Ja, de betaalde versie installeren.Verwijderd schreef op donderdag 22 november 2012 @ 14:33:
Is er een manier om Titanium Backup te gebruiken zonder handmatig per app telkens te moeten drukken op installeren en daarna gereed?
hier ook niet.Smultie schreef op donderdag 22 november 2012 @ 14:35:
[...]
Ik draai stock en bij mij gaat het scherm niet aan met m'n volumeknoppen hoor.
Stock + root.
Als ik de volumeknoppen binnen een minuut nadat het scherm uit gaat indruk, gaat het scherm wel aan.
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
betalenVerwijderd schreef op donderdag 22 november 2012 @ 14:33:
Is er een manier om Titanium Backup te gebruiken zonder handmatig per app telkens te moeten drukken op installeren en daarna gereed?
draai geen stock, maar wellicht is dit alleen de eerste seconde nadatje scherm uitgaat en voor je toestel lockedSmultie schreef op donderdag 22 november 2012 @ 14:35:
[...]
Werkt alleen als je telefoon niet gelijk lockt op het moment dat het scherm uit gaat.Smultie schreef op donderdag 22 november 2012 @ 14:35:
[...]
Ik heb mijn lock tijd op 5 minuten staan, dan werkte het altijd wel. Op 4.2 dus niet meer en dat zuigt grote tijd.
[ Voor 3% gewijzigd door Harkov op 22-11-2012 16:00 ]
Ik heb 4.2 ontvangen als OTA.
Alles normaal geinstalleerd en nog niet veel geks kunnen vinden...
Niet veel geks.... behalve dat WhatsApp niet meer werkt.
Toen ik opstarte gaf hij aan dat me app verouderd was...
Gedownload via de Play Store dus moet de laatste versie zijn.
A la ik verwijder en download wel opnieuw.
Nu geeft hij aan dat er geen verbinding is.
Ik heb WiFi geprobeerd, over de 3G, vliegtuigmodus, reboot, elke mogelijkheid uit de FAQ van WhatsApp zelf en nog werkt het niet.
Iemand anders hetzelfde probleem of beter gezegd een oplossing
Ik heb WiFi geprobeerd, over de 3G, vliegtuigmodus, reboot, elke mogelijkheid uit de FAQ van WhatsApp zelf en nog werkt het niet.
Old school sms'en?Dubrillion schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 08:41:
Ik heb 4.2 ontvangen als OTA.
Edit: Ik heb het Watsapp-probleem niet. Maar volgens mij heb ik het Whatsapp-probleem wel eerder voorbij zien komen in dit topic.
[ Voor 8% gewijzigd door Prev op 23-11-2012 09:02 ]
Old school SMSen.... ja dat doe ik nu, maar nu merk je pas hoe handig whatsapp is.Prev schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 09:00:
[...]
Old school sms'en?
Edit: Ik heb het Watsapp-probleem niet. Maar volgens mij heb ik het Whatsapp-probleem wel eerder voorbij zien komen in dit topic.
Foto's delen is echt een gemis in SMSen
Gek dat ik het dan wel heb en andere niet.
Ben nu fotos en muziek aan het backupen en ga dan een hard reset doen.
Lekker met een schone telefoon beginnen. Doe ik eens in het half jaar en hopelijk
verhelpt dit het probleem.

4.2 Heeft mijn SwiftKey eraf gehaald. That's brutal.
Ik heb de 4.2 OTA nog steeds niet ontvangen en heb nog steeds 4.1.2
Met een "yakju" build hier.
In Google Services Framework "Clear Cache" en meerdere keren "Clear data" gedaan...
Zelfs een telefoon-reboot.
Tien keer "Check Now" gedaan
Maar nog steeds geen update
Met een "yakju" build hier.
In Google Services Framework "Clear Cache" en meerdere keren "Clear data" gedaan...
Zelfs een telefoon-reboot.
Tien keer "Check Now" gedaan
Maar nog steeds geen update
Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg
Ja dat merkte ik ook gelijk, moest swiftkey opeens weer opnieuw downloaden vanuit de playstoreSailor69 schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 09:59:
4.2 Heeft mijn SwiftKey eraf gehaald. That's brutal.
Verder vind ik de bluetooth bug zwaar irritant. Hij pakt niet altijd lekker mijn apparaten meer en als ik hem uitschakel dan blijft hij vast zitten in turning off bluetooth enigste oplossing is dan de bluetooth cache wissen...
Heb net een hard reset uitgevoerd en WhatsApp doet het weer.
Wat vorige keer het probleem was..... ik heb geen flauw idee.
Wat vorige keer het probleem was..... ik heb geen flauw idee.
Hoop dat de OTA vandaag binnenkomt, heb vandaag wel de extended battery binnen gekregen, kijken of het de 25 euro waard was.
PSN & XBL: Denkoyugo
Anders gewoon sideloaden. Da's super easy
Kabeltje erin, 2 commando's in de console en klaar.
Verwijderd
Hier ook vrijwel eerder genoemde problemen bij 4.2. Irritant dat gedoe om snel bij de camera te komen, lag bij pincodescherm, diverse apps werken niet meer (zoals rabobank, heel erg irritant). Jaja dat laatste is de schuld van de app maar gewoon heel erg vervelend voor de doorsnee gebruiker. Sommige dingen zijn eerder een stap achteruit (die klok, seriously?) dan vooruit. Als ik dit had geweten had ik nog even gewacht.
EDIT: trouwens niet aan die framework cache zitten, verpest je locatieinstellingen
EDIT: trouwens niet aan die framework cache zitten, verpest je locatieinstellingen
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2012 15:26 ]
Verwijderd
Ik heb met http://www.wugfresh.com/nrt/ de stockrom gedownload van https://dl.google.com/dl/...p40c-factory-267d243c.tgz en het werkt nu, 3 dagen zonder problemen behalve de #Rabobank, dan als een zonnetje.
Maar een vraag heb ik wel nl: Hoe kun je met het swype achtige toetstenbord een woord als ook, bakker e.d swypen? Ik bedoel dus de dubbele letters? Met swype maak je een cirkel maar met deze app van Google gaat dat niet?
Maar een vraag heb ik wel nl: Hoe kun je met het swype achtige toetstenbord een woord als ook, bakker e.d swypen? Ik bedoel dus de dubbele letters? Met swype maak je een cirkel maar met deze app van Google gaat dat niet?
Gewoon geen dubbele letters proberen te typen.Verwijderd schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 19:13:
Hoe kun je met het swype achtige toetstenbord een woord als ook, bakker e.d swypen? Ik bedoel dus de dubbele letters? Met swype maak je een cirkel maar met deze app van Google gaat dat niet?
"ok" komt standaard uit op "ook" (met als eerste optie "OK")
"baker" komt uit op "bakker" (met "baker" als derde optie)
Vandaag heb ik mijn nieuwe telefoon binnengekregen. Ik ben een paar weken geleden mijn HTC One S verloren, en had het geduld niet om te wachten op de Nexus 4
Binnen een uur ofzo ben ik geupdatet en wel naar 4.2, alle belangrijke apps geinstalleerd en draaiend. Nu nog even zoeken naar een leuk, niet al te duur hoesje.
Ervaring tot nu toe: wat een heerlijk toestel om mee te werken!
Binnen een uur ofzo ben ik geupdatet en wel naar 4.2, alle belangrijke apps geinstalleerd en draaiend. Nu nog even zoeken naar een leuk, niet al te duur hoesje.
