Mmm nu de Nexus 4 zo goedkoop te verkrijgen is in de VS heb ik de mijne maar te koop gezet.. Met 2 telefoons rondlopen is ook te gek 
* filenox gaat binnenkort naar de VS
* filenox gaat binnenkort naar de VS
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Verwijderd
Heb exact hetzelfde gehad. Terug naar de fabrieksinstellingen loste het probleem op.mngm schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 11:19:
Waarschijnlijk is het hier al voorbij gekomen, maar dit topic is een beetje te lang om even door te gaan...
De galaxy nexus van mijn vrouw is erg traag geworden. Soms duurt het een paar seconden voor hij reageert op het openen van de application drawer enzo... Is dit een gekend probleem? Is er ook een oplossing voor?
Ze heeft niet veel apps staan, misschien wel redelijk wat foto's. Kan een factory reset helpen?
Jack of all trades, master of none. Though often better than a master of one.
Ik gebruik de standaard browser al heel lang niet meer, maar ik heb 'm even uitgeprobeerd en ik krijg inderdaad ook een blanco scherm.SePtiCTaNk schreef op zondag 01 september 2013 @ 18:27:
Zijn er meer mensen met het volgende sinds de update naar 4.3: als ik in de standaard browser de startpagina instel als "Meest bezochte sites" en ik open de browser, dan krijg ik een blanco scherm. Voorheen zag ik er icoontjes van de bladwijzers.
Verwijderd
[ Voor 91% gewijzigd door janvanduschoten op 02-09-2013 22:58 ]
Krijg ik ook. Ik heb sterk het vermoeden dat het geheugengebrek is. Als ik de memory class aanpas naar pre-4.2 (zie bugreport) krijg ik het een stuk minder.StephanVierkant schreef op maandag 02 september 2013 @ 20:15:
Ik heb de laatste tijd regelmatig dat Chrome crasht. Ik krijg geen melding, maar Chrome sluit gewoon af en de logo'tjes van Bluetooth en Wifi vallen ook eventjes weg. Ook het toetsenbord verdwijnt soms ineens.
Ik gebruik de nieuwste Android-versie en ook de nieuwste Chrome.
Ik heb geen idee wat het probleem is, maar heb ook geen idee hoe ik verder kan zoeken. Kan ik ergens crashreports vinden?
Daarnaast wordt de adres balk niet langer verborgen sinds 4.3 of misschien was dit al sinds 4.2?SePtiCTaNk schreef op zondag 01 september 2013 @ 18:27:
Zijn er meer mensen met het volgende sinds de update naar 4.3: als ik in de standaard browser de startpagina instel als "Meest bezochte sites" en ik open de browser, dan krijg ik een blanco scherm. Voorheen zag ik er icoontjes van de bladwijzers.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Klinkt inderdaad plausibel; mijn telefoon is overall momenteel erg traag.Condor70 schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 13:13:
[...]
Krijg ik ook. Ik heb sterk het vermoeden dat het geheugengebrek is. Als ik de memory class aanpas naar pre-4.2 (zie bugreport) krijg ik het een stuk minder.
Je kunt de meest recente log entries bekijken met logcat.
[ Voor 70% gewijzigd door Bullet NL op 04-09-2013 08:08 ]
Bij speelde deze problemen al met 4.2.1. De upgrade naar 4.3 zorgde ervoor dat de GN tijdelijk weer snel was, maar na een week was de vertraging weer terug. Het verwijderen van Chrome zorgde ervoor dat de telefoon weer snel werd.StephanVierkant schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 20:36:
[...]
Klinkt inderdaad plausibel; mijn telefoon is overall momenteel erg traag.
Is er (liefst zonder root) een workaround, oplossing of nadere analyse mogelijk? Ik kan als Tweaker eventueel wel verder zoeken, maar als een minder ervaren gebruiker dit probleem krijgt, heeft diegene een serieus probleem. Chrome is nu nauwelijks te gebruiken.
