Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micha88
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14-06 21:20
DDarkmoon schreef op woensdag 28 april 2021 @ 09:12:
Ik speelde dit spel al die jaren terug toen het net uit gekomen was. Ik vond het wel leuk maar jammer genoeg nooit ver in geraakt wegens WoW dat toen nogal veel tijd opslorpte. Ik heb het onlangs opnieuw gestart maar ik voel me, zeker in het begin, wat verloren. Misschien toch wat meer tijd in stoppen zodat ik door de begin levels geraak. Wat is jullie gevoel? Welk level wil ik zeker bereiken om meer van het echte spel beginnen te zien? Tips om er door te sukkelen voor een newbie?
ik zou zeggen speel tot je ergens level 22+ of zo bent, probeer verschillende classes uit hoe die bevallen. Zelf zit ik op de Evernight server, mocht je daar ook zijn, dan kan ik wel wat helpen.

Persoonlijk blijf ik het zeer boeiend vinden, hoe de lore van lord of the rings in het spel is omgezet. Grafisch niet top, maar de storylines zijn vaak zeer boeiend, de community is heel nice, dus nog steeds leuk om te spelen. En je hebt niet perse vip acces of zakken geld nodig om het te spelen, gratis kun je al dingen goed uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spellingerror
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 02-06-2021
Er was rumoer dat dit spel mogelijk naar de consoles zou komen. Hoe schatten jullie dit kans in? Was op basis van een investor pitch deck. Ik vind de LOTR lore geweldig (wie niet?) maar heb geen zin om het via mijn laptop te spelen (1070 kaart, makkelijkheid van een console aan/ uitslingeren als m’n kindje ff gaat tukken).

Zou zo gaat zijn als dit richting xbox komt… Zijn er alternatieven (in de maak) voor console? Dank en veel speelplezier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:22
Deze lotro naar console lijkt me nagenoeg onmogelijk, daarvoor is de code veel te oud en veel te brak. Er is wel een poosje gewerkt aan een nieuwe versie van lotro die ook op de console zou gaan maar dat project is door Amazon gecancelled.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:33
Zit na lange tijd weer over na te denken om het weer op te pakken.
Heb heel lang op Gilrain server gezeten in een Belgische/Nederlandse Kin.
Daarna is er een server migratie gebeurd waardoor het uit elkaar gevallen is ( was zelf ook niet meer actief )

Nu wil ik het weer vanaf 0 oppakken. Welke server raden jullie aan?

Heb Landroval en Evernight voorbij zien komen.

Ik heb niet veel eisen als de community maar wel vriendelijk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo
@corporalnl Landy heeft een prima community, is wat meer RP gespeend, zo doen ze bv muziek 'festivals' waar een enorme berg spelers naar toe gaat om naar bandjes te luisteren en allemaal klappen aan het eind. Maar Landy heeft verder ook een hele relaxte community, best behulpzaam ook. Groot nadeel is dat Landy een NA server is dus prime time begint pas na middernacht, da's wel lastig voor iemand in EU.

Evenernight is behoorlijk bevolkt en daarmee komt gelijk ook nogal elitistisch en toxic, geld beslist niet voor iedereen maar [world[ chat kan zo nu en dan best vervelend zijn.

Als je vip bent kan je ook kiezen voor een zg legendary server zoals Anor (lvl cap is momenteel 105, je hebt -60% xp om spelers meer van de content te laten genieten) of Shadowfax of Treebeard (twee hele nieuwe servers voor vips only).

Mocht je besluiten om op Evernight te beginnen laat het maar ff weten dan help ik je aan wat geld en gear. Zelf speel ik bijna geen pve meer maar ik heb nog genoeg resources en kan je, als je dat wilt, ook wel ff bijstaan om je een lvl push te geven. Intro moet je wel zelf ff doorheen.

Overigens kan ik je op Landy en Anor ook wel ff helpen. Ik heb veel te veel chars op veel te veel servers :+

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
botoo schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 16:52:
@corporalnl Landy heeft een prima community, is wat meer RP gespeend, zo doen ze bv muziek 'festivals' waar een enorme berg spelers naar toe gaat om naar bandjes te luisteren en allemaal klappen aan het eind. Maar Landy heeft verder ook een hele relaxte community, best behulpzaam ook. Groot nadeel is dat Landy een NA server is dus prime time begint pas na middernacht, da's wel lastig voor iemand in EU.

Evenernight is behoorlijk bevolkt en daarmee komt gelijk ook nogal elitistisch en toxic, geld beslist niet voor iedereen maar [world[ chat kan zo nu en dan best vervelend zijn.

Als je vip bent kan je ook kiezen voor een zg legendary server zoals Anor (lvl cap is momenteel 105, je hebt -60% xp om spelers meer van de content te laten genieten) of Shadowfax of Treebeard (twee hele nieuwe servers voor vips only).

Mocht je besluiten om op Evernight te beginnen laat het maar ff weten dan help ik je aan wat geld en gear. Zelf speel ik bijna geen pve meer maar ik heb nog genoeg resources en kan je, als je dat wilt, ook wel ff bijstaan om je een lvl push te geven. Intro moet je wel zelf ff doorheen.

Overigens kan ik je op Landy en Anor ook wel ff helpen. Ik heb veel te veel chars op veel te veel servers :+
Thx voor je bericht. Toxic mensen heb je helaas overal. Een -60%xp is niet echt wat voor mij. Gezien tijd een dingetje voor mij is. Ben al blij dat ik een paar avonden in de week kan. Zit zelf meer richting evernight te denken ivm tijdzone. Vind het leuk om op een rustig tempo te levellen maar niet te rustig en niet te snel haha :) .

Oh resources zou heel erg fijn zijn als het niet teveel moeite is. Ik laat je het dan tegen die tijd weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo
Stuur maar een ingame mail naar Juragorn dan vind ik je wel, of drop hier de naam van je nieuwe char.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
botoo schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 17:40:
Stuur maar een ingame mail naar Juragorn dan vind ik je wel, of drop hier de naam van je nieuwe char.
Heb nieuwe character aangemaakt op Evernight. Hij heet Grotormthor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• botoo
En dan, na 14 jaar en vele omzwervingen met andere characters op vele servers is mijn eerste pup R15

Tyrant Apbt

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:04
botoo schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 17:35:
En dan, na 14 jaar en vele omzwervingen met andere characters op vele servers is mijn eerste pup R15

[Afbeelding: Tyrant Apbt]
Congrats! Aardige prestatie volgens mij, voor mij is het jaren geleden dat ik in lotro pvp speelde. Zijn er cijfers bekend hoeveel mensen welke rank hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
Cijfers en rankings zijn er al lang niet meer, Turbine heeft 8 (?) jaar geledeniets veranderd zodat er geen data meer gegenereerd kon worden voor de leaderboards. Maar er lopen zat Tyrants rond en dan zijn er ws nog meer dieniet meer spelen en/of op andere chars zitten

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinder83
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-06 09:43
Ja die API's hebben ze dichtgegooid

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06 16:12

Stronkie

Where wind is Trouble

Topicstarter
LOTROQUESTS2021

kriijg je alle packs :

This Coupon Code will grant the following to your game account:

