Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||
Neehoor, toch een bekend iets van 4.0.4 om slechter ontvangst te hebben: PieterAelse in "[Google Galaxy Nexus] - Ervaringen & Discussie"Twee Dee schreef op maandag 09 april 2012 @ 17:19:
[...]
Heb ik ook, maar dat heeft meer met Vodafone te maken dan met 4.0.4.
Slurpt ook batterij om steeds naar zendmasten te blijven zoeken merk ik...
Maar de problemen bij Vodafone helpen inderdaad ook niet mee
Volgens mij in de map Attachments in de sdcard map.Vis schreef op maandag 09 april 2012 @ 20:04:
Weet iemand waar bijlagen zoals Word documenten etc vanuit Gmail/Hotmail-app etc opgeslagen worden nadat je ze binnenhaalt?
Ik kan ze nergens terug vinden, en om ze nu telkens opnieuw op te halen vanuit de email vind ik maar niks...
Thanks!
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Ja maar hoe kom ik daar?Laguna schreef op maandag 09 april 2012 @ 22:19:
[...]
Volgens mij in de map Attachments in de sdcard map.
Of moet ik daar een 'verkenner' voor downe uit de Play store?
Got it
Nee totaal geen last van, vind het eigenlijk niet eens zo'n verkeerde achterkant... geen speling o.i.d. en ligt gewoon super in de hand... ik heb wel via ebay zo'n siliconen hoesje besteld voor iets meer grip (moet m nog binnen krijgen) misschien is dat ook wel iets voor jou?Gingerbread schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 07:48:
Ik word toch wel gek van die krakende achterkant. Meer mensen last van?
[ Voor 3% gewijzigd door Vis op 10-04-2012 09:36 ]
Bijzonder goed, het verbruik is duidelijk gedaald. Geen last van wegvallende verbinding, alleszins dat denk ik toch. Als de verbinding in stand-by wegvalt merk je dat toch wanneer je hem weer aan zet, niet? Duurt toch altijd enkele seconden om weer netwerkverbinding te krijgen als ik hem op airplane zet.
Wat bedoel je precies? Heb er al vaker over gehoord maar weet niet wat jullie nu bedoelen. Ik erger me zelf licht aan het feit dat ik een soort zandkorrel in mijn telefoon hoor als ik naast de camera op het achterklepje tik. Bedoel jij dat ook? Vind ik ook irritantGingerbread schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 07:48:
Ik word toch wel gek van die krakende achterkant. Meer mensen last van?

If you want to be the best, you need to work with the best :)
Met beide heb ik geen last, klepje zit wel goed aangesloten? Ligt net ietsje lager dan omringende behuizing...Maardiweb schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 11:07:
[...]
Wat bedoel je precies? Heb er al vaker over gehoord maar weet niet wat jullie nu bedoelen. Ik erger me zelf licht aan het feit dat ik een soort zandkorrel in mijn telefoon hoor als ik naast de camera op het achterklepje tik. Bedoel jij dat ook? Vind ik ook irritant
Is zoiets verstandig om te doen, dat de bedrijfstijd niet te lang word?
Ben net nieuw bij Android en vroeg t me wel eens af...
Maar sinds dat dus mis is gegaan is de GN zo ontzettend traag geworden... Zijn er meer mensen met die ervaring? Ik moet de stock recovery terug gaan zetten om de update te kunnen doorvoeren denk ik, dan hoop ik dat het probleem verholpen is...
Ik reboot hem nooit en bij mijn vorige Android toestellen ook niet. Nog geen last mee gehad.Vis schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 11:56:
Rebooten jullie de Nexus ook wel eens sporadisch om de zoveel dagen? Of doen jullie daar niet aan?
Is zoiets verstandig om te doen, dat de bedrijfstijd niet te lang word?
Ben net nieuw bij Android en vroeg t me wel eens af...
To dare is to do
Dat is heel normaal dat dat misgaat en nadien slecht draait. Ik zou 'm onmiddellijk weer op factory 4.0.2 zetten, of als je dan toch bezig bent ineens op 4.0.4.Verstekbakker schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 11:56:
Mijn GN heeft de update aangeboden gekregen, maar omdat ik CWM erop heb loopt de update dus vast en draai ik nog steeds op 4.0.2.
Maar sinds dat dus mis is gegaan is de GN zo ontzettend traag geworden... Zijn er meer mensen met die ervaring? Ik moet de stock recovery terug gaan zetten om de update te kunnen doorvoeren denk ik, dan hoop ik dat het probleem verholpen is...
DeputyNL
Ik wil eigenlijk van het geklooi met CWM af en weer terug naar de stock recovery. Ik weet ook niet echt meer waarom ik CWM uberhaupt erop heb (gehad). Ik zit nu een beetje met beperkingen op het gebied van computergebruik, want ik zit in een hotel in Dublin en niet thuis met alle kabeltjes etc.deputy schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 13:33:
Ik zou via CWM de 4.0.4 flashen... heb ik ook gedaan.. heb er geen moment spijt van... vooal de batterijduur is echt enorm vooruit gegaan...
Hoe kom ik terug naar de stock recovery?
