Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
-Trouble- schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 08:05:
[...]

Is mij ook gebeurd :P

Ik hoop dat je 'm heel snel uit elkaar hebt gehaald en in de rijst hebt geflikkerd. Dat heeft bij mij geholpen, hij doet het nog steeds (alhoewel hij last krijgt van wat kuurtjes momenteel).
Beetje op de verwarming laten drogen. Hij gaat aan en werkt, maar hij wil niet opladen. Einde oefening...

Dit is echt balen! Er is gewoon geen geschikte vervanger nu... De Nexus 4 vind ik veel te duur, hij is haast vervangen door N5, maar die kan ik nergens kopen... Ik kan voor 180 een andere G_N ophalen, maar ik weet nog niet of ik dat moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-07 14:07
Verstekbakker schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 10:04:
[...]

Beetje op de verwarming laten drogen. Hij gaat aan en werkt, maar hij wil niet opladen. Einde oefening...

Dit is echt balen! Er is gewoon geen geschikte vervanger nu... De Nexus 4 vind ik veel te duur, hij is haast vervangen door N5, maar die kan ik nergens kopen... Ik kan voor 180 een andere G_N ophalen, maar ik weet nog niet of ik dat moet doen.
Waarschijnlijk is alleen je USB poort kapot. Op ebay heb je voor $5 al een nieuwe. Dat lijkt me toch nog wel de moeite van het proberen waard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Als hij uit staat lijkt het alsof hij oplaadt, maar volgens mij gaat dat aan/uit/aan/uit/aan/uit... Als hij aan is krijgt hij in elk geval geen stroom.

Ik heb in huis 100.000 telefoons slingeren, maar nu kan ik er natuurlijk geen een vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-10 20:14
pven schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 07:44:
Ik heb Purity 26/9 er een weekje terug (ongeveer) op gezet. Sinds die tijd werkt de back-knop in Chrome niet goed meer. Soms doet ie het wel, meestal niet. Iemand een idee wat dit kan zijn? Ik kan er verder niets over vinden.
Dat probleem heb ik ook (al heb ik stock), volgens mij gewoon een probleem in 4.3. Ik heb dit probleem ook in de AOSP browser. Erg vervelend, meestal helpt het om even naar het tabbladen overzicht te gaan en weer terug. Samen met de erg oude bug, dat zodra er een app services nodig heeft bij toegankelijkheid dat dan de adres balk van de AOSP browser niet meer automatisch verbergt, mijn grootste irritaties momenteel (naast de accuduur en de zwakke externe speaker).

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01-10 22:32
Verstekbakker schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 10:19:
Als hij uit staat lijkt het alsof hij oplaadt, maar volgens mij gaat dat aan/uit/aan/uit/aan/uit... Als hij aan is krijgt hij in elk geval geen stroom.

Ik heb in huis 100.000 telefoons slingeren, maar nu kan ik er natuurlijk geen een vinden...
Wanneer heb je hem in de wc laten donderen dan? Je moet hem echt minstens 24 uur in de rijst laten liggen en vooral niet aanzetten / opladen. Al het vocht wat er nog inzit veroorzaakt dan alleen maar sluiting. Juist uit elkaar halen en vooral lang laten drogen heeft vaak het beste resultaat, ik heb zo al 2 telefoons gered van een pisbakdood :P

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Een ochtend op de verwarming heeft hem gerevived. Alles doet het weer... Nu weer aan het werk. Hopen dat hij de Nexus 5 haalt...

-edit- Opladen ging nu weer niet meer... toch maar weer terug op de verwarming met zout en rijst...

[ Voor 28% gewijzigd door Verstekbakker op 04-10-2013 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
Accuduur is momenteel wel dramatisch, kom amper nog de dag door bij weinig gebruik. Schermtijd bij onderstaand screenshot is nog geen 2 uur. Bij accugebruik staan er geen apps die opvallend veel verbruiken, alleen staat Google Services sinds 4.3 wel altijd in het overzicht met +/- 10% gebruik. Met Wakelock Detector ook niet echt iets noemenswaardig te zien... hopelijk eind dit jaar de Nexus 5.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/EfYDb4A.png

Zou ook wel een keer wat anders dan Android willen proberen, juist omdat het bij Android vrij moeilijk is om bij problemen met accuduur dit te herleiden naar bepaalde apps of een andere oorzaak (het zou fijn zijn als je op de een of andere manier controle kan houden over de polling van apps bij bepaalde services, waardoor het aantal wakelocks omlaag kan worden gebracht), al heb ik geen idee hoe of dit probleem bij iOS of Windows Phone ook speelt.

Alleen zie ik voor overstappen momenteel geen mogelijkheden:
- Apple te duur en een te klein scherm
- Microsoft lelijke interface, hardware achterhaalt, kwaliteit apps, app/game aanbod stuk minder

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Waarom niet voor een tientje een andere accu? Scheelt een hoop ergernis toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
Verstekbakker schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 12:01:
Waarom niet voor een tientje een andere accu? Scheelt een hoop ergernis toch?
Vraag me af in hoeverre dat een oplossing is, bij accu-info (*#*#4636#*#*) staat nog bij accustaat: goed en bij accuvoltage: 3927mV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Vaak is dat wel de oplossing, batterijen verslijten gewoon en moeten na zoveel jaar gewoon vervangen worden. Voor een tientje zou ik dat eerst proberen, werkt het niet, sja dan ben je een tientje kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:03
Laguna schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 11:21:
Accuduur is momenteel wel dramatisch, kom amper nog de dag door bij weinig gebruik. Schermtijd bij onderstaand screenshot is nog geen 2 uur. Bij accugebruik staan er geen apps die opvallend veel verbruiken, alleen staat Google Services sinds 4.3 wel altijd in het overzicht met +/- 10% gebruik. Met Wakelock Detector ook niet echt iets noemenswaardig te zien... hopelijk eind dit jaar de Nexus 5.

