Hier zag ik iets voorbij komen, ook nog ergens anders maar kan ik zo snel ff niet meer vinden.
http://forum.xda-develope...p=43908425&postcount=2092
Hier zag ik iets voorbij komen, ook nog ergens anders maar kan ik zo snel ff niet meer vinden.
[ Voor 13% gewijzigd door Pikkemans op 25-07-2013 16:08 ]
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Toggles zijn niet aan te passen. De klok is nog hetzelfde en de vertraging bij de camera-app is weg.Laguna schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 16:02:
•De indeling bij quick settings van de notification bar zijn niet aan te passen en inconsistent in gebruik. Tot nu toe vind ik de app Power Toggles (compact en duidelijk) superieur aan de quick settings van Google zelf. aangepast in 4.3?
• Lelijke clock app die qua interface totaal niet bij de rest past (rode accenten..) aangepast in 4.3?
• Bij de camera zit er nu een merkbare vertraging bij het wisselen van portrait <-> landscape. opgelost in 4.3?
[ Voor 20% gewijzigd door filenox op 25-07-2013 16:06 ]
Even getest, en de vertraging bij het roteren is niet weg; hij is alleen maar minder geworden.filenox schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 16:05:
[...]
de vertraging bij de camera-app is weg.
[...]
Heb je de optie 'avoid poor connections' uitgeschakeld? Die dient exact daarvoor en staat standaard aan.Laguna schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 16:02:
Met het oog op 4.3 ben ik toch benieuwd of daarmee onderstaande ergernissen van mij bij 4.2 zijn aangepakt:
• WiFi dat bij een wat zwakker signaal om de haverklap z'n verbinding verliest. opgelost in 4.3?
[ Voor 121% gewijzigd door laserboy op 25-07-2013 19:10 ]
Ik probeer deze via adb te sideloaden maar krijg de volgende melding:Condor70 schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 10:32:
Voor degene die niet op de 4.3 OTA wil wachten:
Flash vanuit recovery:
Yakju JDQ39 -> JWR66V OTA
[ Voor 3% gewijzigd door oef! op 25-07-2013 19:09 ]
Ota hier nog niet binnen. Resetten van Google Service Framework heeft mijn toestel flink instabiel gemaakt. Kon geen updates van apps meer installeren en ook mijn locatievermelding via G+ Locations werkt niet meer. Ook via Google Maps was ik niet meer te vinden. Niet echt om aan te raden. Al moet ik wel toegeven dat ik in het verleden binnen eenmaal proberen de OTA update vaak binnen mocht halen. Alleen volgde daarna vaak een 'factory reset'.Prev schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 19:24:
Zijn er al GN-eigenaren die de update via de 'normale weg' aangeboden hebben gekregen? Helpt het wissen van de Google Service Framework nu ook weer, dat iemand weet?
Hier ook nog niet, ondanks herhaaldelijk Google Framework Services gegevens wissen en de tijd een maand vooruit zetten. Zodra ik dat eerste doe trouwens komt hij meteen met de vraag of ik de locatiebepaling wil aanzetten voor apps.laserboy schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 19:28:
[...]
Ota hier nog niet binnen. Resetten van Google Service Framework heeft mijn toestel flink instabiel gemaakt. Kon geen updates van apps meer installeren en ook mijn locatievermelding via G+ Locations werkt niet meer. Ook via Google Maps was ik niet meer te vinden. Niet echt om aan te raden. Al moet ik wel toegeven dat ik in het verleden binnen eenmaal proberen de OTA update vaak binnen mocht halen. Alleen volgde daarna vaak een 'factory reset'.
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Arme jij! Ik zou het inderdaad even uitzitten, of desnoods een tweedehands GN kopen: op Markplaats moet dat wel lukken voor € 180 of zo, met garantie/bon. Zelf repareren van het scherm lijkt me niet de moeite waard voor die prijs. Verder ken ik diverse mensen die zeggen dat ze na een week aan een barst gewend waren (mits die het gebruik niet fysiek hindert), dus ik zou het zeker nog even aankijken...voxxel schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 11:39:
[...]