Mijn ervaring is dat het het makkelijkst is via de toolkit.Verstekbakker schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 13:56:
[...]
Ik wil eigenlijk van het geklooi met CWM af en weer terug naar de stock recovery. Ik weet ook niet echt meer waarom ik CWM uberhaupt erop heb (gehad). Ik zit nu een beetje met beperkingen op het gebied van computergebruik, want ik zit in een hotel in Dublin en niet thuis met alle kabeltjes etc.
Hoe kom ik terug naar de stock recovery?
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
DeputyNL
Dat is dan waarschijnlijk dat programma waarmee ik het ding ook geroot heb?BillSpaarbank schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 14:30:
[...]
Mijn ervaring is dat het het makkelijkst is via de toolkit.
Ik gebruik CWM niet. En dus dit soort problemen (dat ik in het buitenland zit zonder kabels, wifi, stroom en er komt een update die niet wil en mijn telefoon vervolgens ontzettend traag maakt) zijn eigenlijk niet nodig als ik gewoon zoveel mogelijk stock heb. Het enige wat ik nodig heb is een root, de rest kan standaard blijven. Waarom ik CWM erop heb geflashed weet ik ook niet, ik zal wel ergens een tutorial gevolgd hebben zonder te snappen wat ik nou werkelijk deed...deputy schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 14:45:
Inderdaad, met de toolkit een stock recovery (gemakkelijk uit de ota update te halen bijvoorbeeld) flashen is waarschijnlijk het gemakkelijkst... Ik ben trouwens erg benieuwd waarom je van CWM af wil?
Dit heb ik dus ook, maar dan op meer plekken. Ik heb het klepje heel goed aangesloten, maar had dit vanaf het begin al. Nu al zeker tientallen keren proberen ''goed'' erop te zetten zodat het gekraak weg gaat, maar dat wil niet baten.Maardiweb schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 11:07:
[...]
Wat bedoel je precies? Heb er al vaker over gehoord maar weet niet wat jullie nu bedoelen. Ik erger me zelf licht aan het feit dat ik een soort zandkorrel in mijn telefoon hoor als ik naast de camera op het achterklepje tik. Bedoel jij dat ook? Vind ik ook irritant
Je merkt het wel vooral als je het indrukt, maar dan nog is het storend voor mij persoonlijk.
Verwijderd
heeft iemand ook als je 's avonds je telefoon een zwarte foto ofzo laat zien dat je dan zwarte streepjes in je scherm heb zitten
is net wat zwarten dan scherm is niet software
alvast bedankt
Zwarter dan scherm is ook een beetje vaag, aangezien echt zwart dus geen actief scherm (deel) betekent. Zwarter dan dat/scherm kan dus niet.
[ Voor 30% gewijzigd door Prulleman op 10-04-2012 19:10 ]
Ik snap wat je bedoelt. het ziet er zeker zo uit? Ik heb de nexus toen geruild voor een ander, deze had geen streep over het scherm, maar zie wel hier en daar een vlekje. Schijnt met de productie van het scherm te maken te hebben, ergens is gelezen op XDA.Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 18:27:
hallo
heeft iemand ook als je 's avonds je telefoon een zwarte foto ofzo laat zien dat je dan zwarte streepjes in je scherm heb zitten
is net wat zwarten dan scherm is niet software
alvast bedankt
Verwijderd
Ik kreeg hem daarna niet aan de praat. Hij bleef hangen in het opstartscherm.
Opgestuurd naar gsmreparatie, teruggekregen en heb nu de softwareversie 4.0.1.
Ook vond mijn telefoon niet meteen mijn SIM-kaart. Ik heb at met de beveiliging gedaan voor dat hij hem herkende.
Op de plek waar ik dit kan aflezen staat nu ook de "app"SUB PBA Test en Dev Tools. Al mijn google instellingen kan ik niet meer terughalen en het zoeken naar een softwareupdate (in mijn menu) is niet meer te vinden.
Weet iemand wat hier aan de hand is en wat ik moet doen???
En waar kan ik mij aan aanmelden voor mijn googleaccount??
BVD
Het is niet moeilijk om het zelf te doen, je moet je alleen even verdiepen in de materie. Dit is het topic hier op GoT over custom roms en anders moet je even op XDA kijken.
Verwijderd
o dan kan ik beter ook terug gaan. maar is wel slecht te zien alleen in donkerDrNizeGuy schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 19:18:
[...]
Ik snap wat je bedoelt. het ziet er zeker zo uit? Ik heb de nexus toen geruild voor een ander, deze had geen streep over het scherm, maar zie wel hier en daar een vlekje. Schijnt met de productie van het scherm te maken te hebben, ergens is gelezen op XDA.
Ik denk dat Google 4.0.4 even on hold heeft gezet.Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2012 @ 12:13:
had gister ook last van boodloop
nu heeft die alleen android 4.0.2 en wil heb niet update ? kent iemand dit probleem
en waar is dat op gebaseerd?Bob schreef op woensdag 11 april 2012 @ 15:31:
[...]
Ik denk dat Google 4.0.4 even on hold heeft gezet.