Nergens.elpookie schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 22:23:
Weet iemand waar of bij wie ik de nexus 4 voor 200 euro naar belgie kan halen? alvast bedankt
Verwijderd
Verwijderd schreef op woensdag 04 september 2013 @ 17:41:
hem zelf repareren (mochten ze lastig blijven doen 240 euro WTF?)
valschade valt er idd niet onder dus daar hebben ze wel gewoon gelijk in.
desnoods dm je me even.
Ik heb even een apart topic geopend: Galaxy nexus defect en moeten betalen voor de reparatieBob schreef op woensdag 04 september 2013 @ 18:02:
Ik ga die reparatie deze of volgende week doen, afhankelijk van wanneer het pakje toekomt. Zou eenvoudig moeten zijn, goedkoop is het alleszins.
Verwijderd
De usb kabel van Samsung deed het bij mij na een week al niet meer. Gebruik nu al bijna twee jaar, zonder problemen, de usb kabel van Blackberry die ik nog had liggen. Soms ook nog met een usb verlengkabel ertussen, al laadt dat wel merkbaar minder snel. Ook geen problemen met mijn oude BB laders.Verwijderd schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 11:31:
Gister wou mijn gnex ineens niet meer opladen! Gelukkig blijkt de usb kabel van mijn oplader kapot te zijn, want met een andere (htc) kabel doet hij het wel gewoon. Het oplader gedeelte (wat in het stopcontact gaat) is dus niet kapot. Kan ik dan gewoon een micro usb kabeltje kopen?
In de gebruiksaanwijzing doen ze altijd nogal paniekerig over het gebruik van non-samsung opladers en kabels.
Verwijderd
Oké dankje. Ik gebruik zo nu en dan ook wel eens een oplader van een vriend, maar als jij al 2 jaar standaard een andere kabel gebruikt zal het wel goed zijn.NmR schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 11:52:
[...]
De usb kabel van Samsung deed het bij mij na een week al niet meer. Gebruik nu al bijna twee jaar, zonder problemen, de usb kabel van Blackberry die ik nog had liggen. Soms ook nog met een usb verlengkabel ertussen, al laadt dat wel merkbaar minder snel. Ook geen problemen met mijn oude BB laders.
Tuurlijk kan je een andere kwalitatieve kabel gebruiken. Je moet alleen met de adapters (het deel wat in 't stopcontact gaat) dat je de juiste output ampere hebt (zodat hij niet drie keer zo lang nodig heeft om te laden of je je apparaat opblaast).Verwijderd schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 11:31:
Gister wou mijn gnex ineens niet meer opladen! Gelukkig blijkt de usb kabel van mijn oplader kapot te zijn, want met een andere (htc) kabel doet hij het wel gewoon. Het oplader gedeelte (wat in het stopcontact gaat) is dus niet kapot. Kan ik dan gewoon een micro usb kabeltje kopen?
In de gebruiksaanwijzing doen ze altijd nogal paniekerig over het gebruik van non-samsung opladers en kabels.
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Volgens mij kan hij je apparaat niet opblazen: de batterij bepaalt hoeveel stroom hij afneemt (uiteraard gelimiteerd door het maximum van wat de kabel aanbiedt), dacht ik. Zou ook wel raar zijn, als je je telefoon zou opblazen door hem op te laden met de oplader van je tablet of een power pack! Ik zou zonder aarzeling elke micro-USB-kabel + lader in mijn telefoon pluggen.BtM909 schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 14:39:
[...]
Tuurlijk kan je een andere kwalitatieve kabel gebruiken. Je moet alleen met de adapters (het deel wat in 't stopcontact gaat) dat je de juiste output ampere hebt (zodat hij niet drie keer zo lang nodig heeft om te laden of je je apparaat opblaast).
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
[ Voor 24% gewijzigd door Cerberus_tm op 08-09-2013 19:22 ]
Blender....
ok batterij inmiddels een weekje binnen.Condor70 schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 13:10:
[...]
Al geprobeerd om Wifi-optimalisatie (in Wifi -> Geavanceerd) uit en daarna weer aan te zetten? Dat loste bij mij het probleem gewoon op.
