mjah alleen staan over het algemeen de takju updates eerder klaar of zijn ze in elk geval eerder beschikbaar via XDA. Dus als het om snelle updates draait...
Ging erom dat diegene nog yakjuxw draaide...bigfoot1942 schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 19:18:
mjah alleen staan over het algemeen de takju updates eerder klaar of zijn ze in elk geval eerder beschikbaar via XDA. Dus als het om snelle updates draait...
Ik merk sinds gisteren dat mijn agenda item reminders niet langer in de notificatiebalk komen te staan. Als ik vervolgens de balk naar beneden trek is de reminder wel te zien. Nog meer mensen hier plotseling last van? Toestel al een keer uit- en aangezet maar dat mocht niet baten.
Lijkt wel of dit ontstaan is na de updates van Gmail/Google+ apps gisteren in combinatie met Light Flow.. (met Andoid 4.1.2)
EDIT: Na nog wat testen merk ik dat ze wel in de notificatie balk komen te staan, maar daar na +/- een half uur plotseling uit verdwijnen, echter als je dan de notificatiebalk naar beneden trekt staat de reminder daar nog wel weergegeven..
EDIT2: Contact gehad met de ontwikkelaar van Light Flow, hij meldt dat dit komt door een wijziging aan de kant van Google. Blijkbaar is er nu een soort van time-out ingesteld voor de melding in de notificatiebalk. In het notificatiescherm veranderd de reminder ook van kleur, zodra deze uit de notificatiebalk verdwenen is.
Ik vond het zelf juist fijn als de herinnering bleef staan totdat ik deze zelf verwijderde. De vraag is nu hoe kan je deze functionaliteit herstellen?
Lijkt wel of dit ontstaan is na de updates van Gmail/Google+ apps gisteren in combinatie met Light Flow.. (met Andoid 4.1.2)
EDIT: Na nog wat testen merk ik dat ze wel in de notificatie balk komen te staan, maar daar na +/- een half uur plotseling uit verdwijnen, echter als je dan de notificatiebalk naar beneden trekt staat de reminder daar nog wel weergegeven..
EDIT2: Contact gehad met de ontwikkelaar van Light Flow, hij meldt dat dit komt door een wijziging aan de kant van Google. Blijkbaar is er nu een soort van time-out ingesteld voor de melding in de notificatiebalk. In het notificatiescherm veranderd de reminder ook van kleur, zodra deze uit de notificatiebalk verdwenen is.
Ik vond het zelf juist fijn als de herinnering bleef staan totdat ik deze zelf verwijderde. De vraag is nu hoe kan je deze functionaliteit herstellen?
[ Voor 56% gewijzigd door Laguna op 29-03-2013 15:54 ]
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Verwijderd
Wanneer ik een bericht typ, moet ik elk contact individueel invullen. Hoe kan je een lijst met contacten weergeven als je een bericht typt?
Kan je iets specifieker zijn? Waar heb je het in vredesnaam over bijvoorbeeld?
SMS? Email?
If you want to be the best, you need to work with the best :)
Verwijderd
SMS bericht, Nexus 4Maardiweb schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 23:03:
Kan je iets specifieker zijn? Waar heb je het in vredesnaam over bijvoorbeeld?SMS? Email?
Ik begrijp het ook niet echt. Bedoel je dat je naar een vaste groep een bericht wilt sturen? Dan zou je kunnen proberen in Gmail op de PC of misschien in People in Android een groep te maken: die zul je dan wel kunnen oproepen in de SMS-applicatie als je de eerste paar letters van de groep intikt (zelf nooit geprobeerd).
Je zult echt helderder moeten zijn, een schot in het donker:
nieuwe sms >> eerste letters naam intoetsen >> kiezen juiste naam is het probleem?
of nieuwe sms aan meerdere contacten?
Dit bedoelt ie: een optie om ipv intoetsen naam, de scrolllijst Contacten te krijgen.
Eig een algemeen OS probleem
Eig een algemeen OS probleem
[ Voor 52% gewijzigd door kristo op 08-04-2013 13:02 ]
Nexus 5, Nexus 7, Chromebook XE303
Niet echt een GN gerelateerde vraag; maar heeft iemand anders een beetje het gevoel dat sinds je deze telefoon hebt, al het nieuwe spul trekt je niet meer?
Ik heb een beetje gekeken naar de Galaxy s4, HTC one en Xperia Z, en ik heb niet echt iets gezien waar ik echt van wilde overstappen, heb hetzelfde ook trouwens met de nexus 4.
Alles zit erop bij deze alles doet het. Of ben ik nou oud aan het worden?
Ik heb een beetje gekeken naar de Galaxy s4, HTC one en Xperia Z, en ik heb niet echt iets gezien waar ik echt van wilde overstappen, heb hetzelfde ook trouwens met de nexus 4.
PSN & XBL: Denkoyugo
Ik kan dat alleen maar beamen. Had bij iBood een N4 besteld maar zelfde dag geannuleerd na het ding wat meer bestudeerd te hebben. De fragiele bouw maar ook het gebrek aan meerwaarde tov de GN (iets groter en sneller), en de meerwaarde van de GN tov de N4 (aosp browser om maar iéts te zeggen) deden me van idee veranderen
http://www.theverge.com/2...eta-download-nexus-4-leak
Deze werkt ook op de Galaxy Nexus al moet je er wel rekening mee houden dat volgende dingen niet werken:
-Chat Heads
-De camera snelkoppeling op het homescreen
-De meest recente app snelkoppeling op het homescreen
-Het favorieten-scherm (daar staat alleen Messenger in bij mij)
Edit: nieuws: Testversie Facebook Home verschijnt online
Deze werkt ook op de Galaxy Nexus al moet je er wel rekening mee houden dat volgende dingen niet werken:
-Chat Heads
-De camera snelkoppeling op het homescreen
-De meest recente app snelkoppeling op het homescreen
-Het favorieten-scherm (daar staat alleen Messenger in bij mij)
Edit: nieuws: Testversie Facebook Home verschijnt online
[ Voor 17% gewijzigd door filenox op 08-04-2013 14:10 ]
Moet zeggen dat ik sinds kort de standaard browser terug gebruik. Stuk sneller als Chrome of Firefox
Hebben ze blijkbaar serieus aan gesleuteld ondertussen.
Hebben ze blijkbaar serieus aan gesleuteld ondertussen.
Zoiezo mist chrome nog wat dingen die de standaardbrowser wel heeft, zoals de optie om de statusbalk te laten verdwijnen en het handige menu-tje dat je in beeld kan vegen bij de standaardbrowser, zolang ze dat niet fixen blijf ik lekker de standaardbrowser gebruiken. Het lijkt of die 2% sneller pagina's laden moet opwegen tegen minder functionaliteit.
Toch raar dat google ze allebei bouwt, met hele andere gedachten over gebruik. Wat mij betreft is chrome meer een tabletbrowser, waar geen rekening is gehouden met een klein scherm die je volledig aan de pagina wilt wijden, jammer.
Of mis ik iets..
Toch raar dat google ze allebei bouwt, met hele andere gedachten over gebruik. Wat mij betreft is chrome meer een tabletbrowser, waar geen rekening is gehouden met een klein scherm die je volledig aan de pagina wilt wijden, jammer.
Of mis ik iets..
En vooral: wie wil er nu voetjes op z'n foon, zelfs tablets hebben dat niet
Nee, liever het design van de GN 'vreemd' vinden
Nee, liever het design van de GN 'vreemd' vinden
Dat heb ik gelukkig ook nog wel. Toch zijn er een paar dingen die ik mis:Denko schreef op maandag 08 april 2013 @ 13:01:
Niet echt een GN gerelateerde vraag; maar heeft iemand anders een beetje het gevoel dat sinds je deze telefoon hebt, al het nieuwe spul trekt je niet meer?
- meer werkgeheugen (ik heb veel programma's en die worden best snel weer uit het geheugen gegooid)
- grotere batterij
- SD-kaart
- luidere LUIDsprekers
Verder inderdaad weinig. Hogere resolutie zie ik toch niet echt, snellere processor vraag ik me ook af. En goddank zitten we nog steeds vooraan bij Android-updates!
Goh, ik dacht dat alleen de S3 en S4 die beam-functie hadden.*kristo schreef op maandag 08 april 2013 @ 13:10:
Ik kan dat alleen maar beamen. ...
*) Ha. Ha.
ik heb precies hetzelfde.Denko schreef op maandag 08 april 2013 @ 13:01:
vorig jaar speelde ik met de s3 van mn zusje.
wat groter scherm dan de GN (helaas ook iets groter qua formaat) maar zeker niet sneller en vol samsung troep.
speelde laatst met een xperia z van mn neef.
het toestel voelt goed, wat groter scherm (helaas is het toestel zelfs groter dan de s3 al is het ook wel logisch), snel (vind het niet sneller dan de gn) maar moet er niet aan denken om mn GN hiervoor in te ruilen.
eigenlijk wacht ik op een GN 2.
aangezien ik de N4 het geld (450 euro) waard vind weet ik niet of ik mijn volgend toestel wel een android toestel word.
en daar schrik ik wel een beetje van.
Heb het ook wel, maar krijg wel een beetje last van de batterijduur als ik mn telefoon veel gebruik. Voor zover de geruchten een beetje kloppen zie ik momenteel de Motorola X-phone als de opvolger van mijn GN 
http://www.androidworld.n...en-we-praten-je-even-bij/
Hoewel ik het design wat daar gepresenteerd wordt denk ik niet super vind, maar dat is toch nog lang niet zeker..
http://www.androidworld.n...en-we-praten-je-even-bij/
Hoewel ik het design wat daar gepresenteerd wordt denk ik niet super vind, maar dat is toch nog lang niet zeker..
Mijn GN heeft een duikeling in de wc gemaakt, ik heb 'm vrij vlot in de rijst kunnen krijgen en zo'n 36u later deed hij het weer - goddank! De vraag is natuurlijk wel hoeveel schade er is aangericht intern, want hij is nu eenmaal nat geweest. Maar ik hoop dat hij het nog erg lang zal blijven doen.
Bij Google de laatste stockrom gevonden en erop geflashed, lekker weer stock en root teruggedraaid
Widget Locker gekocht en erop gezet, dat bevalt ook goed.
Bij Google de laatste stockrom gevonden en erop geflashed, lekker weer stock en root teruggedraaid
[ Voor 5% gewijzigd door Trouble op 09-04-2013 09:36 ]
| 17 December 1991 | De Nerdette |
Ik heb de GNex omgewisseld voor een Nexus 4.
De ervaring is exact hetzelfde, al is de Nexus 4 wel een stuk sneller.
Ook vind ik de Nexus 4 een prachtig toestel om te zien.
Ik las ook dat de de GNex geen Android 5.0 meer krijgt.
Daarom wilde ik graag een Nexus 4.
Voor de rest is het bijna hetzelfde.
Enige nadeel vind ik dat de Nexus 4 wat minder gevoelig scherm lijkt te hebben.
De ervaring is exact hetzelfde, al is de Nexus 4 wel een stuk sneller.
Ook vind ik de Nexus 4 een prachtig toestel om te zien.
Daarom wilde ik graag een Nexus 4.
Voor de rest is het bijna hetzelfde.
Enige nadeel vind ik dat de Nexus 4 wat minder gevoelig scherm lijkt te hebben.
Bron? Volgens mij is dat helemaal nog niet duidelijk.Dubrillion schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 09:43:
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Ik heb het wel eens voorbij zien komen.jelmervos schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 09:55:
[...]
Bron? Volgens mij is dat helemaal nog niet duidelijk.
Al zou de GNex nog goed meekomen zal het niet gek zijn.
De Nexus S stopte na ongeveer twee jaar ook met updaten
Als er geen updates meer komen voor de Galaxy Nexus, hebben we maar 1 jaar updates gekregen. Lijkt me toch wat vreemd.Dubrillion schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 10:21:
[...]