Quest Pack: Central Gondor
Quest Pack: East Gondor
Quest Pack: West Gondor
Quest Pack: Wildermore
Quest Pack: Angmar
Quest Pack: Enedwaith
Quest Pack: Eregion
Quest Pack: Evendim
Quest Pack: Forochel
Quest Pack: Eriador Bundle
Quest Pack: Misty Mountains
Quest Pack: North Downs
Quest Pack: Trollshaws
Quest Pack: Lothlorien
Quest Pack: Great River
Quest Pack: Old Anórien
Region Pack: Far Anórien
Quest Pack: March of the King
Quest Pack: Battle of the Black Gate
Quest Pack: Legacy of the Necromancer
Quest Pack: Where Dragons Dwell
Quest Pack: The Vales of Anduin
Quest Pack: Mists of Wilderland
Quest Pack: The Wildwood
The Further Adventures of Bilbo Baggins
Quest Pack: The Blood of Azog
Additionally, enjoy a limited time sale on select Expansion quests in the LOTRO Store where you will be able to pick up the following items for only 99 points through November 30th, 2021:

Expansion Quests: Mines of Moria
Expansion Quests: Siege of Mirkwood
Expansion Quests: Rise of Isengard
Expansion Quests: Riders of Rohan
Expansion Quests: Helm's Deep
Instance Cluster: Rise of Isengard
Instance Cluster: Riders of Rohan
Expansion Quests: Mordor

wil het wel weer oppakken , maar ik weet niet meer of ik eigenlijk alle Exp packs heb.

Wat is de volgorde van packs / DLC dat uit is gekomen en waar zie ik die.

Als ik in de LOTRO in de store op quests/expansion packs druk , zie ik niets verschijnen , mag ik er van uit gaan dat ik alles heb tot aan de nieuwe van november?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinder83
Stronkie schreef op donderdag 30 september 2021 @ 13:23:
LOTROQUESTS2021

kriijg je alle packs :

This Coupon Code will grant the following to your game account:

Quest Pack: Central Gondor
Quest Pack: East Gondor
Quest Pack: West Gondor
Quest Pack: Wildermore
Quest Pack: Angmar
Quest Pack: Enedwaith
Quest Pack: Eregion
Quest Pack: Evendim
Quest Pack: Forochel
Quest Pack: Eriador Bundle
Quest Pack: Misty Mountains
Quest Pack: North Downs
Quest Pack: Trollshaws
Quest Pack: Lothlorien
Quest Pack: Great River
Quest Pack: Old Anórien
Region Pack: Far Anórien
Quest Pack: March of the King
Quest Pack: Battle of the Black Gate
Quest Pack: Legacy of the Necromancer
Quest Pack: Where Dragons Dwell
Quest Pack: The Vales of Anduin
Quest Pack: Mists of Wilderland
Quest Pack: The Wildwood
The Further Adventures of Bilbo Baggins
Quest Pack: The Blood of Azog
Additionally, enjoy a limited time sale on select Expansion quests in the LOTRO Store where you will be able to pick up the following items for only 99 points through November 30th, 2021:

Expansion Quests: Mines of Moria
Expansion Quests: Siege of Mirkwood
Expansion Quests: Rise of Isengard
Expansion Quests: Riders of Rohan
Expansion Quests: Helm's Deep
Instance Cluster: Rise of Isengard
Instance Cluster: Riders of Rohan
Expansion Quests: Mordor

wil het wel weer oppakken , maar ik weet niet meer of ik eigenlijk alle Exp packs heb.

Wat is de volgorde van packs / DLC dat uit is gekomen en waar zie ik die.

Als ik in de LOTRO in de store op quests/expansion packs druk , zie ik niets verschijnen , mag ik er van uit gaan dat ik alles heb tot aan de nieuwe van november?
Volgens mij is de volgorde wat zoals je hierboven post.

Edit nvm, toch niet helemaal want gondor is natuurlijk veel later dan angmar, bij de laatste lijkt het iig wel te kloppen

[ Voor 3% gewijzigd door Reinder83 op 01-10-2021 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

Topicstarter
Het is :

Mines of Moria
Siege of Mirkwood
Rise of Isengard
Riders of Rohan
Helm's Deep
Mordor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brothermaynard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 24-06 22:08
micha88 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 11:23:
[...]

ik zou zeggen speel tot je ergens level 22+ of zo bent, probeer verschillende classes uit hoe die bevallen. Zelf zit ik op de Evernight server, mocht je daar ook zijn, dan kan ik wel wat helpen.

Persoonlijk blijf ik het zeer boeiend vinden, hoe de lore van lord of the rings in het spel is omgezet. Grafisch niet top, maar de storylines zijn vaak zeer boeiend, de community is heel nice, dus nog steeds leuk om te spelen. En je hebt niet perse vip acces of zakken geld nodig om het te spelen, gratis kun je al dingen goed uitproberen.
Ik had destijds een founder account. Geen idee of ik daar nog in kan🙄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siebsel
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 24-06 15:29
Hangt er vanaf of je 'm destijds vanaf Codemasters naar Turbine gemigrate hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-10-2024
In de laatste update van de makers is aangegeven dat bijna alle uitbreidingen gratis worden. Misschien een mooi moment om weer te gaan beginnen.

Hopelijk komt die grafische update ook nog snel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinder83
jaydenjarno schreef op zondag 20 maart 2022 @ 08:22:
In de laatste update van de makers is aangegeven dat bijna alle uitbreidingen gratis worden. Misschien een mooi moment om weer te gaan beginnen.

Is er een grafische update aangekodingd dan? anders denk ik niet dat dat erin zit, al hebben ze in de laatste updates ook wat oudere gebieden opgeknapt, zodat het meer in lijn is met de nieuwe gebieden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
Ik hoorde dat ze een hele grafische update gingen doen.
Maar misschien was het wel alleen die upgrade dan. Al zijn de graphics niet het belangrijkste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• invine
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:08
jaydenjarno schreef op zondag 20 maart 2022 @ 08:22:

Met een grafische upgrade zou ik dit wel weer eens willen proberen :9 maar als het al komt zal het nog wel een tijdje duren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
Toch beginnen. Nu level 16 en bij de Quest van Tom bombadill. Toch wel weer leuk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jaydenjarno
Ben toch weer gestopt. Zoveel lag. Heb Hunter en runekeeper gespeeld maar gewoon vertraging bij een skill. Niet altijd maar wel heel vaak. Zo jammer. De Lore is geweldig. Maar veel te stroperig en lag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo
Lag is volkomen bezopen, niet alleen in pvp (daar is het regelmatig volledig onspeelbaar) maar ook in de meest simpele pve situaties, soms bijna 30 sec wachten voor er iets gebeurd.

toch net weer een nieuwe warg naar R10 getild, begint wel een beetje overdreven te worden met R15, R12, R10 en R9 wargs op div. servers :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/raMZDcAsQ7zlrCL9HUaxyPR-IfU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/sZLG6l81EFUrLbrZ1FvXH34Q.jpg?f=user_large

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• micha88
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14-06 21:20
Ter info: vanaf heden is heel veel content gratis voor iedereen, daarnaast wordt momenteel het 15 jarig jubileum gevierd en voor iedereen die in de periode vanaf nu tm 11 mei inlogt zijn er enorm veel gifts.

zie: https://www.lotro.com/news/lotro-15th-anniversary voor de hele (gigantische!) lijst van gifts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hurtebise
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-05 21:53
jaydenjarno schreef op maandag 4 april 2022 @ 18:54:
Ben toch weer gestopt. Zoveel lag. Heb Hunter en runekeeper gespeeld maar gewoon vertraging bij een skill. Niet altijd maar wel heel vaak. Zo jammer. De Lore is geweldig. Maar veel te stroperig en lag.
Wat bedoel je met stroperig?
Lag, dat klopt. Vooral lastig bij casting, potions innemen tijdens combat. En totaal onmogelijk bij mounted combat. Voor ons EU-mensen is het spel niet erg vlot te spelen.
Onder de 110 ms kom ik niet meer simpelweg.