Ervaring tot nu toe: wat een heerlijk toestel om mee te werken!
| 17 December 1991 | De Nerdette |
Beste,
Sinds kort heb ik een probleem met mijn telefoon als ik gebruik maak van NFC. Als ik een foto van mijn vriendin haar telefoon wil ophalen via NFC, dan kan mijn vriendin de foto verzenden, echter gaat mijn Galaxy Nexus naar de play store
Eenmaal in de playstore geeft hij de volgende melding'' Item niet gevonden''
Iemand enig idee wat het kan zijn?
Ik draai Android 4.2
Sinds kort heb ik een probleem met mijn telefoon als ik gebruik maak van NFC. Als ik een foto van mijn vriendin haar telefoon wil ophalen via NFC, dan kan mijn vriendin de foto verzenden, echter gaat mijn Galaxy Nexus naar de play store
Ik draai Android 4.2
Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live
Ik heb nog steeds geen OTA update gehad, mijn broer heeft de identieke galaxy nexus, alleen die van mij is 1x voor reparatie geweest. Enig idee wanneer mijn update komt?
Hoi.
Even denken.... Ik denk maandag!basdej schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 21:08:
Ik heb nog steeds geen OTA update gehad, mijn broer heeft de identieke galaxy nexus, alleen die van mij is 1x voor reparatie geweest. Enig idee wanneer mijn update komt?
Ja, om 14:48, dus ga er maar klaar voor zitten
Geen onzin spuien, jongens. Zijn broer heeft de identieke GN, dus dat wordt zeker na half vijf. Sorry.
Ja... je moet em wel 4 x ronddraaien ( iets met de g-sensor ofzo), dat was ik vergeten, anders wordt het inderdaad na half 5
En stop ... 
Als je wilt chit-chatten, lees dan Voorwaarden aanvragen huiskamer (HK) toegang even. Graag weer on topic.

Als je wilt chit-chatten, lees dan Voorwaarden aanvragen huiskamer (HK) toegang even. Graag weer on topic.
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Ik ben benieuwd of iedereen dit heeft: als ik het scherm open waar al mijn programma's in staan, en ik veeg naar links, gaat hij naar de volgende pagina, enzovoorts; maar het valt mij op dat hij veel trager reageert op de eerste veeg dan op volgende vegen. Dus de veeg van pagina 1 naar 2 is langzaam, terwijl van 2 naar 3 snel is, van 3 naar 4 ook snel, enz.
En dit is niet beperkt tot het programmascherm: in een verticaal veeg-menu, zoals Instellingen, lijkt het ook zo te zijn. Maar niet altijd: misschien alleen als ik het betreffende scherm al een tijdje niet geopend heb? Even wachten nadat de eerste pagina verschenen is help niet: het gebeurt altijd bij de eerste veeg in het scherm.
Heeft iemand dit ook? Ik kan me niet meer herinneren of ik dit in het begin ook al had. Ik heb 4.1.2 stock. Het is niet heel erg, maar net een beetje minder prettig.
En dit is niet beperkt tot het programmascherm: in een verticaal veeg-menu, zoals Instellingen, lijkt het ook zo te zijn. Maar niet altijd: misschien alleen als ik het betreffende scherm al een tijdje niet geopend heb? Even wachten nadat de eerste pagina verschenen is help niet: het gebeurt altijd bij de eerste veeg in het scherm.
Heeft iemand dit ook? Ik kan me niet meer herinneren of ik dit in het begin ook al had. Ik heb 4.1.2 stock. Het is niet heel erg, maar net een beetje minder prettig.
[ Voor 14% gewijzigd door Cerberus_tm op 24-11-2012 12:51 ]
Yup, hier ook. Verschillende kernels geprobeerd, geen succes. Ik had dit niet met holo launcher op CNA 3.8 maar dus wel op stock 4.2 (en 4.1 misschien ook)Cerberus_tm schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 12:48:
Ik ben benieuwd of iedereen dit heeft: als ik het scherm open waar al mijn programma's in staan, en ik veeg naar links, gaat hij naar de volgende pagina, enzovoorts; maar het valt mij op dat hij veel trager reageert op de eerste veeg dan op volgende vegen. Dus de veeg van pagina 1 naar 2 is langzaam, terwijl van 2 naar 3 snel is, van 3 naar 4 ook snel, enz.
Verder is de GPS functie ook veranderd. Nu blijft ie constant aanstaan als ik een App afsluit. Bijvoorbeeld als ik maps afsluit. Is dat de bedoeling? Niet erg handig als ik binnen ben en de ontvangst slecht is. Alleen de functie uitzetten heeft effect. Misschien een widget die nu anders werkt.
[ Voor 7% gewijzigd door Sailor69 op 24-11-2012 18:10 ]
Volgens mij is de time-out van het scherm in 4.2 behoorlijk verhoogd ten op zichte van 4.1. Ik doel hiermee op de time-out zodra het toestel in lock stand verkeerd en je op de power knop drukt. Bij 4.1 ging het scherm na enkele seconden alweer uit, maar bij 4.2 duurt dit 30 seconden. Ongetwijfeld vanwege de lockscreen widgets.
Nog iets opgemerkt bij 4.2 auto-hide de adresbalk niet meer bij de stock browser, wat bij 4.1 soms vervelend was maar bij foto's vaak fijn was.
Ook nog een bug gesubmit middels http://code.google.com/p/android/issues/list, maar ik vraag me af of hier überhaupt wel naar gekeken wordt door Google.
Nog iets opgemerkt bij 4.2 auto-hide de adresbalk niet meer bij de stock browser, wat bij 4.1 soms vervelend was maar bij foto's vaak fijn was.
Ook nog een bug gesubmit middels http://code.google.com/p/android/issues/list, maar ik vraag me af of hier überhaupt wel naar gekeken wordt door Google.
[ Voor 39% gewijzigd door Laguna op 24-11-2012 22:43 ]
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Verwijderd
Ik heb nu sinds een week de galaxy nexus maar ik heb ook meteen weer een probleem,
ik kan namelijk de playstore niet opstarten. Als ik erop druk dan opent die hem ongeveer 1 seconde en gaat dan gelijk weer weg, Is hier een oplossing voor? Want ik heb eigenlijk niet veel zin om hem meteen weer helemaal te resetten.
ik kan namelijk de playstore niet opstarten. Als ik erop druk dan opent die hem ongeveer 1 seconde en gaat dan gelijk weer weg, Is hier een oplossing voor? Want ik heb eigenlijk niet veel zin om hem meteen weer helemaal te resetten.
Geen problemen mee hier, maar ik gebruik dan ook Nova launcher primeCerberus_tm schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 12:48:
Wat voor telefoon heeft je vriendin? Zeker een HTC of een Samsung? Ik verwacht dat de telefoon van je vriendin de gallery app van haar telefoon naar je probeert te sturen ipv de foto zelf. Logisch dat deze ook niet in de play store te vinden is.Possible schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 20:44:
Beste,
Sinds kort heb ik een probleem met mijn telefoon als ik gebruik maak van NFC. Als ik een foto van mijn vriendin haar telefoon wil ophalen via NFC, dan kan mijn vriendin de foto verzenden, echter gaat mijn Galaxy Nexus naar de play storeEenmaal in de playstore geeft hij de volgende melding'' Item niet gevonden''
Ik draai Android 4.2
Oplossing kan zijn om beiden de zelfde gallery te installeren en die te gebruiken (in ieder geval als je via NFC wat wilt versturen). Quickpic is wmb een heerlijk alternatief
If you want to be the best, you need to work with the best :)
Via Settings -> Apps -> Google Play Store even proberen de data te wissen (de app dus resetten).Verwijderd schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 19:23:
Ik heb nu sinds een week de galaxy nexus maar ik heb ook meteen weer een probleem,
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Hmm vreemd. Ik heb het dus op 4.1.2. En niet alleen in de programma-map, maar ook wel eens elders waar je moet scrollen.tobitronics schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 16:02:
[...]
