liever zie ik een keer de verwachtte 13,3" reader, zodat ik ook alle aantekeningen en papers gewoon elektronisch mee kan nemen. Blijf ik voor boeken gewoon de T1 gebruiken :)

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Die lampjes zijn een van de beste features die ze hebben toegevoegd aan een ereader en ook mijn enige reden om de oude ereader te vervangen. Nu kan ik ook lekker in mijn bed nog even lezen zonder het opklikken van extra verlichting (wij hebben geen bedlampjes). Wat betreft de resolutie.... daar geef ik je gelijk in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een ieder die een lampje in een ereader onzin vind heeft nog nooit gelezen met zo'n nieuwe ereader. Het is zo fijn, ik zou nooit meer een ereader zonder verlichting (front light) kopen en ik denk dat dat voor iedereen opgaat die deze ervaring heeft opgedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDF

MDF

Anoniem: 32279 schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 15:01:
Een ieder die een lampje in een ereader onzin vind heeft nog nooit gelezen met zo'n nieuwe ereader. Het is zo fijn, ik zou nooit meer een ereader zonder verlichting (front light) kopen en ik denk dat dat voor iedereen opgaat die deze ervaring heeft opgedaan.
Helemaal gelijk, bij komt er geen onverlichte e-reader meer in huis. Wat dat betreft loop Sony echt achter de feiten aan. Maar ja ze denken extra te kunnen verdienen aan de cover met verlichting..dat is de enige reden die ik kan bedenken dat ze weigeren ingebouwd licht toe te voegen aan hun nieuwe e-reader. 50 euro is toch 50 euro. LOL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als sony een ingebouwde verlichting in de T3 had, dan had ik die nu al thuis liggen.

Ik zag trouwens de T2 bij de mediamarkt Leeuwarden voor 109 euro liggen, die dumpen ze nu dus voor een laag bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-05 18:57
Anoniem: 32279 schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 15:16:
Ik zag trouwens de T2 bij de mediamarkt Leeuwarden voor 109 euro liggen, die dumpen ze nu dus voor een laag bedrag.
Ook op de website van mediamarkt het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-07 17:08

Metro2002

Memento mori

Anoniem: 32279 schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 15:01:
Klopt, ik heb nog nooit met een verlichte ereader gelezen maar ik moet zeggen dat ik het op mijn T1 ook totaal niet mis. Als ik een papieren boek lees moet ik ook een lamp aandoen om wat te zien en dat is met een e-reader net zo goed. Bovendien vind ik iets dat backlit is in het donker echt dramatisch om te lezen (of is het frontlit?)
Kortom: het is niet zo dat ik een e-reader NIET koop omdat er verlichting op zit (als het uit te zetten is!) maar ik ga er zeker niet speciaal 1 voor kopen aangezien ik het toch niet ga gebruiken. Ook de accuduur zal fors verkort worden erdoor en dat vind ik nou juist zo fijn aan een reader met e-ink scherm , dat je gewoon weken tot maandenlang met 1 accu lading kan doen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDF

MDF

Metro2002 schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 23:08:
[...]

Klopt, ik heb nog nooit met een verlichte ereader gelezen maar ik moet zeggen dat ik het op mijn T1 ook totaal niet mis. Als ik een papieren boek lees moet ik ook een lamp aandoen om wat te zien en dat is met een e-reader net zo goed. Bovendien vind ik iets dat backlit is in het donker echt dramatisch om te lezen (of is het frontlit?)
Kortom: het is niet zo dat ik een e-reader NIET koop omdat er verlichting op zit (als het uit te zetten is!) maar ik ga er zeker niet speciaal 1 voor kopen aangezien ik het toch niet ga gebruiken. Ook de accuduur zal fors verkort worden erdoor en dat vind ik nou juist zo fijn aan een reader met e-ink scherm , dat je gewoon weken tot maandenlang met 1 accu lading kan doen! :)
Ik doe nog steeds wekenlang met mijn verlichte e-reader. Dus veel invloed heeft het licht niet op de batterij. En het is van voren verlicht, dus heeft niet de nadelen van bijvoorbeeld een tablet die backlight is. Ik vindt het in ieder geval heerlijk en wil nooit meer iets anders, heb in feite ook altijd mijn verlichting aanstaan of ik het nodig heb of niet, gewoon omdat het scherm er veel mooier uitziet als hij aanstaat, witter en scherper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Metro2002 schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 23:08:
Bovendien vind ik iets dat backlit is in het donker echt dramatisch om te lezen (of is het frontlit?)
Nee, het is een front light (gelukkig0, het licht kom overeen met een bedlampje qua leesgenot. Het heeft ook geen invloed op de accuduur, althans je kan 2 maanden elke dag een half uur lezen met verlichting aan. Volgens mij gebruken die ledjes heel weinig stroom of zijn de accu's wat groter in deze ereaders.

