Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik las net op androidplanet.nl dat alle 'nederlandse' galaxy nexus toestellen geleverd wordt met 32 gb, is dat zo? zou toch een leuke meevaller zijn

http://www.androidplanet....eek-te-koop-in-nederland/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loith
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-06 00:36
Verwijderd schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 16:17:
Heb het toestel vandaag gekocht, kan ik bij de softwareinformatie zien of de volume bug fix al heb? Las dat er niets veranderd aan de android versie (4.0.1).
Waar heb je het toestel gekocht?

Ik probeer ene beetje te vergelijken... maar er zijn zoveel dingen met andere prijzen.
de ene website zegt dit, de andere dat... en dan zelfs als ik tussen vodafone en t-mobile kijk, 2 jarige tmobile zou ik 170 moeten bij betalen en vodafone maar 60...

op de site van t-mobile zelf was (vanmiddag) nog geen spoor te vinden van de nexus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimski
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-03-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 17:05:
Ik las net op androidplanet.nl dat alle 'nederlandse' galaxy nexus toestellen geleverd wordt met 32 gb, is dat zo? zou toch een leuke meevaller zijn

http://www.androidplanet....eek-te-koop-in-nederland/
Zie je wel. En iedereen maar roepen dat Sinterklaas niet bestaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 09:24
wel raar.. eerst waren er allemaal berichten dat alleen maar de 16gb versie hier zou komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

El_V schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 17:47:
wel raar.. eerst waren er allemaal berichten dat alleen maar de 16gb versie hier zou komen.
Andere sites vermelden idd allemaal 16gb. Hopen dat het geen typefout is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08:04
Didio, hoevel GB heb jij?? Zou echt GE WEL DIG zijn als wij 32 gb krijgen :) :) :) :)

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pomp0m
  • Laatst online: 03-09 10:04
als je op de officiële website van Google kijkt http://www.google.co.uk/nexus/#/tech-specs en switcht tussen de UK en US sites zie je dat de UK versie HSPA+ 1750mAh met 16GB is en de US LTE 1850mAh met 32GB is. er zijn dus maar 2 versie's waarvan de 32GB versie superieur is maar niet compatibel is met het nederlandse netwerk.

edit:
America:
LTE/CMDA
maat: 67,94 X 135,5 X 9,47
Opslagruimte: 32GB
Accu: 1850mAh
gewicht: 150g

Europa:
HSPA+/3G/EDGE/GPRS
maat: 67,94 X 135,5 X 8,94
Opslagruimte 16GB
Accu: 1750mAh
Gewicht 135g

America is dus specswise iets beter echter is de Europese versie lichter en dunner.

[ Voor 37% gewijzigd door pomp0m op 02-12-2011 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vreemd genoeg is de LTE versie ook "gespiegeld". simslot zit aan de andere kant van de camera...

ben even de foto kwijt..

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2011 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-09-2024
SInds vandaag ook in bezit van de GN, viel me al op dat ik het zelfde "slotje" als op mijn nexus one zag (open) bij het voor het eerst starten. Nu ik net mijn telefoon voor het eerst in de HBOOT opstart (power + volume/up/down tegelijk) zie ik dat ik inderdaad een unlocked bootloader heb...?

2e hands / uitgeprobeerd toestel of zouden ze zo de fix hebben geladen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
1 van de betere reviews wat ik ben tegen gekomen over de Nexus. Intomobile.com:

http://www.intomobile.com...s-review-well-worth-wait/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
wessel99 schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 23:39:
SInds vandaag ook in bezit van de GN, viel me al op dat ik het zelfde "slotje" als op mijn nexus one zag (open) bij het voor het eerst starten. Nu ik net mijn telefoon voor het eerst in de HBOOT opstart (power + volume/up/down tegelijk) zie ik dat ik inderdaad een unlocked bootloader heb...?

2e hands / uitgeprobeerd toestel of zouden ze zo de fix hebben geladen?
Hoe bevalt de Nexus verder??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
Enige "negatieve" dat me opvalt is dat de speaker niet echt veel volume oplevert. Er zit een piepklein gaatje onderaan bij de USB connector en daar komt het lawaai ook uit. Verder is de camera buiten de zero shutter lag inderdaad niet echt up-to-par met de laatste iphones (4/4S) met hun backlit sensors.

Hij voelt veel lichter aan dan de oude nexus one en ligt lekker in de hand. Met 1 hand bedienen lukt me makkelijk en heb geen overdreven grote handen.Scherm is ook schitterend, al valt het me bij dit soort amoled schermen altijd wel op dat ondanks dat de kijkhoek groot is de kleuren dan wel iets lijken te verschieten (groen wordt wat geliger etc). Maar hoe dan ook het scherm is echt fantastisch.

Ook als hij uit staat is het echt een "sieraad"; je ziet niet of nauwelijks waar het scherm ophoudt en waar de rand begint. Powerknop aan de zijkant is ook echt handig.

Jammer dat hij niet weer (net als de N1, weet niet hoe het met de Nexus S zat) met een hoesje geleverd werd ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
wessel99 schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 23:59:
Enige "negatieve" dat me opvalt is dat de speaker niet echt veel volume oplevert. Er zit een piepklein gaatje onderaan bij de USB connector en daar komt het lawaai ook uit. Verder is de camera buiten de zero shutter lag inderdaad niet echt up-to-par met de laatste iphones (4/4S) met hun backlit sensors.

Hij voelt veel lichter aan dan de oude nexus one en ligt lekker in de hand. Met 1 hand bedienen lukt me makkelijk en heb geen overdreven grote handen.Scherm is ook schitterend, al valt het me bij dit soort amoled schermen altijd wel op dat ondanks dat de kijkhoek groot is de kleuren dan wel iets lijken te verschieten (groen wordt wat geliger etc). Maar hoe dan ook het scherm is echt fantastisch.

Ook als hij uit staat is het echt een "sieraad"; je ziet niet of nauwelijks waar het scherm ophoudt en waar de rand begint. Powerknop aan de zijkant is ook echt handig.

Jammer dat hij niet weer (net als de N1, weet niet hoe het met de Nexus S zat) met een hoesje geleverd werd ;-)
merk je ook dat android 4.0 hardware versnelling met zich mee brengt? Is alles smooth?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Galaxy S2 versus Nexus scherm vergelijking. Conclusie: minder verschil dan je denkt.

YouTube: Galaxy S2 vs Galaxy Nexus - Screen's Head to Head - Plus or HD ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinchible
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:42

Infinchible

Woef!