[ Voor 4% gewijzigd door Hurtebise op 23-04-2022 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:04
micha88 schreef op donderdag 21 april 2022 @ 19:55:
Ter info: vanaf heden is heel veel content gratis voor iedereen, daarnaast wordt momenteel het 15 jarig jubileum gevierd en voor iedereen die in de periode vanaf nu tm 11 mei inlogt zijn er enorm veel gifts.

zie: https://www.lotro.com/news/lotro-15th-anniversary voor de hele (gigantische!) lijst van gifts
Bedankt voor de tip, even ingelogd en inderdaad een boel gratis, maar de lag is echt niet best... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-05 21:53
MacOS client van Lotro niet meer ondersteund vanaf 25-08-2022.
https://www.lotro.com/news/lotro-macos-deprecation-en

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TAA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:19

TAA

Liever IRC

Er lijkt toch wat aangepast te zijn op infra/hosting niveau. Sinds een week of 2 is mijn latency gedropped van ~130ms naar ~85ms. De enorme lag van de weken daarvoor is me ook niet meer opgevallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo
@TAA Niets van gemerkt, sterker nog, pvp is onspeelbaar 'You have been incapacitated by misadventure.' terwijl ik probeerde te lopen, wat ook al met freezers gepaard ging, zonder te springen of wat voor geks dan ook. Onnodig te melden dat mijn skills in het geheel niet werkten.

Toepasselijk T-shirt voor lotro devs'

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hzdhCUN8RRv4sEru9jxMCkqRJ1s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FSANpVVLaZHKbvtdQ9D5fOFg.jpg?f=fotoalbum_large

En zo gaat het al jaren :X

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 421923

https://www.theguardian.c...f-rings-and-hobbit-rights

Swedish gaming giant buys Lord of the Rings and Hobbit rights

En twee nieuwe areas.
The leaked regions are Swanfleet and Cardolan, sizable maps that will be fitted south of the Shire, Bree-land, Lone-lands, and Trollshaws. The new areas feature plenty of hills, waterways (including a delta), and key cities of Tharbad and Caras Gelebren.

Afbeeldingslocatie: https://massivelyop.com/wp-content/uploads/2022/08/lotro-696x229.jpg

Tharbad eindelijk! Die zijn eigenlijk in de map 'Enedwaith' moeten liggen. was ik destijds al woest over.
Enedwaith is eigenlijk een regio zoals 'Eriador'.
Dus eerst Eregion en dan Enedwaith ipv Dunland... en dan ook nog eens Tharbad niet in de map van Enedwaith vond ik sowieso vaag.
maar goed we krijgen nu in elk geval de stad.
Ben benieuwd. Moet nog veel inhalen qua questline van eerdere expansions, en Yondershire ook nog niet eens ingeweest :o

Ik had voor de big reveal eerder verwacht dat ze een nieuw serverpark zouden installeren. Nieuwe hardware. Nu draait het op een aardappel. Echt onspeelbaar. Nieuwe spelers vragen regelmatig of dit altijd al zo is geweest. Nou nee dus.
Sinds SSG is het een drama.
Had begin dit jaar een bug met inloggen op m'n main char maar lukte niet. Ik een ticket aanmaken.
Na twee weken spontaan opgelost en had de ticket gesloten.
Na drie maand kwam er een respons op m'n ticket |:( 8)7
Dan heb je het echt niet begrepen als customer support.
Ze houden letterlijk het licht aan.
In de tijd van CM en zelfs Turbine weer had je op dezelfde avond al een GM in de chat zitten.

[ Voor 56% gewijzigd door Anoniem: 421923 op 23-08-2022 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupus
  • Registratie: April 2019
  • Niet online
Ik speel deze game nog steeds bijna dagelijks een aantal uurtjes. (Laurelin server)
Helaas nog steeds wel regelmatig lag zoals Tyrunar hierboven aangeeft.

Vandaag komt de nieuwe expansion "Before the shadow" uit.
Ik ga een nieuw character beginnen, in de nieuwe starter area.
Zijn er anderen die dit ook van plan zijn, en samen willen levelen?

[ Voor 11% gewijzigd door Rupus op 15-11-2022 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huntedjohan
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 24-06 14:49
ik heb dit spel na lange tijd weer op gestart. nu zit ik met (volgens mij een gek iets) mijn sound valt elke x weg, en heb dan ook een kleine frame drop van zon 4 frames. Is dit normaal gedrag bij lotro, of gaat er bij mij iets fout?

[img]https://valid.x86.fr/cache/banner/q3c163-6.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik speel LOTRO nog steeds bijna dagelijks en moet zeggen dat de mini expantion met de gebieden Cardolan en Swanfleet goed gedaan is... mooie gebieden, met leuke questlines. Ook als je een nieuw char start en dit gebied als startplek kiest krijg je een mooie epic voorgeschoteld. De 6man instance is.. meh maar past in de verhaallijn en de nieuwe skirmish is leuk gedaan en inmiddels op farmmode. Ben inmiddels een beetje uitgekeken op de delving missions, gelukkig worden die in de komend patch (U35) aangepakt en uitgebreid naar Eregion (de 1000x T10 deed begint overigens ook te vlotten, nog maar 700 te gaan ofzo :D ).

Ik vroeg me af of hier nog active end-game burglars actief zijn? Ik heb nog voldoende scrolls liggen om crafted traceries te maken, maar ben er nog niet uit welke combo t moet worden. Zat zelf te denken aan:
- 2x Heraldry of the Keen Serpent (gold)
- 2x Heroic Precision (Gold)
- 1x Gundabad Word of Craft: Fury (Gold)
- 1x Gundabad Word of Craft: Fury (Teal)

Ik heb inmiddels ook een gold cloak met een Cardolan Essence of Mischief geslot... maar die 5% heal buff met 15sec cooldown is wel erg aan de magere kant, of niet? Ik denk dat ik die ga swappen voor de -2sec Provoke CD.

euh...ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
Ik speel ook nog steeds elke dag maar vrijwel geen pve, ik heb niet eens de laatste uitbreidingen aangeschaft. Sinds het nieuwe LI systeem is de grind imho alleen nog maar erger geworden.

Mijn tijd zit voornamelijk in:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tWVGLPg3Gwmc6-WSWeUeC3g-sSg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/nHejW53wJarpEjVMEl2N8iZI.jpg?f=user_large

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sinds het nieuwe LI systeem is de grind imho alleen nog maar erger geworden.
Vindt je? Ik vind het reuze mee vallen... het initieel omzetten (appraising) van LIv2 naar LIv3 maakte je LI's zelfs sterker en als je maxed LIv2's had, waren ze zowat direct op max na omzetten. Daarnaast vind ik het veeeel fijner dat je nu exact kunt kiezen wat je wilt hebben. Veel quests/deeds geven nu ook runes en via de reward track wordt je overgoten met traceries en runes. Enige nadeel vind ik de caps die ze instellen, zeker voor Ancient Scripts, vooral doordat het account shared is zit je zo aan de cap van 10k.
Ik ben momenteel een brawler aan t levellen, die startte dus fris met LIv3, en ook daar vind ik het (so far) geen grind om mn LI's bij te houden (moet er wel bij zeggen, dat ik voor deze de Turtoise gebruik en dus qua level en gebied de epic questline aanhoud, ik level dus gestaag en haal in verhouding misschien meer LI stuff op).

