Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
quote:
mjtdevries schreef op zondag 15 januari 2012 @ 11:36:
60.4mm f/5.8 -> pupilgrootte: 10,4 mm
112mm f/10.8 -> pupilgrootte: 10,4 mm
112mm f/5.8 -> pupilgrootte: 19.3 mm

Ik laat het aan de wiskundigen onders ons over om vast te stellen welke pupilgroottes equivalent zijn. ;)
My mistake (krijg je als het zo laat is), ik had even niet opgelet dat de brandpunten van dat eerste lijstje al waren aangepast. Maar dan blijf ik nog steeds bij het punt dat iso100 f/2.8 op iedere camera dezelfde sluitertijd oplevert ongeacht sensorgrootte. Wat ik dus bedoelde met exposure in een foto. Een snelle/lichtsterke lens is ongeacht de sensor die je er achterplakt een snelle/lichtsterk lens, want het gaat om de sluitertijden(=snelheid) die je er mee bereikt. Een telefooncamera (6x cropfactor bijvoorbeeld) met 5mm f/2 lens is "sneller" dan een FF dslr met 30mm f/2.8 erop. Dat de pupil van de 30/2.8 veel groter is en veel meer licht doorlaat wordt teniet gedaan door de veel grotere sensor die belicht moet worden, waardoor de sluitertijd van de FF dslr alsnog 2x zo lang moet zijn (=langzamer) om dezelfde exposure te behalen bij iso100. Dat je met iso200 dezelfde sluitertijd kunt gebruiken en dat dit er veeeel beter uitziet dan de telefooncamera op iso100 is een ander punt, maar daar hadden we het niet over.

Hoe dan ook, f/5.8 op 112mm is veel te traag en de DoF van f/10.8 op 112mm veel te groot voor zo'n camera.

Edit: het was inderdaad niet zo laat, maar waarschijnlijk zat ik met mijn gedachte bij iets anders...

Universal Creations wijzigde deze reactie 15-01-2012 14:14 (3%)

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Canon 40mm f/2.8 STM

• mjtdevries
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 28-06 12:57
quote:
Universal Creations schreef op zondag 15 januari 2012 @ 11:56:
My mistake (krijg je als het zo laat is)
kwart voor negen op zaterdag is niet erg laat :?

(ik had bij mijn eerdere antwoord al even gekeken naar het tijdstip van je post, want toen had ik 2 uur 's nachts of zo verwacht... ;) )

• melly
  • Registratie: mei 2001
  • Laatst online: 16-07 09:33
Misschien verkeerde topic maar aangezien het waarschijnlijk om settings gaat toch hier geplaatst.

Gisteren en vandaag probeerde ik de sfeer vast te leggen als het net begint te schemeren.
Het was omstreeks 17.30,de lampen zijn buiten aan en de omgeving krijgt een warme gloed van de ondergaande zon.

Nu lukt het mij maar niet goed om dit op de foto vast te leggen.
Ten eerse mis ik de warme gloed.
En ten tweede maakt de camera de foto veel lichter als dat het in werkelijkheid is,het lijkt wel gewoon middag...
Dit is niet wat ik wil vast leggen op de foto en de sluiter staat tevens onnodig langer open.

Ik ben beginner dus programma M is voor mij nog te lastig ,dus ik werk nog met P,TV en AV.
Gisteren en vandaag werkte ik met AV.
Nu heb ik de setting in de camera al op onderbelichten gezet...maakt de foto wel wat donkerder maar het is nog niet hoe ik de foto wil zien.
En ik ben met WB gaan stoeien en ben de verschillende opties afgegaan zonder echt succes.
Standje zonnig kwam nog het meest in de buurt maar eigenlijk vond ik alles dan weer net te rood worden.

Op welke manier kan je nu het beste dat schemerige sfeertje goed vast leggen?

(Canon 1100D / Tamron 17/50 F2,8)

• Fiber
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 00:59

Fiber

Beaches are for storming.

Lees dit eens door: http://www.digitalefotogr...raferen-in-de-schemering/ en post eens een 'mislukte' voorbeeld foto.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded.

• jip_86
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 14:26
Het verschil in contrast van wat je wil vastleggen zal waarschijnlijk te groot zijn. Dan zal je moeten kiezen voor je omgeving of de warme gloed. Dit gaat dan het beste door spotmeting te kiezen. Icoontje ziet er ongeveer zo uit: [(.)]. Het middelste punt richt je dan op het gewenste deel, belichting vastleggen met * en dan je compositie bepalen en je foto maken.

• melly
  • Registratie: mei 2001
  • Laatst online: 16-07 09:33
Zoek me suf...maar kan het zijn dat de 1100D geen spotmeting heeft soms?

Handige site met erg mooie fotos..helaas gaan ze niet op het technische gedeelte van het nemen van zulke foto's in .
Evengoed bedankt :)

• wisselwerking
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 16-07 12:55
quote:
melly schreef op zondag 15 januari 2012 @ 22:15:
Zoek me suf...maar kan het zijn dat de 1100D geen spotmeting heeft soms?

Handige site met erg mooie fotos..helaas gaan ze niet op het technische gedeelte van het nemen van zulke foto's in .
Evengoed bedankt :)
Nee, dat heeft de 1100D niet. Voor technische details zie http://www.dpreview.com/p...e?products=canon_eos1100d

wisselwerking wijzigde deze reactie 15-01-2012 22:18 (12%)

Wisselwerking Flickr Strava

Maar je kunt ook gewoon standaard wat onderbelichten. Schiet ook in RAW zodat je de witbalans naderhand precies naar je hand kunt zetten (bovendien heb je in RAW iets meer bewegingsruimte met belichting achteraf aanpassen).

• AHBdV
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 24-08-2018
quote:
Universal Creations schreef op zondag 15 januari 2012 @ 11:56:
[...]
My mistake (krijg je als het zo laat is), ik had even niet opgelet dat de brandpunten van dat eerste lijstje al waren aangepast. Maar dan blijf ik nog steeds bij het punt dat iso100 f/2.8 op iedere camera dezelfde sluitertijd oplevert ongeacht sensorgrootte. Wat ik dus bedoelde met exposure in een foto. Een snelle/lichtsterke lens is ongeacht de sensor die je er achterplakt een snelle/lichtsterk lens, want het gaat om de sluitertijden(=snelheid) die je er mee bereikt. Een telefooncamera (6x cropfactor bijvoorbeeld) met 5mm f/2 lens is "sneller" dan een FF dslr met 30mm f/2.8 erop.
Het heeft absoluut zin om appels met peren te vergelijken. Ja, een 6x crop op f/2 met ISO 100 heeft een lagere sluitertijd dan een FF op f/2.8 ISO 100. Maar de foto's zijn volkomen anders, zowel wat betreft DoF en wat betreft ruis. Wat zit je dan eigenlijk te vergelijken? En waarom is zo'n vergelijking beter dan diezelfde crop op f/2 ISO 100 met FF f/2.8 ISO 200 te vergelijken? Dan zijn de sluitertijden gelijk, en is de FF nog steeds beter in kwaliteit, en is de DoF anders.

Of als we nog een stapje verder gaan: crop f/2 ISO 100 t.o.v. FF f/2.8 ISO 400 levert een snellere sluitertijd op FF, met nog steeds minder ruis op FF. Waar hebben we het dan nog over? Hoe kun je een uitspraak doen dat telefoon op f/2 sneller is dan f/2.8 FF, wanneer ik op een FF een snellere sluitertijd kan krijgen, met minder ruis?

Dat soort uitspraken slaan dus nergens op wanneer je camera's met verschillende sensor formaten gaat vergelijken.
quote:
Dat de pupil van de 30/2.8 veel groter is en veel meer licht doorlaat wordt teniet gedaan door de veel grotere sensor die belicht moet worden, waardoor de sluitertijd van de FF dslr alsnog 2x zo lang moet zijn (=langzamer) om dezelfde exposure te behalen bij iso100.
Het wordt teniet gedaan door je keuze van iso. Sensor grootte heeft er niets mee te maken.

Met gelijke sluitertijd en iso 200 heb je óók dezelfde exposure... Waarom zou de exposure perse bij iso100 moeten worden ingesteld? ISO is in het digitale tijdperk volstrekte betekenisloos.

Je kunt altijd een snelle sluitertijd bereiken. De vraag is of je die snelle sluiter ook kan bereiken met acceptabele kwaliteit.

• Metten
  • Registratie: september 1999
  • Laatst online: 26-05 10:51

Metten

ik hou het graag simpel

quote:
AHBdV schreef op maandag 16 januari 2012 @ 13:10:
[...]

[...]

Of als we nog een stapje verder gaan: crop f/2 ISO 100 t.o.v. FF f/2.8 ISO 400 levert een snellere sluitertijd op FF, met nog steeds minder ruis op FF. Waar hebben we het dan nog over? Hoe kun je een uitspraak doen dat telefoon op f/2 sneller is dan f/2.8 FF, wanneer ik op een FF een snellere sluitertijd kan krijgen, met minder ruis?

[...]
Sensor G1 X: 14*18,7mm = 261mm2
Fullframe: 24*36mm = 864mm2

De sensor van de G1 X vangt dus (864/261=) 3,31x minder licht. ISO 100 op de G1 X zou dus het best te vergelijken moeten zijn met ISO 320 op fullframe bij een gelijkblijvend aantal pixels.

Overigens blijft dit een zinloze discussie: Natuurlijk is die zoomlens niet snel. Het is een compactcamera. We weten allemaal hoe groot een 17-55/2.8 is. Dat lijkt me niet geschikt voor een compact.

Als je het compact en lichtsterk wilt, kan je beter een Fuji X100 nemen.

• Snuurtje
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 16-07 11:15
quote:
_Rene_ schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 16:42:
Geldt dat bij ML voor alle canon camera's dan? Want EOSInfo kan bijvoorbeeld de 60D niet uitlezen.
Sorry voor de late reactie, maar ik zou zeggen probeer het eens, ML is non destructive voor je camera, verwijder het van je SD kaart en het is gedeinstalleerd. Geeft je ook op fotografie gebied tal van interessante extra's! BVB, met kleinere tussenstapjes je shutter speed en diafragma instellen, motion detection, trap focus, interval fotografie. Langere sluitertijden dan 30sec instellen. Actuations kan je inzien door je cam met ML op een fotostand te zetten en op de ML knop te drukken, (bij mij de delete knop). Vervolgens kan je naar rechts scrollen naar het info tabje.

• Drom
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 04-06-2012
Ik zie net de samples van die nieuwe G1X op DPReview http://www.dpreview.com/previews/canong1x/page6.asp ISO12800 van een compactcamera...I'm flabbergasted!

• Peter_Aragorn
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 16:03
Aangezien jullie Canon-kenners zijn:

Zijn er al dingen bekend over de Eos 7d II?

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

• henkie196
  • Registratie: november 2001
  • Niet online
Vrij weinig, afgezien van geruchten over aankondigingen.

• Peter_Aragorn
Maw: dat gaat in 2012 niet meer gebeuren?

• henkie196
  • Niet online
Gezien er voor bijvoorbeeld de 5DIII een berg geruchten zijn en voor de 7DII nog vrijwel geen, terwijl de 5DIII nog steeds niet officiëel aangekondigd is bij mijn weten, gok ik er zo op dat we voorlopig nog geen 7DII hoeven te verwachten.

• ThomasW
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 03-06 06:07
Canons nieuwe FF camera is gespot!

www.canonrumors.com/2012/01/5d-mark-iii-sighting/

ThomasvanderWillik.com | Facebook
6D | 14 | 35 | 85

• Radiant
  • Registratie: juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Waarom denken ze dat het een FF body is?

• Milo.
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 14-07 22:17

Milo.

klik

Hij heeft in iedergeval geen pop up flitser, tot nu toe hebben alle crop cameras er naar mijn weten wel eentje.. en de 5d en hoger niet..

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

• _Rene_
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 09-07 18:20
volgens het artikel:
  • No popup flash
  • Joystick on the battery grip
  • Screen appears wider (although it could be distortion)
  • New button layouts
  • New Scroll wheel
Dat lijkt me geen opvolger van een 7d

• Peter_Aragorn
Interesting...

• sapphire
  • Laatst online: 22:09
Grmz, mijn hartjes begint weer sneller te kloppen... :)

Gabriël Ryzen

• Nordlys
  • Registratie: augustus 2004
  • Niet online
Woei... eindelijk eens wat nieuws over een nieuwe body van Canon. Ben benieuwd naar nog meer details :)
Aan-uit schakelaar nu op een volgens velen betere plek (ik heb me er nooit aan gestoord eigenlijk).
Daarnaast zie ik minimaal 4 extra knopjes (1 bij de menu knop, 1 bij de joystick, 1 bij het scrollwiel achter en 1 bij de sluiterknop).

Edit: extra knopjes zijn cool

Universal Creations wijzigde deze reactie 23-01-2012 22:35 (10%)

• nadroJ
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 00:15
Moet wel de 5D MKIII zijn. Ben zeer benieuwd naar meer specs, verbeteringen, data van aankondiging, prijs, benieuwd naar alles eigenlijk :)

Canon, Apple & Samsung spul

• henkie196
  • Niet online
Vind die 200-400 f4 die ze erop hebben zitten eigenlijk interessanter. Zal alleen wel behoorlijk duur zijn.

• Sibylle
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 18:51
quote:
Blijkbaar was het niet handig om de grip te gebruiken om in portrait modus te schieten :-P

Ctrl+k

• Sjekster
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 15:44
Ik vind het wel apart dat er zovaak gezegd wordt dat het een vervanger voor zowel de 7d als de 5dm2 wordt. Waarom zouden ze de 7d lijn laten vervallen en inruilen voor een FF cam? Waar zouden 7d gebruikers naar moeten upgraden dan? 60d of een opvolger zal een stap naar beneden zijn, iig als het op ergonomie / grootte van de body aankomt, en zeer waarschijnlijk ook als het op features aankomt. Of ze moeten die lijn vervolgens weer gaan upgraden om de 7d te vervangen, maar dat maakt het er allemaal niet echt logischer op als je het mij vraagt.

Flickr | 500px | Olympus E-M1 + E-M10

• sapphire
  • Laatst online: 22:09
Naar mijn weten is de 60D (ofwel de XXD serie) een stapje naar beneden geplaatst voor de 7D serie. Lijkt me dan niet dat Canon die opeens gaat laten vallen. Zeker nu de 1-Serie is samengevoegd lijkt me dat er wel ruimte blijft bestaan voor een snelle semi-pro crop body.

Of Canon heeft gewoon de 7D meer in de Pro-hoek gezet en de pop-up flits eruit gelaten ;)

sapphire wijzigde deze reactie 24-01-2012 09:18 (14%)

Gabriël Ryzen

• Hahn
  • Laatst online: 22:17
7D kan flitsers triggeren met de popupflits, ik denk niet dat ze dat zomaar volledig eruit laten, dus ik gok ook dat het (alleen) een opvolger voor de 5DII is.

The devil is in the details.

• mjtdevries
Die extra joystick op de batterygrip werd wel een keer tijd. Ik heb me er altijd aan geergerd dat die ontbrak.

Iemand enige ervaring hoe lang het normaal gesproken duurt van het moment dat zo'n ding in het wild gezien word en tot ie in de winkel ligt?

• _Rene_
Ik las net op CR dat hij mogelijk, let op: mogelijk, op 7 februari aangekondigd wordt.

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 23:11
Het is dat ik binnenkort de 7D aan ga schaffen (overmorgen) en dat ik 1mei naar New York ga op een fotografie vakantie. Anders had ik wellicht nog even februari afgewacht.

http://tinyurl.com/jz5ms3c gehaakte pokeballs

• _Rene_
Aangekondigd betekend nooit op dezelfde dag leverbaar. Tussen de aankondiging en het uitbrengen van de 1DX zit ook een aantal maand.

