Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Heb zelf sinds zondag m'n Galaxy Nexus, geroot en CM9 RC1 op gezet. Heb de upgrade naar Jelly Bean niet proberen forceren, wel een vroege CM10 (Jelly Bean dus) build getest maar de UI-veranderingen bevallen mij niet, en de CM10 build is nog heel stock - niet de leuke handigheidjes die Cyanogenmod net de moeite waard maken. Dus voorlopig gewoon CM9 :). CM10 zou volgens de ontwikkelaars minder lang op zich moeten laten wachten dan CM9... Ben benieuwd.

Ben in ieder geval erg tevreden met dit toestel, heel goede prijs/prestatieverhouding :)

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anie
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12:45
Sypher schreef op maandag 16 juli 2012 @ 18:07:
[...]

Ja en die jokers sturen je doodleuk naar de helpdesk, alsof die je kan helpen. Daar moet hun stagiair (:P) voor aan gaan sleutelen :)
Ik ben ook een joker die werkzaam is bij de Rabo ;p heb net contact gezocht met de whizzkids en melding van het probleem gemaakt. Zodra ik wat hoor laat ik het hier weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul-G
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22-03-2024
Ik heb nu Jelly Bean, het is natuurlijk mooi dat het allemaal vloeiender gaat. MAAR... de batterij gaat stukken minder lang mee, zelfs in standby gaat de batterij sneller leeg. Ik kwam er ook achter dat als je vanuit een iets zwaarder spelletje (lees 3D) even iets anders gaat doen, en daarna terugkeert via multitasken het langer duurt dan in ICS voordat je weer kan spelen, én dat er allemaal rare strepen door het beeld komen.
Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/344qc5y.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/30jlfye.png
Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/2nsp3bb.png

zijn er meer mensen die hier last van hebben?

Ja en afgezien van dat allemaal ben ik tevreden over jelly bean... >:)

LightFlow werkt trouwens wel bij mij :)

[ Voor 14% gewijzigd door Paul-G op 17-07-2012 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 21:48
Het leek er even op dat Light Flow weer werkt maar het is toch niet helemaal goed. Elke keer als ik Light Flow uitzet (weg veeg via recente programma's) houd het op met functioneren en dat was in ICS niet zo.

Als ik een email krijg en de notificatie niet weghaal krijg ik van een daar op volgend mailtje geen LED notificatie meer.

Ik hoop dat Light Flow snel gefixed wordt want de LED is een van de belangrijkste functies die het apparaat heeft omdat mijn toestel op het werk vrijwel altijd op trillen of stil staat. Zoals het nu werkt is het niet te vertrouwen :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-10 15:51
anie schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 08:20:
[...]

Ik ben ook een joker die werkzaam is bij de Rabo ;p heb net contact gezocht met de whizzkids en melding van het probleem gemaakt. Zodra ik wat hoor laat ik het hier weten.
Top, blijft alleen jammer dat de mensen achter de Twitter account naar de helpdesk blijven wijzen (nét weer bij een ander) terwijl die er toch niets mee kan. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
  • Laatst online: 09:14
Paul-G schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 10:00:
Ik heb nu Jelly Bean, het is natuurlijk mooi dat het allemaal vloeiender gaat. MAAR... de batterij gaat stukken minder lang mee, zelfs in standby gaat de batterij sneller leeg. I
zijn er meer mensen die hier last van hebben?
ik kwam erachter dat google now veel batterij verbruikt bij mij.
nadat ik dit uitschakelde gaat mijn batterij weer 1,5-2 dagen mee.
in standby een nacht nog geen 5% per nacht achteruit (ik slaap ongeveer 7 uur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

Vis

Google Now is idd de grote boosdoener.
Ik heb hem nu nog aanstaan, om te zien wat ie allemaal 'bijhoud' na een tijdje.. maar denk dat ik hem ook binnenkort al uitzet, het werkt toch nog niet helemaal optimaal in het nederlands... zowieso qua Spraak herkenning, terug praten etc.

[ Voor 9% gewijzigd door Vis op 17-07-2012 12:01 ]

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
anie schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 08:20:
[...]

Graag ja. Was altijd zo blij met de Rabobank op 't gebied van e-banking. Inmiddels worden ze aan alle kanten ingehaald (ABN is inmiddels al keurig geupdate naar Jelly Bean).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Laatst online: 07-10 15:51
Oef, anders vreet "System-UI" even 30% terwijl de telefoon inactief is. Google Now valt daar toch niet onder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beOnt
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-10 22:11
dimocash schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 10:58:
[...]

ik kwam erachter dat google now veel batterij verbruikt bij mij.
nadat ik dit uitschakelde gaat mijn batterij weer 1,5-2 dagen mee.
in standby een nacht nog geen 5% per nacht achteruit (ik slaap ongeveer 7 uur)
Waar kan je die uitschakelen? ik heb gegeken bij Settings - Apps maar deze staat er niet tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
beOnt schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 13:06:
[...]

Waar kan je die uitschakelen? ik heb gegeken bij Settings - Apps maar deze staat er niet tussen.
ik zette "locatieservice" van google en "locatie en google zoeken".uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul-G
dimocash schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 13:08:
[...]

ik zette "locatieservice" van google en "locatie en google zoeken".uit
hmmm. die heb ik dus al uitstaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
Paul-G schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 13:11:
[...]

hmmm. die heb ik dus al uitstaan...
bij mij werkt google now sindsdien niet meer.
wanneer ik het opstart geeft hij aan dat ik eerst deze opties moet aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
1) Google Now starten door vanuit je "home-button" omhoog te swipen.
2) Opties openen
3) Op Google Now klikken
4) Uitzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
Smultie schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 13:14:
1) Google Now starten door vanuit je "home-button" omhoog te swipen.
2) Opties openen
3) Op Google Now klikken
4) Uitzetten
ah ok
mooi.
zo schakel je het inderdaad helemaal uit.
op mijn manier zorg je er alleen voor dat hij het niet doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterr94
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 30-08 19:59
Ik heb geupdate naar JB, en beschik nu ook over Google now ;maar als ik wat in spreek, in welke taal dan ook stuurt die me naar Google, heb dus totaal geen voice mogelijkheden! iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
Ik vind dat Google ook een optie moet inbouwen om die zoekbalk uit te zetten. Je kunt nu immers ook heel eenvoudig zoeken door vanuit de home button omhoog te swipen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

alwaysleft schreef op maandag 16 juli 2012 @ 23:59:
Leuk filmpje, Galaxy Nexus ( 200 euro goedkoper dan de S3) in vergelijking met de S3 na de Jelly Bean update: YouTube: Samsung Galaxy S3 vs Samsung Galaxy Nexus (Jelly Bean)

Conclusie, ben zo blij dat ik de Nexus nu heb :) :D _/-\o_
Video is private; toevallig een linkje naar de juiste video?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:48

IkWilbert

Het is mij!