Zou ook wel een keer wat anders dan Android willen proberen, juist omdat het bij Android vrij moeilijk is om bij problemen met accuduur dit te herleiden naar bepaalde apps of een andere oorzaak (het zou fijn zijn als je op de een of andere manier controle kan houden over de polling van apps bij bepaalde services, waardoor het aantal wakelocks omlaag kan worden gebracht), al heb ik geen idee hoe of dit probleem bij iOS of Windows Phone ook speelt.

Alleen zie ik voor overstappen momenteel geen mogelijkheden:
- Apple te duur en een te klein scherm
- Microsoft lelijke interface, hardware achterhaalt, kwaliteit apps, app/game aanbod stuk minder
ik heb precies hetzelfde.
mijn accuduur is drastisch omlaag gegaan en ook niets noemenswaardig als oorzaak te vinden.
ik haal maximaal 2,5 uur schermtijd en binnen 10 uur is hij leeg.
volgens mij is het toestel op dit moment gewoon aan het aftakelen of hij kan de nieuwe versies niet meer goed bijbenen

ik zat te kijken naar een kleiner toestel maar er zijn weinig opties.
alle highend android toestellen zijn groter dan de galaxy nexus en die vind ik al groot.
alleen de xperia z1 mini is een optie maar die komt pas in januari op zn vroegst.
windows phone heeft voor mij te weinig apps etc
dan blijft alleen de iphone over welke ik wel duur vind maar het scherm vind ik niet te klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexvandoef
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:49
Laguna schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 11:21:
Dit kan toch vrij makkelijk in Android? Met BetterBatteryStatts zie ik precies welke processen van welke apps mijn telefoon wakker houden. Met Greenify kan ik vervolgens deze apps automatisch laten hibernaten wanneer ze niet in gebruik zijn. Dan pollen ze niks meer en zijn ze compleet stil als ze niet gebruikt worden. :)

Je moet je telefoon wel geroot hebben trouwens, anders werkt Greenify niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
lexvandoef schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 13:41:
[...]

Dit kan toch vrij makkelijk in Android? Met BetterBatteryStatts zie ik precies welke processen van welke apps mijn telefoon wakker houden. Met Greenify kan ik vervolgens deze apps automatisch laten hibernaten wanneer ze niet in gebruik zijn. Dan pollen ze niks meer en zijn ze compleet stil als ze niet gebruikt worden. :)

Je moet je telefoon wel geroot hebben trouwens, anders werkt Greenify niet.
Dat zie je met Wakelock Detector ook en ja dat hibernaten met Greenify werkt, maar daarmee beperk je de functionaliteit van de app, voorbeeld je krijgt geen notificaties meer bij Facebook of Messenger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tintilla
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-10 19:32
Android 4.3 was wel leuk en aardig maar dan werkt voor mij Hardware Acceleration niet voor de vidoe's en het filmen.

Ben ik terug gegaan naar Android 4.2.2 blijkt deze weer een Google Service Update fout te bevatten, 1024MB er doorheen gestookt in 3 dagen.

Weet iemand nog een goede custom rom?
AOKP Milestone 2 is dus niet goed want daar zit de Google Service Update fout in, wel opgelost door deze service uit te schakelen.
Voorheen altijd ParanoidAndroid gebruikt maar was beetje batterij slurpend.

SFE 5G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
Laguna schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 13:55:
[...]

Dat zie je met Wakelock Detector ook en ja dat hibernaten met Greenify werkt, maar daarmee beperk je de functionaliteit van de app, voorbeeld je krijgt geen notificaties meer bij Facebook of Messenger.
Kijk eens met BetterBatteryStats (weet niet of WLD het ook heeft) bij alarms. Dat laat zien welke processen je telefoon laten ontwaken, heeft mij geholpen de boosdoener te vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
Maardiweb schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 14:50:
[...]

Kijk eens met BetterBatteryStats (weet niet of WLD het ook heeft) bij alarms. Dat laat zien welke processen je telefoon laten ontwaken, heeft mij geholpen de boosdoener te vinden :)
Ik denk dat je het proces AlarmManager bedoelt (in WLD), er zijn een aantal apps die dat gebruiken: Facebook, Facebook Messenger, Light Flow en Beautiful Widgets, waarbij de getallen per app meestal een paar honderd zijn of soms rond de 1000. Daar valt alleen niks aan te doen zonder de functionaliteit van die apps te beperken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
Ah, Facebook. Tja dat is een bekende he. Lightflow trouwens ook. Heb ik gekocht maar nooit meer gebruikt omdat hij continue voor wakeups zorgt. BW vind ik wel raar. Bij mij heeft die maar een paar wakeups per dag?

De hoogste bij mij is de Google location updater, staat nu op 106 wakeups (sinds 8u vanmorgen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-09 10:31
tintilla schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 13:59:
Android 4.3 was wel leuk en aardig maar dan werkt voor mij Hardware Acceleration niet voor de vidoe's en het filmen.

Ben ik terug gegaan naar Android 4.2.2 blijkt deze weer een Google Service Update fout te bevatten, 1024MB er doorheen gestookt in 3 dagen.