• Snuurtje
vraagje, als ik flits activeer en de iso op auto staat zet mijn cam die automatisch altijd vast op iso 400, waarom gaat hij niet lager? Als ik hem dan handmatig op 100 zet wordt de foto alsnog perfect moet er alleen wat harder geflitst worden.
De opvolger van de 7D heeft een prima plekje in de line-up. De 5D3 wordt gewoon een FF-megapixelmonster naast de 1Dx wat een FF-sportcamera is
De 7D2 wordt een APS-C-sportcamera. Deze 3 camera's hebben verschillende doeleinden en bijten elkaar nauwelijks.

• Milo.

Milo.

klik

Mee eens, als de 7D2 nu ook een betere grip met joystickje krijgt zou het helemaal mooi zijn.

• Gutteguttegut
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 00:36

Gutteguttegut

CEO of TFD

quote:
Milo. schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 17:09:
Mee eens, als de 7D2 nu ook een betere grip met joystickje krijgt zou het helemaal mooi zijn.
De 7DmkII zal voor 99% zeker geen vaste grip krijgen.
Dan wordt het gat met de 60D (70D?) veel te groot.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

quote:
Gutteguttegut schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 18:13:
[...]
De 7DmkII zal voor 99% zeker geen vaste grip krijgen.
Dan wordt het gat met de 60D (70D?) veel te groot.
Dat zegt hij ook niet. Het gaat om de optionele batterijgrip die deze joystick aan boord heeft.

• TranceSetter
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 22:50
Zie ik het goed dat er een schakelaar op zit om tussen foto- en film-modus te kunnen switchen? Dat is wel handig lijkt me. Nu vind ik het maar irritant via liveview.

Mijn website
5DII + TS-EF17-200 f/2.8-4 L IS USM II + 2xIII + licht

• ThomasW
Kan nu ook al hoor; mijn SET knop neemt film op en de liveview knop doet de liveview...

6D | 14 | 35 | 85

• TranceSetter
Ja, maar als je stopt met filmen dan blijft liveview aan. Tenminste dat is bij mij. En ik vind dat maar irritant ^^

Mijn website

quote:
TranceSetter schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 18:54:
Ja, maar als je stopt met filmen dan blijft liveview aan. Tenminste dat is bij mij. En ik vind dat maar irritant ^^
Volgens mij kan dat ook niet anders, aangezien je liveview nodig hebt om te filmen.

• ThomasW
Ik vind dat eigenlijk best logisch hoor, je bepaalt toch eerst de compositie op je scherm voordat je gaat filmen?

6D | 14 | 35 | 85

• Hahn
  • Laatst online: 22:17
Ik snap TranceSetter's punt ook niet helemaal :? Dat 'liveview' is zodat je ziet wat je gaat filmen, wat is er mis mee dat het aan blijft als je stopt met opnemen?

The devil is in the details.

• Snuurtje
quote:
Snuurtje schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 15:49:
vraagje, als ik flits activeer en de iso op auto staat zet mijn cam die automatisch altijd vast op iso 400, waarom gaat hij niet lager? Als ik hem dan handmatig op 100 zet wordt de foto alsnog perfect moet er alleen wat harder geflitst worden.
Yo, kan iemand hier ff op reageren, het gaat trouwens om de 600d.

• TranceSetter
Als ik even snel wat wil filmen, onder het foto's maken door, dan zou ik verwachten dat als je video opnemen direct kan starten, dat je het dan met 1 knop ook uit kan zetten. Lijkt me niet meer dan logisch?

Mijn website

• TranceSetter
quote:
Snuurtje schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 22:13:
[...]

Op 1 of andere manier gebruik ik nooit auto-iso icm met een flitser. Juist om wat je zegt wil je zelf die keuze maken. Als in, als je flitser harder flitst wordt je foto ook anders. "Gewoon wat harder flitsen" betekent vaak een donkerdere achtergrond, een feller ingeflitst onderwerp, en dit zijn dingen die je toch zelf onder controle wil houden?

Mijn website

quote:
[...]

Het is niet gewenst om je vraag binnen 24uur omhoog te schoppen, dus toon wat geduld
Nu heb je mazzel dat we hier niet de beroerdste zijn en alsnog je vraag beantwoorden.

• leonvw
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 21:25
quote:
TranceSetter schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 22:14:
Als ik even snel wat wil filmen, onder het foto's maken door, dan zou ik verwachten dat als je video opnemen direct kan starten, dat je het dan met 1 knop ook uit kan zetten. Lijkt me niet meer dan logisch?
Uhm, nou nee :?

Je spiegel klappt tijdens het filmen op, dus waarom zou je vanuit het fotograferen door de zoeker direct willen kunnen filmen? Het in de gaten houden van je compositie en focus wordt dan een beetje lastig :)

Fujifilm X100T | Canon 5D3 | 35L f/1.4 | 50 f/1.8 STM | 135L f/2 ❤ | TS-E 17 f/4L | TS-E 24 f/3.5L | 24-70 f/2.8L mkII | 70-200 f/2.8L mkII

• leonvw
quote:
[...]

De auto-ISO neigt naar mijn idee erg snel naar de 400 ISO zelfs als 100 ISO voldoende zou zijn. Daarom moet je hem gewoon op handmatig zetten, zeker met (in)flitsen :Y

leonvw wijzigde deze reactie 24-01-2012 22:35 (3%)

Fujifilm X100T | Canon 5D3 | 35L f/1.4 | 50 f/1.8 STM | 135L f/2 ❤ | TS-E 17 f/4L | TS-E 24 f/3.5L | 24-70 f/2.8L mkII | 70-200 f/2.8L mkII

• Peter_Aragorn
Ik ben eruit! 5DMII wordt het! Morgen halen bij MM :)

• Fiber

Fiber

quote:
offtopic:
Tijd om je user icon te wijzigen...? :z

• Quan Vu
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 21:12
quote:
Peter_Aragorn schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 22:40:
Ik ben eruit! 5DMII wordt het! Morgen halen bij MM :)
Waar ga je hem halen en voor welke prijs?

Volgens mij is hij overal of uitverkocht of doet niet mee met de actie

Quan Vu wijzigde deze reactie 24-01-2012 22:42 (14%)

Nieuw profiel. Oude nickname: ajacied88

• Peter_Aragorn
quote:
Quan Vu schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 22:41:
[...]

Waar ga je hem halen en voor welke prijs?

Volgens mij is hij overal of uitverkocht of doet niet mee met de actie
Media Markt Hengelo: €1759. Met korting dan: €1478. Lagen er nog stuk of zes. Omdat ik op hetzelfde Plein werk als waar de MM staat, mag ik al eerder aan de actie meedoen.

• Fiber

Fiber

Strakke prijs! Bijna 300 Euro onder de laagste in de PW... :)

• Peter_Aragorn
inderdaad :)

• Quan Vu
quote:
Peter_Aragorn schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 22:45:
[...]

Media Markt Hengelo: €1759. Met korting dan: €1478. Lagen er nog stuk of zes. Omdat ik op hetzelfde Plein werk als waar de MM staat, mag ik al eerder aan de actie meedoen.
Ja, ik kan ook als VIP gaan maar ben bang dat ze of moeilijk doen, of zelfs helemaal niet de 5D willen verkopen met die actie.

Weet je of L lenzen ook meedoen met die actie?

Vanwege de cashback wil ik wel graag de 70-200L F4 IS als zoomlens hebben

• Peter_Aragorn
Geen idee. Lagen volgens mij vrijwel alleen EF-S lenzen...

Hoe kan jij als VIP gaan dan? Die verkoper zei tegen mij dat hij wel meedeed, dus dan ga ik uit van wel.

• Fiber

Fiber

quote:
Quan Vu schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 22:57:
[...]
Weet je of L lenzen ook meedoen met die actie?...
Die vraag kan beter hier:MediaMarkt btw actie 2012 :)

• Quan Vu
quote:
Peter_Aragorn schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 22:59:
Geen idee. Lagen volgens mij vrijwel alleen EF-S lenzen...

Hoe kan jij als VIP gaan dan? Die verkoper zei tegen mij dat hij wel meedeed, dus dan ga ik uit van wel.
Die verkoper bij MM R'dam die ik sprak, zei dat ieder vestiging zelf mag bepalen. Echter zeggen verkopers daar wel vaker dingen die ze niet nakomen. Wou hij voor mij een aanbetaling doen voor de 5D II zodat ik niet hoef te wachten donderdag, mocht het later opeens niet meer -_-

• Peter_Aragorn
Nja ik merk het morgen wel he :)

• PowerUp
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 18:02
quote:
Graag daar verder

Sony A6500 || Sigma 8-16 f/4.5-5.6 || Sony 16-70 f/4 OSS || CZ 24 f/1.8 || CZ 55 f/1.8 || Sony 55-210 f/4.5-6.3 OSS

• mennovanw
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 14-07 10:39

mennovanw

Canon? You can!

quote:
Quan Vu schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 23:01:
Die verkoper bij MM R'dam die ik sprak, zei dat ieder vestiging zelf mag bepalen. Echter zeggen verkopers daar wel vaker dingen die ze niet nakomen. Wou hij voor mij een aanbetaling doen voor de 5D II zodat ik niet hoef te wachten donderdag, mocht het later opeens niet meer -_-
Die verzonnen ze al al die jaren terug toen wij nog prijzen gingen checken daar nog bij elkaar ;)

Mennovanw zegt hallo tegen zijn oude collega die hij hier nog niet eerder gezien heeft

EF: 5D4, 8-15L, 16-35 f4L, 24LII, 24-70 f4L, 35LII, 50L, 85L, 100L, MR14-EX, 2x 580EXII
Voigt: 20, 40, 90
FD: 2x F1, F1n, EF, SSC-primes 7.5-500mm
RF: VI-T/L, P, 7, 2x 7sZ, 110ED(20), 19-200mm LTM
Compact: G7x

• leonvw
quote:
Fiber schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 22:41:
[...]

offtopic:
Tijd om je user icon te wijzigen...? :z
Nope O-)

• Peter_Aragorn
quote:
mennovanw schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 23:11:
[...]

Die verzonnen ze al al die jaren terug toen wij nog prijzen gingen checken daar nog bij elkaar ;)

Mennovanw zegt hallo tegen zijn oude collega die hij hier nog niet eerder gezien heeft
Heb het zelf zien staan op de pc :)

• Quan Vu
quote:
mennovanw schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 23:11:
[...]

Haha, je gaat mij hier nog vaker tegenkomen aangezien ik vanaf morgen als het goed is weer een 5D II heb en weer met fotograferen bezig ga zijn. Overigens nog goed gekomen met die ene kwestie met mijn werkgever.

Ontopic:

Waarom is het op de 5D II niet mogelijk om op Manual modus de ISO in de auto stand hoger te laten gaan dan 400. Hij bleef bij mij hangen op ISO 400 terwijl mijn 550D wel hogere ISO waardes gebruikte indien nodig in de Auto ISO op Manual modus.

• TranceSetter
quote:
leonvw schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 22:33:
[...]

Uhm, nou nee :?

Je spiegel klappt tijdens het filmen op, dus waarom zou je vanuit het fotograferen door de zoeker direct willen kunnen filmen? Het in de gaten houden van je compositie en focus wordt dan een beetje lastig :)
Dat zeg ik toch niet?

Ik vind het prima dat je met de set knop vanuit 'fotografie' stand meteen kan beginnen met filmen. Maar als je dan stopt met filmen dan blijft de camera in de liveview modus hangen waar het mij logischer lijkt dat hij dan weer terug gaat naar de 'fotografie' stand.

Mijn website

En als je meteen daarna wil filmen, heb je weer 2 handelingen nodig: naar filmstand gaan, recorden. Nu is het stoppen met filmen en meteen weer recorden met 1 handeling.

• TranceSetter
Ik kan toch met de set knop meteen starten? Dus dat is maar 1 handeling. Terwijl uit de film-modus gaan 2 handelingen zijn. Ik vind het gewoon 'raar' dat die optie er niet is, daar hadden ze best een custom function voor in kunnen bouwen lijkt me.

Mijn website

quote:
TranceSetter schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 13:11:
Ik kan toch met de set knop meteen starten? Dus dat is maar 1 handeling. Terwijl uit de film-modus gaan 2 handelingen zijn. Ik vind het gewoon 'raar' dat die optie er niet is, daar hadden ze best een custom function voor in kunnen bouwen lijkt me.
Alleen als je in liveview zit kun je met set starten.

In de huidige situatie in liveview kun je na het stoppen met opnemen, direct met set filmen.
In jouw situatie blijf je niet in liveview en moet je eerst weer terug naar de filmmodus en dan kun je pas het opnemen starten.

• leonvw
quote:
TranceSetter schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 13:11:
Maar dan moet je toch alsnog eerst naar Liveview om je film te kunnen starten met de Set knop? Dus dan zijn het 2 handelingen en maakt het hebben van 2 handelingen voor het terug gaan naar de fotomodus toch helemaal niet vreemd :?

leonvw wijzigde deze reactie 25-01-2012 13:17 (9%)

• TranceSetter
Nee hoor. Als je C.FN IV nummer 3 op 6 zet, dan hoef je niet eerst naar liveview om met de Set knop een opname te starten. Stop je die opname echter, dan blijft hij in liveview hangen. En dát is toch wel onlogisch?

Mijn website

quote:
TranceSetter schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 22:23:
Nee hoor. Als je C.FN IV nummer 3 op 6 zet, dan hoef je niet eerst naar liveview om met de Set knop een opname te starten. Stop je die opname echter, dan blijft hij in liveview hangen. En dát is toch wel onlogisch?
Ok, dat wist ik niet |:( Had je wel meteen mogen vertellen... ;)

• leonvw
quote:
Universal Creations schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 22:27:
[...]

Ook nog nooit tegengekomen :)

Als we dat hadden geweten, had het een stuk duidelijker geweest geloof ik _O-

• Nomad
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 23:27
quote:
[...]

Wat dat betreft wist je wel meer functies niet op je camera :P.
Iets wat je een sluitertje gekost heeft zo ongeveer bij benadering :|

martijnscholtens.nl

quote:
Nomad schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 23:11:
[...]

Wat dat betreft wist je wel meer functies niet op je camera :P.
Iets wat je een sluitertje gekost heeft zo ongeveer bij benadering :|
En ik ben dan nog wel moderator op het Fotografie subforum, terwijl ik geeneens mijn eigen camera kan bedienen... welke lutser mij die rechten heeft gegeven.... :+
* UC heeft zo geen enkel recht meer, of wordt zo weer moderator Trash Can (kan ik tenminste niets meer slopen)

Universal Creations wijzigde deze reactie 25-01-2012 23:32 (12%)

• mjtdevries
Doordat je weinig tijd besteedde aan het leren van je camera, hield je tijd over om moderator te worden? ;)
quote:
mjtdevries schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 10:13:
Doordat je weinig tijd besteedde aan het leren van je camera, hield je tijd over om moderator te worden? ;)
Ik was meer bezig met fotograferen dan met gearsletje zijn... >:)

• leonvw
En je wist wel hoe je moest afdrukken?? :P

Ik bemoei me er wel leuk mee, maar ik weet totaal niet waar het over gaat :+

• TranceSetter
quote:
leonvw schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 23:01:
Ook nog nooit tegengekomen :)
Als we dat hadden geweten, had het een stuk duidelijker geweest geloof ik _O-
quote:
Excuses voor mijn onduidelijkheid ;) Trouwens, spitten jullie niet de hele camera op opties door als je hem net nieuw hebt?

Mijn website

quote:
TranceSetter schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 15:22:
[...]

[...]

Excuses voor mijn onduidelijkheid ;) Trouwens, spitten jullie niet de hele camera op opties door als je hem net nieuw hebt?
Deels, maar ik begin meestal gewoon met een apparaat te klooien en lees dus geen handleidingen en loop doorgaans ook niet zomaar menu's door. Ik zoek menu's pas door als iets niet werkt zoals het in mijn ogen moet kunnen werken.

• Nordlys
  • Niet online
Toch 22 megapixels in de 5D3? 61 AF punten? 7.5 fps? Klinkt veelbelovend.

http://www.canonrumors.co...-iii-february-7-2012-cr2/

Owja, announcement op 7 februari. Die datum hebben we vaak voorbij zien vliegen op CR.

Nordlys wijzigde deze reactie 28-01-2012 14:54 (23%)

• Ventieldopje
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 00:39
quote:
JvdGeest schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 14:53:
Toch 22 megapixels in de 5D3? 61 AF punten? 7.5 fps? Klinkt veelbelovend.

http://www.canonrumors.co...-iii-february-7-2012-cr2/

Owja, announcement op 7 februari. Die datum hebben we vaak voorbij zien vliegen op CR.
Laat mij nou net 20 april Jarig zijn, ik hoorde dat we hier ook aan verjaardags cadeautjes doen maar dan alleen op 20 april *hint*? :D

Joystick op de grip! _/-\o_ Ohja nu gaat er ook de ronde dat de 5D Mark III de 5D X word, lijkt mij stuk eigenlijk. De enige reden die ik mij kan bedenken dat ze de nieuwe 1D de 1D X hebben genoemd is omdat ze de 1D en 1Ds hebben "samengevoegd".

Dit is met de 5D niet het geval dus het lijkt mij dan ook stug dat ze het de 5D X gaan noemen en niet 5D Mark III.

* Ventieldopje is een bodysletje (niet te verwarren met algemeen gearsletje) en zou graag een 5D III lusten.

www.maartendeboer.net
1D X | 1Ds Mark III | 1N | Zeiss Milvus 1.4/85 | Zeiss Milvus 1.4/50 | Zeiss Milvus 1.4/25

quote:
Ventieldopje schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 15:01:
Ohja nu gaat er ook de ronde dat de 5D Mark III de 5D X word, lijkt mij stuk eigenlijk. De enige reden die ik mij kan bedenken dat ze de nieuwe 1D de 1D X hebben genoemd is omdat ze de 1D en 1Ds hebben "samengevoegd".

Dit is met de 5D niet het geval dus het lijkt mij dan ook stug dat ze het de 5D X gaan noemen en niet 5D Mark III.
Met bovenstaande specs is de 5D-X een samenvoeging van 5D2 en 7D: megapixels (22 is nauwelijks verschil met 21) en fullframe van de 5D2 + uitgebreide AF en FPS (7,5 vs 8)van de 7D. Dus zo raar is het niet....

Maar de 7D krijgt ook gewoon een APS-C opvolger anders zit er weer een enorm gat in de line-up (van 60D -> 5DX is gigantisch).

• Nomad
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 23:27
Toch, gevoelsmatig had de 5d2 al gewoon een beter AF systeem moeten hebben.
Ze hebben, als de 5d3 specs kloppen, eindelijk de 5d2 zoals die moest dan gemaakt :P.

Neemt niet weg dat hij alles heeft wat ik nodig heb en hem vast koop.

martijnscholtens.nl

• Servertje
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 26-06 23:35
Hier nog een aantal foto's:
http://www.canonrumors.com/2012/01/5d-mark-iii-sighting/
Weet niet of het al genoemd is.

Just living my happy life! Young beginning entrepreneur

quote:
Nomad schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 15:12:
Toch, gevoelsmatig had de 5d2 al gewoon een beter AF systeem moeten hebben.
Ze hebben, als de 5d3 specs kloppen, eindelijk de 5d2 zoals die moest dan gemaakt :P.
Hebben ze dan toch mooi gedaan bij Canon. Geen nieuw AF-systeem t.o.v. de oude 5D hoeven maken en toch gingen (en gaan nog steeds) de 5D2's als warme broodjes over de toonbank (niet zoveel als xxxD's natuurlijk, maar voor een camera die tussen de 1600 en 2000 euro kost zijn er veel van verkocht).
quote:
Die eerste foto is dezelfde als uit het bericht van JvdGeest en de 2de is van de 1D-X.
En hij stond ook al hier genoemd: ThomasW in "Het algemene Canon topic"

Universal Creations wijzigde deze reactie 28-01-2012 15:26 (27%)

• Nordlys
  • Niet online
De specs concurreren alleen wel heel erg met de 1D X. Zeker de fps en het aantal focuspunten lijken mij te goed om waar te zijn. We gaan het zien.. :)

Overigens wel mooi dat de D800 op dezelfde dag wordt aangekondigd volgens NR.

Nordlys wijzigde deze reactie 28-01-2012 15:52 (21%)

• Peter_Aragorn
Ach het zal mij een worst wezen wat er aangekondigd wordt ;) Ik ben erg blij met mijn nieuwe 5D Mark II. Snelle fps heb ik niet nodig en de AF punten heb ik genoeg aan. Focussen en daarna compositie maken werkt ook prima.

Een dingetje echter: kan ik ook met het pookje een ander AF-punt kiezen, of kan dat alleen met het draaiwiel?!
Ennuh mensen ervaring met Magic Lantern op Canon?

• Milo.

Milo.

klik

Ow die 5D3 lijkt me wel erg leuk, helaas heb ik er het geld vast en zeker niet voor maar met name die grip lijkt me echt een geniaal ding.

• Ventieldopje
quote:
Peter_Aragorn schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 21:51:
Ach het zal mij een worst wezen wat er aangekondigd wordt ;) Ik ben erg blij met mijn nieuwe 5D Mark II. Snelle fps heb ik niet nodig en de AF punten heb ik genoeg aan. Focussen en daarna compositie maken werkt ook prima.

Een dingetje echter: kan ik ook met het pookje een ander AF-punt kiezen, of kan dat alleen met het draaiwiel?!
Ennuh mensen ervaring met Magic Lantern op Canon?
Dat kan, ff in de geavanceerde settings zoeken naar een instelling die "Multi controller direct" heet ;) ... Dat menu zit het in, als je het niet kan vinden zal ik ook ff door de menu's heen banjeren :)
quote:
Universal Creations schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 15:07:
[...]

Met bovenstaande specs is de 5D-X een samenvoeging van 5D2 en 7D: megapixels (22 is nauwelijks verschil met 21) en fullframe van de 5D2 + uitgebreide AF en FPS (7,5 vs 8)van de 7D. Dus zo raar is het niet....

Maar de 7D krijgt ook gewoon een APS-C opvolger anders zit er weer een enorm gat in de line-up (van 60D -> 5DX is gigantisch).
De reden voor de 22mp is gekozen (als de 22mp waar is) om 3x3 oversampling mogelijk te maken voor video ;)

Ventieldopje wijzigde deze reactie 29-01-2012 14:33 (29%)

www.maartendeboer.net
1D X | 1Ds Mark III | 1N | Zeiss Milvus 1.4/85 | Zeiss Milvus 1.4/50 | Zeiss Milvus 1.4/25

• Mig29
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 16-02-2014

Mig29

Sowieso schrijf je zo!

@Discussie 5DII: vergeet niet dat die camera geintroduceerd werd tijdens het AF drama met de 1DIII. Ik kan me nog menige bijdrage op het forum herinneren dat men blij was dat de 5D een welbeproefde AF kreeg ipv een meer experimentele versie ;)

The answer to the Ultimate Question of Life, the Universe, and Everything

quote:
Mig29 schreef op zondag 29 januari 2012 @ 14:38:
@Discussie 5DII: vergeet niet dat die camera geintroduceerd werd tijdens het AF drama met de 1DIII. Ik kan me nog menige bijdrage op het forum herinneren dat men blij was dat de 5D een welbeproefde AF kreeg ipv een meer experimentele versie ;)
Ze hadden ook de welbeproefde 1Ds2 AF erin kunnen zetten...

• Ventieldopje
quote:
Mig29 schreef op zondag 29 januari 2012 @ 14:38:
Kan ik me voorstellen maar hoe de AF van de 5DII nu is, is alles behalve ideaal. Het enige punt dat ik gebruik is het middelste AF punt omdat de rest in low-light gewoon niet te gebruiken is. Ik hoef dus niet zo zeer meer AF punten te hebben als ze maar goed gepositioneerd zijn en zeer gevoelig zijn ;)

Maar wie weet, ze hebben ervaring op kunnen doen met de 1D X en de 7D :)

Ventieldopje wijzigde deze reactie 29-01-2012 15:34 (5%)

www.maartendeboer.net

quote:
Ventieldopje schreef op zondag 29 januari 2012 @ 15:33:
Kan ik me voorstellen maar hoe de AF van de 5DII nu is, is alles behalve ideaal. Het enige punt dat ik gebruik is het middelste AF punt omdat de rest in low-light gewoon niet te gebruiken is. Ik hoef dus niet zo zeer meer AF punten te hebben als ze maar goed gepositioneerd zijn en zeer gevoelig zijn ;)
Vooral de positionering is vreselijk lastig, want daarvoor moet de sub-spiegel wel groot genoeg zijn.
quote:
Maar wie weet, ze hebben ervaring op kunnen doen met de 1D X en de 7D :)
Daarvoor hadden de 1D t/m 1D4, 1Ds t/m 1Ds3, 40D t/m 60D ook al een behoorlijk tot zeer goed AF systeem, dus daar hadden ze met de 5D2 ook al ervaring mee en dus ook voor FF met de 1Ds t/m 1Ds3.

• Ventieldopje
quote:
Universal Creations schreef op zondag 29 januari 2012 @ 16:03:
[...]

Vooral de positionering is vreselijk lastig, want daarvoor moet de sub-spiegel wel groot genoeg zijn.

[...]

Daarvoor hadden de 1D t/m 1D4, 1Ds t/m 1Ds3, 40D t/m 60D ook al een behoorlijk tot zeer goed AF systeem, dus daar hadden ze met de 5D2 ook al ervaring mee en dus ook voor FF met de 1Ds t/m 1Ds3.
Dan wordt het toch écht een keer tijd :+

www.maartendeboer.net

• PowerUp
Geen 5D3 op 7 februari, maar later in februari.

Sony A6500 || Sigma 8-16 f/4.5-5.6 || Sony 16-70 f/4 OSS || CZ 24 f/1.8 || CZ 55 f/1.8 || Sony 55-210 f/4.5-6.3 OSS

• Ventieldopje
quote:
quote:
It is suggested the “embargo” lift on the 7th may be for samples from the EOS-1D X.
Ook niet verkeerd natuurlijk! Hopelijk snel reviews van de 1D X dan, na de teaser pics (als ze echt waren) van de ongelofelijk hoge ISO's en weinig (... geen) ruis wel benieuwd hoe hij real life presteert ;)

www.maartendeboer.net

• PowerUp
Ik denk dat er meer mensen zitten te wachten op een 5D3 dan samples van de voor velen onbetaalbare 1D X. Het leek mij ook al vreemd, de D800 en 5D3 op dezelfde dag aangekondigd.

Pagina: 1 2 3 ... 47 Laatste

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Autosport

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True