BtM909 schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 14:24:
[...]

Video is private; toevallig een linkje naar de juiste video?
Dan is dat net aangepast, vanmorgen nog bekeken via de link hier op GOT.

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Is het deze toevallig:

Helaas kom ik niks meer met die titel tegen :-(

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
Ik heb de video deze morgen ook nog bekeken, het is niet bovenstaande video nee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joenatic
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-03-2023
pieterr94 schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 14:06:
Ik heb geupdate naar JB, en beschik nu ook over Google now ;maar als ik wat in spreek, in welke taal dan ook stuurt die me naar Google, heb dus totaal geen voice mogelijkheden! iemand een oplossing?
Een paar pagina's terug staat hier al een hele discussie over (volgende keer misschien even het topic doorzoeken). Samenvatting: Alles moet op US english staan.

[ Voor 41% gewijzigd door joenatic op 17-07-2012 14:38 . Reden: Typo + aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
joenatic schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 14:36:
[...]

Een paar pagina's terug staat hier al een hele discussie over (volgende keer misschien even het topic doorzoeken). Samenvatting: Alles moet op US english staan.
En dan kun je hem uitzetten? Kan ik daarna weer naar Nederlands wisselen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
EnigmaNL, je bedoeld de zoekbalk op het homescreen? Die is niet te verwijderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
filenox schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 14:45:
EnigmaNL, je bedoeld de zoekbalk op het homescreen? Die is niet te verwijderen :)
Ja die bedoel ik :) Dat ding moet weg, zonder root of custom firmware. Ik vind het heel vreemd dat je hem niet kunt uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

EnigmaNL schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 14:46:
[...]

Ja die bedoel ik :) Dat ding moet weg, zonder root of custom firmware. Ik vind het heel vreemd dat je hem niet kunt uitzetten.
Je zou een andere launcher kunnen proberen, bijvoorbeeld Apex.

[ Voor 11% gewijzigd door jelmervos op 17-07-2012 14:47 ]

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Nu online

Vis

[...]

Google begint Apple trekjes te krijgen ;)

Ach, ik stoor me er niet zo aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Google begint? heb je die balk dan OOIT kunnen verwijderen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul-G
je zou ook een optie moeten hebben om google now gewoon helemaal uit te zetten, dus ook niet meer in je lockscreen zichtbaar enzo. en natuurlijk project butter. fijn dat het sneller gaat, je batterij gaat dan ook weer sneller leeg... :/ gewoon dingen die je moet kunnen uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterAelse
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22-09 12:45
JA die balk kun je wel verwijderen!
Ga naar instellingen -> Apps -> All -> Google Search -> Disable.

Weet wel niet wat de verdere gevolgen zijn ervan, maar de balk verdwijnt hiervoor van de homescreens :)

Update: Werkte bij ICS in ieder geval goed, maar zie nu op JellyBean dat hij daarna toch nog het witte vlak laat zien.. Alleen zonder zoekveld of microfoonknop. Geen ideale oplossing.

[ Voor 31% gewijzigd door PieterAelse op 17-07-2012 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Paul-G schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 14:57:
je zou ook een optie moeten hebben om google now gewoon helemaal uit te zetten, dus ook niet meer in je lockscreen zichtbaar enzo. en natuurlijk project butter. fijn dat het sneller gaat, je batterij gaat dan ook weer sneller leeg... :/ gewoon dingen die je moet kunnen uitzetten.
Als de vernieuwingen niet boeien, dan blijf je toch lekker bij ICS. Je hoeft niet te upgraden naar JB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie88
  • Laatst online: 18:11
Heey tweakers,

ik zit me teen vraag waar ik hier op het forum en internet niet zo snel antwoord op kan vinden...
Het gaat namelijk om het volgende: Ik ben op het moment in het bezit van een Optimus 2x speed en ik ben absoluut niet te spreken over de batterijduur van het apparaat... Daarom zit ik erg te twijfelen om niet over te stappen naar een andere telefoon o.a. de Galaxy Nexus.

Nu is mijn vraag echter hoe lang gaat de batterij mee van deze telefoon en dan wel onder de volgende omstandigheden:
Aangezien ik verweg woon van mijn studie besteed ik per dag zo'n 4 uur in de trein/bus. Nu wil het geval dat ik nogal graag muziek luister via subsonic (muziek streamen van mijn server thuis naar mijn telefoon) en daarbij gebruik maak van een BT koptelefoon + browsen om de tijd te doden... Nu weet ik dat dit niet de meest energie zuinige manier is om muziek te luisteren, maar ik heb gewoonweg geen zin om m'n hele muziekcollectie naar mijn telefoon te verplaatsen.

Echter is het zo dat mijn huidige telefoon met dit verbruik al voor meer dan de helft leeg is op de heenweg...
Is er iemand die mij kan vertellen hoe lang de galaxy nexus dit volhoud aangezien ik nergens een duidelijk antwoord hierop kan vinden... Zeker met de komst van spotify en dergelijke lijkt het me een interessant idee een soortgelijke test toe te voegen aan de komende reviews...

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
jelmervos schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 14:47:
[...]

Je zou een andere launcher kunnen proberen, bijvoorbeeld Apex.
Goed idee, ik heb hem al eens geprobeerd maar kan me niet echt herinneren waarom ik naar de default launcher terug ging!
Vis schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 14:49:
[...]

Google begint Apple trekjes te krijgen ;)

Ach, ik stoor me er niet zo aan...
Laten we hopen dat het hier bij blijft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Nu online

Vis

Spekkie88 schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 15:08:
Heey tweakers,

ik zit me teen vraag waar ik hier op het forum en internet niet zo snel antwoord op kan vinden...
Het gaat namelijk om het volgende: Ik ben op het moment in het bezit van een Optimus 2x speed en ik ben absoluut niet te spreken over de batterijduur van het apparaat... Daarom zit ik erg te twijfelen om niet over te stappen naar een andere telefoon o.a. de Galaxy Nexus.

Nu is mijn vraag echter hoe lang gaat de batterij mee van deze telefoon en dan wel onder de volgende omstandigheden:
Aangezien ik verweg woon van mijn studie besteed ik per dag zo'n 4 uur in de trein/bus. Nu wil het geval dat ik nogal graag muziek luister via subsonic (muziek streamen van mijn server thuis naar mijn telefoon) en daarbij gebruik maak van een BT koptelefoon + browsen om de tijd te doden... Nu weet ik dat dit niet de meest energie zuinige manier is om muziek te luisteren, maar ik heb gewoonweg geen zin om m'n hele muziekcollectie naar mijn telefoon te verplaatsen.

