Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Ik heb het scherm vervangen zonder een frame er bij te kopen. Dat goed te doen, ook zonder föhn. Werkt al maanden perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd611
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-08 17:14
Ik ben er gister achter gekomen dat de random reboots werden veroorzaakt door beautiful widgets, en niet door android 4.2.1...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-10 10:26

Phntm

Tlingelingeling

Sjoerd611 schreef op maandag 10 juni 2013 @ 08:56:
Ik ben er gister achter gekomen dat de random reboots werden veroorzaakt door beautiful widgets, en niet door android 4.2.1...
Dat wordt verwijderen he. Mijn random reboots werden altijd veroorzaakt door een defect en daarvoor had ik een mobo swap voor nodig. Probeer je toestel eens na te laten checken voor garantie redenen, kan geen kwaad.

Sinds ik nu een Nexus 4 eigenaar ben, zal ik heel weinig in deze thread posten. Veel plezier allen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd611
Phntm schreef op maandag 10 juni 2013 @ 10:47:
[...]

Dat wordt verwijderen he. Mijn random reboots werden altijd veroorzaakt door een defect en daarvoor had ik een mobo swap voor nodig. Probeer je toestel eens na te laten checken voor garantie redenen, kan geen kwaad.

Sinds ik nu een Nexus 4 eigenaar ben, zal ik heel weinig in deze thread posten. Veel plezier allen.
Oei, hoe is dat precies gegaan?
Was je nexus ook geroot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Sjoerd611 schreef op maandag 10 juni 2013 @ 08:56:
Hoe ben je daar achter gekomen?
Ik had destijds met 4.2.1 ook reboots, maar geen Beautiful Widgets. Sinds 4.2.2 nergens meer last van.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd611
Ik had bij 4.2.1 reboots, toen ik over ging naar 4.2.2 was dit verholpen!
Tot dat ik beautiful widgets installeerde...
Ik kreeg rare bug reports en hij werd weer enorm sloom...
Nu heb ik het weer gedeïnstalleerd en heb (tot nu toe) geen reboots meer gehad.
Ik hoop dat het zo blijft, want anders begin ik me wel zorgen te maken over de garantie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-10 19:53
Sjoerd611 schreef op maandag 10 juni 2013 @ 11:13:
Ik had bij 4.2.1 reboots, toen ik over ging naar 4.2.2 was dit verholpen!
Tot dat ik beautiful widgets installeerde...
Ik kreeg rare bug reports en hij werd weer enorm sloom...
Nu heb ik het weer gedeïnstalleerd en heb (tot nu toe) geen reboots meer gehad.
Ik hoop dat het zo blijft, want anders begin ik me wel zorgen te maken over de garantie..
Ff voor de duidelijkheid, was dat een gekochte beautiful widgets, of een "gevonden apk" ergens op een forum? Het zou niet de eerste keer zijn dat apps op het eerste zicht prima werken, maar op de achtergrond dingendoen als ze merken dat ze niet legaal zijn (door de ontwikkelaar erin gezet, of misschien ook door de persoon die het online plaatst)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naNs
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-10 14:11
x

[ Voor 99% gewijzigd door naNs op 12-06-2013 21:48 . Reden: gefixed ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:50
NmR schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 17:25:
Een verf fohn kan ik nog wel aankomen en wat je inderdaad zegt, het scherm is al stuk dus er kan weinig fout gaan.

Ik heb de verkoper een pm gestuurd met de vraag over het product (met of zonder frame) dus ik wacht het allemaal maar even af.

Vriendelijk dank voor de snelle reacties en de goede tips!

Gr,
Niels

-Edit-
De verkoper heeft geantwoord en het is inderdaad het scherm zonder frame. Eigenlijk ook niet zo vreemd aangezien dat een onderdeel op zichzelf is. Na de filmpjes allemaal nog eens gezien te hebben laat ik mij er in ieder geval niet door weerhouden. Het ziet er allemaal redelijk eenvoudig en (zeker met een scherm wat al stuk is) 'fool proof' uit.
Heb je het scherm reeds vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NmR
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-11-2023

NmR

Ik heb em nog niet binnen. Zonder credit card duurt het allemaal wat langer. Zal doorgeven wanneer het scherm binnen is en of het allemaal lukt.

-update-

Het is gelukt! :*)
Het was even een gedoe om alle restanten van het scherm eraf te krijgen, het versplinterde compleet.
Het verwarmen van de lijm, of eigenlijk de dubbelzijdige tape, ging prima met een haarföhn.

Ik ben er weer blij mee!
DrNizeGuy nogmaals bedankt voor de tip van het scherm op ebay! Nu werk mijn Nexusje weer prima voor een mooie prijs van €95,-

Mvg,
Niels

[ Voor 59% gewijzigd door NmR op 19-06-2013 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul-G
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22-03-2024
Mijn Nexusje is nu ongeveer 2 jaar oud, en tot nu toe geen echte problemen gehad.
Alleen nu begint mij op te vallen dat wanneer in mijn telefoon in landscape modus heb en ik bekijk een webpagina of een filmpje met een wat lichtere kleur, dat er aan de onderkant van mijn scherm waar normaal de onscreen knoppen zitten een lichte blauwe balk/waas zit.
Volgens mij komt dat doordat het scherm gewoon aan het slijten is en de pixels daar een beetje gammel zijn geworden. ;(
Heeft iemand anders dit ook? Het is me pas de laatste tijd op gaan vallen, het is niet direct hinderlijk maar toch wel enigszins jammer.

ik zal proberen er een foto van te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ja, heb ik ook erg veel last van. Valt me ook tegen, begon duidelijk zichtbaar te worden na ongeveer een jaar.

Gebruik mijn telefoon ook echt wel intensief, met gemiddeld wel 2+ uur screen on time per dag denk ik, ook met veel video op 100% helderheid. (welke ook een stuk minder lijkt te zijn dan in het begin)

De oorzaak hiervan is dat de pixels die vooral uit hebben gestaan (notification en navigation bar, boven en onderaan je scherm) omdat 100% zwart op AMOLED ook echt uit is.
Blauwe sub pixels slijten het snelst geloof ik, daarom zie je die nog het beste op die locaties. De positieve kant is dat de blauwe waas op de rest van het scherm dus minder is geworden dan in het begin :P

[ Voor 3% gewijzigd door Prulleman op 20-06-2013 13:40 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul-G
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22-03-2024
Prulleman schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 13:35:
Blauwe pixels slijten het snelst geloof ik, daarom zie je die nog het beste op die locaties. De positieve kant is dat de blauwe waas op de rest van het scherm dus minder is geworden dan in het begin :P
Zo kan je het ook zien :) Het klopt wel ja, als ik nu onder een hoek naar een helemaal wit scherm kijk is er bijna geen blauwe waas, alleen aan de boven en onderkant dus nog wel.
Maar afgezien van zo'n klein mankementje ben ik nogsteeds zeer tevreden met deze telefoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 16:22
Mijn vriendin hebben allebei een Nexus. Sindskort laadt de telefoon van m'n vriendin niet meer op. We hebben batterijen uitgewisseld, maar het probleem bij haar blijft: het zit dus niet in de batterij. Het zit echter ook niet in de USB-poort, aangezien hij ook niet oplaadt in mijn dock (met de pogo pins). Iemand enig idee wat het probleem kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-10 20:35
Paul-G schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 13:25:
Mijn Nexusje is nu ongeveer 2 jaar oud, en tot nu toe geen echte problemen gehad.
Alleen nu begint mij op te vallen dat wanneer in mijn telefoon in landscape modus heb en ik bekijk een webpagina of een filmpje met een wat lichtere kleur, dat er aan de onderkant van mijn scherm waar normaal de onscreen knoppen zitten een lichte blauwe balk/waas zit.
Volgens mij komt dat doordat het scherm gewoon aan het slijten is en de pixels daar een beetje gammel zijn geworden. ;(
Heeft iemand anders dit ook? Het is me pas de laatste tijd op gaan vallen, het is niet direct hinderlijk maar toch wel enigszins jammer.

ik zal proberen er een foto van te maken
Ik heb er ook last van (16 maand oude Nexus) bij het kijken van youtube, waar de navigatiebalk zit zijn de kleuren wat helderder dan de rest. Amoled slijtage kan je weinig aan doen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik had vandaag opeens heel erg veel moeite om een GPS-fix te krijgen. Dat heeft denk ik wel een minuut of tien geduurd! En toen ie hem had, was ie erg instabiel.