Dat veel mensen 'm niet binnenkrijgen en dat er een redelijk dikke bug in zit. Persoonlijk zou ik de update ook on hold zetten, maar helaas, ik heb geen toppositie binnen G
btw, je kan de factory image nog steeds manueel installeren als je echt wil:
http://code.google.com/intl/nl/android/nexus/images.html
confirm van de bug door Google:
http://code.google.com/p/android/issues/detail?id=28133#c19
[ Voor 26% gewijzigd door Bob op 11-04-2012 15:48 ]
How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.
Da's natuurlijk wel mooi dat mensen eerst blij zijn dat de batterij ineens zo lang meegaat
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Verwijderd
dus je wil zeggen dat er nog geen 4.0.3 of 4.0.4 is voor de nexus dacht echt dat ik die had
maar mijne heeft bootloop gehad en ben alles kwijt en hij wil niet updaten en weet zeker dat ik toen ik heb kocht een update had
Mijn Nexus heeft dat inderdaad ook. Als je duwt naast de camera kraakt het lichtjes. heb er een casemate barely there case rond zitten dus eigenlijk geen last van. Het viel me vorige keer op als ik de cover er had afgehaald. Maar ja...als je ziet hoe dun het achterklepje is verschiet ik er niet van, dat dat überhaupt nog niet stuk is eigenlijk. Als ik dat terug op zijn plaats klik denk ik altijd dat het de laatste keer gaat zijn en het doormidden gaat breken.Maardiweb schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 11:07:
[...]
Nee. Ze verspreiden hem volgens mij niet meer actief.Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2012 @ 18:29:
bob
dus je wil zeggen dat er nog geen 4.0.3 of 4.0.4 is voor de nexus dacht echt dat ik die had
maar mijne heeft bootloop gehad en ben alles kwijt en hij wil niet updaten en weet zeker dat ik toen ik heb kocht een update had
Hoe bedoel je niet meer actief? Ik wacht al een tijd geduldig op mijn update OTA van 4.0.2 naar 4.0.4.Bob schreef op woensdag 11 april 2012 @ 19:41:
[...]
Nee. Ze verspreiden hem volgens mij niet meer actief.
Denken julli dat die nog komt of moet ik dan toch echt zelf aan de slag?
Jawel hoor, ik lees nog dagelijks berichten dat Nexus & Nexus S owners hem gewoon binnen krijgen.Bob schreef op woensdag 11 april 2012 @ 19:41:
[...]
Nee. Ze verspreiden hem volgens mij niet meer actief.
Running AmiExpress 3.6 Copyright (c) LightSpeed Technologies 1992-93
Zie dan ook geen reden om een custom rom te flashen. Al is t maar voor de garantie...
Heerlijk phoontje!
Volgens mij heb je nog gewoon garantie hoor wanneer je een custom rom flasht. Mijn vorige foon, een HTC hero, heeft meer custom roms dan wat anders gedraaid en die is 2 keer zonder problemen in garantie hersteld geweest.Vis schreef op woensdag 11 april 2012 @ 23:35:
Kan niet anders zeggen dan dat de stock ICS 4.0.4 van de GN geweldig is...!
Zie dan ook geen reden om een custom rom te flashen. Al is t maar voor de garantie...
Heerlijk phoontje!
Over de Nexus zeggen ze het natuurlijk niet letterlijk, maar als je deze pagina leest krijg je ook wel al snel de indruk dat je met een Galaxy Nexus mag doen wat je wil terwijl het met de Nexus One expliciet niet mocht:
https://source.android.com/source/building-devices.html
Batterij is trouwens uber. Ik zit nu op 1d 5 uur en heb nog 65% over. Ik zie wel bij batterij gebruik onder mobiel stand-by 2% signaal verlies staan, maar dat is volgens mij puur omdat op mijn werk ontvangst sowieso brak is.
Enige minpuntje dat ik tot nu toe heb gevonden is dat het auto-scherm uitschakelen als hij aan je oor zit te goed werkt. Als je bijv tijdens voicemail luisteren een nummer wilt intoetsen. Ik haal de foon van mijn oor, scherm gaat aan, beweeg mn hand naar het scherm en dan ziet hij mijn hand aan voor een oor en zet scherm weer op zwart..
Ik had issues met alle 4.03 custom roms. Daar viel bij mij de verbinding weg, nu met de 4.04 roms heb ik daar helemaal geen last van.
ps: heb de betaalde versie dus weet niet of de lite ook de "No signal" optie heeft. Maar denk het wel.
Ja, bij de Lite versie kan je dat ook instellen. Bij mij werkt Lightflow ook prima, nooit ergens problemen mee.PieterAelse schreef op donderdag 12 april 2012 @ 16:35:
Ik heb de app Lightflow om het lampje op de GN in te stellen. Deze wordt bij mij een bepaalde kleur als ik geen ontvangst heb. Zo zie ik het makkelijk als het scherm uit is
ps: heb de betaalde versie dus weet niet of de lite ook de "No signal" optie heeft. Maar denk het wel.
