I think I've got the hang of it now... :w :q :wq :wq! ^d X exit X Q :quitbye CtrlAltDel ~~q :~q logout save/quit :!QUIT ^[zz ^[ZZ ZZZZ ^H ^@ ^L ^[c ^# ^E ^X ^I ^T ? help helpquit ^D ^d ^C ^c helpexit ?Quit ?q ^Kx /QY sync halt
- WiFi verbidnign valt weg tijdens sleep
- Na gebruik van die 360 graden foto modus lagt het toestel nog flink na (homescreen leeg, moet weer laden, gallery schokt tijdens renderen, etc)
- Algemeen: minder vloeiend allemaal. Lijkt wel een stapje terug na Project Butter...
Er is alweer een nieuwe updateElectroDonker schreef op woensdag 28 november 2012 @ 16:11:
Ben ook niet ganz tevreden met 4.2, leuke nieuwe features maar ook wat problemen:
- WiFi verbidnign valt weg tijdens sleep
- Na gebruik van die 360 graden foto modus lagt het toestel nog flink na (homescreen leeg, moet weer laden, gallery schokt tijdens renderen, etc)
- Algemeen: minder vloeiend allemaal. Lijkt wel een stapje terug na Project Butter...
Overigens is het WIFI-verbindingsprobleem al eerder aangekaard, inclusief oplossing
GrandPuba in "[Google Galaxy Nexus] - Ervaringen & Discussie"
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Meer mensen dit probleem of misschien een oplossing hiervoor?
Ook merk ik dat het multitask menu echt een stuk trager is geworden, het gaat allemaal schokkerig. Dit lijkt mij toch niet de bedoeling. Denk dat ik maar ff een factory reset ga doen.
[ Voor 28% gewijzigd door cordonbleu op 28-11-2012 17:13 ]
Belangrijk is even goed kijken naar je build en de juiste te pakken @ http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1419170Manu_ schreef op woensdag 28 november 2012 @ 15:01:
[...]
De update is er al. Ik heb 'm handmatig geinstalleerd, de december bug is inderdaad opgelost, bluetooth audio lijkt ook weer goed te werken.
Als er mensen niet weten hoe ze moeten updaten (met adb sideload), roep dan even
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
Dit is wat ik elke keer, en tot nu toe probleemloos, doe:
- haal de zip-file van de OTA van deze XDA thread.
- pas de zip aan volgens deze instructies.
(vooral total commander i.c.m. notepad+ maakt dit een fluitje van een cent)
- flash de zip met CWM Touch 6.0.1.5
HTH
Ik vind het juist fijn dat het toestel nu vibreert bij een nieuw emailbericht in trilmodus. Echter zijn de verschillende opties hiervoor gewoon niet goed gekozen. Je hebt nu de keuze uit "Altijd", "Alleen in de stille modus" en "Nooit". Bij mij staat nu "Nooit" geselecteerd en toch trilt het toestel bij een nieuw emailbericht, dit klopt dus niet.8088 schreef op woensdag 28 november 2012 @ 01:14:
Irritant dat de 'phone vibrates on email receipt even when setting is to "no vibration" in both gmail and mail'-bug (of feature, volgens Google) in 4.2.1 niet verholpen is. Die stoort mij een stuk meer dan de December-bug.
Echter alleen als het toestel op trillen staat wil ik wel dat het toestel trilt bij een nieuw emailbericht en dat zou dus niet eens mogelijk zijn met de huidige opties (al werkt het momenteel wel zo..).
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Ik heb de 4.2 update nog niet eens. Ook nog geen melding gehad.Manu_ schreef op woensdag 28 november 2012 @ 15:01:
[...]
De update is er al. Ik heb 'm handmatig geinstalleerd, de december bug is inderdaad opgelost, bluetooth audio lijkt ook weer goed te werken.
Meer mensen met yakju die hem nog niet hebben?
Blender....
Zojuist binnengekregen, en kreeg 4.2.1 er meteen achteraanAndre21 schreef op woensdag 28 november 2012 @ 19:06:
[...]
Ik heb de 4.2 update nog niet eens. Ook nog geen melding gehad.
Meer mensen met yakju die hem nog niet hebben?
Inderdaad meteen even de besparing op de wifi uitgezet.
edit: eerst ervaring: zeer positief
-ik vind het een mooie klok, lekker duidelijk (digitale) analoge gewoon even wat witter
-pin scherm is zeer mooi.
-even wennen dat je met 2 vingers kunt swypen om naar instellingen te gaan.
-lockscreen vind ik qua interval mee vallen
-lockscreen widgets zijn handig, maar ik mis nog whatsapp snelkoppeling etc.
[ Voor 33% gewijzigd door Rick-Jan op 28-11-2012 21:49 ]
You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .
Het probleem is bij mij door de verandering in die instelling, zoals eerder vermeld, niet opgelost.BtM909 schreef op woensdag 28 november 2012 @ 16:38:
[...]
Er is alweer een nieuwe update
Overigens is het WIFI-verbindingsprobleem al eerder aangekaard, inclusief oplossing
GrandPuba in "[Google Galaxy Nexus] - Ervaringen & Discussie"
Intussen heb ik wel een nieuwe update gekregen (is aan het installeren as we speak). Hopelijk zijn deze bugs nu wel opgelost.
Ik had hem iedere keer spontaan binnengekregen, maar steeds mislukt.
Tot mijn verbazing net spontaan 4.2.1 OTA en die installeerde wel als een zonnetje.
How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.
Verwijderd
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
het enige nadelige wat me opvalt is dat de standaard browser soms in een loop zit om google te laden
| 17 December 1991 | De Nerdette |
Verwijderd
Misschien een branded phone?-Trouble- schreef op donderdag 29 november 2012 @ 10:34:
Hier nog geen 4.2.1 update gezien, 4.2 had ik vorige week praktisch meteen binnen nadat het toestel binnen was gekomen.
Verwijderd
Oeps, een nexus is natuurlijk altijd unbranded-Trouble- schreef op donderdag 29 november 2012 @ 10:39:
Hmm volgens mij niet? Ik heb Android System Info geinstalleerd: Brand is Google, Product is yakju.

Deze krijgen de update van Samsung, en niet van Google.
Dan kun je dus wachten tot je een ons weegt...

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
ook niet op de N7 die ook op 4.2.1 zit.
Heb juist het idee dat het wifi ontvangst verbeterd is
Nog meer mensen waarbij de adresbalk bij de stock browser in beeld blijft staan sinds 4.2?
