Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsn
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17:15
Ik zou geen verzekering afsluiten voor iets wat je "gewoon" kunt betalen. Of de verzekering moet heel goedkoop zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disweb
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-08 14:38
Blomr schreef op zondag 20 november 2011 @ 19:04:
Heeft er iemand verstand van verzekeringen? Er wordt mij aangeraden om een verzekering af te sluiten bij mn toestel, maar is dit slim? Welke gevallen dekt de verzekering dan en welke niet, en is dit dan de extra kosten waard?
In principe ben je met een verzekering altijd duurder uit... anders zouden verzekeringen niet bestaan. Ikzelf heb geen verzekering. Vind het onzin en niet nodig. Ik weet dat een valbeurt in ieder geval vaak wel wordt gedekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dijkhuis schreef op zondag 20 november 2011 @ 17:29:
Flash komt binnenkort, is altijd een losse app in de market geweest, en Adobe heeft die voor ICS nog niet klaar.
Ahh that's it, thanks

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:53

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Modbreak:Dit topic is er alleen voor de Nexus, verzekeringen e.d. horen, hier niet thuis

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pat-Juh schreef op zondag 20 november 2011 @ 15:36:
Als je android 2.3 al "vloeiend" draait op een 800mhz cpu en vergelijkt op een 1,2ghz DC CPU tegen Android 4 kan ik me voorstellen dat je weinig verschil merkt, ik denk wel dat de GPU minder moeite heeft met het renderen en dergelijke op een lager verbruik dus dat je het vooral aan de accu zal merken :).
Ik weet niet over welke 800 MHz processor jij het dan hebt, maar met de processoren die ik op die snelheid heb meegemaakt in telefoons was Android uitstekend te pruimen, maar zeker niet vloeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 22:33
Ja, maar mits de GPU wel van voldoende kracht wordt voorzien zou ICS op een 800MHz procje wel goed kunnen draaien. De iPhone 4S heeft namelijk ook maar 800MHz, maar door de snelle CPU draait alles net zo soepel en vloeiend.

Maar goed, dat gaan we zien wanneer fabrikanten (hopelijk snel) hun ICS roms uit gaan brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ehm, de iPhone 4s heeft een dualcore CPU en stevige GPU, daarbij draait er ook geen Android op.
Wat mij betreft, een vreemde vergelijking.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2011 07:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost1991
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 15:04
Ik denk ook niet dat het echt veel te maken heeft met CPU/GPU kracht, maar met de optimalisatie van de code. Apple hoeft maar rekening te houden met een handjevol producten waarop iOS draait, terwijl Android een behoorlijke portfolio heeft.

Macbook Pro 16" 2021 -  iPhone 14 Pro Max Deep Purple 256GB -  Apple Watch Ultra 2 Black Titanium Case -  iPad Pro 11" M4 Space Gray 256GB -  Apple TV 4K 32GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Joost1991 schreef op maandag 21 november 2011 @ 07:58:
Ik denk ook niet dat het echt veel te maken heeft met CPU/GPU kracht, maar met de optimalisatie van de code. Apple hoeft maar rekening te houden met een handjevol producten waarop iOS draait, terwijl Android een behoorlijke portfolio heeft.
Daarnaast "doet" ios ook niets, terwijl op android er tijdens het swipen allerlei widgets getoond worden, er live wallpapers aanstaan en de widgets constant data opvragen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Browsermark, dat haal ik op me SGS2 al 110.000+ puntjes met Firefox. Is dus veel te afhankelijk van het OS/browser. Verder zie ik geen benches dus beetje rare titel en waarom 'majority' er in voorkomt is me een raadsel...

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandPuba
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-09 11:21
watercoolertje schreef op maandag 21 november 2011 @ 10:53:
[...]
Browsermark, dat haal ik op me SGS2 al 110.000+ puntjes met Firefox. Is dus veel te afhankelijk van het OS/browser. Verder zie ik geen benches dus beetje rare titel en waarom 'majority' er in voorkomt is me een raadsel...
Dit gaat over het artikel op anandtech ( wat ze laten zien is alleen de browserbenchmark ) dit is het artikel waar het over gaat http://www.anandtech.com/...dwich-initial-performance

Mbt majority ben ik het eens, dat is mbt DIT artikel overdreven, er zijn twee tests die beter scoren.

[ Voor 8% gewijzigd door GrandPuba op 21-11-2011 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m.samsung.com/nl/consumer/mobile-phone/mobile-phones/mobile-phone/GT-I9250TSALUX/index.idx?pagetype=prd_detail&tab=specification

volgens mij zit er wel een micro sd kaart slot in als ik de spec lees op se site van samsung

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iwes
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-04 15:04

Iwes

Blaat

Op die site staat ook dat de resolutie 480x320 zou zijn.. Denk dat we er gewoon van uit kunnen gaan dat hij zonder microsd slot komt ;)

[ Voor 55% gewijzigd door Iwes op 21-11-2011 13:07 ]

Blaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandPuba
Als ik die pagina alleen al zie, dat zijn er meerdere dingen die niet up to date zijn, resolutie klopt niet, radio klopt niet, accu klopt niet.
SD card klopt zeker niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disturbedmind
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-08 13:54
GrandPuba schreef op maandag 21 november 2011 @ 13:08:
Als ik die pagina alleen al zie, dat zijn er meerdere dingen die niet up to date zijn, resolutie klopt niet, radio klopt niet, accu klopt niet.
SD card klopt zeker niet!
Waarom klopt de accu niet? Hij word toch geleverd met een 1750 mAh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
1850 =)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij krijgt de LTE versie alleen een 1850 accu aangezien die meer stroom vreet als de GSM versie.
De europese behoud gewoon de 1750 batterij.

http://www.phonearena.com...killed-32GB-model_id23911

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Could be, maar geloof er weinig van, m'n Galaxy Nexus uit de UK had ook een 1850'er..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

CLB schreef op maandag 21 november 2011 @ 13:29:
Could be, maar geloof er weinig van, m'n Galaxy Nexus uit de UK had ook een 1850'er..
1850 mAh O+! En de telefoon is er naar mijn idee niet groter door geworden in het initiële ontwerp :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jammer dus geen nexus voor mij, lijk mij een top telefoon maar een sd slot is een groot gemis.
ik snap niet waarom ze die weg gelaten hebben.

verder zoeken naar een alternatief......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disturbedmind
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-08 13:54
Als ik de unboxing video's zie, dan kom ik alleen maar 1750 mAh accu's tegen. Helaas geen hoesje bij de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:23

