Je kunt hopen dat Pentax met een hogere resolutie K1 komt...nero355 schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 16:27:
[...]
Ik begin er steeds meer van overtuigd te raken dat dit een doodgaande hobby voor mij begint te worden wat dat betreft...
En anders maar ergens in de toekomst misschien maar wat tweedehands aanrommelen of zo
Wat heb je aan superhoge resoluties als je nauwelijks lenzen kunt maken die voldoende oplossend vermogen ervoor hebben? Je loopt namelijk ook steeds sneller tegen diffractie aan. Voor 100MP op full frame moet je lens al optimaal presteren op f/4.7.Dat is dus ook een beetje mijn punt :
Op een gegeven moment moet je gewoon aan de "digitale zoom" als je millimeters tekort komt en dan maar 24 of 45 Megapixel hebben is IMHO ondertussen een beetje achterhaald geworden...
Waar blijven al die mooie beloftes over super hoge resoluties uit het verleden die ondertussen misschien wel al 10 a 15 jaar oud zijn ?!?!
Maar als je graag die cropruimte wil hebben, schiet je toch gewoon met een Sony RX10 IV, die het equivalent heeft van 150MP op fullframe.
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II