Met 4.2.1 geen problemen, heb je die al geïnstalleerd? doen zou ik zeggen, lost veel problemen op.Laguna schreef op donderdag 29 november 2012 @ 11:53:
Vreemd..
Nog meer mensen waarbij de adresbalk bij de stock browser in beeld blijft staan sinds 4.2?
You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .
Datum naar December zetten, Google Service Framework stoppen en Cache wissen, Instellingen -> Over de telefoon -> Software update.
Toen kreeg ik hem ook binnen.
Ja heb die gisteren ontvangen. Ik heb dit sinds 4.2. Ik had het vermoeden dat een reboot het zou verhelpen, wat dus gebeurd is bij het installeren van 4.2.1, maar dit is niet het geval..Rick-Jan schreef op donderdag 29 november 2012 @ 11:57:
[...]
Met 4.2.1 geen problemen, heb je die al geïnstalleerd? doen zou ik zeggen, lost veel problemen op.
Nog een herstart van je telefoon en je wifi acces points vergeten en opnieuw toevoegen proberen? je weet niet...Laguna schreef op donderdag 29 november 2012 @ 12:56:
[...]
Ja heb die gisteren ontvangen. Ik heb dit sinds 4.2. Ik had het vermoeden dat een reboot het zou verhelpen, wat dus gebeurd is bij het installeren van 4.2.1, maar dit is niet het geval..
[ Voor 9% gewijzigd door Rick-Jan op 29-11-2012 13:35 ]
+1 Dit werkte ook bij mijTovenaar schreef op donderdag 29 november 2012 @ 12:06:
Voor hen die hem nog niet OTA binnenkregen maar de update wel willen forceren, ik heb het volgende gedaan:
Datum naar December zetten, Google Service Framework stoppen en Cache wissen, Instellingen -> Over de telefoon -> Software update.
Toen kreeg ik hem ook binnen.
Tja, gewoon je account of opnieuw toevoegen of even geduld hebben totdat je telefoon weer verschijnt in de storetobitronics schreef op donderdag 29 november 2012 @ 21:45:
Probeerde ik zelf ook, totdat mijn telefoon niet meer werd weergegeven in de online play store en apps updaten niet meer kon.
Serieus, ik heb dat nu gedaan, maar heeft mij een paar uur gekost. Wat "kleine" dingen waar ik tegenaan liep:Wat doen jullie toch moelijk, download gewoon het updatebestand van internet en flash het via adb sideload. Easy en geen geklooi met frameworks and shit.
1. Waar de hell vind je een goede stappenplan. Bijna allemaal gaan er vanuit dat je weet hoe de handelingen moeten, wat meteen het stappenplan zo goed als overbodig maakt
2. Verwijzingen naar versies waar sideload in zou zitten en dan blijkt dat toch een versie hoger te moeten zijn
3. Verkeerde instructies hoe je in het juiste downloadscherm moet komen
4. ADB wat niet goed werkt, want blijkbaar draait er in sommige gevallen default al ADB.
Anyhoe: ieder update op z'n eigen manier
Verwijderd
Jep! Ik. Ik weet niet of het er al eerder in zat maar ik ben pas naar aanleiding van die fixed browserbalk in de settings gedoken maar probeer eens of dit werkt voor je:Laguna schreef op donderdag 29 november 2012 @ 11:53:
Vreemd..
In de stock browser: klik op die 3 puntjes rechts bovenin --->instellingen --->labs --->snelle bedieningselementen.
Dan krijg je de snelknoppen zoals ze ook in de nieuwe camera zitten. Zie screenshot.http://i1148.photobucket....reenshotnieuwebrowser.jpg
Ben benieuwd of je het wat vind!
[ Voor 16% gewijzigd door cordonbleu op 30-11-2012 08:25 ]
Er is geen pijl op te trekken wanneer je iets krijgt. Op 4.2 heb ik 2 weken moeten wachten, 4.2.1 had ik juist eergisteren al binnen.-Trouble- schreef op donderdag 29 november 2012 @ 10:34:
Hier nog geen 4.2.1 update gezien, 4.2 had ik vorige week praktisch meteen binnen nadat het toestel binnen was gekomen.
Waarom pakjesavond op 5 en niet op 6 december is...cordonbleu schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 08:23:
Maar sinds wanneer is sinterklaas op 6 december?
Google Currents sync uitgezet?cordonbleu schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 08:23:
OK, dus met 4.2.1 is december weer terug op de kalender. Maar sinds wanneer is sinterklaas op 6 december? Google faalt imho echt hard met 4.2. De smoothness is sowieso weg. Dat was nu juist de reden dat ik een Nexus heb. 4.1.2 was gewoon super smooth. Smoother dan iPhone 4s zelfs. Jammer dat dat nu weg is.
Verwijderd
Volgens mij hebben de meeste hier wel eens wat gehad. Of het nu lag is of random reboots of iets geheel anders en tot nu toe hebben de meeste de problemen kunnen oplossen door te backuppen wat ze belangrijk vinden en daarna Android opnieuw te flashen. Hier een link naar de factory image van 4.2.1. Probeer het eens en kijk of het verbetert. Persoonlijk geef ik de voorkeur om dat te doen met de Gnex Toolkit. Werkt het niet naar behoren, maak dan een screenshot en bugreport en drop dat hier (inloggen gmail vereist) of kijk in de reeds aangemaakte tickets of jouw probleem er al bij staat en bevestig dat met je bugreport.cordonbleu schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 08:23:
OK, dus met 4.2.1 is december weer terug op de kalender. Maar sinds wanneer is sinterklaas op 6 december? Google faalt imho echt hard met 4.2. De smoothness is sowieso weg. Dat was nu juist de reden dat ik een Nexus heb. 4.1.2 was gewoon super smooth. Smoother dan iPhone 4s zelfs. Jammer dat dat nu weg is.
Zoals hierboven ook al gezegd, ik heb helemaal geen last van lag en heb zelfs de indruk dat het nog smoother dan 4.1.x is. Ik heb een complete wipe gedaan.cordonbleu schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 08:23:
Synchronisatie van currents staat uit overigens.
Verwijderd
Of het werkelijk zo'n verschil maakt dat kan alleen jij beoordelen als je het probeert. Ik deel de ervaring die jij noemt betreft het traag zijn niet maar sinds JellyBean is het toestel voor mij zo goed dat ik ook niet meer probeer/expirimenteer met tweaks of custom roms.cordonbleu schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 12:12:
Ik heb wel een hard reset gedaan en de cache gewiped. Maakt het nu zo'n verschil als ik 4.2 opnieuw flash? Ik heb altijd stock gedraaid, geen root geen rare dingen en updaten ging steeds goed. [...]