Yup, hier ook. Verschillende kernels geprobeerd, geen succes. Ik had dit niet met holo launcher op CNA 3.8 maar dus wel op stock 4.2 (en 4.1 misschien ook)
OK noted. Ik heb het trouwens niet alleen in de launcher, maar ook wel eens bij andere scroll-programma's. Maar Nova is misschien sowieso wel een idee...Maardiweb schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 22:51:
[...]
Geen problemen mee hier, maar ik gebruik dan ook Nova launcher prime![]()
[...]
Heb je al geprobeerd Playstore weg te slepen in taakbeheer? Dan wist hij als het goed is de cache (bij de browser, althans).Verwijderd schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 19:23:
Je hebt hem pas een week, maak dan gewoon een back-up van je gegevens ergens en reset je toestel. Het is de snelste en beste manier om snel van je probleem af te komen, en het duurt niet zo ongelovelijk lang.Verwijderd schreef op zondag 25 november 2012 @ 08:24:
Ja, ik heb de app nu al een paar keer gereset maar nog steeds wil hij niet opstarten..
Kun je niet een losse apk downloaden van de Play Store en die eens proberen ?
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Ik draai nu een dag of 2 de 4.2 en ik merk, in tegenstelling tot een maat van me, dat hij echt iets sneller is geworden. lockscreen tekenen gaat soepeler, menu wisselt súpersnel, apps openen rapper. En ik kwam al van 4.1 waarbij alles door project butter veel sneller en soepeler was geworden.
Dat dit zo verschilt, of dat de user experience zo verschilt. Maf hoor.
En hebben jullie dat ook? Dat sinds de 4.2 update alle iPhone gebruikers zo jaloers naar je zitten te kijken in de trein & starbucks
En hebben jullie dat ook? Dat sinds de 4.2 update alle iPhone gebruikers zo jaloers naar je zitten te kijken in de trein & starbucks
[ Voor 10% gewijzigd door Nikeo op 25-11-2012 12:37 ]
Verwijderd
Is er een mogelijkheid om de playstore helemaal van de nexus te verwijderen? Want ik kan er geen andere apk opzetten als de fabriek pkaystore er nog is.Smarron schreef op zondag 25 november 2012 @ 11:19:
Kun je niet een losse apk downloaden van de Play Store en die eens proberen ?
Schijnt aan de background sync van Google Currents te liggen.. Trage 4.2 -> Currents background sync disabelenNikeo schreef op zondag 25 november 2012 @ 12:36:
Ik draai nu een dag of 2 de 4.2 en ik merk, in tegenstelling tot een maat van me, dat hij echt iets sneller is geworden. lockscreen tekenen gaat soepeler, menu wisselt súpersnel, apps openen rapper. En ik kwam al van 4.1 waarbij alles door project butter veel sneller en soepeler was geworden.
Stock rom? Bevestigen anderen dit? Zou wel beu zijn, dan heb je al een groot schermLaguna schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 16:34:
bij 4.2 auto-hide de adresbalk niet meer bij de stock browser

Nexus 5, Nexus 7, Chromebook XE303
Vreemd, weet je zeker dat je een apk van een nieuwere play store hebt?Verwijderd schreef op zondag 25 november 2012 @ 13:24:
[...]
Is er een mogelijkheid om de playstore helemaal van de nexus te verwijderen? Want ik kan er geen andere apk opzetten als de fabriek pkaystore er nog is.
Verwijderd
Auto-hide werkt bij mij als vanouds in 4.2!kristo schreef op zondag 25 november 2012 @ 13:44:
[...]
Stock rom? Bevestigen anderen dit? Zou wel beu zijn, dan heb je al een groot scherm
Je kunt toch geen losse apk installeren van de Play Store ??Verwijderd schreef op zondag 25 november 2012 @ 13:24:
[...]
Is er een mogelijkheid om de playstore helemaal van de nexus te verwijderen? Want ik kan er geen andere apk opzetten als de fabriek pkaystore er nog is.
Helemaal verwijderen gaat sowieso niet op een niet ge-roote rom.
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Gister de 2e spontane reboot gehad. Pakte de telefoon uit m'n zak en zag het bootscreen. Volgens mij is het al de 3e keer dat het gebeurd is. Laatst merkte ik op dat de 'recente apps lijst' leeg was, terwijl ik geen apps had afgesloten.
Omdat er na de reboot niet om je pincode wordt gevraagd, valt het niet op dat de telefoon herstart is.
Het is niet dat ik er erg veel last van heb, maar het lijkt er op dat 4.2 (stock) op mijn toestel niet erg stabiel draait.
Edit:
En blijkbaar ben ik niet de enige.
http://code.google.com/p/...0Summary%20Stars&id=39912
Omdat er na de reboot niet om je pincode wordt gevraagd, valt het niet op dat de telefoon herstart is.
Het is niet dat ik er erg veel last van heb, maar het lijkt er op dat 4.2 (stock) op mijn toestel niet erg stabiel draait.
Edit:
En blijkbaar ben ik niet de enige.
http://code.google.com/p/...0Summary%20Stars&id=39912
[ Voor 15% gewijzigd door NmR op 25-11-2012 15:34 ]
Verwijderd
Ja dezelfde versie maar als ik die start staat er: er is al een bestand playstore dus tenzij ik de playstore kan verwijderen is dit ook geen oplossingagoNITE schreef op zondag 25 november 2012 @ 13:45:
[...]
Vreemd, weet je zeker dat je een apk van een nieuwere play store hebt?
Verwijderd
Ik zou zoals al voorgesteld een hard reset doen en daarna gelijk de playstore starten, als het goed is krijg je dan de vraag om je acc in te voeren, zoniet dan weet ik het verder ook niet.Verwijderd schreef op zondag 25 november 2012 @ 15:42:
[...]
Ja dezelfde versie maar als ik die start staat er: er is al een bestand playstore dus tenzij ik de playstore kan verwijderen is dit ook geen oplossing
Ik draai nu ruim een week met stock 4.2 (ota update) en er zijn een aantal dingen die me opvallen.
- Lockscreen, er is al veel over gezegd en niet even postief allemaal..helaas ben ik er ook niet positief over.
Ik vind het top dat ze de mogelijkheid geven om widgets daar te kunnen plaatsen, maar als ik er geen widgets wil dan moet er ook gewoon niks zijn, ik ben gewend met patroon te unlocken, maar zit nu continue met me swype beweging in de zijkant, zodra je die per ongeluk raakt kom je al niet meer in 1x in je homescreen..erg irritant vooral.
- Nieuwe notifications bar.
Voegt helaas vooral weinig toe, ik dacht eerst dat ik een opvolger voor widgetsoid zou krijgen, maar in feite zijn het gewoon koppelingen naar desbetreffende menu onderdeel toe, had gehoopt dat het gewoon in/uitschakel knoppen zouden zijn, nu is het een veredeld menu onderdeeltje in je bar..gelukkig komt het alleen naar voren als je op de knop drukt of met multitouch swypt. Ook kun je er zelf niets op plaatsen? Oftewel zeker toekomstpotentieel, maar vooralsnog weinig boeiends.
