Galaxy nexus defect en moeten betalen voor de reparatie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakkertje_01
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:15
Hallo,

Mijn nexus is kapot, hij laadt niet meer op. Ik heb dat ding naar belcompany gebracht en die hebben mij vandaag gebeld dat ik 240 euro moet betalen voor de reparatie. Aangezien mijn nexus valschade had (gat in het bovenste gedeelte van het scherm) moest dat ook direct vervangen worden want ze wouden het niet apart repareren. Mijn telefoon is gekocht op 4 januari 2012 dus heb 2 jaar garantie zou je zeggen.

De enige optie die ik heb dat ik vanaf 5 september mijn abonnement kan verlengen bij Vodafone.

Wat moet ik gaan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:40
240 euro lijkt me total loss voor een telefoon van 1,5 2,5 jaar oud.

Geen idee verder of belcompany in zn recht staat. Maar als je geen garantie krijgt kun je iig beter een nieuwe telefoon kopen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Bakkertje_01 schreef op woensdag 04 september 2013 @ 17:39:
Mijn telefoon is gekocht op 4 januari 2011 dus heb 2 jaar garantie zou je zeggen.
Is die datum correct? Dat is namelijk 2 jaar en 9 maanden geleden.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakkertje_01
gambieter schreef op woensdag 04 september 2013 @ 17:46:
[...]

Is die datum correct? Dat is namelijk 2 jaar en 9 maanden geleden.
aangepast het is 4 januari 2012

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-07 14:07
Nieuwe USB connector ca. €25
Nieuwe digitizer+LCD ca. €110
Goedkoopste Galaxy Nexus in V&A: €145

Werkt het scherm nog wel?

Alleen de USB connector vervangen kan nog, maar een scherm vervangen is gewoon te duur voor zo'n oud toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakkertje_01
ja het scherm werkt nog super, er zit een gat in maar die zit naast de speaker (boven) zeg maar. Dus van mij hoeft er geen nieuw scherm in. Alleen die usb-connector is kapot zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter15
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 03-10 17:13
Dat is balen, maar als 5 september je Abbo is afgelopen zou ik voor een nieuw toestel gaan.

Ik weet niet of je zelf handig bent. Maar soms is het alleen een los contact bij de usb aansluiting van de telefoon, dit zou je eventueel zelf opnieuw kunnen solderen. Is niet de batterij kapot? of te ver leeg gelopen? Dit kun je testen door de oplader aan te sluiten. Zonder batterij in het toestel,vervolgens met een multimeter op de batterij aansluiting van de telefoon te meten, dit moet +- 5 volt zijn.

Misschien een optie om een andere reparateur te zoeken?

• Cerberus_tm
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Je hoeft niet te solderen als je de USB-poort wilt vervangen, en het schijnt vrij makkelijk te zijn:
YouTube: Galaxy Nexus Screen Repair and Charging Port Fix
Ik heb ook eens zonder ervaring een onderdeel van een telefoon vervangen, en dat ging best goed met een Youtube-filmpje. Je hebt een klein schrievendraaiertje nodig en zo'n plastic flip tool of hoe het ook heet (als je dat wrikken met een schroevendraaier doet beschadig je je telefoon gegarandeerd).

Ik zou me niet wagen aan het vervangen van het scherm van de GN, veel te duur.

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 12:46
Probleem is dat door dat gat mogelijk sneller schade kan ontstaan - 1 slechte regendruppel is al genoeg bvb.
Reparatie-maatschappij kan aansprakelijk gesteld worden doordat er achteraf discussie ontstaat of nieuwe schade nu door de herstelling ontstaan is of door de eerdere valschade.

Ook zullen er wel eens smeerlapjes van klanten zijn die ook misbruik van zo een situatie hebben gemaakt - gewoon door na een herstelling valschade te gaan claimen bij reparateur.

Wel jammer voor je natuurlijk ... voor dat bedrag zou ik zelf nog een fix durven overwegen, lukt die niet dan is een nieuwe phone wsl een interessantere optie dan 240 euro te betalen voor een oude phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
chime schreef op donderdag 05 september 2013 @ 09:00:
Probleem is dat door dat gat mogelijk sneller schade kan ontstaan - 1 slechte regendruppel is al genoeg bvb.
Reparatie-maatschappij kan aansprakelijk gesteld worden doordat er achteraf discussie ontstaat of nieuwe schade nu door de herstelling ontstaan is of door de eerdere valschade.

Ook zullen er wel eens smeerlapjes van klanten zijn die ook misbruik van zo een situatie hebben gemaakt - gewoon door na een herstelling valschade te gaan claimen bij reparateur.

Wel jammer voor je natuurlijk ... voor dat bedrag zou ik zelf nog een fix durven overwegen, lukt die niet dan is een nieuwe phone wsl een interessantere optie dan 240 euro te betalen voor een oude phone.
Maar ik neem toch aan dat ze een foto maken van vóór de reparatie? Een beetje zoals bij autoverhuurbedrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 12:46
Als de TS zo een foto's niet aftekent heeft dat weinig tot geen waarde.

Een verhuurbedrijf kan ook een foto van een bluts maken van een auto - dat wil niet zeggen dat die bluts is veroorzaakt door de vorige huurder, het kan ook komen van de chauffeur van het bedrijf zelf die even een ongelukje had kort nadat het voertuig was ingeleverd.

Nu, het kan verschillende oorzaken hebben:
- reparatiebedrijf heeft contract dat enkel toestellen die volledig overeenkomen met vereisten fabrikant terug als hersteld naar buiten mogen
- hersteller vreest nog meer defecten door die schade: dat brengt in het goedkoopste geval alsnog administratie-, onderzoeks- en verzendimgskosten met zich mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royb3
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-09-2024
http://www.ebay.nl/itm/LC...ash=item3f2871d23e&_uhb=1

http://www.ebay.nl/itm/US...ash=item3f290507c6&_uhb=1

Misschien kun je hiermee uit de voeten? op ebay is alles stukken goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:28

paQ

Kijk even naar de belbus van Kassa van afgelopen zaterdag ;)

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Zohan
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 03-10 07:20
Zichtbare schade aan een toestel moet in direct verband staan met de klacht, of er minimaal naar te herleiden zijn, om garantie te mogen afwijzen. Hier komt echter het probleem. In de 1e 6 maanden na aankoop moet de verkoper aantonen dat dit zo is. Na 6 maanden moet de consument aantonen dat dit niet zo is. Jij gaat nooit kunnen aantonen dat het defect los staat van de zichtbare schade.

Enige mogelijkheid die ik voor je zie is een coulante reisverzekering/inboedelverzekering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-10 16:04

Bob

Ik ben dit topic uit het oog verloren. Is het al hersteld? Ik heb vorige week de herstelling zelf gedaan, zonder enig probleem. Het onderdeel heb ik hier besteld: http://www.amazon.co.uk/g...o00_s00_i00?ie=UTF8&psc=1
Pagina: 1