Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ik even blij dat ik me deze keer niet heb laten verleiden om mijn PRS 650 te upgraden met een T1 en in plaats daarvan voor de no-touch kindle ben gegaan om mijn kindle keyboard te upgraden.

En heel misschien wanneer hij uitkomst in Nederland de Kindle touch ga kopen. Zo te zien goede keuze gemaakt. Vond eerlijk gezegd het sony design ook niet zo mooi deze keer dus was het makkelijker voor mij deze keer de verleiding te weerstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcoR
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Ik heb sinds vanmiddag ook een T1 (als vervanging van mijn oude PRS-300) en voorlopig bevalt hij echt prima. Eerste even alle standaard meuk eraf gegooid dmv format, vervolgens een stuk of 50 boeken erop gezet en ondertussen ook al weer 2 uurtjes zitten lezen. Zeker in vergelijking met de 300 een verademing wat betreft snelheid, helderheid en hoeveelheid tekst op het scherm. Heb nu op 1 scherm gewoon net zoveel tekst als in een normaal boek op een hele pagina.

Touch reageert lekker, korte swipe met duim waarmee ik ook de reader vast heb en hij slaat netjes om. Wifi en stores nog niet geprobeerd, ik hem hem vooral om mee te lezen. :)

Viel me trouwens op dat ze hem vandaag overal waar ze hem zouden gaan verkopen (Mycom, Dixons, Dynabyte) ineens binnen hadden, terwijl ze gisteren nog meldden dat ik het volgende week maar moest proberen. Ben ook maar voor de zwarte gegaan en heb bij de Hema voor 4,95 een leuk hoesje gekocht waar hij precies in past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeVlo schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 16:27:
Het gaat wel lekker zo te horen met de nieuwe Reader. Zouden de problemen misschien te maken hebben met dat Sony de Reader uit wilde brengen voordat de Kindle Touch werd gelanceerd? En daarom misschien iets gehaast zijn omgegaan met de nieuwe software? Pure speculatie natuurlijk.
Je zou het inderdaad denken. Al is Sony niet echt een grote concurrent in de US, thuisland van de Kindle. Hopelijk is het voor iedereen met een T1 snel met een firmware gefikst en is het geen hardware design fout, of erger kortsluiting. Daar hadden sommige vorige Kindle's ook last van met de non lighted covers.

Problemen met de T1 lees je nu steeds meer en wereldwijd, zag een soortgelijke bericht van flipperende touch screens en lock ups vanuit Down Under. Sony moet aan de bak.
http://forums.whirlpool.net.au/archive/1791993

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2011 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier gelukkig nog geen problemen met de T1 (fingers crossed), natuurlijk wel flink balen.
Ik had er al wel wat topics over gezien op MR, maar verder nog niet bekeken. Hopelijk hoef ik die topics ook niet te lezen.

Ik zal van de week eens kijken bij de Hema naar dat hoesje, maar misschien maak ik er zelf wel een (maar dan beter dan m'n huidige tijdelijke cover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Ik was vandaag toevallig bij de MyCom, zag het ding liggen, en kon een aankoop niet weerstaan :P Tot nu toe bevalt ie goed. Ding is licht, ligt prettig in de hand, is lekker aanpasbaar qua uiterlijk (handig als je boeken niet allemaal van een kwalitatief hoogstaande bron komen) en er zitten veel features op. Tot nu toe een erg goede aankoop.

Zit nog wel even te kijken hoe ik het plaatje waarmee het boek wordt weergegeven aan kan passen. Soms wil ik bladzijde 2 laten zien in plaats van bladzijde 1. Volgens mij is die optie er echter niet. De handleiding maakt er geen melding van, en ik kan zelf ook geen opties vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lmno31
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-07 22:36
He hallo.

Ik heb mijn (eigenlijk van mijn vrouw) T1 sinds donderdag en ik probeer met Calibre de reeks van Baantjer er goed op te krijgen zodat ook de volgorde van uitkomen te zien is op de reader. Ik heb in Calibre een reeks aangemaakt en keurig het volgnummer per boek ingevuld. Ook met het uitvoer sjabloon de reeksnummer mee laten nemen en als ik in de verkenner op de reader kijk dan zie ik ook netjes het volgnummer terug komen in de bestandsnaam. Alleen als ik dan wil gaan lezen dan kan ik nergens op de reader het volgnummer van de boeken terug vinden.

Iemand enig idee wat ik niet goed doe of hoe dit op te lossen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcoR
  • Niet online
lmno31 schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 09:11:
He hallo.

Ik heb mijn (eigenlijk van mijn vrouw) T1 sinds donderdag en ik probeer met Calibre de reeks van Baantjer er goed op te krijgen zodat ook de volgorde van uitkomen te zien is op de reader. Ik heb in Calibre een reeks aangemaakt en keurig het volgnummer per boek ingevuld. Ook met het uitvoer sjabloon de reeksnummer mee laten nemen en als ik in de verkenner op de reader kijk dan zie ik ook netjes het volgnummer terug komen in de bestandsnaam. Alleen als ik dan wil gaan lezen dan kan ik nergens op de reader het volgnummer van de boeken terug vinden.

Wat ik met series meestal doe is gewoon de titel aanpassen in ## Titel, waarbij je ## dan gewoon doornummert van 01 t/m 99. Werkt prima bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EcoR schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 09:14:
Wat ik met series meestal doe is gewoon de titel aanpassen in ## Titel, waarbij je ## dan gewoon doornummert van 01 t/m 99. Werkt prima bij mij.
Doe ik ook, dus bijv. 01 - titel boek

Zo doe ik alle series. Als je dan de boeken per auteur erin stopt kan je ze prima in de juiste volgorde lezen. Bij fantasy boeken heb je vaak auteurs met meerdere series, dus ook een paar keer een boek dat met 01 begint, dan doe ik het als volgt:

serietitel 01 - titel boek

Het is wel jammer dat de ereaders nog zo spartaans zijn in dat menu, het lijkt me dat heel veel mensen dit probleem hebben en eigenlijk is het bizar dat je het zo moet oplossen, maarja... alle nieuwe ereaders die net op de markt zijn gekomen hebben niet de optie die je hier eigenlijk voor zou moeten verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasoo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-06 12:43
Is er een functie in Callibre waarmee je je bibliotheek kunt synchroniseren? Met andere woorden: dat je bibliotheek op je reader volkomen gelijk is aan die van Callibre. Vast wel, maar ik kan het niet zo snel vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thomasoo schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 11:42:
Is er een functie in Callibre waarmee je je bibliotheek kunt synchroniseren? Met andere woorden: dat je bibliotheek op je reader volkomen gelijk is aan die van Callibre. Vast wel, maar ik kan het niet zo snel vinden...
Dat is om meerdere redenen niet handig en dat verzoek is al een paar jaar geleden ingediend (zie http://oldbugs.calibre-ebook.com/ticket/543) en wordt niet gehonoreerd door de ontwikkelaar, maar je kan natuurlijk altijd jouw wensen erbij zetten om hem erop te attenderen.

In de fetch news optie zit de synchronisatie optie wel ingebouwd.

Als je het heel graag wilt kan je het beste op mobileread de ontwikkelaar even vragen of hij het erin wil bouwen, daar is hij geregeld te vinden. Ik begrijp alleen niet waarom je het zou willen, ik denk dat je Calibre niet op de juiste manier gebruikt als je dit graag wilt. Je kan in iedergeval alle boeken erheen sturen en dan aangeven dat Calibre alleen de nieuwe erop zet en de oude niet overschrijft.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2011 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 10:05
lmno31 schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 09:11:
He hallo.

Ik heb hetzelfde, maar ik ben erachter gekomen dat wanneer je de hele serie in 1x naar de reader laat kopiëren door calibre, ze in de juiste volgorde in het menu verschijnen :)

Ik heb een aantal star trek series en als ik dan op de reader de collectie "star trek: enterprise" selecteer, dan staan die boeken keurig op volgorde van 1-5.