Kun je me vertellen hoe veel dikker het toestel door deze accu wordt (bij voorkeur in 0.1mm)? Ik heb een Otterbox case voor een i515 en er past dus wel een iets dikker toestel dan een i9250 in, maar als het toestel te dik wordt krijg ik de case niet meer gesloten.
[ Voor 11% gewijzigd door Denniz0229 op 12-09-2013 15:49 ]
Dat is jammer; dat gaan niet in mijn Otterbox passen. Misschien moet ik dan toch maar de originele extended battery gaan kopen, ook al is 'ie maar 2000mAh.Denniz0229 schreef op donderdag 12 september 2013 @ 15:47:
[...]
op het uiterste punt is de extended battery 5mm dikker, dit is inclusief backcover etc.
dus op zich valt het mee.
Het helpt ook om bij bepaalde apps (zoals Facebook of Facebook Messenger) bijvoorbeeld toegang tot de locatieservice uit te zetten, zodat deze apps niet langer 800x op een dag deze service zullen aanroepen.Condor70 schreef op donderdag 12 september 2013 @ 17:49:
[...]
Trouwens, sinds ik (naar aanleiding van een tip een paar pagina's terug) de Greenify app gebruik haal ik makkelijk een dag met m'n originele accu.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
heb hetzelfde probleem, met als verschil dat het op 4.2.1 ook al niet werkte... En daarvoor had ik geen 5GHz wifi...Andre21 schreef op donderdag 12 september 2013 @ 15:17:
Ik kan (ik denk sinds de 4.3 update) niet meer connecten op 5GHZ. Zowel thuis als op het werk niet. Hij ziet het SSID wel, maar zodra ik wil connecten wordt de verbinding meteen weer verbroken.
Wat zou dat kunnen zijn?
mwah, die 250mah gaat je waarschijnlijk ook niet redden.Condor70 schreef op donderdag 12 september 2013 @ 17:49:
[...]
Dat is jammer; dat gaan niet in mijn Otterbox passen. Misschien moet ik dan toch maar de originele extended battery gaan kopen, ook al is 'ie maar 2000mAh.
Trouwens, sinds ik (naar aanleiding van een tip een paar pagina's terug) de Greenify app gebruik haal ik makkelijk een dag met m'n originele accu.
[ Voor 9% gewijzigd door Kartmans1 op 13-09-2013 21:33 ]
Dan wordt het dus vaker opnieuw opstarten helaas... Men zegt wel dat free RAM wasted RAM is, maar in mijn ogen kan ik door free RAM wel meerdere apps draaien, en weinig free RAM juist niet...Cerberus_tm schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 06:44:
Ik heb dit ook op Cyanogen 10.1. Ik denk dat we gewoon te veel programma's draaien. Ik vind zelf dat ik er helemaal niet zoveel actief heb, en ik gebruik Greenify, maar ja. Opnieuw opstarten en hij draait weer soepeler. Ik zie inderdaad ook dat ik vaak minder dan 100 MB RAM vrij heb.
If you want to be the best, you need to work with the best :)
Dat is ook mijn ervaring: af en toe RAM opschonen helpt een beetje, hoewel het erop lijkt dat systeem-processen ook steeds meer RAM gaan opeisen naarmate de telefoon langer aan is. RAM opschonen kost misschien een minieme hoeveelheid extra batterij, maar dat is toch verwaarloosbaar ten opzichte van schermgebruik. Dus dat taboe op task-killers vind ik een beetje gek. Het enige wat ik zeker weet is dat mijn volgende telefoon minimaal 2 GB aan RAM moet hebben.Kartmans1 schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 11:56:
[...]
Dan wordt het dus vaker opnieuw opstarten helaas... Men zegt wel dat free RAM wasted RAM is, maar in mijn ogen kan ik door free RAM wel meerdere apps draaien, en weinig free RAM juist niet...