Weet iemand nog een goede custom rom?
AOKP Milestone 2 is dus niet goed want daar zit de Google Service Update fout in, wel opgelost door deze service uit te schakelen.
Voorheen altijd ParanoidAndroid gebruikt maar was beetje batterij slurpend.
Ik gebruik Cyanogenmod 10.0. Ik geloof dat dat versie 4.1.2 is. Ik had voorheen stock 4.2.x, maar die vond ik qua interface een stuk trager dan 4.1.2. Op de een of andere manier had ik het idee dat alles net wat tientallen ms later reageerde. 4.3 durfde ik nog niet aan omdat ik niet weet of ze dat hebben opgelost. Dus dan maar terug naar 4.1.2. Ik gebruik niks van Google. Heb de google apps niet meegeïnstalleerd en heb alles wat ook maar met Google te maken heeft gedisabled in de apps. Ik vind android prima werken, maar sinds dat google met hun nieuwe privacymeuk is gekomen ben ik daar weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Laatst online: 23-09 22:06

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Iemand ervaring met 't wipen van 'n GN waarvan 't scherm niet meer werkt, dus geen touch-gedeelte meer? (ik kan 'm op mijn tv aansluiten en dan zie ik dus nog alles)

Ik heb hier 'n GN liggen die buiten 't scherm nog prima werkt, ik wil 'm opsturen om 'n nieuw scherm te installeren. Alleen heb ik inmiddels 'n nieuwe f00n en deze mag gewipet worden. Geprobeerd met Google's apparaatbeheer, maar dan moet ik bevestigen op de telefoon en dat gaat niet. Ik kan geen usb-muis aansluiten, want dan heb ik geen beeld meer. Cerberus had ik geinstalleerd, maar ik heb m'n telefoon daar stom genoeg al uit verwijderd.

Ik heb al op gevoel geprobeerd in de recovery te komen, maar niet gelukt. Via usb wel alles van de "sd-kaart" gehaald.

Iemand nog ideëen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Heb je de Nexus Toolkit al geprobeerd? Daarmee kun je vanaf je PC via USB je telefoon wissen. Het enige is dat ik niet zeker weet of je niet ergens nog een optie in de Instellingen in Android moet omzetten voordat het werkt.

Als je root hebt kun je ook Android Lost proberen: als het goed is kun je dat op je telefoon installeren vanaf je PC, mits je telefoon ingelogd is met je Google-account. Je kunt wel applicaties installeren vanaf de Play Store op je PC, toch? Ik kan dat in elk geval. Ik weet niet wat Android Lost allemaal kan zonder root, maar met root kun je geloof ik wel alles wissen.

Ik snap trouwens nog niet helemaal hoe jouw situatie nu is: je kunt het scherm zien op je televisie, maar je kunt het dan niet tegelijkertijd bedienen op de telefoon terwijl je naar je televisie kijkt?

[ Voor 30% gewijzigd door Cerberus_tm op 11-10-2013 02:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Bluetooth muis laten connecten. Of een draadloze met zo'n ontvangertje, maar dan heb je zo'n usb -> micro-usb ding nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:11
Je kunt booten naar de bootloader/fastboot, en dan je bootloader weer locken/unlocken met de toolkit.

Dat wiped ook je hele device, en je hoeft sowieso niet de debug instellingen te maken waar Cerberus_tm het over heeft.

[ Voor 5% gewijzigd door Dirtbiter op 11-10-2013 08:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
unlock moet in ieder geval nog bevestigd worden, volgens mij 1 x vol down om Yes te selecteren en power om te bevestigen, (als het goed is verteld de toolkit dit je ook)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Ik zal vandaag eens wat gaan proberen thanks!

Ik kan m'n scherm zien op tv door 'n HDMI connector, maar daardoor kan ik dus geen muis aansluiten oid. Dus ik moet iets hebben dat ik met de fysieke knoppen kan doen of op gevoel werken. M'n scherm ligt er helemaal uit.

Wel interessant om te zien hoe creatief je dan wordt :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NmR
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-11-2023

NmR

Ken je niet iemand die ook een GN heeft? Of een mede tweaker die in de buurt woont? Het is een kleine moeite om het scherm van de ene GN aan jouw GN te koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:11
Het locken/unlocken doe je volgens mij geheel met je volume en power knoppen, ook opstarten in Fastboot kan door ingedrukt houden van die knoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Dat opstarten is ook op gevoel, blijkbaar wordt 't beeldsignaal nog niet doorgegeven in de opstart. Ik heb 't al verschillende keren geprobeerd, maar krijg dan geen beeld op m'n tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Android Lost gaat niet lukken zo te zien, ik heb de app geinstalleerd maar volgens mij moet die eerst op de telefoon geactiveerd worden. Ik krijg bij elke handeling 'n popup:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/8gLEfeV.png

Ik ga 't nu via de Nexus Toolkit proberen, daar zal 't wel mee lukken. Al vaker mee gewerkt overigens, kijken of 't zonder zicht ook gaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Met de Toolkit is 't inderdaad gelukt, meteen maar 'n stock rom geflasht.

Dank allen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
Bravo! Mooi dat het gelukt is.

(Wat betreft Android Lost, ik dacht dat je dat Jumpstart-dingetje moest gebruiken: Google Play: AndroidLost Jumpstart Maar gelukkig maakt het voor jou nu niet meer uit!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Die gaat op m'n verlanglijstje voor 't geval dat 'n keer nodig is. Ik heb op m'n nieuwe telefoon sowieso Cerberus geïnstalleerd staan, maar altijd handig om te hebben als 't moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
Eric_Cantona schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 12:48:
Die gaat op m'n verlanglijstje voor 't geval dat 'n keer nodig is. Ik heb op m'n nieuwe telefoon sowieso Cerberus geïnstalleerd staan, maar altijd handig om te hebben als 't moet.
Leuk dat je mij geïnstalleerd hebt, ik ben inderdaad altijd handig om te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

JIj bent ook echt de maker van die app? Topper _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
Eric_Cantona schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 18:59:
JIj bent ook echt de maker van die app? Topper _O_
Nee, dat ben ik absoluut niet, ik heb niets met die app te maken! Maar als ze mijn naam gebruiken, tja, dan kan ik toch wel zeggen dat ik op telefoons geïnstalleerd word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Het scherm van mn Gnex heeft toch wel behoorlijke strepen erin. Is dat normaal na verloop van tijd of kan zoiets door waterschade komen? Het is me pas opgevallen toen ik de anti-glare screen protector eraf haalde dat het best dramatisch is. Allemaal lichte streepjes van links naar rechts over het hele scherm, vooral op witte beelden.

