Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-07 14:07
LOL!

Voor zover ik weet is er geen optie voor rode-ogen reductie (e.g. voorflitsen) in 4.2.1.

Het enige dat je dan nog kunt doen (afgezien van niet flitsen) is het gebruik van een diffuser (een simpel stukje dun papier voor de flitser is waarschijnlijk al voldoende).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Chaser2600 schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 08:01:
Ik heb op zowat iedere foto last van rode ogen... terwijl dit bij mijn HTC One X nooit een probleem was.
Iemand hier nog een goede tip voor om dit te voorkomen?
Je kunt ook de app van Alcoholics Anonymous eens proberen, schijnt redelijk te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:02
Weet iemand waarom ik de volgende melding krijg als ik naar www.1dayfly.nl wil gaan: De pagina bevat te veel serveromleidingen.

Tot nu toe alleen bij 1dayfly gehad, maar is dat een instelling? (op mijn nexus 7 trouwens precies hetzelfde)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Krijg altijd certificaat fouten... Nu ook

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NmR
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-11-2023

NmR

martinusz schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 12:11:
Weet iemand waarom ik de volgende melding krijg als ik naar www.1dayfly.nl wil gaan: De pagina bevat te veel serveromleidingen.

Tot nu toe alleen bij 1dayfly gehad, maar is dat een instelling? (op mijn nexus 7 trouwens precies hetzelfde)
Op de stock browser krijg je inderdaad die melding. Chrome kan hier op de een of andere manier wel gewoon mee omgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:36

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ik heb wat posts die gingen over levertijden en prijzen verplaatst naar Samsung Galaxy Nexus - Levertijden / Abonnement topic. Hier alleen over het toestel :)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
Ik heb nog steeds geen 4.2.1 geinstalleerd en draai nog steeds 4.1.2
Alle negatieve verhalen die ik erover hoor maken me toch huiverig.
Weet iemand hoe je die update notificatie uit kan zetten?

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:43
rickiii schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 12:37:
Ik heb nog steeds geen 4.2.1 geinstalleerd en draai nog steeds 4.1.2
Alle negatieve verhalen die ik erover hoor maken me toch huiverig.
Weet iemand hoe je die update notificatie uit kan zetten?
Laguna in "[Google Galaxy Nexus] - Ervaringen & Discussie"

Op 2 manieren, die ik heb beschreven (met de link naar XDA) en de wijze die Cerberus_tm beschrijft (voor beide is root een vereiste).

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 04-10 13:04
Lekker op 4.1.2 blijven, stukker beter!

Het schijnt dat je de notificatie kan blokken door 'meldingen weergeven' uit te vinken bij "google services framework' bij je all apps. Weet alleen zelf niet of dit werkt. Aangezien mijn Nexus geroot is en ik via Autorun Manager de notificatie heb uitgezet.

Edit: Laguna was me voor. Kan dus alleen als je GNex geroot is.

[ Voor 10% gewijzigd door cordonbleu op 11-01-2013 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
Ik ben dus ook nog op 4.1.2, maar zou wel graag Photo Sphere hebben, en wellicht ook het nieuwe toetsenbord. Ik heb geprobeerd beide te flashen volgens instructies op XDA, maar dat werkte niet: het icoon van de camera was veranderd, maar camera noch gallerij werkten (beide force close). Dus toen moest ik een Nandroid back-up herstellen. Iemand wel gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
Cerberus_tm schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 18:39:
Ik ben dus ook nog op 4.1.2, maar zou wel graag Photo Sphere hebben, en wellicht ook het nieuwe toetsenbord. Ik heb geprobeerd beide te flashen volgens instructies op XDA, maar dat werkte niet: het icoon van de camera was veranderd, maar camera noch gallerij werkten (beide force close). Dus toen moest ik een Nandroid back-up herstellen. Iemand wel gelukt?
Welke instructie van XDA heb je gevolgd? Ik heb deze gedownload (Android 4.2 Camera&Keyboard) uit dit topic op XDA, echter nog niet geprobeerd om 'm te flashen.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:46

Phntm

Tlingelingeling

En ik heb een raar verschijnsel meegemaakt..

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/XWVH2.png

Gewoon ongelovelijk. Nooit overkomen dit. Ik had een examen vandaag, dus doe ik braaf mijn mobiel uit in de klas. Na 2 uur nadenken heb ik mijn werk ingeleverd en buiten op de gang mijn telefoon uit mijn zak gehaald. Tot mijn verassing nadat ie geboot was, was het blijkbaar van 72% naar 15% gesprongen. Ik heb geen idee wat er aan de hand is. *#*#4636#*#* zegt dat mijn battery health nog "Good" is en mijn Battery Voltage is 4120 mV wat ook gewoon normaal nog is.

Iemand enige idee hoe dit komt? Ja mijn telefoon is geroot en geflashed met een custom rom, maar dit was ook gewoon toen ik op stock zat. Ook loopt mijn telefoon de laatste paar dagen gewoon lekker na 10~11 uur gewoon compleet leeg. Soms als ik naar bed ga is mijn telefoon op 100%, wanneer ik weer wakker ben is er nog 70%~50% over. Blijkbaar heeft mijn telefoon een eigen wil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:23

Smarron

The bend

Heb je er nu dan wel of geen custom rom op?

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Smarron schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 20:05:
Heb je er nu dan wel of geen custom rom op?
Phntm schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 20:03:

Iemand enige idee hoe dit komt? Ja mijn telefoon is geroot en geflashed met een custom rom, maar dit was ook gewoon toen ik op stock zat. Ook loopt mijn telefoon de laatste paar dagen gewoon lekker na 10~11 uur gewoon compleet leeg. Soms als ik naar bed ga is mijn telefoon op 100%, wanneer ik weer wakker ben is er nog 70%~50% over. Blijkbaar heeft mijn telefoon een eigen wil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
Laguna schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 19:17:
[...]

Welke instructie van XDA heb je gevolgd? Ik heb deze gedownload (Android 4.2 Camera&Keyboard) uit dit topic op XDA, echter nog niet geprobeerd om 'm te flashen.
Ja, precies die heb ik geprobeerd, maar toen deden Camera + Gallery het dus niet meer...geen idee waarom niet, kan met andere applicaties te maken hebben? Ik heb gewoon alles stock, rooted, 4.1.2. Zorg dus dat je een Nandroid-back-up hebt voordat je dit probeert.