Edit: ik had de reactie hierboven niet gelezen. Beetje dubbelop.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 07-09-2013 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Ik heb een PRS-T1 en ik heb de afgelopen zomer 2 keer een WTF moment gehad:

1) Reader was de dag ervoor net helemaal opgeladen en weggelegd. Ik pak hem om te gaan lezen en zie dat hij een wit scherm heeft en niet wil starten. Weer aan de stroom en accu blijkt leeg.

2) Reader blijft "hangen" bij een paginawissel en laat alleen een een wit scherm met de draaiende pijltjes zien die af en toe een keer knipperen. Via harde reset weer aan de praat gekregen zonder dataverlies.

Iemand ervaring mee? Volgens mij werk ik met de op-een-na laatste firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dat heeft die van mijn vrouw ook weleens gehad. Het ging dan wel weer goed na een harde reset (paperclip erin).

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07 16:47

pietje63

RTFM

MaffeMaarten schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 14:16:
[...]

Ik zou zelf wel blij worden van een snelle send-to-reader functie, dat als ik een artikel of short story op m'n telefoon of computer heb, dat ik dan met 1 druk op de knop (misschien 2 8) ) de lap tekst op m'n ereader kan gaan lezen. Ik heb nu iets opgezet met instapaper, wat redelijk goed werkt, maar dan moet ik toch nog altijd met de ietwat trage browser naar de website waar ik het artikel moet kiezen.
Ik gebruik daar evernote voor. Ik heb een evernote clipper geïnstalleerd en met één klik wordt een webpagina naar evenote gestuurd (en de T2 synchroniseert die automatisch). Werkt goed. Veel voor de vakantie gebruikt (wikipedia pagina's over de bestemmingen pre-loaded).

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 542344

Ik heb sinds een paar dagen een PRS-T2N
Als ik een notitie maak in een boek dat ik via Calibre op de reader heb gezet en ik open vervolgens de app notities dan krijg ik de foutmelding dat de toepassing Reader onverwachts is gestopt. Ik kan de notities dus niet openen!
Als ik hetzelfde doe bij de gebruikershandleiding die al op de reader stond dan werkt het wel!

Op de T2 van mijn vriendin werkt deze functionaliteit gewoon zoals het hoort.
Is dit een bekend probleem van de PRS-T2N of heeft het met het epub formaat te maken of...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-04 19:39

Unverter

Rediscover the web!

Anoniem: 542344 schreef op maandag 23 september 2013 @ 09:15:
Ik heb sinds een paar dagen een PRS-T2N
Als ik een notitie maak in een boek dat ik via Calibre op de reader heb gezet en ik open vervolgens de app notities dan krijg ik de foutmelding dat de toepassing Reader onverwachts is gestopt. Ik kan de notities dus niet openen!
Als ik hetzelfde doe bij de gebruikershandleiding die al op de reader stond dan werkt het wel!

Op de T2 van mijn vriendin werkt deze functionaliteit gewoon zoals het hoort.
Is dit een bekend probleem van de PRS-T2N of heeft het met het epub formaat te maken of...?
Ik loop hier ook wel eens tegen aan, bij notities in bepaalde boeken (op mijn PRS-T2). Via tooltjes als noteworks of PRSAnnots of via de Sony Reader for PC kan ik dan nog wel bij de notities.

Ik denk dat het te maken heeft met bepaald tekens die in de notitie zitten, maar ik heb het nooit precies weten te reproduceren. Ik gok eigenlijk dat als je dezelfde epub op beide apparaten zou openen en op dezelfde plekken notities maakt, beide hetzelfde probleem hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakradje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:18
Heeft iemand hier op tweakers de T1 of T2 al op Android draaien? _/-\o_

http://www.the-ebook.org/forum/viewforum.php?f=70

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-07 21:30

Len

Leeg

Iedereen toch? ;)

zover ik weet, draait mijn T1 op Android :9

[ Voor 58% gewijzigd door Len op 15-10-2013 17:04 ]

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou, de T3 is zo "goed" dat er nu al een opvolger komt, de T3 BC (met back cover). Zonde dat Sony er zo mee omgaat, kritieken zijn ook niet mals over de T3 op de wat meer specialistische sites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-07 17:08

Metro2002

Memento mori

Anoniem: 32279 schreef op donderdag 05 september 2013 @ 20:58:
Ik vind het ontbreken van verlichting in het scherm zo jammer, anders hadden wij zeker een T3 gekocht ter vervanging van de T1. Onbegrijpelijk vind ik het dat het er niet inzit.

