Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-07 14:07
Het viel me op dat bij het back-uppen bijna alle .avi en .mp3 bestanden niet meegenomen werden. Gelukkig had ik de data van de geemuleerde SD-kaart ook los gekopieerd.

Bij het terugkopiëren klaagde de driver echter dat de telefoon deze bestanden niet ondersteunde (wat onzin is, want hij kan ze prima afspelen).

Wat is er mis met deze bestanden? Moeten .mp3 bestanden op een bepaalde manier getagd zijn?

ps. Waarom ondersteunt de telefoon trouwens alleen MTP protocol en geen MSC protocol. Dat zou het kopiëren een stuk sneller maken en ik zou niet van die domme waarschuwingen krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SePtiCTaNk
  • Laatst online: 11-09 20:45
Bij mij leverde een clean install ook de oplossing van traagheid en lag op.

Jack of all trades, master of none. Though often better than a master of one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:36

Nikeo

Jawelles

Mijn nexus was wat traag geworden. Hij reageerde niet meer zo snappy op alles. Het werd een klein beetje vervelend.

Ik wou gisteren mijn hele telefoon rooten en unlocken en de hele bende. Eerst ging ik natuurlijk backuppen en ik had 2500 foto's gemaakt in een jaar tijd. Deze stonden er allemaal nog op. Ik heb ze gebackupt en toen verwijderd.

Ineens was mijn telefoon er weer 100% bij, als nieuw! De menu's, apps starten, allemaal weer vloeiend en soepel als aan het begin.

Raar maar geweldig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Iemand lagfix al geprobeerd met CM10.1? Want hier geeft hij 'not supported' terwijl dat de Nexus toch netjes TRIM zou moeten ondersteunen volgens de info van de app zelf :/.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Borromini schreef op zondag 05 mei 2013 @ 17:16:
Iemand lagfix al geprobeerd met CM10.1? Want hier geeft hij 'not supported' terwijl dat de Nexus toch netjes TRIM zou moeten ondersteunen volgens de info van de app zelf :/.
Hier geen probleem met LagFix (fstrim) Free, stock kernel. Werkt root-toegang verder goed bij jou?

[ Voor 12% gewijzigd door jelmervos op 06-05-2013 09:25 ]

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
Dat is niet "raar". Lees de FAQ van LagFix maar eens door.

Over een paar maanden is je probleem waarschijnlijk weer terug (tenzij je LagFix of mount -discard gebruikt om het geheugen te herindexeren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NmR
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-11-2023

NmR

Bij LagFix staat de optie '/system' standaard niet aangevinkt. Ik heb zo snel ook niet kunnen vinden wat dit met je systeem zou doen. Iemand hier ervaring mee of uitleg over de consequenties die deze optie met zich meebrengt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

NmR schreef op maandag 06 mei 2013 @ 13:27:
Bij LagFix staat de optie '/system' standaard niet aangevinkt. Ik heb zo snel ook niet kunnen vinden wat dit met je systeem zou doen. Iemand hier ervaring mee of uitleg over de consequenties die deze optie met zich meebrengt?
/system heeft niet zoveel zin, tenzij je echt vaak ROM's flasht. Anders is /systeem toch voornamelijk read-only. Volgens mij kan het ook geen kwaad om deze wel mee te nemen.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
jelmervos schreef op maandag 06 mei 2013 @ 13:41:
[...]
/system heeft niet zoveel zin, tenzij je echt vaak ROM's flasht. Anders is /systeem toch voornamelijk read-only. Volgens mij kan het ook geen kwaad om deze wel mee te nemen.
Bij het flashen van een nieuwe ROM wordt de /system partitie over het algemeen opnieuw gemount, dus dan heb je dit probleem niet.

/system wijzigt inderdaad vrijwel niet. Volgens mij wijzigt /system bij normaal gebruik eigenlijk alleen bij een update van root apps, e.g. SuperSU, BusyBox, AdFree etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kan je dit issue vergelijken met SSD's die trager worden naar mate ze voller staan

(doordat vrij geheugen dan over verschillende half gevulde blokken verdeeld is en er alleen per blok geschreven kan worden, hierdoor moet dus de oude data in dat blok gecached worden en samen met de nieuwe data teruggeschreven, terwijl bij complete legen blokken (getrimmed) je gelijk een heel blok met nieuwe data kan beschrijven)
soort defrag voor solid state/flash geheugen dus

[ Voor 5% gewijzigd door Prulleman op 06-05-2013 16:00 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:58
Ik heb dat lagfix ook getest op mijn anderhalf jaar oude GN met stock rom maar merk totaal geen verschil..

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoe vol staat je toestel, als je nog een paar GB vrij hebt, zou het inderdaad niet uit moeten maken

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-08 12:50
Goed, zelf een weekje nu de Galaxy Nexus van een vriend mogen gebruiken. Ben er niet zo kapot van, om heel eerlijk te zijn. Ik ben een Galaxy S2 gewend (maar heb ook S3, Note en S1 veel gebruikt afgelopen twee maanden).

Ten eerste het scherm : 4.65" klinkt heel leuk, maar in de praktijk is de effectieve schermoppervlakte niet groter dan bij een Galaxy S2 (4.3" om precies te zijn). Dit komt door de softbuttons onderop. Wel is de telefoon een flink stuk groter dan een S2, zonder dat je daar dus qua screen real estate op vooruit gaat. 720P is mooi, maar ik zie vrijwel geen verschil in scherpte met m'n S2 (en m'n zicht is uitstekend). Daar is 4.3" denk ik net te klein voor.

De softbuttons zelf - omgedraaid van de reguliere volgorde op andere Samsung toestellen. Erg irritant. Er zijn wel mods voor, maar echt ideaal is het niet. En de settings puntjes die soms wel soms niet getriggerd worden door een app schiet ook niet echt op. De theorie is leuk, maar de praktijk is minder. Verder mis ik de fysieke home knop die je blind op gevoel kan vinden, en dus het menu en de back button indirect ook.

De camera is niet slecht, maar met z'n 5 megapixeltjes en iets krappere dynamic range wel een stukje minder dan een S2 wederom. Kleuren zijn wel erg nice, en de snelheid van scherpstellen e.d. is ook uitstekend.

De batterijduur is minder dan een S2 (alhoewel ie wel een iets hogere capaciteit accu heeft). Dit zal misschien komen door het 720p scherm (meer pixeltjes aan te sturen) ?

En als laatste - ik mis een microSD slot. Niet omdat de ingebouwde ruimte niet genoeg voor me is...maar omdat ik al meermalen in m'n leven een defecte telefoon (soft of hardware) heb gehad..maar gelukkig m'n fotos die standaard naar externe SD gingen gewoon kon redden. Een groot minpunt voor mij. Er zijn wel wat sync opties (e.g. alles over WIFI naar de cloud oid) maar dat is niet 100% veilig (je bent een hele dag op pad, telefoon gaat stuk voor je thuis komt..alles van die dag weg) en kost veel stroom in potentie.

Al met al...niet kapot er van. Ik zie de toegevoegde waarde t.o.v. een S2 niet, al zullen er vast fans zijn van het 720P scherm wat denk ik z'n enige voordeel is, naast de open architectuur en "tweakability".

Ben in ieder geval weer terug naar m'n S2 en verwelkom de langere accuduur, compactere formaat, betere camera en fysieke buttons :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul-G
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22-03-2024
majic schreef op zondag 12 mei 2013 @ 13:13:
blablabla...