Kun je nagaan dat je met een custom ROM enorm veel extra functies en features krijgt die je toestel nog veel beter maken.Vis schreef op woensdag 11 april 2012 @ 23:35:
Kan niet anders zeggen dan dat de stock ICS 4.0.4 van de GN geweldig is...!
Ben altijd misschien iets te voorzichtig met mn nieuwe apparatuur in het begin hihi.. custom rom kan altijd nog.. laat m nu nog zo clean mogelijk omdat ik nog niks 'mis'Aghanim schreef op donderdag 12 april 2012 @ 22:57:
[...]
Kun je nagaan dat je met een custom ROM enorm veel extra functies en features krijgt die je toestel nog veel beter maken.
Draai hem sinds de eerste week dat ik de GN heb (mid Januari) en nog nooit enige problemen mee gehad. Geweldig handige app!VesNL schreef op donderdag 12 april 2012 @ 16:59:
Ik zou voorzichtig zijn met Lightflow. Er zijn mensen geweest die problemen met hun toestel kregen.
Het voelt met een modern besturingssysteem en een carkit die het ondersteunt een beetje ouderwets om "unknown artist" in je display te moeten zien staan. Ik heb meerdere mensen al zien vragen om de feature en in een aantal custom roms schijnt een aangepaste Bluetooth stack te zitten. Ik heb echter niks kunnen vinden wat de plannen zijn mbt de reguliere Android versies, ik hoop dat het er in een naderende release wel inzit...
Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.
Er bestaat wel een tickets van met 809 stemmen uit de community. Zal nog wel even geduld moeten hebben waarschijnlijk...
Als je eenmaal een custom rom heb gehad weet je wat je mist en wil je niet meer terugVis schreef op donderdag 12 april 2012 @ 23:36:
[...]
Ben altijd misschien iets te voorzichtig met mn nieuwe apparatuur in het begin hihi.. custom rom kan altijd nog.. laat m nu nog zo clean mogelijk omdat ik nog niks 'mis'
If you want to be the best, you need to work with the best :)
sinds een paar dagen heb ik problemen met draadloos internet thuis (ziggo ubee router). mijn telefoon connect gewoon gemakkelijk met het draadloos netwerk en internet lijkt de eerste paar seconde te werken maar vervolgens heeft hij geen verbinding meer met internet (of hij wil iig nergens meer mee verbinden). het wifi icoontje blijft wel gewoon blauw en alle andere wifi apparaten thuis blijven het wel gewoon doen..
de wifi van mn telefoon doet het op werk wel gewoon ik heb dit probleem alleen thuis dus ik denk dat het een combinatie tussen mn telefoon en het wifi modem is. het vreemde is dat ik niks aan mn telefoon of aan het wifi modem heb veranderd..
hier misschien iemand enig idee wat ik zou kunnen proberen?
Modem/router al eens uit het stopcontact getrokken en terug ingestoken?El_V schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 11:37:
ik heb een vreemd probleem waar ik geen oplossing voor kan vinden. misschien dat hier iemand weet wat er aan de hand zou kunnen zijn..
sinds een paar dagen heb ik problemen met draadloos internet thuis (ziggo ubee router). mijn telefoon connect gewoon gemakkelijk met het draadloos netwerk en internet lijkt de eerste paar seconde te werken maar vervolgens heeft hij geen verbinding meer met internet (of hij wil iig nergens meer mee verbinden). het wifi icoontje blijft wel gewoon blauw en alle andere wifi apparaten thuis blijven het wel gewoon doen..
de wifi van mn telefoon doet het op werk wel gewoon ik heb dit probleem alleen thuis dus ik denk dat het een combinatie tussen mn telefoon en het wifi modem is. het vreemde is dat ik niks aan mn telefoon of aan het wifi modem heb veranderd..
hier misschien iemand enig idee wat ik zou kunnen proberen?
Buiten dat is de GN de beste telefoon die ik ooit gekocht heb en ook in vergelijk met andere huidige top modellen steekt de GN er ver boven uit.
[ Voor 4% gewijzigd door Revres op 15-04-2012 12:41 ]
We zeggen het nog maar een keer, de Nexus serie is een developer phone. Hier worden de laatste versies van Android op getest. Geen wonder dat er bugs in een update zitten. Daar is de phone voor gemaakt, om de laatste versie van Android te testen.Revres schreef op zondag 15 april 2012 @ 12:40:
Ik ben niet snel van het bekritiseren van bedrijven aangezien het meestal gewoon knap is wat er in een bepaalde tijdsperiode ontwikkeld wordt. Helaas wil ik er nu toch wel iets over zeggen. Is er al een update geweest voor de GN die in één keer door is blijven lopen of die bij alle mensen ook daadwerkelijk eens aangeboden werd? We horen alleen maar verhalen van updates die niet binnenkomen en updates die stopgezet worden omda ter allemaal bugs in zitten.
Buiten dat is de GN de beste telefoon die ik ooit gekocht heb en ook in vergelijk met andere huidige top modellen steekt de GN er ver boven uit.
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
Beide manieren vind ik geen normale manieren om je toestel van een update te voorzien. Daarnaast is de communicatie van Google beschamend te noemen, op 29 maart aangeven dat de OTA is vrijgegeven voor de Galaxy Nexus en de Nexus S en vervolgens zijn er op 15 april nog steeds gebruikers die de update nog niet ontvangen hebben (en dan heb ik het alleen over de yakju build).
Het argument dat het een developer phone zou zijn vind ik sowieso een non-argument. Staat er bij de specificaties bij vermeld dat het een developer phone is? Staat er op de website van Google bij deze telefoon dat het een developer phone is?
Verder is de officiële autohouder (die voor mij een selling point was) al ruim 4 maanden uitgesteld en ook daar geen woord van Google (of Samsung) over de reden hiervan.
En hoe kom je trouwens in contact met Google? Er is nergens enige directe wijze van contact te vinden middels een e-mailadres of een contactformulier oid.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Want je loopt nu tegen dingen aan die je forceren om te upgraden?Laguna schreef op zondag 15 april 2012 @ 13:45:
Ik zit ook nog op de OTA update te wachten. Ik vind het overigens belachelijk dat je allerlei fratsen moet uithalen om toch de update te krijgen. Enige manieren zijn nu root verkrijgen, maar daarbij eerst de bootlocker unlocken waardoor alles op je telefoon gewist wordt of een exploit gebruiken (die met 4.0.4 niet meer werkt), waardoor je tijdelijk root kan verkrijgen en daardoor de update kan uitvoeren (dat trucje met het framework is namelijk geen garantie dat je de update ook krijgt).
Het is idd vervelend, maar een update wordt sws nooit in matters of dagen uitgerold.Beide manieren vind ik geen normale manieren om je toestel van een update te voorzien. Daarnaast is de communicatie van Google beschamend te noemen, op 29 maart aangeven dat de OTA is vrijgegeven voor de Galaxy Nexus en de Nexus S en vervolgens zijn er op 15 april nog steeds gebruikers die de update nog niet ontvangen hebben (en dan heb ik het alleen over de yakju build).
De Nexus serie is altijd het flagship geweest voor "developers" Wikipedia: Google NexusHet argument dat het een developer phone zou zijn vind ik sowieso een non-argument. Staat er bij de specificaties bij vermeld dat het een developer phone is? Staat er op de website van Google bij deze telefoon dat het een developer phone is?
Net zoals een aantal cradles, maar de vraag is even wie die hardware levert (neem aan niet Google toch)?Verder is de officiële autohouder (die voor mij een selling point was) al ruim 4 maanden uitgesteld en ook daar geen woord van Google (of Samsung) over de reden hiervan.
Google verwijst voor vragen naar Samsung of http://www.google.com/contact/En hoe kom je trouwens in contact met Google? Er is nergens enige directe wijze van contact te vinden middels een e-mailadres of een contactformulier oid.
Je kunt ook overstappen op AOKP, dan krijg je wekelijks een updateLaguna schreef op zondag 15 april 2012 @ 13:45:
Ik zit ook nog op de OTA update te wachten. Ik vind het overigens belachelijk dat je allerlei fratsen moet uithalen om toch de update te krijgen.
Nee, maar aangezien de update voor veel verbeteringen zorgt, kijk ik er wel naar uit.BtM909 schreef op zondag 15 april 2012 @ 14:07:
[...]
Want je loopt nu tegen dingen aan die je forceren om te upgraden?
Dat kan makkelijk, kwestie van de update wifi-only te maken of nog makkelijker een update bestand online te plaatsen dat gebruikers na downloaden alleen maar hoeven uit te voeren.[...]
Het is idd vervelend, maar een update wordt sws nooit in matters of dagen uitgerold.
Het is een telefoon voor consumenten, niet voor developers specifiek. Als dat wel zo zou zijn zou het toestel niet in winkels verkrijgbaar moeten zijn of als zodanig verkocht moeten worden. Bij de Nexus One was dit een ander verhaal, aangezien daar ook moeilijk aan te komen was (alleen bij Google te bestellen in het begin) en tevens is ICS een stuk gebruiksvriendelijker dan voorgaande versies van Android.
De hardware levert Samsung, maar er zou een probleem geweest zijn met de werking ervan op softwaregebied. Dit zou in 4.0.4 verholpen zijn en aangezien dit toestel een samenwerkingsverband is tussen Google en Samsung zijn beide partijen verantwoordelijk om hier duidelijkheid over te geven richting de gebruiker.[...]
Net zoals een aantal cradles, maar de vraag is even wie die hardware levert (neem aan niet Google toch)?
Voor wat betreft de autohouder zou je je tot Samsung kunnen richten, maar voor wat betreft OTA updates moet je toch bij Google wezen en die contact pagina biedt nergens een rechtstreekse manier van contact met Google (op het schrijven van een brief naar het hoofdkantoor in de VS na

Dat valt dus ook onder de fratsenAghanim schreef op zondag 15 april 2012 @ 14:14:
[...]
Je kunt ook overstappen op AOKP, dan krijg je wekelijks een update
Heb jij ergens reklame gezien voor de Nexus zoals ze dat wel bv doen voor de nieuwe HTC of Samsing phones?Laguna schreef op zondag 15 april 2012 @ 14:43:
Het is een telefoon voor consumenten, niet voor developers specifiek. Als dat wel zo zou zijn zou het toestel niet in winkels verkrijgbaar moeten zijn of als zodanig verkocht moeten worden. Bij de Nexus One was dit een ander verhaal, aangezien daar ook moeilijk aan te komen was (alleen bij Google te bestellen in het begin) en tevens is ICS een stuk gebruiksvriendelijker dan voorgaande versies van Android.
Dat doen ze voor een reden. Iedereen kan het kopen, maar alleen techies weten wat voor iets speciaals ze in handen hebben.
Reclame is er zeker van de GN geweest. Ik heb grote posters langs de weg en bij bus hokjes gezien.quartex schreef op zondag 15 april 2012 @ 16:09:
[...]
Heb jij ergens reklame gezien voor de Nexus zoals ze dat wel bv doen voor de nieuwe HTC of Samsing phones?
Dat doen ze voor een reden. Iedereen kan het kopen, maar alleen techies weten wat voor iets speciaals ze in handen hebben.
Lijkt me toch dat hij direct voor consumenten bedoeld is en niet alleen voor "developers" (tweakers).
Overigens nog een opmerking over of het een developer phone is: volgens mij is de GN inderdaad ook voor de 'gewone' consument. Maar omdat een Nexus is bedoeld als reference design voor andere Android-toestellen, zullen toch vooral ontwikkelaars er één willen hebben. Alhoewel ik denk dat mensen die gewoon een goed toestel willen hem ook zeker zullen kopen.
Veel verbeteringen? Valt reuze mee hoorLaguna schreef op zondag 15 april 2012 @ 14:43:
[...]
Nee, maar aangezien de update voor veel verbeteringen zorgt, kijk ik er wel naar uit.
Maar daar ga je al: je bent dan al geen doorsnee gebruiker (consument), want je wil het nieuwste als eerste. En laat Google je nou net die mogelijkheid geven doordat je makkelijk zelf kan hobbybobben (gelukkig hebben we slimme mensen bij XDA, zodat zij het makkelijker voor ons maken)
Ja joh, zet ff een bestand online...[...]
Dat kan makkelijk, kwestie van de update wifi-only te maken of nog makkelijker een update bestand online te plaatsen dat gebruikers na downloaden alleen maar hoeven uit te voeren.

Je snapt toch wel dat als je een firmware uitrol doet, dat je niet wilt dat de hele wereld ineens niet meer kan bellen. Het wordt stapsgewijs uitgerold, zodat ze gecontroleerd de update kunnen doorvoeren en gecontroleerd issues in de gaten houden
Het updaten naar een "custom" ROM wordt tegenwoordig zo makkelijk gemaakt dat zelfs de gewone consument dat doet. Dat verandert toch niks aan het feit waarvoor de telefoon is bedoeld?[...]
Nee, ze hebben samen het toestel bedacht en samen aan de software gezeten, maar ze hebben blijkbaar afgesproken dat Samsung de initiele support kan en moet doen.[...]
De hardware levert Samsung, maar er zou een probleem geweest zijn met de werking ervan op softwaregebied. Dit zou in 4.0.4 verholpen zijn en aangezien dit toestel een samenwerkingsverband is tussen Google en Samsung zijn beide partijen verantwoordelijk om hier duidelijkheid over te geven richting de gebruiker.
Hoezo rechtstreeks? Je hebt toch een link gekregen naar een (publieke) contactpage. Daar kan je je feedback geven richting Google en wordt dat al dan niet opgepakt door Google.[...]
Voor wat betreft de autohouder zou je je tot Samsung kunnen richten, maar voor wat betreft OTA updates moet je toch bij Google wezen en die contact pagina biedt nergens een rechtstreekse manier van contact met Google (op het schrijven van een brief naar het hoofdkantoor in de VS na).
Heb je überhaupt wel verdiept in het zelf flashen naar 4.0.4. Het is echt supersimpel. Wil je het nog simpeler, dan moet je gewoon geduld hebben. Het komt uit de lengte of de breedteDat valt dus ook onder de fratsen
Niet in dezelfde omvang nee, maar los daarvan zie ik niet in hoe dat de huidige gang van zaken zou rechtvaardigen. Google dient gewoon wat meer inzicht te geven door bijvoorbeeld aan te geven over welke periode de OTA wordt uitgerold of op basis waarvan de ene gebruiker 'm eerder ontvangt dan de ander. Momenteel weet niemand hoe dit in elkaar steekt en dat kan tot onnodige frustraties leiden.quartex schreef op zondag 15 april 2012 @ 16:09:
[...]
Heb jij ergens reklame gezien voor de Nexus zoals ze dat wel bv doen voor de nieuwe HTC of Samsing phones?
Verder is het volkomen belachelijk dat de officiële accessoires pas maanden na de release beschikbaar komen. Die horen gewoon bijna gelijktijdig met de release van het toestel beschikbaar te zijn!
Tja veel is een relatief begrip en dat je eerst overal een backup van moet maken vind ik niet onder de noemer makkelijk vallen.BtM909 schreef op zondag 15 april 2012 @ 18:43:
[...]
Veel verbeteringen? Valt reuze mee hoor
Maar daar ga je al: je bent dan al geen doorsnee gebruiker (consument), want je wil het nieuwste als eerste. En laat Google je nou net die mogelijkheid geven doordat je makkelijk zelf kan hobbybobben (gelukkig hebben we slimme mensen bij XDA, zodat zij het makkelijker voor ons maken)
Owja en die firmware wordt zeker niet even van te voren getest? Als andere bedrijven (zoals Apple, HTC, Samsung) dit kunnen waarom zou Google dit niet kunnen? Ook het percentage gebruikers wat op internet naar de website van Google zal gaan om die update te downloaden zal zeker niet tot de meerderheid behoren en als er daadwerkelijk grote problemen zijn haal je toch gewoon het bestand offline?[...]
Ja joh, zet ff een bestand online...
Je snapt toch wel dat als je een firmware uitrol doet, dat je niet wilt dat de hele wereld ineens niet meer kan bellen. Het wordt stapsgewijs uitgerold, zodat ze gecontroleerd de update kunnen doorvoeren en gecontroleerd issues in de gaten houden
Dat hangt volkomen af van de persoon aan wie je het vraagt.[...]
Het updaten naar een "custom" ROM wordt tegenwoordig zo makkelijk gemaakt dat zelfs de gewone consument dat doet. Dat verandert toch niks aan het feit waarvoor de telefoon is bedoeld?
Ok dan is het alleen Samsung die hier blaam treft.[...]
Nee, ze hebben samen het toestel bedacht en samen aan de software gezeten, maar ze hebben blijkbaar afgesproken dat Samsung de initiele support kan en moet doen.
Ja fijn dan kan je ergens een bericht plaatsen in de hoop dat het gelezen wordt en vervolgens zit je weken te wachten op een antwoord van Google en kom je dus geen steek verder. Geef mij maar gewoon een contactformulier. Je snapt toch zelf ook wel wat ik bedoel? Of ben je niet bekend met de werkwijze van bijna alle andere bedrijven?[...]
Hoezo rechtstreeks? Je hebt toch een link gekregen naar een (publieke) contactpage. Daar kan je je feedback geven richting Google en wordt dat al dan niet opgepakt door Google.
Aangezien je op mijn eerdere post ook gereageerd hebt, lijkt mij dat wel duidelijk. Ik kaart alleen aan dat er momenteel geen peil op te trekken is wanneer gebruikers de OTA ontvangen en aangezien dit alleen bij Google zo is, is dat in mijn ogen volkomen terecht.[...]
Heb je überhaupt wel verdiept in het zelf flashen naar 4.0.4. Het is echt supersimpel. Wil je het nog simpeler, dan moet je gewoon geduld hebben. Het komt uit de lengte of de breedte
Ook de support/update strategie op de Nexus lijn vind ik onder de maat. Eén van de Unique Selling Points van de Nexus lijn is dat je al je updates rechtstreeks van Google krijgt, en dat dat dus veel sneller gaat. In de praktijk is dat echter toch wat teleur stellender. Dat sommige Nexus S eigenaren bijvoorbeeld nu nog steeds zitten te wachten op ICS is echt belachelijk. En in de tussentijd hoor je helemaal niks! Waarom duurt het zo lang? Wat is de status? Wat kun je verwachten? Etc, etc.
Eén van de dingen waar je dus als klant m.i. "recht" op hebt is snelle updates. Dat is de verwachting die wordt gewekt. Een klant (zoals Laguna) is dus inderdaad min of meer "genoodzaakt" om alternatieve wegen te zoeken om toch te krijgen wat hem is beloofd.
PS: Ik ben zelf een Galaxy Nexus eigenaar, en daarvoor een Nexus S. Het zijn gave telefoons, en ik heb graag stock Android. Maar ik vind wel dat de support en communicatie van Google m.b.t. updates en ondersteuning flink onder de maat is. Het is nota bene hun "flagship"...!
Persoonlijk (no offence) ben ik het gezeur over de updates wel een beetje beu. Dit topic was erg interessant in het begin, maar tegenwoordig gaat het alleen maar over de OTA updates. 'Ik heb em binnen!' , 'ik heb em nog niet....' en mensen die uiteindelijk handmatig geupdate hebben en dat bleek toch erg eenvoudig.
Volgens mij is het erg simpel. Als je de OTA nog niet binnen hebt dan is het vervelend, maar in plaats van klagen kun je of handmatig updaten of afwachten tot de update alsnog komt.
Plaats een sterretje als je ook meer Bluetooth features wil zoals trackinfo in je display. Ook als je dit niet wilt mag je een sterretje plaatsen ;-)
Het schijnt al te werken in 1 van de laatste cyanogenmod builds (op xda gelezen). Weet alleen niet of dat dus standaard door Android ondersteund wordt, of iets van hen is.Twee Dee schreef op maandag 16 april 2012 @ 12:03:
Ik heb nog even de juiste ticket opgezocht: http://code.google.com/p/android/issues/detail?id=5450
Plaats een sterretje als je ook meer Bluetooth features wil zoals trackinfo in je display. Ook als je dit niet wilt mag je een sterretje plaatsen ;-)
Sterretje geplaatst.Twee Dee schreef op maandag 16 april 2012 @ 12:03:
Ik heb nog even de juiste ticket opgezocht: http://code.google.com/p/android/issues/detail?id=5450
Conclusie: Stock android is sooo much better
Nu kleine krasjes op me telefoon.