Echter is het zo dat mijn huidige telefoon met dit verbruik al voor meer dan de helft leeg is op de heenweg...
Is er iemand die mij kan vertellen hoe lang de galaxy nexus dit volhoud aangezien ik nergens een duidelijk antwoord hierop kan vinden... Zeker met de komst van spotify en dergelijke lijkt het me een interessant idee een soortgelijke test toe te voegen aan de komende reviews...
Moet met de GN een flinke verbetering zijn als ik dat zo lees... Neem wel voor de zekerheid een USB kabeltje mee, voor als je op school nog tussendoor je GN eraan kan hangen, zo heb je op de terugweg nog extra zekerheid. Tevens gaat je batterij evengoed in de tussentijd ontladen op school, dus als je de mogelijkheid hebt om hem af en toe aan een lader/USB te hangen op school is dat wel beter.

Edit: *bedenkt zich net dat ik een paar weken terug in Barcelona was, en heb daar de trein genomen naar Girona, treinrit van bijna 2 uur, en in die treinen hadden ze gewoon een stopcontact per stoel! :)
De NS moet nog veel leren... :'(

[ Voor 6% gewijzigd door Vis op 17-07-2012 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie88
Vis schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 15:24:
[...]

Moet met de GN een flinke verbetering zijn als ik dat zo lees... Neem wel voor de zekerheid een USB kabeltje mee, voor als je op school nog tussendoor je GN eraan kan hangen, zo heb je op de terugweg nog extra zekerheid. Tevens gaat je batterij evengoed in de tussentijd ontladen op school, dus als je de mogelijkheid hebt om hem af en toe aan een lader/USB te hangen op school is dat wel beter.

Edit: *bedenkt zich net dat ik een paar weken terug in Barcelona was, en heb daar de trein genomen naar Girona, treinrit van bijna 2 uur, en in die treinen hadden ze gewoon een stopcontact per stoel! :)
De NS moet nog veel leren... :'(
Het is nu ook zo dat ik tijdens college m'n telefoon aan de lader hang... Maar dat wil ik dus juist voorkomen :P
Wat ik eigenlijk wil is 4 uur muziek kunnen streamen op een dag met voor de rest internetten op z'n tijd en de telefoon alleen 's nachts op te hoeven laden. En ik vraag me uberhaubt sterk af of dat mogelijk is me welke smartphone dan ook. Ik ga namelijk geen 300+ euro uitgeven voor een nieuwe telefoon om er vervolgens achter te komen dat ik nog steeds tijdens college m'n telefoon op moet laden omdat ik anders de dag niet doorkom...

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Nu online

Vis

Spekkie88 schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 15:46:
[...]

Het is nu ook zo dat ik tijdens college m'n telefoon aan de lader hang... Maar dat wil ik dus juist voorkomen :P
Wat ik eigenlijk wil is 4 uur muziek kunnen streamen op een dag met voor de rest internetten op z'n tijd en de telefoon alleen 's nachts op te hoeven laden. En ik vraag me uberhaubt sterk af of dat mogelijk is me welke smartphone dan ook. Ik ga namelijk geen 300+ euro uitgeven voor een nieuwe telefoon om er vervolgens achter te komen dat ik nog steeds tijdens college m'n telefoon op moet laden omdat ik anders de dag niet doorkom...
Dan denk ik dat jouw wensen te veeleisend zijn ;) Want je wilt dus ook tussen het muziek luisteren browsen, dus een screentime van 4 uur op 1 lading (ook nog eens Jelly Bean) kun je vergeten, met welk toestel dan ook denk ik :)

Waarom koop je geen Nexus 7 ;) weet zeker dat je daarmee voldoende screentime overhoud op het eind van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Papparaat
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-08 21:55
Vis schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 15:53:
[...]
Waarom koop je geen Nexus 7 ;) weet zeker dat je daarmee voldoende screentime overhoud op het eind van de dag
Of gewoon een Nexus met een tweede accu erbij... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie88
Vis schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 15:53:
[...]

Dan denk ik dat jouw wensen te veeleisend zijn ;) Want je wilt dus ook tussen het muziek luisteren browsen, dus een screentime van 4 uur op 1 lading (ook nog eens Jelly Bean) kun je vergeten, met welk toestel dan ook denk ik :)

Daar was ik ook al bang voor. Maar ik heb al helemaal geen interesse in een tablet aangezien ik ook al een laptop mee zeul naar college...
Echter had ik een kleine hoop dat de GN het misschien wel vol zou houden :) De nieuwe quadcore telefoons hoef ik iig al helemaal niet te proberen en de andere waar ik nog tussen zat te twijfelen is de HTC one S...

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joenatic
[...]

Het enige wat je dan kan doen is naar instellingen --> apps en dan "google zoeken" aanklikken en zeggen geforceerd stoppen. Dan blijft deze weg tot dat je je telefoon reboot

[ Voor 42% gewijzigd door joenatic op 17-07-2012 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joao
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-08 00:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
Huh? Dat is toch al zo? Ik heb ook 4.1.1 er op via OTA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

filenox schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 14:50:
Google begint? heb je die balk dan OOIT kunnen verwijderen? :P
Ja, in de versies voor 4.0 als ik me niet vergis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joenatic
EnigmaNL schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 16:13:
[...]

Huh? Dat is toch al zo? Ik heb ook 4.1.1 er op via OTA.
Klopt. Die is inderdaad al uitgerold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
joenatic schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 16:26:
[...]

Klopt. Die is inderdaad al uitgerold
Dan snap ik die tweet niet! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joenatic
4.1 is volgens mij nooit OTA als update geweest. Dat was de test versie die ze bij de presentatie hadden uitgedeeld als ik mij niet vergis. 4.1.1 is de eeste versie geweest die OTA werd aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Het punt is dat de mensen zonder yakju-firmware 'm nu ook binnenkort zullen ontvangen, denk ik :)

Gebruiken hier veel mensen eigenlijk een custom kernel? Ik lees vooral veel goeds over de FrancoKernel (langere batterijduur). Zijn er ook bepaalde nadelen aan verbonden? Ook redenen om voor een andere kernel te gaan?

[ Voor 62% gewijzigd door filenox op 17-07-2012 17:39 . Reden: hoort hier niet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beOnt
  • Laatst online: 07-10 22:11
filenox schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 17:20:
Het punt is dat de mensen zonder yakju-firmware 'm nu ook binnenkort zullen ontvangen, denk ik :)

Gebruiken hier veel mensen eigenlijk een custom kernel? Ik lees vooral veel goeds over de FrancoKernel (langere batterijduur). Zijn er ook bepaalde nadelen aan verbonden? Ook redenen om voor een andere kernel te gaan?
Ik had franco kernel met AOKP, ik was er op zich wel tevreden over, maar zag niet echt veel voordelen tov. de stock rom. (toch niet dat ik nodig had)

Is niet van toepassing meer :+

Ik moet zeggen dat de batterij een heel stuk slechter is dan bij ICS. Hopelijk is dit terug optimaal nu ik google now uitgeschakeld heb.

[ Voor 11% gewijzigd door beOnt op 17-07-2012 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
JelleNL schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 13:11:
[...]

Ik heb hier inderdaad ook last van. Al is het bij mij aan de bovenkant. Het lijkt inderdaad alsof er aan de bovenkant een klein 'kiertje' tussen het glas en de body zit. Hier komt dan af en toe ook een klein beetje vuil tussen.
Ik zou eigenlijk niet weten of het er al vanaf het begin zat bij mij. Zou graag horen wat studentmobiel ervan zegt, ik heb hem daar ook gekocht namelijk.
Heb ze een mailtje gestuurd waarin ik het verhaal heb uitgelegd.
Hun reactie was als volgt:
Beste heer xxxxxxxx,

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Graag willen wij u wijzen op onze 14 dagen DOA procedure welke wij vermeld hebben op onze website. Via de onderstaande link ontvangt u meer informatie over de voorwaarden van deze procedure.

https://www.studentmobiel.nl/info/defecten_binnen_14_dagen

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice Studentmobiel.nl
Heb de telefoon zojuist verzekerd opgestuurd. Ik laat wel weten wat ik terugkrijg ;)

offtopic:
OMG, voor 't eerst in 6 jaar ofzo zonder smartphone :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hadespuiter
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-06 05:21
Vraagje (ik heb zelf nog geen Nexus); het schijnt dat als je de brightness lager dan 75% zet, het scherm grainy wordt. Dit zou voor mij een probleem kunnen zijn aangezien ik ook redelijk veel in het pikkedonker werk, en een lage brightness dus noodzakelijk is.
Of is +75% goed te doen in het donker?

En dan nog een vraagje aan diegene die ook een iPhone4 hebben of hebben gehad; valt het pentile zijn van de Nexus nou echt op bij kleine teksten op webpagina's e.d.? Is de iPhone dan echt scherper of valt het wel mee?

[ Voor 26% gewijzigd door Hadespuiter op 17-07-2012 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
Ik zag dit filmpje over Google spraakgestuurd zoeken in Jelly Bean maar bij mij is dat heel anders.

http://youtu.be/grmixtB9dZM?hd=1&t=3m20s

Je ziet daar dat ze een vraag stelt (bijvoorbeeld over het zoeken van een plaatje) en ze dan alleen maar een rij plaatjes als antwoord krijgt, als ik een vraag stel (bijvoorbeeld: laat me een plaatje van een computer zien) gaat hij gewoon google zoeken naar wat ik zeg. Hoe krijg ik het zoals in dat filmpje?

Ik zag ook een ander filmpje waarin gevraagd werd om een restaurant in de buurt, toen kwam google maps met allerlei locaties. Bij mij komt wederom google zoeken ervoor :(

Edit: Werkt nog niet in het Nederlands dus :(

[ Voor 19% gewijzigd door EnigmaNL op 17-07-2012 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spekkie88 schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 15:46:

Met een officiële, door Samsung geproduceerde extended battery haal je voor een prikkie 20% extra stroom.

neem je genoegen met een flink dikkere achterkant kun je van de originele 1800mAh --> 3800mAh maken. Ik durf wel te stellen dat je daarmee een screentime van 4+uur haalt aangezien ik met mijn 2000mAh bij lichte apps en automatische brightness makkelijk over de twee uur screentime kan. (iets minder makkelijk overigens met JellyBean maar ik stoor me er niet aan.)

In beide voorbeelden zit NFC wel ingebouwd zoals ook het origineel heeft. Let hier goed op als je gaat koopjesjagen want de zender/ontvanger zit op de rug van de accu.

Wat je verbruik betreft: maak een wekelijkse selectie van je nummers en zet die op je telefoon. Het meeste verbruik qua accu en data zul je waarschijnlijk kwijt zijn aan de knop om het volgende nummer te selecteren. Dat zappen is niet aan mij besteed. Legendarische uitspraak die ik in een boek las uit de tijd dat digitale televisie op rukte in Amerika is hier wel van toepassing: "I don't want 500 television channels, I just want the one channel that gives me what I want to see."

Die uitspraak maakt dat op mijn Nexus wekelijks mijn persoonlijke top 500 staat Niets meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hadespuiter schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 18:49:
Vraagje (ik heb zelf nog geen Nexus); het schijnt dat als je de brightness lager dan 75% zet, het scherm grainy wordt. Dit zou voor mij een probleem kunnen zijn aangezien ik ook redelijk veel in het pikkedonker werk, en een lage brightness dus noodzakelijk is.
Of is +75% goed te doen in het donker?

En dan nog een vraagje aan diegene die ook een iPhone4 hebben of hebben gehad; valt het pentile zijn van de Nexus nou echt op bij kleine teksten op webpagina's e.d.? Is de iPhone dan echt scherper of valt het wel mee?
75% is verblindend in her donker... maar bij mij is het tot 15-20% grainy, daarboven geen problemen, voor de pentile discussie kan je ook in het sgs3 pentile topic kijken

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fifarunnerr
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-10 15:36
Misschien ligt het aan mij, maar hoezo is 4u screen-on time halen met de standaard accu helemaal niet mogelijk?
Als ik een game speel zit ik op zo'n 30% per uur drain, wat dus neerkomt op 3u screen-on. Daarbij zijn games een stuk zwaarder dan normaal wat internetten, en heb ik al heel vaak 3u screen-on time gehad en 30% accu over.

Ik heb gewoon alles standaard, draai Jelly Bean, en Latitude en Google Now staan gewoon aan. Brightness staat op automatisch, en er staat zelfs een live wallpaper op.

Ik moet wel zeggen dat ik volgens mij geen enkele app hebt die elke X minuten gaat synchroniseren, ik gebruik alleen Google synchronisatie, en natuurlijk whatsapp. Voor de rest heb ik geen synchronisatie, en ook geen widgets die hun data van het internet halen. Ook heb ik de facebook app niet, want ik geloof dat die best wat batterij verbruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
4 uur is wel echt de max hoor, zeker met stock, over het algemeen kom je op ruim 3 uur, tenzij je extra moeite gaat doen. Ik heb geloof ik een keer een screen time van 5 uur gezien, maar dat was maximaal getweaked met rom/kernel/settings/inverted browser etc.

Verder is muziek streamen en ook nog eens via BT afspelen gewoon erg zwaar. Als je daarnaast ook nog eens je scherm aanzet en je verbinding nog zwaarder belast... Ten slotte is verplaatsen ook al slecht, elke zoveel minuten een nieuwe mast opzoeken etc kost ook extra energie.

Ik zou gaan kijken naar een extra accu, een zwaardere accu, een losse externe accu (zo'n accu die je met micro usb aan je telefoon hangt). Met dit gebruik ga je het met geen enkele telefoon high end of low end tot het einde van de dag redden. (afgezien van telefoons die stock met een zware accu geleverd worden, zoals je razr maxx bv)

verder denk ik dat de sgs3 nog het beste scoort van de high end smartphones, misschien moet je eens in dat topic ervaringen opvragen

[ Voor 7% gewijzigd door Prulleman op 17-07-2012 21:55 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Ik heb het gevoel dat het scherm van m'n GN vaak ongewenst aan gaat. De tijd dat het scherm aan staat is in ieder geval veels te lang. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan monitoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Wat stom! Met het nieuwe toetsenbord in Jelly Bean plakt hij de interpunctie uit de suggesties niet meer aan het laatste woord! Dat betekend dus dat een ? of ! los komt te staan van de zin. Voorbeeld : Dit is raar !

Wat een knuppels :(

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Room42 schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 23:23:
Wat stom! Met het nieuwe toetsenbord in Jelly Bean plakt hij de interpunctie uit de suggesties niet meer aan het laatste woord! Dat betekend dus dat een ? of ! los komt te staan van de zin. Voorbeeld : Dit is raar !

Wat een knuppels :(
Android toetsenbord instellingen, geavanceerde instelling, woordvoorspelling uitzetten.
Wat een knuppels ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:34
ik heb gister ook JB maar even geïnstalleerd.
het bevalt mij totaal niet;
als ik unlock springt me scherm heel even op zwart alvorens naar home te gaan (gebruik wel widgetlocker)
het bereik lijkt slechter te zijn geworden, gister nog even getest met een andere nexus erbij met 4.0.4 en exact hetzelfde abbo. met 4.1 kom ik vaak niet verder als H+ terwijl met 4.0.4 gewoon vrolijk 3g hebt.

ik wacht het nog af tot het weekend en anders lekker weer terug naar ICS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joenatic
Volgens mij is H+ sneller dan 3G.
Bron Wikipedia:

High-Speed Downlink Packet Access (HSDPA) is an enhanced 3G (third generation) mobile telephony communications protocol in the High-Speed Packet Access (HSPA) family, also dubbed 3.5G, 3G+ or turbo 3G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
Klopt, H+ is sneller :) Jelly Bean heeft je bereik dus verbeterd.

Bij mij zijn er toch een paar dingen niet helemaal goed met Jelly Bean. Nog steeds Light Flow maar ook Notify my Android werkt niet goed. App ontwikkelaars zijn niet echt snel met updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joenatic
Ik heb vanmorgen een update gehad van lightflow. daarbij werd aangegeven dat het een update voor JB was. Ik heb het nog niet getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie88
Prulleman schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 21:54:
4 uur is wel echt de max hoor, zeker met stock, over het algemeen kom je op ruim 3 uur, tenzij je extra moeite gaat doen. Ik heb geloof ik een keer een screen time van 5 uur gezien, maar dat was maximaal getweaked met rom/kernel/settings/inverted browser etc.

Verder is muziek streamen en ook nog eens via BT afspelen gewoon erg zwaar. Als je daarnaast ook nog eens je scherm aanzet en je verbinding nog zwaarder belast... Ten slotte is verplaatsen ook al slecht, elke zoveel minuten een nieuwe mast opzoeken etc kost ook extra energie.

Ik zou gaan kijken naar een extra accu, een zwaardere accu, een losse externhttp://tweakimg.net/g/forum/images/icons/toolbar/list_bullet.gife accu (zo'n accu die je met micro usb aan je telefoon hangt). Met dit gebruik ga je het met geen enkele telefoon high end of low end tot het einde van de dag redden. (afgezien van telefoons die stock met een zware accu geleverd worden, zoals je razr maxx bv)

verder denk ik dat de sgs3 nog het beste scoort van de high end smartphones, misschien moet je eens in dat topic ervaringen opvragen
Ik weet dat ik erg veel vraag van mijn telefoon en ik vroeg me ook al sterk af of uberhaubt een telefoon aan mijn zware eisen kan voldoen en zo niet kan ik net zo goed bij mijn huidige telefoon blijven.
Over de SIII, de prestaties in afspelen van video is de SIII ongeëvenaard echter als je de review bekijkt die door tweakers in elkaar is gezet verbruikt de SIII juist weer het meest bij het bellen, dus ga ik er van uit dat de SIII het niet bepaald lang uit gaat houden bij het streamen van muziek aangezien dat eerder in de buurt komt van bellen dan van film kijken... Een extra sterke accu zou dan nog een oplossing kunnen zijn maar dan weer niet een die uitsteekt aan de achterkant want mijn broekzak zit altijd al zo vol... (Ik weet het ik ben een zeikerd ;))

Iig allen bedankt zover voor het meedenken en de reacties, maar ik zie in dat ik er maar mee moet leren leven dat ik mijn telefoon meerdere keren op een dag op zal moeten laden :)

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
joenatic schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 09:40:
Ik heb vanmorgen een update gehad van lightflow. daarbij werd aangegeven dat het een update voor JB was. Ik heb het nog niet getest.
Oh ik zie het nu ook ja, even aankijken of die update het probleem verhelpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
joenatic schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 09:40:
Mooi zo! Mijn GN is helaas even terug naar de leverancier, maar het is erg fijn dat Light Flow straks weer werkt!
Alle reviews van mensen met een Galaxy Nexus en 4.1.1 zijn louter positief sinds versie 3.0.4 van Light Flow! Het zal dus wel weer perfect werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quartex
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-12-2024

quartex

Virtual Dreams / Fairlight

Denniz0229 schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 09:07:
ik heb gister ook JB maar even geïnstalleerd.
het bevalt mij totaal niet;
als ik unlock springt me scherm heel even op zwart alvorens naar home te gaan (gebruik wel widgetlocker)
het bereik lijkt slechter te zijn geworden, gister nog even getest met een andere nexus erbij met 4.0.4 en exact hetzelfde abbo. met 4.1 kom ik vaak niet verder als H+ terwijl met 4.0.4 gewoon vrolijk 3g hebt.

ik wacht het nog af tot het weekend en anders lekker weer terug naar ICS
Je moet widgetlocker uitzetten, die is nog niet JB proof. De standaard lockscreen is lightning fast.

Trouwens, moet wel lachen om all die mensen die zeggen dat ze JB niets vinden. "Eww I don't like change". :?

Running AmiExpress 3.6 Copyright (c) LightSpeed Technologies 1992-93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
quartex schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 10:31:
[...]

Je moet widgetlocker uitzetten, die is nog niet JB proof. De standaard lockscreen is lightning fast.

Trouwens, moet wel lachen om all die mensen die zeggen dat ze JB niets vinden. "Eww I don't like change". :?
Heeft niet zozeer met verandering te maken volgens mij, maar eerder met apps of functies die niet goed (meer) werken sinds de update.

Ik ben redelijk tevreden over JB, het is alleen jammer dat een aantal dingen nog niet lekker werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-10 15:25

spacy

+++

De update gisteren gekregen.
alleen onhandig dat ie me niet even waarschuwde dat ie het via 3g heeft binnen gehaald, had wifi per ongeluk uitstaan.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mas-
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-07-2024

Mas-

Alsof het niets kost!

Ik heb nu sinds afgelopen vrijdag de nieuwste versie van de Nexus software, Jelly Bean. Qua gebruikservaring in het algemeen ben ik erg enthousaist. Alles reageert weer net een tikje sneller en werkt weer net een beetje soepeler. Ik ben en blijf ontzettend tevreden met dit toestel.

Wat we me wel een beetje tegenvalt is Google Now. Hier had ik echt meer van verwacht. Het enige dat ik zie is het weer, en mijn volgende afspraak. Dat had ik hiervoor ook al op mijn desktop staan... Toegevoegde waarde is tot nu toe nul. Mijn thuis en werkadres heeft ie wel begrepen (in Latitude), maar ook daar merk ik niets van.

http://s10.postimage.org/6mqkeduqv/Screenshot_2012_07_18_09_43_45.jpg(<- opklikken voor het plaatje.)

Google Voice Search is wel weer een erg leuke feature, heb mijn telefoon een paar dagen op Engels gedraaid om er mee te spelen. 'Note to self', 'navigate to', allemaal leuke dingen. Kan niet wachten totdat die functies in het Nederlands komen...

[ Voor 5% gewijzigd door janvanduschoten op 18-07-2012 14:47 . Reden: Plaatje klikbaar gemaakt ]

Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines. Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fifarunnerr
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-10 15:36
Google Now is vooral locatie-gebaseerd, en als je Latitude altijd uit had staan zal hij nog weinig van je weten.

Op het moment dat ik van huis ben, heb ik een card klaarstaan met de totale duur/vertraging terug naar huis. Soms komt hij met een route naar een locatie waar ik in het verleden vaak ben geweest(Station Breda, om vervolgens met de bus terug naar huis te gaan). Wanneer je op Google Maps een locatie opzoekt, krijg je even later een card met de route(en duur + vertraging) naar die plek.

Ik ben de laatste dagen nog niet bij een bushalte/treinstation geweest, dus ik weet niet hoe goed dat systeem werkt dat je een card krijgt met aankomende bussen/treinen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mas-

Mas-

Alsof het niets kost!

fifarunnerr schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 11:10:
Google Now is vooral locatie-gebaseerd, en als je Latitude altijd uit had staan zal hij nog weinig van je weten.

Op het moment dat ik van huis ben, heb ik een card klaarstaan met de totale duur/vertraging terug naar huis. Soms komt hij met een route naar een locatie waar ik in het verleden vaak ben geweest(Station Breda, om vervolgens met de bus terug naar huis te gaan). Wanneer je op Google Maps een locatie opzoekt, krijg je even later een card met de route(en duur + vertraging) naar die plek.

Ik ben de laatste dagen nog niet bij een bushalte/treinstation geweest, dus ik weet niet hoe goed dat systeem werkt dat je een card krijgt met aankomende bussen/treinen.
Hmm, even afwachten dus. Ik heb even Latitude gechecked, en ik heb inderdaad pas van een week gegevens. Enig idee hoeveel gegevens nodig zijn wil Google Now fatsoenlijk werken?

[ Voor 3% gewijzigd door Mas- op 18-07-2012 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JudgeTreve
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-09 08:57
hm...ik gebruik Google Apps voor business en krijg die Google Now niet aan de praat...kan op mijn dashboard de feature ook niet vinden om hem aan te zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joenatic
JudgeTreve schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 11:55:
hm...ik gebruik Google Apps voor business en krijg die Google Now niet aan de praat...kan op mijn dashboard de feature ook niet vinden om hem aan te zetten...
Alles op US english gezet? Als je dit hebt, heb ik geen idee

[ Voor 5% gewijzigd door joenatic op 18-07-2012 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16:09
Jelly Bean gisteren gepushed gekregen. Installatie ging goed.

Enige wat ik nu direct opmerk is dat Pinch/Zoom in Dolphin HD niet meer werkt... grrr!! Gebruikte ik echt de hele dag. Iemand dit probleem ook, en wellicht een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JudgeTreve
joenatic schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 12:17:
[...]

Alles op US english gezet? Als je dit hebt, heb ik geen idee
Ik had hem op Engels UK staan...nu veranderd naar Engels US...maar het is nog hetzelfde...helaas...
Ondertussen ook Latitude een keer opgestart maar de optie om weer te sign out'te is blijkbaar verdwenen in JB...

[ Voor 16% gewijzigd door JudgeTreve op 18-07-2012 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joenatic
JudgeTreve schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 12:42:
[...]

Ik had hem op Engels UK staan...nu veranderd naar Engels US...maar het is nog hetzelfde...helaas...
Ondertussen ook Latitude een keer opgestart maar de optie om weer te sign out'te is blijkbaar verdwenen in JB...
Duurt wel een paar dagen voor dat het goed werkt. Bij mij werken de kaarten vor weer, verkeer, afspreken, locaties in de buurt, openbaar vervoer. Ik heb alles op Nederlands staan. Alleen het spreken en de kaarten ontvangen bij eht zoeken werkt dan niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartV
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:49
JudgeTreve schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 11:55:
Settings --> Mobile --> Enable Google Now (onderaan)

I think I've got the hang of it now... :w :q :wq :wq! ^d X exit X Q :quitbye CtrlAltDel ~~q :~q logout save/quit :!QUIT ^[zz ^[ZZ ZZZZ ^H ^@ ^L ^[c ^# ^E ^X ^I ^T ? help helpquit ^D ^d ^C ^c helpexit ?Quit ?q ^Kx /QY sync halt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mas-

Mas-

Alsof het niets kost!