Vreemd, heb ik nooit last van gehad. Heb jij dit altijd al gehad? Ik zou toch denken dat dit niet aan de telefoon zelf kan liggen, maar aan de software moet liggen. Als niets helpt zou ik uiteindelijk een factory-reset doen, dat moet helpen.Maardiweb schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 19:00:
Ik haal het dus echt bij lange na niet een hele dag op een batterij. Heb veel wakelocks door de locatieservice (nlpwakelock) en ik krijg hem maar niet weg. Heb nu locatie via het netwerk helemaal uitgezet en wel GPS aan, zodat ik wel gewoon een up-to-date weer update krijg, maar ben echt helemaal klaar met mijn GN door de slechte batterijduur. Iemand nog tips?
Zelfde probleem hier. Ik heb regelmatig dat apps zomaar afsluiten (toetsenbord is soms ineens weg; heel irritant). Heb net een clean install gedaan, maar vrijwel geen verbetering gemerkt. Ik denk dat de hardware niet helemaal toegerust is op de huidige software-eisen.Kartmans1 schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 21:32:
Afgelopen tijd heb ik steeds meer het idee dat mijn telefoon niet genoeg RAM heeft, of dat er iets van een memory leak is. Multitasken is haast onmogelijk geworden. Als ik bijvoorbeeld de Twitter app open, daarna naar whatsapp ga en een berichtje stuur, en daarna terug naar Twitter, dan wordt de Twitter app weer opnieuw geladen. Ik zie dus niet direct mijn timeline staan. Onderstaande links geven misschien wat meer duidelijkheid over mijn RAM usage:
http://oi40.tinypic.com/34zh7qw.jpg
http://oi41.tinypic.com/34yu1hh.jpg
Hebben jullie een tip om uit te zoeken wat dit kan zijn? Want de apps die op de foto's staan nemen nou ook niet zoveel MB's in beslag. Dus ik snap ook niet hoe ik nog zo weinig RAM over hou. Herstarten van de telefoon helpt even, maar na een dag is het weer als vanouds. Zou een factory reset bijvoorbeeld helpen?
Edit: Ohja, ter verduidelijking, ik gebruik Stock Android 4.3, en ben op 4.1 begonnen en sindsdien eigenlijk altijd de updates over elkaar heen geinstalleerd, nooit een clean install.
[ Voor 5% gewijzigd door StephanVierkant op 14-09-2013 22:06 ]
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
[ Voor 10% gewijzigd door Laguna op 15-09-2013 14:57 ]
Nee dat probleem is er altijd al geweest zodra je aardig wat apps geïnstalleerd hebt.Kartmans1 schreef op zondag 15 september 2013 @ 19:03:
Dus eigenlijk kunnen we met zijn alle stellen dat de Galaxy Nexus de hedendaagse Android versie, 4.3, niet meer goed aan kan? Toch apart eigenlijk, want zoveel extra's zijn er toch niet toegevoegd sinds 4.0... Spijtig.
Ik zou wel eens een clean install aan willen bevelen. Scheelt heel erg veel qua snelheidKartmans1 schreef op zondag 15 september 2013 @ 19:03:
Dus eigenlijk kunnen we met zijn alle stellen dat de Galaxy Nexus de hedendaagse Android versie, 4.3, niet meer goed aan kan? Toch apart eigenlijk, want zoveel extra's zijn er toch niet toegevoegd sinds 4.0... Spijtig.
Jack of all trades, master of none. Though often better than a master of one.
Die ervaring deel ik niet, na de clean install is het toestel inderdaad snel, maar zodra je al je apps er weer opknalt is ie gewoon weer net zo langzaam..Maardiweb schreef op zondag 15 september 2013 @ 23:55:
[...]
Ik zou wel eens een clean install aan willen bevelen. Scheelt heel erg veel qua snelheid
[ Voor 13% gewijzigd door Laguna op 16-09-2013 13:22 ]
Same here.Laguna schreef op maandag 16 september 2013 @ 13:20:
[...]
Die ervaring deel ik niet, na de clean install is het toestel inderdaad snel, maar zodra je al je apps er weer opknalt is ie gewoon weer net zo langzaam..