Eigen schuld, want vind zn case eromheen echt lelijk.
Mja dit is ook niet alles.
Misschien maar ruilen voor een S3 als die komt
Ik zie dat het scherm niet helemaal afgedicht is aan de onderkant namelijk t.o.v. de rest van de randen...
is dit bij alle Nexus toestellen zo? Wel shit zeg... hoop niet dat het erger wordt...
Nope, geen last van, ik heb m al sinds januari en gebruik geen hoesje.Vis schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 10:41:
Iemand ook last van stof wat aan de onderkant van het scherm naar binnen valt?
Ik zie dat het scherm niet helemaal afgedicht is aan de onderkant namelijk t.o.v. de rest van de randen...
is dit bij alle Nexus toestellen zo? Wel shit zeg... hoop niet dat het erger wordt...
(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ
Denk dat ik m maar niet meer ga gebruiken... hoewel ie wel handig is
Maar zien jullie wel verschillen qua dichtheid van het scherm aan alle zijden?Prulleman schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 11:13:
Hier ook geen last van zonder hoesje, cover of pouch (een enkele keer stop ik em in een 4 dollar ebay neoprene pouch)
heb ik ook, maar stof aan de zijkant kan ik gewoon met mijn nagel verwijderen mocht het nodig zijn.Vis schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 11:23:
[...]
Maar zien jullie wel verschillen qua dichtheid van het scherm aan alle zijden?
Bedoel je dat het echt onder je scherm terecht komt. Dus achter de glasplaat?Vis schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 10:41:
Iemand ook last van stof wat aan de onderkant van het scherm naar binnen valt?
Hier 2 gecropte foto's op 100%

Verwijderd
Tip om stof te voorkomen(van m'n moeder
Is er iemand hier die ooit de overstap heeft gemaakt van een Blackberry naar een Galaxy Nexus? Ik heb gister de proef op de som genomen door mijn sim weer even in de oude BB te stoppen om de gesprekskwaliteit te vergelijken en als ik door de BB met mijn vriendin bel dan hoor ik meer omgevingsgeluiden maar is ze duidelijker te verstaan dan met mijn Galaxy Nexus. Het valt me op dat in de Galaxy Nexus stemgeluiden wat gedempt doorkomen(alsof mensen altijd een sjaal hebben zitten tussen hun gezicht en de telefoon) en met het belvolume op maximaal hoor ik soms een kraakje(niet altijd). Iemand suggesties om dit iets te verbeteren(valt het op te lossen door het toestel te laten repareren?) of zijn dit zaken waar consumenten en tweakers niets aan kunnen doen?
Ik gebruik ook geen hoesje meer sinds het hoesje voor krassen heeft gezorgd -.-. Het nieuwe is er nu na bijna een half jaar sowieso wel af voor mij. Nog steeds erg blij met het toestel hoor! Maar begin stiekem weer te hopen op een nieuwe Nexus
Ik heb om deze reden 4 Galaxy Nexussen gehad. Die kraakjes op max volume treedt bij alle exemplaren die ik gehad heb op. Opsturen heeft naar mijn idee geen enkele zin. Ik heb inmiddels geaccepteerd dat de belkwaliteit gewoon wat minder is van de Galaxy Nexus. Mijn iPhone 4S was daar een stuk beter in. Ben verder wel heel blij dat ik de overstap toch heb doorgezet. Ben uitermate tevreden over de NexusVerwijderd schreef op woensdag 18 april 2012 @ 09:42:
Is er iemand hier die ooit de overstap heeft gemaakt van een Blackberry naar een Galaxy Nexus? Ik heb gister de proef op de som genomen door mijn sim weer even in de oude BB te stoppen om de gesprekskwaliteit te vergelijken en als ik door de BB met mijn vriendin bel dan hoor ik meer omgevingsgeluiden maar is ze duidelijker te verstaan dan met mijn Galaxy Nexus. Het valt me op dat in de Galaxy Nexus stemgeluiden wat gedempt doorkomen(alsof mensen altijd een sjaal hebben zitten tussen hun gezicht en de telefoon) en met het belvolume op maximaal hoor ik soms een kraakje(niet altijd). Iemand suggesties om dit iets te verbeteren(valt het op te lossen door het toestel te laten repareren?) of zijn dit zaken waar consumenten en tweakers niets aan kunnen doen?
[ Voor 13% gewijzigd door BillSpaarbank op 18-04-2012 10:38 ]
Alles over levertijden en abonnementen in Samsung Galaxy Nexus - Levertijden / Abonnement topic.
Voor het bespreken van accessoires kun je terecht in Accessoires voor de Samsung (Google) Galaxy Nexus.
Voor alle informatie over rooten en custom roms zie [Google Galaxy Nexus] Custom roms en Firmware.