Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:27
Iemand ervaring met het volgende:
Mijn werk besloot de emailaccount over te hevelen naar de cloud. Gevolg was dat ik allerlei contacten even kwijt was totdat de mail was overgezet. (blijkbaar opgeslagen op dat account)
Na het instellen van het nieuwe mailaccount kwamen de contacten ook weer terug, MAAR het één en ander gaat nog niet helemaal goed:
1) sommige contacten in whatsapp zijn hun "naam" kwijt en staan nu als telefoonnummer in de berichtenlijst
2) Mijn bluetooth carkit in de auto herkent ook de namen van de contacten niet meer, als ik iemand bel komt daar ook het telefoonnummer in beeld ipv de naam zoals voorheen het geval was.

Aan de contacten zie ik niets bijzonders, iemand een idee wat het kan zijn?

*ook al geprobeerd opnieuw te connecten met de auto en de contacten opnieuw in te lezen, maar nog steeds hetzelfde probleem.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 16:22
E-mail in de cloud? Of je een lokale mailserver of Gmail hebt, maar voor je telefoon niet uit: voor Android is alles remote. Maar dat terzijde.

Je kunt bij je contactenlijst aangeven welke 'bronnen' je telefoon mag gebruiken (Whatsapp, Gmail, Exchange, SIM-kaart, etc.). Wat zie je daar staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
StephanVierkant schreef op maandag 18 november 2013 @ 20:41:
E-mail in de cloud? Of je een lokale mailserver of Gmail hebt, maar voor je telefoon niet uit: voor Android is alles remote. Maar dat terzijde.

Je kunt bij je contactenlijst aangeven welke 'bronnen' je telefoon mag gebruiken (Whatsapp, Gmail, Exchange, SIM-kaart, etc.). Wat zie je daar staan?
Bedoel je zichtbare contacten? Daar staat alles aan, ook het nieuwe account.
Ik zie alle contacten ook weer, dat is het probleem niet, lijkt er alleen op alsof sommige applicaties de namen niet ziet/leest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:22
Kan het te maken hebben met het al dan niet hebben van een landcode voor de telefoonnummers? Iets dergelijks heb ik namelijk ook eens gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
The Realone schreef op maandag 18 november 2013 @ 20:47:
Kan het te maken hebben met het al dan niet hebben van een landcode voor de telefoonnummers? Iets dergelijks heb ik namelijk ook eens gehad.
Dat lijkt me inderdaad een logische verklaring. In mijn geval had ik een keer alle contacten dubbel erin staan, en daar gaat (ging?) Android ook niet altijd goed mee om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
The Realone schreef op maandag 18 november 2013 @ 20:47:
En moet het dan juist met of zonder landcode? Want er zit hier en daar wel verschil in de nummers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:22
Tja, net wat werkt bij jou denk ik. Ik heb er overal consistent +31 voor staan (zonder voorlopende 0 uiteraard), omdat ik ook wel eens vanuit het buitenland bel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Zo, ik heb mijn telefoon ge-factory-reset en alleen de hoogstnoodzakelijk applicaties weer teruggezet. En wat een wereld van verschil! Hij was extreem traag en laggy geworden, en nu lijkt het wel alsof ik een supersnelle nieuwe telefoon heb. Ik had vaak minder dan 100 MB RAM vrij, en ik denk dat daar het probleem zat. Nu heb ik steeds 230–270 MB vrij, en hij draait geweldig. Geef je telefoon dus niet te snel op!

Oh ja, en er was een probleem met Youtube: zodra ik dat hersteld had inclusief data via Titanium, was ik 100 MB werkgeheugen kwijt en was er weer lag. Dat heb ik gedeïnstalleerd, vervolgens Youtube op de normale manier vanuit de Play Store geïnstalleerd, en nu werkt alles prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
The Realone schreef op maandag 18 november 2013 @ 21:52:
Tja, net wat werkt bij jou denk ik. Ik heb er overal consistent +31 voor staan (zonder voorlopende 0 uiteraard), omdat ik ook wel eens vanuit het buitenland bel.
Heb het gelijk getrokken en het lijkt weer opgelost, dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:09

Shabbaman

Got love?

Cerberus_tm schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 03:50:
Ik had vaak minder dan 100 MB RAM vrij, en ik denk dat daar het probleem zat.
Ik heb denk ik sinds een maand of twee ook wel wat last van lag: als ik naar het homescreen ga dan duurt het gewoon even voordat de iconen weergegeven worden bijvoorbeeld. Naar aanleiding van jouw post heb ik eens naar het geheugengebruik gekeken, en dat hing ook zo tegen de 100 MB vrij aan. Wat blijkt: er staat een hele waslijst aan gecachte processen open. Ik krijg alleen via de "standaard" tab Apps niet het volledige geheugengebruik te zien.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
Shabbaman schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 09:39:
[...]