Het boeit me niet zo heel erg, want ik heb hem lief om zijn innerlijk, maar het is niet mooi. Ook is de navigatie ingebrand in het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:49

Smarron

The bend

Verstekbakker schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 11:57:
Het scherm van mn Gnex heeft toch wel behoorlijke strepen erin. Is dat normaal na verloop van tijd of kan zoiets door waterschade komen? Het is me pas opgevallen toen ik de anti-glare screen protector eraf haalde dat het best dramatisch is. Allemaal lichte streepjes van links naar rechts over het hele scherm, vooral op witte beelden.

Het boeit me niet zo heel erg, want ik heb hem lief om zijn innerlijk, maar het is niet mooi. Ook is de navigatie ingebrand in het scherm.
Dan is hij ingebrand. Heb ik ook gehad toen ik hem overnam van iemand, allemaal icoontjes zichtbaar die gewoon niet weggingen. Ik heb de telefoon eerst op laten sturen en ze hebben het scherm vervangen (onder garantie), daarna heb ik hem overgekocht.

Je kunt het nog proberen met een tool als Screen Burn-in Tool, maar ik ben bang dat dat ook niet meer helpt.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Die lijntes is dat ook ingebrand? Ik zal eens proberen er een plaatje van te vinden. Het zijn namelijk geen lijntjes die in een programma zitten, maar echt van boven naar beneden allemaal dwarslijntjes.

-edit- Vooral bij grijswaarden. Misschien dat het toch ingebrand is bij een zo'n lijn, volgens mij zit daar de horizon van de Sygic navigatie. En ik heb geen Amoled-versie volgens mij.

[ Voor 31% gewijzigd door Verstekbakker op 13-10-2013 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
Verstekbakker schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 14:34:
Die lijntes is dat ook ingebrand? Ik zal eens proberen er een plaatje van te vinden. Het zijn namelijk geen lijntjes die in een programma zitten, maar echt van boven naar beneden allemaal dwarslijntjes.

-edit- Vooral bij grijswaarden. Misschien dat het toch ingebrand is bij een zo'n lijn, volgens mij zit daar de horizon van de Sygic navigatie. En ik heb geen Amoled-versie volgens mij.
Heb ik ook, tientallen lijntjes horizontaal van boven naar beneden. Ik weet niet of het inbranden is. Zou niet weten van welk beeld dat dan moet zijn ingebrand. Het enige wat bij mij zeker is ingebrand is de statusbar bovenin. Die laat een blauwe gloed achter bij landscape modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13:45
Dat inbranden gebeurt toch alleen bij sommige AMOLED schermen?

Een kennis van mij heeft dat probleem met zijn S3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:53
benchMarc schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 15:33:
[...]

Heb ik ook, tientallen lijntjes horizontaal van boven naar beneden. Ik weet niet of het inbranden is. Zou niet weten van welk beeld dat dan moet zijn ingebrand. Het enige wat bij mij zeker is ingebrand is de statusbar bovenin. Die laat een blauwe gloed achter bij landscape modus.
Wat jij omschrijft is waarschijnlijk "banding" op het scherm. Dat was vaak besproken toen de Galaxy Nexus uit was en duidt op een hardwarematige probleem (out of the box). Zie: http://forum.xda-develope...?p=26218360&postcount=522

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Zou ik daar nog iets mee kunnen? Refund of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:49

Smarron

The bend

Verstekbakker schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 14:34:

Ik dacht dat de GN sowieso een Amoled-scherm had, of zijn er ook uitvoeringen uitgebracht met een ander type display ?

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Smarron schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 16:46:
[...]
Ik dacht dat de GN sowieso een Amoled-scherm had, of zijn er ook uitvoeringen uitgebracht met een ander type display ?
Nu begin ik te twijfelen... Volgens mij waren er twee versies en had ik er een met LCD/backlight... Nu weet ik het dus niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij zijn alle GN's amoled hoor. En dat is XDA met me eens. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Dan begrijp ik niet hoe ik bij dat verhaal kom... Anyway, dan heb ik sinds vandaag een Super AMOLED :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:53
Zover ik me kan herinneren kwamen vroeger de HTC Desire en Nexus One met een sLCD variant door tekorten aan AMOLED schermen. De Galaxy Nexus was altijd al met een Super AMOLED scherm geleverd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
Die streepjes zijn volgens mij vrij normaal hoor. Als je een webpagina bekijkt met witte achtergrond en je hebt je brightness ergens net onder de helft staan lijkt de achtergrond vaak op een soort krant-achtige structuur. Als ik vervolgens iets anders ga doen verdwijnt dat ook gewoon. Volgens mij gewoon een eigenschap van dit type schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Maardiweb schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 10:30:
Die streepjes zijn volgens mij vrij normaal hoor. Als je een webpagina bekijkt met witte achtergrond en je hebt je brightness ergens net onder de helft staan lijkt de achtergrond vaak op een soort krant-achtige structuur. Als ik vervolgens iets anders ga doen verdwijnt dat ook gewoon. Volgens mij gewoon een eigenschap van dit type schermen.
Ja zo kun je een brak scherm natuurlijk ook noemen, een feature... Neh, eigenschap of niet, zo erg als ik het hier heb is gewoon waardeloos. Maar goed, mij valt het niet zo op omdat ik er geen films op kijk etc.

