2x ViewSonic VP-27885K | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Ik snap het, en ik had ook al een beetje twijfels met de vorige post. Ik wil het meeste ook zelf oplossen en ik vraag dus niets.... Maar ik zal er op lettenBtM909 schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 21:14:
F.West98... Je mag dit topic als uitlaatklep gebruiken, maar je neigt steeds net naar vragen naar oplossingen zonder te vragen naar oplossingen. Let daar een beetje op. Niets let je om een apart topic aan te maken
Verwijderd
Ik ben wat bezig met Rails en probeer een object te verwijderen waar nog andere objecten aan vast hangen (vb: User heeft meerdere messages). Wanneer ik dan een User.delete(blabla) voert hij dit gewoon uit. Dit zou toch niet mogen?
Als ik mij niet vergis heb ik nogtans mijn Models goed gemaakt met de nodige belongs_to en has_multipple
Ligt het aan mij of is dit gewoon default Rails-behavior? Dat laatste lijkt mij vrij raar. Ik denk dat ik dan toch een error zou moeten krijgen van de DB (mysql in dit geval)
Verwijderd
User has_multiple posts en post belongs_to User. Hoe zou je dit dan aanpakken met has_and_belongs_to?
Verwijderd
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Verwijderd
Dan moet je dat ook niet doenVerwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 22:12:
Het was helemaal niet mijn bedoeling om een vraag te stellen.
Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 21:35:
Wanneer ik dan een User.delete(blabla) voert hij dit gewoon uit. Dit zou toch niet mogen?
Maar misschien dat de waarschuwing nu wat meer opvaltVerwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 21:35:
Ligt het aan mij of is dit gewoon default Rails-behavior? Dat laatste lijkt mij vrij raar. Ik denk dat ik dan toch een error zou moeten krijgen van de DB (mysql in dit geval)
[ Voor 21% gewijzigd door RobIII op 18-05-2012 22:21 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Over mij
Verwijderd
Die waarschuwing springt nu inderdaad aardig in het oog
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2012 22:20 ]
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Verwijderd
Waarom dan niet direct een marquee-tag? Als ik me niet vergis is hier ergens een topic waar dit gebruikt wordt. Ik word er zot vanBtM909 schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 22:32:
And trust me, anders kunnen we ook nog de uitvinding van Lou Montulli erbij halen
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Gelukkig snel te fixen.
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Jij niet alleen! Ik vind GoT juist zo mooi, omdat het er clean uitziet, maar daar dragen deze dingen niet aan bij.Caelorum schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 23:11:
Ik vind die uitroeptekens nu al irritant ^^
Over mij
Verwijderd
En waar zit het verschil met het huidige bookmarksysteem van GoT zelf?Devilly schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 22:42:
Zo, net mijn eigen bookmarksysteem voor GoT gemaakt.Dat wilde ik een tijdje geleden al doen, maar dat liep op iets heel anders uit. Nu ik het heb, ben ik toch wel blij dat ik de tijd ervoor heb genomen.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Gisteren achtergekomen wat het nou uiteindelijk was. Ik dacht er vorige week al dichtbij te zijn. Ik speel onlangs nogal veel Fifa 12, en dat was op m'n standaard Windows installatie echt compleet onspeelbaar na de eerste helft van het eerste potje. Op de verse Windows installatie liep het allemaal wat beter, maar ging het na een uur ofzo ook wat slechter (maar lang niet zo slecht als op mijn standaard Windows installatie). De disk monitor gaf voornamelijk writes van Fifa naar disk voor de replay aan, dus ik die file op een ramdisk gezet en daarna waren de problemen zo goed als weg. Dit bevestigde mijn vermoeden, RAID0 (Intel ICH10R, dus software RAID) kost teveel CPU. Maar wel gek dat de problemen in de loop der tijd alleen maar erger zijn geworden. Gefragmenteerde files oid? Zou kunnen..oisyn schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 21:24:
Er is iets geinstalleerd of geconfigd op m'n bak dat echt een enorme framerate hog is af en toe, maar ik kan er maar niet achter komen wat. Op een verse win7 installatie loopt alles gewoon perfect. BF3 is gewoon vrij onspeelbaar, en dat op een Q6600 @ 3GHz + HD5870
Goed, gisteren dus even proberen of die ramdisk truc ook werkte met mijn standaard install, maar dat had totaal geen enkel effect. Dus ik rebooten om mijn test install op te starten, krijg ik bij de POST een warning dat m'n CPU temp te hoog was. Ik kijken, blijkt ie 95 graden. Hmmm, da's wat aan de hoge kant. Zo'n temperatuurmonitor op m'n 2e scherm gezet, Fifa gaan spelen, zie ik de temperatuur oplopen tot 110 graden, met steeds heftiger wordende haperingen tot gevolg.
Ik voelde de bui natuurlijk al hangen. Kast open, fan eruit - ja hoor, vol met stof. Even schoongemaakt, fan terug in mijn bak (gewoon zo'n stock Intel ding, niets bijzonders) en hij wordt nu 85 graden onder load. En games lopen weer als een zonnetje
[ Voor 13% gewijzigd door .oisyn op 20-05-2012 00:19 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
[ Voor 13% gewijzigd door .oisyn op 20-05-2012 00:18 ]

Dit is de desktop van Windows Embedded, zónder Metro. Maar ook zonder Start-menu of überhaupt werkende taakbalk... het lijkt erop dat de code daarvoor dus echt uit Windows 8 is verwijderd
We are shaping the future
Pfft... Win+<num> is een veel betere manier van taskswitchen in Win7.YopY schreef op zondag 20 mei 2012 @ 11:12:
applicaties switchen / kijken wat open staat doe ik wel met alt/command-tab.
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Delete is verwijderen zonder callbacks. Gebruik some_shitty_user.destroy en stel :dependent => :destroy in op je relaties. Bij het verwijderen verwijdert ie ook alle childs.Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 21:35:
DAFUQ?
Ik ben wat bezig met Rails en probeer een object te verwijderen waar nog andere objecten aan vast hangen (vb: User heeft meerdere messages). Wanneer ik dan een User.delete(blabla) voert hij dit gewoon uit. Dit zou toch niet mogen?
Als ik mij niet vergis heb ik nogtans mijn Models goed gemaakt met de nodige belongs_to en has_multipple
Lees de active record guide van rails voor meer info/details
edit:
http://guides.rubyonrails...alidations_callbacks.html en http://guides.rubyonrails.org/association_basics.html
[ Voor 6% gewijzigd door Gamebuster op 20-05-2012 12:41 ]
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Je zegt het zelf al. Dat ander startmenuRayNbow schreef op zondag 20 mei 2012 @ 11:27:
Ik snap niet wat mensen tegen Win8 hebben. Het is gewoon Win7 met een ander startmenu.
Nothing to see here!
En de ontwerpkeuzes die Microsoft maakt door het 'Apple-model' 1-op-1 te kopiëren naar Windows.
Ik wil geen Metro op mijn computer. Als ik Metro wil ga ik wel naar een stad die er eentje heeft.
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Ik kan niet zeggen dat ik Metro en WinRT een vooruitgang vind ten opzichte van Win32 en Aero. Ik vind het juist een achteruitgang, zowel visueel als functioneel/technisch.
Brussel, Antwerpen en Charleroi. Hier in Nederland kennen we Amsterdam en Rotterdam, waar ik de metro van Rotterdam verkies boven die van Amsterdam. Ze vallen echter allebei in het niet bij de metro's van Parijs, Londen en Berlijn.wsitedesign schreef op zondag 20 mei 2012 @ 19:00:
In België heb je dan niet zoveel keuze ^^
[ Voor 60% gewijzigd door Alex) op 20-05-2012 19:14 ]
Die van Londen is de één na grootste van de wereld (Shanghai is 22,8KM langer en daarmee #1)
Washington en New York zijn nog niet eens zo heel groot
Bron
Het systeem in Londen is errug goed (en het oudste ter wereld), maar ik zit liever in het OV in Berlijn. Dat komt ook wel doordat ik Berlijn geweldig vind
Dat moet ik binnenkort ook weer eens doen, heb er alleen totaal geen zin in.oisyn schreef op zondag 20 mei 2012 @ 23:49:
Zo, tijd voor de grote schoonmaak. Eerst even Win7 installeren op een laptop van 10 jaar oud, kijken hoe dat uitpakt. Daarnaast een nieuwe install voor mijn PC op mijn kersverse SSD
En vanaf USB booten wil ie ook niet echt...
.edit: ah, dat lag aan mijn stick. Even mijn externe HDD case erbij gepakt en daar een oude 40GB hdd ingestopt en daar die ISO naar uitgepakt, die boot wel
[ Voor 58% gewijzigd door .oisyn op 21-05-2012 01:09 ]
Het OV in Berlijn en Londen is inderdaad geweldig. Met de S-Bahn, Underground en bussen kun je komen waar je wilt.Aloys schreef op zondag 20 mei 2012 @ 23:02:
Ik vond juist het OV (en dus ook de Metro) in Berlijn en Londen super. In Parijs heb ik geen gebruik gemaakt van het OV, maar ik had het idee dat het daar toch iets minder was.
Wat je schrijft over Parijs is een gevoel dat niet klopt: Parijs kent een zeer uitgekiend OV-netwerk. Er is een uitgebreid busnetwerk (inclusief nachtbussen), maar daarnaast heb je ook trams (beperkt), véél metro (één van de oudste metronetwerken ter wereld), de RER en Transilien en nog veel treinverkeer inclusief TGV's in alle windrichtingen - inclusief Amsterdam, Londen, Frankfurt en Barcelona (nu nog met overstap in Figueres, vanaf eind dit jaar rechtstreeks).
Wist je dat RER A is één van de drukstbereden stukken spoor ter wereld is, en dat men daar zulke hoge capaciteitseisen had dat men een nieuw systeem heeft ontwikkeld waardoor een RER al op een perron kan binnenkomen terwijl de vorige nog aan het vertrekken is?
Mijn oordeel is daarom ook dat het OV in Parijs zeker niet onderdoet voor Berlijn en Londen
[ Voor 4% gewijzigd door Alex) op 21-05-2012 00:48 ]
waarom wel.oisyn schreef op maandag 21 mei 2012 @ 00:18:
Goddomme zeg waarom is de setup.exe van de x64 bit windows niet gewoon in 32 bits?
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Verwijderd
Wat een onzin. Niet iedere verandering is een verbetering, als dat niet zo is zijn mensen daar terecht ontevreden over. Dat heeft niks met conservatisme te maken.RayNbow schreef op zondag 20 mei 2012 @ 19:07:
Al dat conservatisme... straks vertellen jullie me nog dat jullie liever progman.exe gebruiken dan explorer.exe...
Of Win 8 een verbetering is, daarover verschillen de meningen ongetwijfeld. Maar goed, er waren ook mensen die Windows ME geweldig vonden, en ook van Vista kun je nog best fans vinden. Dat zegt dus ook niet bijster veel.
Ie geeft toch duidelijk een error als de CPU geen 64-bit ondersteund?.oisyn schreef op maandag 21 mei 2012 @ 00:18:
Goddomme zeg waarom is de setup.exe van de x64 bit windows niet gewoon in 32 bits?
.edit: ah, dat lag aan mijn stick. Even mijn externe HDD case erbij gepakt en daar een oude 40GB hdd ingestopt en daar die ISO naar uitgepakt, die boot wel
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
Heb dat vorig jaar al eens geprobeerd op een ECS bordje (K7SOM+) waar een AMD Duron op voorgesoldeerd zit. Heb nog ergens wat SD geheugen bijgehaald omdat de 256 die erop zat toch echt niet voldoende is (geloof dat de installer dan zelfs met een fout afkomt).Patriot schreef op zondag 20 mei 2012 @ 23:52:
[...]
Dat moet ik binnenkort ook weer eens doen, heb er alleen totaal geen zin in
Het was werkbaar (tot mijn grote verbazing) maar zelf zou ik er niet dagdagelijks mee willen werken:
En tja, de 64bit installer moet natuurlijk wel weten dat je een 64bit systeem hebt, daarom dat die ook in 64bit word gemaakt.
[ Voor 3% gewijzigd door Blokker_1999 op 21-05-2012 08:34 ]
No keyboard detected. Press F1 to continue.
Ik heb een paar jaar geleden dit probleem ook gehad. Ik had toen nog een oude 200 mhz PC, die ging spontaan uit op een zomerse dag, dus toen zo'n kamer ventilator aan de zijkant van de kast gezet. De temperatuur ging meteen met ruim 30 graden (als ik het me goed herriner) naar beneden.oisyn schreef op zondag 20 mei 2012 @ 00:11:
Even een oude post van mij oprakelen
[...]
Ik voelde de bui natuurlijk al hangen. Kast open, fan eruit - ja hoor, vol met stof. Even schoongemaakt, fan terug in mijn bak (gewoon zo'n stock Intel ding, niets bijzonders) en hij wordt nu 85 graden onder load. En games lopen weer als een zonnetje. Echt, het verklaart meteen alles. Leesvoer. Dat de problemen tijdens een speelsessie ook alleen maar toenamen (CPU werd heter en heter), dat de problemen steeds erger werden in de loop van het jaar (winter -> zomer, dus hogere temperaturen, plus natuurlijk steeds meer en meer stof dat zich verzamelt), dat mijn verse install er veel minder last van had (veel minder processen op de achtergrond), en dat de problemen nog minder werden met een ramdisk (geen software raid en tijd in kernelmode voor het aansturen van de disks).
Het is een hobbyproject dus ik moet zeggen dat ik het huidige systeem niet heel erg goed onder de loep heb genomen , want anders had ik hooguit een reden gevonden om iets wat ik leuk vind niet te doen. Bij mij is het nu echter zo dat ik de bookmarkknop van elke post heb aangepast, zodat hij die als bookmark onthoudt. Zodra ik terug in het topic kom, krijg ik in de breadcrumb ook de optie om naar mijn bookmark te gaan. That's it!Verwijderd schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 10:11:
[...]
En waar zit het verschil met het huidige bookmarksysteem van GoT zelf?
Over mij
Verwijderd
Neen.alienfruit schreef op maandag 21 mei 2012 @ 09:42:
Gaat bij jullie tweakers.net ook naar facebook.com?
Ok, dat had ik niet verwacht. Nu moet ik dus maar weer eens naar Parijs om het te proberen.Alex) schreef op maandag 21 mei 2012 @ 00:47:
[...]
Het OV in Berlijn en Londen is inderdaad geweldig. Met de S-Bahn, Underground en bussen kun je komen waar je wilt.
Wat je schrijft over Parijs is een gevoel dat niet klopt: Parijs kent een zeer uitgekiend OV-netwerk. Er is een uitgebreid busnetwerk (inclusief nachtbussen), maar daarnaast heb je ook trams (beperkt), véél metro (één van de oudste metronetwerken ter wereld), de RER en Transilien en nog veel treinverkeer inclusief TGV's in alle windrichtingen - inclusief Amsterdam, Londen, Frankfurt en Barcelona (nu nog met overstap in Figueres, vanaf eind dit jaar rechtstreeks).
Wist je dat RER A is één van de drukstbereden stukken spoor ter wereld is, en dat men daar zulke hoge capaciteitseisen had dat men een nieuw systeem heeft ontwikkeld waardoor een RER al op een perron kan binnenkomen terwijl de vorige nog aan het vertrekken is?
Mijn oordeel is daarom ook dat het OV in Parijs zeker niet onderdoet voor Berlijn en Londen
Zeker wetenAloys schreef op maandag 21 mei 2012 @ 10:03:
[...]
Ok, dat had ik niet verwacht. Nu moet ik dus maar weer eens naar Parijs om het te proberen.
Met de Thalys in een bliksemvaart naar Parijs (enkeltje heb je al vanaf € 35), aan boord kun je al kaartjes kopen voor het OV, of een Paris Visite-kaart.
Wat dat betreft is een Thalys net een vliegtuig.
Het sluiten van een resultset lijkt me eigenlijk niet meer dan logisch. Maar worden die niet automatisch gesloten als je bijvoorbeeld de DB connectie dichtgooit?Phoenix1337 schreef op maandag 21 mei 2012 @ 11:26:
Daarnaast is het netjes afsluiten van ResultSets en PreparedStatements ook wel een pre voor het geheugengebruik.
Binnen .NET wordt je resultset gesloten en opgeruimd als je de db connectie sluit, wanneer je de boel netjes in een using block gooit (zodat de Dispose wordt aangeroepen op de connectie) heb je nooit last van DB verbindingen die open blijven staan
Weet eigenlijk niet of het dispose gedrag ook op de standaard SQLConnection zit in .net, de wrapper die ik zelf gebruik doet het wel automatisch, maar weet het niet meer 100% zeker of .net het zelf al doet.
Overigens heb ik geregeld gewerkt met mensen die zich niet druk maakte over de verbindingen met de DB, tig connecties opzetten en ze geen van alle sluiten onder het mom van "als de functie is afgelopen komt de garbage collector wel langs" (klopt wel, maar daar heb je weinig invloed op)... Met als gevolg dat er soms honderden connecties open stonden.
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Ik programmeer normaal gesproken in php, maar aangezien ik op een probleem stuitte wat niet in php opgelost kon worden heb ik hier java voor gebruikt
Het leek me juist wel gaaf om daar heen te gaan met collega's, maar iets zegt me dat m'n werkgever dat niet gaat betalen..
Kater? Eerst water, de rest komt later
Verwijderd
Een nee heb je, een ja kan je krijgen...Haan schreef op maandag 21 mei 2012 @ 11:55:
Ik zit net de MS TechEd site te bekijken, die dit jaar in de RAI is. Maar WTF dat kost 2000 euro ex BTW voor vier dagen![]()
Het leek me juist wel gaaf om daar heen te gaan met collega's, maar iets zegt me dat m'n werkgever dat niet gaat betalen..
Gewoon proberen inderdaad
Ik ga in ieder geval op donderdag en vrijdag samen met nog een aantal collega's. Heb er niet eens om hoeven zeuren. Kreeg netjes een mailtje of ik soms naar TechEd wilde
Deze worden in Java netjes afgesloten als je een verbinding sluit. Alle onderliggende (Prepared)Statements en ResultSets.Phoenix1337 schreef op maandag 21 mei 2012 @ 11:52:
Het zou best kunnen dat ze dan allemaal netjes gesloten worden. Het enige probleem is dat het een langlopende applicatie is en de connectie dus ook open blijft staan omdat deze constant gebruikt wordt.
In Java 7 wordt het automatisch closen van deze dingen makkelijk gemaakt:
Zie hier
Dit werkt op DB connecties, file streams etc. Alles wat eigenlijk AutoCloseable implementeert.
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Is dat niet hetzelfde als using in C#? Zie hier voor een voorbeeld.serhat schreef op maandag 21 mei 2012 @ 12:05:
[...]
Deze worden in Java netjes afgesloten als je een verbinding sluit. Alle onderliggende (Prepared)Statements en ResultSets.
In Java 7 wordt het automatisch closen van deze dingen makkelijk gemaakt:
Zie hier
Dit werkt op DB connecties, file streams etc. Alles wat eigenlijk AutoCloseable implementeert.
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Nee.Korben schreef op maandag 21 mei 2012 @ 12:49:
[...]
Is dat niet hetzelfde als using in C#? Zie hier voor een voorbeeld.
Using is enkel om de scope te beperken (alhoewel het heel goed kan zijn dat de dispose indirect er ook voor zorgt dat de boel geclosed wordt. De uitwerking zou inderdaad hetzelfde kunnen zijn). De nieuwe closable interface in java 7 zorgt er automatisch voor dat de resource gesloten wordt. Denk daarbij aan resultsets en prepared statements, maar ook aan file en network streams. Ook kun je uiteraard zelf de closable interface implementeren. Vervolgens is gegarandeerd dat bij het verlaten van het blok altijd de close methode aangeroepen is en er dus nooit een verbinding blijft hangen.
FTFY
Dat is dus precies wat er gebeurt. Bij het verlaten van een using scope wordt IDisposable.Dispose() aangeroepen. Net zoals bij het verlaten van het try-blok in Java 7 AutoClosable.close() wordt aangeroepen.Using is enkel om de scope te beperken (alhoewel het heel goed kan zijn dat de dispose indirect er ook voor zorgt dat de boel geclosed wordt. De uitwerking zou inderdaad hetzelfde kunnen zijn)
Nou zo te zien is het wel hetzelfde als het using statement in .NET:Janoz schreef op maandag 21 mei 2012 @ 12:55:
[...]
Nee.
Using is enkel om de scope te beperken (alhoewel het heel goed kan zijn dat de dispose indirect er ook voor zorgt dat de boel geclosed wordt. De uitwerking zou inderdaad hetzelfde kunnen zijn). De nieuwe closable interface in java 7 zorgt er automatisch voor dat de resource gesloten wordt. Denk daarbij aan resultsets en prepared statements, maar ook aan file en network streams. Ook kun je uiteraard zelf de closable interface implementeren. Vervolgens is gegarandeerd dat bij het verlaten van het blok altijd de close methode aangeroepen is en er dus nooit een verbinding blijft hangen.
The using statement defines a scope at the end of which an object will be disposed.
oisyn weer net wat sneller
Kater? Eerst water, de rest komt later
Using heeft bizar weinig scope te maken, het enige waarvoor je het praktisch gebruikt is RAII. Het is syntactic sugar, want dit:Janoz schreef op maandag 21 mei 2012 @ 12:55:
[...]
Nee.
1
2
3
4
| using (var stream = new StreamWriter("Test.txt") { stream.WriteLine("Test"); } |
... wordt door de compiler omgezet in dit:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| StreamWriter stream; try { stream = new StreamWriter("Test.txt"); stream.WriteLine("Test"); } finally { if (stream != null) { stream.Dispose(); } } |
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Volgens mij is dat exact hetzelfde als het using-statement uit C# hoor
Ah, Dispose() is wel breder dan Close() natuurlijk.. Maar ik zie niet helemaal waarom je alleen de Close() zou gebruiken; of althans waarom je speciaal een interface zou definiëren die ervoor zorgt dat de boel alleen gesloten wordt en niet opgeruimd. Dat klinkt een beetje, overdreven?
[ Voor 38% gewijzigd door Cloud op 21-05-2012 13:02 ]
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
De Thalys is echt heerlijk. Wel jammer dat de reis naar de Thalys toe vanaf hier (Groningen) langer duurt dan de reis met de Thalys zelfAlex) schreef op maandag 21 mei 2012 @ 10:37:
[...]
Zeker weten
Met de Thalys in een bliksemvaart naar Parijs (enkeltje heb je al vanaf € 35), aan boord kun je al kaartjes kopen voor het OV, of een Paris Visite-kaart.
Nee een deconstructor in C# en override van de Finalize method in andere talen is dat.Janoz schreef op maandag 21 mei 2012 @ 13:02:
Oh, in dat geval ben ik in de war aangezien ik dacht dat de .NET Dispose() het equivalent was van Java's finalize()
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Nee, .Net heeft ook een Finalize(). Dispose() is een vorm van expliciete finalization. Kan aangeroepen worden door user code, of automatisch dmv een using blok.Janoz schreef op maandag 21 mei 2012 @ 13:02:
Oh, in dat geval ben ik in de war aangezien ik dacht dat de .NET Dispose() het equivalent was van Java's finalize()
[ Voor 41% gewijzigd door .oisyn op 21-05-2012 13:05 ]
Heb hem waarschijnlijk leeggeduwd, en de kop steekt er nog in... Tijd om die plaats de komende weken in de gaten te houden...
Dat is wel erg vervelend.wsitedesign schreef op maandag 21 mei 2012 @ 13:11:
Juist een teek proberen te verwijderen, en het is totaal de mist ingelopen -_-
Heb hem waarschijnlijk leeggeduwd, en de kop steekt er nog in... Tijd om die plaats de komende weken in de gaten te houden...
Normaal zijn ze redelijk goed te verwijderen (met bijvoorbeeld een tekentang ofzo)... Kan lelijk gaan ontsteken die kop, om maar niet te spreken van andere ziektes die die rotbeesten bij zich dragen. Hopelijk kom je er goed vanaf, mijn vader heeft het ook al paar keer gehad, en gelukkig niks aan over gehouden.
Was ontsmetten nou juist niet het slechtste wat je kon doen? Wat ik begrepen heb is dat als de kop er nog in zit het beestje ook nog enigszins leeft. Ontsmetten (vooral met Alcohol) zou er voor zorgen dat het beestje zijn volledige lading "gif" in je loost inclusief alle virussen en bacteriën.wsitedesign schreef op maandag 21 mei 2012 @ 13:16:
De vorige keer dat de kop bleef zitten is er gelukkig niks gebeurd... Kwestie van in de gaten te houden, en eventueel naar de dokter te gaan ermee. Heb het wel ontsmet ondertussen, dus op hoop van zege ^^
Wat is eigenlijk de standaard procedure bij teken? Ik dacht dat je eigenlijk altijd doktors advies moest inwinnen en dat ze je soms preventief medicatie gaven, of zit ik er naast? De rode ring die je krijgt bij lyme is namelijk niet altijd even goed zichtbaar (ook afhankelijk van waar je gebeten bent).
Uiteraard wil ik je niet ongerust maken, maar met teken gaat het volgens mij nog wel eens mis qua diagnose en behandeling... En lyme is niet echt een fijn iets volgens mij
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Natuurlijk als je gebeten wordt door een teek met Lyme betekent dat niet automatisch dat je het krijgt, we hebben natuurlijk ook nog een immuunsysteem.
[ Voor 4% gewijzigd door Kaasboerke op 21-05-2012 13:44 . Reden: gram + spelling ]
http://www.rivm.nl/Onderw...ten_en_lyme/Een_tekenbeet
^^ volgens dit is 20% van de teken besmet met Lyme.
[ Voor 18% gewijzigd door Hoogie2004 op 21-05-2012 13:26 ]
Ik denk wel niet dat als je een teek zijn hoofd afknijpt hij nog leeft, maar eventuele stoffen die nog in de mond zaten zullen natuurlijk in de bloedbaan terechtkomen.
Ik heb trouwens ontsmet met isobetadine, geen alcohol
@Kaasboerke: dat is inderdaad waar, het immuunsysteem is er ook nog.
@Hoogie: de link is wel nuttig, maar aangezien ik in België woon, tellen de statistieken natuurlijk niet voor mij
[ Voor 28% gewijzigd door azerty op 21-05-2012 13:30 ]
NetBeans is bij mij sinds 7.1 wel enorm irritant met time-out meldingen op de ftp, en het niet behouden van positie van het output scherm..
ik krijg dit als ik op het tabje registratie klik: http://europe.msteched.co...istration&controller=HomeHaan schreef op maandag 21 mei 2012 @ 11:55:
Ik zit net de MS TechEd site te bekijken, die dit jaar in de RAI is. Maar WTF dat kost 2000 euro ex BTW voor vier dagen![]()
Nothing to see here!
Verwijderd
PHPStorm gebruik ik ook, ben nog geen fijne full-featured IDE tegengekomen op Mac.Aloys schreef op maandag 21 mei 2012 @ 15:51:
Feest voor m'n werkgevoel. Ik heb NetBeans vervangen voor PHPStorm. Alle positieve features van NetBeans zitten er voor mij wel in en zijn vaak zelfs nog beter. De looks zijn beter (tenminste op Mac OS X) en het voelt toch iets vlotter aan. Helaas is het geen native oplossing, dan zou het toch nog een stuk sneller zijn en minder geheugen vreten. Voorlopig ben ik blij
.
Kreeg vorige week (mijn CE van Diablo III), ook pas om half 8 's avonds binnen?Evilbee schreef op maandag 21 mei 2012 @ 16:59:
Zit je de hele dag thuis te wachten op een pakketje, komt er helemaal niemand langs... Terwijl TrackTrace wel aangeeft dat het pakket is ingeladen. Wat is dit nou voor service?
Dit topic is gesloten.
![]()
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.