Als je je zorgen maakt dat het mis gaat dan moet je dat misschien niet doen. Maar ik kan wel uit ervaring vertellen dat als je de aanwijzingen in de toolkit volgt dat er écht niks mis kan gaan en nadien is je telefoon gewoon 100% stock als je gewoon dat bestand flashed. Je houdt, als je dat niet wilt, geen unlocked bootloader of roottoegang en de Galaxy Nexus houdt geen teller bij waaraan een reparateur kan zien dat je iets met het toestel gedaan hebt. Je voert gewoon een schone installatie uit. Precies zoals een reparateur dat ook zou doen als je je toestel opstuurt met klachten die niet direct hardware-gerelateerd zijn.
Ennu de simpelste tip voor als je met de toolkit aan de slag gaat (maar misschien wist je dat allang): ADB mode betekent gewoon dat je toestel opgestart moet zijn en FASTBOOT mode activeer je door het toestel uit te schakelen, 5 tellen te wachten en vervolgens de aan/uitknop tegelijkertijd met zowel volumeUP+volumeDOWN knop in te drukken tot 'ie trilt.
Dat is helaas geen oplossing. Alleen de interface op de balk verdwijnt hiermee, met als gevolg dat ik een nutteloze zwarte balk boven m'n internetpagina heb staan..Verwijderd schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 08:01:
[...]
Jep! Ik. Ik weet niet of het er al eerder in zat maar ik ben pas naar aanleiding van die fixed browserbalk in de settings gedoken maar probeer eens of dit werkt voor je:
In de stock browser: klik op die 3 puntjes rechts bovenin --->instellingen --->labs --->snelle bedieningselementen.
Dan krijg je de snelknoppen zoals ze ook in de nieuwe camera zitten. Zie screenshot.http://i1148.photobucket....reenshotnieuwebrowser.jpg
Ben benieuwd of je het wat vind!
Dit met yakju en alle updates middels OTA geïnstalleerd.
Bij mij ook niet.
Ik heb sinds 2 dagen dat mijn telefoon regelmatig denkt dat hij aan het opladen is terwjil er niets aangesloten is, scherm gaat daardoor vaak spontaan aan en vanochtend wilde de telefoon even niet opladen (5 minuten later weer wel gelukkig).
Zal waarschijnlijk een hardware probleem zijn, ik lees dat meer mensen hier last van hebben
1. Simpel googlen : http://www.androidpolice....ab-the-manual-update-now/BtM909 schreef op donderdag 29 november 2012 @ 22:45:
[...]
Tja, gewoon je account of opnieuw toevoegen of even geduld hebben totdat je telefoon weer verschijnt in de store
[...]
Serieus, ik heb dat nu gedaan, maar heeft mij een paar uur gekost. Wat "kleine" dingen waar ik tegenaan liep:
1. Waar de hell vind je een goede stappenplan. Bijna allemaal gaan er vanuit dat je weet hoe de handelingen moeten, wat meteen het stappenplan zo goed als overbodig maakt
2. Verwijzingen naar versies waar sideload in zou zitten en dan blijkt dat toch een versie hoger te moeten zijn
3. Verkeerde instructies hoe je in het juiste downloadscherm moet komen
4. ADB wat niet goed werkt, want blijkbaar draait er in sommige gevallen default al ADB.
Anyhoe: ieder update op z'n eigen manier
2. Als je ADB goed geinstalleerd is start je gewoon de SDK manager en ADB wordt gelijk geupdate
3. Staat ook hier: http://www.androidpolice....ab-the-manual-update-now/
4. Zoals eerder gezegd: Goed geinstalleerd -> no problemos
En over play store, dat van jou heb ik geprobeerd en het werkte dus mooi ff niet...
Ja zo'n tutorial heb ik uiteindelijk ook gevonden, maar wat is je search term geweest (want het meest relevante laat je nou net weg uit je argumenttobitronics schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 15:17:
[...]
1. Simpel googlen : http://www.androidpolice....ab-the-manual-update-now/
2. Als je ADB goed geinstalleerd is start je gewoon de SDK manager en ADB wordt gelijk geupdate
3. Staat ook hier: http://www.androidpolice....ab-the-manual-update-now/
4. Zoals eerder gezegd: Goed geinstalleerd -> no problemos
En over play store, dat van jou heb ik geprobeerd en het werkte dus mooi ff niet...
2. Onzin, want als je tools installeert die ook ADB hebben, dan los je het niet op door simpelweg de SDK manager te starten. Sterker nog, tegenwoordig is alles gewoon los beschikbaar en hoef je niks te installeren.
3. Dat jij toevallig een link toont waarin staat hoe je naar dat menu moet komen, betekent niet dat het overal juist staat
4. Onzin, want het heeft niks met de installatie van de SDK te maken. Er staat ook niet vermeld hoe je moet uitvogelen dat een andere tool blijkbaar je SDK overruled (en dat los je niet op door de SDK al dan niet opnieuw te installeren
Nogmaals, het ontbreekt aan goede handleidingen, dus simpelweg zeggen flikker op met die OTA's is iets te kort door de bocht.
Yep. Dit faalt hard. Mijn push notificaties komen nu vaak 10 minuten later aan dan berichten verstuurd worden. De update naar 4.2.1 heeft ook niet geholpen... Frustraties..Laguna schreef op donderdag 29 november 2012 @ 11:29:
Pff.. WiFi is echt een drama sinds 4.2 om de haverklap wordt de verbinding verbroken, waar ik met 4.1 nooit last van had
Zijn er meer mensen die dit hebben? Dit zou dan als nadeel ervaren kunnen worden om een toestel met onscreen buttons aan te schaffen.
Edit:
4.2.1 heeft niet het reboot probleem bij mij opgelost, ondervind ik zojuist.
[ Voor 8% gewijzigd door NmR op 01-12-2012 00:14 ]
Bedankt voor je hulp. Ik heb net 4.2.1 opnieuw geflashed. Het was eventjes uitpluizen hoe dit nu precies moest, want ik had nog nooit een toestel geroot en geflashed, maar met de toolkit en de instructies van xda was het goed te doen.Verwijderd schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 10:17:
[...]