Momenteel heb ik zelfs nog maar de helft van m'n apps geïnstalleerd staan en is het geheugen gebruik alweer helemaal brak.
Is dat met of zonder de build.prop aanpassing?Laguna schreef op maandag 16 september 2013 @ 13:20:
[...]
Momenteel heb ik zelfs nog maar de helft van m'n apps geïnstalleerd staan en is het geheugen gebruik alweer helemaal brak.
[ Voor 8% gewijzigd door Condor70 op 16-09-2013 14:38 ]
Zonder, is dit nog van toepassing bij 4.3?Condor70 schreef op maandag 16 september 2013 @ 14:19:
[...]
Is dat met of zonder de build.prop aanpassing?
Ik zie trouwens dat deze melding zowaar 6 weken geleden door de ontwikkelaars is opgepakt!
Daarnaast ben ik maar opgehouden met Chrome gebruiken, want dat is een veel te grote geheugenvreter.
In 4.3 staat de instelling nog steeds op 96m/256m ipv 64m/384m.Laguna schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 08:48:
[...]
Zonder, is dit nog van toepassing bij 4.3?
[ Voor 21% gewijzigd door Condor70 op 17-09-2013 14:08 ]
Hier wel hoor.Laguna schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 08:48:
irritant dat sinds 4.3 de adres balk niet meer automatisch verborgen wordt bij scrollen in de stock browser
Nexus 5, Nexus 7, Chromebook XE303
Ik krijg het niet voor elkaar om de waarden te wijzigen, hoewel ik dit wel erg graag zou willen proberen. Chrome is onbruikbaar momenteel en da's toch wel erg vervelend.Condor70 schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 11:46:
[...]
In 4.3 staat de instelling nog steeds op 96m/256m ipv 64m/384m.
De "juiste" waardes zijn echter wel een punt van discussie, aangezien ze eigenlijk per applicatie instelbaar zouden moeten zijn.
heapgrowlimit en heaplimit worden hier uitgelegd.
Als ik het goed begrijp is heapgrowlimit de grens waarna garbage collection plaats vind (en de app dus trager wordt). Voor oude (<=2.3) apps is dit ook de absolute grens.
Nieuwe apps (>=3.0) kunnen de largeHeap vlag in het manifest gebruiken om tot de heaplimit te mogen gebruiken.
Apps die de largeHeap vlag niet gebruiken zijn meestal geschreven om ook oudere toestellen (<=2.3) met minder geheugen te ondersteunen en zullen weinig merken van het verlagen van heapgrowlimit van 96m naar 64m.
Apps (e.g. browsers) die de largeHeap vlag wel gebruiken hebben voordeel van de heaplimit verhoging van 256m naar 384m.
[ Voor 34% gewijzigd door Maardiweb op 17-09-2013 23:28 ]
[ Voor 34% gewijzigd door StephanVierkant op 18-09-2013 00:42 . Reden: eerste update met bevindingen ]
Bij bij is dat probleem gekomen sinds 4.2: ik las dat dit ook bij anderen het geval was, dacht dat iedereen dat had? De dunne blauwe laad-balk aan de bovenkant gaat ook vaak niet weg. Maar het wegvegen van tabs werkt wel, wat vóór 4.2 weer niet werkte, dus ik aanvaard de trade-off maar. Chrome heeft geen quick controls dus is veel lastiger te bedienen met 1 hand.
Is dit niet een kwestie van oorzaak/gevolg?Cerberus_tm schreef op woensdag 18 september 2013 @ 04:14:
[...]
Bij bij is dat probleem gekomen sinds 4.2: ik las dat dit ook bij anderen het geval was, dacht dat iedereen dat had? De dunne blauwe laad-balk aan de bovenkant gaat ook vaak niet weg. Maar het wegvegen van tabs werkt wel, wat vóór 4.2 weer niet werkte, dus ik aanvaard de trade-off maar. Chrome heeft geen quick controls dus is veel lastiger te bedienen met 1 hand.
