Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• pe1dnn
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 23:15
quote:
Nick39 schreef op maandag 17 december 2012 @ 10:21:
Net als met de T1 waar ik met PE1DNN (?? weet de callsign niet meer uit mijn hoofd) veel aan gewerkt heb
Met je geheugen is niets mis :-). Overigens, mijn vrouw heeft een T2 maar gelukkig heb ik het probleem nog niet gezien bij de paar boeken die daarop staan. Ik had de melding al op de support site gezien en dat gaf mij al een goed gevoel, blijkbaar hebben ze veel geleerd van de T1 aanloop problemen.

In elk geval bedankt, blijkbaar heeft Sony toch af en toe wat hulp nodig en het is fijn dat ze het ook accepteren... En zeker fijn dat de oorzaak bekend is en wordt opgelost. Hulde! Vooral namens mijn vrouw (die nog niet eens weet dat ze een probleem had...)

• Nick39
  • Registratie: mei 2003
  • Niet online
De update is nu snel verkrijgbaar, de link staat er al maar is nog niet actief.
http://www.sony.nl/suppor...RST2_FW_PC_v1005_12140_EU

/edit via de belgische support doet hij het al wel:
http://www.sony.be/support/nl/product/prs-t2

Versienummer is nu 1.0.05.12140

@Henk Sorry maar ik ben geen actieve amateur meer,na een recente renovatie mochten de antennes niet meer op de huidige manier blijven staan, om boven het dak uit te komen moet er in de tuin een losse mast komen te staan van zeker 12 meter, gegoten in beton, nu weet ik wel, conventie dit en dat, maar de lol is er een beetje af, en het is merkwaardig hoe snel je dan Callsigns begint te vergeten.
Oudere boeken hadden een andere opmaak, ik heb alweer een bug ontdekt, PNG plaatjes die te groot zijn worden niet verkleind..ik weet niet of ik dat trajectr opnieuw in ga..
quote:
Gert-Paul schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 14:51:
[...]

Klopt idd. Wel kun je notities in boeken met een Evernote-notebook synchroniseren, maar het synchroniseren van de losse notities zou idd wel handig zijn geweest.
Evernote voor PC installeren.. van daaruit krijg je um wel naar je telefoon.

Nick39 wijzigde deze reactie 21-12-2012 10:33 (28%)

• Menesis
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 18-04 19:21
Is het jullie wel eens opgevallen dat de home knop van de PRS-T2 geen huisje maar een hondenhok is? :D

• sjaool
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 00:56

sjaool

Every life should have 9 cats

Ach ja, als ze het schoorsteentje weglaten is het meteen een hondehok. ;)

• pe1dnn
quote:
sjaool schreef op maandag 24 december 2012 @ 21:17:
Ach ja, als ze het schoorsteentje weglaten is het meteen een hondehok. ;)
Zal wel een huis zijn met centrale verwarming, dan heb je geen grote schoorsteen nodig... Bij de meeste huizen zit de voordeur ook niet midden in de gevel.

Overigens is het bij de T1 exact hetzelfde hondenhok, maar dan als pictogram bij het knopje.

Ik heb hem net bijgewerkt, bij de T2 kan dat via Instellingen-->Systeembeheer-->Updates contoleren; je kunt updaten zonder PC te gebruiken. Bij de T1 kan dat niet, die heeft die optie daar niet.

Let op: voor de bijgewerkte T2 bestaat nog geen jailbreak, dus als je aan de software wil knoeien dan moet je hem jailbreaken voor de update en na de update een programma draaien op de jailbreak weer te activeren. Zie http://www.mobileread.com...2352591&postcount=121

@Nick39 ik ben ook antenneloos en niet meer actief...

• Menesis
nee nee, niet vanwege het ontbreken van een schoorsteen, vanwege de boog boven de deur!

• pe1dnn
quote:
Menesis schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 13:47:
nee nee, niet vanwege het ontbreken van een schoorsteen, vanwege de boog boven de deur!
Je hebt gelijk! http://media.mediazs.com/..._hundehuette_natura_1.jpg

• RWBW
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 02-01-2013
Op de site van het NRC Handelsblad is een epub bestand te downloaden; is het ook mogelijk dat ik dit doe via periodieken van de ereader zelf? Weet iemand hoe je dit moet instellen?

• TonyTone
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 19-04 15:42
Weet iemand toevallig hoe ik een "jump to footnote" optie (of hoe het ook zou heten) aan kan zetten?
Ik heb een PRS-T2 en lees wat Terry Pratchett boeken met veel footnotes. Eerst had ik een PRS-T1 geleend van een vriend, als ik toen op een [9] drukte die in de tekst stond, dan ging die vanzelf naar een andere bladzijde waar de footnote stond.
Nu lees ik hetzelfde epub boek op mijn nieuwe PRS-T2 maar doet die niks. Die [9] is gewoon een stuk platte tekst geworden en geen "jump to linkje".
Weet iemand of die functie er nog/ook is met de T2?
(Ik zal wel weer op de verkeerde worden geGoogled hebben, maar ik kan er niks over vinden :? )

p.s. ik heb de laatste firmware van 20/12/2012 er op staan

jaja, ik ben zo Dyslectish als een baksteen.

• IStealYourGun
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 09:58

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

quote:
TonyTone schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 19:13:
Weet iemand toevallig hoe ik een "jump to footnote" optie (of hoe het ook zou heten) aan kan zetten?
Ik heb een PRS-T2 en lees wat Terry Pratchett boeken met veel footnotes. Eerst had ik een PRS-T1 geleend van een vriend, als ik toen op een [9] drukte die in de tekst stond, dan ging die vanzelf naar een andere bladzijde waar de footnote stond.
Nu lees ik hetzelfde epub boek op mijn nieuwe PRS-T2 maar doet die niks. Die [9] is gewoon een stuk platte tekst geworden en geen "jump to linkje".
Weet iemand of die functie er nog/ook is met de T2?
(Ik zal wel weer op de verkeerde worden geGoogled hebben, maar ik kan er niks over vinden :? )

p.s. ik heb de laatste firmware van 20/12/2012 er op staan
Die "jump to footnote" is niet meer dan een soort van hyperlink in het e-pub formaat, net zoals je dat heb bij de inhoudstafel of een index. Dus als je dezelfde versie van boek hebt als je vriend, dan zou het moeten werken. Probeer anders eens de epub van je vriend eens.

