Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
Mmm nu de Nexus 4 zo goedkoop te verkrijgen is in de VS heb ik de mijne maar te koop gezet.. Met 2 telefoons rondlopen is ook te gek :P

* filenox gaat binnenkort naar de VS

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:49

Smarron

The bend

Die van mij gaat na morgen ook niet meer door mezelf gebruikt worden, maar door de vrouw. Ik ben sinds vandaag overgestapt naar de S4. Uiteraard direct geroot en een custom rom geinstalleerd zonder Touchwiz, zodat ik wel weer de vertrouwde omgeving terug heb, want wat ben ik eraan gewend geraakt sinds ik anderhalf jaar geleden Sense heb ingeruild.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Verwijderd

mngm schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 11:19:
Waarschijnlijk is het hier al voorbij gekomen, maar dit topic is een beetje te lang om even door te gaan...

De galaxy nexus van mijn vrouw is erg traag geworden. Soms duurt het een paar seconden voor hij reageert op het openen van de application drawer enzo... Is dit een gekend probleem? Is er ook een oplossing voor?
Ze heeft niet veel apps staan, misschien wel redelijk wat foto's. Kan een factory reset helpen?
Heb exact hetzelfde gehad. Terug naar de fabrieksinstellingen loste het probleem op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SePtiCTaNk
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 20:45
Zijn er meer mensen met het volgende sinds de update naar 4.3: als ik in de standaard browser de startpagina instel als "Meest bezochte sites" en ik open de browser, dan krijg ik een blanco scherm. Voorheen zag ik er icoontjes van de bladwijzers.

Jack of all trades, master of none. Though often better than a master of one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
  • Laatst online: 11-07 14:07
SePtiCTaNk schreef op zondag 01 september 2013 @ 18:27:
Zijn er meer mensen met het volgende sinds de update naar 4.3: als ik in de standaard browser de startpagina instel als "Meest bezochte sites" en ik open de browser, dan krijg ik een blanco scherm. Voorheen zag ik er icoontjes van de bladwijzers.
Ik gebruik de standaard browser al heel lang niet meer, maar ik heb 'm even uitgeprobeerd en ik krijg inderdaad ook een blanco scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 16:22
Ik heb de laatste tijd regelmatig dat Chrome crasht. Ik krijg geen melding, maar Chrome sluit gewoon af en de logo'tjes van Bluetooth en Wifi vallen ook eventjes weg. Ook het toetsenbord verdwijnt soms ineens.

Ik gebruik de nieuwste Android-versie en ook de nieuwste Chrome.

Ik heb geen idee wat het probleem is, maar heb ook geen idee hoe ik verder kan zoeken. Kan ik ergens crashreports vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nutteloze opmerking zonder onderbouwing, dus weg

[ Voor 91% gewijzigd door janvanduschoten op 02-09-2013 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
StephanVierkant schreef op maandag 02 september 2013 @ 20:15:
Ik heb de laatste tijd regelmatig dat Chrome crasht. Ik krijg geen melding, maar Chrome sluit gewoon af en de logo'tjes van Bluetooth en Wifi vallen ook eventjes weg. Ook het toetsenbord verdwijnt soms ineens.

Ik gebruik de nieuwste Android-versie en ook de nieuwste Chrome.

Ik heb geen idee wat het probleem is, maar heb ook geen idee hoe ik verder kan zoeken. Kan ik ergens crashreports vinden?
Krijg ik ook. Ik heb sterk het vermoeden dat het geheugengebrek is. Als ik de memory class aanpas naar pre-4.2 (zie bugreport) krijg ik het een stuk minder.

Je kunt de meest recente log entries bekijken met logcat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-10 20:14
SePtiCTaNk schreef op zondag 01 september 2013 @ 18:27:
Daarnaast wordt de adres balk niet langer verborgen sinds 4.3 of misschien was dit al sinds 4.2?

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
Condor70 schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 13:13:
[...]

Krijg ik ook. Ik heb sterk het vermoeden dat het geheugengebrek is. Als ik de memory class aanpas naar pre-4.2 (zie bugreport) krijg ik het een stuk minder.

Je kunt de meest recente log entries bekijken met logcat.
Klinkt inderdaad plausibel; mijn telefoon is overall momenteel erg traag.

Is er (liefst zonder root) een workaround, oplossing of nadere analyse mogelijk? Ik kan als Tweaker eventueel wel verder zoeken, maar als een minder ervaren gebruiker dit probleem krijgt, heeft diegene een serieus probleem. Chrome is nu nauwelijks te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpookie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 30-11-2021
Je vraag hoort hier niet, je mag hem nogmaals in Vraag & Aanbod plaatsen.

[ Voor 70% gewijzigd door Bullet NL op 04-09-2013 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

StephanVierkant schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 20:36:
[...]

Klinkt inderdaad plausibel; mijn telefoon is overall momenteel erg traag.

Is er (liefst zonder root) een workaround, oplossing of nadere analyse mogelijk? Ik kan als Tweaker eventueel wel verder zoeken, maar als een minder ervaren gebruiker dit probleem krijgt, heeft diegene een serieus probleem. Chrome is nu nauwelijks te gebruiken.
Bij speelde deze problemen al met 4.2.1. De upgrade naar 4.3 zorgde ervoor dat de GN tijdelijk weer snel was, maar na een week was de vertraging weer terug. Het verwijderen van Chrome zorgde ervoor dat de telefoon weer snel werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
elpookie schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 22:23:
Weet iemand waar of bij wie ik de nexus 4 voor 200 euro naar belgie kan halen? alvast bedankt
Nergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakkertje_01
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:15
Hallo,

Mijn nexus is kapot, hij laadt niet meer op. Ik heb dat ding naar belcompany gebracht en die hebben mij vandaag gebeld dat ik 240 euro moet betalen voor de reparatie. Aangezien mijn nexus valschade had (gat in het bovenste gedeelte van het scherm) moest dat ook direct vervangen worden want ze wouden het niet appart repareren. Mijn telefoon is gekocht op 4 januari 2012 dus heb 2 jaar garantie zou je zeggen.

De enige optie die ik heb dat ik vanaf 5 september mijn abonnement kan verlengen bij Vodafone.

Wat moet ik gaan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hem zelf repareren (mochten ze lastig blijven doen 240 euro WTF?)

valschade valt er idd niet onder dus daar hebben ze wel gewoon gelijk in.

desnoods dm je me even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:04

Bob

Ik ga die reparatie deze of volgende week doen, afhankelijk van wanneer het pakje toekomt. Zou eenvoudig moeten zijn, goedkoop is het alleszins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakkertje_01
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:15
Verwijderd schreef op woensdag 04 september 2013 @ 17:41:
hem zelf repareren (mochten ze lastig blijven doen 240 euro WTF?)

valschade valt er idd niet onder dus daar hebben ze wel gewoon gelijk in.

desnoods dm je me even.
Bob schreef op woensdag 04 september 2013 @ 18:02:
Ik ga die reparatie deze of volgende week doen, afhankelijk van wanneer het pakje toekomt. Zou eenvoudig moeten zijn, goedkoop is het alleszins.
Ik heb even een apart topic geopend: Galaxy nexus defect en moeten betalen voor de reparatie

Zelf repareren zou kunnen, maar heb niet veel ervaring met telefoons repareren. En welke onderdelen zou ik moeten bestellen?
(usb aansluiting en eventueel een scherm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister wou mijn gnex ineens niet meer opladen! Gelukkig blijkt de usb kabel van mijn oplader kapot te zijn, want met een andere (htc) kabel doet hij het wel gewoon. Het oplader gedeelte (wat in het stopcontact gaat) is dus niet kapot. Kan ik dan gewoon een micro usb kabeltje kopen?
In de gebruiksaanwijzing doen ze altijd nogal paniekerig over het gebruik van non-samsung opladers en kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NmR
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-11-2023

NmR

Verwijderd schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 11:31:
Gister wou mijn gnex ineens niet meer opladen! Gelukkig blijkt de usb kabel van mijn oplader kapot te zijn, want met een andere (htc) kabel doet hij het wel gewoon. Het oplader gedeelte (wat in het stopcontact gaat) is dus niet kapot. Kan ik dan gewoon een micro usb kabeltje kopen?
In de gebruiksaanwijzing doen ze altijd nogal paniekerig over het gebruik van non-samsung opladers en kabels.
De usb kabel van Samsung deed het bij mij na een week al niet meer. Gebruik nu al bijna twee jaar, zonder problemen, de usb kabel van Blackberry die ik nog had liggen. Soms ook nog met een usb verlengkabel ertussen, al laadt dat wel merkbaar minder snel. Ook geen problemen met mijn oude BB laders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NmR schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 11:52:
[...]

De usb kabel van Samsung deed het bij mij na een week al niet meer. Gebruik nu al bijna twee jaar, zonder problemen, de usb kabel van Blackberry die ik nog had liggen. Soms ook nog met een usb verlengkabel ertussen, al laadt dat wel merkbaar minder snel. Ook geen problemen met mijn oude BB laders.
Oké dankje. Ik gebruik zo nu en dan ook wel eens een oplader van een vriend, maar als jij al 2 jaar standaard een andere kabel gebruikt zal het wel goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 11:31:
Tuurlijk kan je een andere kwalitatieve kabel gebruiken. Je moet alleen met de adapters (het deel wat in 't stopcontact gaat) dat je de juiste output ampere hebt (zodat hij niet drie keer zo lang nodig heeft om te laden of je je apparaat opblaast).

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
BtM909 schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 14:39:
[...]

Tuurlijk kan je een andere kwalitatieve kabel gebruiken. Je moet alleen met de adapters (het deel wat in 't stopcontact gaat) dat je de juiste output ampere hebt (zodat hij niet drie keer zo lang nodig heeft om te laden of je je apparaat opblaast).
Volgens mij kan hij je apparaat niet opblazen: de batterij bepaalt hoeveel stroom hij afneemt (uiteraard gelimiteerd door het maximum van wat de kabel aanbiedt), dacht ik. Zou ook wel raar zijn, als je je telefoon zou opblazen door hem op te laden met de oplader van je tablet of een power pack! Ik zou zonder aarzeling elke micro-USB-kabel + lader in mijn telefoon pluggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Je hebt helemaal gelijk... Ik haalde ampere en voltage even door elkaar :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik laad nu ook meer de zwaardere lader van mijn tablet, geen enkel probleem. Ook wat betreft de micro usb kabel, als het werkt is het goed.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
@BtM: Happens to the best! Wat betreft voltage, ik vraag me af hoe de batterij daartegen beschermd is: zit er een beveiliging in de batterij, of is het zo dat alle USB-apparaten en kabels altijd alleen maar met 5V werken?
Even opgezocht: zo te zien heeft de USB-standaard een maximumvoltage van 5 +/- 0.25/0.55.
Wikipedia: USB

[ Voor 24% gewijzigd door Cerberus_tm op 08-09-2013 19:22 ]

• Andre21
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-03 23:32

Andre21

Inmiddels 39....

Ik kan (ik denk sinds de 4.3 update) niet meer connecten op 5GHZ. Zowel thuis als op het werk niet. Hij ziet het SSID wel, maar zodra ik wil connecten wordt de verbinding meteen weer verbroken.
Wat zou dat kunnen zijn?

Blender....

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-10 13:54
Condor70 schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 13:10:
[...]

Al geprobeerd om Wifi-optimalisatie (in Wifi -> Geavanceerd) uit en daarna weer aan te zetten? Dat loste bij mij het probleem gewoon op.

Kun je me vertellen hoe veel dikker het toestel door deze accu wordt (bij voorkeur in 0.1mm)? Ik heb een Otterbox case voor een i515 en er past dus wel een iets dikker toestel dan een i9250 in, maar als het toestel te dik wordt krijg ik de case niet meer gesloten.
ok batterij inmiddels een weekje binnen.

op het uiterste punt is de extended battery 5mm dikker, dit is inclusief backcover etc.
dus op zich valt het mee.

tevens ben ik zeer tevreden over de batterij, hij gaat echt 2x zo lang mee en dat is ideaal.
heb nu einde van de dag vaak nog 40% over in tegenstelling tot het 3x per dag laden van voorheen :)

http://www.ebay.nl/itm/Fo...ain_3&hash=item27d47566b7
hier ging het om trouwens, voor de mensen die denken waar heeft die het over :+

[ Voor 11% gewijzigd door Denniz0229 op 12-09-2013 15:49 ]

• Condor70
Denniz0229 schreef op donderdag 12 september 2013 @ 15:47:
[...]
op het uiterste punt is de extended battery 5mm dikker, dit is inclusief backcover etc.
dus op zich valt het mee.
Dat is jammer; dat gaan niet in mijn Otterbox passen. Misschien moet ik dan toch maar de originele extended battery gaan kopen, ook al is 'ie maar 2000mAh.

Trouwens, sinds ik (naar aanleiding van een tip een paar pagina's terug) de Greenify app gebruik haal ik makkelijk een dag met m'n originele accu.

• Laguna
Condor70 schreef op donderdag 12 september 2013 @ 17:49:
[...]

Trouwens, sinds ik (naar aanleiding van een tip een paar pagina's terug) de Greenify app gebruik haal ik makkelijk een dag met m'n originele accu.
Het helpt ook om bij bepaalde apps (zoals Facebook of Facebook Messenger) bijvoorbeeld toegang tot de locatieservice uit te zetten, zodat deze apps niet langer 800x op een dag deze service zullen aanroepen.

Dit kan je instellen met de verborgen permissie manager in Android 4.3.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Andre21 schreef op donderdag 12 september 2013 @ 15:17:
Ik kan (ik denk sinds de 4.3 update) niet meer connecten op 5GHZ. Zowel thuis als op het werk niet. Hij ziet het SSID wel, maar zodra ik wil connecten wordt de verbinding meteen weer verbroken.
Wat zou dat kunnen zijn?
heb hetzelfde probleem, met als verschil dat het op 4.2.1 ook al niet werkte... En daarvoor had ik geen 5GHz wifi...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-10 13:54
Condor70 schreef op donderdag 12 september 2013 @ 17:49:
[...]

Dat is jammer; dat gaan niet in mijn Otterbox passen. Misschien moet ik dan toch maar de originele extended battery gaan kopen, ook al is 'ie maar 2000mAh.

mwah, die 250mah gaat je waarschijnlijk ook niet redden.

tevens is die app voor mij niet echt nodig.
het is bij mij puur screen-on tijd en bellen, en dat wordt niet minder door een app :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmans1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:42
Afgelopen tijd heb ik steeds meer het idee dat mijn telefoon niet genoeg RAM heeft, of dat er iets van een memory leak is. Multitasken is haast onmogelijk geworden. Als ik bijvoorbeeld de Twitter app open, daarna naar whatsapp ga en een berichtje stuur, en daarna terug naar Twitter, dan wordt de Twitter app weer opnieuw geladen. Ik zie dus niet direct mijn timeline staan. Onderstaande links geven misschien wat meer duidelijkheid over mijn RAM usage:

http://oi40.tinypic.com/34zh7qw.jpg
http://oi41.tinypic.com/34yu1hh.jpg

Hebben jullie een tip om uit te zoeken wat dit kan zijn? Want de apps die op de foto's staan nemen nou ook niet zoveel MB's in beslag. Dus ik snap ook niet hoe ik nog zo weinig RAM over hou. Herstarten van de telefoon helpt even, maar na een dag is het weer als vanouds. Zou een factory reset bijvoorbeeld helpen?

Edit: Ohja, ter verduidelijking, ik gebruik Stock Android 4.3, en ben op 4.1 begonnen en sindsdien eigenlijk altijd de updates over elkaar heen geinstalleerd, nooit een clean install.

[ Voor 9% gewijzigd door Kartmans1 op 13-09-2013 21:33 ]

• Cerberus_tm
  • Niet online
Ik heb dit ook op Cyanogen 10.1. Ik denk dat we gewoon te veel programma's draaien. Ik vind zelf dat ik er helemaal niet zoveel actief heb, en ik gebruik Greenify, maar ja. Opnieuw opstarten en hij draait weer soepeler. Ik zie inderdaad ook dat ik vaak minder dan 100 MB RAM vrij heb.

• Kartmans1
Cerberus_tm schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 06:44:
Ik heb dit ook op Cyanogen 10.1. Ik denk dat we gewoon te veel programma's draaien. Ik vind zelf dat ik er helemaal niet zoveel actief heb, en ik gebruik Greenify, maar ja. Opnieuw opstarten en hij draait weer soepeler. Ik zie inderdaad ook dat ik vaak minder dan 100 MB RAM vrij heb.
Dan wordt het dus vaker opnieuw opstarten helaas... Men zegt wel dat free RAM wasted RAM is, maar in mijn ogen kan ik door free RAM wel meerdere apps draaien, en weinig free RAM juist niet...

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01-10 22:32
Ik haal het dus echt bij lange na niet een hele dag op een batterij. Heb veel wakelocks door de locatieservice (nlpwakelock) en ik krijg hem maar niet weg. Heb nu locatie via het netwerk helemaal uitgezet en wel GPS aan, zodat ik wel gewoon een up-to-date weer update krijg, maar ben echt helemaal klaar met mijn GN door de slechte batterijduur. Iemand nog tips?

If you want to be the best, you need to work with the best :)

• Cerberus_tm
  • Niet online
Kartmans1 schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 11:56:
[...]

Dan wordt het dus vaker opnieuw opstarten helaas... Men zegt wel dat free RAM wasted RAM is, maar in mijn ogen kan ik door free RAM wel meerdere apps draaien, en weinig free RAM juist niet...
Dat is ook mijn ervaring: af en toe RAM opschonen helpt een beetje, hoewel het erop lijkt dat systeem-processen ook steeds meer RAM gaan opeisen naarmate de telefoon langer aan is. RAM opschonen kost misschien een minieme hoeveelheid extra batterij, maar dat is toch verwaarloosbaar ten opzichte van schermgebruik. Dus dat taboe op task-killers vind ik een beetje gek. Het enige wat ik zeker weet is dat mijn volgende telefoon minimaal 2 GB aan RAM moet hebben.

• Cerberus_tm
  • Niet online
Maardiweb schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 19:00:
Ik haal het dus echt bij lange na niet een hele dag op een batterij. Heb veel wakelocks door de locatieservice (nlpwakelock) en ik krijg hem maar niet weg. Heb nu locatie via het netwerk helemaal uitgezet en wel GPS aan, zodat ik wel gewoon een up-to-date weer update krijg, maar ben echt helemaal klaar met mijn GN door de slechte batterijduur. Iemand nog tips?
Vreemd, heb ik nooit last van gehad. Heb jij dit altijd al gehad? Ik zou toch denken dat dit niet aan de telefoon zelf kan liggen, maar aan de software moet liggen. Als niets helpt zou ik uiteindelijk een factory-reset doen, dat moet helpen.

• StephanVierkant
Kartmans1 schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 21:32:
Afgelopen tijd heb ik steeds meer het idee dat mijn telefoon niet genoeg RAM heeft, of dat er iets van een memory leak is. Multitasken is haast onmogelijk geworden. Als ik bijvoorbeeld de Twitter app open, daarna naar whatsapp ga en een berichtje stuur, en daarna terug naar Twitter, dan wordt de Twitter app weer opnieuw geladen. Ik zie dus niet direct mijn timeline staan. Onderstaande links geven misschien wat meer duidelijkheid over mijn RAM usage:

http://oi40.tinypic.com/34zh7qw.jpg
http://oi41.tinypic.com/34yu1hh.jpg

Hebben jullie een tip om uit te zoeken wat dit kan zijn? Want de apps die op de foto's staan nemen nou ook niet zoveel MB's in beslag. Dus ik snap ook niet hoe ik nog zo weinig RAM over hou. Herstarten van de telefoon helpt even, maar na een dag is het weer als vanouds. Zou een factory reset bijvoorbeeld helpen?