Ik denk echt wel dat je behoorlijk wat verschil ziet tussen de 2 schermen, met het blote oog. Zo'n camera en Youtube halen natuurlijk wel veel detail weg. Ik heb al meerdere malen horen zeggen dat het scherm van de Nexus mooier is dan die van de iPhone4 en bij dat scherm zie je ook al meteen dat het echt heel scherp en mooi is. Maar sowieso heb je de groene waas van de S2 niet bij de Nexus, wat natuurlijk al een hele verbetering is!
Ik vind het trouwens wel een moeilijke keus. Ik mag 18 december weer verlengen en ik zit er nu echt over te denken om de Nexus te nemen. Vooral voor het scherm. Wat ik beter vind aan de S2 is dat je geheugenkaarten kunt gebruiken, heb nog al wel eens filmpjes enzo op mijn mobiel staan, en 720p films kunnen in goede kwaliteit zo al een paar GB innemen. Dus dat is wel erg jammer van de Nexus. Ook heeft de S2 voor zover ik nu weet een betere GPU, maar in hoeverre je dat zal gaan merken in games die je kan spelen weet ik niet, iemand hier een idee over?
Mijn mobiel gebruik ik soms voor af en toe een spelletje, angry birds en andere simpele spelletjes. Maar voornamelijk als e-reader voor tussendoor en internetten/youtuben. Het scherm van de Nexus is daar natuurlijk wel super geschikt voor. Maar je betaald wel meteen bij met een verlenging. Ik hou het hier in ieder geval nog even in de gaten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finwe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 14:16
Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2011 @ 20:46:
[...]

Beamen is een functie van android 4.0. Dit zal dus tussen alle 4.0 android telefoons met NFC ondersteuning kunnen ongeacht wel merk telefoon. echter is de n9 een meego telefoon wat dus een ander os is. dit zal dus niet werken. enigste mogenlijkheid dat het wel werkt is als beam open source is en een meego progammeur de moeite doet om het te verwerken in hun os.
De Beam implementatie in Android gebruikt standaard NFC protocollen, met name het "Simple NDEF Exchange Protocol" (SNEP). Deze zijn idd nog niet door andere phone OS'en geimplementeerd, maar alles wat ze nodig hebben om het te kunnen doen is beschikbaar. Het lijkt er echter niet op dat dat snel gaat gebeuren..Meego en Symbian zijn dood, WP7 krijgt pas in 2012 nfc, Apple is een groot vraagteken...

Heeft iemand van jullie trouwens al eens gebeamed met zn Galaxy Nexus? Het lastigste is misschien nog een andere Galaxy Nexus gebruiker vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
alwaysleft schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 00:17:
[...]
merk je ook dat android 4.0 hardware versnelling met zich mee brengt? Is alles smooth?
Absoluut, het lijkt nu net of bijv met browsen mijn n1 altijd een vertraging had, een soort van hikje. En alles scrollt smooth, alles is "meteen". Ook scrolleb in bijv maps is eindelijk zo soepel als het al lang was op bijv een iphone 3.

Ter vergelijking ik kwam van een overgeclockte nexus one (1.11ghz) met de laatste cyanogenmod (ook al erg snel!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• didio
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 08:00

didio

didio.nl

Ik heb de GN nu een dagje in gebruik en moet zeggen... Erg mooi toestel.

1. Scherm is super strak, ik geef toe dat als je een hele witte pagina ziet dat je er heel licht grijze strepen overheen ziet lopen. Had ik ook al eens gelezen ergens in een review. Maar heel erg hinderlijk is het niet.

2. Toestel is super snel. Ik had hiervoor de Nexus S maar dit is toch echt wel een verschil.. Toch merk ik bij sommige apps (apps die ik installeer vanuit de market) toch nog wel eens een hapering ofzo. Ik denk dat deze apps nog moeten worden aangepast voor ICS.

3. Camera kan echt een stuk beter. De camera is zeker beter dan de Nexus S maar kan niet tippen aan de camera van de Galaxy S2. De panorama functie is leuk maar echt goede kwaliteit foto's worden dat niet. Wel is de camera echt super snel.. Heerlijk..

4. Het toestel is lekker licht en super dun.. Echt een verbetering tegenover de Nexus S. Wel is het toestel groot en zijn er broekzakken waar hij niet echt lekker in past.

5. ICS is echt geweldig.. Dat is het echt grootste pluspunt van dit toestel. Echt alles is aangepakt en ziet er super uit. Ben echt benieuwd nog wat Samsung er van gat maken met hun Galaxy S3 maar ik hou toch echt van plain vanilla android..

Nou. Ik ga weer verder spelen met het toestel. Heb je nog vragen stel ze dan en ik zal ze proberen te beantwoorden.

weinig tot niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:58
Gizmodo heeft inmiddels ook een review online gezet:

"Galaxy Nexus Review: Two Steps Forward, One Step Back".

Qua design vind ik het momenteel het mooiste toestel, alleen erg jammer van de camera en de zwakke speaker.

[ Voor 52% gewijzigd door Laguna op 03-12-2011 13:30 ]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

't is inderdaad geen beste camera, maar hij wordt vergeleken met drie 8mp toestellen. Hoewel MP's natuurlijk niet alles zegt, zal een foto van dezelfde resolutie wel scherper zijn.
Ik wil hem graag zien in vergelijking met andere 5mp camera's (iphone 4, Nokia n900, galaxy s etc..). Hoewel 5mp in deze tijd natuurlijk oud/slecht is, hoeft het geen achteruit gang te zijn als deze camera beter is als de eerdere 5mp cameras.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
Verwijderd schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 13:35:
't is inderdaad geen beste camera, maar hij wordt vergeleken met drie 8mp toestellen. Hoewel MP's natuurlijk niet alles zegt, zal een foto van dezelfde resolutie wel scherper zijn.
Ik wil hem graag zien in vergelijking met andere 5mp camera's (iphone 4, Nokia n900, galaxy s etc..). Hoewel 5mp in deze tijd natuurlijk oud/slecht is, hoeft het geen achteruit gang te zijn als deze camera beter is als de eerdere 5mp cameras.
Grootste verschil is dat de laatste iphones zogenaamde backlit cmos censors hebben en dus veel minder licht nodig hebben voor goede foto's; zonde dat ze dat hier niet hebben gedaan.

Overigens is de "zero-shutter-lag" wel een gimmick; er zullen vast situaties zijn dat het handig is, maar het betekent ook gewoon dat hij maar zo kort focust als je de knop indrukt. Het focussen duurt nog steeds lang, maar als je de knop loslaat maakt hij gewoon de foto!

Uiteraard werkt de ZSL wel als je al 1x gefocust hebt, dan kun je daarna inderdaad wel "direct" een foto maken. Hebt dan nog wel goed licht nodig anders heb je nog altijd gewoon een fysiek probleem met een te lange sluitertijd (en dus bewogen, daar helpt het niet tegen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandPuba
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-09 11:21
Mbt de camera, ik weet niet hoe jullie verwachting is of de lat leggen... maar camera's in telefoons blijven wat mij betreft voor snapshots etc. als het er een beetje leuk uitziet is het een pre, en daar voldoet deze camera echt wel aan, grote voordeel voor de snapshots is de snelheid van de shutter wat mij betreft.
Bedoelt voor whatsapp, google plus etc.

En 5MP uit de Nexus S en Galaxy Nexus, is de GN ook al beter, ik heb foto's in vergelijking gezien met de S2 en qua kleuren etc. vind ik de GN beter, ja wel minder MP....
5MP uit de ene telefoon is de andere niet.

