Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17-07 09:36
EcoR schreef op maandag 28 november 2011 @ 22:43:
[...]

Bij onze Hema (Leiden) ligt hij bij de computerspullen (heet geloof ik officieel een 'media-hoes'oid.
Ik kan hem niet op de Hema-site vinden, maar hij lijkt best wel op deze laptophoes, maar is dan iets kleiner en heeft nog een draaglusje:

[afbeelding]
Thanks, vanmiddag maar eens kijken :)

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Def_Os
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-11-2014

Def_Os

Erjuh!

Bedankt voor de tip voor de Hema-hoes, Tweakertjes. Hij past perfect en is precies wat ik zocht. En dat voor 4,95EUR!

Anyone who's ever played a part // They wouldn't turn around and hate it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxfile
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-11-2024

xxfile

\/ It's me \/

Voor transport heb ik diegene van Case Logic en deze was 20 euro bij de MM. Hij voelt echt goed stevig aan wat bij mij absoluut de primaire voorwaarde was. USB-lampje van 1,49 van de Action past er prima op, dus kan hem ook gebruiken om zo mee te lezen in het donker :)
Maar in den beginnen is deze hoes puur voor transport :)

Nieuw, nu met Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
xxfile, wat voor lampje is dat? Heb je een foto?

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxfile
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-11-2024

xxfile

\/ It's me \/

Beetje grote afbeelding, maar dan zie je wel iig hoe dat lampje eruit ziet :)
Afbeeldingslocatie: http://www.gezinswinkel.nl/media/catalog/product/cache/2/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/u/l/ulife013100_02_l.jpg

Er zit een schuifje (removable book clip) bij en een klemmetje (removable alligator clip en deze zit er nu omheen op deze afbeelding), waarmee je hem overal kan klemmen. Ik heb dan de grijze, maar dat maakt me heel weinig uit welke kleur die lamp heeft. Hij moet licht geven en dat doet ie :P

Je ziet aan de rechterkant dat er een klein klepje te zien is en daar zit dan de USB-aansluiting, waarmee je het lampje kunt opladen :)

[ Voor 11% gewijzigd door xxfile op 29-11-2011 14:14 ]

Nieuw, nu met Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:16
Def_Os schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 09:35:
Bedankt voor de tip voor de Hema-hoes, Tweakertjes. Hij past perfect en is precies wat ik zocht. En dat voor 4,95EUR!
Ik vraag aan me vrouw of ze die voor mij wil halen.. zegt ze: Die heb ik al gehaald....
eehhmmzz.. hoezo dan? Nou, voor Sinterklaas :+

Iemand nog een idee wat mijn andere kado's kan zijn? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebk71
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05:57
maniak schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 14:39:
[...]

Ik vraag aan me vrouw of ze die voor mij wil halen.. zegt ze: Die heb ik al gehaald....
eehhmmzz.. hoezo dan? Nou, voor Sinterklaas :+

Iemand nog een idee wat mijn andere kado's kan zijn? :P
Je vrouw wil het nooit met mij over jou hebben als we een rendez vous hebben....... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golem501
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-04 07:32
Prima dat hoesje van de Hema! Bedankt voor de tip! De caselogic ziet er ook zeker mooi en stevig(er) uit maar zo vaak loop ik er ws toch niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golem501
Hmm.. Ik heb dat Sony reader programma geïnstalleerd vanaf m'n PRS-T1. Als ik m'n reader nu aan m'n laptop hang in transfer mode dan wil het PC programma de 1ste update installeren. Als ik dan akoord ga met de voorwaarden zegt het programma dat er een ander programma actief is en dat ik alle programma's moet sluiten. Vervolgens reageert het reader PC programma niet meer :-(

Dit gebeurt echt elke keer. :?
Iemand enig idee wat ik fout doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 202651

Geen idee wat je verkeerd doet.
Ik had ook problemen met het programma, het wilde gewoon niet goed werken als ik een sd-kaart in de T1 had zitten. Probeer het eens zonder sd-kaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelly
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-06 20:38

jelly

Arch Linux

mphilipp schreef op maandag 28 november 2011 @ 22:45:
[...]

Ik had idd al geconludeerd dat PDF niet echt geschikt is voor e-readers, anders hadden die anderen het ook wel beter gedaan. Het leek me alleen een handy ding voor dat soort zaken. Ik heb een shitload aan ICT boeken als PDF. Ook een aantal in epub, maar heel veel in PDF. Dan is het handig als je een goedkoop tablet achtig ding hebt om ze te lezen. Een e-reader leek me perfect, maar het bladert gewoon niet handig. En een tablet is een beetje duâh om als veredelde manual-reader te gebruiken.

Maar mijn vraag is dus beantwoord. Als ik een goedkoop tabletje op de kop kan tikken, pak ik die wel. Dank allemaal!
Met de 2 column view vind ik pdf's wel te lezen op de Sony reader.

Keep it simple stupid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:30
Je kunt ook proberen te reflowen met bijvoorbeeld Calibre. Met een ingewikkelde PDF zal het een strijd zijn, maar met een eenvoudige is het zo gebeurd.

[ Voor 30% gewijzigd door - J.W. - op 30-11-2011 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golem501
Anoniem: 202651 schreef op woensdag 30 november 2011 @ 07:50:
Geen idee wat je verkeerd doet.
Ik had ook problemen met het programma, het wilde gewoon niet goed werken als ik een sd-kaart in de T1 had zitten. Probeer het eens zonder sd-kaartje.
Geen SD kaartje.

Ik plug m'n PRS-T1 in. Druk op data overdracht. M'n PC start Reader-PC op en wil een update installeren. Ik selecteer english (menu heb ik engels staan) en dan krijg ik die melding. Ik zal eens kijken of ik vanavond een screenshot kan maken.
Daarna is PC-reader ook bevroren (reageert niet) en die moet ik "close now" doen.
Calibre werkt wel gewoon om boeken toe te voegen etc.

Moet de PRS-T1 uit staan ofzo voor je dataoverdracht begint? Nee toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-07 19:08

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

- J.W. - schreef op woensdag 30 november 2011 @ 11:29:
Je kunt ook proberen te reflowen met bijvoorbeeld Calibre. Met een ingewikkelde PDF zal het een strijd zijn, maar met een eenvoudige is het zo gebeurd.
Kan je dan niet gewoon zelf een epub maken? Of is dat makkelijker gezegd dan gedaan?

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
IStealYourGun schreef op woensdag 30 november 2011 @ 12:34:
[...]

