Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Calvin
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04 09:56
Condor70 schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 14:22:
[...]
Veel accu? Heb je een linkje?
Hier zag ik iets voorbij komen, ook nog ergens anders maar kan ik zo snel ff niet meer vinden.

http://forum.xda-develope...p=43908425&postcount=2092

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikkemans
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-09 17:40
Alleen de OTA update van 4.2.2 naar 4.3

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2377390

en dan via adb sideload erin knallen. works like a charm! Hoef je niet helemaal terug naar factory defaults.

[ Voor 13% gewijzigd door Pikkemans op 25-07-2013 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-10 20:14
Met het oog op 4.3 ben ik toch benieuwd of daarmee onderstaande ergernissen van mij bij 4.2 zijn aangepakt:

• De indeling bij quick settings van de notification bar zijn niet aan te passen en inconsistent in gebruik. Tot nu toe vind ik de app Power Toggles (compact en duidelijk) superieur aan de quick settings van Google zelf. aangepast in 4.3?
• WiFi dat bij een wat zwakker signaal om de haverklap z'n verbinding verliest. opgelost in 4.3?
• Vertraging bij het activeren/deactiveren van het scherm. opgelost in 4.3?
• Time-out van het lockscreen is veel te lang 30 seconden ipv enkele seconden. opgelost in 4.3?
• Lelijke clock app die qua interface totaal niet bij de rest past (rode accenten..) aangepast in 4.3?
• Lelijke grijze achtergrond bij de gallery app. aangepast in 4.3?
• Daarnaast is het erg irritant dat als je in de gallery in de camera map zit te bladeren en vervolgens bij je nieuwste foto naar rechts veegt, dat dan de camera app gestart wordt.. aangepast in 4.3?
• Bij de camera zit er nu een merkbare vertraging bij het wisselen van portrait <-> landscape. opgelost in 4.3?
• Stock browser die nu met regelmaat eruit klapt. opgelost in 4.3?
• De adresbalk van de stock browser die niet langer auto-hide (al had niet iedereen dit probleem) opgelost in 4.3?

Afhankelijk van bovenstaand ga ik of 4.3 proberen of CM10 (zit momenteel nog op 4.1.2).

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
Laguna schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 16:02:
•De indeling bij quick settings van de notification bar zijn niet aan te passen en inconsistent in gebruik. Tot nu toe vind ik de app Power Toggles (compact en duidelijk) superieur aan de quick settings van Google zelf. aangepast in 4.3?
• Lelijke clock app die qua interface totaal niet bij de rest past (rode accenten..) aangepast in 4.3?
• Bij de camera zit er nu een merkbare vertraging bij het wisselen van portrait <-> landscape. opgelost in 4.3?
Toggles zijn niet aan te passen. De klok is nog hetzelfde en de vertraging bij de camera-app is weg. :)
^Dit baseer ik niet op eigen ervaringen maar op zaken die ik heb gelezen op XDA-developers

[ Voor 20% gewijzigd door filenox op 25-07-2013 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-07 14:07
filenox schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 16:05:
[...]
de vertraging bij de camera-app is weg. :)
[...]
Even getest, en de vertraging bij het roteren is niet weg; hij is alleen maar minder geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Laatst online: 03-10 16:04

Bob

Laguna schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 16:02:
Met het oog op 4.3 ben ik toch benieuwd of daarmee onderstaande ergernissen van mij bij 4.2 zijn aangepakt:

• WiFi dat bij een wat zwakker signaal om de haverklap z'n verbinding verliest. opgelost in 4.3?
Heb je de optie 'avoid poor connections' uitgeschakeld? Die dient exact daarvoor en staat standaard aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laserboy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-10 21:52
NVM. OTA link android 4.3 al reeds eerder gepost.

[ Voor 121% gewijzigd door laserboy op 25-07-2013 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oef!
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Condor70 schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 10:32:
Voor degene die niet op de 4.3 OTA wil wachten:

Flash vanuit recovery:
Yakju JDQ39 -> JWR66V OTA
Ik probeer deze via adb te sideloaden maar krijg de volgende melding:
no file_contextsassert failed.... installation aborted

Weet iemand wat er aan de hand is? Telefoon is trouwens stock.

[ Voor 3% gewijzigd door oef! op 25-07-2013 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prev
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 02-10 10:37
Zijn er al GN-eigenaren die de update via de 'normale weg' aangeboden hebben gekregen? Helpt het wissen van de Google Service Framework nu ook weer, dat iemand weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laserboy
Prev schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 19:24:
Zijn er al GN-eigenaren die de update via de 'normale weg' aangeboden hebben gekregen? Helpt het wissen van de Google Service Framework nu ook weer, dat iemand weet?
Ota hier nog niet binnen. Resetten van Google Service Framework heeft mijn toestel flink instabiel gemaakt. Kon geen updates van apps meer installeren en ook mijn locatievermelding via G+ Locations werkt niet meer. Ook via Google Maps was ik niet meer te vinden. Niet echt om aan te raden. Al moet ik wel toegeven dat ik in het verleden binnen eenmaal proberen de OTA update vaak binnen mocht halen. Alleen volgde daarna vaak een 'factory reset'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Hoe ervaar jij 4.3 eigenlijk, Condor70? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
laserboy schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 19:28:
[...]
Ota hier nog niet binnen. Resetten van Google Service Framework heeft mijn toestel flink instabiel gemaakt. Kon geen updates van apps meer installeren en ook mijn locatievermelding via G+ Locations werkt niet meer. Ook via Google Maps was ik niet meer te vinden. Niet echt om aan te raden. Al moet ik wel toegeven dat ik in het verleden binnen eenmaal proberen de OTA update vaak binnen mocht halen. Alleen volgde daarna vaak een 'factory reset'.
Hier ook nog niet, ondanks herhaaldelijk Google Framework Services gegevens wissen en de tijd een maand vooruit zetten. Zodra ik dat eerste doe trouwens komt hij meteen met de vraag of ik de locatiebepaling wil aanzetten voor apps.

De Rabobank Bankieren app werkte ook even niet meer, tot ik bedacht dat ik de maand nog een maand terug moest zetten 8)7 App updates werken hier idd ook niet meer, ondanks een reboot van de telefoon...

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Ze zeggen dat je je Google-account moet weghalen en opnieuw toevoegen om de problemen na het wissen van de Google Framework Services op te lossen. Zelf nooit geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
voxxel schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 11:39:
[...]

