Misschien handig als je accu stuk is? dat je als nog bij je gegevens kan?Prulleman schreef op maandag 28 november 2011 @ 16:33:
wellicht nuttig als je vaak wisselt van accu, maar dan moet je wel wisselen op het moment dat je stroom hebt.. dus in de praktijk denk ik niet dat mensen dit vaak zullen doen.
Of als je telefoon niet meer opstart en je wilt kijken of het aan je accu ligtdisturbedmind schreef op maandag 28 november 2011 @ 17:10:
[...]
Misschien handig als je accu stuk is? dat je als nog bij je gegevens kan?
Inderdaad. Ik zie er wel potentie in.incomer schreef op maandag 28 november 2011 @ 20:53:
[...]
Of als je telefoon niet meer opstart en je wilt kijken of het aan je accu ligt..
Is die google search bar boven in beeld ook te verwijderen? Lijkt me beetje irritant...
nee.. alleen door een alternatieve launcher te installeren...
Is dat niet standaard? Mijn desire kan dat ook...disturbedmind schreef op maandag 28 november 2011 @ 14:51:
[...]
Je vind die informatie in deze topic: Samsung Galaxy Nexus - Levertijden / Abonnement topic
Ik kwam nog een leuk kort filmpje tegen dat je de GN ook zonder batterij kan gebruiken als je hem op de lader hebt.
Nee, en dat is wel raar want in vorige Android-versies kon dat wel. Ik hoop dat ze het dan ook weer mogelijk gaan maken,dbzfan schreef op maandag 28 november 2011 @ 21:14:
Is die google search bar boven in beeld ook te verwijderen? Lijkt me beetje irritant...
Ik denk dat er binnenkort wel een MOD komt waarmee dit mogelijk wordt, op XDA zijn er al aardig wat MODs beschikbaar, deze heb ik echter nog niet kunnen ontdekken
In vorige versies van android was dit een "widget" (De Google zoekbalk widget)Chris7 schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 10:12:
[...]
Nee, en dat is wel raar want in vorige Android-versies kon dat wel. Ik hoop dat ze het dan ook weer mogelijk gaan maken,
Bij Ice Cream Sandwich (4.0) is dit ingebakken in de launcher. Vergelkijkhet met de software knoppen die je altijd onderaan het scherm ziet, deze zitten ook ingebakken
[ Voor 12% gewijzigd door Cobesz op 29-11-2011 10:17 ]
Inderdaad, zo had ik het nog niet eens bekeken.Cobesz schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 10:17:
[...]
In vorige versies van android was dit een "widget" (De Google zoekbalk widget)
Bij Ice Cream Sandwich (4.0) is dit ingebakken in de launcher. Vergelkijkhet met de software knoppen die je altijd onderaan het scherm ziet, deze zitten ook ingebakken
Daarnaast: geef die searchbalk een kans, Google is er groot mee geworden
[ Voor 6% gewijzigd door Dynamix op 29-11-2011 11:23 ]
Is wel handig, maar ik vind 'm voornamelijk lelijk. Eigenlijk moet Google dit optioneel maken, Android was altijd een besturingssysteem dat o.a. bekend stond vanwege de vele aanpasmogelijkheden. Een optionele launcher gebruiken heb ik ook een tijd gedaan (Launcherpro proversie), maar die vond ik toch iets trager werken.Dynamix schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 11:17:
[...]
Inderdaad, zo had ik het nog niet eens bekeken.
Daarnaast: geef die searchbalk een kans, Google is er groot mee gewordenJe kunt in meerdere databronnen tegelijk zoeken (contactpersonen, internet, maps enz.), zo handig! Ben benieuwd of de search nog verder uitgebreid is in ICS.
Ben benieuwd wat CM met ICS gaat doen, in CM7 zit standaard ADW meegeleverd, ik hoop dat ze nu voor een getweakte stock launcher gaan (dat je bv via een menu de zoekbalk aan of uit kan zetten etc).
Cyanogenmod heeft juist vanwege de functionaliteit voor adw gekozen, omdat de stock launcher nauwelijks tot niet aanpasbaar was.
ICS Launcher daarintegen, je kan je dock naar alle wens inregelen. Mijn wens is ook dat ze de stock launcher gaan gebruiken.
ICS Launcher daarintegen, je kan je dock naar alle wens inregelen. Mijn wens is ook dat ze de stock launcher gaan gebruiken.
Maar vergeet niet dat mochten ze voor ADW gaan (omdat die tevens volledig opensource en aanpasbaar is), je altijd de standaard launcher simpel kan installeren. Kwestie van apk uit standaard rom halen en installeren. (lijkt me tenminste)Cobesz schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 11:46:
Cyanogenmod heeft juist vanwege de functionaliteit voor adw gekozen, omdat de stock launcher nauwelijks tot niet aanpasbaar was.
'Me' is geen bezittelijk voornaamwoord...
Zo makkelijk gaat dat niet denk ik, tenzij er een volledige AOSP rom gemaakt is voor het desbetreffende toestel.
Klopt, maar we hadden het ook over CM (=AOSP)Cobesz schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 12:21:
Zo makkelijk gaat dat niet denk ik, tenzij er een volledige AOSP rom gemaakt is voor het desbetreffende toestel.
En als CM zonder AOSP launcher geleverd wordt? ^^
Volgens mij begrijpen we elkaar niet helemaal. De vraag was of CM met ADW of stock ICS launcher wordt geleverd. CM kiest (normaal gesproken) voor ADW want 1) opensource en 2) makkelijk te customizen. Vandaar mijn opmerking: mocht je als er voor ADW wordt gekozen toch liever stock ICS launcher hebben, dan kun je deze altijd nog los installeren.Cobesz schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 12:31:
En als CM zonder AOSP launcher geleverd wordt? ^^
Dus als CM zonder AOSP launcher geleverd wordt, dan kun je waarschijnlijk -zoals normaal ook altijd kan- dus gewoon de apk uit de stock ICS nexus rom halen en deze in CM (wederom voor de Nexus, want daar praten we over) installeren.
Oops, ik zat met mn eigen toestel te denken ^^ My bad.
Maar inderdaad, je hebt gelijk. Dan is het goed te doen
Maar inderdaad, je hebt gelijk. Dan is het goed te doen
Haha, inderdaad, bij de SGS2 gaat het hele verhaal niet op
Volgensmij kan je hem wel uitschakelen, tenminste dat kan op m'n ICS rom op de hd2, dus denk dat dat bij de Galaxy Nexus ook wel kan. Die search bar staat namelijk als een soort app bij al je programma's bij instellingen. En omdat je sinds ICS nu ook stock apps kan 'bevriezen/uitschakelen' kan je dat ook doen met deze search bar.dbzfan schreef op maandag 28 november 2011 @ 21:14:
Alleen de ruimte blijft dan helaas gewoon leeg waar eerst de search bar was.
Ik denk ook wel dat ik hem ga gebruiken, maar ik vind het wat raar dat het nu geen widget is. Dat is toch wat gebruiksvriendelijker.Dynamix schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 11:17:
[...]
Inderdaad, zo had ik het nog niet eens bekeken.
Daarnaast: geef die searchbalk een kans, Google is er groot mee gewordenJe kunt in meerdere databronnen tegelijk zoeken (contactpersonen, internet, maps enz.), zo handig! Ben benieuwd of de search nog verder uitgebreid is in ICS.
*weg* Dit mag in het levertijden en abonnementen topic.
[ Voor 103% gewijzigd door Bullet NL op 29-11-2011 17:47 ]
iFixit heeft hem uit elkaar getrokken 
conclusie: veel is zelf te vervangen, maar laat alsjeblieft je scherm heel.
http://www.ifixit.com/Tea...axy-Nexus-Teardown/7182/1
Insert vies grapje hier
zelfde fout als bij de eerste iphone, display aan het glas vast geplakt.
lekker dan -.-'
lekker dan -.-'
De pers launch van vandaag gaat btw niet door. Ze kregen het niet op korte termijn geregeld. Zal waarschijnlijk snel volgen..
Is ook bij de RAZR het geval... gewoon niet slopen, is met alles zo...Denniz0229 schreef op woensdag 30 november 2011 @ 08:50:
zelfde fout als bij de eerste iphone, display aan het glas vast geplakt.
lekker dan -.-'
ja maar bij de iphone waren ze zelfs zo slim om bij de iphone 2 het glas los van het scherm te maken.
uiteraard ben ik niet van plan hem te slopen, maar als ik hem dan toch een keer laat pleuren betaal ik liever 50 euro voor een nieuw glas als 200 voor een scherm en glas.
gelukkig heb ik de mazzel dat het allemaal zakelijk is, maar als particulier ben je er mooi klaar mee als je hem een keer per ongeluk laat vallen.
uiteraard ben ik niet van plan hem te slopen, maar als ik hem dan toch een keer laat pleuren betaal ik liever 50 euro voor een nieuw glas als 200 voor een scherm en glas.
gelukkig heb ik de mazzel dat het allemaal zakelijk is, maar als particulier ben je er mooi klaar mee als je hem een keer per ongeluk laat vallen.
Even tussendoor.
Iets wat in mijn ogen niet heel positief is (ik ben niet erg thuis in het flashen en overclocken van een telefoon)
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1368873
Iets wat in mijn ogen niet heel positief is (ik ben niet erg thuis in het flashen en overclocken van een telefoon)
Als je het gehele topic leest, is het juist een 'hackers dream'. Hij kan dus nog sneller via overclocking.Dubrillion schreef op woensdag 30 november 2011 @ 12:22:
Even tussendoor.
ik vroeg me ook af wat er niet positief aan was?
Grappig dat ze de NFC antenne op de batterij hebben geplaktXMassacre schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 23:04:
iFixit heeft hem uit elkaar getrokken
Jaaa dat heb ik gelezen, alleen zoals ik aangaf ben ik daar niet zn held inyok schreef op woensdag 30 november 2011 @ 12:37:
[...]
Als je het gehele topic leest, is het juist een 'hackers dream'. Hij kan dus nog sneller via overclocking.

Ik ook niet, maar zoals ik lees kan de telefoon sneller maar heeft Samsung/Google deze specifiek op een mindere snelheid gezet. Weet niet precies waarom (er wordt gespeculeerd met tegenstrijdigheid in Galaxy-producten), maar het wordt gezien als een 'cadeautje' aan de developers. Niet echt iets voor de normale consument.Dubrillion schreef op woensdag 30 november 2011 @ 13:04:
[...]
Jaaa dat heb ik gelezen, alleen zoals ik aangaf ben ik daar niet zn held in
Maar zou dat dan geen gevolgen hebben van de batterij duur als je hem terug clockt?yok schreef op woensdag 30 november 2011 @ 13:07:
[...]
Ik ook niet, maar zoals ik lees kan de telefoon sneller maar heeft Samsung/Google deze specifiek op een mindere snelheid gezet. Weet niet precies waarom (er wordt gespeculeerd met tegenstrijdigheid in Galaxy-producten), maar het wordt gezien als een 'cadeautje' aan de developers. Niet echt iets voor de normale consument.
Ik hoop dat er dan een simpele manier komt om dit te doen.yok schreef op woensdag 30 november 2011 @ 13:07:
[...]
Ik ook niet, maar zoals ik lees kan de telefoon sneller maar heeft Samsung/Google deze specifiek op een mindere snelheid gezet. Weet niet precies waarom (er wordt gespeculeerd met tegenstrijdigheid in Galaxy-producten), maar het wordt gezien als een 'cadeautje' aan de developers. Niet echt iets voor de normale consument.
Misschien dan pas na een paar maanden.
Anders ben ik weer zo snel op de Nexus uitgekeken als ze de Galaxy SIII hebben
aangekondigd. En dan kan ik de Nexus een andere Rom geven waar dit al in gedaan is en
dan loopt ie weer sneller.
heb er ook niet veel verstand van maar lijkt me eerder dat terugclocken een positieve invloed op batterij duur heeft dan een negatieve (als het uberhaupt van invloed is)disturbedmind schreef op woensdag 30 november 2011 @ 13:09:
[...]
Maar zou dat dan geen gevolgen hebben van de batterij duur als je hem terug clockt?
Dat is waarschijnlijk ook de reden dat hij onderklokt is. Ik verwacht overigens toch wel dat er in de toekomst gewoon weer op normale kloksnelheid kan worden gedraaid.El_V schreef op woensdag 30 november 2011 @ 13:10:
[...]
heb er ook niet veel verstand van maar lijkt me eerder dat terugclocken een positieve invloed op batterij duur heeft dan een negatieve (als het uberhaupt van invloed is)
Zolang hij vloeiend loopt heb ik er geen last van.
Macbook Pro 16" 2021 - iPhone 14 Pro Max Deep Purple 256GB - Apple Watch Ultra 2 Black Titanium Case - iPad Pro 11" M4 Space Gray 256GB - Apple TV 4K 32GB
Ik geef niet zoveel om de batterijduur. Zoieso hou ik het met mijn Incredible S al twee dagenEl_V schreef op woensdag 30 november 2011 @ 13:10:
[...]
heb er ook niet veel verstand van maar lijkt me eerder dat terugclocken een positieve invloed op batterij duur heeft dan een negatieve (als het uberhaupt van invloed is)
uit als ik gewoon normaal doet. Maar vind het wel fijn als ik een nieuwe telefoon koop dat hij wel
maximaal loopt, omdat ik niet een ster bent in het flashen en rooten enz.
Denk dat het voor ICS niet per se nodig is om te overclocken.Dubrillion schreef op woensdag 30 november 2011 @ 13:12:
[...]
Ik geef niet zoveel om de batterijduur. Zoieso hou ik het met mijn Incredible S al twee dagen
uit als ik gewoon normaal doet. Maar vind het wel fijn als ik een nieuwe telefoon koop dat hij wel
maximaal loopt, omdat ik niet een ster bent in het flashen en rooten enz.
ik raad ook iedereen met een smartphone met relatief groot scherm ook aan om gewoon een oplaadkabeltje mee te nemen 
heb er ook nog een stuk om 10 thuis liggen, verkoop ze aan kennissen en vrienden voor ongeveer E1,50/st, kosten geen ruk als je ze uit het oosten laat komen
heb er ook nog een stuk om 10 thuis liggen, verkoop ze aan kennissen en vrienden voor ongeveer E1,50/st, kosten geen ruk als je ze uit het oosten laat komen
Insert vies grapje hier
Maar niet elk kabeltje werkt. De DealExtreme nokia-microusbkabels werken in ieder geval niet op m'n Milestone. En laatst ergens anders een cheap kabeltje gekocht en die werkt ook niet. De standaard Vivanco kabel van de MediaMarkt die je voor 8 euro koopt werkt dan wel weer prima..XMassacre schreef op woensdag 30 november 2011 @ 13:24:
ik raad ook iedereen met een smartphone met relatief groot scherm ook aan om gewoon een oplaadkabeltje mee te nemen
Blaat!
met de desire nog nooit ergens een probleem mee gehad, opladen gaat zelfs prima met het nokiakabeltje van degene die nu naast me zitIwes schreef op woensdag 30 november 2011 @ 13:42:
[...]
Maar niet elk kabeltje werkt. De DealExtreme nokia-microusbkabels werken in ieder geval niet op m'n Milestone. En laatst ergens anders een cheap kabeltje gekocht en die werkt ook niet. De standaard Vivanco kabel van de MediaMarkt die je voor 8 euro koopt werkt dan wel weer prima..
Insert vies grapje hier
Hmmm.. Dan zal mijn telefoon wel enorm brak zijn (ok, dat wist ik al).
Heb ik tenminste genoeg kabeltjes voor wanneer de GN bezorgd is ^.^
Heb ik tenminste genoeg kabeltjes voor wanneer de GN bezorgd is ^.^
Blaat!
Schijnt idd wel verschil te zitten dus verschillende microusb kabels, want mijn telefoon (samsung omnia 2) wilde ook niet laden met een kabeltje dat ik bij een of andere oostblokboer had gekocht.. nokia kabel deed het juist weer wel..XMassacre schreef op woensdag 30 november 2011 @ 14:02:
[...]
met de desire nog nooit ergens een probleem mee gehad, opladen gaat zelfs prima met het nokiakabeltje van degene die nu naast me zit
OT: Ben wel benieuwd naar de batterylife. Mijn huidige tel kan het wel 3 dagen volhouden, maar ik heb ook ingesteld dat mijn internet gewoon uitgaat als er 2 minuten geen packets zijn verzonden. Straks met whatsapp ed zal dat niet meer kunnen, dus moet ik niet vergeten elke avond netjes te laden
If you want to be the best, you need to work with the best :)
Verwijderd
Echt een zalige telefoon! Heb hem bijna twee weken. Batterij gaat makkelijk een drukke dag door. Zelfs met alleen sync aan (push notification) en middelmatig gebruik kan ik hem twee dagen zonder oplader gebruiken.
Enige dat mij een beetje stoort is de kwaliteit van de camera. Veel gruis in de fotos tenzij er echt veel licht is, maarja, ik vind het niet zo erg, ik ga toch nooit hoge kwaliteit fotos nemen met me telefoon, goed voor een foto hier en daar. 720p ook veel gruis, 1080p is nog erger. Autofocus is wel heel goed, en neemt fotos zonder delay, wat superb is!
Scherm is
En de grote van de telefoon valt bij mij helemaal mee. Past in al mijn broeken, hij is echt dun dus dat helpt! En hij zit lekker in mijn hand, bediening met een hand lukt prima.
Enige dat mij een beetje stoort is de kwaliteit van de camera. Veel gruis in de fotos tenzij er echt veel licht is, maarja, ik vind het niet zo erg, ik ga toch nooit hoge kwaliteit fotos nemen met me telefoon, goed voor een foto hier en daar. 720p ook veel gruis, 1080p is nog erger. Autofocus is wel heel goed, en neemt fotos zonder delay, wat superb is!
Scherm is
En de grote van de telefoon valt bij mij helemaal mee. Past in al mijn broeken, hij is echt dun dus dat helpt! En hij zit lekker in mijn hand, bediening met een hand lukt prima.
Vaak gehoorde klacht inderdaad die camera, erg jammer. Verder lijkt het mij een topper, jammer dat t-mobile hem niet via zijn eigen winkel gaat aanbiedenVerwijderd schreef op woensdag 30 november 2011 @ 15:04:
Echt een zalige telefoon! Heb hem bijna twee weken. Batterij gaat makkelijk een drukke dag door. Zelfs met alleen sync aan (push notification) en middelmatig gebruik kan ik hem twee dagen zonder oplader gebruiken.
Scherm is![]()
@overklokken: Dat moet makkelijk genoeg te doen zijn zodra de modscene zich daarmee gaat bemoeien, denk dat het idd om de accu te ontzien is gedaan.
Overklokken kan alleen als de kernel vrij gegeven wordt als ik me niet vergis. Maar aangezien het een nexus device is zal dat niet lang op zich laten wachten.
De OTA update voor de volume bug is volgens de jongens en meisjes as we speak aan het uitrollen. Ervaringen ermee zullen hopelijk snel volgens, maar het is dezelfde die Paul O'brien eerder ook al heeft gereleased, en daar waar de ervaringen best goed mee.
[ Voor 13% gewijzigd door Rubu op 30-11-2011 20:52 ]
Voor wie de GN al heeft maar nog geen OTA updatemelding heeft: de update is hier te downloaden
Blaat!
Ze zijn anders best tevreden over de camera in de reviews. Ik stoor mij er niet aan. Vind vooral die camera functies erg leuk.Michie23 schreef op donderdag 01 december 2011 @ 01:01:
Camera is echt het enige jammere, daar hadden ze gewoon wat meer aandacht aan moeten besteden.
camera is ook niet zo zeer slecht te noemen, maar ook niet high end smartphone waardig.
wat deze camera wel weer voor heeft op andere is de snelheid, maar helaas niet de beeldkwaliteit.
wat deze camera wel weer voor heeft op andere is de snelheid, maar helaas niet de beeldkwaliteit.
Ik zie het zo met mijn "oude" telefoon de Desire Z en daar is het wel een vooruitgang op dus voor mij is die wel goed genoeg. En zo veel foto's maak ik er toch niet mee, en als ik er foto's mee maak dan is het van objecten die dichtbij zijn en niet een ondergaande zon of een foto van afstand.Prulleman schreef op donderdag 01 december 2011 @ 10:18:
camera is ook niet zo zeer slecht te noemen, maar ook niet high end smartphone waardig.
Ik geef ook niet zo zeer om de kwaliteit.
9 van de 10 keer is het toch een foto die even snel over de WhatsApp gaat
en dan toch al ze kwaliteit verliest
9 van de 10 keer is het toch een foto die even snel over de WhatsApp gaat
en dan toch al ze kwaliteit verliest
Voor mij ook niet zo'n probleem. Met een camera op je mobiel wil je gewoon snel een foto kunnen maken, en in het verwezenlijken van die eis zijn ze heel goed geslaagd. Dat gaat ongetwijfeld ten koste van de kwaliteit, maar voor een echt mooie foto gebruik ik mijn gewone fotocamera wel
Daarom. Ik zou de foto's toch niet uitprinten ofzo het is puur om ze snel te uploaden op Facebook of whatsapp en daar is hij goed genoeg voorMaardiweb schreef op donderdag 01 december 2011 @ 12:51:
Voor mij ook niet zo'n probleem. Met een camera op je mobiel wil je gewoon snel een foto kunnen maken, en in het verwezenlijken van die eis zijn ze heel goed geslaagd. Dat gaat ongetwijfeld ten koste van de kwaliteit, maar voor een echt mooie foto gebruik ik mijn gewone fotocamera wel
Android beam gebruiken met al je tweaker vrienden ;-)
Verder nog zeer weinig... voor zover mij bekend.
Verder nog zeer weinig... voor zover mij bekend.
Verwijderd
Volgens mij is het eigenlijk bedoeld om mee te betalen maar dat zal in Nederland nog wel even duren voor dat overal kan denk ik
Denk wel dat daar de komende tijd veel mee gaat gebeuren. Je kan met NFC in ieder geval het saldo op je OV chipkaart lezen
Er zijn in het verleden wat proeven geweest met toegangskaartjes via NFC voor diergaarde Blijdorp enzo. Vooral initiatief van de Rabobank. Ik denk dat er steeds meer met NFC gaat gebeuren, zeker nu er steeds meer toestellen NFC krijgen (zoals ook de GSII)..
Ben benieuwd!
Hoop iig dat we er wel veel gebruik van kunnen gaan maken, want die chip kan een hoop gemakkelijk maken denk hierbij aan betalingen, chippen, inchecken etc...
Hoop iig dat we er wel veel gebruik van kunnen gaan maken, want die chip kan een hoop gemakkelijk maken denk hierbij aan betalingen, chippen, inchecken etc...
Verwijderd
Dat klinkt wel erg interessant. Heb je daar een bron van?Maardiweb schreef op donderdag 01 december 2011 @ 14:12:
Je kan met NFC in ieder geval het saldo op je OV chipkaart lezen
Zelf heb ik het idee dat NFC nog maar nauwelijks gebruikt omdat vrijwel niemand het nog heeft. Hopelijk gaat de toekomst dat wat veranderen want het is wel een veelbelovende techniek.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2011 20:36 ]
Verwijderd
't is ook zo dat verschillende merken onderling niet met elkaar kunnen "beamen". De N9 en de GN zouden dus niets met elkaar kunnen doen terwijl ze beiden NFC hebben.
Verwijderd
Beamen is een functie van android 4.0. Dit zal dus tussen alle 4.0 android telefoons met NFC ondersteuning kunnen ongeacht wel merk telefoon. echter is de n9 een meego telefoon wat dus een ander os is. dit zal dus niet werken. enigste mogenlijkheid dat het wel werkt is als beam open source is en een meego progammeur de moeite doet om het te verwerken in hun os.Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2011 @ 20:37:
't is ook zo dat verschillende merken onderling niet met elkaar kunnen "beamen". De N9 en de GN zouden dus niets met elkaar kunnen doen terwijl ze beiden NFC hebben.
http://code.google.com/intl/nl/android/nexus/images.htmlWe've just made the factory image for Galaxy Nexus GSM/HSPA+ available
for download at the following URI:
Een bron heb ik niet, behalve mijn eigen ervaring met het toestel van een vriend (nexus s). Als je de nexus s op je ov chipkaart legt dan herkent hij de kaart. Met de juiste app kan je o.a. het saldo en de geldigheid te zien krijgen.Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2011 @ 20:35:
[...]
Dat klinkt wel erg interessant. Heb je daar een bron van?
Zelf heb ik het idee dat NFC nog maar nauwelijks gebruikt omdat vrijwel niemand het nog heeft. Hopelijk gaat de toekomst dat wat veranderen want het is wel een veelbelovende techniek.
Heb ik: http://www.ov-chipkaart.me/forum/viewtopic.php?f=8&t=91Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2011 @ 20:35:
[...]
Dat klinkt wel erg interessant. Heb je daar een bron van?
Schijnt dus idd een appje voor te zijn zoals de poster boven mij al zegt..
Worden mensjes denk ik wel blij van
Van: http://twitter.com/#!/ericvanb/status/142349246874652672
Als in vrijdag dus.Last minute Samsung persconferentie morgen. #galaxynexus
Van: http://twitter.com/#!/ericvanb/status/142349246874652672
Goed nieuws voor personen die meteen willen rooten. De stock image is door JB vrijgegeven: zie hier. Dat betekent dus eenvoudig weer terug naar factory settings en géén reden meer om het rooten uit te stellen ;-)
@didio we zijn zeer benieuwd naar je ervaringen ;-) pica's etc.
Pics or it didn't happendidio schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 12:37:
Ik heb hem.. Wat een VETTE telefoon zeg.. Niet te geloven.. Ik stop nu in deze thread.. en ga over naar de andere, heb je vragen stel ze dan daar..
Haha.. Pics komen eraan.. ff toestel installeren.. apps erop..
weinig tot niks..
Via Expansys.Rubu schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 12:48:
En hoe heb je hem gekregen, via UK?
weinig tot niks..
Verwijderd
Even iets heel anders. Ik wil graag een wallpaper in elkaar flansen voor deze telefoon (mijn eerste android device), maar welke resolutie moet/mag/kan die wallpaper hebben?
Hier de eerste plaatjes, gemaakt met mijn Nexus S.

weinig tot niks..
Uit topicstart: De resolutie bedraagt 1280x720 pixelsVerwijderd schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 12:53:
Even iets heel anders. Ik wil graag een wallpaper in elkaar flansen voor deze telefoon (mijn eerste android device), maar welke resolutie moet/mag/kan die wallpaper hebben?
Hoe is het scherm. Is het echt zo mooi zoals ze allemaal zeggen? en voelt hij niet te groot aan?didio schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 13:00:
Hier de eerste plaatjes, gemaakt met mijn Nexus S.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Scherm is super mooi.. en ik dacht dat het toestel groter zou zijn. Ik vind het erg licht en niet te groot.disturbedmind schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 13:02:
[...]
Hoe is het scherm. Is het echt zo mooi zoals ze allemaal zeggen? en voelt hij niet te groot aan?
weinig tot niks..
@didio, kreeg je direct een OTA? Of is de volume bug fix reeds geinstalleerd?
Je moet doen wat je niet laten kunt, en laten wat je niet doen kunt.
Succes met spelen didio, laat even je ervaringen achter straks ;-)
Goede vraag hierboven! ook benieuwd...
Goede vraag hierboven! ook benieuwd...
[ Voor 23% gewijzigd door GrandPuba op 02-12-2011 13:07 ]
Ik heb mijne ook binnen. Scherm moet je echt zien. Het is geweldig.
De OTA update nog niet gehad, ook niet na een handmatige controle. Bij het eerste gesprek al last van het volumeprobleem..
Ik ga em nu rooten. Ik krijg alleen nog geen drivers geïnstalleerd voor de bootloader
De OTA update nog niet gehad, ook niet na een handmatige controle. Bij het eerste gesprek al last van het volumeprobleem..
Ik ga em nu rooten. Ik krijg alleen nog geen drivers geïnstalleerd voor de bootloader
[ Voor 9% gewijzigd door CodeIT op 02-12-2011 13:10 ]
nog geen ota gehad. nog niet gekeken of ik de volume bug heb.. ga ik nog doen.MethinX schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 13:07:
weinig tot niks..
Verwijderd
Zover was ik, maar ICS heeft 5 (?) homescreens, dus dan kan de wallpaper groter toch?Sleehond schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 13:02:
[...]
Uit topicstart: De resolutie bedraagt 1280x720 pixels
Wordt dat dan 5 x 720 breed, bijvoorbeeld?
Welke telefoon provider is dat geweest?CodeIT schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 13:09:
Bij het eerste gesprek al last van het volumeprobleem..
Sowieso is de hoogte van de scherm excl de knoppen maar iets van 1184 pixels (weet niet zeker, moet je nog even opzoeken) Ook (bij 2.1 in ieder geval) verschuift de wallpaper niet helemaal bij de switch naar een ander homescreen, maar maar de helft ofzo, dus dan zou je 2.5*720 breedte moeten hebben.Verwijderd schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 13:10:
[...]
Zover was ik, maar ICS heeft 5 (?) homescreens, dus dan kan de wallpaper groter toch?
Wordt dat dan 5 x 720 breed, bijvoorbeeld?
Volgens mij is mijne pre fixed want mijn build nummer is ITL41F.MethinX schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 13:07:
weinig tot niks..
Build nummer ITL41F is inderdaad de gefixede build.didio schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 13:17:
[...]
Volgens mij is mijne pre fixed want mijn build nummer is ITL41F.
Edit: Eventjes de dimensions voor de wallpaper opgezocht op XDA, moet 1440x1280 zijn. dus 2x 720. de 96pix van de knoppen doen er niet toe. De standaard meegeleverd wallpapers zijn trouwens 960 x 853, dus die worden geupscaled.
[ Voor 32% gewijzigd door Rubu op 02-12-2011 13:22 ]
Hoe zit het eigenlijk met de huidige apps worden die allemaal geupscaled totdat er een hogere resolutie wordt toegevoegd in een update van de desbetreffende app?
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Waaro niet de factory rom er opgooien waarnaar delink op deze pagina wijst? Is volgens mij via de standaard bootloader te flashen.CodeIT schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 13:09:
Ik heb mijne ook binnen. Scherm moet je echt zien. Het is geweldig.
Omdat ik voor sommige apps ook root toegang nodig heb. En ik wil gaan experimenteren met andere roms.karimski schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 14:12:
[...]
Waaro niet de factory rom er opgooien waarnaar delink op deze pagina wijst? Is volgens mij via de standaard bootloader te flashen.
KPN. Het geluid ging gelukkig alleen maar zacht en niet uit. Als ik het geluid harder drukte ging het automatisch weer naar heel zact.GrandPuba schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 13:13:
[...]
Welke telefoon provider is dat geweest?
Gezichtsherkenning is echt een grappige functie en werkt geweldig (en snel).
Rooten is gelukt. Nu eens kijken of ik er al een custom rom op ga zetten.
Voor de gelukkigen die er al een hebben maar nog wel last hebben van de volume bug van Volume locker misschien een uitkomst zijn, dan moet je een volume verandering eerst confirmen op je scherm voordat het gebeurt.
Ook heb ik op XDA wat klachten gelezen over zachte ringtones, daar kan naar verluidt Volume+ wat aan doen.
Ook heb ik op XDA wat klachten gelezen over zachte ringtones, daar kan naar verluidt Volume+ wat aan doen.
Ik heb ondertussen de OTA update er handmatig opgezet. Hier staat een goede tutorial: http://m.androidcentral.c...ash-ota-your-galaxy-nexus
Begrijpelijk ....is ook eerste wat ik ga doen als ik hem hebCodeIT schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 14:24:
[...]
Omdat ik voor sommige apps ook root toegang nodig heb. En ik wil gaan experi
Nieuwe modaco rom er op en titanium backup.
Didio. Een kleine review misschien? K kijk er wel naar uit. Gr
Verwijderd
Heb het toestel vandaag gekocht, kan ik bij de softwareinformatie zien of de volume bug fix al heb? Las dat er niets veranderd aan de android versie (4.0.1).
Check even het built nummer... ITL41F
Verwijderd
Ah mooi, heb dus blijkbaar de update al, thanks!GrandPuba schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 16:34:
Check even het built nummer... ITL41F
Let op:
Alles over levertijden en abonnementen in Samsung Galaxy Nexus - Levertijden / Abonnement topic.
Voor het bespreken van accessoires kun je terecht in Accessoires voor de Samsung (Google) Galaxy Nexus.
Voor alle informatie over rooten en custom roms zie [Google Galaxy Nexus] Custom roms en Firmware.
Alles over levertijden en abonnementen in Samsung Galaxy Nexus - Levertijden / Abonnement topic.
Voor het bespreken van accessoires kun je terecht in Accessoires voor de Samsung (Google) Galaxy Nexus.
Voor alle informatie over rooten en custom roms zie [Google Galaxy Nexus] Custom roms en Firmware.