Kan je dan niet gewoon zelf een epub maken? Of is dat makkelijker gezegd dan gedaan?
Idd, bijvoorbeeld converteren naar ePub. Als de PDF vol met tabellen, figuren, notes, kollomen, etc staat is dat niet zo makkelijk, maar een "simpele" PDF geeft automatisch een fatsoenlijke ePub.

[ Voor 7% gewijzigd door - J.W. - op 30-11-2011 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-07 13:55
- J.W. - schreef op woensdag 30 november 2011 @ 12:38:
[...]

Idd, bijvoorbeeld converteren naar ePub. Als de PDF vol met tabellen, figuren, notes, kollomen, etc staat is dat niet zo makkelijk, maar een "simpele" PDF geeft automatisch een fatsoenlijke ePub.
Is erg afhankelijk van de opmaak. Sommige pdf's hebben ook nog eens geen tekstlaag en dan kun je er weinig mee. Het enige wat dan helpt is als pdf afdrukken op a5 oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
Cyleo schreef op woensdag 30 november 2011 @ 12:47:
[...]

Is erg afhankelijk van de opmaak. Sommige pdf's hebben ook nog eens geen tekstlaag en dan kun je er weinig mee. Het enige wat dan helpt is als pdf afdrukken op a5 oid.
Je kunt nog OCR achtige dingen proberen, maar ingescande PDF's etc vallen niet in de categorie "makkelijk" idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golem501
golem501 schreef op woensdag 30 november 2011 @ 12:25:
[...]

Geen SD kaartje.

Ik plug m'n PRS-T1 in. Druk op data overdracht. M'n PC start Reader-PC op en wil een update installeren. Ik selecteer english (menu heb ik engels staan) en dan krijg ik die melding. Ik zal eens kijken of ik vanavond een screenshot kan maken.
Daarna is PC-reader ook bevroren (reageert niet) en die moet ik "close now" doen.
Calibre werkt wel gewoon om boeken toe te voegen etc.

Moet de PRS-T1 uit staan ofzo voor je dataoverdracht begint? Nee toch?
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/photo/my-images/256/prst1updateerror.jpg/

<ed> Waarom verschijnt de afbeelding niet?

[ Voor 3% gewijzigd door golem501 op 30-11-2011 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

weird, lukte mij ook niet.

Afbeeldingslocatie: http://img256.imageshack.us/img256/7261/prst1updateerror.jpg

rechtermuis -> kopieer afbeeldingslocatie
dan lukt het wel

[ Voor 142% gewijzigd door Anoniem: 202651 op 30-11-2011 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Laatst online: 23:03

sphere

Debian abuser

Mag je hier leuteren over accesoires? Ik zie hier allerlei mensen plaatjes van dode koe plempen alsmede lampjes, maar problemen e.d. mogen weer niet :P Voor je het weet word je vriendelijk verzocht op te RoDten :+

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-04 22:19
sphere schreef op woensdag 30 november 2011 @ 21:46:
Mag je hier leuteren over accesoires? Ik zie hier allerlei mensen plaatjes van dode koe plempen alsmede lampjes, maar problemen e.d. mogen weer niet :P Voor je het weet word je vriendelijk verzocht op te RoDten :+
Voor problemen is een apart topic, voor accessoires niet. Als het uit de hand loopt van komt dat er vanzelf. Aan de andere kant, waar moet je het hier dan over hebben...

Overigens nog bedankt voor de tip over de Action lampjes! Werkt prima!
Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/31Se5s-T1hL._SS400_.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door pe1dnn op 30-11-2011 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

golem501 schreef op zondag 27 november 2011 @ 20:00:
Zo'n ding inderdaad. Ik vroeg me af of dat bij de adapter ofzo hoorde. Geen idee waarom ik het erbij kreeg... misschien toch eens mee terug... ik heb er verder toch weinig aan 8)7
Zo kom je wel van je ouwe meuk af, gewoon weggeven als iemand wat koopt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pe1dnn schreef op woensdag 30 november 2011 @ 22:07:
[...]
Voor problemen is een apart topic, voor accessoires niet. Als het uit de hand loopt van komt dat er vanzelf. Aan de andere kant, waar moet je het hier dan over hebben...
de ellende is gewoon dat een moderator het heel heel nuttig vond alle ereader topics te splitsen. Nu gaat het in het amazon kindle forum al over lampjes en hoezen en hier ook 8)7

al die losse topics moeten gewoon weer in 1 ereader topic, maar ik bemoei me er maar niet meer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
@Dikkiedikdik Volgens mij hoort kritiek op de moderatie ook ergens anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golem501
Volgens mij zijn de regels redelijk duidelijk.

Prijzen, bestellingen etc. Onder Telecom providers.
Ervaringen hier -> Behalve het specifieke blader probleem. Aangezien dit een serieuze bug is in het apparaat is hiervoor een apart topic geopend.
Commentaar op mods via PM of mail.

Andere problemen, ervaringen, accessoires mogen wel hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golem501
Anoniem: 202651 schreef op woensdag 30 november 2011 @ 19:42:
weird, lukte mij ook niet.

[afbeelding]

rechtermuis -> kopieer afbeeldingslocatie
dan lukt het wel
Oké er zit dus iets fout in reader voor PC.
Ik heb reader PC opgestart (zonder PRS-T1 aan de USB). Het Callibre handbook (epub formaat) toegevoegd aan de boeken in reader PC.
De PRS-T1 met USB in dataoverdracht mode aangesloten.
Nu weer geupdate en zie hier... PC reader sloot netjes af bij het updaten en de reader is geupdate.

Reader voor PC hangt ondertussen wel weer |:( (Not responding)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golem501
Volgende vraagje -> Als ik de PRS-T1 in dataoverdracht mode aan de PC hang krijg ik soms gewoon m'n home screen (en dus alle functionaliteit) terwijl Calibre enzo nog wel gewoon werkt, dus ik kan lezen etc. maar ook boeken overzetten.
Terwijl andere keren er een dataoverdracht scherm komt... "do not disconnect" ofzo.

Is dit iemand anders ook opgevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
golem501 schreef op woensdag 30 november 2011 @ 22:28:
Reader voor PC hangt ondertussen wel weer |:( (Not responding)
Is het probleem niet je virus scanner? Ik bedoel dat die druk aan het scannen is en je drive bezet houdt terwijl de update probeert de reader vrij te maken van gebruik. Ik gebruik MSE en had geen enkel probleem met noch de update, noch met Calibre met mijn PRS-T1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golem501
pe1dnn schreef op woensdag 30 november 2011 @ 22:37:
[...]
Is het probleem niet je virus scanner? Ik bedoel dat die druk aan het scannen is en je drive bezet houdt terwijl de update probeert de reader vrij te maken van gebruik. Ik gebruik MSE en had geen enkel probleem met noch de update, noch met Calibre met mijn PRS-T1.
Het is reader PC dat elke keer hangt. Zoals ik al schreef is het gelukt de update te installeren door één boek in de PC bibliotheek van PC reader te zetten.