Volgens mij hebben de meeste hier wel eens wat gehad. Of het nu lag is of random reboots of iets geheel anders en tot nu toe hebben de meeste de problemen kunnen oplossen door te backuppen wat ze belangrijk vinden en daarna Android opnieuw te flashen. Hier een link naar de factory image van 4.2.1. Probeer het eens en kijk of het verbetert. Persoonlijk geef ik de voorkeur om dat te doen met de Gnex Toolkit. Werkt het niet naar behoren, maak dan een screenshot en bugreport en drop dat hier (inloggen gmail vereist) of kijk in de reeds aangemaakte tickets of jouw probleem er al bij staat en bevestig dat met je bugreport.
Ik heb nu dus een verse install. En toch merk ik nu nog steeds dat het multitask menu trager is dan met 4.1.2. Het moet dus wel gewoon aan de nieuwe versie liggen, aangezien het met een clean install nog steeds is.
Edit: Ik heb 4.1.2 weer terug geflashed. Moet toch zeggen dat dit stabieler werkt dan 4.2.1. Krijg nu alleen wel steeds melding dat er een update is, maar ik geloof dat daar een app voor was die dat tegen kon gaan.
Nadat ik 4.1.2 weer heb geflashed, heb ik trouwens gemerkt dat ik op plaatsen waar ik normaal gprs (G) verbinding had (geen 3g-dekking dus) nu ineens Edge (E) verbinding heb. Ligt dit nu aan de factory image die ik geflashed heb? Lijkt mij niet. Is gewoon de originele stock rom. Of heeft kpn Edge weer in gebruik genomen in mijn omgeving?
[ Voor 15% gewijzigd door cordonbleu op 30-11-2012 19:13 ]
http://db.tt/9dHBtr5C
Dik 1 GB in het cache geheugen welke ik kan verwijderen.
Kan ik dit zomaar deleten denken jullie ? Welke gevolgen heeft dat?
Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||
Waarom zou je dat doen?
Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?
Ik heb dit geprobeerd, maar hij geeft een foutmelding op het feit dat ik custom EmailGoogle.apk en Exchange2Google.apk heb, vanwege het omzeilen van Exchange Policies..._Calvin schreef op woensdag 28 november 2012 @ 17:40:
Voor degenen die net als ik een geroote stock rom draaien (yakju), en met behoud van CWM recovery en root een OTA willen flashen.
Dit is wat ik elke keer, en tot nu toe probleemloos, doe:
- haal de zip-file van de OTA van deze XDA thread.
- pas de zip aan volgens deze instructies.
(vooral total commander i.c.m. notepad+ maakt dit een fluitje van een cent)
- flash de zip met CWM Touch 6.0.1.5
HTH
Zou ik dan in dat updater-script gewoon de volgende regels weg kunnen halen?
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| assert(apply_patch_check("/system/app/EmailGoogle.apk", "3775a4488bfc7d607cbfb5af9016125e071f92b7", "4937065637ba327b9f97efbbff991025999ca8eb")); assert(apply_patch_check("/system/app/EmailGoogle.odex", "3a0e406a7825d30028f64b7b0b605219c9afaaf5", "03a143bdf60e74fad5c00b08cca0299626308568")); assert(apply_patch_check("/system/app/Exchange2Google.apk", "dbcf1a581f6f1e6772c0240a9d7140d3a4fb19cb", "5c19dfa4f74fb9eecc8593ef90f66ed4c40912fe")); assert(apply_patch_check("/system/app/Exchange2Google.odex", "bb6c13e5f8017369ed1c56031ce4306041816d67", "d2a9fe89668c4a3914e8f0720a1109f66533a06f")); apply_patch("/system/app/EmailGoogle.apk", "-", 3775a4488bfc7d607cbfb5af9016125e071f92b7, 1725537, 4937065637ba327b9f97efbbff991025999ca8eb, package_extract_file("patch/system/app/EmailGoogle.apk.p")); apply_patch("/system/app/EmailGoogle.odex", "-", 3a0e406a7825d30028f64b7b0b605219c9afaaf5, 2766392, 03a143bdf60e74fad5c00b08cca0299626308568, package_extract_file("patch/system/app/EmailGoogle.odex.p")); apply_patch("/system/app/Exchange2Google.apk", "-", dbcf1a581f6f1e6772c0240a9d7140d3a4fb19cb, 131239, 5c19dfa4f74fb9eecc8593ef90f66ed4c40912fe, package_extract_file("patch/system/app/Exchange2Google.apk.p")); apply_patch("/system/app/Exchange2Google.odex", "-", bb6c13e5f8017369ed1c56031ce4306041816d67, 2149432, d2a9fe89668c4a3914e8f0720a1109f66533a06f, package_extract_file("patch/system/app/Exchange2Google.odex.p")); |
En dan wel die set_progress(0.xxxxxx); laten staan?
Verwijderd
Snelmenu of niet bij mij blijft sinds zojuist de zwarte balk ook continue aanwezig. 4.2 schone factory image geflashed, 4.2.1 OTA gekregen. Heel merkwaardig... Post je het hier als je een oplossing vindt? Ik zit er nu ook mee.Laguna schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 13:08:
[...]
Dat is helaas geen oplossing. Alleen de interface op de balk verdwijnt hiermee, met als gevolg dat ik een nutteloze zwarte balk boven m'n internetpagina heb staan..
Graag gedaan! Jammer dat het niet werkt zoals je had gehoopt. Het enige dat mij al tijden stoort aan het multitaskmenu is dat het onhandig is voor linkshandigen in landscape. Hou je je telefoon verticaal kun je met zowel je linkerhand als rechterhand even makkelijk Apps wegvegen(en je veegt van links naar rechts of andersom) maar hou je 'm horizontaal dan zijn de Apps rechts uitgelijnd en veeg je naar boven of naar beneden. Ik heb 'm zo al twee keer uit mijn handen laten vallen omdat ik de veegbeweging met links in landscape niet heel gemakkelijk kan maken als ik 'm met een hand vast heb.
4.2 was gelukkig maar 80MB maar als ze ooit nog eens met een android 5 van een paar honderd mb komen gaat mn data limiet er wel heel hard door....:(
Volgens mij vraagt Android aan je of je de update wel wilt downloaden als je via 3G verbonden bent...-Niels- schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 21:59:
Misschien een stomme vraag maar wie weet waar de optie zit om de firmware updates alleen via wifi binnen te halen?
4.2 was gelukkig maar 80MB maar als ze ooit nog eens met een android 5 van een paar honderd mb komen gaat mn data limiet er wel heel hard door....:(
Begrijp ik het goed dat je met deze instelling geen fullscreen krijgt?Verwijderd schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 20:57:
[...]
Snelmenu of niet bij mij blijft sinds zojuist de zwarte balk ook continue aanwezig. 4.2 schone factory image geflashed, 4.2.1 OTA gekregen. Heel merkwaardig... Post je het hier als je een oplossing vindt? Ik zit er nu ook mee.

[ Voor 10% gewijzigd door Loekie op 01-12-2012 01:57 ]
Verwijderd
Als je dit aanvinkt, verdwijnt je statusbalk en beschik je over full screen.Loekie schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 01:51:
[...]
Begrijp ik het goed dat je met deze instelling geen fullscreen krijgt?
[afbeelding]
Vink je ook het bovenste vakje aan krijg je ook het snelmenu.
De combinatie vind ik wel een hele grote verbetering, gaat een beetje in de richting van Dolphin Browser.
Verwijderd
Nou... Half... Je krijgt wel fullscreen maar ik denk dat het hier toch gaat om een bug. Het maakt niet uit of je iets in dat lab hebt aangevinkt of niet. Het is fullscreen tot je een andere website gaat bezoeken. Ik heb auto-aanvullen aan staan en de browserbalk verdwijnt zodra ik de gekozen website heb aangevinkt maar de zoekbalk met de letters die ik tot dan toe getypt heb blijft staan. Het kruisje dat zou dienen om de zoekbalk te laten verdwijnen werkt niet.Loekie schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 01:51:
[...]
Begrijp ik het goed dat je met deze instelling geen fullscreen krijgt?
[afbeelding]
Vink ik beide opties aan in dat lab dan heb ik hetzelfde resultaat. De adresbalk verdwijnt maar de letters in het zoekgedeelte blijven staan tot ik het snelmenu gebruik om de adresbalk te tonen en dan weer op het pijltje naar beneden te drukken om de letters te laten verdwijnen. Pas dan heb ik weer fullscreen.
Op dit screenshot zie je wat er overblijft(sorry voor de volumebalk maar ik had geen zin om meer pogingen te doen;)) Hier ben ik via het snelmenu naar de adresbalk gegaan, heb ik 'tweak' ingevuld en toen de automatisch aangevulde suggestie 'http:\\tweakers.net' geselecteerd. De browserbalk verdwijnt maar de zoekbalk blijft staan en bevriest. Ik kan het woord niet afmaken en het kruisje werkt niet. De enige manier om 'm weg te krijgen is door opnieuw te doen alsof ik naar een andere website wil door de adresbalk op te roepen en die weer weg te klikken. Dán heb ik weer fullscreen.
http://i1148.photobucket....entje1987/screenshot2.jpg
Verwijderd
Heb een takju toestel, maar nog geen update naar 4.2.1
De yakju versie is ook al bezig.
Op welk moment moet ik me zorgen gaan maken?
Wil graag weten of het OTA systeem werkt op mijn Nexus.
Ik heb dus exact hetzelfde probleem. Wel heel bizar dat dit dus niet bij iedereen met 4.2/4.2.1 het geval is.Verwijderd schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 13:56:
[...]
Nou... Half... Je krijgt wel fullscreen maar ik denk dat het hier toch gaat om een bug. Het maakt niet uit of je iets in dat lab hebt aangevinkt of niet. Het is fullscreen tot je een andere website gaat bezoeken. Ik heb auto-aanvullen aan staan en de browserbalk verdwijnt zodra ik de gekozen website heb aangevinkt maar de zoekbalk met de letters die ik tot dan toe getypt heb blijft staan. Het kruisje dat zou dienen om de zoekbalk te laten verdwijnen werkt niet.
Vink ik beide opties aan in dat lab dan heb ik hetzelfde resultaat. De adresbalk verdwijnt maar de letters in het zoekgedeelte blijven staan tot ik het snelmenu gebruik om de adresbalk te tonen en dan weer op het pijltje naar beneden te drukken om de letters te laten verdwijnen. Pas dan heb ik weer fullscreen.
Op dit screenshot zie je wat er overblijft(sorry voor de volumebalk maar ik had geen zin om meer pogingen te doen;)) Hier ben ik via het snelmenu naar de adresbalk gegaan, heb ik 'tweak' ingevuld en toen de automatisch aangevulde suggestie 'http:\\tweakers.net' geselecteerd. De browserbalk verdwijnt maar de zoekbalk blijft staan en bevriest. Ik kan het woord niet afmaken en het kruisje werkt niet. De enige manier om 'm weg te krijgen is door opnieuw te doen alsof ik naar een andere website wil door de adresbalk op te roepen en die weer weg te klikken. Dán heb ik weer fullscreen.
http://i1148.photobucket....entje1987/screenshot2.jpg
Lijkt me sterk dat een bepaalde app dit kan veroorzaken.
EDIT: Net nog even de cache en alle gegevens van de browser gewist, maar ook dit helpt niet om het probleem te verhelpen.
[ Voor 3% gewijzigd door Laguna op 01-12-2012 16:48 ]
Wifi is zowieso al slechter sinds 4.1, heb slechte verbinding hier in huis, terwijl ik dit eerst niet had.
Daarnaast werkt mijn GPS niet meer en vindt hij geen locatie, terwijl met het GPS programma ik 5 satellieten vind. Ben op dit moment dus niet tevreden met mijn telefoon/jellybean.
zit met een root probleem, via toolkit optie 8 gedaan (all) maar krijg geen volledige root toegang waardoor ik PGM niet aan de praat krijg ?!? Gebruikte ik voorheen wel goed en naar behoren.
Heeft iemand een goed alternatief voor PGM of een tip om wel goede root toegang te krijgen? Vind het namelijk zeer hinderlijk om continu de power button te gebruiken om de telefoon aan te zetten.
flash supersu binaries in je recovery, dan heb je volledige root.stonie76 schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 22:09:
Hallo,
zit met een root probleem, via toolkit optie 8 gedaan (all) maar krijg geen volledige root toegang waardoor ik PGM niet aan de praat krijg ?!? Gebruikte ik voorheen wel goed en naar behoren.
Heeft iemand een goed alternatief voor PGM of een tip om wel goede root toegang te krijgen? Vind het namelijk zeer hinderlijk om continu de power button te gebruiken om de telefoon aan te zetten.
[ Voor 78% gewijzigd door Trouble op 01-12-2012 22:56 ]
Raar, ik kan het hier niet reproduceren in ieder geval. Om even te controleren of ik het goed doe, je hebt een pagina op, je typed een begin van een adres in en kiest dan uit de lijst van voorspellingen de juiste en dan verdwijnt de zoekterm niet?Laguna schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 16:26:
[...]
