• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01-10 22:32
Ah, expanden dus :)

Nou ik weet het goed gemaakt, ik ga lekker terug naar een custom ROM met 4.1.2 en wat losse 4.2 features. Mijn batterij wordt op de één of andere manier ook helemaal leeggeslurpt door google-services dus ik ben dr klaar mee.

If you want to be the best, you need to work with the best :)

hmm, volgens mij moet je voor downgraden ook je bootloader unlocken, je kan er dan ook voor kiezen om een 4.2 custom rom /kernel te flashen, ik heb met deze rom geen van de hier genoemde issues:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1821673

Strava

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-10 18:43
Sowieso is de wekker voor mij sinds 4.2 niet bepaald handig meer. Bij 4.1 raakte je eerder de snooze knop dan de uit knop, maar bij 4.2 moet je precies de juiste kant opslepen en laat ik nou net altijd onbewust de verkeerde kant opslepen..

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• Gummie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-10 18:38
Laguna schreef op donderdag 13 december 2012 @ 14:47:
Sowieso is de wekker voor mij sinds 4.2 niet bepaald handig meer. Bij 4.1 raakte je eerder de snooze knop dan de uit knop, maar bij 4.2 moet je precies de juiste kant opslepen en laat ik nou net altijd onbewust de verkeerde kant opslepen..
Je kan de wekker ook zo instellen dat je met de volumeknoppen kan snoozen. Heb ik gedaan en werkt reuze handig, vind ik.

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:55

Vis

Haha grappig hoe iedereen een andere mening heeft over de nieuwe snooze en wekker uit functie..

Voor mij persoonlijk 1 van de + puntjes van 4.2 dat ik moet swipen om te snoozen of uit te zetten.. want zo gaan mijn hersenen direct aan het werk (vereist dus meer denkwerk, welke kant je op moet swipen) :p
Zo maak ik onbewust dus een bewuste juiste keuze en verslaap ik mij niet meer :D
Dit is echt!

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Vind de hele klok app een grote vooruitgang

Strava

• Maardiweb
Pfffff de hele middag naar ROMS op zoek geweest. Alle grote, fijne ROM makers lopen echt flink achter met ontwikkeling zeg. Gaat de support voor onze GN achteruit? Ik ga jouw tip maar eens flashen Prulleman, ik heb nu even paranoidandroid draaien maar dat is hem toch niet voor mij. Wilde het liefst gewoon wat AOKP/CM achtige functies erbij zoals de hoogte van je navigatiebalk enzo.. mocht niet baten :(

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-10 16:33
Vis schreef op donderdag 13 december 2012 @ 15:23:
Haha grappig hoe iedereen een andere mening heeft over de nieuwe snooze en wekker uit functie..

Voor mij persoonlijk 1 van de + puntjes van 4.2 dat ik moet swipen om te snoozen of uit te zetten.. want zo gaan mijn hersenen direct aan het werk (vereist dus meer denkwerk, welke kant je op moet swipen) :p
Zo maak ik onbewust dus een bewuste juiste keuze en verslaap ik mij niet meer :D
Dit is echt!
Ik snap dat snoozen nog niet helemaal, wat doet het zonnetje en wat doet de 'zzzz'? (sorry domme vraag i know)

• -EvoLution-
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:02
tobitronics schreef op donderdag 13 december 2012 @ 17:10:
[...]

Ik snap dat snoozen nog niet helemaal, wat doet het zonnetje en wat doet de 'zzzz'? (sorry domme vraag i know)
'Zzz' is snoozen, zonnetje is wekker uitschakelen en dus wakker worden!

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-10 16:33
-EvoLution- schreef op donderdag 13 december 2012 @ 17:17:
[...]

'Zzz' is snoozen, zonnetje is wekker uitschakelen en dus wakker worden!
Ok bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
Vis schreef op donderdag 13 december 2012 @ 15:23:

Dit is echt!
Je maakt dus bewust een keuze niet onbewust, aangezien je zelf al aangeeft dat je erbij na moet denken en nadenken bij een snooze of alarm uit vind ik zelf vrij riskant.

Verder werkt dat misschien wel als ik genoeg geslapen heb, anders is het namelijk gewoon op de tast iets doen om dat geluid maar uit te krijgen en verder te kunnen slapen.. en dat kan dus resulteren in 3 uur later wakker worden dan gepland.

@Gummie
Bedankt voor de tip! Dat is iets wat je gewoon blindelings kan doen.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kristo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-09 09:25

kristo

cosmotheoros

Waarom gaan de prijzen voor de GN in stijgende lijn :/

Nexus 5, Nexus 7, Chromebook XE303

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
kristo schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 19:59:
Waarom gaan de prijzen voor de GN in stijgende lijn :/
Omdat het toestel eruit gaat, waardoor het aanbod omlaag gaat en de prijs omhoog (oftewel marktwerking).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kristo

kristo

cosmotheoros

Mja, zou je dan (toestel gaat eruit) niet eerder verwachten dat de prijs zakt (eindereeks)?

Tenzij er 'buitengewone' redenen zijn die de vraag voldoende in stand houden (het Nexus-zijn kan ik me voorstellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
kristo schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 20:16:
Mja, zou je dan (toestel gaat eruit) niet eerder verwachten dat de prijs zakt (eindereeks)?

Tenzij er 'buitengewone' redenen zijn die de vraag voldoende in stand houden (het Nexus-zijn kan ik me voorstellen).
Nee, soms wil een winkel nog wel eens stunten met een op=op actie, maar over het algemeen gaat de prijs altijd omhoog voordat het toestel definitief uit de verkoop gaat.

Dat heb je als het goed is bij economie geleerd: vraag omhoog -> prijs omlaag / vraag omlaag -> prijs omhoog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laguna schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 20:35:
[...]

Nee, soms wil een winkel nog wel eens stunten met een op=op actie, maar over het algemeen gaat de prijs altijd omhoog voordat het toestel definitief uit de verkoop gaat.

Dat heb je als het goed is bij economie geleerd: vraag omhoog -> prijs omlaag / vraag omlaag -> prijs omhoog
Heette jouw economieleraar toevallig Draghi of Bernanke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Laguna schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 20:35:
[...]

Als de vraag omhoog gaat en het aanbod blijft gelijk of daalt dan, conform de marktwerking, zal de prijs stijgen. En omgekeerd.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Alleen zou ik verwachten dat de vraag veel sneller omlaag gaat dan het aanbod, omdat iedereen nog een paar weekjes wacht op de Nexus 4. Nee, ik denk eerder dat dit komt doordat de goedkopere (en populairdere) webwinkels al door hun voorraad heen zijn (zie de korte lijst met aanbieders), en nu alleen nog een paar duurdere over zijn gebleven, die hem altijd al te duur verkochten. Zulke winkels heb je altijd: ik weet nog dat er winkels in de lijst stonden die hem voor € 500 aanboden, terwijl hij € 360 was in de goedkoopste winkel (toen heb ik hem gekocht, juli).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
Lijkt me de meest plausibele verklaring, Cerberus :)

Trouwens, ik heb nu die ROM getipt door Prulleman geïnstalleerd en dat is echt winnen :) Heerlijk soepel, snel en ook een fijne batterij :) Top en thnx voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Mijn GN wordt dit weekend gesoldeerd, dus hopelijk ben ik dan weer terug. Al moet ik eerlijk bekennen dat een Lumia met WP toch wel erg fijn werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sailor69
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-05 11:16
Nexus Availability Checker.