[ Voor 5% gewijzigd door Cerberus_tm op 11-01-2013 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Ja, maar dat maakt dit het wel lekker onduidelijk:
Gewoon ongelovelijk. Nooit overkomen dit.
En daarna zeg je dit:
... maar dit was ook gewoon toen ik op stock zat.
Maar goed, je hebt er nu dus een custom rom opzitten en je hebt een battery drain probleem. Lijkt me dat je eerst de stock erop zet (en eventueel unrooten). Indien je dat met stock ook blijft houden, ligt het toch echt aan je hardware (accu wellicht) en anders aan je custom rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online

[afbeelding]

Gewoon ongelovelijk. Nooit overkomen dit. Ik had een examen vandaag, dus doe ik braaf mijn mobiel uit in de klas. Na 2 uur nadenken heb ik mijn werk ingeleverd en buiten op de gang mijn telefoon uit mijn zak gehaald. Tot mijn verassing nadat ie geboot was, was het blijkbaar van 72% naar 15% gesprongen. Ik heb geen idee wat er aan de hand is. *#*#4636#*#* zegt dat mijn battery health nog "Good" is en mijn Battery Voltage is 4120 mV wat ook gewoon normaal nog is.

Heel vreemd die grafiek, nog nooit zoiets te zien! Misschien heeft dat toch iets met die ROM te maken?

Wat betreft Kaokao en Playstation: die verbruiken veeuul te veel energie, dat hoort echt minder te zijn dan je scherm. Ik zou beide deïnstalleren, wat dit is echt helemaal mis als je het mij vraagt. Als je echt niet zonder kunt, zou ik zorgen dat die applicaties niet meer in de background kunnen draaien. Gebruik een startup-manager om te zorgen dat ze niet automatisch opstarten, en zet ze alleen aan als je ze ook echt gebruikt. Het kan ook zijn dat ze in werkelijkheid niet zoveel energie gebruiken, aangezien de weergave blijkens de grafiek niet helemaal in order is...ik zou teruggaan naar stock en nog eens opnieuw testen.

[ Voor 5% gewijzigd door Cerberus_tm op 11-01-2013 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Smarron schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 20:19:
[...]
Ja, maar dat maakt dit het wel lekker onduidelijk:

[...]

En daarna zeg je dit:

[...]

Maar goed, je hebt er nu dus een custom rom opzitten en je hebt een battery drain probleem. Lijkt me dat je eerst de stock erop zet (en eventueel unrooten). Indien je dat met stock ook blijft houden, ligt het toch echt aan je hardware (accu wellicht) en anders aan je custom rom.
Nee kijk als je wilt discussiëren over iets onduidelijk, je kunt me gewoon DMen. Ik heb het over snelle battery drain in het algemeen. maar dat mijn batterij springt van 72% naar 15% is een nieuwe. Dus "Dit is ongelovelijk, en is mij nooit overkomen." Thank you very much. En nee, wat je me vertelt op het laatst is wat ik ook duidelijk heb gemaakt. Het battery drain probleem deed zich al voor bij stock, dus om weer te unrooten en weer stock gebruiken om weer dezelfde conclusie te trekken is tijd verspilling. Het enige wat uit blinkt in "jouw analyse" van mijn post is dat het wellicht een hardware probleem kan zijn en hoogst waarschijnlijk de accu. Ik ga maar eens een nieuwe samsung batterij bestellen en zie verder wat er dan gebeurt.
Cerberus_tm schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 20:19:
[...]

Heel vreemd die grafiek, nog nooit zoiets te zien! Misschien heeft dat toch iets met die ROM te maken?

Wat betreft Kaokao en Playstation: die verbruiken veeuul te veel energie, dat hoort echt minder te zijn dan je scherm. Ik zou beide deïnstalleren, wat dit is echt helemaal mis als je het mij vraagt. Als je echt niet zonder kunt, zou ik zorgen dat die applicaties niet meer in de background kunnen draaien. Gebruik een startup-manager om te zorgen dat ze niet automatisch opstarten, en zet ze alleen aan als je ze ook echt gebruikt. Het kan ook zijn dat ze in werkelijkheid niet zoveel energie gebruiken, aangezien de weergave blijkens de grafiek niet helemaal in order is...ik zou teruggaan naar stock en nog eens opnieuw testen.
Beide apps starten niet op totdat ik ze zelf opstart. Ik ga maar eens playstation verwijderen, maar kakao heb ik wel nodig helaas.

PS: Dit is de 2e keer dat mijn telefoon is geroot nadat ik het unrooted+OEM Locked had. Niet echt bepaald zin om weer terug te gaan naar stock alleen om dezelfde conclusie te trekken, zie bovenste quote in deze post.

edit: antwoord aan cerberus toegevoegd

[ Voor 33% gewijzigd door Phntm op 11-01-2013 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kristo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-09 09:25

kristo

cosmotheoros

Bij het willen invoegen van Facebook in Flipboard krijg ik de melding ’schakel cookies in de browser in' :?

*edit* ondertussen is het 'spontaan' (na herstart vd GN en activatie op de N7) werkend nu.

[ Voor 29% gewijzigd door kristo op 11-01-2013 22:02 ]

Nexus 5, Nexus 7, Chromebook XE303

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Phntm schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 20:23:
Nee kijk als je wilt discussiëren over iets onduidelijk, je kunt me gewoon DMen. Ik heb het over snelle battery drain in het algemeen. maar dat mijn batterij springt van 72% naar 15% is een nieuwe. Dus "Dit is ongelovelijk, en is mij nooit overkomen." Thank you very much. En nee, wat je me vertelt op het laatst is wat ik ook duidelijk heb gemaakt. Het battery drain probleem deed zich al voor bij stock, dus om weer te unrooten en weer stock gebruiken om weer dezelfde conclusie te trekken is tijd verspilling. Het enige wat uit blinkt in "jouw analyse" van mijn post is dat het wellicht een hardware probleem kan zijn en hoogst waarschijnlijk de accu. Ik ga maar eens een nieuwe samsung batterij bestellen en zie verder wat er dan gebeurt.
Gast chill man, ik vond je post gewoon niet heel erg duidelijk, omdat je 2 waarschijnlijk verschillende problemen opnoemt.

Ontopic, dat verlies van accu ken ik wel, maar niet op de GN. Ik heb een Asus Transformer en daar gebeurde het zelfs met officiele Asus updates. Volle accu, volgende ochtend ging hij niet meer aan en bij het opladen bleek de accu ineens compleet leeg. Bij nieuwe updates van Asus (en in mijn geval een custom rom) is dit verholpen, dus dat is later een softwareprobleem gebleken.

Welke custom rom draai je dan? Ik heb er al geruime tijd Paranoid Android (2.54, CM10) op draaien en geen last van drain en geen plotseling lege accu's. Misschien komt dit ook voor bij anderen @ xda?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Smarron schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 22:02:
[...]
Gast chill man, ik vond je post gewoon niet heel erg duidelijk, omdat je 2 waarschijnlijk verschillende problemen opnoemt.

Ontopic, dat verlies van accu ken ik wel, maar niet op de GN. Ik heb een Asus Transformer en daar gebeurde het zelfs met officiele Asus updates. Volle accu, volgende ochtend ging hij niet meer aan en bij het opladen bleek de accu ineens compleet leeg. Bij nieuwe updates van Asus (en in mijn geval een custom rom) is dit verholpen, dus dat is later een softwareprobleem gebleken.