- Dockingstand.
Uit het menu is dat stukje verdwenen, dus ik was wel benieuwd of er iets veranderd is hiermee.
En dat is het dus ook, ik heb het originele samsung dock met pogo en wanneer ik mijn nexus hier nu inzet is er een nadat het scherm " uitgaat " een klok te zien en 3 pinnetjes. Je kan nog steeds unlocken via de vol - + knoppen hierbij, maar ze hebben ook een eenvoudigere manier toegevoegd en dat is nu simpelweg willekeurig op het scherm drukken, wel gebruiksvriendelijker dus. Helaas is er alleen geen mogelijkheid om die klok uitteschakelen..ik heb maar een reislader op het dock, dus elke vorm van schermactiviteit gaat het laden nog trager..klok is overigens die nieuwe digitale met dikgedrukt links en normaal rechts, deze verspringt elke nieuwe minuut naar een ander plekje.
Overigens als je hem nu in de dock klikt vraagt hij nog steeds om een actie, in mijn geval vraagt hij of ik tunein wil starten, of een nieuwe functie " Dagdroom" waarbij als je daar op klikt de nieuwe klok inschakeld.
Overigens laat hij nu ook namen van mapjes zien op het homescreen in portraitstand, helaas ziet dit er alleen niet zo mooi uit omdat het op sommige delen door andere mapjes heengaat, bugje dus.
- Camera.
Je hebt nu dus geen menuutje meer om belichting aan te passen en dergelijke, maar je houd simpelweg je vinger op het scherm en je maakt een swype om een menufunctie te activeren.Dit heeft natuurlijk als voordeel dat je scherm lekker clean is, maar het heeft ook een aantal nadelen.
Nadeel is bijv. als je een foto wilt maken maar je niet centraal wilt focussen je menuswype soms nutteloos is omdat je niet alle functies kan zien, ook vind ik het persoonlijk soms onoverzichtelijk omdat je vinger dus op het scherm moet blijven, en je de optie onder je vinger maar slecht kan zien..
Van 4.04 naar Jelly Bean was toch een grote snelheidsupdate, maar deze update heeft voor mij persoonlijk niets toegevoegd om vrolijk van te worden, zie best potentie in sommige onderdelen, maar het had allemaal een heel stuk beter uitgevoerd kunnen worden helaas. Maar wie weet bij de volgende update!
- Lockscreen, er is al veel over gezegd en niet even postief allemaal..helaas ben ik er ook niet positief over.
Ik vind het top dat ze de mogelijkheid geven om widgets daar te kunnen plaatsen, maar als ik er geen widgets wil dan moet er ook gewoon niks zijn, ik ben gewend met patroon te unlocken, maar zit nu continue met me swype beweging in de zijkant, zodra je die per ongeluk raakt kom je al niet meer in 1x in je homescreen..erg irritant vooral.
- Nieuwe notifications bar.
Voegt helaas vooral weinig toe, ik dacht eerst dat ik een opvolger voor widgetsoid zou krijgen, maar in feite zijn het gewoon koppelingen naar desbetreffende menu onderdeel toe, had gehoopt dat het gewoon in/uitschakel knoppen zouden zijn, nu is het een veredeld menu onderdeeltje in je bar..gelukkig komt het alleen naar voren als je op de knop drukt of met multitouch swypt. Ook kun je er zelf niets op plaatsen? Oftewel zeker toekomstpotentieel, maar vooralsnog weinig boeiends.
- Dockingstand.
Uit het menu is dat stukje verdwenen, dus ik was wel benieuwd of er iets veranderd is hiermee.
En dat is het dus ook, ik heb het originele samsung dock met pogo en wanneer ik mijn nexus hier nu inzet is er een nadat het scherm " uitgaat " een klok te zien en 3 pinnetjes. Je kan nog steeds unlocken via de vol - + knoppen hierbij, maar ze hebben ook een eenvoudigere manier toegevoegd en dat is nu simpelweg willekeurig op het scherm drukken, wel gebruiksvriendelijker dus. Helaas is er alleen geen mogelijkheid om die klok uitteschakelen..ik heb maar een reislader op het dock, dus elke vorm van schermactiviteit gaat het laden nog trager..klok is overigens die nieuwe digitale met dikgedrukt links en normaal rechts, deze verspringt elke nieuwe minuut naar een ander plekje.
Overigens als je hem nu in de dock klikt vraagt hij nog steeds om een actie, in mijn geval vraagt hij of ik tunein wil starten, of een nieuwe functie " Dagdroom" waarbij als je daar op klikt de nieuwe klok inschakeld.
Overigens laat hij nu ook namen van mapjes zien op het homescreen in portraitstand, helaas ziet dit er alleen niet zo mooi uit omdat het op sommige delen door andere mapjes heengaat, bugje dus.
- Camera.
Je hebt nu dus geen menuutje meer om belichting aan te passen en dergelijke, maar je houd simpelweg je vinger op het scherm en je maakt een swype om een menufunctie te activeren.Dit heeft natuurlijk als voordeel dat je scherm lekker clean is, maar het heeft ook een aantal nadelen.
Nadeel is bijv. als je een foto wilt maken maar je niet centraal wilt focussen je menuswype soms nutteloos is omdat je niet alle functies kan zien, ook vind ik het persoonlijk soms onoverzichtelijk omdat je vinger dus op het scherm moet blijven, en je de optie onder je vinger maar slecht kan zien..
Van 4.04 naar Jelly Bean was toch een grote snelheidsupdate, maar deze update heeft voor mij persoonlijk niets toegevoegd om vrolijk van te worden, zie best potentie in sommige onderdelen, maar het had allemaal een heel stuk beter uitgevoerd kunnen worden helaas. Maar wie weet bij de volgende update!
Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.
Waarom is de achtergrond bij de gallery van 4.2 nu ineens grijs ipv zwart zoals in 4.1? 
Zwart is gewoon veel fijner bij het bekijken van foto's.

Zwart is gewoon veel fijner bij het bekijken van foto's.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Wat zijn jullie ervaringen met de radio van 4.2?
Sinds de upgrade naar 4.2 heb ik vrij vaak dat wifi er is, maar grijs ipv blauw is.
Gemiste oproepen waar ik een sms van krijg zonder dat de telefoon is over gegaan.
Sinds de upgrade naar 4.2 heb ik vrij vaak dat wifi er is, maar grijs ipv blauw is.
Gemiste oproepen waar ik een sms van krijg zonder dat de telefoon is over gegaan.
ik gebruikte tot 4.2 altijd Timeriffic om onder andere airplane modus aan / uit te toggelen, maar dit werkt niet meer helaas, ik ben al aardig aan het googelen geweest maar vind zelf geen oplossing
iemand al een opvolger kunnen vinden of weet waarmee je getimed airplane modus kan toggelen met android 4.2 ?
iemand al een opvolger kunnen vinden of weet waarmee je getimed airplane modus kan toggelen met android 4.2 ?