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

• desalniettemin
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 08:55
Heb de TRS 2 gehad, maar kon geen boeken meer op die reader krijgen, terwijl dit voorheen wel kon. Had al mijn boeken gewist zonder dat ik daar toestemming voor gegeven of ze zelf heb gewist had. Ik heb gezocht naar oplossingen, maar die hielpen allemaal niet. Ik was zo kwaad dat ik dat *censuur* ding weggeflikkerd heb :(

• Len
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 19-04 22:08

Len

Tweakers abonnee Tweakers abonnementen

Leeg

quote:
desalniettemin schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 10:22:
Heb de TRS 2 gehad, maar kon geen boeken meer op die reader krijgen, terwijl dit voorheen wel kon. Had al mijn boeken gewist zonder dat ik daar toestemming voor gegeven of ze zelf heb gewist had. Ik heb gezocht naar oplossingen, maar die hielpen allemaal niet. Ik was zo kwaad dat ik dat *censuur* ding weggeflikkerd heb :(
Thnx for the info! d:)b

Free Tibet

• TonyTone
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 19-04 15:42
quote:
IStealYourGun schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 20:25:
[...]

Die "jump to footnote" is niet meer dan een soort van hyperlink in het e-pub formaat, net zoals je dat heb bij de inhoudstafel of een index. Dus als je dezelfde versie van boek hebt als je vriend, dan zou het moeten werken. Probeer anders eens de epub van je vriend eens.
Ik was er voor 99,9% van overtuigd dat ik hetzelfde e-pub bestand gebruikt had als op de T1.
Maar u bracht mij aan het twijfelen en dat was goed :)
Bij het andere bestand werkte de "jump to footnote" inderdaad prima.

lol nu heb ik een versie met fijne lay-out zonder die handige footnote's en een versie met handige footnote's zonder fijne lay-out :P

jaja, ik ben zo Dyslectish als een baksteen.

• Nick39
  • Niet online
quote:
TonyTone schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 08:14:
[...]

Ik was er voor 99,9% van overtuigd dat ik hetzelfde e-pub bestand gebruikt had als op de T1.
Maar u bracht mij aan het twijfelen en dat was goed :)
Bij het andere bestand werkte de "jump to footnote" inderdaad prima.

lol nu heb ik een versie met fijne lay-out zonder die handige footnote's en een versie met handige footnote's zonder fijne lay-out :P
Lekker aan de gang met Sigil en het een met het ander combineren.

Algemene tip: Jailbreaken zou ik nog even niet doen, ik heb nog 2 bugs openstaan dus afhankelijk van de snelheid en waarde die Sony daar aan hecht moet daar ook een fix voor komen.
De meest storende is dat bij gebruik van .png plaatjes, plaatjes hoger dan 600x800 niet automatisch gerescaled wordt, maar het plaatje dan maar gedeeltelijk zichtbaar is.
Ook gaat de T2 nog niet goed om met bepaalde "jackets" ( metadata in boek "geinjecteerd" )
Bepaalde draadloze netwerken worden niet goed gedetecteerd, adhoc/tetering netwerken lopen niet goed.
Ik heb daar een nieuwe radio.apk voor klaar maar Sony moet die wel releasen.
Ook de mediascanner wil nog wel eens de fout ingaan bij een micro sd kaart.
Sony wil het liefst een zoveel mogelijk in een update, teveel updates zouden de indruk wekken dat het apparaat niet in orde is :o maar goed ik doe mijn best mijn steentje bij te dragen...

• Humppaporo
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 07-12-2013
Ik weet niet zeker of het hier goed staat, maar ik heb een probleem.

Mijn Sony PRS-1 wordt niet meer herkend door mijn PC.
E-reader geeft de optie 'gegevensoverdracht' ook niet meer weer. Ik heb het op verschillende computers geprobeerd, verschillende USB-poorten. Inmiddels is de reader wel helemaal opgeladen (dat werkt dus nog wel). Ik wil er nieuwe boeken opzetten, iets wat tot nu toe probleemloos ging.
Ik heb gezocht of die datatransfer ook via een menu kon worden geactiveerd, maar kon niets vinden.

Heb een 'gewone reset' gedaan en ook een 'factory-reset', niets helpt.
Iemand een oplossing?

• leuk_he
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 19-04 20:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

quote:
Humppaporo schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 15:53:

E-reader geeft de optie 'gegevensoverdracht' ook niet meer weer.
Geen idee hoe je het beschrijft klink het als een hardware defect. Ook al andere kabel geprobeerd? . Als workarround zou je nieuwe boeken op een SD kaart kunnen zetten of via caliba+wifi overzetten.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Ruud2007
  • Registratie: augustus 2007
quote:
Humppaporo schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 15:53:
Ik weet niet zeker of het hier goed staat, maar ik heb een probleem.

Mijn Sony PRS-1 wordt niet meer herkend door mijn PC.
E-reader geeft de optie 'gegevensoverdracht' ook niet meer weer. Ik heb het op verschillende computers geprobeerd, verschillende USB-poorten. Inmiddels is de reader wel helemaal opgeladen (dat werkt dus nog wel). Ik wil er nieuwe boeken opzetten, iets wat tot nu toe probleemloos ging.
Ik heb gezocht of die datatransfer ook via een menu kon worden geactiveerd, maar kon niets vinden.

Heb een 'gewone reset' gedaan en ook een 'factory-reset', niets helpt.
Iemand een oplossing?
Download en installeer het gratis programma Calibre eens, misschien dat de overdracht daarmee wel werkt.

• Humppaporo
  • Registratie: november 2011
Calibre had ik al geinstalleerd, dat hielp niets omdat de e-reader niet werd 'gezien'.

Maar ehhh... Leuk_he: dank je wel, een andere kabel loste het inderdaad op. Dat had ik niet verwacht, omdat hij wel gewoon kon opladen met die kennelijk brakke kabel.

Veel dank!

• Roark
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 17-04 22:16
Even benieuwd, wat is je favoriete manier om boeken in te delen op de PRS-T2?
Het liefst zou ik hebben dat m`n e-reader deze op pad, folder, sorteert, maar helaas.
Met meer dan 100 boeken wordt het onoverzichtelijk om zonder indeling te werken.

Het naar collecties verplaatsen via de e-reader zelf gaat traag en bij sommige boeken kan je niet de hele titel lezen. Calibre, het lukt me daar niet om de collecties op de computer bij te werken / in te stellen.

Dus graag jullie tip, programma, makkelijkste manier om je boeken georganiseerd op je e-reader te krijgen!

• P_Tingen
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 19-04 13:49
Het klinkt een beetje oubollig, maar ik gebruik een textfile. Hierin heb ik een lijstje van boeken die ik nog wil lezen, op volgorde binnen de serie of op volgorde van jaar van uitgave. Manieren om op de reader (T1) de colllecties te beheren heb ik ook al opgegeven.

Een txt file werkt altijd en overal. Mijn txt bestand staat in google-drive zodat ik er overal bij kan. Als ik ergens een boek zie dat ik wil lezen, zet ik de titel in het bestand. Als ik weer eens een boek uitheb, zoek ik het op en kopieer ik het naar de reader.