Voor degene die het wilt weten.

Google Play: Nexus Availability Checker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
Sailor69 schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 21:40:
Nexus Availability Checker.

Voor degene die het wilt weten.

Google Play: Nexus Availability Checker
Lijkt mij een vrij nutteloze post in dit topic, meer iets voor in het topic van de Nexus 4, Nexus 7 of Nexus 10 (en dan ook nog eens in het juiste forum oftewel in Telecomproviders).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sailor69
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-05 11:16
Je hebt helemaal gelijk. De 3 staat er idd niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03-10 12:07
Hebben mensen er ook last van dat de wifi verbinding in ''slaap'' wegvalt.
In de instellingen staan van niet, maar toch zie ik de WiFi verbinding aanspringen als ik me GNex van screenlock afhaalt. In de tussentijd springt hij niet op me data en dus heb ik geen verbinding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
tiies schreef op woensdag 12 december 2012 @ 10:10:
[...]

Ik heb dit probleem 'opgelost' door automatische schermhelderheid uit te zetten. Vind het eigenlijk schandalig dat zulke problemen nog voorkomen..
Heb je het daarna niet meer gehad? Ik zweer dat ik zojuist met auto brightness off een crash heb gehad. Erg vervelend probleem en nog vervelender dat ik nergens terug kan vinden dat Google eraan werkt.

Wat Googlen levert trouwens op dat het ook wel eens kan liggen aan Light Flow of PMG. Nou net de twee apps waar ik echt niet zonder kan.

[ Voor 12% gewijzigd door Smultie op 16-12-2012 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Niet online
Afgelopen weekend ook een nexus gehaald. Bij de phonehouse vroegen ze 570 euro!
Uiteindelijk eentje opgepikt bij 4launch voor 330. De witte, de zwarte was 50 euro duurder.
Bevalt tot nu toe super. De bekende issues nog niet tegengekomen en 4.2.1 draait lekker.
Voorheen een One X gehad en geen moment spijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kristo

kristo

cosmotheoros

Dubrillion schreef op zondag 16 december 2012 @ 20:34:
wifi verbinding in ''slaap'' wegvalt ...In de instellingen staan van niet, maar toch zie ik de WiFi verbinding aanspringen als ik me GNex van screenlock afhaalt. In de tussentijd springt hij niet op me data en dus heb ik geen verbinding...
Idem hier (soms? in combinatie met slechte wifi?) maar wel mét data voor zover ik zie; hoe zie je trouwens dat je data weg is, aangenomen dat je balkjes blijven staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:23

Smarron

The bend

Chaser2600 schreef op zondag 16 december 2012 @ 21:03:
Afgelopen weekend ook een nexus gehaald. Bij de phonehouse vroegen ze 570 euro!
Uiteindelijk eentje opgepikt bij 4launch voor 330. De witte, de zwarte was 50 euro duurder.
Bevalt tot nu toe super. De bekende issues nog niet tegengekomen en 4.2.1 draait lekker.
Voorheen een One X gehad en geen moment spijt.
Wat maakt de GN voor jou zoveel beter dan de One X ?

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quartex
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-12-2024

quartex

Virtual Dreams / Fairlight

Dubrillion schreef op zondag 16 december 2012 @ 20:34:
Hebben mensen er ook last van dat de wifi verbinding in ''slaap'' wegvalt.
In de instellingen staan van niet, maar toch zie ik de WiFi verbinding aanspringen als ik me GNex van screenlock afhaalt. In de tussentijd springt hij niet op me data en dus heb ik geen verbinding...
Ik denk dat je bedoelt hij springt van 'grijs' naar 'blauw'.

Dit betekent niet dat je wifi weg is, he betekent alleen dat je even geen contact met de Google servers had.

Blauw = connectie met Google service
Grijs = geen connectie maar nog steeds gewoon wifi/internet access

Running AmiExpress 3.6 Copyright (c) LightSpeed Technologies 1992-93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
quartex schreef op maandag 17 december 2012 @ 12:00:
[...]

Dit betekent niet dat je wifi weg is, he betekent alleen dat je even geen contact met de Google servers had.

Grijs is inderdaad geen connectie met de Google servers. Het kan echter ook nog (extra) betekenen dat je wel met een router verbonden bent, maar geen internetverbinding hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
quartex schreef op maandag 17 december 2012 @ 12:00:
[...]

Dat zou het moeten betekenen ja, maar ik heb eigenlijk altijd geen dataverbinding zodra die indicatiebalken grijs zijn. Lijkt mij verder ook vrij logisch, want waarom zou de connectie met Google niet lukken en met andere verbindingen wel? Het is niet alsof de Google service er zo vaak uit ligt en ook precies wanneer je wifi verbinding niet top is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Laguna schreef op maandag 17 december 2012 @ 14:29:
[...]

Dat zou het moeten betekenen ja, maar ik heb eigenlijk altijd geen dataverbinding zodra die indicatiebalken grijs zijn. Lijkt mij verder ook vrij logisch, want waarom zou de connectie met Google niet lukken en met andere verbindingen wel? Het is niet alsof de Google service er zo vaak uit ligt en ook precies wanneer je wifi verbinding niet top is.
Yup, heb eigenlijk precies dezelfde ervaring als jij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quartex

quartex

Laguna schreef op maandag 17 december 2012 @ 14:29:
[...]

Google servers liggen er de laatste tijd heel vaak uit, http://www.google.com/app...v=status&ts=1355751927413 (zal je zien, toevallig op dit moment niet :)

En de reden waarom ik weet dat ik gewoon wifi verbinding heb ookal is het tijdelijk grijs is dat ik gewoon push notificaties krijg en andere non-google related dingen kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NmR
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-11-2023

NmR

Zal een van deze problemen een reden zijn waarom sinds 4.2.1 Google Services een grootverbruiker van de accu is? Deze staat namelijk steevast onder het schermverbruik en vaak met een CPU-totaal van niet meer dan 3 à 4 minuten (bij mij nu 12% met CPU-totaal van 2m 36s).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Niet online
Smarron schreef op maandag 17 december 2012 @ 06:39:
[...]
Wat maakt de GN voor jou zoveel beter dan de One X ?
Mjah, beter is misschien niet helemaal het juiste woord.
Beter op sommige punten, maar ook zeker slechter op andere.
Zo is het scherm van de One X een stuk beter in mijn ervaring dan de Nexus.
De accu lijkt het dan weer een stuk beter uit te houden bij de Nexus.