Dus dat je kunt instellen tussen welke tijden je telefoon in airplane modus gaat? Ik gebruik Battery Widget? Reborn! En die functie zit er in, ik gebruik het alleen zelf (nog) niet.keetoo schreef op maandag 26 november 2012 @ 12:14:
ik gebruikte tot 4.2 altijd Timeriffic om onder andere airplane modus aan / uit te toggelen, maar dit werkt niet meer helaas, ik ben al aardig aan het googelen geweest maar vind zelf geen oplossing
| 17 December 1991 | De Nerdette |
Hier geen probleem met een ontbrekende december 2012 in de date picker. (heb 4.2 via OTA ontvangen, niet zelf geflashed).cypher21 schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 15:28:
Maar wel ff gechecked, en idd ontbreekt december 2012
Alleen bij contacts -> events -> birthday (oid) he. In de calendar werkt hij wel gewoon.biest schreef op maandag 26 november 2012 @ 13:22:
[...]
Hier geen probleem met een ontbrekende december 2012 in de date picker. (heb 4.2 via OTA ontvangen, niet zelf geflashed).
Je weet dat je tegenwoordig in je notification center een nieuw icoon erbij hebt (rechtsboven) om o.a. Airplane mode te toggelen?keetoo schreef op maandag 26 november 2012 @ 12:14:
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Als het je puur gaat om het aan en uit zetten van de airplanemodus kan je ook de powerbutton ingedrukt houden. Dan staat onder 'uitschakelen' ook de mogelijkheid om de vliegmodus aan of uit te zetten.keetoo schreef op maandag 26 november 2012 @ 12:14:
Als je het via een timer wilt laten regelen, ik zie dat SwitchPro Widget timer settings heeft voor onder andere de airplanemode. Zelf gebruik ik het eigenlijk alleen voor de (notification bar) widget en dat werkt erg prettig.
Ik heb in dit toic gezocht op de termen 'interpunctie' en 'leestekens', maar daarmee kwam geen antwoord boven drijven. Even googlen (2 minuten, niet zo intensief dus) leverde ook niets op.
Van Android 4.1.2 en eerder was ik gewend dat er boven het toetsenbord een drietal suggesties gedaan werd voor woorden die erg leken op de werkelijk getypte lettercombinaties. Noem het autocorrect, woordvoospelling, whatever. Na het selecteren van een van de 3 of het gebruiken van een spatie verschenen vervolgens de vijf of zes mees gangbare leestekens(! ? . , : geloof ik?).
De woordsuggesties zijn er nog steeds, maar die snelle interpunctietoetsen zijn bij mij verdwenen. Ik heb al een aantal zaken geprobeerd:
- het hele language & input submenu doorgespit
- de taal van het toetsenbord veranderd
en zo nog wat aangeklooid.
Helaas heb ik het niet tevoorschijn kunnen krijgen.
Kan iemand dit verifiëren, en/of anders een oplossing aandragen? Het is een functie die op het eerste oog niet zoveel toevoegt, maar ik merk dat ik hem enorm mis nu hij er niet meer is!
Edit: Uiteraard vind ik 3 minuten na posten wel een oplossing. Bijna helemaal onderaan het instellingen submenu van het android keyboard is er een checkbox voor 'next word suggestions'. Hierin zit de oplossing: uitvinken van dit vakje doet het 'm. Probleem bij mij was dat autocorrect uitstond dus de optie voor word prediction was 'greyed out' (niet aan te passen), waarom is me een raadsel. Aanzetten (eender welk niveau) van autocorrectie gaf de mogelijkheid om het alsnog aan te passen. Daarna kon autocorrect weer uit zonder dat er iets veranderde aan het uitzetten van die word predictor.
Vond het eerst gek dat je niet die woordvoorspeller en interpunctie tegelijkertijd kan laten zien, maar dat is toch wel logisch achteraf. Er kan immers niet op dezelfde rij zowel knopen weergegeven worden voor interpunctie als voorspelde woorden. Lijkt me een bug dat je hem niet aan kan passen wanneer auto correct uit staat, of is hier een verklaring voor?
edit2: Woordvolgorde en interpunctie hier-en-daar
Van Android 4.1.2 en eerder was ik gewend dat er boven het toetsenbord een drietal suggesties gedaan werd voor woorden die erg leken op de werkelijk getypte lettercombinaties. Noem het autocorrect, woordvoospelling, whatever. Na het selecteren van een van de 3 of het gebruiken van een spatie verschenen vervolgens de vijf of zes mees gangbare leestekens(! ? . , : geloof ik?).
De woordsuggesties zijn er nog steeds, maar die snelle interpunctietoetsen zijn bij mij verdwenen. Ik heb al een aantal zaken geprobeerd:
- het hele language & input submenu doorgespit
- de taal van het toetsenbord veranderd
en zo nog wat aangeklooid.
Helaas heb ik het niet tevoorschijn kunnen krijgen.
Kan iemand dit verifiëren, en/of anders een oplossing aandragen? Het is een functie die op het eerste oog niet zoveel toevoegt, maar ik merk dat ik hem enorm mis nu hij er niet meer is!
Edit: Uiteraard vind ik 3 minuten na posten wel een oplossing. Bijna helemaal onderaan het instellingen submenu van het android keyboard is er een checkbox voor 'next word suggestions'. Hierin zit de oplossing: uitvinken van dit vakje doet het 'm. Probleem bij mij was dat autocorrect uitstond dus de optie voor word prediction was 'greyed out' (niet aan te passen), waarom is me een raadsel. Aanzetten (eender welk niveau) van autocorrectie gaf de mogelijkheid om het alsnog aan te passen. Daarna kon autocorrect weer uit zonder dat er iets veranderde aan het uitzetten van die word predictor.
Vond het eerst gek dat je niet die woordvoorspeller en interpunctie tegelijkertijd kan laten zien, maar dat is toch wel logisch achteraf. Er kan immers niet op dezelfde rij zowel knopen weergegeven worden voor interpunctie als voorspelde woorden. Lijkt me een bug dat je hem niet aan kan passen wanneer auto correct uit staat, of is hier een verklaring voor?
edit2: Woordvolgorde en interpunctie hier-en-daar
[ Voor 32% gewijzigd door Kraay89 op 29-11-2012 14:58 . Reden: Opgelost - Woordvolgorde en interpunctie hier-en-daar ]
Airpaine modus is vanaf Android 4.2 niet meer in te stellen door andere apps (stukje beveiliging van Google). Vandaar dat je huidige oplossing of andere apps die het kunnen niet zullen werken.keetoo schreef op maandag 26 november 2012 @ 12:14:
Misschien is het wel mogelijk met root en/of een bepaalde ROM.
WTFPieterAelse schreef op maandag 26 november 2012 @ 19:53:
[...]
Airpaine modus is vanaf Android 4.2 niet meer in te stellen door andere apps (stukje beveiliging van Google).

Heb je daar meer achtergrondinfo over?
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
was dat bij bv gps niet al langer het geval? (third party apps gingen dan naar het menu ipv direct togglen)
Als dat hetzelfde is zou je het kunnen oplossen door er met titanium backup een system app van te maken. Werkt met power toggles en de gps toggle prima.
Switchpro widget v2.2.2 lijkt wel timed te toggelen naar en van airplane modus.PieterAelse schreef op maandag 26 november 2012 @ 19:53:
[...]
Airpaine modus is vanaf Android 4.2 niet meer in te stellen door andere apps (stukje beveiliging van Google). Vandaar dat je huidige oplossing of andere apps die het kunnen niet zullen werken.
Misschien is het wel mogelijk met root en/of een bepaalde ROM.
Zo, dus vanmorgen ook de 4.2 update melding ontvangen voor mijn yakju GN.
Zit nog altijd met de vraag of ik m wel moet installeren... of zijn alle bugs er inmiddels uit denken jullie?
Zit nog altijd met de vraag of ik m wel moet installeren... of zijn alle bugs er inmiddels uit denken jullie?
Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||
volgens mij is dit nog dezelfde update als 2 weken geleden, dus inc alle bugs... voor de GN is dit vooral de december bug in de people app, verder is het persoonlijk of je het nieuwe lockscreen en toggles prettig vind
Sinds de 4.2 update heb ik dat mijn scherm af en toe uit gaat. Hierna krijg ik 'm met geen mogelijkheid weer aan, terwijl de telefoon nog wel aan staat (notification led etc.) De enige oplossing is om de batterij eruit te halen. Zijn er nog meer mensen met hetzelfde probleem??
Op internet staat hier ook al het een en ander over geschreven;
http://forums.androidcent...es-blank-since-4-2-a.html
Op internet staat hier ook al het een en ander over geschreven;
http://forums.androidcent...es-blank-since-4-2-a.html
Google heeft belooft om de 'december' bug snel te fixen (nog voor december als je de tekst letterlijk neemt).
Er is ook al iemand die zegt Android 4.2.1 voor zijn Nexus 7 te hebben ontvangen (incl. betere accuduur, stabiliteit, werkende bluetooth en natuurlijk 'december').
Er is ook al iemand die zegt Android 4.2.1 voor zijn Nexus 7 te hebben ontvangen (incl. betere accuduur, stabiliteit, werkende bluetooth en natuurlijk 'december').
[ Voor 11% gewijzigd door Condor70 op 27-11-2012 10:55 ]
Mijn grootste ergenis is de niet/slecht werkende bluetooth... Ik draai een 24/7 storingsdienst en ben dan vaak in de auto en dan is het erg irritant als mijn bluethooth headset niet werkt...Condor70 schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 10:54:
Google heeft belooft om de 'december' bug snel te fixen (nog voor december als je de tekst letterlijk neemt).
Het lijkt erop dat die persoon die 4.2.1 heeft aan het trollen is.
[ Voor 4% gewijzigd door disturbedmind op 27-11-2012 11:16 ]
Ik heb de update net binnengekregen, maar ik ga mooi nog niet updaten, als ik dat zo hoor. Rebootende telefoon, onhandiger lock screen, slechte Bluetooth, december-bug (ik bedoel, wtf?) echt onbegrijpelijk...wat is er mis met 4.1.2? Paar weken geleden was dat nog prachtig en je van het. Alleen Photo Sphere wil ik wel. En misschien dat toetsenbord, hoewel men zegt dat Swype toch beter is.
[ Voor 55% gewijzigd door Cerberus_tm op 27-11-2012 11:48 ]
Dat kan eventueel ook op een geroote 4.1.2 (zie hier).Cerberus_tm schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 11:45:
Ik heb de update net binnengekregen, maar ik ga mooi nog niet updaten, als ik dat zo hoor. Rebootende telefoon, onhandiger lock screen, slechte Bluetooth, december-bug (ik bedoel, wtf?) echt onbegrijpelijk...wat is er mis met 4.1.2? Paar weken geleden was dat nog prachtig en je van het. Alleen Photo Sphere wil ik wel. En misschien dat toetsenbord, hoewel men zegt dat Swype toch beter is.
Voor degenen die veel last van bugs hebben, ik had een tijd geleden de 4.1 Takju schoon geinstalleerd, na de OTA is hij echt niet trager geworden. Misschien 0,1 seconde in het apps scherm maar dat is alleen traag als je het vergelijkt met de volgende schermen.
Reboots heb ik niet meegemaakt, bluetooth weet ik niet aangezien ik dat incidenteel gebruik.
Het enige nadeel is de rabo-app die elke keer ge-random-readered moet worden, maar dat zel een kwestie zijn van een app-update...
Reboots heb ik niet meegemaakt, bluetooth weet ik niet aangezien ik dat incidenteel gebruik.
Het enige nadeel is de rabo-app die elke keer ge-random-readered moet worden, maar dat zel een kwestie zijn van een app-update...
Ik zit te wachten op swype van Swiftkey. Dat lijkt mij pas fijn.Cerberus_tm schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 11:45:
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
Zo net de update uitgevoerd, moet zeggen, het loopt allemaal weer ietsje vlotter, plus punt dus.
Lockscreen vind ik persoonlijk wel wat hebben.
2 vingers gesture van bovenbalk ziet er ook wel stoer en handig uit.
En dan het toetsenbord, swype functie gaat echt lekker! had ooit zelf Swype erop, maar vond dat toen niet echt iets..
Over bugs... nog niks gezien, tja december bug.. het zal me aan mn reet roesten.. bluetooth gebruik ik ook niet of nauwelijks.
Heb verder niet echt extra apps opgestart om te kijken of er probleempjes zijn met bepaalde apps, kom ik vanzelf wel tegen, of niet natuurlijk
Er lijkt wel een kleine vertraging te zitten wanneer je je scherm wilt locken... is al eerder gemeld volgens mij.. maar niet echt stoorbaar.
Eerste indruk is toch wel fijn. Omdat ik het nieuwe lockscreen toch wel apprecieer.
camera nog niet geprobeerd, geloof wel dat dat goed is.
Lockscreen vind ik persoonlijk wel wat hebben.
2 vingers gesture van bovenbalk ziet er ook wel stoer en handig uit.
En dan het toetsenbord, swype functie gaat echt lekker! had ooit zelf Swype erop, maar vond dat toen niet echt iets..
Over bugs... nog niks gezien, tja december bug.. het zal me aan mn reet roesten.. bluetooth gebruik ik ook niet of nauwelijks.
Heb verder niet echt extra apps opgestart om te kijken of er probleempjes zijn met bepaalde apps, kom ik vanzelf wel tegen, of niet natuurlijk
Er lijkt wel een kleine vertraging te zitten wanneer je je scherm wilt locken... is al eerder gemeld volgens mij.. maar niet echt stoorbaar.
Eerste indruk is toch wel fijn. Omdat ik het nieuwe lockscreen toch wel apprecieer.
[ Voor 8% gewijzigd door Vis op 27-11-2012 13:30 ]
Zie je, ik zei toch een tijdje terug aan je, gewoon updaten. Niet te veel luisteren naar wat een zeer kleine minderheid zegt.Vis schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 13:25:
Zo net de update uitgevoerd, moet zeggen, het loopt allemaal weer ietsje vlotter, plus punt dus.
Anyways, 4.2.1 is nu aan het uitrollen voor de Nexus phones.. die de December bug fixed and waarschijnlijk wat andere kleine dingen,
Source.
Running AmiExpress 3.6 Copyright (c) LightSpeed Technologies 1992-93
volgens die site alleen voor de N4 en N10, (nog?) niet voor de GNquartex schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 13:48:
[...]
Zie je, ik zei toch een tijdje terug aan je, gewoon updaten. Niet te veel luisteren naar wat een zeer kleine minderheid zegt.
Anyways, 4.2.1 is nu aan het uitrollen voor de Nexus phones.. die de December bug fixed and waarschijnlijk wat andere kleine dingen,
Source.
Draai net een dagje 4.2 en de volgende punten viel me op:
- (Lelijke) gijze achtergrond in gallery
- Geen shortcut meer naar tekens op de bovenste rij van de keyboard
- De toggles in de notificaties zijn louter snelkoppelingen naar de betreffende settings
- De camera app doet een beetje omslachtig wanneer je van landscape naar portrait gaat (en vice versa)
- Lock screen blijft wel erg lang aan staan als je niet zelf de sleep/wake knop indrukt
Maar wat mij het meest irriteert is dat nu sinds 4.2, het toestel wifi-signaal verliest in sleep mode. Heeft anderen hier ook last van?