Al met al...niet kapot er van. Ik zie de toegevoegde waarde t.o.v. een S2 niet, al zullen er vast fans zijn van het 720P scherm wat denk ik z'n enige voordeel is, naast de open architectuur en "tweakability".

Ben in ieder geval weer terug naar m'n S2 en verwelkom de langere accuduur, compactere formaat, betere camera en fysieke buttons :)
Het grote voordeel t.o.v. galaxy S2/3 enz. en welke andere telefoon dan ook is dat je altijd de nieuwste android versie hebt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13:04
Goed, zelf een weekje nu de Galaxy Nexus van een vriend mogen gebruiken. Ben er niet zo kapot van, om heel eerlijk te zijn. Ik ben een Galaxy S2 gewend (maar heb ook S3, Note en S1 veel gebruikt afgelopen twee maanden).

Ten eerste het scherm : 4.65" klinkt heel leuk, maar in de praktijk is de effectieve schermoppervlakte niet groter dan bij een Galaxy S2 (4.3" om precies te zijn). Dit komt door de softbuttons onderop. Wel is de telefoon een flink stuk groter dan een S2, zonder dat je daar dus qua screen real estate op vooruit gaat. 720P is mooi, maar ik zie vrijwel geen verschil in scherpte met m'n S2 (en m'n zicht is uitstekend). Daar is 4.3" denk ik net te klein voor.
Dit ben ik toch niet helemaal met je eens. Ik heb zelf een Galaxy Nexus, m'n vriendin een S2. Op het 480p scherm van de S2 kan ik duidelijk de pixels onderscheiden, waar ik bij de Galaxy Nexus de pixels alleen zie als ik heel dicht op het scherm kijk. En mijn ogen zijn prima in orde ;) Vooral kleine tekst bij browsen is op de Nexus gewoon veel beter te lezen. Dat de pixels bij de Nexus toch nog zichtbaar zijn komt denk ik eerder door de Pentile layout (tov rgb bij de S2) dan de ppi. Beide schermen vind ik eigenlijk sowieso niet fijn, maar dat is meer een amoled kwestie. Vooral de S2 heeft een heel erg overgesatureerd scherm, bij de Nexus is dit ietsje minder.

De softbuttons zelf - omgedraaid van de reguliere volgorde op andere Samsung toestellen. Erg irritant. Er zijn wel mods voor, maar echt ideaal is het niet. En de settings puntjes die soms wel soms niet getriggerd worden door een app schiet ook niet echt op. De theorie is leuk, maar de praktijk is minder. Verder mis ik de fysieke home knop die je blind op gevoel kan vinden, en dus het menu en de back button indirect ook.
De terugknop links, multitaskknop rechts en dus geen menuknop is juist hoe Google het sinds Android 4.0 bedoeld heeft. Net als de softbuttons. Samsung wijkt hier gewoon zelf vanaf. Net als dat Samsung nog steeds een fysieke homeknop gebruikt. Het is persoonlijk natuurlijk, maar ik vind de benadering van Google veel fijner werken.

De camera is niet slecht, maar met z'n 5 megapixeltjes en iets krappere dynamic range wel een stukje minder dan een S2 wederom. Kleuren zijn wel erg nice, en de snelheid van scherpstellen e.d. is ook uitstekend.

De batterijduur is minder dan een S2 (alhoewel ie wel een iets hogere capaciteit accu heeft). Dit zal misschien komen door het 720p scherm (meer pixeltjes aan te sturen) ?

En als laatste - ik mis een microSD slot. Niet omdat de ingebouwde ruimte niet genoeg voor me is...maar omdat ik al meermalen in m'n leven een defecte telefoon (soft of hardware) heb gehad..maar gelukkig m'n fotos die standaard naar externe SD gingen gewoon kon redden. Een groot minpunt voor mij. Er zijn wel wat sync opties (e.g. alles over WIFI naar de cloud oid) maar dat is niet 100% veilig (je bent een hele dag op pad, telefoon gaat stuk voor je thuis komt..alles van die dag weg) en kost veel stroom in potentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
offtopic:
Jij hebt blijkbaar dit knopje Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/toolbar/quote_onderbreker.gif (splits quote) nog niet gevonden ;)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

jelmervos schreef op maandag 06 mei 2013 @ 09:25:
[...]

Hier geen probleem met LagFix (fstrim) Free, stock kernel. Werkt root-toegang verder goed bij jou?
Ja, Superuser app wordt meegeleverd met Cyanogenmod, voor andere dingen werkt dat zonder problemen. LagFix Free heeft ook netjes rechten gevraagd (en gekregen), daarna kreeg ik het bericht dat trimmen niet ondersteund werd :/.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
Prulleman schreef op zondag 12 mei 2013 @ 11:31:
Hoe vol staat je toestel, als je nog een paar GB vrij hebt, zou het inderdaad niet uit moeten maken
Dan zal het daaraan liggen heb nog zo'n 9GB vrij :)

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:00
Dat is vrij logisch, de S2 heeft een RGB (3 subpixels per pixel) terwijl de Galaxy Nexus een Pentile scherm gebruikt (2 subpixels per pixel). Waar de Galaxy nexus dan 632subpixels/inch heeft, heeft de 648 per inch. Vrijwel gelijk dus en daarom een scherm dat op vlak van scherpte elkaar niet onderdoen.
Dit is denk ik iets van gewoonte, ik vindt de softbuttons zelf fantastisch, aanpasbaar naar keuze en de volle grootte van het scherm beschikbaar voor video.
De camera is ronduit slecht, een s2 trekt een pak betere foto's. In situaties met weinig licht kan je vergeten om een deftige foto te maken. Alleen de camera software is top-notch, maar dat maakt de slechte sensor/lens niet goed.
Batterijduur is ronduit marginaal op 3G, ik 'sleur' de hele dag wel een tweede batterij mee die ik meestal toch in de namiddag nodig heb. :(
Mijn vorige telefoon (ZTE Blade) had maar weinig storage onboard, maar wel een micro-sd kaart optie. En dat was knoeien, na een paar apps te instaleren zat het geheugen al vol.
Voor mij liever 16GB onboard dan een paar honderd mb met micro sd.

De S2 was dan ook een high-end toestel een paar maanden voordat de Galaxy Nexus uitkwam. ;)

En 18 maanden na de release is de Galaxy Nexus nog steeds een dijk van een telefoon, mede dankzij het een Nexus is, met bijhorende software updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricVC
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-06 08:22
Sinds een tweetal maanden is de accuduur ronduit marginaal geworden op mijn GNexus. Ervoor was het nog vrij ok (kwam ik 's avonds vaak net wel of net niet toe), maar sinds de 4.1 is het er bij mij serieus op achteruit gegaan en haal ik nooit meer de avond zonder overdag bij te laden. Ook de update naar 4.2.1 heeft niet geholpen. Ook heb ik al een factory reset gedaan zonder het terugzetten van alle apps om zo zeer selectief te zijn in wat ik wel en niet terugzet maar zelfs een bijna leeg toestel had nog geen lange accuduur, en dat voor beide batterijen (want ik heb er 2) dus daar ligt het ook niet aan :\ Het toestel is niet geroot. Iemand nog suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nieuwe accu kopen :)
Ik heb het idee dat bij mij (na 15 maanden) de kwaliteit van de accu ook zodanig achteruit is gegaan dat ik op 65-75 % capaciteit van nieuw zit