Ik neem aan dat er inderdaad een verband is tussen de gerafelde blauwe rand en de adresbalk. Het lijkt erop dat hij op een bepaald moment een soort "screenshot" maakt van wat er ook maar zichtbaar is op de plaats van de adresbalk, en dat blijft dan permanent in beeld voor een tijd, of het nou de adresbalk is of een deel van de pagina:. Een vervelende bug, maar ja.Condor70 schreef op woensdag 18 september 2013 @ 17:38:
[...]
Is dit niet een kwestie van oorzaak/gevolg?
Zolang de pagina niet klaar is met laden (= blauwe laadbalk) zal de adresbalk ook niet verdwijnen.
Vreemd. Doet 'ie bij mij niet...
Nexus 5, Nexus 7, Chromebook XE303
Aha inderdaad, die kende ik nog niet, eens kijken of light flow ook werkt met alleen het nieuwe notificatie acces gebeuren.ikt schreef op woensdag 18 september 2013 @ 19:09:
Aha!
De webkit browser met de Pie menus in combinatie met het ook maar iets aan hebben staan in het Accessibility menu zorgt voor deze bug. Simpelweg óf Pie uitzetten óf alle services in Accessiblity uitzetten en het probleem is er niet meer.
Dit was al bekend sinds 4.1, maar Google heeft er (nog steeds) niks aan gedaan.
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
Ik heb het probleem gevonden! Één van mijn apps (roamler) was continue bij Google Play Services aan het pollen naar locatie. Daardoor leek het ook alsof een google app de boosdoener was, maar sinds 4.2 kunnen 'gewone' apps natuurlijk play services gebruiken. Ik had in 2 uur zo'n 400 wakeups door play services, maar kon het probleem maar niet vinden. Gelukkig heb je sinds 4.3 ook een geheim app-ops menu, waarmee je permissies kan beheren (http://www.androidpolice....ions-for-individual-apps/)Maardiweb schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 19:00:
Ik haal het dus echt bij lange na niet een hele dag op een batterij. Heb veel wakelocks door de locatieservice (nlpwakelock) en ik krijg hem maar niet weg. Heb nu locatie via het netwerk helemaal uitgezet en wel GPS aan, zodat ik wel gewoon een up-to-date weer update krijg, maar ben echt helemaal klaar met mijn GN door de slechte batterijduur. Iemand nog tips?
Klopt, dacht even dat dit bij 4.3 niet meer zo was, als in dat de adresbalk dus standaard in beeld bleef staan, maar nog even getest en blijkbaar is er niets veranderd. Maak zowel gebruik van NiLS als LEDBlinker, dus om het te fixen zou ik die niet meer kunnen gebruiken. Erg jammer dat Google hier niks mee doet.ikt schreef op woensdag 18 september 2013 @ 19:09:
Aha!
De webkit browser met de Pie menus in combinatie met het ook maar iets aan hebben staan in het Accessibility menu zorgt voor deze bug. Simpelweg óf Pie uitzetten óf alle services in Accessiblity uitzetten en het probleem is er niet meer.
Dit was al bekend sinds 4.1, maar Google heeft er (nog steeds) niks aan gedaan.
[ Voor 7% gewijzigd door Laguna op 19-09-2013 15:39 ]
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
The Galaxy Nexus may also get the Android 4.4 KitKat update, but that is likely to be the last one that it receives, which isn't bad considering the device has been supported for at least two years.
De tijd zal het leren. Mijn scherm bevat wat barsten, en ik heb er geen trek in om rond de 130 euro uit te moeten geven voor een nieuw scherm. De komende tijd moet ik dus sowieso op zoek naar een ander toestel.we think that the Galaxy Nexus will get Android 4.4 though we think it will be its last update
[ Voor 37% gewijzigd door pven op 22-09-2013 17:46 ]
Ik heb mijn scherm bij deze ebay verkoper gehaald. http://www.ebay.com/itm/L...Tools&hash=item338201a4b7pven schreef op zondag 22 september 2013 @ 17:43:
De tijd zal het leren. Mijn scherm bevat wat barsten, en ik heb er geen trek in om rond de 130 euro uit te moeten geven voor een nieuw scherm. De komende tijd moet ik dus sowieso op zoek naar een ander toestel.
