Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Ik heb de helderheid indentiek gezet.Laguna schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 13:34:
[...]
Uhm?! AMOLED flets? AMOLED staat juist bekend om de felle kleuren, waardoor alles van het scherm afspat of doelde je soms op de helderheid want die is wel lager dan de Nexus 4.
Goeie deal overigens.
Misschien heb ik het fout verwordt dus opnieuw, met flets bedoel ik dat toen ik op beide telefoons op hetzelfde helderheid dezelfde film keek de kleuren bij de GN echt overdreven waren, zo was de huid van vrouw (de film was Fast Five) haast oranje op sommige momenten, terwijl dat op de N4 toch beter en meer realistischer uitzag.
Niet dat het altijd lelijk was, op sommige momenten in de film spatte de beeld van het scherm af, het was prachtig vergeleken met de GN, maar dit is mijn persoonlijke voorkeur meer niet.
(het amoled scherm van de GN is ook zeker niet de beste in zijn klasse, de s3 en s4 ebben al betere schermen)
[ Voor 14% gewijzigd door Prulleman op 25-10-2013 14:11 ]
Ook als je het met LagFix doet? Mijn telefoon is echt retetraag en een andere ROM en de instelling van Dalvik wijzigen hadden weinig effect. Hoe kan ik nu snel trim uitvoeren?Nikeo schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 11:57:
Na de update moet hij ook eerst nog trimmen. Het lijkt mij niet dat hij dat meteen doet. Het trim commando gaat pas na een uurtje rust en hoge batterijwaarde draaien. (gewoon een nachtje aan de lader)
Ik stond op het punt mijn nexus te verkopen of te flashen, nu totaal niet meer aan de orde
Edit: lagfix gedraaid. Zie helaas nog nauwelijks verbetering in benchmark, maar misschien is de praktijk beter.
[ Voor 8% gewijzigd door StephanVierkant op 27-10-2013 01:43 ]
Dus meteen geroot, een onscreen tijd van 2 uur en bijna 20 minuten is erg weinig, dus geroot 200mhz trager gemaakt (van 1,2 naar 1ghz) en viola, 3 uur en 10 minuten onscreen, qua cijfertjes en benchmarks natuurlijk iets trager maar qua gebruik merk je niks van.
Iemand nog een suggestie?
Misschien heb jij een oudere Nexus en is het flashgeheugen ervan iets anders waardoor het trager is?StephanVierkant schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 18:24:
Ok, ik ben nu echt wanhopig. Alles eraf gegooid (system, factory, data, cache, etc.), allemaal gewiped. Teruggegaan naar stock, CM10.2 (beide 4.3) en LagFix gedraaid. Allerlei performance-dingen aangepast (dalvik heap size/limit), I/O-verbeteringen d.m.v. Pimp My Rom. Hoogste sequential write was 5,5 MB/s. De Nexus van m'n vriendin haalt zo'n 7/8 zonder enige aanpassing.
Zou dat echt factor 2 tot 4 moeten uitmaken?AndRo555 schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 22:56:
[...]
Misschien heb jij een oudere Nexus en is het flashgeheugen ervan iets anders waardoor het trager is?
Ach ik haal 3,81MB/s dus wees blij. Is de Nexus van je vriendin even oud als die van jou?StephanVierkant schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 18:24:
Ok, ik ben nu echt wanhopig. Alles eraf gegooid (system, factory, data, cache, etc.), allemaal gewiped. Teruggegaan naar stock, CM10.2 (beide 4.3) en LagFix gedraaid. Allerlei performance-dingen aangepast (dalvik heap size/limit), I/O-verbeteringen d.m.v. Pimp My Rom. Hoogste sequential write was 5,5 MB/s. De Nexus van m'n vriendin haalt zo'n 7/8 zonder enige aanpassing.
EDIT: Blijkbaar kunnen de resultaten best verschillen, nogmaals getest en nu 6,03MB/s.
[ Voor 6% gewijzigd door Laguna op 28-10-2013 15:49 ]
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Eeuhm, 5.5 vs 7-8 is geen factor 2-4....StephanVierkant schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 13:36:
[...]
Zou dat echt factor 2 tot 4 moeten uitmaken?
Mij staat bij dat het met bepaalde custom ROMs wel werkt (ik gebruik nu Purity), maar ik kan daar verder niets over terugvinden.
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Echter wanneer het scherm aanstaat gaat het echt hard naar beneden, maar dat is normaal/bekend.
Goed om te weten dat "scannen altijd beschikbaar" problemen kan geven met accuduur, ik onthoud het.Laguna schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 11:37:
Sinds m'n eerste post van 17 oktober jl. lijkt de accuduur nu in orde, zolang het scherm niet aanstaat raak ik 2% accuduur per uur kwijt (dit met data, sync, bluetooth en wifi allemaal aan).
Echter wanneer het scherm aanstaat gaat het echt hard naar beneden, maar dat is normaal/bekend.
Android KitKat komt dus niet naar de Galaxy Nexus (vanuit Google).
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
Dat vind ik ook, kijk eens naar Apple die heeft een update uitgebracht voor een 3 jaar oude iPhone 4, uiteindelijk gaat dat ding dus 4 jaar mee.Shabbaman schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 20:39:
Lekker is dat, je maakt een update die ook op goedkope toestellen met maar weinig geheugen moet werken, maar je update je eigen goedkope telefoon niet. Kneuzig.