De hoeveelheid beschadigingen valt mij ook 100% mee over een jaar tijd. Blijkbaar is de bouwkwaliteit behoorlijk degelijk en het scherm behoorlijk sterk. Ik ben echt behoorlijk onvoorzichtig geweest met mijn telefoon en heb nooit een bumper of protector gebruikt. Dom misschien, maar ik zie mijn telefoon als een gebruiksvoorwerp en bumpers en screenprotectors maken de telefoon lomper en minder mooi.
Ik denk inderdaad dat ik het maar even uitzit mits het niet erger wordt. Dan wacht ik wel even af welke toestellen tm eind van het jaar worden aangekondigd. Een nieuwe nexus zou ook niet mis zijn
Ik kreeg meestal de updates 3 dagen na de aankondeging binnen zonder iets te doen. Ik wacht gewoon af. Hij zal ooit binnen moeten komenPrev schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 19:24:
Zijn er al GN-eigenaren die de update via de 'normale weg' aangeboden hebben gekregen? Helpt het wissen van de Google Service Framework nu ook weer, dat iemand weet?
Ik had ergens gelezen dat dat trucje niet meer werkt.Grrrrrene schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 20:12:
[...]
Hier ook nog niet, ondanks herhaaldelijk Google Framework Services gegevens wissen en de tijd een maand vooruit zetten. Zodra ik dat eerste doe trouwens komt hij meteen met de vraag of ik de locatiebepaling wil aanzetten voor apps.
De Rabobank Bankieren app werkte ook even niet meer, tot ik bedacht dat ik de maand nog een maand terug moest zettenApp updates werken hier idd ook niet meer, ondanks een reboot van de telefoon...
Ik gaf eerder al aan dat ik em al binnen had. Eerst zonder trucjes (kreeg een foutmelding) en daarna door de datum 1 maand naar voren te zetten.Prev schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 19:24:
[ Voor 3% gewijzigd door NmR op 25-07-2013 21:48 ]
1
| adb sideload 6c7ff815e7762f651ad6f8c74e5cb281093f1e0b.signed-yakju-JWR66V-from-JDQ39.6c7ff815.zip |
1
2
3
| adb reboot bootloader fastboot devices fastboot boot recovery-clockwork-5.5.0.2-maguro.img |
Ik heb voor het installeren van 4.3 OTA ook even de build.prop terug moeten zetten. Toen 4.3 geboot was heb ik de waardes wel opnieuw weer aangepast.NmR schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 15:02:
Gisteravond kreeg ik 4.3 aangeboden maar tijdens de installatie een foutmelding. Vandaag de datum een maand naar voren gezet en ik kon em weer binnenhalen, maar weer de foutmelding.
Ik had een poosje terug een aantal waarden veranderd in de build.prop.
Die heb ik weer terug gezet naar de originele waarden en nu is het zonder problemen gegaan.
Originele waarden:
dalvik.vm.heapgrowthlimit=96m
dalvik.vm.heapsize=256m
Veranderd naar:
dalvik.vm.heapgrowthlimit=64m
dalvik.vm.heapsize=384m
Heb ik inderdaad ook gehad. Leverde verder geen probleem op.laserboy schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 22:38:
Ik heb de OTA-update van Android 4.3 nu via "adb sideload" naar mijn telefoon gepusht. Ging weer razendsnel. Alleen tijdens de installatie gaf hij één melding. Warning: No file_ContextsVerifying current system.... Wat dit betekent weet ik niet. De installatie ging wel zonder problemen door...
[ Voor 49% gewijzigd door Stamgastje op 25-07-2013 23:44 ]
Voorlopig nog niet zo veel, behalve dat de camera iets minder traag is geworden. Maar ik zou nog steeds graag een optie zien om te voorkomen dat je de camera app gestart wordt als je bij je nieuwste foto naar rechts veegt.Cerberus_tm schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 23:22:
En, hoe bevalt 4.3? Wat merk je ervan?