De hoeveelheid beschadigingen valt mij ook 100% mee over een jaar tijd. Blijkbaar is de bouwkwaliteit behoorlijk degelijk en het scherm behoorlijk sterk. Ik ben echt behoorlijk onvoorzichtig geweest met mijn telefoon en heb nooit een bumper of protector gebruikt. Dom misschien, maar ik zie mijn telefoon als een gebruiksvoorwerp en bumpers en screenprotectors maken de telefoon lomper en minder mooi.

Ik denk inderdaad dat ik het maar even uitzit mits het niet erger wordt. Dan wacht ik wel even af welke toestellen tm eind van het jaar worden aangekondigd. Een nieuwe nexus zou ook niet mis zijn :9~
Arme jij! Ik zou het inderdaad even uitzitten, of desnoods een tweedehands GN kopen: op Markplaats moet dat wel lukken voor € 180 of zo, met garantie/bon. Zelf repareren van het scherm lijkt me niet de moeite waard voor die prijs. Verder ken ik diverse mensen die zeggen dat ze na een week aan een barst gewend waren (mits die het gebruik niet fysiek hindert), dus ik zou het zeker nog even aankijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:53
Ik kreeg meestal de updates 3 dagen na de aankondeging binnen zonder iets te doen. Ik wacht gewoon af. Hij zal ooit binnen moeten komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vnauta
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 28-01 11:34
Grrrrrene schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 20:12:
[...]

Hier ook nog niet, ondanks herhaaldelijk Google Framework Services gegevens wissen en de tijd een maand vooruit zetten. Zodra ik dat eerste doe trouwens komt hij meteen met de vraag of ik de locatiebepaling wil aanzetten voor apps.

De Rabobank Bankieren app werkte ook even niet meer, tot ik bedacht dat ik de maand nog een maand terug moest zetten 8)7 App updates werken hier idd ook niet meer, ondanks een reboot van de telefoon...
Ik had ergens gelezen dat dat trucje niet meer werkt. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Nouja, ik heb mijn account maar verwijderd en opnieuw toegevoegd. Alles werkt weer en ik moet maar geduld opbrengen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NmR
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-11-2023

NmR

Ik gaf eerder al aan dat ik em al binnen had. Eerst zonder trucjes (kreeg een foutmelding) en daarna door de datum 1 maand naar voren te zetten.

Nu ben ik mijn root kwijt, maar om de een of andere reden wil de GNEX TOOLKIT V11.1.0 niet opstarten. Er blijft een melding komen dat het pad/locatie van de .exe file niet te vinden is, terwijl dit wel klopt. Na 3 herinstallaties heb ik de moed opgegeven.

[ Voor 3% gewijzigd door NmR op 25-07-2013 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laserboy
Ik heb de OTA-update van Android 4.3 nu via "adb sideload" naar mijn telefoon gepusht. Ging weer razendsnel. Alleen tijdens de installatie gaf hij één melding. Warning: No file_ContextsVerifying current system.... Wat dit betekent weet ik niet. De installatie ging wel zonder problemen door...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Zo zo, ik heb misschien toch een reden gevonden om 4.3 te flashen. :)
Photo Spheres zijn blijkbaar verbeterd, leuk :)

http://www.androidpolice....es-look-a-lot-better-now/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stamgastje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-02-2020
Ik heb mijn Galaxy Nexus ook van de 4.3 OTA update voorzien en wel als volgt:
  1. 4.3 OTA gedownload naar mijn PC
  2. fstrim image gedownload naar /sdcard
  3. SuperSU voor 4.3 gedownload naar /sdcard
Toen de volgende stappen om de ROM te updaten:
code:
1
adb sideload 6c7ff815e7762f651ad6f8c74e5cb281093f1e0b.signed-yakju-JWR66V-from-JDQ39.6c7ff815.zip

Toen het toestel gereboot en vervolgens fstrim en SuperSU weer geïnstalleerd::
code:
1
2
3
adb reboot bootloader
fastboot devices
fastboot boot recovery-clockwork-5.5.0.2-maguro.img

In clockworkmod (de image stond op mijn PC) kon ik vervolgens eenvoudig de fstrim en SuperSU images flashen.
NmR schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 15:02:
Gisteravond kreeg ik 4.3 aangeboden maar tijdens de installatie een foutmelding. Vandaag de datum een maand naar voren gezet en ik kon em weer binnenhalen, maar weer de foutmelding.
Ik had een poosje terug een aantal waarden veranderd in de build.prop.
Die heb ik weer terug gezet naar de originele waarden en nu is het zonder problemen gegaan.

Originele waarden:
dalvik.vm.heapgrowthlimit=96m
dalvik.vm.heapsize=256m

Veranderd naar:
dalvik.vm.heapgrowthlimit=64m
dalvik.vm.heapsize=384m
Ik heb voor het installeren van 4.3 OTA ook even de build.prop terug moeten zetten. Toen 4.3 geboot was heb ik de waardes wel opnieuw weer aangepast.
laserboy schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 22:38:
Ik heb de OTA-update van Android 4.3 nu via "adb sideload" naar mijn telefoon gepusht. Ging weer razendsnel. Alleen tijdens de installatie gaf hij één melding. Warning: No file_ContextsVerifying current system.... Wat dit betekent weet ik niet. De installatie ging wel zonder problemen door...
Heb ik inderdaad ook gehad. Leverde verder geen probleem op.

[ Voor 49% gewijzigd door Stamgastje op 25-07-2013 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
En, hoe bevalt 4.3? Wat merk je ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stamgastje
Cerberus_tm schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 23:22:
En, hoe bevalt 4.3? Wat merk je ervan?
Voorlopig nog niet zo veel, behalve dat de camera iets minder traag is geworden. Maar ik zou nog steeds graag een optie zien om te voorkomen dat je de camera app gestart wordt als je bij je nieuwste foto naar rechts veegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hifonics
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-08 19:28
Ik heb gisteren 4.3 op mijn Galaxy Nexus geflasht, maar de Bluetooth functionaliteit werkt nog steeds niet naar behoren bij mij. Ik gebruik Bluetooth voor de verbinding met mijn carkit.