Ik heb denk ik sinds een maand of twee ook wel wat last van lag: als ik naar het homescreen ga dan duurt het gewoon even voordat de iconen weergegeven worden bijvoorbeeld. Naar aanleiding van jouw post heb ik eens naar het geheugengebruik gekeken, en dat hing ook zo tegen de 100 MB vrij aan. Wat blijkt: er staat een hele waslijst aan gecachte processen open. Ik krijg alleen via de "standaard" tab Apps niet het volledige geheugengebruik te zien.
Ik krijg dat ook niet te zien: ik heb nooit precies begrepen wat al die lijsten inhouden. Ik heb ook drie schermen vol met gecachte apps:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/5056292/2013-11-20%2019.58.16.png

Maar ik heb maar één scherm plus twee apps onder "running services". Maar niet elke applicatie is een service. Ik denk dat het totaal van het geheugengebruik misschien running services + cached apps is? En dan is er nog het geheugengebruik dat door het OS zelf ingenomen wordt: het totale RAM in dit screenshot is 694 MB, dus de rest zal wel door het OS zelf gebruikt worden en niet meegenomen worden in deze overzichten.

Wat ik ook niet begrijp is waarom "cached apps" aan de onderkant wijst naar het grijze gedeelte "307 MB free", en "running services" naar het blauwe gedeelte "387 MB used". Als ik alle "running processes" bij elkaar optel kom ik nog niet eens tot de helft van het aantal MB onder "used".

Het enige verband dat duidelijk is gebleken voor mij is dat mijn telefoon bijzonder traag is als hij onder de 150 of 100 MB "free" komt.

• Kartmans1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:02
Volgens mij is dit probleem pas ontstaan sinds Android 4.2. Baal daarom ook best wel dat 4.4 niet voor ons uitkomt, want die zou juist beter moeten zijn met het geheugengebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
Kartmans1 schreef op donderdag 21 november 2013 @ 17:48:
Volgens mij is dit probleem pas ontstaan sinds Android 4.2. Baal daarom ook best wel dat 4.4 niet voor ons uitkomt, want die zou juist beter moeten zijn met het geheugengebruik.
Welk probleem? Bedoel je dat 4.2 meer werkgeheugen gebruikt dan 4.1? Door wat applicaties eruit te gooien of te bevriezen heb ik nu weer genoeg werkgeheugen, er is wel wat aan te doen.

[ Voor 13% gewijzigd door Cerberus_tm op 22-11-2013 02:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:28
Ik speel de laatste tijd met een 4.4 mod voor de Galaxy Nexus, op paar kleine bugs na werkt hij prima hoor dus gewoon proberen zou ik maar zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
Mizgala28 schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 08:37:
[...]

Ik speel de laatste tijd met een 4.4 mod voor de Galaxy Nexus, op paar kleine bugs na werkt hij prima hoor dus gewoon proberen zou ik maar zeggen.
True, vooral het geheugenbeheer is veel beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
filenox schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 08:57:
[...]

True, vooral het geheugenbeheer is veel beter :)
Oh, dat is wel interessant. Waar merk je dat aan?
En heb je geen last van incompatibele programma's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 12:17

DaRoot

Some say...

Mizgala28 schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 08:37:
[...]

Welke gebruik je?

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giganielsie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09-09 21:01
Welke Rom op XDA is volgens jullie de beste voor de batterij duur? Ik heb nu voor een half jaar ongeveer een custom Rom draaien die opzich wel fijn is, maar nu met 50 min. screen on time zit mijn batterij al weer op 50%. Ik wil mijn batterijduur eigenlijk wel wat beter maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
Tja, hoeveel procent verlies jij per uur als het scherm uitstaat en op Wifi? Ik ongeveer 1.5 % met een aantal applicaties geïnstalleerd, op Cyanogen. Zonder context zegt 50 % na 50 minuten screen-on me niet zo heel veel... heb je trouwens al eens gecontroleerd of je geen lange wakelocks hebt? Die zijn vaak de voornaamste bron van groot energieverlies met het scherm uit.
Google Play: Wakelock Detector-Save Battery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op de Nexus van mijn zoon vorig jaar 4.0.4 met Odin er op geflasht, hij heeft daarna alle update's tot nu 4.3 via OTA gehad. Vanwege problemen met de laatste 4.3 wil hij dat ik 4.0.4 er weer op zet met Odin zodat hij weer schoon kan beginnen, dit levert toch geen problemen op hoop ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12-09 13:01
Ik zou er 4.1.2 op flashen. Dit vind ik nog steeds de stabielste en snelste/soepelste stock android rom voor op de Galaxy Nexus. Heb mijn Gnex daarom ook nog steeds op deze versie draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cordonbleu schreef op zondag 01 december 2013 @ 17:04:
Ik zou er 4.1.2 op flashen. Dit vind ik nog steeds de stabielste en snelste/soepelste stock android rom voor op de Galaxy Nexus. Heb mijn Gnex daarom ook nog steeds op deze versie draaien.
Waar kan ik die dan vinden, een versie die ik met Odin kan flashen bedoel ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-07 14:07
Verwijderd schreef op zondag 01 december 2013 @ 17:12:
[...]

Waar kan ik die dan vinden, een versie die ik met Odin kan flashen bedoel ik.
Waarom perse met Odin? Het is een Nexus, dus de Nexus Root Toolkit ligt toch veel meer voor de hand?

NRT download automatisch de stock versie die je zelf kiest of de download 'm zelf van de Google site.

[ Voor 19% gewijzigd door Condor70 op 01-12-2013 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En dan de volgende vraag, waarom perse met een desktop tool? Gebruik gewoon CWM/TWRP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
Verwijderd schreef op zondag 01 december 2013 @ 21:06:
En dan de volgende vraag, waarom perse met een desktop tool? Gebruik gewoon CWM/TWRP?
Omdat als je stock draait je ook een stock recovery hebt?