Maar euh, PVP... dan moet je toch meeega last hebben van de server Lag tegenwoordig.... PVE begint me al te storen, al helemaal in 3/6//12 man instances.

[ Voor 9% gewijzigd door Rfce op 05-03-2023 13:17 ]

euh...ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
Lag is al jaren een onoplosbaar probleem voor lotro dev's en dat is in pvp geen pretje. 4 sec skillag is bijna normaal te noemen en incapacitated by misadventure terwijl je simpelweg ergens loopt komt ook vaak voor, springen is al helemaal riskant.

Keus is er niet, accepteer de lag of ga iets anders doen.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iTeCdIeANvfIRk4QxPdF1w-OiKA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/kULuZMRhZC4gZTMMHn1tcONw.jpg?f=user_large

You will now be known as Overlord Azbakh, Extinguisher
You have been playing for: 2 months 4 weeks 22 hours 52 minutes 48 second

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
Nieuwe dus:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hsyYP08Kxs-i6M0z06P3e-JtjJg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Sh7TFIz7Ge1F7HwiAgemeAlZ.jpg?f=user_large

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemmeke
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 14:02
Wanneer ging er nu een graphics update komen?

Cat linux.txt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
U37: Adjustments have been made to statistics across the game. Numbers have down largely across the board. Mostly by about a factor of 10, in order to improve readability and reduce stat bloat.​

Iemand die die factor 10 na wilt rekenen? Ik kom uit tussen factor 13 en factor 19 voor mijn reaver.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7TlEWqT9soZ4SwQ3WL3nklmYd1Q=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/cceiBjBKuU0ta0Utz8Up869w.jpg?f=user_large

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brothermaynard
Wordt dit spel nog gespeeld? Ik heb een
Lifetime account wat nog altijd toegankelijk is. Twijfel om het weer op te gaan pakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

Topicstarter
ik speel het af en toe nog , maar het trekt me niet echt meer.. Het zuigt me niet meer in.

Ik wou dat ik nog mijn oude garde nog kan spelen..

Ik zie ook dat ik de "topic starter" ben.. Hmm

Al jaren niet meer aangepast

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TAA

TAA

Liever IRC

Vandaag gaat "Mordor" live; de eerste 64bit lotro server die bovendien EU hosted is. Beta 41.3. Uiteindelijk wordt dit een legendary server (VIP only) en start met lage levelcap. Mooi moment om in- of over te stappen. Eindelijk weer eens iets te doen naast de 15 capped toons op Laurelin ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ook ik heb moeite met er in te geraken, om het jaar log ik nog eens in en speel ik een tijdje, maar zit nog altijd hopeloos achter met mijn main. Op zich blijft het wel ontzettend tof en als lifetime is het handig dat je gewoon alle expansions gratis kan kopen. Maar tijd genoeg hebben voor een MMO is een luxe die ik had tijdens mijn studententijd :-) Dus af en toe wat rustig questen.

Wel goed om te horen dat er nu na 20 jaar terug EU servers aankomen. De migratie naar USA en dan de mounted combat maakten het met de lag en latency issues wel minder vlot spelen.

Is die grafische update er nu ooit gekomen eigenlijk?

[ Voor 5% gewijzigd door Lointje op 03-07-2024 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupus
  • Niet online
Ook een lifetimer hier, had in het begin een kleine poos gespeeld, toen in 2020 vanwege covid weer opgepakt voor een paar jaar.
Nu op de nieuwe EURO server ga ik denk ik wel weer een nieuw charatcer aanmaken en spelen, ik heb nooit de hele main quest line voltooid, hopelijk is dit de push die ik nodig heb om weer terug te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freelance
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:03
TAA schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 00:23:
Vandaag gaat "Mordor" live; de eerste 64bit lotro server die bovendien EU hosted is. Beta 41.3. Uiteindelijk wordt dit een legendary server (VIP only) en start met lage levelcap. Mooi moment om in- of over te stappen. Eindelijk weer eens iets te doen naast de 15 capped toons op Laurelin ;)
Oh nice, ook een life timer hier. Ben volgens mij nooit verder gekomen dan Rohan. Op zich wel leuk om weer een keer te starten als die legendary eu server uit beta is :)

(...)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TAA

TAA

Liever IRC

De stress test was een succes. Weer eens spelen op een server met 13-15ms latency is geweldig. +Vastin liet zich ontvallen dat Mordor waarschijnlijk een blijvertje is; en zelfs al wordt de server gesloten enige tijd na catching up met de huidige level cap zal dat gezien de vorige keren snel 3 jaar duren. Ik kijk er naar uit om opnieuw te starten in een VIP-only wereld waarbij iedereen weer op 0 start zonder transfers enzo. Met alle classes op cap en alles wat relevant voor me is gemaxxed ben ik wel een beetje uitgekeken op Laurelin. Raiding boven T3 vind ik als casual te inspannend en 's avonds wil ik vooral relaxen. De nieuwe hobby, bird watching, lijkt me wel wat. Zag op Mordor in de collection panel zo snel 214 species om te verzamelen. Leuke afwisseling weer. Met de nieuwe open crafting professions kan er misschien met minder alts gespeeld worden. Nog een maandje de tijd om te bedenken welke route ik ga kiezen. It's about the journey, not the destination ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nieuwe server? Iedereen op 0 beginnen?
Heb lotro ontzettend veel gespeeld maar al vele jaren niet meer aangeraakt. Waar kan ik meer info vinden over een nieuwe server?

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TAA

TAA

Liever IRC

JohnnyV76 schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 20:03:
Nieuwe server? Iedereen op 0 beginnen?
Heb lotro ontzettend veel gespeeld maar al vele jaren niet meer aangeraakt. Waar kan ik meer info vinden over een nieuwe server?
https://forums.lotro.com/...-discussion-thread.12187/

Je even inlezen over "Legendary Servers". Deze hebben een beperkte houdbaarheid en tot nu toe zijn ze of worden ze allemaal weer gesloten enige tijd nadat de level cap bereikt is. Je characters kun je dan gratis naar een permanent world transferren en je krijgt accountwide titles voor achievements.