Welke custom rom draai je dan? Ik heb er al geruime tijd Paranoid Android (2.54, CM10) op draaien en geen last van drain en geen plotseling lege accu's. Misschien komt dit ook voor bij anderen @ xda?
Ik had ook 2.54 met de meegeleverde CM10 kernel, maar ik heb nu 2.99 rev 9/betaNINE erop gegooid met versie 4.2.1, ik kijk wel wat mijn apparaat mij flikt na een dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
Phntm schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 20:23:
[...]

[...]

Beide apps starten niet op totdat ik ze zelf opstart. Ik ga maar eens playstation verwijderen, maar kakao heb ik wel nodig helaas.

PS: Dit is de 2e keer dat mijn telefoon is geroot nadat ik het unrooted+OEM Locked had. Niet echt bepaald zin om weer terug te gaan naar stock alleen om dezelfde conclusie te trekken, zie bovenste quote in deze post.

edit: antwoord aan cerberus toegevoegd
Tja, kan best eens een ingewikkelde samenloop van omstandigheden zijn...het enige wat ik bedoelde is dat je het eens met een stock-ROM van Android zou kunnen testen (kan best geroot zijn, maar niet een custom ROM door iemand anders dan Google gemaakt). Als het probleem zich dan nog steeds voordoet, weet je dat het niet aan de software ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

[afbeelding]

Blijkbaar is er toen je je GN uit had gezet een proces blijven hangen waardoor de accu nog steeds gebruikt werd ook al stond ie uit. Ik heb in het verleden het volgende meegemaakt:
Laguna schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 18:49:

EDIT: En zojuist crash nummer 4 gehad, ditmaal tijdens het gebruik van de WiFi hotspot functie en weer is de enige remedie het opnieuw plaatsen van de accu, waarna vervolgens het accu percentage van 73% voor de crash naar 56% na de crash is gedaald.. :|
Maar dat was een bug in de software, sinds de update naar 4.0.4 heb ik dat niet meer gehad.

Van 100% naar 70%~50% gaan kan je zelf makkelijk nagaan lijkt mij, door bij de accu stats te kijken wat er actief is geweest.
Cerberus_tm schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 20:15:
[...]

Ja, precies die heb ik geprobeerd, maar toen deden Camera + Gallery het dus niet meer...geen idee waarom niet, kan met andere applicaties te maken hebben? Ik heb gewoon alles stock, rooted, 4.1.2. Zorg dus dat je een Nandroid-back-up hebt voordat je dit probeert.
Bedankt voor de heads-up, wel apart. Ik vind de nieuwe gallery niks, ik heb liever zwart dan grijs als achtergrondkleur. Verder vind ik de vertraging bij de camera irritant bij het wisselen van portrait <> landscape. Enige dat een leuke toevoeging is is Photo Sphere, maar hoe vaak gebruik je dat daadwerkelijk. Gesture typing is op zich wel fijn, maar daar zijn ook alternatieven voor natuurlijk. En als laatste, het SIM unlock scherm ziet er veel beter uit in 4.2, echter zal je dat scherm in de praktijk natuurlijk weinig zien.

Al met al blijf ik voorlopig bij stock 4.1.2.

[ Voor 20% gewijzigd door Laguna op 12-01-2013 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Laguna schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 13:15:
[...]

Blijkbaar is er toen je je GN uit had gezet een proces blijven hangen waardoor de accu nog steeds gebruikt werd ook al stond ie uit. Ik heb in het verleden het volgende meegemaakt:

[...]

Maar dat was een bug in de software, sinds de update naar 4.0.4 heb ik dat niet meer gehad.

Van 100% naar 70%~50% gaan kan je zelf makkelijk nagaan lijkt mij, door bij de accu stats te kijken wat er actief is geweest.
Cerberus_tm schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 05:53:
[...]

Tja, kan best eens een ingewikkelde samenloop van omstandigheden zijn...het enige wat ik bedoelde is dat je het eens met een stock-ROM van Android zou kunnen testen (kan best geroot zijn, maar niet een custom ROM door iemand anders dan Google gemaakt). Als het probleem zich dan nog steeds voordoet, weet je dat het niet aan de software ligt.
Ik gebruik nu de 2.99 betaNINE revisie van Paranoid Android en ik moet zeggen dat het raar maar waar is dat ik nu na 11 uur nog steeds op 79% zat. Het zat aan de CM10 Kernel die niet bepaald lief deed. De BetaNINE revisie gebruikt de kernel van google. 3.0.31 ipv die van Cm10.

Alles is prima dus. Dank je voor jullie suggesties, stock rom is was niet nodig. Ik vertrouwde de beta niet, maar heb het toch maar gedaan en ik ben er blij mee. Dat is 1 mysterie weer opgelost. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
Laguna schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 13:15:

[...]

Bedankt voor de heads-up, wel apart. Ik vind de nieuwe gallery niks, ik heb liever zwart dan grijs als achtergrondkleur. Verder vind ik de vertraging bij de camera irritant bij het wisselen van portrait <> landscape. Enige dat een leuke toevoeging is is Photo Sphere, maar hoe vaak gebruik je dat daadwerkelijk. Gesture typing is op zich wel fijn, maar daar zijn ook alternatieven voor natuurlijk. En als laatste, het SIM unlock scherm ziet er veel beter uit in 4.2, echter zal je dat scherm in de praktijk natuurlijk weinig zien.

Al met al blijf ik voorlopig bij stock 4.1.2.
Ja, ik wilde het gewoon eens proberen voornamelijk. Vooral Photosphere lijkt me toch wel erg leuk, dan kun je aan mensen laten zien hoe een bepaald huis er van binnen uitziet, of zoiets. Verre van essentieel natuurlijk. Qua veegtoetsenbord zijn er inderdaad betere alternatieven (dat van Android schijnt niet beter te zijn dan Swype), maar ik wou eens een vergelijking maken van de accuratesse van Swype, Swiftkey Flow, Slide It, en Android 4.2. Ik blijf gewoon bij Swype. Heb twee versies actief, zodat Tasker automatisch tussen Nederlands en Engels kan switchen per programma (Nederlands in Messenger/Whatsapp/Gmail, Engels in de browser b.v.).

@Phntm: mooi dat het opgeslot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naNs
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-10 14:11
Ik zit met een probleem, ik kom niet in de Recovery Mode van m'n nexus, voor een hard reset. Deze reset moet ik uitvoeren vanuit het bootmenu, omdat door Mobile Protect software van Vodafone m'n telefoon totaal onbruikbaar is geworden.

Het probleem:

Wanneer ik deze instructies volg zie ik bij stap 4 (van de alternate method) welliswaar het Android poppetje op z'n rug liggen, maar staat de tekst "Geen opdracht" eronder. Vervolgens kan ik niets meer doen. Ik kom dus niet een stap verder dan dit.