NRT is imho de eenvoudigste tool om een rom op een Nexus te zetten, maar er zijn natuurlijk vele andere methodes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Vandaag 4.4 op de GN van mijn zusje geflasht, met GEL.

Werkt netjes, af en toe laggy maar het is ook een nightly.

Wel is de geheugengebruik t.o.v 4.3 hoger, met 78mb en dat terwijl alles hetzelfde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
Hier nog een stem voor de Nexus Root Toolkit.
Mizgala28 schreef op zondag 01 december 2013 @ 22:50:
Vandaag 4.4 op de GN van mijn zusje geflasht, met GEL.

Werkt netjes, af en toe laggy maar het is ook een nightly.

Wel is de geheugengebruik t.o.v 4.3 hoger, met 78mb en dat terwijl alles hetzelfde is.
Oei, hoger geheugengebruik? Dan gaat het neem ik aan om werkgeheugen? En dat terwijl 4.4 nou juist geschikt zou moeten zijn voor telefoons met minder RAM! Ik heb vaak RAM tekort gehad op mijn Gnex, dus dan wacht ik wel met 4.4...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dat het in gebruik is wil niet zeggen dat het slecht draait he.. ik beweer ook niet het tegenovergestelde, maar aan de hand van de hoeveelheid vrij kan je niet concluderen dat het slechter is, wellicht wordt er veel slimmer vooruit gedacht etc..

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Condor70 schreef op zondag 01 december 2013 @ 20:44:
[...]
Waarom perse met Odin? Het is een Nexus, dus de Nexus Root Toolkit ligt toch veel meer voor de hand?

NRT download automatisch de stock versie die je zelf kiest of de download 'm zelf van de Google site.
Bedankt voor de ideeën, maar ik hou het wel bij 4.0.4 en Odin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
succes dan.... (heb ooit 1 keer een S3 met ODIN geflashed, en verschillende nexussen met verschillende toolkits en ook via cmd.. ODIN is echt niet makkelijker...)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prulleman schreef op maandag 02 december 2013 @ 09:50:
succes dan.... (heb ooit 1 keer een S3 met ODIN geflashed, en verschillende nexussen met verschillende toolkits en ook via cmd.. ODIN is echt niet makkelijker...)
1 Zet toestel in DL-modus
2 Start Odin en koppel toestel
3 Kies ROM bij PDA
4 Klik start

Eenvoudiger kan volgens mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
het vinden van een juiste rom hoort helaas ook bij het proces, :)

de eerste hit google zoeken nexus stock rom
levert de pagina met alle laatste beschikbare (dus 4.0.4 en 4.1.2 etc) android versies van alle nexus devices:
https://developers.google.com/android/nexus/images

daarnaast kan je ook nog behoorlijk wat geneuzel met drivers hebben, de nexus toolkits lossen dat ook vaak eenvoudig voor je op, ODIN niet

[ Voor 87% gewijzigd door Prulleman op 02-12-2013 10:49 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prulleman schreef op maandag 02 december 2013 @ 10:45:
het vinden van een juiste rom hoort helaas ook bij het proces, :)

de eerste hit google zoeken nexus stock rom
levert de pagina met alle laatste beschikbare (dus 4.0.4 en 4.1.2 etc) android versies van alle nexus devices:
https://developers.google.com/android/nexus/images

daarnaast kan je ook nog behoorlijk wat geneuzel met drivers hebben, de nexus toolkits lossen dat ook vaak eenvoudig voor je op, ODIN niet
Die link om de rom te DL ken ik, maar die rom's zijn niet met Odin te flashen als ik mij niet vergis, alleen middels fastboot-modus op de Nexus dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
Verwijderd schreef op maandag 02 december 2013 @ 10:58:
[...]
Die link om de rom te DL ken ik, maar die rom's zijn niet met Odin te flashen als ik mij niet vergis, alleen middels fastboot-modus op de Nexus dacht ik.
Chainfire heeft een ICS 4.0.4 pakketje voor ODIN gemaakt (hier te downloaden).

[ Voor 5% gewijzigd door Condor70 op 02-12-2013 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Condor70 schreef op maandag 02 december 2013 @ 11:03:
[...]
Chainfire heeft een ICS 4.0.4 pakketje voor ODIN gemaakt (hier te downloaden).
Daar had ik hem ook vandaan vorig jaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
Prulleman schreef op maandag 02 december 2013 @ 09:05:
dat het in gebruik is wil niet zeggen dat het slecht draait he.. ik beweer ook niet het tegenovergestelde, maar aan de hand van de hoeveelheid vrij kan je niet concluderen dat het slechter is, wellicht wordt er veel slimmer vooruit gedacht etc..
Dat hoeft inderdaad niet. Maar ten eerste merk ik dat mijn telefoon altijd begint te haperen als hij minder dan ca. 100 MB vrij heeft, dus RAM is in het algemeen schaars op 4.2.2. En ten tweede las ik dat 4.4 minder geheugen zou moeten gebruiken, wat dus het tegenovergestelde is van wat nu geconstateerd wordt op de Gnex. Dus, tja, je weet het nooit, maar dit lijkt mij geen goed teken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Cerberus_tm schreef op maandag 02 december 2013 @ 19:32:
[...]