Met Calibre heb ik helemaal geen problemen, dat werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:39

P_Tingen

omdat het KAN

golem501 schreef op woensdag 30 november 2011 @ 22:29:
Volgende vraagje -> Als ik de PRS-T1 in dataoverdracht mode aan de PC hang krijg ik soms gewoon m'n home screen (en dus alle functionaliteit) terwijl Calibre enzo nog wel gewoon werkt, dus ik kan lezen etc. maar ook boeken overzetten. Terwijl andere keren er een dataoverdracht scherm komt... "do not disconnect" ofzo.

Is dit iemand anders ook opgevallen?
Ja, mij ook al een keer. Ik dacht dat ik zelf had zitten te k*tten maar omdat alles werkte heb ik er verder niet veel aandacht aan besteed. Als het werkt ....

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 424651

pe1dnn schreef op woensdag 30 november 2011 @ 22:07:
[...]

Overigens nog bedankt voor de tip over de Action lampjes! Werkt prima!
[afbeelding]
Heb dit lampje dus vanmiddag gekocht, maar wat een baggerlampje zeg. Heb hem zelfs nog even opgeladen (klopt het dat oplaad lichtje blijft knipperen maar alleen van kleur veranderd, van rood/oranje naar groen?) omdat ik dacht dat het daaraan lag, maar dit lampje geeft amper licht en het meeste licht schijnt naar de zijkant, niet eens recht op het scherm. Dat was dus weer 1,59 weggegooid. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
Anoniem: 424651 schreef op donderdag 01 december 2011 @ 21:50:
Heb dit lampje dus vanmiddag gekocht, maar wat een baggerlampje zeg.
Dat kan natuurlijk. Blijft een simpel LED lampje. Ik had als vergelijking deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.igadgets.be/files/Led%20leeslampje%201.jpg
Die vond ik nou prut. Veel te veel een punt lichtbron en ongeveer bij het eerste gebruik brak de clip al af. Intern zit die namelijk op 2 plastic pennetjes vast die aan de bovenkant zijn plat gesmolten. Beetje kracht er op en het breekt af. Je kan hem ook niet goed vastzetten terwijl het Action lampje een schuifje en een klembek heeft.

Het Action lampje (eerder bij Blokker voor € 4,95! http://gathering.tweakers...message/34517361#34517361) heeft 3 ledjes en daarmee wat egaler licht, minder een puntbron. Bij lange na niet uniform natuurlijk, wat wil je voor dat geld, maar wel overal leesbaar en ik vond het veel beter dan dat ding hier boven waar het lampje ook nog eens in je gezichtsveld zit.

Ik weet niet hoe goed die lampjes zijn die in een hoes zijn ingebouwd, maar ik vermoed toch ook niet veel beter... Het blijft behelpen. Gelukkig is het maar € 1,59 dus als je het toch niets vindt is er ook niet echt een aderlating ;) Maar je moet niet te hoge eisen stellen want dan is elk (goedkoop) lampje een deceptie.

Als iemand een beter lampje heeft voor de PRS-T1, brand maar los...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:45
Ik vraag me af waarom iedereen zo graag een lampje erboven wilt hebben. Als je een boek leest schuif je hier toch ook geen lampje op? Of zit je in het donker met alleen zo'n lampje op je e-reader te lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-07 10:39
jongetje schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 08:11:
Ik vraag me af waarom iedereen zo graag een lampje erboven wilt hebben. Als je een boek leest schuif je hier toch ook geen lampje op? Of zit je in het donker met alleen zo'n lampje op je e-reader te lezen?
Ik zou ze de kost niet willen geven. Lampjes voor gewone boeken zijn ook heel gangbaar.

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinaldootje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-07 19:22
Wat dacht je van een vliegtuig? Daar gebruik ik hem dus het meest.
En het cabine personeel dimt de verlichting bij het stijgen en het landen, maar vergeet soms het tijdens de vlucht de normale verlichting weer aan te doen. En zo'n lampje boven de stoel? Die is de helft van de tijd gewoon kapot. Ik ben dus ook zoekende naar een goed lampje boven mijn Sony. Maar ik zoek een lekker plat dingetje, zodat deze mijn ereader niet al te dik maakt ;)

Edit: Na wat zoeken, heb ik dit gevonden. Ga ik maar eens bestellen.

[ Voor 10% gewijzigd door Rinaldootje op 02-12-2011 10:00 . Reden: toevoeging. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 424651

Ik lees meestal nog even voor het slapen gaan en als ik op mijn zij lig in bed dan heb ik geen goede lichtval op mijn apparaat dus heb ik een leeslampje nodig. Heb wel een hoes met ingebouwd licht nu maar die is weer te glad waardoor hij niet lekker vast te houden is..dan maar behelpen met een los lampje als vindt ik dat ook irritant omdat je die er nog zelf op moet zetten etc. Geef mij maar gewoon een hoes waarmee ik altijd het lampje bij de hand heb.

Maar ja realistisch gezien heb ik zo'n lampje alleen nodig op de slaapkamer en misschien heel af en toe als ik ergens heen ga waar ik weet dat er slechte lichtval is. Dus zo'n los lampje kan dan ook nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

Ik heb de rode gecko cover besteld (deluxe editie). Hij is niet voor mij, dus ik hoop dat hij in goede aarde valt. Na mailcontact te horen gekregen dat ze na betaling dezelfde dag versturen, hopelijk is hij hier morgen.

Dan zal ik wat foto's plaatsen, mits het licht het toelaat. Nu nog even uitvissen wat voor specs de sd card moet hebben. Lampje van de action heb ik nog niet gezien, maar dat kan altijd nog.

Vraag me af of een screenprotector niet duisentveel effectiever is maar ja.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Simpel, als mijn vrouw wil slapen en ik wil nog ff lezen dan is zo'n lampje een uitkomst.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ik heb geen lampje naast mijn bed en wil niet nog mijn bed uitmoeten om naar de lichtknop te moeten. Heb dan ook het overpriced hoesje+lampje gekocht die ik alleen gebruik in bed en bij vervoer. Als ik in de trein zit wip ik 'm uit zijn hoesje en lees ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoccoS
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-07 17:21
Vorige week een PRS-T1 uit de VS laten meenemen door een kennis, was in totaal €105 euro kwijt. Lees net op Engadget dat de prijs daar verlaagd is, misschien ook in Nederland als Amazon over een paar maanden een Nederlandse site gaat lanceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golem501
[b][message=37251732,noline]...
Vraag me af of een screenprotector niet duisentveel effectiever is maar ja.
Zou een screenprotector de infrarood touchscreen sensor storen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 339105

golem501 schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 10:12:
Zou een screenprotector de infrarood touchscreen sensor storen?
Ga daar maar wel van uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

RoccoS schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 09:22:
Lees net op Engadget dat de prijs daar verlaagd is, misschien ook in Nederland
Zal wel gebeuren denk ik ook.
http://www.engadget.com/2...ficially-drops-to-129-99/

[ Voor 10% gewijzigd door Philflow op 03-12-2011 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

Ik heb de rode geckocover ontvangen. De foto's op de site doen het mapje geen recht. Ik vind het kunstleer mooier dan op de foto. Je schuift de reader er zo in, en dan vouw je een flapje met klitteband aan de linkerkant eronder terug (volgt u het nog?) dat hecht op een stukje klitteband dat onder de ereader zit.

Mooi systeempje al met al. Het enige dat ik wennen vind is de sluiting op de achterzijde. Jarenlang zijn mijn hersenen geprogrammeerd dat dergelijke sluitingen aan de voorkant zitten. Het lijdend voorwerp van dit present was er in ieder geval blij mee, het past goed bij de paarsrode variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rud
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

rud

golem501 schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 10:12:
[...]Zou een screenprotector de infrarood touchscreen sensor storen?
Ik heb hier een 650 met screenprotector. Zat er op toen ik hem kocht en ik merk geen verschil.

Nut is twijfelachtig, de ereader zit in zijn hoesje. Glasbreuk houdt zo'n dunne screenprotector toch niet tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
sphere schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 21:41:
mooier dan op de foto. Je schuift de reader er zo in, en dan vouw je een flapje met klitteband aan de linkerkant eronder terug (volgt u het nog?) dat hecht op een stukje klitteband dat onder de ereader zit.
Heb je een plaatje? Ik heb de 1e Gecko cover met aan de bovenkant twee elastische bandjes. Jouw beschrijving bracht me op het idee of ik het hoesje zou kunnen aanpassen. Je hebt klitteband met plakstrips, deel op de reader en andere op het hoesje en elastische bandjes weghalen. Weet niet of ik het doe want iets op de reader plakken vind ik niet zo super, maar ben wel benieuwd hoe het er uit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golem501
Ik ben weer een stap verder met het reader PC programma... een 2de epub toegevoegd aan de bibliotheek en nu geen vastlopend programma meer als ik m'n PRS-T1 aansluit. Nu kan ik dus een Adobe digital ID gaan aanmaken en de reader machtigen.

Wel een beetje een raar programma, dat het vastloopt als er geen boeken in staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83496

Heeft iemand enig idee hoe je omgaat met 2 e-readers op 1 PC?

Mijn vrouw had al eerder een PRS-T1 en nu heb ik er ook een.
In de Reader software staat zij als gemachtigde en ik kan nergens een optie vinden om een andere account in te loggen zodat we beiden onze eigen bibliotheek hebben.

Is er een mogelijkheid om twee aparte accounts te beheren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bite
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ik denk dat die eigen bibliotheek binnen je persoonlijke data (de 'homedirectory' van windows) staat dus dan zou het misschien werken als je inlogt met een ander account op je PC?

[ Voor 14% gewijzigd door bite op 06-12-2011 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt voor de reactie, maar een puntje; wij werken niet met meerdere gebruikers op onze PC. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nevorna
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-03 14:37
Voor diegenen die niet het andere topic volgen, over de problemen met de T1.

Er is een nieuwe update uit:
http://www.sony.nl/suppor...update_Reader_PC_v1_11230

Hopelijk betekend dit ook dat de firmware-update snel komt..

[ Voor 11% gewijzigd door Nevorna op 06-12-2011 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golem501
Anoniem: 83496 schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 11:17:
Heeft iemand enig idee hoe je omgaat met 2 e-readers op 1 PC?

Mijn vrouw had al eerder een PRS-T1 en nu heb ik er ook een.
In de Reader software staat zij als gemachtigde en ik kan nergens een optie vinden om een andere account in te loggen zodat we beiden onze eigen bibliotheek hebben.

Is er een mogelijkheid om twee aparte accounts te beheren?
Is het een probleem om 1 DRM account voor jullie beiden te gebruiken? Ik heb begrepen dat er tot 5 readers op 1 account gemachtigd kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het zou fijn zijn als we beiden ons account hebben, zodat we niet elkaars 'rotzooi' hoeven uit te spitten.
Ik heb bijvoorbeeld een boel sci-fi en fantasy, terwijl mijn vrouw het liefst thrillers leest.

Of zou het handiger zijn om gewoon 1 account te gebruiken en doormiddel van collecties orde in de chaos te brengen?

Ik vind het vreemd dat in tijden van accounts en online gedoe er geen mogelijkheid in zit om aparte accounts/bibliotheken aan te maken in Reader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151391

Ben erg tevreden over de reader. Ik heb wel 1 puntje van kritiek. De audio player is wel erg summier. Ik kan niet vinden hoe ik onder het lezen de muziek kan bedienen (volgende, terug, harder, zachter etc). Zo ver ik heb kunnen vinden moet je uit je boek, naar de audio app en dan kun je doen wat je wil doen. Is hier een makkelijkere manier voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Eindelijk:
E-books landelijk vanaf eind 2012 te lenen
Laatste update: 7 december 2011 19:22 info
DEN HAAG - Er komt een landelijke, digitale bibliotheek, waar alle leden van openbare bibliotheken toegang toe hebben.

Iedereen die lid is van de plaatselijke bibliotheek kan vanaf eind volgend jaar elektronische boeken lenen uit de digitale collecties van bijna alle bibliotheken.

Staatssecretaris Halbe Zijlstra (Cultuur) heeft dat woensdag aan de Tweede Kamer gemeld. Hij ziet dat als efficiënter en goedkoper dan dat elke bibliotheek zijn eigen digitale collectie heeft. Naar verwachting neemt het gebruik van e-books de komende jaren flink toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Dat is erg goed nieuws voor iedereen met een e-reader. Zeker omdat er dan waarschijnlijk meer nederlandstalige content komt, en de noodzaak tot illegale praktijken minder wordt. Als ze dan ook nog eens de belastingen gaan gelijk trekken waar ik plannen over hoorde, dan wordt het nog wel eens wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
Welke belastingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
BTW. 6% op boeken, 19% op eBooks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor Visser
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-04-2024
Mijn PRS T1 reader (1 week oud) wordt niet als USB device herkend op geen van mijn computers (XP en W7) en ik kan dus geen boeken op de reader plaatsen. Calibre, Sony reader voor PC en Adobe geinstalleerd en geen van alle ziet de ereader. Kabeltje en USB poort getest met een camera gekoppeld aan de PC. Geen probleem. Op Google meer problemen met de USB poort gevonden maar geen werkbare oplossing gevonden. Wat kan er aan de hand zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golem501
kapotte USB poort?