Iemand bekend met dit probleem, en heeft een idee hoe dit op te lossen? De telefoon draait gewoon op stock software, en heeft de meeste recente updates gehad.

[ Voor 4% gewijzigd door naNs op 14-01-2013 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deputy
  • Laatst online: 04-01 15:16

DeputyNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
of als dat niet lukt factory image flashen via fasboot

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
Werkt de Nexus Root Toolkit ook niet via adb, maar dan zonder dat je zelf commando's hoef in te tikken? Erg handig programma'tje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deputy
  • Laatst online: 04-01 15:16
@Cerberus_tm
Zeker, die kun je ook gebruiken (Goede tip!). Eventueel download je die en gebruik je de adb commando's vanaf de command line. (Als je dat makkelijker vindt.)

DeputyNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
deputy schreef op maandag 14 januari 2013 @ 13:41:
@Cerberus_tm
Zeker, die kun je ook gebruiken (Goede tip!). Eventueel download je die en gebruik je de adb commando's vanaf de command line. (Als je dat makkelijker vindt.)
Ja maar ik bedoelde dat de Toolkit (neem ik aan) precies dezelfde adb-commando's geeft, alleen dan automatisch. Maar goed, wat iemand het prettigst vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-10 16:33
Misschien niet het juiste topic, maar is het verstandig om een gebruikte extended batterij te kopen? Ik kan er namelijk 1 krijgen voor een tientje op marktplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
Tja, moeilijk te zeggen. Is het een officiële van Samsung? Een ander respectabel merk, zoals ehh hoe heet dat ook alweer, Seisho of zo? Als hij anderhalf jaar elke dag gebruikt is zal hij nu wel minder capaciteit hebben dan aanvankelijk, maar hoeveel minder is moeilijk te zeggen. Als reservebatterij zal hij sowieso wel prima zijn (tenzij hij echt kapot is, maar daar gaan we niet van uit). Ik weet niet of ik heel veel meer capaciteit dan een gewone nieuwe batterij zou verwachten. Trouwens, in de meeste metingen presteren extended batterijen slechter dan je op grond van het aantal mAh zou verwachten, dus verwacht er niet te veel van in praktisch gebruik, tenzij hij echt huge is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
Cerberus_tm schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 15:45:
Tja, moeilijk te zeggen. Is het een officiële van Samsung? Een ander respectabel merk, zoals ehh hoe heet dat ook alweer, Seisho of zo? Als hij anderhalf jaar elke dag gebruikt is zal hij nu wel minder capaciteit hebben dan aanvankelijk, maar hoeveel minder is moeilijk te zeggen. Als reservebatterij zal hij sowieso wel prima zijn (tenzij hij echt kapot is, maar daar gaan we niet van uit). Ik weet niet of ik heel veel meer capaciteit dan een gewone nieuwe batterij zou verwachten. Trouwens, in de meeste metingen presteren extended batterijen slechter dan je op grond van het aantal mAh zou verwachten, dus verwacht er niet te veel van in praktisch gebruik, tenzij hij echt huge is.
Ik bedoel de officiele samsung extended incl. cover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dan is 't maar ongeveer 15% extra sap. Tenzij je elke dag nét het eind van de dag niet haalt zou ik er geen geld in steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venneke
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:41
Hebben hier meer mensen problemen met het delen van gedownloade afbeeldingen? Downloaden gaat maar zodra ik op dat icoontje met drie cirkels klik staat er het proces com.google.android.gallery3d is gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
tobitronics schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 15:48:
[...]

Wat Smultie zegt: als die nieuwe batterij 2000 mAh is, heb je waarschijnlijk 15 % meer, maar of het de moeite waard is hang van jou af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
venneke schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 17:27:
Hebben hier meer mensen problemen met het delen van gedownloade afbeeldingen? Downloaden gaat maar zodra ik op dat icoontje met drie cirkels klik staat er het proces com.google.android.gallery3d is gestopt.
Nee, geen probleem bij mij, 4.1.2. Misschien is er iets miss met je Galerij-applicatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-10 10:49

Denko

|{ing Øf ßlitz

tobitronics schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 15:48:
[...]

Voor mij (aangezien de originele al een jaar oud was) was het net genoeg om te zorgen dat hij een volle drukke dag aan kan. Ik vind het dus weldegelijk het geld waard

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
Ik heb inmiddels de extended battery ontvangen, echter deze laadt maar tot 99%. Is dit een probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:52

Vis

Zijn er al rumors m.b.t. Key Lime Pie??

Het word wel weer tijd voor een update na het toch al niet zo beste 4.2.1

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vis schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 16:20:
Zijn er al rumors m.b.t. Key Lime Pie??

Het word wel weer tijd voor een update na het toch al niet zo beste 4.2.1
Persoonlijk denk ik dat die niet voor de Nexus komt, er zullen wel weer bepaalde eisen aan de hardware worden gesteld waar de Nexus waarschijnlijk niet aan voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Hardware-eisen? Lijkt me dat Google nu een stap moet gaan maken qua support voor hun toestellen. Beperkte updates is namelijk het grote kritiekpunt voor Android, als hun Nexus toestellen nu minimale updates krijgen (4.0->4.2 is niet heel veel, 2.3->4.1 voor de Nexus S is meer, niet alleen getalwize maar ook inhoudelijk) geeft dat geen goede indruk.

Ik heb dus best goede hoop voor een update naar 5.0, en wellicht dat het daar stopt.
Ik zou het gek vinden als je 2GB RAM nodig hebt voor 5.0 als je 4.1 kon draaien met 512MB. En 4.2 is echt niet heel vernieuwend en/of anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

bigfoot1942 schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 17:44:
Hardware-eisen? Lijkt me dat Google nu een stap moet gaan maken qua support voor hun toestellen. Beperkte updates is namelijk het grote kritiekpunt voor Android, als hun Nexus toestellen nu minimale updates krijgen (4.0->4.2 is niet heel veel, 2.3->4.1 voor de Nexus S is meer, niet alleen getalwize maar ook inhoudelijk) geeft dat geen goede indruk.