Ik heb dus exact hetzelfde probleem. Wel heel bizar dat dit dus niet bij iedereen met 4.2/4.2.1 het geval is.
Lijkt me sterk dat een bepaalde app dit kan veroorzaken.
EDIT: Net nog even de cache en alle gegevens van de browser gewist, maar ook dit helpt niet om het probleem te verhelpen.
Klopt, maar dit gebeurd alleen als je beide opties in "labs" hebt aangevinkt.Loekie schreef op zondag 02 december 2012 @ 00:47:
[...]
Raar, ik kan het hier niet reproduceren in ieder geval. Om even te controleren of ik het goed doe, je hebt een pagina op, je typed een begin van een adres in en kiest dan uit de lijst van voorspellingen de juiste en dan verdwijnt de zoekterm niet?
Ik gebruik die opties niet, maar vind het wel irritant dat de adresbalk nu altijd in beeld staat.
Sowieso vind ik 4.2 geen geweldige update, alleen het gesture-typing en photo sphere zijn een plus. Alle andere toevoegingen zijn gewoon slecht uitgewerkt:
• Quick settings gebruik ik nooit, kom nu alleen iets sneller bij m'n accu stats. Verder vind ik de app Power Toggles (compact en duidelijk) superieur aan de quick settings van Google zelf.
• Lockscreen widgets gebruik ik ook nooit, agenda staat wel links, maar of je nou eerst unlocked en dan naar links swiped of in je lockscreen naar links swiped, het maakt mij weinig uit.
• WiFi dat bij een wat zwakker signaal om de haverklap z'n verbinding verliest.
• Vertraging bij het activeren/deactiveren van het scherm.
• Time-out van het lockscreen is veel te lang 30 seconden ipv enkele seconden
• Lelijke witte balken die de lockscreen widgets aanduiden telkens als je je lockscreen activeert.
• Lelijke clock app die qua interface totaal niet bij de rest past (rode accenten..)
• Lelijke grijze achtergrond bij de gallery app.
• Daarnaast is het erg irritant dat als je in de gallery in de camera map zit te bladeren en vervolgens bij je nieuwste foto naar rechts veegt, dat dan de camera app gestart wordt..
• Bij de camera zit er nu een merkbare vertraging bij het wisselen van portrait <-> landscape.
• Stock browser die nu met regelmaat eruit klapt.
• En de adresbalk van de stock browser dus die niet langer auto-hide..
Overigens heb ik geen problemen met bluetooth, carkit en verbinding met PC gaat gewoon goed en met PC lijkt zelfs beter te gaan.
Ik zit er nu aan te denken om terug te gaan naar 4.1.2 en dan zelf gesture-typing en photo sphere daaraan toe te voegen (al moet je dan nog wel een manier vinden om van die update notificatie af te komen..)
[ Voor 36% gewijzigd door Laguna op 03-12-2012 01:54 ]
Bah, ik hoop niet dat ik nu uiteindelijk moet wipen.
Lachen, trouwens: Klik een paar keer op "Android version" en vind een leuke easter egg.
[ Voor 25% gewijzigd door Room42 op 02-12-2012 01:56 ]
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Op het moment dat de browser crasht sluit hij gewoon af en gaat terug naar het android homescreen. Als ik dan de browser weer opstart komt hij of weer terug op dezelfde pagina (die dan wel werkt), of hij begint op de standaard homepage en alle tabs die open stonden zijn afgesloten.
Het is de stock browser op de stock rom, versie 4.1.1. Cache al gecleared, geen flash geïnstalleerd. Iemand enig idee?
Nadat ik gewoon een plaatje had gedownload via internet.
Na de fout melding was mijn achtergrond homescreen verdwenen en de standaard van jelly bean stond er ineens op... Vaag..
Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||
Meer mensen met dit probleem en evenveel een oplossing?
Panta Rei "Alles stroomt en niets is blijvend;alles vergaat en niets blijft ooit hetzelfde."
Heb je toevallig via Framework je OTA-update geforceerd?The Deaken schreef op zondag 02 december 2012 @ 13:22:
Bij mij wil Google play niet meer via wifi bijwerken of installeren. Via 3g werkt het wel gewoon. Eerder kreeg ik ook een melding bij het downloaden, deze heb ik weg kunnen krijgen door mijn account te verwijderen een opnieuw toe te voegen.Meer mensen met dit probleem en evenveel een oplossing?
Ik heb de dag ervoor wel een keer een poging gedaan om te forceren, frameworks gereset ed. Maar na 1 poging geen zin om het nog een keer te doen. Een dag later kreeg ik hem automatisch binnen. Dus het antwoord op de vraag is ja en neelaserboy schreef op zondag 02 december 2012 @ 13:25:
[...]
Heb je toevallig via Framework je OTA-update geforceerd?
Hij doet alles verder ook wel prima, kan wel in de play-store, alleen als ik apps wil installeren kan dat alleen via de 3g en via de wifi blijft ie hangen op "downloading". Voor veel apps is dit natuurlijk niet zo heel erg maar angry-birds updates van een paar tientallen MB's doe ik toch liever via de wifi.
Om verder nog iets toe te voegen aan dit topic. Na de eerste update (4.2) had ik inderdaad ook wel wat lag en stotteringen, na de laatste update naar 4.2.1 loopt alles weer net zo smooth als 4.1.2, wat dat betreft is het dus een prima update.
Panta Rei "Alles stroomt en niets is blijvend;alles vergaat en niets blijft ooit hetzelfde."
Wel vaag dat iedereen zo enorm veel moeite doet om zn root te behouden!! Ik kreeg tijdens de OTA update gewoon een melding van CWM dat de update waarschijnlijk stock recovery wilde gaan flashen en of ik dit wilde voorkomen. Klik op ja en je behoudt gewoon je root. Hoe moeilijk is het?
If you want to be the best, you need to work with the best :)
Mijn OTA rootkeeper kon me niet meer helpen.
Dus opnieuw Superuser-3.2-RC3-arm-signed.zip geflashed, waarmee het probleem opgelost zou moeten zijn... Niet dus.
Ik krijg (net als bij een eerdere update) geen volledige root. Ik kan wel via adb shell een root shell openen, maar mijn root applicaties krijgen geen antwoord van Superuser.
Su lijkt dus goed te zijn, maar Superuser niet.
Als ik als alternatief SuperSU installeer, wil die zich na de eerste keer starten updaten, maar die installatie mislukt.
Iemand enig idee hoe ik mijn root terug kan krijgen?