Edit: In de wifi settings heb ik "Keep Wi-Fi on during sleep" op "Always" staan. Wi-Fi optimization stond aan, maar heb ik nu uitgezet. Misschien dat het daar aan ligt.
Edit2: Nope, Wi-Fi optimization uitzetten heeft niet geholpen
- De toggles in de notificaties zijn louter snelkoppelingen naar de betreffende settings
- De camera app doet een beetje omslachtig wanneer je van landscape naar portrait gaat (en vice versa)
- Lock screen blijft wel erg lang aan staan als je niet zelf de sleep/wake knop indrukt
Maar wat mij het meest irriteert is dat nu sinds 4.2, het toestel wifi-signaal verliest in sleep mode. Heeft anderen hier ook last van?
Edit: In de wifi settings heb ik "Keep Wi-Fi on during sleep" op "Always" staan. Wi-Fi optimization stond aan, maar heb ik nu uitgezet. Misschien dat het daar aan ligt.
[ Voor 17% gewijzigd door Amps op 27-11-2012 18:15 ]
Ja, misschien ga ik dat binnenkort maar eens flashen...ben beetje lui op het moment, en de vorige keer wilde de automatische update niet installeren, waarschijnlijk omdat ik eerder iets anders geflasht had, dus misschien wacht ik toch gewoon tot de volgende bug fix...Condor70 schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 12:28:
[...]
Dat kan eventueel ook op een geroote 4.1.2 (zie hier).
Hmm ja, eerlijk is het mij nooit helemaal duidelijk geworden wat mensen zo goed vinden aan Swiftkey...waarom is het beter dan de gewone woordherkenning als je toets voor toets tikt in b.v. Swype? Swype is overigens beduidend beter dan Slide It qua herkennen, dus ik vraag me af of Google en Swiftkey dat ooit kunnen evenaren...True schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 13:22:
[...]
Ik zit te wachten op swype van Swiftkey. Dat lijkt mij pas fijn.
Oei, Wifi verliezen tijden slaap lijkt me vet arelaxed...weet je zeker dat je dat niet had met 4.1, en dat je niet iets anders veranderd hebt?Amps schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 17:45:
Na 1 dagje op 4.2 te lopen, heb ik ook 2x gemerkt dat ik pas een whatsappje binnen kreeg nadat ik op de lockknop drukte... en ik zag op dat moment het grijze wifi icoontje verspringen naar blauw idd..Amps schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 17:45:
andere keren kreeg ik wel gewoon meldingen binnen onder sleepmode.. dus ik weet t nog niet zo zeker..
met 4.1 nooit last van btw
hoop dat dit idd niet te vaak voorkomt.
Sinds 4.2 krijg ik steeds de onderstaande melding als ik een app wil downloaden of updaten vanuit de Play store:
"Update could not be downloaded due to an error. (Error retrieving information from server. [RPC:5:AEC-0]"
Bij andere mensen werd dit verholpen door de cache van de Play store te wissen, maar bij mij niet. Hebben jullie enig idee?
"Update could not be downloaded due to an error. (Error retrieving information from server. [RPC:5:AEC-0]"
Bij andere mensen werd dit verholpen door de cache van de Play store te wissen, maar bij mij niet. Hebben jullie enig idee?
PieterAelse schreef op maandag 26 november 2012 @ 19:53:
[...]
Airpaine modus is vanaf Android 4.2 niet meer in te stellen door andere apps (stukje beveiliging van Google).
BtM909 schreef op maandag 26 november 2012 @ 21:22:
[...]
WTF
Heb je daar meer achtergrondinfo over?
bron: http://developer.android....ndroid-4.2.html#Behaviors punt3 of onder de kop "New Global Settings"Some device settings defined by Settings.System are now read-only. If your app attempts to write changes to settings defined in Settings.System that have moved to Settings.Global, the write operation will silently fail when running on Android 4.2 and higher.
Airplaine mode is van Global naar System gegaan en dus niet meer 'zelf' aan te passen op 4.2.
Rare keuze, geef dan een extra confirmation zoals ze bijv. ook doen als je VPN doet. Of een extra permission

Het leert van je typen, soms druk ik gewoon 3x spatie omdat hij mijn woorden voorspelt. Heel gemakkelijk dus. Als Swype functie dan straks: http://www.swiftkey.net/introducing-swiftkey-flowCerberus_tm schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 18:55:
[...]
Hmm ja, eerlijk is het mij nooit helemaal duidelijk geworden wat mensen zo goed vinden aan Swiftkey...waarom is het beter dan de gewone woordherkenning als je toets voor toets tikt in b.v. Swype? Swype is overigens beduidend beter dan Slide It qua herkennen, dus ik vraag me af of Google en Swiftkey dat ooit kunnen evenaren...
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
Yep, gaat precies hetzelfde hier. Af en toe zie ik het Wifi-logootje verschijnen als ik mijn scherm uit sleep haal, waarna mijn push messages binnen worden gehaald. Ook wanneer ik een whatsapp berichtje binnen krijg en meteen kijk, zie ik dat de push notificatie van "nu" is, maar dat de time stamp is dan van 5-10 minuten geleden.Vis schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 19:04:
[...]
Na 1 dagje op 4.2 te lopen, heb ik ook 2x gemerkt dat ik pas een whatsappje binnen kreeg nadat ik op de lockknop drukte... en ik zag op dat moment het grijze wifi icoontje verspringen naar blauw idd..
andere keren kreeg ik wel gewoon meldingen binnen onder sleepmode.. dus ik weet t nog niet zo zeker..
met 4.1 nooit last van btw
hoop dat dit idd niet te vaak voorkomt.
Echt zwaar irritant.
Hier ook hetzelfde, viel me ook toevallig op bij whatsapp, was zeker onder 4.1.2 nog niet het geval, en dan zodra je inderdaad je lockscreen doet maakt hij pas weer verbinding, overigens gebeurt het ook niet continue..beetje vaag bugje dus.
Tip: doe eerst ff een sync als je dat nog niet aan hebt staan, want blijkbaar sla je nieuwe nummers standaard niet op in je telefoon maar alleen naar je google account..ik was dus een berg nummers kwijt omdat ik niet auto sync...
Overigens vertelde ik al eerder over die " Dagdroom " functie in dockingstand, ben er nu achter waar dat weer onder verborgen staat.
Menu docking bestaat niet meer onder android 4.2, dit is nu ondergebracht onder menu-> weergave->dagdromen. Hier kun je het dus ook in/uitschakelen gelukkig, heb ik teminste nog wat aan me reislader in dockingstand
Als je overigens naar menu-->over telefoon gaat en je tapt een aantal keer achter op android 4.2 krijg je een jellybean easteregg voor dagdromen.
En ik heb de app lockscreen policy maar geinstalleerd om het nieuwe lockscreen te disablen..raakte wel erg vaak de zijkant met patroon unlocken..helaas appje nodig..maar doet goed zijn werk!
Hier heb ik de laatste tijd onder 4.1.2. helaas een aantal keer last van gehad, enige wat hielp bij mij was het wissen van google account en weer opnieuw toevoegen, soms zelfs 2x achter elkaar moeten doen..Kavish schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 19:36:
Sinds 4.2 krijg ik steeds de onderstaande melding als ik een app wil downloaden of updaten vanuit de Play store:
Tip: doe eerst ff een sync als je dat nog niet aan hebt staan, want blijkbaar sla je nieuwe nummers standaard niet op in je telefoon maar alleen naar je google account..ik was dus een berg nummers kwijt omdat ik niet auto sync...
