Acties:
  • 0 Henk 'm!
de quickcontrols zitten er nog wel, maar zorgen vanaf 4.2 voor wat visuele glitches, de voortgangsbalk ziet er bobbelig uit + de ruimte voor de adres balk wordt niet altijd goed gebruikt (blijft zwart)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:22

Bob

Prulleman schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 11:48:
de quickcontrols zitten er nog wel, maar zorgen vanaf 4.2 voor wat visuele glitches, de voortgangsbalk ziet er bobbelig uit + de ruimte voor de adres balk wordt niet altijd goed gebruikt (blijft zwart)
Ik gebruik het nu, ik zie het niet waar je het over hebt :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zie hier, draai wel altijd custom rom (AOKP voornamelijk, maar heb het ook bij andere custom roms gezien)
Afbeeldingslocatie: http://www.nvalphen.nl/files/got/browser_qc.png
Het is niet altijd zichtbaar, maar volgens mij kan je het triggeren door 1 x de adres balk op te roepen

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob

Bob

Dan zal het zeer wslk aan de custom roms liggen, ik gebruik stock 4.2.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
misschien dat het in AOSP source zit en niet in de stock images, daar zitten geloof ik wel enkele verschillen in. Wellicht kan iemand anders dat bevestigen?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob

Bob

Btw: wat haal je van batterijduur met AOSP? Qua features mis ik niets dat echt belangrijk is, batterij zou mijn enige reden zijn om een alternatieve image te flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AOSP (Android Open Source Project) is helemaal stock google android, de meeste custom roms worden vanaf die source gemaakt, met daar tweaks en aanpassingen overheen, AOKP (K = Kang) is daar een voorbeeld van.

batterij duur ligt naar mijn idee meer aan de kernel die bij de rom zit (of welke je zelf flashed). heb nu 4.2.2 nightly AOKP (AOSP based) met leankernel, dat lijkt beter te gaan dan de standaard open kang kernel, maar met mijn gebruik kom ik vaak niet aan meer dan 2-3 uur screen on time, op kantoor laad ik meestal overdag bij, en in de weekenden haal ik het prima tot in de avond laat, maar nogmaals er zijn genoeg dagen dat ik het niet red tot het einde, maar dan luister ik ook veel muziek (ook streaming) en kijk ik vaak in de trein nog een half uur series.

Voor meer discussie over custom roms en de voordelen kan je beter in het custom rom topic lezen/vragen:
[Google Galaxy Nexus] Custom roms en Firmware

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:12
Bob schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 13:36:
Dan zal het zeer wslk aan de custom roms liggen, ik gebruik stock 4.2.2
Met puur stock android 4.2.2 (google image) heb ik de bug wel. De data en cache van de browserapp wissen haalt niets uit.
Met een energieslurpend amoled scherm, een 45nm Ti Omap processor en een Intel Baseband is het zuiniger maken niet zo makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vnauta
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 28-01 11:34
Je doelt op de kernel vernieuwing?

Ook in het accu overzicht mist de NG met nieuwe resultaten. Ikzelf merk wel een positief verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
Dat zou normaal niet mogen (denk ik) er staat dat enkel de kernel van de Nexus 4 (grondig) is aangepast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:21
Kom net achter dat in de toggle menu van 4.2.2 een long press op het wifi icoontje wifi direct aan/uit zet (i.p.v. naar de wifi settings te gaan). Geen idee of dat al bij 4.2 was of niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Snap niet dat ze dat niet anders om doen... Meeste custom roms hebben short press toggle, long press setting, veel logischer m.i.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterAelse
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22-09 12:45
Amps schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 21:33:
Kom net achter dat in de toggle menu van 4.2.2 een long press op het wifi icoontje wifi direct aan/uit zet (i.p.v. naar de wifi settings te gaan). Geen idee of dat al bij 4.2 was of niet :P
De longpress toggle is in 4.2.2 toegevoegd voor WiFi en Bluetooth. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biest
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-09 18:34
martinusz schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 08:58:
[...]

Nou helaas, na meerdere dagen in de auto, blijkt het BT probleem nog steeds niet helemaal opgelost. Hij disconnect nog steeds zomaar ineens, en even later connect ie dan weer (enige vooruitgang is dat hij ook weer connect, dat deed hij hiervoor niet meer zonder reset telefoon).

|:(
Idem probleem met 4.2.2 en carkit in een recente BMW (model 2011). Bijzonder vervelend, ik overweeg terug naar 4.1.2 te flashen om deze reden. Collega's met Lexus & Mercedes modelen van 2012 hebben GEEN problemen met hun GN & N4.

Ik heb nu net een Nexus device omdat ik het flashen moe was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:43
Prulleman schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 21:41:
Snap niet dat ze dat niet anders om doen... Meeste custom roms hebben short press toggle, long press setting, veel logischer m.i.
Mee eens, geen touw aan vast te knopen aan die quick settings van Google.
Geef mij Power Toggles maar icm 4.1.2.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Amps schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 21:33:
Wow, die is fijn om te weten. Wat ergerlijk dat ze het niet andersom gedaan hebben, inderdaad!
Thanks for sharing! :)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Prulleman schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 21:41:
Inderdaad, bizar dat Google dat soort keuzes maakt. Ben blij dat CM dit opgelost heeft. :)

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• Twist
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
jelmervos schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 08:24:
[...]