Primitief? Mwoa, wel een beetje. Maar het werkt voor mij prima.

... en gaat over tot de orde van de dag

• Gert-Paul
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 18-04 21:05

Gert-Paul

Rediscover the web!

Ik gebruik Calibre (ingesteld volgens deze tips). Ik heb dus in de instellingen aangegeven dat de tags aangeven in welke collectie en boek komt. Verder worden ze ook netjes op auteur gesorteert.

Dus dan kan ik met 1 druk op de knop ieder boek uit mijn Calibredatabase op mijn PRS-T2 zetten en ook collecties beheren.

Gert-Paul wijzigde deze reactie 25-01-2013 13:50 (4%)

• Roark
Dank, naar zo`n soort link was ik op zoek.
Denk dat ik dat ga gebruiken en een collection 'nu aan het lezen' aan maak. (sort by latest read vind ik niet helemaal optimaal)

Verder een lekker dingetje, maar vind wel dat er een paar slordigheidjes inzitten wat eigenlijk niet meer mag na zoveel e-readers te hebben uitgebracht. Acht ja, niet meer klagen. Het belangrijkste wat ik er mee wil werkt erg prettig!

edit: paar dagen later...
Inderdaad vervelend dat er dubbele boeken worden getoond als je buiten calibre om aanpast.
Het lijkt alsof de PRS-T2 alleen controleert of je boeken al in de default collection hebt staan.
Zo niet zet hij ze daar dubbel neer...

Roark wijzigde deze reactie 29-01-2013 20:12 (24%)

• Phobophile
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 18-01 20:38
Beste mensen,

Ik heb, zonder te rooten, de home mod en reader van Morkl geïnstalleerd. Die home mod bevalt me niet, want allerlei knoppen werken niet (en ik wil niet rooten).

Heeft iemand enig idee hoe ik weer terug naar de standaard app kan? Ik wil die home mod verwijderen, maar ik weet niet hoe. Het updaten van de firmware was in ieder geval niet de oplossing...

• Phobophile
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 18-01 20:38
Oké, laat maar zitten... Ik durf het bijna niet te zeggen, maar had om de een of andere reden bedacht dat er geen harde reset beschikbaar was. En dat was natuurlijk wel zo.

• maxvanloosbroek
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 17-03 09:46
Beste forumgenoten, ik kan bij de instellingen van mijn nieuwe prs-t2 geen VS instellen, weet iemand hoe dat kan? moet ik op een of andere manier amerikaanse firmware installeren?

• Dikkiedikdik
  • Registratie: augustus 2001
  • Niet online
Iemand ervaring met garantie op de originele sony hoes met lampje? Voor 50 euro gekocht voor de PRS T1 in juli 2012, nu is hij na normaal gebruik best slap geworden en 1 hoekje is eraf en daar gaat het rafelen...

Nu zit ik bij bol.com een garantieformulier in te vullen, maar ik zie daar helemaal geen hoes meer voor de T1 te koop. Ze geven ook aan dat ik beter gelijk met Sony contact kan opnemen.

Zou dat zin hebben? Hij is 7 maand oud.
Heb ondertussen trouwens sony al een mail gestuurd. Bij bol.com moest ik eerst de hoes opsturen namelijk en dan zit ik zonder en dat vind ik ook wat jammer als ik niet weet hoe lang het gaat duren en of ik uberhaupt recht op een nieuwe hoes heb.

Als ik geen garantie heb wil ik een nieuwe kopen, maar ik kan nergens een mooie hoes met verlichting vinden, alleen maar lelijke of de originele van sony die dus niet zo bevalt...

Dikkiedikdik wijzigde deze reactie 10-02-2013 17:23 (32%)

• RoD
  • Registratie: september 2004
  • Niet online

RoD

Moderator Mobile / PowerMod / Nieuwsposter
Wat je eventueel wel kan doen is een ander hoesje kopen (mocht Bol geen vervanging kunnen leveren en je dus geld ofzo terugkrijgt) en daar een los lichtje op vastclippen.

Mijn razend interessante wetenschapsweblog!

• Dikkiedikdik
  • Niet online
quote:
RoD schreef op zondag 10 februari 2013 @ 17:29:
Wat je eventueel wel kan doen is een ander hoesje kopen (mocht Bol geen vervanging kunnen leveren en je dus geld ofzo terugkrijgt) en daar een los lichtje op vastclippen.
dat is zeker een optie. Ik heb toevallig gisteren voor mijn ereader (die sony is van mijn vrouw) een mighty bright lampje besteld. Even zien hoe dat bevalt. Ik ga hem zelf op de kindle zetten, maar die is ongeveer even dik als de sony.

Voor nu werkt het hoesje nog wel, maar ik denk dat er wel over een paar maand een vervanging moet komen. De hoesjes zonder licht zijn van alternatieve merken wel mooi, heb je gelijk een opbergmogelijkheid voor het pennetje (die gebruikt mijn vrouw meen ik om boeken uit te zoeken).

Ik denk in iedergeval dat ik beter gewoon een andere hoes kan kopen zonder licht en dan een mighty bright voor mijn vrouw , zit ik bij elkaar op iets van 50 of 60 euro, maar dan ziet het er wel weer netjes uit. De Sony hoes bevalt toch niet echt, vreemd, bij de PRS 350 was de hoes echt heel goed. Bizar eigenlijk dat bij een nieuwe ereader dan een slechte hoes geleverd wordt, hij is ook nog eens best prijzig. Dan verwacht je niet dat een hoek gewoon loslaat (met daarachter karton :X )

Ik laat hier in iedergeval de reactie van Sony weten. Toch handig dat ik de bon bewaard heb, meestal ben ik daarin niet zo netjes :+

En als Sony negatief reageert probeer ik het via bol.com en als dat niet werkt koop ik wel een nieuwe hoes (al dan niet met geld wat ik misschien terugkrijg).

Dikkiedikdik wijzigde deze reactie 10-02-2013 17:51 (10%)

• Ramzzz
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 09:11

Ramzzz

Moderator ASP / FTM

Ziet alles :|

Ik heb voor mij en Mrs. Ramzzz een Gecko-covertje gekocht voor de PRS-T1, met leeslampje.

In matching colours (zwart bij zwart, fuchsia bij fuchsia). :P

Ziet er prima uit, en lijkt me best degelijk.

In elk geval doet het niet onder - qua looks en feels - voor de 'originele' Sony-covers. Die absurd duur zijn.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Dikkiedikdik
  • Niet online
Dat lampje erboven vind ik zelf niet zo mooi, lijkt me ook dat het zwaartepunt dan aan de bovenkant zit wat lastig is bij liggend lezen?