Dat hoeft inderdaad niet. Maar ten eerste merk ik dat mijn telefoon altijd begint te haperen als hij minder dan ca. 100 MB vrij heeft, dus RAM is in het algemeen schaars op 4.2.2. En ten tweede las ik dat 4.4 minder geheugen zou moeten gebruiken, wat dus het tegenovergestelde is van wat nu geconstateerd wordt op de Gnex. Dus, tja, je weet het nooit, maar dit lijkt mij geen goed teken.
Leuke oplossing om het nog even uit te houden op 4.3:
gebruik mpokang kernel. Geeft 751MB usable RAM. Dus 58MB extra...

Voor mij scheelt t toch wel een slok op een borrel...

[ Voor 4% gewijzigd door bigfoot1942 op 03-12-2013 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
bigfoot1942 schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 14:44:
[...]

Leuke oplossing om het nog even uit te houden op 4.3:
gebruik mpokang kernel. Geeft 751MB usable RAM. Dus 58MB extra...

Voor mij scheelt t toch wel een slok op een borrel...
Oh, dat is wel nice. Weet je ook of Xposed en PGM Nexus op die kernel kunnen draaien? Ik ben een beetje huiverig voor compatibiliteit (en heb op het moment wel genoeg RAM na nieuwe installatie Cyanogen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Niet online
Geen idee, gebruik beiden zelf niet. Kan t me niet voorstellen, de 751 MB kernel is de 'compatible' uitvoering...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds enkele uren draai ik CM11 dus Android 4.4. Het is de eerste officiële nightly maar hij draait prima. De enige bug die ik tot dusver ben tegengekomen is de instelling voor tril-intensiteit die geen effect lijkt te hebben. De rom voelt redelijk soepel aan en is heel werkbaar. Accuduur en blijvende soepelheid zal de tijd uitwijzen.
Cerberus_tm schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 00:09:
Oh, dat is wel interessant. Waar merk je dat aan?
En heb je geen last van incompatibele programma's?
Hier merk ik weinig verschil tussen 4.3 en 4.4 wat snelheid betreft. Switchen tussen apps is wat laggy maar lijkt tot dusver beter te gaan dan bij 4.3. Met 4.3 had ik vaak dat een openstaande website in Chrome na heen en weer switchen opnieuw moest laden. Als ik nu 3 full desktop sites open heb in aparte tabbladen, naar de Facebook app switch en weer terug dan vind er geen reload van de sites plaats.

Tevens heb ik natuurlijk ART getest om te vergelijken met de Dalvik runtime. Na reboot duurde het "optimizing apps" behoorlijk langer dan met Dalvik. Ik denk dat de telefoon bijna 10 minuten bezig is geweest om de apps om te zetten naar machine code. Alle apps leken daarna prima te werken alleen had ik niet het idee dat alles veel sneller ging. Ik was niet van plan om ART standaard te gebruiken tot zowel de ROM als ART zelf iets meer doorontwikkeld zijn. Voorlopig maar weer Dalvik dus. Als je overigens ART wilt proberen, zorg dan wel voor compatible Google apps. De standaard Gapps leveren problemen op. Zie XDA voor meer informatie.

Cyandelta is wederom paraat om delta updates binnen te hengelen. Leuk om 4.4 te draaien. Klein minpunt van de nieuwe Android-versie vind ik de te felle, witte icons rechtsboven. Ze vallen te fel uit op het oled-scherm. Bovendien kun je niet meer zien of er al dan niet een verbinding is met google-servers maar misschien komt dat op termijn wel weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 08:35:
[...]

. Bovendien kun je niet meer zien of er al dan niet een verbinding is met google-servers maar misschien komt dat op termijn wel weer terug.
Dank voor het miniverslag! Vooral het verlies van de kleuren in de verbindingsiconen, en ook het verdwijnen van de kleine zwarte pijltjes, vind ik een vreemde zet van Google.

Hoe zit het met je applicaties, zijn er veel die niet (goed) werken op 4.4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Eerst de onofficiële CM 10.2 met 4.4 kitkat, vandaag geüpdatet naar de officiële CM 11 4.4 Nightly.

Verschillen? Een uitgebreide rekenmachine vergeleken met die van stock 4.4 en alle apps in 1x afsluiten.

Verder minder RAM verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Laatst online: 20:08
Hoe zit het met je applicaties, zijn er veel die niet (goed) werken op 4.4?
Tot nu toe weinig van gemerkt, bijna alle apps werken bij mij prima.

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
TheRicolaa10 schreef op zondag 08 december 2013 @ 11:42:
[...]