Tja, helaas heb ik alleen de stappen bij elkaar gezocht en uitgeprobeerd.Dirtbiter schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 19:16:
[...]
Ik heb dit geprobeerd, maar hij geeft een foutmelding op het feit dat ik custom EmailGoogle.apk en Exchange2Google.apk heb, vanwege het omzeilen van Exchange Policies...
Zou ik dan in dat updater-script gewoon de volgende regels weg kunnen halen?
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 assert(apply_patch_check("/system/app/EmailGoogle.apk", "3775a4488bfc7d607cbfb5af9016125e071f92b7", "4937065637ba327b9f97efbbff991025999ca8eb")); assert(apply_patch_check("/system/app/EmailGoogle.odex", "3a0e406a7825d30028f64b7b0b605219c9afaaf5", "03a143bdf60e74fad5c00b08cca0299626308568")); assert(apply_patch_check("/system/app/Exchange2Google.apk", "dbcf1a581f6f1e6772c0240a9d7140d3a4fb19cb", "5c19dfa4f74fb9eecc8593ef90f66ed4c40912fe")); assert(apply_patch_check("/system/app/Exchange2Google.odex", "bb6c13e5f8017369ed1c56031ce4306041816d67", "d2a9fe89668c4a3914e8f0720a1109f66533a06f")); apply_patch("/system/app/EmailGoogle.apk", "-", 3775a4488bfc7d607cbfb5af9016125e071f92b7, 1725537, 4937065637ba327b9f97efbbff991025999ca8eb, package_extract_file("patch/system/app/EmailGoogle.apk.p")); apply_patch("/system/app/EmailGoogle.odex", "-", 3a0e406a7825d30028f64b7b0b605219c9afaaf5, 2766392, 03a143bdf60e74fad5c00b08cca0299626308568, package_extract_file("patch/system/app/EmailGoogle.odex.p")); apply_patch("/system/app/Exchange2Google.apk", "-", dbcf1a581f6f1e6772c0240a9d7140d3a4fb19cb, 131239, 5c19dfa4f74fb9eecc8593ef90f66ed4c40912fe, package_extract_file("patch/system/app/Exchange2Google.apk.p")); apply_patch("/system/app/Exchange2Google.odex", "-", bb6c13e5f8017369ed1c56031ce4306041816d67, 2149432, d2a9fe89668c4a3914e8f0720a1109f66533a06f, package_extract_file("patch/system/app/Exchange2Google.odex.p"));
En dan wel die set_progress(0.xxxxxx); laten staan?
Helaas kan ik je niet helpen met je vraag, wellicht is er iemand anders?
Los daarvan ziet je voorstel er aardig logisch uit, ik denk dat vooral de check idd misgaat en je wilt de genoemde bestanden dus niet overschrijven begrijp ik.
De getoonde regels lijken inderdaad dat te doen.
Ondertussen heb ik dus handmatig toch een complete 4.2.1 geflashed, en is dit niet meer van belang. Maar goed, het zou toch interessant zijn. Een script aanpassen kan zo moeilijk niet zijn toch...? De vraag is alleen wat die 'set progress' dingen precies doen. Weet iemand dat?_Calvin schreef op zondag 02 december 2012 @ 17:16:
[...]
Tja, helaas heb ik alleen de stappen bij elkaar gezocht en uitgeprobeerd.
Helaas kan ik je niet helpen met je vraag, wellicht is er iemand anders?
Los daarvan ziet je voorstel er aardig logisch uit, ik denk dat vooral de check idd misgaat en je wilt de genoemde bestanden dus niet overschrijven begrijp ik.
De getoonde regels lijken inderdaad dat te doen.
Zoals de naam eigenlijk al zegt, de voortgang (progress) duidelijk maken aan de gebruikerDirtbiter schreef op maandag 03 december 2012 @ 08:02:
[...]
De vraag is alleen wat die 'set progress' dingen precies doen. Weet iemand dat?
set progress zet dus de progressbar, de blauwe balk zoals hieronder, op een bepaalde waarde

Verwijderd
En waar ben je precies op aan het wachten?Pyr0wl schreef op zondag 02 december 2012 @ 19:41:
Man, als ik het topic zo doorlees krijg ik eigenlijjk ook wel zin om een Galaxy Nexus aan te schaffen
Het is toch ongelooflijk dat Google zoveel steken heeft laten vallen bij deze update(s). Het lijkt wel of ik terug ben bij mijn BB 9700.
Opvallend is hoe rustig het hier was tijdens de 4.1 periode en hoe druk sinds 4.2.
Het lijkt erop dat ik mijn vrije middag zal moeten gaan besteden aan het verdiepen in hoe ik terug ga naar 4.1, iets waar ik dus totaal geen zin in heb.
Thuis maar een keer de boel resetten!
~update
Hij is gewoon OPNIEUW gecrashed!! mijn scherm valt uit, terwijl de achtergrond blijft lopen
[ Voor 29% gewijzigd door darkfujita op 03-12-2012 13:57 ]
Heb al meerdere howto's online bekeken, maar bij het opmaken van m'n GN bleken sommige onderdelen toch wat vaster te zitten dan van tevoren aangegeven. Hierdoor ben ik er wat huiveriger voor geworden.
Geen ervaring mee (gelukkig) Factory reset geprobeerd?darkfujita schreef op maandag 03 december 2012 @ 13:31:
Oke, telefoon op twee dagen wederom vanuit het niets gecrashed. Begrijp er niks van. Meerdere met dit probleem? Heb nu 4.2.1
~update
Hij is gewoon OPNIEUW gecrashed!! mijn scherm valt uit, terwijl de achtergrond blijft lopen
I intend to live forever. So far, so good.
Als dit een optie is, gebruik hem dan eens zo lang mogelijk in safe mode. Dan zijn alle 3th party apps uitgeschakeld. Als hij dan rock stable is weet je dat het aan een rotte app ligt.darkfujita schreef op maandag 03 december 2012 @ 13:31:
Oke, telefoon op twee dagen wederom vanuit het niets gecrashed. Begrijp er niks van. Meerdere met dit probleem? Heb nu 4.2.1
~update
http://www.howtogeek.com/...or-tablet-into-safe-mode/
Even je account opnieuw kiezen vanuit Play of even een willekeurige app installeren die je niet eerder had zou dat moeten verhelpen.Hotman schreef op maandag 03 december 2012 @ 14:19:
Bij mij installeert hij via de Play geen updates meer. Dit was al vlak voor de update van 4.2.1. Dit komt waarschijnlijk door het forcere van de OTA dmv Framework. Na de installatie van de update werkt het nog steeds niet. Updates en gegevens al van Play gewist zonder resultaat. Google Now werkt wel normaal. Verder komen Gmail, Whatsapp enz. ook normaal binnen. Iemand nog tips?
