De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 95 ... 267 Laatste
Acties:
  • 1.001.486 views

• Styxxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-05 22:01
Manuel schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 21:55:
[...]
Zelf maak ik gebruik van Goutte.
Interessante gebruikersnaam dat die persoon heeft :+ :+ .
Voutloos schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 21:33:
[...]
En nofi, maar gezien je eerdere topics en magere debugskills zou je eerlijk gezegd voorlopig nog wat minder hoog van de toren moeten blazen. Je wilt wellicht nog niet in je eigen topics met dezelfde attitude benaderd willen worden.
Afbeeldingslocatie: http://i2.kym-cdn.com/entries/icons/medium/000/007/699/ohcat.jpg

En absoluut niet slecht bedoeld naar F.West98. Ik begrijp waarom hij zo'n reactie heeft gepost, het is vooral de frustratie dat spreekt (hopelijk toch :P ). Misschien is het interessant om eens te horen achter een API (of iCal of wat ander formaat er nog bestaat) in plaats van dat je scraping moet toepassen?

Ah, StackOverflow never seizes to amaze: http://stackoverflow.com/...pt-smooth-method-chaining .

[ Voor 69% gewijzigd door Styxxy op 15-05-2012 23:19 ]

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Deferred execution kennen we in .NET al een tijdje, sinds we IEnumerable en yield return hebben ongeveer. LINQ werkt op die manier :)

We are shaping the future

• Styxxy
Alex) schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 23:39:
[...]
Deferred execution kennen we in .NET al een tijdje, sinds we IEnumerable en yield return hebben ongeveer. LINQ werkt op die manier :)
Wordt een LINQ query zoals hieronder dan onmiddelijk uitgevoerd? Want dat is dus de case van die SO post. Ik dacht dat bij LINQ er pas effectief gequeried wordt zodra je de enumerator gaat aanspreken of een ToList doet. Of anders ben ik al te lang bezig met WCF Data Services (waar dit alleszins niet standaard is :+ ).
C#:
1
2
3
var someQuery = from someObject in _someObjectSet
                select someObject;
someQuery = someQuery.Skip(15).Take(5).OrderBy(obj => obj.Address);

(Even uit de losse hand getypt, mogelijk niet 100% correct, maar het idee telt.)

EDIT: Na de documentatie gelezen te hebben, heb ik toch bij het rechte eind. De qury wordt niet uitgevoerd zolang je de enumerator niet gaat gebruiken (erover lopen) of een ToList doet. Uiteraard is het logisch dat de query dan uitgevoerd wordt. Echter in de SO post dat ik linkte, wilde de TS proberen er voor te zorgen dat de query uitgevoerd na X aantal seconden wachten. Dus dat bovenstaande query na X aantal seconden een resultaat gaf.

[ Voor 21% gewijzigd door Styxxy op 16-05-2012 00:28 ]

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Styxxy schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 00:22:
[...]

Wordt een LINQ query zoals hieronder dan onmiddelijk uitgevoerd? Want dat is dus de case van die SO post. Ik dacht dat bij LINQ er pas effectief gequeried wordt zodra je de enumerator gaat aanspreken of een ToList doet. Of anders ben ik al te lang bezig met WCF Data Services (waar dit alleszins niet standaard is :+ ).
C#:
1
2
3
var someQuery = from someObject in _someObjectSet
                select someObject;
someQuery = someQuery.Skip(15).Take(5).OrderBy(obj => obj.Address);

(Even uit de losse hand getypt, mogelijk niet 100% correct, maar het idee telt.)

EDIT: Na de documentatie gelezen te hebben, heb ik toch bij het rechte eind. De qury wordt niet uitgevoerd zolang je de enumerator niet gaat gebruiken (erover lopen) of een ToList doet. Uiteraard is het logisch dat de query dan uitgevoerd wordt. Echter in de SO post dat ik linkte, wilde de TS proberen er voor te zorgen dat de query uitgevoerd na X aantal seconden wachten. Dus dat bovenstaande query na X aantal seconden een resultaat gaf.
IEnumerable = meteen uitvoeren, IQueryable = uitvoeren wanneer je de resultaten nodig hebt (dus bv. bij ToList()).

• Styxxy
Avalaxy schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 00:29:
[...]
IEnumerable = meteen uitvoeren, IQueryable = uitvoeren wanneer je de resultaten nodig hebt (dus bv. bij ToList()).
Woops, naar de verkeerde interface aan het staren. I blame the hour :+ . Slaap nodig.

[ Voor 3% gewijzigd door Styxxy op 16-05-2012 00:44 ]

• Alex)
Avalaxy schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 00:29:
[...]

Nee, IEnumerable is deferred.

C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
public static void RunSnippet()
{
    IEnumerable<string> strings = GetStrings().Skip(1).Take(4);

foreach(string str in strings)
    {
        Console.WriteLine("In foreach");
        Console.WriteLine(str);
    }
}

private static IEnumerable<string> GetStrings()
{
    for(int i = 0; i < 10; i++)
    {
        Console.WriteLine("Call " + i + " in GetStrings()");
        yield return "Teststring " + i;
    }
}

Geeft als output:
Call 0 in GetStrings()
Call 1 in GetStrings()
In foreach
Teststring 1
Call 2 in GetStrings()
In foreach
Teststring 2
Call 3 in GetStrings()
In foreach
Teststring 3
Call 4 in GetStrings()
In foreach
Teststring 4

Als het niet deferred zou zijn, zou dit de output moeten zijn:
Call 0 in GetStrings()
Call 1 in GetStrings()
Call 2 in GetStrings()
Call 3 in GetStrings()
Call 4 in GetStrings()
Call 5 in GetStrings()
Call 6 in GetStrings()
Call 7 in GetStrings()
Call 8 in GetStrings()
Call 9 in GetStrings()
In foreach
Teststring 1
In foreach
Teststring 2
In foreach
Teststring 3
In foreach
Teststring 4

IQueryable<T> is een uitbreiding op IEnumerable<T> met als extra functionaliteit dat je er een query provider en een query expression aan kunt hangen (denk aan Linq-to-SQL) zodat de desbetreffende databron snapt wát hij moet retourneren.

Zie deze post op SO :)

[ Voor 12% gewijzigd door Alex) op 16-05-2012 00:44 ]

• Styxxy
Interesting. Ach, hoofdje is duidelijk moe, heb slaap nodig. (Ik kan duidelijk niet meer helder denken.)

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 06:45
Alex) schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 00:40:
Nee, IEnumerable is deferred.
[..]
Geeft als output:
Call 0 in GetStrings()
Call 1 in GetStrings()
In foreach
Teststring 1
Waar is "Teststring 0" gebleven?

• Avalaxy
Yup. Zometeen weer om 7:30 op :+

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:37

RayNbow

Kirika <3

Soultaker schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 02:17:
[...]

Waar is "Teststring 0" gebleven?
.Skip(1)

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-04 15:06

.Gertjan.

Owl!

Avalaxy schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 02:46:
Afbeeldingslocatie: http://www.anneraaymakers.nl/wp-content/uploads/coffee.jpg?w=300
doen dan maar :P

Ik heb het gisteren ook een klein beetje te laat gemaakt (niet 2:45), was eindelijk door op de Diablo 3 servers en was met een maat aan het spelen. Hij had me overtuigd ook maar aan D3 te beginnen dus heb ik de hele avond geprobeerd om binnen te komen. Pas om half 11 ofzo kon ik erin :'( Moet zeggen dat ik het best een leuk spel vind, heb geen flauw idee wat ik aan het doen ben soms (buttonbashing FTW!), maar denk dat ik het wel ga waarderen :P

Even kijken hoelang het duurt voordat ik vandaag opgestart ben... Sinds de SSD kan ik de computer niet meer de schuld geven :+

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• Styxxy
Avalaxy schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 02:46:
Woessy. Ik om 6u20 eruit :) (en nu al het eerste bakkie op @ work).

• Rutix
  • Laatst online: 21-04 11:06
Om te zien of iets deferred execution heeft of immediate gebruik ik altijd gewoon deze tabel MSDN: Classification of Standard Query Operators by Manner of Execution

Nothing to see here!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:27

Blokker_1999

Full steam ahead

Langslapers, bij mij loopt de wekker af om 5:15, en om 6:00 ben ik de deur uit, om 6:12 vertrekt de trein en om 7:00 ter plaatse. Terug thuis rond 17:00

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:38

Hoogie2004

Whohooooo

Blokker_1999 schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 08:34:
Langslapers, bij mij loopt de wekker af om 5:15, en om 6:00 ben ik de deur uit, om 6:12 vertrekt de trein en om 7:00 ter plaatse. Terug thuis rond 17:00
5:40 wekker
6:05 in auto
6:30 @ work
15:00 klaar
15:30 thuis :)

My iRacing profile | Strava

• Styxxy
Wekker om 5u45 hier (ja, ik heb lang nodig om wakker te worden, hehe), om 7u45 de deur uit en ik ben pas tegen 18u30 thuis.

DJ van het ochtendlijke uur:

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Reistijd is bij mij 5 minuten op de fiets. >:) 8)

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Ben zo blij dat ik die periode achter de rug heb :X
Mijn wekker ging om 4:45 en ik zat rond 5:45 in de auto. Om 7:00 zat ik op de werkplek om vervolgens tussen 3 en 4 weer te vertrekken. Helaas was ik vaak alsnog pas om 6 uur thuis. :-( Waren het niet de collega's die je langer aan het werk hielden dan waren het wel de dagelijkse files op de A50. Ik heb die hele verbouwing tussen Nijmegen en Arnhem meegemaakt en daar heb ik toch geregeld fileleed gehad :-(

Gelukkig nooit last gehad van ernstige vertragingen door sneeuw/gladheid, daarvoor zat ik gelukkig vroeg genoeg in de spits. Dat had ik namelijk nooit getrokken :-(

Nu als eigen baas maak ik zelf uit wanneer ik uit bed rol :P Als mijn vrouw het huis verlaat om te werken draai ik me gerust nog een keertje om :*)

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• alienfruit
  • Laatst online: 19-05 00:34

alienfruit

the alien you never expected

Net 32euro betaald voor een aardbeientaart :| En ziet er niet eens zo lekker uit als de 15euro kostende Multivlaai aardbeientaart in Nederland van vorig weekend.

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11-2025

Korben

() => {};

alienfruit schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 08:43:
Net 32euro betaald voor een aardbeientaart :| En ziet er niet eens zo lekker uit als de 15euro kostende Multivlaai aardbeientaart in Nederland van vorig weekend.
:/ 32 euro?! Dat mag dan wel een door engelen schoongelikte, bij maanlicht door dwergen gebakken aardbeientaart zijn, met individueel met de hand gekweekte aardbeien.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• Styxxy
Korben schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 09:27:
[...]
:/ 32 euro?! Dat mag dan wel een door engelen schoongelikte, bij maanlicht door dwergen gebakken aardbeientaart zijn, met individueel met de hand gekweekte aardbeien.
Daarmee dat die taart net zo slecht is hé: te weinig zonlicht (maanlicht is niet genoeg). :+

• alienfruit
  • Laatst online: 19-05 00:34

alienfruit

the alien you never expected

Nee hoor... gewoon 'normale' prijzen in Zwitserland :P

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09:35
Styxxy schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 22:36:
[...]

Interessante gebruikersnaam dat die persoon heeft :+ :+ .
Zo had ik het nog niet bekeken. :+

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Altijd leuk om oude projecten terug te zien :+ Ben nu bezig met een stukje wat ik vroegah heb gemaakt, toen jQuery nog vies was... Schrik een klein beetje van de complexiteit van mijn eigen javascript code :| Gelukkig had ik toen zelf wat library classes geschreven, maar toch is mijn code in dat project redelijk complex.