Tot nu toe weinig van gemerkt, bijna alle apps werken bij mij prima.
OK dank, dat is goed om te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
Heb inmiddels CM11 (4.4) draaien. Alles draait soepel, maar het kostte me wel even wat moeite. Veel apps (Chrome, Drive, Keep, ROM Manager, Google Apps Device Policy en ik geloof nog een paar) moest ik helemaal verwijderen en opnieuw installeren om ze goed te laten werken. Cache/Dalvik wipen was niet genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
Ah, ook goed om te weten, dank! Dus geen dirty flashing. Titanium to the rescue!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilaNL
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:17
StephanVierkant schreef op zondag 08 december 2013 @ 20:44:
Heb inmiddels CM11 (4.4) draaien. Alles draait soepel, maar het kostte me wel even wat moeite. Veel apps (Chrome, Drive, Keep, ROM Manager, Google Apps Device Policy en ik geloof nog een paar) moest ik helemaal verwijderen en opnieuw installeren om ze goed te laten werken. Cache/Dalvik wipen was niet genoeg.
Werkt het praten tegen Google Now ook? Dat is de enige echte missende functionaliteit die ik tot nu toe heb kunnen ontdekken bij mij. Verder alleen wat kleine bugs maar prima voor dagelijks gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:38

Len

Leeg

MilaNL schreef op zondag 08 december 2013 @ 21:21:
[...]

Werkt het praten tegen Google Now ook? Dat is de enige echte missende functionaliteit die ik tot nu toe heb kunnen ontdekken bij mij. Verder alleen wat kleine bugs maar prima voor dagelijks gebruik.
Als je Google Now op US-engels zet dat kan je gewoon praten. (wel in het engels ;))

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
Dat wordt oefenen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Niet online
StephanVierkant schreef op zondag 08 december 2013 @ 20:44:
Cache/Dalvik was voor mij wel genoeg, ik kwam van de CM 10.2 M1 release.
Zero issues.
Vind t wel grappig hoe het (actief) geheugengebruik rond de 500 MB schommelt, duidelijk voor 512MB devices geoptimaliseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
bigfoot1942 schreef op maandag 09 december 2013 @ 11:16:
[...]

Zero issues.
Vind t wel grappig hoe het (actief) geheugengebruik rond de 500 MB schommelt, duidelijk voor 512MB devices geoptimaliseerd.
Met Android is het net als met windows, als je meer RAM ter beschikking hebt wordt er ook meer voor "niks" doen gebruikt, zo lijkt hey dan maar er worden meer bestanden ingeladen zodat alles sneller en soepeler verloopt.

Bij mijn zusjes GN is het verbruik ook zo rond 500 a 550 MB RAM, bij mijn Nexus 4 die 2GB RAM heeft wordt er onder dezelfde omstandigheden 650 á 700 MB RAM verbruikt.

Dus op een device met 512mb RAM zal het gebruikte RAM ook lager liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Niet online
True, maar ik heb zo'n idee dat low-budget apparaten met <512MB geen KitKat gaan draaien. Het is niet algemeen beter low-memory management maar wel duidelijk voor min. 512MB devices ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
bigfoot1942 schreef op maandag 09 december 2013 @ 11:16:
[...]

Zero issues.
Ik kwam ook van 10.2, maar blijf problemen houden. Nu ik hem langer gebruik, zie ik steeds meer apps die steeds vaker crashen totdat hij opnieuw geïnstalleerd wordt. Ze zijn allemaal wel sterk Google-gerelateerd (nu waren Podio, Play Music en Play Books de klos).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Niet online
Heb nu de officiële google KitKat dialer erkend. Echt volledig de KitKat ervaring. Bern er zeer tevreden mee.

• TheRicolaa10
Iemand ervaring dat de oortjes niet meer goed in de headphone jack blijven zitten?

• bigfoot1942
  • Niet online
check. ik heb vandaag met een tandenstoker mijn mini-jack aansluiting leeggepeuterd. Gezien de hoeveelheid stof / pluisjes neem ik aan dat t probleem hiermee opgelost is.

Een maand of wat terug had ik hetzelfde met de micro-usb aansluiting.

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:43

ikt

Ach ach ach. Mijn Galaxy Nexus heeft last van de USB poort. De telefoon staat namelijk altijd op 'laden', of, beter gezegd, wisselt altijd razendsnel tussen laden en niet laden, omdat de USB poort defect is. Het opladen gaat prima en het gebruik is ook prima, maar onder 14% krijg ik een melding dat de batterij leeg is die steeds weer terugkomt en weggaat als de telefoon denkt dat er aan de lader wordt gefriemeld.

Dit heb ik kunnen bevestigen door de lader er in the stoppen en wat druk op de poort te houden: in deze positie herkent de telefoon wel correct of het uiteinde wel of niet in een lader of computer zit.

Ik ben nu dus van plan om de telefoon te laten repareren. Studentmobiel, de plaats waar ik hem heb gekocht, meldt aan de hand van de IMEI dat ik het by Dynafix moet laten repareren. Nu komt de clue: Ik heb mijn telefoon geroot met een custom ROM (CM11) en een custom recovery. Kunnen ze hiervoor de reparatie weigeren? Ik kan waarschijnlijk alles terugzetten naar stock: stock 4.3 ROM, stock recovery, geen root, volledig schoon, maar ik ben lui :clown:

Hoe lang duurt zo'n reparatie overgens? Ik kan echt niet zonder mijn telefoon - iedereen communiceert met WhatsApp, dus ook iedereen in mijn projectgroep.

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Backup met CWM, op je PC opslaan, stock 4.3 erop, en binnenbrengen.

Dat kost een half uurtje misschien, voor een half uurtje van je tijd ga je toch geen gezeik met de reparateur riskeren?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:43

ikt

Borromini schreef op donderdag 12 december 2013 @ 21:40:
Backup met CWM, op je PC opslaan, stock 4.3 erop, en binnenbrengen.