Wat zou dat kunnen zijn? Ik had wel gewoon internet en wifi etc. Een reboot mocht in eerste instantie niet helpen. Ik heb net thuis de batterij er nog even uitgehaald, maar daarna nog niet getest. Kijken hoe het morgen gaat.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Room42 schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 00:28:
Ik had vandaag opeens heel erg veel moeite om een GPS-fix te krijgen. Dat heeft denk ik wel een minuut of tien geduurd! En toen ie hem had, was ie erg instabiel.

Wat zou dat kunnen zijn? Ik had wel gewoon internet en wifi etc. Een reboot mocht in eerste instantie niet helpen. Ik heb net thuis de batterij er nog even uitgehaald, maar daarna nog niet getest. Kijken hoe het morgen gaat.
Geen idee, maar ik had er gisteren ook last van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-07 14:07
Room42 schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 00:28:
Net terug van vakantie waar ik My Tracks vrijwel continu gebruikt heb in een gebied zonder 2G/3G dekking.
Soms kon een GPS fix wat langer duren (tot ca. 3 minuten), maar langer heb ik niet meegemaakt.

Een keer een half uur op een GPS fix moeten wachten. Daar bleek echter de GoogleLocationService niet meer te draaien (waarschijnlijk gestopt vanwege geheugengebrek tijdens intensief browsen). Nadat ik Google Maps had gestart had ik binnen enkele seconden een fix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01-10 22:32
Over geheugengebrek gesproken. Valt mij wel op dat ik echt continue aan het maximale van mijn RAM zit. Kan zijn omdat ik een custom ROM en kernel draai, maar je zou verwachten dat dit juist de andere kant op werkt. Het is zo erg dat af en toe mijn muziek gewoon uit gaat omdat ik een app opstart die kennelijk niet naast soundcloud kan draaien. Dacht dat 1GB ram prima voldoende was, maar kennelijk moet je tegenwoordig al meer hebben. Toch wel de belangrijkste reden waarom ik mijn GN in december in ga wisselen denk ik!

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-10 22:03
Stephan4kant schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 23:24:
Mijn vriendin hebben allebei een Nexus. Sindskort laadt de telefoon van m'n vriendin niet meer op. We hebben batterijen uitgewisseld, maar het probleem bij haar blijft: het zit dus niet in de batterij. Het zit echter ook niet in de USB-poort, aangezien hij ook niet oplaadt in mijn dock (met de pogo pins). Iemand enig idee wat het probleem kan zijn?
het probleem kan zijn dat haar usb poort ligt beschadigd is. wanneer je met een pinnetje het lange stuk iets omhoog duwt kan hij weer gaan laden.

zelf had ik dit probleem ook en na het omhoog duwen ging het weer weg.
sindsdien nog 1x last van gehad, weer wat omhoog geduwd en het probleem verdween weer.
het schijnt een bekend probleem te zijn met deze toestellen.

wanneer het een softwarematig probleem is, zal een wipe altijd moeten helpen en volgens mij is dit het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
dimocash schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 14:55:
[...]

het probleem kan zijn dat haar usb poort ligt beschadigd is. wanneer je met een pinnetje het lange stuk iets omhoog duwt kan hij weer gaan laden.

zelf had ik dit probleem ook en na het omhoog duwen ging het weer weg.
sindsdien nog 1x last van gehad, weer wat omhoog geduwd en het probleem verdween weer.
het schijnt een bekend probleem te zijn met deze toestellen.

wanneer het een softwarematig probleem is, zal een wipe altijd moeten helpen en volgens mij is dit het niet.
Ahum
Het zit echter ook niet in de USB-poort, aangezien hij ook niet oplaadt in mijn dock (met de pogo pins).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-10 22:03
las daar ff overheen, my bad

dan zou een full wipe het probleem moeten verhelpen, anders terug naar de leverancier

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij zit het usb poortje en de pogo pins op hetzelfde printje.. Ik heb hetzelfde en is netjes onder garantie vervangen.
laden in pogo dock werkte bij mij dus ook niet meer.
Verder last van allerlei vormen van ghost charging (laad icoontje nog steed zichtbaar na uitpluggen) en dat ging van kwaad tot erger tot helemaal niks meer op de USB.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Maardiweb schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 14:20:
Over geheugengebrek gesproken. Valt mij wel op dat ik echt continue aan het maximale van mijn RAM zit. Kan zijn omdat ik een custom ROM en kernel draai, maar je zou verwachten dat dit juist de andere kant op werkt. Het is zo erg dat af en toe mijn muziek gewoon uit gaat omdat ik een app opstart die kennelijk niet naast soundcloud kan draaien. Dacht dat 1GB ram prima voldoende was, maar kennelijk moet je tegenwoordig al meer hebben. Toch wel de belangrijkste reden waarom ik mijn GN in december in ga wisselen denk ik!
Dit merk ik ook. Maar volgens mij is dit erger geworden sinds Android 4.2. Lijkt alsof deze niet echt geoptimaliseerd is voor de Galaxy Nexus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
Heb voor de zekerheid een full whipe gedaan, maar had geen effect. Morgen maar even kijken of ik hem terug kan sturen. Ik zag dat er een Samsung Premium Service Point in de Bijenkorf zit, iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4x
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-09 11:10

M4x

jelmervos schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 21:35:
[...]

Dit merk ik ook. Maar volgens mij is dit erger geworden sinds Android 4.2. Lijkt alsof deze niet echt geoptimaliseerd is voor de Galaxy Nexus.
Same here, ik heb de indruk dat de Galaxy Nexus sinds de laatste Google IO wat trager is geworden en meer last heeft van geheugentekort, Google's app updates worden alleen maar zwaarder denk ik?

Greenify lijkt wel goed te helpen: Google Play: Greenify *ROOT: Renew my Phone Heb Facebook en Google Chrome ingesteld dat ze in hibernate gaan als ik ze niet gebruik. Via Titanium Backup ook de Google+ en Play Music app gefreezed, dat lijkt al een heel stuk te schelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-10 20:14
Hoeveel geheugen heeft men hier eigenlijk gemiddeld vrij? Bij mij is dat gemiddeld zo'n 100MB, waar dan 600MB in gebruik is (al mis ik dan nog zo'n 300MB?).
Het concept van geheugen is onder andere natuurlijk dat het er voor zorgt dat applicaties die in het geheugen staan snel geladen kunnen worden. Echter als er geen geheugen meer beschikbaar is zullen er dus applicaties afgesloten moeten worden door Android om geheugen vrij te maken.
Vooral Chrome vreet echt geheugen, waardoor je hele telefoon bij alles wat je doet tergend traag wordt. Toch maar weer terug naar de native browser al zitten daar weer een aantal vervelende bugs in (zoals het niet kunnen selecteren van de diverse categorieen en zoekopties bij de Google website, bij het selecteren wordt direct de optie daaronder geselecteerd, vb. als ik "meer" selecteer wordt direct de daarna onderliggende optie "maps" geladen en als je bij zoekhulpmiddelen de taal wil selecteren wordt direct de onderliggende link van het huidige zoekresultaat geladen).

[ Voor 5% gewijzigd door Laguna op 28-06-2013 12:14 ]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
Stephan4kant schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 21:42:
[...]