Tja dat vind ik het grootste manco van de GN. Het scherm is gewoon slecht vergeleken met veel andere toestellen. Het is ondanks de resolutie korrelig en kan niet erg helder gezet worden. Wit heeft een beetje een gekleurde waas. Zolang je niet in zonlicht staat stoor ik me er niet echt aan, maar elke keer als ik een ander toestel in mijn handen heb zie ik het verschil meteen.Amps schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 14:10:
Ik begin me trouwens best te irriteren aan de graininess van het scherm. Het was me al eerder opgevallen dat de schermen van andere (high-end) toestellen super mooi en helder zijn. Die van de Galaxy Nexus daarentegen, ziet er erg korrelig uit. Vooral in auto-brightness/lage helderheid. Bestaat hiervoor eigenlijk een oplossing voor?
Het went nu alCerberus_tm schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 20:17:
[...]
Arme jij! Ik zou het inderdaad even uitzitten, of desnoods een tweedehands GN kopen: op Markplaats moet dat wel lukken voor € 180 of zo, met garantie/bon. Zelf repareren van het scherm lijkt me niet de moeite waard voor die prijs. Verder ken ik diverse mensen die zeggen dat ze na een week aan een barst gewend waren (mits die het gebruik niet fysiek hindert), dus ik zou het zeker nog even aankijken...
Dat is inderdaad de oplossing voor problemen met app updates.. (net zelf ook mogen doen)Cerberus_tm schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 20:14:
Ze zeggen dat je je Google-account moet weghalen en opnieuw toevoegen om de problemen na het wissen van de Google Framework Services op te lossen. Zelf nooit geprobeerd.
Nee dat was niet het geval.Bob schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 16:48:
[...]
Heb je de optie 'avoid poor connections' uitgeschakeld? Die dient exact daarvoor en staat standaard aan.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
If you want to be the best, you need to work with the best :)
Ja, dat is waar. Echter heb ik mijn toestel 1 jaar na release gekocht, dus zo nieuw was het toestel voor mij ook al weer niet. Tevens kwam ik af van een retina display van de 4de generatie iPod Touch af, en ben ik gewend aan de retina display op m'n 3de generatie iPad. Dat helpt natuurlijk ook niet wat betreft de vergelijking tussen de schermenMaardiweb schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 12:12:
Als je het scherm van de GN nu vergelijkt met andere schermen dan is dit inderdaad inferieur, maar vergeet niet dat onze GN een van eerste telefoons was met een 720p scherm en deze technologie. Inmiddels is dat gewoon een beetje dated. Ik kwam van een WVGA scherm af voor ik mijn GN kreeg en heb juist de eerste weken naar anderen lopen patsen met mijn mooie scherm
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
Het klinkt haast alsof je alleen de MTP en ADB USB drivers geïnstalleerd hebt, maar niet de bootloader USB driver.BtM909 schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 18:05:
Ik ben compleet stock zonder root. Ik kom wel in de bootloader en kan naar recovery gaan. Ik kan daarna ook kiezen voor load from adb, maar daar ziet m'n lokale adb m'n device niet meer
Ik had dezelfde vraag, maar ik zit nog op 4.1.2 en de update meldingen zijn ook van 4.2.0 naar 4.2.1 & 4.2.2 gegaan - dus ik verwacht een dezer dagen gewoon 4.3 te zien staan. Tegen die tijd doe ik de update wel.Kledur schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 17:02:
Ik skip de hele tijd de updatemelding voor 4.2.2. Stomme vraag misschien, maar krijg ik 4.3 dan wel OTA aangeboden?
Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg
[ Voor 27% gewijzigd door Paksoy op 26-07-2013 22:35 ]
Float like a butterfly, sting like a bee.