Ik heb dus best goede hoop voor een update naar 5.0, en wellicht dat het daar stopt.
Ik zou het gek vinden als je 2GB RAM nodig hebt voor 5.0 als je 4.1 kon draaien met 512MB. En 4.2 is echt niet heel vernieuwend en/of anders.
Exactly, dat dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
tobitronics schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 16:14:
Ik heb inmiddels de extended battery ontvangen, echter deze laadt maar tot 99%. Is dit een probleem?
Lijkt me niet. De standaardbatterij laadt op tot 100 %, dan loopt hij leeft tot 99 %, en pas dan begint hij weer te laden. Zo gebeurt dat bij de mijne ook. De reden is dat de batterij niet opgeladen moet worden als hij al vol is; dat is slecht voor de batterij. Daarom wordt opladen automatisch uitgeschakeld als hij (bijna) vol is. Ik weet niet of het moederbord dat regelt dan wel de batterij zelf. Ik zou me dus geen zorgen maken. Veel plezier ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NmR

NmR

Ik had een poosje terug nogal te zeuren over last van random reboots. Sinds ik Currents en de locatietoegang heb uitgeschakeld totaal geen hinder meer van ondervonden. Google Services staat nu ook niet meer in het rijtje grootverbruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-09-2024
Room42 schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 03:52:
Deze oplossing heeft mij geholpen bij het fixen van de (inschakelen van) Bluetooth issues van 4.2.1!
http://forum.xda-develope...p?p=35748263#post35748263

Ik heb eindelijk een leuke toepassing gevonden van NFC! Ik heb op ebay 10 schrijfbare RFID-tags gekocht (deze) en met NFC Task Launcher (link) wat tags gemaakt, zoals Home, Work en Car.

Car doet bijvoorbeeld het volgende:
- Enable Bluetooth (en dat kan nu eindelijk weer, haha)
- Disable WiFi
- Ringer Volume 7
- Notification Volume 7
- Media Volume 15
- Launch Flitsmeister

En home:
- Enable WiFi
- Disable Bluetooth
- Ringer Volume 7
- Notification Volume 7
- Media Volume 15

Terwijl Work juist doet:
- Enable WiFi
- Disable Bluetooth
- Ringer Volume 3
- Notification Volume 3
- Media Volume 3

Dus nu heb ik die tags op handige plekken geplakt en hoef ik alleen mijn telefoon er even bij te houden om het profiel te activeren. d:)b
Heb vergelijkbare profielen gemaakt (en een stickertje onder de salontafel om door 1x te bumpen de xbmc-remote te starten ;-)). Daarnaast een naast mijn nachtkastje om geluid, vibratie en notificatieled uit te zetten.

Ben alleen nog aan het knutselen om een gepatchte NFC.apk te vinden die het ook doet met android 4.2.1 zodat je niet eerst voorbij je lockscreen / pincode hoeft.

edit: en gevonden! http://forum.xda-develope...?p=34824235&postcount=185

[ Voor 2% gewijzigd door wessel99 op 26-01-2013 21:11 . Reden: tiqvaud ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01-10 22:32
Hey ik heb een vaag probleem: gisteren nieuwe cm10.1 versie geflashed op mijn telefoon, nu zijn mijn wifi wachtwoorden niet hersteld! Best vervelend eigenlijk, want had er best veel en normaal worden die vanzelf vanaf de Google servers hersteld. Iemand iets vergelijkbaars meegemaakt of een oplossing?

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
Maardiweb schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 21:08:
Hey ik heb een vaag probleem: gisteren nieuwe cm10.1 versie geflashed op mijn telefoon, nu zijn mijn wifi wachtwoorden niet hersteld! Best vervelend eigenlijk, want had er best veel en normaal worden die vanzelf vanaf de Google servers hersteld. Iemand iets vergelijkbaars meegemaakt of een oplossing?
Gelijk gapps meegeflasht? Niet het vinkje per ongeluk weggehaald bij setup? Voor de rest is er volgensmij vrij weinig aan te doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
wessel99 schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 21:00:
[...]

Heb vergelijkbare profielen gemaakt (en een stickertje onder de salontafel om door 1x te bumpen de xbmc-remote te starten ;-)). Daarnaast een naast mijn nachtkastje om geluid, vibratie en notificatieled uit te zetten.

Ben alleen nog aan het knutselen om een gepatchte NFC.apk te vinden die het ook doet met android 4.2.1 zodat je niet eerst voorbij je lockscreen / pincode hoeft.

edit: en gevonden! http://forum.xda-develope...?p=34824235&postcount=185
Dat klinkt wel handig! Maarre...als iemand anders in theorie je telefoon van alles kan laten doen door hem alleen even aan te raken met een NFC-tagje, is dat wel veilig? Ik zou zelf eigenlijk willen dat ik normaliter een code moet intoetsen, behalve bij bepaalde tags die ik van tevoren toestemming heb gegeven. Denk je dat dat kan? Ik heb nog nooit NFC-tags gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Standaard moet je toestel ontgrendeld zijn, anders doet nfc niets, alleen met bepaalde custom roms is dat te inspreke omzeilen.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-09-2024
Klopt! Er zit natuurlijk een security risico aan. Overigens geef ik hem nu het commando om een app te starten (die al op mijn telefoon staat), maar je zou natuurlijk ook de browser kunnen laten starten, naar een onveilige URL of iets dergelijks. Custom roms hebben vaak de mogelijkheid om te kiezen, alleen unlocked, ook bij lockscreen (dus aan) of zelfs wanneer het scherm uit staat.

Vind dat laatste handig: zo de auto instappen, piep en alles werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:40

Koppensneller

winterrrrrr

Cerberus_tm schreef op zondag 27 januari 2013 @ 08:34:
[...]

Dat klinkt wel handig! Maarre...als iemand anders in theorie je telefoon van alles kan laten doen door hem alleen even aan te raken met een NFC-tagje, is dat wel veilig? Ik zou zelf eigenlijk willen dat ik normaliter een code moet intoetsen, behalve bij bepaalde tags die ik van tevoren toestemming heb gegeven. Denk je dat dat kan? Ik heb nog nooit NFC-tags gebruikt.
Je stelt op je telefoon in wat 'ie moet doen bij een bepaalde tag. Het werkt dus niet zo dat je op de tag kunt programmeren wat een telefoon moet doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
Koppensneller schreef op zondag 27 januari 2013 @ 14:49:
[...]

Je stelt op je telefoon in wat 'ie moet doen bij een bepaalde tag. Het werkt dus niet zo dat je op de tag kunt programmeren wat een telefoon moet doen :)
Ah oké, dat maakt zin! Het enige is dus als je telefoon op de een of andere manier zo ingesteld is dat hij betalingen kan verrichten via NFC, of dat dat je b.v. websites kunt "bumpen" van een andere telefoon, dat je dan wel kwetsbaar bent. Is er ergens een manier om te zien welke taken je telefoon eventueel kan uit voeren door NFC-contact>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:44
Afgelopen vrijdag tot 2x toe mijn Gnex finaal laten vastlopen bij het gebruik van de camera app.

Niets reageerde meer, geen enkele knop. Ook niet na een paar minuten wachten.
Ik moest de accu lostrekken om hem weer werkbaar te krijgen wat niet zo handig is als je in een donkere concertzaal staat in een zee van mensen :P

Misschien is die toch maar eens toe aan een resetje of andere ROM (draai nog steeds alles origineel stock)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kristo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-09 09:25

kristo

cosmotheoros

Iemand Forever Gone al eens gedraaid op de GN?

Mij is het slecht bekomen: achteraf reageerde m'n GN alsof hij propvol zat: lange opstarttijd met cpu maximaal, idem bij opstarten apps. Een fabrieksterugzetting bracht redding: de GN draait weer supervlot (door de terugzetting?) als toen hij net uit de doos kwam :)

Nexus 5, Nexus 7, Chromebook XE303

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Weet er iemand hoe je die animatie als het scherm uitgaat kan uitschakelen bij CM10.1? Bij CM10 ging dat nog maar CM10.1 (JB 4.2.1) lijkt die mogelijkheid niet meer te hebben, en ik erger mij best rot aan dat analoog retro gedoe :(

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
Die animatie verveelt mij nog steeds niet na meer dan een jaar gebruik, retro O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd611
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-08 17:14
Heeft iemand toevallig nog een duidelijke tutorial/uitleg voor het rooten van de galaxy nexus, ik heb hier nog weinig/geen ervaring mee dus een beetje duidelijk zou enorm fijn zijn!

// ik heb de startpost ook al een paar x doorgelezen, maar het volgende is me nog steeds niet duidelijk..
Moet je persee unlocken om te rooten? Want bij unlocken raak je gegevens kwijt.. :+

[ Voor 34% gewijzigd door Sjoerd611 op 29-01-2013 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NmR

NmR

// ik heb de startpost ook al een paar x doorgelezen, maar het volgende is me nog steeds niet duidelijk..
Moet je persee unlocken om te rooten? Want bij unlocken raak je gegevens kwijt.. :+
Lees em nog eens door zou ik zeggen.

Tip!!
Startpost > hs Unlocken & Rooten > zin 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!
check ook deze tool, maakt het nog makkelijker:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1392310

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
En ja, je moet unlocken en ja, daarbij verlies je je data.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
Maak je geen zorgen, bij het volgende android toestel wat je koopt is unlocken het allereerste wat je doet dus het zal je niet nog een keer gebeuren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Herkenbaar ;) dag 1 gelijk geunlocked en custom rom erop :)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Borromini schreef op maandag 28 januari 2013 @ 18:24:
Weet er iemand hoe je die animatie als het scherm uitgaat kan uitschakelen bij CM10.1? Bij CM10 ging dat nog maar CM10.1 (JB 4.2.1) lijkt die mogelijkheid niet meer te hebben, en ik erger mij best rot aan dat analoog retro gedoe :(
Voor degenen die geïnteresseerd zijn - je kan de ontwikkelaarsopties inschakelen door 6x lang op het buildnummer te drukken. In de instellingen staat één animatie-optie aan, die uitschakelen, en desnoods rebooten.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd611
Sinds vorige week is m'n nexus opeens heel sloom, reageerd traag bij indrukken aan/uit knop & bij iedere app die ik open moet ik lang wachten en krijg ik vaak de melding dat het proces niet meer reageerd..
Iemand enig idee hoe dit zou kunnen komen & hoe ik het probleem zou kunnen vinden en verhelpen.

//Ik draai nog gewoon op stock 4.2.1

[ Voor 6% gewijzigd door Sjoerd611 op 30-01-2013 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sjoerd611 schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 15:20:
Sinds vorige week is m'n nexus opeens heel sloom, reageerd traag bij indrukken aan/uit knop & bij iedere app die ik open moet ik lang wachten en krijg ik vaak de melding dat het proces niet meer reageerd..
Iemand enig idee hoe dit zou kunnen komen & hoe ik het probleem zou kunnen vinden en verhelpen.

//Ik draai nog gewoon op stock 4.2.1
even een hele lompe vraag, maar heb je em al een keer opnieuw opgestart?

verder klinkt het alsof er een process heel veel CPU en of I/O in beslag neemt, waarschijnlijk is je accu ook snel leeg, kan je in bij instellingen accu zien welke app of process veel accu opslokt?

verder kan je natuurlijk altijd een factory reset uitvoeren.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd611
Prulleman schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 15:26:
[...]

even een hele lompe vraag, maar heb je em al een keer opnieuw opgestart?

verder klinkt het alsof er een process heel veel CPU en of I/O in beslag neemt, waarschijnlijk is je accu ook snel leeg, kan je in bij instellingen accu zien welke app of process veel accu opslokt?

verder kan je natuurlijk altijd een factory reset uitvoeren.
Bedankt voor snelle reactie!
Daar dacht ik inderdaad zelf ook aan, maar na een paar x opnieuw opstarten bleef het probleem zich voor doen..
Verder staat er bij accu ook geen app die bijzonder veel verbruikt & gaat de accu nog vrij normaal mee.
Ik zat er zelf aan te denken het toestel te unlocken & rooten, het enige wat mij tegen hield was het verlies van alle data, maar aangezien ik nu toch een factory reset zou uitvoeren kan ik net zo goed meteen rooten!

Is er geen enkele andere manier om er achter te komen waar dit vandaan komt? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keetoo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 16:27
Ik had dit vorige week ook van de ene op de andere dag, factory reset gedaan en alles draait weer als nieuw. Ben ook wel benieuwd of je dit ook nog op een andere manier kan doen. Ook ik had op dat moment geen nieuwe apps geïnstalleerd of in de battery list een uitschieter staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds een tijdje is mijn Gnex ontzettend traag en crashen apps regelmatig (ook de browser :( ). Ook doet bij een vriend thuis wifi het niet. Ik heb de vorige 15 pagina's van dit topic doorgenomen, en ik concludeer daaruit dat dit allemaal problemen zijn door 4.2.1. Ik wil dan ook graag terug naar 4.1, ik heb alleen geen ervaring met rooten / custom roms ed.
Kan ik ook gewoon terug gaan naar 4.1 door via 'instellingen > back-up maken en opnieuw instellen > fabrieksinstellingen terug' te gebruiken?
Of moet ik / is het beter om via de toolkit waarnaar hier al een aantal keer verwezen is iets te doen?
( http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1392310 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 20:10:
Sinds een tijdje is mijn Gnex ontzettend traag en crashen apps regelmatig (ook de browser :( ). Ook doet bij een vriend thuis wifi het niet. Ik heb de vorige 15 pagina's van dit topic doorgenomen, en ik concludeer daaruit dat dit allemaal problemen zijn door 4.2.1. Ik wil dan ook graag terug naar 4.1, ik heb alleen geen ervaring met rooten / custom roms ed.
Kan ik ook gewoon terug gaan naar 4.1 door via 'instellingen > back-up maken en opnieuw instellen > fabrieksinstellingen terug' te gebruiken?
Of moet ik / is het beter om via de toolkit waarnaar hier al een aantal keer verwezen is iets te doen?
( http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1392310 )
Downgraden kan niet met een reset, oude versies moeten echt geflashed worden. Toolkit is wellicht het makkelijkst

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prulleman schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 20:25:
[...]