Je zou een reset kunnen proberen. Ik weet niet of de reader de poort software matig moet aansturen. Ik moet zeggen dat ik 1 week best lang vind. Ik denk dat ik al contact opgenomen zou hebben met de leverancier / Sony ivm garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

maak een dropbox account aan en download de boeken of zet de boeken op een microSD kaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Da's een korte termijn oplossing om hem nu even te kunnen gebruiken, maar het ding hoort gewoon te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcoR
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Cor Visser schreef op donderdag 08 december 2011 @ 00:13:
Mijn PRS T1 reader (1 week oud) wordt niet als USB device herkend op geen van mijn computers (XP en W7) en ik kan dus geen boeken op de reader plaatsen. Calibre, Sony reader voor PC en Adobe geinstalleerd en geen van alle ziet de ereader. Kabeltje en USB poort getest met een camera gekoppeld aan de PC. Geen probleem. Op Google meer problemen met de USB poort gevonden maar geen werkbare oplossing gevonden. Wat kan er aan de hand zijn ?
Wil hij wel opladen terwijl hij aan de usb hangt? Zo niet --> Stuk en retour zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
  • Laatst online: 11-07 19:35
pe1dnn schreef op woensdag 07 december 2011 @ 23:14:
[...]
BTW. 6% op boeken, 19% op eBooks.
Verder zou ik het ook fijn zijn als de prijs van zo'n ebook omlaag gaat (buiten de belasting om). Papier en kaft maken volgens mij een relatief groot deel uit van de prijs van een book en die heb je ten slotte niet bij een ebook >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golem501
Nick39 schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 14:30:
[...]

Mogelijk een storing bij Sony,wat je nu gedaan hebt,doet in princiepe hetzelfde.
Wil je reader trouwens bij ADE niet opduiken dan is het mogelijk dat je al 5x een reader hebt gemachtigd, een 6e kan dan niet.
Doe dan Control, shift en E dan kan je eerder geautoriseerde readers weghalen en wordt je sony wel herkent.
Staat er geen reader en wil je reader niet via de software van Sony geauthoriseert worden,volg dan onderstaand stappenplan:

Diverse manieren voor machtigen van je reader:
Download ADE (gratis) hier: http://www.adobe.com/nl/products/digitaleditions/
Installeer ADE, welke je PC zal authoriseren, koppel je reader aan, zet deze in gegevens overdracht.
Adobe zal nu melden dat er een reader is gevonden met de vraag of je die wil authoriseren.
Antwoord ja, en je bent klaar.

In sommige gevallen bemerkt ADE niet dat er een nieuwe reader is aangetroffen,dit gebeurt ook regelmatig als je je reader aansluit via een HUB.
Installeer de Sony reader software vanaf de Settings drive, deze werkt als een soort van brug.
Sluit nu je reader aan,zet hem in gegevens overdracht en 9 van de 10 keer wordt er nu automatisch gevraagd of je reader geauthoriseert moet worden, antwoord ja.

Werkt dat nog niet, open dan de reader software:
Dan kies je bovenaan het menu van de reader software voor bewerken,
daar staat ook een optie voorkeuren die kies je en dan opent een nieuw venster met Algemeen en Apparaat (apparaat staat er niet als je reader niet is aangesloten) je kiest de optie Apparaat en daar vind je de optie om je reader te machtigen,je gaat dan naar de sony site (gebeurt niet altijd als je bv geen IE vensters open hebt,dan gebeurt het op de achtergrond) en even later volgt de melding dat het apparaat gemachtigd is.

Krijg je de melding dat er teveel readers zijn geauthoriseerd,doe dan in ADE : Control, shift en E en dan kan je eerdere readers weghalen.

Als je een boek via Bol via de PC koopt en via ADE download dan opent ADE netjes dat boek... alleen... waar staat ie dan, je wil um naar je reader hebben.
In windows 7 kun je je boek vinden in c:\users\jouw usernaam\documents\My Digital Editions\
of c:\gebruikers\jouw usernaam\documenten\My Digital Editions\
Ik wou het bovenstaande stukje nog even omhoog schoppen omdat het een goeie handleiding is om te machtigen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20-07 21:04

Steef

GoT's Most Eaten

Hij kost momenteel $99 op amazon, terwijl we hier in nederland inmiddels €159+ betalen. Bij MyCom staat hij op het moment zelfs voor €179,99 op de site :/

Sony A7III | Sony 24 - 105 G | Sigma 100 - 400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
ff een kopie van het andere forum: update Sony Reader!!
ThaRabbit schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 16:33:

Windows Link:
ftp://ftp.vaio-link.com/p..._UPDATER_1.0.03.11140.EXE

MAC link:
ftp://ftp.vaio-link.com/p...3_11140/PRS-T1Updater.dmg

De changelog is helaas erg vaag m.b.t. de wijzigingen:

This update is applicable for PRS-T1 (1.0.03.11140) to address the following issues:
- Improved touch panel functionality
- Improved stability when searching the dictionary
- An Internet connectivity problem which only appears under certain conditions is fixed.
- Improved DRM contents compatibility

Heeft iemand hier de garantie voorwaarden ook bekeken? Leuk hoe hierin word vermeld dat de reader for pc software niet onder garantie valt, als die wat verkloot is dat "eigen risico". Fijn, gezien Sony deze software levert om je aangeschafte boeken te beheren :/

*edit*

Update toegepast, hij is niet ontploft :)

Schijnbaar beinvloed de update de installatie van third party apps niet:
http://www.the-digital-re...dated-hacks-not-affected/

[...]

[ Voor 31% gewijzigd door kielkiel op 09-12-2011 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zojuist hier ook de update gedraaid, vooralsnog geen rook en vlammen.
Ik had verder al geen problemen met de T1, dus alles lijkt nog steeds goed. Wel goed om te zien dat Sony regelmatig updates uitbrengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitflusher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-07 00:07

bitflusher

flushed die *** pc

Hij is nu aan t updaten. Ben benieuwd. De laatste keer dat er wat bijgepompt werd op de batterij was de vorige update hij is ongeveer half op, ideaal zo'n update ritme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luno
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-06 22:17
[b][message=37271813,noline]
Of zou het handiger zijn om gewoon 1 account te gebruiken en doormiddel van collecties orde in de chaos te brengen?
Je hebt een lijst met alle boeken. En Collecties bevatten een deelverzameling daarvan.