Ik heb het wel eens voorbij zien komen.
Al zou de GNex nog goed meekomen zal het niet gek zijn.
De Nexus S stopte na ongeveer twee jaar ook met updaten
bedoel je waarschijnlijk toch?dimocash schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 08:35:
aangezien ik de N4 het geld (450 euro) niet waard vind
Ik kan het nieuwsbericht niet meer vinden, maar het was iig redacteur Arnoud wokke die bij een nieuwsartikel claimde dat die update waarschijnlijk(?) de laatste voor de galaxy nexus zou zijn.
Het stond er redelijk als feit, maar dan zonder enige bron en ook in de reacties was de mening dat Arnoud een beetje voorbarig was met die uitspraak, dus ik heb nog goede hoop op een volgende versie van android.
Als deze niet op de Galaxy nexus zou kunnen draaien vallen er gelijk veel telefoons af van andere fabrikanten die een stuk minder oud zijn. (niet dat onze nexus zo oud is;)
Wat wel goed zou kunnen is dat ze voortaan eerst de update beschikbaar maken voor de nexus 4 en opvolger en wat later voor de galaxy nexus, net zoals wij nu eerst de update krijgen en volgens mij de nexus s later. Priorities.
Het stond er redelijk als feit, maar dan zonder enige bron en ook in de reacties was de mening dat Arnoud een beetje voorbarig was met die uitspraak, dus ik heb nog goede hoop op een volgende versie van android.
Als deze niet op de Galaxy nexus zou kunnen draaien vallen er gelijk veel telefoons af van andere fabrikanten die een stuk minder oud zijn. (niet dat onze nexus zo oud is;)
Wat wel goed zou kunnen is dat ze voortaan eerst de update beschikbaar maken voor de nexus 4 en opvolger en wat later voor de galaxy nexus, net zoals wij nu eerst de update krijgen en volgens mij de nexus s later. Priorities.
Soms dit bericht gelezen?Dubrillion schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 09:43:
Hierin wordt verwezen naar dit bericht waarin alle Samsung telefoons worden genoemd die een update naar Key Lime Pie krijgen.
Maar ik ben het inderdaad eens met een van de commentaren in de discussie: Volgens mij moet je de Galaxy Nexus niet zien als Samsung telefoon, maar als Google telefoon.
Op XDA zijn ze in ieder geval van mening dat KLP eerst uit zal komen voor een nieuw uit te brengen Nexus telefoon maar dat daarna zeker ook ondersteuning voor de Galaxy Nexus uit zal komen.
[ Voor 19% gewijzigd door Condor70 op 09-04-2013 15:58 ]
Ik heb voor 2,10 bij buyincoins een extra batterij gekocht voor mijn nexus. (link http://www.ebay.nl/itm/18..._trksid=p3984.m1497.l2649)

Het is en blijft een Chinese batterij maar de reviews zijn prima en het komt maar een keer per maand voor dat ik wenste dat mijn batterij langer mee zou gaan. De extra batterij laad ik op en doe ik mooi in een ziplock in het voorvakje van mijn tas. Actieradius verdubbeld! Reviews staan hier: (http://www.buyincoins.com...-prime-product-16657.html)

Het is en blijft een Chinese batterij maar de reviews zijn prima en het komt maar een keer per maand voor dat ik wenste dat mijn batterij langer mee zou gaan. De extra batterij laad ik op en doe ik mooi in een ziplock in het voorvakje van mijn tas. Actieradius verdubbeld! Reviews staan hier: (http://www.buyincoins.com...-prime-product-16657.html)
[ Voor 21% gewijzigd door Nikeo op 09-04-2013 17:44 ]
2.10 klinkt wel heel erg goedkoop
Zijn er tweakers met ervaringen?
Hmm niet gek...en wordt je behuizing hier niet dikker van?
2,03 euro inclusief verzending naar nederlandNikeo schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 17:42:
Ik heb voor 2,10 bij buyincoins een extra batterij gekocht voor mijn nexus. (link http://www.ebay.nl/itm/18..._trksid=p3984.m1497.l2649)
[afbeelding]

hoe de fock ze dat doen vraag ik me af, van china naar nederland lijkt me vrij prijzig.
maar ik heb er in ieder geval 1 besteld, voor dat geld kan het nooit een miskoop zijn. (tenzij mijn nexus natuurlijk wordt gefrituurd)
Shipping wordt door de overheid gesubsidieerd als ik me niet vergis
"(tenzij mijn nexus natuurlijk wordt gefrituurd)"
Daarom wacht ik nog even met bestellen
[ Voor 54% gewijzigd door filenox op 09-04-2013 20:52 ]
wtf, betaald de chineze overheid mee aan de verzendingfilenox schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 20:52:
Shipping wordt door de overheid gesubsidieerd als ik me niet vergis![]()
en je hoort het wel zodra is er is, alleen levertijd is wel max 30 dagen, dus kan even duren
[ Voor 8% gewijzigd door Denniz0229 op 09-04-2013 21:11 ]
Ahh dat verklaart een hoop dingen! Daarom staat Ebay bomvol met goedkoepe electronica uit China die ook nog werken! Ik wacht inmiddels wel al maanden op mijn draagbare oplader...filenox schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 20:52:
Shipping wordt door de overheid gesubsidieerd als ik me niet vergis
[ Voor 9% gewijzigd door Cerberus_tm op 09-04-2013 22:34 ]
Ook gekocht. Maar hoe groot is de kans dat dit goedkope spul mijn Nexus sloopt?Nikeo schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 17:42:
Spotgoedkoop inderdaad.Nikeo schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 17:42:
Let op: Net zoals de meeste niet-originele accu's zit hier geen NFC antenne in.
Ik heb er geen verstand van, maar de kans lijkt me bijzonder klein. Ik heb nog nooit gehoord van iemand wiens telefoon schade opliep door een Chinese accu. Zelf ik ik voor andere telefoons ook goedkope accu's gebruikt en nooit ergens last van gehad; de kans dat de capaciteit of levensduur van de accu tegenvalt is misschien wel aanwezig.jelmervos schreef op woensdag 10 april 2013 @ 11:44:
[...]
Ook gekocht. Maar hoe groot is de kans dat dit goedkope spul mijn Nexus sloopt?
Ik ben overigens zo goed als klaar met dit toestel... Totaal niet werkbaar icm m'n carkit en constant "crashes" die een bugreport proberen te versturen.
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Wat voor crashes dan? De mijne crasht nooit. Heb je al eens een factory reset geprobeerd? Of terug gaan naar Android 4.1.2? Dat is de versie die ik gebruik, en ik heb mijn telefoon vaak weken lang aan zonder crashes.
Als het goed is heb je dan per ongeluk de power button en volume - en + tegelijkertijd ingedrukt gehad. Dan wordt er een bug report gemaakt.BtM909 schreef op woensdag 10 april 2013 @ 23:20:
Ik ben overigens zo goed als klaar met dit toestel... Totaal niet werkbaar icm m'n carkit en constant "crashes" die een bugreport proberen te versturen.
Je zou het volgens mij ook uit kunnen zetten door USB debugging uit te zetten.
Wat voor carkit heb je? Ik heb een VW Golf met RCD310 radio en daarvoor heb ik rSap moeten (kopen en) installeren. Nu werkt hij perfect met de carkit.
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Kan het zijn dat je in je carkit misschien automatisch wat knopjes indrukt/klemt bij het vast klikken? Daar had ik ook last van, dan doet je toestel gekke dingen.BtM909 schreef op woensdag 10 april 2013 @ 23:20:
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Wacht even Smarron.... wat is rSap?Smarron schreef op donderdag 11 april 2013 @ 09:25:
[...]
Als het goed is heb je dan per ongeluk de power button en volume - en + tegelijkertijd ingedrukt gehad. Dan wordt er een bug report gemaakt.
Wat voor carkit heb je? Ik heb een VW Golf met RCD310 radio en daarvoor heb ik rSap moeten (kopen en) installeren. Nu werkt hij perfect met de carkit.
Heb even op de Play Store gezocht.
Mijn GNex verbindt niet lekker met mijn carkit.
Wat andere telefoons wel doen

Voor mensen met de auto en Bluetooth verbinding kan ik echt de originele
carkit van Samsung aanraden. Opladen zonder USB kabel erin pluggen en de auto modus
is erg moooi
[ Voor 16% gewijzigd door Dubrillion op 11-04-2013 09:54 ]
Google Play: Bluetooth SIM Access ProfileDubrillion schreef op donderdag 11 april 2013 @ 09:53:
[...]
Wacht even Smarron.... wat is rSap?
Heb even op de Play Store gezocht.
Mijn GNex verbindt niet lekker met mijn carkit.
Wat andere telefoons wel doen
Voor mensen met de auto en Bluetooth verbinding kan ik echt de originele
carkit van Samsung aanraden. Opladen zonder USB kabel erin pluggen en de auto modus
is erg moooi. Mis ik wel een beetje bij de Nexus 4 (die overigens ook slecht verbind)
Je kunt de trial proberen om te kijken of hij het dan wel doet, want de app is helaas niet goedkoop.
Google Play: Bluetooth SIM Access (Trial).
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Ondertussen werkt (in B, sinds de Play Music update?) ook (opnieuw?) het afspelen van mp3-links vanuit de browsers, bv Radio 1 België, dat miste ik sinds mijn Spica; geen enkele app kon én de link afspelen àls dat al kon, én de link opslaan.
Chrome toonde tot nu toe een afpeelbalkje (zoals de desktopversie doet) maar speelde niet effectief af, de aosp deed gewoon niets.
Is dit in NL nu ook zo, of is het dus gelinkt aan de Play Music implementatie?
Chrome toonde tot nu toe een afpeelbalkje (zoals de desktopversie doet) maar speelde niet effectief af, de aosp deed gewoon niets.
Dat heeft te maken met de nieuwe versie van Chrome en niet met Play Music.kristo schreef op donderdag 11 april 2013 @ 17:34:
Ondertussen werkt (in B, sinds de Play Music update?) ook (opnieuw?) het afspelen van mp3-links vanuit de browsers, bv Radio 1 België, dat miste ik sinds mijn Spica; geen enkele app kon én de link afspelen àls dat al kon, én de link opslaan.
Ik gebruik hier trouwens XiiaLive voor.
Ik heb 'm dan ook maar besteld.. Ik ben benieuwdNikeo schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 17:42:
[afbeelding]
Cool. Ik probeer het uit
Ik heb er zo eentje van 3800mAh, zelfde cover/makelij. Ik gok dat er een 2500-2800mAh werkelijk inzit (tov de stock batterij geschat)Nikeo schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 17:42:
[afbeelding]
Dus zo'n 65 a 70% van de geschreven capaciteit.
De batterij in die link zal dan ongeveer 1300 a 1500mAh hebben, genoeg als spare batterij, maar niet voor dagelijks gebruik.
Ach we zien wel wat het geeft, voor 2 euro hoef je sowieso niet te veel verwachten imho 
Thank you for your purchase.
Your eBay item(s) has been sent to post office.
Estimated Arrival Time : [ 5-30 Days after we posted ]
Iemand die weet ik waar ik een nieuw (of gebruikte) compleet scherm voor mijn Nexus kan bestellen? Hij is namelijk kapotgevallen...
eBay?
http://item.mobileweb.eba...EARCH&itemId=370647615846
Let op dat je lcd +digitizer pakt, anders moet je met lijm etc aan de slag...
of gewoon bij een nl webshop kan natuurlijk ook maar reken dan op 40 euro meer
gewoon een beetje googlen doet wonderen
http://item.mobileweb.eba...EARCH&itemId=370647615846
Let op dat je lcd +digitizer pakt, anders moet je met lijm etc aan de slag...
of gewoon bij een nl webshop kan natuurlijk ook maar reken dan op 40 euro meer
gewoon een beetje googlen doet wonderen
Ik ben dus een beetje aan het kijken op eBay en ik zie hier een redelijk goedkope (defecte) Nexus. Kan ik gewoon dat scherm gebruiken om over te (laten) zetten op mijn toestel?
http://www.ebay.com/itm/S...hones&hash=item3f241b929d
er is een webshop die een 2000mah batterij verkoopt orgineel van Samsung voor de Gnexus. Ik gebruik het al 6 maanden en ben er erg tevreden mee.
Dan kon ja, maar het toestel is al verkocht.Tweekeraar schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 13:04:
Ik ben dus een beetje aan het kijken op eBay en ik zie hier een redelijk goedkope (defecte) Nexus. Kan ik gewoon dat scherm gebruiken om over te (laten) zetten op mijn toestel?
Ik heb in het verleden dit scherm gekocht, met een beetje pingelen kostte het met 100 euro, en het werkt perfect.
Mijn Nexus heeft net een droptest van 1,50m overleefd.
Ik heb geen flauw idee hoe het is gebeurd maar wat ben ik blij dat alles nog werkt
Ik heb geen flauw idee hoe het is gebeurd maar wat ben ik blij dat alles nog werkt
Ik heb sinds gister een probleem met mijn Galaxy Nexus. De telefoon heeft problemen met opladen. Als ik 'm aan de oplader hang gebeurt er vaak niks. Na een aantal keer laadt de telefoon dan soms wel even op, maar niet constant en soms verschijnt er ook een indicator in het scherm alsof de telefoon oplaadt, terwijl deze juist niet is ingestoken.
Als ik de telefoon uitzet en ik steek de oplader erin gebeurt hetzelfde. De telefoon gaat afentoe aan en laadt dan even op en op andere momenten totaal niet.
Ik heb verschillende opladers en/of kabels geprobeerd.
Weet iemand wat er aan de hand is? Is de accu defect?
Als ik de telefoon uitzet en ik steek de oplader erin gebeurt hetzelfde. De telefoon gaat afentoe aan en laadt dan even op en op andere momenten totaal niet.
Heb 't zelfde ervaren. Mijn conclusie was dat de USB-poort beschadigd was.
Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?
Viel dat bij jou onder de garantie?8088 schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 20:13:
Heb 't zelfde ervaren. Mijn conclusie was dat de USB-poort beschadigd was.
Mijn telefoon is een paar keer gevallen, dus ik heb daar niet naar geïnformeerd. Wel heb ik na veel lezen kunnen concluderen dat ik allesbehalve de enige was met dit probleem (en vaker niet dan wel herkenning door de pc wat verband lijkt te houden met de zwakke poort), dus je zou kunnen redeneren dat 't een fabricagefout is.
Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?
Ik weet ook niet precies wat het gevolg er van is, maar ik heb ook "problemen" met de connector, maar zo lang het toestel maar stil ligt tijdens het opladen vormt het eigenlijk geen probleem. Anders lijkt het erop dat het contact wordt verbroken waardoor de accu niet meer wordt opgeladen. Maar ik neem dat voor lief. Ben nog altijd zeer tevreden over de telefoon.
[ Voor 7% gewijzigd door laserboy op 23-04-2013 20:31 ]
Ik ga de telefoon morgen opsturen voor reparatie. Vind het alleen erg jammer dat ik geen back-up kan maken, omdat ook de USB-verbinding met de PC niet goed werkt.
Defecte usb poort. Bekend probleem bij de Gnex, heb het zelf ook gehad. Heb toen een losse usb connector besteld en zelf vervangen. Is vrij eenvoudig te doen, 10 minuutjes werk. Je hebt alleen een goede schroevendraaier nodig om de telefoon open te maken.Micheeels schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 20:02:
Ik heb sinds gister een probleem met mijn Galaxy Nexus. De telefoon heeft problemen met opladen. Als ik 'm aan de oplader hang gebeurt er vaak niks. Na een aantal keer laadt de telefoon dan soms wel even op, maar niet constant en soms verschijnt er ook een indicator in het scherm alsof de telefoon oplaadt, terwijl deze juist niet is ingestoken.
Bedankt voor de tip! Maar ik ben niet zo heel erg handig en technisch en ben bang dat ik het zelf verpruts.cordonbleu schreef op woensdag 24 april 2013 @ 00:49:
[...]
Defecte usb poort. Bekend probleem bij de Gnex, heb het zelf ook gehad. Heb toen een losse usb connector besteld en zelf vervangen. Is vrij eenvoudig te doen, 10 minuutjes werk. Je hebt alleen een goede schroevendraaier nodig om de telefoon open te maken.
Je kunt toch nog steeds draadloos data verzenden?Micheeels schreef op woensdag 24 april 2013 @ 00:45:
Ik ga de telefoon morgen opsturen voor reparatie. Vind het alleen erg jammer dat ik geen back-up kan maken, omdat ook de USB-verbinding met de PC niet goed werkt.
De USB-poort functioneerde even en heb in die tijd een back-up kunnen maken.8088 schreef op woensdag 24 april 2013 @ 00:58:
[...]
Je kunt toch nog steeds draadloos data verzenden?
Ik kan hem nu dus gewoon opsturen voor reparatie. Bedankt voor jullie hulp.
Ah, da's mooi. Nu maar hopen dat de reparatie voorspoedig verloopt. Heb je trouwens nog aanspraak op je garantie kunnen maken?
Als het goed is heb ik nog gewoon garantie. Heb de telefoon ongeveer een jaar nu. Ben nu onderweg naar de Vodafone winkel in Utrecht, omdat daar een reparateur aanwezig is die Samsung smartphones soms al ter plekke kan repareren. Ik hoop dat dat lukt, want anders moet ik hem opsturen en zit ik dus een tijd zonder telefoon.
Edit:
Ben in de winkel geweest. Hij kon het in principe gewoon repareren, maar het onderdeel was niet op voorraad. Dus nu helaas toch even wachten.
Edit:
Ben in de winkel geweest. Hij kon het in principe gewoon repareren, maar het onderdeel was niet op voorraad. Dus nu helaas toch even wachten.
[ Voor 18% gewijzigd door Micheeels op 24-04-2013 21:15 ]
Klopt het wél dat het laadicoontje soms verdwijnt (alleen als hij 100% is opgeladen)? Anders heb ik misschien ook een probleem met mijn connector.
Misschien in je ROM ergens ingesteld als feature? Op stock hoort het in ieder geval niet.tiies schreef op woensdag 24 april 2013 @ 22:36:
Klopt het wél dat het laadicoontje soms verdwijnt (alleen als hij 100% is opgeladen)? Anders heb ik misschien ook een probleem met mijn connector.
Of het icoontje verdwijnt kan ik me niet herinneren, maar het klopt wel dat hij automatisch ophoudt met opladen op 100 %; dan gaat de batterij een beetje leeg zoals normaal, en pas als hij weer op 99 % staat begint hij weer met laden. Dus hij stop telkens enige tijd met laden als hij vol is, dat is normaal.tiies schreef op woensdag 24 april 2013 @ 22:36:
Ik heb dit verholpen door het 'lipje' dat in de USB connector zit een beetje op te wippen met een sterke naald. Dit lipje hoort precies in het midden te zitten om de juiste connectie te krijgen. Als dit onderdeel breekt is dit onderdeel uiteraard stuk.cordonbleu schreef op woensdag 24 april 2013 @ 00:49:
[...]
Defecte usb poort. Bekend probleem bij de Gnex, heb het zelf ook gehad. Heb toen een losse usb connector besteld en zelf vervangen. Is vrij eenvoudig te doen, 10 minuutjes werk. Je hebt alleen een goede schroevendraaier nodig om de telefoon open te maken.
Toch jammer dat je zo sterk afhankelijk bent van zulke kleine onderdelen,
Dit had ik ook al meerdere malen gedaan. Hielp elke keer maar voor een paar dagen, daarna kwam het probleem steeds weer terug. Daarom de poort maar vervangen. Nu al 3 maanden geen last meer van het probleem gehad.Irminsul schreef op donderdag 25 april 2013 @ 12:05:
[...]
Ik heb dit verholpen door het 'lipje' dat in de USB connector zit een beetje op te wippen met een sterke naald. Dit lipje hoort precies in het midden te zitten om de juiste connectie te krijgen. Als dit onderdeel breekt is dit onderdeel uiteraard stuk.
Toch jammer dat je zo sterk afhankelijk bent van zulke kleine onderdelen,
ik heb zelf ook het laadprobleem. hoe lang ben je het toestel kwijt wanneer je hem besluit op te sturen?
hier ook, binnen garantie gemaakt, verstuurd via vodafone business partner (tussenpersoon). was em 3-4 weken kwijt. denk dat het bij mij aan vocht heeft gelegen, zat vaak op zijn kop (dus met jack en usb aansluiting naar boven in mijn borstzakje tijdens fietsen. uiteraard niet in de regen, maar wel in de kou en dauw en andere klamme zooi die we hier in NL hebben
Mijn ervaringen met Samsung zijn vrij goed, mijn Nexus S heeft een boardswap ondergaan, ondanks dat het onderdeel niet op voorraad was had ik heb binnen 14 dagen weer in huis.
Ik zorg wel dat ik direct contact onderhoud met de fabrikant, ik wil niet afhankelijk zijn van een provider of tussenpartij. Wie weet hoe lang hij bij de Hi- of Vodafonewinkel blijft liggen. Ik vertrouw dat nooit zo.
Na het opwippen van het lipje heb ik overigens geen laadproblemen meer ondervonden.
Ik zorg wel dat ik direct contact onderhoud met de fabrikant, ik wil niet afhankelijk zijn van een provider of tussenpartij. Wie weet hoe lang hij bij de Hi- of Vodafonewinkel blijft liggen. Ik vertrouw dat nooit zo.
Na het opwippen van het lipje heb ik overigens geen laadproblemen meer ondervonden.
Goeie vraag, want er staat helemaal niks zinnigs in het crash-report wat wordt opgeleverd. Factory reset heb ik geprobeerd en wilde eigenlijk alleen maar vooruit ipv terug, maar misschien toch maar proberen dit weekend.Cerberus_tm schreef op donderdag 11 april 2013 @ 02:33:
Wat voor crashes dan? De mijne crasht nooit. Heb je al eens een factory reset geprobeerd? Of terug gaan naar Android 4.1.2? Dat is de versie die ik gebruik, en ik heb mijn telefoon vaak weken lang aan zonder crashes.
Ik weet van die shortcut af, maar dat doe ik niet. Toestel klemt ook nergens waardoor dat kan worden veroorzaakt. Gemiddeld op een dag (toestel ligt voornamelijk los op m'n bureau), trilt ie 5 / 6 keer om een minuut later het gehate "waarmee wilt u de action completen" dialoogvenster.Ik zal rSap eens checken of dat het probleem oplostSmarron schreef op donderdag 11 april 2013 @ 09:25:
[...]
Als het goed is heb je dan per ongeluk de power button en volume - en + tegelijkertijd ingedrukt gehad. Dan wordt er een bug report gemaakt.
Nope, ik heb geen carkit en leg m'n phone los neer onder m'n armsteun. Ik heb in de auto wel gewoon m'n 220v stekker aangesloten, waarmee ik m'n phone laad.pven schreef op donderdag 11 april 2013 @ 09:52:
[...]
Kan het zijn dat je in je carkit misschien automatisch wat knopjes indrukt/klemt bij het vast klikken? Daar had ik ook last van, dan doet je toestel gekke dingen.
Het probleem lag in de deep sleep state waardoor de carkit de connectie als het ware verliest. Ik zie in de rSap trial dat dat een optie is, dus wellicht zijn m'n problemen voor 9 euro opgelost.
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Ik heb een probleem. Mijn telefoon doet het nog steeds echter nu is mijn garantie verlopen omdat het toestel ouder is als de garantie periode.
ik heb sinds een tijdje last van een kapotte geluidspoort van mijn Samsung Galaxy Nexus weet iemand een oplossing voor dit probleem ik hoor nog wel geluid aan de linker kant maar de rechter kant werkt niet meer.
Thanks
Thanks
Verwijderd
De Nexus is eind 2011 uitgekomen en is er dus nog geen 2 jaar, je hebt dus nog steeds garantie.Sailor69 schreef op zondag 28 april 2013 @ 07:45:
Ik heb een probleem. Mijn telefoon doet het nog steeds echter nu is mijn garantie verlopen omdat het toestel ouder is als de garantie periode.
Verkeerde topic

[ Voor 91% gewijzigd door Gingerbread op 28-04-2013 11:44 ]
heb je het met verschillende oortjes/koptelefoons geprobeerd? Je oortjes kunnen kapot zijnnick4life schreef op zondag 28 april 2013 @ 10:32:
ik heb sinds een tijdje last van een kapotte geluidspoort van mijn Samsung Galaxy Nexus weet iemand een oplossing voor dit probleem ik hoor nog wel geluid aan de linker kant maar de rechter kant werkt niet meer.
Thanks
Anders zou je de poort kunnen proberen te vervangen of laten vervangen, veel meer kan je niet doen denk ik.
Ik heb de geluidspoort al met meerdere oortjes geprobeerd maar overal hetzelfde probleem mee dus het licht wel echt aan de geluidspoort.Paul-G schreef op zondag 28 april 2013 @ 17:15:
[...]
heb je het met verschillende oortjes/koptelefoons geprobeerd? Je oortjes kunnen kapot zijn.
Anders zou je de poort kunnen proberen te vervangen of laten vervangen, veel meer kan je niet doen denk ik.
Maar heeft iemand een idee waar ik dit probleem kan repareren met mijn geluidspoort want het enigste wat ik kan vinden is in Eindhoven wel een eindje weg als je in Enschede woont.
iemand een idee
Mijn Galaxy Nexus is sinds een week of twee wat laggy. Met swipen en met het openen van apps of bookmarks merk ik het. Heb geen nieuwe apps geinstalleerd waar het door zou komen (heb helemaal geen nieuwe apps geinstalleerd de laatste tijd). Hier en daar al wat cache geleegd, maar het blijft random aanwezig. Toestel is niet geroot en ik gebruik geen task killer. Een clean install vind ik wat veel werk qua back up, zeker omdat je niet even de sd-kaart kan verwijderen.
Jack of all trades, master of none. Though often better than a master of one.
Je zou kunnen proberen de 3.5mm uitgang wat ontdoen van stof/vuil, kans dat het een slecht contact is, is vrij reëel bij het niet werken van maar een kant.nick4life schreef op zondag 28 april 2013 @ 17:57:
[...]
Ik heb de geluidspoort al met meerdere oortjes geprobeerd maar overal hetzelfde probleem mee dus het licht wel echt aan de geluidspoort.
Maar heeft iemand een idee waar ik dit probleem kan repareren met mijn geluidspoort want het enigste wat ik kan vinden is in Eindhoven wel een eindje weg als je in Enschede woont.
iemand een idee
Nog genoeg ruimte over op de telefoon? Al eens een keer opnieuw opgestart?SePtiCTaNk schreef op zondag 28 april 2013 @ 18:40:
Mijn Galaxy Nexus is sinds een week of twee wat laggy. Met swipen en met het openen van apps of bookmarks merk ik het. Heb geen nieuwe apps geinstalleerd waar het door zou komen (heb helemaal geen nieuwe apps geinstalleerd de laatste tijd). Hier en daar al wat cache geleegd, maar het blijft random aanwezig. Toestel is niet geroot en ik gebruik geen task killer. Een clean install vind ik wat veel werk qua back up, zeker omdat je niet even de sd-kaart kan verwijderen.
Ik heb 5,15 GB over en de telefoon heb ik al een paar keer opnieuw opgestart.AndRo555 schreef op zondag 28 april 2013 @ 20:06:
[…]
Nog genoeg ruimte over op de telefoon? Al eens een keer opnieuw opgestart?
Wat zegt settings, apps, running? Veel programma's/processen die onnodig veelram gebruiken of om de haverklap opnieuw opstarten ?SePtiCTaNk schreef op zondag 28 april 2013 @ 20:46:
[...]
Ik heb 5,15 GB over en de telefoon heb ik al een paar keer opnieuw opgestart.
Ik heb net als SePtiCTaNk de laatste tijd ook veel last van lag; voornamelijk bij het starten van apps.AndRo555 schreef op zondag 28 april 2013 @ 22:57:
[...]
Wat zegt settings, apps, running? Veel programma's/processen die onnodig veelram gebruiken of om de haverklap opnieuw opstarten ?
Hoe kan ik de punten die je hier noemt het beste in de gaten houden?
Ik had ook last van wat lag bij mijn gnex (sinds 1 jaar in bezit - stock). Een clean install van de factory image gedaan wat het probleem heeft verholpen. Alle andere oplossing zijn imo een halve maatregel en de install is dusdanig makkelijk dat dit een goede optie is. Ik had wel het geluk dat ik alleen wat foto's van mijn toestel af hoefde te halen en niet een complete backup.
- raid does not fix stupid -
Op zich werkt mijn Galaxy Nexus ook prima met CM10.1. Maar na 24 uur uptime wordt ie echt trager. Je merkt ook dat apps minder in het geheugen blijven. Na een reboot is alles weer snel.Patatjemet schreef op maandag 29 april 2013 @ 15:02:
Ik had ook last van wat lag bij mijn gnex (sinds 1 jaar in bezit - stock). Een clean install van de factory image gedaan wat het probleem heeft verholpen. Alle andere oplossing zijn imo een halve maatregel en de install is dusdanig makkelijk dat dit een goede optie is. Ik had wel het geluk dat ik alleen wat foto's van mijn toestel af hoefde te halen en niet een complete backup.
Met Android 4.1 was dit niet het geval.
Hmmm, dat is jammer om te horen. Ik zal mijn ervaring na 24 uur hier updaten, heb hem 2 uur geleden "geupdate".
[ Voor 18% gewijzigd door Patatjemet op 29-04-2013 15:28 ]
Clean install heb ik ook al geprobeerd, maar dat heeft helaas slechts tijdelijk geholpen.Patatjemet schreef op maandag 29 april 2013 @ 15:02:
Een clean install van de factory image gedaan wat het probleem heeft verholpen.
Ik heb sterk het vermoeden dat een van de geïnstalleerde apps de boosdoener is. Hoe kom ik er echter achter WELKE app?
Ik heb al een keertje Instellingen -> Opties voor ontwikkelaars -> CPU gebruik weergeven aangezet, maar ik kon de boosdoener niet achterhalen (en sommige spelletjes crashen hierdoor).
Probeer deze eens:
Google Play: LagFix (fstrim) Free ?
Some Android users suffer from poor performance after some days/weeks of heavy usage. This is due to a well-known TRIM bug affecting these devices (users report Nexus devices and HTC One devices are affected). Kernels with -discard mount option are NOT affected!
The source of the problem is that internal storage is not properly TRIMmed when needed. You can find lots of information on XDA - http://bit.ly/11VUJvQ and http://bit.ly/14gMsBg It is also well-known fact that running fstrim Linux tool from time to time fixes the issue until internal memory runs out of free blocks. Other solutions like mounting with -discard or disabling fsync may be slow or dangerous.
Google Play: LagFix (fstrim) Free ?
Some Android users suffer from poor performance after some days/weeks of heavy usage. This is due to a well-known TRIM bug affecting these devices (users report Nexus devices and HTC One devices are affected). Kernels with -discard mount option are NOT affected!
The source of the problem is that internal storage is not properly TRIMmed when needed. You can find lots of information on XDA - http://bit.ly/11VUJvQ and http://bit.ly/14gMsBg It is also well-known fact that running fstrim Linux tool from time to time fixes the issue until internal memory runs out of free blocks. Other solutions like mounting with -discard or disabling fsync may be slow or dangerous.
Dat zou het inderdaad wel eens kunnen zijn. Het probleem is idd een stuk erger geworden sinds de storage half gevuld is met muziek.bigfoot1942 schreef op maandag 29 april 2013 @ 16:34:
The source of the problem is that internal storage is not properly TRIMmed when needed.
Toch maar weer rooten dus (sinds de laatste clean install draai ik zonder root)...
Zo veel mogelijk zaken een back up van gemaakt en nu maar even een clean install. Hopelijk helpt het.
Mijn vriendin en ik hebben beide de Galaxy Nexus in gebruik, met de originele ROM. Mijn internet is echter veel trager (met alle Apps: de content van de app van Tweakers duurt 2 minuten). We zitten echter op hetzelfde draadloze netwerk.
Ik heb al verschillende Apps geprobeerd om te zien welke apps nog meer data verbruiken, maar dat leverde niets op. Soms is er geen enkele andere app actief en toch laadt niets. Ook de router is terug naar de fabrieksinstellingen. Ook via mobiele netwerken is mijn internet veel trager. Het lijkt erop dat mijn telefoon de verbinding minder ver open zet of zo. Ik heb de telefoon al teruggezet naar de fabrieksinstellingen.
Heeft iemand enig idee hoe ik verder kan zoeken? Ik heb wel veel apps geïnstalleerd, maar hoe kom ik er welke instelling/app mijn verbindingen zo traag maakt?
Ik heb al verschillende Apps geprobeerd om te zien welke apps nog meer data verbruiken, maar dat leverde niets op. Soms is er geen enkele andere app actief en toch laadt niets. Ook de router is terug naar de fabrieksinstellingen. Ook via mobiele netwerken is mijn internet veel trager. Het lijkt erop dat mijn telefoon de verbinding minder ver open zet of zo. Ik heb de telefoon al teruggezet naar de fabrieksinstellingen.
Heeft iemand enig idee hoe ik verder kan zoeken? Ik heb wel veel apps geïnstalleerd, maar hoe kom ik er welke instelling/app mijn verbindingen zo traag maakt?
Wat een verademing... Eindelijk weer een fatsoenlijk snelle telefoon!
Ik neem aan dat je geen ongewone aanpassingen aan je wifi instellingen hebt gemaakt (Instellingen -> Wi-Fi -> Menu -> Geavanceerd)?Stephan4kant schreef op maandag 29 april 2013 @ 22:33:
Met OS Monitor kun je zien welke apps allemaal een open IP-verbinding hebben.
ps. Weet je zeker dat het de verbinding is? Zoals hierboven gemeld was het bij mij gebrek aan vrije opslagruimte, hetgeen nu gelukkig opgelost is.
De clean install heeft bij mij in ieder geval goed geholpen, het toestel voelt / is vele malen vlotter. Een goed voorbeeld hiervan is het uitschakelen van het scherm door de power knop, voorheen ging het scherm niet vloeiend uit maar ging het in vlakken (zeg maar 3 a 4 gelijke vlakken die zich achter elkaar op zwart schakelde). Nu gaat dit weer direct en ineens. Zelfde verhaal voor het opvragen van het het main menu of het switchen tussen apps.
Mijn telefoon is inmiddels onder garantie gerepareerd. Prima service!
Let op:
Alles over levertijden en abonnementen in Samsung Galaxy Nexus - Levertijden / Abonnement topic.
Voor het bespreken van accessoires kun je terecht in Accessoires voor de Samsung (Google) Galaxy Nexus.
Voor alle informatie over rooten en custom roms zie [Google Galaxy Nexus] Custom roms en Firmware.
Alles over levertijden en abonnementen in Samsung Galaxy Nexus - Levertijden / Abonnement topic.
Voor het bespreken van accessoires kun je terecht in Accessoires voor de Samsung (Google) Galaxy Nexus.
Voor alle informatie over rooten en custom roms zie [Google Galaxy Nexus] Custom roms en Firmware.