Waar je voorheen nogal eens een lusjes schreef om gedrag aan meerdere velden te koppelen (die je via getElementsByClassName hebt ontvangen) kan je in jQuery gewoon die hele collectie van gedrag voorzien...

Kan nu in dit oude project dus eens grondig renoveren :P (of eigenlijk meer saneren :+ )

• Evilbee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-05 17:30
Grr, gisteravond is een van mijn beeldschermen overleden (net toen ik de eerste grote boss in Diablo III aan het afmaken was). Dus aan mijn vriendin gemeld dat ik een nieuw beeldscherm ga bestellen, zegt ze bestel je er dan gelijk 2, dat ziet er mooier uit (ik had nu 2 verschillende merken, wel beide 17").
Dus vanavond 2 nieuwe beeldschermen bestellen (pricewatch: Iiyama ProLite X2377HDS-B1). :p

LinkedIn - Collega worden?

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 06:45
Ah juist, slecht gelezen!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Evilbee schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 11:07:
Grr, gisteravond is een van mijn beeldschermen overleden (net toen ik de eerste grote boss in Diablo III aan het afmaken was). Dus aan mijn vriendin gemeld dat ik een nieuw beeldscherm ga bestellen, zegt ze bestel je er dan gelijk 2, dat ziet er mooier uit (ik had nu 2 verschillende merken, wel beide 17").
Dus vanavond 2 nieuwe beeldschermen bestellen (pricewatch: Iiyama ProLite X2377HDS-B1). :p
Zo'n meid moet je koesteren :+ Die van mij heeft nogal de neiging om te zeggen: "ja maar je hebt al 4 schermen". Dat het allemaal oude troep is vergeet ze eventjes :-(. Gelukkig heb ik nu het argument "ja maar het is voor de zaak :+ ".

Een tijd geleden dacht ik ook een sjiek scherm aangeschaft te hebben, een mooie LG full LED met full HD. Netjes HDMI->DVI kabel erbij gekocht (voor aan de laptop), krijg ik hem thuis bleek het scherm enkel een VGA poort te hebben :'( Dat verzin je toch niet... Een full HD full LED scherm enkel van een VGA poort voorzien :'( Verder een perfect scherm, maar toch een gemiste kans wat mij betreft...

Keertje shoppen voor schermen met een goede response tijd een die goed te doen zijn om te gamen. Heb vooral "businessline" schermen, deze zijn wel mooi en goed, maar om te gamen is het om te huilen...

• Evilbee
.Gertjan. schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 11:15:

Zo'n meid moet je koesteren :+ Die van mij heeft nogal de neiging om te zeggen: "ja maar je hebt al 4 schermen". Dat het allemaal oude troep is vergeet ze eventjes :-(. Gelukkig heb ik nu het argument "ja maar het is voor de zaak :+ ".
Daarom ben ik afgelopen maandag ook met haar in ondertrouw gegaan ;)

• Alex)
[...]

Een tijd geleden dacht ik ook een sjiek scherm aangeschaft te hebben, een mooie LG full LED met full HD. Netjes HDMI->DVI kabel erbij gekocht (voor aan de laptop), krijg ik hem thuis bleek het scherm enkel een VGA poort te hebben :'( Dat verzin je toch niet... Een full HD full LED scherm enkel van een VGA poort voorzien :'( Verder een perfect scherm, maar toch een gemiste kans wat mij betreft...
Teruggebracht neem ik aan?

Anno 2011/2012 alleen VGA kan echt niet meer. :/
Evilbee schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 11:16:
[...]

Congrats!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-05 10:43
[...]

Met die van mij heb ik ook goed geluk. We zijn net in ons nieuwe appartementje getrokken, vanaf nu officieel samenwonend, hiervoor woonden we al een half jaar samen in haar (riante, 32m²) studentenkamer. Samen alles volledig ingericht, gaf ze aan dat ze mijn huidige computerkast (Stacker 830) toch niet echt in het nieuwe interieur paste en niet echt een goede plek te geven was. Toegegeven, het is werkelijk een bakbeest. Practisch, maar niet echt mooi in een net ingericht huis waar de computer in de woonkamer komt te staan. Dat ze wel mee wilde betalen aan 'n nieuwe kast, want het was toch gewoon onderdeel van het interieur?

Had mijn ogen al langer op de witte versie van de NZXT Phantom, uiteindelijk voor zijn kleinere broertje gegaan, de NZXT Phantom 410. Past erg lekker naast het witte TV meubel in hoogglans Besta kastjes :9

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-05 12:12

TheNephilim

Wtfuzzle

Evilbee schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 11:07:
Ik zou toch kijken naar 1920*1200 schermen, maar dat is mijn mening :P Verstandige vriendin! :D

Keertje shoppen voor schermen met een goede response tijd een die goed te doen zijn om te gamen. Heb vooral "businessline" schermen, deze zijn wel mooi en goed, maar om te gamen is het om te huilen...
Damn, dat kan echt niet meer nee anno 2012! Ik vind bij de hogere resoluties toch goed te zien dat het scherm op VGA aangesloten is. Gewoon net niet zo scherp als DVI of een andere digitale aansluiting.

Een scherm met goed beeld én goede response is inderdaad vaak prijzig, al word het met responsetijden al wel beter. Zolang je geen FPS' speelt hoeft te responsetijd niet superlaag te zijn.

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Evilbee schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 11:16:
[...]

:) Proficiat :)
We zullen de uitspraken als "weet je het zeker", "je kunt nu nog terug" maar achterwegen laten :+
Alex) schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 11:17:
[...]
Teruggebracht neem ik aan?