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
EricVC schreef op maandag 13 mei 2013 @ 11:37:
Sinds een tweetal maanden is de accuduur ronduit marginaal geworden op mijn GNexus. Ervoor was het nog vrij ok (kwam ik 's avonds vaak net wel of net niet toe), maar sinds de 4.1 is het er bij mij serieus op achteruit gegaan en haal ik nooit meer de avond zonder overdag bij te laden. Ook de update naar 4.2.1 heeft niet geholpen. Ook heb ik al een factory reset gedaan zonder het terugzetten van alle apps om zo zeer selectief te zijn in wat ik wel en niet terugzet maar zelfs een bijna leeg toestel had nog geen lange accuduur, en dat voor beide batterijen (want ik heb er 2) dus daar ligt het ook niet aan :\ Het toestel is niet geroot. Iemand nog suggesties?
Stock rom even opnieuw flashen? Is binnen 15 minuten gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick87
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-08 20:18
Prulleman schreef op maandag 13 mei 2013 @ 11:41:
Ik heb het idee dat bij mij (na 15 maanden) de kwaliteit van de accu ook zodanig achteruit is gegaan dat ik op 65-75 % capaciteit van nieuw zit
Klopt, heb na een jaar gebruik ook hetzelfde gevoel.

25 euro voor nieuwe batterij en je hebt weer een nieuwe telefoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Mensen, hij zegt dat hij 2 batterijen heeft. De kans dat ze allebei hun tijd gehad hebben lijkt me sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
AndRo555 schreef op zondag 12 mei 2013 @ 17:53:
[...]

Dit is denk ik iets van gewoonte, ik vindt de softbuttons zelf fantastisch, aanpasbaar naar keuze en de volle grootte van het scherm beschikbaar voor video.
Hier moet ik toch wel een kanttekening bij plaatsen. Het idee was goed, maar de praktijk toch een stuk minder. Alleen voor video wordt het volledige scherm benut, maar er is bij mijn weten geen enkele game waarbij ook het volledige scherm wordt benut. Wat soms als gevolg heeft dat je per ongeluk 1 van de softbuttons aanraakt tijdens het spelen :(
[...]

De camera is ronduit slecht, een s2 trekt een pak betere foto's. In situaties met weinig licht kan je vergeten om een deftige foto te maken. Alleen de camera software is top-notch, maar dat maakt de slechte sensor/lens niet goed.
Ik zou de camera niet als ronduit slecht beoordelen, al kan het best zijn dat de S2 betere foto's maakt.
Hieronder een voorbeeld van een foto met weinig licht, er is ruis zichtbaar maar of dat bij de S2 niet zo is?

Afbeeldingslocatie: http://img18.imageshack.us/img18/1784/img20130407010020.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

Vis

ASOT!!! O+

Zeg, de GN is nog steeds een dijk van een telefoon... nog precies 1 jaar mag ik ermee door (tot einde contract) maar ik zal wel begin januari 2014 een nieuwe pakken met verlenging direct.
Ik hoop dat dan de Nexus 5 (of hoe ie ook mag heten) uit is :)

Eens een Nexus, altijd een Nexus... zo denk ik er nu tenminste over :*)

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
EricVC schreef op maandag 13 mei 2013 @ 11:37:
Batterij in de ICS dagen was best redelijk. 4.1 en 4.2 zijn vrij ver om zeep op dat vlak. (project butter...)
4u scherm aan en een dag standby volledig op 3G alleen was geen probleem op ICS. Nu doe ik hetzelfde met slechts 1.5 a 2u scherm aan. Wifi is even zuinig gebleven.
Terug gaan naar ICS is niet echt een optie. Dan maar batterijen wisselen door de dag.
Prulleman schreef op maandag 13 mei 2013 @ 11:41:
Mijn Nexus is 13 maanden oud, de stock batterij is dus even oud, met rond de 400 cycles. Mijn OEM 2000mAh variant is denk ik 9 maanden oud, met ongeveer een 200 herladingen achter de rug. En nog een 3800mAh cheap-ass china variant voor de echt zware dagen.

Stiekem aan het hopen dat Zerolemon een extended batterij maakt voor de 9250: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2183513
Laguna schreef op maandag 13 mei 2013 @ 15:23:
[...]

Hier moet ik toch wel een kanttekening bij plaatsen. Het idee was goed, maar de praktijk toch een stuk minder. Alleen voor video wordt het volledige scherm benut, maar er is bij mijn weten geen enkele game waarbij ook het volledige scherm wordt benut. Wat soms als gevolg heeft dat je per ongeluk 1 van de softbuttons aanraakt tijdens het spelen :(

[...]

Ik zou de camera niet als ronduit slecht beoordelen, al kan het best zijn dat de S2 betere foto's maakt.
Hieronder een voorbeeld van een foto met weinig licht, er is ruis zichtbaar maar of dat bij de S2 niet zo is?

[afbeelding]
Ik heb een tijdje de mogelijkheid gehad om een iPhone 5 te gebruiken ( de andere kant eens verkennen ;) ) en die camera is toch een totaal ander niveau. Ik weet dat ik ze niet direct mag vergelijken, maar mijn Gnex haal ik niet boven als het donker is, met de iPhone deed ik dat wel. Zolang er genoeg licht is, is er geen probleem.
Probeer is in het pikdonker iets met de flash te trekken dat verder dan 20cm verwijdert is...

Al vind ik die foto wel geslaagd om uit een Gnex te komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Borromini schreef op zondag 12 mei 2013 @ 17:20:
[...]

Ja, Superuser app wordt meegeleverd met Cyanogenmod, voor andere dingen werkt dat zonder problemen. LagFix Free heeft ook netjes rechten gevraagd (en gekregen), daarna kreeg ik het bericht dat trimmen niet ondersteund werd :/.
Heb ondertussen 10.1.0 RC2 geïnstalleerd, en alle instellingen van LagFix Free gewist. Nu doet ie het om de een of andere vage reden wél netjes. Probleem opgelost dus :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:36

Nikeo

Jawelles

Grappig, in mei 2013 nog eens de S2 vergelijken met de nexus :D Dat is allemaal anderhalf jaar geleden al gedaan. ;)

De goedkope batterij die ik eerder linkte is nu een keer of 5 opgeladen en gebruikt en hij doet het perfect. Geen NFC maar dat gebruik ik toch veel minder vaak dan ik dacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricVC
cordonbleu schreef op maandag 13 mei 2013 @ 15:16:
Mensen, hij zegt dat hij 2 batterijen heeft. De kans dat ze allebei hun tijd gehad hebben lijkt me sterk.
De 2de batterij is een VERIPART BATTERY SAMSUNG GALAXY NEXUS I9250. Ofwel is deze van zodanig slechte kwaliteit en is mijn Samsung batterij zodanig versleten dat ze beide op hetzelfde niveau zitten.