Ik zie net dat ik mijn Google Web History (of zoiets, al die Google termen lopen ondertussen een beetje door elkaar bij mij) uit had staan. Lijkt me logisch dat Google Now ook die informatiebron goed kan gebruiken. Net aangezet, kijken wat er over een paar dagen gebeurd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-10 15:31
Okay, Mind = blown. Google Now heeft me net laten weten dat het verkeer naar me schoonouders zo'n uurtje duurt.. Niet heel speciaal zou je denken maar het bewijst voor mij wel de handigheid/nut van de feature.

Ik ga dus elke woensdag daar eten (soms ook niet) en Google Now geeft dus uit zichzelf de informatie, rond het tijdstip dat ik meestal weg ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-10 15:30
omdat je dat zelf hebt ingesteld? of omdat het contactpersonen zijn en je het in je agenda hebt staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Nu online

Vis

ex87 schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 13:22:
Okay, Mind = blown. Google Now heeft me net laten weten dat het verkeer naar me schoonouders zo'n uurtje duurt.. Niet heel speciaal zou je denken maar het bewijst voor mij wel de handigheid/nut van de feature.

Ik ga dus elke woensdag daar eten (soms ook niet) en Google Now geeft dus uit zichzelf de informatie, rond het tijdstip dat ik meestal weg ga.
Jaja grappig toch :)

Dit komt dmv locatiegeschiedenis uit Maps, welke voor JB al draaide (of niet, je kon het geloof ik ook uitzetten).
Maar die hield dit allemaal bij.
Heb een soortgelijke situatie, maar bij mij is het op vrijdag zo dat ik bij mijn ouders eet, en vorige week vrijdag kreeg ik de "keus" waar ik heen wilde... hij gaf het dus niet automatisch aan op het werk. (waarschijnlijk omdat ik er om de week heen ga).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Laatst online: 07-10 15:31
El_V schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 13:26:
omdat je dat zelf hebt ingesteld? of omdat het contactpersonen zijn en je het in je agenda hebt staan?
Nee nee, helemaal uit zichzelf, ik denk door latitude.. Omdat ik daar elke woensdag middag dus een paar uuer ben.
Vis schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 13:27:
[...]

Jaja grappig toch :)

Dit komt dmv locatiegeschiedenis uit Maps, welke voor JB al draaide (of niet, je kon het geloof ik ook uitzetten).
Maar die hield dit allemaal bij.
Heb een soortgelijke situatie, maar bij mij is het op vrijdag zo dat ik bij mijn ouders eet, en vorige week vrijdag kreeg ik de "keus" waar ik heen wilde... hij gaf het dus niet automatisch aan op het werk. (waarschijnlijk omdat ik er om de week heen ga).
Inderdaad, ik ben een trouwe gebruiker van latitude & Google+ checkins, maar dit laat voor mij (in de praktijk) echt zien dat het inderdaad zo nuttig is als het leek.

[ Voor 52% gewijzigd door ex87 op 18-07-2012 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:31
Ik ben nog steeds tevreden over Jelly Bean, Google now heeft nog weinig meer waarde maar ik zie dit ook als een dienst in ontwikkeling en nog niet geheel op de Nederlandse markt is afgestemd. Zou hem twee maanden testen maar heb hem uitgezet, zie het nut er nog niet van.

Het valt mij op dat veel mensen (ik ook) apps gebruiken die eigenlijk niet meer of minder doen dan een optie die Jelly Bean al standaard heeft gebruiken. Ben zelf ook bezeten van apps, maar dit heeft allemaal negatieve invloed op batterij duur, hij zal in ieder geval niet langer er door mee gaan.

Het inspreken via google now gaat uitstekend, heb het Nederlandse talen pakket gedownload en werkt als een speer. Google now==> recht onderin instelling openen ==> spraak instellingen ==> spraak invoer downloaden voor offline gebruik.

Kan mijn verslaving toch niet onder controle houden heb gewoon 4000 mHa mobiele oplader aangeschaft. Ongeveer drie keer Nexus opladen voordat de mobiele lader leeg is :-)

[ Voor 9% gewijzigd door ipje op 18-07-2012 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:58

Nikeo

Jawelles

Ik kan maar niet stoppen met door het menu scrollen. Het voelt alsof ik met de SIII van een vriend speel :D Ik heb google Now uitgezet. Ik heb het idee dat de batterij nu weer iets langer meegaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Dubrillion schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 08:38:
[...]

Android toetsenbord instellingen, geavanceerde instelling, woordvoorspelling uitzetten.
Wat een knuppels ;)
:?

Ik wil de voorspelling niet uitzetten, dat gebruik ik juist intensief, inclusief de voorgestelde interpunctie. Maar in 4.0.x werd de interpunctie netjes achter het laatste woord geplakt. Dat gebeurd nu in 4.1.1 niet meer.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!
update van Lightflow werkt nu goed met jelly bean :)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:31
Prulleman schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 13:58:
update van Lightflow werkt nu goed met jelly bean :)
Bedankt voor de melding ga hem eens downloaden, bemerk dat deze app toch wel eens uitkomst gaat brengen. Omdat ik tekort kom aan de standaard kleurtjes voor meldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JudgeTreve
BartV schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 13:15:
[...]

Settings --> Mobile --> Enable Google Now (onderaan)
Ik neem aan dat je de settings van Google Apps bedoeld...maar daar staat die optie dus niet bij bij mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joenatic
JudgeTreve schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 14:13:
[...]

Ik neem aan dat je de settings van Google Apps bedoeld...maar daar staat die optie dus niet bij bij mij...
Je kan ook vanaf de homeknop omhoog swipen en dan op de munu knop rechtsonderaan klikken. Hier kun je em ook aan en uit zetten.
brtk schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 12:21:
Jelly Bean gisteren gepushed gekregen. Installatie ging goed.

Enige wat ik nu direct opmerk is dat Pinch/Zoom in Dolphin HD niet meer werkt... grrr!! Gebruikte ik echt de hele dag. Iemand dit probleem ook, en wellicht een oplossing voor?
Dolphin HD heeft nu een update met de pinch to zoom functie voor JB

[ Voor 30% gewijzigd door joenatic op 18-07-2012 14:16 . Reden: 2e quote er bij gevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartV
JudgeTreve schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 14:13:
[...]

Ik denk dat ook Google+ enabled moet zijn in Google Apps. Is dat het geval?
Organization & Users --> Services

I think I've got the hang of it now... :w :q :wq :wq! ^d X exit X Q :quitbye CtrlAltDel ~~q :~q logout save/quit :!QUIT ^[zz ^[ZZ ZZZZ ^H ^@ ^L ^[c ^# ^E ^X ^I ^T ? help helpquit ^D ^d ^C ^c helpexit ?Quit ?q ^Kx /QY sync halt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JudgeTreve
BartV schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 14:24:
[...]

Ik denk dat ook Google+ enabled moet zijn in Google Apps. Is dat het geval?
Organization & Users --> Services
Bijna alles staat daar op aan.....
Bij mij is Google Apps wel in het Nederlands...maar dat zal wel geen punt zijn..?!

[ Voor 13% gewijzigd door JudgeTreve op 18-07-2012 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartV
JudgeTreve schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 14:39:
[...]
Bijna alles staat daar op aan.....
Bij mij is Google Apps wel in het Nederlands...maar dat zal wel geen punt zijn..?!
Dat zou kunnen.
Ik heb New user features op rapid release staan en New Admin Control Panel Features op Next Generation Release (US English only). Dit alles bij Domain Settings --> General.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JudgeTreve
BartV schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 15:29:
[...]

Dat zou kunnen.
Ik heb New user features op rapid release staan en New Admin Control Panel Features op Next Generation Release (US English only). Dit alles bij Domain Settings --> General.
Okay...now we are getting somewhere....
Ik heb de instellingen aangepast en ineens is de optie wel zichtbaar bij Mobile...
Heb het nu aangezet en het doet in ieder geval al meer dan eerst...BEDANKT!!

Het dashboard ziet er nu ineens wel heel anders uit in Google Apps....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ugh, ik heb al spijt van m'n omschakeling van AOKP naar Jelly Bean, Alles voelt sneller aan maar dit was eigenlijk geen issue voor mij. Wat ik enorm mis is de interpunctie. Als je na een woord een spatie zet dan krijg je geen keuze welk leesteken je wilt zetten. Of mis ik iets?

Oef gevonden!

http://www.androidcentral...ctuation-keys-back-forums

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2012 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robdonke
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-05-2023
hallo iedereen

nu we het toch over dashboard hebben (en natuurlijk galaxy nexus),
onder android devices staat nothing interesting here. is dit normaal of zou hij mijn telefoon (galaxy nexus) moeten herkennen?

google now werkt perfect! als ik wil weten hoe het weer is waar ik naartoe reis (ik reis nu door europa) Vraag ik het gewoon ff aan google, en als het slecht weer is ga ik ergens anders naartoe! of als ik in een land ben zonder euro, geeft hij automatisch een card aan met de curency, hetzelfde geld voor de taal. Het is eigenlijk een vervanger voor veel applicaties! hopen dat hij thuis met vervoer en zo ook zo goed werkt!

wat wel een beetje jammer is, is dat als ik iets typ en hij geeft aan welk woord hij verwacht dat ik ga gebruiken, is dat zelden het woord dat ik daadwerkelijk wilde intypen... en hij kent mij intussen al wel redelijk (ik had vrij snel de update)

over de galaxy nexus zelf, ik zit nu in italie en het is hier vrij warm, als ik mijn telefoon gebruik wordt hij achtelijk warm! is er een grens tot hoe warm hij (uit zich zelf) kan/zal worden voordat hij zichzelf uitschakeld? (en waar ligt die grens) ik zou natuurlijk niet willen dat hij kapot gaat _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ nexus _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Als je telefoon te warm wordt gaat die vanzelf uit, maak je maar niet te veel zorgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anie
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12:45
Room42 schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 13:37:
[...]

:?

Ik wil de voorspelling niet uitzetten, dat gebruik ik juist intensief, inclusief de voorgestelde interpunctie. Maar in 4.0.x werd de interpunctie netjes achter het laatste woord geplakt. Dat gebeurd nu in 4.1.1 niet meer.
Voorspelling ia wat anders dan correctie. Bij ICS was het precies hetzelfde. probeer maar is in jouw instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-05 19:52
Mijn nexus is vandaag binnen gekomen en heb er nu een avondje mee kunnen spelen. Dit is mijn eerste echte ervaring met android, hiervoor heb ik altijd een iphone gehad. Het eerste dat ik heb gedaan is de update naar 4.1. Ik moet zeggen, tot nu toe is het een hele prettige ervaring.

Ik heb eigenlijk vooral vanwege het scherm voor de nexus gekozen. Mijn voornaamste criteria voor een nieuwe telefoon waren een groot scherm met een hoge resolutie. Eigenlijk zijn er nu maar 4 toestellen die aan die eisen voldoen. De OneX, de S3, de note en de nexus. De note vind ik te groot (en lelijk) en alhoewel de OneX en S3 op dit moment de echte high end toestellen zijn, is de nexus qua prijs/kwaliteit voor mij gewoon het mooiste toestel.

JB loopt als een trein en voelt minstens even snel als mijn iphone 4 of zelfs sneller. Ik vind het scherm erg mooi, maar ik moet wel zeggen dat het retina scherm van de iphone echt scherper oogt. Ik denk dat dit door de pentile structuur van de pixels komt. De hogere resolutie zorgt er wel voor dat er meer screen estate is en dat vind ik het belangrijkst.

Ik ben erg benieuwd hoe de overstap van ios naar android gaat bevallen. Op dit moment ben ik in elk geval heel erg blij met weer een nieuw besturingssysteem.

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
Zelfs met de nieuwe versie van Light Flow werkt de LED notificatie nog niet goed... Eigenlijk is er helemaal niets veranderd, de app moet aan blijven staan op de achtergrond om te werken en zelfs dan is het niet 100% betrouwbaar. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Laatst online: 16:32

Phntm

Tlingelingeling

EnigmaNL schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 08:35:
Zelfs met de nieuwe versie van Light Flow werkt de LED notificatie nog niet goed... Eigenlijk is er helemaal niets veranderd, de app moet aan blijven staan op de achtergrond om te werken en zelfs dan is het niet 100% betrouwbaar. :(
Tijd om een andere app te downloaden dus? Als iets niet meer werkt wat je ook probeert, dan is het tijd om er afstand van te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
Phntm schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 10:49:
[...]

Tijd om een andere app te downloaden dus? Als iets niet meer werkt wat je ook probeert, dan is het tijd om er afstand van te doen.
Zijn er andere apps die hetzelfde doen als Light flow dan? Ik kan er niet een vinden :(
Pagina: 1 ... 56 ... 89 Laatste

Let op:
Alles over levertijden en abonnementen in Samsung Galaxy Nexus - Levertijden / Abonnement topic.

Voor het bespreken van accessoires kun je terecht in Accessoires voor de Samsung (Google) Galaxy Nexus.

Voor alle informatie over rooten en custom roms zie [Google Galaxy Nexus] Custom roms en Firmware.