Heb voor de zekerheid een full whipe gedaan, maar had geen effect. Morgen maar even kijken of ik hem terug kan sturen. Ik zag dat er een Samsung Premium Service Point in de Bijenkorf zit, iemand daar ervaring mee?
Update: printplaatje vervangen bij een erkend reparatiecentrum. Probleem opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Ik heb nu 500MB in gebruik, 200MB vrij. Herken het geheugenprobleem dan ook niet zo. En gebruik gewoon facebook e.d..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

bigfoot1942 schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 14:53:
Ik heb nu 500MB in gebruik, 200MB vrij. Herken het geheugenprobleem dan ook niet zo. En gebruik gewoon facebook e.d..
Ik weet niet hoe hoog je uptime is, maar pas na een aantal dagen up wordt het problematisch. Je komt dan onder de 100MB vrij. Apps worden dan veel sneller uit het geheugen gegooid, ik merk dit vooral met Ingress en Hangouts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-10 19:46

CodeIT

Code IT

Ik had ook snelheidsproblemen onder 4.2.1. Het bleek bij mij om de volgende bug te gaan: https://code.google.com/p/android/issues/detail?id=40961
De waardes aanpassen in build.prop werkt goed. Ik merk vooral verschil met het gebruik van Chrome.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

CodeIT schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 15:29:
Ik had ook snelheidsproblemen onder 4.2.1. Het bleek bij mij om de volgende bug te gaan: https://code.google.com/p/android/issues/detail?id=40961
De waardes aanpassen in build.prop werkt goed. Ik merk vooral verschil met het gebruik van Chrome.
Dit is in CM (die ik gebruik) al gecorrigeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Interessant, en een beetje een lompe fout van Google zeg. Heb het aangepast en ben erg benieuwd naar de resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
NmR schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 09:44:
Ik heb em nog niet binnen. Zonder credit card duurt het allemaal wat langer. Zal doorgeven wanneer het scherm binnen is en of het allemaal lukt.

-update-

Het is gelukt! :*)
Het was even een gedoe om alle restanten van het scherm eraf te krijgen, het versplinterde compleet.
Het verwarmen van de lijm, of eigenlijk de dubbelzijdige tape, ging prima met een haarföhn.

Ik ben er weer blij mee!
DrNizeGuy nogmaals bedankt voor de tip van het scherm op ebay! Nu werk mijn Nexusje weer prima voor een mooie prijs van €95,-

Mvg,
Niels
In mijn scherm zit sinds gisteren een mooie barst over de volle breedte (hij viel plat op het scherm op een tegelvloer :X). Aangezien ik twee linkse handen heb de vraag: denk je dat een onhandig persoon dit zelf kan vervangen?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paazei
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02:01
Zojuist even aangepast en nu 300 mb vrij, het taskswitchen gaat veel soepeler als voorheen, zoals het hoort.
Wat ik toch raar vind is dat voorheen ook 100 mb vrij was, dat lijkt me genoeg om de dingen te kunnen wisselen die toch al in het geheugen staan, maar dat werkt om een of andere reden dus niet zo.

Algoed, ik ben heel blij dat het weer instantly switcht tussen homescreen en apps, bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NmR

NmR

pven schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 20:15:
[...]

In mijn scherm zit sinds gisteren een mooie barst over de volle breedte (hij viel plat op het scherm op een tegelvloer :X). Aangezien ik twee linkse handen heb de vraag: denk je dat een onhandig persoon dit zelf kan vervangen?
Balen zeg! Ik ben ook niet de handigste Harry, maar na het kijken van de eerder geposte filmpjes leek het mij toch redelijk goed te doen en dat was het ook. Het vervelendste is het oude scherm losmaken van het frame, maar dat is een kwestie van goed verwarmen (haar- of verfföhn) en pellen maar.
Onder het oude scherm zit het dubbelzijdige tape over de hele breedte van het scherm. Vervelend klusje omdat het echt goed plakt, maar omdat het al stuk is is er geen reden om dit voorzichtig te hoeven doen.
Fool proof zou je kunnen zeggen. (Tip: doe een bril op voor eventueel opspringende glassplinters).

De telefoon uit en in elkaar zetten is echt een kwestie van 7 schroefjes, 3 connectoren en de antenne eruit wippen. Ik was er al met al een klein uurtje mee bezig, mede omdat toen ik em weer in elkaar had zag dat de volumeknoppen eruit waren gevallen en er daarna achter kwam dat ik vergeten was de nieuwe dubbelzijdige tape achter het nieuwe scherm te plakken 8)7

Mijn advies is, kijk de filmpjes eens helemaal af en beslis dan of je het zelf aandurft of het liever uit handen geeft.

Je zou natuurlijk ook het scherm kunnen bestellen en langs een reparatie zaakje kunnen gaan, misschien dat dat scheelt in de kosten (wellicht eerst informeren bij de desbetreffende zaak).

Mocht je vragen nog hebben dan hoor ik het graag.

Ps.
Is je scherm stuk of alleen je glas? Dat ziet er namelijk een hoop lastiger uit om zelf te doen.
Samsung nexus glass repair i9250 part 1
Samsung nexus glass repair i9250 part 2
Samsung Nexus glass replacement follow up

[ Voor 11% gewijzigd door NmR op 29-06-2013 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
mn n4 loopt af en toe vast zoms bij het nemen van fotos of het bekijken van een webpagina.
soms 2 keer op een avond soms de hele week niet
beeld word zwart en reageert nergens meer op alleen nog de aan knop 10 seconden vasthouden zodat ie reboot
meer mensen die dit probleem hebben? mn vorige tel een samsung ace liep nooit vast vreemd.

edit niet helemaal het juiste topic zie ik :P

[ Voor 6% gewijzigd door Goofy1978 op 29-06-2013 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prev
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 02-10 10:37
Sinds een aantal dagen laadt mijn Galaxy Nexus niet meer op als ik hem aan de oplader doe. Wanneer ik de Galaxy Nexus aan mijn Macbook Pro aansluit laadt hij wel op. Echter wordt de telefoon niet herkend en kunnen er dus geen bestanden op worden gezet.

Zijn er hier tweakers aanwezig die dit zelf ook hebben meegemaakt en hiervoor een bevredigende oplossing hebben gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
Ik zou even gaan spelen met de kabels. Of je oplader is kapot, of je kabel is niet helemaal lekker. Probeer eens een andere kabel in je macbook, werkt dat wel? En kon je eerst wel bestanden overzetten via je macbook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prev
Maardiweb schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 17:55:
Ik zou even gaan spelen met de kabels. Of je oplader is kapot, of je kabel is niet helemaal lekker. Probeer eens een andere kabel in je macbook, werkt dat wel? En kon je eerst wel bestanden overzetten via je macbook?
Ja ik heb verschillende opladers/kabels gebruikt, dit maakt geen verschil. En de oplader laadt wel een andere telefoon en m'n Nexus 7 op. Dus het ligt niet aan de opladers of kabels.
Eerst kon ik inderdaad wel bestanden overzetten via m'n Macbook.

Hard reset proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Of je USB-socket is gaar. Meerdere mensen in dit topic (waaronder ik) hebben daar last van gehad.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
NmR schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 11:39:
[...]

Balen zeg! Ik ben ook niet de handigste Harry, maar na het kijken van de eerder geposte filmpjes leek het mij toch redelijk goed te doen en dat was het ook. Het vervelendste is het oude scherm losmaken van het frame, maar dat is een kwestie van goed verwarmen (haar- of verfföhn) en pellen maar.
Onder het oude scherm zit het dubbelzijdige tape over de hele breedte van het scherm. Vervelend klusje omdat het echt goed plakt, maar omdat het al stuk is is er geen reden om dit voorzichtig te hoeven doen.
Fool proof zou je kunnen zeggen. (Tip: doe een bril op voor eventueel opspringende glassplinters).

De telefoon uit en in elkaar zetten is echt een kwestie van 7 schroefjes, 3 connectoren en de antenne eruit wippen. Ik was er al met al een klein uurtje mee bezig, mede omdat toen ik em weer in elkaar had zag dat de volumeknoppen eruit waren gevallen en er daarna achter kwam dat ik vergeten was de nieuwe dubbelzijdige tape achter het nieuwe scherm te plakken 8)7

Mijn advies is, kijk de filmpjes eens helemaal af en beslis dan of je het zelf aandurft of het liever uit handen geeft.