Ik heb dus een collectie SF, En m'n vrouw heeft een collectie onder haar naam. Boeken kunnen tot beide collecties behoren (als je gemeenschappelijke interesses hebt, wat natuurlijk in een normale relatie niet voorkomt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
ThaRabbit schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 17:08:
Hij kost momenteel $99 op amazon, terwijl we hier in nederland inmiddels €159+ betalen. Bij MyCom staat hij op het moment zelfs voor €179,99 op de site :/
Zo wordt het wel érg aantrekkelijk om te importeren.
Ik heb hiervoor een topic aangemaakt in SF Importeren Sony PRS-T1 uit de US

Geïnteresseerden mogen zich daar aanmelden, of me even een DM sturen.

Blijkbaar zijn IA niet meer toegestaan op GoT, ik maak een V&A ad aan.

[ Voor 8% gewijzigd door sloth op 10-12-2011 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 296131

Nieuwe actie van Sony in de US: nieuwprijs $ 99 plus $ 50 eraf bij inleveren van een oude reader. Dat is een nieuwe PRS-T1 voor 36 euro !!!! :o

Sony is nu echt de PRS-T1 aan het dumpen in de US. Marketing geweld of zou de opvolger PRS-T2 soms in de startblokken staan? Het zou de bijzonder trage respons van Sony voor een fix voor alle problemen met de T1 dan wel weer verklaren: http://store.sony.com/web...uctId=8198552921666384231

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 296131 op 10-12-2011 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golem501
Wow... erg goedkoop :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Anoniem: 296131 schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 13:23:
Nieuwe actie van Sony in de US: nieuwprijs $ 99 plus $ 50 eraf bij inleveren van een oude reader. Dat is een nieuwe PRS-T1 voor 36 euro !!!! :o

Sony is nu echt de PRS-T1 aan het dumpen in de US. Marketing geweld of zou de opvolger PRS-T2 soms in de startblokken staan? Het zou de bijzonder trage respons van Sony voor een fix voor alle problemen met de T1 dan wel weer verklaren: http://store.sony.com/web...uctId=8198552921666384231
Ik vraag me dan wel af waar ze de winst op gaan halen. Van Amazon snap ik het, daar is het op verkoop. Maar voor Sony?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:16
Anoniem: 296131 schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 13:23:

Er staat 149 dollar doorgestreept en dan 99 dollar als nieuwe prijs. Ik vermoed dat de nieuwe prijs al die 50 dollar korting bevat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 296131

maniak schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 18:17:
[...]

Er staat 149 dollar doorgestreept en dan 99 dollar als nieuwe prijs. Ik vermoed dat de nieuwe prijs al die 50 dollar korting bevat..
Nee, $99 is de nieuwe prijs, ook bij andere winkels. Heb even zitten uitproberen tot de checkout. De $50 er nog eens af is een actie die geldt tot eind van het jaar. Het is dus echt € 36 voor een nieuwe PRS-T1 die hier nu laatst in prijs is verhoogd en € 179 moet kosten. Rara, hoe kan dit?!

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 296131 op 10-12-2011 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-07 15:30
Nee, 99 dollar zonder inruil. Met inruil (werkende reader) dus 49 dollar.

Ik denk dat 't Sony gaat om marktaandeel, en dus de lange termijn. Tegen Amazon zullen ze niet op kunnen, maar misschien hopen ze een langere adem te hebben dan B&N. Sony hoopt waarschijnlijk weer de nummer 1 epub-reader in de VS te worden.

[ Voor 62% gewijzigd door zetmolm op 10-12-2011 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Laatst online: 21-07 15:32

sjaool

Every life should have 9 cats

Die 50 dollar wordt uitgekeerd als Sony Store Gift Card. Is dus pure marketing, kun je voor die Gift Card dus mooi de Sony cover er bij kopen. ;)
quote: Sony
Q: How do I receive my trade-in value?

A: Once your trade-in has been accepted and a value determined, a Sony Prepaid Gift Card will be issued to you for the final assessed value amount to be used at Sony stores, Sony Outlet stores -or online at store.sony.com. Please allow 14 days for mailing of your Sony Store Gift Card after you receive your final valuation e-mail for your trade-in item.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
[Bericht vanaf het PRS-T1 problemen topic (http://gathering.tweakers...message/37299163#37299163) - hier verder want daar off topic]
sjaool schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 20:50:
Op die foto ziet de Gecko er wel mooi uit alleen snap ik niet dat het lipje voor de sluiting aan de linkerkant zit en niet rechts.
Het lipje zit links en bij het sluiten gaat het om de hoes geen naar de achterkant, daar zit de magneetsluiting. Ik denk dat je uit gaat van een sluiting aan de voorkant, maar eigenlijk is dit geen gekke oplossing. De reader hou je en bedien je rechts, eigenlijk zit zo'n lipje rechts alleen maar in de weg terwijl je er aan de linker kant helemaal geen last van hebt. Ik vind het een prima oplossing.

[ Voor 5% gewijzigd door pe1dnn op 10-12-2011 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Laatst online: 21-07 15:32

sjaool

Every life should have 9 cats

Een magneetsluiting zou op zich nog mooier zijn want dan heb je helemaal geen lipjes. Twee magneten op de hoeken en je bent klaar. Volgens mij is dit ook nog eens goedkoper te realiseren dan dat lipje met een drukknop.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-07 16:26
Heb 'm sinds gisteren ook maar krijg 'm niet geauthorizeerd?
Heb in data transfer mode dat Reader for PC geinstalleerd. En als ik de reader aansluit nu met de usb kabel dan start Reader for PC ook. Maar ik krijg geen inlog scherm zoals volgens handleiding. Als ik in Reader for PC naar edit > preferences > reader ga en daar authorize knop druk dan gebeurd er niets.

Maar ondertussen als ik op de reader op Shop druk krijg ik nog wel melding dat ik moet authoriseren.