Dan is je Galaxy Nexus, die in tegenstelling tot iOS 7 op de iPhone 4 dus wel met gemak Android 4.4 aankan, in de steek gelaten, ik vraag mij af of mijn Nexus 4 volgend jaar ook zo zal eindigen
Gelukkig is het Android, en als je Android 4.2.2 op een Nexus One kan zetten (die maar tot 2.3.7 gaat) dan denk ik dat de mod wereld ervoor zorgt dat niet alleen 4.4 maar ook 5.0 op de GN zal werken, want de toestel die kan het moeiteloos aan.
Zonde, mijn zusje kreeg van mij JUIST een GN omdat ik toch echt zeker van was dat die officieel 4.4 krijgt, Google stelt mij teleur.
Tenzij de reden is dat het niet grafisch gezien niet fatsoenlijk zou draaien, want dit staat natuurlijk los van het geheugengebruik wat Google nu heeft willen verminderen. Dat betwijfel ik echter, want dan hadden ze dat wel direct kenbaar gemaakt om dit soort reacties te voorkomen.
https://support.google.com/nexus/answer/3468085
Galaxy Nexus, which first launched two years ago, falls outside of the 18-month update window when Google and others traditionally update devices.
Sorry dat ik het zeg, apple doet het beter.
Maar aan de andere kant, devs doen hun werk wel.
Een Nexus device zou in mijn ogen zeker langer dan 18 maanden ge-update mogen worden..
Komop zeg, we hebben het hier over de pure Android devices van Google ... Geen Galaxy S lijn...?!
Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||
Al had ik eerlijk gezegd wel verwacht dat 4.4 nog naar de GN zou kopen, maar zat toch al te azen op de 5

[ Voor 18% gewijzigd door Laguna op 31-10-2013 23:10 ]
Ehm, klopt dit uberhaupt??
http://forum.xda-develope...p?p=46989488&postcount=27I don't think people are understanding that the GNex has no chipset drivers that would be compatible with 4.4. Texas instruments hasn't updated our device's drivers in quite a while and most likely won't since they've stepped out of the mobile hardware market. The issue has nothing to do with Google and it's with Texas Instruments.
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
Maar goed, Google zei zelf dat ze maar 18 maanden ondersteuning geven, dus is mijn Nexus 4 volgend jaar qua officiële updates bejaard voor Google, terwijl de oudere en brakerre iPhone 4 en 4S vrolijk nog updates krijgen...
En dat terwijl qua hardware zelfs de 5S zwakker is dan een N4, sorry dat ik over Apple begin maar het is niet anders.
Sorry. Ik ben een fervent aanhanger van Android (heb een tablet en een telefoon), maar volgens mij overdrijf je nu een beetje.Mizgala28 schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 08:37:
En dat terwijl qua hardware zelfs de 5S zwakker is dan een N4, sorry dat ik over Apple begin maar het is niet anders.

Er zit echt een beest van een CPU in de 5S.
http://www.androidplanet....id-4-4-download-launcher/
Qua hardware zei ikSmultie schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 08:40:
[...]
Sorry. Ik ben een fervent aanhanger van Android (heb een tablet en een telefoon), maar volgens mij overdrijf je nu een beetje.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Er zit echt een beest van een CPU in de 5S.

Dat iOS geoptimaliseerd is, is een ander verhaal.
Ik vraag me echt serieus af of je dit grote verschil kunt toekennen aan puur software-optimalisatie?Mizgala28 schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 09:05:
[...]
Qua hardware zei ik![]()
Dat iOS geoptimaliseerd is, is een ander verhaal.
Los daarvan. Waarom zou Google op telefoons die ze onder hun eigen toezicht uitbrengen (we hebben het over de Nexus-range) geen software-optimalisatie kunnen toepassen?
[ Voor 36% gewijzigd door Smultie op 01-11-2013 09:09 ]
Verwijderd
Om het scherm te activeren moet hij vaak meerdere keren op de aan/uit-knop drukken, maar het ergste is dat hij regelmatig reboot, af&toe zelfs meerdere keren per dag.
Hij heeft hem al een paar keer naar de fabrieksinstellingen terug gezet maar helpt helaas niet.
Wie herkent dit en heeft misschien een oplossing.
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Maargoed, dus Nexus 5 dus
If you want to be the best, you need to work with the best :)
sja.. levensduur... het is niet dat ie het niet meer doet zonder 4.4, met 4.3 loop je minimaal nog een jaar mee in de top van de android versies, 4.1/4.2 begint net een beetje standaard te worden.Maardiweb schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 10:03:
Tja niet oneindig support bieden is opzich een 'bekende' truc he. Elektronica fabrikanten bouwen over het algemeen ook niet superduurzame apparaten die 10 jaar meegaan, omdat ze willen dat je na een x aantal jaar gewoon weer een nieuwe versie koopt. Aan de andere kant is 18 maanden een vrij korte levensduur en de Nexus serie is juist aantrekkelijk door de snelle updates...
Maargoed, dus Nexus 5 dus
(vind het overigs wel een slechte zet, maar het zal inderdaad met driver support ofzo te maken hebben, maar de community gaat daar ongetwijfeld wel een manier op vinden
[ Voor 10% gewijzigd door Prulleman op 01-11-2013 10:16 ]
Verwijderd
Maar nee heb je, ja kun je krijgen.....
https://www.change.org/pe...-with-android-4-4-kitkat#

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Twee argumenten waarom Google niet meer levert: ondersteuningsduur is maximaal 18 maanden voor een toestel, deze zijn nu voorbij, daarnaast meldt The Verge dat de Galaxy Nexus een chip bevat die gemaakt is door Texas Instruments, een bedrijf dat tegenwoordig geen smartphone chips meer maakt. Dat zou een belemmering kunnen zijn om alles te laten werken onder Android 4.4.