Als je echt foto's wil maken pak je een DSLR, compact camera etc. dan is een andere soort kwaliteit ivm grotere lens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
Aantal MP's maakt mij ook niet uit, maar correcte weergave van kleuren en de hoeveelheid ruis in situaties waarbij de hoeveelheid licht niet optimaal is, wel.

GN:
http://www.flickr.com/pho...in/set-72157628251747893/

SII:
http://www.flickr.com/pho...in/set-72157628251747893/

@GrandPuba
De kleuren beter bij de GN? Hierboven is wel te zien dat dat duidelijk niet het geval is en dat voordeel van de snelle snapshots heeft als nadeel dat de focus soms niet goed is (zoals wessel99 al aangaf). Doe mij dan maar wat minder instant waarbij de focus tenminste wel altijd goed is en de reden dat mensen altijd een DLSR gaan aanhalen als het over camera's in telefoons gaat ontgaat mij volkomen.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
GrandPuba schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 13:51:
Mbt de camera, ik weet niet hoe jullie verwachting is of de lat leggen... maar camera's in telefoons blijven wat mij betreft voor snapshots etc. als het er een beetje leuk uitziet is het een pre, en daar voldoet deze camera echt wel aan, grote voordeel voor de snapshots is de snelheid van de shutter wat mij betreft.
Bedoelt voor whatsapp, google plus etc.

En 5MP uit de Nexus S en Galaxy Nexus, is de GN ook al beter, ik heb foto's in vergelijking gezien met de S2 en qua kleuren etc. vind ik de GN beter, ja wel minder MP....
5MP uit de ene telefoon is de andere niet.

Als je echt foto's wil maken pak je een DSLR, compact camera etc. dan is een andere soort kwaliteit ivm grotere lens.
Is ook zo, maar de techniek is er. Met een goede camera kom je al gauw in de buurt van een ok compactcamera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BooYooToo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:01
Klik hier voor originele desk docks.

De originele autolader heb ik nog niet gezien in de Nederlandse shop, maar wel in de Britse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 22:19

westergas

rikkie_pc

alwaysleft schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 00:33:
Galaxy S2 versus Nexus scherm vergelijking. Conclusie: minder verschil dan je denkt.

YouTube: Galaxy S2 vs Galaxy Nexus - Screen's Head to Head - Plus or HD ?
Minder verschil? Juist niet! Hoe vind je dat "wit" (is gewoon blauw/groen) op de S2? Dat vind ik het grootste nadeel van de S2. Ben blij dat de nexus hier geen last van heeft :)

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
Net even naar de Phone House geweest om even naar die dummy te kijken. Het ontwerp vind ik echt super, ligt goed in de hand en zeker geen cheap plastic gevoel. Ook even in m'n broekzak gedaan en dat zit ook prima, maar denk dat niet al m'n broeken zakken hebben die diep genoeg zijn.

Verder zou ik graag horen van de huidige bezitters van de GN of het geluid uit de speaker hard genoeg is om als navigatie te gebruiken in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

westergas schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 14:21:
[...]

Minder verschil? Juist niet! Hoe vind je dat "wit" (is gewoon blauw/groen) op de S2? Dat vind ik het grootste nadeel van de S2. Ben blij dat de nexus hier geen last van heeft :)
hier ook nog een goede, SII, GN en 4s worden hier met elkaar vergeleken. GN komt toch (ook naar mijn mening) het beste uit de test. Zeker als het over dagelijks gebruik gaat en je niet gaat lopen zeuren over de zogenaamde pixels die je kunt zien als je er een vergrootglas boven houdt..

YouTube: Samsung Galaxy Nexus 720p Display Review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

om al die gsm's met elkaar te vergelijken, beetje zinloos
het ene is ewa beter dan op de andere, al die nutteloze details wat je niet eens opmerkt tenzij je ze naast elkaar legt.
Nexus is gewoon zalig voor de stock android en de grote ondersteuning, en voor mij ook nog ens het mooie design.
En wat een geleuter over die 5mp camera, gaat iedereen hier dan posterformaat foto's maken ofwa. Voor ne stomme foto op facebook is 5mp meer dan genoeg :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Verwijderd schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 18:18:
[...]

hier ook nog een goede, SII, GN en 4s worden hier met elkaar vergeleken. GN komt toch (ook naar mijn mening) het beste uit de test. Zeker als het over dagelijks gebruik gaat en je niet gaat lopen zeuren over de zogenaamde pixels die je kunt zien als je er een vergrootglas boven houdt..

Heb het toestel nu twee dagen in gebruik en ik vind helderheid vooral tegen vallen. Dit komt deels doordat Android 4.0 weinig gebruik maakt van witte achtergronden om zo de batterij de besparen. Alles wat vroeger wit was, is nu grijs in het OS. Best netjes verder, maar daardoor lijkt hij gewoon minder helder en vel.

Maar vergeet niet dat dit geen Super Amoled Plus scherm is, maar een Super Amoled HD (minus de Plus dus :P) waardoor de helderheid vergeleken met de S2 gewoon lager is. Ik ga daar maandag ff een vergelijking review van maken op video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

DaannO schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 20:17:
[...]

Heb het toestel nu twee dagen in gebruik en ik vind helderheid vooral tegen vallen. Dit komt deels doordat Android 4.0 weinig gebruik maakt van witte achtergronden om zo de batterij de besparen. Alles wat vroeger wit was, is nu grijs in het OS. Best netjes verder, maar daardoor lijkt hij gewoon minder helder en vel.

Maar vergeet niet dat dit geen Super Amoled Plus scherm is, maar een Super Amoled HD (minus de Plus dus :P) waardoor de helderheid vergeleken met de S2 gewoon lager is. Ik ga daar maandag ff een vergelijking review van maken op video.
Zolang het in buiten maar bruikbaar en leesbaar is toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leergierig
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-08 15:30
Dit is niet de bedoeling. Lees aub Het algemeen beleid

[ Voor 79% gewijzigd door RoD op 04-12-2011 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
*knip*

[ Voor 96% gewijzigd door RoD op 04-12-2011 14:27 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandPuba
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-09 11:21
Mbt de foto's de links van een paar posts eerder vind ik de S2 idd beter als de GN in foto's.
Ik heb deze vergelijking gezien een paar weken gelezen en vond hem toen qua kleurechtheid beter tot zijn recht komen http://hemorrdroids.net/s...alaxy-sii-s2-camera-test/

Wat ik opvallend vind in dit artikel is dat er ( onderaan ) gesproken wordt over de supersnelle autofocus en de S2 minder snel is.... daardoor zou je verwachten dat de ZSL goede foto's moet opleveren icm die supersnelle autofocus

maar ik zeg dan ook eerlijk dat ik het ook echt voor snapshots en snelle kiekjes gebruik, zolang dat maar acceptabel is en voor het web gebruikt kan worden prima toch.
Als ik serieuze foto's maak neem ik toch echt mijn DSLR mee, qua lens kan een telefoon daar niet bijkomen in kwaliteit.
De vergelijking maken is natuurlijk wellicht over the top, een telefoon camera kan qua lensgroote en sensor type nooit aan tippen namelijk.
Overigens mee eens dat een telefoon in de buurt komt van een goede compact.