CodeIT

Code IT

Ik las dat heel veel mensen last hebben van het automatisch aanpassen van het volume. Google en Samsung hebben nog niet gereageerd.
Ik twijfel hard of ik mijn order ga cancellen.
Meer info op xda: http://forum.xda-develope...ead.php?t=1353590&page=17
en op google support: http://code.google.com/p/android/issues/detail?id=22021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubu
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 20:24
Ik had er al wat over gelezen ja... Ziet er wel een beetje gaar uit, maar ik ga er toch vanuit dat dat snel opgelost zal worden. Kan me echt niet voorstellen dat ze zoiets er lang in laten zitten.... Mag ik toch hopen in ieder geval...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CodeIT schreef op maandag 21 november 2011 @ 14:15:
Ik las dat heel veel mensen last hebben van het automatisch aanpassen van het volume. Google en Samsung hebben nog niet gereageerd.
Ik twijfel hard of ik mijn order ga cancellen.
Meer info op xda: http://forum.xda-develope...ead.php?t=1353590&page=17
en op google support: http://code.google.com/p/android/issues/detail?id=22021
Beetje paniekvoetbal om je order te cancellen toch? Het aantal "slachtoffers" is per definitie vertekend, maar stel dat er inderdaad grootschalig een probleem is, dan is het antwoord toch niet het annuleren van je order? Mocht jij er ook last van hebben, dan zie je dat blijkbaar vrij snel (de telefoon is pas een week op de markt) en stuur je 'm terug, al dan niet onder de wet verkoop op afstand.
Heb je het probleem niet, dan heb je de telefoon die je blijkbaar al wilde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:29
www.engadget.com/2011/11/...f-erratic-volume-issue-v/

ik gok op een kleine software bug die er morgen weer uit is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT

CodeIT

Code IT

Fly-guy schreef op maandag 21 november 2011 @ 14:36:
[...]

Beetje paniekvoetbal om je order te cancellen toch? Het aantal "slachtoffers" is per definitie vertekend, maar stel dat er inderdaad grootschalig een probleem is, dan is het antwoord toch niet het annuleren van je order? Mocht jij er ook last van hebben, dan zie je dat blijkbaar vrij snel (de telefoon is pas een week op de markt) en stuur je 'm terug, al dan niet onder de wet verkoop op afstand.
Heb je het probleem niet, dan heb je de telefoon die je blijkbaar al wilde...
Ik heb mijn tel. besteld in de UK, dus even terugsturen zit er dan niet zo makkelijk in. Als ik de order cancel kijk ik eerst de kat uit de boom voordat ik deze in NL haal.
Het is niet persé een softwarebug. het kan ook een hardwareprobleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandPuba
Dat is dus voor mij ook exact de reden om hem niet in de UK te bestellen, het is geen ramp hoor qua garantie, alleen het is qua tijd etc. gewoon lastig met eventuele problemen, terugsturen etc.
Is die UK versie daadwerkelijk unlocked en unbranded? Ik lees sommige o2 wel, en sommige niet...

Ik gok dat er een bug in de radio zit, waardoor er iets niet jofel is bij het switchen naar 2g <-> 3g hierdoor lijkt het probleem vaak te ontstaan ( als ik de conclusie trek aan wat ik op het forum lees )....
Wellicht een foute batch of locked toestellen die dit probleem hebben, dan zou een recall beperkt zijn tot een groep mocht het echt een hardware probleem zijn.
Ik las ook overigens dat het ergens in het soort netwerk kan liggen waarop het getest is of juist niet!

Maar het is allemaal lezen etc. tot de telefoon hier uit zal zijn en wij onze ervaringen kunnen delen... of KNP / Vodafone het probleem hebben en T-mobile niet etc.
Mede door dit soort dingen denk ik aan een radio versie die niet ok is.... wellicht hadden ze in UK ook wel de duitse versie moeten hebben? ik weet niet of er tussen die versie nummers nog een verschil is in de radio versie die draait namelijk....

iig voor mij geen redenen om af te haken voor deze telefoon!

[ Voor 62% gewijzigd door GrandPuba op 21-11-2011 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
CodeIT schreef op maandag 21 november 2011 @ 14:55:

Het is niet persé een softwarebug. het kan ook een hardwareprobleem zijn.
vandaar het woordje ''gok'' in mijn bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandPuba
Denniz0229 schreef op maandag 21 november 2011 @ 14:38:
ik gok op een kleine software bug die er morgen weer uit is :)
Of overmorgen aangezien er vanuit google / samsung nog geen reactie is hierover.
Mede omdat natuurlijk de telefoon beperkt is gereleased.

[ Voor 10% gewijzigd door GrandPuba op 21-11-2011 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CodeIT schreef op maandag 21 november 2011 @ 14:55:
[...]

Ik heb mijn tel. besteld in de UK, dus even terugsturen zit er dan niet zo makkelijk in. Als ik de order cancel kijk ik eerst de kat uit de boom voordat ik deze in NL haal.
In dat geval lijkt het mij inderdaad ook beter eerst even te wachten, had een Nederlandse order in mijn hoofd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mono-oXide
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-09 13:58
Garantie op een UK toestel kan gewoon in nederland worden gedaan, Solid Vision in rijswijk heeft mijn Nexus S gewoon op basis van serienummer aangenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandPuba
Ok, wist ik niet! goed dat er support is dan voor UK toestellen, dan zou ik als ik toch zo nodig uit UK moest bestellen dat risico wel nemen denk ik.

Op de Frontpage staat ook iets over de SAV-Ghost mbt het switchen naar wifi terwijl 3g ook nog actief is.
Is het eigenlijk in Android zo dat als je wifi aanzet, op de achtergrond daadwerkelijk 3g nog actief is ( sluimerend? ).
Dus het idd mogelijk is dat je data verbinding op de achtergrond kan switchen tussen 2g <-> 3g? en last hebt van het SAV-Ghost issue?

Wat mij wel vaker is opgevallen en wellicht komt dat door de radio / kernel of rom versie welke ik draai op mijn desire... als ik bel of gebeld wordt, lijkt mijn data verbinding er soms ook niet te zijn of te switchen naar 2g ( weet iig zeker dat er geen google sync is op dat moment als ik bel ( wellicht niet altijd)).
Dit verklaart dan ook waarom het iig ook is met bellen die SAV-Ghost! dat lijkt me wel lastig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubu
GrandPuba schreef op maandag 21 november 2011 @ 17:21:
Ok, wist ik niet! goed dat er support is dan voor UK toestellen, dan zou ik als ik toch zo nodig uit UK moest bestellen dat risico wel nemen denk ik.

Op de Frontpage staat ook iets over de SAV-Ghost mbt het switchen naar wifi terwijl 3g ook nog actief is.
Is het eigenlijk in Android zo dat als je wifi aanzet, op de achtergrond daadwerkelijk 3g nog actief is ( sluimerend? ).
Dus het idd mogelijk is dat je data verbinding op de achtergrond kan switchen tussen 2g <-> 3g? en last hebt van het SAV-Ghost issue?

Wat mij wel vaker is opgevallen en wellicht komt dat door de radio / kernel of rom versie welke ik draai op mijn desire... als ik bel of gebeld wordt, lijkt mijn data verbinding er soms ook niet te zijn of te switchen naar 2g ( weet iig zeker dat er geen google sync is op dat moment als ik bel ( wellicht niet altijd)).
Dit verklaart dan ook waarom het iig ook is met bellen die SAV-Ghost! dat lijkt me wel lastig!
Je 3G/2G verbinding wordt uitgezet wanneer je verbinding maakt met een Wifi netwerk. switchen tijdens bellen kan natuurlijk wel, niet alleen van 3G -> 2G, maar ook switchen tussen cell towers, dus daar kan die SAV-Ghost wellicht ook door getriggered worden. Ik ben erg benieuwd.
Op de FP werd bij het bericht een link gepost naar een issue van de Nexus S waarbij verbinding at random werd verbroken; dat werd pas na 2 maanden opgelost. Ik hoop toch echt dat ze dit sneller zullen oplossen. tot die tijd niet echt bruikbaar als telefoon denk ik 8)7

edit: hier http://www.engadget.com/2...orage-after-all-galaxy-n/ wat meer informatie over de USB Mass storage. Er komen wel een aantal niet-zo-heel-erg-leuke berichten over de GN uit vandaag zeg! :( In any case, in windows is er dus schijnbaar amper verschil, maar er is dus geen "true" USB mass storage.

[ Voor 28% gewijzigd door Rubu op 21-11-2011 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:12
Hmm dit ziet er toch ook niet echt lekker uit...

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandPuba
Mbt die mass storage, maak ik mij minder zorgen eigenlijk, zie het probleem niet zo erg.
Ik heb eigenlijk nog nooit mijn telefoon gekoppeld aan mijn pc behalve om te rooten en s-off te activeren ( desire ).
Ik verbind met shares via wifi in es file explorer, nog nooit een probleem gehad, download roms naar sd-card zelf ( of in geval van GN ) naar intern geheugen.
Ik snap best dat dit voor bepaalde mensen lastig is, maar ik zal het zelf denk ik niet echt missen.
Je kunt gewoon /mnt/sdcard benaderen om bestanden over te zetten etc. dat is niet anders als dat je met een telefoon met sd-card erin kunt doen toch?
Dan wordt toch ook alleen de sdcard gemount als storage toch, enige wat anders is, het is paralel gemount waardoor de bestanden op zowel telefoon als via usb bereikbaar zijn, en dat lijkt mij juist een voordeel t.o.v. hoe het in gingerbread is.

Correct if i'm wrong, maar zo heb ik e.a. hierover begrepen, ptp en mtp begrijp ik als photo of multimedia protocol om bestanden van of naar de telefoon te zetten, de exacte verschillen heb ik me niet in verdiept, maar ik kan me voorstellen dat het een voor kleinere bestanden is zoals foto's, de andere voor grotere bestanden zoals filmpjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubu
Slaapje schreef op maandag 21 november 2011 @ 19:42:
Hmm dit ziet er toch ook niet echt lekker uit...

[video]
Nee het ziet er echt best wel ernstig uit.... Het is vrijwel zeker in ieder geval een hardware-related issue. Het lijkt erop dat hij niet goed geshield is voor 900Mhz RF interference. Samsung mobile is er wel mee bezig, ze vragen info van mensen die op hun FB wall hebben gepost, dus er gebeurd schijnbaar wel iets. In Nederland operaten KPN en Vodafone op 900Mhz volgens data uit 2005. dus de T-mobile zou er geen last van moeten hebben.

Ik zit zelf bij Vodafone dus ik ga dit zeker even afwachten voordat ik order..Wel een flinke domper dit zeg, ik hoop dat er snel een oplossing voor is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iwes
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-04 15:04

Iwes

Blaat

Interesting!

We now have the Samsung Galaxy Nexus in stock at Clove Technology and will begin shipping orders tomorrow. We are aware that some users that purchased handsets from other outlets last week have reported problems with the volume changing erratically. We have been in touch with Samsung regarding this and have been told that our stock has since been through an additional quality control check and should not have the problem. Nonetheless, we will also be testing several handsets ourselves to check for the problem this evening.
Van XDA

Blaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:12
Dat klinkt dan weer iets positiever. Misschien is het een bepaalde batch die dit probleem heeft?

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandPuba
Rubu schreef op maandag 21 november 2011 @ 17:53[/message]:
[...]

Je 3G/2G verbinding wordt uitgezet wanneer je verbinding maakt met een Wifi netwerk. switchen tijdens bellen kan natuurlijk wel, niet alleen van 3G -> 2G, maar ook switchen tussen cell towers, dus daar kan die SAV-Ghost wellicht ook door getriggered worden. Ik ben erg benieuwd.
Ok, dat is duidelijk.
Toch snap ik dan niet helemaal hoe het kan ontstaan met de combi in wifi, behalve bij het uitzetten van wifi en het verbinden naar 3G/2G netwerk.
Ik krijg het gevoel met bellen dat mijn 2G/3G dus de verbinding verliest of iig switcht naar alleen 2G, hiermee link ik dan ook aan dit probleem, maar 100% zeker weten we niet of het daar in ligt.

Als ik het filmpje van de bootloader bekijk krijg ik wel het gevoel dat interferentie van electrische bronnen een probleem kan zijn ( accu van de N1 ) bijvoorbeeld of bronnen van de verbinding van de N1 te dichtbij.
Mocht dat zo zijn, dan komt het dus door de antenne ofzo op bepaalde netwerken waarbij een ander spanningvseld vrijkomt... maarja mijn gedachten en nog steeds geen concrete antwoorden van google of samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubu
Slaapje schreef op maandag 21 november 2011 @ 20:04:
Dat klinkt dan weer iets positiever. Misschien is het een bepaalde batch die dit probleem heeft?
Laten we het hopen. Anders duurt het weken zo niet maanden voordat er een goede oplossing is.
GrandPuba schreef op maandag 21 november 2011 @ 20:09:
[...]

Ok, dat is duidelijk.
Toch snap ik dan niet helemaal hoe het kan ontstaan met de combi in wifi, behalve bij het uitzetten van wifi en het verbinden naar 3G/2G netwerk.
Ik krijg het gevoel met bellen dat mijn 2G/3G dus de verbinding verliest of iig switcht naar alleen 2G, hiermee link ik dan ook aan dit probleem, maar 100% zeker weten we niet of het daar in ligt.

Als ik het filmpje van de bootloader bekijk krijg ik wel het gevoel dat interferentie van electrische bronnen een probleem kan zijn ( accu van de N1 ) bijvoorbeeld of bronnen van de verbinding van de N1 te dichtbij.
Mocht dat zo zijn, dan komt het dus door de antenne ofzo op bepaalde netwerken waarbij een ander spanningvseld vrijkomt... maarja mijn gedachten en nog steeds geen concrete antwoorden van google of samsung.
Hoe het precies in elkaar steekt is volgens mij niemand nog echt duidelijk, waarschijnlijk niet eens bij Samsung/Google. Het schijnt echter te komen door de interferentie van het GSM netwerk van de N1, daarom zie je in het filmpje ook dat hij iemand aan het bellen is. Dat Samsung schijnbaar wel al gemeld heeft aan Clove technology dat het bij de volgende batch opgelost is is in ieder geval hoopvol. We gaan het merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtreme_lunatic
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-09 20:42
Een tijdelijke "oplossing" is hier te vinden:
http://gazedice.com/2011/...-galaxy-nexus-volume-bug/

"Oplossing" omdat het geen oplossing is. Het is alleen het uitschakelen van het 2g netwerk. Je hebt dan 3g ontvangst, of helemaal geen signaal.

Wel een vervelend probleem. :(

Press any button... "Where is the 'any button'?!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandPuba
Voor nederland in de grote steden ( met name ) zal deze truuk zeker werken! KPN en Vodafone zouden er weleens niet zo heel veel problemen mee kunnen hebben.
Gebruik in de auto en trein uitgesloten... dus met google navigatie zou dit weleens problemen op kunnen leveren.

Ik moet helaas toch mijn mening ook een beetje bijstellen, en omdat ik hoopte dat het niet hardware gerelateerd zou zijn maar radio, denk ik daar na het zien van een paar video's toch anders over.
Want dit is namelijk echt een hardware probleem ( radio update zal dit niet zo gauw oplossen ) dit is echt iets met de afscherming van buitenaf / interferentie van eigen netwerk de GN die dit veroorzaakt.

Hopelijk klopt het wat er beweerd wordt en is dit probleem in een andere batch niet zo en echt getest, laten we ons maar op die hoop vestigen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Wat slecht van Samsung dat ze dit probleem hebben. Reden om mijn rder bij Mobily.nl maar te cancellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 09:24
hmm hoop snel op meer info.. wil deze telefoon echt graag hebben maar aangezien ik vaak genoeg op plekken waar alleen 2g beschikbaar is zal het toch echt fatsoenlijk moeten werken voor ik hem bestel. misschien ook de reden dat vodafone nl hem uit heeft gesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rednas_N
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:08
alwaysleft schreef op maandag 21 november 2011 @ 22:34:
Wat slecht van Samsung dat ze dit probleem hebben. Reden om mijn rder bij Mobily.nl maar te cancellen
Ik denk dat ze hier snel een aantal fixes voor uit zullen brengen.

Just do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
En de video's blijven opduiken van deze grote hardware fout in de Galaxy Nexus, iedereen die de 900 mhz band gebruikt heeft er last van met 2G modus aan. Wow!

YouTube: Galaxy Nexus RF Interference

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost1991
Rednas_N schreef op maandag 21 november 2011 @ 23:10:
[...]

Ik denk dat ze hier snel een aantal fixes voor uit zullen brengen.
Dat is ze wel geraden ja... ik wacht ook nog even met aankopen van dit toestel totdat er een fix is.

Macbook Pro 16" 2021 -  iPhone 14 Pro Max Deep Purple 256GB -  Apple Watch Ultra 2 Black Titanium Case -  iPad Pro 11" M4 Space Gray 256GB -  Apple TV 4K 32GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Vraag mij eigenlijk hoe het komt dat ze dit niet zelf is opgevallen... Bij Google niet en bij Samsung niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Misschien alleen in de VS getest? Daar is het probleem niet toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Tk55 schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 00:08:
Misschien alleen in de VS getest? Daar is het probleem niet toch?
yep. Alleen de 900 mhz netwerken hebben er last van (europa). Wat een fail van Samsung en google. Lange tijd geleden dat er zo een grote hardware fout is geweest tijdens de release van een toestel. Blunder.

[ Voor 16% gewijzigd door alwaysleft op 22-11-2011 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• didio
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 08:00

didio

didio.nl

Ben benieuwd of dit waar is..

Volume bug zou opgelost zijn??!
http://forum.xda-develope...?p=19580549&postcount=573

weinig tot niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
als het waar is dan krijg je vanmiddag een mooi berichtje van google/samsung dat het probleem opgelost is.

derhalve lijkt het toch niet zo simpel op te lossen te zijn als een hardware probleem is, waar we nu wel zeker van kunnen zijn.
dus het lijkt er op dat we nu een nexutennagate ofzo iets hebben :P

dus dan kunnen ze nu wel een software fix hebben die er omheen zeilt, maar of dat weer andere problemen mee brengt moet dan ook nog maar blijken.

ook schijnen de simlock vrije telefoons die engelse winkels binnen gehad hebben het probleem niet te vertonen, thans lees ik op andere forums.
dus dit brengt toch een beetje hoop voor de NL kopers.

[ Voor 4% gewijzigd door Denniz0229 op 22-11-2011 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• didio
  • Laatst online: 11-09 08:00

didio

didio.nl

Sommige praten van een batch die het probleem heeft. Als dat zo is zou het hardware moeten zijn lijkt mij.

weinig tot niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

didio schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 09:05:
Sommige praten van een batch die het probleem heeft. Als dat zo is zou het hardware moeten zijn lijkt mij.
Kinderziektes, een lullige maar altijd mogelijk probleem... Als het Hardwarematig is zal een er wel op korte termijn een revisie en/of terugroep of omruil actie zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
of een software work around.

maar jullie kunnen beter XDA even doorlezen zijn jullie meteen up to date ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandPuba
Let's hope so, maar deze update schijnt alleen voor LTE toestellen te zijn... die kunnen op e.o.a. manier ook last hebben van die interferentie.

Ben heel benieuwd of inderdaad het een batch is, en of de simlock vrije toestellen echt geen last hebben dan geeft dat hoop.
Las ook over iemand in italie op 900Mhz 2g die geen problemen heeft, met twee verschillende toestellen, of die simlock vrij zijn weet ik alleen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT

CodeIT

Code IT

Handtec (waar ik heb besteld) heeft een nieuwe batch gehad. Ze zeggen dat ze de nieuwe voorraad telefoons hebben getest en het probleem niet konden reproduceren.
Handtec
Our initial checks seem positive and we have not managed to recreate the interference issues. We will continue checking and keep you updated here.
Ik neem het met een korreltje zout...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
als je hem nu nog niet hebt, waarom dan uit engeland? heb je hem in NL net zo snel...

OT: clove zegt exact hetzelfde, dus dat ze het probleem niet kunnen vinden.
dit zou betekenen dat het dus een batch probleem is (veronderstelling)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubu
I'll believe it when I see it. Als het echt niet voorkomt op een toestel met eenzelfde buildnummer als een toestel dat er wel last van heeft, ben ik pas overtuigd. Anders kunnen ze misschien nog voorlopig een hele crude fix implementeren die de supersnelle volume inputs er uit filtert, maar dat zal in any case niet best zijn voor je batterijduur /speculation

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rubu schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 11:06:
I'll believe it when I see it. Als het echt niet voorkomt op een toestel met eenzelfde buildnummer als een toestel dat er wel last van heeft, ben ik pas overtuigd. Anders kunnen ze misschien nog voorlopig een hele crude fix implementeren die de supersnelle volume inputs er uit filtert, maar dat zal in any case niet best zijn voor je batterijduur /speculation
Slechte speculatie, immers hoe kan de software jouw klik herkennen tussen de 'supersnelle volume inputs' door dan? Waarom filtert ie niet jouw input?

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nuveo
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-11-2024
Een kwartiertje geleden van een UK verkoper: "IMPORTANT - FAULTS FOUND ON SAMSUNG GALAXY NEXUS" - https://twitter.com/#!/handtec/status/138997218769248257

De speculatie dat de fout alleen in de eerste batch telefoons (van phones4u, met simlock) zat gaat dus niet meer op.. ik wacht wel even af met bestellen totdat er überhaupt een reactie vanuit Google of Samsung is gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arene
  • Laatst online: 12-09 14:33
nuveo schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 16:33:
Een kwartiertje geleden van een UK verkoper: "IMPORTANT - FAULTS FOUND ON SAMSUNG GALAXY NEXUS" - https://twitter.com/#!/handtec/status/138997218769248257

De speculatie dat de fout alleen in de eerste batch telefoons (van phones4u, met simlock) zat gaat dus niet meer op.. ik wacht wel even af met bestellen totdat er überhaupt een reactie vanuit Google of Samsung is gekomen.
Onzin, als je even doorklikt zie je dit:

22/11 Update: Shipping has began and we will continue to ship throughout this week. End of November is traditionally our busiest period (Christmas & New Year sales) this along with huge backorders for the Samsung Galaxy Nexus has meant we are stretched to our limits. As it stands we will ship all preorders upto 21/11 by the 23/11 orders placed later to be shipped over 24-25th. Our warehouse will continue to work into the night and customers should receive tracking via email. Please refrain from emailing regarding shipping etc. We will keep you updated here.

Nexus Bugs. Our technical support team has tested a handful of devices against the issues highlighted on XDAdevelopers and Youtube. However we have so far been unable to recreate these. This could mean a number of factors 1) the stock we have is bug free 2) we have just been lucky with what we tested. We cannot test all devices and are hoping the devices are bug free and at the worst this is a software fault that can be fixed OTA.

bron:http://www.handtec.co.uk/...xy-nexus-shipping-update/

[ Voor 30% gewijzigd door arene op 22-11-2011 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nuveo
Dat stond er vanmorgen ook al, terwijl die tweet pas een klein half uurtje oud is. Lijkt me dat ze bij nadere tests toch het probleem hebben gevonden en dat het blog nog upgedate moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 14:25
Wat een waardeloze tweet. Alleen maar hoofdletters, brand schreeuwen en geen enkele informatie geven. Wat een SBS6 mentaliteit zeg...

Net de storing met een hardware ontwikkelaar bij ons besproken, en die zegt dat het best mogelijk is dat een firmware update het hardware probleem oplost.

Een chip beschikt over een groot aantal I/O punten, waarvan een deel beschikt over interrupt mogelijkheid.
Het is echter nog steeds de firmware die bepaald of een I/O punt een interrupt kan genereren of niet.
Het is dus niet ondenkbaar dat de volume rocker nu als interrupt geconfigureerd is, maar dat een firmware update (firmware, dus niet ROM!) er voor zorgt dat de volume rocker gepolled gaat worden. Daarmee kun je het probleem oplossen zonder een enorme aanslag op je accu te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:57

yok

Staat duidelijk in de blog dat ze alle orders op hold zetten vanwege volume-probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nuveo
Tja, de enigen die uitsluitsel kunnen geven of het probleem via een firmware update verholpen kan worden, zijn de ontwikkelaars van Google en Samsung. Best bizar eigenlijk, dat die 4 dagen later nog geen enkel statement hebben gegeven op een bug die de telefoon bijna onbruikbaar maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nuveo
Hm, ik denk dat de caching module op hun blog ook wat issues heeft. Krijg de updates hier ook niet getoond na een clear cache & force reload, op een andere browser wel:
UPDATE further tests have shown that there is an issue with the volume on some tested units – we will keep you updated

UPDATE The tests are showing when in 2G mode the volume is acting erratically – we at this point are putting all shipments on hold.

Update: Some units have already been shipped however we understand that some customers would still like to have their units shipped with this potential issue if so – please email support@handtec.co.uk with your order number. Please note by doing this P&P will need to covered both ways (by customer) in the event of returns regarding the volume issue. If customers would like to wait until Samsung resolves the issue then you do not need to do anything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandPuba
Had ik ook, het is net een kwartier geleden gepost ofzo, toen ik keek stond het er niet op.

Maar let op, dit is de UK versie en niet de versie Germany welke wij hier krijgen ( correct me if i'm wrong ).... ( ik gok dat elk toestel dit gaat krijgen en het in de gehele eerste voorraad zit ) maar laten we de hoop daarop vestigen alsnog.
Als een winkel niet stock niet verkoopt vanwege dit probleem zullen er toch wel een hoop bellen gaan rinkelen bij Samsung en Google denk je niet?
Eindelijk een duidelijk statement vanuit een winkel die het opneemt voor de klant!

En terecht trouwens van uit de shop dat ze klanten en zichzelf niet opzadelen met deze problemen, ook netjes dat als je toch je toestel wil hebben je kunt mailen dan regelen ze het alsnog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeders
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-10-2022
Dirtbiter schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 16:42:
Net de storing met een hardware ontwikkelaar bij ons besproken, en die zegt dat het best mogelijk is dat een firmware update het hardware probleem oplost.

Een chip beschikt over een groot aantal I/O punten, waarvan een deel beschikt over interrupt mogelijkheid.
Het is echter nog steeds de firmware die bepaald of een I/O punt een interrupt kan genereren of niet.
Het is dus niet ondenkbaar dat de volume rocker nu als interrupt geconfigureerd is, maar dat een firmware update (firmware, dus niet ROM!) er voor zorgt dat de volume rocker gepolled gaat worden. Daarmee kun je het probleem oplossen zonder een enorme aanslag op je accu te doen.
Kijk, dit zijn nou de wat betere berichten om te lezen. Ten eerste wat positiever en tenminste wat inhoudelijke info. Ik heb er weinig verstand van, maar ik vind dit duidelijker dan een youtube filmpje kijken en dan roepen dat je zeker weet dat het hardware-gerelateerd is. ;)

'Me' is geen bezittelijk voornaamwoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blomr
  • Laatst online: 30-12-2022
Dirtbiter schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 16:42:
Wat een waardeloze tweet. Alleen maar hoofdletters, brand schreeuwen en geen enkele informatie geven. Wat een SBS6 mentaliteit zeg...

Maar heeft dit dan geen gevolgen voor andere onderdelen van de telefoon? Of gaat het echt om een simpele aanpassing van iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loith
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-06 00:36
Is het al bevestigd door google/samsung dat het probleem veroorzaakt wordt door de hardwar?

[ Voor 77% gewijzigd door Loith op 22-11-2011 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-09 23:25
Zoek het op zou ik zeggen, die vraag is volgens mij al 1000x gesteld -_-

Edit: Volgens mij zie ik spoken, maar ik dacht toch echt dat iemand vroeg of die een amerikaanse GN in nederland kon gebruiken >_<

[ Voor 48% gewijzigd door Cobesz op 22-11-2011 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandPuba
Ik mis een pagina of 30 aan posts, what's wrong?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

GrandPuba schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 19:54:
Ik mis een pagina of 30 aan posts, what's wrong?
Lijkt me sterk, volgens mij zit je in het verkeerde topic?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
Blomr schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 18:09:
[...]
Maar heeft dit dan geen gevolgen voor andere onderdelen van de telefoon? Of gaat het echt om een simpele aanpassing van iets?
Echt super simpel is het natuurlijk niet, want je moet de firmware die de microcontroller in de basis aanstuurt aanpassen, maar je kunt dat per pin configureren. Dus alle andere interrupts zouden gewoon kunnen blijven bestaan.

Ik weet alleen niet of I/O met interrupt basis nodig is in zo'n bootloader menu, ze zullen het niet voor niets gebruiken, in plaats van het touchscreen...

We zullen dus sowieso de officiële berichten af moeten wachten, maar hardware/software is niet zo'n harde scheiding, dankzij firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandPuba
op een of andere manier is het aantal posts per pagina zomaar anders zonder zelf iets te hebben gewijzigd... hierdoor lijken het minder pagina's als het voorheen was en houd ik er ipv 42 nog maar 11 pagina's over...
Dus ignore dat bericht.
Zit overigens zeker in het goed topic ;-)

Mbt de galaxy nexus dan maar weer, zou ik weleens willen brainstormen en meningen willen horen over het volgende.
Het is vooral jammer dat google en samsung niet met een statement en oplossing komen dat maakt het met name lastig over wat wij hier mogen verwachten.

Hoe groot achten wij daadwerkelijk de kans dat wij in nederland tegen hetzelfde probleem aanlopen als in de UK ( Sav-Ghost )? met name op KPN en Vodafone netwerken ( +virtuele providers ) op de 900Mhz band?

Het is daadwerkelijk een andere batch vanuit Duitsland en geen UK versie die wij hier krijgen, de kans dat hier toch e.a. anders is als in de UK is zeker aanwezig ( hoe klein die kans is weten we niet )
Bovendien is het probleem nu bekend en is de telefoon totaal nog nergens leverbaar hier, dus er is een kans dat het wellicht opgelost wordt hardwarematig voor de release van de telefoon, wellicht toch nog een iets latere uitleverdatum?

Mocht het probleem er toch zijn, hoeveel last zullen we dan hebben of kunnen verwachten op vodafone en kpn netwerken? het bereik van deze netwerken is over het algemeen goed en 2g kom je alleen tegen op stukken waar echt geen goed bereik is op 2g of gsm niveau.
Er zijn veel smarphones in nederland, dus kans dat iemand naast je zit waar je echt last van hebt acht ik niet zo groot, en op filmpjes op youtube, moet de andere bron best wel dichtbij de GN gehouden worden om impact te hebben.

Vodafone biedt in nederland de telefoon ook aan, zij zullen naar mijn mening echt niet uitleveren als dit echt een showstopper is voor klanten en niet volledig gebruik kunnen maken van de telefoon?
Zij hebben hem nog steeds voor uitlevering in de systemen staan.

Ik heb de telefoon in preorder staan en heb het probleem uit de UK aanhandig gemaakt bij de winkel welke hem zou moeten leveren als deze uit is,ik heb topics en de fimpjes die op youtube staan meegestuurd.
Dit met name omdat hier in NL nogal een groot probleem kan worden, en de extra rompslomp omdat het probleem er is moet je je ook maar afvragen of je dat als winkel daadwerkelijk wil denk ik dan.
Als ik de reacties die ik hierop krijg lees schudt ik af en toe met mijn hoofd en denk van tja... zij vertrouwen vooral op de QC van samsung ( en dat kennen wij inmiddels uit de UK en had niet echt het gewenste resultaat bleek achteraf, wel voor de klanten omdat de winkel zo goed is dat ze aan de klant overlaten ondanks de problemen of ze het toestel wel of niet willen hebben ).
Meerdere toestellen testen ( stuk of tien ) willen ze niet echt omdat het een onverkoopbaar product wordt, ze willen best gaan testen met een enkel demo model ( al vraag ik me af of ze dat dan echt doen ), ik begrijp het ze willen natuurlijk verkopen maar ik denk dat klanten blijer worden dat de telefoon wellicht niet uitgeleverd wordt vanwege problemen als dat ze met een bijna onbruikbaar apparaat zitten, dat is wel zo eerlijk zeker voor de klant, maar bij een bekend probleem niet meer als logische vraag.
Ik ben niet heel erg gerust op de situatie aangezien veel onduidelijk is, fixes of recalls etc. ik kan mijn order nog cancellen, maar eigenlijk wil ik gewoon de GN en niets anders.

Zeer benieuwd naar jullie ideeen en meningen hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubu
Dirtbiter schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 21:06:
[...]

Echt super simpel is het natuurlijk niet, want je moet de firmware die de microcontroller in de basis aanstuurt aanpassen, maar je kunt dat per pin configureren. Dus alle andere interrupts zouden gewoon kunnen blijven bestaan.

Ik weet alleen niet of I/O met interrupt basis nodig is in zo'n bootloader menu, ze zullen het niet voor niets gebruiken, in plaats van het touchscreen...

We zullen dus sowieso de officiële berichten af moeten wachten, maar hardware/software is niet zo'n harde scheiding, dankzij firmware.
Ook is dat de fix, dan nog is dat nadelig. Als de knop namelijk niet meer met een interrupt werkt, moet hij gepolled worden. Dat is veel meer CPU intensief dus je verliest performance of batterijduur. Het is waarschijnlijk verwaarloosbaar, maar toch. Ook zou ik er helemaal niet zo zeker van zijn dat de interrupt pinnen met een firmware update veranderd kunnen worden, dat kan volgens mij niet bij iedere chip zo 1-2-3.
Hoe het er nu uitziet is het echt gewoon slecht hardware design. Hoe dit door de testing heen gekomen is is mij een raadsel. Je zou toch denken dat ze die toestellen wel met een frequentie sweep oid testen tot ver in de Ghz range, maar schijnbaar niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Rubu schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 22:07:
[...]

Ook is dat de fix, dan nog is dat nadelig. Als de knop namelijk niet meer met een interrupt werkt, moet hij gepolled worden. Dat is veel meer CPU intensief dus je verliest performance of batterijduur. Het is waarschijnlijk verwaarloosbaar, maar toch. Ook zou ik er helemaal niet zo zeker van zijn dat de interrupt pinnen met een firmware update veranderd kunnen worden, dat kan volgens mij niet bij iedere chip zo 1-2-3.
Hoe het er nu uitziet is het echt gewoon slecht hardware design. Hoe dit door de testing heen gekomen is is mij een raadsel. Je zou toch denken dat ze die toestellen wel met een frequentie sweep oid testen tot ver in de Ghz range, maar schijnbaar niet....
Het is ongelofelijk dat dit heeft kunnen gebeuren. Niet verwacht van Samsung. Apple lacht zich rot het vlaggenschip van Google

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:41

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Het is ongelofelijk dat dit heeft kunnen gebeuren. Niet verwacht van Samsung. Apple lacht zich rot het vlaggenschip van Google
Hmm, de introductie van de afgelopen twee iphones waren inderdaad ook vlekkeloos! Hoort er tegenwoordig gewoon bij geloof ik, gelukkig zijn alle gevallen uiteindelijk opgelost voor zover bekend...

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

alwaysleft schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 22:25:
[...]

Zolang zij ook nog problemen hebben met hun paradepaartje "iOS-5" en de batterij-drainage wat er bij hoort is dat een beetje krom ;).

Ben benieuwd waar het nou precies aan ligt en hoe ze het gaan verhelpen op kort termijn... een extra RF shield of een andere oplossing? En wat het betekend voor de bezitters van de eerste lichting... een inruil of vervang service?

Ik ga voorlopig maar voor de Nexus S denk ik, momenteel een Defy te leen en android bevalt me nu wel na 7 weken wachten op mijn BB Torch (en 4 beloftes de telefoon die week of dag nog op te sturen vanuit de winkel)... Reparaties en service, een horror! (Rechtsbijstand zit er achteraan)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GrandPuba schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 22:00:
op een of andere manier is het aantal posts per pagina zomaar anders zonder zelf iets te hebben gewijzigd... hierdoor lijken het minder pagina's als het voorheen was en houd ik er ipv 42 nog maar 11 pagina's over...
Je kunt bij Forum -> myreact -> voorkeuren, instellen hoeveel berichten per pagina je wil. Standaard is die ingesteld op 25. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT

CodeIT

Code IT

Er zijn nu toch weer berichten dat de volume bug met een patch opgelost kan worden. Ik vind het persoonlijk wel raar aangezien het probleem zich ook voordoet in de bootloader.
http://www.androidpolice....e-fix-already-on-the-way/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost1991
Nice, hopelijk gaat die fix er dan ook snel komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandPuba
De volgende truuk *#*#4636#*#* --> Telefooninformatie --> en vervolgens de telefoon op WCDMA only zetten lijkt nog de beste oplossing tot er een fix komt van Samsung / Google komt voor 900Mhz netwerken om 2G uit te sluiten.
Hierdoor heb je iig geen last van je eigen signaal omdat er geen 2g ( EDGE )netwerken worden gebruikt, maar zou wel kunnen veroorzaken dat je helemaal geen data verbinding hebt ook niet wanneer 2G er wel is omdat je deze uitsluit van gebruik.
Geen SAV-Ghost tijdens bellen of zelf data verbruik ( mits ik dit goed begrijp ), de invloed van andere telefoons lijkt mij overigens vrij klein tenzij het signaal dermate sterk is in 2G of naast je telefoon wordt gehouden, dat zie ik nog niet gebeuren.

Nu ben ik dit even aan het testen op mijn htc desire sinds gisteren avond, om te zien hoe vaak ik dan geen data verkeer zou hebben op het KPN netwerk zonder 2G.
Treinrit achter de rug, en op het punt waar ik sowieso slecht bereik heb ( en het verwachte ) is de verbinding er seconde of 15 eruit geweest. Verder nog geen missers kunnen zien!
Treinrit is Alkmaar --> Amsterdam in mijn geval en daar zitten nogal wat kale stukken land tussen, geen data verlies gehad.

Mocht het probleem er zijn met de SAV-Ghost dan zou ik hiermee tot er een fix komt kunnen leven denk ik.

Wellicht dat iemand deze truuk eens kan proberen met Vodafone netwerk om te kijken wat het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
reken er wel op dat 3g only betekend dat je 3x per dag kan gaan opladen.

edit: ervaringen met vodafone 3g zijn beter als met KPN (persoonlijk in de randstad), dus ik denk dat dit geen probleem is.

[ Voor 46% gewijzigd door Denniz0229 op 23-11-2011 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch grappig dat bij de specificaties altijd staat dat je met 3g een langere standbytijd hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
mmm, en waar lees jij die specificatie als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandPuba
Tot nog toe valt het batterij verbruik behoorlijk mee, ik zie eigenlijk nooit mijn telefoon in iets anders als 3G staan, behalve zoals ik aangaf een bepaald punt tijdens de treinrit, en wanneer het heel druk is op Amsterdam Centraal wil hij ook nog weleens dippen.
Ik had hem voorheen op WCDMA prefered staan ( geruim een jaar ), die dus waar het kan de voorkeur geeft aan 3G, dit zou opzich ook ok moeten zijn ware het niet dat ik dips zie in het het bereik tijdens het bellen naar 2G in data bereik ( wellicht door de radio versie, maar misschien is dit ook as designed ).

WCDMA prefered zou wellicht in de praktijk ook ok kunnen zijn, dan dipt hij alleen bij geen 3G naar 2G...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denniz0229 schreef op woensdag 23 november 2011 @ 10:03:
mmm, en waar lees jij die specificatie als ik vragen mag?
Excuus, Had dat toch bij de meeste specs zien staan, maar ik zie nu inderdaad dat bij 2g de standby tijd langer is (wat ik zelf ook logischer vond).
Toch ben ik er zeker van dat het op veel websites heeft gestaan. Wellicht in bij de eerste release van de specs voordat hij op de markt kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandPuba
Ik vind daarover het volgende ( enige wat ik zo snel kan vinden ) en zal bij benadering zijn.
Wat ik alleen niet snap is er een verschil tussen bellen met 2G en 3G? of is dit ivm batterij verbruik in voip achtige applicaties?
Wij bellen via GSM netwerk, dus dat is anders, bovendien is de batterij 1850mAh.

http://www.gsmarena.com/samsung_galaxy_nexus-4219.php

BATTERY Standard battery, Li-Ion 1750 mAh
Stand-by Up to 290 h (2G) / Up to 270 h (3G)
Talk time Up to 17 h 40 min (2G) / Up to 8 h 20 min (3G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
@ alexv12: haha, geen probleem. ;)

maar specs kan je ook nooit blind van uit gaan, ik zie altijd wel ergens een klein foutje staan.
doch vraag ik me dan altijd of het nou zo moeilijk is om de specs goed te kopieren van de producent.

on topic: clove zegt nog steeds dat ze het probleem niet konden vinden bij de aan hun geleverde toestellen, vandaag zijn ze uitgeleverd aan klanten.
dus even wachten op de engelse postbezorgers en dan zien we straks de eerste berichten wel verschijnen of het een batch is of dat alle GN's hetzelfde probleem hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandPuba
We zullen zien, ik zeg dat er niet goed is getest ( maybe wrong ) maar Handtec kwam er ook pas later achter nadat ze nogmaals een paar toestellen hadden getest namelijk.
Zullen het wel zien op XDA als de eerste telefoons binnenkomen bij de gebruikers vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:57

yok

Update: volgens Google komt er een fix aan! link

Dit is een hoopvol antwoord op XDA, helaas nog steeds speculaties omdat Google nog niets officieels heeft uitgebracht.
Okay, let me step in again and say that the people who are saying "bullshit on software fix" either don't know what they're talking about or aren't thinking hard enough. From what I understand, this problem is entirely fixable at either the kernel level or the firmware level. I posted that I would attempt a fix today when I get my Galaxy Nexus, but it looks like Google already has it handled.

To me, this seems like hardware issue that can be compensated for completely in software.

I don't have my Galaxy Nexus yet, but from what I gather from logs posted earlier as well as this video: YouTube: Samsung Galaxy Nexus volume bug on EDGE networks, the issue is that 900MHz interference makes the volume down button oscillate between on and off so quickly that it overflows the buffer for the keypad device. This is the key here. Such a thing would NEVER happen in normal usage - there's no way a human could possibly press the button quickly enough.

From the video, we can see that when the bug happens, the volume pretty much immediately jumps from maximum to minimum. We all know that if you hold the volume down button in Android, it doesn't decrease nearly that quickly (it lowers one level immediately and then gradually lowers the volume for as long as the button is held). So a 900MHz signal does not hold down the button. It just presses it (and releases it) really, really quickly.

The 900MHz signal never seems to hold the button for longer than tiny fractions of a second. A human wanting to change the volume would always hold the button down for at least many times that rate. So now we know the difference between the 900MHz signal and a human pressing the button - the 900MHz signal never holds the button for any significant period of time.

So how do we fix it? See source file: https://www.codeaurora.org/gitweb/qu...p-tuna-3.0-mr0

Pressing the button or releasing the button causes a hardware interrupt which calls omap4_keypad_interrupt(). An example fix (there's probably a better/more low level way to do this - this would just be a quick fix): All we'd have to do is add the following logic to omap4_keypad_interrupt():

- If we get an interrupt for volume down pressed, do not register it yet.
- In 100 milliseconds, volume down is still pressed, register the key press. If not, ignore it.
- If we got another interrupt for volume down in the meantime (volume down pressed or volume down released), ignore it even if it's pressed.

This would, more likely than not, fix the issue, or mitigate it so much that the interference becomes negligible.

Yes, it's a workaround, but workarounds like this happen all the time. Hardware is limited by the laws of physics, but that doesn't mean software can't compensate for it. The procedure is very similar to "debouncing." See: Wikipedia: Switch. This wouldn't fix the issue in the bootloader - you would need to have the above logic implemented in the keypad driver there, or just fix it in firmware.

DO NOT return your phones yet. There is no reason not to believe Google. I'll still look into writing a proof of concept fix, but as it stands, I live in the US where I can't easily get a 900MHz GSM signal (and I don't have easy access to baby monitors/portable radios or 900MHz cordless telephones).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
Rubu schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 22:07:
[...]
Het is altijd nadelig, maar je zou bijvoorbeeld op een laag interval kunnen pollen, en alleen als de telefoon ontgrendeld is ofzo. Dan heb je er in stand-by (wat het grootste deel van de tijd is) geen last van...

Mijn hardware collega gaf aan dat bij elke chip die hij ooit in zijn handen gehad heeft, en die beschikte over interrupt pins, interrupt te configureren is via firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srsport
  • Laatst online: 04-09-2018
Toch jammer dat er een product wordt gelanceerd waarvan een bepaalde groep (gadgetlovers?) hoge verwachtingen heeft en dan gewoon zo een fout bevat. Het draait mij er dan niet per se om of het een hardwarematige of softwarematige fout is. Vooral het uitblijven van een officiele reactie van google en/of Samsung is apart te noemen, omdat het toch om een zogezegde grote lancering gaat. Ik wilde de Galaxy Nexus erg graag aanschaffen, maar ik neig nu meer richting niet. Erg vreemd dat er zo vaak telefoons uitkomen met redelijk grove fouten erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daflecta
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-08 12:22
srsport schreef op woensdag 23 november 2011 @ 12:38:
Toch jammer dat er een product wordt gelanceerd waarvan een bepaalde groep (gadgetlovers?) hoge verwachtingen heeft en dan gewoon zo een fout bevat. Het draait mij er dan niet per se om of het een hardwarematige of softwarematige fout is. Vooral het uitblijven van een officiele reactie van google en/of Samsung is apart te noemen, omdat het toch om een zogezegde grote lancering gaat. Ik wilde de Galaxy Nexus erg graag aanschaffen, maar ik neig nu meer richting niet. Erg vreemd dat er zo vaak telefoons uitkomen met redelijk grove fouten erin.
Maar er is nu toch een officiële statement van Google. Binnen een week zelfs. Volgens mij moet je als early adapter wel tegen een stootje kunnen.

Edit: Ok, schijnbaar gat het niet zo zeer om een officiële statement maar om een email reactie waarin de bug fix uit de doeken wordt gedaan. Desalniettemin.

[ Voor 8% gewijzigd door daflecta op 23-11-2011 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r4d1
  • Niet online
Hier meer info over de volume issue door Clove, een leverancier in Engeland:
http://blog.clove.co.uk/2...laxy-nexusbug-fix-update/

Schijnbaar is het dus opgelost! :)

[ Voor 14% gewijzigd door r4d1 op 23-11-2011 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
dan lees je dat toch echt verkeerd....

ik zou zeggen lees het nog is goed door en trek dan pas je conclussies

[ Voor 49% gewijzigd door Denniz0229 op 23-11-2011 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:53

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Denniz0229 schreef op woensdag 23 november 2011 @ 13:43:
dan lees je dat toch echt verkeerd....

ik zou zeggen lees het nog is goed door en trek dan pas je conclussies
Zoals ik het lees zegt Google dat het software gerelateerd is en dat er een fix in de maak is. Het probleem is dus gevonden en een oplossing in de maak. Als jij het anders leest, dan graag met een quote erbij. Melden dat iemand iets verkeerd leest zonder erbij te melden waarom voegt anders niet veel toe.

Edit: nieuws: Google erkent volumebug Galaxy Nexus en komt met fix

[ Voor 13% gewijzigd door janvanduschoten op 23-11-2011 13:59 ]

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Pagina: 1 ... 11 ... 89 Laatste

Let op:
Alles over levertijden en abonnementen in Samsung Galaxy Nexus - Levertijden / Abonnement topic.

Voor het bespreken van accessoires kun je terecht in Accessoires voor de Samsung (Google) Galaxy Nexus.

Voor alle informatie over rooten en custom roms zie [Google Galaxy Nexus] Custom roms en Firmware.