Volgens mij heb ik hem van maart 2012, dus ik kan nog even wachten op de Nexus 5 voor ik hem voor garantie opstuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ja... ik was eerst wel positief over het scherm, maar de kwaliteit is echt enorm achteruit gegaan na 1-1,5 jaar.
Een groot verschil met de N4 die ik nu heb.
LCD is afgezien van zwart gewoon mooier dan AMOLED

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
Prulleman schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 10:56:
LCD is afgezien van zwart gewoon mooier dan AMOLED
Dat komt voornamelijk door dat de GN geen 3 (R+G+B) maar slechts 2 (PenTile - R/B+G) subpixels per pixel heeft. Dit maakt dat alles er vlekkerig uit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
Verstekbakker schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 10:40:
[...]

Ja zo kun je een brak scherm natuurlijk ook noemen, een feature... Neh, eigenschap of niet, zo erg als ik het hier heb is gewoon waardeloos. Maar goed, mij valt het niet zo op omdat ik er geen films op kijk etc.

Volgens mij heb ik hem van maart 2012, dus ik kan nog even wachten op de Nexus 5 voor ik hem voor garantie opstuur.
Optimistische instelling he ;)

Denk dat het per telefoon ook wel erg kan verschillen. Ik erger me er absoluut niet aan dus kan me niet voorstellen dat jij hetzelfde ziet als ik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
Nog even een screenshot van WLD ivm de abominabele accuduur:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/gutMZME.png

Tja ongetwijfeld zal het verwijderen van Light Flow, Facebook, Facebook Messenger, Beautiful Widgets en Outlook.com zorgen voor een betere accuduur, al kan ik dan natuurlijk die apps niet meer gebruiken of er moeten alternatieven zijn die beter voor de accu zijn.

Ik heb ipv Light Flow, LED Blinker Pro geprobeerd, maar die toont regelmatig de verkeerde kleuren. Bij Facebook zou je de mobiele website als alternatief kunnen zien. Beautiful Widgets begrijp ik niet goed waarom die voor zoveel wakelocks zorgt (interval staat op 1 uur). Bij Outlook.com staat de frequentie op "wanneer beschikbaar", in het verleden wel de stock email app geprobeerd als alternatief, maar toch weer teruggegaan naar Outlook.com. Al weet ik even niet meer waarom.

Google+ gebruik ik eigenlijk niet, vreemd dat die wel erbij staat (back-up maken van foto's staat uitgeschakeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
BW heb ik ook maar weer eens eruit gegooid sinds gisteren, volgens mij blijft die je klok op de achtergrond update namelijk
Facebook gebruik ik niet, zowel messenger als de app niet. (App zou je kunnen greenify'en?)
Outlook.com gebruik ik ook niet (stock) met 15 minuten interval, jij hebt hem op push dus? Vind het wel veel wakeups.. krijg je zoveel mail?
Lightflow gebruik ik eveneens al lang niet meer vanwege de wakeups, in mijn ROM (AOKP) zit een functie à la lightflow ingebakken en bovendien gebruik ik die niet eens echt. Vind het genoeg om te zien of het een Whatsapp privé- of groepsbericht of iets anders is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Gaat FB ook connecten als je data en wifi uit staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:12
Mizgala28 schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 22:37:
Gaat FB ook connecten als je data en wifi uit staan?
Naar mijn weten niet.

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
Maardiweb schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 21:58:
BW heb ik ook maar weer eens eruit gegooid sinds gisteren, volgens mij blijft die je klok op de achtergrond update namelijk
Facebook gebruik ik niet, zowel messenger als de app niet. (App zou je kunnen greenify'en?)
Outlook.com gebruik ik ook niet (stock) met 15 minuten interval, jij hebt hem op push dus? Vind het wel veel wakeups.. krijg je zoveel mail?
Lightflow gebruik ik eveneens al lang niet meer vanwege de wakeups, in mijn ROM (AOKP) zit een functie à la lightflow ingebakken en bovendien gebruik ik die niet eens echt. Vind het genoeg om te zien of het een Whatsapp privé- of groepsbericht of iets anders is :)
Ik heb van BW alleen een weer widget op m'n homescreen.
Facebook greenify'en kan, maar dan krijg je natuurlijk geen update meldingen meer.
Outlook.com staat inderdaad op push, maar krijg maar zelden mail op die account.
Light Flow heb ik er gisteravond maar afgegooid, de app zat gister op bijna 9000 wakelocks..
De functie in AOKP ook een maand geleden getest maar die is vrij beperkt, melding instellen voor gemist gesprek kan bijvoorbeeld niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salmon
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-07 21:55

Salmon

.NET developer

Laguna schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 11:56:
[...]

Ik heb van BW alleen een weer widget op m'n homescreen.
Facebook greenify'en kan, maar dan krijg je natuurlijk geen update meldingen meer.
Outlook.com staat inderdaad op push, maar krijg maar zelden mail op die account.
Light Flow heb ik er gisteravond maar afgegooid, de app zat gister op bijna 9000 wakelocks..
De functie in AOKP ook een maand geleden getest maar die is vrij beperkt, melding instellen voor gemist gesprek kan bijvoorbeeld niet.
Ben hier ook maar even bezig mee geweest en ook even WLD geinstalleerd. De meeste wakelocks komen bij mij van Google Services, na wat uitzoeken blijkt het vooral om de locatie instellingen te zijn die hiervoor zorgen. Onder het kopje instellingen>locatietoegang> WiFi en mobiele netwerklocatie uitzetten (de rest kan wel aanblijven). Die laatste optie zorgt voor een groot aantal wakelocks die onder verschillende kopjes staat in WLD.

Verder heb ik zowat alle apps met Greenify gesluimerd, alleen de FB wakelocks blijven ook al staat de sync volledig uit en was die gesluimerd met Greenify. FB dus maar eraf gegooid, als het nodig is kan ik er via de website komen.