Dat kost een half uurtje misschien, voor een half uurtje van je tijd ga je toch geen gezeik met de reparateur riskeren?
Als dat kan zou het fijn zijn. Even kijken of TWRP dit ondersteunt.

Achja. En nu een backup-telefoon regelen.

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Cyanogenmod zou de mogelijkheid moeten bieden om backups te maken. Maar misschien vergis ik me en is dat de verregaande integratie van CWM.

Op de Cyanogenmod frontpage stond dat er problemen met TWRP waren gemeld met CM11:

http://www.cyanogenmod.org/blog/cm-11-0-m1-nexus-edition

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
Samsung heeft aan reparatiecentra de opdracht gegeven hier niet over te zeuren, maar mijn ervaring is dat ze het wel proberen. Heb bij eigen toestel en die van mijn vriendin ervaren dat ze eerst meldden dat de garantie daardoor was vervallen.

Toen ik vroeg of ze bekend waren met de uitspraak van Samsung (en eurocommissie overigens) en of ze konden uitleggen hoe een ROM de usbpoort fysiek kon beschadigen, gingen ze zonder morren aan het werk.

Of CM11 gesproken: heb inmiddels al 4.4.2 draaien en de grafische problemen (screenshotanimatie zag er gek uit) zijn er verleden tijd. Echt een aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
Is CM11 voor de Gnex gebaseerd op Kitkat? Dat is misschien wel het proberen waard...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Elke CM11 build is gebaseerd op Kitkat :P

CM9 > Android 4.0
CM10 > Android 4.1
CM10.1 > Android 4.2
CM10.2 > Android 4.3
CM11 > Android 4.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Vandaag weer een Nightly binnen gehaald, geen nieuwe functies in de CM zelf voor zover maar het is nu wel Android 4.4.2, de vorige was 4.4.

Het is mijn zusjes Galaxy Nexus, ik heb een Nexus 4 maar ik zat na die CM update bij haar te klooien en ontdekte per ongeluk dit:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=GGZ2rran6Gw&feature=c4-overview&list=UU72WpezSlwJ-64g1QxAZm9A]

Best grappig, toch een easter egg :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:38

Len

Leeg

Bij elke versie van android zit die hoor :o

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stamgastje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-02-2020
Ik draai nu de CM11 nightly van 13 december en deze draait momenteel erg soepel. Soepeler in ieder geval dan mijn 4.3 stock install, maar wellicht dat het ook deels komt omdat ik na ruim 1,5 jaar weer schoon begonnen ben (wel alle apps + data teruggezet via TitanuimBackup).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:22
Ik heb nu sinds 1 november de N5 wat toch een hele verbetering is tov de GN, aangezien ik bij de GN (volgens mij sinds 4.2) helemaal gek werd van dat geheugen tekort, waardoor allerlei processen steeds uit het geheugen werden gegooid en het homescreen om de haverklap opnieuw geladen moet worden. Ik moet nu wel vaker zelf refreshen bij bepaalde apps juist omdat er zo lekker veel in het geheugen opgeslagen kan worden met 2GB :D
Verder werd ik de blauwe accenten toch ook wel een beetje zat na 2 jaar :P

M'n GN gaat mogelijk naar m'n moeder (kan ze ook eindelijk aan de Whatsapp ipv SMSen of berichtjes sturen via Wordfeud op haar iPad ;)) met als voorwaarde dat mocht er ooit iets zijn dat ik 'm dan tijdelijk als backup mag gebruiken O-)

[ Voor 6% gewijzigd door Laguna op 24-12-2013 15:01 ]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb begin van de maand de Nexus van mijn zoon middels Odin naar stock 4.0.4 geflasht wat prima ging. Binnen een paar minuten kreeg hij de volgende al OTA aangeboden wat hij eigenlijk niet wilde.
Hij weet niet hoe hij dat updaten kan uitschakelen en wil dus ook geen melding meer zien in de notificatie-bar, is dat mogelijk.
Je kunt natuurlijk het installeren wel uitstellen maar die notificatie blijft staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Tip van iemand (ik dus) die ooit zei dat custom roms veel te veel gezeik waren: installeer een CM versie en je wil nooit iets anders meer.

Ben je meteen ook van die zeurende berichtjes over updates af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verstekbakker schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 20:22:
Tip van iemand (ik dus) die ooit zei dat custom roms veel te veel gezeik waren: installeer een CM versie en je wil nooit iets anders meer.

Ben je meteen ook van die zeurende berichtjes over updates af.
Bedankt voor je reactie, maar hij moet helemaal stock blijven, dus ook/zelfs geen root.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:27
Verwijderd schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 20:43:
[...]