Bedoel je nu dat je 'sinds je hem hebt' nog geen enkele update ontvangen hebt?Grrrrrene schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 21:54:
ik krijg hem niet. Dat gaat al zo sinds we hem hebben
[ Voor 14% gewijzigd door kristo op 27-07-2013 12:24 . Reden: 4.3 melding ]
Nexus 5, Nexus 7, Chromebook XE303
Stukje begrijpend lezen... zijn vriendin krijgt altijd de update eerder ;-)kristo schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 11:58:
[...]
Bedoel je nu dat je 'sinds je hem hebt' nog geen enkele update ontvangen hebt?
Jack of all trades, master of none. Though often better than a master of one.
Verwijderd
Sorry hoor, maar ik vond het ook een onduidelijke reactie van Grrrrrene.SePtiCTaNk schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 16:22:
[...]
Stukje begrijpend lezen... zijn vriendin krijgt altijd de update eerder ;-)
Dat dusSePtiCTaNk schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 16:22:
[...]
Stukje begrijpend lezen... zijn vriendin krijgt altijd de update eerder ;-)
Raar, ging hier altijd al :-)filenox schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 19:26:
Wat mij in 4.3 is opgevallen is dat ik eindelijk met een 5Ghz-netwerk kan verbinden.
Dat kon hier voorheen niet
Zal je wel in een latere update-batch zitten... Heb je hem nu wel gehad? Ik heb anders wel iets waardoor je iets sneller voorrang krijgtGrrrrrene schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 21:44:
[...]
Dat dusIk heb uiteraard alle updates tot 4.2.2 wel gehad, maar altijd een dag of 2 later dan mijn vriendin
Ik vraag me af waar dat aan ligt. Gek genoeg kreeg ik de nieuwe GMail (met tabs) wel eerder
Je maakt me nieuwsgierigBtM909 schreef op zondag 28 juli 2013 @ 00:54:
[...]
Zal je wel in een latere update-batch zitten... Heb je hem nu wel gehad? Ik heb anders wel iets waardoor je iets sneller voorrang krijgt
Verwijderd
Just do it.
Dat trucje werkt niet meer. Zorgt er alleen maar voor dat je google play wierd gaat.Rednas_N schreef op zondag 28 juli 2013 @ 14:35:
Ik heb de update inmiddels ook binnen, wat ook wilt helpen is als je bij 'Google Services Framework' (onder 'Apps' alle gegevens wist en deze ook stopt.
Ik kon ook lange tijd niet op een 5GHz netwerk tot ik van band wisselde op het netwerk. Band 36 werkte niet, maar 40+ wel.filenox schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 19:26:
Wat mij in 4.3 is opgevallen is dat ik eindelijk met een 5Ghz-netwerk kan verbinden.
De band heb ik niet veranderd, dus ik denk dat het aan de update ligtAndRo555 schreef op zondag 28 juli 2013 @ 16:41:
[...]
Ik kon ook lange tijd niet op een 5GHz netwerk tot ik van band wisselde op het netwerk. Band 36 werkte niet, maar 40+ wel.
Dacht het eerst ook, maar uiteindelijk net zo snel leegfilenox schreef op zondag 28 juli 2013 @ 20:16:
[...]
De band heb ik niet veranderd, dus ik denk dat het aan de update ligt
De batterijduur LIJKT nu ook beter te zijn maar als ik de review van Tweakers mag geloven is dat niet het geval
[ Voor 5% gewijzigd door kristo op 28-07-2013 22:40 . Reden: duidelijkheid ]
Nexus 5, Nexus 7, Chromebook XE303
Ik heb net hetzelfde gehad dit weekend. Echter heb ik nog android 4.2.2Squall schreef op maandag 29 juli 2013 @ 08:09:
Ik kreeg vanmorgen ineens een bericht van mijn provider dat mijn databundel op was.
Normaal kom ik niet eens in de buurt. Nu blijkt dat de "Google Services" , ruim 400 mb verstookt heeft in 2 weken tijd (buiten wifi om!)
Zijn er meer mensen die hier wel eens last van gehad hebben ?