Inderdaad, bizar dat Google dat soort keuzes maakt. Ben blij dat CM dit opgelost heeft. :)
Wat ik eerlijk gezegd nog bizarrer vind is dat ze sinds de eerste 4.2 de stock browser gesloopt hebben en dit ondanks 2 nieuwe versies nog steeds niet gefixt hebben. Als je full screen en quick controls aanzet blijft er steeds een hele lelijke buggy balk bovenin staan. Wel erg jammer want eerder kon je op die manier mooi je hele scherm gebruiken.
Ja.. Maar die quick controls zijn een labs (dus experimentele) feature. Ze zullen dit alleen fixen als ze daar zin in hebben.. Sterker nog, lees net dat het hele Labs project is gekilled

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rem_co
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-01-2022
Ik heb nog steeds Android 4.1.1 op mijn Nexus, heb de vorige update dus ook al gemist. Iemand enig idee hoe dit kan? Ik heb niets geen custom roms of wat dan ook erop staan. Ik heb ook het tructje met het framework verwijderen al eens geprobeerd, werkt ook niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rem_co

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan is dat de reden :)
Je kan vrij eenvoudig met de toolkit een yakju stock ROM flashen, dan ben je van het wachten af

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:46

Phntm

Tlingelingeling

Prulleman schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 20:02:
[...]

Dan is dat de reden :)
Je kan vrij eenvoudig met de toolkit een yakju stock ROM flashen, dan ben je van het wachten af
Even erbij noteren dat de tool die je ervoor kan gebruiken meerdere malen is opgenoemd in dit topic. Zoek via de Zoek functie bovenaan dit topic naar "Wugfresh toolkit" of "Root toolkit" of gewoon "toolkit". Je zal gegarandeed wat vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01-10 22:32
Phntm schreef op zondag 24 februari 2013 @ 00:14:
[...]

Even erbij noteren dat de tool die je ervoor kan gebruiken meerdere malen is opgenoemd in dit topic. Zoek via de Zoek functie bovenaan dit topic naar "Wugfresh toolkit" of "Root toolkit" of gewoon "toolkit". Je zal gegarandeed wat vinden.
Uhm, de TS heeft ook een mooie handleiding.. nog makkelijker :+

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Maardiweb schreef op zondag 24 februari 2013 @ 11:36:
[...]

Uhm, de TS heeft ook een mooie handleiding.. nog makkelijker :+
Helaas was de wugfresh toolkit de eerste opgenoemde tookit in deze hele topic, het is nu volledig noob vriendelijk en doet al het werk voor je zolang je de 9 stappen op het scherm volgt. En het heeft een goed uitziende interface. ;)

Werkt overigens met elke Nexus toestel op de markt.

[ Voor 4% gewijzigd door Phntm op 24-02-2013 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rem_co
Okeee bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:51

Vis

Heeft iemand van jullie Ubuntu al draaiend op de GN?

Ik heb nu bijna 1 jaar mijn GN, en mag nog 1 jaar verder, helemaal geen probleem overigens want ik geniet nog steeds volop van dit toestel wat nog prima mee kan!

Maar ik zag laatst wat filmpjes over Ubuntu icm de GN, en dat zag er wel erg smooth en clean uit.

Nu weet ik niet welke nadelen er zijn t.o.v. Android, maar was wel benieuwd, en misschien over een tijdje dat ik het erop ga zetten om te proberen.

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:41

IkWilbert

Het is mij!

Vis schreef op maandag 25 februari 2013 @ 11:48:

Ik heb nu bijna 1 jaar mijn GN, en mag nog 1 jaar verder, helemaal geen probleem overigens want ik geniet nog steeds volop van dit toestel wat nog prima mee kan!

Maar ik zag laatst wat filmpjes over Ubuntu icm de GN, en dat zag er wel erg smooth en clean uit.

Nu weet ik niet welke nadelen er zijn t.o.v. Android, maar was wel benieuwd, en misschien over een tijdje dat ik het erop ga zetten om te proberen.
Let er wel op dat heel veel niet werkt in Ubuntu... sommige apss starten bijvoorbeeld een screenshot op van hoe de app er ongeveer uit ziet. Leuk om even te bekijken maar niet praticsch voor dagelijks gebruik ;)

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Ik draai nu een tijdje Android 4.2.2 wat prima werkt, lijkt er erg op dat de random reboots die ik had niet meer voorkomen.
Toch valt mij iets anders op. Soms als ik de telefoon unlock heb ik wel wifi verbinding maar geen verbinding met Google servers (icoon is grijs). Na paar seconden wordt de verbinding dan hersteld en komen berichten binnen. Dit gebeurt op alle wifi netwerken die ik tegenkom. Ik gebruik de XXLJ1 radio.

Herkennen mensen die gedrag ook sinds 4.2.2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jelmervos schreef op maandag 25 februari 2013 @ 12:36:
Ik draai nu een tijdje Android 4.2.2 wat prima werkt, lijkt er erg op dat de random reboots die ik had niet meer voorkomen.
Toch valt mij iets anders op. Soms als ik de telefoon unlock heb ik wel wifi verbinding maar geen verbinding met Google servers (icoon is grijs). Na paar seconden wordt de verbinding dan hersteld en komen berichten binnen. Dit gebeurt op alle wifi netwerken die ik tegenkom. Ik gebruik de XXLJ1 radio.

heb je bij advanced wifi instellingen wifi optimalisatie aan of uit staan? ik vermoed dat die setting ervoor zorgt dat de wifi verbinding niet altijd actief is (in standby)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:51

Vis

IkWilbert schreef op maandag 25 februari 2013 @ 12:06:
[...]

Let er wel op dat heel veel niet werkt in Ubuntu... sommige apss starten bijvoorbeeld een screenshot op van hoe de app er ongeveer uit ziet. Leuk om even te bekijken maar niet praticsch voor dagelijks gebruik ;)
Ja dat heb ik ook gelezen inderdaad... erg jammer, snap het wel als het een beta versie is o.i.d.

Maar wie weet over een half jaartje ofzo.

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Prulleman schreef op maandag 25 februari 2013 @ 12:46:
[...]

heb je bij advanced wifi instellingen wifi optimalisatie aan of uit staan? ik vermoed dat die setting ervoor zorgt dat de wifi verbinding niet altijd actief is (in standby)
Ik had dit aan staan (standaard is aan denk ik), maar eerder vandaag eens uitgezet om te testen. Helaas leek het niet te helpen. Zal het voor de zekerheid nog eens wat langer testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Het is een beta dus tenzij je een ander mobiel hebt die je wilt gebruiken voor o.a whatsappen en al je andere favoriete apps, raad ik je af om Ubuntu te gebruiken. Tenzij het mogelijk is om die apps gewoon te porten en te gebruiken.

[ Voor 4% gewijzigd door Phntm op 25-02-2013 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:07

Vos

AFCA

Voor de mensen met Tele2 en de i9250, moeten jullie perse Roaming aanzetten? Ik namelijk wel en kan dan niet zien of ik een GPRS, 3G etc verbinding heb.

Een vriend van mij heeft de Nexus 4 icm Tele2 en hoeft roaming niet aan te zetten en ziet gewoon wat voor verbinding hij heeft.

Hij ziet in zijn providerlijst als hij zoekt ook Tele2 staan en ik niet. Ik zie daar T-mobile staan. Wat dus een verklaring kan zijn...

Ben benieuwd of anderen dat ook hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmans1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:13
Vos schreef op maandag 25 februari 2013 @ 15:44:
Voor de mensen met Tele2 en de i9250, moeten jullie perse Roaming aanzetten? Ik namelijk wel en kan dan niet zien of ik een GPRS, 3G etc verbinding heb.

Een vriend van mij heeft de Nexus 4 icm Tele2 en hoeft roaming niet aan te zetten en ziet gewoon wat voor verbinding hij heeft.

Hij ziet in zijn providerlijst als hij zoekt ook Tele2 staan en ik niet. Ik zie daar T-mobile staan. Wat dus een verklaring kan zijn...

Ben benieuwd of anderen dat ook hebben...
Mijn abonnement bij Tele2 gaat a.s. donderdag in, en wat ik heb gelezen bij de toestelinstellingen moet inderdaad roaming aanstaan bij Tele2. Anders zou je geen internet (in iedergeval geen 3G) kunnen gebruiken. Dit omdat ze inderdaad gebruik maken van het T-Mobile netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Weten jullie zeker dat dit roaming in de Android-instellingen is, en niet in een speciaal programmaatje op de SIM-kaart (onder applicaties onder ofwel "SIM-Toolkit", ofwel de naam van je provider)? Dat laatste is zoals het bij Hollands Nieuwe (dochter Vodafone) werkt, en dan staat er daar ergens "roaming" in het SIM-menu'tje. Ik denk dat dat komt omdat HN een Mobile Virtual Network Operator is: die "roamt" op het netwerk waar hij op zit, dus in mijn geval Vodafone, bij Tele2 KPN (dacht ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmans1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:13
Cerberus_tm schreef op maandag 25 februari 2013 @ 20:16:
Weten jullie zeker dat dit roaming in de Android-instellingen is, en niet in een speciaal programmaatje op de SIM-kaart (onder applicaties onder ofwel "SIM-Toolkit", ofwel de naam van je provider)? Dat laatste is zoals het bij Hollands Nieuwe (dochter Vodafone) werkt, en dan staat er daar ergens "roaming" in het SIM-menu'tje. Ik denk dat dat komt omdat HN een Mobile Virtual Network Operator is: die "roamt" op het netwerk waar hij op zit, dus in mijn geval Vodafone, bij Tele2 KPN (dacht ik).
Ja dit weet ik vrij zeker. Ik vind het ook apart, maar op deze manier werkt Tele2. Ik had hier voorheen ook nooit van gehoord, ik wist niet dat roaming in je eigen land noodzakelijk zou zijn om een werkende verbinding te krijgen, maarr bij Tele2 blijkbaar wel.

Bij stap 6 van de toestelhulp op tele2.nl staat ook dit:

Kies Gegevensroaming en vink deze aan.
Kies Gegevenstoegang aan en vink deze aan.
Kies Namen toegangspunten.

Als je zelf alle stappen wil lezen kan dat op http://www.tele2.nl/klant...ernet/handmatig-instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Het lijkt de juiste manier te zijn, bij Telfort is dit helaas ook zo

M'n GN is vandaag 1 jaar geworden, en bevalt nog steeds meer dan prima. Een overstap naar sim-only durfde ik daarom wel aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stamgastje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-02-2020
Heineken schreef op maandag 25 februari 2013 @ 22:40:
Het lijkt de juiste manier te zijn, bij Telfort is dit helaas ook zo
Dat is al heel lang niet meer zo, tegenwoordig weet Android dat een Telfort SIM op het KPN netwerk thuishoort en wordt er geen roaming icon meer getoond. Dit is al ergens in de 2.x serie opgelost (ik geloof Gingerbread). Ik had het vroeger wel nog op mijn HTC Desire die op Froyo (2.2) draaide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Laatst online: 21:07

Vos

AFCA

Kartmans1 schreef op maandag 25 februari 2013 @ 19:44:
[...]

Mijn abonnement bij Tele2 gaat a.s. donderdag in, en wat ik heb gelezen bij de toestelinstellingen moet inderdaad roaming aanstaan bij Tele2. Anders zou je geen internet (in iedergeval geen 3G) kunnen gebruiken. Dit omdat ze inderdaad gebruik maken van het T-Mobile netwerk.
Als ik roaming niet aanvink heb ik helemaal geen internet.
Kartmans1 schreef op maandag 25 februari 2013 @ 20:30:
[...]

Ja dit weet ik vrij zeker. Ik vind het ook apart, maar op deze manier werkt Tele2. Ik had hier voorheen ook nooit van gehoord, ik wist niet dat roaming in je eigen land noodzakelijk zou zijn om een werkende verbinding te krijgen, maarr bij Tele2 blijkbaar wel.

Bij stap 6 van de toestelhulp op tele2.nl staat ook dit:

Kies Gegevensroaming en vink deze aan.
Kies Gegevenstoegang aan en vink deze aan.
Kies Namen toegangspunten.

Als je zelf alle stappen wil lezen kan dat op http://www.tele2.nl/klant...ernet/handmatig-instellen.
Maar waarom werkt het op een Nexus 4 met android 4.2.2 dan wel naar behoren? Dan moet het aan het toestel liggen.
Stamgastje schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 07:35:
[...]

Dat is al heel lang niet meer zo, tegenwoordig weet Android dat een Telfort SIM op het KPN netwerk thuishoort en wordt er geen roaming icon meer getoond. Dit is al ergens in de 2.x serie opgelost (ik geloof Gingerbread). Ik had het vroeger wel nog op mijn HTC Desire die op Froyo (2.2) draaide.
En toch wordt het roaming icoon getoond ;).

In de SIM-toolkit kan ik verder niets instellen.

[ Voor 36% gewijzigd door Vos op 26-02-2013 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stamgastje schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 07:35:
[...]
Mijn zoon (Nexus-4.2.2 en ik S2-4.0.4) hebben beide hetzelfde Telfort sim-only abo, maar roaming staat uit en kunnen idd volledig gebruik maken van onze abo's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 09:54:
[...]

Mijn zoon (Nexus-4.2.2 en ik S2-4.0.4) hebben beide hetzelfde Telfort sim-only abo, maar roaming staat uit en kunnen idd volledig gebruik maken van onze abo's.
Dat ligt aan de netwerklijst in het OS. Het kan zijn dat in de netwerklijst staat dat het KPN netwerk voor Telfort geen roaming is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
en die netwerk lijsten kunnen afwijken per android versie (officieel of custom), fabrikant en provider branding

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:01
Met de zoekopdracht "overzicht batterij verbruik" kan ik helaas geen antwoord vinden misschien dat iemand mij verder kan helpen. Ik bemerkte vandaag dat het overzicht van het batterij verbruik van de apps is verdwenen. Heb de telefoon al terug gezet naar fabrieksinstelling maar heeft geen resultaat. Zie alleen nog maar de tijd dat hij aanstaat en de grafiek maar geen overzicht van verbruik per app. Gebruik versie 4.2.2 en toestel is niet geroot o.i.d.
----------
Opgelost, laat de oplossing staan voor andere gebruiker, heb de batterij er even uit gehaald en nu werkt het weer. _/-\o_

[ Voor 13% gewijzigd door ipje op 26-02-2013 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stamgastje
  • Laatst online: 02-02-2020
Vos schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 09:48:
[...]

En toch wordt het roaming icoon getoond ;).
Ik gebruik de officiële versie van Google (4.2.2, yakju) met een Telfort SIM en ik heb geen roaming icoon.

[ Voor 5% gewijzigd door Stamgastje op 26-02-2013 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biest
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-09 18:34
jelmervos schreef op maandag 25 februari 2013 @ 12:36:

Idem fenomeen met 4.2.2; GMail sync't precies niet direct. Soms is een refresh in GMail nodig. Bij vorige versies nooit ervaren. Een collega met GN & Android 4.2.2 heeft er ook last van.

Btw bluetooth issue met carkit is toch iets verbeterd sinds 4.2.2. Ttz BT af- en aanzetten helpt. Maar connectie valt (zeer zelden) toch nog weg.

• Paul-G
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22-03-2024
Ik heb het nog niet geprobeerd, maar het leek mij wel interessant:
Google Play: Unity Launcher Free
Google Play: Unity Launcher (deze kost €1,49)

Ik dacht gelezen te hebben dat deze is gemaakt door een van de developpers van ubuntu voor smartphones.

• The Deaken
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-08 17:14

The Deaken

Nexus

Mijn SuperSU is weg, Ik heb vorige week mijn telfoon unlocked en geroot (4.2.2) via de toolkit. Dit is toen perfect verlopen. Ik moest toen wel SuperSU kiezen ipv Superuser omdat Superuser het niet ondersteund werd in 4.2.2.
Gisteren bleek dat SuperSU dus geen root meer heeft, en volgens hem was dat een probleem:

Er is geen SU binary geinstalleerd, en SuperSU kan deze niet installeren. Dit is een probleem.

Iemand een idee? opnieuw rooten?

Afbeeldingslocatie: http://s15.postimage.org/g93atp7on/Screenshot_2013_02_28_15_30_20.jpg

Panta Rei "Alles stroomt en niets is blijvend;alles vergaat en niets blijft ooit hetzelfde."

• cypher21
  • Laatst online: 01-11-2024
Je geeft de oorzaak al aan in je vraag ;)
Gisteren bleek dat SuperSU dus geen root meer heeft, en volgens hem was dat een probleem:
idd opnieuw rooten

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul-G
The Deaken schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 15:38:
Mijn SuperSU is weg, Ik heb vorige week mijn telfoon unlocked en geroot (4.2.2) via de toolkit. Dit is toen perfect verlopen. Ik moest toen wel SuperSU kiezen ipv Superuser omdat Superuser het niet ondersteund werd in 4.2.2.

Er is geen SU binary geinstalleerd, en SuperSU kan deze niet installeren. Dit is een probleem.

Iemand een idee? opnieuw rooten?

[afbeelding]
Na de update naar 4.2.2 geeft SuperSu die foutmelding bij mij ook. Volgensmij is m'n root ook weg. Ik krijg hem ook niet meer geroot omdat de toolkit hem gewoon niet meer ziet in adb mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
Welke toolkit gebruiken jullie? Die van mskip heeft een workaround voor 4.2.2

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1392310

NOTE1: The latest Auto Updates for the Toolkits include the new google files so this shouldnt be a problem for anyone who has Auto Updated their Toolkit recently.
1. Download http://goo.im/devs/mskip/toolkit/adb..._for_4.2.2.zip
2. Make sure your Toolkit has been closed correctly with the "x" option in the Main Menu or the adb server will still be running
3. Extract the contents of the zip file above to your Toolkit folder (overwriting the original files)
4. Run the Toolkit and when you get to the Main Menu a popup will appear on your device asking for authentification
If you do not get a popup then unplug/replug the usb cable to redetect the device.
5. Click ok to add your pc to the accepted list
6. Select the 'Refresh Main Menu' option in the Toolkit and your device will now show as 'device' and not 'offline'

NOTE2: As the ToolKit.exe and ModsSection.exe files are not Digitally Signed with a Microsoft Certificate they 'may' get picked up as potentially harmful by Antivirus Programs and deleted on first run. If this happens restore the file and exclude it from future scans to use it. This seems to happen mostly on AVG Free and Norton which is why I switched to BitDefender which is much better.

Geen ervaring mee zelf, want ik draai nog 4.2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-10 16:11
Paul-G schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 11:23:
[...]

Na de update naar 4.2.2 geeft SuperSu die foutmelding bij mij ook. Volgensmij is m'n root ook weg. Ik krijg hem ook niet meer geroot omdat de toolkit hem gewoon niet meer ziet in adb mode.
Na een update is in principe altijd je root weg. Daarvoor heb je bijvoorbeeld ook OTA rootkeeper.

Wat hierboven gezegd wordt, is dat er vanaf 4.2.2 een nieuwe ADB nodig is, vanwege de authenticatie.
Download de nieuwste ADB van hierboven of van Google en je kunt met elke toolkit gewoon weer rooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul-G
Maardiweb schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 12:25:
Welke toolkit gebruiken jullie? Die van mskip heeft een workaround voor 4.2.2

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1392310

Geen ervaring mee zelf, want ik draai nog 4.2.1
Die gebruik ik ja, ik had al een paar keer gekeken op die pagina, maar toen stond er nog niks. Ik die zip even gedownload en nu werkt het weer mer 4.2.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
Hmm deze toolkit ken ik nog niet. Is er een bepaalde reden waarom jullie die gebruiken in plaats van de Nexus Root Toolkit?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1766475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Cerberus_tm schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 17:33:
Hmm deze toolkit ken ik nog niet. Is er een bepaalde reden waarom jullie die gebruiken in plaats van de Nexus Root Toolkit?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1766475
Het is omdat ze Wugfresh niet kennen. Hij is minder bekend als Mskip, maar zijn tool is vele malen makkelijker te gebruiken, maar men houd van moeilijk doen en old school command prompt achtige interfaces. :*) Ik heb hem vaker opgenoemd in deze topic heel wat pagina's terug maar ja. Iedereen houdt van Mskip, kan je niks aan doen. Whatever floats your boat.

[ Voor 12% gewijzigd door Phntm op 01-03-2013 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
Oh haha, I see. Voor mij is het omgekeerd: ik dacht dat de meeste mensen die van Wugfresh gebruikten en kende die andere niet. Goed te weten dat Wugfresh volgens jou de handigste is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:26
Sinds vandaag ook deze telefoon. Wel even een set back als je van de One X afkomt maar hij doet wat hij moet doen. Ik heb alleen een telefoon overgenomen die geroot is en met custom ROM. En ik wil juist terug naar de stock ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-10 14:40

Len

Leeg

3 post boven je!

http://forum.xda-develope...d.php?t=1766475&nocache=1

Daar is een link met een programma die je Nexus naar "stock" kan flashen...

(Ik neem aan dat het een vraag was van je. Je post is wel heul heul erg vaag anders ... )

[ Voor 21% gewijzigd door Len op 02-03-2013 11:42 ]

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4gick
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:09
Hee mensen, hebben meer mensen ook last van de microfoon tijdens het bellen? Ik ben heel slecht verstaanbaar, tenzij ik de speakers aan zet, dan verdwijnt het probleem als sneeuw voor de zon. Ik heb de telefoon nu bijna 8 maanden, en ben er erg zuinig op geweest, geen waterschade oid. Is dit een hardwarematig of softwarematig probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
Len schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 11:41:
3 post boven je!

http://forum.xda-develope...d.php?t=1766475&nocache=1

Daar is een link met een programma die je Nexus naar "stock" kan flashen...

(Ik neem aan dat het een vraag was van je. Je post is wel heul heul erg vaag anders ... )
Ja, zag het ook. Was er al mee bezig. Nu weer netjes stock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
M4gick schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 12:15:
Hee mensen, hebben meer mensen ook last van de microfoon tijdens het bellen? Ik ben heel slecht verstaanbaar, tenzij ik de speakers aan zet, dan verdwijnt het probleem als sneeuw voor de zon. Ik heb de telefoon nu bijna 8 maanden, en ben er erg zuinig op geweest, geen waterschade oid. Is dit een hardwarematig of softwarematig probleem?
Hmm geen idee, zelf nooit van dit probleem gehoord. Heb je al eens geprobeerd jezelf op te nemen met een voice-recorder-applicatie o.i.d.? Als hij het daar wel doet, is het niet de microfoon. Of probeer eens een opdracht in te spreken met het microfoon-knopje naast de Google-zoekbalk op je home-screen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peacelord
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:29
Weekje aan 't speulen met het apparaat en tot nog toe vol lof.
2 zaken die ik mis t.o.v. mijn Iphone en graag even aan jullie wil voorleggen zijn;

Contactpersonen vanaf exchange server bekijken. Bij mijn Iphone kon ik gewoon in het complete adresboek van onze firma kijken. Tot op heden heb ik deze feature nog niet ontdekt op de Nexus.

Bellen vanuit mails lukt niet. Als ik in mijn Iphone in een mail een willekeurig nummer selecteerde werd gelijk het aanbod gedaan om te gaan bellen. Als ik op een dergelijke mogelijkheid tracht aan te koersen in de Nexus kiet hij direct voor het email adres dat er vaak direct onderstaan. Andere mail client?

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-10 22:03
peacelord schreef op zondag 03 maart 2013 @ 13:51:
Weekje aan 't speulen met het apparaat en tot nog toe vol lof.
2 zaken die ik mis t.o.v. mijn Iphone en graag even aan jullie wil voorleggen zijn;

Contactpersonen vanaf exchange server bekijken. Bij mijn Iphone kon ik gewoon in het complete adresboek van onze firma kijken. Tot op heden heb ik deze feature nog niet ontdekt op de Nexus.

Bellen vanuit mails lukt niet. Als ik in mijn Iphone in een mail een willekeurig nummer selecteerde werd gelijk het aanbod gedaan om te gaan bellen. Als ik op een dergelijke mogelijkheid tracht aan te koersen in de Nexus kiet hij direct voor het email adres dat er vaak direct onderstaan. Andere mail client?
ik denk een andere mailclient.
ik gebruik zelf k9 mail en hier heb ik wel die mogelijkheid.
tevens werkt het ook vanaf een website dus de telefoon kan het wel.

contactpersonen vanaf de exchangeserver kan ik je niet mee helpen. ik heb een telefoon vd zaak waar mn werk email op binnen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
peacelord schreef op zondag 03 maart 2013 @ 13:51:
Ik heb mijn eigen contactpersonen van mijn werk Exchange gewoon prima in mijn telefoon staan.
Bedoel jij misschien de algemene contacten van het hele bedrijf? Dat hebben wij bij ons bedrijf niet.
Je kunt het nummer selecteren, kopiëren en dan plakken in de bel-app. Niet echt handig, maar het werkt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd611
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-08 17:14
Iedere keer als ik de OTA installeer krijg ik midden in het process de melding FOUT, met een open android poppetje, heeft dit te maken met mijn root & unlocked bootloader?
Wat kan ik het beste doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
Is sinds de update naar 4.2.2 jullie batterijduur verslechterd? Ik heb hem van de week overgenomen maar de batterijduur is in mjn ogen niet top. Teruggezet naar stock en ik haal nu ongeveer een dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ja.. als ik mijn best doe is ie in 3 uur helemaal leeg en als ik alles alleen 2g zonder data en wifi en zonder gebruik doe kom ik aan 6 dagen, kortom dat je er nu een dag mee doet kan goed of slecht zijn, hangt helemaal van je gebruik af (met name screen on time).

Verder is het bekend dat de GN niet bovenaan staat qua accuduur, zie reviews: Welke smartphone doet het langst met zijn accu?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick87
  • Laatst online: 22-08 20:18
Geen last van mindere batterij, zeker zo goed als 4.2.1. Misschien zelfs ietsje beter.

Zit zelf op de laatste AOKP. Sinds 4.2 vind ik de batterijduur een pak verbetered. Zeker als je Wifi gebruikt.

Heb een maand geleden een nieuwe batterij ingestoken en sindsdien haal ik makkelijk rond de 60% op het einde van de dag over met medium gebruik (ongeveer 30-45 minuten screentime) en ongeveer 30-45 minuten bellen.

[ Voor 65% gewijzigd door Nick87 op 04-03-2013 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
Sjoerd611 schreef op maandag 04 maart 2013 @ 11:28:
Iedere keer als ik de OTA installeer krijg ik midden in het process de melding FOUT, met een open android poppetje, heeft dit te maken met mijn root & unlocked bootloader?
Wat kan ik het beste doen?
Dit kan te maken hebben met aangepaste systeembestanden, waardoor de checksum niet meer klopt.

Volgens mij zou root & unlockte bootloader je OTA niet moeten blokkeren.

Je kunt proberen een andere recovery te flashen (CWM of TWRP) en daarmee de OTA te installeren.
Je kunt dan de logging opslaan op je apparaat, zodat je weet wat de foutmelding is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-10 22:03
mijn batterijduur is zelfs verbeterd. ik haal nu stock 4,5 uur screentime. dat haalde ik voorheen zeker niet. met 4.1 was hij ook wel goed, met 4.2.1 een stuk slechter maar nu met 4.2.2 is hij weer lekker goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nick87 schreef op maandag 04 maart 2013 @ 12:33:
Geen last van mindere batterij, zeker zo goed als 4.2.1. Misschien zelfs ietsje beter.

Zit zelf op de laatste AOKP. Sinds 4.2 vind ik de batterijduur een pak verbetered. Zeker als je Wifi gebruikt.

Heb een maand geleden een nieuwe batterij ingestoken en sindsdien haal ik makkelijk rond de 60% op het einde van de dag over met medium gebruik (ongeveer 30-45 minuten screentime) en ongeveer 30-45 minuten bellen.
heb je gewoon een normale samsung 1750 accu gekocht? dan kan je ze mooi vergelijken:
- hoeveel verschil merk je tussen de oude en de nieuwe
- en hoe oud was de oude?

ben wel benieuwd naar de slijtage van de accu

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
Prulleman schreef op maandag 04 maart 2013 @ 12:23:
ja.. als ik mijn best doe is ie in 3 uur helemaal leeg en als ik alles alleen 2g zonder data en wifi en zonder gebruik doe kom ik aan 6 dagen, kortom dat je er nu een dag mee doet kan goed of slecht zijn, hangt helemaal van je gebruik af (met name screen on time).

Verder is het bekend dat de GN niet bovenaan staat qua accuduur, zie reviews: Welke smartphone doet het langst met zijn accu?
Daarom vraag ik ook of hij voor jullie is verslechterd? Je kunt toch heel goed je met je eigen verbruik op 4.2.1 vergelijken. Maar omdat ik bij 4.2.2 ben begonnen was ik benieuwd of downgraden een vooruitgang zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
soskes schreef op maandag 04 maart 2013 @ 15:52:
[...]

Daarom vraag ik ook of hij voor jullie is verslechterd? Je kunt toch heel goed je met je eigen verbruik op 4.2.1 vergelijken. Maar omdat ik bij 4.2.2 ben begonnen was ik benieuwd of downgraden een vooruitgang zou zijn.
Ja, ok, zo had ik je vraag niet gelezen, een aantal andere zo te zien wel, blijkbaar is gemiddeld genomen 4.2.2 niet slechter dan 4.1.2 en zeker niet slechter dan 4.2.1.

(ik draai al vanaf dag 1 custom, dus een antwoord van mij over stock accu duur is verder niet relevant)

Maar, als je em niet "top" vind... wat is dan je (screen) gebruik

[ Voor 8% gewijzigd door Prulleman op 04-03-2013 16:21 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick87
Prulleman schreef op maandag 04 maart 2013 @ 14:55:
[...]

heb je gewoon een normale samsung 1750 accu gekocht? dan kan je ze mooi vergelijken:
- hoeveel verschil merk je tussen de oude en de nieuwe
- en hoe oud was de oude?

ben wel benieuwd naar de slijtage van de accu
Inderdaad een nieuwe originele samsung 1750 accu.
Had de accu 10-11 maanden en sinds de nieuwe gaat ie weer een pak langer. Waar ik op het einde met de vorige nog 15-20% haalde (Max 30% op een rustige dag) haal ik nu weer makkelijk 50-65% op einde van de dag.

Nu ga ik met een gerust gemoed buiten dat hoe druk de dag ook wordt hij sowieso het een hele dag volhoudt. Wat met de eerste accu zeker niet altijd het geval was na 10-11 maand gebruik.

Voor die 23-25 euro dat de nieuwe accu gekost heeft...geen geld voor een "gerust gemoed" 8)
Zou ook geen telefoon meer moeten hebben waarvan ik de batterij niet kan vervangen, na een jaartje gebruik weer zo goed als nieuw. Gedaan met de ergernissen qua batterij die verslijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Nick87 schreef op maandag 04 maart 2013 @ 12:33:

Waar heb je die gekocht?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick87
BtM909 schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 15:15:
[...]

Waar heb je die gekocht?
http://be.mobilefun.com/2...laxy-nexus/batterijen.htm

Hier, maar merk net dat ze niet meer verkocht wordt blijkbaar. Dat is spijtig, maar vermoed dat als je goed zoekt ze nog wel ergens kan vinden.

Hier bijvoorbeeld: http://www.mobielbereikba...-l1f2hvu-accu-origineel-1

[ Voor 12% gewijzigd door Nick87 op 05-03-2013 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
Haha, vroeg mezelf al een aantal dagen af wat toch die lijnen waren die je bij het opstarten van je lockscreen ziet. Helemaal niet meer bij stil gestaan dat je schermen toe kunt voegen. Vind de snelkoppeling naar camera wel fijn. Maar voor de rest voor mij niet echt een toevoeging.

Heeft één van jullie een goede 'geluidstoggle' widget? Ik heb er een aantal geprobeerd maar die reageren niet óf zijn niet op het scherm te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ik gebruik zelf Power Widget (lite) en die werkt perfect :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
soskes schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 16:15:
Haha, vroeg mezelf al een aantal dagen af wat toch die lijnen waren die je bij het opstarten van je lockscreen ziet. Helemaal niet meer bij stil gestaan dat je schermen toe kunt voegen. Vind de snelkoppeling naar camera wel fijn. Maar voor de rest voor mij niet echt een toevoeging.

Heeft één van jullie een goede 'geluidstoggle' widget? Ik heb er een aantal geprobeerd maar die reageren niet óf zijn niet op het scherm te plaatsen.
Dashclock is een mooie toevoeging voor je lockscreen, zeker met extensions

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
Ik gebruik Widgetoid, het ultieme widget voor alle mogelijke toggles en snelkoppelingen die je je maar kunt wensen, en is op alle mogelijke manieren aan te passen, zowel functioneel als qua uiterlijk. Kan ook in je notificatiebalk. Je kunt een geluidtoggle maken precies zoals je hem wilt, reageert onmiddelijk. Ik heb mijne staan op geluid/vibreer/stil.
Dit is allemaal Widgetoid, maar je kunt de kleuren en stijl helemaal aanpassen:

Afbeeldingslocatie: http://img.tapatalk.com/ae724eaa-4079-9f1d.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img600.imageshack.us/img600/3636/widgetoid2xdonate1.jpg

Google Play: Widgetsoid

[ Voor 15% gewijzigd door Cerberus_tm op 05-03-2013 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-10 16:33
Cerberus_tm schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 19:54:
Ik gebruik Widgetoid, het ultieme widget voor alle mogelijke toggles en snelkoppelingen die je je maar kunt wensen, en is op alle mogelijke manieren aan te passen, zowel functioneel als qua uiterlijk. Kan ook in je notificatiebalk. Je kunt een geluidtoggle maken precies zoals je hem wilt, reageert onmiddelijk. Ik heb mijne staan op geluid/vibreer/stil.
Dit is allemaal Widgetoid, maar je kunt de kleuren en stijl helemaal aanpassen:

[afbeelding]

[afbeelding]

Google Play: Widgetsoid
offtopic:
Sorry dat ik het zeg maar je hebt je homescreen wel erg vergingerbreadt, lijkt wel op mijn oude CM7 HTC Wildfire :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
tobitronics schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 21:42:
[...]

offtopic:
Sorry dat ik het zeg maar je hebt je homescreen wel erg vergingerbreadt, lijkt wel op mijn oude CM7 HTC Wildfire :P
offtopic:
Je hebt geluk: dat zijn random plaatjes van het Internet! Dat tweede plaatje ziet eruit als een gemodde Gingerbread-telefoon, ja. De blauwe pictogrammen in de statusbalk lijken op ICS maar zijn het net niet...

[ Voor 3% gewijzigd door Cerberus_tm op 06-03-2013 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
Power toggles gebruik ik zelf. Beetje zelfde idee :) Google Play: Power Toggles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03-10 12:07
Ik heb na de laatste update nog steeds last van de ''WiFi slaap".
Zodra me scherm uitgaat dan valt me WiFi verbinding weg, maar springt hij niet naar 3G.
Hierdoor mis ik soms een tal aan notificaties.

Ik heb hier wel meerdere mensen gehoord die er last van hebben, maar nog niet
echt een oplossing |:( . Als ik nu op de WiFi kan zet ik hem alsnog uit en pas aan als ik
daadwerkelijk op internet gaat |:(

[ Voor 34% gewijzigd door Dubrillion op 07-03-2013 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd611
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-08 17:14
Vannacht is er iets raars gebeurt, midden in de nacht terwijl mijn nexus nog aan de lader lag is hij blijkbaar gecrashed?
Mijn wekker is daardoor niet afgegaan, en toen ik dus (te laat) wakker schrok wou hij niet meer aan :|
Na een battery pull deed hij het wel weer, maar toch vind ik het wel raar..
Iemand een idee waar dit vandaan kan komen?

// me nexus is trouwens wel geroot, maar draai nog stock 4.2.1, de ota naar 4.2.2 werkt niet omdat ik midden tijdens de update dan groot FOUT krijg, misschien heeft het hier mee te maken? :+

[ Voor 21% gewijzigd door Sjoerd611 op 07-03-2013 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
Maardiweb schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 11:51:
Power toggles gebruik ik zelf. Beetje zelfde idee :) Google Play: Power Toggles
Jep, die werkt dus wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:12
Sjoerd611 schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 10:55:
Vannacht is er iets raars gebeurt, midden in de nacht terwijl mijn nexus nog aan de lader lag is hij blijkbaar gecrashed?
Mijn wekker is daardoor niet afgegaan, en toen ik dus (te laat) wakker schrok wou hij niet meer aan :|
Na een battery pull deed hij het wel weer, maar toch vind ik het wel raar..
Iemand een idee waar dit vandaan kan komen?

// me nexus is trouwens wel geroot, maar draai nog stock 4.2.1, de ota naar 4.2.2 werkt niet omdat ik midden tijdens de update dan groot FOUT krijg, misschien heeft het hier mee te maken? :+
4.2.1 heeft de neiging om ineens uit te vallen. Upgrade liefst naar 4.2.2 daar heb je er geen last niet meer van. Dit kan door een stock 4.2.2 image te flashen (met een toolkit is het het handigste)
https://developers.google.com/android/nexus/images
Galaxy Nexus - Maguro - yakju - 4.2.2 JDQ39

Je verliest wel al (maar echt al) je data, dus zie dat je backups hebt! (titaniumbackup,..)

[ Voor 4% gewijzigd door AndRo555 op 07-03-2013 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Laatst online: 03-10 18:34

superwashandje

grofheid alom

iemand anders hier ook nare ervaringen met het (ontbreken) van GPS signaal sinds de 4.2.2 update?
mijn nexus geeft telkens alleen maar aan dat hij aan het wachten is op de location. :S

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
Dat had ik pasgeleden dus ook. Even een reset uitvoeren hielp. Maar schrok me lam. Was op een behoorlijk belangrijk moment namelijk.

Ik heb nog gekeken naar mijn screen tijd, ik haal zo'n 2 uur. En dan heb ik dus mail, whatsapp en twitter op auto sync.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Laatst online: 03-10 18:34

superwashandje

grofheid alom

thx! zal het dit weekend eens proberen. had al wel een reboot geprobeerd maar dat werkte niet. misschien een reset dus wel.

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ik heb al een tijd wat raars, maar het valt me nu pas op... Uit het niets gaat mijn telefoon twee of drie keer trillen en krijg ik een popup of ik via e-mail of gmail m'n actie wil voltooien.

Ik negeer dat normaliter, maar laatst maar even de actie afgerond en dan is het resultaat een e-mail met een screenshot en een bugreport-2013-02-20-02-34-50.txt. Iemand ook al eerder gezien? Ik denk nl dat er iets is gecrasht (duh), maar zie er verder niet veel spannends in.

Ik ga wel verder met Googlen; als ik iets tegenkom, dan plemp ik het ook even hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Laatst online: 01-11-2024
Heb ik ook wel eens last van. Niet vaak gelukkig, max 1x per 2 maanden oid
En dan idd ook een email van 20MB met een crash logfile :S

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
volgens mij wordt dat getriggerd door beide volume + power button. Vervolgens na wat vertraging krijg je de email popup:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1574716

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
Ja idd dat is de bugmailer die je dan opstart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net mijn yakjuxw versie geupdate.. eindelijk! Zou het toeval zijn dat Samsung net een aantal modellen gaat upgraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-10 16:33
Verwijderd schreef op maandag 18 maart 2013 @ 20:14:
Net mijn yakjuxw versie geupdate.. eindelijk! Zou het toeval zijn dat Samsung net een aantal modellen gaat upgraden?
Flash aub gewoon yakju, het kan toch niet zo zijn dat je een nexus koopt en nog steeds het nadeel van updates dat elk ander toestel heeft hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
tobitronics schreef op maandag 18 maart 2013 @ 21:23:
[...]

Flash aub gewoon yakju, het kan toch niet zo zijn dat je een nexus koopt en nog steeds het nadeel van updates dat elk ander toestel heeft hebt?
Pak dan gelijk de Takju. Waarom zou je liever Yakju hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zit alleen Wallet bij toch, dus maakt hier weinig uit

Strava

Pagina: 1 ... 78 ... 89 Laatste

Let op:
Alles over levertijden en abonnementen in Samsung Galaxy Nexus - Levertijden / Abonnement topic.

Voor het bespreken van accessoires kun je terecht in Accessoires voor de Samsung (Google) Galaxy Nexus.

Voor alle informatie over rooten en custom roms zie [Google Galaxy Nexus] Custom roms en Firmware.