Het aan/uitschakelen van Bluetooth werkt niet goed. Als ik Bluetooth uitschakel dan verdwijnt het icoontje wel, maar dit komt even later weer terug. Er kan dan echter geen verbinding meer worden gemaakt en mijn telefoon wordt ook niet gevonden door andere Bluetooth apparaten in de omgeving. De enige oplossing is om de telefoon te rebooten.

Dit zijn nog steeds dezelfde problemen die ik had met alle Android versies vanaf 4.2 (introductie van de nieuwe Bluetooth stack?). Ik snap niet waarom Google deze problemen niet oplost. Die technische verbeteringen zijn leuk, maar als de basisfunctionaliteit van de telefoon niet meer werkt dan heb ik daar helemaal niets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-05 19:52
Amps schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 14:10:
Ik begin me trouwens best te irriteren aan de graininess van het scherm. Het was me al eerder opgevallen dat de schermen van andere (high-end) toestellen super mooi en helder zijn. Die van de Galaxy Nexus daarentegen, ziet er erg korrelig uit. Vooral in auto-brightness/lage helderheid. Bestaat hiervoor eigenlijk een oplossing voor?
Tja dat vind ik het grootste manco van de GN. Het scherm is gewoon slecht vergeleken met veel andere toestellen. Het is ondanks de resolutie korrelig en kan niet erg helder gezet worden. Wit heeft een beetje een gekleurde waas. Zolang je niet in zonlicht staat stoor ik me er niet echt aan, maar elke keer als ik een ander toestel in mijn handen heb zie ik het verschil meteen.
Cerberus_tm schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 20:17:
[...]

Arme jij! Ik zou het inderdaad even uitzitten, of desnoods een tweedehands GN kopen: op Markplaats moet dat wel lukken voor € 180 of zo, met garantie/bon. Zelf repareren van het scherm lijkt me niet de moeite waard voor die prijs. Verder ken ik diverse mensen die zeggen dat ze na een week aan een barst gewend waren (mits die het gebruik niet fysiek hindert), dus ik zou het zeker nog even aankijken...
Het went nu al :P Ik twijfel nog wel of ik er een screenprotector op plak, om misschien te voorkomen dat het erger wordt. Maar ik vraag me af of dat helpt.

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cerberus_tm schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 20:14:
Ze zeggen dat je je Google-account moet weghalen en opnieuw toevoegen om de problemen na het wissen van de Google Framework Services op te lossen. Zelf nooit geprobeerd.
Dat is inderdaad de oplossing voor problemen met app updates.. (net zelf ook mogen doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
Bob schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 16:48:
[...]

Heb je de optie 'avoid poor connections' uitgeschakeld? Die dient exact daarvoor en staat standaard aan.
Nee dat was niet het geval.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01-10 22:32
Als je het scherm van de GN nu vergelijkt met andere schermen dan is dit inderdaad inferieur, maar vergeet niet dat onze GN een van eerste telefoons was met een 720p scherm en deze technologie. Inmiddels is dat gewoon een beetje dated. Ik kwam van een WVGA scherm af voor ik mijn GN kreeg en heb juist de eerste weken naar anderen lopen patsen met mijn mooie scherm :p

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
Maardiweb schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 12:12:
Als je het scherm van de GN nu vergelijkt met andere schermen dan is dit inderdaad inferieur, maar vergeet niet dat onze GN een van eerste telefoons was met een 720p scherm en deze technologie. Inmiddels is dat gewoon een beetje dated. Ik kwam van een WVGA scherm af voor ik mijn GN kreeg en heb juist de eerste weken naar anderen lopen patsen met mijn mooie scherm :p
Ja, dat is waar. Echter heb ik mijn toestel 1 jaar na release gekocht, dus zo nieuw was het toestel voor mij ook al weer niet. Tevens kwam ik af van een retina display van de 4de generatie iPod Touch af, en ben ik gewend aan de retina display op m'n 3de generatie iPad. Dat helpt natuurlijk ook niet wat betreft de vergelijking tussen de schermen :') De pentile display is nog acceptabel... De kleur/kwaliteit van het scherm echter niet :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
Allemaal de gevolgen van pentile (korreligheid) en amoled (kleurafwijking).

Gelukkig kiezen steeds meer fabrikanten voor lcd ipv amoled (en omdat amoled niet dezelfde hoge pixeldichtheid kan halen).

Nu moet er alleen nog wat gebeuren aan de kijkhoek en de leesbaarheid in zonlicht van lcd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kledur
  • Laatst online: 24-05 21:50
Ik skip de hele tijd de updatemelding voor 4.2.2. Stomme vraag misschien, maar krijg ik 4.3 dan wel OTA aangeboden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

waar zit je nu dan op?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kledur
  • Laatst online: 24-05 21:50
Ben weer terug gegaan naar 4.1.2 met behulp van de toolkit omdat ik 4.2 laggy vond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Voor zover ik weet kan dat gewoon direct. Was zelfs sprake van bij sommige telefoons om direct te jumpen.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joyceeee
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 28-06-2022
Beetje jammer van de kwaliteit van de camera inderdaad.

had wel makelijk 8 megapixel of hoger mogen zijn dan 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Overigens kan ik de OTA niet handmatig installeren lijkt het wel.

Ik ben compleet stock zonder root. Ik kom wel in de bootloader en kan naar recovery gaan. Ik kan daarna ook kiezen voor load from adb, maar daar ziet m'n lokale adb m'n device niet meer :(

Ik heb een van de laatste adb's die ook de RSA security ondersteunen, maar kom er dus niet uit.

Ga maar eens verder Googlen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
BtM909 schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 18:05:
Ik ben compleet stock zonder root. Ik kom wel in de bootloader en kan naar recovery gaan. Ik kan daarna ook kiezen voor load from adb, maar daar ziet m'n lokale adb m'n device niet meer :(
Het klinkt haast alsof je alleen de MTP en ADB USB drivers geïnstalleerd hebt, maar niet de bootloader USB driver.
Deze zit niet in het installatiepakket van Samsung, maar moet je los van Google installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Had ik al, heeft ook altijd gewerkt, maar 't lag aan m'n upgrade naar Windows 8. Moest dezelfde driver opnieuw installeren en toen werkte het wel d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
Kledur schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 17:02:
Ik skip de hele tijd de updatemelding voor 4.2.2. Stomme vraag misschien, maar krijg ik 4.3 dan wel OTA aangeboden?
Ik had dezelfde vraag, maar ik zit nog op 4.1.2 en de update meldingen zijn ook van 4.2.0 naar 4.2.1 & 4.2.2 gegaan - dus ik verwacht een dezer dagen gewoon 4.3 te zien staan. Tegen die tijd doe ik de update wel.