Bedankt voor je reactie, maar hij moet helemaal stock blijven, dus ook/zelfs geen root.
Ik weet hoe je die update kunt uitschakelen, maar daarvoor moet hij wel geroot worden helaas. Je moet namelijk een system file aanpassen en bij mijn weten kan dat niet zonder te rooten.
Ik weet niet of het mogelijk is hem te rooten en daarna te unrooten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

benchMarc schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 21:02:
[...]
Ik weet hoe je die update kunt uitschakelen, maar daarvoor moet hij wel geroot worden helaas. Je moet namelijk een system file aanpassen en bij mijn weten kan dat niet zonder te rooten.
Ik weet niet of het mogelijk is hem te rooten en daarna te unrooten?
Ik vind dat toch raar, bij de S-2,3,4 van Samsung is dat simpel uit te schakelen, waarom dan niet bij de Nexus? misschien omdat het een ontwikkel/test foon van Google is die perse firmware's wil pushen?
Als dat bij de N5 ook niet kan ga ik denk ik wel voor de S4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beNN_
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08-09 16:06
Als je hem volledig update tot 4.3.1 zal je geen updates meer toegestuurd krijgen, dat is namelijk de laatste officiele versie voor de Galaxy Nexus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
beNN_ schreef op woensdag 25 december 2013 @ 00:32:
Als je hem volledig update tot 4.3.1 zal je geen updates meer toegestuurd krijgen, dat is namelijk de laatste officiele versie voor de Galaxy Nexus.
4.3.1 is toch alleen voor de Nexus 7?

Mijn zusje kreeg nooit de 4.3.1 update op haar GN, zij had gewoon 4.3, echter heb ik via CM er eerst 4.4 erop gezet en na een update is het nu 4.4.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:22
Verwijderd schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 21:12:
[...]

Ik vind dat toch raar, bij de S-2,3,4 van Samsung is dat simpel uit te schakelen, waarom dan niet bij de Nexus? misschien omdat het een ontwikkel/test foon van Google is die perse firmware's wil pushen?
Als dat bij de N5 ook niet kan ga ik denk ik wel voor de S4.
Als je per se zo'n oude versie wil behouden moet je ook niet raar staan te kijken als daar bepaalde handelingen als root voor nodig zijn, in dit geval voor het uitschakelen van de update meldingen. Als je een gebruiksvriendelijke telefoon wou had je inderdaad beter voor de S serie van Samsung kunnen kiezen.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Mag ik vragen waarom er per se 4.0 (en zonder root) op moet staan? Misschien is het op een andere manier ook mogelijk zonder 4.0 namelijk...

[ Voor 6% gewijzigd door Verstekbakker op 25-12-2013 02:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou.. zou er niet teveel moeite in steken.. fastboot/toolkits waren ook geen optie, de downgrade MOEST met odin.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laguna schreef op woensdag 25 december 2013 @ 01:43:
[...]
Als je per se zo'n oude versie wil behouden moet je ook niet raar staan te kijken als daar bepaalde handelingen als root voor nodig zijn, in dit geval voor het uitschakelen van de update meldingen. Als je een gebruiksvriendelijke telefoon wou had je inderdaad beter voor de S serie van Samsung kunnen kiezen.
Mijn zoon is Google-fan en dacht met de Nexus een geweldige combi te hebben, maar achteraf is het dat voor hem dus niet. Als in dit geval het updaten alleen door te rootten of andere fratsen uit te halen uitgeschakeld kan worden is het voor hem over, dit is natuurlijk niet de enige reden maar wel een belangrijke.
Zijn volgende wordt er ws eentje uit de S-serie van Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Verwijderd schreef op woensdag 25 december 2013 @ 10:46:
[...]

Mijn zoon is Google-fan en dacht met de Nexus een geweldige combi te hebben, maar achteraf is het dat voor hem dus niet. Als in dit geval het updaten alleen door te rootten of andere fratsen uit te halen uitgeschakeld kan worden is het voor hem over, dit is natuurlijk niet de enige reden maar wel een belangrijke.
En wat heeft een Samsung met Android wat een Nexus niet heeft dat ZO belangrijk is?

Ik bedoel wat is er mis met de Android 4.3 op die GN, dat er perce 4.0.4 erop moet?

Je zegt dat hij een Google-fan is, in mijn ogen zou hij juist beter moeten weten dat een nieuwere Android versie veel beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
[...]

Okay! Succes met de S4 of S5! Genieten van de heerlijke TouchWiz, what a joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Laatst online: 12-09 13:01
[...]

:+ Serieus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Ik zou zeggen het is zijn keus, en ik kan je zeggen dat door de dominatie van Samsung en dus ook TouchWiz, veel mensen denken dat de TouchWiz uiterlijk de echte Android uiterlijk en functionaliteit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smultie schreef op woensdag 25 december 2013 @ 11:06:
[...]
Okay! Succes met de S4 of S5! Genieten van de heerlijke TouchWiz, what a joy!
Heb zelf een S2 en vind TouchWiz prima, totaal geen probleem mee en daarnaast, smaken verschillen nu eenmaal.
Verder iedereen bedankt voor de suggesties, maar wilde het hierbij laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beNN_
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08-09 16:06
Dus geen enkele reden waarom je die Nexus per se op de oude 4.0.4 wil draaien ipv 4.3?
Perfect voorbeeld van een moeilijke mens. De oplossing is zo makkelijk en kost je geen euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
beNN_ schreef op woensdag 25 december 2013 @ 16:02:
Dus geen enkele reden waarom je die Nexus per se op de oude 4.0.4 wil draaien ipv 4.3?
Perfect voorbeeld van een moeilijke mens. De oplossing is zo makkelijk en kost je geen euro.
Het is net als net mensen die nog XP willen gebruiken, gewoon met rust laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01:13
Draai nu 2 weken kitkat op mijn GN (CM11 nightly). Wat een verschil! Nooit geen geheugengezeik meer. Performance is weer helemaal terug. Ga over een week toch aan de Nexus 5, maar voor de mensen die nog gezeik hebben met geheugen: Kitkat is your friend!