Grootste reden om over te stappen was voor het mij de kale android. Om een of andere rede zat Sense toch regelmatig in de weg bij mij, en zeker nu ik zie hoe android op de Nexus draait.
Device is qua specs minder maar de beleving is dat het veel soepeler draait.
Daarnaast ben ik jarenlang een iphone gebruiker geweest en ik kon me alleen maar ergeren aan het update beleid van HTC.

Verder wilde de One X nogal eens uit mijn hand vallen en dat lijkt bij de Nexus minder een probleem te zijn omdat deze lekkerder in de hand ligt.

Veelal kleine persoonlijke dingetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:02

Bob

NmR schreef op maandag 17 december 2012 @ 15:14:
Zal een van deze problemen een reden zijn waarom sinds 4.2.1 Google Services een grootverbruiker van de accu is? Deze staat namelijk steevast onder het schermverbruik en vaak met een CPU-totaal van niet meer dan 3 à 4 minuten (bij mij nu 12% met CPU-totaal van 2m 36s).
Normaal staat er ook de keep awake tijd bij, kijk daar eens naar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
NmR schreef op maandag 17 december 2012 @ 15:14:
Ik heb dat ook maar dan op 4.1.2 (wil geen 4.2), zal iets met google servers zijn zeker?
Onder wake-locks staat google services dan onder NetworkLocationLocator met bijna een half uur wakelock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NmR
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-11-2023

NmR

Bob schreef op maandag 17 december 2012 @ 16:10:
[...]

Normaal staat er ook de keep awake tijd bij, kijk daar eens naar?
Google Services 13%
CPU-totaal 3m 45s
Ingeschakeld houden 43m 19s

Wat houdt dat laatste precies in? En is daar iets in aan te passen zonder gevolgen van dien?

Terwijl ik dit typ is het veranderd naar:
Google Services 12%
CPU-totaal 3m 50s
Ingeschakeld houden 43m 53s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
NmR schreef op maandag 17 december 2012 @ 17:28:
[...]

Google Services 13%
CPU-totaal 3m 45s

Wat houdt dat laatste precies in? En is daar iets in aan te passen zonder gevolgen van dien?

Google Services 12%
CPU-totaal 3m 50s
Gebruik je Google Now? Was bij mij een factor die vrij veel batterij snoepte, en ook nadat ik het weer had uitgezet bleef mijn batterij snel leeglopen, toen werd google services alleen vervangen door maps :P

Nu heb ik helemaal geen google services in het overzicht staan maar draai nog wel 4.2.1 (andere rom wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
Wat is dat MTP brak zeg, probeer ik een back-up te maken van de interne opslag van m'n GN, waarbij ik alle mappen heb geselecteerd. Vervolgens is ie klaar met kopiëren en ontbreken er gewoon 6 van de 34 geselecteerde mappen, daarna die 6 nogmaals geselecteerd en na het kopiëren ontbreken er nu 2. Die laatste 2 uiteindelijk ook gelukt, ga ik vervolgens kijken of de mappen overeenkomen qua aantal bestanden en totale grootte.

Resultaat:
GN 6272 bestanden in 417 mappen met een grote van 7,44GB
PC 1780 bestanden in 262 mappen met een grote van 1,90GB

Geweldig.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quartex

quartex

Laguna schreef op maandag 17 december 2012 @ 21:39:
Wat is dat MTP brak zeg, probeer ik een back-up te maken van de interne opslag van m'n GN, waarbij ik alle mappen heb geselecteerd. Vervolgens is ie klaar met kopiëren en ontbreken er gewoon 6 van de 34 geselecteerde mappen, daarna die 6 nogmaals geselecteerd en na het kopiëren ontbreken er nu 2. Die laatste 2 uiteindelijk ook gelukt, ga ik vervolgens kijken of de mappen overeenkomen qua aantal bestanden en totale grootte.

Resultaat:
GN 6272 bestanden in 417 mappen met een grote van 7,44GB
PC 1780 bestanden in 262 mappen met een grote van 1,90GB

Geweldig.. :/
Dropbox, Google Drive etc etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
Ik ben er inmiddels achter dat het verschil zit in 2 mappen, namelijk Android en WhatsApp.

In de Android map zijn er veel mappen uit de data map niet meegenomen met kopiëren, geen idee waarom en niet heel erg boeiend. Verder stond er nog een map genaamd obb in de Android map die ook niet was meegenomen, waarin de data bestanden van Asphalt 7 en Modern Combat 3 in stonden. Die laatste vind ik erg vreemd aangezien ik dat spel allang verwijderd had, omdat het sinds de laatste update niet meer werkt op de GN (FC kort na opstarten). Neemt daarmee wel dus onnodig 1,6GB aan ruimte in beslag. Echter met Solid Explorer zie ik die map van Modern Combat 3 er niet in staan, maar als ik m'n GN aan m'n PC hang dus wel. Iemand hier een verklaring voor?

Verder is de WhatsApp map zo goed als leeg, maar waarschijnlijk heeft dat op 1 of andere manier te maken met dat WhatsApp nog actief is momenteel (ook al zou dat met kopiëren niet uit moeten maken lijkt mij).

Ook nog een paar afwijkingen geconstateerd. Een paar mappen zijn niet zichtbaar in Solid Explorer, maar wel zichtbaar in Verkenner en een map is niet zichtbaar in Verkenner, maar wel in Solid Explorer. In Solid Explorer zijn de map panoramas en storage niet zichtbaar en in Verkenner is de map chatTemp niet zichtbaar. Geen ramp, maar toch vreemd, je zou verwachten dat alles gewoon overal zichtbaar is.

[ Voor 26% gewijzigd door Laguna op 17-12-2012 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Kanseleur schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 14:27:
Uit bug reports heb ik de volgende "oplossingen", vooralsnog werkt het voor mij:
Browserprobleem: bij je Google-account settings: privacy>ads>Google AdMob ads uitzetten.
Voor het schermprobleem: auto-brightness uit, dus vaste waarde geven.

Het werkt voor mij nu enkele uren, geen garantie voor succes nog!
tiies schreef op woensdag 12 december 2012 @ 10:10:
[...]

Ik heb dit probleem 'opgelost' door automatische schermhelderheid uit te zetten. Vind het eigenlijk schandalig dat zulke problemen nog voorkomen..
darkfujita schreef op maandag 03 december 2012 @ 13:31:
Oke, telefoon op twee dagen wederom vanuit het niets gecrashed. Begrijp er niks van. Meerdere met dit probleem? Heb nu 4.2.1

~update

Hij is gewoon OPNIEUW gecrashed!! mijn scherm valt uit, terwijl de achtergrond blijft lopen
Heren, ik wil een poging doen om de oorzaak van dit erg vervelende probleem te achterhalen. Google/XDA/andere fora hebben mij vooralsnog niet de primaire oorzaak kunnen doen vinden. Er is echter een aantal programma's of instellingen met een (volgens mij) verhoogde risisofactor.
Kunnen jullie aangeven of jullie een of meer van de volgende instellingen of programma's gebruiken:
* Auto brightness (standaard Android instelling)
* Light Flow (programma dat de LED onder je scherm kan beïnvloeden)
* PGM Nexus (programma waarmee je via wipe- of tap bewegingen je scherm kunt aan- of uitzetten.