Hoop dat dit voor meer mensen helpt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
Salmon schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 12:18:
[...]
Onder het kopje instellingen>locatietoegang> WiFi en mobiele netwerklocatie uitzetten (de rest kan wel aanblijven).
Dat is misschien wat erg drastisch. Je kunt ook met de Permission Manager locatietoegang uitschakelen voor applicaties waarvan je eigenlijk toch niet wilt dat ze jouw locatie kennen.
Salmon schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 12:18:
[...]
FB dus maar eraf gegooid, als het nodig is kan ik er via de website komen.
Ik heb op m'n tablet FriendCaster staan ipv de officiële Facebook app, omdat de interface een stuk prettiger werkt op een groter scherm.

Je zou eens kunnen kijken of FriendCaster minder wakelocks geeft...

[ Voor 34% gewijzigd door Condor70 op 16-10-2013 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
Dit is een typisch gevalletje van scherm ingebrand of niet (als het goed te zien is(?))?
Afbeeldingslocatie: http://i1128.photobucket.com/albums/m499/TheRicolaa10/IMG-20131016-WA0000.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:04

Bob

TheRicolaa10 schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 15:29:
Dit is een typisch gevalletje van scherm ingebrand of niet (als het goed te zien is(?))?
[afbeelding]
Zelfde bij mij. Ik vind het vooral opvallend als youtube in full screen staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
Het valt nu in een keer op nadat ik van stock naar PA3+ ben gegaan. Heb YouTube nog niet geprobeerd. Bij browsen met witte backgrounds is het extreem goed te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
TheRicolaa10 schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 15:35:
Het valt nu in een keer op nadat ik van stock naar PA3+ ben gegaan. Heb YouTube nog niet geprobeerd. Bij browsen met witte backgrounds is het extreem goed te zien.
Heb ik hier ook last van. Telefoon is nu een jaar oud...

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
cypher21 schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 15:39:
[...]

Heb ik hier ook last van. Telefoon is nu een jaar oud...
De mijne bijna 2 jaar. Wilde 'm eigenlijk al gaan vervangen, maar ik denk dat mijn ouders niet zullen meewerken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Tsja, veel last heb ik er niet van dat dat scherm is ingebrand, beetje het nadeel van dit soort schermen.
Telefoon voldoet hier nog prima voor hetgeen ik ermee doe. Ga in januari naar amerika, en neem dan wel een nexus 5 mee, maar da's meer voor de heb dan dat het nodig is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob

Bob

Ik hou 'm ook nog even. Het enige dat me nu echt stoort is de batterij, heb vandaag google goggles en buienalarm verwijderd, binnen enkele dagen zal ik wel weten of dat helpt. En anders zet ik google now weer uit, dat scheelt veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
Bob schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 16:03:
Ik hou 'm ook nog even. Het enige dat me nu echt stoort is de batterij, heb vandaag google goggles en buienalarm verwijderd, binnen enkele dagen zal ik wel weten of dat helpt. En anders zet ik google now weer uit, dat scheelt veel.
Batterij is bij mij ook een groot minpunt. Misschien dat een andere kernel helpt. Bij mij is die balk zo groot als de zwarte balk waar normaal gesproken de softbuttons zitten.

Er is wel een tooltje voor gemaakt, maar of die werkt weet ik niet.
Google Play: Screen Diagnostic

[ Voor 15% gewijzigd door TheRicolaa10 op 16-10-2013 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Ja, batterij is idd klote. Zonder tussendoor opladen kom ik er de werkdag niet eens mee door...

Gelukkig heb ik overal wel een lader of usb poort tot mijn beschikking, maar ideaal is het niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
Denk je dat als ik weer terug naar stock ga dat het inbranden verdwenen is? (Daar kwam mijn oom mee, vraag me af of dit gaat werken, maar goed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
cypher21 schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 17:14:
Ja, batterij is idd klote. Zonder tussendoor opladen kom ik er de werkdag niet eens mee door...

Gelukkig heb ik overal wel een lader of usb poort tot mijn beschikking, maar ideaal is het niet...
Dat probleem heb ik met mijn nexus 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou.. ben pas overgestapt naar de N4, maar die gaat zeker de helft langer mee!

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob

Bob

TheRicolaa10 schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 17:42:
Denk je dat als ik weer terug naar stock ga dat het inbranden verdwenen is? (Daar kwam mijn oom mee, vraag me af of dit gaat werken, maar goed)
nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
Dat dacht ik al.

[ Voor 161% gewijzigd door TheRicolaa10 op 17-10-2013 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
Hebben jullie ook last van een brakke usb-poort? Ik kan namelijk mijn telefoon maar amper gebruiken als hij aan de lader ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salmon

Salmon

.NET developer

Condor70 schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 14:09:
[...]

Dat is misschien wat erg drastisch. Je kunt ook met de Permission Manager locatietoegang uitschakelen voor applicaties waarvan je eigenlijk toch niet wilt dat ze jouw locatie kennen.

[...]

Ik heb op m'n tablet FriendCaster staan ipv de officiële Facebook app, omdat de interface een stuk prettiger werkt op een groter scherm.

Je zou eens kunnen kijken of FriendCaster minder wakelocks geeft...
Het verschil met die optie aan en uit is gewoon 1 uur Screen On Time .. 8)7

Ik snap wel dat je Permission Manager kan gebruiken, alleen komen alle wakelocks door die functie van alle GoogleApps zelf en niet van aparte applicaties, ik neem het maar voor lief dan :)

FriendCaster zou idd een alternatief kunnen zijn voor Facebook, zelf gebruik ik gewoon geen FB meer op mijn mobiel haha.