Edit: Ohja, ter verduidelijking, ik gebruik Stock Android 4.3, en ben op 4.1 begonnen en sindsdien eigenlijk altijd de updates over elkaar heen geinstalleerd, nooit een clean install.
Zelfde probleem hier. Ik heb regelmatig dat apps zomaar afsluiten (toetsenbord is soms ineens weg; heel irritant). Heb net een clean install gedaan, maar vrijwel geen verbetering gemerkt. Ik denk dat de hardware niet helemaal toegerust is op de huidige software-eisen.

Mijn geheugen:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/AWKefRAAYDXgNrZzfhiULUGo/medium.png

[ Voor 5% gewijzigd door StephanVierkant op 14-09-2013 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Hier zelfde ervaring met CM10.2 nightly. Vooral Chrome wil nog wel eens spontaan afsluiten bij wat zwaardere websites. Ook merk ik vaak dat mijn launcher (Apex) wordt afgesloten. Probleem lijkt de laatste tijd erger te worden, heb het soms na een dag uptime al. Reboot geeft wat lucht.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
Bij m'n eerste Android telefoon (HTC Desire) kampte ik constant met te weinig ruimte om apps op te installeren, dat was vervolgens met de Galaxy Nexus opgelost. Echter daar is nu vervolgens 1GB RAM weer te weinig zonder dat het geheugen constant vol is, multitasken amper meer mogelijk is zonder dat de app opnieuw geladen wordt en het homescreen regelmatig opnieuw opgebouwd wordt..

Android heeft dus tegenwoordig minimaal 2GB RAM nodig om zonder deze issues te functioneren.

Apple (verouderd OS) en Microsoft (heb niks met Windows Phone) worden het niet, dus dan waarschijnlijk de Nexus 5.

[ Voor 10% gewijzigd door Laguna op 15-09-2013 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmans1
Dus eigenlijk kunnen we met zijn alle stellen dat de Galaxy Nexus de hedendaagse Android versie, 4.3, niet meer goed aan kan? Toch apart eigenlijk, want zoveel extra's zijn er toch niet toegevoegd sinds 4.0... Spijtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
Kartmans1 schreef op zondag 15 september 2013 @ 19:03:
Dus eigenlijk kunnen we met zijn alle stellen dat de Galaxy Nexus de hedendaagse Android versie, 4.3, niet meer goed aan kan? Toch apart eigenlijk, want zoveel extra's zijn er toch niet toegevoegd sinds 4.0... Spijtig.
Nee dat probleem is er altijd al geweest zodra je aardig wat apps geïnstalleerd hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
Kartmans1 schreef op zondag 15 september 2013 @ 19:03:
Ik zou wel eens een clean install aan willen bevelen. Scheelt heel erg veel qua snelheid

Ik herken me wel in de RAM problemen overigens, maar die had ik vooral op 4.2.x en niet meer echt op 4.3. Probleem was dat daar de dalvik cache een rare waarde had meegekregen (zie paar pagina's terug). Als je dat aanpast werkt hij weer een stuk lekkerder!

Ik ga nu een andere ROM flashen om tekijken of dat mijn problemen met wakelocks en locatie oplost. Heb het wel eens eerder gehad dat hij sneller leegliep dan normaal, maar nu haal ik een dag gewoon niet terwijl ik 30 min screentime heb. Op internet al veel klachten over gelezen maar nog geen duidelijke oplossingen.

Ook als ik op wifi zit op de universiteit heeft hij veel wakelocks (wlan_rx) wat schijnt te komen door andere apparaten die een beetje aan het rondpingen zijn. Een firewall zou dus wel handig zijn denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
(Ik heb met de laatste versie van Swype trouwens ook vette wake-locks gehad, nu teruggegaan naar de vorige versie, gaat tot nu toe goed.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SePtiCTaNk
  • Laatst online: 11-09 20:45
Ik geloof dat het echt aan ieders eigen gebruik ligt, hoe vlot het toestel aanvoelt. De laatste dagen heb ik geregeld het vrije geheugen gecheckt en ik heb altijd minimaal 200+ MB ongebruikt. Maar ik maak dan ook geen gebruik van Facebook, Instagram, Dropbox e.d. en ik gebruik ook geen extra launcher. Wel synchroniseert Gmail continue, maar niet mijn contacten, agenda etc. Verder synchroniseren alleen nog twee weer apps om het uur. Batterijduur is prima en het toestel voelt vlot en snappy aan.

Jack of all trades, master of none. Though often better than a master of one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Ook ik heb de ervaring dat de telefoon gewoon snel blijft, maar dat dit wel aan het gebruik ligt. Een maand geleden was de telefoon niet vooruit te branden en verdween het toetsenbord regelmatig, de telefoon was amper te gebruiken.

Na het verwijderen van Chrome en wat andere apps is deze weer razend snel geworden, ook met veel apps open. Het is misschien wat verouderde hardware, maar ook zijn sommige apps niet optimaal afgesteld. Ik ben voor alsnog zeer tevreden met m'n GN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
Maardiweb schreef op zondag 15 september 2013 @ 23:55:
[...]

Ik zou wel eens een clean install aan willen bevelen. Scheelt heel erg veel qua snelheid
Die ervaring deel ik niet, na de clean install is het toestel inderdaad snel, maar zodra je al je apps er weer opknalt is ie gewoon weer net zo langzaam..

Momenteel heb ik zelfs nog maar de helft van m'n apps geïnstalleerd staan en is het geheugen gebruik alweer helemaal brak.

[ Voor 13% gewijzigd door Laguna op 16-09-2013 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
Laguna schreef op maandag 16 september 2013 @ 13:20:
[...]

Die ervaring deel ik niet, na de clean install is het toestel inderdaad snel, maar zodra je al je apps er weer opknalt is ie gewoon weer net zo langzaam..

Momenteel heb ik zelfs nog maar de helft van m'n apps geïnstalleerd staan en is het geheugen gebruik alweer helemaal brak.
Same here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
Laguna schreef op maandag 16 september 2013 @ 13:20:
[...]
Is dat met of zonder de build.prop aanpassing?
Ik zie trouwens dat deze melding zowaar 6 weken geleden door de ontwikkelaars is opgepakt!

Daarnaast ben ik maar opgehouden met Chrome gebruiken, want dat is een veel te grote geheugenvreter.

[ Voor 8% gewijzigd door Condor70 op 16-09-2013 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Laatst online: 23:49

Smarron

The bend

Voudje, verkeerde topic. |:(

[ Voor 97% gewijzigd door Smarron op 17-09-2013 07:00 ]

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
Condor70 schreef op maandag 16 september 2013 @ 14:19:
[...]

Is dat met of zonder de build.prop aanpassing?
Ik zie trouwens dat deze melding zowaar 6 weken geleden door de ontwikkelaars is opgepakt!

Daarnaast ben ik maar opgehouden met Chrome gebruiken, want dat is een veel te grote geheugenvreter.
Zonder, is dit nog van toepassing bij 4.3?

Ja, Chrome heb ik er ook maar afgegooid dat werkt echt alleen lekker met 2GB RAM. Al vind ik verder Chrome wel fijner dan de stock browser (ook irritant dat sinds 4.3 de adres balk niet meer automatisch verborgen wordt bij scrollen in de stock browser).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaffeMaarten
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-10 11:43
Ik ben ook opgehouden met Chrome, op aanraden van iemand in dit topic heb ik "Next Browser" geprobeerd. Lijkt op zich uitstekend te werken, behalve dat de autoaanvulling in de adresbalk super irritant is als je wel de url in wil typen in plaats van een zoekopdracht ingeven.

(Zeker met swiftkey, die dan ook nog eens automatisch spaties neerzet elke keer als je een punt neerzet. Iets wat normaal erg handig is, maar niet in je adresbalk.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
Laguna schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 08:48:
[...]
Zonder, is dit nog van toepassing bij 4.3?
In 4.3 staat de instelling nog steeds op 96m/256m ipv 64m/384m.

De "juiste" waardes zijn echter wel een punt van discussie, aangezien ze eigenlijk per applicatie instelbaar zouden moeten zijn.

heapgrowlimit en heaplimit worden hier uitgelegd.
Als ik het goed begrijp is heapgrowlimit de grens waarna garbage collection plaats vind (en de app dus trager wordt). Voor oude (<=2.3) apps is dit ook de absolute grens.
Nieuwe apps (>=3.0) kunnen de largeHeap vlag in het manifest gebruiken om tot de heaplimit te mogen gebruiken.

Apps die de largeHeap vlag niet gebruiken zijn meestal geschreven om ook oudere toestellen (<=2.3) met minder geheugen te ondersteunen en zullen weinig merken van het verlagen van heapgrowlimit van 96m naar 64m.
Apps (e.g. browsers) die de largeHeap vlag wel gebruiken hebben voordeel van de heaplimit verhoging van 256m naar 384m.

[ Voor 21% gewijzigd door Condor70 op 17-09-2013 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kristo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-09 09:25

kristo

cosmotheoros

Laguna schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 08:48:
irritant dat sinds 4.3 de adres balk niet meer automatisch verborgen wordt bij scrollen in de stock browser
Hier wel hoor.

Nexus 5, Nexus 7, Chromebook XE303

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
Condor70 schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 11:46:
[...]

In 4.3 staat de instelling nog steeds op 96m/256m ipv 64m/384m.

De "juiste" waardes zijn echter wel een punt van discussie, aangezien ze eigenlijk per applicatie instelbaar zouden moeten zijn.

heapgrowlimit en heaplimit worden hier uitgelegd.
Als ik het goed begrijp is heapgrowlimit de grens waarna garbage collection plaats vind (en de app dus trager wordt). Voor oude (<=2.3) apps is dit ook de absolute grens.
Nieuwe apps (>=3.0) kunnen de largeHeap vlag in het manifest gebruiken om tot de heaplimit te mogen gebruiken.

Apps die de largeHeap vlag niet gebruiken zijn meestal geschreven om ook oudere toestellen (<=2.3) met minder geheugen te ondersteunen en zullen weinig merken van het verlagen van heapgrowlimit van 96m naar 64m.
Apps (e.g. browsers) die de largeHeap vlag wel gebruiken hebben voordeel van de heaplimit verhoging van 256m naar 384m.
Ik krijg het niet voor elkaar om de waarden te wijzigen, hoewel ik dit wel erg graag zou willen proberen. Chrome is onbruikbaar momenteel en da's toch wel erg vervelend.

Ik heb al Pimp My ROM en BuildProp Editor gebruikt, maar de waarden worden niet veranderd, ook niet na een reboot. Is het jou wel gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb je wel root rechten?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
Yep. Krijg ook geen foutmelding ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
Probeer Trickster MOD :) Die gebruik ik en die werkt :)

edit: Nevermind, die optie heb je dus niet 8)7

[ Voor 34% gewijzigd door Maardiweb op 17-09-2013 23:28 ]

• StephanVierkant
Heb 10+ tools geprobeerd, geen enkele werkte. Heb het nu handmatig gedaan met ES Explorer. Eerste indruk is een forse snelheidsverbetering, maar de ware test is natuurlijk bij langer gebruik. Ik ben erg benieuwd!

Update: een korte 'stress test' wijst inderdaad uit dat er een significante verbetering is. Taken die eerst tot crashes leidden, lopen nu erg soepel. Browsen met Chrome lukt gewoon weer, multitasken is ook geen issue meer.

[ Voor 34% gewijzigd door StephanVierkant op 18-09-2013 00:42 . Reden: eerste update met bevindingen ]

• Cerberus_tm
  • Niet online
Bij bij is dat probleem gekomen sinds 4.2: ik las dat dit ook bij anderen het geval was, dacht dat iedereen dat had? De dunne blauwe laad-balk aan de bovenkant gaat ook vaak niet weg. Maar het wegvegen van tabs werkt wel, wat vóór 4.2 weer niet werkte, dus ik aanvaard de trade-off maar. Chrome heeft geen quick controls dus is veel lastiger te bedienen met 1 hand.

• Condor70
Cerberus_tm schreef op woensdag 18 september 2013 @ 04:14:
[...]

Bij bij is dat probleem gekomen sinds 4.2: ik las dat dit ook bij anderen het geval was, dacht dat iedereen dat had? De dunne blauwe laad-balk aan de bovenkant gaat ook vaak niet weg. Maar het wegvegen van tabs werkt wel, wat vóór 4.2 weer niet werkte, dus ik aanvaard de trade-off maar. Chrome heeft geen quick controls dus is veel lastiger te bedienen met 1 hand.
Is dit niet een kwestie van oorzaak/gevolg?

Zolang de pagina niet klaar is met laden (= blauwe laadbalk) zal de adresbalk ook niet verdwijnen.

• Cerberus_tm
  • Niet online
Condor70 schreef op woensdag 18 september 2013 @ 17:38:
[...]

Is dit niet een kwestie van oorzaak/gevolg?

Zolang de pagina niet klaar is met laden (= blauwe laadbalk) zal de adresbalk ook niet verdwijnen.
Ik neem aan dat er inderdaad een verband is tussen de gerafelde blauwe rand en de adresbalk. Het lijkt erop dat hij op een bepaald moment een soort "screenshot" maakt van wat er ook maar zichtbaar is op de plaats van de adresbalk, en dat blijft dan permanent in beeld voor een tijd, of het nou de adresbalk is of een deel van de pagina:. Een vervelende bug, maar ja.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/5056292/Browser.png

• Condor70
Vreemd. Doet 'ie bij mij niet...

En je draait inderdaad de laatste build (JWR66Y)?

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:58

ikt

Aha!

De webkit browser met de Pie menus in combinatie met het ook maar iets aan hebben staan in het Accessibility menu zorgt voor deze bug. Simpelweg óf Pie uitzetten óf alle services in Accessiblity uitzetten en het probleem is er niet meer.

Dit was al bekend sinds 4.1, maar Google heeft er (nog steeds) niks aan gedaan.

• kristo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-09 09:25

kristo

cosmotheoros

Met Chrome (Beta weliswaar) heb ik ook geen problemen. Een (uit cache gekozen) pagina moet meestal wel opnieuw inladen, maar afgezien daarvan geen snelheids- of andere issues.

Ik heb alles wel compleet stock }:O

Nexus 5, Nexus 7, Chromebook XE303

ikt schreef op woensdag 18 september 2013 @ 19:09:
Aha!

De webkit browser met de Pie menus in combinatie met het ook maar iets aan hebben staan in het Accessibility menu zorgt voor deze bug. Simpelweg óf Pie uitzetten óf alle services in Accessiblity uitzetten en het probleem is er niet meer.

Aha inderdaad, die kende ik nog niet, eens kijken of light flow ook werkt met alleen het nieuwe notificatie acces gebeuren.

Strava

• venneke
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:22
Ik heb deze week een flinke barst in mijn scherm laten vallen, abbonement loopt ook spoedig af dus weinig zin om er veel geld aan te besteden. Nu heb ik op ebay dit gevonden: http://www.ebay.com/itm/R...Tools&hash=item2c6ae81ba4.

Is dit afdoende om het probleem op te lossen?
Als je met lijm los föhnen en weer vastplakken aan de slag wilt (wat overal afgeraden wordt).....
(Eigenlijk nee dus)

Strava

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
zeker niet doen.
Het oude scherm krijg je nog wel redelijk los gepeuterd, maar om zonder sporen het nieuwe glas erop te plakken gaat je echt niet lukken.

Heb dit ooit ook eens geprobeerd, en was zonde van de tijd en moeite, heb daarna een compleet scherm aangeschaft

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

• Maardiweb
Zelfquotes:
Maardiweb schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 19:00:
Ik heb het probleem gevonden! Één van mijn apps (roamler) was continue bij Google Play Services aan het pollen naar locatie. Daardoor leek het ook alsof een google app de boosdoener was, maar sinds 4.2 kunnen 'gewone' apps natuurlijk play services gebruiken. Ik had in 2 uur zo'n 400 wakeups door play services, maar kon het probleem maar niet vinden. Gelukkig heb je sinds 4.3 ook een geheim app-ops menu, waarmee je permissies kan beheren (http://www.androidpolice....ions-for-individual-apps/)
Via dat menu zag ik dat Roamler continue bezig was met locatie ophalen. Wel bizar dat de app freezen via TB geen effect had, maar na uninstallen heb ik weer een heerlijke batterijduur als vanouds _/-\o_

Moraal: App-ops menu kan je helpen checken welke apps welke permissies gebruiken en wanneer dat precies was, plus freezen in TB werkt niet altijd :D

• Laguna
@Condor70
Helder verhaal, net even m'n build.prop aangepast met Solid Explorer. Hiermee faalt Google wel zeg..
ikt schreef op woensdag 18 september 2013 @ 19:09:
Aha!

Klopt, dacht even dat dit bij 4.3 niet meer zo was, als in dat de adresbalk dus standaard in beeld bleef staan, maar nog even getest en blijkbaar is er niets veranderd. Maak zowel gebruik van NiLS als LEDBlinker, dus om het te fixen zou ik die niet meer kunnen gebruiken. Erg jammer dat Google hier niks mee doet.

@Maardiweb
Blijkbaar heb je over mijn post heen gelezen ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Laguna op 19-09-2013 15:39 ]

bij mij werkt light flow prima met alleen "toegang tot meldingen" (instellingen, beveiliging, onder apparaatbeheer) en onder toegankelijkheid staat deze nu uit.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-09 10:31
Zijn er hier toevallig mensen die hun nexus icm de RNS315 telefoonvoorbereiding gebruiken? Ik krijg het maar niet voor elkaar mijn telefoonboek daarin te laden. Ik krijg op mijn telefoon de melding dat de RNS315 toegang wil. Vervolgens accept ik die, maar het telefoonboek in de auto blijft leeg. Belgeschiedenis etc wordt wel overgepompt. Het lijkt er dus op dat mijn nexus alsnog iets blokkeert. Ik zit geroot op 4.1.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giganielsie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:52
Denken jullie dat de Gnex nog een officiële update kan verwachten naar 4.4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Nee. Het verbaasde me al dat er een officiële 4.3 uit kwam, 4.4 zullen ze nooit officieel uitbrengen voor deze Nexus.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Wat een onzin. Tuurlijk krijgt hij 4.4, support is een actuele issue, vandaar ook dat er meerdere JellyBean releases zijn geweest. Als KitKat gaat over het kunnen draaien met mindere resources is er wat dat betreft geen enkele beperking, wat wel de reden was om JB op de Nexus S niet meer te ontwikkelen. Support laten vallen terwijl er geen technische beperkingen zijn lijkt me een compleet verkeerd signaal.

Verder, update 2.3 naar 4.0 voor de nexus S was een major improvement, 4.0 -> 4.4 is niet al te ingrijpend (Project butter (4.1) -> google Now (4.2) -> Bluetooth updates e.d. (4.3).)
Ik denk dat we 5.0 ondertussen wel kunnen vergeten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Het is zeker nog niet niet zeker:
The Galaxy Nexus may also get the Android 4.4 KitKat update, but that is likely to be the last one that it receives, which isn't bad considering the device has been supported for at least two years.
we think that the Galaxy Nexus will get Android 4.4 though we think it will be its last update
De tijd zal het leren. Mijn scherm bevat wat barsten, en ik heb er geen trek in om rond de 130 euro uit te moeten geven voor een nieuw scherm. De komende tijd moet ik dus sowieso op zoek naar een ander toestel.

[ Voor 37% gewijzigd door pven op 22-09-2013 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NmR

NmR

pven schreef op zondag 22 september 2013 @ 17:43:

De tijd zal het leren. Mijn scherm bevat wat barsten, en ik heb er geen trek in om rond de 130 euro uit te moeten geven voor een nieuw scherm. De komende tijd moet ik dus sowieso op zoek naar een ander toestel.
Ik heb mijn scherm bij deze ebay verkoper gehaald. http://www.ebay.com/itm/L...Tools&hash=item338201a4b7
Vandaag nog met korting: $119.38 dus zo'n €88,38 (ebay kennende zullen ze het wel afronden met een hogere wisselkoers) en gratis verzending vanuit China.

Edit:
$112.98 - €83,64
http://www.ebay.com/itm/f...Tools&hash=item4d0c594cab

$117.99 - €87,35
http://www.ebay.com/itm/L...Tools&hash=item338532de6c

[ Voor 21% gewijzigd door NmR op 23-09-2013 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hmm, zojuist weer last van ghostcharging.. voor de 2e keer dus.. eerste keer was na iets minder dan een jaar, (netjes onder gerantie usb vervangen) nu na veel gebruik in pogo dock en meer gelet op vochtige omgevingen toch weer ghost charging.

Ik hoop dat het toch aan mijn custom (unofficial AOKP nightly) lag, voor de zekerheid een andere rom geflashed.. maar goed dat er 2 jaar garantie op zit.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
Prulleman schreef op maandag 23 september 2013 @ 16:40:
hmm, zojuist weer last van ghostcharging.. voor de 2e keer dus.. eerste keer was na iets minder dan een jaar, (netjes onder gerantie usb vervangen) nu na veel gebruik in pogo dock en meer gelet op vochtige omgevingen toch weer ghost charging.

Ik hoop dat het toch aan mijn custom (unofficial AOKP nightly) lag, voor de zekerheid een andere rom geflashed.. maar goed dat er 2 jaar garantie op zit.
Oei, dat is mooi klote, zelfs met pogo-dock? Ik had nou juist gehoopt daarmee die ellende vermijden. Misschien moet ik de USB-opening maar afplakken of zoiets? Of zou dan juist het vocht er niet uit kunnen en lekker van binnen gaan rotten? Veel sterkte! Ik vind het trouwens vreemd dat zoveel mensen dit probleem hebben met de Galaxy Nexus, terwijl deze techniek al zoveel jaren bestaat, en de meeste andere telefoons er geen last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dubbel....

[ Voor 87% gewijzigd door Prulleman op 23-09-2013 20:12 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik hoop dat het gewoon een stofje was ofzo... tot dusver maar 1 X gezien.
Pogo pins zijn trouwens onderdeel van het zelfde printje, pogo laden ging de vorige x ook niet meer toen alles helemaal stuk was

/edit... crap.. lightflow denkt nu ook dat ie aan de lader hangt.. in settings in bovenin niet..

[ Voor 20% gewijzigd door Prulleman op 23-09-2013 20:48 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
Oh jakkes! (Ik laad op via pogo om te voorkomen dat de USB-poort beschadigd raakt, althans in theorie—niet om het probleem te omzeilen als het zich eenmaal heeft voorgedaan. Mijn telefoon is nu ongeveer een jaar en een maand oud, trouwens, dus ik heb nog plenty garantie mocht het misgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja.. laad ook nog regelmatig via USB, hoop nog steeds op vuil, gisteravond nog een X goed schoongemaakt met alcohol

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
NmR schreef op maandag 23 september 2013 @ 16:32:
[...]

Ik heb mijn scherm bij deze ebay verkoper gehaald. http://www.ebay.com/itm/L...Tools&hash=item338201a4b7
Vandaag nog met korting: $119.38 dus zo'n €88,38 (ebay kennende zullen ze het wel afronden met een hogere wisselkoers) en gratis verzending vanuit China.

Edit:
$112.98 - €83,64
http://www.ebay.com/itm/f...Tools&hash=item4d0c594cab

$117.99 - €87,35
http://www.ebay.com/itm/L...Tools&hash=item338532de6c
Als ik het goed zie, is dat beiden zonder frame?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NmR

NmR

Dat klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
pven schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 07:14:
[...]
Als ik het goed zie, is dat beiden zonder frame?
Je moet ook wel heel veel moeite doen om het frame kapot te maken. Meestal hoeft alleen de digitizer vervangen te worden (en daardoor helaas ook het LCD scherm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
benchMarc schreef op zondag 22 september 2013 @ 12:28:
Zijn er hier toevallig mensen die hun nexus icm de RNS315 telefoonvoorbereiding gebruiken? Ik krijg het maar niet voor elkaar mijn telefoonboek daarin te laden. Ik krijg op mijn telefoon de melding dat de RNS315 toegang wil. Vervolgens accept ik die, maar het telefoonboek in de auto blijft leeg. Belgeschiedenis etc wordt wel overgepompt. Het lijkt er dus op dat mijn nexus alsnog iets blokkeert. Ik zit geroot op 4.1.2.
Zelf gefixed. Bluetooth apk hielp niet, dus toen op aanraden van iemand in een google bug report topic de Cyanogen10 rom geïnstalleerd. Probleem meteen opgelost. Sneu dat Google het nog steeds niet voor elkaar krijgt terwijl er al een geruime tijd een rom is waarbij het wel werkt.

Verwijderd

Even een kleine waarschuwing:
Mijn GN is voor garantie naar Samsung geweest (traagheid en random reboots). Dit probleem hebben ze niet opgelost (maar goed, dat kan gebeuren), maar bovenal hebben ze mijn yakju-toestel ongevraagd en onaangekondigd gewijzigd naar yakjuxw. Navraag door de verkoper bij Samsung hierover leverde me de glasharde leugen op dat ik hem heb ingeleverd als yakjuxw. Best knap, aangezien er Android 4.3 op stond en die als yakjuxw niet eens bestaat. Ik schreef notabene hier op het forum nog dat ik een yakju gekocht had (Link).

Kortom: Als je toestel voor garantie of reparatie naar Samsung gaat, laat dan bij het inleveren bij Samsung of de verkoper vastleggen dat jouw toestel een yakju is. Dit is bij mij niet gebeurd, en ik mag het nu zelf uitzoeken. En ik weet dat ik het zelf vrij eenvoudig kan wijzigen, maar het gaat me vooral om het principe. Zeer slechte service van Samsung. Overigens heeft verkoper Alternate zijn uiterste best voor mij gedaan.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2013 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
Verwijderd schreef op donderdag 26 september 2013 @ 19:35:
Even een kleine waarschuwing:
Mijn GN is voor garantie naar Samsung geweest (traagheid en random reboots). Dit probleem hebben ze niet opgelost (maar goed, dat kan gebeuren), maar bovenal hebben ze mijn yakju-toestel ongevraagd en onaangekondigd gewijzigd naar yakjuxw. Navraag door de verkoper bij Samsung hierover leverde me de glasharde leugen op dat ik hem heb ingeleverd als yakjuxw. Best knap, aangezien er Android 4.3 op stond en die als yakjuxw niet eens bestaat. Ik schreef notabene hier op het forum nog dat ik een yakju gekocht had (Link).

Kortom: Als je toestel voor garantie of reparatie naar Samsung gaat, laat dan bij het inleveren bij Samsung of de verkoper vastleggen dat jouw toestel een yakju is. Dit is bij mij niet gebeurd, en ik mag het nu zelf uitzoeken. En ik weet dat ik het zelf vrij eenvoudig kan wijzigen, maar het gaat me vooral om het principe. Zeer slechte service van Samsung. Overigens heeft verkoper Alternate zijn uiterste best voor mij gedaan.
Kan wel kloppen. Meestal wordt bij reparatie een andere ROM op je telefoon geflashed om zo diagnostics te kunnen runnen. Als ze dan terugflashen doen ze kennenlijk hun 'eigen' yakjuxw. Behoorlijk irritant, heb je hem zelf weer naar yakju gebracht? Of doe je uberhaupt niet aan flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
Weet iemand hoe ik kan forceren dat de contacts als phone-only worden opgeslagen? Als ik geen gmail of exchange account heb gaat dat vanzelf, maar zodra ik een exchange account heb kan ik er niet voor kiezen om een niew contact als phone-only op te slaan. Hij kan alleen onder het 'corporate account' worden opgeslagen en niks anders. Ik heb een apparaat dat alleen synced met de lokale contacts, vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18:34

superwashandje

grofheid alom

benchMarc schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 19:39:
[...]

Zelf gefixed. Bluetooth apk hielp niet, dus toen op aanraden van iemand in een google bug report topic de Cyanogen10 rom geïnstalleerd. Probleem meteen opgelost. Sneu dat Google het nog steeds niet voor elkaar krijgt terwijl er al een geruime tijd een rom is waarbij het wel werkt.
hoezo krijgt google het niet voor elkaar dan? mijn stock(onder 4.2 en 4.3) Galaxy nexus werkt gewoon hoor icm mijn RNS315. misschien had het met je root te maken?

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
superwashandje schreef op zondag 29 september 2013 @ 11:57:
[...]

hoezo krijgt google het niet voor elkaar dan? mijn stock(onder 4.2 en 4.3) Galaxy nexus werkt gewoon hoor icm mijn RNS315. misschien had het met je root te maken?
Geen idee, maar het wilde gewoon niet. Nu met 4.1.2 dus ook niet, tenzij de contacten op phone-only heb. Als ze gesynced worden naar een corporate account op de telefoon gaat het mis en neemt de rns315 de nieuwe contacten niet over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maardiweb schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 18:27:
[...]

Kan wel kloppen. Meestal wordt bij reparatie een andere ROM op je telefoon geflashed om zo diagnostics te kunnen runnen. Als ze dan terugflashen doen ze kennenlijk hun 'eigen' yakjuxw. Behoorlijk irritant, heb je hem zelf weer naar yakju gebracht? Of doe je uberhaupt niet aan flashen?
Yep, hij is nu weer yakju, stock 4.3. Problemen zijn begonnen bij yakju, gingen door toen Samsung hem yakjuxw had gemaakt, en bizar genoeg nu alweer 4 dagen yakju zonder problemen. Zou mooi zijn als het zo spontaan verdwijnt als dat het kwam!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Ik heb die van mij zonet in de pot laten vallen... In m'n pis.

Opladen doet hij nu niet meer, geluid heb ik niet eens kunnen testen nog, want hij was bijna leeg...

Tijd om mn tanden te poetsen, hopelijk zie ik morgen het licht... Ik wil m'n favo telefoon terug!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:55

Vis

Pisswasser... Erg vervelend lijkt me dat!

Hoop dat ie t nog doet, al zal ie niet meer lekker ruiken ;)

Ik ben eigenlijk wel bijna klaar met mn GN.. Batterij is zo verkut dat ik een hele dag niet meer haal.. Dus tussentijds opladen zuigt hard!
Heb al meerdere nieuwe batterijen erin gedaan, maar geeft geen verschil.

Ik kijk iig uit naar de Nexus 5, en hoop dat die wel direct ook naar NL gaat komen!

Over 2 maanden ongeveer kan ik weer verlengen namelijk.
Ik ben wel uitermate tevreden over stock Android dus een Nexus is zeker weer welkom.

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik heb Purity 26/9 er een weekje terug (ongeveer) op gezet. Sinds die tijd werkt de back-knop in Chrome niet goed meer. Soms doet ie het wel, meestal niet. Iemand een idee wat dit kan zijn? Ik kan er verder niets over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trouble
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:48

Trouble

Everything is awesome

Verstekbakker schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 00:56:
Ik heb die van mij zonet in de pot laten vallen... In m'n pis.

Opladen doet hij nu niet meer, geluid heb ik niet eens kunnen testen nog, want hij was bijna leeg...

Tijd om mn tanden te poetsen, hopelijk zie ik morgen het licht... Ik wil m'n favo telefoon terug!!!
Is mij ook gebeurd :P

Ik hoop dat je 'm heel snel uit elkaar hebt gehaald en in de rijst hebt geflikkerd. Dat heeft bij mij geholpen, hij doet het nog steeds (alhoewel hij last krijgt van wat kuurtjes momenteel).

| 17 December 1991 | De Nerdette |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
pven schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 07:44:
Ik heb Purity 26/9 er een weekje terug (ongeveer) op gezet. Sinds die tijd werkt de back-knop in Chrome niet goed meer. Soms doet ie het wel, meestal niet. Iemand een idee wat dit kan zijn? Ik kan er verder niets over vinden.
Misschien een conflict tussen Chrome en de long-press kill optie in Purity?

Net even de back button in Chrome op m'n stock GN geprobeerd, maar daar geen probleem.

ps. Nu weet ik echter wel weer waarom dat ik geen Chrome meer gebruik - vreselijk traag en bij afsluiten was m'n launcher weer verdwenen vanwege geheugengebrek.
Ik gebruik nu Next Browser, maar die heeft ook een probleem met de back button (bij sites met reclames in iframes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

pven schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 07:44:
Ik heb hetzelfde gehad met Chrome onder CM10.2. Volgens mij een geheugenprobleem, af en toe was het ook bij andere apps het geval. Ben maar gestopt met Chrome en gebruik weer de stock browser.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Pagina: 1 ... 84 ... 89 Laatste

Let op:
Alles over levertijden en abonnementen in Samsung Galaxy Nexus - Levertijden / Abonnement topic.

Voor het bespreken van accessoires kun je terecht in Accessoires voor de Samsung (Google) Galaxy Nexus.

Voor alle informatie over rooten en custom roms zie [Google Galaxy Nexus] Custom roms en Firmware.