De kans is zeer groot dat Mordor uiteindelijk ook weer gesloten gaat worden maar dan praat je over een langere periode. Zeg 2 jaar minimaal. En als het een succes is kan ik me zomaar voorstellen dat de server toch een permanente status gaat krijgen. Het grote probleem waar SSG mee worstelt als het gaat om een EU server is dat er ongeveer 20.000 actieve EU spelers zijn (naar een quote uit de laatste videocast) die een enkele EU server onspeelbaar zouden maken. Zie: YouTube: Q&A with Executive Producer Severlin - The Lord of the Rings Online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
Geen idee hoe betrouwbaar het is maar op https://mmo-population.com/r/lotro staat:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ISOjweaRFzHwCICme88bnbxDcAM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MWjoPqktoM5cqxtwCGKf5BJo.png?f=fotoalbum_large
We estimate the daily player count of The Lord of the Rings Online to be 4,243, with a total player base of 3,435,656.
Op Steam https://steamdb.info/app/212500/charts/
931 players right now
933 24-hour peak
3,965 all-time peak 12 years ago

Ik zie niet hoe dergelijke spelersaantallen een dedicated EU server rendabel kan maken.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA

TAA

Liever IRC

botoo schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 21:22:
Geen idee hoe betrouwbaar het is maar op https://mmo-population.com/r/lotro staat:

[Afbeelding]

[...]

Op Steam https://steamdb.info/app/212500/charts/
931 players right now
933 24-hour peak
3,965 all-time peak 12 years ago

Ik zie niet hoe dergelijke spelersaantallen een dedicated EU server rendabel kan maken.
Op ~3:05 in de video (YouTube: Q&A with Executive Producer Severlin - The Lord of the Rings Online "It will probably be VIP because otherwise 20.000 players would fall over and noone would have fun".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
20.000, ik denk dat dat wishfull thinking is. Ik kan me niet herinneren dat ik vroeger, toen er nog stats gegenereed werden, ooit zo'n getal heb gezien.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA

TAA

Liever IRC

botoo schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 22:10:
20.000, ik denk dat dat wishfull thinking is. Ik kan me niet herinneren dat ik vroeger, toen er nog stats gegenereed werden, ooit zo'n getal heb gezien.
Dat denk ik ook hoor... maar goed, we gaan het zien over een paar weken hoe druk Mordor is bij de launch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupus
  • Niet online
Ik ben ook van plan om weer opnieuw met Lotro te beginnen als die Mordor server live is (nu nog beta, ik heb die beta launcher niet)

Ben al een keertje jarenlang gestopt, toen met covid in 2020 weer opnieuw beginnen tot 2 jaar geleden.
Dit is weer wel een mooi moment om opnieuw inte stappen on een verse EU server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ze kunnen natuurlijk ook gewoon twee of drie echte EU servers maken zoals vroeger als ze dat verwachten en dan samensmelten als de "hype" van de lifetime europeanen weer wat gezakt is. Zeggen dat ze het niet kunnen doen omdat er te veel interesse is, is wel een aparte redenering... Hopelijk komt dat er nog

Ook nog even zeggen dat steam numbers ook niet super relevant zijn, ik heb nog altijd geen lotro op steam, maar nog altijd een gewone launcher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brothermaynard
hmm, toch maar weer installeren dan na de zomervakantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

Topicstarter
Ik heb drie account , 1 lifetimer.. De andere heb ik nooit geupgraded.. Ik heb er drie omdat ik vaak muziek maak met ABC files.. dat was voor mij een leuk ding binnen LOTRO. Maar om eerlijk te zijn.. Ik heb dan wel alle uitbreidingen , denk ik .. geen idee ... maar heb al die nieuwe plekken nooit gespeeld..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TAA

TAA

Liever IRC

Morgenavond om 18:00 uur gaat Mordor, de nieuwe EU-based legendary server live! Een uitgelezen kans voor iedereen (met VIP status) om de server rush mee te maken. Aangezien transfers van/naar deze server niet mogelijk zijn en de cap begint op lvl50 een verse start voor iedereen dus.

Bijzonder aan deze server is dat het de eerste sinds lange tijd op europese bodem is; latency in de test zat voor mij onder de 15ms. De notoire serverlag is aangepakt doordat de software base van deze server nu ook écht 64bit is; niet alleen de client maar ook de lotro server software zelf. Daarnaast slepen de nieuwe characters niet zoveel data mee waardoor er ook geen sprake zal zijn van serialization lag (tot over een paar jaar ws :P).

Nieuw op deze server zullen ook de Ringwraith events/spawns zijn waarbij deze als een soort worldbosses zullen spawnen op random tijden/locaties en de spelers samen zullen moeten werken om deze te verslaan.

Ik heb er in ieder geval veel zin in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupus
  • Niet online
Yes ik ga ook een nieuwe character aanmaken op Mordor!
Een hobbit, ik denk een burglar. Vind ik toch wel echt het leukst om te spelen.
Zodra ik een naam heb aangemaakt zal ik die delen, dan kunnen we elkaar op de friends list toevoegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
Geen pvp op Mordor?
Dan heb ik geen reden om op de EU server te spelen :|

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA

TAA

Liever IRC

Uit de FAQ:
What happens when Angmar and Mordor reach the same level cap as the rest of the game?

For Angmar, we intend to offer character transfers from the world to a non-legendary server of your choice. For Mordor, we intend to keep the world active and open for as long as it is financially viable to do so. In the event Mordor does shut down, we will make sure your character(s) get the opportunity to transfer from Mordor to a different game world.
Nog meer zin an :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TAA

TAA

Liever IRC

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XdiTdCaRGVQh9ReuzbqXHPp6QqE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/S5hQhCl40Oha8pFGbI8AIM8A.jpg?f=user_large

Time to play!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Hmm krijg opzich ook een klein beetje zin hierdoor om te spelen haha. Maar denk dat het een te grote time consumption is gezien de andere MMORPG's die ik nog wil spelen en andere games uberhaupt.

Geen PVP op die EU server zoals ik hier lees is ook wel een bummer.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

Topicstarter
TAA schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 10:12:
Morgenavond om 18:00 uur gaat Mordor, de nieuwe EU-based legendary server live! Een uitgelezen kans voor iedereen (met VIP status) om de server rush mee te maken. Aangezien transfers van/naar deze server niet mogelijk zijn en de cap begint op lvl50 een verse start voor iedereen dus.

Bijzonder aan deze server is dat het de eerste sinds lange tijd op europese bodem is; latency in de test zat voor mij onder de 15ms. De notoire serverlag is aangepakt doordat de software base van deze server nu ook écht 64bit is; niet alleen de client maar ook de lotro server software zelf. Daarnaast slepen de nieuwe characters niet zoveel data mee waardoor er ook geen sprake zal zijn van serialization lag (tot over een paar jaar ws :P).

Nieuw op deze server zullen ook de Ringwraith events/spawns zijn waarbij deze als een soort worldbosses zullen spawnen op random tijden/locaties en de spelers samen zullen moeten werken om deze te verslaan.

Ik heb er in ieder geval veel zin in!
ik ben ondertussen al level 15 , gwentine een minstril.. maar die Ringwraith , irritante apparaten zijn dat man.. die heeft me dus ge fastkilled met level 14.

ja vind het wel weer leuk om te spelen.. maaar.... Als ze nu over een paar maanden hier ook de stekker uit trekken , dan is de zin van het spelen van LOTRO helemaal weg.. en ga ik zelfs niet met mijn oude Toons verder spelen.

Zit al wel weer in een active kinship.. alleen voorlopig allang geen kinhuis , laat staan een eigen huis hahahaha

[ Voor 12% gewijzigd door Stronkie op 05-08-2024 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gupfishy
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 12:12
Als ze van die spel toch eens een graphic update zouden doen naar huidige tijd. Vroeger zoveel gespeeld.toen de levelcap nog 50 was. Daarna Moria in wat toen uitkwam.
Nu helaas echt teveel lag (misschien nieuwe server.niet)
Maar ook teveel cosmetic gedoe en onduidelijk wat je allemaal moet kopen voor volledigheid spel etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA

TAA

Liever IRC

Stronkie schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 20:21:
[...]

ik ben ondertussen al level 15 , gwentine een minstril.. maar die Ringwraith , irritante apparaten zijn dat man.. die heeft me dus ge fastkilled met level 14.

ja vind het wel weer leuk om te spelen.. maaar.... Als ze nu over een paar maanden hier ook de stekker uit trekken , dan is de zin van het spelen van LOTRO helemaal weg.. en ga ik zelfs niet met mijn oude Toons verder spelen.

Zit al wel weer in een active kinship.. alleen voorlopig allang geen kinhuis , laat staan een eigen huis hahahaha
Frequentie van de spawn is verlaagd; in landscape boeit het me niet zo maar in instances en bij protect quests is het lastig.

Nog een krappe 3 maanden tot een kinhouse met faciliteiten. Tot die tijd is het schipperen :+ Mis vooral ook m'n carry-alls. Gelukkig geen repair bills met de VIP buff; dat is dan een voordeeltje.

Er is zoveel content dat het lastig kiezen is; de completionist in me schermt met deeds (en trait points) maar er zijn nog zoveel characters te levellen dat het wijzer lijkt gewoon met quests on level naar de cap te werken en vooral de epic te volgen.

Voorlopig ben ik weer even van de straat 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

Topicstarter
gupfishy schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 23:45:
Als ze van die spel toch eens een graphic update zouden doen naar huidige tijd. Vroeger zoveel gespeeld.toen de levelcap nog 50 was. Daarna Moria in wat toen uitkwam.
Nu helaas echt teveel lag (misschien nieuwe server.niet)
Maar ook teveel cosmetic gedoe en onduidelijk wat je allemaal moet kopen voor volledigheid spel etc
Geen lag , maar wel plots vandaag een server crash... dat was wierd om dat een x mee te maken

en weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA

TAA

Liever IRC

Stronkie schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 20:07:
[...]

Geen lag , maar wel plots vandaag een server crash... dat was wierd om dat een x mee te maken

en weer...
Jammer van de crash inderdaad. Gezien de emergency reboot van Mordor een paar uurtjes eerder lijkt er toch ergens een probleem op te doen. Wellicht gerelateerd aan belasting/communicatie met de instance server(s) omdat er meer en meer group content gedaan wordt. Doe het zelf rustig aan; bezig met gathering/questing/crafting op verschillende toons die nu richting lvl20 gaan. Maakt dat ik niet bij de voorhoede zit die over een week of wat uitgeblust is en niet meer logt maar dat de gebieden wel behoorlijk druk zijn. Vooral ore nodes op prime time zijn lastig te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupus
  • Niet online
Ja ik had gisteren ook last van die server problemen. I was voor de 2e avond aan het questen met mijn character en ineens kon ik niet meer bewegen. CHat server deed het nog wel maar lopen of springen reageerde niet meer. Na 5 minuten een bericht dat de connectie met de world server was verloren. Toen maar een andere game gaan doen.... Van 't weekend nog maar eens een poging doen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Nog eens lotro voortgang op GoT :). De topic start is alweer van een tijdje terug zeg (Mirkwood expansion). Sindsdien is er zoooo veel verandert. Na 17,5 jaar speel ik deze game nog steeds bijna dagelijks (incl de raids) en moet zeggen dat ik het knap vind dat hier nog steeds zo actief aan gewerkt wordt. We zitten inmiddels op Update41 en de nieuwe expension Legacy of Morgoth is een paar weken geleden op de San Diego Comic-Con aangekondigd.

Kort overzichtje:
  • Mordor / Angmar Legendary Servers
    (Her)introductie van een EU server, welke draaien op een x64 OS. Naast lage latency voor EU spelers, geeft dit ook een boost tegen server lag. Levelcap is 50 met het initiële Eriador gebied (tot aan Moria), welke op bepaalde momenten in te toekomst weer uitgebreid wordt (zoals normaal bij Legendary Servers). Ook de introductie van Veil of the Nine, welke een serverside doorlopend event is. Naast het spawnen van ringwraiths, verschijnt er ook eens in de zoveel tijd 1 vd Nine. Deze is alleen te verslaan als je grote groep spelers laat samen werken. Voor afgaand zijn er ringen te vinden, als spelers met zo'n ring deelnemen aan het gevecht scheelt dat aanzienlijk. Uiteraard geeft het verslaan van deze Nazgul tokens welke voor cosmetics/pets/etc ingewisseld kunnen worden.
    Uiteindelijk zullen alle servers deze nieuwe content krijgen incl een x64 OS.
  • Content
    De content in lotro is inmiddels aanzienlijk. Levelcap is momenteel 150. Mijn main char is inmiddels de 11.000 quest voorbij. En ja daar zitten uiteraard ook de kill x aantal wolven, zoek 12 bramen quests bij, maar de grote hoeveelheid (epic) verhaallijnen is enorm.
    Expansions ->
    - Mines of Moria
    - Siege of Mirkwood
    - Rise of Isengard
    - Riders of Rohan
    - Helm's Deep
    - Mordor
    - Minas Morgul
    - War of Three Peaks
    - Fate of Gundabad
    - ‎Before the Shadow
    - ‎Corsairs of Umbar
    Zoals je ziet zijn zowat alle bekende lotr gebieden ingevuld, van Gundabad in t noorden tot aan Umbar in het zuiden. Het aantal regions is inmiddels 48 wat in totaal uit 115+ zones bestaat (ter vergelijking the Shire is een zone).
  • Classes / Races
    Classes ->
    - Beorning
    - Brawler
    - Burglar
    - Captain
    - Champion
    - Guardian
    - Hunter
    - Lore-master
    - Minstrel
    - Rune-keeper
    - Warden
    Races ->
    - Beorning
    - Dwarf
    - Elf
    - High Elf
    - Hobbit
    - Man
    - River Hobbit
    - Stout-axe
  • Legendary Items
    Inmiddels versie3. Tegenwoordig kun je je legendary item volledig naar smaak samenstellen. Traceries (bepalen enhancement voor skills/buffs) kunnen verzameld en geslot worden, welke te levelen zijn dmz Enhancement Runes. Eens in de zoveel tijd gaat de cap van traceries omhoog waardoor je weer verder kunt levelen. Indien gewenst kun je een tracery swappen voor een andere. Om items te verkrijgen voor je wapen is naast questrewards ook het Legendary Reward System geïntroduceerd. Elke 3 maanden reset deze en door het verzamelen van Item XP (quests, runes), level je je reward track. Bij elke milestone krijg je items. Deze is account shared zodra je char een Legendary item ter beschikking heeft.
    Persoonlijk vind ik dit systeem goed werken, de willekeur is in ieder geval weg genomen
  • Diffculty Level
    Je kunt voor landscape content de moeilijkheidsgraad van de mobs instellen. Hier zijn 9 tiers voor te selecteren. Kortom als je het levellen geen uitdaging meer vond kun je die zelf op deze manier aanpassen. Enige rewards wat hiervoor te verkrijgen zijn zijn een aantal emotes.
  • Birding
    Na lange tijd is er een aantal weken terug (U41) een tweede hobby geïntroduceerd; vogels spotten. Leuk tijdverdrijf, beetje als het vissen. Verschil is dat je nu wel actief op zoek moet gaan naar specifieke vogels. Zo zijn deze momenteel te vinden in de Eriador gebieden met max 16 per region (volgen mij 220+ unieke vogels atm)
  • Crafting
    Crafting is inmiddels opgesplitst, naast dat je willekeurig je vocations kunt kiezen is er nu ook een 4e beschikbaar. Vorig jaar heeft men doorlopende crafting events geïntroduceerd. Momenteel zijn twee events beschikbaar. 1 ervan is uitsluitend voor foresters. De tweede is voor prospectors en cooks. De bedoeling is dat uiteindelijk voor alle vocations events beschikbaar komen.
  • Delvings
    Delvings zijn veredelde missions. Missions zijn dan weer korte solo/due instances welke in een beperk aantal gebieden beschikbaar zijn. Het spelen van missions is leuk voor afleiding en levellen. Delvings kun je zodra je op levelcap zit in een beperk aantal missions activeren (Cardolan, Swanfleet, Elderslade, Umbar). Hier zijn momenteel 12 tiers qua moeilijkheidsgraad. Elke tier brengt dan een extra set aan uitdagingen (malices) mee. Uiteindelijk krijg je als reward aardig goede gear, welke je voor tier1/2 raids kunt gebruiken.
Nou, het overzicht is al aardig lang geworden :9 .

euh...ja

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

Topicstarter
Rfce schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 10:46:
Nog eens lotro voortgang op GoT :). De topic start is alweer van een tijdje terug zeg (Mirkwood expansion). Sindsdien is er zoooo veel verandert. Na 17,5 jaar speel ik deze game nog steeds bijna dagelijks (incl de raids) en moet zeggen dat ik het knap vind dat hier nog steeds zo actief aan gewerkt wordt. We zitten inmiddels op Update41 en de nieuwe expension Legacy of Morgoth is een paar weken geleden op de San Diego Comic-Con aangekondigd.
Mooi hierbij toegevoegd als mede auteur

Wie nog meer mee wil helpen.. Go Your Gang..

Meld je bij me

Hmm Ik denk dat er gewoon een nieuwe start post moet komen , misschien handig om gewoon een compleet nieuw topic te beginnen...

De gehele startpost krijg ik niet meer mooi recht.. Muer heeft alle plaatjes verwijderd en de info klopt ook niet meer

[ Voor 15% gewijzigd door Stronkie op 21-08-2024 22:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TAA

TAA

Liever IRC

Stronkie schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 11:55:
[...]
Hmm Ik denk dat er gewoon een nieuwe start post moet komen , misschien handig om gewoon een compleet nieuw topic te beginnen...

De gehele startpost krijg ik niet meer mooi recht.. Muer heeft alle plaatjes verwijderd en de info klopt ook niet meer
Ik zeg chatgtp en verder met levellen >:)

"schrijf een startpost voor een forum over lord of the rings online in het nederlands waarin links zitten naar de belangrijkste websites met informatie " O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

Topicstarter
Startpost Updated

[ Voor 181% gewijzigd door Stronkie op 22-08-2024 23:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TAA

TAA

Liever IRC

Stronkie schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 14:52:
Natuurlijk! Hier is een startpost voor een forum over "Lord of the Rings Online" in het Nederlands:
_/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TAA

TAA

Liever IRC

Vandaag lvl50 gehaald en weet meteen weer waarom Rift pugs zoooo grappig zijn. En teruglopen na een wipe op Thaurlach niet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

Topicstarter
oeee de rift , that brings back memory's..

Heb nooit helegrod gedaan eigenlijk...

Hmmmmm

edit Start Post vernieuwd

[ Voor 14% gewijzigd door Stronkie op 22-08-2024 23:26 . Reden: updated startpost ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TAA

TAA

Liever IRC

Een snelle URU/CD run levert nét genoeg coins op om in GF 4 teal pieces te barteren. Samen met wat crafted jewellery/armour/weapons is dat een prima uitgangspunt om zonder al te veel schaamrood op de kaken aan een van de vele Rift en Helegrod runs deel te nemen. De seasonal Thrang kan ik me moeilijk toe zetten; volledig kapot gespeeld ooit. Vanavond crafting afronden (alle professions :P) en een fatsoenlijke tankbuild maken met traits en virtues. En dan op naar de minnie :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

Topicstarter
GF 4 teal pieces ehh wattes

ow die special armour.. die je kunt vrijspelen , was dat helemaal vergeten..

Tot hoe ver loopt deze server door dan..

Kun je de mines al in.. Of houd het op tot mirkwood??

[ Voor 77% gewijzigd door Stronkie op 23-08-2024 11:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TAA

TAA

Liever IRC

Stronkie schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 09:48:
GF 4 teal pieces ehh wattes

ow die special armour.. die je kunt vrijspelen , was dat helemaal vergeten..

Tot hoe ver loopt deze server door dan..

Kun je de mines al in.. Of houd het op tot mirkwood??
Gath Forthnir in Angmar; hier zijn 3 armour traders (bijvoorbeeld Haflithi voor light armour) waar je boss drops van Carn Dûm, Urugarth en Barad Gúlaran in kunt ruilen.

Max level van de server is 50; Moria (en verder) is dus nog niet beschikbaar. Verwachting is dat de level cap (en opening van Moria) ergens in December zal zijn. Mirkwood is lvl 60 dus zal dan ook pas toegankelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

Topicstarter
TAA schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 13:22:
[...]

Gath Forthnir in Angmar; hier zijn 3 armour traders (bijvoorbeeld Haflithi voor light armour) waar je boss drops van Carn Dûm, Urugarth en Barad Gúlaran in kunt ruilen.

Max level van de server is 50; Moria (en verder) is dus nog niet beschikbaar. Verwachting is dat de level cap (en opening van Moria) ergens in December zal zijn. Mirkwood is lvl 60 dus zal dan ook pas toegankelijk zijn.
I remember

Afbeeldingslocatie: https://media1.tenor.com/m/0FJbp1RGsF0AAAAC/elrond-lotr.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gupfishy
Vandaag zijn de nieuwe 64 bit server geopend waarvan de locatie ook Europa is
Iemand die er al op speelt en wat kan zeggen over de lag?
Ben ooit gestopt door de vele lag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimdezoveelste
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20-06 13:46
Nou, eerste uren lipe de game goed, nu blijft tie crashen, zit buiten de 2 uur refund time dus ik ben het haasej denk ik :(
Echt gewoon klote dat deze game gewoon niet werkt...
Net crashte die tijdens het saven na het vompleten van een hunt en daarna 10 sec nadat de game geladen was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Nu online

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

gupfishy schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 17:59:
Gaat dit alsnog gewoon via de oude bestaande client?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimdezoveelste
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20-06 13:46
verkeerde topic gepost...

[ Voor 91% gewijzigd door wimdezoveelste op 07-03-2025 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
Ricmaniac schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 19:07:
[...]

Gaat dit alsnog gewoon via de oude bestaande client?
Ja, de bestaande client maar als je nooit de updates binnen hebt gehaald dan moet je dat nog doen.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo
gupfishy schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 17:59:
De nieuwe 64 bit servers zijn overbelast dus nog niet open, of eigenlijk weer dicht.

Ik speel o.a. op Mordor, een 64 bit legendary server die in Amsterdam staat. Lag heb je nog steeds maar je ping is veel lager, reken iets van 6 ms vs 80 ms voorheen op US server.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bedankt voor de reminder, ik kijk ook wel uit naar de 64 bit servers in europa terug!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Nu online

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Gisteravond de game gedownload. Toen ontdekte ik dat die legendary servers alleen maar als VIP gespeeld kunnen worden ;'( was gelijk gedemotiveerd om te spelen omdat ik niet weet of ik hem nog leuk vind om weer te proberen.

Stel ik speel voornamelijk solo hoe lang doe je er dan over om de gehele story door te spelen?
Kan je het in bijv 100 uur uitspelen als je het puur voor story doet of ben je honderden uren bezig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
Ricmaniac schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 09:09:
Gisteravond de game gedownload. Toen ontdekte ik dat die legendary servers alleen maar als VIP gespeeld kunnen worden ;'( was gelijk gedemotiveerd om te spelen omdat ik niet weet of ik hem nog leuk vind om weer te proberen.

Stel ik speel voornamelijk solo hoe lang doe je er dan over om de gehele story door te spelen?
Kan je het in bijv 100 uur uitspelen als je het puur voor story doet of ben je honderden uren bezig?
De 64 bit servers zijn niet alleen legendary servers, gewone servers gaan nu ook over op 64 bit. Vip only legendary servers zijn er maar tijdelijk en gaan in feite terug in de tijd, zo is Mordor momenteel level-cap 60 (en gaan volgende maand naar lvl 65) itt de normale servers waar we op lvl 150 zitten.

Uitspelen doe je eigenlijk nooit dat zou idd honderden, zo niet duizenden, uren kosten. Alleen de story-line volgen zal niet makkelijk zijn omdat je daarvoor gaandeweg steeds een hoger level nodig hebt.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Nu online

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

botoo schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 12:20:
[...]

De 64 bit servers zijn niet alleen legendary servers, gewone servers gaan nu ook over op 64 bit. Vip only legendary servers zijn er maar tijdelijk en gaan in feite terug in de tijd, zo is Mordor momenteel level-cap 60 (en gaan volgende maand naar lvl 65) itt de normale servers waar we op lvl 150 zitten.

Uitspelen doe je eigenlijk nooit dat zou idd honderden, zo niet duizenden, uren kosten. Alleen de story-line volgen zal niet makkelijk zijn omdat je daarvoor gaandeweg steeds een hoger level nodig hebt.
Ah oke dankje.
Welke server raad je dan aan als non legendary speler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
Ik vermoed dat je in EU zit dus dan is Orcrist de beste keus of als je van RP houd dan kan je Meriadoc proberen. Maar dat gaat wat moeizamer dan SSG had verwacht dus die zijn nu, net als de US 64 bit server Glamdring en US 64 RP server Peregrin, nog niet open.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Nu online

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Orcrist is blijkbaar dicht.
Kan die niet joinen.

Evernight is de enige EU non-legendary die voor mij open is of Laurelin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
Evernight is 32 bit, zonde van je tijd om daar te gaan spelen, even geduld nog nog Orcrist moet echt heel binnenkort open gaan, met giga lag natuurlijk door mega veel spelers.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gupfishy
Vandaag zouden de 64 bit dan eindelijk online komen. Zal wel ergens later op de dag zijn
Maar ga denk wel spelen

Vroeger toen die net uit was heel veel gespeeld. Was de eerste level 50 in deze regio. (Of bij de eerste. Kreeg toen een melding)
Blijft denk de beste mmo die ik ooit heb gespeeld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14:14

Oxigeon

En zo is dat!

gupfishy schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 07:08:
Vandaag zouden de 64 bit dan eindelijk online komen. Zal wel ergens later op de dag zijn
Maar ga denk wel spelen

Vroeger toen die net uit was heel veel gespeeld. Was de eerste level 50 in deze regio. (Of bij de eerste. Kreeg toen een melding)
Blijft denk de beste mmo die ik ooit heb gespeeld
Volgens mij zijn ze al over gegaan als ik de wiki bekijk (EDIT: vanaf 15.00uur open). Een van deze dagen toch eens kijken of ik deze nog aangezwengeld krijg. Moet volgens mij nog prima te draaien zijn op mijn crappy laptop...

Hoe werkte deze game ook alweer? Met vip had je alle addons. Zonder vip moest je ze bijkopen meen ik he

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA

TAA

Liever IRC

Ik zou Orcrist en Meriadoc de eerste paar dagen nog even mijden als je nieuw bent met de game. Ik verwacht vanavond behoorlijke issues als iedereen probeert om alsnog een paar extra namen te claimen.

Mordor speelt zoals botoo als zei erg relaxed; lage latency en weinig toxic community. Wel VIP status nodig. Ik ben al maanden niet meer ingelogd op Laurelin. Ga wel transferen met de kin maar echt actief zal ik niet zijn op Orcrist. Vrees ook voor de community daar... Als Mordor ooit sluit gaan m'n characters naar Meriadoc. Paar minder als op Laurelin maar wel met zelfde name/race/class samenstelling om het simpel te houden voor mezelf :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freelance
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:03
Freelance schreef op zondag 25 februari 2007 @ 15:17:
Heb het spel ook in de pre-order gezet bij de dynabite. Maar ze konden me nog niets vertellen over dat levenslange abonnement voor 150 euro? Heeft iemand hier al wat meer info over?

Ondanks dat ik het spel nog niet gespeeld heb, toch maar besteld. Als ik de ervaringen hier zo lees, dat je je schijnbaar echt waant in de wereld van lotr, dan is dat voor mij genoeg.

Maar toch zou ik het wel van te voren willen proberen, heb me al een aantal keer ingeschreven voor de beta maar jammer genoeg niks van gehoord.

Dus ik ga me nu maar schaamteloos verlagen om te bedelen om een account die iemand over heeft? :)

BVD
Moest even terugzoeken maar iets meer dan 18 jaar geleden een begonnen met lotro. Destijds een lifetime afgesloten. Toen afgehaakt met de expansion riders or rohan. Ooit nog een keer begonnen op een legendary server maar wegens tijdgebrek ook niet verder gekomen dan Moria denk ik.

Gisteravond de installatie aangezet en maar eens opnieuw begonnen op een legendary server om het rustig aan te doen :)

(...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Telin
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 14:06
Ik zit nog wel even best op Evernight.

Transfers en servers zelf zijn nu gewoon een groot drama (had je wat anders verwacht) dus kijk wel of ik over een paar weekjes over ga.

Vind het wel humor als je de LOTRO forums leest met alle drama van mensen die vrij nemen van werk of midden in de nacht de wekker ervoor zetten om tot de conclusie te komen dat het allemaal niet werkt en zeer, zeer, heel erg zeer moeizaam gaat.... totaal onverwachts natuurlijk 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Telin
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 14:06
wimdezoveelste schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 19:06:
Nou, eerste uren lipe de game goed, nu blijft tie crashen, zit buiten de 2 uur refund time dus ik ben het haasej denk ik :(
Echt gewoon klote dat deze game gewoon niet werkt...
Net crashte die tijdens het saven na het vompleten van een hunt en daarna 10 sec nadat de game geladen was...
LOTRO is F2P, wat wil je refunden dan?
Pagina: 1 ... 22 23 Laatste