Dat is jammer, ben het toestel nog niet zat, in tegenstelling, ik ben nog best wel een tevreden gebruiker. Als ik de Nexus5 pas over een half jaar koop, heb ik slechts 12 maanden recht op ondersteuning vanuit Google. Ik ben toch wel zeer gehecht aan de Nexus-lijn. Lastige keuze om daarvoor een prima toestel voor op zij te schuiven.
Als het inderdaad een software probleem in Android is, dan zou ik Cyanogen installeren, een andere versie van Android. Dan moet je de telefoon wel eerst unlocken, als dat nog niet gebeurd is. Voor al deze handelingen is de Nexus Toolkit het handigst, dan kan het met een paar drukken op de knop vanaf je PC.Verwijderd schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 09:10:
De Nexus van mijn zoon deed het prima t/m versie 4.3, even daarna kreeg hij een kleine update van +/- 1,7 MB en toen begonnen de problemen.
Om het scherm te activeren moet hij vaak meerdere keren op de aan/uit-knop drukken, maar het ergste is dat hij regelmatig reboot, af&toe zelfs meerdere keren per dag.
Hij heeft hem al een paar keer naar de fabrieksinstellingen terug gezet maar helpt helaas niet.
Wie herkent dit en heeft misschien een oplossing.
http://www.wugfresh.com/nrt/
De nieuwste stabiele versie van Cyanogen vind je hier (bovenste):
http://download.cyanogenm...type=stable&device=maguro
De nieuwste versie van de Google-applicaties (Maps, Play Store, alle Google-applicaties die je niet zelf later van de Play Store kunt downloaden) vind je hier (bovenste):
http://wiki.cyanogenmod.org/w/Google_Apps
Dat zijn zip-bestanden, die je niet hoeft/moet uitpakken. Gebruik de Toolkit om achtereenvolgens te unlocken, rooten, en de zips van Cyanogen + Google Apps te flashen. Als je al unlocked bent hoef je niet te unlocken. Als je wel moet unlocken, worden alle bestanden op de telefoon gewist, dus eerst een back-up maken via de PC. Er zijn allerlei handleidingen te vinden op het Internet, maar de Nexus Toolkit is echt verreweg de handigste methode.
Verwijderd
Maar als het een software-probleem zou zijn, dan zou iedereen er toch last van moeten hebben, hij kreeg dat probleem pas na die kleine update van 1,7 MB.Cerberus_tm schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 14:23:
[...]
Als het inderdaad een software probleem in Android is, dan zou ik Cyanogen installeren, een andere versie van Android. Dan moet je de telefoon wel eerst unlocken, als dat nog niet gebeurd is. Voor al deze handelingen is de Nexus Toolkit het handigst, dan kan het met een paar drukken op de knop vanaf je PC.
http://www.wugfresh.com/nrt/
De nieuwste stabiele versie van Cyanogen vind je hier (bovenste):
http://download.cyanogenm...type=stable&device=maguro
De nieuwste versie van de Google-applicaties (Maps, Play Store, alle Google-applicaties die je niet zelf later van de Play Store kunt downloaden) vind je hier (bovenste):
http://wiki.cyanogenmod.org/w/Google_Apps
Dat zijn zip-bestanden, die je niet hoeft/moet uitpakken. Gebruik de Toolkit om achtereenvolgens te unlocken, rooten, en de zips van Cyanogen + Google Apps te flashen. Als je al unlocked bent hoef je niet te unlocken. Als je wel moet unlocken, worden alle bestanden op de telefoon gewist, dus eerst een back-up maken via de PC. Er zijn allerlei handleidingen te vinden op het Internet, maar de Nexus Toolkit is echt verreweg de handigste methode.
Sorry, maar rooten en custom rom's zijn geen optie, hij wil hem helemaal stock houden.
Desnoods flash ik 4.3 opnieuw, maar kan nergens een full-versie vinden die ik met Odin via PDA kan flashen, alleen deze https://developers.google.com/android/nexus/images#yakju maar dat werkt compleet anders.
Edit: De KitKat launcher werkt supervlot
[ Voor 36% gewijzigd door filenox op 02-11-2013 11:55 ]
Odin is de Samsung manier, via fastboot is de Google/nexus manier, eigenlijk veel eenvoudigerVerwijderd schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 15:00:
[...]
Maar als het een software-probleem zou zijn, dan zou iedereen er toch last van moeten hebben, hij kreeg dat probleem pas na die kleine update van 1,7 MB.
Sorry, maar rooten en custom rom's zijn geen optie, hij wil hem helemaal stock houden.
Desnoods flash ik 4.3 opnieuw, maar kan nergens een full-versie vinden die ik met Odin via PDA kan flashen, alleen deze https://developers.google.com/android/nexus/images#yakju maar dat werkt compleet anders.
Verwijderd
Ik heb daar eens zitten lezen, maar eenvoudiger lijkt het mij niet en mijn Engels is ook niet best dus begrijp ik er weinig van.Prulleman schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 13:39:
[...]
Odin is de Samsung manier, via fastboot is de Google/nexus manier, eigenlijk veel eenvoudiger
Met de Nexus 4/5 zal het wel via de Google/nexus manier moeten omdat het LG is, maar is er geen pagina waar die Google/nexus manier in NL beschreven staat?
En er is ondertussen ook al een oplossing voor draadloos, er is een patch die je in recovery kan installeren, nog geen volledige flashbare image. Zie de thread op XDAfilenox schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 11:16:
^ En het gaat vlotter dan ik dacht, gisteren werkte de camera bijvoorbeeld niet, en dat is ook al opgelost
Edit: De KitKat launcher werkt supervlothttp://www.xda-developers...ndroid-4-4-goodies-today/
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Is anders helemaal niet zo ingewikkeld hoor.Verwijderd schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 14:00:
[...]
Ik heb daar eens zitten lezen, maar eenvoudiger lijkt het mij niet en mijn Engels is ook niet best dus begrijp ik er weinig van.
Met de Nexus 4/5 zal het wel via de Google/nexus manier moeten omdat het LG is, maar is er geen pagina waar die Google/nexus manier in NL beschreven staat?
- Download de juiste image en pak deze uit (in de .tgz zit een .tar, ook uitpakken dus)
- Zet het toestel uit, sluit hem aan op je PC boot in fastboot modus. Dat doe je door volume up+down tegelijk in te houden en vervolgens de powerknop erbij in te drukken. Hou dit een paar seconden vast totdat hij boot. Je zou dan een groen Android poppetje moeten zien liggen, daaronder staat dan in het rood 'fastboot mode'.
- Wacht even totdat het apparaat geïnstalleerd is. Mocht hij drivers nodig hebben dan moet je even Googlen naar 'Galaxy Nexus fastboot drivers' ofzo.
- In de uitgepakte map 'yakju-jwr66y' staat een batch file die je vanuit de command prompt aan kunt roepen. Volgens mij hoef je niks meer te doen dan die batch te starten en te wachten.
[ Voor 20% gewijzigd door The Realone op 02-11-2013 14:42 ]
Verwijderd
Dan heb ik "yakju-jwr66y-factory-09207065.tar" van 280 MB, als ik die uitpak zie ik een map met daarin alleen "yakju-jwr66y-factory-09207065" van 291 MB zonder extensie dus.
Dat lijkt mij niet goed, toch?
Ikzelf pak alles uit met het programma 7Zip, is wel een aanrader.
Verwijderd
Als ik op het woordje "Link" klik zie ik dat hij "yakju-jwr66y-factory-09207065.tar" gaat DL, geen .tgzThe Realone schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 14:57:
Je download yakju-jwr66y-factory-09207065.tgz. Deze pak je uit, dan heb je een map met daarin yakju-jwr66y-factory-09207065.tar. Ook deze pak je uit, dan heb je een map met daarin de benodigde bestanden.
Ikzelf pak alles uit met het programma 7Zip, is wel een aanrader.
Raaaaarrrrrr.
Edit;
Als ik alleen de muispijl boven het woordje Link hang zie ik wel .tgz, maar zodra ik klik zie ik .tar
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2013 15:05 ]
Je zult overigens ook dat extensie-loze bestand wel uit kunnen pakken met 7Zip oid, maar dat terzijde,
EDIT: Vaag, dat lijkt een issue te zijn van Internet Explorer. Hoe dan ook, de extensie boeit niet, gewoon uitpakken.
[ Voor 63% gewijzigd door The Realone op 02-11-2013 15:08 ]
Verwijderd
Dat uitpakken is gelukt, maar heb ff geen tijd meer, morgen maar verder.The Realone schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 15:04:
?? https://dl.google.com/dl/...r66y-factory-09207065.tgz
Je zult overigens ook dat extensie-loze bestand wel uit kunnen pakken met 7Zip oid, maar dat terzijde,
EDIT: Vaag, dat lijkt een issue te zijn van Internet Explorer. Hoe dan ook, de extensie boeit niet, gewoon uitpakken.
Bedankt voor de hulp tot zover.
Met de Nexus Root Toolkit gaat dat allemaal automatisch...The Realone schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 14:42:
[...]
Is anders helemaal niet zo ingewikkeld hoor.
- Download de juiste image en pak deze uit (in de .tgz zit een .tar, ook uitpakken dus)
- Zet het toestel uit, sluit hem aan op je PC boot in fastboot modus. Dat doe je door volume up+down tegelijk in te houden en vervolgens de powerknop erbij in te drukken. Hou dit een paar seconden vast totdat hij boot. Je zou dan een groen Android poppetje moeten zien liggen, daaronder staat dan in het rood 'fastboot mode'.
- Wacht even totdat het apparaat geïnstalleerd is. Mocht hij drivers nodig hebben dan moet je even Googlen naar 'Galaxy Nexus fastboot drivers' ofzo.
- In de uitgepakte map 'yakju-jwr66y' staat een batch file die je vanuit de command prompt aan kunt roepen. Volgens mij hoef je niks meer te doen dan die batch te starten en te wachten.
Verwijderd
Als developpers een ROM kunnen bouwen op de huidige hardware, moet Google het ook kunnen!pven schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 12:31:
Dus iets wat hardware-matig blijkbaar niet mogelijk is, wil je via een petitie afdwingen?![]()
Google wil liever dat je de nieuwe Nexus 5 haalt, gezien de prijs kan ik mij dat voorstellen maar omdat de Galaxy Nexus een prima telefoon is, vind ik dat Google een update hoort uit te brengen, zeker omdat het een Nexus toestel is.Verwijderd schreef op zondag 03 november 2013 @ 10:58:
[...]
Als developpers een ROM kunnen bouwen op de huidige hardware, moet Google het ook kunnen!
De Galaxy Nexus is op 19 oktober 2011 uitgekomen en Android 4.3 op 22 augustus 2013. Das is 22 maanden, terwijl Google maar 18 maanden garandeert.
Nu is pas het punt bereikt waarvoor ik destijds specifiek een Galaxy Nexus heb uitgezocht: Een grote ontwikkelaarscommunity.
En ze stellen dan ook niet teleur: De eerste KitKat roms zijn al beschikbaar.
ik betwijfel of dat het doel is van google, ze maken niet/nauwelijks winst op de hardware, als ze meer winst willen maken aan hun klanten zorgen ze ervoor dat er meer diensten beschikbaar (wat ze ook doen, muziek, boeken).Mizgala28 schreef op zondag 03 november 2013 @ 11:11:
[...]
Google wil liever dat je de nieuwe Nexus 5 haalt, gezien de prijs kan ik mij dat voorstellen maar omdat de Galaxy Nexus een prima telefoon is, vind ik dat Google een update hoort uit te brengen, zeker omdat het een Nexus toestel is.
We mogen niet klagen? De mijne is 16 maanden oud. Ik heb een laatste update gekregen waarin gewoon ernstige bugs zitten en Google geeft niet thuis? Als consument heb ik te maken met de levensverwachting van een apparaat (bijna 400 euro) en deze is echt langer als 16 maanden.Condor70 schreef op maandag 04 november 2013 @ 08:19:
Ach, we mogen niet klagen.
De Galaxy Nexus is op 19 oktober 2011 uitgekomen en Android 4.3 op 22 augustus 2013. Das is 22 maanden, terwijl Google maar 18 maanden garandeert.
Nu is pas het punt bereikt waarvoor ik destijds specifiek een Galaxy Nexus heb uitgezocht: Een grote ontwikkelaarscommunity.
En ze stellen dan ook niet teleur: De eerste KitKat roms zijn al beschikbaar.
Natuurlijk zijn er hobby ontwikkelaars die een 4.4 versie in elkaar hacken. Maar hoe stabiel en betrouwbaar is dat? Is deze wel veilig genoeg om je privégegevens aan toe te vertrouwen of om er mee te internetbankieren en tancodes te ontvangen?
Ik had juist voor de Nexus gekozen voor de updates maar in de praktijk valt dat vies tegen. Mijn oude HTC Desire heeft slechts 7 maanden ondersteuning gehad maar was wel stabiel.
Al een paar x eerder gezegd, je telefoon is niet ineens stuk als je niet de laatste android draait...... levensverwachting is niet echt de juiste term hier.Erwin1967 schreef op maandag 04 november 2013 @ 19:52:
[...]
We mogen niet klagen? De mijne is 16 maanden oud. Ik heb een laatste update gekregen waarin gewoon ernstige bugs zitten en Google geeft niet thuis? Als consument heb ik te maken met de levensverwachting van een apparaat (bijna 400 euro) en deze is echt langer als 16 maanden.
Natuurlijk zijn er hobby ontwikkelaars die een 4.4 versie in elkaar hacken. Maar hoe stabiel en betrouwbaar is dat? Is deze wel veilig genoeg om je privégegevens aan toe te vertrouwen of om er mee te internetbankieren en tancodes te ontvangen?
Ik had juist voor de Nexus gekozen voor de updates maar in de praktijk valt dat vies tegen. Mijn oude HTC Desire heeft slechts 7 maanden ondersteuning gehad maar was wel stabiel.
Wat zijn overigens de ernstige bugs in 4.3 die je nu hebt?
Als ik CM10.2 installeer kan ik niet bellen of SMS'en, terwijl ik wel dataverkeer heb, ook draadloos werkt netjes. Best bizar. Ga ik terug naar 10.1.3, dan werkt alles naar behoren.
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Toch denk ik dat ze wel redelijk winst kunnen maken op zo'n Nexus 5. De Nexus 7 had toen hij uitkwam een kostprijs van $ 160/167 (8GB/16GB) en een verkoopprijs van $ 200/250. Daar zit nog wel wat winst in, en de kostprijs zal inmiddels flink gezakt zijn. De Galaxy S4 kostte Samsung $244, dus de Nexus 4 zal daar onder liggen, tegen een verkoopprijs van $300/350: dat is wel een prima winst. Natuurlijk moeten van die winst ook de aanvankelijke constante kosten afbetaald worden (ontwikkeling, testen, reclame), maar dan nog zal er genoeg overblijven.Prulleman schreef op maandag 04 november 2013 @ 09:38:
[...]
ik betwijfel of dat het doel is van google, ze maken niet/nauwelijks winst op de hardware, als ze meer winst willen maken aan hun klanten zorgen ze ervoor dat er meer diensten beschikbaar (wat ze ook doen, muziek, boeken).
Ik heb last van een wifi verbinding die wegvalt. Het uit- en weer inschakelen van de wifi werkt soms wel maar vaak ook niet. Soms moet ik de telefoon herstarten. Ik zie mijn accesspoint in de lijst staan en soms ook weer niet. Andere apparaten (telefoons en laptops) hebben hier geen last van. Deze ellende is sinds de laatste update (augustus). Ik vind het in elk geval grote ergernis.Prulleman schreef op maandag 04 november 2013 @ 20:58:
[...]
Al een paar x eerder gezegd, je telefoon is niet ineens stuk als je niet de laatste android draait...... levensverwachting is niet echt de juiste term hier.
Wat zijn overigens de ernstige bugs in 4.3 die je nu hebt?
Daarnaast zijn er nogal wat functionaliteiten die echt aan verbetering toe zijn:
- het legen van browser caches die omslachtig gaan (via app-info) waarna Android vraagt om in te loggen (?) en locatie service in te schakelen. Alternatief is om 5x een optie te kiezen om data te verwijderen.
- geluid / melding instellingen moet per app worden ingesteld (telkens op een andere plek uiteraard). Is niet erg als je maar 3 apps hebt. Bij tientallen apps wil je in een scherm de instellingen kunnen aanpassen waarbij alle apps in een lijst getoond worden.
- zaklamp kan nog steeds niet op helderheid worden ingesteld
- gps fix is vaak vrij traag. Is alleen op te lossen via roottoegang
- regelmatig nogal dwingend vragen om bv een extra telefoonnummer te geven ter "beveiliging" van je google account.
- niet kunnen aanpassen van allerlei lijstjes die automatisch worden bijgehouden (laatst gebeld en vaak gebeld). Gaat mij niet om dat ik het zie maar ik denk dat dit ook gedeeld wordt met Google en ik kan dit verder niet uitschakelen. Overigens kon de vaak gebeld lijst in Android 4.0 niet eens gewist worden.
Google heeft er ook een handje van om privacy gevoelige informatie verzamelende functionaliteiten in een versie te introduceren maar het inperken / beïnvloeden daarvan pas in een latere versie mogelijk te maken. Als je ergens nee op zegt wordt je continu geconfronteerd met de negatieve keuze. Feitelijk wordt je dan gedwongen om toch ja te zeggen en je informatie te delen. Tegenwoordig is wel bekend wie dan allemaal toegang heeft tot je informatie...
Mijn telefoon is inderdaad niet stuk maar nu wordt ik wel definitief opgezadeld met bepaalde beperkingen.
Als KitKat niet uit komt voor de galaxy Nexus dan is dat probleem dus meteen opgelost!
Ik heb nergens last van. Draai al even nightlies en ben nu blijven plakken op de monthly. Zero issues.Borromini schreef op maandag 04 november 2013 @ 21:19:
Zijn er nog mensen die CM10.2 geïnstalleerd hebben (Android 4.3, Cyanogenmod heeft zijn eerste monthly uit) en geen mobiel netwerk hebben?
Als ik CM10.2 installeer kan ik niet bellen of SMS'en, terwijl ik wel dataverkeer heb, ook draadloos werkt netjes. Best bizar. Ga ik terug naar 10.1.3, dan werkt alles naar behoren.
Heb je het geprobeerd met een full wipe?
Wat mij betreft is de CM10.2 monthly zeker stabiel te noemen. Maar zoals hierboven geldt dat mogelijk niet voor iedereen...MaffeMaarten schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 08:24:
Ik denk dat ik nog even wacht tot er een CM ofzo is met 4.4 voor de GN. Ik zat er de laatste tijd toch al heel erg over te twijfelen om dat te doen, maar vond het een nadeel dat je (als je de stable pakt) meestal een android versie achteruit gaat als je van een stock naar CM gaat.
Als KitKat niet uit komt voor de galaxy Nexus dan is dat probleem dus meteen opgelost!
KitKat moet zeker uitkomen, zie http://tweakers.net/nieuws/92474/android-44-roms-galaxy-nexus-met-bijgewerkte-gpu-drivers-komen-binnenkort.html
Oooh veel plezier! Ik ben jaloers. We zullen je icoon missen.Smultie schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 08:29:
Jongens, bedankt voor de gezelligheid de afgelopen 18 maanden.
Ik ga naar het Nexus 5 topic
Bedankt. Ondertussen is het opgelost, vraag me niet waarom. Meerdere keren full wipe gedaan en /system voor de zekerheid nog es geformatteerd, ondertussen zit ik op CM 10.2 M1 en vertoont hij die rare kuren niet meer. Geen flauw idee waar het aan lag. Zelfde problemen met een 4.4 ROM, maar de aanpassingen die Cyanogenmod doet vind ik te handig om te missen.bigfoot1942 schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 11:42:
[...]
Ik heb nergens last van. Draai al even nightlies en ben nu blijven plakken op de monthly. Zero issues.
Heb je het geprobeerd met een full wipe?
Ik kan hier hetzelfde beamen: M1 draait erg stabiel.[...]
Wat mij betreft is de CM10.2 monthly zeker stabiel te noemen. Maar zoals hierboven geldt dat mogelijk niet voor iedereen...
KitKat moet zeker uitkomen, zie http://tweakers.net/nieuws/92474/android-44-roms-galaxy-nexus-met-bijgewerkte-gpu-drivers-komen-binnenkort.html
CM doet de laatste tijd toch wel echt zijn best moet ik zeggen... Ze lopen per definitie sowieso achter de feiten aan. Daarnaast heb je nog altijd een recentere ROM dan de meeste smartphones, ironisch genoegMaffeMaarten schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 08:24:
Ik denk dat ik nog even wacht tot er een CM ofzo is met 4.4 voor de GN. Ik zat er de laatste tijd toch al heel erg over te twijfelen om dat te doen, maar vond het een nadeel dat je (als je de stable pakt) meestal een android versie achteruit gaat als je van een stock naar CM gaat.
[ Voor 22% gewijzigd door Borromini op 08-11-2013 18:36 ]
Heb je je GN wéggedaan dan?Smultie schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 08:29:
Jongens, bedankt voor de gezelligheid de afgelopen 18 maanden.
Ik ga naar het Nexus 5 topic
We zien elkaar wel weer ergens

Nexus 5, Nexus 7, Chromebook XE303

Dat na een jaar, en op een lichtdonker gevuld scherm
N5...
Zijn er meer meldingen van die slijtagestrepen?
edit: bedoel je "inbranden" van de amoled? Dat heb ik ook ... Iets teveel mijn telefoon als navigatie gebruikt. Nu zie je bij een wit scherm nog steeds het blauwe navigatie icoontje en een streep naar boven
[ Voor 62% gewijzigd door Len op 09-11-2013 18:07 ]
Ja dit is al gemeld en 'normaal', het zijn de blauwe pixels die slijten blijkbaar door veelal uit te staan in de notificatiebalk boven en navigatiebalk onder; je ziet het dus enkel/meest in landscape.
Blijkbaar zijn het bij inbranden (of is het ook slijtage) dus ook de blauwe pixels die de schuldigen zijn.
[ Voor 9% gewijzigd door kristo op 09-11-2013 18:51 . Reden: link naar vb ]
https://play.google.com/s...i.screen.diagnostic&hl=nl
Pff ja dit heb ik ook. Zelfs mijn nova launcher (ondanks het feit dat hij op agressive staat en dus niet uit het geheugen wordt gehaald) sluit om de haverklap af. Zou nog wel een kitkat buildje willen testen om te kijken of dat echt scheelt!Cerberus_tm schreef op zondag 10 november 2013 @ 00:46:
Ik heb het ook, maar ik moet zeggen dat het me echt niet stoort, die blauwe plekken. Wanneer het hele scherm geen egale lichte kleur heeft zie ik het überhaupt niet. Het kleine werkgeheugen heb ik wel echt last van.
Zijn er al meer mensen over naar de N5? Ik ga hem sowieso halen eind komende week waarschijnlijk (verjaardagscadeautje voor mezelf
Verkopen brengt te weinig op én ik heb hem te graag gehad daarvoor
Op Marktplaats krijg ik de indruk dat mensen nog wel € 150 willen geven voor een goed werkende Gnex. Dat vind ik zeker de moeite waard. Zelf houd ik hem voorlopig nog: ik ga weer eens een factory reset doen en dan écht alleen de minimale hoeveelheid programma's installeren (dit keer echt, nee echt!). Dan is namelijk prima snel...Maardiweb schreef op zondag 10 november 2013 @ 14:42:
[...]
Pff ja dit heb ik ook. Zelfs mijn nova launcher (ondanks het feit dat hij op agressive staat en dus niet uit het geheugen wordt gehaald) sluit om de haverklap af. Zou nog wel een kitkat buildje willen testen om te kijken of dat echt scheelt!
Zijn er al meer mensen over naar de N5? Ik ga hem sowieso halen eind komende week waarschijnlijk (verjaardagscadeautje voor mezelf) en twijfel wat ik met mn Gnex ga doen. Of ik ga hem bewaren als back-up en wellicht een keertje ubuntu erop flashen om te kijken hoe dat werkt. Kan hem ook verkopen, maar vraag me af of er wel vraag naar is?
Om binnen nog geen 2 jaar ook geen updates van Google meer te ontvangen ?
Ik hou het voor bekeken, mijn reden om een Nexus aan te schaffen was juist de zekerheid van de updates.
Goed bezig bij Google !
Verwijderd
Eens houdt het natuurlijk op, er zijn denk ik niet veel mensen die langer dan 2 jaar met een toestel doen, en diegenen die dat wel doen kunnen zonder problemen echt nog wel 1 á 2 jaar langer met hun toestel doen of tot de batterij het begeeft.Bratzz schreef op maandag 11 november 2013 @ 15:20:
Waarom nog voor een Nexus 5 gaan?
Ik hou het voor bekeken, mijn reden om een Nexus aan te schaffen was juist de zekerheid van de updates.
Goed bezig bij Google !
naast het feit dat je bij geen enkele andere fabrikant langer of sneller updates krijgt, heb je bij de nexus serie zeker wel de beste community support. Dus succes met het vinden van een beter alternatiefBratzz schreef op maandag 11 november 2013 @ 15:20:
Goed bezig bij Google !
Ik vind 20 maanden best riant eigenlijk, maar dat is voor iedereen anders dus.. Er is alleen geen andere android die je dan kan kiezen volgens mij.Bratzz schreef op maandag 11 november 2013 @ 15:20:
Goed bezig bij Google !
To dare is to do
Ik ben wel benieuwd of je toestel kunt vinden die langere support krijgt.Bratzz schreef op maandag 11 november 2013 @ 15:20:
Goed bezig bij Google !
| 17 December 1991 | De Nerdette |
Dat is wel erg pessimistisch gesteld. Mijn HTC Desire heeft inmiddels de derde eigenaar (zelf 2,5 jaar gehad) en veel mensen in mijn omgeving doen (soms veel) langer dan 2 jaar met een telefoon. We zijn niet allemaal Tweakers ;-).Verwijderd schreef op maandag 11 november 2013 @ 15:26:
[...]
Eens houdt het natuurlijk op, er zijn denk ik niet veel mensen die langer dan 2 jaar met een toestel doen, en diegenen die dat wel doen kunnen zonder problemen echt nog wel 1 á 2 jaar langer met hun toestel doen of tot de batterij het begeeft.
[ Voor 20% gewijzigd door TheRicolaa10 op 11-11-2013 16:16 ]
DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM
Verwijderd
Ach, ik ben niet echt een tweaker, hou niet van rootten e.d. en gebruik hem gewoon stock.StephanVierkant schreef op maandag 11 november 2013 @ 16:08:
[...]
Dat is wel erg pessimistisch gesteld. Mijn HTC Desire heeft inmiddels de derde eigenaar (zelf 2,5 jaar gehad) en veel mensen in mijn omgeving doen (soms veel) langer dan 2 jaar met een telefoon. We zijn niet allemaal Tweakers ;-).
En als je voorzichtig bent gaat de hardware best 4 jaar of langer mee, maar een aardig probleem is de batterij die bij veel merken veelal niet simpel door gebruikers te vervangen is.
Dit is voor mij mogelijk een reden om geen Nexus'5' maar 1tje uit de Samsung Galaxy range te kiezen.
dus 11.25 uur 15%? Met actieve dataverbinding is dat zeker netjes, dan zou je namelijk aan 75 uur standby komen (= ruim 3 volle dagen). Aangezien screen on het meeste accu pakt haalt niemand dat, maar 1-2% per uur is voor een GN normaalTheRicolaa10 schreef op maandag 11 november 2013 @ 16:15:
Even een kort vraagje tussendoor, is een battery drain van 15% normaal (1.00 tot 12.15)? Tussen die tijd heb ik 'm dus niet gebruikt.