[ Voor 21% gewijzigd door NmR op 23-09-2013 16:44 ]
Oei, dat is mooi klote, zelfs met pogo-dock? Ik had nou juist gehoopt daarmee die ellende vermijden. Misschien moet ik de USB-opening maar afplakken of zoiets? Of zou dan juist het vocht er niet uit kunnen en lekker van binnen gaan rotten? Veel sterkte! Ik vind het trouwens vreemd dat zoveel mensen dit probleem hebben met de Galaxy Nexus, terwijl deze techniek al zoveel jaren bestaat, en de meeste andere telefoons er geen last van hebben.Prulleman schreef op maandag 23 september 2013 @ 16:40:
hmm, zojuist weer last van ghostcharging.. voor de 2e keer dus.. eerste keer was na iets minder dan een jaar, (netjes onder gerantie usb vervangen) nu na veel gebruik in pogo dock en meer gelet op vochtige omgevingen toch weer ghost charging.
Ik hoop dat het toch aan mijn custom (unofficial AOKP nightly) lag, voor de zekerheid een andere rom geflashed.. maar goed dat er 2 jaar garantie op zit.
[ Voor 20% gewijzigd door Prulleman op 23-09-2013 20:48 ]
Als ik het goed zie, is dat beiden zonder frame?NmR schreef op maandag 23 september 2013 @ 16:32:
[...]
Ik heb mijn scherm bij deze ebay verkoper gehaald. http://www.ebay.com/itm/L...Tools&hash=item338201a4b7
Vandaag nog met korting: $119.38 dus zo'n €88,38 (ebay kennende zullen ze het wel afronden met een hogere wisselkoers) en gratis verzending vanuit China.
Edit:
$112.98 - €83,64
http://www.ebay.com/itm/f...Tools&hash=item4d0c594cab
$117.99 - €87,35
http://www.ebay.com/itm/L...Tools&hash=item338532de6c
Je moet ook wel heel veel moeite doen om het frame kapot te maken. Meestal hoeft alleen de digitizer vervangen te worden (en daardoor helaas ook het LCD scherm).pven schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 07:14:
[...]
Als ik het goed zie, is dat beiden zonder frame?
Zelf gefixed. Bluetooth apk hielp niet, dus toen op aanraden van iemand in een google bug report topic de Cyanogen10 rom geïnstalleerd. Probleem meteen opgelost. Sneu dat Google het nog steeds niet voor elkaar krijgt terwijl er al een geruime tijd een rom is waarbij het wel werkt.benchMarc schreef op zondag 22 september 2013 @ 12:28:
Zijn er hier toevallig mensen die hun nexus icm de RNS315 telefoonvoorbereiding gebruiken? Ik krijg het maar niet voor elkaar mijn telefoonboek daarin te laden. Ik krijg op mijn telefoon de melding dat de RNS315 toegang wil. Vervolgens accept ik die, maar het telefoonboek in de auto blijft leeg. Belgeschiedenis etc wordt wel overgepompt. Het lijkt er dus op dat mijn nexus alsnog iets blokkeert. Ik zit geroot op 4.1.2.
Verwijderd
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2013 19:37 ]
Kan wel kloppen. Meestal wordt bij reparatie een andere ROM op je telefoon geflashed om zo diagnostics te kunnen runnen. Als ze dan terugflashen doen ze kennenlijk hun 'eigen' yakjuxw. Behoorlijk irritant, heb je hem zelf weer naar yakju gebracht? Of doe je uberhaupt niet aan flashen?Verwijderd schreef op donderdag 26 september 2013 @ 19:35:
Even een kleine waarschuwing:
Mijn GN is voor garantie naar Samsung geweest (traagheid en random reboots). Dit probleem hebben ze niet opgelost (maar goed, dat kan gebeuren), maar bovenal hebben ze mijn yakju-toestel ongevraagd en onaangekondigd gewijzigd naar yakjuxw. Navraag door de verkoper bij Samsung hierover leverde me de glasharde leugen op dat ik hem heb ingeleverd als yakjuxw. Best knap, aangezien er Android 4.3 op stond en die als yakjuxw niet eens bestaat. Ik schreef notabene hier op het forum nog dat ik een yakju gekocht had (Link).