Heb hem een tijd geleden geflashed met de 4.2.2 takju variant (image). Afgelopen weekend kreeg ik de OTA update voor 4.3 binnen. Build nummer daarvan is JWR66V.vnauta schreef op zondag 28 juli 2013 @ 14:49:
[...]
Dat trucje werkt niet meer. Zorgt er alleen maar voor dat je google play wierd gaat.
Kunnen de gene die ota binnen hebben hun build nummer vermelden. Daar kan dan uit volgen welke build eerder dan de andere.
Iedereen praat over de Nexus 7, maar over de Galaxy Nexus is niets te vinden...Condor70 schreef op maandag 29 juli 2013 @ 13:01:
Heeft iemand al kunnen achterhalen of de Galaxy Nexus 4.3 ROM ook ondersteuning voor TRIM heeft (net als de Nexus 7 4.3 ROM)?
Als dat zo is, dan kan ik LagFix dus deinstalleren...
Tuurlijk wel mien jong... komt ietsje later.Kartmans1 schreef op maandag 29 juli 2013 @ 17:14:
[...]
Iedereen praat over de Nexus 7, maar over de Galaxy Nexus is niets te vinden...
Ja dat had ik 2 weken geleden ook. Bij mij was er in een paar uur opeens 320 MB verstookt, waarschijnlijk iets met de email. Ik krijg een melding van de telefoon zelf dat ik in de buurt van mijn ingestelde limiet kwam. Toen ik keek bleek de teller nogsteeds rap op te lopen. Uiteindelijk na wat processen volledig stopgezet te hebben deed alles weer normaal. Gevolg is wel dat ik halverwege de maand al aan mijn limiet zit.. Voor mij was dat de reden om maar eens een custom ROM te gaan installeren. Gelukkig is bij mij buiten de bundel internetten niet zo duur, maar deze maand krijg ik een hoge rekening.Squall schreef op maandag 29 juli 2013 @ 08:09:
Ik kreeg vanmorgen ineens een bericht van mijn provider dat mijn databundel op was.
Normaal kom ik niet eens in de buurt. Nu blijkt dat de "Google Services" , ruim 400 mb verstookt heeft in 2 weken tijd (buiten wifi om!)
Swiftkey doet dit, wel niet context afhankelijk, maar de voorspelling van beide talen is relatief goed en werkt door elkaar.Raindeer schreef op maandag 29 juli 2013 @ 17:42:
Ik probeer Google the pushen om de text input nog wat beter te maken, middels een feature request. Ik werk veel tweetalig. Als ik ga typen merk ik vaak halverwege de zin dat mijn language settings verkeerd worden en dan heb je dus veel verkeerd gespelde woorden. Het zou mooi zijn als dat automagisch zou gaan gebaseerd op de context. Als je het een goed idee vind, dan zou een upvote leuk zijn.
https://code.google.com/p...20Owner%20Summary%20Stars
I use the Nexus 4. I have the keyboard set to the 2 main languages I communicate in; English and Dutch. When I communicate with Dutch friends and Dutch sites the predictive text and speech input needs to be Dutch. When I communicate with English speaking friends and sites the keyboard needs to be English. I could imagine similar situations for people using Arabic or Hindi and Western script.
How I would like the keyboard to behave is to switch to the language that the page is in or that the conversation is in. So if I am on Facebook and receive a message in English it should choose English. If I am on Dutch site it should work in Dutch. I assume if I was an Arab speaker, I would want the keyboard to switch to Arab if it is an Arab message and to Latin script if the message is in Latin script.
At this moment I am often half way a sentence either typing or speaking when I realize Autocorrect has just mangled my message. I then have to delete and fix.
Additionally it might be useful, but maybe harder to realize to change the language based on what is actually typed. Much in the same way that Word works, which detects the language you are working in and changes settings accordingly.
Nee de update begrijp ik, maar ik bedoel de TRIM functionaliteit. Er wordt over geschreven dat dit nu in de Nexus 7 met Android 4.3 zit, maar zal dit ook het geval zijn voor de Galaxy Nexus met Android 4.3?Raindeer schreef op maandag 29 juli 2013 @ 18:52:
[...]
Tuurlijk wel mien jong... komt ietsje later.
Wat Swiftkey doet is anders, volgens mij: bij elk woord geeft hij opties voor beide actieve talen. Ook als je al de hele tijd Nederlands aan het tikken bent, kan hij nog ergens "well" suggereren, toch? Dus je krijgt sowieso overal veel eerder Engelse woorden in je Nederlandse text en vice versa.AndRo555 schreef op maandag 29 juli 2013 @ 19:05:
[...]
Swiftkey doet dit, wel niet context afhankelijk, maar de voorspelling van beide talen is relatief goed en werkt door elkaar.
Google gaat dit niet zo snel inbouwen, is opzich niet zo heel veel markt voor (over heel de wereld gezien)
Ja Swiftkey doet het anders, maar kijkt ook naar de vorige woorden voor suggesties, dus als je de talen apart gebruikt zal Swiftkey (na een tijd 'leren') automatisch ook de suggesties weergeven van die taal. Het Werkt anders, maar zeker zo goed (na enige leercurve toch). En de delay van 6 woorden is er niet.Cerberus_tm schreef op maandag 29 juli 2013 @ 19:34:
[...]
Wat Swiftkey doet is anders, volgens mij: bij elk woord geeft hij opties voor beide actieve talen. Ook als je al de hele tijd Nederlands aan het tikken bent, kan hij nog ergens "well" suggereren, toch? Dus je krijgt sowieso overal veel eerder Engelse woorden in je Nederlandse text en vice versa.
Wat Raindeer voorstelt is dat hij op een gegeven moment een besluit neemt over welke taal je aan het gebruiken bent (b.v. na 6 woorden) en dan automatisch zowel de toekomstige als de reeds getikte woorden corrigeert naar de juiste taal. Dit besluit neemt hij op basis van in welke taal hij de meeste reeds getikte woorden ziet. Dus 1x Engels, 2x ambigu, 3x Nederlands zorgt ervoor dat hij voor Nederlands kiest, bijvoorbeeld.
AndroidPolice artikelKartmans1 schreef op maandag 29 juli 2013 @ 19:25:
[...]
Nee de update begrijp ik, maar ik bedoel de TRIM functionaliteit. Er wordt over geschreven dat dit nu in de Nexus 7 met Android 4.3 zit, maar zal dit ook het geval zijn voor de Galaxy Nexus met Android 4.3?
Hieruit zou je opmaken dat het dus ook voor de Galaxy Nexus gaat geldenhe commits in AOSP that list fstrim are in platform/system, so it's safe to say this is going to be a part of all Android devices on 4.3 – not just the Nexus series.
1
| adb logcat -d | grep -i fstrim |
Welk kanaal staat dat 5Ghz netwerk op ingesteld? Voorheen kon je namelijk alleen op kanaal 36, 40, 44 en 48 met een 5Ghz netwerk verbinding maken. Geen idee of dit nu met 4.3 anders is..filenox schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 19:26:
Iemand in de comments zei dit: "I charge my gnex in the dock every night so fstrim should've been run by now. I extracted /system/bin/vold and it does contain the fstrim and FITRIM references." Dus blijkbaar zit het er wel in. Maar je moet wel aan bepaalde condities voldoen wil het werken. Je telefoon bekijkt eerst een dag (of langer) wanneer je telefoon Idle is en genoeg batterij heeft. In ieder geval, dat is wat ik opmaak uit het artikel dat je liet zien, en de reacties die erop zijn gegeven.Smultie schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 08:11:
Volgens http://www.anandtech.com/...trim-to-all-nexus-devices zou je het moeten kunnen checken met
code:
1 adb logcat -d | grep -i fstrim
Ik zie dan echter niks verschijnen. Anderen hiermee meer succes?
Zoals ik het lees verwacht de gebruiker wel dat fstrim gedraaid zou hebben, maar vindt hij het met commando om dat te achterhalenKartmans1 schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 12:51:
[...]
Iemand in de comments zei dit: "I charge my gnex in the dock every night so fstrim should've been run by now. I extracted /system/bin/vold and it does contain the fstrim and FITRIM references." Dus blijkbaar zit het er wel in. Maar je moet wel aan bepaalde condities voldoen wil het werken. Je telefoon bekijkt eerst een dag (of langer) wanneer je telefoon Idle is en genoeg batterij heeft. In ieder geval, dat is wat ik opmaak uit het artikel dat je liet zien, en de reacties die erop zijn gegeven.
1
| adb logcat -d | grep -i fstrim |
Ja ik dacht dat hij met "I extracted /system/bin/vold" het commando bedoelde. Maar dit is natuurlijk het uitlezen van de /system/bin/vold. Zou apart zijn dat het alleen op de Galaxy Nexus niet werkt.Smultie schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 13:14:
[...]
Zoals ik het lees verwacht de gebruiker wel dat fstrim gedraaid zou hebben, maar vindt hij het met commando om dat te achterhalen
code:
1 adb logcat -d | grep -i fstrim
geen trace daarvan. Net zoals ikzelf.
40Laguna schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 11:49:
[...]
Welk kanaal staat dat 5Ghz netwerk op ingesteld? Voorheen kon je namelijk alleen op kanaal 36, 40, 44 en 48 met een 5Ghz netwerk verbinding maken. Geen idee of dit nu met 4.3 anders is..
Het gaat een stapje verder. Als er in een thread op Facebook, in Whatsapp of een tweakers.net forum Nederlands geschreven wordt, dan zou het toetsenbord standaard in het Nederlands moeten beginnen. Is de tekst van de pagina of conversatie in het Engels, Frans, Japans of Hebreeuws, dan zou deze taal gekozen moeten worden.Cerberus_tm schreef op maandag 29 juli 2013 @ 19:34:
[...]
Wat Swiftkey doet is anders, volgens mij: bij elk woord geeft hij opties voor beide actieve talen. Ook als je al de hele tijd Nederlands aan het tikken bent, kan hij nog ergens "well" suggereren, toch? Dus je krijgt sowieso overal veel eerder Engelse woorden in je Nederlandse text en vice versa.
Wat Raindeer voorstelt is dat hij op een gegeven moment een besluit neemt over welke taal je aan het gebruiken bent (b.v. na 6 woorden) en dan automatisch zowel de toekomstige als de reeds getikte woorden corrigeert naar de juiste taal. Dit besluit neemt hij op basis van in welke taal hij de meeste reeds getikte woorden ziet. Dus 1x Engels, 2x ambigu, 3x Nederlands zorgt ervoor dat hij voor Nederlands kiest, bijvoorbeeld.
een OTA krijg je volgens mij alleen geinstalleerd als /system orgineel is. Verder zou het ook niet veel zin hebben, omdat je een OTA niet een volledige /system bevat, maar alleen de gewijzigde delen mappen/bestanden. Je kan ook gewoon de van de factory images alleen /system flashen via fastbootStamgastje schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 15:29:
Weet iemand of je de OTA over zichzelf kan flashen? Ik probeer namelijk om de 4.3 OTA via CWM over zichzelf heen te flashen (om /system weer "schoon" te krijgen), maar krijg dan de foutmelding "some changes failed" tijdens het updaten van de permissies. Overigens kan ik de Galaxy Nexus nog steeds wel booten naderhand.
Ik had na 4.3 OTA ook de fstrim zip en SuperSU zip geïnstalleerd en vraag me nu af of een van deze updates voor de foutmelding zorgt, of dat het gewoonweg onmogelijk is een OTA over zichzelf heen te installeren.
Kan dat zonder alle app settings en /sdcard leeg te gooien? En kan ik dan de /system eerst leeg maken en dan vanaf de factory image flashen?Prulleman schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 16:52:
[...]