Heb 'm via Bol.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pe1dnn schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 22:45:
[Bericht vanaf het PRS-T1 problemen topic (http://gathering.tweakers...message/37299163#37299163) - hier verder want daar off topic]

[...]
Het lipje zit links en bij het sluiten gaat het om de hoes geen naar de achterkant, daar zit de magneetsluiting. Ik denk dat je uit gaat van een sluiting aan de voorkant, maar eigenlijk is dit geen gekke oplossing. De reader hou je en bedien je rechts, eigenlijk zit zo'n lipje rechts alleen maar in de weg terwijl je er aan de linker kant helemaal geen last van hebt. Ik vind het een prima oplossing.
Daarom vond ik um wel handig, van de bebook moest ik steeds dat lipje vast houden tijdens het lezen.
Die Gecko met het lampje lijkt me 3 keer niets alleen is daar het fluweel wel voor kunstleer vervangen,dus die zal wel weer minder slijten dan de luxe versie... misschien koop ik um wel en haal dat lampje er gewoon af..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hertog_Martin schreef op zondag 11 december 2011 @ 13:06:
Heb 'm sinds gisteren ook maar krijg 'm niet geauthorizeerd?
Heb in data transfer mode dat Reader for PC geinstalleerd. En als ik de reader aansluit nu met de usb kabel dan start Reader for PC ook. Maar ik krijg geen inlog scherm zoals volgens handleiding. Als ik in Reader for PC naar edit > preferences > reader ga en daar authorize knop druk dan gebeurd er niets.

Maar ondertussen als ik op de reader op Shop druk krijg ik nog wel melding dat ik moet authoriseren.

Heb 'm via Bol.com.
Je hebt ADE nodig ( adobe digital aditions ) kan je gratis downloaden en die zorgt voor de Authorisatie.
Zonder ADE werkt die knop niet en kun je ook geen officiele boeken kopen.

[ Voor 4% gewijzigd door Nick39 op 11-12-2011 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Nick39 schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 14:30:
[...]

Diverse manieren voor machtigen van je reader:
Download ADE (gratis) hier: http://www.adobe.com/nl/products/digitaleditions/
Installeer ADE, welke je PC zal authoriseren, koppel je reader aan, zet deze in gegevens overdracht.
Adobe zal nu melden dat er een reader is gevonden met de vraag of je die wil authoriseren.
Antwoord ja, en je bent klaar.

In sommige gevallen bemerkt ADE niet dat er een nieuwe reader is aangetroffen,dit gebeurt ook regelmatig als je je reader aansluit via een HUB.
Installeer de Sony reader software vanaf de Settings drive, deze werkt als een soort van brug.
Sluit nu je reader aan,zet hem in gegevens overdracht en 9 van de 10 keer wordt er nu automatisch gevraagd of je reader geauthoriseert moet worden, antwoord ja.

Werkt dat nog niet, open dan de reader software:
Dan kies je bovenaan het menu van de reader software voor bewerken,
daar staat ook een optie voorkeuren die kies je en dan opent een nieuw venster met Algemeen en Apparaat (apparaat staat er niet als je reader niet is aangesloten) je kiest de optie Apparaat en daar vind je de optie om je reader te machtigen,je gaat dan naar de sony site (gebeurt niet altijd als je bv geen IE vensters open hebt,dan gebeurt het op de achtergrond) en even later volgt de melding dat het apparaat gemachtigd is.
Dit werkt dus allemaal niet ;(

Edit: ok na 5x opnieuw usb kabel inpluggen met ADE en Reader for PC openen pakte ie 'm ineens wel. Nu dus authorized :)

[ Voor 3% gewijzigd door Hertog_Martin op 11-12-2011 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golem501
Het rare is dat pc reader niet goed werkt als er geen of niet genoeg boeken in staan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
golem501 schreef op zondag 11 december 2011 @ 20:54:
Het rare is dat pc reader niet goed werkt als er geen of niet genoeg boeken in staan 8)7
Geen idee, ik gebruik Calibre, die reader software blijf een ramp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
btw, waar is de reader eigenlijk $99, met $50 rebate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-07 15:30
In de Amerikaanse Sony Store. Daar kun je vanuit NL dus niet bestellen of inruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Maar ik ken wel mensen in de usa :) Eens zien of ik wat kan regelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golem501
Nick39 schreef op zondag 11 december 2011 @ 21:21:
[...]

Geen idee, ik gebruik Calibre, die reader software blijf een ramp.
Die software is wel handig voor de updates en nodig om DRM te machtigen. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
Raymond schreef op zondag 11 december 2011 @ 21:23:
btw, waar is de reader eigenlijk $99, met $50 rebate?
Las elders: als je je oude reader inlevert, krijg je $50 korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitflusher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-07 00:07

bitflusher

flushed die *** pc

Bol.com aftersales.

Ik kreeg net een mailtje van bol.com dat er een update is en dat het verstandig is te updaten
Geachte heer/mevrouw XXXXXX,

Onlangs heeft u bij bol.com onder bestelnummer XXXXXXXXXXX een Sony E-reader besteld. Bol.com heeft helaas diverse klachten ontvangen over het functioneren van de Sony E-reader en over de bijbehorende software. Om deze problemen op te lossen heeft Sony afgelopen weekend een tweetal updates gelanceerd voor uw Sony Reader en de bijbehorende software. Deze update is voor zowel pc als Mac. Wij adviseren u dan ook om deze updates zo snel mogelijk te installeren en toe te passen. Om de updates te installeren volgt u deze stappen:

1. Sluit uw Sony Reader via USB aan op uw pc of Mac
2. De ‘Reader voor PC / Mac’ software start automatisch op
3. Er verschijnt nu een Popup voor software updates (zo niet, klik op: Help -> Check for Updates)
4. Volg de instructies voor software installatie
5. Start uw ‘Reader voor PC / Mac’ opnieuw op
6. Er verschijnt nu een Popup voor firmware update (zolang de Reader nog steeds aangesloten is via de USB. Zo niet, klik op: Help -> Check for Updates)
7. Volg de instructies voor firmware upgrade

Na deze twee updates dient uw Sony E-reader weer optimaal te functioneren.

Wij open u hiermee van dienst te zijn en wensen u veel leesplezier toe.

Met vriendelijke groet,

bol.com Klantenservice
Best wel netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
golem501 schreef op maandag 12 december 2011 @ 06:11:
[...]

Die software is wel handig voor de updates en nodig om DRM te machtigen. :o
De updates verschijnen ook in exe vorm met een mooie losse Sony installer, en DRM machtigen hoeft ook niet via de Sony software te doen.
Als je ADE installeert herkent ie automatisch dat er een nieuwe reader is aangesloten en vraagt ie of je het wil authoriseren voor de DRM en die machtigt netjes je reader,die Sony software heb ik er sinds de 600 al niet opgehad.
Ik gebruik calibre voor het aanmaken van collecties en om de DRM er weer af te halen,die Sony software doet niets extra's.
Voor de door jou genoemde handelingen heb je het niet nodig en Sony software in combi met ADE zorgt er juist voor dat beiden de reader zien als nieuw en dan ontstaat er het conflict zoals boven al een paar keer genoemd is, dan wil ie pas na een keer of 5 a 6 machtigen.
Sony Software in combi met Calibre gebruiken werkt ook niet ( het is of-of) en ook al stel je in de Sony software in dat epub extenties niet gebonden moeten worden aan dat sony programma dan doet ie dat nog.
Plus het voordeel van een losse exe update is dat je ook de vorige versies hebt,via de software kan je alleen nieuwere software installeren.
Ieder zijn meug,maar nogmaals, voor de dingen die je noemt,heb je de Sony software niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bitflusher schreef op maandag 12 december 2011 @ 12:39:
Bol.com aftersales.

Ik kreeg net een mailtje van bol.com dat er een update is en dat het verstandig is te updaten

[...]

Best wel netjes.
Ja achteraf.... maar toen het probleem al speelde zeiden ze dat er niet bij, toen telde gewoon elke verkochte e-reader,met of zonder defect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jab65
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-07 13:01
Nou, kom maar op met die berichten dat alle problemen nu over zijn!

Het niet reageren van het scherm was voor mij reden om hem terug te sturen, maar als alles het nu doet, dan is dit apparaat toch nog wel mijn favoriet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golem501
Nick39 schreef op maandag 12 december 2011 @ 12:49:
[...]

De updates verschijnen ook in exe vorm met een mooie losse Sony installer, en DRM machtigen hoeft ook niet via de Sony software te doen.
Als je ADE installeert herkent ie automatisch dat er een nieuwe reader is aangesloten en vraagt ie of je het wil authoriseren voor de DRM en die machtigt netjes je reader,die Sony software heb ik er sinds de 600 al niet opgehad.
Ik gebruik calibre voor het aanmaken van collecties en om de DRM er weer af te halen,die Sony software doet niets extra's.
Voor de door jou genoemde handelingen heb je het niet nodig en Sony software in combi met ADE zorgt er juist voor dat beiden de reader zien als nieuw en dan ontstaat er het conflict zoals boven al een paar keer genoemd is, dan wil ie pas na een keer of 5 a 6 machtigen.
Sony Software in combi met Calibre gebruiken werkt ook niet ( het is of-of) en ook al stel je in de Sony software in dat epub extenties niet gebonden moeten worden aan dat sony programma dan doet ie dat nog.
Plus het voordeel van een losse exe update is dat je ook de vorige versies hebt,via de software kan je alleen nieuwere software installeren.
Ieder zijn meug,maar nogmaals, voor de dingen die je noemt,heb je de Sony software niet nodig.
Grappig ik heb het machtigen juist precies volgens jouw beschrijving gedaan met ADE en PC Reader open omdat alleen ADE niet werkte.

PC Reader start trouwens sowieso niet meer automatisch op. Dat heb ik uitgezet. PC Reader Sync heb ik ook meteen uitgezet.

Ik gebruik inderdaad ook Calibre om boeken erop te zetten. Werkt prima.

Ik zal eens gaan kijken naar de sony exe updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcoR
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Jab65 schreef op maandag 12 december 2011 @ 13:41:
Nou, kom maar op met die berichten dat alle problemen nu over zijn!

Het niet reageren van het scherm was voor mij reden om hem terug te sturen, maar als alles het nu doet, dan is dit apparaat toch nog wel mijn favoriet!
Daar kun je nog wel eens een tijdje op kunnen wachten. Aangezien de problemen ook vrij random leken op te treden en het soms dagenlang goed kon gaan zal het nog wel even duren voordat iedereen het er over eens is dat deze update de problemen heeft verholpen.

Zelf heb ik gelukkig ook met de oude firmware geen last van problemen, dus zolang ik de reader nog niet aan mijn laptop hoef te hangen voor nieuwe boeken / opladen blijf ik lekker bij de oude firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Ik heb 'm sinds dit weekend dus had meteen de nieuwste firmware maar heb tot nu toe iig geen issues.
Las in dit topic ook dat PDF heel langzaam zou werken maar ik race net door vrij complexe pdfs heen met allerlei afbeeldingen. Heb ook powerpointpresentaties uitgeprint als pdf en daar scan ik ook zo doorheen.

Enige aparte met de reader vind ik dat vooral bij de browser dat als je scrollt en de inkt even vaag wordt, de achtergrond een stuk witter is dan wanneer alles geladen is. Dan heb je een grijzige achtergrond wat de contrast niet ten goede komt. Wellicht ligt dat aan de site?

Ook scaling van afbeeldingen zou beter kunnen, lijkt ook dat de resolutie iets te laag is, op mn mobiel met een 4 inch scherm is alles toch een stuk scherper, niet alleen door de backlight.

Verder zeker tevreden, ik ben geen boekenlezer maar voor studie zeker handig. Heb bv samenvatting voor een toets van 200 pagina's, leest op een ereader 10x fijner dan op een scherm met backlight.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Hertog_Martin schreef op maandag 12 december 2011 @ 16:39:
Ik heb 'm sinds dit weekend dus had meteen de nieuwste firmware maar heb tot nu toe iig geen issues.
Las in dit topic ook dat PDF heel langzaam zou werken maar ik race net door vrij complexe pdfs heen met allerlei afbeeldingen. Heb ook powerpointpresentaties uitgeprint als pdf en daar scan ik ook zo doorheen.

Enige aparte met de reader vind ik dat vooral bij de browser dat als je scrollt en de inkt even vaag wordt, de achtergrond een stuk witter is dan wanneer alles geladen is. Dan heb je een grijzige achtergrond wat de contrast niet ten goede komt. Wellicht ligt dat aan de site?

Ook scaling van afbeeldingen zou beter kunnen, lijkt ook dat de resolutie iets te laag is, op mn mobiel met een 4 inch scherm is alles toch een stuk scherper, niet alleen door de backlight.

Verder zeker tevreden, ik ben geen boekenlezer maar voor studie zeker handig. Heb bv samenvatting voor een toets van 200 pagina's, leest op een ereader 10x fijner dan op een scherm met backlight.
De resolutie is dan ook redelijk laag (600x800 zo uit mijn hoofd) vergeleken met de huidige smartphones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cyleo schreef op maandag 12 december 2011 @ 23:24:
[...]

De resolutie is dan ook redelijk laag (600x800 zo uit mijn hoofd) vergeleken met de huidige smartphones.
Jeps, en maar 16 grijstinten, die resolutie is niet zo erg maar die 16 grijstinten zijn eigenlijk alleen geschikt voor (web) textpages.
Maar goed. primary target is toch e-boeken lezen, wil ik full color kunnen webbrowsen dan kun je beter een tablet nemen.
Pagina: 1 ... 7 ... 19 Laatste

Let op:
Berichten over bestellingen, prijzen en winkels graag in een daarvoor bestemd topic in Telecomproviders.