Ik kom van een htc desire ( in gebruik sinds 7 april 2010 ) en ik verwacht dat de kwaliteit tussen deze twee toch beter is qua snapshots, de techniek van de desire is ook alweer bijna twee jaar oud, en in de GN is deze sterk verbeterd, maar het aantal MP's is gelijk aan elkaar.
In alle opzichten zal ik er op vooruit gaan in mijn geval, dat staat voor mij buiten kijf, als het goed is heb ik de GN dinsdag in huis en kan ik er een beter oordeel over geven, ben echt zeer benieuwd, maar volgens mij is het gewoon een toptoestel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
Bedankt voor die link GrandPuba, mooie vergelijking. Wel apart dat er dus verschillende uitkomsten zijn voor wat betreft de kwaliteit van de foto's. Ik heb ook een Desire sinds september 2010, maar zit er wel sterk over te denken deze te vervangen door de GN. Aangezien ik momenteel nog een sim-only abonnement heb zal ik 'm dan los moeten aanschaffen wat toch weer aardig wat geld is. Het blijft een dure hobby :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
Laguna schreef op zondag 04 december 2011 @ 01:55:
Bedankt voor die link GrandPuba, mooie vergelijking. Wel apart dat er dus verschillende uitkomsten zijn voor wat betreft de kwaliteit van de foto's. Ik heb ook een Desire sinds september 2010, maar zit er wel sterk over te denken deze te vervangen door de GN. Aangezien ik momenteel nog een sim-only abonnement heb zal ik 'm dan los moeten aanschaffen wat toch weer aardig wat geld is. Het blijft een dure hobby :)
Hmm via de link van GrandPuba zie je gewoon dat er veel verschil is tussen de camera's. Imho maakt de SII beter foto's buiten, maar is de Nexus duidelijk beter binnen en van dichtbij. Boeit me zelf echt niet zoveel, want voor kwaliteitsfoto's heb ik een ander apparaat :)

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Maardiweb schreef op zondag 04 december 2011 @ 11:37:
[...]

Hmm via de link van GrandPuba zie je gewoon dat er veel verschil is tussen de camera's. Imho maakt de SII beter foto's buiten, maar is de Nexus duidelijk beter binnen en van dichtbij. Boeit me zelf echt niet zoveel, want voor kwaliteitsfoto's heb ik een ander apparaat :)
Ja, ik vind het ook een beetje overbodig. M'n telefoon gebruik ik niet om goede kwaliteit foto's te maken, zoals al iemand hierboven opmerkte gebruik je de camera in de meeste gevallen om even snel een foto te nemen, en dan geeft de snelheid de doorslag. Dat de camera's van de GS2 en de iPhone 4S beter zijn, so what? Als ik goede foto's wil maken ga ik wel voor een 'gewone' camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
Chris7 schreef op zondag 04 december 2011 @ 13:32:
[...]

Ja, ik vind het ook een beetje overbodig. M'n telefoon gebruik ik niet om goede kwaliteit foto's te maken, zoals al iemand hierboven opmerkte gebruik je de camera in de meeste gevallen om even snel een foto te nemen, en dan geeft de snelheid de doorslag. Dat de camera's van de GS2 en de iPhone 4S beter zijn, so what? Als ik goede foto's wil maken ga ik wel voor een 'gewone' camera.
Het gaat juist om die situaties waarbij je je 'gewone' camera niet bij je hebt maar wel je telefoon en dan is het toch fijn om ook nog mooie kwaliteit foto's te kunnen maken? Het lijkt er nu meer op dat mensen een 'gebrek' proberen goed te praten om hun eigen geweten te sussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoloTomassie
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-05-2021
Nou geweten te sussen vind ik wat overdreven en van 'gebrek' is ook geen sprake van naar mijn mening. De camera is op 2 na de beste camera die er op de markt is voor mobiele telefoons. Voor mij ruim voldoende en blijkbaar voor de meeste van ons. That's it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoloTomassie schreef op zondag 04 december 2011 @ 14:09:
Nou geweten te sussen vind ik wat overdreven en van 'gebrek' is ook geen sprake van naar mijn mening. De camera is op 2 na de beste camera die er op de markt is voor mobiele telefoons. Voor mij ruim voldoende en blijkbaar voor de meeste van ons. That's it.
Op 2 na beste...? Waar heb je dat vandaan?
Of het voldoende is, is verder natuurlijk persoonlijk. Zoals al vaker gezegd, voor het posten van een foto op facebook of versturen via whatsapp, heb je in principe niet meer nodig, gebruik je je telefoon vaak om "echte" foto's te maken, dan is het wellicht beter om een ander toestel uit te zoeken.. Voor mij zou het in ieder geval meer dan voldoende zijn

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoloTomassie
  • Laatst online: 14-05-2021
Prulleman schreef op zondag 04 december 2011 @ 14:21:
[...]

Op 2 na beste...? Waar heb je dat vandaan?
Of het voldoende is, is verder natuurlijk persoonlijk. Zoals al vaker gezegd, voor het posten van een foto op facebook of versturen via whatsapp, heb je in principe niet meer nodig, gebruik je je telefoon vaak om "echte" foto's te maken, dan is het wellicht beter om een ander toestel uit te zoeken.. Voor mij zou het in ieder geval meer dan voldoende zijn
Op 3 of 4 na beste dan :) ,whatever. Hoe dan ook, voor mij ruim voldoende. Dat voor het versturen van foto's op facebook e.d. de camera goed genoeg zou zijn vind ik persoonlijk de camera behoorlijk tekort doen. Ik heb toch echt tijdens de keynotes van Google behoorlijke foto's en films gezien hoor! De camera is competent genoeg om schitterende foto's en films te schieten bij goede omstandigheden. Dat er andere camera's zijn die in minder goede omstandigheden betere foto's maken, is voor mij en vele anderen geen punt. Daarentegen, kan je met deze camera wel mooi landscape foto's maken en dat is ook wel wat waard. Hoe dan ook, de camera is voor mij nauwelijks een discussie waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prulleman schreef op zondag 04 december 2011 @ 14:21:
[...]