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paksoy
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-08 11:48
Zojuist de melding dat ik de 4.3 OTA update kan installeren. Probeer het eens uit jongens!
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/9JAfHC7.png

[ Voor 27% gewijzigd door Paksoy op 26-07-2013 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Mijn vriendin is hem ook aan het installeren op dit moment. Zonder trucs, gewoon volgens "de regels". Geen datum verzet of cache leeggegooid. Ik kan refreshen wat ik wil, datum verzetten wat ik wil en d.m.v. Framework Services clearen m'n foon slopen wat ik wil, maar ik krijg hem niet. Dat gaat al zo sinds we hem hebben 8)7

Klinkt daar frustratie in door? You're damn right! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prev
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 02-10 10:37
Ik krijg ook net een melding dat er een systeemupdate klaar staat. Hij is nu aan het installeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-10 22:54
Gisteren ook binnen gehad :) mijn toestel lijkt veel vlotter als voorheen, apps als facebook starten veel sneller. Nu benieuwd of accu idd langer meegaat. Gelukkig doen alle apps het tot nu toe ook nog :) is ook weleens anders geweest!

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kristo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-09 09:25

kristo

cosmotheoros

Grrrrrene schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 21:54:
ik krijg hem niet. Dat gaat al zo sinds we hem hebben
Bedoel je nu dat je 'sinds je hem hebt' nog geen enkele update ontvangen hebt? :F

Bdw 4.3 is ook aangekomen in Vlaanderen, B, blijkbaar ook gisteravond al :w

[ Voor 14% gewijzigd door kristo op 27-07-2013 12:24 . Reden: 4.3 melding ]

Nexus 5, Nexus 7, Chromebook XE303

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SePtiCTaNk
  • Laatst online: 11-09 20:45
kristo schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 11:58:
[...]

Bedoel je nu dat je 'sinds je hem hebt' nog geen enkele update ontvangen hebt? :F
Stukje begrijpend lezen... zijn vriendin krijgt altijd de update eerder ;-)

Overigens wacht ik nog gewoon op de update. Dient zich vanzelf wel aan.

Jack of all trades, master of none. Though often better than a master of one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SePtiCTaNk schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 16:22:
[...]
Sorry hoor, maar ik vond het ook een onduidelijke reactie van Grrrrrene.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:35
De nieuwe features stonden bij mij overigens standaard uit.

Dat zijn dingen als:
  • T9 aanvulling op dialer (handig, sneller iemand zoeken) => Dialer -> Settings
  • Wifi scanning (besparing accu want hij bepaald dan meer via Wifi dan GPS, tenzij je expliciet om GPS vraagt natuurlijk) => Wifi settings => Advanced
Vooral dat laatste schijn beter te moeten zijn voor je accu levensduur.

Bij mijn N7 stonden deze (muv de dialer :P) wel aan na een factory reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Wat mij in 4.3 is opgevallen is dat ik eindelijk met een 5Ghz-netwerk kan verbinden.
Dat kon hier voorheen niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
SePtiCTaNk schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 16:22:
[...]

Dat dus :) Ik heb uiteraard alle updates tot 4.2.2 wel gehad, maar altijd een dag of 2 later dan mijn vriendin :) Ik vraag me af waar dat aan ligt. Gek genoeg kreeg ik de nieuwe GMail (met tabs) wel eerder :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
filenox schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 19:26:
Wat mij in 4.3 is opgevallen is dat ik eindelijk met een 5Ghz-netwerk kan verbinden.
Raar, ging hier altijd al :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Grrrrrene schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 21:44:
[...]

Dat dus :) Ik heb uiteraard alle updates tot 4.2.2 wel gehad, maar altijd een dag of 2 later dan mijn vriendin :) Ik vraag me af waar dat aan ligt. Gek genoeg kreeg ik de nieuwe GMail (met tabs) wel eerder :?
Zal je wel in een latere update-batch zitten... Heb je hem nu wel gehad? Ik heb anders wel iets waardoor je iets sneller voorrang krijgt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
BtM909 schreef op zondag 28 juli 2013 @ 00:54:
[...]

Zal je wel in een latere update-batch zitten... Heb je hem nu wel gehad? Ik heb anders wel iets waardoor je iets sneller voorrang krijgt :)
Je maakt me nieuwsgierig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de update ook al gehad. Maar op dit moment krijg ik van veel apps geen notificaties meer binnen. Whatsapp en e-mail wel, maar snapchat en wordfeud bijvoorbeeld niet. Zou iemand weten hoe dit komt? Ook is het Wifi probleem, waarbij de verbinding wegvalt als hij gelocked is, nog niet opgelost. Ook wel jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rednas_N
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:34
Ik heb de update inmiddels ook binnen, wat ook wilt helpen is als je bij 'Google Services Framework' (onder 'Apps' alle gegevens wist en deze ook stopt.

Just do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vnauta
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 28-01 11:34
Rednas_N schreef op zondag 28 juli 2013 @ 14:35:
Ik heb de update inmiddels ook binnen, wat ook wilt helpen is als je bij 'Google Services Framework' (onder 'Apps' alle gegevens wist en deze ook stopt.
Dat trucje werkt niet meer. Zorgt er alleen maar voor dat je google play wierd gaat.

Kunnen de gene die ota binnen hebben hun build nummer vermelden. Daar kan dan uit volgen welke build eerder dan de andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Laatst online: 02-10 20:35
Ik kon ook lange tijd niet op een 5GHz netwerk tot ik van band wisselde op het netwerk. Band 36 werkte niet, maar 40+ wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
AndRo555 schreef op zondag 28 juli 2013 @ 16:41:
[...]

Ik kon ook lange tijd niet op een 5GHz netwerk tot ik van band wisselde op het netwerk. Band 36 werkte niet, maar 40+ wel.
De band heb ik niet veranderd, dus ik denk dat het aan de update ligt :)

De batterijduur LIJKT nu ook beter te zijn maar als ik de review van Tweakers mag geloven is dat niet het geval :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
filenox schreef op zondag 28 juli 2013 @ 20:16:
[...]

