Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srsport
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 04-09-2018
daflecta schreef op woensdag 23 november 2011 @ 12:43:
[...]

Maar er is nu toch een officiële statement van Google. Binnen een week zelfs. Volgens mij moet je als early adapter wel tegen een stootje kunnen.

Edit: Ok, schijnbaar gat het niet zo zeer om een officiële statement maar om een email reactie waarin de bug fix uit de doeken wordt gedaan. Desalniettemin.
Als ik het heb over een officiële reactie zou ik denken aan het plaatsen op een plek waar een ieder het verwacht. Zoals de website van de galaxy nexus (waar het product wordt aangeprezen) van google zelf, of de website van Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-09 20:29
janvanduschoten schreef op woensdag 23 november 2011 @ 13:48:
[...]

Zoals ik het lees zegt Google dat het software gerelateerd is en dat er een fix in de maak is. Het probleem is dus gevonden en een oplossing in de maak. Als jij het anders leest, dan graag met een quote erbij. Melden dat iemand iets verkeerd leest zonder erbij te melden waarom voegt anders niet veel toe.

Edit: nieuws: Google erkent volumebug Galaxy Nexus en komt met fix
excuus ik ben gewend dat quoten op de voorgaande post niet mag niet mag ivm met overzichtelijkheid. (ander forum...)

afijn, ik wou dus aangeven dat het probleem nog niet is opgelost. als je uit het bericht van clove interpreteert dat het wel zo is dan heeft een van ons vroeger bij begrijpend lezen niet op gelet :P

google heeft de ''fix'' nog niet uitgerold, dus opgelost is er helemaal 0,0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 20:23

CodeIT

Code IT

janvanduschoten schreef op woensdag 23 november 2011 @ 13:48:
[...]

Zoals ik het lees zegt Google dat het software gerelateerd is en dat er een fix in de maak is. Het probleem is dus gevonden en een oplossing in de maak. Als jij het anders leest, dan graag met een quote erbij. Melden dat iemand iets verkeerd leest zonder erbij te melden waarom voegt anders niet veel toe.

Edit: nieuws: Google erkent volumebug Galaxy Nexus en komt met fix
Volgens mij heeft Google alleen het volgende gezegd:
http://www.androidpolice....e-fix-already-on-the-way/
We are aware of the volume issue and have developed a fix. We will update devices as soon as possible.
Daarin staat niet of het een soft- of hardware issue is. Wel dat er een fix is. De fix kan ook zijn dat ze om het probleem heen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubu
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 20:24
CodeIT schreef op woensdag 23 november 2011 @ 14:13:
[...]

Volgens mij heeft Google alleen het volgende gezegd:

[...]

Daarin staat niet of het een soft- of hardware issue is. Wel dat er een fix is. De fix kan ook zijn dat ze om het probleem heen werken.
Het blijft een beetje gissen, maar Clove geeft ook aan contact met Google te hebben gehad, en die zeggen dat het software related is en drukken hun klanten op het hart dat het dus NIET hardware related is. Dat moet je natuurlijk met een korrel zout nemen, maar er zit sowieso iets aan te komen.

Ik ga denk ik wachten tot de fix er is, en dan even kijken hoe die bevalt. Als er in de logs nog duidelijk activiteit is bij een 900Mhz stoorbron ga ik er nog eens goed overna denken, maar een paar extra cpu cycles als er toevallig een stoorbron in de buurt is, daar kan ik wel mee leven.
Ben benieuwd in ieder geval :)

hier het bericht dat Clove naar hun klanten heeft gestuurd, met als belangrijk stukje:

We can now confirm that Google were alerted early to this issue and have been working on a fix. It is software related and as you may have seen from various forum and blog posts this morning, they are now able to confirm that they will have a fix. It is NOT hardware related...

[ Voor 19% gewijzigd door Rubu op 23-11-2011 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Volgende week worden de toestellen in Nederland geleverd. Hoe groot is de kans dat wij ook dat software/hardware probleem/bug hebben denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-09 15:07
alwaysleft schreef op woensdag 23 november 2011 @ 21:11:
Volgende week worden de toestellen in Nederland geleverd. Hoe groot is de kans dat wij ook dat software/hardware probleem/bug hebben denken jullie?
Klein, tenzij je een 'oude' batch hebt.
Ik was gister op Droidcon, waar Nick Butcher van Google rondliep met vier Galaxy Nexus'en in z'n zak. Even snel uitgeprobeerd, wat een heerlijk toestel! Geen last van de volume bug, en wat is ICS toch heerlijk!

Ik heb geen leuke ondertitel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
thijsje66 schreef op woensdag 23 november 2011 @ 21:32:
[...]

Ik was gister op Droidcon, waar Nick Butcher van Google rondliep met vier Galaxy Nexus'en in z'n zak. Even snel uitgeprobeerd, wat een heerlijk toestel! Geen last van de volume bug, en wat is ICS toch heerlijk!
Wat viel je nog meer op aan de Nexus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubu
thijsje66 schreef op woensdag 23 november 2011 @ 21:32:
[...]

Er is niet zoiets als oude en nieuwe batch, dat waren slechts geruchten. Er zit een OTA fix aan te komen die het probleem als het goed is oplost. Het hangt in ieder geval allemaal af van op welk netwerk je zit. Weet jij misschien nog op welk netwerk die Nexus zat? Vodafone en KPN zijn in nederland in ieder geval de netwerken die 900Mhz gebruiken, en wanneer je 3G internet hebt heb je er sowieso geen last van.

Het is even afwachten wanneer de OTA uitkomt maar hopelijk is dat wel ergens in de komende 48uur. vanaf dat moment heb je er (als het goed is dan hè ;) ) geen last meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-09 14:56
Weet iemand of er al iets bekend is over de 32gb variant? of is dat voorlopig van de baan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blomr
  • Laatst online: 30-12-2022
Lennart_1337 schreef op woensdag 23 november 2011 @ 22:35:
Weet iemand of er al iets bekend is over de 32gb variant? of is dat voorlopig van de baan...
Volgens mij is hier nog vrij weinig over bekend. Vrijwel alles biedt de 16GB-versie aan, dus de 32 komt dan waarschijnlijk pas over een paar maanden. Op de site van mediamarkt staat er bij de specs van het losse toestel dat het om een 32gb-versie gaat, dus dat deze ze wel aanbiedt vind ik wat apart. Tot nu toe is er in ieder geval veel onduidelijkheid over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
alwaysleft schreef op woensdag 23 november 2011 @ 21:48:
Wat viel je nog meer op aan de Nexus?
Imho dat hij een beetje shabby aanvoelde, door het (overmatige) gebruik van plastic, erg jammer voor een high-end device wat het nieuwe ICS moet brengen.. Heb 'm maar enkele uurtjes kunnen gebruiken, maar kan niet zeggen dat ik 'm mis ten opzichte van m'n huidige Motorola Razr, die in nagenoeg alle facetten even goed presteert.. Helaas heb ik de camera van de Galaxy Nexus niet uitvoerig kunnen testen, want dat is het minpunt aan de Razr.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08:34

yok

CLB schreef op woensdag 23 november 2011 @ 23:10:
[...]

Imho dat hij een beetje shabby aanvoelde, door het (overmatige) gebruik van plastic, erg jammer voor een high-end device wat het nieuwe ICS moet brengen.. Heb 'm maar enkele uurtjes kunnen gebruiken, maar kan niet zeggen dat ik 'm mis ten opzichte van m'n huidige Motorola Razr, die in nagenoeg alle facetten even goed presteert.. Helaas heb ik de camera van de Galaxy Nexus niet uitvoerig kunnen testen, want dat is het minpunt aan de Razr.
Vind je de Nexus S ook zo aanvoelen? Ik vind dat plastic juist wel fijn: lekker licht tov andere materialen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij de Nexus S heb ik hetzelfde gevoel ja, vind het er te cheapass uit zien voor zo'n high-end device.. M'n
Razr is ook van plastic, aluminium, kevlar en blabla en daardoor ook licht, maar dat is wel een heel andere feel.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 20:22
Over het uiterlijk zijn de meningen verdeeld, anderen vinden het toestel er juist wel high-end uitzien. Ik vind het toestel er ook gewoon mooi uitzien. Bijkomend voordeel van plastic blijft het gewicht (maar ook dat is persoonlijk).

Besides CLB is wel duidelijk pro Motorola en laten we het minder fan noemen van Samsung, no offense..

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Laguna schreef op woensdag 23 november 2011 @ 23:44:
Besides CLB is wel duidelijk pro Motorola en laten we het minder fan noemen van Samsung, no offense..
Dat mag, ik ben zeker niet pro Motorola, maar de Razr is wel weer een vernuftig goed apparaatje, dat vind ik zeker

De Galaxy Nexus is ook een mooi apparaat, dat geloof ik, voor mij weer wat meer minpunten, waarbij een ander de Razr weer minpunten vind hebben.. Ieder z'n ding en dat is fijn, want anders zou er maar 1 telefoon nodig zijn.

[ Voor 24% gewijzigd door CLB op 23-11-2011 23:53 ]

• Laguna
Precies :)

Volgens mij is dit inmiddels je 3de Motorola (Milestone 1 en 2 hiervoor oid)? Dat noem ik toch wel een beetje pro ;) of heb ik het mis?

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

M'n vierde om eerlijk te zijn.. Motorola Milestone, Motorola Milestone, Motorola Milestone, Motorola Razr (en 'n ZTE Blade) :9
Vind het gewoon bijzondere devices die ik heb (gehad) De Milestone om z'n qwerty-keyboard, de Razr om z'n uiterlijk,
gebruikte materialen en omdat die minder mainstream zal worden als bijvoorbeeld de Galaxy S2 of deze Galaxy Nexus

• laserboy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-09 09:32
Even leuk feitje. Het blijkt dat je de frontcamera van de Galaxy Nexus kan instellen op 720p.

http://www.androidworld.n...s-neemt-video-op-in-720p/

[ Voor 3% gewijzigd door laserboy op 24-11-2011 11:40 ]

laserboy schreef op donderdag 24 november 2011 @ 11:26:
Even leuk feitje. Het blijkt dat je de frontcamera van de Galaxy Nexus kan instellen op 720p.

http://www.androidworld.n...s-neemt-video-op-in-720p/
sja... ze missen hier een stukje marketing hype, maar -alle- front cams zijn volgens mij 1.3 megapixels, wat neerkomt op een hogere resolutie dan 720p (dit is namelijk slechts 0.92 megapixels). Ze doen dus niks meer dan van een 1280x960 4x3 front cam de boven en onderkant eraf croppen, zodat je 1280x720 overhoud...

Strava

• Dynamix
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 23:44
Een ander leuk feitje, gelezen op XDA, is dat wanneer je een telefoontje ontvangt, je op je scherm kunt zien waar de beller vandaan komt. Er wordt blijkbaar een lookup gedaan op basis van het netnummer.

[ Voor 14% gewijzigd door Dynamix op 24-11-2011 13:16 . Reden: bron toegevoegd ]

• didio
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 08:00

didio

didio.nl

Dynamix schreef op donderdag 24 november 2011 @ 13:03:
Een ander leuk feitje, gelezen op XDA, is dat wanneer je een telefoontje ontvangt, je op je scherm kunt zien waar de beller vandaan komt. Er wordt blijkbaar een lookup gedaan op basis van het netnummer.
Ik denk dat ICS dat uit het telefoonboek haalt, van je eventuele andere contacten.

weinig tot niks..

• misku
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-12-2023
Weet iemand eventueel welk voedingsadapaterkabeltje (scrabbelwoord) de SGN gebruikt? Dan kan ik er alvast 2 bestellen voor in de auto en @work :)

• pomp0m
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-09 10:04
volgens mij gewoon micro usb -kabel dat is als standaard aangewezen voor alle fabrikanten. alleen apple is zo eigenwijs om zich niet aan de standaard te houden

• Dynamix
didio schreef op donderdag 24 november 2011 @ 13:23:
[...]

Ik denk dat ICS dat uit het telefoonboek haalt, van je eventuele andere contacten.
In dat topic op XDA staat een reactie van een Amerikaanse gebruiker die locaties doorkrijgt van telefoontjes van onbekende nummers uit verschillende staten. Daarnaast is een lookup uit je telefoonboek natuurlijk niet waterdicht.

• misku
  • Laatst online: 14-12-2023
pomp0m schreef op donderdag 24 november 2011 @ 13:34:
volgens mij gewoon micro usb -kabel dat is als standaard aangewezen voor alle fabrikanten. alleen apple is zo eigenwijs om zich niet aan de standaard te houden
Dat is ook 1 van de reden dat ik niet meer terug ga naar de iPhone ;-) Thx iig!
Dynamix schreef op donderdag 24 november 2011 @ 13:03:
MIUI op mijn HD2 doet dit met land codes, als ik door een onbekend belgisch of nederlands nummer wordt gebeld staat het land erbij.

Strava

Verwijderd

misku schreef op donderdag 24 november 2011 @ 13:35:
[...]

Dat is ook 1 van de reden dat ik niet meer terug ga naar de iPhone ;-) Thx iig!
In de UK is er op dit moment een adapter te koop zodat de iPhone ook voldoet aan de EU richtlijn, zal me niks verbazen als die bij de volgende iPhone zal worden geleverd :)

http://store.apple.com/uk/product/MD099ZM/A

• GrandPuba
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-09 11:21
Dynamix schreef op donderdag 24 november 2011 @ 13:34:
[...]

In dat topic op XDA staat een reactie van een Amerikaanse gebruiker die locaties doorkrijgt van telefoontjes van onbekende nummers uit verschillende staten. Daarnaast is een lookup uit je telefoonboek natuurlijk niet waterdicht.
Dat hoeft toch ook niet waterdicht te zijn, hoeft niet uit je telefoonboek te komen om dit te achterhalen? landcode + nummer is gemakkelijk tot de plaats terug te herleiden hoor met een lookup op internet.
Vind het een toffe feature.

• Dynamix
GrandPuba schreef op donderdag 24 november 2011 @ 15:18:
[...]

Dat hoeft toch ook niet waterdicht te zijn, hoeft niet uit je telefoonboek te komen om dit te achterhalen? landcode + nummer is gemakkelijk tot de plaats terug te herleiden hoor met een lookup op internet.
Vind het een toffe feature.
Mijn reactie was naar aanleiding van de post van didio:
didio schreef op donderdag 24 november 2011 @ 13:23:
Een lookup via internet is uiteraard altijd mogelijk en dus waterdicht, hele mooie feature!

• didio

didio

didio.nl

Dynamix schreef op donderdag 24 november 2011 @ 15:25:
[...]

Mijn reactie was naar aanleiding van de post van didio:

[...]

Een lookup via internet is uiteraard altijd mogelijk en dus waterdicht, hele mooie feature!
Ik vind het ook een mooie feature..

weinig tot niks..

• laserboy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-09 09:32
Galaxy Nexus (HSPA) review van Engadget: http://www.engadget.com/2011/11/24/galaxy-nexus-hspa-review/

• daflecta
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-08 12:22
Huh? In de video waar ze ICM doorloopt zegt ze dat het wegswipen van apps in de task manager niet echt de tasks killed? dat zou dus betekenen dat ik alsnog een task manager moet instaleren die dat wel kan. lame :(

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06:49

Koppensneller

winterrrrrr

Waarom zou je überhaupt een task manager gebruiken? Android regelt dat voor je, en doet dat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wegswappen is task-killer. Begrijp je het niet? Als ik je wegstuur, ben je toch ook weg uit het ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beugeldop
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-08 09:44
Super fijne review, dank voor het delen daarvan. Ik zie ICS wel zitten op de GN!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller

Koppensneller

winterrrrrr

Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 01:17:
Wegswappen is task-killer. Begrijp je het niet? Als ik je wegstuur, ben je toch ook weg uit het ruimte.
Da's dus niet waar, zie de review van Engadget:
Tapping on an app's thumbnail switches to it, and flicking apps to the side removes them from the list. Unlike a real task manager, there's no proper way of closing apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• didio

didio

didio.nl

KoppenSneller schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 08:16:
[...]

Da's dus niet waar, zie de review van Engadget:

[...]
Volgens mij is de lijst met apps in ICS ook niet echt een lijst met wat er allemaal echt draait in de background maar een lijst met gebruikte apps.. Net zoals in de andere versies van android.

weinig tot niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynamix
didio schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 09:31:
[...]

Volgens mij is de lijst met apps in ICS ook niet echt een lijst met wat er allemaal echt draait in de background maar een lijst met gebruikte apps.. Net zoals in de andere versies van android.
Lijkt mij ook de meest logische gedachte, aangezien een taskkiller simpelweg niet nodig is op Android.

@ GrandPuba: gefeliciteerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandPuba
thnx ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller

Koppensneller

winterrrrrr

didio schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 09:31:
[...]

Klopt inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08:04
Waarom is een taskkiller niet nodig? Ik dacht ook dat het wegswipen van een app ervoor zorgt dat deze wordt afgesloten en derhalve batterij bespaart (kan me voorstellen dat als je bijv een NS app open hebt staan dat hij blijft syncen voor vertrektijden oid?).
I could be wrong, want heb momenteel nog geen androidphone O_o

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maardiweb schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 10:57:
Waarom is een taskkiller niet nodig? Ik dacht ook dat het wegswipen van een app ervoor zorgt dat deze wordt afgesloten en derhalve batterij bespaart (kan me voorstellen dat als je bijv een NS app open hebt staan dat hij blijft syncen voor vertrektijden oid?).
I could be wrong, want heb momenteel nog geen androidphone O_o
Omdat android zelf bijhoudt wat je meest gebruikte apps zijn en deze na verloop van tijd zelf in het geheugen houdt, terwijl minder gebruikte apps.er weer uit gehaald worden.
Door zelf apps uit het geheugen te halen moet android ze erna weer laden wat meer stroom kost dan ze uit het geheugen"halen". Verder is leeg geheugen nutteloos geheugen op android. Het enige nut van een taskkiller is voor apps die niet netjes meewerken en problemen geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
background syncing moet volgens mij expliciet geprogrammeerd zijn, anders kan de app niks doen zolang deze niet op de voorgrond draait.

Daarnaast, je kan de task wel killen, maar als android voor je beslist dat het waarschijnlijk ooit in de toekomst tijd gaat besparen om de app weer te starten, dan doet android dit zelf, daar heb je helemaal geen invloed op.

Zolang apps goed zijn geprogrammeerd kan het helemaal geen kwaad om deze te laten draaien, alleen slechte apps kunnen voor wake locks en extra stroom verbruik zorgen.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fifarunnerr
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-09 19:06
Prulleman schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 11:43:
background syncing moet volgens mij expliciet geprogrammeerd zijn, anders kan de app niks doen zolang deze niet op de voorgrond draait.

Daarnaast, je kan de task wel killen, maar als android voor je beslist dat het waarschijnlijk ooit in de toekomst tijd gaat besparen om de app weer te starten, dan doet android dit zelf, daar heb je helemaal geen invloed op.

Zolang apps goed zijn geprogrammeerd kan het helemaal geen kwaad om deze te laten draaien, alleen slechte apps kunnen voor wake locks en extra stroom verbruik zorgen.
Als jij een android applicatie gestart hebt en vervolgens minimaliseert(home toets), dan worden er 2 methodes aangeroepen van die Android applicatie.
De eerste is dat de applicatie niet meer op de voorgrond staat(onPause).
De tweede is dat de applicatie helemaal niet meer zichtbaar is(onStop).

Het verschil tussen die twee is dat als je een applicatie aan het bekijken bent en je er een app overheen zet(niet minimaliseren maar direct via lang indrukken home-toets naar een andere schakelen, of op notificatie klikken) dat alleen onPause aangeroepen wordt. Dit is meer voor als de gebruiker even tussendoor iets moet checken(berichtje lezen bijvoorbeeld). Als de gebruiker de applicatie minimaliseert(home toets), dan wordt ook onStop aangeroepen.
Het idee van onStop is: De gebruiker heeft de applicatie op dit moment niet meer nodig, dus als je dingen aan het doen bent(data ophalen/verversen bijvoorbeeld), stop daar mee.
Als je een app dus minimaliseert dan zal de app dat ook weten, en zal in de meeste gevallen ook stoppen waar hij mee bezig was. Stel dat je bijvoorbeeld iets aan het synchroniseren bent(mail, rooster, kaarten downloaden) dan kan de ontwikkelaar kiezen om daarmee door te gaan(door niets in onStop te zetten).

Merk wel op dat in beide gevallen de applicatie nog gewoon in het RAM-geheugen staat. Het is bijvoorbeeld overbodig om telkens dat RAM-geheugen vrij te maken als je elke 2 minuten whatsapp moet openen. Dan blijft hij alles inlezen en dat kost veel meer tijd/energie dan hem in je RAM-geheugen laten staan. Aangezien de applicatie toch is geminimaliseerd en verder niets doet kan het ook geen kwaad.

Overigens is er ook nog een methode voor als de applicatie echt compleet wordt beëindigd(onDestroy), die wordt dus aangeroepen als er RAM vrij gemaakt moet worden, of als je de applicatie met de back-toets eindigt. Al zal in dat laatste geval de app nog steeds in het RAM-geheugen staan, maar wel minder dan als je op home drukt.

Al deze dingen gebeuren gewoon automatisch, hoef je als gebruiker geen seconde over na te denken. Al vind ik het persoonlijk handig om te weten(zeker als ontwikkelaar) ;)

Taskkillers zorgen er alleen maar voor dat die applicatie contstant opnieuw ingeladen moet worden, en kost vaak meer accu dan het gewoon laten draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
fifarunnerr schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 13:23:
[...]

Als jij een android applicatie gestart hebt en vervolgens minimaliseert(home toets), dan worden er 2 methodes aangeroepen van die Android applicatie.
*knip*
Duidelijk verhaal _/-\o_
thanks!

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynamix
Thanks voor de heldere uitleg, weer wat geleerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
Voor het gebruik van custom roms is de afwezigheid van UMS wel een gemis. Ik vraag me af of je middels MTP nog wel bij je bestanden kan komen in recovery mode, mocht je op deze manier een back-up willen terugzetten of een andere rom willen overzetten vanaf je PC, bijvoorbeeld als er iets is misgegaan.
Normaal gesproken mount je dan middels UMS in recovery mode, maar dat kan dan dus niet meer en daarmee is de kans aanwezig dat je met een bricked toestel zit. Of zou je MTP ook in recovery mode kunnen gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandPuba
Check even dit topic op XDA over CWM.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1357642

Je kunt intern geheugen van de telefoon benaderen met CWM om te flashen en te backuppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
@GrandPuba

Dat kan wel zo zijn, maar er wordt nergens vermeld of je dat interne geheugen vervolgens nog kan benaderen om de back-up veilig te stellen vanuit recovery mode (bijv de back-up kopiëren naar je PC). Als je namelijk een andere rom zou flashen vraag ik mij af of daarmee de back-up bestanden op het toestel nog wel worden behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandPuba
Misschien snap ik niet helemaal wat je bedoelt, maar je kunt toch via wifi etc. ook de backup kopieren naar je pc o.i.d.

Jij bedoelt denk ik dat je het sd-card gedeelte wilt mounten vanuit CWM om direct de backup eraf te halen?
If so, heb ik daar nog geen vraag nog antwoord op gezien om daar iets zinnigs over te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een taskkiller verbruikt nog meer batterij dan geen.
En die nexus heeft meer dan genoeg ram geheugen, snap nie waarom je apps zou willen killen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iwes
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-04 15:04

Iwes

Blaat

Uh oh, probleempje. M'n broertje heeft een stuk staal op maat gesneden op z'n werk. Even breed, hoog en dik als het dikste punt van de Nexus (wel 20x zo zwaar :P). Maar nu het probleem: hij past niet in 1 van m'n broeken :+

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-BExW5gufBbQ/Ts_0mNQSljI/AAAAAAAAF88/hTFuXYJl8iQ/s640/IMG_20111125_194835.jpg

Blaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:54

Vos

AFCA

Dat zijn geen diepe broekzakken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disturbedmind
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-08 13:54
Iwes schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 21:09:
Uh oh, probleempje. M'n broertje heeft een stuk staal op maat gesneden op z'n werk. Even breed, hoog en dik als het dikste punt van de Nexus (wel 20x zo zwaar :P). Maar nu het probleem: hij past niet in 1 van m'n broeken :+

[afbeelding]
Ja dat gaat niet werken met skinny jeans :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iwes

Iwes

Blaat

disturbedmind schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 23:00:
[...]

Ja dat gaat niet werken met skinny jeans :+
Blijkbaar niet :P. Zodadelijk moet ik nog aan de handtasjes beginnen!

Naja, er is nog een sprankeltje hoop.. Na veel gepor en gepaard met wat scheurgeluiden kon ik nog een hoekje erin krijgen. De Nexus met z'n mooie ronde hoeken moet dan vast wel lukken :+

Blaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe klein zijn jou broekzakken ook wel niet, daar kan ik zelfs gene nokia 3310 comfortabel insteken :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MethinX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-07 16:01

MethinX

't is wat!

Verwijderd schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 00:23:
hoe klein zijn jou broekzakken ook wel niet, daar kan ik zelfs gene nokia 3310 comfortabel insteken :p
Idd, wat voor toestel heb je nu in die zak zitten?

Ik ben zelf ook wel bang dat het niet gaat passen.. Dat was ik ook voor mijn N1, maar daarmee heb ik geen problemen gehad. Weet iemand trouwens of de GN met een hoesje geleverd wordt?

Je moet doen wat je niet laten kunt, en laten wat je niet doen kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disturbedmind
MethinX schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 10:07:
[...]

Ik ben zelf ook wel bang dat het niet gaat passen.. Dat was ik ook voor mijn N1, maar daarmee heb ik geen problemen gehad. Weet iemand trouwens of de GN met een hoesje geleverd wordt?
Nee, je krijgt geen hoesje erbij. Hier staan wel een paar links voor hoesjes: Accessoires voor de Samsung (Google) Galaxy Nexus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iwes

Iwes

Blaat

MethinX schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 10:07:
[...]

Valt mee hoe klein ze zijn hoor, heb nu een Milestone en die past er gewoon in. Heb zelfs in de hoogte nog een centimeter over, in de breedte alleen niks meer.. Heb nog een andere broek en daar steekt de steen er met een puntje uit :P

Blaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disturbedmind
Iwes schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 12:18:
[...]

Valt mee hoe klein ze zijn hoor, heb nu een Milestone en die past er gewoon in. Heb zelfs in de hoogte nog een centimeter over, in de breedte alleen niks meer.. Heb nog een andere broek en daar steekt de steen er met een puntje uit :P
Als het goed is ben jij een dame, en die hebben over het algemeen wat kleinere handen/vingers, hoe zit hij in je hand qua formaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iwes

Iwes

Blaat

disturbedmind schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 12:23:
[...]

Als het goed is ben jij een dame, en die hebben over het algemeen wat kleinere handen/vingers, hoe zit hij in je hand qua formaat?
Ehm nou, hij is voor mij echt HUGE... Ik kan 'm iig niet alleen met m'n duim bedienen. Maar ik heb dan ook kleine handjes, m'n broertje heeft nergens last van:
Ik:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-VXy98RFsuHI/TtDVSLVuy4I/AAAAAAAAF90/1waNgcuOYo0/s640/DSC02254.JPG

Broertje:
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-X_f4W8mIKcY/TtDWr74GXvI/AAAAAAAAF90/iP3srEHRTEM/s640/DSC02256.JPG

Blaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disturbedmind
Iwes schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 13:17:
[...]

Ehm nou, hij is voor mij echt HUGE... Ik kan 'm iig niet alleen met m'n duim bedienen. Maar ik heb dan ook kleine handjes, m'n broertje heeft nergens last van:
Ik:
[afbeelding]

Broertje:
[afbeelding]
haha wauw wat een verschil. bedankt voor de foto verhouding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
  • Laatst online: 09-09 09:24
handig ja die fotos. maar heb hem zelf ook al in de hand gehad en viel zat mee :) maar heb ook grote handen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Michie23 schreef op zondag 20 november 2011 @ 12:24:
Vraagje over nfc. Waar kan ik dat nu echt gebruiken?
Ik vind het wel degelijk een relevante vraag om jullie mening hierover te horen...
Waar zou ik hier informatie over kunnen vinden? Vinden jullie het van belang voor een hedendaagse smartphone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 19:41:
[...]

Ik vind het wel degelijk een relevante vraag om jullie mening hierover te horen...
Waar zou ik hier informatie over kunnen vinden? Vinden jullie het van belang voor een hedendaagse smartphone?
Dat is hier offtopic. Dit topic is alleen om de telefoon zelf te bespreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ironic6925
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 07-09 13:14
Hier gaat de GN besteld worden. Voor het leuk een demo met een hdmi-adapter op Youtube gevonden. Altijd handig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
RoD schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 19:53:
[...]

Dat is hier offtopic. Dit topic is alleen om de telefoon zelf te bespreken.
Dan zal ik de vraag anders stellen.....
Wat kan je met de ncf chip van de Google Galaxy Nexus echt nuttig doen op dit moment (in Nederland).
En dan heb ik het niet over bestanden naar een andere gsm te sturen.

Sorry RoD, ik spreek niet vlug een mod tegen, maar ik vind dat dit wel degelijk met het gsm te maken heeft.
Hiermee onderscheidt de Google Galaxy Nexus zich met (bijna) alle andere toestellen.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Update volume bug probleem firmware komt er heel snel aan!

https://mobile.twitter.co...status/140506841431023616

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
streamnl schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 22:10:
[...]

Dan zal ik de vraag anders stellen.....
Wat kan je met de ncf chip van de Google Galaxy Nexus echt nuttig doen op dit moment (in Nederland).
En dan heb ik het niet over bestanden naar een andere gsm te sturen.

Sorry RoD, ik spreek niet vlug een mod tegen, maar ik vind dat dit wel degelijk met het gsm te maken heeft.
Hiermee onderscheidt de Google Galaxy Nexus zich met (bijna) alle andere toestellen.
Beam (link)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cache
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-10-2024
Hoeveel GB is er nu daadwerkelijk beschikbaar op een 16gb model? Ik ben echt ontzettend aan het twijfelen of ik op de 32gb versie zal wachten (als deze uberhaupt nog komt, veel discussie over).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukjah
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-08 16:04
Cache schreef op zondag 27 november 2011 @ 15:38:
Hoeveel GB is er nu daadwerkelijk beschikbaar op een 16gb model? Ik ben echt ontzettend aan het twijfelen of ik op de 32gb versie zal wachten (als deze uberhaupt nog komt, veel discussie over).
Een gemiddelde android 2.3 rom zit rond de 80-90mb. Nu zal android 4.0 wel wat groter zijn, ik gok op zo'n 100mb. dus dan hou je 15,9gb over om te doen wat jij wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroodjeBami
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-08 16:03
Ik dacht dat het rond de 14-15gb was. Dat had ik ergens gelezen, maar kan niet zo gauw de bron vinden. Ben 99% zeker van mijn zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pomp0m
  • Laatst online: 03-09 10:04
Bij Aandroid 4.0 is dit anders (althans bij de Galaxy Nexus) volgens Google. Je 16/32GB is namelijk dynamisch geshared (niet vooraf gepartioneerd) als jij 0apps heb dan heb je 16/32GB mass storage als jij voor 2gb aan apps installeert dan zal jou mass storage 14/30GB worden. Alleen met usb werkt dit wat lastiger en dus gebruiken ze een mediaplugin die standaard in Windows zit maar met Linux en Mac wat meer problemen met zich mee brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
De lancering van de Galaxy Nexus zal in Nederland naar alle waarschijnlijkheid aanstaande woensdag zijn. We hebben dan een persconferentie van Samsung Mobile. Onduidelijk is nog waar de persco over gaat, maar de kans is groot dat het de Galaxy Nexus zal zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r4d1
  • Niet online
Dinsdag komt in Nederland bij verschillende (web)shops de eerste Batch binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldm3
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-08 11:29

ronaldm3

Apple Watch :)

DaannO schreef op zondag 27 november 2011 @ 15:54:
De lancering van de Galaxy Nexus zal in Nederland naar alle waarschijnlijkheid aanstaande woensdag zijn. We hebben dan een persconferentie van Samsung Mobile. Onduidelijk is nog waar de persco over gaat, maar de kans is groot dat het de Galaxy Nexus zal zijn :)
Vraag gelijk ff naar de SGSIII :*)

Power to the beat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terminator.T2
  • Laatst online: 04-08 04:52
Lijkt me interessanter om te vragen of de 32GB versie nog in Nederland/Europa uitkomt. Daar hebben ze het sinds de aankondiging niet meer over gehad en hij lijkt nu wel geschrapt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
ronaldm3 schreef op zondag 27 november 2011 @ 21:58:
[...]

Vraag gelijk ff naar de SGSIII :*)
Naar de bekende weg vragen heeft niet echt veel zin ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 23:09
Mogelijk dat ik het gemist heb ik dit topic, maar ben je met de Nexus verlost van KIES? De vorige Nexussen hadden toch alleen maar OTA updates?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvrijn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-07 23:16
Ja natuurlijk heb je geen kies, dit is een google telefoon gemaakt samen met samsung, dus niet die lelijke schil vab samsung eroverheen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvrijn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-07 23:16
Ja natuurlijk heb je geen kies, dit is een google telefoon gemaakt samen met samsung, dus niet die lelijke schil van samsung eroverheen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
partyondude schreef op zondag 27 november 2011 @ 22:31:
Mogelijk dat ik het gemist heb ik dit topic, maar ben je met de Nexus verlost van KIES? De vorige Nexussen hadden toch alleen maar OTA updates?
Klopt, enkel OTA updates ;) Volledige vrijheid en geen bloat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van 't weekend nagevraagd bij een Vodafone en Hi winkel, maar beide wisten vrij weinig te vertellen. Houdt nog steeds de moed voor week 48.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentNL
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-02 21:49
ik heb een nu een iphone 3gs, maar zit erg te twijfelen om de samsung galaxy nexus te nemen. Enige wat ik me afvraag is hoe de support van de galaxy nexus is met mijn mac en met name mijn itunes library.
Heb al op gathering en internet gezocht zonder resultaat, misschien dat iemand met oudere versie van andriod antwoord heeft?
-edit: heb al over doubletwist gelezen, maar programma is mij nog niet helemaal duidelijk-

[ Voor 12% gewijzigd door SilentNL op 27-11-2011 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
  • Laatst online: 08-09 23:25
Je Itunes library is toch gewoon een normale library? Je kan gewoon je muziek en foto'snaar je toestel slepen als je hem met USB verbind.

Heb zelf ook een Mac en mijn sgs2 heeft er geen problemen mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja android werkt nie als iphone, tis niet syncen met itunes he
steek je gsm via usb in je pc en die wordt herkend als een disk op uw bureaublad, gewoon alles erop slepen en klaar is kees, supermakkelijk.
je moet geen programma's zoeken om alles erop te krijgen, tis idd gene iphone :p (doubletwist werkt btw wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
  • Laatst online: 08-09 23:25
Oftewel, je bent gelibereerd! haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentNL
en als ik mappen in de GN maak, is het zelfde effect als een playlist in itunes neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terminator.T2
  • Laatst online: 04-08 04:52
Misschien moet je je ook even inlezen over de USB PTP/MTP ondersteuning van je Mac. De Nexus ondersteund namelijk geen USB Mass Storage en ik heb gelezen dat de PTP/MTP ondersteuning op OS X en Linux niet al te best is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Terminator.T2 schreef op zondag 27 november 2011 @ 23:51:
Misschien moet je je ook even inlezen over de USB PTP/MTP ondersteuning van je Mac. De Nexus ondersteund namelijk geen USB Mass Storage en ik heb gelezen dat de PTP/MTP ondersteuning op OS X en Linux niet al te best is.
Voor mac is hier een driver voor ;) Overigens is de handigste manier om een google music invite aan te vragen in het topic, en dat te installeren. Heb je helemaal geen kabeltje meer nodig, en heb je overal beschikking tot je muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 23:09
Cyleo schreef op zondag 27 november 2011 @ 22:48:
[...]

Klopt, enkel OTA updates ;) Volledige vrijheid en geen bloat.
Top. Had ik kunnen weten, maar omdat er Samsung opstaat was ik er toch niet helemaal zeker van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:52
Nieuwe samsungs hebben ook fota, de note iig wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentNL
Cyleo schreef op maandag 28 november 2011 @ 00:13:
[...]

Voor mac is hier een driver voor ;) Overigens is de handigste manier om een google music invite aan te vragen in het topic, en dat te installeren. Heb je helemaal geen kabeltje meer nodig, en heb je overal beschikking tot je muziek.
google music is toch alleen beschikbaar in de VS? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Room42 schreef op maandag 28 november 2011 @ 02:29:
[...]

Wat heeft dit met de Nexus te maken? :?
Aangezien de Nexus niet over USB mass storage beschikt maar enkel PTP/MTP, kan dan bij sommigen problemen opleveren met het syncen van muziek. Dan is het handig(er) als je Google Music neemt omdat je dan draadloos alles over kan hevelen. Het is dus wel enigzins relevant ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubu
Paul O'Brien van MoDaCo heeft zojuist zijn ROM gereleased met daarin de volume bug fix: http://android.modaco.com...28-nov-r1-volume-bug-fix/

Hij heeft naar eigen zeggen de officiele fix te pakken weten te krijgen op een of andere manier, en die in een ROM gebakken, ben erg benieuwd hoe de ervaringen zullen zijn!

[ Voor 35% gewijzigd door Rubu op 28-11-2011 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit topic is alleen voor technische discussie en niet voor aankoopvragen.

[ Voor 80% gewijzigd door RoD op 28-11-2011 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disturbedmind
Verwijderd schreef op maandag 28 november 2011 @ 14:49:
Klopt 't dat het toestel niet direct via hi.nl en kpn.nl te koop zal zijn, maar enkel bij of in combinatie met Vodafone? (net als de HTC Sensation in het begin)
Je vind die informatie in deze topic: Samsung Galaxy Nexus - Levertijden / Abonnement topic

Ik kwam nog een leuk kort filmpje tegen dat je de GN ook zonder batterij kan gebruiken als je hem op de lader hebt :).

[ Voor 16% gewijzigd door disturbedmind op 28-11-2011 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wellicht nuttig als je vaak wisselt van accu, maar dan moet je wel wisselen op het moment dat je stroom hebt.. dus in de praktijk denk ik niet dat mensen dit vaak zullen doen.

Strava

Pagina: 1 ... 12 ... 89 Laatste

Let op:
Alles over levertijden en abonnementen in Samsung Galaxy Nexus - Levertijden / Abonnement topic.

Voor het bespreken van accessoires kun je terecht in Accessoires voor de Samsung (Google) Galaxy Nexus.

Voor alle informatie over rooten en custom roms zie [Google Galaxy Nexus] Custom roms en Firmware.