Ik gebruik(te) ze alle drie. Heb ze nu alledrie verwijderd en vooralsnog geen vastloper meer gehad.
Kunnen jullie me laten weten of jullie 1 of meerdere van bovenstaande programma's/instellingen gebruik(t)en en of het uitzetten/deinstallen heeft geholpen om de problemen bij jullie op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
heb geen vastlopers, maar wel af en toe dat de powerbutton het nog wel doen, maar ik niet kan unlocken met de slider.... het touch gedeelte lijkt dan gecrashed te zijn. Ik heb alle 3 de zaken die je noemt ook + franco nightly kernel.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Prulleman schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 09:10:
heb geen vastlopers, maar wel af en toe dat de powerbutton het nog wel doen, maar ik niet kan unlocken met de slider.... het touch gedeelte lijkt dan gecrashed te zijn. Ik heb alle 3 de zaken die je noemt ook + franco nightly kernel.
Dat is wel wat ik een vastloper noem. De enige optie die er dan nog is, is namelijk je batterij verwijderen. Is dat bij jou ook nog de enige optie dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ja... een halve vastloper dan :)
ik heb er niet altijd geduld voor, maar de keren dat ik geen tijd had voor een battery pull (op de fiets ofzo) ging het na een paar minuten weer goed.
Ik heb nu PGM eens uitgezet, die vind ik het meest verdacht (omdat deze ook op het touch gedeeltje inhaakt)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiies
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-10 16:35
Sinds ik auto brightness heb uitgeschakeld heb ik geen last meer gehad van vastlopers. Hoop dat dit probleem snel opgelost gaat worden.. :O

[ Voor 3% gewijzigd door tiies op 18-12-2012 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
tiies schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 10:11:
Sinds ik auto brightness heb uitgeschakeld heb ik geen last meer gehad van vastlopers. Hoop dat dit probleem snel opgelost gaat worden.. :O
Maar gebruik je Light Flow en PGM ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toevallig.. Mijn telefoon loopt vast/herstart wanneer ik aan het bellen ben. Net weer overkomen.. Heb geen van de genoemde zaken aan staan of geïnstalleerd.. Battery pull werkt weer voor een tijdje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiies
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-10 16:35
Smultie schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 10:24:
[...]

Maar gebruik je Light Flow en PGM ook?
Nee, nog nooit gebruikt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

Pff na update van NU.nl app kan ik geen nieuwsberichten meer openen... krijg telkens een forced close.

Misschien heeft t temaken met 4.2.1 hoor.. maar meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 00:03

IkWilbert

Het is mij!

Vis schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 13:10:
Pff na update van NU.nl app kan ik geen nieuwsberichten meer openen... krijg telkens een forced close.

Nee geen last van, net wel de laatste update uit de play store gedownloaden, zitten fixes in voor crashes e.d.

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb die app ook weer ff geprobeert, maar vind mobiel.nu.nl ook prima en voorzover ik kan zien hetzelfde bieden, daar heb je dus eigenlijk geen app voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trouble
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 04-10 16:06

Trouble

Everything is awesome

Het heeft te maken met de app, heeft Peperzaken zelf al bevestigd. Ze zouden zo snel mogelijk een nieuwe update online zetten, geen idee of dat al gebeurd is.
IkWilbert schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 13:23:
[...]

Nee geen last van, net wel de laatste update uit de play store gedownloaden, zitten fixes in voor crashes e.d.
Blijkbaar wel :)

[ Voor 22% gewijzigd door Trouble op 18-12-2012 13:50 ]

| 17 December 1991 | De Nerdette |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
Sinds vandaag ook weer terug op 4.1.2, teveel zaken die mij niet bevielen in 4.2 (zie mijn eerdere post).
Gelijk maar even de bootloader unlocked en custom recovery CWM erop gezet (altijd handig).

Overigens is het volgens mij veel simpeler dan onderstaand verhaal om de system update notificaties uit te zetten, ook geen root-toegang vereist. Je gaat simpelweg naar "Instellingen -> Apps -> Alles -> Google Services Framework" en haalt daar het vinkje weg bij "Meldingen weergeven".
EDIT: Daarmee voorkom je dus alleen de berichten in je notificatiebalk, de popups verschijnen nog wel om de zoveel tijd. Ik heb daarom maar FOTAkill gebruikt om ook van de popups af te zijn.

Wel jammer dat het zo gecompliceerd moet zijn om van die update meldingen af te komen. Het zou Google sieren als er gewoon een optie was "herinner mij niet meer aan deze update". Je kan altijd er nog zelf voor kiezen dan om de update alsnog binnen te halen, door dan handmatig naar updates te zoeken.
Cerberus_tm schreef op woensdag 05 december 2012 @ 01:17:
Voor wie update-notificaties tijdelijk wil uitzetten (root-toegang vereist):

1. Installeer Autorun Manager: Google Play: Autorun Manager
2. Open advanced mode
3. Aldaar in Settings, vink aan "Show system entries"
4. Vink ook aan "Enable system app disable" (ja, dat klinkt eng, en je moet vooral niets anders uitzetten dan het onderstaande!)
5. In de lijst met applicaties aldaar, open "Google Services Framework"
6. Haal het vinkje weg bij "com.google.android.gsf.update.SystemUpdateService$Receiver"
7. Opnieuw opstarten

Dit werkt bij mij. Ik heb deze tip van:
http://forum.xda-develope...hp?p=34310692&postcount=5

[ Voor 19% gewijzigd door Laguna op 19-12-2012 03:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
-Trouble- schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 13:49:
[...]

Het heeft te maken met de app, heeft Peperzaken zelf al bevestigd. Ze zouden zo snel mogelijk een nieuwe update online zetten, geen idee of dat al gebeurd is.
[...]

Blijkbaar wel :)
Ik mag hopen van niet. Gisteravond de laatste update gedownload, zouden bugfixes in zitten, maar dat was juist het begin van de force close ellende (tenminste bij mij....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trouble

Trouble

Everything is awesome

Twee uur geleden heeft Peperzaken getweet dat er een nieuwe update is die problemen zou oplossen die voort kwamen uit de update van gisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Niet online
Check, het is nu verholpen, met een nieuwe update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Smultie schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 08:36:
[...]

[...]

[...]