[..] gebruik je je telefoon vaak om "echte" foto's te maken, dan is het wellicht beter om een ander toestel uit te zoeken.. Voor mij zou het in ieder geval meer dan voldoende zijn
Een fototoestel waar je mee kan bellen lijkt mij een grote markt voor.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
Je mag best verwachten dat er bij een high-end toestel een high-end camera in wordt gestopt. Nu zit er een camera vergelijkbaar met mijn bijna 3 jaar oude Nokia 6700 in. Het is toch niet vreemd dan, dat er kritiek op de camera is in alle reviews. Er zullen altijd mensen zijn die het niet uitmaakt, maar van een toptoestel als de GN mag je best wat meer verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Ach, de GPU is ook niet zo high-end als sommige mensen zouden willen, ook al presteert deze prima. Bij elk toestel zijn er wel dingen waar je niet helemaal blij mee bent of die beter hadden gekund. Met 5MP maakt deze camera zeker goede foto's en een telefoon is ook niet bedoeld als enorme high-end camera.
Het gaat uiteindelijk om de prestaties als smartphone, en dat er dan misschien niet zo'n goede camera in zit als had gekund maakt (mij in ieder geval) niet uit. Ik heb hem voor de mogelijkheden van Android, niet van de camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09:42

yok

Laguna schreef op zondag 04 december 2011 @ 15:18:
Je mag best verwachten dat er bij een high-end toestel een high-end camera in wordt gestopt. Nu zit er een camera vergelijkbaar met mijn bijna 3 jaar oude Nokia 6700 in. Het is toch niet vreemd dan, dat er kritiek op de camera is in alle reviews. Er zullen altijd mensen zijn die het niet uitmaakt, maar van een toptoestel als de GN mag je best wat meer verwachten.
Het is absoluut een minpunt dat zeker in elke recensie terug behoort te komen, maar of het een minpunt is voor degene die hem koopt, is helemaal subjectief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
Laguna schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 17:16:
Net even naar de Phone House geweest om even naar die dummy te kijken. Het ontwerp vind ik echt super, ligt goed in de hand en zeker geen cheap plastic gevoel. Ook even in m'n broekzak gedaan en dat zit ook prima, maar denk dat niet al m'n broeken zakken hebben die diep genoeg zijn.

Verder zou ik graag horen van de huidige bezitters van de GN of het geluid uit de speaker hard genoeg is om als navigatie te gebruiken in de auto.
Ik ben nog geen android telefoon tegengekomen waar het geluid van google navigate hard genoeg is... maar dit ligt vooral aan de zwakke aanwijzingen. Die mevrouw had gewoon wat dichter op de mic moeten zitten!

Dat gezegd hebbende is de GN dus geen uitzondering in mijn ogen en kampt met een iets minder dan gemiddeld volume dus nog minder bruikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 18:18:
[...]

De pentile pixelopbouw is toch wel het zwakke punt van dit scherm, maakt dat er inderdaad nog pixels waargenomen kunnen worden bij met name zwart op wit tekst. Bij het rgb scherm van de iPhone is dit niet het geval.
Voor mij persoonlijk is deze telefoon dus kandidaat af en hopen we dat een eventuele Galaxy S3 dit 'probleem' tackeled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greebs
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-05 22:21

Greebs

inert

Tsja, als je maar genoeg inzoomt op alles dan zie je altijd imperfecties. Als jij op een normale afstand van je telefoon tekst leest zie je hier geen fluit van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disturbedmind
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-08 13:54
Je kan dus wel die google search bar weg halen YouTube: Galaxy Nexus - How to Disable the search bar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terminator.T2
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-08 04:52
Maar je kan vervolgens niks met die ruimte dus het is alleen handig voor mensen die de search bar lelijk vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disturbedmind
Voor diegene die hem al hebben, hoe is de trilfunctie? Is die een beetje sterk en goed te voelen in je broek of jas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 04 december 2011 @ 16:50:
[...]

De pentile pixelopbouw is toch wel het zwakke punt van dit scherm, maakt dat er inderdaad nog pixels waargenomen kunnen worden bij met name zwart op wit tekst. Bij het rgb scherm van de iPhone is dit niet het geval.
Voor mij persoonlijk is deze telefoon dus kandidaat af en hopen we dat een eventuele Galaxy S3 dit 'probleem' tackeled.
Ja maar in dit geval is de dichtheid zo hoog, dat het totaal niet merkbaar is. Tuurlijk een 720 scherm met rgb pixels zal altijd beter zijn, maar dit scherm -kan- je niet slecht noemen, alle reviews zijn lovend over het scherm van de GN.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millgate
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
De volume-bug lijkt nog steeds te bestaan in de bootloader na de OTA-update:
http://youtu.be/8ohOBHQm17c

"Echt opgelost" is het dus nog niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
  • Laatst online: 12-09 17:05
Millgate schreef op zondag 04 december 2011 @ 21:47:
De volume-bug lijkt nog steeds te bestaan in de bootloader na de OTA-update:
http://youtu.be/8ohOBHQm17c

"Echt opgelost" is het dus nog niet...
Het probleem is het helaas nog steeds maar er moet wel wat gebeuren wil je het opwekken. Een 2g telefoon tegen de nexus aanleggen is niet iets wat je in het dagelijks leven gaat doen. Dus wel jammer maar niet echt een big issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
dubble post

[ Voor 96% gewijzigd door tweakG5 op 04-12-2011 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millgate
  • Niet online
tweakG5 schreef op zondag 04 december 2011 @ 21:57:
[...]
niet iets wat je in het dagelijks leven gaat doen.
Ik heb toch in de praktijk meerdere telefoons naast elkaar op m'n bureau liggen (zakelijk en prive), hier moet een beetje telefoon toch wel tegenkunnen zou je zeggen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
Millgate schreef op zondag 04 december 2011 @ 22:02:
[...]

Ik heb toch in de praktijk meerdere telefoons naast elkaar op m'n bureau liggen (zakelijk en prive), hier moet een beetje telefoon toch wel tegenkunnen zou je zeggen,
Jep maar zoals al is gezegd heb je je telefoon meestal niet in de bootloader staan op je bureau en als je dat wel hebt heb je niet een andere telefoon ertegenaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millgate
  • Niet online
Daar heb je uiteraard gelijk in, maar mijn zorg is meer de extra cpu-belasting. Momenteel is nog niet geheel duidelijk wat de reslustaten na de OTA-update zijn. Vóór de update piekte de cpu aanzienlijk. Niet echt bevordelijk voor de batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor diegene die hem al hebben, hoe is de batterijduur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beugeldop
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-08 09:44
Een aantal mensen hebben het erover dat de speakers nogal zacht zijn. Gaat het hier om het volume van de beltoon, of om het volume tijdens een gesprek (de persoon waarmee je belt). Of beide?

Met betrekking tot het beltoon volume: Ik neem aan dat je kan instellen dat hij zowel de beltoon laat horen, als trilt toch? Dat maakt in elk geval al dat je merkt dat je gebeld wordt. Als je mp3tjes als beltoon gebruikt kan je ook eerst het volume boosten. Dat heb ik in het verleden ook wel gedaan, werkte altijd prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubu
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 20:24
Millgate schreef op zondag 04 december 2011 @ 22:13:
Daar heb je uiteraard gelijk in, maar mijn zorg is meer de extra cpu-belasting. Momenteel is nog niet geheel duidelijk wat de reslustaten na de OTA-update zijn. Vóór de update piekte de cpu aanzienlijk. Niet echt bevordelijk voor de batterij.
Ik heb ergens op XDA gezien dat iemand de source van de fix had bekeken en heeft gekeken waar de fix hem in zat. Het had in ieder geval iets te maken met een debounce counter die naar 2ms verzet werd of iets dergelijks. Dat zou geen extra load op de CPU hoeven plaatsen. Ik heb ook wel een beetje twijfels, maar ik denk dat t wel goed zal zitten. is in ieder geval wel iets als ik hem (hopelijk komende week) binnenkrijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loith
Volgens een amerikaanse review website (hebben de telefoon uit de UK) is de batterijduur minder dan gemiddeld. Dat is ook wel iets dat me heel erg tegenhoud, maar de iPhone die ik nu heb gaat ook niet eens 24 uur mee als ik beetje whatsapp ofzo...