Ook belachelijk dat Sony totaal geen aandacht genereert voor haar nieuwe reader, ik las dat ze op de beurs in een donker hoekje stonden, gewoon achter al het mooie spul. De T1 bevalt mijn vrouw nog goed verder, dat is en was gewoon een top ereader. Maar we hadden gehoopt op een T3 met ingebouwde verlichting, dat heb ik zelf in mijn Kindle en is echt heel heel fijn.

Voor jou is verlichting misschien een must maar een echt boek kun je ook niet in het pikkedonker lezen en dat is voor mij bij een e-reader de benchmark. Sowieso vind ik het fijner lezen met een lamp aan op je nachtkastje dan zo'n verlichting gevend ding voor je bakkes in het donker. Tel daar nog de flinke accudrain die zo'n lampje oplevert en ik denk meh ik hoef geen reader met verlichting.

edit: had ik al op gereageerd zag ik :o

Heb zelf nog altijd de T1 naar volle tevredenheid en ben niet van plan die binnenkort te vervangen, het ding doet perfect wat het moet doen: boeken lezen met een laaaaaange accuduur , perfect zicht buiten door geen backlight en het e-ink scherm en meer dan voldoende opslagcapaciteit. De MP3 functie heb ik overigens 1 keer gebruikt om te kijken of het werkt...

het werkt

:P

De T3 ziet er inderdaad uit als more of the same , die magneetsluiting. tja leuk, quickcharge? boeiend. En verder ziet het er vergelijkbaar uit en vind ik nog steeds de T1 het mooiste om te zien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Metro2002 schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 19:55:
En verder ziet het er vergelijkbaar uit en vind ik nog steeds de T1 het mooiste om te zien :P
Idem hier, helaas is hij na een lange tijd wel wat minder goed geworden hier. Heb af te toe dat hij opeens vastloopt ofzo. En twee keer gehad dat hij opeens leeg was terwijl de accu vol aangaf, maar zolang die nog werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amafi
  • Laatst online: 06-07 14:27

Amafi

Amafi

Anoniem: 32279 schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 11:02:
[...]
Idem hier, helaas is hij na een lange tijd wel wat minder goed geworden hier. Heb af te toe dat hij opeens vastloopt ofzo. En twee keer gehad dat hij opeens leeg was terwijl de accu vol aangaf, maar zolang die nog werkt...
Hier ook met een T1. Veel accuproblemen, wil soms niet opladen, en ook vastlopers waarbij ik hem of in moet pluggen op stroom. Ofwel een harde reset moet geven.

De T1 van mijn vrouw was dusdanig vastgelopen binnen het jaar dat deze kostenloos is omgeruild voor een T2.
Vind de ereader nog steeds een ideaal apparaat, had alleen graag gezien dat de standaard levensduur langer zou zijn dan een jaar of 2 a 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou, het was te verwachten, maar Sony gaat waarschijnlijk zich terugtrekken van de ebook markt. De eerste stap is al gezet:

http://blog.the-ebook-rea...er-market-entirely-in-us/

Toch jammer dat Sony een goed product weet te verkrachten. De T3 durven ze niet eens meer uit te brengen in Amerika, logisch ook met de veel betere Kindle e.d. aldaar. Maar toch, mijn vrouw had graag een Sony met ingebouwde verlichting gehad.

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 02-11-2013 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
Sinds 27-3-2014 is er nieuwe firmware uit voor de PRS-T1 reader:

Releasedatum:27/03/2014
Naam: Reader™ PRS-T1 System Update Version 1.0.06.03210
Van toepassing op de volgende modellen:PRS-T1
Voordelen en verbeteringen:

Maakt aanmelding op Reader Store mogelijk
Lost het probleem op van de verwijdering van Google Books (afhankelijk van de instelling land/regio), dat niet langer via Reader Store werd ondersteund

Raar genoeg alleen voor de PRS-T1, blijkbaar had de PRS-T2 hier geen last van. Wel worden er problemen gemeld op het Mobileread forum, dus blijkbaar niet helemaal zonder risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eSCe
  • Laatst online: 29-05 10:00
Hallo allemaal ik heb een probleem. Ik heb een Sony ereader, die een beetje lastig doet :). Mijn ouders hebben ook een Sony ereader en die heeft hetzelfde probleem als ik. Als ik nieuwe boeken heb, dan sleep ik die naar de bibliotheek van de reader. De boeken verschijnen op het scherm, allemaal goed en wel. Dan maak ik een collectie, dus series van boeken in 1 map maken en dan ga ik naar Reader op te synchroniseren. Ik duw op synchroniseren hij is precies bezig de boeken op mijn ereader te zetten. Maar als ik mijn reader loskoppel staat geen enkele boek van de nieuwe erop :S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gebruik je geen calibre om de boeken naar de sony te sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eSCe
Neen, ik gebruik het systeem van Sony zelf? Zou dat de oplossing zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Calibre doet het heel behoorlijk, en ook als je meerdere types ereaders hebt. ;)

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eSCe
Oki bedankt! Kun je in dat programma mapjes maken enz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

eSCe schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 11:22:
... dan sleep ik die naar de bibliotheek van de reader.
Dubbelposten is niet de bedoeling.