Heren, ik wil een poging doen om de oorzaak van dit erg vervelende probleem te achterhalen. Google/XDA/andere fora hebben mij vooralsnog niet de primaire oorzaak kunnen doen vinden. Er is echter een aantal programma's of instellingen met een (volgens mij) verhoogde risisofactor.
Kunnen jullie aangeven of jullie een of meer van de volgende instellingen of programma's gebruiken:
* PGM Nexus (programma waarmee je via wipe- of tap bewegingen je scherm kunt aan- of uitzetten.

Ik gebruik(te) ze alle drie. Heb ze nu alledrie verwijderd en vooralsnog geen vastloper meer gehad.
Kunnen jullie me laten weten of jullie 1 of meerdere van bovenstaande programma's/instellingen gebruik(t)en en of het uitzetten/deinstallen heeft geholpen om de problemen bij jullie op te lossen?
Even een korte update. Ondanks dat Auto-brightness door velen als mogelijk oorzaak van de SOD (sleep of death) wordt gezien, zijn er sterke vermoedens dat het ligt aan de Animation scale instellingen onder Developer Options (http://code.google.com/p/android/issues/detail?id=40019)

De mensen die last hadden van een niet reagerend touchscreen: hadden jullie de Animation scale op 0 gezet? Ik wel. Heb 't nu op 0.5 staan en vooralsnog geen SOD's meer gehad *knocks on wood*.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De eerder genoemde problemen (niet werkende touch bij unlocken, dus geen SOD/niet meer ontwaken) lijken toch met PGM te maken te hebben, in het PGM topic wordt ook (ipv battery pull) gezegd dat het met een multi touch aanraking ook gefixed is.. Ook schijnt tiny kernel icm PGM dit issue niet te hebben.

Zelf ben ik nu overgestapt op een nieuwe rom versie en draai even de bijgeleverde kernel, deze lijkt soepeler dan franco, maar heeft geen PGM support..

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu een aantal weken de galaxy nexus, en hij bevalt prima.
Ik heb alleen een vreemd probleem, namelijk dat de notificatie led vaak spontaan begint te knipperen of constant te branden, terwijl ik dan geen sms/whatsapp/mail of iets dergelijks heb. Dit gebeurt ook met verschillende kleuren. Soms gaat hij na een tijdje vanzelf weer uit, maar vaak moet ik de telefoon helemaal alsluiten en weer opnieuw opstarten.
Ik heb op internet gezocht, maar kan dit probleem niet vinden. Ik heb de app Light flow gedownload, en alle meldingen uit gezet. Ook heb ik in de instellingen van Light Flow bijna de hele dag als slaapperiode ingesteld, en in die periode de led gestopt.
Maar dit heeft allemaal niet geholpen :?
Iemand anders die dit probleem herkent, of een oplossing weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Niet online
Prulleman schreef op woensdag 19 december 2012 @ 17:28:
De eerder genoemde problemen (niet werkende touch bij unlocken, dus geen SOD/niet meer ontwaken)...
Is dat het probleem dat als je de plek van de home knop aanraakt terwijl hij gelockt is, het scherm niet meer reageert op de patternunlock? De oplossing daarvoor is nl redelijk simpel maar niet heel voor de hand liggend; blind google now naar voren halen dmv de home knop lang ingedrukt te houden en naar boven te vegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nee, heb geen pattern lock ingesteld

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
NmR schreef op maandag 17 december 2012 @ 17:28:
[...]

Google Services 13%
CPU-totaal 3m 45s

Google Services 12%
CPU-totaal 3m 50s
Ik heb de Play Services onder apps > downloaded verwijderd en nu heb ik weer een telefoon die het een dag uithoudt. :)

• Bob
  • Registratie: Mei 2005

Bob

Verwijderd schreef op woensdag 19 december 2012 @ 17:33:
Ik heb nu een aantal weken de galaxy nexus, en hij bevalt prima.
Ik heb alleen een vreemd probleem, namelijk dat de notificatie led vaak spontaan begint te knipperen of constant te branden, terwijl ik dan geen sms/whatsapp/mail of iets dergelijks heb. Dit gebeurt ook met verschillende kleuren. Soms gaat hij na een tijdje vanzelf weer uit, maar vaak moet ik de telefoon helemaal alsluiten en weer opnieuw opstarten.
Ik heb op internet gezocht, maar kan dit probleem niet vinden. Ik heb de app Light flow gedownload, en alle meldingen uit gezet. Ook heb ik in de instellingen van Light Flow bijna de hele dag als slaapperiode ingesteld, en in die periode de led gestopt.
Maar dit heeft allemaal niet geholpen :?
Iemand anders die dit probleem herkent, of een oplossing weet?
Gooi lightflow er tijdelijk eens af. De nexus led knippert normaal enkel in het wit, andere kleuren komen van apps als lightflow of custom roms. Misschien is het lightflow zelf dus die in het wilde weg aan het knipperen is.

• Sjoerd611
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-08 17:14
Ik heb sinds gister ook een raar probleem, tijdens het bellen via skype kreeg ik een raar "knetterend" geluid uit de speaker, ook flitste me scherm raar wanneer ik de notificatie balk naar beneden scrollde en daarna werkte de speakerfunctie ineens niet meer! Moet ik me zorgen gaan maken?! :|

// Met youtube etc krijg ik wel normaal geluid uit de speaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Deze oplossing heeft mij geholpen bij het fixen van de (inschakelen van) Bluetooth issues van 4.2.1!
http://forum.xda-develope...p?p=35748263#post35748263

Ik heb eindelijk een leuke toepassing gevonden van NFC! Ik heb op ebay 10 schrijfbare RFID-tags gekocht (deze) en met NFC Task Launcher (link) wat tags gemaakt, zoals Home, Work en Car.

Car doet bijvoorbeeld het volgende:
- Enable Bluetooth (en dat kan nu eindelijk weer, haha)
- Disable WiFi
- Ringer Volume 7
- Notification Volume 7
- Media Volume 15
- Launch Flitsmeister

En home:
- Enable WiFi
- Disable Bluetooth
- Ringer Volume 7
- Notification Volume 7
- Media Volume 15

Terwijl Work juist doet:
- Enable WiFi
- Disable Bluetooth
- Ringer Volume 3
- Notification Volume 3
- Media Volume 3

Dus nu heb ik die tags op handige plekken geplakt en hoef ik alleen mijn telefoon er even bij te houden om het profiel te activeren. d:)b

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
Smultie schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 08:36:
[...]

Voor conclusie, zie onder. Ik heb precies dezelfde vastlopers, waarbij het scherm wel aangaat, en het OS gewoon draait, maar alle aanraking niet werkt, uitgezonderd de PGM-vegen: die blijven altijd werken. Ik heb:

- Android 4.1.2 (stock).

- PGM
- Lightflow
- Auto-lichtsterkte aan
- Alledrie de animatie-opties uitgezet in Developer Options
- LBE Security
- GMD Gesture Control
- Tasker
- Etc.

Wanneer doet het euvel zich voor?
- Als het scherm uitgaat,
- - maar alleen als dit gebeurt terwijl ik het scherm met twee of meer vingers aanraak.