PROS

+ Android 4.0 is fast, polished, and innovative
+ 720p display is gorgeous
+ Great performance
+ Buttonless, thin design is svelte and sexy
+ Penta-band GSM with HSPA+ will work with most networks

CONS

- Display uses pentile display matrix
- Battery life is below average
- Lacks expandable storage
- Camera is below average and only captures 5MP shots

source:
http://pocketnow.com/android/samsung-galaxy-nexus-review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:47
Diezelfde pagina geeft in de comments ook het volgende:
It totally depends on your usage. I've been able to get well over 30 hours out of a single charge with moderate to light use. Moderate use gives me 12-15 hours. Driving to work using GPS and streaming Pandora gives me 5 hours or so. It all depends on your use.
Dit klinkt wel als redelijk normale batterijtijd eigenlijk. Ik heb nog weinig andere reviews expliciet over de batterij zien klagen wat bij mij overkomt als redelijk positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laguna schreef op zondag 04 december 2011 @ 15:18:
Oh, dat is grappig. Dus je 'Nokia 6700' kan dus ook 1080p opnemen, frontface 720p en panorama-mode (hebben bijna alle toestellen). Ik vind dat toch echt een wereld van verschil wat jij ermee loopt te vergelijken.

Hoezo zouden we er meer van moeten verwachten?

Nexus S heeft dit:
- 1GHz Cortex A8 (Hummingbird) processor
- 4,0" WVGA (480 x 800) - Curved 4" Super Clear LCD-scherm
- 1500 mAH
- 512 MB RAM

Galaxy Nexus heeft dit:
- 1.2 GHz TI OMAP 4460 ARM Cortex-A9 dual-core
- 384 MHz PowerVR SGX540
- 4.65" HD(1280 x 720) Super AMOLED - Contour Display (curved glass)
- 1750 mAH
- Video recording in 1080p
- 1GB RAM
- Geen hardware-knoppen

Oftewel als een Nexus S gebruiker naar een Galaxy Nexus overstapt, heeft het toch een heel groot verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loith schreef op maandag 05 december 2011 @ 00:25:
Volgens een amerikaanse review website (hebben de telefoon uit de UK) is de batterijduur minder dan gemiddeld. Dat is ook wel iets dat me heel erg tegenhoud, maar de iPhone die ik nu heb gaat ook niet eens 24 uur mee als ik beetje whatsapp ofzo...

PROS

+ Android 4.0 is fast, polished, and innovative
+ 720p display is gorgeous
+ Great performance
+ Buttonless, thin design is svelte and sexy
+ Penta-band GSM with HSPA+ will work with most networks

CONS

- Display uses pentile display matrix
- Battery life is below average
- Lacks expandable storage
- Camera is below average and only captures 5MP shots

source:
http://pocketnow.com/android/samsung-galaxy-nexus-review
Grappig lees maar de eerste commentaar en je weet al genoeg dat de review werd gemaakt door een Apple-fanboy en dat verifieert 'Pocketnow' zelfs.

EDIT: Sorry voor dubbelpost, dacht dat het in me andere post werd toegevoegd.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2011 02:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
  • Laatst online: 09-09 09:24
dit is de eerste negatieve review die ik lees wat betreft de batterij ook.. heb eerder positieve dingen erover gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incomer
  • Registratie: Juli 2010
Als je de review van modaco leest staat er juist dat de batterij boven gemiddeld is
Testing the battery life on new hardware is usually tricky. It typically requires re-running tests on both the unit you’re examining and your reference unit simply because of the elevated use any new device will see during its initial evaluation.

However, in the case of the Galaxy Nexus and its stock 1750mAh battery, it has fared exceptionally well in daily use. Even with the extended Anker battery installed, our Galaxy S II is usually buzzing away to inform us that it's low on juice before the day is over. The Galaxy Nexus seems happy to do 20 hours+ on a single charge and has done so consistently over the past week.
Bron:http://android.modaco.com/page/news/_/android/modaco-review-samsung-galaxy-nexus-r94

Verder nog een vraag, iemand ervaring met deze accessoires? Schijnt dat met custom kernel de USB host moet werken, maar met dealextreme weet je nooit of 't ook nog werkend is (dat het goedkoop plastic etc is maakt me verder voor die enkele keer niet uit)

Linkje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loith
Verwijderd schreef op maandag 05 december 2011 @ 02:41:
[...]

Grappig lees maar de eerste commentaar en je weet al genoeg dat de review werd gemaakt door een Apple-fanboy en dat verifieert 'Pocketnow' zelfs.

EDIT: Sorry voor dubbelpost, dacht dat het in me andere post werd toegevoegd.
Al de beter is de review toch? De review viel volgens mij niet uit in een negatieve/slechte toon. Ook al is de reviewer een apple fanboy, vond het toch geen slechte review. De filmpjes zijn ook niet door Brandom gemaakt, maar door Joe.

Ik heb op het moment een 3GS, ook al doe ik er niks mee dan schreeuwt hij binnen 24 uur voor stroom. een nachtje zonder opladen zit er voor mij dan ook niet bij.

[ Voor 12% gewijzigd door Loith op 05-12-2011 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disturbedmind
Leuk voorbeeld hoe snel je foto's kan maken met de GN YouTube: Fotofilm Samsung Galaxy Nexus HD.wmv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 04 december 2011 @ 16:50:
[...]
Wat een zeikerd ben je zonder onderzoek te doen.... !!! Jeetje!

Zal ik jou eens wat vertellen? Mijn SGS2 heeft een RGB matrix scherm van 800x400. Elke pixel bestaat uit 3 subpixels.

Ik zie amper pixels op dit scherm. Nu vertel ik jou even iets waar je vast niet over hebt nagedacht:

De Galaxy Nexus mag dan wel Pentile hebben. Maar de subpixels waaruit het scherm bestaat zijn veel kleiner als de RGB matrix display van de SGS2.

Conclusie? Ook al heeft hij Pentile. Hij is en blijft scherper dan bijvoorbeeld de SGS2 of andere lagere resolutie schermen met RGB matrix.

Het scherm van de Galaxy Nexus is gewoon prachtig punt.... En het is ondanks de Pentile een verbetering en één van de mooiste schermen op mobieltjes.