Wat ik veel vervelender vind, is dat de reader zowel de "series" categorie alswel de "tag" uit calibre als collectie weergeeft. Aangezien ik al mijn boeken gewoon laat taggen door de info die calibre van amazon&co ophaalt, heb ik iets van 85 verschillende tags en 20 series. Oftewel: dik 100 collecties . . . . Dat schiet dus niet op (ik heb alle tags maar gewist in calibre, ik maak er toch geen gebruik van)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-04 22:19
Vandaag kan ik me aansluiten in de rij gebruikers met de "blader/freeze" bug. Dagen zonder problemen totdat het apparaat zojuist uit standby werd gehaald. Begon hij uit zichzelf terug te bladeren en na een druk op Home nog 1x naar de home pagina en toen niets meer. Het is een rode, dus m'n oude theorie dat het een bepaalde serie zou kunnen zijn kan in de prullenbak.

Nu de keuze. Of terug naar Bol of vertrouwen op een oplossing van Sony. Klassiek conflict tussen gevoel en verstand. Het verstand zegt meteen terugsturen maar m'n gevoel houden want het blijft een prachtige reader. Was er maar een toezegging van Sony dat ze de bug gaan oplossen maar die heb ik nog niet gezien en dat knaagt weer aan het vertrouwen in Sony.

Dilemma...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pe1dnn schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 13:06:
Vandaag kan ik me aansluiten in de rij gebruikers met de "blader/freeze" bug. Dagen zonder problemen totdat het apparaat zojuist uit standby werd gehaald. Begon hij uit zichzelf terug te bladeren en na een druk op Home nog 1x naar de home pagina en toen niets meer. Het is een rode, dus m'n oude theorie dat het een bepaalde serie zou kunnen zijn kan in de prullenbak.

Nu de keuze. Of terug naar Bol of vertrouwen op een oplossing van Sony. Klassiek conflict tussen gevoel en verstand. Het verstand zegt meteen terugsturen maar m'n gevoel houden want het blijft een prachtige reader. Was er maar een toezegging van Sony dat ze de bug gaan oplossen maar die heb ik nog niet gezien en dat knaagt weer aan het vertrouwen in Sony.

Dilemma...
In sommige gevallen herstelt de touchscreen driver zichzelf maar dat duurt even... alleen ik heb zoiets van, ik heb 14 dagen de tijd en dan zit ik aan 2 readers vast,en ik denk niet dat binnen die 14 dagen Sony met een fix komt.
Een keer een verkeerde handeling of volgorde en het gebeurt, het "gevaarlijke" is dat dat dus ook pas kan gebeuren NA die 14 dagen, ik lees in diverse fora ook verhalen van mensen waarbij het probleem pas na 3 weken opdook en dan zit je dus aan je reader vast.
Het enige dat ik hoop,is dat als BOL er maar genoeg terug krijgt, ze Sony wel aan het werk gaan zetten, en tegen die tijd bestel ik hem wel weer opnieuw,misschien is ie goedkoper ook, of is er van een ander apparaat een opvolger.
Mijn buurman heeft nog geen klachten maar stuurt hem om dezelfde reden toch ook terug,want als het later toch opduikt zit je aan de koop vast en ben je volledig overgeleverd aan Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVlo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 26-03 13:57
Een probleem wat ik ook ben tegengekomen is, als ik blader, dat ik ineens niet op de volgende pagina, maar een paar pagina's verder zit. Als ik dan terugblader naar de pagina waar ik was, en weer naar voren blader, switched die weer een paar pagina's naar voren. Meestal gebeurd ook dit nadat ik switch tussen woordenboeken en/of iets te snel mijn lettertypes wijzig. Ook bij dit probleem lijkt het dat het apparaat even met rust laten en het boek opnieuw openen positief te werken.

Overigens ben ik nu twee dagen geen bug meer tegengekomen. Ik doe dan ook niet veel verschillende handelingen en ik switch niet te snel tussen woordenboeken.

Maar ook ik begin te toch twijfelen. De problemen zijn aan de ene kant misschien wel makkelijk te fixen voor Sony, en het lijkt een wereldwijd probleem, maar dan moet je maar hopen dàt het gefixed wordt. Dan is het misschien 'veiliger' om het apparaat terug te sturen naar Bol en hopen dat er snel een oplossing komt.

Aan de andere kant is het apparaatje wel heel fijn. Het ligt goed in de hand, superlicht. De mogelijkheden zijn erg prettig, wifi, pinch-zoom, lettertypes en kadrering etc. Lastig, lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Voor mij is het ook lastig. Ik heb halverwege november een e-reader nodig als cadeau voor mijn schoonvader.
Oog was hierbij gevallen op deze Sony en wist eigenlijk zeker dat dit hem zou worden. Maar als ik dit allemaal zo lees ben ik daar nog niet zo zeker meer van. Wat nu.. Zijn er gelijkwaardige alternatieven in dezelfde prijsklasse? Denk het niet. Toch de Sony bestellen en dan maar hopen dat er geen problemen komen? Erg lastig dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hars73 schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 16:25:
Zijn er gelijkwaardige alternatieven in dezelfde prijsklasse? Denk het niet. Toch de Sony bestellen en dan maar hopen dat er geen problemen komen? Erg lastig dit.
De Kindle4 is een prima alternatief, nog goedkoper ook. Alleen is de versie met touch nog niet te koop, maar ik denk dat touch voor ouderen ook niet heel fijn is (of ze moeten een ipad ofzo gewend zijn).

Wat geef je dure cadeau's aan je schoonvader. Zo'n schoonzoon wil ik over pakweg 16 jaar ook wel :9

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2011 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Verwijderd schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 16:33:
[...]
De Kindle4 is een prima alternatief, nog goedkoper ook. Alleen is de versie met touch nog niet te koop, maar ik denk dat touch voor ouderen ook niet heel fijn is (of ze moeten een ipad ofzo gewend zijn).

Wat geef je dure cadeau's aan je schoonvader. Zo'n schoonzoon wil ik over pakweg 16 jaar ook wel :9
En de Kindle4 is gewoon hier in Nederland verkrijgbaar? (ik zit nog niet zo in de e-readers)

Het is trouwens een gezamenlijk cadeau omdat ie 65 wordt.. dus door meerdere mensen betaald. Maar ik mag hem uitzoeken en aanschaffen, omdat ik er 'verstand van heb'.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raymond schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 12:45:
Ik heb hetzelfde, maar ik ben erachter gekomen dat wanneer je de hele serie in 1x naar de reader laat kopiëren door calibre, ze in de juiste volgorde in het menu verschijnen :)
Dat klopt inderdaad, maar dat is niet heel fijn als het een lange lijst zoals bij baantjer is. Nu lees ik zelf ook star trek en (uit mijn hoofd) heeft enterprise 13 delen en baantjer meer dan 70.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hars73 schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 16:36:
En de Kindle4 is gewoon hier in Nederland verkrijgbaar? (ik zit nog niet zo in de e-readers)
Je besteld hem op amazon.com en dan heb je hem binnen 2 dagen. Eigenlijk net zoals bij bol.com, alleen wordt de kindle uit Amerika verzonden.

Je hebt alleen 1 ding: de kindle kan je in veel talen instellen (zoals duits en engels en frans), maar niet in het Nederlands. Dat kan volgens mij bij de Sony wel. Anders kijk je hier en heb je alle info: Amazon's nieuwe Kindle ereaders

Dit gaat wat te offtopic voor een Sony topic ben ik bang :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hars73 schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 16:25:
Voor mij is het ook lastig. Ik heb halverwege november een e-reader nodig als cadeau voor mijn schoonvader.
Oog was hierbij gevallen op deze Sony en wist eigenlijk zeker dat dit hem zou worden. Maar als ik dit allemaal zo lees ben ik daar nog niet zo zeker meer van. Wat nu.. Zijn er gelijkwaardige alternatieven in dezelfde prijsklasse? Denk het niet. Toch de Sony bestellen en dan maar hopen dat er geen problemen komen? Erg lastig dit.
Ik vrees dat die problemen er wel komen.
Maar ik heb ook een luxe positie, ik heb nog 2x 650 ook dus ik switch gewoon terug,komt sony met een oplossing dan bestel ik wel weer opnieuw,met zoveel problemen die hier en in de usa,bij bol en bij sony worden gemeld geloof ik niet meer in een individueel probleem maar in een structureel probleem.
Waarom sommigen het nog niet tegen zijn gekomen en melden dat ze er geen problemen mee hebben komt denk ik meer omdat ze de goede (dus foute) volgorde van handelen nog niet gedaan hebben.
En anders ga ik voor de Kindle touch.
Me er vanaf doen met, nou dan reset ik hem toch af en toe,ga ik in elk geval niet akkoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 16:37:
[...]

Dat klopt inderdaad, maar dat is niet heel fijn als het een lange lijst zoals bij baantjer is. Nu lees ik zelf ook star trek en (uit mijn hoofd) heeft enterprise 13 delen en baantjer meer dan 70.
Baantjer heb ik al uit.. alle 70 al gelezen en gecorrigeerd..
In Calibre moet je ze gewoon een serie tag geven en dan nummeren bij de metadata, dan zet ie ze er gewoon goed op.
Wat je andere opmerking betreft, de taal maakt me niet uit,de nederlandse vertalingen zijn soms nog waziger (bijsnijden bv ipv marges weglaten) maar de 4 is niet de touch dus ik wacht nog ff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 16:45:
Wat je andere opmerking betreft, de taal maakt me niet uit,de nederlandse vertalingen zijn soms nog waziger (bijsnijden bv ipv marges weglaten) maar de 4 is niet de touch dus ik wacht nog ff.
de taalopmerking was ook voor die schoonvader van in de 60 bedoelt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Verwijderd schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 16:52:
[...]
de taalopmerking was ook voor die schoonvader van in de 60 bedoelt ;)
Die kan gelukkig nog wel goed engels.... maar goed we gaan een beetje offtopic.
Ik hoop eigenlijk dat Sony snel met een fix komt en dit toch een fijne reader gaat worden die ik alsnog kan aanschaffen. Ik heb nog een dag of 20..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVlo
Ik hoop hetzelfde, maar ik hoop ook dat ik niet, als ik besluit het apparaat te houden, met een gemankeerd apparaat zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Ego
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-08 20:03
Nick39 schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 14:25:
[...]

In sommige gevallen herstelt de touchscreen driver zichzelf maar dat duurt even... alleen ik heb zoiets van, ik heb 14 dagen de tijd en dan zit ik aan 2 readers vast,en ik denk niet dat binnen die 14 dagen Sony met een fix komt.
Een keer een verkeerde handeling of volgorde en het gebeurt, het "gevaarlijke" is dat dat dus ook pas kan gebeuren NA die 14 dagen, ik lees in diverse fora ook verhalen van mensen waarbij het probleem pas na 3 weken opdook en dan zit je dus aan je reader vast.
Het enige dat ik hoop,is dat als BOL er maar genoeg terug krijgt, ze Sony wel aan het werk gaan zetten, en tegen die tijd bestel ik hem wel weer opnieuw,misschien is ie goedkoper ook, of is er van een ander apparaat een opvolger.
Mijn buurman heeft nog geen klachten maar stuurt hem om dezelfde reden toch ook terug,want als het later toch opduikt zit je aan de koop vast en ben je volledig overgeleverd aan Sony.
Dit is natuurlijk niet waar.
Als een produkt niet functioneerd zoals je redelijkerwijs mag verwachten, kun je het altijd terug brengen naar de verkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoGu5
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 00:14

BoGu5

hmmmz

Dr. Ego schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 18:21:
[...]

Als een produkt niet functioneerd zoals je redelijkerwijs mag verwachten, kun je het altijd terug brengen naar de verkoper.
Dat is wel waar, maar als het binnen 14 dagen zonder opgaaf van reden mag, en je hebt al een setje ereaders achter de hand, dan voorkomt dit natuurlijk wel erg veel gezeur ;-)

request.getCookies();

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
De bug lijkt dus in ieder geval softwarematig te zijn, dat maakt het al beter om te fixen. Raar dat ze er last van hebben, ze hebben immers als een jaartje ervaring met dit touchscreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
Dr. Ego schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 18:21:
Dat laatste klopt niet hoor. Je moet dat terugsturen naar Bol zeker niet verwarren met garantie.

Bol is een webwinkel, dus kopen op afstand ([url]"http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies_over/Elektronica_en_huishoudelijke_apparatuur/Kopen_op_afstand_via_internet_of_telefoon/Basisinformatie/Bedenktijd_bij_koop_op_afstand[/url]). Wettelijk kun je bij ALLE webwinkels de boel binnen 7 WERKdagen gewoon terugsturen (onder opgaaf van reden ongeacht wel/niet defect). Bol heeft daar 14 dagen van gemaakt, dus 3 dagen meer.

Na de afkoelingsperiode geldt het consumentenrecht. Voldoet het product niet aan redelijke verwachtingen dat moet de verkoper een goede oplossing bieden. Dus gewoon terugsturen kan dan niet tenzij je daarover overeenstemming met de verkoper hebt. Je kan de verkoopovereenkomst pas ontbinden als de verkoper in gebreke blijft en dan ben je dus al weer heel wat grijze haren verder.

Met terugsturen ben je direct van het probleem af en krijg je het geld terug zodat je wat anders kan kopen, of wachten op een revisie of volgende versie.

Overigens zou ik liever een fix van Sony zien, dat scheelt een hoop ellende en slechte publiciteit. Alleen al in dit forum zie je de stemming van blijdschap afglijden naar mineur. Wat ik wel gek vindt is dat in geen enkele review van de diverse PC tijdschriften dit probleem wordt genoemd, ik vraag me af of ze überhaupt wel een boek gelezen hebben tijdens de review.

Inmiddels zijn wij weer 60 bladzijden verder zonder crash. Blijkbaar verschilt de frequentie van het ongemak nogal per eReader. Het is tot nu toe bij 1 freeze gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Modbreak:Berichten over garantie en andere e-readers graag elders. Hier alleen over de PRS-T1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ik heb zelf ook een bugje ontdekt. Alhoewel ik geen last heb van freezes is het scherm soms scheef als ik een boek open. Dat wil zeggen, het beeld is dan naar rechts verplaatst, waardoor de tekst van het scherm afvalt en ik aan de linkerkant een zwarte balk heb. Croppen/uncroppen werkt niet, maar het boek opnieuw openen werkt wel. Voorlopig ga ik me er niet druk om maken, maar ik hoop wel dat het hierbij blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaterFire
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 17:44
Enkele vragen aan gebruikers:

- Klopt het dat de T1 geen LRF files meer ondersteunt? Da's toch Sony's 'eigen' formaat.. in de specs zie ik wel apart "ePub" en "Adobe ePub" maar ik kan niet vinden of dit hetzelfde is (LRF is van oa van sony en Adobe samen).

- Kunnen alle ePubs overruled worden met de fonts in de reader? Of zijn er boeken die niet reageren op de fonts van de reader?

De link tussen de twee vragen is dat op de 650 het wijzigen van de fontgrootte op de reader regelmatig geen effect heeft bij sommige (brakke?) ePubs. In Calibre converteren naar LRF zorgt er voor dat je in Calibre simpel een eigen font op kan geven dat op de PC geinstalleerd staat. Via CSS is mij nét te veel werk waar via LRF een simpele druk op de knop is in Calibre.

[ Voor 4% gewijzigd door WaterFire op 23-10-2011 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pe1dnn schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 20:47:
ik vraag me af of ze überhaupt wel een boek gelezen hebben tijdens de review.
Volgens mij hebben ze bij Sony zelf er ook geen boek mee gelezen als ik het zo bekijk :+

Zijn de problemen nu al erkent door Sony? Ik zag ergens dat een ontwikkelteam ermee bezig was (volgens mij had nick39 dat ergens gepost), maar ik kan het niet meer terugvinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 21:15:
[...]

Volgens mij hebben ze bij Sony zelf er ook geen boek mee gelezen als ik het zo bekijk :+

Zijn de problemen nu al erkent door Sony? Ik zag ergens dat een ontwikkelteam ermee bezig was (volgens mij had nick39 dat ergens gepost), maar ik kan het niet meer terugvinden?
Het zou doorgegeven zijn aan een klachtenteam...
https://www.sony.co.uk/discussions/message/700799#137236
Die hebben tot nu toe niets van zich laten horen,maar dat was dus in Amerika ook zo.
Daar waren dus al meldingen van naar Sony gegaan maar die hebben er blijkbaar voor gekozen om dezelfde firmware gewoon naar Nederland te sturen,waar dus nu dezelfde klacht opduikt.

Al zou er maar bekend zijn dat je een bepaald lettertype niet moet aanzetten,als je weet hoe je het kan voorkomen,maar de meest rare theorieen komen tevoorschijn,zo zegt de een bv,zolang ik de lader er in laat zitten gebeurt het niet, ja hallo, daar neem je geen reader voor.
Anderen spreken dat weer tegen,dus... weer een ander zegt dat je de wireless settings niet in moet vullen...
Mijn eerste reader gaf een fout en liep vast in een bepaald boek,na reset,kon ik diezelfde bladzijde gewoon lezen.
Reader 2 liep er niet op vast maar ging 5 bladzijdes later opeens heel hard bladeren,was niet meer te stoppen.
Reader 1 ging er gewoon over heen,geen probleem.
Reader 1 en 2 in slaapstand gezet en vanochtend beide aangezet, reader 2 ging gelijk al flippen.
Duidelijk in al die reviews is dat men zich een half uurtje met de reader heeft bezig gehouden en verder niet.
Dus aan reviews hecht ik geen waarde meer.

[ Voor 37% gewijzigd door Nick39 op 23-10-2011 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een bizar forum zeg, is het van Sony zelf en plaatst een moderator dit soort dingen:
Beste Eldonrico,

Ik begrijp uw frustratie, maar dit forum is primair bedoeld voor gebruikers die elkaar kunnen helpen. Als u een snelle reactie van Sony wenst, raad ik u aan contact op te nemen met de klantenservice.

Contactgegevens hiervoor kunt u in de volgende link vinden:
http://support.sony-europ...index.aspx?site=odw_nl_NL

Beste groet,
Tycho

Forum moderator
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 22:20:
Wat een bizar forum zeg, is het van Sony zelf en plaatst een moderator dit soort dingen:

[...]

8)7
Dat had ik 15 oktober al gedaan,Sony heeft niet gereageerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WaterFire schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 21:05:
Enkele vragen aan gebruikers:

- Klopt het dat de T1 geen LRF files meer ondersteunt? Da's toch Sony's 'eigen' formaat.. in de specs zie ik wel apart "ePub" en "Adobe ePub" maar ik kan niet vinden of dit hetzelfde is (LRF is van oa van sony en Adobe samen).

- Kunnen alle ePubs overruled worden met de fonts in de reader? Of zijn er boeken die niet reageren op de fonts van de reader?
Sony heeft het lrf format idd een zachte dood laten sterven. met de komst van inmiddels epub3 is dat alleen maar goed, standaardisatie is goed in dit geval.
Als ik het me goed herinner dan is een Adobe Epub een DRM beveiligde Epub, een een gewone Epub niet beveiligd.
Wat betreft de fonts kan ik je (nog) niet helpen, daar heb ik m'n T1 te kort voor in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterMichel
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 15:07
Ik heb ondertussen de witte T1 in huis. Mijn eerste bevindingen:
Ziet er erg mooi uit! Reageert snel. Prettig lezen door duidelijke fonts en goed contrast. Om te bladeren maak ik (en m'n vriendin) gebruik van de knoppen ipv 'swipe'.
Boeken op de reader zetten met Caliber werkt super.
De reader is echter voor het grootste deel door m'n vriendin in gebruik geweest het weekend die er erg positief over was! (Ze heeft al zo'n 100 pagina's van een Baantjer boek gelezen) Zelf heb ik zo'n 10 pagina's van een boek kunnen lezen. Bij het experimenteren ben ik wel direct tegen een eindeloze boot sequence aangelopen. Ik heb de reader nu even niet bij de hand, maar een 'annuleren' knop in een of ander menu durf ik nu niet meer te drukken. Het eindeloze booten heb ik kunnen verhelpen door heel kort de reset knop aan te raken met een paperclip. Daarna kon ik weer verder lezen.

Ondanks dat kleine boot-loop-probleempje ben ik erg enthusiast over de reader!

PSN ID: MrMichel_75

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MisterMichel schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 09:01:
Ondanks dat kleine boot-loop-probleempje ben ik erg enthusiast over de reader!
Ik ben meer benieuwd hoe je dat boot probleempje hebt kunnen veroorzaken... het gaat mij niet zo om de 100 pagina's, die lees ik in minder dan een uur,maar ik probeer via alle fora te kijken of er een patroon te vinden is, tevergeefs want mensen melden wel dat ze een bug of probleem hebben,maar niet wat ze toendertijd deden, dit bedoel ik niet zo tegen jou,maar stel dat er een bepaalde handeling is die je beslist moet laten,tot er een oplossing is.. vanochtend met Sony gesproken,ze krijgen er wel wat terug,uiteraard verteld men niet hoeveel,maar op de retourkaartjes staat dan,voldeed niet aan verwachtingen,ja dan houdt het erg snel op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Je kan nu de Kindle-app draaien als je de PRS-T1 hackt. Compleet met instructies: hier.

Jammer is dat het iets trager werkt dan normaal bij het bladeren. Ook jammer is dat je de Android-interface erbij krijgt als je apps wilt installeren. Logisch natuurlijk, maar ik zou graag de mogelijkheden van Android willen hebben, terwijl ik bij de op e-books lezen gerichte interface blijf behouden.

Edit: in de video lijkt het wel aardig te draaien.

[ Voor 5% gewijzigd door RoD op 24-10-2011 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVlo
WaterFire schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 21:05:
Ik heb met enkele epubs ondervonden dat je de fonts níet kunt wijzigen, maar met de meeste die ik heb geprobeerd werkt het prima. Zo kun je i.c.m. de kadrering de pagina precies naar eigen smaak invullen. Overigens vind ik Amasis de prettigste font om mee te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoD schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 12:04:
Je kan nu de Kindle-app draaien als je de PRS-T1 hackt. Compleet met instructies: hier.

Jammer is dat het iets trager werkt dan normaal bij het bladeren. Ook jammer is dat je de Android-interface erbij krijgt als je apps wilt installeren. Logisch natuurlijk, maar ik zou graag de mogelijkheden van Android willen hebben, terwijl ik bij de op e-books lezen gerichte interface blijf behouden.

Edit: in de video lijkt het wel aardig te draaien.
Het ziet er leuk uit,maar het vertelt helaas niet of de bug er uit is,en als er een update van sony komt om die bug te verhelpen,werkt ie mogelijk niet vanwege die hack.
Normaliter zou ik het leuk vinden,maar ik waag me er toch nog maar even niet aan.
Ik ga wel die kindle app eens zoeken,voor op mijn samsung pad,om eens te wennen aan het systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
Zojuist gesproken met de servicedesk van Sony Nederland. Aanvankelijk wist medewerker Frans nergens van wat bij mij de reactie op riep dat ik de reader dus maar beter terug kon sturen, want als Sony na alle berichten op de diverse fora nog niet weet dat dit speelt dan heb ik geen vertrouwen in een goede oplossing. Echter na doorpraten bleken ze wel degelijk op de hoogte en was het terughoudend reageren bedoeld om me geen woorden in de mond te leggen en een goede probleembeschrijving van mij te krijgen.

Het blader/freeze probleem is nog niet een officieel erkend probleem. Toen ik vroeg waarom niet, omdat het al een maand speelt, kreeg ik als antwoord dat de PRS-T1 nog maar net op de Nederlandse markt is. Als het echter een veel voorkomend probleem is, dan, zo verzekerde hij mij, zou het zeer zeker door Sony worden opgelost. Dat het een veel voorkomend probleem is kon hij echter niet erkennen, ondanks dat het van Amerika tot Australië voor komt en al deze readers exact dezelfde firmware versie hebben.

Wat de toezegging waard is weet ik niet en kan ik natuurlijk niet beoordelen. Ik heb daarom gevraagd die toezegging ook op het Sony forum te plaatsen, dat zou een hoop mensen geruststellen. Echter dat lagt niet binnen zijn mogelijkheden maar moet worden beslist door de commerciële mensen binnen Sony. Ik heb aangegeven dat het verstandig zou zijn hiermee haast te maken, want dit brengt ook schade toe aan de reputatie van Sony.

In elk geval is de servicedesk op de hoogte van het fenomeen, nu nog vervolgstappen. Ik blijf hopen, nog 10 dagen voor ik een besluit moet nemen: houden of terugsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die van mij zijn terug naar BOL,ik ben het early adopter en daardoor dus slachtoffer worden zijn van bugs een beetje zat.
Men zal nooit op een site gaan zeggen dat er problemen zijn want dat betekent dat Sony willens en wetens,net als alle shops, een reader verkopen met problemen terwijl ze zich nu kunnen verstoppen achter,wij weten van niets.
Waar gehakt wordt vallen spaanders maar dit ondermijnt mijn vertrouwen in Sony ernstig.
Als je je product een weekje had laten testen door betatesters had je dit kunnen weten.
De belofte van een update zegt me niets over wanneer die update dan komt.
Ik ga me niet ergeren tijdens het lezen aan een oplossing die "ooit" komt.
Bol erkent iets meer nu :

Geachte heer,

Wij begrijpen dat het vervelend is dat u en anderen een probleem ervaren met de nieuwe e-reader van Sony. Uiteraard hopen wij dat Sony spoedig nieuwe firmware uitbrengt en dat dit probleem hiermee verholpen zal zijn. Wij sturen uw melding door naar de betreffende afdeling zodat deze hierover eventueel contact op kan nemen met Sony.
Onze welgemeende excuses voor het ongemak.
Met vriendelijke groet,
Tom
bol.com Klantenservice

En om het leed allemaal goed te maken een kadobon van 2,50.
Voor mij is het voorlopig opgelost, de 650 doet het prima,ik wilde eens wat anders uitproberen,we gaan nu gewoon wachten op de gebruikers reviews van de Kindle,maar dan wel die van mensen die echt met het apparaat gewerkt hebben en niet die er een kwartier mee spelen voor een filmpje om er dan later achter te komen dat er een probleem is,dus de eerste reader die uitkomt en goed is, is voor ikke, en Sony kennende qua reputaties van updates,gaat het geen sony meer worden,zeker niet zolang er mensen rondlopen die zoiets hebben van, nou dan stop ik een paperclip er in en dan werkt ie weer.
Had de uitvinder nooit bedacht van zijn paperclip dat het nog eens een officiele Sony reset tool zou worden. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Voor de bugs graag hier verder Problemen met de Sony PRS-T1: schermfreezes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
Sony v.s. Kindle onder de microscope. Ondanks het zelfde scherm lijkt de Kindle iets scherper. Uiteraard is dit maar 1 exemplaar van elk. http://www.teleread.com/p...r-a-microscope-literally/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pe1dnn schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 09:41:
Sony v.s. Kindle onder de microscope. Ondanks het zelfde scherm lijkt de Kindle iets scherper. Uiteraard is dit maar 1 exemplaar van elk. http://www.teleread.com/p...r-a-microscope-literally/.
Ben geneigd bij de grootste vergroting te zeggen dat de Sony iets minder is qua e-inkt,misschien dat een andere aansturing ook een andere dikte veroorzaakt,moet ook wel anders zouden verschillende fonts en BOLD niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:49
Nick39 schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 10:44:
[...]

Ben geneigd bij de grootste vergroting te zeggen dat de Sony iets minder is qua e-inkt,misschien dat een andere aansturing ook een andere dikte veroorzaakt,moet ook wel anders zouden verschillende fonts en BOLD niet werken.
Hm, het enige verschil dat ik zie is dat Sony blijkbaar een iets ander antialias filter gebruikt. Ik heb de T1 inmiddels een paar dagen, nog geen last van freezes. Erg blij mee, ook al even gespeeld met de webserver functie van Calibre, werkt wel mooi! Hoewel het volgens mij niks anders is dan een mogelijkheid tot epub downloads, dus daar is ook nog wel wat mooiers voor te maken...
Vind vooral de snelheid van het apparaat wonderbaarlijk, beetje browsen is nog goed te doen! Ook het kleinste font bevalt mij erg goed in vergelijk met de andere Sony readers die ik gezien heb, kleiner hoeft van mij niet en zo past er al een behoorlijk bult tekst op een pagina _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
Net het hoesje voor de PRS-T1 binnen gekregen. Nou ja, hoesje... Een ongelofelijk goedkoop spuuglelijk plastic ding. Gaat dus per omgaande terug. De afzetters durven er nog € 35 voor te vragen, € 1 zou nog zwaar overvraagd zijn. Snap niet dat Sony dat onder eigen naam uit durft te brengen, schandalig gewoon. Een echter afrader dus.

Ik wacht wel op de beschikbaarheid van een betere cover. Nou ja, beter is het al heel, heel snel, ik bedoel natuurlijk een goede cover. Bij m'n BeBook Club heb ik een goede van leer voor € 25 (STYLZ Milano), dus zoiets maar van voor de PRS-T1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jarnold
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-06 12:02
Ik vroeg me af of mensen ervaring hebben met het opzoeken van woorden vanuit je e-book op internet (Google en Wikipedia). Reden waarom ik deze e-reader zou willen aanschaffen is om snel naar de Google Translate pagina te kunnen om woorden/zinnen te vertalen (de vooraf geïnstalleerde woordenboeken gaan niet voldoen helaas). Gaat dit gemakkelijk en is eventueel in de opties aan te passen zodat je niet naar bijv. Wikipedia gaat maar rechtstreeks naar Google Translate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefkeDB
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 03-08-2023
Ben aan pagina 115 van m'n eerste boek en heb nog van geen enkele bug last gehad. Het bijbestelde hoesje bij Bol was niet voorradig, dus geannuleerd en gewoon hier in de Sony winkel gekocht. Wel een lelijk ding, maar het werkt. Alleen die weerkaatsing op de rand ! Wie ontwerpt nu zoiets. Die wifi functie is wel aardig, maar in de praktijk gaat dit weinig worden gebruikt. Ga wel naar de mobiel versies van websites, dat geeft een veel beter resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasoo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-06 12:43
pe1dnn schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 13:11:
Net het hoesje voor de PRS-T1 binnen gekregen. Nou ja, hoesje... Een ongelofelijk goedkoop spuuglelijk plastic ding. Gaat dus per omgaande terug. De afzetters durven er nog € 35 voor te vragen, € 1 zou nog zwaar overvraagd zijn. Snap niet dat Sony dat onder eigen naam uit durft te brengen, schandalig gewoon. Een echter afrader dus.

Ik wacht wel op de beschikbaarheid van een betere cover. Nou ja, beter is het al heel, heel snel, ik bedoel natuurlijk een goede cover. Bij m'n BeBook Club heb ik een goede van leer voor € 25 (STYLZ Milano), dus zoiets maar van voor de PRS-T1.
Ik vind het hoesje juist heel mooi. Chique uitstraling. Het is overigens niet helemaal van plastic; de flap is een combinatie van een soort rubber en leer. Als het op tafel ligt, heeft het wat weg van een Moleskine-boekje.

[ Voor 5% gewijzigd door thomasoo op 25-10-2011 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psionboy
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03-08 21:03
thomasoo schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 14:49:
[...]

Ik vind het hoesje juist heel mooi. Chique uitstraling. Het is overigens niet helemaal van plastic; de flap is een combinatie van een soort rubber en leer. Als het op tafel ligt, heeft het wat weg van een Moleskine-boekje.
Inderdaad het is een prijzig hoesje maar zit er netjes uit. Tot heden het beste wat op de markt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelly
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-09 14:43

jelly

Arch Linux

Ik heb nu al een een paar dagen de e-reader. Hij leest heel goed in zonlicht en met genoeg licht. Nog geen crashes gehad, al duurt het heel soms lang om boeken te laden. Leest lekker weg nu al een boek uit en heb er ook samenvattingen van mezelf op gezet.

Het nadeel van mijn zelfgemaakte samenvattingen zijn, dat ze bij het inzoomen niet helemaal goed gaat met bullets en opsommingen.

Ook heb ik met behulp van calibre nieuwsfeeds erop gezet, werkt ook wel goed o.a. tweakers is beschikbaar.
Hier is trouwens nog een link voor meerdere recipes voor calibre. Wel vindt ik calibre erg traag met het converteren en overzetten van ebooks hij verbruikt 100% bij converteren, beetje jammer hopelijk zijn de nieuwe versies sneller :)

*jelly gaat ook eens op zoek naar een calibre topic op tweakers.

Keep it simple stupid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xi-s
  • Laatst online: 09-09 17:58
Tot dusver bevalt m'n reader echt prima. Ik heb gelukkig nog geen last gehad van freezes. Laat dat natuurlijk maar zo blijven. Aan echt lezen zal ik de komende dagen niet meer toe gaan komen, maar het gebruik gaat nu over naar het papier besparen door alle pdf'jes die ik deze tentamenperiode nodig heb op m'n reader te lezen. :)

Oh, en ik kon het niet laten om te proberen er wat apps op te draaien. Haha.
*klik*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
supersniper schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 21:09:
Tot dusver bevalt m'n reader echt prima. Ik heb gelukkig nog geen last gehad van freezes. Laat dat natuurlijk maar zo blijven. Aan echt lezen zal ik de komende dagen niet meer toe gaan komen, maar het gebruik gaat nu over naar het papier besparen door alle pdf'jes die ik deze tentamenperiode nodig heb op m'n reader te lezen. :)

*klik*
Haha, dat is wel heel vet. Wil dat een beetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
jarnold schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 13:34:
Ik vroeg me af of mensen ervaring hebben met het opzoeken van woorden vanuit je e-book op internet (Google en Wikipedia). Reden waarom ik deze e-reader zou willen aanschaffen is om snel naar de Google Translate pagina te kunnen om woorden/zinnen te vertalen (de vooraf geïnstalleerde woordenboeken gaan niet voldoen helaas). Gaat dit gemakkelijk en is eventueel in de opties aan te passen zodat je niet naar bijv. Wikipedia gaat maar rechtstreeks naar Google Translate?
Nee, afaik niet.
pe1dnn schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 13:11:

Ik wacht ook op nieuw hoesjes. Het moet er per se eentje met lampje zijn, en naast die van Sony zelf is er volgens mij geen op de markt. Hopelijk komt daar snel verandering in; moet toch lukken als die van Sony zo slecht is.

[ Voor 43% gewijzigd door RoD op 26-10-2011 03:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09-09 08:20
Ik heb heel lang getwijfeld over de keuze tussen een Kindle 4 en de Sony maar het gaat toch de Sony worden. Eventuele bugs in de firmware zullen asap wel opgelost worden.

Vraag, begrijp ik het goed als ik zeg dat je voor "gedownloade" epubs in principe geen software nodig hebt?

Ik heb het liefst zo weinig mogelijk software op mijn computer. Calibre heb ik al wel geïnstalleerd overigens en ik heb ook al een goede 4000 ebooks godownload :o

[ Voor 22% gewijzigd door havana op 26-10-2011 09:43 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
havana schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 09:42:
Ik heb heel lang getwijfeld over de keuze tussen een Kindle 4 en de Sony maar het gaat toch de Sony worden. Eventuele bugs in de firmware zullen asap wel opgelost worden.

Vraag, begrijp ik het goed als ik zeg dat je voor "gedownloade" epubs in principe geen software nodig hebt?

Ik heb het liefst zo weinig mogelijk software op mijn computer. Calibre heb ik al wel geïnstalleerd overigens en ik heb ook al een goede 4000 ebooks godownload :o
Je kan ze er voor zover ik weet gewoon naartoe slepen (bij de 650 iig wel, en ik ga er vanuit dat ze dat zo hebben gelaten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xi-s
  • Laatst online: 09-09 17:58
Cyleo schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 23:41:
[...]

Haha, dat is wel heel vet. Wil dat een beetje?
Werkt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
havana schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 09:42:

Kan gewoon met drag and drop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey88
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-09 17:58
Is het met de recente hack mogelijk om een beter Engels Nederlands woordenboek te downloaden ?

Het is namelijk maar een pocket edition die van dale heeft geleverd en kom regelmatig tegen dat hij woorden dus in zijn geheel niet kent. Met de Engels-Engels woordenboek kom ik vaak een stuk verder omdat die bijna altijd het woord kent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Ik ben idd ook wel nieuwsgierig of je woordenboeken kan customizen. De Aldiko reader op mijn telefoon heeft wmb een veel fijner woordenboek aan boord.
Bij de sony is het zo dat wanneer ìk het woord niet ken, de pocketvandale het waarschijnlijk ook niet kent :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Ik heb de Sony besteld bij Coolblue. Morgen ophalen in Groningen (daar woon ik ook, beetje onzin om de postbode langs te laten komen). Ik heb "uiteraard" gekozen voor de white versie :P

Nu nog een mooi hoesje (bij voorkeur met lampje), anyone?

[ Voor 13% gewijzigd door havana op 27-10-2011 08:41 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diver99
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-06 15:45
binnenkort(eind november) bij Geckocovers.
Zit ik ook op te wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Je kan natuurlijk ook het "gewone" hoesje bij Geckocovers kopen en er zelf een lampje bij kopen. Dealextreme heeft goedkope lampjes. Ik heb liever een all-in-one, maar ik wil eigenlijk niet tot eind november wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Ik hoop dat een bedrijf komt die het idee van de kindle touch cover combineert. Prachtig design om zo de led weg te werken <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 14:06:
Die van mij zijn terug naar BOL,ik ben het early adopter en daardoor dus slachtoffer worden zijn van bugs een beetje zat.
Men zal nooit op een site gaan zeggen dat er problemen zijn want dat betekent dat Sony willens en wetens,net als alle shops, een reader verkopen met problemen terwijl ze zich nu kunnen verstoppen achter,wij weten van niets.
Waar gehakt wordt vallen spaanders maar dit ondermijnt mijn vertrouwen in Sony ernstig.
Als je je product een weekje had laten testen door betatesters had je dit kunnen weten.
De belofte van een update zegt me niets over wanneer die update dan komt.
Ik ga me niet ergeren tijdens het lezen aan een oplossing die "ooit" komt.
Bol erkent iets meer nu :

Geachte heer,

Wij begrijpen dat het vervelend is dat u en anderen een probleem ervaren met de nieuwe e-reader van Sony. Uiteraard hopen wij dat Sony spoedig nieuwe firmware uitbrengt en dat dit probleem hiermee verholpen zal zijn. Wij sturen uw melding door naar de betreffende afdeling zodat deze hierover eventueel contact op kan nemen met Sony.
Onze welgemeende excuses voor het ongemak.
Met vriendelijke groet,
Tom
bol.com Klantenservice

En om het leed allemaal goed te maken een kadobon van 2,50.
Voor mij is het voorlopig opgelost, de 650 doet het prima,ik wilde eens wat anders uitproberen,we gaan nu gewoon wachten op de gebruikers reviews van de Kindle,maar dan wel die van mensen die echt met het apparaat gewerkt hebben en niet die er een kwartier mee spelen voor een filmpje om er dan later achter te komen dat er een probleem is,dus de eerste reader die uitkomt en goed is, is voor ikke, en Sony kennende qua reputaties van updates,gaat het geen sony meer worden,zeker niet zolang er mensen rondlopen die zoiets hebben van, nou dan stop ik een paperclip er in en dan werkt ie weer.
Had de uitvinder nooit bedacht van zijn paperclip dat het nog eens een officiele Sony reset tool zou worden. _/-\o_
Ik had ook 1 keer het Blaader/Freeze probleem en heb daar gewoon melding van gemaakt bij sony met een e-mail.
Dit was hun antwoord:
Uw referentienummer

Geachte mevrouw van der ..........

Allereerst dank voor het schrijven naar het Sony Consumenten Information Centrum.
Naar aanleiding van uw email adviseren wij u het volgende;

Dit probleemzal worden verholpen met updates, echter is het nog niet bekend wanneer deze precies uitkomen.

Onze excuses voor het ongemak.

Dus er komt nu dat toegezegd een firmware update alleen is de datum nog niet bekend en hiermee is het probleem dus bij Sony officieel bekent .
Ik dacht ik geef het even door ................. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier nog steeds geen last van freezes of andere problemen.
Vandaag bij de Hema een hoesje gehaald, en meteen maar even gemod.
Overbodige lusjes en straps verwijderd, simpel ding, eigenlijk gewoon een sleeve met een rits.
Is voldoende voor nu

(Sent from my PRS-T1) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
bitflusher schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 13:21:
Ahum... OEPS...

Heb de inhoud van de enable-adb.zip gedraaid, dat was een heel slecht plan.
De reader zit nu in een infinite boot loop. uitzetten of resetten (via gaatje) helpt niet. Oranje lampje knippert bij de power button.
In het "schremfreeze" topic stond het volgende over het herstellen van de firmware na het spelen met android hacks:
sjaool schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 19:49:
Er bestaat een Rescue Set dus terugzetten moet geen probleem zijn.
Ik heb alleen niet kunnen controleren of dit ook echt werkt.
Misschien werkt dat, of heb je hem al weer aan de praat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-09 10:11

Steef

GoT's Most Eaten

Heeft iemand hier al een poging gedaan om de PRS-T1 de rooten om te kijken welke android apps willen werken?

Ik denk hierbij voornamelijk aan:
- wordfeud
- kindle-app

*edit*

ik ben blind :F
supersniper schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 21:09:

*klik*
Ik ben lichterlijk de weg kwijt in de zoektoch naar de oplossing met de beste e-book standaard ondersteuning, en ben op zoek naar mogelijkheden.

- android device rooten + kindle-app ?
- kindle + calibre ?
- ?

[ Voor 44% gewijzigd door Steef op 27-10-2011 23:41 ]

Sony A7III | Sony 24 - 105 G | Sigma 100 - 400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Ik heb 'm binnen. Gelukkig heeft de mijne de nieuwere firmware dus geen problemen met freezes.

Ik heb er al een stuk of 150 boeken opgezet en meteen al een vraag: is er een manier om de achterflaptekst van het boek te bekijken?

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:49
havana schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 13:05:
Ik heb 'm binnen. Gelukkig heeft de mijne de nieuwere firmware dus geen problemen met freezes.

Ik heb er al een stuk of 150 boeken opgezet en meteen al een vraag: is er een manier om de achterflaptekst van het boek te bekijken?
Ehm, de nieuwere firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Cyleo schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 15:39:
Ik hoop dat een bedrijf komt die het idee van de kindle touch cover combineert. Prachtig design om zo de led weg te werken <3
Als ze maar niet op het idee komen om de prijs ook te kopiëren, voor de rest ben ik het met je eens :>
havana schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 13:05:

Volgens mij kan je niets veranderen aan de manier waarop een boek wordt getoond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcoR
  • Niet online
Na net geen weekje in het bezit te zijn geweest van een T1 (afgelopen zaterdag gekocht) vandaag weer teruggebracht omdat ik een van de winnaars ben van de Tweakers.net/Bol.com actie. Gelukkig begrepen ze het in de winkel volkomen (gewoon netjes uitgelegd en zonder problemen de 150 euro teruggekregen, nette service!).

Met de eerste totaal geen problemen gehad (stond wel de 'nieuwere' firmware op en geen last gehad van freezes of andere problemen), kan niet wachten tot mijn gewonnen reader binnen is :). Ben een kort weekje in Duitsland geweest en heb daar de T1 gebruikt om mijn mail mee te checken, ging prima. Snel internet, pagina's laden vrij vlot (nu.nl, tweakers.net en gmail gebruikt).

Nu maar hopen dat mijn 'gewonnen' reader er snel is. Prima apparaat en een grote stap voorwaarts ten opzichte van mijn oude PRS-300 en de Cybook Opus die ik heb gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Nou, ik heb geen last van freezes, maar de baterij loopt hier wel heel erg snel leeg. Eerder was ie uit zichzelf al binnen een paar dagen leeg, en nu moet ik na een dag alweer opladen. Wifi staat welliswaar aan (of nouja, op standby), maar zo snel mag de batterij niet leeg gaan.

Maar eens even testen wat er gebeurt als ik wifi volledig uitzet.

[ Voor 11% gewijzigd door RoD op 28-10-2011 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capsaicin
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Ik twijfel nogal over de kleur. Zwart reflecteert, wit oogt verwelkt/ mat/ grijzig, terwijl rood tegen roze aanleunt en vrij vrouwelijk aandoet. Help! :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zwart is best mooi, en reflecteert niet meer dan de andere kleuren, ik neem aan dat het allemaal hoogglans is.
Ik heb er met mijn zwarte iig geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Capsaicin schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 19:07
Ik twijfel nogal over de kleur. Zwart reflecteert, wit oogt verwelkt/ mat/ grijzig, terwijl rood tegen roze aanleunt en vrij vrouwelijk aandoet. Help! :'(
Kleur blijft natuurlijk een kwestie van persoonlijke smaak. Maar heb je de kleuren ook in het echt gezien?

Ze zijn inderdaad allemaal hoogglans en voor buiten lezen lijkt me de witte de minst geschikte.
Binnen zal er minder verschil zijn.

Ik had al een (mat)zwarte PRS-650. Toen ik de zwarte PRS-T1 zag, viel me die tegen.
Maar misschien wilde ik onbewust ook weleens iets anders ... :)
De witte viel om ook jouw reden af.

Dat rode is niet echt rood, maar een soort magenta metallic. Er zit diepte in die kleur. Het aluminium is inderdaad roze. Die 'rode' vind ik erg mooi en een chique uitstraling hebben en heb daarom die kleur gekozen. Voor mij doet ie niet vrouwelijk aan.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2011 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Gisteren en vandaag al flink wat uurtjes gelezen. Bevalt voor alsnog prima. Ook vrij ongelofelijk welke Nederlandse boeken je allemaal "gratis" kunt vinden... :D

Ik lees nu het nieuwe boek van Herman Koch :)

Er is alleen één probleem.... mijn vrouw is er ook erg blij mee. Ik denk dus dat er binnenkort een 2e bij gaat komen.

[ Voor 16% gewijzigd door havana op 29-10-2011 13:29 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Herkenbaar. Mijn vriendin heeft direct de volgende dag ook eentje gekocht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoD schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 13:31:
Herkenbaar. Mijn vriendin heeft direct de volgende dag ook eentje gekocht :P
Die van mij moet die "rommel" niet en houdt het bij haar Bebook one terwijl ze mijn 650 kon krijgen.
Begrijpt ook niet waarom ik de prs-T1 koos," je had toch al 3 readers... als ik mail wil checken dan doe ik dat op mijn pc,en wil ik lezen dan wil ik lezen."
Uiteraard heeft ze ook geen smartphone, en als ik voorzichtig opper dat er T1 en een mogelijkheid op zit om niet alles in hoofdletters te sms-en is het simpele antwoord,verandert niets aan de inhoud van de sms.
Zie ik een mooie tv en kan ik daar helemaal, nou ja je weet wel .. "worden daar de programma's beter van dan ? " dus je begrijpt de smakelijke Glimlach toen er 2 naar Bol terug gingen, "zo schat, heb je je mooi 370 euro bespaard."
Er staat nog net geen telraam op haar buro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop dat ze verder wel lief is, want dit zijn natuurlijk wel erg grote nadelen :P
Gisteren/vannacht m'n eerste vastloper gehad.
Ik was aan het lezen en na een swipe gebeurde er in eerste instantie niks, dus ik swipete nog een keer en nog een keer, vrij snel achter elkaar. Vervolgens kreeg ik de refresh pijlen in beeld, niet draaiend, en begon het scherm te knipperen.
Na reset opnieuw gestart en verder geen probleem.
Het lijkt op wat ik ook wel meemaakte met m'n PRS-505 prs+, die wilde ok nog wel eens freezen, en lang doen over een pageturn naarmate de accu verder leegraakte, maar daar was het altijd een kwestie van wachten. Misschien bij de T1 ook wel, maar daar had ik op dat moment het geduld niet voor :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 16:31

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

havana schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 13:28:
Er is alleen één probleem.... mijn vrouw is er ook erg blij mee. Ik denk dus dat er binnenkort een 2e bij gaat komen.
Een 2e vrouw? Maakt het probleem alleen maar groter... :+

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een tip:

Wil je maximaal contrast?

Contrast : 127
Helderheid: -126

(helderheid op -127 en de achtergrond wordt ineens een klap grijzer)
Er moet modulo 1 verschil blijven; dus Contrast: 100, dan Helderheid -99 etc.

Deze instelling wordt onder 'Op maat' bewaard.

Alles tussen die 0/0 en 127/-126 blijft een compromis qua lettercontrast en achtergrondkleur.

3. nadelen van deze instelling voor in ieder geval ePubs en PDF's:
a. plaatjes worden helemaal zwart
b. de letters 'brokkelen' een beetje af;
pas bij gemiddeld grote letters vind ik dat enigszins acceptabel, maar dat is natuurlijk persoonlijk
c. per eBook in te stellen

Dus eigenlijk alleen geschikt voor platte tekst.
Ik zou zeggen: probeer het eens en vergelijk met 0/0 (origineel)
Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben.

Succes en veel leesplezier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey88
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-09 17:58
Sommige sites zo als Facebook laden alleen maar als mobiele site
is hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
klikken op de link met "laden als desktop site"? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Wifi uitgezet, maar na anderhalve dag zit ik nog maar op 2 streepjes batterij, terwijl ik misschien 2 uurtjes gelezen heb in totaal. Hoe doet de batterij het bij jullie het? Dit is in ieder geval niet wat ik verwacht had op basis van de specs, dus ik zit er aan te denken om em terug te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcoR
  • Niet online
RoD schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 10:45:
Wifi uitgezet, maar na anderhalve dag zit ik nog maar op 2 streepjes batterij, terwijl ik misschien 2 uurtjes gelezen heb in totaal. Hoe doet de batterij het bij jullie het? Dit is in ieder geval niet wat ik verwacht had op basis van de specs, dus ik zit er aan te denken om em terug te brengen.
Klinkt inderdaad niet goed. Ik heb de mijne in totaal 6 dagen iedere dag gebruikt voor lezen (ongeveer 1 tot 2 uur per dag) en mail checken (dus wifi aan en veel pagina's laden/refreshen) en aan het eind stond de batterijindicator nog steeds helemaal vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
RoD schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 10:45:
Anderhalf uur later.. nog maar één streepje over 8)7 Ik ga een reboot proberen, want Android wil het nog wel eens softwarematig verklooien met de batterij, maar als dat niet helpt gaat ie terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Die van mij is vorige week ergens opgeladen en ik lees een half uurtje per dag ongeveer en ik heb in totaal iets van een half uurtje internet gebruikt. De batterij indicator heeft nog alle balkjes. Ik denk dat er met die van jou iets mis is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
  • Laatst online: 12-09 13:06
RoD schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 12:31:
[...]

Anderhalf uur later.. nog maar één streepje over 8)7 Ik ga een reboot proberen, want Android wil het nog wel eens softwarematig verklooien met de batterij, maar als dat niet helpt gaat ie terug.
Hmmm...battery drain en android.....waar heb ik dat meer gezien...komt helaas veel vaker voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik zit zelf sterk over de aanschaf van een ereader te denken en de PRS-T1 lijkt mij een ideale kandidaat. Maar wat ik me afvraag: bij het verversen van het scherm wordt het hele scherm steeds zwart, wordt dat na verloop van tijd niet vreselijk storend? Ik snap dat dit waarschijnlijk voor alle e-ink schermen geldt, maar op filmpjes ziet het er een beetje suf uit.. alsof je met een een of andere antieke techniek bezig bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02:10

sjaool

Every life should have 9 cats

Het omslaan van een bladzijde van een echt boek is ook een suffe aangelegenheid maar er zijn toch miljoenen mensen die dit doen. ;)

Het zwart worden van het scherm duurt maar een fractie van een seconde en is echt niet storend.
Als je eenmaal een paar pagina's op een e-reader gelezen hebt wil je nooit meer een boek op een ander soort scherm lezen.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
sjaool schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 17:19:
Het omslaan van een bladzijde van een echt boek is ook een suffe aangelegenheid maar er zijn toch miljoenen mensen die dit doen. ;)
Goed punt :)
Het zwart worden van het scherm duurt maar een fractie van een seconde en is echt niet storend.
Als je eenmaal een paar pagina's op een e-reader gelezen hebt wil je nooit meer een boek op een ander soort scherm lezen.
Een backlit LCD leek me inderdaad ook geen wenselijk alternatief (alhoewel ik ook wel boeken heb gelezen vanaf het groen verlichte 160x160 scherm van m'n Palm PDA). Deze week maar eens kijken of ik ergens in een winkel een hands-on kan doen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scherm op zwart is zo kort dat het echt niet storend is. Zeker op de T1 gaan pageturns zo belachelijk vlot dat je je er echt niet aan irriteert. Als ik het vergelijk met m'n 505, dan is die laatste gewoon een stuk langzamer.
Ook het scherm van de T1 is een stuk helderder, maar de 505 heeft geen reset knop, en om eerlijk te zijn, heb ik die op die reader ook nog nooit nodig gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

havana schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 13:28:
Hier kwam er ook heel snel een tweede, we hadden eerst bedacht om om de beurt te lezen, maar dat is niet helemaal ideaal , thuis lukt het wel omdat we niet dezelfde leestijden hebben, maar toen we op vakantie waren was het wel wat gedoe en toen maar eentje aan mijn vrouw cadeau gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
RoD schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 12:31:
[...]

Ben bang dat mijn sony er ook last van heeft. Maar men zegt ook dat accu's vaak hun volle sterkte hebben na 3-4 keer opladen. Dat doe ik dus eerst maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 18:51:
Een tip:

Wil je maximaal contrast?
Gewoon in de css met calibre alles op BOLD zetten,maximaal donker en geen nadelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
kielkiel schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 18:59:
[...]

Ben bang dat mijn sony er ook last van heeft. Maar men zegt ook dat accu's vaak hun volle sterkte hebben na 3-4 keer opladen. Dat doe ik dus eerst maar.
Zo'n groot verschil mag echter niet voorkomen. Maargoed, ik geef het ding ook nog een kans. Vanmiddag gereboot en opgeladen, en nu afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
RoD schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 23:09:
[...]

Zo'n groot verschil mag echter niet voorkomen. Maargoed, ik geef het ding ook nog een kans. Vanmiddag gereboot en opgeladen, en nu afwachten.
Inderdaad, ik ga er nu ook niet vanuit dat ie bijvoorbeeld ineens 3 weken haalt. Maar zoals je zelf zegt: je geeft hem nog een kans :-) t is alleen erg vervelend. Mijn tablet (asus transformer) heeft er ook al last van. Nu heb ik 2 gadgets die stroom verliezen :(

Kan je omschrijven hoe intensief je je apparaat gebruikt?

[ Voor 5% gewijzigd door kielkiel op 31-10-2011 09:51 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 19 Laatste

Let op:
Berichten over bestellingen, prijzen en winkels graag in een daarvoor bestemd topic in Telecomproviders.