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Zijn die CM11 versies al stabiel genoeg om de hele dag als telefoon te gebruiken of is er een risico op onbereikbaarheid? Merk je iets van problemen? Ik sta best wel te springen om een keer iets nieuws te doen, want CM10.0 is een beetje aan het schimmelen.

En de stock Nexus S van m'n vriendin is ook niet meer vooruit te branden, die is nog nodiger toe aan een CM injectie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
Ik draai al een aantal weken de nightly's van CM11. Nog geen problemen mee gehad. Stabiel genoeg als daily driver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
Prima stabiel. Heb nog geen issues ondervonden in de afgelopen 2 weken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
Maardiweb schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 12:33:
Ik wacht zelf nog even tot de M1 build.

Op XDA wordt gemeld dat de CM camera app in de laatste paar nightlies kapot is en dat het scherm pas 3-4 seconden na het binnenkomen van een gesprek aan gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Verstekbakker schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 03:08:
Zijn die CM11 versies al stabiel genoeg om de hele dag als telefoon te gebruiken of is er een risico op onbereikbaarheid? Merk je iets van problemen? Ik sta best wel te springen om een keer iets nieuws te doen, want CM10.0 is een beetje aan het schimmelen.

En de stock Nexus S van m'n vriendin is ook niet meer vooruit te branden, die is nog nodiger toe aan een CM injectie...
Mijn zusje heeft CM11 op haar GN, werkt probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giganielsie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09-09 21:01
Hier net vanavond AOKP Ron geflashed. Draait eigenlijk als een zonnetje! Had hiervoor heel even 4.3 maar daar merkte je inderdaad dat je homescreen uit de running apps werd gegooid en het dus even duurde voordat je weer op je homescreen zat. Hier heb ik met 4.4 nog geen last van gehad.
Een puntje is dat de standaard camera app het niet doet, maar je kan gewoon de app van de nexus 5 gebruiken (even Googlen voor de app)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
Condor70 schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 13:04:
[...]

Ik wacht zelf nog even tot de M1 build.

Op XDA wordt gemeld dat de CM camera app in de laatste paar nightlies kapot is en dat het scherm pas 3-4 seconden na het binnenkomen van een gesprek aan gaat.
Zou kunnen. Ik gebruik de nightly van 9-12 en die loopt prima, ook qua camera :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Maardiweb schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 10:33:
[...]

Zou kunnen. Ik gebruik de nightly van 9-12 en die loopt prima, ook qua camera :)
Bij mijn zusje doet de camera sinds de laatste update het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
De laatste build van 27-12 is de camera force crash gefixt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
TheRicolaa10 schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 13:23:
De laatste build van 27-12 is de camera force crash gefixt :)
Thx voor de tip, zij heeft de build van 26-12.

Camera werk nog steeds niet ;(

Een goede tip, probeer ART niet op je GN, het is redelijk stabiel maar de hele telefoon is vreselijk traag erdoor, en bijna alle apps doen er 2 a 3 keer langer over om op te starten.

[ Voor 33% gewijzigd door Mizgala28 op 28-12-2013 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
Maardiweb schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 12:33:
Goed om te weten. Heb je trouwens "dirty" geflasht, dwz. zonder factory reset? Of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
Mizgala28 schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 13:38:
[...]

Raar; ik dacht ergens gelezen te hebben dat het gefixt was.. Naja, dan nog maar ff wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 20:31
Mizgala28 schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 13:38:
[...]

Een goede tip, probeer ART niet op je GN, het is redelijk stabiel maar de hele telefoon is vreselijk traag erdoor, en bijna alle apps doen er 2 a 3 keer langer over om op te starten.
Tnx voor de feedback! Ik wilde het eigenlijk gisteren al gelijk aanzetten, maar kon me nog net inhouden :+
Al met al moet ik zeggen dat de build van 27-12 vooralsnog erg goed werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
Cerberus_tm schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 18:37:
[...]

Goed om te weten. Heb je trouwens "dirty" geflasht, dwz. zonder factory reset? Of niet?
Nee wel een clean flash gedaan. Wordt ook overal aangeraden (kwam van 4.3 AOKP). Je kan met TB prima apps backuppen, maar heb het meeste weer opnieuw geinstalleerd. Ik was wel mijn google backup kwijt (met wifi toegangspunten, schijnen meer mensen te hebben gehad) en dat was wel irritant. Ook ging hij niet uit zichzelf weer mijn laatst geinstalleerde apps downloaden, maar dat is volgens mij normaal als je naar een nieuwe serie gaat (volgens mij ook met ICS > JB gehad namelijk).

[ Voor 3% gewijzigd door Maardiweb op 29-12-2013 12:13 ]

Pagina: 1 ... 87 ... 89 Laatste

Let op:
Alles over levertijden en abonnementen in Samsung Galaxy Nexus - Levertijden / Abonnement topic.

Voor het bespreken van accessoires kun je terecht in Accessoires voor de Samsung (Google) Galaxy Nexus.

Voor alle informatie over rooten en custom roms zie [Google Galaxy Nexus] Custom roms en Firmware.