Daarnaast durf ik te wedden dat jij deze mobiel nooit fysiek in je handen hebt gehad en dus ook geen oordeel kan vellen of jij de pixels kan zien van 30cm afstand.
Jij bent zo'n typisch gevalletje die voor marketing termen valt zoals "retina" en "Megapixels" en niet verder onderzoek doet wat nou echt belangrijk is voor het dagelijks gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-09 20:29
@texamicz: zijn naam zegt toch al genoeg?
het is gewoon de klassieke haat van apple fanboy's.

heb vandaag trouwens voor het eerst de telefoon in het echt gezien, helaas niet kunnen spelen ermee.

maar het scherm is echt verbluffend, had het mooi verwacht, maar zo mooi eigenlijk niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disturbedmind
Wat is eigenlijk het beste om te doen als je de GN hebt, hem eerst opladen en er nog niet mee spelen (lastig) of maakt dat niet uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incomer
disturbedmind schreef op maandag 05 december 2011 @ 12:12:
Wat is eigenlijk het beste om te doen als je de GN hebt, hem eerst opladen en er nog niet mee spelen (lastig) of maakt dat niet uit?
Zover ik het altijd begrepen heb is om hem de eerste keer helemaal leeg te maken, en dan pas aan de lader doen en dan volledig te laten opladen.. En dit dan de eerste paar keer doen..

Correct me if i'm wrong ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-08 19:50
incomer schreef op maandag 05 december 2011 @ 12:22:
[...]

Zover ik het altijd begrepen heb is om hem de eerste keer helemaal leeg te maken, en dan pas aan de lader doen en dan volledig te laten opladen.. En dit dan de eerste paar keer doen..

Correct me if i'm wrong ;)
Is dat niet voor hele oude batterij types? Tegenwoordig maakt dat naar mijn weten weinig uit.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incomer
Graham schreef op maandag 05 december 2011 @ 12:37:
[...]

Is dat niet voor hele oude batterij types? Tegenwoordig maakt dat naar mijn weten weinig uit.
Zou best kunnen hoor, maar dit werd vroeger altijd verteld en is er bij mij nooit uitgegaan dan:P...

Het kan iig geen kwaad als je er gelijk mee speelt, en meestal is die tot de helft opgeladen als je hem ontvangt, dus kan je een tijdje spelen voordat ie aan het infuus moet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-09 20:29
sinds lithium-ion batterijen is het niet meer nodig om hem eerste leeg te laten lopen en al die blabla

dus gewoon meteen vol laden dat ding en knallen maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinchible
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:42

Infinchible

Woef!

incomer schreef op maandag 05 december 2011 @ 12:57:
[...]

Zou best kunnen hoor, maar dit werd vroeger altijd verteld en is er bij mij nooit uitgegaan dan:P...

Het kan iig geen kwaad als je er gelijk mee speelt, en meestal is die tot de helft opgeladen als je hem ontvangt, dus kan je een tijdje spelen voordat ie aan het infuus moet :)
Naar mijn weten is het voor de 'nieuwe' accu's, li-ion juist slecht als je hem helemaal leeg laat lopen. Maar ik geloof dat er nu ook wel een beveiliging in zit waardoor je hem niet totaal leeg kan trekken. Voor de accu is het daarom beter als je hem elke nacht laadt. In plaats van eerst leeg te laten lopen. Maar dat is wat ik heb gehoord. Je kan denk ik dus gewoon spelen en opladen enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Hoe je Li-ion-accu's moet behandelen kun je gewoon met Google vinden. Er staat zelfs een volledige uitleg op Wikipedia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net even die ringtone pack van ICS gedownload, maar dat zijn me toch lelijke ringtones... lijkt wel op de monotone ringtones van vroeger..

Weet natuurlijk niet of dit het eindproduct is aangezien de titel van deze file nog "nexus prime" heet.. Maar ik hoop het eigenlijk niet..

http://www.mydroidworld.c...s-ice-cream-sandwich.html

hier een video met enkele voorbeelden (voor degene niet geregistreerd zijn bij Mydroidworld).
YouTube: How to get the Galaxy Nexus ICS Ringtones on your Android phone

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2011 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
beugeldop schreef op zondag 04 december 2011 @ 23:06:
Een aantal mensen hebben het erover dat de speakers nogal zacht zijn. Gaat het hier om het volume van de beltoon, of om het volume tijdens een gesprek (de persoon waarmee je belt). Of beide?

Met betrekking tot het beltoon volume: Ik neem aan dat je kan instellen dat hij zowel de beltoon laat horen, als trilt toch? Dat maakt in elk geval al dat je merkt dat je gebeld wordt. Als je mp3tjes als beltoon gebruikt kan je ook eerst het volume boosten. Dat heb ik in het verleden ook wel gedaan, werkte altijd prima!
Inderdaad het beltoon/luidspreker volume.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F1xxer
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-09 20:39
Ik heb net een filmpje gezien waarin iemand behoorlijk zijn homescreens vol had. Maar het apparaat haperde al meteen bij vele simpele handelingen.. ik dacht dat Android 4.0 GPU accelerated was?! Ik vind dat nogal tegenvallen als het echt zo snel alweer traag wordt.

Zou iemand dit kunnen bevestigen, en misschien het liefst ontkrachten?

Ik zie anders niet echt een reden om te upgraden van m'n nexus s. Het meeste gaat allemaal vloeiend bij mij, en om dan te upgraden naar een toestel wat een dual core heeft maar toch hapert heeft niet echt veel zin in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

F1xxer schreef op maandag 05 december 2011 @ 19:27:
Ik heb net een filmpje gezien waarin iemand behoorlijk zijn homescreens vol had. Maar het apparaat haperde al meteen bij vele simpele handelingen.. ik dacht dat Android 4.0 GPU accelerated was?! Ik vind dat nogal tegenvallen als het echt zo snel alweer traag wordt.

Zou iemand dit kunnen bevestigen, en misschien het liefst ontkrachten?

Ik zie anders niet echt een reden om te upgraden van m'n nexus s. Het meeste gaat allemaal vloeiend bij mij, en om dan te upgraden naar een toestel wat een dual core heeft maar toch hapert heeft niet echt veel zin in mijn ogen.
heb je het filmpje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F1xxer
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-09 20:39
https://www.youtube.com/watch?v=6hU0xs0V-XY

edit: je merkt dat sommige handelingen nu net niet helemaal lekker lopen. En ik weet dat ik kritisch ben, maar voor een toestel dat zo'n hoge verwachtingen maakt vind ik dat wel mogen.

[ Voor 68% gewijzigd door F1xxer op 05-12-2011 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quartex
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-12-2024

quartex

Virtual Dreams / Fairlight

Een mooie review tussen iOS & ICS (iPhone4s vs Galaxy Nexus)

[ Voor 11% gewijzigd door quartex op 05-12-2011 20:37 ]

Running AmiExpress 3.6 Copyright (c) LightSpeed Technologies 1992-93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

F1xxer schreef op maandag 05 december 2011 @ 19:29:
https://www.youtube.com/watch?v=6hU0xs0V-XY

edit: je merkt dat sommige handelingen nu net niet helemaal lekker lopen. En ik weet dat ik kritisch ben, maar voor een toestel dat zo'n hoge verwachtingen maakt vind ik dat wel mogen.
Hmm dat is wel heel vreemd ja, Eerste filmpje die zo'n lag heeft. Ik zou niet weten hoe dit komt maar kijk eens naar andere filmpjes die hebben dat helemaal niet.

Misschien heeft hij een early build? En geen retail versie... Want in jou filmpje happert hij heel erg als je icoontjes op elkaar wil slepen om mapjes te maken etc.

Enigste filmpje waarbij ik de Galaxy Nexus namelijk heb zien haperen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2011 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfjerolfje
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-02-2023
het is een feit dat android enorm begint te haperen als je een live wallpaper hebt en veel widgets en dan ook nog eens veel apps open hebt staan... hardware acceleration of niet... vraag me niet hoe het kan!!! de GPU die er in zit zou meer dan capabel moeten zijn omdat vloeiend te laten lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disturbedmind
Wolfjerolfje schreef op maandag 05 december 2011 @ 21:11:
het is een feit dat android enorm begint te haperen als je een live wallpaper hebt en veel widgets en dan ook nog eens veel apps open hebt staan... hardware acceleration of niet... vraag me niet hoe het kan!!! de GPU die er in zit zou meer dan capabel moeten zijn omdat vloeiend te laten lopen...
Dat is ook een reden waarom ik ook nooit een live wallpaper neem ook omdat het meer stroom verbruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
Verwijderd schreef op maandag 05 december 2011 @ 02:22:
[...]

Oh, dat is grappig. Dus je 'Nokia 6700' kan dus ook 1080p opnemen, frontface 720p en panorama-mode (hebben bijna alle toestellen). Ik vind dat toch echt een wereld van verschil wat jij ermee loopt te vergelijken.

Hoezo zouden we er meer van moeten verwachten?

Nexus S heeft dit:
- 1GHz Cortex A8 (Hummingbird) processor
- 4,0" WVGA (480 x 800) - Curved 4" Super Clear LCD-scherm
- 1500 mAH
- 512 MB RAM

Galaxy Nexus heeft dit:
- 1.2 GHz TI OMAP 4460 ARM Cortex-A9 dual-core
- 384 MHz PowerVR SGX540
- 4.65" HD(1280 x 720) Super AMOLED - Contour Display (curved glass)
- 1750 mAH
- Video recording in 1080p
- 1GB RAM
- Geen hardware-knoppen

Oftewel als een Nexus S gebruiker naar een Galaxy Nexus overstapt, heeft het toch een heel groot verschil.
Ik had het dus over het aspect camera en specifiek de foto's, in mijn vergelijking met mijn Nokia 6700.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leergierig
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-08 15:30
Ik kan mijn facebook account niet synchroniseren met mijn contacten. Dit kon bij vorige versies van android moeiteloos. Waarschijnlijk ondersteunt facebook ICS nog niet op deze manier, maar vroeg me toch af of andere GN bezitters hier al een oplossing voor gevonden hadden. Ik ben een behoorlijkd noob, dus wellicht doe ik iets fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 23:09
Dat is er toch uitgesloopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-09 23:25
Kan je niet gewoon de facebook app downloaden en vanuit deze app je contacten syncen? Zo heb ik het altijd gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Texamicz, mijn reactie was gebaseerd op het Youtube filmpje wat werd gepost. Daarin werd door de reviewer aangegeven dat er bij tekstweergave nog pixels waarneembaar zijn op de GN, itt op de Iphone4. Aangezien de dpi ongeveer gelijk is van beide schermen, is de pentile aard van het Nexus scherm dus waarschijnlijk de "boosdoener" en dat kaartte ik aan.
Zelf heb ik idd nog nooit een GN in m'n handen gehad maar hoef daarom niet de reviewer in twijfel te trekken. Hij is hier heel stellig in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09:42

yok

Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 03:50:
@Texamicz, mijn reactie was gebaseerd op het Youtube filmpje wat werd gepost. Daarin werd door de reviewer aangegeven dat er bij tekstweergave nog pixels waarneembaar zijn op de GN, itt op de Iphone4. Aangezien de dpi ongeveer gelijk is van beide schermen, is de pentile aard van het Nexus scherm dus waarschijnlijk de "boosdoener" en dat kaartte ik aan.
Zelf heb ik idd nog nooit een GN in m'n handen gehad maar hoef daarom niet de reviewer in twijfel te trekken. Hij is hier heel stellig in.
De enige vrij normale én uitgebreide recensie is die van The Verge.

Overigens heb ik de GN hier op mijn werk ook in handen gehad en ik was vond het scherm echt prachtig, alleen tekstweergave blijft op de iPhone 4 heel erg goed.

[ Voor 10% gewijzigd door yok op 06-12-2011 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leergierig schreef op maandag 05 december 2011 @ 23:29:
Ik kan mijn facebook account niet synchroniseren met mijn contacten. Dit kon bij vorige versies van android moeiteloos. Waarschijnlijk ondersteunt facebook ICS nog niet op deze manier, maar vroeg me toch af of andere GN bezitters hier al een oplossing voor gevonden hadden. Ik ben een behoorlijkd noob, dus wellicht doe ik iets fout.
Dat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
yok schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 08:09:
[...]

De enige vrij normale én uitgebreide recensie is die van The Verge.

Overigens heb ik de GN hier op mijn werk ook in handen gehad en ik was vond het scherm echt prachtig, alleen tekstweergave blijft op de iPhone 4 heel erg goed.
Klopt, theverge is een goede review site. Die noemen de nexus ook gewoon eigenlijk de beste smartphone van dit moment. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basst85
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-09 08:31

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:09

Zym0tiC

^_^

Wolfjerolfje schreef op maandag 05 december 2011 @ 21:11:
een leuk stukje over HW acceleratie binnen Android https://plus.google.com/1...0261832/posts/2FXDCz8x93s

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:17
wessel99 schreef op maandag 05 december 2011 @ 19:18:
[...]

Inderdaad het beltoon/luidspreker volume.
Hoe zit het met het volume als je een koptelefoon aansluit? Muziek e.d. hard genoeg? Ik heb namelijk nu een ZTE Blade en dat is niet bepaald een krachtpatser als het op geluid aankomt..

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexji
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:12
En hier een follow-up die nog meer uitlegt: https://plus.google.com/1...1809262/posts/VDkV9XaJRGS

Conclusie: Tenzij de developers de boel radicaal omgooien, zullen er altijd vertragingen in de UI optreden wanneer de telefoon druk aan het multitasken is. Of er moet enorm veel hardware tegen aan worden gegooid. Omdat Android eerst helemaal niet bedoeld was voor touchscreen, en dus op een andere manier is opgebouwd. iOS en Windows Phone geven de UI thread alle resources wanneer er interactie is, Android probeert het allemaal tegelijk.
Pagina: 1 ... 14 ... 89 Laatste

Let op:
Alles over levertijden en abonnementen in Samsung Galaxy Nexus - Levertijden / Abonnement topic.

Voor het bespreken van accessoires kun je terecht in Accessoires voor de Samsung (Google) Galaxy Nexus.

Voor alle informatie over rooten en custom roms zie [Google Galaxy Nexus] Custom roms en Firmware.