Dit heb ik op twee manieren getest, beide resulterend in het bekende vastlopen:
- Met een multi-aanraakgebaar van GMD Gesture Control het scherm uitzetten.
- Als ik Tasker beveel het scherm over 2 seconden uit te doen, en dan daarvóór het scherm met twee vingers aan blijf raken, totdat het uitgaat.

Wanneer doet het euvel zich niet voor?
- Als ik een gebaar-zonder-multi-aanraking van GMD gebruik om het scherm uit te doen gebeurt het niet.
- Als ik het scherm uitdoe met PGM gebeurt het ook niet.
- Ook niet met de aan-uitknop.

Hoe kan ik de aanraakgevoeligheid weer actief maken na vastloping?
- Door iets met multi-aanraking te doen op het vastgelopen scherm, b.v. het scherm met twee vingers tegelijk aanraken.

Wat kan ik doen om dit euvel te voorkomen?
- Als ik PGM uitzet ("off" in de settings) loopt hij nooit vast.

Welke dingen hebben geen effect, positief noch negatief?
- Auto-lichtsterkte aan- of uitzetten.
- Animatie-opties zetten op "uit", 0.5, of 1.0 in Developer Options.
- Lightflow aan- of uitzetten.

Conclusie:
Het gaat om de volgende combinatie:
- PGM actief;
- Multi-aanraking aan de gang;
- Op dat moment gaat het scherm uit.

Er is dus een probleem met PGM, en het doet zich voor op zowel Android 4.1.2 als 4.2.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
Okee, met de nieuwste versie van PGM (1.13) lijkt het probleem verholpen te zijn! Mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Cerberus_tm schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 04:52:
Okee, met de nieuwste versie van PGM (1.13) lijkt het probleem verholpen te zijn! Mooi.
Yee-ha!!
Remember, remember, the 21st of December!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Cerberus_tm schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 04:52:
Heb toch helaas twee keer een unresponsive scherm gehad.
Twee keer terwijl ik op de telefoon bezig was. Scherm schoot 1/10 seconde in maximale brightness en daarna werd 't zwart. Telefoon reageerde nog wel op swipe-bewegingen.
Toch maar even PGM uitgezet, kijken of 't helpt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bob schreef op donderdag 20 december 2012 @ 11:54:
[...]

Gooi lightflow er tijdelijk eens af. De nexus led knippert normaal enkel in het wit, andere kleuren komen van apps als lightflow of custom roms. Misschien is het lightflow zelf dus die in het wilde weg aan het knipperen is.
Dank voor je reactie. Ik heb lightflow er nu een paar dagen af, en het probleem lijkt over.
Toch is het raar, want ik had lightflow juist gedownload om het probleem op te lossen, dus lightflow kan het niet echt veroorzaakt hebben. Ook gebruik ik geen custom rom.
Ik kwam er trouwens in deze dagen ook achter dat je standaard apps kunt uitschakelen,
dus ik heb currents en google+ uitgeschakeld. Ook heb ik jays headset control verwijderd.
Misschien had dit er ook iets mee te maken?

• Cerberus_tm
  • Niet online
Smultie schreef op zondag 23 december 2012 @ 21:55:
[...]

Heb toch helaas twee keer een unresponsive scherm gehad.
Twee keer terwijl ik op de telefoon bezig was. Scherm schoot 1/10 seconde in maximale brightness en daarna werd 't zwart. Telefoon reageerde nog wel op swipe-bewegingen.
Toch maar even PGM uitgezet, kijken of 't helpt....
Hmm ja ik heb het ook nog een keer gehad, maar niet terwijl ik het scherm uitschakelde met multi-touch (dat werkt nu prima). Ik zag dat er een of ander menu'tje opkwam van GMD Gesture Control (de zogenaamde bottom launch bar), en toen reageerde het scherm alleen nog maar op PGM-vegen, niet meer op andere aanraking. En de oude techniek van het scherm met meerdere vingers tegelijk aanraken hielp ook niet meer.

Dat menu'tje komt op als ik met drie vingers omhoogveeg vanaf de onderkant van het scherm, maar dat deed ik dus niet expres. Vraag me af wat het verband precies is, want als ik nu precies hetzelfde doe loopt hij niet vast. Maar ongetwijfeld ligt het probleem bij PGM, net als eerst.

• Smultie
  • Niet online
Cerberus_tm schreef op donderdag 27 december 2012 @ 17:07:
[...]

Hmm ja ik heb het ook nog een keer gehad, maar niet terwijl ik het scherm uitschakelde met multi-touch (dat werkt nu prima). Ik zag dat er een of ander menu'tje opkwam van GMD Gesture Control (de zogenaamde bottom launch bar), en toen reageerde het scherm alleen nog maar op PGM-vegen, niet meer op andere aanraking. En de oude techniek van het scherm met meerdere vingers tegelijk aanraken hielp ook niet meer.

Dat menu'tje komt op als ik met drie vingers omhoogveeg vanaf de onderkant van het scherm, maar dat deed ik dus niet expres. Vraag me af wat het verband precies is, want als ik nu precies hetzelfde doe loopt hij niet vast. Maar ongetwijfeld ligt het probleem bij PGM, net als eerst.
Dat vraag ik me toch echt af, want ik heb die crashes nog steeds af en toe met PGM uitgeschakeld.
Op code.google.com staan ook vrij veel topics die duiden op problemen die al dan niet met auto brightness, animation speed of 4.2.1 te maken hebben, dit is er één van:
http://code.google.com/p/android/issues/detail?id=40736

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
Smultie schreef op donderdag 27 december 2012 @ 17:23:
[...]

Dat vraag ik me toch echt af, want ik heb die crashes nog steeds af en toe met PGM uitgeschakeld.
Op code.google.com staan ook vrij veel topics die duiden op problemen die al dan niet met auto brightness, animation speed of 4.2.1 te maken hebben, dit is er één van:
http://code.google.com/p/android/issues/detail?id=40736
Hmm tja, ik weet het ook niet. Ze hebben het daar over een "black screen", maar dat heb ik dus niet. Scherm ziet er normaal uit, kan ook aan en uit gezet worden, maar aanraking reageert alleen op PGM-commando's (vegen) en hardware-knoppen. Verder zit ik op 4.1.2, niet op 4.2.1. Het gebeurt mij trouwens slechts heel zelden, sinds PGM gefixt is pas één keer.

[ Voor 5% gewijzigd door Cerberus_tm op 28-12-2012 02:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Ik heb PGM ook een tijd gebruikt en regelmatig (ongeveer elke dag) last gehad van unresponsive screens. Wel dus aangaan met vegen, uit ook, maar niks meer registreren met Android zelf.

Sinds ik het eraf heb gegooid heb ik er geen last meer van gehad (nu ruim een week geleden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
Smarron schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 07:23:
Ik heb PGM ook een tijd gebruikt en regelmatig (ongeveer elke dag) last gehad van unresponsive screens. Wel dus aangaan met vegen, uit ook, maar niks meer registreren met Android zelf.