Een nieuwe SAMSUNG ACCU GALAXY NEXUS I9250 bestellen is ook een optie, ik verwacht er alleen niet zoveel meer van :\
AndRo555 schreef op maandag 13 mei 2013 @ 22:58:
[...]
Batterij in de ICS dagen was best redelijk. 4.1 en 4.2 zijn vrij ver om zeep op dat vlak. (project butter...)
4u scherm aan en een dag standby volledig op 3G alleen was geen probleem op ICS. Nu doe ik hetzelfde met slechts 1.5 a 2u scherm aan. Wifi is even zuinig gebleven.
Terug gaan naar ICS is niet echt een optie. Dan maar batterijen wisselen door de dag.
Batterijen wisselen is ook niet echt een optie, tenzij je de batterijen stand-alone kan laden en zelfs dan... Wel jammer als de batterij erop achteruit is gegaan door een update. Met een toestel als de Galaxy Nexus, waar de batterij sowieso al geen overschot had, dan liever geen update :\

[ Voor 34% gewijzigd door EricVC op 15-05-2013 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
EricVC schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 08:36:
[...]
Batterijen wisselen is ook niet echt een optie, tenzij je de batterijen stand-alone kan laden en zelfs dan... Wel jammer als de batterij erop achteruit is gegaan door een update. Met een toestel als de Galaxy Nexus, waar de batterij sowieso al geen overschot had, dan liever geen update :\
Je kunt desktop laders kopen voor losse accus. Ook zijn er grotere accus te koop (maar die maken je telefoon wel dikker en worden meestal geleverd met een afwijkende achterklep).

Mijn toestel is nog geen half jaar oud en haalt nog net een werkdag. Het scherm is echt de grootverbruiker en ik heb de intensiteit al zo laag mogelijk gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Condor70 schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 10:53:
[...]

Je kunt desktop laders kopen voor losse accus. Ook zijn er grotere accus te koop (maar die maken je telefoon wel dikker en worden meestal geleverd met een afwijkende achterklep).

[...]
Ik heb de Samsung extended battery (7.4Wh, van eBay) maar de dikte valt enorm mee. In plaats van dat ie een holle rug heeft, is het nu een rechte rug, vanaf de camera. Ook het extra gewicht valt mijn inziens mee. Heb em nog altijd zonder last in mijn broekzak.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:20

greatgonzo

schit-te-rend!

Hoe zinvol is het nu nog deze telefoon aan te schaffen? Ik ben namelijk op zoek naar een nieuwe telefoon: ongeveer 4,5 inch, 720P, quadcore en een goede camera. Dan voldoet de Nexus dus.

Ik heb me ook verdiept in de chinaphones, maar de toestellen met een vergelijkbare processor zijn bijna net zo duur als de nexus (uit Duitsland).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
greatgonzo schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 14:19:
Hoe zinvol is het nu nog deze telefoon aan te schaffen? Ik ben namelijk op zoek naar een nieuwe telefoon: ongeveer 4,5 inch, 720P, quadcore en een goede camera. Dan voldoet de Nexus dus.

Ik heb me ook verdiept in de chinaphones, maar de toestellen met een vergelijkbare processor zijn bijna net zo duur als de nexus (uit Duitsland).
De Nexus is geen quadcore hoor. Tenzij je de Nexus 4 bedoelt, maar daar hebben we een ander topic voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smultie schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 14:27:
[...]
De Nexus is geen quadcore hoor. Tenzij je de Nexus 4 bedoelt, maar daar hebben we een ander topic voor.
De Galaxy S4 Google Edition, of Galaxy S4 GE zou van de zomer gelanceerd gaan worden, raar, want dat zou een concurrent voor de Nexus-lijn worden.
Weet jij misschien of hier al een topic voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
EricVC schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 08:36:
[...]
De 2de batterij is een VERIPART BATTERY SAMSUNG GALAXY NEXUS I9250. Ofwel is deze van zodanig slechte kwaliteit en is mijn Samsung batterij zodanig versleten dat ze beide op hetzelfde niveau zitten.

Zoals sjaakduhuuhl al zei, op ebay (zoek op shimshop) vindt je wel een legit 2000mAh extended batterij van Samsung zelf. Zelfde kwaliteit als stock en zou je toch deftig door de dag kunnen gaan.

En met twee batterijen werken valt best mee hoor, vanaf ik thuis ben hang ik mijn telefoon aan de stroom, bellen/telefoon gebruik ik dan niet echt zoveel doordat ik op de pc/tablet zit. En voor ik ga slapen haal ik de volle eruit en steek ik de lege erin om 's nachts op te laden. Op deze manier heb ik 2 minuten tijd nodig over heel de dag op twee keer van batterij te wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 14:40:
[...]

De Galaxy S4 Google Edition, of Galaxy S4 GE zou van de zomer gelanceerd gaan worden, raar, want dat zou een concurrent voor de Nexus-lijn worden.
Weet jij misschien of hier al een topic voor is.
Ik heb geen idee, maar kijk rustig even rond ;)
Android Smartphones

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
Sinds vandaag krijg ik opeens een vreemde notificatie van de Facebook app, die niet weg te swipen is. Meldingen van de app uit- en weer aangezet, app gestopt, notificatie verdwijnt dan even maar komt even later weer terug. Zo nog maar even proberen de cache te wissen en als ook dat niet helpt de gegevens, maar ik vind dit wel erg vreemd :?

EDIT: het wissen van de cache of de gegevens hielp ook niet en ook het herinstalleren van de app niet, dus maar even zitten kijken bij de instellingen en blijkbaar hebben ze dus heel leuk een nieuwe optie toegevoegd (of op afstand aangevinkt?), helemaal onderaan bij instellingen onder het kopje "Geavanceerde meldingsinstellingen" genaamd "Doorlopende meldingen" (Altijd weergeven in meldingsvenster) die standaard aangevinkt staat. Zodra je dit vinkje weghaalt verdwijnt de notificatie. Blijft vreemd waarom ik hier pas vandaag tegenaan loop, aangezien de laatste update van de Facebook app van 8 mei dateert..

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/yj3b57A.png Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/V5xkNye.png

De Facebook app blijkt ook gewoon een erbarmelijke app, de Google+ app werkt veel beter, maarja iedereen zit nou eenmaal op Facebook..

[ Voor 52% gewijzigd door Laguna op 15-05-2013 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trouble
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:06

Trouble

Everything is awesome

Een tijdje terug is mijn Nexus in de wc gedonderd. Ik heb een vrij vlotte reddingsactie gedaan en de telefoon anderhalve dag in de rijst gehad. Hij leek het prima te doen, maar sinds gisteren begin ik me af te vragen of er toch niet iets is mis: telefoongesprekken vallen weg, vandaag had ik een telefoontje waarbij degene die ik belde mij niet meer hoorde en ik haar wel. Gisteren viel de verbinding met m'n vriend een paar keer weg.

Ik vermoed dat het waterschade is, is er een manier dat ik dat kan checken? Iemand enig idee of het daardoor kan komen en te maken is?

| 17 December 1991 | De Nerdette |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-08 12:50
Maken kan je sowieso vergeten. Zodra samsung ziet dat er waterschade is kan je een gepeperde rekening verwachten voor moederbord vervangen, of tegen onderzoekskosten terug laten sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Laguna schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 18:56:
Sinds vandaag krijg ik opeens een vreemde notificatie van de Facebook app, die niet weg te swipen is. Meldingen van de app uit- en weer aangezet, app gestopt, notificatie verdwijnt dan even maar komt even later weer terug. Zo nog maar even proberen de cache te wissen en als ook dat niet helpt de gegevens, maar ik vind dit wel erg vreemd :?

.. verhaal
Zo vreemd, ik had het ook ineens. Dacht dat ik tijdens het bellen per ongeluk wat knopjes had ingedrukt ofzo, vond het zo raar. Had zelf de optie om het uit te schakelen al gevonden inderdaad, maar wat vreemd dat dit op afstand is gedaan. En niet bij iedere gebruiker, maar bij een selectieve groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
greatgonzo schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 14:19:

Aangezien de Galaxy S3 nu even duur is, zou ik daar voor gaan: die heeft toch wel betere specs. Dit zeg ik met pijn in mijn hart, als Galaxy-Nexus-gebruiker. Ik zou misschien wel een Nexus-achtige ROM op die S3 zetten, dat kan gewoon en schijnt prima te werken. Bij voorbeeld Cyanogen, dan krijg je zo ongeveer stock-Android, net zoals op Nexus-toestellen, zoals Google het bedoeld heeft. Ziehier de "Super Nexus":
YouTube: The SuperNexus Project!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
Majesty schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 23:26:
[...]

Zo vreemd, ik had het ook ineens. Dacht dat ik tijdens het bellen per ongeluk wat knopjes had ingedrukt ofzo, vond het zo raar. Had zelf de optie om het uit te schakelen al gevonden inderdaad, maar wat vreemd dat dit op afstand is gedaan. En niet bij iedere gebruiker, maar bij een selectieve groep.
Ik geloof dat Facebook automatische de applicatie kan updaten zonder dat je als gebruiker iets hoeft te doen: misschien hebben ze dat gedaan? Hier was trouwens een relletje over, en Google staat als het goed is binnenkort niet meer toe dat applicaties uit de Play Store updaten buiten de Play Store. Dat heeft natuurlijk voor- en nadelen, maar het nieuwe beleid kan wel dit soort dingen voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trouble
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:06

Trouble

Everything is awesome

majic schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 22:07:
Maken kan je sowieso vergeten. Zodra samsung ziet dat er waterschade is kan je een gepeperde rekening verwachten voor moederbord vervangen, of tegen onderzoekskosten terug laten sturen.
Ik heb geen enkele illusie op dat gebied, maar ik hoop dat er toch iets te repareren valt zonder een gepeperde rekening. Desnoods zelf moederbord vervangen :') zal wel niet ;(

| 17 December 1991 | De Nerdette |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:05
-Trouble- schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 08:30:
[...]

Ik heb geen enkele illusie op dat gebied, maar ik hoop dat er toch iets te repareren valt zonder een gepeperde rekening. Desnoods zelf moederbord vervangen :') zal wel niet ;(
Kijk anders even bij een of andere reparatie shop.

Je kunt natuurlijk ook proberen een andere te vinden waarbij juist het scherm stuk is. Dat komt namelijk veel vaker voor (ik zie niet eens prijzen voor het binnenwerk bij reparatieshops i.t.t. scherm). Vervolgens kun je het zelf of wellicht door zo'n reparatiedude laten fixen met de onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricVC
Weet iemand of het toestel met zo'n Extended Battery met dikkere cover nog in zo'n liggend docking station past?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EricVC schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 22:50:
Weet iemand of het toestel met zo'n Extended Battery met dikkere cover nog in zo'n liggend docking station past?
Ik heb de cover/accu niet, maar de dock wel, deze sluit naadloos aan met de standaard cover, dus dat zal niet gaan

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
Hmm, net de laatste batterijlading op 2G/EDGE alleen gedaan (data werkt de laatste 30u al niet meer op 3G bij mijn provider, Mobile Vikings :( )
Na 17u23 standby, 52min screen on, nog 62% over op stock 1750 batterij. _/-\o_

Enigste nadeel, edge is vrij traag met 0.21/0.16Mbps up/down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
*knip* want volledig offtopic.

[ Voor 93% gewijzigd door RoD op 19-05-2013 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
*weg*

[ Voor 97% gewijzigd door RoD op 19-05-2013 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
*weg*

[ Voor 98% gewijzigd door RoD op 19-05-2013 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
Ik erger me de laatste tijd wel behoorlijk aan de traagheid van het toestel, al is dat voornamelijk bij het gebruik van Chrome. Erg jammer dat Google Chrome niet weet te optimaliseren op de GN.

De stock browser heeft dan weer andere punten die niet helemaal lekker werken, layout, geen mobiele bookmarks en om de zoveel tijd klapt de app eruit, waarna je al je vensters kwijt bent.

De N4 vind ik een te kleine upgrade en daarnaast is het wel fijn als het toestel 4G ondersteund, aangezien dat toch steeds meer gaat komen.

Misschien zal ik de S4 Google Edition overwegen, waarbij ook ten alle tijde het volledige scherm wordt gebruikt en niet alleen bij video's van Youtube of van een mediaspeler app. Al is het nog maar de vraag of die hier überhaupt beschikbaar gaat komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01-10 22:32
Chrome is sowieso niet helemaal lekker volgens mij. Ik zat laatst ff in de play store te neuzen omdat ik overwoog deze er weer op te gaan zetten, maar de reacties waren erg slecht. Ligt dus niet per sé aan je GN. Draai je op dit moment een custom ROM? Ik heb AOKP nu draaien en dat gaat eigenlijk heel erg prima. Als ik nu zou flashen is het meer om echt iets anders te proberen dan dat ik iets anders nodig heb.
Ik zit heeeeel erg op de X-phone te wachten. December mag ik weer een nieuwe telefoon dus dan is die vast uit ;)

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3Dkiller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-04-2024
Ik heb JBSourcery als mod ( beste mod ) en als kernal Franco.. alles loopt super snel geen vetragingen etc. En het is zwaar ondergevolt plus een orginele 2000mah batterij :) super zuinig.

[ Voor 6% gewijzigd door 3Dkiller op 21-05-2013 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
Laguna schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 16:10:
Ik erger me de laatste tijd wel behoorlijk aan de traagheid van het toestel, al is dat voornamelijk bij het gebruik van Chrome. Erg jammer dat Google Chrome niet weet te optimaliseren op de GN.

De stock browser heeft dan weer andere punten die niet helemaal lekker werken, layout, geen mobiele bookmarks en om de zoveel tijd klapt de app eruit, waarna je al je vensters kwijt bent.

De N4 vind ik een te kleine upgrade en daarnaast is het wel fijn als het toestel 4G ondersteund, aangezien dat toch steeds meer gaat komen.

Misschien zal ik de S4 Google Edition overwegen, waarbij ook ten alle tijde het volledige scherm wordt gebruikt en niet alleen bij video's van Youtube of van een mediaspeler app. Al is het nog maar de vraag of die hier überhaupt beschikbaar gaat komen..
Hoe bedoel je dat je vensters kwijt bent met de stock browser? Ik heb soms dat hij in de achtergrond crasht, en daarna telkens weer crasht als ik hem open; dan kan ik hem pas weer openen als ik hem eerst wegveeg in de task manager. Maar daarna krijg ik altijd gewoon al mijn tabs weer terug.

Wat je ook zou kunnen overwegen is de zogenaamde Super Nexus, dat is een Galaxy S3 waar je Cyanogen Mod op zet; dat schijnt uitstekend te werken, en dan heb je gewoon stock Android op een beter toestel:
YouTube: The SuperNexus Project!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
Laguna schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 16:10:
1. Sinds ik LagFix gebruik is Chrome stukken sneller en weer goed bruikbaar als standaard browser.
2. Chrome rendert de meeste websites beter dan de stock browser.
3. Chrome is volop in ontwikkeling. Ik ben erg blij met de full-screen optie en de tab historie in de nieuwe Chrome 27.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
Cerberus_tm schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 02:20:
[...]