Je kan ook gewoon de van de factory images alleen /system flashen via fastboot
Staat de optie "Slechte verbindingen vermijden" toevallig aan (in de settings voor Wifi onder "Geavanceerd" in het menu)?martinusz schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 16:52:
Ik merk sinds de update dat de tel niet automatisch opgeslagen wifi netwerken oppakt.
Als ik ergens ben waar ik altijd met wifi verbind, moet ik nu eerst naar de wifi instellingen en dan gaat ie ineens verbinden met het opgeslagen netwerk.
Wel vervelend
[ Voor 42% gewijzigd door Stamgastje op 30-07-2013 18:06 ]
Ik heb geupdate door de 4.3 image te flashen over mijn 4.2.2 stock install.Stamgastje schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 18:05:
[...]
Kan dat zonder alle app settings en /sdcard leeg te gooien? En kan ik dan de /system eerst leeg maken en dan vanaf de factory image flashen?
Bedankt, met "fastboot erase system" en "fastboot flash system system.img" in combinatie met de factory image is het gelukt!bigfoot1942 schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 18:22:
[...]
Ik heb geupdate door de 4.3 image te flashen over mijn 4.2.2 stock install.
Zolang je fastboot flash gebruikt zonder -w zou dit goed moeten gaan (dat deed het bij mij wel i.e.g)
Verwijderd
Dit heb ik enkele weken geleden ook gehad. Heb me rot gezocht waar het hem in zat. Nadat ik het vinkje bij de optie 'Back-up maken van mijn gegevens' (Instellingen --> Back-up maken en opnieuw instellen --> Back-up maken van mijn gegevens) had weggehaald was het direct opgelost.Squall schreef op maandag 29 juli 2013 @ 08:09:
Ik gebruik Swiftkey al enige tijd en wissel enorm veel tussen Engels en Nederlands en dat doet ie perfect. Wat dat betreft echt een aanrader. Wel merk ik dat het een app is die best wat van je toestel vraagt, op mijn oude SE X10 was het soms echt een drama, maar ook op de GN merk ik met enige regelmaat lichte haperingen. Als ze daar iets aan kunnen doen en ze verwijderen die vervelende .com knop, dan ben ik tevreden.AndRo555 schreef op maandag 29 juli 2013 @ 20:43:
[...]
Ja Swiftkey doet het anders, maar kijkt ook naar de vorige woorden voor suggesties, dus als je de talen apart gebruikt zal Swiftkey (na een tijd 'leren') automatisch ook de suggesties weergeven van die taal. Het Werkt anders, maar zeker zo goed (na enige leercurve toch). En de delay van 6 woorden is er niet.
Als je build.prop aangepast hebt (zie hier) dan zul je dit eerst moeten terugdraaien.rfolkers schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 11:47:
Domme vraag wellicht, maar hoe update ik mijn Gnex als ik stock 4.2.2 + root draai?
Ik heb de SuperSu binary reeds geupdatet. Kan dit rechtstreeks via CWM of moet ik dit met ADB doen?
Of gewoon de telefoon zijn werk laten doen via de "gewone" manier?
Ik zie door de bomen het bos niet meer door de verschillende configs die iedereen draait.
[ Voor 6% gewijzigd door Nikeo op 31-07-2013 21:51 ]
Heb de update eindelijk OTA ontvangen. Ik denk dat de rest hem nu ook binnen krijgt (iig de yakju-branded toestellen).Amps schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 16:18:
De update laat zich hier wel lang op wachten zeg. Tot op heden de update nog steeds niet ontvangenheb geprobeerd om de tijd vooruit te zetten, maar tevergeefs
Idd heb juist het idee dat mijn tel sneller leeg is als voorheen
Nog sneller? Dat is inderdaad geen goed vooruitzicht. De accuduur was al (zeer) slecht imo.martinusz schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 22:05:
[...]
Idd heb juist het idee dat mijn tel sneller leeg is als voorheen
[ Voor 23% gewijzigd door Vis op 01-08-2013 00:02 ]
Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq