Als je applicaties deïnstalleert blijven ze in Google Play onder "my apps" staan, en betaalde applicaties kun je gewoon nogmaals installeren zonder opnieuw te betalen. Probeer het maar eens met 1 betaalde applicatie, deïnstalleren en opnieuw installeren. Er staat dan "purchased" in plaats van ofwel de prijs ofwel "installed". Dat ziet er zo uit:Verwijderd schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 16:25:
Even een noobvraagje van mijn kant: ik ga vrijdag op wereldreis en wil mijn nexus (4.2.1) graag meenemen, maar ik wil hem het liefst leeg zonder veel apps op een ander google-account gebruiken. Stel dat ik de telefoon terugzet in fabrieksinstellingen, verlies ik dan alle apps die gelinkt zijn aan mijn huidige google account? Ik wil dus de apps die gelinkt zijn aan mijn huidige account behouden voor als ik terug ben en een relatief leeg toestel gebruiken op een ander account. Hoe pak ik dit het beste aan?

De eenvoudigste manier om je telefoon geheel te back-uppen (inclusief alle data van applicaties en alles) is een Nandroid-backup. Je kunt dat b.v. doen met de Nexus Root Toolkit.
Je kunt ook alleen al je applicaties + applicatie-data back-uppen met de gratis versie van Titanium Backup. Die kun je dan weer terugzetten als je weer thuiskomt.
Ik geloof dat automatisch al je applicaties, contacten, berichten, etc. van je telefoon gewist worden als je het bijbehorende Google-account van je telefoon verwijdert (onder Instellingen => Accounts => Google). Dus, als dat alles is wat je wilt doen, dan hoef je de telefoon zelf niet terug te zetten naar fabrieksinstellingen, maar kun je gewoon een ander account toevoegen en je huidige account van je telefoon verwijderen. Alle dingen zoals e-mails, contacten, en gekochte applicaties blijven veilig opgeslagen bij Google, maar al je SMS-berichten en applicatie-data (zoals instellingen, Whatsapp-berichten, wtc.) raak je kwijt, tenzij je ze back-upt zoals boven. Dit zou je even moeten nakijken.
[ Voor 20% gewijzigd door Cerberus_tm op 07-02-2013 16:38 ]