Account opnieuw kiezen geeft geen effect voor de updates. Andere app geprobeerd binne te halen komt er een fout melding: Fout bij het ophalen van informatie van de server. (RPC:S-5:AEC-0)Sypher schreef op maandag 03 december 2012 @ 15:15:
[...]
Even je account opnieuw kiezen vanuit Play of even een willekeurige app installeren die je niet eerder had zou dat moeten verhelpen.
Ik heb dan ook maar besloten geen update van 4.1 naar 4.2.1 te doenNmR schreef op maandag 03 december 2012 @ 12:04:
De wekker is sinds 4.2(.1) ook niet erg betrouwbaar gebleken. Ik heb nu al een aantal keer gehad dat hij geheel niet af ging, of dat de snooze functie niet werkte.
Het is toch ongelooflijk dat Google zoveel steken heeft laten vallen bij deze update(s). Het lijkt wel of ik terug ben bij mijn BB 9700.
Opvallend is hoe rustig het hier was tijdens de 4.1 periode en hoe druk sinds 4.2.
Het lijkt erop dat ik mijn vrije middag zal moeten gaan besteden aan het verdiepen in hoe ik terug ga naar 4.1, iets waar ik dus totaal geen zin in heb.
Jammer.... maar ik wacht liever op een volgende versie waarin deze issues zijn verholpen.
Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg
Ik had dat dus ook en bij mij was het gefixed om jouw google account te verwijderen van je telefoon en hem weer opnieuw aanmelden. Ik dacht dat ik de data ging clearen van Gmail via instellingen - apps en dan all en daarna even rebooten. Als het niet werkt met Gmail moet je even proberen bij een andere Google serviceHotman schreef op maandag 03 december 2012 @ 15:40:
[...]
Account opnieuw kiezen geeft geen effect voor de updates. Andere app geprobeerd binne te halen komt er een fout melding: Fout bij het ophalen van informatie van de server. (RPC:S-5:AEC-0)
Bij mij heb ik de upgrade ook nog niet doorgevoerd (wil ook niet lukken i.v.m. andere kernel, en geen zin om eerst stock rom te moeten flashen). Maar ik word helemaal gestoord van het update schermpje. Elke keer als ik m'n telefoon aanzet moet ik weer op 'later...' klikken. Geen optie om het makkelijk uit te zetten, behalve de halve update applicatie om zeep helpen, en daar heb ik ook geen zin in.rickiii schreef op maandag 03 december 2012 @ 15:49:
[...]
Ik heb dan ook maar besloten geen update van 4.1 naar 4.2.1 te doen
Jammer.... maar ik wacht liever op een volgende versie waarin deze issues zijn verholpen.
Erg storend wat mij betreft.
Die error heb ik trouwens ook! Zowel met updaten als met een nieuwe app installeren.Hotman schreef op maandag 03 december 2012 @ 15:40:
[...]
Account opnieuw kiezen geeft geen effect voor de updates. Andere app geprobeerd binne te halen komt er een fout melding: Fout bij het ophalen van informatie van de server. (RPC:S-5:AEC-0)
Ik heb idd wel google services framework geleegd om de update binnen te krijgen
Staat iets verder terug in het forum, maar als je nu je google account verwijderd, en dan weer opnieuw toegevoegd? Ook weer even overal je locatie aan zetten, ook bij google now.GrandPuba schreef op maandag 03 december 2012 @ 16:51:
[...]
Die error heb ik trouwens ook! Zowel met updaten als met een nieuwe app installeren.
Ik heb idd wel google services framework geleegd om de update binnen te krijgen
Tip: wacht voortaan geduldig op de OTA ipv te forceren door het wissen van het Google Services Framework.Hotman schreef op maandag 03 december 2012 @ 14:19:
Bij mij installeert hij via de Play geen updates meer. Dit was al vlak voor de update van 4.2.1. Dit komt waarschijnlijk door het forcere van de OTA dmv Framework. Na de installatie van de update werkt het nog steeds niet. Updates en gegevens al van Play gewist zonder resultaat. Google Now werkt wel normaal. Verder komen Gmail, Whatsapp enz. ook normaal binnen. Iemand nog tips?
Overigens is dit niet het topic om dat te bespreken zie hiervoor [Google Galaxy Nexus] - JB updatetopic daar staan misschien ook de nodige oplossingen.
Of gewoon de nieuwe ROM erover heen flashen. Altijd de oplossing voor de ongeduldigen.Laguna schreef op maandag 03 december 2012 @ 17:58:
[...]
Tip: wacht voortaan geduldig op de OTA ipv te forceren door het wissen van het Google Services Framework.
Overigens is dit niet het topic om dat te bespreken zie hiervoor [Google Galaxy Nexus] - JB updatetopic daar staan misschien ook de nodige oplossingen.
ik wacht nog even gerust tot de paranoid android 3.+ release.
Ondertussen blijf ik maar een beetje aanprullen.Dirtbiter schreef op zondag 02 december 2012 @ 15:15:
Nadat ik mijn 4.2.1 update handmatig geflashed heb, ben ik mijn root kwijt.
Mijn OTA rootkeeper kon me niet meer helpen.
Dus opnieuw Superuser-3.2-RC3-arm-signed.zip geflashed, waarmee het probleem opgelost zou moeten zijn... Niet dus.
Ik krijg (net als bij een eerdere update) geen volledige root. Ik kan wel via adb shell een root shell openen, maar mijn root applicaties krijgen geen antwoord van Superuser.
Su lijkt dus goed te zijn, maar Superuser niet.
Als ik als alternatief SuperSU installeer, wil die zich na de eerste keer starten updaten, maar die installatie mislukt.
Iemand enig idee hoe ik mijn root terug kan krijgen?
Na handmatig SuperSU 0.98 geïnstalleerd te hebben, en SuperUser eraf gegooid, werkt het weer...
Waarom? Geen idee. Maar voor anderen met hetzelfde probleem: gewoon alles proberen!
Alles over levertijden en abonnementen in Samsung Galaxy Nexus - Levertijden / Abonnement topic.
Voor het bespreken van accessoires kun je terecht in Accessoires voor de Samsung (Google) Galaxy Nexus.
Voor alle informatie over rooten en custom roms zie [Google Galaxy Nexus] Custom roms en Firmware.