Die shortcuts miste ik dus ook, in een post op de vorige pagina staat de oplossing, iets met de woordvoorspelling..vriendin heeft dit overigens al langer, maar blijkbaar vond google dat iedereen dit even moest hebben.Amps schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 17:45:
Overigens vertelde ik al eerder over die " Dagdroom " functie in dockingstand, ben er nu achter waar dat weer onder verborgen staat.
Menu docking bestaat niet meer onder android 4.2, dit is nu ondergebracht onder menu-> weergave->dagdromen. Hier kun je het dus ook in/uitschakelen gelukkig, heb ik teminste nog wat aan me reislader in dockingstand
En ik heb de app lockscreen policy maar geinstalleerd om het nieuwe lockscreen te disablen..raakte wel erg vaak de zijkant met patroon unlocken..helaas appje nodig..maar doet goed zijn werk!
[ Voor 17% gewijzigd door Only op 28-11-2012 00:17 ]
Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.
Irritant dat de 'phone vibrates on email receipt even when setting is to "no vibration" in both gmail and mail'-bug (of feature, volgens Google) in 4.2.1 niet verholpen is. Die stoort mij een stuk meer dan de December-bug.
[ Voor 6% gewijzigd door 8088 op 28-11-2012 01:15 ]
Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?
Ik kreeg pas vanavond de melding dat de 4.2 update voor mij beschikbaar was een geïnstalleerd kon worden. Na alle slechte berichten toch besloten de update te installeren. Alles draait nog lekker snel, maar ik merk nu wel dat het multitask scherm een stuk trager is geworden. Het openen en sluiten van dit scherm gaat trager een bovendien gaat het wegslepen (afsluiten) van apps traag. Het wegslepen gaat gepaard met lagg. (choppy). Ook merk ik dat het iets langer duurt voor het scherm uit gaat als je op de lock button drukt. Meer mensen die deze problemen herkennen? Ik vind het toch wel slordig eigenlijk. Vond 4.1.2 beter.
cordonbleu schreef op woensdag 28 november 2012 @ 02:43:
Ik vind het toch wel slordig eigenlijk. Vond 4.1.2 beter.
cordonbleu schreef op woensdag 28 november 2012 @ 02:43:
Na alle slechte berichten toch besloten de update te installeren.
Ook hier de betreffende Wifi bug icm Whatsapp. Vooral als ik in ruimtes zit met alleen een G verbinding is het storend. Ontvang ik 3G of H verbinding komen ze wel normaal binnen. Bij mij staat mijn wifi ook altijd aan.
Ik vind het 'tril mysterie" van jelly bean zo irritant. Heeft iemand hier al een oplossing voor gevonden?
Mbt die grijze wifi verbinding als je telefoon locked is ( ik had hier ook last van ).
Ik heb een instelling gevonden die weleens de oplossing hiervoor kan zijn.
Onder settings, wifi --> advanced wifi --> Wifi-optimalisatie ( Accugebruik minimaliseren wanneer wifi is ingeschakeld ) heb ik nu uitgezet! Ik denk wel dat dit het probleem is, waardoor wifi in een soort slaap modus terecht komt ( buiten de setting wifi behouden in slaapstand op altijd te zetten ).
Tot nu toe lijkt dat te werken.
Flight mode is idd niet meer beschikbaar!
Onder settings, wifi --> advanced wifi --> Wifi-optimalisatie ( Accugebruik minimaliseren wanneer wifi is ingeschakeld ) heb ik nu uitgezet! Ik denk wel dat dit het probleem is, waardoor wifi in een soort slaap modus terecht komt ( buiten de setting wifi behouden in slaapstand op altijd te zetten ).
Thanks voor de tip, zal het eens proberen mocht ik er vaker last van hebben.GrandPuba schreef op woensdag 28 november 2012 @ 10:09:
Mbt die grijze wifi verbinding als je telefoon locked is ( ik had hier ook last van ).
Flightmode is bij mij wel beschikbaar? Doet t ook gewoon netjes hoor...
Je hebt gelijk, flight mode werkt idd wel!
Inderdaad, het is ook niet logisch dat ze een 4.2.1 update uitbrengen en deze bug dan niet fixen..`8088 schreef op woensdag 28 november 2012 @ 01:14:
Irritant dat de 'phone vibrates on email receipt even when setting is to "no vibration" in both gmail and mail'-bug (of feature, volgens Google) in 4.2.1 niet verholpen is. Die stoort mij een stuk meer dan de December-bug.
Edit: Ik neem aan dat niemand tot op heden de 4.2.1 update heeft ontvangen, zo niet is er al bekend wanneer de 4.2.1 update voor de Galaxy Nexus beschikbaar wordt gesteld?
[ Voor 12% gewijzigd door Prev op 28-11-2012 15:11 ]
Er wordt toch juist in de post, die je quote, aangehaald dat Google dat als feature zietPrev schreef op woensdag 28 november 2012 @ 12:14:
[...]
Inderdaad, het is ook niet logisch dat ze een 4.2.1 update uitbrengen en deze bug dan niet fixen..

Ben je het niet met het gedrag eens, maak dan een topic aan op een van de supportfora
Voor Takju is de OTA update beschikbaar. Op het forum van XDA is reeds de OTA link gedeeld zodat je de OTA als zip bestand kan binnenhalen. Vervolgens kan je dit met adb sideload erop zetten.Prev schreef op woensdag 28 november 2012 @ 12:14:
[...]
Inderdaad, het is ook niet logisch dat ze een 4.2.1 update uitbrengen en deze bug dan niet fixen..`
Edit: Ik neem aan dat niemand tot op heden de 4.2.1 update heeft ontvangen, zo niet is er al bekend wanneer de 4.2.1 update voor de Galaxys Nexus beschikbaar wordt gesteld?
Inmiddels dan ook 4.2.1 draaien, december is i.i.g. terug in de people app bij het aanmaken van een event bij een contact. Verder zijn er voor zover ik weet geen andere zaken bekend over welke bugs zijn opgelost.
De update is er al. Ik heb 'm handmatig geinstalleerd, de december bug is inderdaad opgelost, bluetooth audio lijkt ook weer goed te werken.Prev schreef op woensdag 28 november 2012 @ 12:14:
[...]
Inderdaad, het is ook niet logisch dat ze een 4.2.1 update uitbrengen en deze bug dan niet fixen..`
Edit: Ik neem aan dat niemand tot op heden de 4.2.1 update heeft ontvangen, zo niet is er al bekend wanneer de 4.2.1 update voor de Galaxys Nexus beschikbaar wordt gesteld?
Let op:
Alles over levertijden en abonnementen in Samsung Galaxy Nexus - Levertijden / Abonnement topic.
Voor het bespreken van accessoires kun je terecht in Accessoires voor de Samsung (Google) Galaxy Nexus.
Voor alle informatie over rooten en custom roms zie [Google Galaxy Nexus] Custom roms en Firmware.
Alles over levertijden en abonnementen in Samsung Galaxy Nexus - Levertijden / Abonnement topic.
Voor het bespreken van accessoires kun je terecht in Accessoires voor de Samsung (Google) Galaxy Nexus.
Voor alle informatie over rooten en custom roms zie [Google Galaxy Nexus] Custom roms en Firmware.