Heb zelf een geckocover zonder lamp (hadden ze toen nog niet), wel erg fijne covers van ik meen nederlandse makelij. Stuk steviger en beter dan de dure sony cover... En het licht is ook beter zo te zien, ik ga er eens over nadenken, voor 33 euro wel een idee.

Dikkiedikdik wijzigde deze reactie 10-02-2013 19:50 (21%)

• Ramzzz

Ramzzz

Moderator ASP / FTM

Ik heb ze met korting bij Bol vandaan, 'winterkortingen' o.i.d. :P

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• pe1dnn
quote:
Dikkiedikdik schreef op zondag 10 februari 2013 @ 17:16:
Nu zit ik bij bol.com een garantieformulier in te vullen, maar ik zie daar helemaal geen hoes meer voor de T1 te koop. Ze geven ook aan dat ik beter gelijk met Sony contact kan opnemen.
De hoes voor de T2 is dezelfde. De T1 en T2 hebben exact dezelfde buitenmaten. Dus ze hebben hem wel, hij heet alleen nu anders.

• Menesis
Ik heb de meest fantastische extensie gevonden voor Chrome voor gebruik met de T2:
Send to evernote

https://lh4.googleusercontent.com/2f4alfhv1O1ZHwZyNdQ5BniulVttZVtvHYG1Ibe7xoWA7fzkDvHKLGtTKrP7P7AgCBSqi5f-jw=s640-h400-e365-rw

Het is superhandig als je op je PC aan het browsen bent en een wat langere tekst op een website tegenkomt die je eigenlijk direct -of later in de trein!- op je T2 wilt lezen.
Het werkt zo:
  • In Chrome klik je op de send to evernote knop van de extensie
  • Vervolgens haalt de plugin alle irrelevante informatie op de site weg, zodat alleen de tekst en inline plaatjes overblijven! Helaas heb je verder geen controle over dit weghaal proces, maar bij mij is het altijd goed gegaan. edit: je kunt ook eerst de tekst selecteren die je wilt hebben.
  • Die komt dan in je de T2's bookshelves als e-book onder de collection 'notes' (je moet wel eerst evernote op je reader syncen via wifi). Je hebt dus de voordelen van een normaal e-book :)
Vereisten: Evernote account op je reader. Daarnaast moet je in de extensie even instellen dat het naar je evernote e-mail wordt verzonden, wijst zich wel denk ik.

Menesis wijzigde deze reactie 20-02-2013 13:22 (9%)

• Roark
Goede tip Menesis, ga ik proberen.
Wat ik als hoesje heb; stuk zware stof en klittenband.
Werkt perfect en oh zo goedkoop. Zal later een fotootje uploaden.

Verder een leuke ervaring. Laatst een boek aan het lezen in de trein, tijdens het lezen verbaas ik me over de naam van een personage in het boek... dat is toch dezelfde naam als de schrijver? Zonder na te denken draai ik m`n e-reader om en... begin hard te lachen.

• Menesis
Haha nice!

• Anakha
  • Nu online
Dat is voor mij het grootste nadeel van een e-reader: ik zie de titel en schrijver van het boek nooit meer staan, dus ik zit regelmatig enthousiast te vertellen dat ik toch zo'n leuk boek aan het lezen ben en kan vervolgens niet vertellen hoe het eigenlijk heet of van wie het is...

Is er een optie om die info wel op elke pagina te tonen, zoals bij de reader-app op de iPad? Dan sta ik wat minder vaak voor aap...

• jongetje
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 08:18
Als je je e-reader in de slaapstand zet dan zie je toch de voorkant van je boek?

• Raymond
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 18-04 15:55

Raymond

Als je een boek leest, zie je toch ook niet steeds op elke pagina de titel en schrijver?

• Dikkiedikdik
  • Niet online
quote:
pe1dnn schreef op maandag 11 februari 2013 @ 14:58:
[...]
De hoes voor de T2 is dezelfde. De T1 en T2 hebben exact dezelfde buitenmaten. Dus ze hebben hem wel, hij heet alleen nu anders.
Ik laat het voor nu maar even wat, heb wel contact gehad met Sony in diverse mails, maar die klantenservice is brak en ze willen mij niet helpen. Kan ik wel een hoes opsturen, maar dan ben ik hem 6 weken kwijt minimaal volgens bol.com...

volgende keer koop ik een hoes niet meer zonder hem gezien te hebben, maarja, dat is nu achteraf praten.

• Anakha
  • Nu online
quote:
Raymond schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 16:59:
Als je een boek leest, zie je toch ook niet steeds op elke pagina de titel en schrijver?
Nee, maar dan zie ik elke keer dat ik het boek pak de voorkant en daarmee de titel en de schrijver. Sterker nog, elke keer dat ik het boek zie liggen, zie ik dat. Bij de e-reader zie ik een zwart apparaatje met een leeg scherm en zodra ik hem aanzet meteen de pagina waar ik gebleven was.
quote:
jongetje schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 16:54:
Als je je e-reader in de slaapstand zet dan zie je toch de voorkant van je boek?
Ik niet, dan zie ik alleen 'reader is in sleep mode. Push the power button to wake up' en verder een leeg scherm. Hoe krijg ik wat jij beschrijft?

• Menesis
Normaal gesproken zie je inderdaad de boek cover + eventueel die tekst dat je de power button moet indrukken. Zit ergens onder settings. Eigenlijk laat hij niet per se een cover zien, maar gewoon de eerste pagina van het boek wat je aan het lezen bent, meestal een cover ;)

• wazzup105
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 19-03 07:27
quote:
Menesis schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 10:48:
• Vervolgens haalt de plugin alle irrelevante informatie op de site weg, zodat alleen de tekst en inline plaatjes overblijven! Helaas heb je verder geen controle over dit weghaal proces, maar bij mij is het altijd goed gegaan. edit: je kunt ook eerst de tekst selecteren die je wilt hebben.
sweet.. Ik gebruikte de extensie clearly tot nog toe, maar deze is een stukje handiger/sneller (one-click-klaar) en geeft exact hetzelfde resultaat. Clearly heeft als enige extra voordeel dat je al van te voren kunt zien hoe de tekst er uit zal gaan zien ontdaan van alle irrelevante informatie (waardoor veel pagina's ook beter te lezen worden in de browser zelf)...

• mausenlien
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 27-02-2013
ik heb een vraag, mijn ouders hebben een Sony PRS-T2 gekocht.
Deze heb ik aangesloten met usb aan de computer en reader voor pc geinstalleerd.
Nu geeft deze reader aan dat de Sony reader is "losgekoppeld" terwijl dit niet het geval is...
Ook staat er in de bronbalk geen "reader' tussen.
Hoe krijg ik dit voor elkaar ??
Bij de gebruiksaanwijzing of het Help menu kan ik hier niets over terugvinden. De computer herkent het apparaat wel, anders had ik reader toch niet kunnen installeren ?? Waarom geeft hij dan aan dat het apparaat is losgekoppeld ?