Anno 2011/2012 alleen VGA kan echt niet meer. :/
Nah, het was gelukkig niet zo een heel erg duur scherm dus kon er wel mee leven. Dit was de enige full-led die er toen beschikbaar was volgens mij. Daarnaast waren de andere schermen stukken duurder. Inmiddels is het scherm ook niet meer te koop, dus ik denk dat het geen groot succes was ;)

Het was iig wel weer een bevestiging van de uitspraak: "Assumption is the mother of all fuck-ups"... :+

• Evilbee
.Gertjan. schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 11:24:
[...]

:) Proficiat :)
We zullen de uitspraken als "weet je het zeker", "je kunt nu nog terug" maar achterwegen laten :+
Graag, die opmerkingen heb ik al honderden keren gehoord :(

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:24
[...]Zo'n meid moet je koesteren :+ Die van mij heeft nogal de neiging om te zeggen: "ja maar je hebt al 4 schermen". Dat het allemaal oude troep is vergeet ze eventjes :-(. Gelukkig heb ik nu het argument "ja maar het is voor de zaak :+ ".
[...]
Ik heb er zo eentje waarbij de hand zowat een vergiet is. Gelukkig probeert ze dat dan te compenseren door niet moeilijk te doen over mijn uitgaven. Zodra ik het geld heb wordt dat dus een mooi WQXGA scherm kopen ter vervanging van mijn ~7 jaar oude TFT en ~5 jaar oude LCD scherm :P

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Evilbee schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 11:25:
[...]

Graag, die opmerkingen heb ik al honderden keren gehoord :(
:D Dat hoort erbij ;)
Ik zat ongeveer een jaar geleden in het zelfde (huwelijks)schuitje :+ (damn, wat vliegt de tijd :| ).
Het zijn overigens vaak de getrouwde mannen die je proberen te "overtuigen" het niet te doen ;)

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:30
Bon, lunchtijd, en dan straks de laatste les van dit academiejaar :)

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Pfff, net een kwartier af zitten vragen waarom een bug zichzelf bleef manifesteren terwijl ik runde. Alle code nagelopen, zelfs in de library het blokje code uitgezet: Bam nog steeds errors... Inmiddels natuurlijk heel VB en Visual studio verrot gescholden :'(

Pas toen ik ook zag dat in de executable mijn breakpoints niet mee werden genomen ben ik eens in de build results gaan kijken, bleek dat het hoofdproject niet gecompiled werd.. Tja dan kun je erg vaak proberen, maar hij zal altijd de oude code/assemblies oppakken :F :F :F

Is nu alleen nog de vraag waarom dat ene project niet in de build mee werd genomen :/

• Manuel
Voor de rest van de middag vrij genomen van mijn werk. Ik heb zojuist mijn twee resterende verstandskiezen laten trekken en de verdoving begint nu al uit te werken. :/

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-04 11:28

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Manuel schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 13:31:
Voor de rest van de middag vrij genomen van mijn werk. Ik heb zojuist mijn twee resterende verstandskiezen laten trekken en de verdoving begint nu al uit te werken. :/
Ah, naar... Succes, hoop dat het verder meevalt!

Het heerlijke weer helpt hier overigens niet mee voor de motivatie, evenals het vooruitzicht van een extra lang weekend vanaf morgen.

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

w00t, over morgen gesproken, wij gaan met de vrienden Lasergamen: http://survivalteam-ede.n...a=lasergame_arrangementen

We zijn in totaal met z'n twaalven waarvan 4 jongens, dus dat word best grappig! :+

• Rutix
TheNephilim schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 13:43:
w00t, over morgen gesproken, wij gaan met de vrienden Lasergamen: http://survivalteam-ede.n...a=lasergame_arrangementen

We zijn in totaal met z'n twaalven waarvan 4 jongens, dus dat word best grappig! :+
Lasergamen met meiden is super fun en super easy :D

Nothing to see here!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:30
Manuel schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 13:31:
Thuis een paar pijnstillers nemen dan maar...

Ik vrees dat ik de mijne eventueel binnenkort zal laten mogen trekken, men wang zit al paar dagen dik en ik heb een vermoeden dat het wel eens daardoor zal mogen komen... Typisch dat het weer vlak voor examens gebeurd |:(

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Rutix schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 13:44:
[...]

Lasergamen met meiden is super fun en super easy :D
Één van de jongens zit bij de nationale reserve, dus die moet ons wel wat bij kunnen brengen. Daarnaast gamen 3 van de 4 jongens, dus we zitten gebakken :P

Nee, ik ben wel benieuwd, nog nooit gedaan. Hopelijk krijgen we een beetje tactisch spel. We kunnen Capture the Flag, Search & Destroy, Deathmatch & VIP-escort doen :D

Vandaag nog even wat werk de deur uit doen! De gehackte website gaat verhuizen naar mijndomein.nl, hopelijk zijn we dan van het gezeik af. Een andere website moet nog online, maar heb nog niks gehoord van de opdrachtgever (designer), dus even afwachten nog maar. Nu de website afmaken en dat is nog best veel werk :o

Verder een aantal offertes de deur uit gedaan, de manege was akkoord met het nieuwe logo en bijbehorende huisstijl, dus dat is mooi!

Logo van de Stichting Paardrijden Gehandicapten IJsselmuiden
Ik vind het een erg mooi logo geworden, beeld denk ik prima uit wat het idee is

[ Voor 6% gewijzigd door TheNephilim op 16-05-2012 13:55 ]

• Manuel
wsitedesign schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 13:51:
[...]

Thuis een paar pijnstillers nemen dan maar...
Even doorbikkelen en zien wat het wordt.

Als ik jou was zou ik gewoon even heengaan, kan toch geen kwaad. :) Drie weken geleden heb ik mijn verstandskies die rechtsboven zat laten trekken, bij elke actie waarbij ik mijn mond open moest doen sneed er een stukje wangvlees weg.

• Phoenix1337
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-05 10:53
Zo, geüpgrade van 4 naar 8 gig. Kijken of dat wat werkzamer is.

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:10

F.West98

Alweer 17 jaar hier

Voutloos schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 21:33:
[...]
Je maakt echter geen enkel valide argument waarom CSRF er af zou moeten. En die ga je ook niet vinden trouwens. En alles eerst langs 1 centraal script leiden is bijvoorbeeld op zichzelf ook niet per se een slecht idee.
CSRF argument:
Het is een var die wordt opgeslagen in de SESSION en die wordt meegestuurd in de POST. Die in de POST moet overeenkomen met die in de SESSION (anders exit). Mijn server accepteert geen cookie's en dus ook geen session_id en dus geen SESSION. Mijn computer wel en daarmee lokaal werkt het script wel (wel elke x uur de CSRF in het script vervangen)
Oftewel: als het kan moet het lokaal en de CSRF ophalen via script kan niet omdat hij dan iets fout doet in de SESSION. (en de oude CSRF blijft)

Langs 1 script is geen slecht idee, maar het is onoverzichtelijk mijns inziens. (ook onhandig voor webadressen, het is nu index.php?view=### voor een pagina)
Manuel schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 21:55:
[...]

Waarom probeer je dan ook het wiel opnieuw uit te vinden? Als het een vast patroon is kan je het toch gewoon met een simpele XPath regel / CSS selector uitlezen? Je maakt nu een probleem wat er helemaal niet is. Er zijn genoeg webscrapers voor PHP beschikbaar, het is alleen een kwestie van zoeken en toepassen. Zelf maak ik gebruik van Goutte.
Dat gebruik ik al, maar de structuur is zodanig slecht (zonder (duidelijke) classes) dat het dus alsnog 50 (100 incl. ophalen en includen alle bestanden) regels code vergt. (foreach rij, als rij class = header dan die niet en dan foreach cel in die rij en dan foreach cel in die cel-tabel en dan kijken of er de juiste info in staat en dan de links uit die info verwijderen en dan de info in de juiste array zetten met de juiste data)
[...]

En hoe wil je de websiteprogrammeur ervan overtuigen om de CSRF bescherming eruit te halen. Net zoals Voutloos zegt draag je geen enkel argument aan om de bescherming te verwijderen. cURL kan namelijk prima met sessies (cookie) werken zolang je het maar opgeeft. Zie ook de documentatie van de cURL functie in PHP.
Mijn server niet, nou. In ieder geval gaat er IETS fout... (en de CSRF eruit is makkelijker, want ik moet ook nog tientallen headers en postwaardes en cookies e.d. meegeven)
Als een browser kan inloggen, waarom zou jij dat dan niet kunnen nabootsen? Alle gegevens die je nodig hebt zijn er. De grote uitdaging is om te zien wat het systeem allemaal doet om jouw binnen te laten, als je dat doorhebt zal je script op den duur ook werken.
Dat doe ik dus al, maar die CSRF moet handmatig gaan
Styxxy schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 22:36:
En absoluut niet slecht bedoeld naar F.West98. Ik begrijp waarom hij zo'n reactie heeft gepost, het is vooral de frustratie dat spreekt (hopelijk toch :P ). Misschien is het interessant om eens te horen achter een API (of iCal of wat ander formaat er nog bestaat) in plaats van dat je scraping moet toepassen?
Ja, het is best frustrerend om 5 uur te werken aan één weergave en dan enkel een goede array hebben met nog te verwerken info.
De roostersite levert het enkel op deze manier (en geen .ics oid).
En iCal: *kuch* apple *kuch*

2x ViewSonic VP-27885K | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• Phoenix1337
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-05 10:53
Waarom accepteert je server geen cookies dan?

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
F.West98 schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 15:58:
[...]

CSRF argument:
Het is een var die wordt opgeslagen in de SESSION en die wordt meegestuurd in de POST. Die in de POST moet overeenkomen met die in de SESSION (anders exit).
Ik weet wat een CSRF is. ;) En je hebt nog steeds geen argument waarom jouw implementatieprobleempje zwaarder weegt dan een security feature.
Mijn server accepteert geen cookie's en dus ook geen session_id en dus geen SESSION. Mijn computer wel ...
Dan fix je dat.
Langs 1 script is geen slecht idee, maar het is onoverzichtelijk mijns inziens. (ook onhandig voor webadressen, het is nu index.php?view=### voor een pagina)
Rewrite rules, multiviews etc.

{signature}

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11-2025

Korben

() => {};

[...]
Mijn server niet, nou. In ieder geval gaat er IETS fout... (en de CSRF eruit is makkelijker, want ik moet ook nog tientallen headers en postwaardes en cookies e.d. meegeven)
Jouw betoog leest als volgt (enigszins overdreven):
Kunnen we niet gewoon wachtwoorden van gebruikers plain-text opslaan? Ik snap namelijk niet hoe het hashing-algoritme werkt en mijn systeem heeft het niet standaard geïnstalleerd staan.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ok en hierbij is het dan ook weer afgelopen... Uitlaatklep it is en anders maken jullie maar een apart topic aan!

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Evilbee
Ik krijg vandaag echt niks voor elkaar. En dan moet ik vanavond eigenlijk ook nog langs de bloedbank, ik denk dat ik dat maar uitstel tot volgende week...

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Daar hoef je toch niks voor te doen? ik zeg doen!

En als je zo'n dag hebt (neem aan dat je aan 't werk bent), wat doe je dan om je dag door te komen?

[ Voor 48% gewijzigd door BtM909 op 16-05-2012 16:44 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

BtM909 schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 16:43:
En als je zo'n dag hebt (neem aan dat je aan 't werk bent), wat doe je dan om je dag door te komen?
Afbeeldingslocatie: http://thumbs.dreamstime.com/thumblarge_339/12284210189Ob2o4.jpg

• Evilbee
BtM909 schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 16:43:
Daar hoef je toch niks voor te doen? ik zeg doen!

Documentatie bijwerken, code reviewen, backup's maken, etc. Of leuke uitdagende taken aan mijzelf toewijzen :)

@CodeCaster: Dat ook idd.

[ Voor 3% gewijzigd door Evilbee op 16-05-2012 16:49 ]

• Alex)
Natuurlijk, SPItemEventReceiver werkt weer eens niet zoals geadverteerd. De waardes in AfterProperties zijn om één of andere reden de waardes vóórdat ik ze bijwerkte.

• Styxxy
Ja, het is best frustrerend om 5 uur te werken aan één weergave en dan enkel een goede array hebben met nog te verwerken info.
De roostersite levert het enkel op deze manier (en geen .ics oid).
En iCal: *kuch* apple *kuch*
Om even de misvatting de wereld uit te helpen (iCal short for iCalendar):
iCalendar was created by the Internet Engineering Task Force Calendaring and Scheduling Working Group (chaired by Anik Ganguly of Open Text Corporation), and was authored by Frank Dawson of Lotus Development Corporation and Derik Stenerson of Microsoft Corporation. iCalendar is heavily based on the earlier vCalendar by the Internet Mail Consortium (IMC). iCalendar data files are plain text files with the extension .ics or .ifb (for files containing availability information only). RFC 5545 replaced RFC 2445 in September 2009 and now defines the standard.
Wist je trouwens een proposed standard is? Bron: http://tools.ietf.org/html/rfc5545 .

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:33

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Hij heeft het over het Apple Calendar Program "iCal", niet over de standaard, als ik het zo lees.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• F.West98

F.West98

Alweer 17 jaar hier

Maar alsnog geen .ics beschikbaar...
Maar move on, zoals BtM909 al zei

• Avalaxy
Raar gedoe op stackoverflow :/ Iemand die mij ineens binnen 1 minuut op alle posts die ik ooit heb gemaakt -1 heeft lopen geven :/ Lekker lullig, kan me niet herinneren dat ik iemand iets fout heb gedaan :(

• Sebazzz
  • Laatst online: 08:16

Sebazzz

3dp

Is het geen (automatische) cleansweep ofzo?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Avalaxy
Lijkt me sterk, ineens op allemaal oude posts van maanden geleden (die gewoon goed waren), een onterechte -1. Ook heel toevallig aangezien ik juist vandaag wat meer ben gaan posten op SO (vond dat ik iets meer terug mocht doen voor de community).

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Gewoon ff aan de bel daar trekken...

• Avalaxy
Hoe werkt dat?

Ben nog een beetje een SO newby :$

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Gewoon even mail naar team@stackoverflow.com met je accountgegevens...

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Nee, dat hoeft niet. Ik kan de meta-post die het botje beschrijft even niet vinden, maar dergelijke patronen worden eenvoudig herkend en automatisch hersteld. Wacht maar eens een dagje voor je aan de bel trekt. :)

Edit:
I was pleasantly surprised to find that the vast, vast majority of Stack Overflow users do not engage in revenge downvoting. Unfortunately, for those users that do, the pattern was quite clear. As of today, we have several queries that look for unusual downvote patterns. If we discover these patterns in a given user’s voting history, we view all their downvotes for that user as suspect. They’re all silently deleted, and any lost reputation is restored to the unfortunate target of these downvotes.
:)

[ Voor 64% gewijzigd door CodeCaster op 17-05-2012 00:20 ]

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

What if I think I'm the victim of voting fraud?

If the voting fraud is in the progress of happening or just happened recently, don't worry about it. You should wait at least 24 hours after noticing before becoming concerned. The system should detect it and reverse it for you. Please do not try to get help on this issue on meta or by flagging for a moderator. All they will do is tell you to wait for the voting fraud script to run (they won't run it just for you just this once).

If you're curious whether your specific case is actually voting fraud (from a single user), you can go visit the Tavern on the Meta and ask a moderator there to check for you (again, they won't fix it). They can confirm whether or not you can expect the script to catch it. If the 24 hours has already passed and you don't feel like waiting in chat, you can then flag one of your posts and explain what happened so a moderator can look into it or post a new question on meta to get feedback and explanations.
http://meta.stackoverflow...and-how-does-it-affect-me

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

If you're curious whether your specific case is actually voting fraud (from a single user), you can go visit the Tavern on the Meta and ask a moderator there to check for you (again, they won't fix it). They can confirm whether or not you can expect the script to catch it.
Ah kijk, dat hoeft dus niet per e-mail.

• Avalaxy
Ah, thanks allen :) Ik vroeg me al af of contact de juiste plek was, en de chat zag er nogal dood uit.

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-05 12:28
Zojuist Socket.IO + NodeJS in gebruik genomen op mijn forum. :)

Ik ga het gebruiken voor instant notificaties van nieuwe PM berichten, een chat, en meer :P

Het is de bedoeling dat mijn Ruby on Rails app via een socket "events" door stuurt, welke dan weer naar alle (relevante) verbonden clients doorgestuurd worden via Socket.IO.

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• Devilly
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Gamebuster schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 00:29:
Zojuist Socket.IO + NodeJS in gebruik genomen op mijn forum. :)

Ik ga het gebruiken voor instant notificaties van nieuwe PM berichten, een chat, en meer :P

Het is de bedoeling dat mijn Ruby on Rails app via een socket "events" door stuurt, welke dan weer naar alle (relevante) verbonden clients doorgestuurd worden via Socket.IO.
Just a quick question: waarom gebruik je daarvoor Node i.c.m. Socket.IO? Laat ik voorop stellen dat ik het een coole opstelling vind vanuit een hobbyperspectief, maar heeft het ook nog een technisch voordeel? Ik neem aan dat er ook een implementatie van WebSockets bestaat die binnen RoR is te gebruiken, zij het in Ruby zelf, binnen RoR of een externe library.

Ik bedenk me net dat Socket.IO natuurlijk meer is dan enkel een WebSocket dus voor crossbrowser compatibility lijkt het me wel handig.

[ Voor 8% gewijzigd door Devilly op 17-05-2012 07:15 ]

• Rutix
Ohhhh Microsoft Visual Studio 11 Beta SDK is uit. Straks maar even mee spelen :D nu eerst bij komen van het stappen van gisteren avond. Me voeten doen zeer. Laat ik zeggen dat het niet slim is van iemand in een rolstoel om uit zijn dak te gaan en lekker te gaan dansen |:(

Nothing to see here!

• Gamebuster
Je zegt het zelf al inderdaad: crossbrowser. SocketIO werkt zelfs in oudere Internet Explorers

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-05 03:35
Gamebuster schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 11:33:
Je zegt het zelf al inderdaad: crossbrowser. SocketIO werkt zelfs in oudere Internet Explorers
Maar dan werkt het toch weer via polling? Funest voor je server ;)

• Devilly
  • Niet online
Megamind schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 11:50:
[...]

Niet alleen, kijk zelf maar even: http://socket.io/#browser-support.

• Avalaxy
Ah :)
quote: stackoverflow
+28 7 hours ago reversal Serial downvoting reversed

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

d:)b

• Devilly
  • Niet online
+1 :9

Ik moet wel zeggen dat ik het cool blijf vinden dat zulke dingen automatisch gedaan kunnen worden, ondanks dat hier (hoogstwaarschijnlijk) geen code achter zit waarvoor je een IQ van 9000+ nodig hebt om het te begrijpen.

• Gamebuster
[...]

Er is nog een flash fallback. Als die ook niet werkt, gaat-ie inderdaad over op andere technieken waaronder AJAX polling. NodeJS is echter erg vrij lightweight en kan prima omgaan met veel connecties.

• F.West98

F.West98

Alweer 17 jaar hier

http://isotope.metafizzy.co/index.html
Is toch zo awesome!
Ik ben lekker bezig om een pagina ermee te maken maar ik zit nu op een PHP probleem. Morgen again verder. (iets met een unserialize die een Xyz_6.JPG als index heeft maar als ik die invoer via een var ($var[$naam]) dan werkt het niet, wel gewoon als tekst......)
Wegens bandbreedte problemen zal het niet lukken om het hier te showen...

[ Voor 5% gewijzigd door F.West98 op 17-05-2012 23:30 ]

• Gamebuster

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Gamebuster schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 20:05:
[...]

Er is nog een flash fallback. Als die ook niet werkt, gaat-ie inderdaad over op andere technieken waaronder AJAX polling. NodeJS is echter erg vrij lightweight en kan prima omgaan met veel connecties.
JSONP denk ik? Longpolling dus, dat werkt ook aardig goed hoor. Hij laat de verbinding openstaan en wacht op een response, als er dan een response komt, sluit hij de connectie en bevind opnieuw. Soort combinatie van push&pull.

• creator1988
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06:42
[...]

Maakt niet uit voor node.js. Werkt met een event loop en niet met threading dus je kan veel meer long polling connecties onderhouden dan met bv. Apache die elke keer threads moet spawnen (of re-usen uit zijn threadpool) en per thread minimaal(!) 2 MB overhead heeft (en dan doe je er nog niets mee). Dan ben je snel door je resources heen.

[ Voor 21% gewijzigd door creator1988 op 18-05-2012 11:16 ]

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07-2025
F.West98 schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 23:29:
http://isotope.metafizzy.co/index.html
Is toch zo awesome!
Ik ben lekker bezig om een pagina ermee te maken maar ik zit nu op een PHP probleem. Morgen again verder. (iets met een unserialize die een Xyz_6.JPG als index heeft maar als ik die invoer via een var ($var[$naam]) dan werkt het niet, wel gewoon als tekst......)
Wegens bandbreedte problemen zal het niet lukken om het hier te showen...
Leuke plugin.
Gebruik hem niet meer sinds hij op Themeforest.net standaard in elke theme word gezet. :+

• Gamebuster
m19 schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 11:29:
[...]
Leuke plugin.
Gebruik hem niet meer sinds hij op Themeforest.net standaard in elke theme word gezet. :+
It was cool before it became mainstream? :P

• kwaakvaak_v2
  • Laatst online: 07-02 23:57
Mainstream is relatief.. Iets wat in web-land wel vaker vergeten wordt. Niet iedere bezoeken van een website is een geek die het truukje al 10.000x gezien heeft. Plus je moet het goed weten toe te passen, zodat het truukje geen truukje meer lijkt maar een goed doordacht interactie ontwerp ;)

Driving a cadillac in a fool's parade.

• F.West98

F.West98

Alweer 17 jaar hier

Ik heb het ontwerp een beetje gebaseerd op http://martin.dewitte.nl/, maar dan zonder slides en met een lightbox als je erop klikt. Het is nog niet helemaal af omdat ik een probleem heb met de notes (titel van de lightbox). (Bestandsnaam Xyz_7.JPG wordt niet herkend als index als ik het als var heb, los ingevoerd wel :? )

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07-2025
kwaakvaak_v2 schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 13:25:
Mainstream is relatief.. Iets wat in web-land wel vaker vergeten wordt. Niet iedere bezoeken van een website is een geek die het truukje al 10.000x gezien heeft. Plus je moet het goed weten toe te passen, zodat het truukje geen truukje meer lijkt maar een goed doordacht interactie ontwerp ;)
Ben ik wel met je eens. Het gaat om de gebruiker, en als de gebruiker het niet snapt is het goed mis.

Mijn punt was meer dat de creativiteit ver te zoeken was met portfolio pages sinds Isotope ontdekt is. Bijna elke ontwerper op Themeforest denkt er nu mee af te kunnen komen met de Isotope filter, omdat het er "leuk" uit ziet :)
F.West98 schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 13:42:
Ik heb het ontwerp een beetje gebaseerd op http://martin.dewitte.nl/, maar dan zonder slides en met een lightbox als je erop klikt. Het is nog niet helemaal af omdat ik een probleem heb met de notes (titel van de lightbox). (Bestandsnaam Xyz_7.JPG wordt niet herkend als index als ik het als var heb, los ingevoerd wel :? )
Als je een nieuw topic met relevante code en je geprobeerde oplossingen aanmaakt is er vast een tweaker die je kan helpen.

[ Voor 27% gewijzigd door Martijn19 op 18-05-2012 15:08 ]

• Devilly
  • Niet online
m19 schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 15:05:
Als je een nieuw topic met relevante code en je geprobeerde oplossingen aanmaakt is er vast een tweaker die je kan helpen.
Met een beetje geluk is dat ook nog eens een tweaker die dat wil. :+

• mwolting
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02-05 13:28
Even gebruik gemaakt van de Mediamarkt Samsung actie en een Samsung 305U1A besteld :D

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Zijn er al mensen die Mozilla Collusion voor Firefox hebben geïnstalleerd? Grappig tooltje wat helaas pijnlijk duidelijk maakt hoeveel er over ons wordt getrackt

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Oef, na een hele middag klooien heb ik eindelijk de permalinks netjes in Wordpress :+

nieuws/127/anbi-instelling & paarden/107/fenna

Dat ziet er weer netjes uit! ^^

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-05 10:43
Een ampersand in je URL?

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Haha nee :P Maar zo zien 2 verschillende urls er nu uit. Ik zit met meerdere custom post types, (nieuws & paarden) en dat liep net lekker met elkaar. Ik kon het niet voor elkaar krijgen op die links goed te krijgen. Bij nieuws en paarden stond /nieuws en dat werkt natuurlijk niet :+

Achteraf niet eens zoveel code nodig, slechts wat rules en afvangen voor welk post type er links gegenereerd worden:

PHP:
1
2
add_permastruct('nieuws', '/nieuws/%news_id%/%postname%', false);
add_rewrite_rule('^nieuws/(\d+)/[^/]+/?$', 'index.php?post_type=tripix_news&p=$matches[1]', 'top');

PHP:
1
2
3
4
5
6
if (get_post_type($id) == 'tripix_horse') {
    $newlink = $wp_rewrite->get_extra_permastruct('paarden');
    $newlink = str_replace("%horse_id%", $post->ID, $newlink);
    $newlink = str_replace("%postname%", $post->post_name, $newlink);
    $newlink = home_url(user_trailingslashit($newlink));
}

Nog even netjes maken, maar het werkt nu in ieder geval fatsoenlijk ^^

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

BtM909 schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 15:32:
Zijn er al mensen die Mozilla Collusion voor Firefox hebben geïnstalleerd? Grappig tooltje wat helaas pijnlijk duidelijk maakt hoeveel er over ons wordt getrackt
Inderdaad een leuk ding. Eerst een aantal minuten wat van mijn bookmarks geopend met Adblock Plus actief (met hier en daar een uitzondering), en daarna zonder. Afgezien van de social networks meuk is het verschil schrikwekkend.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 10:25
BtM909 schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 15:32:
Eindelijk een tooltje die het een beetje leuk bijhoudt / visualiseert; een uitgebreider variant zou een lijstje maken die bijv aangeeft dat "facebook en google weten dat je die, die en die artikelen recent gelezen heeft", of die links legt tussen websites die gegevens uitwisselen (doubleclick.net wordt bijv. nog apart opgenoemd, terwijl die eigendom is van google en zo waarschijnlijk nog wel meer). Een Chrome addon zou ik ook prettig vinden, aangezien ik firefox niet gebruik :+.

Edit: nu ik erover nadenk... een addon die bijhoudt welke sites je bijhouden, wordt zo wel heel meta :+.

[ Voor 6% gewijzigd door YopY op 18-05-2012 16:46 ]

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Dit is gemaakt door de mannen van Mozilla, dus een add-on voor Chrome zou van iemand anders af moeten komen :)

• Devilly
  • Niet online
BtM909 schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 16:43:
Dit is gemaakt door de mannen van Mozilla, dus een add-on voor Chrome zou van iemand anders af moeten komen :)
@ YopY: ik zou zeggen, leef je uit! ;)

• Gamebuster
JavaScript:
1
parseInt("09"); // => 0

Seriously.... :(

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:11

orf

JavaScript:
1
Number("09"); // => 9

JavaScript:
1
parseInt("09", 10); // => 9

Seriously.... :)

[ Voor 28% gewijzigd door orf op 18-05-2012 18:05 ]

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
^ Wat hij zegt

Wat uitgebreider: 09 wordt geïnterpreteerd als octal number (vanwege de 0 prefix) en omdat je geen radix meegeeft en 9 niet voorkomt in octaal krijg je dat resultaat.

Seriously ;)
Although discouraged by ECMAScript 3, many implementations interpret a numeric string beginning with a leading 0 as octal. The following may have an octal result.
code:
1
2
parseInt("0e0"); // 0
parseInt("08"); // 0, '8' is not an octal digit.

ECMAScript 5 Removes Octal Interpretation

The ECMAScript 5 specification of the function parseInt no longer allows implementations to treat Strings beginning with a 0 character as octal values. ECMAScript 5 states:

The parseInt function produces an integer value dictated by interpretation of the contents of the string argument according to the specified radix. Leading white space in string is ignored. If radix is undefined or 0, it is assumed to be 10 except when the number begins with the character pairs 0x or 0X, in which case a radix of 16 is assumed. If radix is 16, number may also optionally begin with the character pairs 0x or 0X.

This differs from ECMAScript 3, which discouraged but allowed octal interpretation.

Since many implementations have not adopted this behavior as of 2011, and because older browsers must be supported, always specify a radix.
Staat overigens ook in onze Getallen en talstelsels FAQ

[ Voor 106% gewijzigd door RobIII op 18-05-2012 18:36 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1 ... 95 ... 267 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.