Kortom: Als je toestel voor garantie of reparatie naar Samsung gaat, laat dan bij het inleveren bij Samsung of de verkoper vastleggen dat jouw toestel een yakju is. Dit is bij mij niet gebeurd, en ik mag het nu zelf uitzoeken. En ik weet dat ik het zelf vrij eenvoudig kan wijzigen, maar het gaat me vooral om het principe. Zeer slechte service van Samsung. Overigens heeft verkoper Alternate zijn uiterste best voor mij gedaan.
hoezo krijgt google het niet voor elkaar dan? mijn stock(onder 4.2 en 4.3) Galaxy nexus werkt gewoon hoor icm mijn RNS315. misschien had het met je root te maken?benchMarc schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 19:39:
[...]
Zelf gefixed. Bluetooth apk hielp niet, dus toen op aanraden van iemand in een google bug report topic de Cyanogen10 rom geïnstalleerd. Probleem meteen opgelost. Sneu dat Google het nog steeds niet voor elkaar krijgt terwijl er al een geruime tijd een rom is waarbij het wel werkt.
Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.
Geen idee, maar het wilde gewoon niet. Nu met 4.1.2 dus ook niet, tenzij de contacten op phone-only heb. Als ze gesynced worden naar een corporate account op de telefoon gaat het mis en neemt de rns315 de nieuwe contacten niet over.superwashandje schreef op zondag 29 september 2013 @ 11:57:
[...]
hoezo krijgt google het niet voor elkaar dan? mijn stock(onder 4.2 en 4.3) Galaxy nexus werkt gewoon hoor icm mijn RNS315. misschien had het met je root te maken?
Verwijderd
Yep, hij is nu weer yakju, stock 4.3. Problemen zijn begonnen bij yakju, gingen door toen Samsung hem yakjuxw had gemaakt, en bizar genoeg nu alweer 4 dagen yakju zonder problemen. Zou mooi zijn als het zo spontaan verdwijnt als dat het kwam!Maardiweb schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 18:27:
[...]
Kan wel kloppen. Meestal wordt bij reparatie een andere ROM op je telefoon geflashed om zo diagnostics te kunnen runnen. Als ze dan terugflashen doen ze kennenlijk hun 'eigen' yakjuxw. Behoorlijk irritant, heb je hem zelf weer naar yakju gebracht? Of doe je uberhaupt niet aan flashen?
Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||
Is mij ook gebeurdVerstekbakker schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 00:56:
Ik heb die van mij zonet in de pot laten vallen... In m'n pis.
Opladen doet hij nu niet meer, geluid heb ik niet eens kunnen testen nog, want hij was bijna leeg...
Tijd om mn tanden te poetsen, hopelijk zie ik morgen het licht... Ik wil m'n favo telefoon terug!!!
| 17 December 1991 | De Nerdette |
Misschien een conflict tussen Chrome en de long-press kill optie in Purity?pven schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 07:44:
Ik heb Purity 26/9 er een weekje terug (ongeveer) op gezet. Sinds die tijd werkt de back-knop in Chrome niet goed meer. Soms doet ie het wel, meestal niet. Iemand een idee wat dit kan zijn? Ik kan er verder niets over vinden.
Ik heb hetzelfde gehad met Chrome onder CM10.2. Volgens mij een geheugenprobleem, af en toe was het ook bij andere apps het geval. Ben maar gestopt met Chrome en gebruik weer de stock browser.pven schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 07:44:
Ik heb Purity 26/9 er een weekje terug (ongeveer) op gezet. Sinds die tijd werkt de back-knop in Chrome niet goed meer. Soms doet ie het wel, meestal niet. Iemand een idee wat dit kan zijn? Ik kan er verder niets over vinden.
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq