Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitflusher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 13:38

bitflusher

flushed die *** pc

Topicstarter
Na een suggestie hierbij een topic voor bestellingen, winkels en levering van de Sony PRS-T1 e-reader
Voor ervaringen van het daadwerkelijk gebruik is dit topic:
De Sony PRS-T1 e-reader

De orginele geplande introductiedatum voor Nederland van 19-10-2011 is niet gehaald door Sony.

Bij de volgende winkels is de PRS-T1 te bestellen:

Bol.com - De eerste leveringen lijken inmiddels op gang te komen op 20-10-2011
De witte lijkt niet meer leverbaar, zwart nog wel (21-10-2011)

Alle kleuren lijken uit voorraad leverbaar (27-10-11)

Dixons - Op de site lijkt de reader inmiddels een onbekende levertijd te hebben. Uit een mailwisseling zou op 21-10-2011 de eerste levering plaats kunnen vinden
Helaas lijkt de eerder uit email verkregen informatie onjuist, de reader is nog niet leverbaar (21-10-2011)
Inmiddels zijn de witte en zwarte reader van de site van dixons verdwenen, alleen de rode is beschikbaar met een levertijd van meer dan 10 dagen (22-10-11)

In de internet winkel is alleen de witte voorradig, bij de meeste vestigingen zijn alle kleuren voorradig (27-10-11)

Sony webwinkel - Direct bij Sony lijkt levering uitgesteld zonder bekende datum
Inmiddels lijken de eerste readers vanuit sony verstuurd te zijn (26-10-11)

MyCom - Verwacht wordt dat de reader op 22-10-2011 leverbaar is en in de winkels ligt.
Alleen de witte is op voorraad in het centrale magazijn (niet in de winkels) voor de andere kleuren staat inmiddels een levertijd van meer dan 10 dagen (22-10-11)

De webwinkel lijkt door zijn voorraad zwarte en rode heen te zijn, wel zijn er enkele winkels die hem op voorraad hebben (23-10-11)

Coolblue (ereaderstore.nl) - Zwart naar verwachting te bestellen vanaf 22-10-2011, Wit heeft een onbekende levertijd.
De readers zijn vandaag inderdaad te bestellen in zwart en rode, ze zijn echter alleen centraal op voorraad en niet op te halen bij fysieke winkels (22-10-11)

lijkt door de voorraad zwarte en rode heen te zijn, Wit nog wel voorradig (27-10-11)

Update 17-11-2011: De prijzen zijn gestegen en leveringen zijn moezaam geworden hieronder bericht van Bol.com over de oorzaak
LET OP: Vanwege de aanhoudende watersnood in Thailand is Sony genoodzaakt om de prijs van hun Reader WiFi te verhogen. Onze excuses voor het ongemak.

[ Voor 57% gewijzigd door bitflusher op 17-11-2011 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitflusher

bitflusher

flushed die *** pc

Topicstarter
Heb zelf besteld bij Dixons om hem op te kunnen halen bij de winkel. Omdat er inmiddels een onbekende levertijd staat eigenlijk besloten om te annuleren en bij bol te gaan bestellen.

dit was de reactie
Bedankt voor uw e-mail.
Uit navraag blijkt dat wij deze ereaders vandaag nog binnen gaan krijgen. Deze zal dan ook nog vandaag of morgen naar u verzonden worden.
Graag vernemen wij van u of u de bestelling alsnog wilt annuleren.
Vertrouwende erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd,
Ik ga morgen langs bij de lokale Dixons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:54
Ik heb mijne een paar weken terug via Bol.com besteld en vandaag binnen gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanavond besteld bij Bol aangezien de DIxons ze nog in bestelling had staan.
Ik heb de zwarte gekocht, ben nu nog op zoek naar een fatsoenlijke, goedkope, cover.
Dit is eigenlijk de enige die ik ben tegengekomen http://www.geckocovers.com/sony-reader-p-64.html
Afbeeldingslocatie: http://www.geckocovers.com/oscthumb.php?src=lMzVwtXM2I6cuNLW2ujextHhl5HS0dU.&w=140&h=140&f=jpg&q=95&zc=1&hash=553470868ccf5f7f0114d8b581d55690

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDutchman
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-08 16:19
Ik had 1 september al bij Sony direct besteld in de veronderstelling dat je hem dan ook als 1 van de eerste zou krijgen... Maar bol heeft kennelijk voorrang gekregen van Sony.
Reactie van Sony op mijn vraag daarover vandaag:
Hartelijk dank voor uw email aan Sony Store Online.
Momenteel worden alle resevreringen van e-readers verwerkt en verstuurd.
Die van u dus ook, maar door het enorme aantal kan het niet allemaal op een dag verstuurd worden.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Dus hopelijk krijg ik hem toch nog snel, al zal het wel niet meer deze week worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de mijne precies een maand geleden bij bol.com besteld, en heb gister een mail gekregen dat die vandaag geleverd zou worden. Maar, heb nog niks ontvangen. Ook op bol.com staat nog steeds "wordt verwerkt".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren besteld, staat nu op verzonden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Whoohoo, net de deur dicht gedaan, nu pakketje openen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitflusher

bitflusher

flushed die *** pc

Topicstarter
na eerder email bericht vol spanning bij de dixons (giser of vandaag vind de levering plaats in de winkels). Helaas zaten er geen prs t1's bij de beide leveringen. Ik ga nog even rond kijken...

edit:
Bol.com dus, helaas is de witte niet meer leverbaar. Ik ben echter te ongeduldig ;) het is de zwarte waarvoor ik morgen middag hopelijk lekker mee kan gaan spelen.

[ Voor 31% gewijzigd door bitflusher op 21-10-2011 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zou zeggen: Bol.com, voor 22.30 besteld is de volgende dag in huis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar vreemd genoeg weten ze de mijne - welke ik 21 september besteld heb - niet te kunnen leveren... En de leverancier kan ook geen nieuwe leverdatum geven.. (zeggen ze)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bestelling annuleren en opnieuw plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geannuleerd idd, en nu zeggen ze "niet leverbaar".
http://www.bol.com/nl/p/e...00000011652495/index.html

Ik heb nu maar een notificatie bij Coolblue (ereaderstore.nl) aangezet. Dan krijg ik een mail zodra ik 'm kan bestellen.

En ondertussen wacht ik of ik 'm toevallig ergens anders leverbaar zie.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2011 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vreemd, dan moet het wel storm hebben gelopen bij Bol.com, of ze hadden veel te weinig voorraad, ik heb hem gisteren gewoon kunnen bestellen, raar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-08 18:34

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

FDutchman schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 21:35:
Ik had 1 september al bij Sony direct besteld in de veronderstelling dat je hem dan ook als 1 van de eerste zou krijgen... Maar bol heeft kennelijk voorrang gekregen van Sony.
Reactie van Sony op mijn vraag daarover vandaag:
Hartelijk dank voor uw email aan Sony Store Online.
Momenteel worden alle resevreringen van e-readers verwerkt en verstuurd.
Die van u dus ook, maar door het enorme aantal kan het niet allemaal op een dag verstuurd worden.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Dus hopelijk krijg ik hem toch nog snel, al zal het wel niet meer deze week worden.
Bij mijn bestellingen staat 'Een of meer van uw items is tijdelijk niet op voorraad. Uw bestelling wordt verzonden zodra alle bestelde producten beschikbaar zijn.'

Ik heb er ook een hoesje bij besteld. Er staat nergens welke van de 2 items niet op voorraad is, en ik heb ook nergens aan kunnen geven dat ik ze onafhankelijk wil laten versturen (zoals bij Bol.com wel kan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitflusher

bitflusher

flushed die *** pc

Topicstarter
hyptonize schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 15:32:
[...]

Bij mijn bestellingen staat 'Een of meer van uw items is tijdelijk niet op voorraad. Uw bestelling wordt verzonden zodra alle bestelde producten beschikbaar zijn.'

Ik heb er ook een hoesje bij besteld. Er staat nergens welke van de 2 items niet op voorraad is, en ik heb ook nergens aan kunnen geven dat ik ze onafhankelijk wil laten versturen (zoals bij Bol.com wel kan).
Heb je de zwarte, witte of roze reader besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

bitflusher schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 15:37:
[...]

Heb je de zwarte, witte of roze reader besteld?
Zwart. Maakt dit uit dan?

Zwart zal wel populairder zijn dan de andere kleuren, maar ik neem aan dat een ervaren bedrijf als Sony hier wel op ingespeelt heeft en dus meer zwarte readers produceert dan roze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toevallig gisteravond om 22.00u de zwarte T1 besteld (wist niet dat er leveringsproblemen waren), zojuist binnen gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had de witte besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitflusher

bitflusher

flushed die *** pc

Topicstarter
hyptonize schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 15:46:
[...]

Zwart. Maakt dit uit dan?

Zwart zal wel populairder zijn dan de andere kleuren, maar ik neem aan dat een ervaren bedrijf als Sony hier wel op ingespeelt heeft en dus meer zwarte readers produceert dan roze?
Ik neem inderdaad aan dat hier op ingespeeld wordt. De witte lijken echter bij diverse winkels sneller uitverkocht te zijn dan andere kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, heb 'm nu (de zwarte) bij Coolblue besteld, kan 'm morgen ophalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitflusher

bitflusher

flushed die *** pc

Topicstarter
mailtje van bol dat de verzending naar tnt heeft plaatsgevonden. Daarnaast bevestiging van track en trace: "Chauffeur is onderweg". Kortom ik ga het huis niet uit voor ik mijn reader in handen heb (daarna waarschijnlijk niet omdat ik er mee ga spelen).

en binnen... >:)

[ Voor 3% gewijzigd door bitflusher op 22-10-2011 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVlo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 26-03 13:57
De readers lijken wel verzonden te worden linksom of rechtsom. De covers daarentegen staan nu niet eens meer op de site van Bol. :/ Niet 'niet leverbaar', gewoon verdwenen. Dit lijkt mij geen goed teken. Op de site van Sony staat een verwachte levertijd van 2-3 weken. Mijn (op 5 oktober bestelde) witte cover met licht laat dus nog wel even op zich wachten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand een idee hoe bol omgaat met bestellingen die niet aankomen? In ieder geval moet ik wachten tot dinsdag voordat ik verdere actie kan ondernemen, maar hoelang duurt het dan nog voordat ik de reader in huis heb?

In een ander topic plaatste ik net dit bericht:

Ik heb begin september besteld bij bol, kreeg afgelopen woensdag ook bericht dat ie verzonden was met een track en trace code erin. Donderdag de track en trace bekeken: chauffeur is onderweg. Ik blij, maar dat duurde niet lang. Tegen lunchtijd weer gekeken toen stond er: bestelling is afgeleverd.

Alleen weet ik niet waar die chauffeur iets heeft afgeleverd, maar niet hier! Ik was gewoon thuis, geen postbezorger gezien, geen pakje ook of desnoods een briefje dat ze aan de deur zijn geweest. Helemaal niks.
Contact met bol, die verwees me naar postkantoor die me vervolgens een duur 0900 nummer gaf.
Daar zeiden ze dat er in de computer stond dat iemand (met dezelfde naam als mij) voor de zending had getekend. (Knap aangezien ik alleen thuis was en ik niet getekend heb). Klacht aangemaakt en werd weer terug verwezen naar bol zodat zij onderzoek kunnen starten.

Van bol moet ik wachten tot 25 oktober en kan dan pas weer contact opnemen.

En hoe lang gaat het dan nog duren? Hoe handelen ze dit verder af? Ik baal behoorlijk, vanwege problemen met mijn handen heb ik moeite met gewone bladzijden omslaan, vandaar dat ik voor een ereader koos en besloot nog even te wachten op deze van sony. Maar nu moet ik nog langer wachten.

(Overigens niet de eerste keer dat we problemen hebben met de pakket-post. Vorige maand heeft de buurvrouw een pakketje van ons naar binnen gehaald omdat die gewoon voor de deur neergezet was, maar die kwam ze keurig brengen toen wij weer thuis waren. Nu was ik wel donderdag wel gewoon thuis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDutchman
hyptonize schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 15:32:
[...]

Bij mijn bestelling staat hetzelfde, ik heb alleen de reader besteld (een witte).
Ik heb nog even gedacht aan annuleren en dan opnieuw bij bol bestellen, maar daar zijn ze zo te zien ook op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 'm zojuist bij Coolblue opgehaald :) Erg mooi ding. Alleen heeft Sony de software voor Windows weer verprutst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Eindelijk een mail ontvangen van Sony dat ie onderweg is. Volgens de DPD website is de chauffeur rond 8 uur in Etten-Leur vertrokken, dus hij zal vandaag wel binnenkomen. Jammer dat ik gewoon moet werken, dus ik kan er vanavond pas mee spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDutchman
hyptonize schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 09:41:
Eindelijk een mail ontvangen van Sony dat ie onderweg is. Volgens de DPD website is de chauffeur rond 8 uur in Etten-Leur vertrokken, dus hij zal vandaag wel binnenkomen. Jammer dat ik gewoon moet werken, dus ik kan er vanavond pas mee spelen.
Ik heb vanochtend ook een mail gehad dat ie met DPD onderweg is, alleen klopt het tracking nummer dat ik gekregen heb niet.. We gaan het zien.

27/10 11:00 Nog steeds niet ontvangen 8)7 er zou een storing zijn in het DPD tracking systeem, maar dat lijkt me geen reden dat ze niet bezorgen.. Sony klantenservice maar weer eens gemaild.
Inmiddels ligt ie hier ook gewoon bij de lokale dixons ;(

Hij is eindelijk bezorgd, mooi ding hoor, ik hoop alleen dat ik geen last van de bugs ga krijgen.

[ Voor 26% gewijzigd door FDutchman op 27-10-2011 17:36 . Reden: Update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

FDutchman schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 11:07:
[...]

Ik heb vanochtend ook een mail gehad dat ie met DPD onderweg is, alleen klopt het tracking nummer dat ik gekregen heb niet.. We gaan het zien.
Mijn zusje SMS'te net dat ie bezorgd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golem501
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-04 07:32
bol.com heeft vandaag (16.nov.2011) of gister de prijs verhoogd naar 179 €
En ipv vandaag besteld morgen geleverd staat er nu levertijd 2-3 weken.

• Lucia02
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-03 21:49
Bij bol.com is de rede voor de prijsverhoging te lezen:
''Vanwege de aanhoudende watersnood in Thailand is Sony genoodzaakt om de prijs van hun Reader WiFi te verhogen. Onze excuses voor het ongemak.''
*mag je het hier wel over de prijsverhoging hebben?*
Daarnaast is voor de rode e-reader vandaag de levertijd 1 dag.

Verwijderd

Ik vraag me af wie nou in de VS en Europa de prijs bepaalt van die PRS-T1.
Is dat Sony? Volgens mij stellen zij alleen een advies verkoopprijs op, waar de winkels zich een tijdje aan moeten houden, zolang de DC's nog vol liggen, maar daarna is het vrije marktwerking (concurrentie, vraag/aanbod, voorraden).
Dat de prijs van de PRS-T1 in de VS daalt en hier stijgt heeft m.i. daarmee te maken.
Winkeliers hier maken gewoon 'misbruik' van die situatie. Verkopen doen ze ze toch wel.
Dat zie je bijvoorbeeld ook met DSLR's van Nikon (bijv. D700): die gaan tegen dagprijzen.

Overigens: op de achterkant van mijn PRS-T1 staat: 'MADE IN CHINA'!
Of gaat het in dit geval om onderdelen (uit Thailand)?

Omdat ik vandaag last heb van kiespijn en minder productief zal kunnen zijn, ben ik als IT-er genoodzaakt mijn uurtarief met 20% te verhogen ...
Tja, zo verlies je wel imago, geloofwaardigheid en klanten. Dat ze dit met zo'n relatief goedkoop apparaat doen of toestaan, ongelooflijk!
Ik denk dat we hier (in Europa) moeten bloeden voor het succes van de nieuwe Kindle in de VS.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2011 11:31 ]

• bitflusher

bitflusher

flushed die *** pc

Topicstarter
Zelf ben ik inmiddels al enige tijd in het bezit van de PRS-T1 en daarmee is mijn activiteit gedaald.
Ik heb nog wel de startpost geupdate met melding door Bol.com.

Is er iemand die het wil overnemen? stuur maar een PB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golem501
Raar dat het ding in de US voor 129$ verkoopt en hier 179€
Ik vond het altijd al belachelijk genoeg dat $ hier in € werd veranderd... als er nou ook nog 50 prijsverschil in zit word het wel erg extreem :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golem501
Ze zijn bij Bol.com trouwens wel weer voor 22:30 besteld morgen in huis.

• golem501
Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2011 @ 18:42:
[...]

Ze zijn er wel voor die prijs; bij MyCom, PixMania of Paagman ;)
(quote uit een ander topic maar wel op z'n plaats hier)

<ed> crap ik zie nu pas dat ik "die prijs" niet had gequote 8)7 150 euro dus bij bovenstaande firma's

[ Voor 17% gewijzigd door golem501 op 24-11-2011 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golem501
Ze waren bij Paagman nog voldoende op voorraad trouwens. In de winkel was de korting niet geldig, dus met m'n iPhone maar besteld om af te halen... Scheelt toch 20 € 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb inmiddels de rode Luxe cover van GeckoCovers voor m'n rode PRS-T1 binnen.
Die kleur vond ik daar het beste bij passen. Ben er erg mee in m'n nopjes. B)
Mooi, functioneel handig, ligt lekker in de hand. En absoluut het geld waard!
Met de andere kleurtjes zal dat niet anders zijn. ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2011 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veenix
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-05 14:13
Inmiddels te koop in de US bij DELL voor slechts $99... Hier meer dan het dubbele!

[ Voor 47% gewijzigd door Veenix op 06-12-2011 22:00 . Reden: link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golem501
Veenix schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 21:31:
Inmiddels te koop in de US bij DELL voor slechts $99... Hier meer dan het dubbele!
Je link geeft 119$ aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

$119.99

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veenix
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-05 14:13
Ja, inmiddels weer $199.99. Dit is nog belachelijk goedkoop (of bij ons belachelijk duur). Ik heb hem gisteren proberen aan te schaffen, maar Dell accepteert geen betalingen vanaf een Nederlandse Paypal account. Zou voor mij de eerste keer worden dat ik via een US adres zou bestellen (probeerde te versturen via Borderlynx).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golem501
Volgens mij zijn hier een heleboel posts weggehaald. Ook posts die wel on-topic waren.

De PRS-T1 schijnt in de US weer voor 99$ te gaan. Er is zelfs een 50$ inruilactie als je een oude reader inruilt. Het geld alleen niet in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golem501
Bol.com is weer terug naar 150 €
Stond net in het main topic.

• FastFox91
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:36
FastFox91 schreef op donderdag 22 december 2011 @ 10:07:
Gratis Sony PRS-T1 bij een spaarrekening bij de Bank of Scotland: http://www.onedayonly.nl/
Alleen vandaag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golem501
Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 20:20:
De witte PRS-T1 is in de aanbieding voor € 129,95 bij Paagman.
Die staat hier niet in de PriceWatch. Het is maar dat je het weet.
zie main topic:
http://gathering.tweakers...ote_message/37483600/last
Pagina: 1