Sinds ik het eraf heb gegooid heb ik er geen last meer van gehad (nu ruim een week geleden).
Hmm wanneer was dat, en met welke versie van Android + welke ROM + welke kernel? Ik heb hoogst zelden last van dit probleem met alles stock + PGM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Cerberus_tm schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 18:13:
[...]

Hmm wanneer was dat, en met welke versie van Android + welke ROM + welke kernel? Ik heb hoogst zelden last van dit probleem met alles stock + PGM.
Custom rom Paranoid Android vanaf versie 2.53 t/m 2.99 met standaard kernel als franco kernel. Daarvoor heb ik PGM niet geinstalleerd gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurora_71
  • Laatst online: 30-10-2024

Aurora_71

A/V enthusiast, gamer

Cerberus_tm schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 18:13:
[...]

Ik heb een soortgelijk probleem ook op CM10.1 met de stock kernel.
Ik heb PGM nu ook even niet draaien en m'n nexus is meteen weer meer responsive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meuzik
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-05 12:24
Hoe zit het met gesprekstijd van de N4? Ik lees overal over de schermtijd, maar wordt niks wijzer hoe lang je er nu echt mee kan bellen (want tja, daar gebruik ik hem ook best veel voor.... 1,5 a 2 uur per dag)

Oeps, wrong topic....

[ Voor 7% gewijzigd door Meuzik op 29-12-2012 11:50 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurora_71

Aurora_71

A/V enthusiast, gamer

Meuzik schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 11:10:
Hoe zit het met gesprekstijd van de N4? Ik lees overal over de schermtijd, maar wordt niks wijzer hoe lang je er nu echt mee kan bellen (want tja, daar gebruik ik hem ook best veel voor.... 1,5 a 2 uur per dag)
Vraag me af hoeveel tweakers de N4 hebben, ik denk erg weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
Smarron schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 18:44:
[...]
Custom rom Paranoid Android vanaf versie 2.53 t/m 2.99 met standaard kernel als franco kernel. Daarvoor heb ik PGM niet geinstalleerd gehad.
Smarron en Razor:

Okee, ik heb het ook weer gehad gisteren, en nu kan ik het reproduceren. Als ik eerst het scherm uitdoe met een 5-vingerig gebaar, dan weer aan, dan weer uit met een 2-vingerig gebaar, dan weer aan, reageert het scherm niet meer op aanraking behalve PGM-vegen. Maar als ik het met 5 vingers aanraak werkt het weer!

Als ik PGM uitzet gebeurt dit nooit. Als ik twee keer een 5-vingerig gebaar gebruik om het scherm uit te zetten gebeurt het ook niet. Eerst 2 en dan 5, ook niet. Twee keer 2, ook niet. Dit alles met PGM aan. Heel vreemd. Het moet echt aan PGM liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Cerberus_tm schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 20:16:
[...]

Smarron en Razor:

Okee, ik heb het ook weer gehad gisteren, en nu kan ik het reproduceren. Als ik eerst het scherm uitdoe met een 5-vingerig gebaar, dan weer aan, dan weer uit met een 2-vingerig gebaar, dan weer aan, reageert het scherm niet meer op aanraking behalve PGM-vegen. Maar als ik het met 5 vingers aanraak werkt het weer!

Als ik PGM uitzet gebeurt dit nooit. Als ik twee keer een 5-vingerig gebaar gebruik om het scherm uit te zetten gebeurt het ook niet. Eerst 2 en dan 5, ook niet. Twee keer 2, ook niet. Dit alles met PGM aan. Heel vreemd. Het moet echt aan PGM liggen.
Lijkt me inderdaad nu wel duidelijk. Ik heb PGM er nog niet opgezet. Ik mis het wel, want ik probeer toch vaak te swipen, maar de problemen die ik had heb ik liever niet.

Maar kun je je telefoon alsnog werkend krijgen, zonder de batterij eruit te moeten halen? Of bedoel je dat met 5 vingers aanraken dat hij dan opeens wel weer reageert ? Want dan zou ik PGM wel weer gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trouble

Trouble

Everything is awesome

Met m'n Nexus in Oostenrijk geweest: 0 mobiel dataverkeer. 0. Echt he-le-maal niets. Dikke bagger, had er graag gebruik van gemaakt :{ Vraag staat open bij Vodafone op Twitter waarom het niet werkte, maar verwacht weinig reactie.

Iets anders: de foto's die ik gemaakt heb zijn echt wel gaaf, zelfs tegenlicht kan de camera in het toestel goed handelen.

[ Voor 45% gewijzigd door Trouble op 30-12-2012 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-10 16:46

Phntm

Tlingelingeling

-Trouble- schreef op zondag 30 december 2012 @ 13:16:
Met m'n Nexus in Oostenrijk geweest: 0 mobiel dataverkeer. 0. Echt he-le-maal niets. Dikke bagger, had er graag gebruik van gemaakt :{ Vraag staat open bij Vodafone op Twitter waarom het niet werkte, maar verwacht weinig reactie.

Iets anders: de foto's die ik gemaakt heb zijn echt wel gaaf, zelfs tegenlicht kan de camera in het toestel goed handelen.
Ik vind deze telefoon minder qua foto's. Als ik een foto maak komt het als wat gelig uit, maar als je die op een monitor bekijkt op je computer bijvoorbeeld dan ziet het er opeens een stuk helderder uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:20

Rick-Jan

always connected

Aurora_71 schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 11:17:
[...]

Vraag me af hoeveel tweakers de N4 hebben, ik denk erg weinig.
Hier wel binnen :)
Hierbij neem ik afscheid van het galaxy nexus topic :w
Smultie, laguna en prulleman bedankt voor de tips bij problemen die ik had!

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurora_71

Aurora_71

A/V enthusiast, gamer

Rick-Jan schreef op zondag 30 december 2012 @ 15:26:
[...]

Ik hoop dat je er veel plezier mee zult hebben :)
Punt is dat ik niet overtuigd ben wat de meerwaarde zal zijn tov de gnex.
Het feit dat je er niet in een winkel mee kunt spelen helpt zeker niet mee :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
-Trouble- schreef op zondag 30 december 2012 @ 13:16:
Misschien een stomme vraag, maar had je wel data roaming aangezet?
Phntm schreef op zondag 30 december 2012 @ 15:19:
[...]

Ik vind deze telefoon minder qua foto's. Als ik een foto maak komt het als wat gelig uit, maar als je die op een monitor bekijkt op je computer bijvoorbeeld dan ziet het er opeens een stuk helderder uit.
Die ervaring heb ik niet, bij mij zien de foto's er op zowel mijn toestel als PC hetzelfde uit, ik kan dan ook de ervaringen van -Trouble- beamen. De camera wordt vaak bij voorbaat al onterecht afgedaan als inferieur, puur omdat het maar een 5MP ipv 8MP camera is. Ik heb echter louter positieve ervaringen met de camera.
Rick-Jan schreef op zondag 30 december 2012 @ 15:26:
[...]

Geen dank daar is GoT voor toch :) enjoy the 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik kijk echt niet naar MP's, maar de camera is ronduit slecht bij minder licht. Ook de flits maakt het vaak niet mooier. Concurrerende toestellen doen dit gewoon beter

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trouble

Trouble

Everything is awesome

Laguna schreef op zondag 30 december 2012 @ 23:50:
[...]

Misschien een stomme vraag, maar had je wel data roaming aangezet?

[...]
Jup. Ik ben wel eens vaker in het buitenland geweest, is zo ongeveer het eerste wat ik aanzet op m'n mobiel. Netwerken ook nog gewisseld, telefoon opnieuw opgestart, hielp allemaal niks. Vodafone kon ook niks vinden waar het aan kon liggen - niet dat ik dat echt verwacht had trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
Prulleman schreef op maandag 31 december 2012 @ 07:27:
Ik kijk echt niet naar MP's, maar de camera is ronduit slecht bij minder licht. Ook de flits maakt het vaak niet mooier. Concurrerende toestellen doen dit gewoon beter
Bij minder licht zijn er inderdaad toestellen die beter presteren, maar verder is het geen slechte camera:
http://www.todaysiphone.c...-nexus-camera-comparison/
-Trouble- schreef op maandag 31 december 2012 @ 09:40:
[...]

Jup. Ik ben wel eens vaker in het buitenland geweest, is zo ongeveer het eerste wat ik aanzet op m'n mobiel. Netwerken ook nog gewisseld, telefoon opnieuw opgestart, hielp allemaal niks. Vodafone kon ook niks vinden waar het aan kon liggen - niet dat ik dat echt verwacht had trouwens.
Vreemd.. ik heb die van mij nog niet met data roaming gebruikt in het buitenland ivm de hoge kosten en er altijd wel gratis WiFi beschikbaar was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
Smarron schreef op zondag 30 december 2012 @ 12:08:
[...]
Lijkt me inderdaad nu wel duidelijk. Ik heb PGM er nog niet opgezet. Ik mis het wel, want ik probeer toch vaak te swipen, maar de problemen die ik had heb ik liever niet.

Maar kun je je telefoon alsnog werkend krijgen, zonder de batterij eruit te moeten halen? Of bedoel je dat met 5 vingers aanraken dat hij dan opeens wel weer reageert ? Want dan zou ik PGM wel weer gaan gebruiken.
Als ik met 5 vingers tegelijk aanraak doet hij het altijd weer prima, zonder batterij eruit halen. Tenminste, ik heb het nog maar 1 x spontaan gehad sinds de laatste update, en toen werkte het. Ik heb het daarnaast iets van 40 x expres opgewekt, en ook dan reageert het scherm weer na een aanraking met genoeg vingers. Vóór de update werkte het ook altijd, geloof ik. Ponury (van Ponury's Gesture Mod) heeft mijn bevindingen opgepikt en werkt eraan, zo gaf hij te kennen op XDA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Cerberus_tm schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 01:54:
[...]

Als ik met 5 vingers tegelijk aanraak doet hij het altijd weer prima, zonder batterij eruit halen. Tenminste, ik heb het nog maar 1 x spontaan gehad sinds de laatste update, en toen werkte het. Ik heb het daarnaast iets van 40 x expres opgewekt, en ook dan reageert het scherm weer na een aanraking met genoeg vingers. Vóór de update werkte het ook altijd, geloof ik. Ponury (van Ponury's Gesture Mod) heeft mijn bevindingen opgepikt en werkt eraan, zo gaf hij te kennen op XDA.
Ik ga hem dan maar installeren en kijken of dat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-10 16:46

Phntm

Tlingelingeling

Laguna schreef op zondag 30 december 2012 @ 23:50:

Die ervaring heb ik niet, bij mij zien de foto's er op zowel mijn toestel als PC hetzelfde uit, ik kan dan ook de ervaringen van -Trouble- beamen. De camera wordt vaak bij voorbaat al onterecht afgedaan als inferieur, puur omdat het maar een 5MP ipv 8MP camera is. Ik heb echter louter positieve ervaringen met de camera.
Dat zeg ik dus niet. Ik zeg dat wanneer ik de foto neem dat het wat gelig uit komt maar op de PC dat het gewoon dood normaal uit ziet. Het is alleen op het moment dat de foto genomen wordt. Misschien dat je er nooit veel op hebt gelet. Details vallen me eerder op dan andere dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul-G
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22-03-2024
Phntm schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 15:35:
[...]

Dat zeg ik dus niet. Ik zeg dat wanneer ik de foto neem dat het wat gelig uit komt maar op de PC dat het gewoon dood normaal uit ziet. Het is alleen op het moment dat de foto genomen wordt. Misschien dat je er nooit veel op hebt gelet. Details vallen me eerder op dan andere dingen.
hierzo hetzelfde, komt waarschijnlijk door het amoled scherm, daar is alles gewoon wat gesatureerder (mooi woord O-) ) op. Ik stoor mij er in ieder geval niet aan, ik vind het meestal wel mooi, met als effect dat ze op de pc wat tegenvallen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

Dat is dus idd niet alleen met gemaakte foto's van je GN zelf, maar ook met foto's die je bijvoorbeeld maakt met je compact of slr camera, die op je pc bewerkt, en daarna overzet naar je dropbox bijvoorbeeld, en dan checkt via je GN en Dropbox app...

Vooral de zwartwit foto's komen niet overeen met wat je op de pc ziet.. achja.. lig er niet zo wakker van.. als ik foto's mooi wil laten showen onderweg, laat ik ze wel op de iPad retina scherm zien :)
Gegarandeerd WOW effect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
...laat staan op de Nexus 10, die meer DPI heeft en een hogere resolutie dan de Ipad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Niet online
Ik heb op zowat iedere foto last van rode ogen... terwijl dit bij mijn HTC One X nooit een probleem was.
Iemand hier nog een goede tip voor om dit te voorkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Chaser2600 schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 08:01:
Ik heb op zowat iedere foto last van rode ogen... terwijl dit bij mijn HTC One X nooit een probleem was.
Niet flitsen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul-G
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22-03-2024
Chaser2600 schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 08:01:
Zoals Smultie zei, niet flitsen, of gewoon achteraf verwijderen, kan tegenwoordig ook eenvoudig op je SGN ;)
Pagina: 1 ... 75 ... 89 Laatste

Let op:
Alles over levertijden en abonnementen in Samsung Galaxy Nexus - Levertijden / Abonnement topic.

Voor het bespreken van accessoires kun je terecht in Accessoires voor de Samsung (Google) Galaxy Nexus.

Voor alle informatie over rooten en custom roms zie [Google Galaxy Nexus] Custom roms en Firmware.