Had alleen WiFi aan staan. Als ik 3G aan zet dan is het helemaal drama qua batterijverbruik.Prulleman schreef op maandag 11 november 2013 @ 16:25:
[...]
dus 11.25 uur 15%? Met actieve dataverbinding is dat zeker netjes, dan zou je namelijk aan 75 uur standby komen (= ruim 3 volle dagen). Aangezien screen on het meeste accu pakt haalt niemand dat, maar 1-2% per uur is voor een GN normaal
DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM
Ik heb mijn toestel aangeschaft in oktober 2012 dat is dus ongeveer 12 maanden geleden.Slaapje schreef op maandag 11 november 2013 @ 15:49:
[...]
Ik vind 20 maanden best riant eigenlijk, maar dat is voor iedereen anders dus.. Er is alleen geen andere android die je dan kan kiezen volgens mij.
Om nu al geen updates meer te ontvangen voor dit toestel is toch wat gortig.
Ik zit trouwens met nog met meer dan een jaar waarborg.
Men zou bij Google beter zeggen; 18 maanden ondersteuning na het beëindigen van het modeljaar.
Niet iedereen koopt toch immers direct bij de lancering van een nieuw model.
Niet vergeten dat deze Nexus bij zijn lancering rond de 600 euro's moest opbrengen.
Duur speelgoed op deze manier als je het mij vraagt.
Dat iets duur is betekent natuurlijk niet dat er ook meer updates voor moeten zijn. Nu ben ik wel blij dat de nieuwe nexussen (nexi?) goedkoper zijn, maar dat terzijde.
To dare is to do
Lal, dus als je 'm NU koopt, verwacht je alsnog 24 maanden updates?Bratzz schreef op maandag 11 november 2013 @ 17:49:
Neen, maar laat nou juist die beloofde updates de reden zijn waarom ik voor de Nexus gegaan ben ...
Hij is NU niet meer te koop. Het is misschien wat lastig te bepalen welke datum je neemt, maar de begindatum van verkoop lijkt me niet geheel redelijk. Voor veel toestellen geldt dat ze nog niet eens uit de fabriek waren voordat de ondersteuningstermijn begon te lopen.Smultie schreef op maandag 11 november 2013 @ 18:52:
[...]
Lal, dus als je 'm NU koopt, verwacht je alsnog 24 maanden updates?
Ik vermoed dat Google het toestel niet meer ondersteunt vanwege Texas Industries en daarvoor een 18-maanden termijn in het leven heeft geroepen. Zoals al vaker aangehaald, kiezen veel mensen (ondergetekende incluis) voor een Nexus-toestel voor de ruime ondersteuning.
Het meervoud van nexus is nexus (net als het meervoud van casus ook casus is).Slaapje schreef op maandag 11 november 2013 @ 17:45:
...
Dat iets duur is betekent natuurlijk niet dat er ook meer updates voor moeten zijn. Nu ben ik wel blij dat de nieuwe nexussen (nexi?) goedkoper zijn, maar dat terzijde.
http://archimedes.fas.har...rd=nexus%232&filter=CUTF8
Wat betreft het staken van updates vind ik minder dan een half jaar nadat hij bij de meeste winkels uit de verkoop is gegaan wel een beetje mager. Aan de andere kant draai ik zelf toch geen stock, en zal Cyanogen nog wel even doorgaan (TI heeft inmiddels een bepaalde nieuwe versie van hun video-driver voor de Gnex gepubliceerd, dus er is goede hoop).
[ Voor 27% gewijzigd door Cerberus_tm op 11-11-2013 20:05 ]
Ik meen dat de processon van Texas Instruments het probleem is hier en niet de leeftijd van de telefoon. Aangezien Texas Instruments de processor niet meer ondersteunt, kan deze niet naar 4.4 gebracht worden..Bratzz schreef op maandag 11 november 2013 @ 17:38:
[...]
Ik heb mijn toestel aangeschaft in oktober 2012 dat is dus ongeveer 12 maanden geleden.
Men zou bij Google beter zeggen; 18 maanden ondersteuning na het beëindigen van het modeljaar.
Niet vergeten dat deze Nexus bij zijn lancering rond de 600 euro's moest opbrengen.
Correct me if i'm wrong..
Misschien wel, misschien niet. Lees dit maar.marhalm schreef op maandag 11 november 2013 @ 20:24:
[...]
Ik meen dat de processon van Texas Instruments het probleem is hier en niet de leeftijd van de telefoon. Aangezien Texas Instruments de processor niet meer ondersteunt, kan deze niet naar 4.4 gebracht worden..
Correct me if i'm wrong..
Ik snap niet dat zoveel mensen klagen over het hele updategebeuren. Ik heb alle updates vanaf het begin geïnstalleerd, maar ik zit er serieus aan te denken om nu van 4.3.1 terug te gaan naar 4.1.2. Die werkte razendsnel en ik had nergens last van. Vanaf 4.2 begon er een rare lag te ontstaan en heb ik ook vaker crashes gehad. Zo blij ben ik dus helemaal niet met updates.Bratzz schreef op maandag 11 november 2013 @ 17:38:
[...]
Ik heb mijn toestel aangeschaft in oktober 2012 dat is dus ongeveer 12 maanden geleden.
Alles over levertijden en abonnementen in Samsung Galaxy Nexus - Levertijden / Abonnement topic.
Voor het bespreken van accessoires kun je terecht in Accessoires voor de Samsung (Google) Galaxy Nexus.
Voor alle informatie over rooten en custom roms zie [Google Galaxy Nexus] Custom roms en Firmware.