Downgraden kan niet met een reset, oude versies moeten echt geflashed worden. Toolkit is wellicht het makkelijkst
Dank voor snelle reactie!
Ik zal het morgen proberen. nog een dom vraagje:
Moet ik eerst rooten en dan oude versie flashen of andersom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnom76
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11-11-2013
Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 20:37:
[...]

Dank voor snelle reactie!
Ik zal het morgen proberen. nog een dom vraagje:
Moet ik eerst rooten en dan oude versie flashen of andersom?
Eerst rooten. Daarna kan je zelf kijken wat je wilt. Genoeg custom roms. Zeker op basis van 4.1 Als je die link naar het topic op xda rustig doorleest dan snap je het vanzelf. Op youtube staan ook wat filmpjes waarin alles stap voor stap wordt uitgelegd met behulp van die toolkit. Bekijk zo'n filmpje ook even rustig. Zo heb ik het ook gedaan toen ik ermee begon. Je wordt er vanzelf handig in :P Het komt er op neer dat je dus eerst een Nandroid backup (backup van je huidige systeem) maakt, dan root, dan een custom recovery installeert en dan een zelf gekozen rom flasht. Hopelijk heb je er wat aan. Alle begin is spannend.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rooten hoeft niet eens eerst, je moet eerst je bootloader unlocken, dan kan je vervolgens een custom recovery installeren en dan kan je heel makkelijk alles flashen wat je wilt. De meeste custom roms zijn geroot

Voor het flashen van een stock image hoef je ook niet te rooten, werk unlocken:
https://developers.google.com/android/nexus/images

[ Voor 24% gewijzigd door Prulleman op 30-01-2013 23:59 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor alle info, maar ik heb een probleem nu.
Ik heb alles eerst rustig doorgelezen, en ben toen begonnen. Maar bij het maken van de Nandroid backup is iets niet goed gegaan. of misschien al bij het installeren van de drivers.
Want ik zit nu vast in fastboot mode!
bij het maken van de nandroid backup bleef hij maar staan op 'waiting for device'
toen kreeg ik melding dat adb interface driver gelukt was maar bootloader interface mislukt
ik kan ook niet scrollen met volumeknoppen

Help! :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
Welke stappen heb je precies ondernomen dan? Je gebruikt de toolkit uit de startpost?

Een NANDROID maken kan niet echt zonder dat je bootloader unlocked is. Je kan wel een backup maken via de toolkit, maar een 4.2 backup terugzetten op een 4.1 device kan je vergeten. Ik zou dus even de echt belangrijke zaken opslaan op je PC (foto's etc.) en dan opnieuw gaan beginnen.
In de TS staat een duidelijk stappenplan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd611
Vandaag na mijn bootloader geunlocked + telefoon geroot, het was even spannend maar het is het zeker waard geweest, pgm nexus is echt ideaal!
Heb ook meteen titanium backup & beats audio geinstalleerd, zijn er nog andere aanraders?

// voor iedereen die twijfeld, het is echt heel erg makkelijk, met de nexus toolkit gaat het bijna helemaal vanzelf!

[ Voor 20% gewijzigd door Sjoerd611 op 31-01-2013 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maardiweb schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 17:54:
Welke stappen heb je precies ondernomen dan? Je gebruikt de toolkit uit de startpost?

Een NANDROID maken kan niet echt zonder dat je bootloader unlocked is. Je kan wel een backup maken via de toolkit, maar een 4.2 backup terugzetten op een 4.1 device kan je vergeten. Ik zou dus even de echt belangrijke zaken opslaan op je PC (foto's etc.) en dan opnieuw gaan beginnen.
In de TS staat een duidelijk stappenplan :)
Ik ben dus begonnen met, en heb nog steeds, een standaard 4.2.1 versie, niet geroot.
Waarom ik dit allemaal doe is omdat ik terug wil naar 4.1.2.
Ik gebruik idd die toolkit, en heb eerst de stap van drivers installeren gedaan.
Dat was gelukt, want het serienummer werd in de toolkit getoond.
Toen zou ik, zoals arnom76 zei, eerst een Nandroid backup maken, maar die mislukte.
Belangrijke zaken heb ik al op mn pc staan, maar hoe moet ik nu opnieuw beginnen?
Want hij zit vast in fastboot mode!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
Je telefoon zit vast?

Even je batterij eruit trekken en terugplaatsen en je telefoon opstarten op de normale manier.
Daarna aansluiten op je PC en de toolkit openen.
Check of je serienummer nu te zien is onder 'ADB mode'

Dan kan je starten met een backup > optie 2 in de toolkit. Hiervoor heb je fastboot nog niet nodig.

Daarna moet je gaan unlocken, Beste is alles in 1 klap doen (optie 8 ). Hiervoor moet je naar fastboot. Dit kan je makkelijk doen via optie 23 (reboot options) en dan kiezen voor de optie 'reboot to fastboot [ADB, must be in android]'.
Je telefoon gaat nu naar fastboot, daarna kan je via optie 8 in één keer unlocken en rooten. Daarna wijst het flashen van een nieuwe 4.1.2 ROM zich als het goed is vanzelf zoals beschreven in de TS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dankje voor deze simpele tip, ik heb hem weer gewoon opgestart.
Nog even gecheckt, en de drivers zijn nu iig goed geinstalleerd.

Dan in het back-up menu bedoel je wel Nandroid toch?
Dat heb ik nu gedaan, maar er stond dat als je hem niet geroot had,
je de backup niet op telefoon kon laten staan, maar alleen op pc.
dat heb ik dus gedaan, maar klopt het dat dat een bestand .md5 bestand is van 0 kb ?

En kan ik daarna niet beter, zoals prulleman eerder zei, gewoon een stock image flashen zonder te rooten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
Ja het maakt niet zoveel uit of je root of niet. Als je alle stappen in 1 gebruikt, dan heb je daarna ook CWM of TWRP op je telefoon om eventueel later nog eens een andere ROM te flashen.

de .md5 is volgens mij gewoon alleen een tag waarmee je kan checken of de backup goed gelukt is, er moet een ander bestand opgeslagen zijn. Ik vraag me echter af of je wel een goede backup kan maken als je nog een gelockte bootloader hebt.

Anyway, aan een backup zal je niet veel hebben, want je kan de backup toch niet terugzetten omdat je gaat downgraden. Daarom dus nogmaals: Belangrijke spullen op je PC zetten, maar apps zal je allemaal opnieuw moeten downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oké, ik zal het proberen.
Kan ik uiteindelijk niet gewoon met mijn google account inloggen, zodat hij de apps weer automatisch download? (ik heb ook 2 gekocht namelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 19:40:
Oké, ik zal het proberen.
Kan ik uiteindelijk niet gewoon met mijn google account inloggen, zodat hij de apps weer automatisch download? (ik heb ook 2 gekocht namelijk)
als je de juiste vinkjes zet wel ja, kom je vanzelf tegen bij de setup tijdens eerste boot

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is eindelijk gelukt, ik heb nu weer gewoon 4.1.2!
Nu nog even opnieuw rooten, is toch wel handig en niet zo moeilijk :p

Erg bedankt allemaal, jullie hebben weer een beginner geholpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Throduss
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06-11-2023
Ik heb sinds kort een Scala Rider G9 (bluetooth headset voor in motorhelm), maar het spraakgestuurd bellen wil maar niet werken. Zodra ik op het knopje voor spraakgestuurd bellen druk komt er een zwart scherm met aanvankelijk initialiseren - wat niet lukt - en vervolgens krijg ik kort een zwart scherm en springt hij terug naar het startscherm. Ik heb het gevoel dat dit door google now komt, maar ik wordt na veel zoekwerk op het internet niet veel wijzer. Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen en of er bepaalde apps zijn die dit kunnen oplossen? Want ik denk dat mijn bluetooth headset automatisch de native app probeert op te starten.

veel dank alvast!

[ Voor 5% gewijzigd door Throduss op 02-02-2013 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naNs
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-10 14:11
Cerberus_tm schreef op maandag 14 januari 2013 @ 13:36:
[...]

Werkt de Nexus Root Toolkit ook niet via adb, maar dan zonder dat je zelf commando's hoef in te tikken? Erg handig programma'tje.
Dit ben ik gaan proberen. Echter, wanneer ik in het bootmenu zit, en m'n telefoon aan een computer hang, wordt m'n telefoon niet herkend (Unknown Device). Hierdoor vindt de toolkit m'n telefoon ook niet. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Drivers installeren via de toolkit? Of gaat dat ook niet

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Iemand ook last van black screens met CM10.1? :( Gisteren tweemaal gehad, eergisteren één keer. Daarvoor draaide ie al een week zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
Mbt het FP item nieuws: NL Alert werkt nog steeds niet voor grote meerderheid smartphonegebruikers vraag ik mij af of de volgende instelling: "Settings -> Wireless & Networks -> Cell Broadcast" inmiddels ook beschikbaar is bij 4.2.1. Zou iemand dit kunnen nagaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterAelse
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22-09 12:45
Ik kan de optie niet vinden en volgens de instelhulp is de Galaxy Nexus ook niet geschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:07

Vos

AFCA

Ik merk soms als ik mijn telefoon neerleg dat ik een geluidje hoor (toon met naam Hojus). Echter weet ik niet waarom ik dit hoor.

Iemand een idee wat dit is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

Vos schreef op maandag 04 februari 2013 @ 14:29:
Ik merk soms als ik mijn telefoon neerleg dat ik een geluidje hoor (toon met naam Hojus). Echter weet ik niet waarom ik dit hoor.

Leg je hem dan toevallig op je beurs bijvoorbeeld?
Dan hoor je het NFC toontje, als ie in de buurt van je pinpas of legitimatie komt... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Vos schreef op maandag 04 februari 2013 @ 14:29:

NFC, vast door ov-chipkaart of andere pas met chip.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laserboy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-10 21:52
jelmervos schreef op maandag 04 februari 2013 @ 15:18:
[...]

Of wat ik had: mijn bibliotheekboek. Daar moest ik even drie keer over nadenken voordat ik dat mij realiseerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:07

Vos

AFCA

Vis schreef op maandag 04 februari 2013 @ 15:18:
[...]

Leg je hem dan toevallig op je beurs bijvoorbeeld?
Dan hoor je het NFC toontje, als ie in de buurt van je pinpas of legitimatie komt... :)
Ja :) ok bedankt haha. Weer wat geleerd.
jelmervos schreef op maandag 04 februari 2013 @ 15:18:
[...]

Thnx.

[ Voor 23% gewijzigd door Vos op 04-02-2013 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salmon
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-07 21:55

Salmon

.NET developer

Borromini schreef op zondag 03 februari 2013 @ 15:51:
Iemand ook last van black screens met CM10.1? :( Gisteren tweemaal gehad, eergisteren één keer. Daarvoor draaide ie al een week zonder problemen.
Ja dit heb ik sinds gisteren ook opeens, draaide al 4+ weken PA met 4.2.1 en kreeg sinds gisteren ook random black screens. Dat wanneer je op de lock button drukt de telefoon niet uit slaapstand komt, heb dit nu 3 keer gehad sinds gisteren. Het verwijderen en herplaatsen van de batterij laat de telefoon wel booten.

Zelfs had ik dit probleem gisteren en waarna ik de telefoon uit zette en hierna wilde rebooten maar bleef hangen op het boot logo. Heb een nandroid back-up moeten terugzetten. We will see what the future brings.

Verder had ik wel een hele nette Avatar ROM gezien, is een combinatie van CM10 (android 4.1.2) en MIUI thema's. Misschien dat ik dit ga proberen als er nog meer problemen komen met 4.2.1. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
Op dit moment bezit ik een 1mbps 3G abbo van t-mobile en ben nu van plan om over te stappen naar vodafone met 14.4 mbps 3G+ netwerk. Ondersteunt de GNex dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:02
tobitronics schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 20:05:
Op dit moment bezit ik een 1mbps 3G abbo van t-mobile en ben nu van plan om over te stappen naar vodafone met 14.4 mbps 3G+ netwerk. Ondersteunt de GNex dit?
Technisch gezien wel (tot HSPA+, 21.6Mbps)
Praktisch haalt mijn nexus consistent hogere snelheden op 4.2.1 dan op 4.1.2 en lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
Ik heb in elk geval wel snelheden van iets van 9 Mbps gemeten op bepaalde plaatsen, als ik het me goed herinner. Maar snelheidstesten zijn volgens mij vaak niet erg betrouwbaar, en de applicatie Speed Test stopt vaak met "network error" (kan zijn omdat ik hem bepaalde permissies heb geblokkeerd?). Ik gebruik Speedtest.NL in de browser, die wel goed werkt. Ik zit bij Hollands Nieuwe, Vodafone-netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een noobvraagje van mijn kant: ik ga vrijdag op wereldreis en wil mijn nexus (4.2.1) graag meenemen, maar ik wil hem het liefst leeg zonder veel apps op een ander google-account gebruiken. Stel dat ik de telefoon terugzet in fabrieksinstellingen, verlies ik dan alle apps die gelinkt zijn aan mijn huidige google account? Ik wil dus de apps die gelinkt zijn aan mijn huidige account behouden voor als ik terug ben en een relatief leeg toestel gebruiken op een ander account. Hoe pak ik dit het beste aan?
Pagina: 1 ... 76 ... 89 Laatste

Let op:
Alles over levertijden en abonnementen in Samsung Galaxy Nexus - Levertijden / Abonnement topic.

Voor het bespreken van accessoires kun je terecht in Accessoires voor de Samsung (Google) Galaxy Nexus.

Voor alle informatie over rooten en custom roms zie [Google Galaxy Nexus] Custom roms en Firmware.