• Menesis
zie je ook de tweede opslag? De reader heeft namelijk twee 'removable media' die je zou moeten zien na aansluiten: één met installatie files (die werkt blijkbaar) en één voor opslag.

Menesis wijzigde deze reactie 22-02-2013 16:06 (4%)

• Roark
quote:
Ik niet, dan zie ik alleen 'reader is in sleep mode. Push the power button to wake up' en verder een leeg scherm. Hoe krijg ik wat jij beschrijft?
--> ligt aan het soort boek en aan de eerste bladzijde. Van epubs wordt de eerste bladzijde getoond, maar bij bijvoorbeeld word documenten wordt het word logo getoond. Je kan Calibre gebruiken om het boek om te zetten en eventueel zelf aan te passen.
.
quote:
Deze heb ik aangesloten met usb aan de computer en reader voor pc geinstalleerd.
Nu geeft deze reader aan dat de Sony reader is "losgekoppeld" terwijl dit niet het geval is...
Ook staat er in de bronbalk geen "reader' tussen.
Hoe krijg ik dit voor elkaar ??
--> Let op! Je moet ook op de reader zelf aanklikken dat je met de computer wilt verbinden.

• mausenlien
zie je ook de tweede opslag? De reader heeft namelijk twee 'removable media' die je zou moeten zien na aansluiten: één met installatie files (die werkt blijkbaar) en één voor opslag.

Dat moet ik nog eens uit gaan vogelen dan... bedankt !

--> Let op! Je moet ook op de reader zelf aanklikken dat je met de computer wilt verbinden.

Ja klopt, dat doe ik ook ja.

• mausenlien
ik zie geen tweede opslag.. weet tenminste niet waar ik dat moet zien.
Als ik de usb aankoppel krijg ik deze keuzes: een mapje dll, een mapje resources, setup reader for Mac.app en Setup Reader for PC. Deze laatste heb ik gebruikt om reader te installeren.

• Roark
Als je aan kan klikken dat de reader met de computer verbinding maakt, lijkt het me aan de reader kant goed te gaan. Op je computer zou je 2 media`s erbij moeten krijgen: 1 met de titel SETUP en een met de titel READER zo uit m`n hoofd. In READER -> Media -> Books kan je boeken droppen.

Probeer anders via Calibre verbinding te maken. Daar hoef je niks voor geïnstalleerd te hebben... behalve Calibre ;)

• mausenlien
quote:
[b Op je computer zou je 2 media`s erbij moeten krijgen: 1 met de titel SETUP en een met de titel READER zo uit m`n hoofd. In READER -> Media -> Books kan je boeken droppen.
Die laatste krijg ik er dus niet bij....
Ik kan wel boeken op de reader voor pc zetten, en ze daarop lezen. Ik kan ze alleen niet op de
E-reader krijgen omdat die dus zegt "losgekoppeld" te zijn...

Denk dat we er maar eens hulp bij moeten gaan halen... dit schiet niet op zo. :-( Via iemand anders zijn reader voor pc staan er nu 160 boeken op de E-reader, dus lezen kan mijn moeder.. maar het is wel zo fijn als haar reader voor pc thuis ook werkt.

• Menesis
Welk besturingssysteem+versie heb je? Zijn er wellicht aparte drivers beschikbaar op een Sony site? Kun je de reader's drivers misschien deinstalleren (via device manager)?

• mausenlien
Mijn ouders zijn ondertussen met e-reader en computer naar de winkel gegaan.
En het bleek een bepaalde instelling op de computer te zijn. (???)
Nu werkt het !!
Bedankt voor alle tips !

• Menesis
Is er al een manier om een woordenboek toe te voegen? (als die uberhaupt ergens te downloaden zijn...)

• robindelange
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 05-03 09:08
quote:
TPar schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 09:28:
[...]

Ik zit met hetzelfde probleem. Er is momenteel nog geen oplossing voor, net als voor het verkeerd afkappen van woorden op het einde van de regel...

Het selecteren van tekst onderaan je scherm zal dus voorlopig wel een priegelwerkje blijven, vrees ik.
Had de PRS-2 gekocht voordat ik wegging op vakantie. Veel papers gelezen en highlights gemaakt. Dit was een groot punt van ergernis. Jammer dat er geen oplossing is

• Roark
quote:
robindelange schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 13:22:
[...]

Had de PRS-2 gekocht voordat ik wegging op vakantie. Veel papers gelezen en highlights gemaakt. Dit was een groot punt van ergernis. Jammer dat er geen oplossing is
Er is wel een workaround. Ander lettertype selecteren zodat het te selecteren woord zich niet onderaan de pagina bevind. Ik vind het zelf irritanter dat je je per se een woord moet selecteren om een notitie toe te voegen. Laatst las ik een PDF waar ik geen tekst op kon selecteren. Kon ik dus ook helemaal geen notities toevoegen.

En een vraagje over de notities. Weet iemand waar deze opgeslagen worden? Volgens mij niet in de boeken zelf.

• Gert-Paul
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 18-04 21:05

Gert-Paul

Rediscover the web!

quote:
Roark schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 15:19:
En een vraagje over de notities. Weet iemand waar deze opgeslagen worden? Volgens mij niet in de boeken zelf.
Ik denk een losse DB oid. Dit simpele programma kan ze iig makkelijk exporteren.

• gekkewiebel
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 30-07-2013
Tijd terug een PRS-T2 gekocht, waarvan jammer genoeg het scherm kapot gegaan is. Touch werkte nog gewoon, maar display toonde alleen de onderste 60%. "Heeft een tikje gehad", vertelde de mediamarkt verkoper mij.

Ben nu dus op zoek naar een nieuwe ereader. Wat me beviel aan de sony was de prima werkende pdf reflow. Probeerde eerst d.m.v. calibre om pdf'jes om te bouwen tot epub, maar simpelweg een pdf op de reader zetten werkte prima. Af en toe had je een paar 'loze' tussenregels, maar dat vond ik geen probleem.
Nadeel vond ik echter de traagheid bij pdf's. Vooral stukken tekst selecteren/highlighten werkte traag.

Nu ben ik dus op zoek naar een nieuwe, maar het lijkt erop dat geen van de andere grote spelers (amazon/kindle, kobo) pdf reflow ondersteunen.
Ik heb wel gehoord dat je bij de kindle iets op kunt sturen naar een email adres, waarna ze een reflowend document terugsturen. Heeft iemand hier ervaring mee?

In het kort: is de sony de enige ereader die degelijk met pdf documenten om kan gaan? Het is voor mij geen probleem een pdf eerst op te sturen naar eoa emailadres, maar calibre vind ik niet echt fijn werken.

• zetmolm
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 23:46
PocketBook en Onyx hebben pdf reflow. Volgens veel kenners zelfs beter dan Sony.

• Anakha
  • Nu online
T2 vandaag voor ¤100 plus ¤6 verzendkosten bij iBood. Goedkoopste in de Pricewatch is ¤135 inclusief verzendkosten, dus prima deal voor wie er nog geen heeft.

• Dikkiedikdik
  • Niet online
quote:
Anakha schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 08:03:
T2 vandaag voor ¤100 plus ¤6 verzendkosten bij iBood. Goedkoopste in de Pricewatch is ¤135 inclusief verzendkosten, dus prima deal voor wie er nog geen heeft.
mooie tip, heb hem even doorgespeeld naar een collega.

• Ramzzz

Ramzzz

Moderator ASP / FTM

Ik zag 'm ook, goeie deal! :)

• Aurelium
  • Laatst online: 16-04 18:09
Ik heb een vraagje over de vertaalfunctie. Ik zit er over te denken om de reader te gebruiken voor het lezen van spaanse boeken (om spaans te leren), hoe eenvoudig is het om een woord te vertalen. Is het een kwestie van aantikken en kiezen voor vertalen? Of moet je bij wijze van spreken telkens weer de taal uitzoeken naar welke je wil vertalen? Ik hoorde namelijk dat de kobo vertaal functie erg omslachtig was.

• Anakha
  • Nu online
Je selecteert het ingebouwde Spaans-Engels woordenboek en selecteert het woord dat je wilt vertalen, dan krijg je onderaan de vertaling naar het Engels. Heel simpel en werkt voor mij prima. Andere woordenboeken kun je geloof ik downloaden, maar dat heb ik niet geprobeerd.

• Menesis
Wat flauw: ik mail een epub naar mezelf en open de mail op de reader. Kan ik het bestand niet downloaden "deze content wordt niet ondersteund door de reader" ofzoiets.

Is er dan helemaal geen manier om draadloos een boek op de reader te zetten?

• florisks
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 15-04 22:30
quote:
Toch niet, want dit model blijkt de US-versie 8)7 te zijn : we zijn weer eens beetgenomen door iBood :+ ....
US-versie betekent: geen Van Dale e.a. woordenboeken, en ook geen connectie met Bol.com.

edit: En mocht je het al vrezen, upgraden met een Nederlandse firmware ... tja, dat gaat ook al niet:
http://tweakers.net/ext/f/3BYY6V9jwXW4mwZCL5wn2iox/full.png

florisks wijzigde deze reactie 05-04-2013 20:47 (21%)

• Menesis
Ik zou me er niet zo druk om maken: Bol.Com is niet per se de beste shop en het van dale w boek stelt niet veel voor: zolang die engelse oxford er maar op staat.

• Menesis
quote:
Anakha schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 20:55:
Je selecteert het ingebouwde Spaans-Engels woordenboek en selecteert het woord dat je wilt vertalen, dan krijg je onderaan de vertaling naar het Engels. Heel simpel en werkt voor mij prima. Andere woordenboeken kun je geloof ik downloaden, maar dat heb ik niet geprobeerd.
je kunt helaas geen andere woordenboeken Downloaden... Erg jammer.

• fuzzyeyebrows1
  • Laatst online: 19-04 12:48

fuzzyeyebrows1

Of gewoon Tomek

quote:
florisks schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 20:37:
[...]

Toch niet, want dit model blijkt de US-versie 8)7 te zijn : we zijn weer eens beetgenomen door iBood :+ ....
US-versie betekent: geen Van Dale e.a. woordenboeken, en ook geen connectie met Bol.com.

edit: En mocht je het al vrezen, upgraden met een Nederlandse firmware ... tja, dat gaat ook al niet:
[afbeelding]
Een woordenboek heb ik gelukkig nooit nodig tijdens het lezen dus die mis ik niet. Er staat nu versie 1.0.04 op. Wat is er nieuw/beter/anders in versie 1.0.05 dan?

• florisks
Dat weet ik niet (Google d'r maar naar), dit was een poging om hem te ver-Nederlandsen. Maar eigenlijk gaat 't het niet om... als commerciele partij zoals iBood is, is het van grootste belang om je klanten niet voor de gek te houden: toegegeven de meesten boeit het niets wat je krijgen, als het apparaatje maar netjes werkend in het doosje in de bus valt. Maar er zijn ook anderen die graag willen wat ze wordt voorgeschoteld: het is een beetje als 't verhaal van laatst over rund- en paardenvlees: wil je dat soms? :+
Lijkt me niet: dus iBood vertelt bij verkoop 't volledige verhaal over whatever wat er aan de hand is (Duitse, Amerikaanse of Nederlandse versies), of lever gewoon wat verwacht mag worden, nl. gewoon de Nederlandse versie.. ;)

florisks wijzigde deze reactie 09-04-2013 01:02 (1%)
Reden: spelling

• P_Tingen
quote:
florisks schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 01:01:
Lijkt me niet: dus iBood vertelt bij verkoop 't volledige verhaal over whatever wat er aan de hand is (Duitse, Amerikaanse of Nederlandse versies), of lever gewoon wat verwacht mag worden, nl. gewoon de Nederlandse versie.. ;)
Mee eens. Maar nou je toch een "verkeerde" gekregen hebt; misschien een mooie aanleiding om er alternatieve software op te zetten? (vooropgesteld dat die er is voor de T2)

• fuzzyeyebrows1
  • Laatst online: 19-04 12:48

fuzzyeyebrows1

Of gewoon Tomek

Ik heb geprobeerd te updaten, maar hij zegt dat ik de meest recente versie heb (1.4 en dus niet 1.5). Ook handmatig updaten lukt niet. Ik krijg dan de melding dat mijn product niet wordt ondersteund.

• Goner
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 19-04 16:41

Goner

What can I do you for ?

quote:
florisks schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 20:37:
[...]
Toch niet, want dit model blijkt de US-versie te zijn
Waar kun je dat aan zien ??
We hebben een PRS-T1 gekocht (op Schiphol, vakantie vorig jaar), die kun je in alle talen zetten (menu, keyboard, locatie) en heeft zowel Oxford als Van Dale aan boord (en nog veel meer).

MSI K9A / Zalman ZM-500HP / AMD Athlon(tm) 64 X2 4400+ / 2 Gb Kingston DDR2-SDRAM PC2-5300 (667MHz ) / MSI N460GTX-SE Cyclone 1GD5/OC/MD / XP Pro SP3 / Logitech G300 & G15

• pe1dnn
Volgens mij gebruikt Sony voor een heleboel eraders dezelfde software, dus bijna geen landen versies (alleen voor Japan heb ik gehoord van een andere versie). Dat je apparaat reageert alsof het een Engelse versie is zou kunnen door de initiële keuze die gemaakt is.

Wat je kan proberen is een fabrieksreset. Dan komt de reader weer in de staat zoals hij uit de doos had moeten komen. Bij het eerste gebruik moet je dan de taal kiezen. Kies je Nederlands dan krijg je de instellingen voor Nederland wat betreft webwinkel, woordenboeken, voorbeeld boeken en menu's.

Fabrieksreset instructies vindt je hier op de Sony website (voor PRS-T1 maar volgens mij werkt de PRS-T2 net zo, anders even zoeken met vriend Google).

Updaten gaat via de Reader software maar kun je ook zelf:
PRS-T1
PRS-T2

• florisks
Nieuw hoofdstuk aan de PRS-T2: de Limited Edition PRS-T2N. Voor discountprijs ¤ 99,-- .... ;)

http://www.bol.com/nl/p/s...n-zwart/9200000012106695/

Hier op T.net al een aanvullende beschrijving, maar navraag bij Sony en Bol.com wijst nog weinig uit. 8)7
Toch maar even een samenvatting/highlights:
  • Bol.com : "Let op: De Sony PRS-T2N heeft een totaal nieuwe vormgeving en is niet geschikt voor vorige generatie hoesjes of kaften."
  • T.net : "Software is beter geoptimaliseerd voor de bol.com ebookshop. Menu en woordenboeken zijn alleen in het Nederlands! inclusief stylus."
edit: juiste link ..

florisks wijzigde deze reactie 14-05-2013 14:17 (4%)

• Dikkiedikdik
  • Niet online
Je linkt naar de verkeerde reader, maar het is toch wel duidelijk wat het verschil is? Talen eruit gesloopt, 10 woordenboeken minder, budget uitvoering van de originele T2.

Ik zou trouwens niemand meer adviseren op dit moment een T2 te kopen nu er ereaders met ingebouwde verlichting zijn. Het verschil tussen de T2 en de Kindle Paperwhite bijvoorbeeld is best groot. Vreemd dat Sony niet zo snel mogelijk een nieuwe reader op de markt brengt.

• Goner
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 19-04 16:41

Goner

What can I do you for ?

quote:
Dikkiedikdik schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 09:14:
ereaders met ingebouwde verlichting
Bedoel je een led lampje of backlight ? Want dat wil ik persoonlijk juist niet op een e-reader ...

MSI K9A / Zalman ZM-500HP / AMD Athlon(tm) 64 X2 4400+ / 2 Gb Kingston DDR2-SDRAM PC2-5300 (667MHz ) / MSI N460GTX-SE Cyclone 1GD5/OC/MD / XP Pro SP3 / Logitech G300 & G15

• florisks
Was in de veronderstelling dat de produkt-teksten van de T2 en T2N identiek waren, trouwens de plaatjes bij Bol.com zijn wel degelijk identiek incl. het geopende e-book op 't scherm. Beetje flauw om de koper in ongewisse te laten over de precieze vormgeving die niet meer in huidige/vorige gen. hoesjes past: het lijkt dus met minder inhoud een gelimiteerde T2 te zijn, deze T2N.

• P_Tingen
quote:
Goner schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 10:41:
[...]
Bedoel je een led lampje of backlight ? Want dat wil ik persoonlijk juist niet op een e-reader ...
Ik denk verlichting á la de Kobo Glo, met verlichting aan de rand van het scherm.

• FORZAM
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 17-04 15:22
Om nog even terug te komen op de T2N (Limited edition Bol.com versie):

Ik heb er ééntje besteld voor een collega. (een gezinslid wilde ook een reader, en collga was nu zo gewend aan haar T1 dat de T2 een logische keuze was.)

Ze heeft me echter laten weten dat het toestel wel degelijk in de hoes van haar T1 past (http://tweakers.net/price...zwart%29-voor-prs-t2.html).

• Renzzs
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 18-04 16:53
De T2N versie van Bol.com heeft tevens geen WiFi als ik de specificaties er op na loop...

• Raymond
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 18-04 15:55

Raymond

quote:
Renzzs schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 09:40:
De T2N versie van Bol.com heeft tevens geen WiFi als ik de specificaties er op na loop...
quote:
Moderne functies mag je van Sony wel verwachten en gelukkig stelt de Sony PRS-T2N daarin niet teleur: WiFi, direct op de Reader ebooks kopen via de vernieuwde bol.com ebookwinkel, microSD-ondersteuning, 2 Nederlandse woordenboeken, Facebook en Evernote integratie en een weergave van de cover van een ebook in stanby-modus. Door zijn verbeterde en opvallend stijlvolle uiterlijk is de Sony PRS-T2N wederom een benchmark van Sony waar de concurrentie zich tegen mag meten.
Ik zie ook niet hoe anders de bol.com winkel kan werken, zonder browser/wifi

• Renzzs
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 18-04 16:53
Als ik de PRS-T2 en de PRS-T2N vergelijk op Bol.com staat er een streepje bij Wifi bij de T2N maar zie ook dat andere dingen niet goed ingevuld zijn, dus zal het in de beschrijving idd wel kloppen. (Zie ook dat het op de Albert Heijn site ook bij staan)

• Jakke10
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 12-09-2013
Hoi,

ik heb de PRS-T2N vandaag binnengekregen van BOL en had ook al de PRS_T2.
Even melden dat er dus wel gewoon WIFI opzit, maar wel een aantal instellingen minder.
Ook onder applicaties staat wat minder, geen periodieken en openbare bibliotheek.

Onder 'algemene instellingen heb je maar één item in plaats van vijf. Je kan enkel de bladomslag voorkeur aanpassen.
Je hebt niet de mogelijkheid een andere menutaal in te stellen en ook geen andere keyboard layout. Ook Land of regio instellen is niet beschikbaar. In mijn exemplaar zit ook nog Reader-Store-aankondigingen, die kan je aan of uit zetten.

de firmware versie op de PRS-T2 is 1.0.04.11081
op de PRS-T2N is dat 1.0.00.13240 en bij checken op een update vind ie niks.

Voor de rest zijn dit volgens mij identiek dezelfde toestellen. Ze starten even snel op, hetzelfde boek gaat even snel open, enz.. Het enige wat ik tot nu toe kon opmerken is dat de T2 sneller reageert als je op de home knop drukt. Zo ongeveer een kwart seconde :);

Nu vraag ik me dus af of en hoe ik op de T2N dezelfde firmware krijg.. zou toch moeten kunnen, niet?
Als ik manueel de update draai alvast niet, dat zou te simpel geweest zijn :) (een aangesloten toestel wordt niet ondersteund door deze updater)

hier staat uitleg over hoe te flashen maar daar begin ik voorlopig toch niet aan...

Oja, en ik had een witte T2 met een matte achterkant, maar glossy front. Deze T2N is zwart en volledig mat, fijn om vast te houden, maar vingerafdruk magneet

Jan

Jakke10 wijzigde deze reactie 23-05-2013 20:41 (16%)

• Dikkiedikdik
  • Niet online
quote:
Goner schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 10:41:
[...]

Kindle paperwhite, led lampjes in de behuizing, leest zeer prettig. Het is net zo weggewekrt als backlight, maar het is dat niet. Op youtube kan je veel filmpjes vinden, ik wil nooit meer zonder. Overdag staat het aan om het papier wit te maken en in de avond als ik in het donker lees dimik de verlichting wat meer, stuk beterbdan een leeslampje.

• Menesis
De T2 is nu 99 euro bij bol.

• Ramzzz

Ramzzz

Moderator ASP / FTM

Inderdaad, goeie deal! :Y

• Mescaline
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 27-01 02:20
quote:
Dat is de T2N, niet de T2 ...

• heron
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 05-04 12:56
Is het mogelijk om het 'home' screen zo aan te passen dat onderin niet de meest recent toegevoegde boeken worden weergegeven, maar de meest recent gelezen?

Nu switch ik vaak tussen 2 boeken, maar alleen de allerlaatst gelezen staat bovenin dit scherm, dus ik moet steeds in mijn collecties op zoek naar het andere boek.

• zarar
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 01-01 15:11
LOL Mn moeder en ik hebben allebei een T2 besteld bij de actie van Saturn. Hebben we allebei een gewone gekregen, dus geen limited edition. Niet dat t veel uitmaakt qua specs, maar toch :)

• jongetje
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 08:18
Dat was ook geen limited edition maar de normale. De limited is alleen bij AH/Bol.com

• Nick39
  • Niet online
quote:
Jakke10 schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 19:39:
Hoi,

de firmware versie op de PRS-T2 is 1.0.04.11081
op de PRS-T2N is dat 1.0.00.13240 en bij checken op een update vind ie niks.

Jan
Mijn prs-T2 heeft als firmware 1.0.05.12140 ( niet een limited edition) welke ik mee heb helpen ontwikkelen naar aanleiding van een aantal fouten met woordafbrekingen in de vorige versie, als het goed is moet je die gewoon kunnen opgraden op de gewone versie.

• Satangel
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 07-04 19:12
Stond dit weekend 99 EUR op Pixmania, heb hem gekocht. Had hem een 2-tal weken kunnen lenen van een vriend, heel tevreden van.

Wat ziet dat er gelikt uit trouwens, wow :o
Heb wel nog geen hoesje, ben aan het twijfelen of ik dat wel wil eigenlijk...

Ook de nieuwste firmware erop gezet, die software van de PC zal ik er wel weer af pleuren denk ik, lijkt me niet veel toe te voegen? De eBooks die ik erop zet zijn meestal toch van torrents ofzo, dus die software zal er niet veel mee kunnen.

• Japius
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 14-04 23:26
quote:
Satangel schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 18:00:
...
Ook de nieuwste firmware erop gezet, die software van de PC zal ik er wel weer af pleuren denk ik, lijkt me niet veel toe te voegen? De eBooks die ik erop zet zijn meestal toch van torrents ofzo, dus die software zal er niet veel mee kunnen.
Maakt dat iets uit? Of je ze download of dat je ze koopt? Het is een nieuwe wereld voor mij, eBooks.

• Satangel
quote:
Japius schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 18:03:
[...]

Maakt dat iets uit? Of je ze download of dat je ze koopt? Het is een nieuwe wereld voor mij, eBooks.
Weet het niet, de eReader zelf maakt er niets van, maar ik kan me inbeelden dat de software het niet zo leuk zal vinden.

Op de eReader heeft ie gng aan de ePub bestand om de cover en auteur weer te geven. Ook handig dat ie de mappenstructuur goed snapt, kan je alles mooi overzichtelijk houden.

• Menesis
Laatst een ebook gekocht op bol.com, maar dat is een ramp!
Standaard ziet het eruit als een PDF, dus met specifieke opmaak. Als ik de tekstgrootte aanpas gaat het bijna goed, behalve dat de tekst die niet op een pagina past, er gewoon af valt! Als ik naar de volgende pagina ga begint daar de tekst van de volgende pagina....

Hebben meer mensen hier last van?

Het bleek slechts van toepassing op een enkele pagina. Over het algemeen gaat het schalen erg goed.

Menesis wijzigde deze reactie 14-06-2013 21:36 (13%)

• P_Tingen
Sommige ebooks hebben een nogal hardnekkige opmaak. Ondanks dat het onder water html met css is, krijgen sommige uitgevers het voor elkaar dat je er niks aan kan veranderen. Ik ben nu 1984 van George Orwell aan het lezen, maar wat ik ook probeer, de letters blijven ontzettend klein en altijd op hetzelfde lettertype. Dus het zou kunnen dat je te maken hebt met iets te enthousiaste vormgevers.

Je kan het epub bestand uitpakken (het is een archief) en dan kun je erin kijken of het html pagina's of pdfjes zijn.

• Lee245
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 09:08
Je kan in Calibre het boek uitpakken en de configfile aanpassen waarin het lettertype/grootte/etc wordt aangegeven. Had laatste ook een boek met een gigantisch groot lettertype. Even uitpakken in Calibre en grootte veranderd. Daarna weer gebundeld en done.

• Satangel
Ik ga mij deze cover aankopen, verschrikkelijk goedkoop en meer moet dat niet zijn voor mij. Zal straks wel nog eens Googelen achter evt. reviews van die cover, maar zo goedkoop is gewoon in orde voor mij.

http://www.ebay.com/itm/F...RS-T2-Black-/290910875604

• Menesis
@P_Tingen en Lee245: Vreemd genoeg lijken de meeste pagina's ineens wel te kloppen merk ik.
Maar over dat epub bestand uitpakken: mijn bestand is DRM (van bol.com gekocht). Het bestand dat ik van bol downloadde was bovendien slechts een soort link, want de reader software ging na het openen van dat bestand het boek pas echt downloaden.

• P_Tingen
quote:
Menesis schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 21:35:
Maar over dat epub bestand uitpakken: mijn bestand is DRM (van bol.com gekocht). Het bestand dat ik van bol downloadde was bovendien slechts een soort link, want de reader software ging na het openen van dat bestand het boek pas echt downloaden.
Ik doe niet aan DRM. In het begin heb ik geprobeerd mijn reader te autoriseren. Niet gelukt, maar wel de eigenaar van de reader flink over de zeik (in casu: ikzelf). Tel daarbij op alle beperkingen die DRM met zich meebrengt en ik geloof het wel. Maar goed, vanwege DRM zul je dus wellicht je epub niet kunnen inzien.

Pagina: 1 ... 16 17 18 Laatste