Ik gebruik trouwens CR Droid (build 15) en de Mpokang Kernel v10 tezamen met de Nephilim's Custom Kernel settings . Dit HoloGlass thema vind ik trouwens echt ideaal :)
TheRicolaa10 schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 10:08:
Hebben jullie ook last van een brakke usb-poort? Ik kan namelijk mijn telefoon maar amper gebruiken als hij aan de lader ligt.
Hoe bedoel je dat? Heb wel afgelopen week gehad dat mijn telefoon bleef unlocken random, echt 2 seconden nadat je de telefoon lockt unlockte deze. Wat dus bleek dat waarschijnlijk tijdens een avond laden de usb pinnetjes in de telefoon iets verbogen waren waardoor nadat je de oplader eruit haalde de usb dacht dat deze aangesloten werd aan de lader (terwijl dit niet zo was), raking van de plug en het metalen frame eromheen dus. Na wat XDA forums gezien te hebben kwam ik hier achter en met behulp van het inpluggen van de laderkabel en hem iets forcerend naar boven buigen.

[ Voor 20% gewijzigd door Salmon op 17-10-2013 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wat is amper gebruiken? als je touch screen flipt komt dat waarschijnlijk door een brakke lader (geen "schone" stroom). Als je telefoon soms denkt dat de lader erin zit terwijl niet niet is, of andersom, dan is je usb poort vies of stuk.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-10 22:15

Vos

AFCA

Mijn USB-poort van mijn i9250 is defect geweest. Is nu weer in orde door gemaakt (onder garantie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
Salmon schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 10:29:
[
Ik snap wel dat je Permission Manager kan gebruiken, alleen komen alle wakelocks door die functie van alle GoogleApps zelf en niet van aparte applicaties, ik neem het maar voor lief dan :)
Dit dacht ik ook, maar niets bleek minder waar. Veel apps maken tegenwoordig gebruik van de Google services API om locatie op te halen. Daardoor lijkt het alsof je google apps steeds locatie proberen op te halen, maar eigenlijk is het een andere app!

Via de permission manager kan je in ieder geval zien WELKE app om locatie vraagt (je kan zien hoe lang geleden het was per app) en zo de betreffende app aanpakken. Ik heb op die manier ontdekt dat Roamler mijn batterij aan het leegslurpen was (nu niet meer, developer heeft het opgelost na een mailtje).

Tenzij je trouwens Google Now aan hebt staan, want die vreeeeeet echt batterij door locatiepolling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salmon

Salmon

.NET developer

Maardiweb schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 10:40:
[...]

Dit dacht ik ook, maar niets bleek minder waar. Veel apps maken tegenwoordig gebruik van de Google services API om locatie op te halen. Daardoor lijkt het alsof je google apps steeds locatie proberen op te halen, maar eigenlijk is het een andere app!

Via de permission manager kan je in ieder geval zien WELKE app om locatie vraagt (je kan zien hoe lang geleden het was per app) en zo de betreffende app aanpakken. Ik heb op die manier ontdekt dat Roamler mijn batterij aan het leegslurpen was (nu niet meer, developer heeft het opgelost na een mailtje).

Tenzij je trouwens Google Now aan hebt staan, want die vreeeeeet echt batterij door locatiepolling.
Ik zal de functie maar ff aanzetten en die app intalleren, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
Ik bedoel eigenlijk dat mijn oplader er heel makkelijk uitvalt, hij lijkt niet echt meer vast te zitten. Daarom kan ik er 'm maar amper gebruiken tijdens het opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
je zou kunnen kijken of een andere kabel beter blijft zitten, soms zijn de haakjes van de kabel versleten, ook kan je proberen de metalen behuizing een beetje dicht te duwen, pas wel op met het binnenwerk, als deze breekt ben je de sjaak. Als niks meer helpt kan je het geheel vervangen

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
Heb zelfs een andere kabel gekocht, die blijft iets beter vastzitten. Maar nog niet zoals ik het eigenlijk wil. Om het nou geheel te vervangen vind ik op dit moment een beetje zonde van m'n geld en ook niet echt rendabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
Nou ben er geloof ik achter wat de oorzaak was dat mijn accuduur zo hard achteruit ging (Google Now had ik overigens al uitstaan). Het uitvinken van "Scannen altijd beschikbaar" onder de geavanceerde wifi-instellingen lijkt de oplossing te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
Sinds wanneer zit dat er eigenlijk in? Heb 'm nu ook uitgezet, even kijken wat het effect is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
TheRicolaa10 schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 12:32:
Sinds wanneer zit dat er eigenlijk in? Heb 'm nu ook uitgezet, even kijken wat het effect is.
Sinds 4.3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trouble
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02-10 15:01

Trouble

Everything is awesome

Bij mij staat dat uit, ik heb alleszins redelijke accu-duur. Gaat zonder tussendoor opladen ongever 1,5 dag mee ('s nachts op flightmode omdat ik te lui ben om 's ochtends volledig op te starten)

| 17 December 1991 | De Nerdette |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
Laguna schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 12:21:
Nou ben er geloof ik achter wat de oorzaak was dat mijn accuduur zo hard achteruit ging (Google Now had ik overigens al uitstaan). Het uitvinken van "Scannen altijd beschikbaar" onder de geavanceerde wifi-instellingen lijkt de oplossing te zijn.
Goh, ik heb die instelling helemaal niet, op de nieuwste Cyanogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
Maardiweb schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 10:40:
[...]

Als je root hebt kunt je Xprivacy installeren: daarmee kun je direct per applicatie toegang tot de "Google-locatie" blokkeren. Xprivacy is echt de beste permissie-manager ever.
Google Play: XPrivacy Installer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
Cerberus_tm schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 14:59:
[...]

Goh, ik heb die instelling helemaal niet, op de nieuwste Cyanogen.
De nieuwste Cyanogen als in nightly build?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
Die functie lijkt niet veel te veranderen aan de situatie. Ook het feit dat ik roaming uit heb staan en toch van alles binnenhaalt vind ik vrij raar. Google Now nog niet uitgezet, mij lijkt het niet dat die zoveel batterij vreet.

[ Voor 4% gewijzigd door TheRicolaa10 op 17-10-2013 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
Laguna schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 15:04:
[...]

De nieuwste Cyanogen als in nightly build?
Nee dat niet, de nieuwste stabiele versie, iets van 10.2-3, geloof ik. Zit die functie dan alleen bij Android 4.3 of zo (ik las hier juist dat hij al bij 4.2 zou moeten hebben gezeten)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
Cerberus_tm schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 21:25:
[...]

Nee dat niet, de nieuwste stabiele versie, iets van 10.2-3, geloof ik. Zit die functie dan alleen bij Android 4.3 of zo (ik las hier juist dat hij al bij 4.2 zou moeten hebben gezeten)?
De laatste stable build van Cyanogenmod is 10.1.3 (= Android 4.2).

Voor de Cyanogenmod 10.2 (= Android 4.3) branch zijn nog geen milestone, release candidate of stable builds beschikbaar, dus je zult het met een nightly build moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
Cerberus_tm schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 21:25:
[...]

Klopt zoals ik hierboven reeds aangaf is die optie in 4.3 toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
Condor70 schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 11:33:
[...]

De laatste stable build van Cyanogenmod is 10.1.3 (= Android 4.2).

Voor de Cyanogenmod 10.2 (= Android 4.3) branch zijn nog geen milestone, release candidate of stable builds beschikbaar, dus je zult het met een nightly build moeten doen.
Ah OK, dan heb ik zeker 10.1.3.
Laguna schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 12:54:
[...]

Klopt zoals ik hierboven reeds aangaf is die optie in 4.3 toegevoegd.
Excuses, overheengelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giganielsie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:52
Al een fanatieke tweaker die Ubuntu Touch heeft geprobeerd op de GNex?

http://www.ubuntu.com/phone/install

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
superwashandje schreef op zondag 29 september 2013 @ 11:57:
[...]

hoezo krijgt google het niet voor elkaar dan? mijn stock(onder 4.2 en 4.3) Galaxy nexus werkt gewoon hoor icm mijn RNS315. misschien had het met je root te maken?
Toch dit nog eens aankaarten. Ook met 4.3 krijg ik het niet voor elkaar om contacten te syncen met de rns315 wanneer de contacten opgeslagen staan als "corporate". Als ik geen exchange mail toevoeg dan worden contacten opgeslagen als "phonebook-only unsynced" en gaat het wel goed. Iemand die enig idee heeft hoe ik het voor elkaar ga krijgen om de contacten toch te kunnen syncen via bluetooth naar de rns315?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
benchMarc schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 19:00:
[...]

Toch dit nog eens aankaarten. Ook met 4.3 krijg ik het niet voor elkaar om contacten te syncen met de rns315 wanneer de contacten opgeslagen staan als "corporate". Als ik geen exchange mail toevoeg dan worden contacten opgeslagen als "phonebook-only unsynced" en gaat het wel goed. Iemand die enig idee heeft hoe ik het voor elkaar ga krijgen om de contacten toch te kunnen syncen via bluetooth naar de rns315?
Je kunt deze Xposed-module proberen:
http://www.pocketables.co...es-exchange-security.html
Dan moet je dus wel geroot zijn. Xposed installeren, instructies volgen, Exchange de module downloaden. Ik weet niet of die module precies doet wat jij wilt, maar je kunt eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Gisteren voor €85 een 1,5 jaar oude Galaxy Nexus gescoord voor mijn zusje. (Nu krijg ik haar lg l3 waar ik lekker mee kan kl**ten ;).

In eerste instantie leek hij iets trager dan mijn Nexus 4, ik dacht dat het tussen mijn oren zat maar dat is niet zo, hij is echt een haartje trager maar in principe lekker vlot, alleen de framerate in games is merkbaar een stuk lager dan op mijn Nexus 4.

Lekker snelle telefoon voor haar, ik zat dat ding helemaal vannacht voor haar innte stellen, ik moet wel zeggen dat de kleuren van AMOLED mij net als bij de S3 niet bevallen, veel te flets vergeleken met Nexus 4, bij films wel mooi voor de rest niet.

Wat mij wel opviel is dat op 1 punt hij wel beter is dan mijn Nexus 4, als ik een locatie in google maps zoek doet de Galaxy Nexus dat een stuk sneller dan mijn Nexus 4, verder is de batterij duur rampzalig (2 uur en 20 minuten onscreen en nog 9% accu over) maar de batterij is ook best oud, al valt het alsnog tegen dus ik denk dat als de 4.4 uitkomt (hopelijk ook voor de Galaxy Nexus, die kan het met gemak aan) dat die probleem opgelost is, anders zet ik een mod of 4.2.2 erop.

Wel grappig de eigenaar dacht dat het een Galaxy Nexus S was, en mensen die op de advertentie reageerden dus ook, vandaar dat ze minder wilden bieden dan 75 euro, uiteindelijk bood iemand hem 70 euro maar omdat ik wel meteen doorhad dat het geen S maar Galaxy Nexus is nam ik hem voor €85 mee, mooi meegenomen want de toestel ziet er als nieuw uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Goede deal! Daar kan ik mijn scherm niet voor laten vervangen. :P

Mijn batterij heb ik na een jaartje vervangen door een goedkoper maar zwaarder exemplaar van DealExtreme. Met de originele batterij moest ik in de loop van de middag bijladen, met de nieuwe batterij haal ik het einde van de dag meestal wel.Overigens merk ik wel datmet een custom ROM (Purity) en een andere kernel (fancy) de batterij langer mee laten gaan.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Pagina: 1 ... 85 ... 89 Laatste

Let op:
Alles over levertijden en abonnementen in Samsung Galaxy Nexus - Levertijden / Abonnement topic.

Voor het bespreken van accessoires kun je terecht in Accessoires voor de Samsung (Google) Galaxy Nexus.

Voor alle informatie over rooten en custom roms zie [Google Galaxy Nexus] Custom roms en Firmware.