Hoe sleep je je boeken naar de reader? Ik heb ook een T1 en zet mijn boeken er meestal via de verkenner erop. Dat gaat altijd goed. Of gebruik je het programma dat bij de reader is geleverd?

Ik kan je adviseren eens naar Calibre te kijken. Dat werkt als beheertool geweldig voor je boeken, je kunt er gemakkelijk je reader mee beheren en volgens mij kun je er ook collecties mee aanmaken, al weet ik dat niet 100% zeker.

[ Voor 10% gewijzigd door P_Tingen op 12-06-2014 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

eSCe schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 13:29:
Oki bedankt! Kun je in dat programma mapjes maken enz?
Ja, je moet het alleen niet in collecties zetten, maar in dat andere vakje reeksn. Die pakt de sony als collectie, dan heb je dat gelijk goed staan en werkt eenvoudiger dan het aanmaken op de sony zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 603261

Hallo,

Mijn Sony PRS T1 blijft vast hangen met in het scherm ´opening book´. Volgende heb ik helaas zonder resultaat al geprobeerd:
- uitzetten, reageert ereader niet op
- resetten, reageert ereader niet op
- opladen en na poosje hopen dat weer doet, helaas werkt niet

Heb ereader al 2 jaar zonder problemen in mijn bezit. Als ik hem nu aansluit via usb aan pc gaat er eerst rood lampje branden en na verloop wordt dit een knipperend oranje lichtje. Het scherm van de ereader knippert ook af en toe.

Wie helpt mij??

bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
Heb je hem opgeladen via het stopcontact, of alleen aan de pc? Dat eerste wil nog wel eens beter werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Altijd opgeladen via pc, heb geen stekker erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
Even zorgen voor zo'n stekker dan. Standaard micro-USB-stekker, paar euro bij de Action, als je er niet al 3 hebt van andere gadgets met micro-USB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb stekker van Iphone gebruikt. Maar er gebeurd nog weinig.....

Lampje ook eerst rood en daarna oranje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinaldootje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 28-06 16:03
Anoniem: 603261 schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 12:52:
Heb stekker van Iphone gebruikt. Maar er gebeurd nog weinig.....

Lampje ook eerst rood en daarna oranje...
reset met een pinnetje in drukken en ingedrukt houden, met een vinger de power indrukken ingedrukt houden en dan wachten totdat de reset gebeurt (scherm wordt leeg) en alles loslaten.

Het kan zijn, dat dit de eerste keer niet werkt (moet binnen dertig seconden gebeuren), dan loslaten vijf seconden wachten en het opnieuw doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rinaldootje schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 14:31:
[...]

reset met een pinnetje in drukken en ingedrukt houden, met een vinger de power indrukken ingedrukt houden en dan wachten totdat de reset gebeurt (scherm wordt leeg) en alles loslaten.

Het kan zijn, dat dit de eerste keer niet werkt (moet binnen dertig seconden gebeuren), dan loslaten vijf seconden wachten en het opnieuw doen.
Bedankt voor tip! Geprobeerd maar scherm blijft hetzelfde :? , logo en daaronder opening book.....

Nog meer tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Normale resetprocedure is met een paperclip ofzo resetknop 5 seconden ingedrukt houden en daarna gewoon aanzetten. Maar ik neem aan dat je dit ook al hebt geprobeerd.

Wat gebeurt er als je hem op je pc aansluit? Ik neem aan dat hij dan ook niet reageert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Andere vraag: de accu van mijn PRS T1 doet nogal raar. Al diverse pogingen zijn mislukt om de accu normaal te laten werken. Nu overweeg ik hem te rooten, maar kan dat met firmware 1.0.05.11130?

(ik zag overigens dat inmiddels versie 1.0.07.05070 al uit is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pc herkent ereader niet, gebeurd verder niets....

Ik heb er weinig vertrouwen dat hij het nog gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinaldootje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 28-06 16:03
Anoniem: 603261 schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 17:51:
pc herkent ereader niet, gebeurd verder niets....

Ik heb er weinig vertrouwen dat hij het nog gaat doen.
Heb je er een geheugenkaartje inzitten?
Zo ja: haal die er dan eens uit en probeer het dan nog eens. Het zou een defect geheugenkaartje kunnen zijn (ja, dat komt voor!)
Pagina: 1 ... 18 19 Laatste

Let op:
Berichten over bestellingen, prijzen en winkels graag in een daarvoor bestemd topic in Telecomproviders.