De band heb ik niet veranderd, dus ik denk dat het aan de update ligt :)

De batterijduur LIJKT nu ook beter te zijn maar als ik de review van Tweakers mag geloven is dat niet het geval :+
Dacht het eerst ook, maar uiteindelijk net zo snel leeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kristo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-09 09:25

kristo

cosmotheoros

Bij mij is er een 'Google Hindi Input' toetsenbord/invoermethode spontaan opgedoken :+

Hoewel dit dus blijkbaar in de Play Store staat staat het niet in m'n apps-lijstje.

Mss een 4.3-gevolg van het 'Google-toetsenbord' dat ik geïnstalleerd heb (pré-4.3) en waardoor evenzo spontaan het stock 'Android-toetsenbord' verdween.

Op mijn N7 (4.2.2) is er trouwens onlangs ook samen met het 'Google-toetsenbord' een Emoji-toetsenbord bijgekomen :)

Heb de GN net uitgezet en blijkbaar trilt ie niet meer dan.

[ Voor 5% gewijzigd door kristo op 28-07-2013 22:40 . Reden: duidelijkheid ]

Nexus 5, Nexus 7, Chromebook XE303

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-10 12:53
Ik kreeg vanmorgen ineens een bericht van mijn provider dat mijn databundel op was.
Normaal kom ik niet eens in de buurt. Nu blijkt dat de "Google Services" , ruim 400 mb verstookt heeft in 2 weken tijd (buiten wifi om!)

Zijn er meer mensen die hier wel eens last van gehad hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beOnt
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:05
Squall schreef op maandag 29 juli 2013 @ 08:09:
Ik kreeg vanmorgen ineens een bericht van mijn provider dat mijn databundel op was.
Normaal kom ik niet eens in de buurt. Nu blijkt dat de "Google Services" , ruim 400 mb verstookt heeft in 2 weken tijd (buiten wifi om!)

Ik heb net hetzelfde gehad dit weekend. Echter heb ik nog android 4.2.2
In mijn geval ligt dit wellicht aan de automatische foto's backup naar google+.
Maar dit zou hij absoluut niet mogen doen, aangezien dat er in mijn instellingen staat dat hij pas mag backuppen als hij wifi heeft...
Kan ook iets anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
Uploaden van foto's is een goede om te onthouden.
Zelf heb ik ook al wat rondgezocht en ik denk zelf dat het met de release van Android 4.3 te maken heeft.
Ik moet nog wat logfiles gaan bekijken om het zeker te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramBo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-09 11:32
vnauta schreef op zondag 28 juli 2013 @ 14:49:
[...]

Dat trucje werkt niet meer. Zorgt er alleen maar voor dat je google play wierd gaat.

Kunnen de gene die ota binnen hebben hun build nummer vermelden. Daar kan dan uit volgen welke build eerder dan de andere.
Heb hem een tijd geleden geflashed met de 4.2.2 takju variant (image). Afgelopen weekend kreeg ik de OTA update voor 4.3 binnen. Build nummer daarvan is JWR66V.

Ben vooraf al wat aan het prullen geweest met de "google service framework". Dit heeft waarschijnlijk bij mij het gevolg gehad dat de Play store compleet de weg kwijt was (als in niets meer kunnen downloaden / installeren).

Na een reset tot nu toe nog niets tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
Heeft iemand al kunnen achterhalen of de Galaxy Nexus 4.3 ROM ook ondersteuning voor TRIM heeft (net als de Nexus 7 4.3 ROM)?

Als dat zo is, dan kan ik LagFix dus deinstalleren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmans1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:42
Condor70 schreef op maandag 29 juli 2013 @ 13:01:
Heeft iemand al kunnen achterhalen of de Galaxy Nexus 4.3 ROM ook ondersteuning voor TRIM heeft (net als de Nexus 7 4.3 ROM)?

Als dat zo is, dan kan ik LagFix dus deinstalleren...
Iedereen praat over de Nexus 7, maar over de Galaxy Nexus is niets te vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raindeer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-09 11:21
Ik probeer Google the pushen om de text input nog wat beter te maken, middels een feature request. Ik werk veel tweetalig. Als ik ga typen merk ik vaak halverwege de zin dat mijn language settings verkeerd worden en dan heb je dus veel verkeerd gespelde woorden. Het zou mooi zijn als dat automagisch zou gaan gebaseerd op de context. Als je het een goed idee vind, dan zou een upvote leuk zijn.

https://code.google.com/p...20Owner%20Summary%20Stars

I use the Nexus 4. I have the keyboard set to the 2 main languages I communicate in; English and Dutch. When I communicate with Dutch friends and Dutch sites the predictive text and speech input needs to be Dutch. When I communicate with English speaking friends and sites the keyboard needs to be English. I could imagine similar situations for people using Arabic or Hindi and Western script.

How I would like the keyboard to behave is to switch to the language that the page is in or that the conversation is in. So if I am on Facebook and receive a message in English it should choose English. If I am on Dutch site it should work in Dutch. I assume if I was an Arab speaker, I would want the keyboard to switch to Arab if it is an Arab message and to Latin script if the message is in Latin script.

At this moment I am often half way a sentence either typing or speaking when I realize Autocorrect has just mangled my message. I then have to delete and fix.

Additionally it might be useful, but maybe harder to realize to change the language based on what is actually typed. Much in the same way that Word works, which detects the language you are working in and changes settings accordingly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raindeer
Kartmans1 schreef op maandag 29 juli 2013 @ 17:14:
[...]

Iedereen praat over de Nexus 7, maar over de Galaxy Nexus is niets te vinden...
Tuurlijk wel mien jong... komt ietsje later. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
  • Laatst online: 13-05 19:52

Ja dat had ik 2 weken geleden ook. Bij mij was er in een paar uur opeens 320 MB verstookt, waarschijnlijk iets met de email. Ik krijg een melding van de telefoon zelf dat ik in de buurt van mijn ingestelde limiet kwam. Toen ik keek bleek de teller nogsteeds rap op te lopen. Uiteindelijk na wat processen volledig stopgezet te hebben deed alles weer normaal. Gevolg is wel dat ik halverwege de maand al aan mijn limiet zit.. Voor mij was dat de reden om maar eens een custom ROM te gaan installeren. Gelukkig is bij mij buiten de bundel internetten niet zo duur, maar deze maand krijg ik een hoge rekening.

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
Raindeer schreef op maandag 29 juli 2013 @ 17:42:
Ik probeer Google the pushen om de text input nog wat beter te maken, middels een feature request. Ik werk veel tweetalig. Als ik ga typen merk ik vaak halverwege de zin dat mijn language settings verkeerd worden en dan heb je dus veel verkeerd gespelde woorden. Het zou mooi zijn als dat automagisch zou gaan gebaseerd op de context. Als je het een goed idee vind, dan zou een upvote leuk zijn.

https://code.google.com/p...20Owner%20Summary%20Stars

I use the Nexus 4. I have the keyboard set to the 2 main languages I communicate in; English and Dutch. When I communicate with Dutch friends and Dutch sites the predictive text and speech input needs to be Dutch. When I communicate with English speaking friends and sites the keyboard needs to be English. I could imagine similar situations for people using Arabic or Hindi and Western script.

How I would like the keyboard to behave is to switch to the language that the page is in or that the conversation is in. So if I am on Facebook and receive a message in English it should choose English. If I am on Dutch site it should work in Dutch. I assume if I was an Arab speaker, I would want the keyboard to switch to Arab if it is an Arab message and to Latin script if the message is in Latin script.

At this moment I am often half way a sentence either typing or speaking when I realize Autocorrect has just mangled my message. I then have to delete and fix.

Additionally it might be useful, but maybe harder to realize to change the language based on what is actually typed. Much in the same way that Word works, which detects the language you are working in and changes settings accordingly.
Swiftkey doet dit, wel niet context afhankelijk, maar de voorspelling van beide talen is relatief goed en werkt door elkaar.

Google gaat dit niet zo snel inbouwen, is opzich niet zo heel veel markt voor (over heel de wereld gezien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmans1
Raindeer schreef op maandag 29 juli 2013 @ 18:52:
[...]

Tuurlijk wel mien jong... komt ietsje later. ;)
Nee de update begrijp ik, maar ik bedoel de TRIM functionaliteit. Er wordt over geschreven dat dit nu in de Nexus 7 met Android 4.3 zit, maar zal dit ook het geval zijn voor de Galaxy Nexus met Android 4.3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
AndRo555 schreef op maandag 29 juli 2013 @ 19:05:
[...]

Swiftkey doet dit, wel niet context afhankelijk, maar de voorspelling van beide talen is relatief goed en werkt door elkaar.

Google gaat dit niet zo snel inbouwen, is opzich niet zo heel veel markt voor (over heel de wereld gezien)
Wat Swiftkey doet is anders, volgens mij: bij elk woord geeft hij opties voor beide actieve talen. Ook als je al de hele tijd Nederlands aan het tikken bent, kan hij nog ergens "well" suggereren, toch? Dus je krijgt sowieso overal veel eerder Engelse woorden in je Nederlandse text en vice versa.

Wat Raindeer voorstelt is dat hij op een gegeven moment een besluit neemt over welke taal je aan het gebruiken bent (b.v. na 6 woorden) en dan automatisch zowel de toekomstige als de reeds getikte woorden corrigeert naar de juiste taal. Dit besluit neemt hij op basis van in welke taal hij de meeste reeds getikte woorden ziet. Dus 1x Engels, 2x ambigu, 3x Nederlands zorgt ervoor dat hij voor Nederlands kiest, bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
Cerberus_tm schreef op maandag 29 juli 2013 @ 19:34:
[...]

Wat Swiftkey doet is anders, volgens mij: bij elk woord geeft hij opties voor beide actieve talen. Ook als je al de hele tijd Nederlands aan het tikken bent, kan hij nog ergens "well" suggereren, toch? Dus je krijgt sowieso overal veel eerder Engelse woorden in je Nederlandse text en vice versa.

Wat Raindeer voorstelt is dat hij op een gegeven moment een besluit neemt over welke taal je aan het gebruiken bent (b.v. na 6 woorden) en dan automatisch zowel de toekomstige als de reeds getikte woorden corrigeert naar de juiste taal. Dit besluit neemt hij op basis van in welke taal hij de meeste reeds getikte woorden ziet. Dus 1x Engels, 2x ambigu, 3x Nederlands zorgt ervoor dat hij voor Nederlands kiest, bijvoorbeeld.
Ja Swiftkey doet het anders, maar kijkt ook naar de vorige woorden voor suggesties, dus als je de talen apart gebruikt zal Swiftkey (na een tijd 'leren') automatisch ook de suggesties weergeven van die taal. Het Werkt anders, maar zeker zo goed (na enige leercurve toch). En de delay van 6 woorden is er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
Kartmans1 schreef op maandag 29 juli 2013 @ 19:25:
[...]

Nee de update begrijp ik, maar ik bedoel de TRIM functionaliteit. Er wordt over geschreven dat dit nu in de Nexus 7 met Android 4.3 zit, maar zal dit ook het geval zijn voor de Galaxy Nexus met Android 4.3?
AndroidPolice artikel
he commits in AOSP that list fstrim are in platform/system, so it's safe to say this is going to be a part of all Android devices on 4.3 – not just the Nexus series.
Hieruit zou je opmaken dat het dus ook voor de Galaxy Nexus gaat gelden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Volgens http://www.anandtech.com/...trim-to-all-nexus-devices zou je het moeten kunnen checken met
code:
1
adb logcat -d | grep -i fstrim

Ik zie dan echter niks verschijnen. Anderen hiermee meer succes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Vanochtend 4.3 geïnstalleerd op m'n GN, merk direct dat alles wat snappier is geworden, ben er blij mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
Welk kanaal staat dat 5Ghz netwerk op ingesteld? Voorheen kon je namelijk alleen op kanaal 36, 40, 44 en 48 met een 5Ghz netwerk verbinding maken. Geen idee of dit nu met 4.3 anders is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmans1
Smultie schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 08:11:
Volgens http://www.anandtech.com/...trim-to-all-nexus-devices zou je het moeten kunnen checken met
code:
1

Ik zie dan echter niks verschijnen. Anderen hiermee meer succes?
Iemand in de comments zei dit: "I charge my gnex in the dock every night so fstrim should've been run by now. I extracted /system/bin/vold and it does contain the fstrim and FITRIM references." Dus blijkbaar zit het er wel in. Maar je moet wel aan bepaalde condities voldoen wil het werken. Je telefoon bekijkt eerst een dag (of langer) wanneer je telefoon Idle is en genoeg batterij heeft. In ieder geval, dat is wat ik opmaak uit het artikel dat je liet zien, en de reacties die erop zijn gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Kartmans1 schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 12:51:
[...]

Iemand in de comments zei dit: "I charge my gnex in the dock every night so fstrim should've been run by now. I extracted /system/bin/vold and it does contain the fstrim and FITRIM references." Dus blijkbaar zit het er wel in. Maar je moet wel aan bepaalde condities voldoen wil het werken. Je telefoon bekijkt eerst een dag (of langer) wanneer je telefoon Idle is en genoeg batterij heeft. In ieder geval, dat is wat ik opmaak uit het artikel dat je liet zien, en de reacties die erop zijn gegeven.
Zoals ik het lees verwacht de gebruiker wel dat fstrim gedraaid zou hebben, maar vindt hij het met commando om dat te achterhalen
code:
1

geen trace daarvan. Net zoals ikzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmans1
Smultie schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 13:14:
[...]

Zoals ik het lees verwacht de gebruiker wel dat fstrim gedraaid zou hebben, maar vindt hij het met commando om dat te achterhalen
code:
1

geen trace daarvan. Net zoals ikzelf.
Ja ik dacht dat hij met "I extracted /system/bin/vold" het commando bedoelde. Maar dit is natuurlijk het uitlezen van de /system/bin/vold. Zou apart zijn dat het alleen op de Galaxy Nexus niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Laguna schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 11:49:
[...]

Welk kanaal staat dat 5Ghz netwerk op ingesteld? Voorheen kon je namelijk alleen op kanaal 36, 40, 44 en 48 met een 5Ghz netwerk verbinding maken. Geen idee of dit nu met 4.3 anders is..
40 :/ Dus het kan wel zijn dat ik me vergis :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmans1
Ik bedenk mij nu opeens dat ik mijn telefoon een paar maanden geleden heb geroot, maar nog wel Stock Android gebruik. Krijg ik nu nog wel de OTA update? Of moet ik mijn telefoon hier weer voor unrooten? Want anders blijf ik natuurlijk wachten haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raindeer
Cerberus_tm schreef op maandag 29 juli 2013 @ 19:34:
[...]

Het gaat een stapje verder. Als er in een thread op Facebook, in Whatsapp of een tweakers.net forum Nederlands geschreven wordt, dan zou het toetsenbord standaard in het Nederlands moeten beginnen. Is de tekst van de pagina of conversatie in het Engels, Frans, Japans of Hebreeuws, dan zou deze taal gekozen moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stamgastje
Weet iemand of je de OTA over zichzelf kan flashen? Ik probeer namelijk om de 4.3 OTA via CWM over zichzelf heen te flashen (om /system weer "schoon" te krijgen), maar krijg dan de foutmelding "some changes failed" tijdens het updaten van de permissies. Overigens kan ik de Galaxy Nexus nog steeds wel booten naderhand.

Ik had na 4.3 OTA ook de fstrim zip en SuperSU zip geïnstalleerd en vraag me nu af of een van deze updates voor de foutmelding zorgt, of dat het gewoonweg onmogelijk is een OTA over zichzelf heen te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
De update laat zich hier wel lang op wachten zeg. Tot op heden de update nog steeds niet ontvangen :/ heb geprobeerd om de tijd vooruit te zetten, maar tevergeefs :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stamgastje schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 15:29:
Weet iemand of je de OTA over zichzelf kan flashen? Ik probeer namelijk om de 4.3 OTA via CWM over zichzelf heen te flashen (om /system weer "schoon" te krijgen), maar krijg dan de foutmelding "some changes failed" tijdens het updaten van de permissies. Overigens kan ik de Galaxy Nexus nog steeds wel booten naderhand.

Ik had na 4.3 OTA ook de fstrim zip en SuperSU zip geïnstalleerd en vraag me nu af of een van deze updates voor de foutmelding zorgt, of dat het gewoonweg onmogelijk is een OTA over zichzelf heen te installeren.
een OTA krijg je volgens mij alleen geinstalleerd als /system orgineel is. Verder zou het ook niet veel zin hebben, omdat je een OTA niet een volledige /system bevat, maar alleen de gewijzigde delen mappen/bestanden. Je kan ook gewoon de van de factory images alleen /system flashen via fastboot

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Ik merk sinds de update dat de tel niet automatisch opgeslagen wifi netwerken oppakt.
Als ik ergens ben waar ik altijd met wifi verbind, moet ik nu eerst naar de wifi instellingen en dan gaat ie ineens verbinden met het opgeslagen netwerk.

Wel vervelend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stamgastje
Prulleman schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 16:52:
[...]

Je kan ook gewoon de van de factory images alleen /system flashen via fastboot
Kan dat zonder alle app settings en /sdcard leeg te gooien? En kan ik dan de /system eerst leeg maken en dan vanaf de factory image flashen?
martinusz schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 16:52:
Ik merk sinds de update dat de tel niet automatisch opgeslagen wifi netwerken oppakt.
Als ik ergens ben waar ik altijd met wifi verbind, moet ik nu eerst naar de wifi instellingen en dan gaat ie ineens verbinden met het opgeslagen netwerk.

Wel vervelend :)
Staat de optie "Slechte verbindingen vermijden" toevallig aan (in de settings voor Wifi onder "Geavanceerd" in het menu)?

[ Voor 42% gewijzigd door Stamgastje op 30-07-2013 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Stamgastje schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 18:05:
[...]

Kan dat zonder alle app settings en /sdcard leeg te gooien? En kan ik dan de /system eerst leeg maken en dan vanaf de factory image flashen?
Ik heb geupdate door de 4.3 image te flashen over mijn 4.2.2 stock install.
Zolang je fastboot flash gebruikt zonder -w zou dit goed moeten gaan (dat deed het bij mij wel i.e.g)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stamgastje
bigfoot1942 schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 18:22:
[...]

Ik heb geupdate door de 4.3 image te flashen over mijn 4.2.2 stock install.
Zolang je fastboot flash gebruikt zonder -w zou dit goed moeten gaan (dat deed het bij mij wel i.e.g)
Bedankt, met "fastboot erase system" en "fastboot flash system system.img" in combinatie met de factory image is het gelukt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit heb ik enkele weken geleden ook gehad. Heb me rot gezocht waar het hem in zat. Nadat ik het vinkje bij de optie 'Back-up maken van mijn gegevens' (Instellingen --> Back-up maken en opnieuw instellen --> Back-up maken van mijn gegevens) had weggehaald was het direct opgelost.