Je zou natuurlijk ook het scherm kunnen bestellen en langs een reparatie zaakje kunnen gaan, misschien dat dat scheelt in de kosten (wellicht eerst informeren bij de desbetreffende zaak).

Mocht je vragen nog hebben dan hoor ik het graag.

Ps.
Is je scherm stuk of alleen je glas? Dat ziet er namelijk een hoop lastiger uit om zelf te doen.
Samsung nexus glass repair i9250 part 1
Samsung nexus glass repair i9250 part 2
Samsung Nexus glass replacement follow up
Dank voor alle info! Ik heb het allemaal bekeken en besloten om het door iemand anders te laten doen (die er wat handiger mee is, en maar een paar tientjes vraagt).

Het gaat overigens om een barst in het glas, welke aan de buitenkant voelbaar is als je er met je nagel overheen gaat. Heb ik dan nog steeds dit item op eBay nodig of moet ik dan naar iets anders zoeken?

Nee dus: het glas kan los worden vervangen, eens kijken of die persoon dat ook kan/wil doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Laatst online: 09:59
Ja je kan het glas ook alleen vervangen, hierr alleen zit dit volgens mij gelijmd op de rest van het scherm. De kans dat je de rest van het scherm beschadigd schijnt vrij groot te zijn.

[edit]
op deze video ziet het er wel eenvoudig uit.

[ Voor 12% gewijzigd door DrNizeGuy op 04-07-2013 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Voor mjn beeld: bij dat LCD-scherm op eBay zit het glas er dus gewoon al op? Ik haal het niet helemaal uit de beschrijving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Laatst online: 09:59
Die van $118,- is een compleet scherm, die van $18,99 is alleen de bovenste glaslaag (waar je dus op drukt, die waarschijnlijk alleen kapot is bij jou). Die digitizer (van $18.99) zit dus ook op het gehele scherm van $118

Want je scherm doet het verder nog wel? er zit alleen een barst in?

Wat ik dan zou doen is om eerst proberen die bovenste laag eraf proberen te krijgen. Als dat lukt bestel je alleen die digitizer. Breekt je scherm of beschadig je die dan kan je alsnog een compleet scherm bestellen.

[ Voor 39% gewijzigd door DrNizeGuy op 04-07-2013 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre21
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-03 23:32

Andre21

Inmiddels 39....

Ik heb last van het volgende: Mijn widgets lopen na verloop van tijd (een uurtje ongeveer) vast ofwel ze vernieuwen niet meer.
Ik moet dan het toestel opnieuw starten, of het process Launcher stoppen.

Ik heb zelf het idee dat dit sinds de update naar 4.2.2 is.

iemand een idee?

Blender....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
DrNizeGuy schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 12:48:
Die van $118,- is een compleet scherm, die van $18,99 is alleen de bovenste glaslaag (waar je dus op drukt, die waarschijnlijk alleen kapot is bij jou). Die digitizer (van $18.99) zit dus ook op het gehele scherm van $118

Want je scherm doet het verder nog wel? er zit alleen een barst in?

Wat ik dan zou doen is om eerst proberen die bovenste laag eraf proberen te krijgen. Als dat lukt bestel je alleen die digitizer. Breekt je scherm of beschadig je die dan kan je alsnog een compleet scherm bestellen.
Uit ervaring kan ik je vertellen dat je dat maar beter kunt laten.
De "glas" laag is gelijmd op de digitizer, ookal zou je die er goed af krijgen, dan krijg je nooit de nieuwe er mooi opgeplakt zonder stofjes of luchtbelletjes.
Ik was ooit eigenwijs en wilde dit proberen met mijn ipod touch, uiteindelijk na uren geklooi toch maar een nieuw scherm besteld

Bespaar jezelf een hoop tijd en moeite, en bestel gewoon een compleet scherm.

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prev
Prev schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 21:25:
[...]

Ja ik heb verschillende opladers/kabels gebruikt, dit maakt geen verschil. En de oplader laadt wel een andere telefoon en m'n Nexus 7 op. Dus het ligt niet aan de opladers of kabels.
Eerst kon ik inderdaad wel bestanden overzetten via m'n Macbook.

Hard reset proberen?
Ik heb sinds mijn laatste post geen poging meer ondernomen om het oplaadprobleem te verhelpen. Laad ik vanochtend mijn telefoon op aan m'n MacBook, wordt de Nexus weer herkend. En hij laadt ook nog op via de oplader. Kortom, ik heb geen actie ondernomen en het probleem is verholpen. Misschien is 'wat' geduld hebben dus ook een oplossing.

Enfin, is dat ook weer bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Prev schreef op maandag 15 juli 2013 @ 23:20:
[...]

Ik heb sinds mijn laatste post geen poging meer ondernomen om het oplaadprobleem te verhelpen. Laad ik vanochtend mijn telefoon op aan m'n MacBook, wordt de Nexus weer herkend. En hij laadt ook nog op via de oplader. Kortom, ik heb geen actie ondernomen en het probleem is verholpen. Misschien is 'wat' geduld hebben dus ook een oplossing.

Hou er rekening mee dat het weer terug komt een dan niet meer weggaat...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijmen
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-07 13:16
Stephan4kant schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 12:15:
[...]

Update: printplaatje vervangen bij een erkend reparatiecentrum. Probleem opgelost!
Hoeveel heb je er voor moeten betalen? Zelfde probleem hier..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 02-10 21:37
Prev schreef op maandag 15 juli 2013 @ 23:20:
[...]

Het probleem zal waarschijnlijk weer terugkomen. De usb-poort flex kabel is echter best eenvoudig te vervangen. Heb ik ook gedaan en sindsdien doet hij het weer super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Laatst online: 02-10 20:14
cordonbleu schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 01:18:
[...]

Het probleem zal waarschijnlijk weer terugkomen. De usb-poort flex kabel is echter best eenvoudig te vervangen. Heb ik ook gedaan en sindsdien doet hij het weer super.
En wie zegt dat het probleem dan niet terugkomt? ;)

Een jaar geleden ook een tijdje last van gehad en probleem was toen ook spontaan weer verdwenen. Tot afgelopen weekend geen last meer van gehad. Alleen iets raars toen ie leeg was en aan de lader lag, toen ik na ruim een uur keek stond de accu nog steeds op 1% en zodra ik de kabel eruit haalde bleef het laadicoon actief. Vervolgens een battery pull gedaan en na opstarten stond de accu op 80% en was alles weer normaal.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 02-10 21:37
Misschien kan het zowel een software- als hardwareprobleem zijn. Bij mij was het dus duidelijk een hardwareprobleem. Misschien is het bij jou software. Bij mij heeft het iig geholpen de usb poort te vervangen. En als ik weer last heb van het probleem vervang ik hem gewoon weer. Zo'n flex kabeltje kost niet de kop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
Wie heeft hier de laatste Android versie 4.2.2 voor de Galaxy Nexus draaien?
Zitten hier nog bugs in die er in 4.1.2 niet inzaten? Zit je te twijfelen om weer te downgraden?
Ik wil eigenlijk wel gewoon de nieuwste versie en ik stel het al maanden uit. Ik vraag me gewoon af of ik er niet al te veel op achteruit ga.

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphylee
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-09-2023

murphylee

MurphyLee#2626

rickiii schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 16:04:
Zitten hier nog bugs in die er in 4.1.2 niet inzaten?
Gefelicitaart :)

Ik denk dat merendeels van de tweakers hier 4.2.2 heeft draaien en niet iedereen is daar tevreden mee. (Zoals je zelf al aan geeft) mede door de imo idiote lockscreen widgets die niets toevoegen en quick settings waar geen logica in zit.
Qua snelheid heb ik niets te klagen.. draai dan ook een custom rom die getweakt is.

Ik zou gewoon nog een maandje wachten op Android 4.3 en dan pas upgraden. (Geruchten gaan dat 24 juli Android 4.3 wordt aankondigt... denk dat je daar vandaag over heen heb gelezen anders zou je er wel naar verwijzen in je post) :)

I bad beat my meat by busting my nuts!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
;)
murphylee schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 16:52:
[...]

Gefelicitaart :)

Ik denk dat merendeels van de tweakers hier 4.2.2 heeft draaien en niet iedereen is daar tevreden mee. (Zoals je zelf al aan geeft) mede door de imo idiote lockscreen widgets die niets toevoegen en quick settings waar geen logica in zit.
Qua snelheid heb ik niets te klagen.. draai dan ook een custom rom die getweakt is.

Ik zou gewoon nog een maandje wachten op Android 4.3 en dan pas upgraden. (Geruchten gaan dat 24 juli Android 4.3 wordt aankondigt... denk dat je daar vandaag over heen heb gelezen anders zou je er wel naar verwijzen in je post) :)
Precies wat ik wilde zeggen, custom 4.2.2 is prima, maar stock is matig..
4.3 wordt hopelijk weer een goede update

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
rickiii schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 16:04:
Zitten hier nog bugs in die er in 4.1.2 niet inzaten? Zit je te twijfelen om weer te downgraden?
Ik wil eigenlijk wel gewoon de nieuwste versie en ik stel het al maanden uit. Ik vraag me gewoon af of ik er niet al te veel op achteruit ga.
Ik heb net zoals jij heel lang gewacht; ik zat op 4.1.2 stock tot een week of twee geleden. Ik had slechte verhalen gehoord, en was ook gewoon te lui. Toen ben ik toch maar naar 4.2.2 gegaan; ik had nog nooit een custom ROM geprobeerd, dus wilde nu Paranoid Android wel eens proberen, maar was niet helemaal blij met bepaalde kleine veranderingetjes. Werkte verder uitstekend, leek wel sneller dan stock 4.1.2, maar zal eerder komen doordat ik minder programma's had geïnstalleerd. Kort daarop ben ik toen naar Cyanogen gegaan, waar ik voorlopig bij blijf: het werkt uitstekend, zit dicht bij stock, alleen zijn er wat extra instellingen die me wel bevallen. Ik weet niet of dat bij Cyanogen hoort of bij 4.2.2 in het algemeen, maar vooral het "mark as read" knopje in de notificatie van een SMS bevalt me wel, en de afwezigheid van allerlei Google-crap zoals Google+ en Google Movies en een hele hoop meer. Als ik jou was zou ik het gewoon doen, het is gemakkelijk en veel minder gedoe dan je je voorstelt.

Als je nog niet geroot bent, zou ik dat sowieso nu doen: dan kun je allerlei coole applicaties en andere dingen doen. En als je privacy je lief is is het sowieso een goed idee om Xprivacy te installeren (volg wel de installatie-instructies volledig): dan kun je per applicatie bepalen welke permissies hij mag gebruiken. Gebruik daarbij ook AFWall+ om per applicatie te bepalen of hij internet mag gebruiken via Wifi, via 3G, roaming, en/of VPN, dan heb je volledige controle. En met Greenify ben je helemaal compleet: dan kun je bepalen welke programma's in de achtergrond mogen draaien. Alleen programma's die berichten moeten ontvangen of in de achtergrond moeten updaten (zoals widgets) hebben dat nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-05 19:52
Even mijn ervaringen delen als leek in de wereld van rooten en custom ROM's.

Mijn abonnement loopt bijna af en ik was van plan om nog een jaartje verder te gaan met mijn Gnex op een simonly. Echter de telefoon was afgelopen weken zo tergend traag geworden, dat ik begon te twijfelen of ik niet nu al naar een nieuwe telefoon moest gaan. Gisteren heb ik in een wilde bui maar besloten om een custom ROM te installeren. Ik wist wel ongeveer hoe het moest (door filmpjes die ik een jaar terug had gekeken), maar ik had er verder 0 ervaring mee.

Na het half kijken van een youtube filmpje, heb ik de toolkit gedownload en ben ik gewoon begonnen (slim, ik weet het..). Gelukkig is het echt zo simpel dat iedereen het kan. Gewoon de instructies van de toolkit volgen en je hebt binnen no-time root en een recovery mod geinstalleerd. Zonder verder precies te weten hoe je ROM's moet flashen, heb ik MIUI gedownload en geflashed. Dit werkte niet omdat ik de cache etc niet gewist had. Bij de 2e poging werkte het wel en draaide ik binnen een kleine 45 minuten vanaf stock android een custom ROM.

Miui ziet er leuk uit, maar is voor mij nog een beetje te quirky. Vervolgens heb ik de laatste stable versie van CM binnen gehaald en die wilde ik gaan flashen. Toen ging het mis..

Eigenwijs dat ik ben, begon ik in TWRP met het wissen van de cache etc, maar toen zag ik ook "format" staan. Ondanks de waarschuwingen heb ik format toch maar gebruikt, om er achter te komen dat ik geen OS meer had |:( Vervolgens had ik geen idee hoe ik een nieuwe ROM op de telefoon moest krijgen. Gelukkig ben ik niet de enige idioot met een Gnex en XDA bood uitkomst. Na een paar uur kloten, veel lezen en dingen proberen die niet werken, kwam ik er achter dat het gelukkig niet heel moeilijk was om mijn telefoon weer aan de praat te krijgen. De Gnex is gelukkig echt zo goed als 'unbrickable'.

Ik moest uiteindelijk wat drivers in windows installeren om te zorgen dat mijn pc de telefoon weer herkende en vervolgens heb ik met platform-tools een cmd prompt gebruikt om CM naar de telefoon te pushen via ADB (als ik dat zo goed zeg). Dat werkte gelukkig allemaal goed en CM kon geflashed worden. Na een reboot werkte de telefoon weer. *O*

CM draait echt perfect en is echt een toevoeging op stock android dankzij kleine aanpassingen. Kortom de telefoon voelt weer als nieuw! Bijkomend voordeel van dit alles is dat ik nu wel veel beter begrijp hoe het allemaal werkt voor volgende keren. Uiteindelijk leer je vrij weinig van blind een instructie guide volgen, maar leer je veel meer van wat trial en error.

Samenvatting en conclusie:

- rooten en flashen is echt een fluitje van een cent (maar lees je iets beter in dan ik heb gedaan)
- ga niet zomaar in de recovery pielen met dingen die je niet begrijpt
- de Gnex is echt onbrickbaar!

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
Lees ook hier nog meer ervaringen over custom ROM's: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1485645

Ik gebruik zelf AOKP als ROM. Heb heel veel geprobeerd maar komt altijd weer terug op AOKP. Ik denk dat je AOKP ook wel goed kan vergelijken met CM. Lijkt op stock, maar met een aantal zeer handige toevoegingen die je echt niet meer kan missen als je er een weekje mee gewerkt hebt.

Over traagheid trouwens: Een paar pagina's terug staat een stukje over de grootte van de dalvik cache in 4.2.2, die bij de GN en bij de N7 niet helemaal de goede grootte heeft. Als je geroot bent kan je dit met een appje (pimp my rom) heel makkelijk aanpassen en het effect op je telefoon is erg duidelijk zichtbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
Maardiweb schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 09:49:
Lees ook hier nog meer ervaringen over custom ROM's: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1485645

Ik gebruik zelf AOKP als ROM. Heb heel veel geprobeerd maar komt altijd weer terug op AOKP. Ik denk dat je AOKP ook wel goed kan vergelijken met CM. Lijkt op stock, maar met een aantal zeer handige toevoegingen die je echt niet meer kan missen als je er een weekje mee gewerkt hebt.

Over traagheid trouwens: Een paar pagina's terug staat een stukje over de grootte van de dalvik cache in 4.2.2, die bij de GN en bij de N7 niet helemaal de goede grootte heeft. Als je geroot bent kan je dit met een appje (pimp my rom) heel makkelijk aanpassen en het effect op je telefoon is erg duidelijk zichtbaar :)
Bedankt! Ik had het topic wel al gevonden, maar gisteren van te voren niet gekeken. Ik las inderdaad net over de bug in stock. Gelukkig is die in CM er al uit gehaald. Ik wil nu wel een beetje voorkomen dat ik in een cyclus kom waarbij ik alleen verschillende roms aan het flashen ben en nooit ergens tevreden mee ben, zoals veel mensen waarschijnlijk wel herkennen. Mods installeren/uitproberen kan behoorlijk verslavend zijn heb ik zelf ook wel gemerkt. Maar goed AOKP zal ik wel even bekijken :+

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
Je kan met die Google Play: Pimp My Rom (Beta) het altijd even checken, want ik dacht dat ze bij AOKP die bug er ook al uit hadden gehaald, maar dat was slechts deels gebeurd ;)

Verder heeft AOKP volgens mij nét een tikkeltje meer extra opties, zoals bijvoorbeeld een eigen permissies manager zodat je Xprivacy of LTE security manager niet nodig hebt. Durf dit alleen niet met 100% zekerheid te zeggen want het is een redelijke tijd geleden dat ik CM heb geprobeerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
Maardiweb schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 11:35:
Je kan met die Google Play: Pimp My Rom (Beta) het altijd even checken, want ik dacht dat ze bij AOKP die bug er ook al uit hadden gehaald, maar dat was slechts deels gebeurd ;)

Verder heeft AOKP volgens mij nét een tikkeltje meer extra opties, zoals bijvoorbeeld een eigen permissies manager zodat je Xprivacy of LTE security manager niet nodig hebt. Durf dit alleen niet met 100% zekerheid te zeggen want het is een redelijke tijd geleden dat ik CM heb geprobeerd :)
Hoe werkt die permissie-manager dan in AOKP? Werkt hij net zo goed als Xprivacy? Xprivacy kan superveel permissies blocken, en ook spoofen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In aokp kan je per app alle permissies zien en deze per stuk aan of uitvinken, meer niet.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
Okee, dan klinkt Xprivacy een stuk beter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
Wat voegt dat toe dan? Ik heb wel eens naar xprivacy gekeken maar volgens mij moet je dan in je ROM gaan kutten toch? Het is althans net wat gecompliceerder dan alleen iets installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
Maardiweb schreef op zondag 21 juli 2013 @ 12:01:
Wat voegt dat toe dan? Ik heb wel eens naar xprivacy gekeken maar volgens mij moet je dan in je ROM gaan kutten toch? Het is althans net wat gecompliceerder dan alleen iets installeren?
Nee, dat is waarschijnlijk Pdroid. Xprivacy werkt op bijna alle ROM's behalve MIUI, op basis van het Xposed-framework (vandaar de X), en is relatief simpel te installeren:

1. Installeer de Xposed-installer versie 2.14: gewoon de APK downloaden van de thread op XDA Developers en uitvoeren op je telefoon.
2. Open de Xposed-installer (applicatie) op je telefoon en druk op "installeren".
3. Installeer Xprivacy uit de Play Store.
4. Download de juiste versie van de "Xposed fix" (een ZIP) van de Xprivacy-thread of van Github en flash hem in Recovery.

Dat is het. Lees wel de installatie-handleiding van Xprivacy, om zeker te weten dat je het goed doet. https://github.com/M66B/XPrivacy

Wat betreft de voordelen: Xprivacy heeft heel veel permissies die je kunt blokkeren, waarschijnlijk meer dan AOKP. Je kunt ook gegevens spoofen, zoals je locatie, je IMEI-nummer, je MAC-adres, je land, je Android-ID, en nog meer. Verder kan hij ook b.v. ervoor zorgen dat applicaties niet je locatie kunnen achterhalen door die op te vragen uit de Google Framework Services, die je nodig hebt voor Google Maps. Je kunt ook zien of een applicatie bepaalde gegevens daadwerkelijk heeft opgevraagd. Verder is de (NL) developer, Marcel, elke dag weer bezig met het verbeteren van de applicatie, echt heel fijn (zie de thread op XDA).

Het enige nadeel is dat de interface nog wat onoverzichtelijk is, ook omdat er constant aan gewerkt wordt: alles werkt, alleen duurt het even voordat je begrijpt wat alle knopjes doen. Daarnaast is het niet altijd duidelijk wat een bepaalde categorie doet, zoals "network" tegenover "internet", en vooral de namen van sommige permissies in die categorieën zijn cryptisch.

Drie beginnerstips:
- In de lijst met applicaties druk je op het icoon van een applicatie om alle permissies van die applicatie te bekijken.
- Een vinkje zetten in een hokje betekent meestal "deze permissie moet door Xprivacy geblokkeerd/gespooft worden".
- Druk ook eens op de icoontjes met "!" en "?" voor wat uitleg.

Afbeeldingslocatie: http://apktablet.com/wp-content/uploads/2013/07/11425-Xprivacy_Pro_Apk_1.5_No_Unlock_Key_Android-0-250x250.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds zaterdag in bezit van de Nexus 4. Echter 1 probleem. Zodra ik een telefoongesprek accepteer wanneer ik gebeld wordt, of bij wegbellen, valt mijn beeldscherm uit en zie ik dus de caller ID niet meer. Kan daarna dus ook geen gesprek meer beeindigen of via luidspreker bellen. Heeft dit met de instellingen te maken of een software probleem. Wie kan mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 juli 2013 @ 15:19:
Sinds zaterdag in bezit van de Nexus 4. Echter 1 probleem. Zodra ik een telefoongesprek accepteer wanneer ik gebeld wordt, of bij wegbellen, valt mijn beeldscherm uit en zie ik dus de caller ID niet meer. Kan daarna dus ook geen gesprek meer beeindigen of via luidspreker bellen. Heeft dit met de instellingen te maken of een software probleem. Wie kan mij helpen?
Je zit in het verkeerde topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
Verwijderd schreef op maandag 22 juli 2013 @ 15:19:
Inderdaad, dit is het Galaxy Nexus forum en niet het Nexus 4 forum.

ps. Het antwoord kun je hier vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie747
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15-12-2020
Paul-G schreef op woensdag 05 september 2012 @ 12:06:
Wat me opviel toen ik nog eens de specs van m'n GNEX doorlas, zag ik bij bijzonderheden barometer staan. Weet iemand of die goed werkt of is het gewoon een leuke gimmick?
Ik kom net terug van vakantie uit Zwitserland, de app Barometer+ heeft ook een hoogtemeter en die werkt tot mijn verbazing uitstekend. Je moet hem wel steeds ijken omdat de luchtdruk steeds veranderd (mooi weer, slecht weer). Maar stel je bent op een punt in de bergen waar de hoogte aangegeven staat, dan kun je de app ijken op die hoogte. Ga je dan vervolgens een wandeling maken dat klopt het heel aardig, ik vermoed plus/min 5 m. Maar misschen zelfs nauwkeuriger want als je de telefoon vanaf de grond in de lucht steekt dan geeft deze 2 meter verschil aan! Nooit gedacht dat luchtdruk en hoogte zo nauwkeurig gerelateerd waren.
Ons vakantiehuis lag ergens halverwege de berg, we zijn op de top geweest en beneden bij het meer van Lugano. Die hoogtes kloppen dan steeds heel aardig met de officiele waardes.
Echt briljant weer deze feature van de Gnex! :) Voor de duidelijkheid: je hoeft geen internetverbinding te hebben, geen GPS aan te hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
Die barometer wordt gebruikt om sneller een GPS fix te krijgen maar hij schijnt idd los ook prima te werken. Gebruik hem zelf eigenlijk nooit, maar leuk om onboard te hebben haha. Heb wel zo'n app waarmee ik hem kan uitlezen als ik dat zou willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prev
cordonbleu schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 01:18:
[...]

Het is inderdaad weer teruggekomen, ik kan nu twee keer in de week 'normaal' opladen. Het vervangen van de USB-poort flexkabel is geen gek idee. Zal van het weekend eens kijken of ik handig genoeg ben om het zelf te kunnen vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:03

Vis

Zo.. 4.3 is uit, en ben benieuwd wanneer ik m binnenkrijg op m'n GN.
Beetje jammer dat Google niets aan de toch wel trieste batterijduur heeft gedaan waar mijn GN sinds Jelly Bean toch wel flink in achteruit is gegaan..

Iemand 4.3 al binnen?

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laserboy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-10 21:52
Nexus 4 schijnt met Android 4.3 de accuduur wel verbetert te zijn, hopelijk heeft dit ook enig effect op de Galaxy Nexus. Ook ik in afwachting van de Android 4.3 OTA-update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-10 20:35
laserboy schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 20:43:
Nexus 4 schijnt met Android 4.3 de accuduur wel verbetert te zijn, hopelijk heeft dit ook enig effect op de Galaxy Nexus. Ook ik in afwachting van de Android 4.3 OTA-update.
Factory Images zijn er al, 4.3 draait vlot op het eerste zicht (nu nog wat apps terguzetten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SumBeam
  • Laatst online: 03-10 15:21
Ik heb zelf net 4.3 op mijn device geflasht. Na anderhalf jaar dichtlopen van apps en nooit opnieuw instellen mocht ik wel weer eens met een schoon device beginnen. Was ik sowieso al van plan en dit was een mooi excuus om het meteen te doen :-)

Op 4.2.2 was mijn device echt ontzettend langzaam en de batterij hield het echt niet lang uit, niet zoals in het begin. Al weet ik niet of dit komt omdat de batterij 'op' begint te raken, device wordt gebruikt als ontwikkel-device namelijk.

4.3 voelt in ieder geval al wel lekker soepel aan. Nu druk bezig met apps installeren / settings terugzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:53
Ik hoop dat Google de "wifi-bug" met 4.3 wel opgelost heeft. Sinds 4.2 is wifi al brak in de zin dat push notificaties vertraagd aankomt wanneer het scherm uitstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NmR

NmR

Ik krijg em net binnen, dus ze rollen em al uit.

Hmm.. Er was een fout tijdens de installatie. Rood uitroepteken. Ik krijg nu ook de update niet meer binnen, dus nog op 4.2.2.
We zullen het wel zien.

[ Voor 61% gewijzigd door NmR op 25-07-2013 02:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
Amps schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 21:41:
Ik hoop dat Google de "wifi-bug" met 4.3 wel opgelost heeft. Sinds 4.2 is wifi al brak in de zin dat push notificaties vertraagd aankomt wanneer het scherm uitstaat.
Sinds 4.2? Ik had dat met Whatsapp altijd op 4.1.2, maar dat lijkt nu opgelost te zijn, zit nu op 4.2.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
Fijn.. Gisteren voor de zoveelste keer mijn telefoon laten vallen. Het is altijd goed gegaan, maar dit keer zit er een flinke barst onderin het scherm. Hij werkt nog helemaal prima, maar het ziet er natuurlijk niet fraai uit. Hij is al een paar keer vanaf de fiets op het asfalt gestuiterd, maar elke keer alleen een paar kleine krasjes aan de behuizing. Dit keer viel hij van de bank op het laminaat en dat was blijkbaar de druppel. Dikke pech dus, maar het moest er een keer van komen.. ;(

Nu ben ik aan het twijfelen. Laten maken kost me ongeveer 170 euro. Zelf het hele scherm fixen kost ongeveer 120$. Alleen het glas vervangen ongeveer 30$. Nou heb ik al wel gezien dat alleen het scherm vervangen niet echt een optie is. Tenminste niet voor iemand met mijn ervaring, gezien het risico om het LCD scherm te breken als je de glasplaat los probeert te krijgen. Het hele scherm vervangen zag er redelijk pittig uit, maar dat moet wel lukken als ik rustig de tijd neem.

Een laatste optie is verkopen (al dan niet na repareren als dat netto meer opleverd) en een vervangend toestel zoeken, al dan niet met een flinke upgrade. Choices..

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
Aaaiii dat is naar. Je bent ook zeker niet de eerste haha. Denk dat je zelf een beetje moet kijken of je al naar een andere, nieuwe telefoon aan het uitkijken was of dat je nog even met je GN door wilde. Ik wil rond december wel weer een nieuwe telefoon bijvoorbeeld, dus ik zou zo'n kras als jij omschrijft niet laten maken (en ook niet zelf fixen). Speaking of, ik heb nu sinds anderhalf jaar mijn eerste kleine krasje in het scherm. Nooit screenprotectors of hoesjes gebruikt, dus eigenlijk best wel tevreden over dit resultaat. Ik heb hem laatst een tijdje in mijn zeilton laten zwerven, daar is dat ongetwijfeld gebeurd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik moet helaas ook een nieuw scherm kopen: is dit wat ik nodig heb?

Uiteraard heb ik gekeken of een nieuw toestel de moeite is, maar vooralsnog ben ik eigenlijk dik tevreden met mijn Nexus en moet ie nog maar een jaartje mee gaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
pven schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 09:39:
Ik moet helaas ook een nieuw scherm kopen: is dit wat ik nodig heb?
NEE!!! (tenzij je een Nexus S hebt en hier op het verkeerde forum zit)

Je hebt een scherm voor de Galaxy Nexus i9250 nodig (e.g. deze).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Condor70 schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 09:51:
[...]

NEE!!! (tenzij je een Nexus S hebt en hier op het verkeerde forum zit)

Je hebt een scherm voor de Galaxy Nexus i9250 nodig (e.g. deze).
Oh d*mn, zat ik ff te suffen. :$ Dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

En denk er goed over na of je het scherm met of zonder frame wil bestellen. Het scheelt een tientje, maar de montage met frame is stukken makkelijker. Heb er zelf spijt van dat ik voor de goedkoopste versie heb gekozen, omdat het nu toch niet helemaal goed klopt. Er zit wat speling in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
Voor degene die niet op de 4.3 OTA wil wachten:

Flash vanuit recovery:
Yakju JDQ39 -> JWR66V OTA
SuperSU voor Android 4.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Heineken schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 10:08:
En denk er goed over na of je het scherm met of zonder frame wil bestellen.
Hoe kan ik bv op dat item op eBay zien of er een frame bij zit? Afgaande op de foto zit het er niet bij, maar misschien kijk ik naar het verkeerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
Cerberus_tm schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 03:02:
[...]

Sinds 4.2? Ik had dat met Whatsapp altijd op 4.1.2, maar dat lijkt nu opgelost te zijn, zit nu op 4.2.2.
Oh ja, dat kan ook wel kloppen :p Het is allemaal lang geleden dat het probleem begon voor te doen. Ik heb het probleem nog steeds op 4.2.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
Heineken schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 10:08:
En denk er goed over na of je het scherm met of zonder frame wil bestellen. Het scheelt een tientje, maar de montage met frame is stukken makkelijker. Heb er zelf spijt van dat ik voor de goedkoopste versie heb gekozen, omdat het nu toch niet helemaal goed klopt. Er zit wat speling in.
Wat bedoel je precies met "frame"? Bedoel je de digitizer?

Je kunt het lcd screen en de digitizer los kopen of als assembly. Je raad dus aan om een lcd screen + digitizer assembly te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
Maardiweb schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 09:28:
Aaaiii dat is naar. Je bent ook zeker niet de eerste haha. Denk dat je zelf een beetje moet kijken of je al naar een andere, nieuwe telefoon aan het uitkijken was of dat je nog even met je GN door wilde. Ik wil rond december wel weer een nieuwe telefoon bijvoorbeeld, dus ik zou zo'n kras als jij omschrijft niet laten maken (en ook niet zelf fixen). Speaking of, ik heb nu sinds anderhalf jaar mijn eerste kleine krasje in het scherm. Nooit screenprotectors of hoesjes gebruikt, dus eigenlijk best wel tevreden over dit resultaat. Ik heb hem laatst een tijdje in mijn zeilton laten zwerven, daar is dat ongetwijfeld gebeurd..
De hoeveelheid beschadigingen valt mij ook 100% mee over een jaar tijd. Blijkbaar is de bouwkwaliteit behoorlijk degelijk en het scherm behoorlijk sterk. Ik ben echt behoorlijk onvoorzichtig geweest met mijn telefoon en heb nooit een bumper of protector gebruikt. Dom misschien, maar ik zie mijn telefoon als een gebruiksvoorwerp en bumpers en screenprotectors maken de telefoon lomper en minder mooi.

Ik denk inderdaad dat ik het maar even uitzit mits het niet erger wordt. Dan wacht ik wel even af welke toestellen tm eind van het jaar worden aangekondigd. Een nieuwe nexus zou ook niet mis zijn :9~

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

pven schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 10:54:
[...]

Hoe kan ik bv op dat item op eBay zien of er een frame bij zit? Afgaande op de foto zit het er niet bij, maar misschien kijk ik naar het verkeerde.
Condor70 schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 11:22:
[...]

Wat bedoel je precies met "frame"? Bedoel je de digitizer?

Je kunt het lcd screen en de digitizer los kopen of als assembly. Je raad dus aan om een lcd screen + digitizer assembly te kopen?
Het is altijd aan te raden om het lcd-scherm en digitizer samen te kopen. In mijn ogen is het zo goed als onmogelijk deze los van elkaar te halen, heb het echt geprobeerd.

Het frame en het lcd-scherm+digitizer zijn wel los van elkaar te halen, maar ook dit is in mijn ervaring veel werk voor een klein beetje geld. Het frame ziet er zo uit, en is vast geplakt aan de achterkant van het scherm:
Afbeeldingslocatie: http://www.dhresource.com/albu_326446640_00-1.0x0/lcd-complete-digitizer-touch-screen-with.jpg
Mocht de verkoper er niet duidelijk over zijn, vraag het dan even na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
Condor70 schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 10:32:
Voor degene die niet op de 4.3 OTA wil wachten:

Flash vanuit recovery:
Yakju JDQ39 -> JWR66V OTA
SuperSU voor Android 4.3
Als custom rom gebruiker zie ik eigenlijk geen reden om te upgraden naar 4.3.
Voor Galaxy Nexus-gebruikers is er zo goed als niets nieuws :/
  • Virtual surround sound
  • Dial pad - Autocomplete Zit al in elke custom ROM.
  • Graphics - OpenGL ES 3.0 Niet op de Galaxy Nexus, geen ondersteuning (SGX540-chip)
  • Wireless Display for Nexus 7 (2013 edition) and Nexus 10 - project from your tablet to a TV.
  • Additional language support - Nederlands zat er - gelukkig al in.
  • Keyboard & input - Easier text input - an improved algorithm for tap-typing recognition makes text input easier.
  • Keyboard & input - Lower latency input for gamepad buttons and joysticks.
  • Location - Location detection through Wi-Fi
  • Bluetooth Smart support (a.k.a. Bluetooth Low-Energy) - devices like Nexus 4 and Nexus 7 (2013 edition) are now Bluetooth Smart Ready. De GNexus heeft de chip, maar krijgt blijkbaar geen ondersteuning :?
  • Bluetooth AVRCP 1.3 support - display song names on a car stereo.
  • Settings - Disabled apps tab - check which apps are disabled in Settings > Apps.
  • System - Restricted profiles - put your tablet into a mode with limited access to apps and content.
  • Setup wizard simplification
  • System - Faster user switching
  • System - Enhanced photo daydream
Dus wat we wel krijgen:
  • Virtueel surround sound
  • Beter toetsenbord + betere ondersteuning voor gamepads
  • Locatie detectie via WiFi
  • Bluetooth AVRCP 1.3
  • Apps verbergen
  • Dagdromen is verbeterd

[ Voor 20% gewijzigd door filenox op 25-07-2013 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keetoo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 16:27
kan iemand hier kort beschrijven hoe ik bovenstaande OTA update gebruikt zonder root access ?

wil graag enkel de update gebruiken omdat het toestel onlangs opnieuw heb gereset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:03

Vis

Dagdromen ?
Virtueel surround sound ?

Wtf :) Meer info pls

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Calvin
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04 09:56
@Vis.... http://www.phonearena.com...4.2-Daydream-mode_id36641

@Condor70, ik begrijp dat die SuperSU nog hoogst experimenteel is en vooral veel accu vreet.
Heb je zelf al ervaring intussen?

OTA link zelf ook al gevonden maar twijfel of ik met deze SuperSU aan de gang wil.
Als ik de post van Koushik Dutta zo lees ben ik geneigd ff te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
keetoo schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 13:24:
kan iemand hier kort beschrijven hoe ik bovenstaande OTA update gebruikt zonder root access ?

wil graag enkel de update gebruiken omdat het toestel onlangs opnieuw heb gereset
Zonder CMW zal je gewoon moeten wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
Geldt virtueel surround sound niet alleen voor de nieuwe Nexus 7? Die heeft namelijk dual speakers op de achterkant. Met de Galaxy Nexus lijkt me zoiets vrij moeilijk danwel onmogelijk.

Ik begin me trouwens best te irriteren aan de graininess van het scherm. Het was me al eerder opgevallen dat de schermen van andere (high-end) toestellen super mooi en helder zijn. Die van de Galaxy Nexus daarentegen, ziet er erg korrelig uit. Vooral in auto-brightness/lage helderheid. Bestaat hiervoor eigenlijk een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Amps schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 14:10:
Geldt virtueel surround sound niet alleen voor de nieuwe Nexus 7? Die heeft namelijk dual speakers op de achterkant. Met de Galaxy Nexus lijkt me zoiets vrij moeilijk danwel onmogelijk.
Via een koptelefoon/oortjes :)
Ik begin me trouwens best te irriteren aan de graininess van het scherm. Het was me al eerder opgevallen dat de schermen van andere (high-end) toestellen super mooi en helder zijn. Die van de Galaxy Nexus daarentegen, ziet er erg korrelig uit. Vooral in auto-brightness/lage helderheid. Bestaat hiervoor eigenlijk een oplossing voor?
Nee, dat ligt gewoon aan de hardware. De enige oplossing hiervoor heb je zelf al gevonden: de helderheid hoog zetten en witte pagina's mijden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
_Calvin schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 13:44:
@Condor70, ik begrijp dat die SuperSU nog hoogst experimenteel is en vooral veel accu vreet.
Heb je zelf al ervaring intussen?

OTA link zelf ook al gevonden maar twijfel of ik met deze SuperSU aan de gang wil.
Als ik de post van Koushik Dutta zo lees ben ik geneigd ff te wachten.
SuperSU voor 4.3 is inderdaad nog "experimental", maar volgens Chainfire werkt SuperSU zonder problemen op alle Nexus 4.3 firmwares.

Veel accu? Heb je een linkje?

[ Voor 23% gewijzigd door Condor70 op 25-07-2013 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NmR

NmR

Gisteravond kreeg ik 4.3 aangeboden maar tijdens de installatie een foutmelding. Vandaag de datum een maand naar voren gezet en ik kon em weer binnenhalen, maar weer de foutmelding.
Ik had een poosje terug een aantal waarden veranderd in de build.prop.
Die heb ik weer terug gezet naar de originele waarden en nu is het zonder problemen gegaan.

Originele waarden:
dalvik.vm.heapgrowthlimit=96m
dalvik.vm.heapsize=256m

Veranderd naar:
dalvik.vm.heapgrowthlimit=64m
dalvik.vm.heapsize=384m
Pagina: 1 ... 81 ... 89 Laatste

Let op:
Alles over levertijden en abonnementen in Samsung Galaxy Nexus - Levertijden / Abonnement topic.

Voor het bespreken van accessoires kun je terecht in Accessoires voor de Samsung (Google) Galaxy Nexus.

Voor alle informatie over rooten en custom roms zie [Google Galaxy Nexus] Custom roms en Firmware.