Hoe bedoel je dat je vensters kwijt bent met de stock browser? Ik heb soms dat hij in de achtergrond crasht, en daarna telkens weer crasht als ik hem open; dan kan ik hem pas weer openen als ik hem eerst wegveeg in de task manager. Maar daarna krijg ik altijd gewoon al mijn tabs weer terug.
Zoals ik het zeg alle tabbladen zijn dan weg, maar gebeurd niet altijd..
Condor70 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 10:44:
[...]

1. Sinds ik LagFix gebruik is Chrome stukken sneller en weer goed bruikbaar als standaard browser.
2. Chrome rendert de meeste websites beter dan de stock browser.
3. Chrome is volop in ontwikkeling. Ik ben erg blij met de full-screen optie en de tab historie in de nieuwe Chrome 27.
LagFix helpt bij mij helaas niet zoals ik al eerder had aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
Oh, vreemd, dat heb ik dus niet, dat alle tabs weg zijn. Lagfix maakte bij mij ook geen verschil. Ik denk eerder dat mijn telefoon af en toe langzaam is omdat het werkgeheugen snel bijna vol zit, met zoveel applicaties. Verder is hij echt extreem onresponsief tijdens het updaten van applicaties via de Play Store, trouwens. Kan ook aan mijn virusscanner liggen (LBE).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
Scherm is bij mij soms ook gewoon een halve minuut niet responsive als ik apps update, scherm wilt dan soms gewoonweg even niet meer aan. Ik heb al het automatisch update afgezet om het deels te verhelpen.

De combinatie met 4.2.2 is toch net dat stapje minder snel als 4.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Voordeel van een nexus is dat als je dat wilt, je binnen 5 minuten weer op 4.1.2 zit. Ik draai ook nog steeds 4.1.2 op mijn Gnex. Draait gewoon soepeler, bugfree en die toggles mis ik niet echt.

[ Voor 39% gewijzigd door cordonbleu op 23-05-2013 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
Lockscreen widgets (dashclock), camera interface en quick tiles maken het toch moeilijk om terug te keren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
cordonbleu schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 22:02:
Voordeel van een nexus is dat als je dat wilt, je binnen 5 minuten weer op 4.1.2 zit. Ik draai ook nog steeds 4.1.2 op mijn Gnex. Draait gewoon soepeler, bugfree en die toggles mis ik niet echt.
Ik zit ook op 4.1.2, maar mijn telefoon wordt ook erg langzaam als hij bezig is met updaten...ach, ja. Ik ga denk ik binnenkort maar eens terug naar fabrieksinstellingen, of eens een andere ROM proberen: dat is meestal de beste methode om een (zak)computer weer snel te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd611
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-08 17:14
Hallo,
Sinds eergister heb ik last van random reboots waarbij de batterij heletijd een stuk naar beneden dropt..
Ik heb mijn telefoon geroot & de bootloader geunlocked, ik had al wel een tijdje last van een rare bug waardoor ik niet naar 4.2.2 kon updaten terwijl ik deze melding wel continu kreeg.
Vandaag leek het me wel een goed idee hem gewoon terug te gooien naar de fabrieksinstellingen, en dan 4.2.2 binnen te halen in de hoop dat m'n random reboots dan ook weg waren.
Dus ik probeerde hem op te starten in de recoverymode, maar kreeg alleen een error "geen opdracht"
Wat moet ik doen?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
de update werkt volgens mij niet omdat je je toestel hebt geroot, de check of /system ok is faalt dan.
Je kan het beste nu de stock rom via fastboot flashen:
https://developers.google.com/android/nexus/images
https://developers.google...d/nexus/images#yakjujdq39

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd611
Ik heb net clockworkmod erop gezet, daardoor kon ik wel in de recovery komen, ik had alles gewiped & daarna opnieuw op laten starten, helaas heb ik nogsteeds last van die reboots..
Ik ga nu dus 4.2.2 erop flashen, dit is de eerste x dat ik dit doe..
Zijn er nog bepaalde tips & tricks?
Ik ga het doen m.b.v clockworkmodrecovery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beNN_
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08-09 16:06
Die reboots kunnen komen door een te los zittende batterij. Mijn zus had daar last van.
Bekijk deze eens:
YouTube: Galaxy Nexus Turning Off

Dat was in haar geval de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd611
beNN_ schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 13:00:
Die reboots kunnen komen door een te los zittende batterij. Mijn zus had daar last van.
Bekijk deze eens:
YouTube: Galaxy Nexus Turning Off

Dat was in haar geval de oplossing.
Heb even wat op m'n telefoon lopen tikken, helaas is dit niet het probleem!
Ik ben er nu wel achter gekomen wat er precies gebeurt..
Wanneer ik zware taken uitvoer, virusscannen of meerdere app's tegelijk openen, dan slaat m'n telefoon kort vast, geeft het scherm een soort van flits (lijkt op de animatie bij het locken van je screen) en reboot dan!
Heb 4.2.2 nog niet geflashed aangezien ik geen flauw idee heb of dit wel effectief is, en ik hiermee dus wel een risico neem aangezien ik nog nooit een rom heb geflashed :+
Niemand een idee wat dit kan zijn? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Sjoerd611 schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 13:58:
[...]

Heb even wat op m'n telefoon lopen tikken, helaas is dit niet het probleem!
Ik ben er nu wel achter gekomen wat er precies gebeurt..
Wanneer ik zware taken uitvoer, virusscannen of meerdere app's tegelijk openen, dan slaat m'n telefoon kort vast, geeft het scherm een soort van flits (lijkt op de animatie bij het locken van je screen) en reboot dan!
Heb 4.2.2 nog niet geflashed aangezien ik geen flauw idee heb of dit wel effectief is, en ik hiermee dus wel een risico neem aangezien ik nog nooit een rom heb geflashed :+
Niemand een idee wat dit kan zijn? :?
4.2.2 lost dit soort problemen op.
Heb er ook last van gehad namelijk; sinds 4.2.2 geen problemen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd611
Bedankt voor de snelle reacties iedereen!
Dan ga ik maar gewoon flashen, via galaxy nexus toolkit lijkt me het makkelijkste, maar ik kan de folder put google factory_image_here niet vinden, waarschijnlijk is er iets niet helemaal goed gegaan met de installatie..
Dus ga ik het maar doen via de clockwordmodrecovery, iemand toevallig nog een duidelijke tutorial/stappenplan om dit te doen?
Ik heb al wel wat tutorials gezien maar het is me nogsteeds niet helemaal 100% duidelijk :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sjoerd611 schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 14:09:
Bedankt voor de snelle reacties iedereen!
Dan ga ik maar gewoon flashen, via galaxy nexus toolkit lijkt me het makkelijkste, maar ik kan de folder put google factory_image_here niet vinden, waarschijnlijk is er iets niet helemaal goed gegaan met de installatie..
Dus ga ik het maar doen via de clockwordmodrecovery, iemand toevallig nog een duidelijke tutorial/stappenplan om dit te doen?
Ik heb al wel wat tutorials gezien maar het is me nogsteeds niet helemaal 100% duidelijk :|
voordat we tutorials gaan herhalen, wat is er niet 100% duidelijk? het helpt een boel om specifiek vragen te stellen.

Een rom flashen via CWM is niet meer dan de juiste zip selecteren en de flash starten. Afhankelijk van wel of geen clean flash kan je nog een factory reset van te voren uitvoeren en ook cache en dalvik cache wipen is aan te raden.

hier nog meer uitleg:
http://www.addictivetips....n-android-complete-guide/

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
Succes, en ik zou niet al te bang zijn: een nieuwe recovery flashen is volgens mij ingrijpender dan een nieuwe system/etc. ROM flashen. Zolang je bootloader maar werkt kun je je telefoon niet bricken, als ik het goed heb begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd611
Ah het is gelukt, bedankt voor al het goede advies!
Wel raar trouwens dat mijn eigen recovery niet meer werkt, als ik via fastboot mode naar recovery ga krijg ik een open android poppetje met een rood driehoekje met daarin een uitroepteken :|
Nu nog even rooten & unlocken, want ik merk nu pas hoe gehecht ik was aan m'n pgm :)

//ah kom er net achter dat m'n bootloader nog unlocked is 8)

[ Voor 50% gewijzigd door Sjoerd611 op 25-05-2013 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
Sjoerd611 schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 11:16:
Ah het is gelukt, bedankt voor al het goede advies!
Wel raar trouwens dat mijn eigen recovery niet meer werkt, als ik via fastboot mode naar recovery ga krijg ik een open android poppetje met een rood driehoekje met daarin een uitroepteken :|
Nu nog even rooten & unlocken, want ik merk nu pas hoe gehecht ik was aan m'n pgm :)

//ah kom er net achter dat m'n bootloader nog unlocked is 8)
Als je een stock google image flasht, dan wordt er ook een recovery/baseband/bootloader meegeflasht, custom recovery zal je daarom opniew moeten installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
Ik zit nog op 4.1.2 en ik begin steeds onrustiger te worden dat ik geen nieuwe features meer krijg, maar alle problemen die ik gehoord heb over 4.2+ geven me ook niet het vertrouwen in een upgrade.

Wat vinden jullie?
Welke is gemiddeld prettiger: 4.1.2 of 4.2.2?

Edit: Ik heb de voorgaande pagina's nog ven doorgenomen en zie dat hier recent over gediscussieerd is. Het is moeilijk te zeggen blijkbaar. Misschien moet ik de gok maar wagen. Ookal weet ik niet of ik met 1 druk op de knop weer terug naar de vorige versie kan.

[ Voor 33% gewijzigd door rickiii op 25-05-2013 18:59 ]

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
rickiii schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 18:39:
Ik zit nog op 4.1.2 en ik begin steeds onrustiger te worden dat ik geen nieuwe features meer krijg, maar alle problemen die ik gehoord heb over 4.2+ geven me ook niet het vertrouwen in een upgrade.

Wat vinden jullie?
Welke is gemiddeld prettiger: 4.1.2 of 4.2.2?

Edit: Ik heb de voorgaande pagina's nog ven doorgenomen en zie dat hier recent over gediscussieerd is. Het is moeilijk te zeggen blijkbaar. Misschien moet ik de gok maar wagen. Ookal weet ik niet of ik met 1 druk op de knop weer terug naar de vorige versie kan.
Je kunt niet met één druk op de knop weer terug, maar je kunt wel een Nandroid-reservebestand maken, dat is een kloon van de huidige toestand van je systeem. Die kun je dan weer terugzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prev
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 02-10 10:37
Ik heb sinds kort een MacBook Pro, echter wordt mijn Galaxy Nexus niet herkend wanneer ik deze aansluit op m'n MacBook Pro. Iemand een oplossing, liefst zonder applicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat wil je doen? Bestanden over zetten of adb/fastboot?

Voor bestanden heb je iets nodig voor het mtp protocol:
http://support.google.com...r.py?hl=en&answer=1120329

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook sinds kort een gnex, deze word op mijn W7 desktop echter niet herkend (zowel MTP als adb/fastboot niet) op mijn laptop met W7 werkt het echter perfect. En ja de USB poorten op me desktop werken wel :P iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
Heb je de Nexus Root Toolkit geïnstalleerd, en daar de procedure gevolgd? Die zegt ook het één en ander over welke drivers je moet hebben en zo, misschien het proberen waard, alleen al voor diagnose.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gedaan inderdaad. Heb het naar behoren gevolgd, en heb de toolkit op exact dezelfde manier gevolgd op me laptop en daar werkt het wel. Dus het lijkt aan me desktop hardware te liggen maar andere android telefoons werken wel gewoon, dit zijn echter wel 2.3 telefoons (zusje en vader zouden het niet waarderen als ik non stock roms op hun telefoons flash :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prev
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 02-10 10:37
Prulleman schreef op zondag 26 mei 2013 @ 19:45:
Wat wil je doen? Bestanden over zetten of adb/fastboot?

Voor bestanden heb je iets nodig voor het mtp protocol:
http://support.google.com...r.py?hl=en&answer=1120329
Voornamelijk muziek van m'n MacBook Pro op m'n Nexus devices zetten. En liefst met kabeltje :+

Edit: Thanks voor de link

[ Voor 3% gewijzigd door Prev op 26-05-2013 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 26 mei 2013 @ 22:03:
Gedaan inderdaad. Heb het naar behoren gevolgd, en heb de toolkit op exact dezelfde manier gevolgd op me laptop en daar werkt het wel. Dus het lijkt aan me desktop hardware te liggen maar andere android telefoons werken wel gewoon, dit zijn echter wel 2.3 telefoons (zusje en vader zouden het niet waarderen als ik non stock roms op hun telefoons flash :( )
Hmm, wat vreemd! Ik heb geen W7, ik weet ook niet wat ik zou doen. Geeft de toolkit je enige informatie over waar het misgaat in het stappenplan? Misschien toch eens een andere USB-poort proberen, aan de achterkant, of juist aan de voorkant? USB-problemen met bepaalde poorten in moederborden schijnen wel voor te komen (dan doen sommige apparaten het wel, andere half).

(Als alternatief kun je ook een applicatie zoals "ADB over Wifi" gebruiken; ik weet alleen niet zeker of hij daarmee ook als USB-opslag wordt herkend (heb het zelf nog niet geprobeerd), maar zou wel moeten werken. Daar zijn trouwens ook speciale applicaties voor, geloof ik, voor USB mass-storage. Verder kun je nog bestanden uitwisselen via LAN, als je op je PC een gedeelde netwerk-map aanmaakt, dan kun je daar bij via Wifi in b.v. ES File Explorer op je telefoon, > Menu (raar knopje links boven) > LAN, en dan Search, en je ziet als het goed is het adres van die gedeelde map van je PC verschijnen. Werkt bij mij in elk geval.)

[ Voor 22% gewijzigd door Cerberus_tm op 26-05-2013 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zowel front als back ports geprobeerd, geen geluk. En de toolkit herkent de telefoon gewoon niet nadat de drivers via de toolkit zijn geinstalleerd (als ik bijvoorbeeld de opdracht geef om een boot.img te flashen blijft ie hangen op <waiting for device>) maar ik gebruik nu inderdaad gewoon het netwerk om bestanden over te zetten en die enkele keer dat ik ADB nodig heb gebruik ik me laptop wel. Maar het is wel opmerkelijk haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 16:22
Ik maak dagelijks gebruik van meerdere Bluetooth-koppelingen, waarbij ik nooit problemen heb. De hele dag heb ik verbinding met mijn Nokia BH-111 zonder enig probleem. De verbinding met de carkit in m'n vaders auto valt echter steeds weg (bellen in de auto kan eigenlijk niet hands-free), maar ver buiten bereik van het apparaat lijkt de verbinding vaak nog in stand te zijn ('verbonden' in het bluetooth-menu, blauw bluetooth-icoontje). Pas bij een telefoongesprek valt de verbinding echt weg, maar daardoor begint zo'n gesprek altijd rommelig. De telefoons van m'n ouders hebben echter geen problemen met het apparaatje. Het lijkt dus een specifiek probleem tussen met GNex en dat ding.

Is er een mogelijkheid om een soort debug-logboek van de bluetooth-koppelingen te zien, zodat ik kan uitzoeken waar het probleem zit? En kan ik instellingen in m'n Nexus veranderen om de bluetooth-verbinding te verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
welke android versie draai je? de laatste?
er zijn nog wel wat bluetooth bugs geloof ik, ook in de laatste

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 16:22
4.2.2 (stock, niet geroot). Ik kan me niet herinneren dat ik hier eerder last van heb gehad met deze telefoon. Een tijd geleden werkte het nog wel goed, dat was ongetwijfeld met een eerdere versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
Je zou kunnen overwegen om terug te gaan naar 4.1.2, misschien dat die beter werkt met Bluetooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Gaat het toevallig om bluetooth met een Renault Megane?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NmR

NmR

Na anderhalf jaar is het dan toch misgegaan. M'n mooie toestel met het scherm plat op de stoep gevallen met als gevolg: scherm in gruzelementen.
Erg zuur, ik was juist van plan te gaan verlengen met sim only omdat het toestel nog prima mee kan.

Nu dus de overweging maken om het te laten repareren, zelf te repareren of een toestel te kopen gelijk aan de reparatiekosten.

In Den Haag kunnen ze het scherm vervangen voor een nette all-in prijs van €179,99 Klaar terwijl je wacht.
http://www.touchfix.nl/reparatie/samsung/galaxy-nexus-i9250
Iemand hier ervaringen mee?

Anderzijds een scherm bestellen. Op e-bay vond ik er een voor €149,- (+€8,95 verzendkosten).
Misschien dat iemand een goedkoper adresje weet?

Een goed alternatief voor +/- €200,- is er natuurlijk niet te vinden. In ieder geval kan het vast niet slechter dan mijn oude, trouwe bb 9700 waar ik nu weer aan gebonden ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nou.... ik zou geen 180 euro over hebben voor een reparatie van een toestel wat als laagste verkoop prijs op 340 heeft gezeten... (de huidige prijs in de pricewatch is alleen maar zo hoog omdat ie eigenlijk niet meer leverbaar is)

Ik zou echt een beetje bij sparen voor een (tweedehands) nexus 4 of s3

[ Voor 19% gewijzigd door Prulleman op 31-05-2013 15:26 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NmR

NmR

Prulleman schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 15:25:
nou.... ik zou geen 180 euro over hebben voor een reparatie van een toestel wat als laagste verkoop prijs op 340 heeft gezeten... (de huidige prijs in de pricewatch is alleen maar zo hoog omdat ie eigenlijk niet meer leverbaar is)

Ik zou echt een beetje bij sparen voor een (tweedehands) nexus 4 of s3
Ja een Nexus 4 is wel even €428,- (Pricewatch). Dat kost mij €248,- meer dan als ik het toestel zou laten repareren.

Daarnaast merk ik aan mijn telefoongebruik dat ik de betere specs van die nieuwere toestellen toch niet benut. Voor een beetje mailen, Whatsappen en een paar apps die ik gebruik is de GN eigenlijk al overkill. Ik kan mij dus beter vinden in reparatie of een degelijk budget toestel.

[ Voor 4% gewijzigd door NmR op 31-05-2013 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NmR schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 15:35:
[...]

Ja een Nexus 4 is wel even €428,- (Pricewatch). Dat kost mij €248,- meer dan als ik het toestel zou laten repareren.

Daarnaast merk ik aan mijn telefoongebruik dat ik de betere specs van die nieuwere toestellen toch niet benut. Voor een beetje mailen, Whatsappen en een paar apps die ik gebruik is de GN eigenlijk al overkill. Ik kan mij dus beter vinden in reparatie of een degelijk budget toestel.
daarom had ik er ook 2ehands bij gezet, de 4 staat in vraag en aanbod al voor 350 euro, op MP ook voor 300
S3 ook rond die koers.

maar uiteraard is het een eigen keus, wat ik zei, ik zou geen 180 euro investeren in een 1.5 jaar oud toestel.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Laatst online: 09:59
hier op ebay $119.38 dus bij de huidige dollar koers van paypal zit je op €94,53.
En je krijgt er nog gereedschap bij ook :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DrNizeGuy schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 16:04:
hier op ebay $119.38 dus bij de huidige dollar koers van paypal zit je op €94,53.
dat is meer in verhouding tot de waarde van het toestel!

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NmR

NmR

DrNizeGuy schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 16:04:
Wauw, dat scheelt bijna de helft. Ik ga eens op youtube kijken naar de screen replacement filmpjes om wat moed te verzamelen.

Erg bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
Lastig is het zeker niet. Als je het rustig doet en niet teveel kracht zet kan er niet veel mis gaan en heb je binnen 10 minuten het scherm er weer in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NmR

NmR

DrNizeGuy schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 16:16:
Lastig is het zeker niet. Als je het rustig doet en niet teveel kracht zet kan er niet veel mis gaan en heb je binnen 10 minuten het scherm er weer in zitten.
Ik heb het scherm zojuist gekocht, maar misschien wat voorbarig.
Op Youtube vanaf 09:05 heeft hij het over het metalen frame wat niet bij alle schermen (mee)geleverd wordt. In de advertentie van het scherm op e-bay staat hier niets over vermeld.
Als dit er niet bij zit is het toch wel redelijk ondoenlijk, aangezien ik niet de middelen heb om het scherm met warmtebronnen los te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
als je deze video bekijkt zie je op 6:00 hoe je het scherm los kan krijgen met een verf fohn. Er is vast wel iemand in je kennissen kring die zo'n ding heeft denk ik?
Een voordeel is: het scherm dat eraf moet is al stuk, dus als het breekt is het geen ramp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NmR

NmR

Een verf fohn kan ik nog wel aankomen en wat je inderdaad zegt, het scherm is al stuk dus er kan weinig fout gaan.

Ik heb de verkoper een pm gestuurd met de vraag over het product (met of zonder frame) dus ik wacht het allemaal maar even af.

Vriendelijk dank voor de snelle reacties en de goede tips!

Gr,
Niels

-Edit-
De verkoper heeft geantwoord en het is inderdaad het scherm zonder frame. Eigenlijk ook niet zo vreemd aangezien dat een onderdeel op zichzelf is. Na de filmpjes allemaal nog eens gezien te hebben laat ik mij er in ieder geval niet door weerhouden. Het ziet er allemaal redelijk eenvoudig en (zeker met een scherm wat al stuk is) 'fool proof' uit.

[ Voor 36% gewijzigd door NmR op 01-06-2013 11:01 ]

Pagina: 1 ... 80 ... 89 Laatste

Let op:
Alles over levertijden en abonnementen in Samsung Galaxy Nexus - Levertijden / Abonnement topic.

Voor het bespreken van accessoires kun je terecht in Accessoires voor de Samsung (Google) Galaxy Nexus.

Voor alle informatie over rooten en custom roms zie [Google Galaxy Nexus] Custom roms en Firmware.