Inmiddels dus enkele weken verder. Ik heb de optie nu zo'n 1,5 week weer aangevinkt staan en heb er geen last meer van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volk
  • Laatst online: 03-10 18:52
Domme vraag wellicht, maar hoe update ik mijn Gnex als ik stock 4.2.2 + root draai?
Ik heb de SuperSu binary reeds geupdatet. Kan dit rechtstreeks via CWM of moet ik dit met ADB doen?
Of gewoon de telefoon zijn werk laten doen via de "gewone" manier?

Ik zie door de bomen het bos niet meer door de verschillende configs die iedereen draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-10 13:57
AndRo555 schreef op maandag 29 juli 2013 @ 20:43:
[...]

Ja Swiftkey doet het anders, maar kijkt ook naar de vorige woorden voor suggesties, dus als je de talen apart gebruikt zal Swiftkey (na een tijd 'leren') automatisch ook de suggesties weergeven van die taal. Het Werkt anders, maar zeker zo goed (na enige leercurve toch). En de delay van 6 woorden is er niet.
Ik gebruik Swiftkey al enige tijd en wissel enorm veel tussen Engels en Nederlands en dat doet ie perfect. Wat dat betreft echt een aanrader. Wel merk ik dat het een app is die best wat van je toestel vraagt, op mijn oude SE X10 was het soms echt een drama, maar ook op de GN merk ik met enige regelmaat lichte haperingen. Als ze daar iets aan kunnen doen en ze verwijderen die vervelende .com knop, dan ben ik tevreden.

Mijn GN ligt overigens bij Replacedirect met een grote barst in het scherm. Hij verloor van het het trottoir. ;( Gelukkig was dat tijdens mijn vakantie en dekt mijn reisverzekering dit volledig! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
rfolkers schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 11:47:
Domme vraag wellicht, maar hoe update ik mijn Gnex als ik stock 4.2.2 + root draai?
Ik heb de SuperSu binary reeds geupdatet. Kan dit rechtstreeks via CWM of moet ik dit met ADB doen?
Of gewoon de telefoon zijn werk laten doen via de "gewone" manier?

Ik zie door de bomen het bos niet meer door de verschillende configs die iedereen draait.
Als je build.prop aangepast hebt (zie hier) dan zul je dit eerst moeten terugdraaien.

Daarna kun je gewoon op de OTA update wachten of deze los downloaden en met "adb sideload" installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 03-10 14:57

Nikeo

Jawelles

Ik zie de humor er wel van in: die berichtjes dat na een kleine nietszeggende patch als 4.2.2 mensen zeggen dat hun nexus 'net even wat sneller aanvoelt' en dat de batterij 'net even iets langer meegaat'. Dat had ik niet.

maar met 4.3 heb ik dat echt. Bij het lockscreen had ik altijd een beetje lag, de eerste pagina van het menu laden schokte wat. Typen had een klein beetje een vertraging. Nu totaal niet meer. Hij voelt nu als nieuw terwijl ik niks anders heb gedaan. Ik ben laaiend enthousiast, altijd stock gedraaid en ik was al naar het omkijken voor en custom snellere rom. Hier kan ik tijden mee vooruit. Komt dit door de trimfunctie of zit die niet op de galaxy?

De batterij gaat wel merkbaar sneller leeg...

[ Voor 6% gewijzigd door Nikeo op 31-07-2013 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
Amps schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 16:18:
De update laat zich hier wel lang op wachten zeg. Tot op heden de update nog steeds niet ontvangen :/ heb geprobeerd om de tijd vooruit te zetten, maar tevergeefs :p
Heb de update eindelijk OTA ontvangen. Ik denk dat de rest hem nu ook binnen krijgt (iig de yakju-branded toestellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Nikeo schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 20:59:

De batterij gaat wel merkbaar sneller leeg...
Idd heb juist het idee dat mijn tel sneller leeg is als voorheen :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
martinusz schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 22:05:
[...]

Idd heb juist het idee dat mijn tel sneller leeg is als voorheen :-(
Nog sneller? Dat is inderdaad geen goed vooruitzicht. De accuduur was al (zeer) slecht imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:17

Vis

Nu net ook OTA binnen gekregen.

Eerste ervaringen zijn mwoa, zoals de laatste paar updates eigenlijk..
Zoals hierboven wordt aangegeven merk ik iig niets van de positieve punten zoals minder lag bij typen (lijkt zelfs slechter) ik typ dit namelijk met mn GN nu...
Ook lockscreen gaat niet sneller ofzo.. Batterij lijkt ook sneller leeg te gaan.

Enigste pluspuntje is dat alles wel iets vloeiender 'lijkt' maar dit heb ik altijd al gehad na een update.
Typen gaat echt K*T merk ik nu aan het eind van deze lap tekst.
Laaaaggg

Nee Google overtuigt mij niet echt sinds Jelly Bean... :(

Tevens ben ik mijn openstaande tabbladen van de originele browser kwijt! Wtf ?!
Leuk, had er altijd een paar openstaan en nu kan ik ze weer handmatig bezoeken...

Ook al een paar x gemerkt dat als ik naar mijn homescreen terugkeer, ineens de originele launcher te zien krijg, dat terwijl ik Apex launcher draai ! Slecht!!

Instabiel als de pest deze update.

[ Voor 23% gewijzigd door Vis op 01-08-2013 00:02 ]

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Laatst online: 03-10 16:04

Bob

Ik kreeg een tweetal uur geleden de update aangeboden. Ongeveer een uur heb ik verspild aan het uitzoeken hoe ik mijn authenticator kon backuppen, wat niet nodig bleek te zijn ... De update is goed, vooral de camera is weer een stuk beter geworden. Verder nog niets gemerkt.
Pagina: 1 ... 82 ... 89 Laatste

Let op:
Alles over levertijden en abonnementen in Samsung Galaxy Nexus - Levertijden / Abonnement topic.

Voor het bespreken van accessoires kun je terecht in Accessoires voor de Samsung (Google) Galaxy Nexus.

Voor alle informatie over rooten en custom roms zie [Google Galaxy Nexus] Custom roms en Firmware.